De laatste paar dagen had ik wat tijd over... Zelfs zoveel tijd dat ik even flink wat werk heb verzet op m'n bovenverdieping om daar de laatste puntjes op de "i" te zetten
Het resultaat:
Gisteravond ook maar meteen even ervan gebruik gemaakt:
Printplaatje gemaakt voor de aansturing van enkele RGB-LED-strips:
Ik woon nu ongeveer 2 jaar hier, dus het begon ook wel een beetje tijd te worden...
Niet dat het er extreem slecht uitzag ofzo, maar gewoon helemaal "af" is toch altijd beter dan iedere keer "
ahja, ik moet dit en dat nog even doen"
Voor de (tech) geïnteresseerden:
-De sterrenhemels* in zowel slaapkamer als badkamer reageren echt op de wolken boven het huis (ofja, eigenlijk is het iets "grover": boven het dorp).
-Alle (RGB) LED's kan ik bedienen met m'n telefoon (via Philips Hue, of met software + hardware die ik zelf gemaakt heb).
-Er zitten speakers precies boven/achter het hoofd in het bubbelbad. Hierop kan ik (net zoals de speakers in de slaapkamer + inloopkast) muziek streamen met Sonos, maar ook het geluid op laten horen. Dat laatste is écht zeer relax aangezien bubbels (of waterjets) nooit heel stil zijn.
-Op de RGB-LED's kan ik allerlei dingen "laten zien/weten". Bijvoorbeeld als er een bewegings-sensor in de tuin wordt getriggerd, of als er een boeking bij m'n escaperoom binnenkomt. Ook kan ik bijvoorbeeld instellen dat de LED-strip eerst groen is, en naargelang het douchen duurt wordt deze steeds roder ("tijd is voorbij")
-Als de deurbel gaat, en ik lig in bad tv/film te kijken, dan verschijnt er (voor 10 sec.) een foto van degene die voor de deur staat op de tv.
-Met de remote voor de tv (op slaapkamer + badkamer hangen exact dezelfde tv's) kan ik bepaalde dingen laten gebeuren. Bijvoorbeeld de voordeur openen mocht dat eens handig/nodig zijn. Maar ook bijvoorbeeld iets "triggeren" op de computer of NAS. Dat kan dus letterlijk ALLES zijn wat je kunt bedenken. Van het (ver)kopen tot crypto's, het sturen van een mail, meer camerabeelden bekijken, etc, etc...
-De minibar heb ik op precies die afstand geplaatst zodat je er nog (tot de helft) zelf aan kan als je in bad zit
De "ruwbouw" was al klaar, maar al met al heb ik toch wel wat werk verzet afgelopen week