[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 149 ... 458 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:11
Ik heb een tuin rondom maar best op een nogal winderige plek.
Hierdoor gingen iedere keer de bloemen eraan naast het huis bij de erker, daarom het idee om de wind en inkijk wat te breken door middel van jaloezieën en wat Douglas balken.
Ik heb daarvoor eerst beton poeren geplaatst van 10x10 en vervolgens met Douglas palen van 12x12 een frame gemaakt waarin de lamellen geplaatst konden worden.
De lamellen zijn allemaal twee keer zwart gebeitst en de Douglas palen ga ik nog schuren en ook beitsen..
De onderkant blijft niet open maar daar ga ik (hopelijk morgen) Zweeds Rabat plaatsen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De eerste Douglas paal is volledig aan het schutting deel verankerd door zes maal een 6x12 tellerkop schroef te gebruiken en elke paal is zo strak mogelijk op de poer gedraaid om zijwaartse krachten zo goed mogelijk op te vangen.
Boven de staanders heb ik draadeind ingeboord in elke paal van M16 en met Polymax het draadeind in zowel de bovenligger als de staander vastgezet. Vervolgens ook nog van bovenaf een 6x12 tellerkop schroef door de bovenligger om hem aan te trekken richting de staanders.

Hoveniers wilden er niet aan beginnen zonder schuine schoren of extra poeren en balken te plaatsen om een driehoek te maken.
Ik was zelf overtuigd dat dit sterk genoeg moet zijn en ik denk dat ik gelijk krijg. Er is uiteraard beweging in te krijgen maar dan moet ik met mijn 90kg echt flink mijn best doen.
Daarnaast kan de wind er in principe gewoon nog doorheen en wordt dus niet volledig geblokkeerd.
Hij stond helaas nog niet tijdens de laatste storm maar die zie ik met een gerust hart tegemoet :) .

[ Voor 33% gewijzigd door GeeMoney op 12-07-2021 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Crazy- gezien je plannen boven het trapgat zou ik vooraf even checken of zaken als de wasmachine, droger, bad en je bed er nog door naar boven kunnen als je het zo dicht maakt. Of je een goed alternatief daarvoor hebt.
Ik ga er iig van uit dat je dakkapel geen openslaande deuren heeft ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcunator
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-07 00:24
Ik vind mijn vraag geen eigen topic waard, dus ik stel hem hier. Alvast excuses als dit off topic is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H78QDIF1eBlg8qtIkt1t_Kf1yQI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N0jc3wcKuzNa3YC3aM8Mu5n8.png?f=fotoalbum_large
Weet iemand wat voor een schakelmateriaal dit is? Achterop staat JUNG, maar ik heb al eens de verkeerde serie besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Laatst online: 14:40

Crazy-

Best life ever

The Eagle schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:11:
@Crazy- gezien je plannen boven het trapgat zou ik vooraf even checken of zaken als de wasmachine, droger, bad en je bed er nog door naar boven kunnen als je het zo dicht maakt. Of je een goed alternatief daarvoor hebt.
Ik ga er iig van uit dat je dakkapel geen openslaande deuren heeft ;)
Heeel scherp maar daar houd ik rekening mee ;) alleen het 400liter watervat zal een uitdaging worden 😬

Maar in principe houd ik 240cm hoogte aan per trede - voordeel is dat een zeer brede trap en hoge nok hebben; dus ook breed/groot trapgat. Nog even puzzelen; maar een wasmachine/bad moet lukken ;)

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:01

breinonline

Are you afraid to be known?

marcunator schreef op maandag 12 juli 2021 @ 20:19:
Ik vind mijn vraag geen eigen topic waard, dus ik stel hem hier. Alvast excuses als dit off topic is.

[Afbeelding]
Weet iemand wat voor een schakelmateriaal dit is? Achterop staat JUNG, maar ik heb al eens de verkeerde serie besteld.
Ik gok de CD500 serie? https://www.jung.de/nl/online-catalogus/63910639/

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Twijfels schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:55:
Maar eens even een paar foto's tussendoor gooien om de rest hier jaloers te maken (of te inspireren natuurlijk!) :9

Vandaag eindelijk (zo goed als) de puntjes op de i gezet in mijn werkplaats. Alleen nog de grote freestafel wat aanpassen welke ik hier binnenkort wel apart post, dat is ook een project op zichzelf geweest :o

De grote werktafel met lades had ik hier al een keer gepost en dat viel blijkbaar in de smaak bij velen.

Echt súper blij met het eindresultaat, werkt gewoon heerlijk, lekker geordend en alles aardig binnen handbereik. Totale breedte van het werkbank deel is bijna 15 meter en dan aan beide kanten nog klein stukje de hoek om + twee werktafels van ieders een volle plaatgrootte _/-\o_

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

edit: en mede mogelijk gemaakt door mijn 4 werknemers niet te vergeten:
[Afbeelding]
Dat gebeurt niet snel, dat ik mijn meerdere moet erkennen :P. Leuke ruimte, maar nog veel te kaal! Ik zie nog wel plek voor een lel van een lintzaag, een flinke vlakbank en een colossale CNC tafel :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:41:
[...]

Dat gebeurt niet snel, dat ik mijn meerdere moet erkennen :P. Leuke ruimte, maar nog veel te kaal! Ik zie nog wel plek voor een lel van een lintzaag, een flinke vlakbank en een colossale CNC tafel :+.
Om nog meer jaloers te maken dan: er staat al een Felder K 540 S paneelzaag + Felder FB 610 lintzaag (wat écht overkill is voor mijn werkzaamheden, maar ik kreeg een goede deal op half jaar oude machine :+ )

Ik werk verder alleen maar met plaatmateriaal, dus vlak-vandiktebank heb ik niks aan afgezien van een sporadisch hobby projectje. D'r staat er 1 bij mijn standaard houtleverancier voor het geval ik die nodig heb. CNC + lasersnijder komen allebei hoe dan ook nog wel, lasersnijder hopelijk binnen 3 maandjes, CNC zal ietsjes langer gaan duren :) Dat zijn ook machines die ik niet perse nodig heb, maar ik vooral leuk vind en nog wel wat potentie in zie om af en toe makkelijk geld mee te verdienen. Als die machines zich met een paar jaar terugbetaald hebben vind ik het al wel prima.

Op de foto's lijkt het ook wel op meer vrije ruimte dan ik daadwerkelijk heb. Moet aanhanger / heftruck / plaatmateriaal en 6 meter lengtes aan profielen ook normaal kunnen manoeuvreren en gereed product moet ergens kwijt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tranze
  • Laatst online: 21:14
Crazy- schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:02:
in het kader van planning en bestellen :-)
het volgende idee willen wij realiseren

[Afbeelding]
Ben nu toevallig met iets bezig wat er op lijkt. Een kast voor de WTW unit. Ik gebruik 33x56 balkjes, maar het hoeft dan ook niks te dragen en krijgt nog stevigheid van de osb platen die ik er tegenaan schroef.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E-H9KUUCYIkDHQZP37gHdGZZBLU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ib1us7hPIR0M0DOli7ciqc1c.jpg?f=fotoalbum_large

Via de deur zijn de filters van de WTW makkelijk te vervangen. Mocht de unit ooit kapot gaan, dan kan er ook via de deur weer een compleet nieuwe unit in. :)

@m3gA Looking good! Isolatie ga ik inderdaad ook aanbrengen aan de binnenzijde. Hoe stiller hoe beter :).

[ Voor 4% gewijzigd door Tranze op 13-07-2021 10:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07 10:43
Tranze schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 07:22:
[...]

Ben nu toevallig met iets bezig wat er op lijkt. Een kast voor de WTW unit. Ik gebruik 33x56 balkjes, maar het hoeft dan ook niks te dragen en krijgt nog stevigheid van de osb platen die ik er tegenaan schroef.

[Afbeelding]

Via de deur zijn de filters van de WTW makkelijk te vervangen. Mocht de unit ooit kapot gaan, dan kan er ook via de deur weer een compleet nieuwe unit in. :)
heb ik voor de CV. Binnenkant is ook volledig geisoleerd met geluidsdempend schuim. We slapen op zolder dus moest netjes weggewerkt worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mTZc8Vex78biw4JlcRuwylzuO74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Ml51E9Qjg2HIgDj6NFQJEpO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 12:56
LED-Maniak schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:17:
[...]

Heeee, vriend! :w
Lekker dichtbij :*)
:P :>

Mooi wark :)
Wrieven, pappen en nat hollen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-07 00:01

Floor-is

5.2

Twijfels schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:55:
Maar eens even een paar foto's tussendoor gooien om de rest hier jaloers te maken (of te inspireren natuurlijk!) :9

Vandaag eindelijk (zo goed als) de puntjes op de i gezet in mijn werkplaats. Alleen nog de grote freestafel wat aanpassen welke ik hier binnenkort wel apart post, dat is ook een project op zichzelf geweest :o

De grote werktafel met lades had ik hier al een keer gepost en dat viel blijkbaar in de smaak bij velen.

Echt súper blij met het eindresultaat, werkt gewoon heerlijk, lekker geordend en alles aardig binnen handbereik. Totale breedte van het werkbank deel is bijna 15 meter en dan aan beide kanten nog klein stukje de hoek om + twee werktafels van ieders een volle plaatgrootte _/-\o_

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

edit: en mede mogelijk gemaakt door mijn 4 werknemers niet te vergeten:
[Afbeelding]
Jij gebruikt die ruimte zakelijk en hoewel zelf gedaan is dit vooral jaloersmakend hoor :P

Ik vind mijn werkplaats van 5m20 bij 5m90 al heel groot. Leeg ook, staat nu alleen een werkbank (240x100, okay en een stuk of 20 platen van 244x122) in, want de rest moet ik nog maken. Nouja eerst aftimmeren, dan de schuifdeur maken en ophangen en daarna elektra aanpassen.. Dan pas kan ik aan de kastenwand beginnen :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 14:01

EMP

Krulloos!

Ik heb (een jaar geleden) een douchecabine gekocht van marktplaats met het idee om daar tijdens de verbouwing in te douchen. Hij doucht heerlijk, alleen lekt hij ook als een malle... Ik heb alle naden afgekit, maar dat mocht niet baten... behalve dat een groot deel van die naden nu een beschimmelde zwarte kitrand in zit :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/clFE23HNq7evlLWVqw7cAvDcEQg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bRj4nYRwWXL0uRF9XKK9rAfX.webp?f=fotoalbum_large

Momenteel staat hij in een garage/bijgebouw dus dat hij daar lekt op de betonnen vloer is niet zo boeiend, maar we moeten de tijdelijke badkamer binnenkort naar de eerste verdieping verplaatsen... en ik zie het niet zo zitten dat de vloer steeds kleddernat is, zeker omdat de tijdelijke (lees: zeker twee jaar) badkamer een houten vloer heeft.

Hebben meer mensen ervaring met dit soort op zichzelf staande doucecellen? Ik weet even niet wat nou de beste oplossing is.
  • Zou een andere douchecabine wél waterdicht zijn en moet ik dus gewoon een andere kopen (niet goedkoop, dus niet mijn eerste voorkeur)?
  • Heb ik de cabine wellicht verkeerd opgezet/in elkaar gezet (hij staat ook niet 100% waterpas)? Ik kan niets ontdekken wat niet goed lijkt te zitten, alleen staat de bak niet 100% waterpas. Ik kom niet goed bij de stelpootjes en hij is best zwaar met de glazen deuren en wanden, dus dat recht zetten om te testen gaat mij zeker een middag kosten.
  • Moet ik een grote douchebak onder de douche zetten waardoor al het lekwater toch de afvoer in gaat 8)7
hølp?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Ow, en qua showcase: Vorige week een plafonnetje uit de gang verwijderd!

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lj2EXRCKY4XO6a5iL03aXl4yWHg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CQ5BsuBR6paQJjFEjJXjMTH4.webp?f=fotoalbum_large

Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FRxTLpqp6kC_xvRhr2DId3aN6iQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xRcf5AcPrqTD4VCz5J2ZwEio.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Laatst online: 14:10
EMP schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:52:
Ik heb (een jaar geleden) een douchecabine gekocht van marktplaats met het idee om daar tijdens de verbouwing in te douchen. Hij doucht heerlijk, alleen lekt hij ook als een malle... Ik heb alle naden afgekit, maar dat mocht niet baten... behalve dat een groot deel van die naden nu een beschimmelde zwarte kitrand in zit :'(

[Afbeelding]

Momenteel staat hij in een garage/bijgebouw dus dat hij daar lekt op de betonnen vloer is niet zo boeiend, maar we moeten de tijdelijke badkamer binnenkort naar de eerste verdieping verplaatsen... en ik zie het niet zo zitten dat de vloer steeds kleddernat is, zeker omdat de tijdelijke (lees: zeker twee jaar) badkamer een houten vloer heeft.

Hebben meer mensen ervaring met dit soort op zichzelf staande doucecellen? Ik weet even niet wat nou de beste oplossing is.
  • Zou een andere douchecabine wél waterdicht zijn en moet ik dus gewoon een andere kopen (niet goedkoop, dus niet mijn eerste voorkeur)?
  • Heb ik de cabine wellicht verkeerd opgezet/in elkaar gezet (hij staat ook niet 100% waterpas)? Ik kan niets ontdekken wat niet goed lijkt te zitten, alleen staat de bak niet 100% waterpas. Ik kom niet goed bij de stelpootjes en hij is best zwaar met de glazen deuren en wanden, dus dat recht zetten om te testen gaat mij zeker een middag kosten.
  • Moet ik een grote douchebak onder de douche zetten waardoor al het lekwater toch de afvoer in gaat 8)7
hølp?
Zit de afvoer wel goed gemonteerd? Heb ook wel eens zo'n telefooncel gemonteerd en de afvoer zit met een rubber ring geklemd op de bak. Als die net niet lekker zit kan ik me wel voorstellen dat je natte voeten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Jfwiet schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:56:
[...]

Zit de afvoer wel goed gemonteerd? Heb ook wel eens zo'n telefooncel gemonteerd en de afvoer zit met een rubber ring geklemd op de bak. Als die net niet lekker zit kan ik me wel voorstellen dat je natte voeten hebt.
Ja, die heb ik zelfs nog vervangen. Er loopt wellicht ook water onder de bak, maar ik zie het in ieder geval langs de buitenkant van de bak stromen. Ik zal het anders eens van dichtbij gaan bekijken als mevrouw EMP doucht (nooit een straf), wellicht dat ik dan meer weet over de bron...

Maar was de cel bij jou verder wel waterdicht, of zat je toch altijd met een plas(je) water onder/naast de cel?

My anime addiction.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joost1112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-07 14:30
EMP schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:58:
[...]

Ja, die heb ik zelfs nog vervangen. Er loopt wellicht ook water onder de bak, maar ik zie het in ieder geval langs de buitenkant van de bak stromen. Ik zal het anders eens van dichtbij gaan bekijken als mevrouw EMP doucht (nooit een straf), wellicht dat ik dan meer weet over de bron...

Maar was de cel bij jou verder wel waterdicht, of zat je toch altijd met een plas(je) water onder/naast de cel?
ik heb een soortgelijke douche gehad, alleen dan met witte wandjes en een douche gordijn.
De wanden vallen in een u profiel en moeten aan de binnenkant geklemd worden met een rubber strip.
en daarna nog geschroefd worden voor stevigheid.
Ik heb de douche 2x verplaatst zonder problemen.
https://www.broyeurfabrie...le-douchecabine-90x90-cm/
https://www.broyeurfabrie...50-mm-t-b-v-douchewanden/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Laatst online: 14:10
EMP schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:58:
[...]

Voor zover ik mij kan herinneren lopen de deuren in een profiel en zit er een rubber strip op onderaan die net als een loodslab op je dak het water geleid naar een verdieping lager. Dus niet 'waterdicht'. Zelfde rubber op de deuren verticaal met een magneetstripje.

Maar als jij de achterwand en de 2 vaste delen dicht zet met een streep kit dan zou dit gewoon waterdicht moeten zijn. Als het water tussen de 2 deuren uit komt zou je eventueel nog een simpel douche gordijntje kunnen overwegen om het gat tussen de 2 vaste delen af te dekken :). Ghetto verbouwingsdouche kan altijd nog meer ghetto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:03
EMP schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:55:

Voor:
[Afbeelding]

Na:
[Afbeelding]

Hoe
Nu weet ik dat hoge plafonds leuk zijn voor veel mensen, maar jij gaat er wel wat over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milo-vs
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17:23
Den_S85 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:42:
[...]
Zou je "vakman" of zijn baas het lekker op laten lossen trouwens, wat een rukkers 8)7
Mwa rukkers… laten we het er in ieder geval
Over eens zijn dat degene die de elektra het al verstiert heeft door en 2 strak haakse bochten te maken. En een lasdoos onbereikbaar te maken… had natuurlijk gewoon anders gekund en mij inziens gemoeten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjoPoldervaart
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-07 15:13
Hey kerel, long-time-no-see! Mooie baard trouwens en leuke timelapse!
EMP schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 11:52:

[Afbeelding]

hølp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

ArjoPoldervaart schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:11:
Hey kerel, long-time-no-see! Mooie baard trouwens en leuke timelapse!
[...]
Haha! Hey Arjo! Da's zeker lang geleden!

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
wij hebben samen met een aantal buren een aannemer opdracht gegeven om onze standaardschuurtjes te voorzien van Sedum. dat betekende dat ie de bestaande golfplaten moest verwijderen en nieuwe daken moest plaatsen én vervolgens het Sedum.

Nu is ie halverwege gestopt (ruim 6 weken geleden) en krijgen we geen contact meer met hem. Nu hebben we geen vertrouwen in een nette afronding van zijn kant... dus...moeten we zelf aan de slag. de meeste daken liggen er wel op (min of meer). Het sedum aanbrengen gaat niet het lastigste deel zijn.

Maar, we zijn nog op zoek naar een manier om de opstaande randen af te werken. dat zou de aannemer in kwestie namelijk doen... heeft iemand suggesties voor een onderhoudsarme / vrije oplossing, die we eventueel ook zelf kunnen aanbrengen?

bij boeidelen kom ik op wat grotere elementen uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SNJ2qmgFdwl_z1NK2_vq14B__ec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ySsP75KIAO0ZtNPY9ckyDoq.jpg?f=fotoalbum_large

ik denk dat de uitdaging zit in:
- buitenkant moet eigenlijk ca. 12 cm hoog zijn
- breedte ca. 5cm
- binnenkant ca. 7 cm

u-profiel zou dus mooi zijn. maar dan met ongelijke hoogte.
of, volstaat een L-profiel (minder strak, maar wellicht goedkoper een makkelijker aan te brengen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 12:56

Voor:
[Afbeelding]

Na:
[Afbeelding]

Hoe
Het huis is best mooi, je moet er een beetje doorheen kijken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Laatst online: 20:45

Voor:
[Afbeelding]

Na:
[Afbeelding]

Hoe
Schrootjespaleis, het toverde een glimlach op mijn gezicht 😊. Zitten er over heel het huis zoveel lagen plafond verstopt?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Kapotto schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:01:
[...]

Schrootjespaleis, het toverde een glimlach op mijn gezicht 😊. Zitten er over heel het huis zoveel lagen plafond verstopt?
Ja, absoluut! En niet alleen het plafond. Zie hier een foto van hoe de gang op de eerste verdieping was. Schrootjes tot een kunst verheven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d9F9eNu-kjuVmTmSeSCP3pdFof8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OIzkxUJAEvP1Uv4CAJyg0Grl.jpg?f=fotoalbum_large

En waarom alleen schrootjes-op-schrootjes, wat dacht je van deurpost-in-deurpost :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aNamM6jZ9TTCt6ZycNRsKylsG6o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AxfoXXoFLcS7JF6NtKPnoutm.webp?f=fotoalbum_large

De eerste verdieping is inmiddels helemaal gestript en we zijn al weer halverwege de opbouw :)

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
EMP schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:18:
[...]

Ja, absoluut! En niet alleen het plafond. Zie hier een foto van hoe de gang op de eerste verdieping was. Schrootjes tot een kunst verheven:
[Afbeelding]

En waarom alleen schrootjes-op-schrootjes, wat dacht je van deurpost-in-deurpost :D
[Afbeelding]

De eerste verdieping is inmiddels helemaal gestript en we zijn al weer halverwege de opbouw :)
Haha holy shit wat psychedelisch. Van welk bouwjaar is het huis?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 12:15
Smithkj schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 14:49:
wij hebben samen met een aantal buren een aannemer opdracht gegeven om onze standaardschuurtjes te voorzien van Sedum. dat betekende dat ie de bestaande golfplaten moest verwijderen en nieuwe daken moest plaatsen én vervolgens het Sedum.

Nu is ie halverwege gestopt (ruim 6 weken geleden) en krijgen we geen contact meer met hem. Nu hebben we geen vertrouwen in een nette afronding van zijn kant... dus...moeten we zelf aan de slag. de meeste daken liggen er wel op (min of meer). Het sedum aanbrengen gaat niet het lastigste deel zijn.

Maar, we zijn nog op zoek naar een manier om de opstaande randen af te werken. dat zou de aannemer in kwestie namelijk doen... heeft iemand suggesties voor een onderhoudsarme / vrije oplossing, die we eventueel ook zelf kunnen aanbrengen?

[Afbeelding]

- breedte ca. 5cm
- binnenkant ca. 7 cm

of, volstaat een L-profiel (minder strak, maar wellicht goedkoper een makkelijker aan te brengen).
Duitsers hebben hier een helemooie oplossing voor ortgangblech heet dat speciaal voor de zijkanten van daken en schuren.
https://www.google.com/se...ECAEQAw&biw=1920&bih=1057

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zo flinke klus, grote puinbak voor de deur en helemaal leegtrekken. Lijkt een heel smal huis?

Poah dikke Massey.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

sOid schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:20:
Haha holy shit wat psychedelisch. Van welk bouwjaar is het huis?
Het huis is van 1925, het verkloten van 1950 tot 2018 O-)
pizzacabonara schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:22:
Zo flinke klus, grote puinbak voor de deur en helemaal leegtrekken. Lijkt een heel smal huis?
Het huis is vrij 'normaal' van formaat, de wide-angle lens van de iPhone op de laatste foto vertekent het waarschijnlijk wel een beetje.

Het is inderdaad een flinke klus, en we doen het terwijl we er wonen / naast de normale werkweek, dus het zal nog wel even gaan duren. Ik heb pas 1 container gehad waar voornamelijk badkamer en twee niet-dragende muurtjes van de eerste verdieping in gestort zijn. Meestal kan de zooi die ik in 1 weekend produceer wel met een volle aanhangwagen achter een volle V70 zelf naar de stort brengen. Schrootjes wegen bijna niets en kosten dus ook bijna niets om af te voeren, en onbewerkt hout maken we klein en verdwijnt bij lekker weer in de vuurschaal in de achtertuin :*)

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 16-07 12:12

AMDFreak

Intel is zo..

[Afbeelding]

- breedte ca. 5cm
- binnenkant ca. 7 cm

Wat is eigenlijk de rede geweest om de vezelcementgolfplaten (gokje) te vervangen?

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzacabonara
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-12-2024

pizzacabonara

It's a put on..

EMP schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 15:33:
[...]

Het huis is van 1925, het verkloten van 1950 tot 2018 O-)

[...]

Het huis is vrij 'normaal' van formaat, de wide-angle lens van de iPhone op de laatste foto vertekent het waarschijnlijk wel een beetje.

Het is inderdaad een flinke klus, en we doen het terwijl we er wonen / naast de normale werkweek, dus het zal nog wel even gaan duren. Ik heb pas 1 container gehad waar voornamelijk badkamer en twee niet-dragende muurtjes van de eerste verdieping in gestort zijn. Meestal kan de zooi die ik in 1 weekend produceer wel met een volle aanhangwagen achter een volle V70 zelf naar de stort brengen. Schrootjes wegen bijna niets en kosten dus ook bijna niets om af te voeren, en onbewerkt hout maken we klein en verdwijnt bij lekker weer in de vuurschaal in de achtertuin :*)
Zit in een soortgelijke situatie. Heel herkenbaar.

Dat is natuurlijk ook handig dan heb je er ook nog wat aan :*)

Poah dikke Massey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Wat is eigenlijk de rede geweest om de vezelcementgolfplaten (gokje) te vervangen?
@AMDFreak die constructie was niet sterk genoeg en niet vlak. 't is een heel basis nieuwbouwschuurtje: erg vochtig. regende wel eens in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:52

Seafarer

XXX

[Afbeelding]

- breedte ca. 5cm
- binnenkant ca. 7 cm

Zink?

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

Ik had nog stééds pallethout over van het Zweedse hut project achterin de tuin. En vrouwlief wilde weer een plantenbak erbij. Juist, dan fixen we dat toch even. Deze keer heb ik zelfs de roestige spijkers hergebruikt en de olie was een restje dat nog ergens achterin de kast stond. De enige kosten (want de gebruikte stroom is zelf opgewekt) waren het zeil á 6 euros.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-RVQBzfnnFJGz6UkO-w53VCOcc4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GrR3T94btYvN20MDGEaPqZj8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-04 19:04
[...]

Schrootjes tot een kunst verheven:
* Antonius krijgt associaties met:
Afbeeldingslocatie: https://www.ambcachterveld.nl/uitzet/borden/j/j13.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:11
@EMP misschien een domme opmerking van mij maar je hebt de binnenkant gekit neem ik aan van de douchewand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-07 21:37
ThinkPadd schreef op zondag 11 juli 2021 @ 00:48:
@com2,1ghz @Seafarer Ik mis ook een pompschakelaar, nu draait je onzuinige pomp 24/7 zo te zien.

En de witte flexleiding had je nog even moeten beugelen (zowel onder als boven de vloer).
En de aanvoer zit rechts op de verdeler en niet links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-07 21:37
CurlyMo schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:54:
[...]

Als jij zegt dat bij het dichtzetten van het onderblok er nog steeds water loopt, dan is het het een of het ander. Of je sluit het onderblok niet goed af, of er moet afgetapt zijn door de klusser.
Zo een onderblok sluit vaak of zeg maar bijna altijd alleen maar de retour af. De aanvoer houd z'n druk.
Je kan toch aan de aanvoer bovenin bij de thermostaatknop een slangwartel schroeven met slang uiteraard en dan de radiatorknop weer opendraaien en laten leeglopen? Gaat het onderblok geheel verdwijnen of wat is de bedoeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

GeeMoney schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 18:40:
@EMP misschien een domme opmerking van mij maar je hebt de binnenkant gekit neem ik aan van de douchewand?
Zeker, de aansluiting van de wanden op de bak.

Ik zal binnenkort proberen te kijken waar het water precies uit komt, al vermoed ik dat het verschillende plekken zouden kunnen zijn.

My anime addiction.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-07 23:46

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

handige_harrie schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:35:
Ik heb hier een elektra leiding waar voorafgaand aan het stuccen en betegelen ook al de kabels doorheen getrokken waren. Totdat de vakman die hier planken met inbouwspots voor moest hangen deze kabels er uit heeft getrokken. De reden is mij niet duidelijk, maar handig is het niet. Die kabels moeten twee keer een bocht van 90 graden maken. Wie heeft ervaring met de juiste trucs om hier weer iets doorheen te krijgen?
Inmiddels gefixed door de kerel die het ook 'veroorzaakt' heeft. Toch gewoon met een trekveer en 5min pielen. De reden dat de oorspronkelijke kabel eruit moest was dat het anders moest voor 2x2 in serie geschakelde spots. Nog steeds niet handig, maargoed, de fix viel dus mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:47
handige_harrie schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:26:
[...]
De reden dat de oorspronkelijke kabel eruit moest was dat het anders moest voor 2x2 in serie geschakelde spots.
En wat doe je dan als weldenkend mens. Je trekt alle draden er uit en vervangt ze door 1 zwart schakeldraad. Zodat je ook weer makkelijk de nieuwe draden trekt. Onafhankelijk van de reden was dit gewoon gepruts van de beste man.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:58
HTT-Thalan schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 17:13:
Ik had nog stééds pallethout over van het Zweedse hut project achterin de tuin. En vrouwlief wilde weer een plantenbak erbij. Juist, dan fixen we dat toch even. Deze keer heb ik zelfs de roestige spijkers hergebruikt en de olie was een restje dat nog ergens achterin de kast stond. De enige kosten (want de gebruikte stroom is zelf opgewekt) waren het zeil á 6 euros.

[Afbeelding]
Mag ik vragen hoe je de afwatering geregeld hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

wokkelz schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 08:46:
Mag ik vragen hoe je de afwatering geregeld hebt?
Gaten in de onderkant geprikt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:58
HTT-Thalan schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:15:
[...]

Gaten in de onderkant geprikt :P.
In het zeil en het hout neem ik aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

wokkelz schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 09:21:
[...]

In het zeil en het hout neem ik aan?
Er is niet veel hout aan de onderkant, alleen dwarshout voor de stevigheid en om het zeil van de grond te houden. Verder is het gewoon open. Het gaat uiteindelijk toch wegrotten dus niet te moeilijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joost1112
  • Laatst online: 09-07 14:30
all,

ik ben op zoek naar een u profiel met 1 (of 2) dichte kopse kanten.
een beetje zoals onderstaande foto maar dan bij voorkeur uit 1 geheel.
Ik weet dat dit in de keukenbranche nog wel eens gebruikt wordt, maar kan het zo 123 niet gevonden krijgen.
Weet iemand toevallig de juiste zoekterm of waar ik dit zou kunnen bestellen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C5iUq5Wipl7O8nRSK2e0raFYYfo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/i1x5EM8xgV7JuoDTcg97jQ1R.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
/edit

verkeerde topic, gepost in grote elek. topic

[ Voor 96% gewijzigd door Bakema op 14-07-2021 15:43 . Reden: verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:59
Bakema schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:58:
Heren een vraagje, ik ben een nieuwe schuur+overkapping aan het bouwen en zit even met een elektra vraagje.

In de schuur wil ik zon klein kastje plaatsen https://www.elektramat.nl...-klem-ip30-130x140x83-mm/

Wellicht wat overbodig maar ik vind het handig als ik daar het een en ander los kan uitschakelen. In de schuur komt een koelkast en vriezer, wat gereedschap(niks zwaars) en natuurlijk verlichting. Overkapping verlichting, tvtje en in de toekomst evt een jaccuzi(max 2000w). Mijn idee was 3 groepen, 1 schuur, 1 los voor koel en vriezer, en eentje voor de overkapping waar dan ook de jaccuzi bij op komt.

Nu kom ik er niet uit met het selectieve gedeelte, in de meterkast heb ik 1x40A hoofdschakelaar, dan 2x aardlek 40A 003, met daarachter 4xB16 waarvan 1 voor de schuur.

Wat ik met de oude schuur had is dat als ik sluiting had(oke 2x gebeurd :+ ), de aardlek er binnen uit vloog en al die groepen zonder stroom zaten…dat wil ik nu voorkomen.

Ik zat te denken aan binnen een extra aardlek, dan een kabel naar buiten en die daar verdelen naar 3 B16 automaten. Enkel mag dit niet over een 3x2,5mm kabel volgens mij? Terwijl er nooit meer dan 16A overheen zou gaan…met 10A groepen in de schuur kom ik in de knoop met de eventuele jaccuzi in de toekomst…wie heeft er een goede oplossing?
Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1 :)

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:06
Bakema schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:58:
Heren een vraagje, ik ben een nieuwe schuur+overkapping aan het bouwen en zit even met een elektra vraagje.

In de schuur wil ik zon klein kastje plaatsen https://www.elektramat.nl...-klem-ip30-130x140x83-mm/

Wellicht wat overbodig maar ik vind het handig als ik daar het een en ander los kan uitschakelen.
Waarom zou je dat met automaten willen schakelen? Schakelaars voldoen toch ook?
In de schuur komt een koelkast en vriezer, wat gereedschap(niks zwaars) en natuurlijk verlichting. Overkapping verlichting, tvtje en in de toekomst evt een jaccuzi(max 2000w). Mijn idee was 3 groepen, 1 schuur, 1 los voor koel en vriezer, en eentje voor de overkapping waar dan ook de jaccuzi bij op komt.
Wat vreet zo'n jacuzzi? Iets zegt me dat dat niet mals gaat zijn?
Nu kom ik er niet uit met het selectieve gedeelte, in de meterkast heb ik 1x40A hoofdschakelaar, dan 2x aardlek 40A 003, met daarachter 4xB16 waarvan 1 voor de schuur.

Wat ik met de oude schuur had is dat als ik sluiting had(oke 2x gebeurd :+ ), de aardlek er binnen uit vloog en al die groepen zonder stroom zaten…dat wil ik nu voorkomen.
Aardlek klapt niet bij sluiting, maar bij een lekstroom. Als je dat nu wilt voorkomen moet je de schuur van die aardlek afhalen en eventueel de B16 van de schuur vervangen door een aardlekautomaat.
Ik zat te denken aan binnen een extra aardlek, dan een kabel naar buiten en die daar verdelen naar 3 B16 automaten. Enkel mag dit niet over een 3x2,5mm kabel volgens mij?
Dat mag prima over 3x 2,5, precies om wat je hieronder zegt. Het is vooral dat die 3 B16 groepen helemaal niets toe voegen. Voorbeeltje: Over alle drie de B16 groepen probeer je 10A te trekken, welke vliegt er uit? Juist ja, die in huis.
Terwijl er nooit meer dan 16A overheen zou gaan…met 10A groepen in de schuur kom ik in de knoop met de eventuele jaccuzi in de toekomst…wie heeft er een goede oplossing?
Als je jacuzzi meer dan 10A trekt, en je wilt daar ook nog een slijptol en een koelkast op kwijt, zou het zomaar eens kunnen dat dat niet gaat lukken :+

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Nu online
joost1112 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:23:
all,

ik ben op zoek naar een u profiel met 1 (of 2) dichte kopse kanten.
een beetje zoals onderstaande foto maar dan bij voorkeur uit 1 geheel.
Ik weet dat dit in de keukenbranche nog wel eens gebruikt wordt, maar kan het zo 123 niet gevonden krijgen.
Weet iemand toevallig de juiste zoekterm of waar ik dit zou kunnen bestellen?

[Afbeelding]
https://www.glasmaatje.nl...p-gans-chroom-of-rvs-look ?

Zoektermen als aluminium glas profiel of glaslijst vind je genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Bij bouwmarkten kun je tegenwoordig hout op maat laten zagen. Nu heb ik 1 rechthoek nodig, dus benieuwd hoe duur dat zou worden. De verzendkosten zijn 39,95 8)7

Nou, dat wordt gewoon naar de bouwmarkt zelf gaan en daar op maat laten zagen ..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nb74f03wtFwSbnRmBeG7QPrpHaE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6hJUXCpqOAvpw2L6yhHb7LdV.png?f=user_large

==
hoi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
Eusebius schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:56:
Bij bouwmarkten kun je tegenwoordig hout op maat laten zagen. Nu heb ik 1 rechthoek nodig, dus benieuwd hoe duur dat zou worden. De verzendkosten zijn 39,95 8)7

Nou, dat wordt gewoon naar de bouwmarkt zelf gaan en daar op maat laten zagen ..

[Afbeelding]
"Rechthoek". Als je laat zagen bij een bouwmarkt, controleer het thuis goed, want tot nu toe zijn 8/10 zaagsnedes van een bouwmarkt bij mij alles behalve haaks c.q. recht :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:52
RadiQal schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:01:
[...]

"Rechthoek". Als je laat zagen bij een bouwmarkt, controleer het thuis goed, want tot nu toe zijn 8/10 zaagsnedes van een bouwmarkt bij mij alles behalve haaks c.q. recht :9
Dan kom je er thuis bekant laat achter 8)7

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:47
[...]

Exact. Ik wilde een kast bouwen. Grote plank gekocht van vuren (eigenlijk voor een tafel). Wat ik nodig had zou er precies in passen (incl. zaagverlies). Niet haaks. Twee weken later opnieuw. Niet haaks. Twee weken later opnieuw. Niet haaks. Bleek de plank zelf vanuit fabriek al niet haaks te zijn |:( Genoeg mensen met een zelfbouwtafel die zonder haaks tafelblad :/

Ging om deze dingen van CanDo:
https://www.karwei.nl/ass...-cm-dikte-28-mm/p/B510546

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
[...]

Had op 155*65 gerekend, maar eigenlijk heb ik maar 151,5*61 nodig. Mijn eigenbouw onderstel is al niet helemaal haaks. Dus wat doe ik? Plaat erop schroeven, rail erlangs en afzagen. Dus daar had ik al rekening mee gehouden ;-)

==
hoi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

van
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xJFCK92m.png
naar (sorry rot foto)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Declwo2m.png

nog wel even glas erin gezet en glas erin kitten .. bah .. niet mijn ding, maar een mens moet het een keer gedaan hebben toch ?

De ramen onderin worden nog "mat" met folie maar daar zijn we nog niet over uit

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:19
vso schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:04:
van
[Afbeelding]
naar (sorry rot foto)
[Afbeelding]

nog wel even glas erin gezet en glas erin kitten .. bah .. niet mijn ding, maar een mens moet het een keer gedaan hebben toch ?

De ramen onderin worden nog "mat" met folie maar daar zijn we nog niet over uit
Niet beter gelijk 'mat' glas kunnen nemen?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

De plantenbak nog van een 2e laagje olie voorzien en deze is vandaag droog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Tp7sAbkG1KmOz58BG1q4mctf5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c4SNomXiM9xKKZVQk7dWeNqS.jpg?f=fotoalbum_large

Vrouwlief is echter los gegaan bij het tuincentrum, dus nu is er extra ruimte nodig voor het nieuwe groen.
Nou dat kan 8). Ik had nog restjes van restjes (en het is nóg niet op :X) dus dit volgde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qek0A77NAfxuPk7K0NHvx61-Qlw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pFbkTBP7PwRaWhKaVIinb3QZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ghostbuilder
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-04-2024
Ben weer begonnen met mijn volgend project. De kast naast het bureau. Heb de hele tijd moeten wachten op de geleide rail van mijn invalzaag (Bosch GKT 55 GCE). Maar toolnation maakt er echt een puinhoop van. Daar ga ik ook nooit meer bestellen. |:( .

Affijn, dan maar op de oude manier met een klosje hout

Edit: Maar nu met fotos
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d1Ncpt4f3G7TrOloIH0pf5ZPQS8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E0JT9zLhVZ3WUzEyN9S7YuRp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tdu3HeZMSfz-uuKY58Hb5LxXzsw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qds81zJqHlQnvGt8JvV6UEQ5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HLkal5Bpqsy0C4J09j3sRds7ZMs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zm9KQXOcXFFlrMzjMw4AQTkc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door Ghostbuilder op 14-07-2021 16:18 . Reden: Fotos vergeten ]

Als ik het kan bedenken, kan ik het maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Martinusz schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:18:
[...]

Niet beter gelijk 'mat' glas kunnen nemen?
de gedachte = statische folie kan je er weer aftrekken als het niet bevalt ..

En ik had al een vermoeden dat glas er inzetten geen pretje zou zijn .. (bevestigd in mijn geval) .. dus de noodzaak van herhalen is minder als je een folie er overheen plakt .. :)

ps folie plakken is ook niet mijn favo job maar scheelt een heel raam demonteren en opnieuw kitten enzv..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekelveld
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:22
Het wordt tijd dat ik eens zelf uitvulplaatjes ga kopen. Maakt natuurlijk allemaal weinig uit waarschijnlijk, maar toch even: kiezen voor GB of Milli-Max? Milli-Max heeft een dispenser, altijd handig (en duur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:28
pekelveld schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:18:
Het wordt tijd dat ik eens zelf uitvulplaatjes ga kopen. Maakt natuurlijk allemaal weinig uit waarschijnlijk, maar toch even: kiezen voor GB of Milli-Max? Milli-Max heeft een dispenser, altijd handig (en duur).
Ik heb een dispenser met de maten uitvulplaatjes die ik nodig heb. Ik ben namelijk iemand, als het niet in een box oid zit, het dan overal ligt en ik nooit kan vinden wat ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekelveld
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:22
akatar schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:26:
[...]

Ik heb een dispenser met de maten uitvulplaatjes die ik nodig heb. Ik ben namelijk iemand, als het niet in een box oid zit, het dan overal ligt en ik nooit kan vinden wat ik nodig heb.
Dat is exact de ervaring die ik nu heb (via Makita MBox van iemand anders ...) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:18

yay

pekelveld schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:18:
Ecotools? https://www.ecotools.nl/uitvulplaten-stelwiggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 16:00:
De plantenbak nog van een 2e laagje olie voorzien en deze is vandaag droog.

[Afbeelding]

..........................
De bloembak lijkt mooi geworden.
Welke olie is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

nokiaan958GB schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:58:
[...]

De bloembak lijkt mooi geworden.
Welke olie is dat?
Hij lijkt mooi? :P.

Wood oil, grey. Gewoon hetzelfde spul als grijze Douglas olie, zo blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 22:19:
[...]

Hij lijkt mooi? :P.

Wood oil, grey. Gewoon hetzelfde spul als grijze Douglas olie, zo blijkt.
Tja er staan allemaal spullen voor.
Of heb je iet te verbergen :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

De restjes van de restjes van de restjes 8).
Ik heb geen mini penseeltjes of speciale modelbouw verf, dan was alles nog wat strakker/netter geweest, maar mijn dochter zal dolgelukkig zijn met deze additie aan haar poppenhuis.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rKwyAon7NOg23VqsgdsL2oyiTm0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yN8nOy4f9Ul8VBu2bu1GRSoD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:40
Heeft er hier iemand ervaring met de Trae‑Lyx Trappenlak?
Momenteel bezig om 2 trappen geheel kaal te schuren en wij waren eerst van plan om alles RAL9010 te schilderen met Sigma trappenlak (Die ik al besteld had met anti slip)
Uiteindelijk is besloten om de trap tredes in de originele hout kleur te laten.
Nu twijfel ik als ik ga voor de anti slip variant of niet en in hoeverre valt die anti slip op?
Heeft iemand hier toevallig een foto van.

Nu twijfel ik verder als ik de stootborden met de traplak van Sigma ga doen of dat ik hier gewoon de S2U nova Satin variant voor neem.
Als ik een blik verf overhoud is het jammer maar het resultaat is het belangrijkst.
Gelukkig kwam mijn vriendin er nog voor het schilderen mee alhoewel ze wel wat gelijk heeft omdat wit toch wel erg besmettelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
thespeed schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:59:
Heeft er hier iemand ervaring met de Trae‑Lyx Trappenlak?
Momenteel bezig om 2 trappen geheel kaal te schuren en wij waren eerst van plan om alles RAL9010 te schilderen met Sigma trappenlak (Die ik al besteld had met anti slip)
Uiteindelijk is besloten om de trap tredes in de originele hout kleur te laten.
Nu twijfel ik als ik ga voor de anti slip variant of niet en in hoeverre valt die anti slip op?
Heeft iemand hier toevallig een foto van.

Nu twijfel ik verder als ik de stootborden met de traplak van Sigma ga doen of dat ik hier gewoon de S2U nova Satin variant voor neem.
Als ik een blik verf overhoud is het jammer maar het resultaat is het belangrijkst.
Gelukkig kwam mijn vriendin er nog voor het schilderen mee alhoewel ze wel wat gelijk heeft omdat wit toch wel erg besmettelijk is.
Geen ervaring met die specifieke trappenlak, maar wel met Glitsa trappenlak, zowel gewoon als anti-slip. Optisch glimt de gewone lak iets meer, en is de anti-slip wat matter. Is meer het gevoel, dat de anti-slip wat ruwer aanvoelt (tenminste, vergeleken met tamelijk matte lak).

We hadden de eerste trap (allebei nieuw, dus gewoon blank hout) alleen met anti-slip gedaan, daar waren de 'fibers' ofzo van de anti-slip wel vrij duidelijk, zelfs na een paar lagen. Niet dat je het echt ziet, maar leek wel wat meer dan we toendertijd dachten dat mooi zou zijn. We waren ook bang dat vuil in die fibers zou blijven hangen, maar gelukkig is het met schoonmaken geen probleem. De fibers werden wel minder met wat extra lagen, maar we hebben op basis daarvan wel besloten voor de tweede trap de eerste lagen te doen met gewone lak, en dan de laatste laag alleen met anti-slip. Dat leverde een wat strakker resultaat op. Maar wederom meer iets dat je voelt ipv dat je het ziet. Tenzij je echt heel dichtbij gaat kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:43

MJV

Ik moet binnenkort 7 acoustische panelen gaan hangen, naast elkaar aan de muur (https://www.houtdirect.nl...n-600x2400-mm?filter=1084). Maar wat is de beste methode? Keuze uit zwarte gevelsschroeven, of kit. Panelen hoeven er in principe niet meer af, dus dat maakt het verschil niet. Montage aan een stenen wand.

Lastige vind ik dat de panelen netjes uitgelijnd moeten worden, wat zou het prettigste werken? Schroeven zou ik eerst allemaal op één lijn doen, en dan daarna het paneel door het vilt heen schroeven nadat het precies is gepositioneerd.

En indien kit: high tack of montagefix (beiden van den Braven)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:59
MJV schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 23:18:
Ik moet binnenkort 7 acoustische panelen gaan hangen, naast elkaar aan de muur (https://www.houtdirect.nl...n-600x2400-mm?filter=1084). Maar wat is de beste methode? Keuze uit zwarte gevelsschroeven, of kit. Panelen hoeven er in principe niet meer af, dus dat maakt het verschil niet. Montage aan een stenen wand.

Lastige vind ik dat de panelen netjes uitgelijnd moeten worden, wat zou het prettigste werken? Schroeven zou ik eerst allemaal op één lijn doen, en dan daarna het paneel door het vilt heen schroeven nadat het precies is gepositioneerd.

Waarom zet je niet eerst een lange dunne lat op de muur (boven/midden/onder)? Schroef je daarna zo de panelen daarop vast en kan je ze makkelijker positioneren.

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eliantje
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-07-2021

Wij hebben het laten doen door www.weijbv.nl en die hadden een simpel regelwerk gemaakt bij één wand. Bij een ander deel hebben ze wel gebruik gemaakt van kit, omdat daar de zijkant zichtbaar van was (achterkant bij het bed). Deze hebben ze ook wel vast moeten schroeven, maar niet zo veel.

Volgens mij hebben ze toen high tack kit gebruikt. Tot nu toe helemaal prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Laatst online: 11:38

Je zoekt meer iets als Geen-Spijkers-en-Schroeven of Pro Premium High Tack van Pattex.
Daarvan is de high tack de sterkste geloof ik en zit na 10 seconden vast/gestabiliseerd, jouw gefineerde akoestische paneel MDF zal ca. 20 kg wegen.
Zij adviseren 200-400gr per m², ga dus uit van een koker (460 gr) per paneel ( 1,44 m²)
Je zou ze tijdens uitharden op twee latjes kunnen zetten die je (ter plekke) afzaagt en eventueel met mm-vulplaatjes exact op lengte brengt. Maar als de vloer exact recht is kun je ze van te voren al zagen.
Van Den Braven zou ik de Zwaluw Ultra High Tack nemen.

Lijmen met high tack kitten doe je trouwens in rillen/lijnen, niet in dotten!!

Zoals door @GermanPivo voorgesteld op een van de rand terugliggend lat of regelwerk is het mooi uit te lijnen.
Ik zou wel aan de zij- en onderkant (rechthoek) ook een lat maken tegen inkijk en zodat het recht hangt, en de zijkanten van de plankjes eerst zwart maken.
Nadeel is dat je al snel 18-22 mm van de muur komt en schroefgaten/beschadigingen ziet.
Schroeven kunnen ook gipsplaatschroeven zijn, zoals gezegd weegt een paneel maar 20 kg, dan zijn 4 schroeven genoeg om dat aan de wand te houden. Er wordt toch geen belasting verder op uitgeoefend.

[ Voor 7% gewijzigd door Teijgetje op 17-07-2021 01:00 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:43

MJV

Dank, allen voor het constructief meedenken. Precies de antwoorden die ik zocht.

Aan regelwerk zitten inderdaad ook wat esthetische nadelen/extra werk. Ik ga het kitten met de (Ultra) High Tack kit, en dat uitlijnen boven de plint met een extra lat en uitvulplaatjes (thanks @Teijgetje), of het gebruik van 2-functie Bessey KlikKlamps.

@Eliantje ik lees 9mm vilt, dat is neem ik aan volledig 'dicht', d.w.z. dat het niet uitmaakt of ik witte of zwarte kit gebruik?

[ Voor 16% gewijzigd door MJV op 16-07-2021 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:40
henkie196 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 15:24:
[...]

Geen ervaring met die specifieke trappenlak, maar wel met Glitsa trappenlak, zowel gewoon als anti-slip. Optisch glimt de gewone lak iets meer, en is de anti-slip wat matter. Is meer het gevoel, dat de anti-slip wat ruwer aanvoelt (tenminste, vergeleken met tamelijk matte lak).

We hadden de eerste trap (allebei nieuw, dus gewoon blank hout) alleen met anti-slip gedaan, daar waren de 'fibers' ofzo van de anti-slip wel vrij duidelijk, zelfs na een paar lagen. Niet dat je het echt ziet, maar leek wel wat meer dan we toendertijd dachten dat mooi zou zijn. We waren ook bang dat vuil in die fibers zou blijven hangen, maar gelukkig is het met schoonmaken geen probleem. De fibers werden wel minder met wat extra lagen, maar we hebben op basis daarvan wel besloten voor de tweede trap de eerste lagen te doen met gewone lak, en dan de laatste laag alleen met anti-slip. Dat leverde een wat strakker resultaat op. Maar wederom meer iets dat je voelt ipv dat je het ziet. Tenzij je echt heel dichtbij gaat kijken.
Bedankt voor je reactie.
Ik ben nog even in twijfel alhoewel ik al wel een keer beneden heb gelegen. 8)7
Dus eigenlijk is antislip misschien helemaal niet verkeerd.

Ben momenteel nog druk met schuren want het kost me toch wat meer werk dan ik zelf had verwacht (2 trappen).
Ik snap nu waarom heel veel voor overzettreden kiezen.
Weet iemand hier toevallig ook als je cellocol met waterverdunbare, 2-componenten polyurethaanlak kunt overschilderen? (ik gebruik wel eerst grondverf) Ik heb wat lelijke beschadigingen in de trap die ik wil opvullen met het schuurstof en cellocol. Of weet iemand hier een beter idee voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:41

Woohooo

Smilie, James Smilie

Heeft er iemand een ideetje hoe ik het beste een deur stopper kan maken voor kunststof deur zonder erin te boren? Had tot vorige week toen er nog geen stenen in liggen een mooie diy stopper maar die voldoet toch niet echt meer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nhkqWIXLitS8G0lRSvOGMDfzvMU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tF8w7re3q5oYtPNWGJ7zAh6N.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:02
Woohooo schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 18:56:
Heeft er iemand een ideetje hoe ik het beste een deur stopper kan maken voor kunststof deur zonder erin te boren? Had tot vorige week toen er nog geen stenen in lagen een mooie diy stopper maar die voldoet toch niet echt meer

[Afbeelding]
Wellicht is dit iets?

De Hold of de Stop, onderaan de pagina.

[ Voor 3% gewijzigd door B-lex op 16-07-2021 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 21:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heeft er iemand een ideetje hoe ik het beste een deur stopper kan maken voor kunststof deur zonder erin te boren? Had tot vorige week toen er nog geen stenen in liggen een mooie diy stopper maar die voldoet toch niet echt meer

[Afbeelding]
Ik zou een van die klinkers rechtop zetten. Je hebt vast nog wel ergens een halve klinker die het gat dat dan ontstaat op kan vullen.
Moet ie hem ook evht open houden, plak een metalen plaatje tegen de deur aan en monteer een magneet op de klinker op de juiste hoogte.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

thespeed schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:03:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Ik ben nog even in twijfel alhoewel ik al wel een keer beneden heb gelegen. 8)7
Dus eigenlijk is antislip misschien helemaal niet verkeerd.

Ben momenteel nog druk met schuren want het kost me toch wat meer werk dan ik zelf had verwacht (2 trappen).
Ik snap nu waarom heel veel voor overzettreden kiezen.
Weet iemand hier toevallig ook als je cellocol met waterverdunbare, 2-componenten polyurethaanlak kunt overschilderen? (ik gebruik wel eerst grondverf) Ik heb wat lelijke beschadigingen in de trap die ik wil opvullen met het schuurstof en cellocol. Of weet iemand hier een beter idee voor?
Voor wat het waard is, ik ga mijn antislip strips er juist uit halen. Ik vind het nare harde dingen als je er met sokken of blote voeten op staat. Ik neem wel van die Sigma trappenverf met een korreltje erin dat zou moeten volstaan.

Als klein kind ook vaak genoeg van de trap gevallen, word je hard van ;)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:04
badkuip schreef op zondag 30 mei 2021 @ 16:23:
Bij het opknappen van de tuin is ook de muur van mijn schuurtje aan de beurt.
Het is nogal een gatenkaas (de vorige bewoners hielden van boren blijkbaar) en de voegen zijn her en der kapot.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu leek het ons hier thuis mooi om de muur in een kleur te verven, bijvoorbeeld wit of een grijskleur.
Herstel van de gaten en voegen in dezelfde kleur als nu is dus niet nodig.
Met wat voor spul zal ik de gaten vullen en de voegen herstellen voordat ik ga schilderen?
Ik kan kiezen voor cement maar misschien is (siliconen)kit voor de gaten of een kant en klare voegenvuller net zo handig en bereik ik hetzelfde resultaat...
Graag tips of ervaringen!
Ik heb een tijd terug naar tips gevraagd voor het opknappen van deze schuurmuur. Met joint fix heb ik inmiddels de gaten dichtgemaakt en een paar lagen verf ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/415LnTHF1TLcUsgB8iasUDv2Tsg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RKK5ZLE9SWEqca8tS8Rq7ZFx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2RL1JSXem-L31Mo5kKohEw6zGQs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EVlMZFhuCg9vSAcGY0pukeJu.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag zijn we bezig met de grijze spatrand aan de onderkant.
Heeft iemand een tip hoe ik de lijn tussen grijs en wit zo strak mogelijk kan krijgen? Schilderstape blijft niet plakken op deze bakstenen muur. Zijn er nog handige huis-tuin en keukelhulpjes hiervoor of moet ik naar de winkel om er iets voor te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

badkuip schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:07:
[...]

Ik heb een tijd terug naar tips gevraagd voor het opknappen van deze schuurmuur. Met joint fix heb ik inmiddels de gaten dichtgemaakt en een paar lagen verf ziet het er zo uit:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vandaag zijn we bezig met de grijze spatrand aan de onderkant.
Heeft iemand een tip hoe ik de lijn tussen grijs en wit zo strak mogelijk kan krijgen? Schilderstape blijft niet plakken op deze bakstenen muur. Zijn er nog handige huis-tuin en keukelhulpjes hiervoor of moet ik naar de winkel om er iets voor te kopen?
Volgens mij maakt de tape soort niet veel uit , als het maar blijft zitten. Misschien even ander type afplaktape proberen of een soort ducttape . Wel even hechtingsproeh doen .

En dan eerst wit schilderen over de lijn , even laten drogen (uurtje oid) en dan pas grijs. Net als bij een normale muur krijg je het dan super straks zonder kit of troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:40

Sharky

Skamn Dippy!

Inderdaad ducttape. Stel er blijft een restje lijm achter dan lijkt me dat geen ramp op de buitenmuur van een schuur. Ik zou echter niet na een uur drogen al ducttape over de witte verf plakken.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:37

[Afbeelding]
https://www.stedaparts.nl...-veer-en-aanslag-locinox/ :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:04
@Waypoint @Sharky Gelukt! Bedankt voor de tip. Ik heb isolatietape gebruikt.
Hierbij het resultaat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mfuWlw2f2W-JLb9RjedcYZ7QR-M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6fQudQDsGtb5DI7QYikPrSKO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28w7K3bQRZylvi_QR3cYE5d2oS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zUXX44ElF92DqKndIyMADxyB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:40

Sharky

Skamn Dippy!

Netjes. Ik vind huizen met zo'n spatrand er meteen al veel netter uitzien dan wanneer het helemaal wit is en je al dat zand ziet zitten.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Stukken netter. Volgens mij prima gedaan.
Qua schilderstape, Tesa of Kip (mijn persoonlijke favoriet) p(l)akken wel beter/fijner dan oekieboekie-tape.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:19

DropjesLover

Dit dus ->

Zolder helemaal gestript van scheve, niet afgewerkte gipswandjes. 3 kuub hout en 30 gipsplaten kwam er uit. Hout in de bestelde container, gipsplaten (mogen niet in een bouw- of puincontainer) net naar de milieustraat gebracht.

Ik heb ff genoeg gezweet :')

Maandag fase 1.3 van het project, dan komen de 30 gipsvezelplaten en 50 PIRplaten, dak strippen en de 10cm glaswol vervangen voor 16cm PIR. Maar dat moet alles eerst naar boven...

Oh ja, fases...
1.1 was strippen,
1.2 dakkapel (geplaatst afgelopen week).
1.3 isoleren.
1.4 gipswand muurtjes en deuren plaatsen
1.5 vloerverwarming in laten frezen + egaliseren
1.6 schilderen en vloer leggen

Kut, da's best wat werk en kilo's om naar boven te sjouwen :')

[ Voor 24% gewijzigd door DropjesLover op 17-07-2021 15:24 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Sharky schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:41:
Inderdaad ducttape. Stel er blijft een restje lijm achter dan lijkt me dat geen ramp op de buitenmuur van een schuur. Ik zou echter niet na een uur drogen al ducttape over de witte verf plakken.
Je plakt maar 1x af. Wat ik bedoel is (even copy past van een site ) :) en dan binnen natuurlijk met goede tape en geen duct tape

Nu kan het schilderen beginnen! Wat ik je zeker adviseer bij een grove muur (structuurmuur) is dat je eerst de rand van de tape waar de nieuwe kleur komt, schildert met de originele (in mijn geval, witte) verf. Dit om te zorgen dat de kiertjes en gaatjes die er nog zitten tussen de muur en de tape worden 'volgestopt' met wit verf. Dat verschil zal je namelijk bij het eindresultaat niet zien en de nieuwe kleur heeft dan minder kans om onder de tape te komen. De lijn blijft dus mooi scherp en strak. Laat dit eerst goed drogen voordat je verder gaat met de nieuwe kleur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

badkuip schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 13:56:
@Waypoint @Sharky Gelukt! Bedankt voor de tip. Ik heb isolatietape gebruikt.
Hierbij het resultaat

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi geworden en leuk om te zien dat de tip werkte ! Heb er zelf binnen ook al veel mooie strakke randen van gemaakt en had veel verschillende tips geprobeerd toen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Hier gebruik ik als het netjes moet frog tape of roxolid tape van de Hornbach
Nadeel van bijv duct tape is dat je het risico hebt dat je de verflaag er weer vanaf trekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-07 23:33
Ik heb een balkonhek van gegalvaniseerd staal. Nu stoor ik mij mateloos aan die kleur ervan en speel ik al een tijdje om laagdrempelig dit hek zwart te maken.

Iemand hier ervaring mee? Ik dacht zelf om het te ontvetten en om het met een spuitbus (action maar misschien iets beter spul kopen bij de bouwmarkt). Zou dit met 2 lagen spuiten enigzins goed blijven denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-07 22:30
Waypoint schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 11:21:
[...]

Volgens mij maakt de tape soort niet veel uit , als het maar blijft zitten. Misschien even ander type afplaktape proberen of een soort ducttape . Wel even hechtingsproeh doen .

En dan eerst wit schilderen over de lijn , even laten drogen (uurtje oid) en dan pas grijs. Net als bij een normale muur krijg je het dan super straks zonder kit of troep.
Ik moet dit binnenkort ook doen dus even voor de zekerheid:

1. Afplakken met goede tape.
2. Klein stuk bij het tape wit schilderen aan de kant waar later de kleur komt.
3. Uurtje drogen.
4. Met de gewenste kleur erover en het tape verwijderen.

Is dit het zo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Laatst online: 11:38
AMARONE schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 20:28:
Ik heb een balkonhek van gegalvaniseerd staal. Nu stoor ik mij mateloos aan die kleur ervan en speel ik al een tijdje om laagdrempelig dit hek zwart te maken.

Iemand hier ervaring mee? Ik dacht zelf om het te ontvetten en om het met een spuitbus (action maar misschien iets beter spul kopen bij de bouwmarkt). Zou dit met 2 lagen spuiten enigzins goed blijven denken jullie?
Die action verf valt er binnen jaar af.

Voor gegalvaniseerd staal (verzinkt) heb je een speciale primer nodig zoals bv Allgrund. Gebruik je geen primer speciaal voor zink dan komt het vanzelf bladderend los en moet je dus alles eerst weer kaal gaan maken voordat je het kan primeren.
Allgrund is supersnel droog en kan je na een paar uur overschilderen in de kleur die je wil, gezien je het zwart wil maken neem je natuurlijk zwarte Allgrund.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-07 23:33
Teijgetje schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:21:
[...]

Die action verf valt er binnen jaar af.

Voor gegalvaniseerd staal (verzinkt) heb je een speciale primer nodig zoals bv Allgrund. Gebruik je geen primer speciaal voor zink dan komt het vanzelf bladderend los en moet je dus alles eerst weer kaal gaan maken voordat je het kan primeren.
Allgrund is supersnel droog en kan je na een paar uur overschilderen in de kleur die je wil, gezien je het zwart wil maken neem je natuurlijk zwarte Allgrund.
Aardig aan de prijs. Maar inderdaad, eerst primer voor verzinkt staal en dan schilderen. Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Beun schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 21:10:
[...]

Ik moet dit binnenkort ook doen dus even voor de zekerheid:

1. Afplakken met goede tape.
2. Klein stuk bij het tape wit schilderen aan de kant waar later de kleur komt.
3. Uurtje drogen.
4. Met de gewenste kleur erover en het tape verwijderen.

Is dit het zo?
Klopt. Je moet even op gevoel kijken wanneer je er over heen gaat met de kleur. Bij mij was dat na een uurtje droog zat.

Werkt een stuk gemakkelijk dan kitten en de verf van stap 2 gaat onder de randjes zitten van de tape waardoor je een strakke lijn krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heeft iemand een tip voor een goede maar betaalbare boorhamer voor iemand zonder spierballen zoals ik? Met name voor boren in beton, zowel in de muur als boven mijn hoofd in het plafond. Bij de bouwmarkt en de verhuurboeren kan ik alleen maar grof geschut huren wat ik niet eens een ladder op krijg.. Iemand een tip? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanSavelkoul
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-04-2024
Frieda schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 22:08:
Heeft iemand een tip voor een goede maar betaalbare boorhamer voor iemand zonder spierballen zoals ik? Met name voor boren in beton, zowel in de muur als boven mijn hoofd in het plafond. Bij de bouwmarkt en de verhuurboeren kan ik alleen maar grof geschut huren wat ik niet eens een ladder op krijg.. Iemand een tip? :)
Om voornamelijk gaten te boren van 6 mm in steen en beton?
En af en toe eens een 25 mm door een muur?
Dan volstaat een simpele van de bouwmarkt wel hoor.
Euro of 50, meer niet aan uitgeven.
Die van mij gaat al 2 verbouwingen mee, en dat terwijl ie het af en toe goed te verduren krijgt met keiharde zwarte stenen en dikke boren.
De olie komt er wel eens uit, maar hij blijft maar gaan.

Je moet denken, die van 300 euro is na een dagje kloten ook vuil, en dat doet dan meer pijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb al jaren een Bosch Uneo. Licht apparaatje, niet duur en tot boortjes 10mm kom je prima ermee in beton.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Als je er lang plezier van wilt hebben:
https://www.klium.nl/festool-accu-boorhamer-bhc-18-c185221
https://www.klium.nl/fest...7-betonboor-204070-756601

Heerlijk machientje op accu

[ Voor 5% gewijzigd door AUijtdehaag op 17-07-2021 22:29 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Pagina: 1 ... 149 ... 458 Laatste

Let op:
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5

Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/