Ik wil een kant onder mijn veranda dichtmaken. Het gaat om de zijkant aan de korte zijde. Veranda ziet er nu zo uit. Er komt nog een nieuwe eettafel en stoelen enzo.
Zelf vind ik het mooier om een houten kozijn met vakken erin te maken. Mijn vrouw heeft het idee dat het open kunnen zetten dmv van een wand een pre is. Dat klopt ook wel een beetje, dus neig ik nu met haar mee te gaan. Benieuwd naar jullie mening.
Ik heb gisteren in een grote woon/tuin zaak in Uddel, zal geen namen noemen.

een drietal foto's gemaakt ter vergelijking.
Optie1: schuifwand met zwarte accenten. Erg mooi maar de verkoper zei dat dit systeem al richting de 1500 euro zou gaan. Dat vind ik te duur.
Optie2: Schuifwand met losse panelen. Dit heeft de voorkeur van de vrouw, wel in kleur antraciet. Kosten 720 euro incl funderingskoker
Optie3: Vast kozijn met vakken erin. Verkochten ze niet daar maar stond in de showroom bij een veranda. Zelf vind ik dit het mooiste. Ik weet alleen niet wat zoiets zou kosten. Zelf ben ik best handig maar ik denk niet dat zoiets zelf te maken is.
Er is nog een optie 4 maar dat vind de vrouw niets. Namelijk op de korte zijde ook een paal zetten en net als links lamellen maken die je open en dicht kan zetten. Daarbij is ze bang dat het te donker word. Ik heb dit wel eens getekend in een Sketchup render.
Eigenlijk hebben we voor onszelf gezegd dat we maximaal 800-1000 euro willen uitgeven aan die wand/kozijn. Welke voorkeur heeft die van jullie en indien dat optie 3 is, hebben jullie enig idee waar ik aan moet denken aan prijs en wat daarvan eventueel zelf te maken is? Andere argumenten voor en tegen ben ik ook wel benieuwd naar. Te veel keuze hier.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.