[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 181 ... 466 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10:24
@DannyHeeze
Dat lijkt me toch wel gewoon onder garantie te vallen.
Als alles nieuw is aangesloten op urenbasis mag je wel verwachten dat het niet lekt.
Dus imo mag je verwachten dat hij dat kosteloos repareert, hij heeft aan materiaal, ketel en uren al verdiend.

Dat gezegd hebben vind ik het wel bedenkelijk dat er 4 lekken zijn nadat het opgeleverd is.
Heeft hij dat dan niet gecheckt? Heeft hij eea afgeperst?
En wat zegt dat over de rest van de installatie? :? :X

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Jopie900 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:11:
Ik heb recent een huis gekocht, en de schuifpui heeft het probleem dat deze niet meer op slot kan. De pui is al best oud (gok ik), en ik kan er verder geen merknaam in vinden. De pui is voorzien van een haakslot, maar door verkeerd gebruik in het verleden is de opening in het deurkozijn verbogen, waardoor het haakslot niet meer te sluiten valt. Zie onderstaand foto's van zowel het slot, als het kozijn.
Zo te zien is de pui regelmatig dichtgegooid met het slot dicht.
Heb je gemeten hoe diep de lip in het gat komt en hoeveel ruimte de lip heeft om over te haken?
Ik vind het gat in het houten kozijn nu niet echt ruim en netjes. Het lijkt aan het slijtspoor ook of de lip eerst op hout stuit ipv ruimte te hebben.
Ik zou beginnen dat iets dieper te maken, en netjes over de hele grootte van het slotgat.
Misschien is dat al genoeg.

En de schroef die er boven zit lijkt om de slotplaat te kunnen verschuiven. Zit er daar onder ook zo een schroef? Een slag los is genoeg om te schuiven, NIET de schroef er uit draaien. ;)
Zo te zien zat de plaat, en dus de gaten, altijd iets lager. Even meten dus of de onderkant van het slotgat niet te hoog is bij een dichtgedraaide lip van de deur.

Je zal anders eerst de slotplaat tegen het hout af moeten steunen, met een lange hardhouten wig bijvoorbeeld tussen hout en slotplaat die je er ook weer tussenuit kan trekken.
Daarna kan je het kozijn recht buigen door een brede platte schroevendraaier tussen slotplaat en kozijn (bij dat ingedeukte lipje) te slaan en uit te buigen als dat moet. Maar waarschijnlijk buig je het met een paar tikken recht genoeg.
Daarna zal je de slotplaat verder naar buiten moeten brengen. dit kan met een of twee smalle hardhouten wiggen aan de zijkant van het slotgat aan de onderkant. Maar zodanig dat je waar de lip in valt vrij houdt.
Dan dwing je hem echt permanent.
Zo een smalle wig sla je dan schuin naar buiten/beneden en als de slotplaat goed zit steek je de te dikke rest van de wig gelijk met de achterkant van de slotplaat en slaat hem er achter aan de zijkant.
Je kan ook proberen of je met een smalle beitel of brede schroevendraaier tussen kozijnhout en slotplaat die plaat wat naar buiten kan buigen. Of hij zo dan blijft staan is een tweede, maar soms is die millimeter (of halve) net genoeg om ruimte te krijgen zodat je kan haken.

[ Voor 22% gewijzigd door Teijgetje op 08-12-2021 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb recent een huis gekocht, en de schuifpui heeft het probleem dat deze niet meer op slot kan. De pui is al best oud (gok ik), en ik kan er verder geen merknaam in vinden. De pui is voorzien van een haakslot, maar door verkeerd gebruik in het verleden is de opening in het deurkozijn verbogen, waardoor het haakslot niet meer te sluiten valt. Zie onderstaand foto's van zowel het slot, als het kozijn.

Tot nu toe is het mij zelf nog niet gelukt het kozijn te demonteren om het metaal recht te buigen. Heeft iemand misschien tips hoe dit te repareren? Of heeft iemand misschien een suggestie wat voor partij ik zou kunnen inschakelen om dit te repareren (ik kan me voorstellen dat een slotenmaker hier weinig mee kan)?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zou gewoon deze foto's naar een slotenmaker mailen met de concrete vraag of ze iemand kunnen sturen om dit te fixen.

Sowieso bijzonder zo het lijkt dat er geen normaal (veiligheids)beslag rond de cilinder zit maar een dunne lelijke RVS plaat met een uitsparing voor de cilinder. Heb je al eens gekeken wat daar onder zit? Mogelijk een uitsparing van een ander soort slot :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@nokiaan958GB
Het is maar een heel smalle deurspijl waar het slot in zit. Dit is al een smal/ondiep slot.
Bovendien valt de deur zo te zien met de witte "lip" achter de zwarte lijst op het kozijn waardoor er binnen geen normaal beslag op past.
Ik verwacht aan de buitenkant geen slotplaat, maar dus alleen een halve cilinder aan de binnenkant.
Veiligheidsbeslag is dus niet echt nodig, tenzij je van binnen naar buiten uit wil breken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:52

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
DannyHeeze schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:01:
Hallo allemaal, ik heb een vraagje. We zijn bezig met een renovatie van ons nieuwe huis en hebben een loodgieter die het hele leidingwerk heeft vervangen, nieuwe CV ketel heeft geïnstalleerd, en in alle kamers nieuwe radiatoren heeft geplaatst. We hebben hem op uurbasis betaald en natuurlijk voor materiaalkosten. Nu blijkt dat 4 radiatoren lekken. De loodgieter wil weer gewoon zijn uurtarief rekenen om die lekkages te komen verhelpen, maar dat voelt voor ons wat vreemd; je zou namelijk verwachten dat een juist loodgieter dat aansluiten goed en zonder lekkage kan doen - en het kan natuurlijk gebeuren dat het toch lekt, maar dan niet dat hij geld rekent om het te komen herstellen. Hoe zien jullie dit en wat is hier gebruikelijk in de praktijk?

Bedankt!
Danny
Voor oplevering is inefficientie jouw risico, want op uur basis en geen aangenomen werk. Na de oplevering zie ik het als garantie. vier lekkers is trouwens wel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
Teijgetje schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:51:
@DannyHeeze
Dat lijkt me toch wel gewoon onder garantie te vallen.
Als alles nieuw is aangesloten op urenbasis mag je wel verwachten dat het niet lekt.
Dus imo mag je verwachten dat hij dat kosteloos repareert, hij heeft aan materiaal, ketel en uren al verdiend.

Dat gezegd hebben vind ik het wel bedenkelijk dat er 4 lekken zijn nadat het opgeleverd is.
Heeft hij dat dan niet gecheckt? Heeft hij eea afgeperst?
En wat zegt dat over de rest van de installatie? :? :X
Zal wel gewoon een knelkoppeling zijn. Is het namelijk bijna altijd als je bezig bent met radiatoren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
bottom line schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:23:
[...]

Zal wel gewoon een knelkoppeling zijn. Is het namelijk bijna altijd als je bezig bent met radiatoren.
En als @DannyHeeze dat zelf even oplost door het spul strakker aan te draaien, spaart hij wat uurtjes uit en is het on-topic.

Anders is het mij niet helemaal duidelijk waarom er in een topic met DIY in de topictitel vragen worden gesteld over ingehuurde vaklui en garantie.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-09 15:36
Ah kijk, top. Er zijn dus meer smaken dan in de standaard configurator zichtbaar waren. Ik ga een ritje maken naar de warmteservice.

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-09 18:22
The Eagle schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:40:
[...]

Je wilt laminaat in je toilet leggen :? Weet je het heel zeker ? :D
Dr hoeft maar dit te gebeuren en vocht (van welke samenstelling dan ook) trekt in je laminaat, het spul zet uit, trekt krom of what diens meer zij. Lijkt mij allemaal vrij onhygienisch ook, slecht schoon te krijgen met schoonmaakmiddelen ook. Binnen no time heb je een nest ziektekiemen te pakken lijkt me.
De_Bastaard schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:52:
[...]

Haha goed punt, eigenlijk nog niet zo over nagedacht! Maarrrrr iedereen die daar plast doet dat zittend. Het is overigens het toilet op eerste etage dus geen bezoek wat daar gaat plassen :+.

Maar, goed punt. Tegelen is de enige andere optie dan?
Wat ben jij dan van plan op alleen een toilet? Tegen de muren plassen? Op de vloer poepen?
Alleen een toilet kan prima. Het is geen badkamer met veel vocht.
Laminaat maak je in de woonkamer ook schoon met een dweil en water. Gaat toch ook goed?
Ik denk dat een laminaat in een keuken meer slijtage en ranziger is dan een wc ruimte. Zeker als je altijd zittend plast.

[ Voor 21% gewijzigd door barry86 op 09-12-2021 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

dreamscape schreef op donderdag 9 december 2021 @ 00:27:
[...]

En als @DannyHeeze dat zelf even oplost door het spul strakker aan te draaien, spaart hij wat uurtjes uit en is het on-topic.

Anders is het mij niet helemaal duidelijk waarom er in een topic met DIY in de topictitel vragen worden gesteld over ingehuurde vaklui en garantie.
Volgens mij gaat het er vooral om dat Danny goed wordt geholpen in deze, niet dat het straks on-topic is want ik ben het er niet mee eens. Ik heb dat ook wel eens gedaan, een snelkoppeling wat strakker aangedraaid. Ding ging scheuren, zo extreem vast zette ik hem niet eens. Toen was ik verder van huis. Ik raad @DannyHeeze aan om gewoon te proberen z'n recht te halen op garantie door tegen die kerel te zeggen dat hij ervoor verantwoordelijk is en dat het onder garantie valt. Desnoods even kijken of die kerel nog bij een of andere vakvereniging/keurmerk is aangesloten ofzo die op nieuwe/werk aan installaties garantie bieden en je daarop beroepen. Zo niet dan verder zoeken hoe het wettelijk zit en de installateur daarop wijzen.

Waarom? Ga je zelf klooien dan ben je elke vorm van garantie kwijt. Dan gaat die kerel roepen dat je zelf hebt lopen pielen en dat garantie sowieso niet geldt op installaties waar je zelf aan rommelt. Als er over een week nog meer mis gaat buiten Danny's schuld om dan wordt het allemaal een stuk vervelender.

[ Voor 6% gewijzigd door JT op 09-12-2021 08:35 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

barry86 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 08:22:
[...]

[...]

Wat ben jij dan van plan op alleen een toilet? Tegen de muren plassen? Op de vloer poepen?
Laminaat maak je in de woonkamer ook schoon met een dweil en water. Gaat toch ook goed?
Ik denk dat een laminaat in een keuken meer slijtage en ranziger is dan een wc ruimte. Zeker als je altijd zittend plast.
Zoek maar eens op hoeveel vocht er buiten een pot komt bij doortrekken. Zichtbaar én onzichtbaar. Ik zou er ook niet aan beginnen. Tegels zou toch echt voor mij een vereiste zijn in de wc. Ik wil niet dat m'n hygiene afhangt van het proces op de wc (zitten, klep dicht) maar dat ik het gewoon altijd schoon kan krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door JT op 09-12-2021 08:42 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
barry86 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 08:22:
Hangt af van hoe groot je wasbak is, maar bij ons komt er bij handen wassen vaak ook veel water op de grond, zeker met de kinderen, en we gebruiken die wasbak ook om handen te wassen als we thuis komen. Dus zou zeker liever tegels in een toilet willen hebben.

Maar goed, doe vooral wat je niet laten kan. In Engeland is het ook wel gebruikelijk (geweest) om een hoogpolige vloerbedekking te gebruiken in de badkamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopie900
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-08 14:50
Teijgetje schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:35:
@nokiaan958GB
Het is maar een heel smalle deurspijl waar het slot in zit. Dit is al een smal/ondiep slot.
Bovendien valt de deur zo te zien met de witte "lip" achter de zwarte lijst op het kozijn waardoor er binnen geen normaal beslag op past.
Ik verwacht aan de buitenkant geen slotplaat, maar dus alleen een halve cilinder aan de binnenkant.
Veiligheidsbeslag is dus niet echt nodig, tenzij je van binnen naar buiten uit wil breken.
Hartelijk dank voor alle tips Teijgetje en nokiaan958GB, ik ga ermee aan de slag _/-\o_ !
Het slijtspoor in het hout komt overigens omdat ik zelf al geprobeerd heb om het gat iets te verdiepen zodat het slot net diep genoeg zou vallen. Helaas tevergeefs. En correct: er zitten daar inderdaad stelschroeven voor de slotplaat. Ook hiermee heb ik reeds wat gespeeld maar ook dit lijkt het probleem niet op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
[...]

Waarom zegt die loodgieter dan dat hij geld wil hebben voor de reparatie/uren? Als het zo simpel is als een tikkie vaster, kwartiertje werk, bakkie koffie.

Überhaupt knap dat je dat op afstand weet van achter een toetsenbord. ;)

Helaas zijn er meer opties mogelijk waarbij het systeem even leeg moet, en bij de lekkagepunten droog gezogen ivm met mogelijke vlekken op de vloerbedekking e.d.
En inderdaad kan een tikkie vaster te vast zijn, met een scheurtje tot gevolg waardoor je een spuiter krijgt en nog verder van huis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Teijgetje schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:02:
[...]

Waarom zegt die loodgieter dan dat hij geld wil hebben voor de reparatie/uren? Als het zo simpel is als een tikkie vaster, kwartiertje werk, bakkie koffie.

Überhaupt knap dat je dat op afstand weet van achter een toetsenbord. ;)

Helaas zijn er meer opties mogelijk waarbij het systeem even leeg moet, en bij de lekkagepunten droog gezogen ivm met mogelijke vlekken op de vloerbedekking e.d.
En inderdaad kan een tikkie vaster te vast zijn, met een scheurtje tot gevolg waardoor je een spuiter krijgt en nog verder van huis bent.
Omdat hij nog betalend werk genoeg heeft, en niet nog een paar uur wilt kwijt zijn aan wat pietluttige klusjes?
En als hij het niet probeert, kan hij het ook nooit klaar krijgen.

Ik zeg enkel dat het met radiatoren bijna altijd gaat met knelkoppelingen. Ik zeg niets over de huidige situatie, want daarvoor heeft hij veel te weinig gegevens geven (foto's doen veel)
Ik wil jou wel eens bezig zien met een automatische perstang, met korte buizen, 2 naast elkaar, en een radiator erboven.

überhaupt knap dat je op een afstand weet, van achter een toetsenbord, dat de loodgieter de buizen heeft dichtgeperst, enkel en alleen omdat de loodgieter hier een extra factuur wilt voor sturen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teijgetje
[b]bottom line schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:47:[/}

überhaupt knap dat je op een afstand weet, van achter een toetsenbord, dat de loodgieter de buizen heeft dichtgeperst, enkel en alleen omdat de loodgieter hier een extra factuur wilt voor sturen.
Dat verzin je dus met datzelfde toetsenbord begrijp ik.
Ik heb geen idee waar ik gezegd heb dat de aansluitingen geperst zijn. ;)

Ik heb alleen gezegd:
Dat kunnen dus ook slecht gefitte schroefdraadaansluitingen zijn, dan moet alles los. Defecte rubbers of zoals al gezegd te vast aangedraaide knelkoppelingen die gebarsten zijn, die hoeven namelijk niet zo vast om af te dichten.

En ja, ik ben bekend met perstangen, korte buizen, en radiatoren in alle soorten, maten en opstellingen.
Alles komt aan op voorbereiding en werkvolgorde. Ook die twee buisjes naast elkaar.
Er zijn ook smalle persbekken en kleine perstangen. Alles is te huur voor weinig. (pdf)

Maar ik ben ook menselijk en heb ook wel eens sporadisch een klein lekje, alleen dat komt dan terug bij de controle en dan wordt het gelijk verholpen. Nog voor het opleveren.
Vier lekken voor opleveren heb ik nog niet meegemaakt en na opleveren heb ik ook nog nooit meegemaakt. ;)

En dat ene lekje dat wel ooit in 20 jaar na opleveren voorkwam is dus gewoon onder garantie verholpen. ;)
Ik neem aan dat deze loodgieter ook voor zijn werk staat en geen beun de haas is.
Een goede reputatie komt namelijk te voet en gaat te paard, niemand zit op slechte reclame te wachten.
Ook niet als er werk genoeg is.

Dus jouw redenatie:
Omdat hij nog betalend werk genoeg heeft, en niet nog een paar uur wilt kwijt zijn aan wat pietluttige klusjes?
En als hij het niet probeert, kan hij het ook nooit klaar krijgen.
Slaat imo helemaal nergens op, over wat voor pietluttige klusjes heb je het?
De fouten die hij gemaakt heeft?
En hoezo krijgt hij het niet klaar als hij het niet probeert? Wat probeert?
Klaar te zijn terwijl het nog lekt?
Hij is toch al netjes betaald voor werk en materiaal? Je kunt er toch wel van uit gaan dat een vakman iets zonder schade en goed in elkaar zet? Dus dat de lekkage herstellen geen nieuw materiaal gaat kosten?

En als het inderdaad 4 knelfouten zijn dan is dat toch zo nagelopen? In een kwartiertje.
Hoef je toch niet moeilijk om te doen als loodgieter en meteen al een rekening daarvoor uit willen gaan schrijven?
Je huurt zo iemand toch in omdat ze geen fouten maken/weten wat ze doen en garantie geven?
Anders kan je dat zelf ook wel, lekken veroorzaken. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Teijgetje op 09-12-2021 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
Teijgetje schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:58:
[...]

Dat verzin je dus met datzelfde toetsenbord begrijp ik.
Ik heb geen idee waar ik gezegd heb dat de aansluitingen geperst zijn. ;)

Ik heb alleen gezegd:
[...]

Waarom zegt die loodgieter dan dat hij geld wil hebben voor de reparatie/uren? Als het zo simpel is als een tikkie vaster, kwartiertje werk, bakkie koffie

[ Voor 19% gewijzigd door bottom line op 09-12-2021 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
@bottom line
Lees je quote nog eens rustig. ;)
Lees daarna eens rustig wat de volgende zin daarover was, zoiets heet context.
Dat was
Wat jij dik gemaakt hebt ging over eventuele knelfittingen die lekten, en die je iets aan kan trekken.
Maar ook uit mijn vervolgtekst kun je moeilijk halen dat alles geperst is. ;)

Als jij leest uit de door jou dikgemaakte tekst, of uit de quote, dat het geperst is, zou ik er serieus aan gaan denken om je schoolgeld terug te gaan vorderen. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Teijgetje op 09-12-2021 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:44

Pixeltje

Woo-woohoo!

Mag ik de fittingendiscussie even onderbreken voor een materiaal vraag? Ik heb een (domme) meetfout gemaakt en zoek daarom nu een plaatachtig materiaal van 10mm dik.

De bedoeling is om de afkortzaag op een verrijdbare kar te zetten en daarmee het blad van de werkbank en de ‘tafel’ van de afkortzaag op gelijke hoogte te brengen. De kar die ik gemaakt heb is dus 10mm te laag en daarom wil ik de afkortzaag óp een 10mm plaat zetten. Hout komt helaas in diktes van 6, 9 en 12 mm waardoor materiaal schuiven van de werkbank naar de afkortzaag en terug niet lekker gaat. Iemand hier een suggestie voor welk materiaal er in diktes van 10mm komt?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MMatthijsV
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-09 18:35
Pixeltje schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:35:
Iemand hier een suggestie voor welk materiaal er in diktes van 10mm komt?
Spaanplaat :)
https://www.gamma.nl/asso...-250x125cm-10mm/p/B165435

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Mag ik de fittingendiscussie even onderbreken voor een materiaal vraag? Ik heb een (domme) meetfout gemaakt en zoek daarom nu een plaatachtig materiaal van 10mm dik.

De bedoeling is om de afkortzaag op een verrijdbare kar te zetten en daarmee het blad van de werkbank en de ‘tafel’ van de afkortzaag op gelijke hoogte te brengen. De kar die ik gemaakt heb is dus 10mm te laag en daarom wil ik de afkortzaag óp een 10mm plaat zetten. Hout komt helaas in diktes van 6, 9 en 12 mm waardoor materiaal schuiven van de werkbank naar de afkortzaag en terug niet lekker gaat. Iemand hier een suggestie voor welk materiaal er in diktes van 10mm komt?
je hebt Okoumé multiplex van 10mm

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
bottom line schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:50:
[...]

15mm is toch niets speciaals?
Moet je geen schrik voor hebben hoor.
Desnoods doe je aan dubbel verlijmen, als je niet zeker bent.
En doe alsjeblieft meer als 1 rij per dag. Het is enorm moeilijk om nog fatsoenlijk te corrigeren met je oude tegels / rij, als je die lijm laat hard worden.
Viel inderdaad reuze mee.
Heb ze wel dubbel verlijmd :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hbePCW1YUP43xScQK9-HZc0e86M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EDbenTe7agDPV3e3my8KbVbm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik sta voor de klus om gescheurde stukjes toplaag van gipsplaat terug netjes te maken. Kan blijkbaar met een speciale primer en dan een dun laagje gips.

Welke primer kan je hiervoor gebruiken, in de VS lijkt daar apart spul voor te zijn?

YouTube: How to Fix Damaged Drywall Paper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erdejee
  • Laatst online: 04-01-2024
De_Bastaard schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:24:
We hebben hier een oude badkamer omgetoverd tot toilet only. Nu wil ik daar een laminaatvloer in leggen maar twijfel ik over de ondervloer.

Het ding is dat onder deze ruimte zich een portiek/portaaltje bevindt en de kou ontzettend omhoog trekt. De vloer hier is deels beton/deels hout (ja, i know).
https://www.wicanders.com/nl/producten/wood/hydrocork-75

Dit hebben wij in onze badkamer liggen, gewoon koud op de oude tegels. Ligt helemaal strak erin, waterbestendig en ook nog comfortabel aan de blote voeten. Weliswaar geen koud halletje eronder maar kurk isoleert van zichzelf al behoorlijk goed. Wellicht een idee om eens te bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

sloth schreef op donderdag 9 december 2021 @ 20:36:
Ik sta voor de klus om gescheurde stukjes toplaag van gipsplaat terug netjes te maken. Kan blijkbaar met een speciale primer en dan een dun laagje gips.

Welke primer kan je hiervoor gebruiken, in de VS lijkt daar apart spul voor te zijn?

YouTube: How to Fix Damaged Drywall Paper
volgens mij is dat gewoon grondeer, diepgrond etc.. ofwel ik zou flevopol pakken, beetje water erbij en smeren maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:58

Crazy-

Best life ever

Koekstra schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:57:
[...]

Viel inderdaad reuze mee.
Heb ze wel dubbel verlijmd :) [Afbeelding]
… waarom die cijfers 5, 2, 5, 2 & 5 op de vloer en muur?? >:)

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Crazy- schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:35:
[...]

… waarom die cijfers 5, 2, 5, 2 & 5 op de vloer en muur?? >:)
Alleen op de vloer.. Heb de vloer voor de maat vanaf de deur naar achter opgebouwd, maar omdat alle stukken een andere lengte hebben (restpartij) moest ik wel de juiste volgorde aanhouden.

Wilde niet de passtukken bij de deur hebben, en ook niet afhankelijk zijn van gene die ze aangeeft :+

Never mind.. :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:05

Als het geen hout hoeft te zijn kan je ook voor trespa of HPL gaan; dat is in 10 mm te krijgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 15:27
Of je zaagt met die afkortzaag 10mm plakjes van een balk en stopt die tussen de onderkant van je kar en de bovenkant van je wieltjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 10:32

Pelle

🚴‍♂️

Ik zou niet te moeilijk doen en een standaard plaat van 9mm halen en dan de laatste mm doen met vulplaatjes.
https://www.ecotools.nl/u...ulplaatjes-1-x-75-mm-rood

Met die dingen heb ik ook mijn afkortzaag gesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Thanks allen, ik ga even kijken naar een stuk hout en een vulplaatje onder de zaag, anders inderdaad iets van spaanplaat of kunststof zoeken :)

Ik was al een hele constructie aan het bedenken met stelbouten onder de zaag maar het kan soms zo veel simpeler :+

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Pixeltje schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:07:
Thanks allen, ik ga even kijken naar een stuk hout en een vulplaatje onder de zaag, anders inderdaad iets van spaanplaat of kunststof zoeken :)

Ik was al een hele constructie aan het bedenken met stelbouten onder de zaag maar het kan soms zo veel simpeler :+
Multiplex is er ook in 10 mm, ook bij de Gamma.
Zou ik i.v.m. vocht eerder kiezen dan standaard spaanplaat. Dat zet nogal snel op en dan ben je terug bij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Cheesy schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:31:
[...]

Multiplex is er ook in 10 mm, ook bij de Gamma.
Zou ik i.v.m. vocht eerder kiezen dan standaard spaanplaat. Dat zet nogal snel op en dan ben je terug bij af.
Huh, dat is een memo die ik gemist heb. Ik rij er zo effe langs, kijk ik daar meteen even naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Laatst online: 09:04

Bezulba

Formerly known as Eendje

DannyHeeze schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:01:
Hallo allemaal, ik heb een vraagje. We zijn bezig met een renovatie van ons nieuwe huis en hebben een loodgieter die het hele leidingwerk heeft vervangen, nieuwe CV ketel heeft geïnstalleerd, en in alle kamers nieuwe radiatoren heeft geplaatst. We hebben hem op uurbasis betaald en natuurlijk voor materiaalkosten. Nu blijkt dat 4 radiatoren lekken. De loodgieter wil weer gewoon zijn uurtarief rekenen om die lekkages te komen verhelpen, maar dat voelt voor ons wat vreemd; je zou namelijk verwachten dat een juist loodgieter dat aansluiten goed en zonder lekkage kan doen - en het kan natuurlijk gebeuren dat het toch lekt, maar dan niet dat hij geld rekent om het te komen herstellen. Hoe zien jullie dit en wat is hier gebruikelijk in de praktijk?

Bedankt!
Danny
Als het lekt bij meerdere plekken heeft hij het verkeerd gedaan.
Natuurlijk wil hij dat niet gratis doen, maar je moet echt wel even op je strepen staan dat hij het komt fixen voor niets.

Bij 1 radiator kan het nog een foutje zijn, bij 4 is het toch gewoon slecht werk.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 12:51
De_Bastaard schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:24:
We hebben hier een oude badkamer omgetoverd tot toilet only. Nu wil ik daar een laminaatvloer in leggen maar twijfel ik over de ondervloer.

Het ding is dat onder deze ruimte zich een portiek/portaaltje bevindt en de kou ontzettend omhoog trekt. De vloer hier is deels beton/deels hout (ja, i know).

Een aantal zaken waar ik niet zeker van ben:
- Moet de vloer dampdicht worden? Ik dacht namelijk aan een XPS ondervloer, deze heeft de hoogste R waarde voor de hoogte van 6mm.

- Ik wil het portaal/portiek ook aanpakken. Kan ik hier aan de onderkant gewoon PIR platen tegenaan lijmen met high-tack, randen afpurren ?

- Waarvan maak je een plafond in zo'n portaal/portiek? Gewoon hout met normale gipsplaat, of kan metalstud met gipsplaat ook? Het is gewoon een open ruimte en toch al snel "vochtig".
Voor de temperatuur kun je eventueel ook kiezen voor een stukje elektrische vloerverwarming.
Nog los van hoe je de vloer gaat afwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Vliegvlug schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:30:
[...]

Die 3 gaten in de vloer van de meterkast nog gelukt?
Zojuist gelukt. Er ligt hier geen plastic plaat in, het is letterlijk een laag dekvloer en daaronder isolatie. Die 45cm had ik wel nodig om ook door de isolatie te komen en het er niet uit te hoeven rammen met een buisje. Was wel even een klusje, ik ben met de kruislijnlaser nog wat gaan meten. Het bleek dat de nuts-electraleiding vanuit de meterkast 5cm wegliep richting de wegkant. Met dat wetende kon ik prima kiezen waar ik het ging doen. Voorzichtig eerste gaatje gemaakt. Eerst 10mm boor maar die is maar 10cm. Werkt wel goed om de grove boor op de juiste plek te houden en hem er recht in te krijgen.Na 12cm ofzo was ik door de dekvloer en kwam ik in de isolatie. Gelukkig kon je voelen dat je nog in de isolatie zit door een heeeeeele lichte weerstand en daarmee dus terugslag in de boormachine; je voelt hem minimaal duwen maar net genoeg om te weten dat je nog in de isolatie zit en dus wanneer je moet stoppen omdat je er doorheen bent en geen andere leidingen wil raken ;) Van onder gecheckt, zat mooi ver genoeg weg van leidingen, perfect dus. Daardoor wist ik nu ook waar ik de andere moest doen, die ik zojuist afgerond heb. Was ook erg blij met mijn Bosch blauw bouwstofzuiger :Y)

Anyhow, wat zouden jullie gebruiken om de gaten op te vullen zodra er een buisje en kabels in lopen?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

JT schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:03:
[...]

Anyhow, wat zouden jullie gebruiken om de gaten op te vullen zodra er een buisje en kabels in lopen?
Brandbestendig PUR-schuim?

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

TGEN schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:06:
[...]

Brandbestendig PUR-schuim?
Ik had begrepen dat pur-schuim of afgeleiden wat minder duurzaam waren?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 21:36

TGEN

Hmmmx_

JT schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:07:
[...]

Dat klopt. Alternatieven die milieuvriendelijker zijn ken ik zo niet, helaas.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

TGEN schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:16:
[...]

Dat klopt. Alternatieven die milieuvriendelijker zijn ken ik zo niet, helaas.
Ik bedoel meer hoe lang het goed blijft en blijft zitten :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

JT schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:04:
[...]

Ik bedoel meer hoe lang het goed blijft en blijft zitten :)
Pur blijft heel lang zitten voor zover ik weet? Een alternatief is eventueel dichtkitten maar dat isoleert niet. (Ik bedoel een kitrand in de meterkast, niet de hele buis dichtzetten met kit).

Ik ben weer wat verder met mijn karretje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hGVTX7rOawS0ERX4CEG6-GEfVt8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nsQKRciZvWzkXnLaRx8HWMKB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u-XAwvBzZN0k1cWZRp8PJomodEQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EYGcit16Ny9OiUxBYtFy5Mxr.jpg?f=fotoalbum_large

Niet het mooiste wat ik ooit gemaakt heb maar goed genoeg voor in de garage. Tussenschot en ladegeleiders staan voor morgen op ‘t programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Pixeltje schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:10:
[...]

Pur blijft heel lang zitten voor zover ik weet? Een alternatief is eventueel dichtkitten maar dat isoleert niet. (Ik bedoel een kitrand in de meterkast, niet de hele buis dichtzetten met kit).

Ik ben weer wat verder met mijn karretje:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Niet het mooiste wat ik ooit gemaakt heb maar goed genoeg voor in de garage. Tussenschot en ladegeleiders staan voor morgen op ‘t programma.
Het kan altijd beter maar ik vind het lang niet slecht!

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

JT schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:07:
[...]

Bij mij airco zat een soort kneedgom meegeleverd, en ik weet dat playdoh soms wordt gebruikt om gaatjes dicht te maken. bij de meterkast zie ik dagelijks nog steeds heel erg veel pur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Morgen ga ik een oude stoppenkast vervangen voor een nieuwe; ivm uitbreiding kookgroep etc.

Nu heeft alleen de aanvoer voor & na de meter geen mogelijkheid om de boel uit te schakelen ….

Uitgaande van het feit dat ik weet wat ik doe; komt er een moment dat er een L+N a 25A los moeten en de kast wisselen.

Iemand hiervoor tips om dit zo veilig mogelijk op te lossen zonder de verzegeling te verbreken? 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Crazy- schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:16:
Morgen ga ik een oude stoppenkast vervangen voor een nieuwe; ivm uitbreiding kookgroep etc.

Nu heeft alleen de aanvoer voor & na de meter geen mogelijkheid om de boel uit te schakelen ….

Uitgaande van het feit dat ik weet wat ik doe; komt er een moment dat er een L+N a 25A los moeten en de kast wisselen.

Iemand hiervoor tips om dit zo veilig mogelijk op te lossen zonder de verzegeling te verbreken? 😊
gewoon een vonkenboer met zegelrecht vragen of het zegel verbreken en de stop eruit halen en daarna opbellen met een sorry verhaal. onder spanning dit doen is niet aan te raden (zeker als je om tips moet vragen) het is die paar tientjes besparing gewoon niet waard.

[ Voor 3% gewijzigd door twain4me op 10-12-2021 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:29
twain4me schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:21:
[...]

gewoon een vonkenboer met zegelrecht vragen of het zegel verbreken en de stop eruit halen en daarna opbellen met een sorry verhaal. onder spanning dit doen is niet aan te raden (zeker als je om tips moet vragen) het is die paar tientjes besparing gewoon niet waard.
Herzegelen bij onrechtmatige verbreking kost bij Liander €49 euro. Dus daarvoor zou ik het niet laten... (Nu heb ik makkelijk praten, want m'n zwager heeft zegelrecht)

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dreamscape
  • Nu online
Ja. Gewoon niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
...zonder de verzegeling te verbreken? 😊
Sommige dingen ga je niet anders voor elkaar krijgen dan door het verbreken van het zegel. Hier al 2 keer moeten doen. De eerste keer omdat een Youless metertje het vlakje van de draaischijf niet zag. Meter open gemaakt, vlakje gekleurd met een merkstift en daarna de kap er weer op gedaan. Bij het wisselen van de meter voor een slim exemplaar is daar niks over gezegd... (zegeltje zat weer netjes in de gaatjes gedraaid...)

De tweede keer was toen ik de hele ombouw van de meterkast ging vervangen. Alles moest van de achterwand van de meterkast af. Dus ook het hele meterbord inclusief hoofdzekeringen. De hele boel open gemaakt, lange bithouder in de accuboormachine gedaan en er zeker van geweest dat de schroeven ook écht meekwamen met de bithouder.

Na de tijd de boel weer netjes vastgeschroefd tegen de nieuwe achterwand. Zegel er weer ingedraaid en verder niet naar kijken. De stroom blijft hetzelfde, de rekening verandert niet zoveel en de netbeheerder weet van niks. Zo lang je niet gaat frauderen met je elektro lijkt me er niet zoveel aan de hand te zijn. Uiteraard ontmoedig ik wel om deze stappen te doen.

Om je een idee te geven hoe een wissel van meterkastombouw er ongeveer uitziet, voor, tijdens en na de operatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DLRnrU5ukgBTIG48QWlf1Wd7Lxs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CAlGoHCySZr75iQWriOd51Zg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IYuvfxaxMDNHjcXS7XBlYKiy9Bw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ok8pzQXve0BCxRZQsh8U04k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/um84WUyK8Bhl6KAMnQVRsAK25cc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bZ18p6YnwoXzIhJ8KfflzY69.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Gewoon verbreken, na afloop netbeheerder bellen en die komen a 60,- nieuwe zegels erop zetten. Geen gezeur achteraf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Thanks all. Duidelijk :-) - die zegel zal wel losgaan.
Om wel even duidelijkheid te geven: veiligheid staat voorop, altijd. Was dus puur om te kijken of er alternatieven waren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-09 20:49
Zonder je kennis/kunde onder discussie te stellen: voordeel van opnieuw zegelen is een extra paar ogen. Gewoon fijn om even samen een sanity check te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Nu online
sypie schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:36:
[...]

Sommige dingen ga je niet anders voor elkaar krijgen dan door het verbreken van het zegel.
Ik lees allerlei dingen die echt niet mogen en die echt heel gevaarlijk zijn. Houd er alsjeblieft rekening mee dat anderen met minder ervaring denken dat zoiets gewoon maar moet kunnen als ze het lezen op een forum.

Zelf de meter uit elkaar schroeven omdat je youless hem niet goed ziet... Hoe haal je het in je hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Meter uit elkaar schroeven? 4 schroefjes los die de kunststof kap vast houden, zodra het vlakje voor staat knikker je alle stroom er af, even kleuren, stroom er weer op, kapje er weer voor. Daar is niks ernstigs aan, je komt niet aan de stroomgeleidende delen...

Kijk, dat van mijn zwevende meterbord inclusief openliggende hoofdzekeringen is ook een klusje voor mensen die weten waar ze mee bezig zijn. En ja, we hebben dat uurtje ook heel serieus en rustig ons klusje geklaard. Daarna zo snel mogelijk de boel vastgezet en dichtgemaakt. Ik ben niet bang voor een beetje stroom maar heb er zeker wel respect voor, onder de zekering kom ik er liever niet aan }:O

[ Voor 43% gewijzigd door sypie op 10-12-2021 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
  • Laatst online: 23:06
@Crazy-

Er zijn alternatieve maar das meer voor als je heeeel goed weet waar je mee bezig bent
Anders altijd spanningsloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

vonkkie schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 22:50:
@Crazy-

Er zijn alternatieve maar das meer voor als je heeeel goed weet waar je mee bezig bent
Anders altijd spanningsloos
Op basis van je naam twijfel ik wel ;-)

Doe al jaren zelf onderhoud aan de kasten; bijplaatsen etc. (PV oa) netjes met S3 schoenen en VDE schroevendraaiers & tangen. Soms ook onder spanning ivm “oude shit” die niet uit te schakelen is.

Maar goed; een volledige kast vervangen vereist net even wat meer loshalen

Ik kan natuurlijk nu iets roepen met isolatietape enzo…

Morgen maar even rustig bekijken; misschien dat het mee valt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-09 17:37
@Crazy- Wat ik meestal doe wanneer ik een groepenkast vervang. Is de hoofd ader(s) loshalen, met handschoenen en een VDE tang. Hier zet ik vervolgens direct een lasdop op. Zodat je deze eigenlijk beschermd tegen perongeluk contact. Hierna ga ik verder met de kast. Als dat allemaal klaar is voor aansluiten haal ik de lasdop er weer af en sluit ik de kast weer aan. Zegel verbreken kan ook, als er geen reden is om te denken dat er fraude word gepleegd en je doet net alsof je gek bent waneer het geconstateerd word is er vaak niets aan de hand "oow geen idee waarom die er niet zit".

Succes met schroeven morgen 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Topicstarter
Blij dat ik in het hout zit :) Kun je gewoon ruw aan voelen/ruiken enzo :P

Revive the guild!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:13
Jelte,89 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 01:17:
Blij dat ik in het hout zit :) Kun je gewoon ruw aan voelen/ruiken enzo :P
Oh, maar elektra ruik en voel je ook wel hoor. Vaak is het dan wel te laat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik heb een kapotte dimmer op de slaapkamer. Nu wil ik over op slimme verlichting van IKEA (spotjes met afstandsbediening). Daarom moet er continu spanning op de 4 lichtpunten staan.

Als ik in de wanddoos waar nu de dimmer in zit een steekklem of lasklem gebruik om de spanning er continu op te houden is dit dan een veilige oplossing? Dan haal ik de dimmer er uit en plaats een afdekplaat er overheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Aghanim schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:04:
Ik heb een kapotte dimmer op de slaapkamer. Nu wil ik over op slimme verlichting van IKEA (spotjes met afstandsbediening). Daarom moet er continu spanning op de 4 lichtpunten staan.

Als ik in de wanddoos waar nu de dimmer in zit een steekklem of lasklem gebruik om de spanning er continu op te houden is dit dan een veilige oplossing? Dan haal ik de dimmer er uit en plaats een afdekplaat er overheen.
Of het conform de normen veilig is weet ik niet, maar in feite zit dit in je plafonddozen ook zo gekoppeld. Ik zou het ook zo gedaan hebben.

Alternatief is om een hele nieuwe draad te trekken, maar dat is vaak best een geklooi.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-09 22:34
Help... Vraag niet hoe het kan maar in deze, aan beide kanten, gestucte tussenmuur zit nu een gat van ong. 20cm. Hoe krijg ik dit weer netjes dicht? Beide kanten van de muur zijn bereikbaar.

Dacht een plaatje osb schroeven aan een kant en dan vullen met mortel. Weet niet of het osb er dan nog af kan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J511ojD9TQFRus7S3PLdoe_V4u0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/glr7xc0aJTkn6gMwysmyV9Rx.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent_1971
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:52
rockerpoet schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:39:
Help... Vraag niet hoe het kan maar in deze, aan beide kanten, gestucte tussenmuur zit nu een gat van ong. 20cm. Hoe krijg ik dit weer netjes dicht? Beide kanten van de muur zijn bereikbaar.

Dacht een plaatje osb schroeven aan een kant en dan vullen met mortel. Weet niet of het osb er dan nog af kan.

[Afbeelding]
Stuk schilderstape over dat gat plakken en opvullen aan de andere kant opvullen met bv modelgips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ghostbuilder
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-04-2024

Tot nu toe is het mij zelf nog niet gelukt het kozijn te demonteren om het metaal recht te buigen. Heeft iemand misschien tips hoe dit te repareren? Of heeft iemand misschien een suggestie wat voor partij ik zou kunnen inschakelen om dit te repareren (ik kan me voorstellen dat een slotenmaker hier weinig mee kan)?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zie dat er al wat antwoorden zijn gegeven, hier alsnog mijn input

Wat ik toen heb gedaan (had hetzelfde probleem maar dan met een deur kozijn) is het stuk van het beschadigde deel in het kozijn uitgefreesd. Daarna via mijn werk een aluminium blok laten frezen met dezelfde afmetingen waar het slot in kan vallen. Deze in zijn geheel er tegen aan schroeven. Nooit meer last van gehad

Als ik het kan bedenken, kan ik het maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:47

[Afbeelding]
OSB is nogal ruw. Doe er cellofaan over, en dan komt het zo terug los.
Je kan ook betonplex nemen, dat komt makkelijker los.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
PaT schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 09:17:
[...]

Of het conform de normen veilig is weet ik niet, maar in feite zit dit in je plafonddozen ook zo gekoppeld. Ik zou het ook zo gedaan hebben.

Alternatief is om een hele nieuwe draad te trekken, maar dat is vaak best een geklooi.
Leek mij ook. Ik overweeg om bij de bouwmarkt de allerkleinste las doos te kopen om te kijken of die in de wand doos past. Die kan ik dan als extra beveiliging nog om de draden met lasklem doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:51
Als je er een stuk bakpapier tussen schroeft krijg je het wel goed los, of cellofaan zoals @Tommie12 al aangaf.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

[Afbeelding]
heb je de steen niet meer die eruit komt? ik zou die of een andere terug plakken en een dag later het stucwerk aanhelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:43

[Afbeelding]
Purschuim is je vriend. Iets van een plaat of dik karton tegen de muur plakken aan beide kanten. 1 gat erin maken, vol purren. Laten uitharden. Daarna kan je met een scherp mes het mooi glad maken. Vervolgens iets van fix and finish erover.
Werkte bij mij prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 20:51
chrisborst schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:15:
Purschuim is je vriend. Iets van een plaat of dik karton tegen de muur plakken aan beide kanten. 1 gat erin maken, vol purren. Laten uitharden. Daarna kan je met een scherp mes het mooi glad maken. Vervolgens iets van fix and finish erover.
Werkte bij mij prima.
Bij een gat van 20cm diameter? :? Dat wordt ene slappe hap. Hier moet echt iets stevigers in.
20cm volpurren en dan een beetje afsmeren met fix&finish vind ik echt een ontzettende beunoplossing.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:43
Andrehj schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:22:
[...]

Bij een gat van 20cm diameter? :? Dat wordt ene slappe hap. Hier moet echt iets stevigers in.
20cm volpurren en dan een beetje afsmeren met fix&finish vind ik echt een ontzettende beunoplossing.
Ja, waarom niet. Pur wordt gewoon erg stevig. In andere landen gebruiken ze vaak spray foam voor isolatie en dat geeft een huis enorm veel extra stevigheid. Dus ga niet lopen verkondigen dat pur slap spul is. Schuim is sterker dan je denkt. Als je doel is om enkel het gat dicht te krijgen, kan je prima daarvoor pur gebruiken.

Wil je op die plek later nog iets erin kunnen schroeven, dan zou je een gipsblok kunnen kopen.
Daaruit een mooie ronde plug snijden en erin zetten. Vast zetten met pur >:) en vervolgens netjes afsmeren met stuc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
twain4me schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:03:
[...]

heb je de steen niet meer die eruit komt? ik zou die of een andere terug plakken en een dag later het stucwerk aanhelen.
Het stuk mortel/gips wat er uit is gekomen heb ik nog. Handig om dit terug te zetten? En waarmee vast te zetten? Roodband (nog liggen) of een betonreparatiemortel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EBAmF_XWUMetZReUFBUwjO2yR4s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QMyTprpTUYTzxyGmgz4XVR3C.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

rockerpoet schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:31:
[...]

Het stuk mortel/gips wat er uit is gekomen heb ik nog. Handig om dit terug te zetten? En waarmee vast te zetten? Roodband (nog liggen) of een betonreparatiemortel?

[Afbeelding]
ik zou denk ik fix&finisch pakken.. maar pur kan ook :+

als het lukt zou ik de "steen" wel iets dunner maken door het stucwerk eraf te tikken. dat geeft je wat meer speling bij het terug plaatsen, aansmeren moet je de boel toch

[ Voor 13% gewijzigd door twain4me op 11-12-2021 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
twain4me schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:33:
[...]

ik zou denk ik fix&finisch pakken.. maar pur kan ook :+

als het lukt zou ik de "steen" wel iets dunner maken door het stucwerk eraf te tikken. dat geeft je wat meer speling bij het terug plaatsen, aansmeren moet je de boel toch
Dacht dat fix & finish met name bedoeld is voor het aanbrengen van een dunne pleisterlaag?

Ik kan het proberen voorzichtig dunner te maken, gaat er denk ik om dat niets buiten de bestaande stuclaag uitsteekt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

rockerpoet schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:01:
[...]

Dacht dat fix & finish met name bedoeld is voor het aanbrengen van een dunne pleisterlaag?
fix & finish is ook blokkenlijm
Ik kan het proberen voorzichtig dunner te maken, gaat er denk ik om dat niets buiten de bestaande stuclaag uitsteekt?
Yes

[ Voor 11% gewijzigd door twain4me op 11-12-2021 11:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrehj
rockerpoet schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 10:31:
[Afbeelding]
Dat oude stuk is de beste manier om dit op te lossen. Gewoon vastlijmen met fix&finish. Dat heb je toch nodig om de muur daarna weer netjes vlak af te werken.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Crazy- schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 23:12:
[...]

Op basis van je naam twijfel ik wel ;-)

Doe al jaren zelf onderhoud aan de kasten; bijplaatsen etc. (PV oa) netjes met S3 schoenen en VDE schroevendraaiers & tangen. Soms ook onder spanning ivm “oude shit” die niet uit te schakelen is.

Maar goed; een volledige kast vervangen vereist net even wat meer loshalen

Ik kan natuurlijk nu iets roepen met isolatietape enzo…

Morgen maar even rustig bekijken; misschien dat het mee valt
Nieuwe kast hangt. Prima verlopen. Netjes even de boel uitgezet ;-) zegeltje komt tzt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qIcqH6lNCkhBg6FQkL2jwmmevaQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HkKeoxjzUPE3EU8FuCtzU0sN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
Ik zoek 6x90 torx spaanplaatschroeven met een wat grote (12mm) kop. Is dit een standaard maat die ik bv in de bouwmarkt kan vinden?

[ Voor 3% gewijzigd door rockerpoet op 11-12-2021 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
rockerpoet schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 18:18:
Ik zoek 6x90 torx schroeven met een wat grote (12mm) kop. Is dit een standaard maat die ik bv in de bouwmarkt kan vinden?
Wat voor kop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
Verzonken (spaanplaat schroef)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-09 22:50
Ik zoek 6x90 torx spaanplaatschroeven met een wat grote (12mm) kop. Is dit een standaard maat die ik bv in de bouwmarkt kan vinden?
Volgens mij is 6x90 überhaupt geen standaardmaat, gaat meestal in stappen van 20 mm vanaf 60 mm dacht ik, dus 6x80 of 6x100.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teijgetje
@rockerpoet
Is eigenlijk meer iets voor het dhz- forum dan het elektrische gereedschapforum. ;)
Maar dat is wel te vinden, o.a. hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
BrtH schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:12:
[...]

Volgens mij is 6x90 überhaupt geen standaardmaat, gaat meestal in stappen van 20 mm vanaf 60 mm dacht ik, dus 6x80 of 6x100.
Wel te krijgen wss, maar niet in de bouwmarkt. 6mm zie je sowieso al niet vaak.
De kopdiameter is volgensmij gewoon 12mm volgens DIN7505.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:05
Deze misschien:
https://www.toolstation.n...-platkop-deeldraad/p13049
https://www.toolstation.n...-platkop-deeldraad/p12937

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Twijfels
  • Laatst online: 12-09 16:38
Op de vroege zondagochtend mezelf even nuttig gemaakt en eindelijk het bureau in mijn werkplaats afgemaakt. Er staat een lasermachine naast en dan is het soms wel handig dat ik even rustig met de laptop kan zitten om te ontwerpen, testen etc.
De laser staat er al 4 maanden dus het werd tijd :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JKFJOaA.jpg

Eerst framewerk op de plek opgebouwd:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wJ5JNjP.jpg

Lades gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wXCGwRy.jpg

Sterk als ik ben in mijn eentje even het blad omhoog getild en erop gelegd en de lades erin geplaatst:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DKs0aWO.jpg

Niks gelogen aan het alleen doen toch? O-)
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sdcKrAP.jpg

Erg blij met het eindresultaat, alleen nog even stopcontacten in het blad verwerken en het blad aflakken. Dat zwarte MDF geeft onbehandeld helaas af als de pest..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrehj
Twijfels schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:08:
Erg blij met het eindresultaat, alleen nog even stopcontacten in het blad verwerken en het blad aflakken. Dat zwarte MDF geeft onbehandeld helaas af als de pest..
Leuke klus, maar volgens mij liggen je prioriteiten verkeerd. Ik zou eerst een reling langs die zolder maken. Als jij (of je vrouw / kind / medewerker) 1 stap verkeerd zet val je 4 meter naar beneden op een harde betonnen vloer :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
  • Laatst online: 12-09 16:38
Andrehj schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:06:
[...]

Leuke klus, maar volgens mij liggen je prioriteiten verkeerd. Ik zou eerst een reling langs die zolder maken. Als jij (of je vrouw / kind / medewerker) 1 stap verkeerd zet val je 4 meter naar beneden op een harde betonnen vloer :-(
Dat is niet nodig, naast het bureau staan straks weer 2 pallets van 2m hoog met euroboxen en direct daarnaast is de trap al. Andere kant naast de trap staat een materiaalstelling en verder muur/raam eromheen. Vallen is dus niet echt mogelijk (behalve van de trap af :o ). Maar bedankt voor je zorgen hoor.

En al zou ik door alles heen vallen, dan staat er strak naast op nog geen halve meter lager een grote gesloten aanhanger om mij op te vangen. Ik blijf wel leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
Bedankt, had ik inderdaad ook gevonden. Kon nog niet direct uit het gegevensblad of specs opmaken of kop diameter ook 12mm is. Gegeven de DIN standaard waar @bbbrumbrum naar verwijst zal dat wel. Toch weer wat geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14-09 16:29

Rzaan

Altijd zoekende

Zaratrass schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:24:
[...]

Ik heb niet zoveel behoefte aan allemaal kleine gaatjes in de muur. Helemaal niet als de foto's uitgebreid gaan worden naar 20-30+ sriksy.

Ik heb een schilderij rails erboven hangen. Echter ben ik nog niet een geschikt ophangsysteem tegen gekomen hiervoor.
Inmiddels gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
BrtH schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:12:
[...]

4 of 5*70 is een veelgebruikte schroef. 90 zie je minder vaak, maar is wel een goed te verkrijgen maat.
bbbrumbrum schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 20:51:
[...]

Wel te krijgen wss, maar niet in de bouwmarkt. 6mm zie je sowieso al niet vaak.
De kopdiameter is volgensmij gewoon 12mm volgens DIN7505.
Vanaf 100 is het volgens mij vaak 6mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruijff14
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 07:51
Ik ben mijn inbouw ijskast in mijn nieuwe keuken aan het plaatsen, maar loop tegen het volgende aan: de deur van de vriezer kan alleen open als de deur van de ijskast ook open gaat/staat. Dit komt doordat het bovenste scharnier van de deur van de vriezer halverwege het front van het ijskast deel zit (zie foto's).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WzXwCSnzuFA5OUdKeOqbMfvRSAo=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/4hNqKAtmtyCxLKqUMLgRssI3.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YnFZJV6ULCqjbo3DcbrjPnLB6eM=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/rnEGadafyaAk17SxnyCmtmO4.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S1ndT9z7UCfofY8PK4aT5w3MlGc=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/tfDKr0Onmsvh7gxthygu1sw9.gif?f=fotoalbum_large

Heeft iemand enig idee hoe ik dit goed op kan lossen?

Waar ik aan dacht:
1. De frontjes verplaatsen, maar dan zitten de frontjes niet meer mooi gelijk/uitgelijnd met de kast
2. Het scharnier van de vriezer verplaatsen: maar dit is volgens mij niet mogelijk
3: een stukje zagen uit het frontje van de ijskast, maar dit wil ik eigenlijk niet..

Het gaat hier om een Ikea Method keuken, greeploze Voxtrop fronten en een Bosch KIV86SFE0 inbouw combi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:13

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

De ijskast te hoog geplaatst misschien?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:17

Asteroid9

General Failure

Twee dingen: een te grote koelkast, of te hoog geplaatst.
Niet elke combinatie past in elke kast, hopelijk kun je deze nog lager in het meubel plaatsen, een andere manier om dit netjes te kunnen plaatsen zie ik niet.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Cruijff14 schreef op zondag 12 december 2021 @ 16:24:

Heeft iemand enig idee hoe ik dit goed op kan lossen?

Waar ik aan dacht:
1. De frontjes verplaatsen, maar dan zitten de frontjes niet meer mooi gelijk/uitgelijnd met de kast
2. Het scharnier van de vriezer verplaatsen: maar dit is volgens mij niet mogelijk
3: een stukje zagen uit het frontje van de ijskast, maar dit wil ik eigenlijk niet..

Het gaat hier om een Ikea Method keuken, greeploze Voxtrop fronten en een Bosch KIV86SFE0 inbouw combi
Ik denk dat je er mee moet leren leven en een lipje moet maken aan de bovenkant van de vriezerdeur links die de ijskastdeur opent/meeneemt als je de vriezer opent, om beschadigingen te voorkomen.
Je combi moet lager staan, maar ik denk dat deze al op de bodem van de kast staat.
Ikea heeft voor haar keukens een eigen serie apparaten waar alles mee past. Daar zit zover ik weet geen Bosch bij.
Soort van "Apple keuken", mooi maar niets anders past, dus dan moet je wel keukenapparaten bij hen aanschaffen.
Ben dus eigenlijk benieuwd welk filiaal je deze combi heeft verkocht omdat het niet nooit past.

Enige wat je kan doen is de bodem van de kast weghalen en een bodem onder de kast maken waar de combi op staat.
Die bodem laat je dan terugvallen ipv tot de voorkant, anders zie je hem onder de deur zitten. De combi moet er net op kunnen staan.
Dan kan je 1,5 cm zakken (Ikea kastjes zijn 15 mm dik dacht ik)
Je kan een strip strijken over de gaatjes waar de bodem heeft gezeten aan de wandjes.
Of op blokken zetten oid, dan heb je geen bodem in zicht, er komt toch een plint voor.

[ Voor 9% gewijzigd door Teijgetje op 12-12-2021 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Laatst online: 14-09 18:22
Na het aftrekken van behang heb ik een aantal ruwe muren welke ik wil voorzien van een 0 a 2/3mm dik stuclaag om daarna te schilderen
Welk middel gebruiken jullie hiervoor?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KOnSUEWbHPYnbYzlpe_RlspxRgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PVCaPhlQ5nQfMsNnEK2qy1ue.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cruijff14
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 07:51
@Beekforel @Asteroid9 you guys made my day! Ik had de ijkast op een random hoogte gezet (had hier verder niet echt over na gedacht maar 'vond dit wel een mooie hoogte' :9 ), na jullie advies gelezen te hebben direct begonnen met een beetje puzzelen en nu staat alles mooi in de kast _/-\o_ Thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:34
barry86 schreef op zondag 12 december 2021 @ 18:50:
Na het aftrekken van behang heb ik een aantal ruwe muren welke ik wil voorzien van een 0 a 2/3mm dik stuclaag om daarna te schilderen
Welk middel gebruiken jullie hiervoor?

[Afbeelding]
knauf Profinish, kan je tot 0mm opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 09:20

bonzz.netninja

Niente baffi

Wasbak was gaan lekken :( De badkamer is door ene ongelooflijke beun gemaakt dus ik kon mijn borst al weer nat maken. Ik ben er ook niet uitgekomen, dus misschien heeft iemand hier nog een tip?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NmEHVpWx3KYAm60VfWkD8i3zo6Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2NKtPhAPCyhZNWI3lY6t821b.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZb-wGL6KB04zvrU9D7CAnm9Qrk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OYbnGCu1xaSQ0q26mMcYbjmZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y9UhraOxFnnkGCfdwA5fVqHHHDg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ENWjDuTjTfgoI50Hs14P0Xo.jpg?f=fotoalbum_tile

Uit de muur komt een buis met 45mm buitendiameter en 35mm binnendiameter. Ik heb dit ongeveer 50x opnieuw gemeten, want deze maat bestaat helemaal niet :|

De vorige bewoners hadden een soort verloop erop gemaakt en dat vast gekit (met acryllaat kit zo te zien) en dat is gaan lekken. Dat verloopje dat paste ook helemaal niet trouwens.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lXAudVrF_pOaQyuF4LQT4AUUZhM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0o8n68TpA55P8YPR6c8ID6yY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tmmt66yn4y5U8cBQy70SvItuvpo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TZBTjaMlkgH1MN7ui0K0ATuC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y5D0ciKQI8xUx7j-ho52fXKquUM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KBZg77KzSP5XtewUBh84YX0U.jpg?f=fotoalbum_tile

Nu is er dus niks op de markt dat van een 32mm buis uit de sifon naar 35mm gaat. Een mof van 40 krijg ik er echt niet in. Ik zit nu redelijk vast :(
Voor tijdelijk heb ik het nu zo gemaakt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RN0DQJzQeX6uvr0C0ErSoBD3jJI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GSG6n0bRjJELwky3g4ZPQXmR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HTTgZukQPhKh-jlm-67Dqrnxvek=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g57yD1josaCW5vPFqySpQjhz.jpg?f=fotoalbum_tile

Maar dat lekt alsnog ene klein beetje en is er gewoon niet voor gemaakt. Wat zal ik doen? Bij hornbach vond ik dit verloopje. Maar of het daar nou mee gaat lukken vraag ik mij af.

[ Voor 13% gewijzigd door bonzz.netninja op 12-12-2021 20:23 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:23
bonzz.netninja schreef op zondag 12 december 2021 @ 20:18:
Wasbak was gaan lekken :( De badkamer is door ene ongelooflijke beun gemaakt dus ik kon mijn borst al weer nat maken. Ik ben er ook niet uitgekomen, dus misschien heeft iemand hier nog een tip?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Uit de muur komt een buis met 45mm buitendiameter en 35mm binnendiameter. Ik heb dit ongeveer 50x opnieuw gemeten, want deze maat bestaat helemaal niet :|

De vorige bewoners hadden een soort verloop erop gemaakt en dat vast gekit (met acryllaat kit zo te zien) en dat is gaan lekken. Dat verloopje dat paste ook helemaal niet trouwens.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Nu is er dus niks op de markt dat van een 32mm buis uit de sifon naar 35mm gaat. Een mof van 40 krijg ik er echt niet in. Ik zit nu redelijk vast :(
Voor tijdelijk heb ik het nu zo gemaakt
[Afbeelding][Afbeelding]

Maar dat lekt alsnog ene klein beetje en is er gewoon niet voor gemaakt. Wat zal ik doen? Bij hornbach vond ik dit verloopje. Maar of het daar nou mee gaat lukken vraag ik mij af.
lijkt mij een prima oplossing. Of je zou een iets te kleine pvc koppeling warm kunnen maken met een föhn zodat hij vervormt kan worden?
Pagina: 1 ... 181 ... 466 Laatste

Let op:
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5

Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/