Ik wou inderdaad de kanaalplatenvloer niet verder verzwakken door het gat veel verder uit te hakken. De ruimte is/was hier groot genoeg, maar let op, 40cm naar voor komen (in mijn geval) is echt een pak ruimteverlies. Pas goed op dat je niet met je knieën tegen de deur gaat zitten, of met je arm in de wasbak ligtJolke schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 07:00:
Slim gedaan, @Slonzo, een voorzet WC. Dat brengt mij ook op ideeën (zelfde opbouw en kleuren op de WC hier), anders moet je dat gat in de grond verleggen. Dat verven van tegels ziet er ook niet verkeerd uit!
Wat doe je met het wasbakje? Die (oude) leidingen zullen wel in de muur zitten?
De geverfde tegels zien er inderdaad beter uit dan verwacht, het 'probleem' is dat het echt super fragiel is. Even langs de wand wrijven met je arm of kledij zal geen probleem zijn, maar alles meer dan dat geeft krassen of zelfs complete schilfertjes die van de gladde tegels afkomen. Misschien kan ik er nog een laagje PU over doen die de boel wat steviger maakt ofzo? Geen idee of dat een strak plan is.
De wasbak ben ik nog niet aan uit, de leiding zit inderdaad in de muur. Mijn eerste/netste idee is een 16mm pex leiding door de oude leiding proberen te krijgen, die is meer dan breed genoeg. Maar ik ben bang dat dat niet lukt doordat er een 90 graden bocht in zit...
Optie 2 is een volledig nieuwe leiding trekken door vanuit de kelder recht naar boven te gaan tot in de wc, en daar dan een omkisting [tot aan de grond] rond te bouwen. Ofwel als koof in de hoek, ofwel meteen als meubel waar de wasbak op past. Beide zijn licht gezegd 'suboptimaal', dus optie 1 heeft de voorkeur, maar ja... Nog te bekijken
Moest iemand ideetjes of suggesties hebben, hoor ik het ook graag
[ Voor 13% gewijzigd door Slonzo op 28-01-2022 10:54 ]