[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 148 ... 470 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
@com2,1ghz Mooi werk! Ik doe bijna alles zelf in huis maar aan loodgietersdingen waag ik me (bijna) niet. Al die verschillende koppelingen enzo, om bij voorbaat migraine van te krijgen :+

@Milmoor Kun je misschien schetsen wat je bedoelt? Dat praat wat makkelijker. Denk dat je die driehoeken, als ik het goed begrijp, het makkelijkst uit elektrabuizen kan maken (die zijn er ook in het wit en grijs, eventueel schilderen). Of uit koperbuizen. Edit: hout kan natuurlijk ook. Misschien nog wel het makkelijkst om de stof/het gaas op te spannen.

Edit 2: tentstokken is ook nog een mogelijkheid. Dat is de meest elegante oplossing, denk ik. Als je dat een beetje slim aanpakt kun je dat namelijk ook makkelijk uit elkaar halen en opbergen, terwijl eerder genoemde opties allemaal behoorlijk inflexibel zijn. Voor tentstoffen (en gaas) kan ik extremtextil.de aanraden.

[ Voor 32% gewijzigd door sOid op 10-07-2021 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:21

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Milmoor schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 21:33:
We hebben een serre met een harmonica wand, pal op het zuiden. In de zomer zetten we die overdag open omdat het anders veel te warm wordt. Maar de kat wil ook graag in de serre, en dat kan dan niet, en de vliegen/muggen komen wel gezellig op bezoek. Daarnaast is het onhandig als er een onverwacht buitje voorbij komt, dat vindt de vloer niet fijn. Een paar druppels is niet erg, maar minder vocht erop is beter. Dus dacht ik: als ik nou eens in de de driehoeken van de harmonicawand een driehoekig huisdierbestendig horrengaas plaats, dan kan de kat niet aan de onderkant ontsnappen, en de beestjes kunnen er ook niet in. Aan de bovenkant een driehoekig stuk zonnescherm om de regen en de beestjes te blokkeren. Niet perfect, want de deuren hebben nog een kier, maar ik verwacht wel goed genoeg. De brede opening kan ik dan afsluiten met een horrenscherm.

Nu mijn vragen:
  • Als dit een goed idee is, hoe kan ik handig driehoeken maken waar ik doek/gaas op kan spannen?
  • Ik zie vast wat over het hoofd. Maar wat?
  • Wie heeft er een creatieve andere oplossing?
[Afbeelding]
L profiel in dun staal laten lassen bij een lokale metaalwerkplaats of allicht sociale werkplaats?

Dst kun je dan met lipjes uitvoeren zodat in de driehoek opening past.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:27

Seafarer

XXX

com2,1ghz schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 21:28:
Vloerverwarmingverdeler die was aan het roesten met lekkage als gevolg. Vorig jaar nog even opgelapt met kneedbaar metaal, maar afgelopen maanden zowat ieder maand de CV moeten bijvullen.

Ook vond mijn CV ketel het niet fijn om te weinig flow te hebben met mn Tado radiatorknoppen. Zeker met warm weer kreeg ik vaker foutmeldingen dat de druksensor defect was of dat er geen stroming was. Kortom, ik was de loterij met koud water onder de douche ook een beetje zat :+

Loodgieters hadden niet echt zin hier in, en ik had geen zin in 500+ euro uitgave.
Nou ben ik stiekem een beetje handig en heb een hoop gereedschap waaronder loodgietersspul hier in de schuur liggen van mn verbouwing. Maar je kent het wel. De boel eenmaal open en je zit zonder warm water. Als ik het verneuk dan hebben we een probleem.

[Afbeelding]

Gisteren de mouwen opgestroopt.
Via markplaats een nette 2 groepen verdeler met pomp gevonden voor 75 euro. Die hadden deze verdeler in de badkamer gebruikt
[Afbeelding]

Ook even langs de Hornbach geweest, maar zelfs met hun mega assortiment greep ik mis. Lekker naar de Warmteservice geweest waar ze goed mee hebben gedacht en mij het spul hebben gegeven waar ik naar op zoek was.
Ik wilde ook een bypass klep hebben zodat er altijd stroming mogelijk is.
Ik had een vies nasmaak van flexibele leidingen omdat ik dacht dat je daar persgereedschap voor nodig had. Heb slechte ervaringen gehad met Multifir van de Gamma. Nou nee hoor, ze hadden van die klik koppelingen met een 15mm pijpje om te knellen. Perfect! Ook aan de andere kant op de verdeler hadden ze mooie knelkoppelingen voor flexibele leidingen.
[Afbeelding]

Verticale hoogte was een dingetje. Heb die 15mm pijpjes wat korter gemaakt. Paste net aan >:)

Nou zit er nogal prehistorisch tyleen leidingen in mn vloer. Ik weet niet hoe die dikke slangen uberhaupt geleiden, maar kan best begrijpen dat die nieuwe dunnne witte slangen wat beter hun warmte afgeven.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Moest wel nogmaals even op en neer gaan naar de warmteservice om de juiste koppelingen voor de slangen te ruilen
[Afbeelding]

De boel weer aangesloten:
(Ja aanvoer is bewust links omdat de leidingen die van beneden kwamen voorheen omgekeerd waren)
[Afbeelding]

De oude:
[Afbeelding]

Ik ben er trots op. Ben voor 220 euro klaar 8)
Ik vind het vervelend om te zeggen maar tyleen slang is niet zuurstof dicht. Met andere woorden je hele installatie rot weg. Er blijft zuurstof inkomen.
Je ontkomt er dus niet aan om er nog een platen wisselaar tussen te zetten en een kunststof verdeel blok te kopen. Zodat vloerverwarming en cv circuit gescheiden zijn.

Ik heb de gevolgen in een bedrijfspand gezien waar men het onnodig vond om de vloerverwarming te scheiden van de cv. (Je durfde nergens meer tegen aan te leunen waar CV water inzat.)

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:40
Seafarer schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 22:35:
[...]

Ik vind het vervelend om te zeggen maar tyleen slang is niet zuurstof dicht. Met andere woorden je hele installatie rot weg. Er blijft zuurstof inkomen.
Je ontkomt er dus niet aan om er nog een platen wisselaar tussen te zetten en een kunststof verdeel blok te kopen. Zodat vloerverwarming en cv circuit gescheiden zijn.

Ik heb de gevolgen in een bedrijfspand gezien waar men het onnodig vond om de vloerverwarming te scheiden van de cv. (Je durfde nergens meer tegen aan te leunen waar CV water inzat.)
Het ging er voor mij om dat hij het nog een beetje langer kon uithouden. In de toekomst wil ik de hele installatie vervangen.Dus oude plavuizen eruit, dekvloer eruit en de oude slangen eruit. Wil ik ook meteen meerdere groepen hebben. Het kwam mij nu financieel slecht uit om nu de hele vloer eruit te slopen.
Wellicht boven ook vloerverwarming in de toekomst. en kan ik de meeste leidingen en radiatoren wegslopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

com2,1ghz schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 22:42:
[...]

Het ging er voor mij om dat hij het nog een beetje langer kon uithouden. In de toekomst wil ik de hele installatie vervangen.Dus oude plavuizen eruit, dekvloer eruit en de oude slangen eruit. Wil ik ook meteen meerdere groepen hebben. Het kwam mij nu financieel slecht uit om nu de hele vloer eruit te slopen.
Wellicht boven ook vloerverwarming in de toekomst. en kan ik de meeste leidingen en radiatoren wegslopen.
Ik hoop voor je dat je de gevolgen niet onderschat. (Ik denk dat je dat zwaar onderschat).

Vloer hoeft er nu niet uit. Warmtewisselaar scoor je voor 25 euro al op markt plaats en is alles gescheiden.

[ Voor 3% gewijzigd door Seafarer op 10-07-2021 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:57

Vliegvlug

Flight Simple

sentinel0809 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:27:
[...]

Ja dat is normaal. Als je de deur open zet valt alles wat je dan van buiten ziet onder 'buiten', dus 1 zijkant (slotkant), boven en onder. Andere zijkant hoort bij binnen omdat je die van binnen ziet als de deur open staat. Zo heeft de schilder het bij ons althans uitgelegd.
Aparte definitie zeg, iets wat buiten zit binnen noemen omdat je het niet ziet als de deur open staat 8)7
Maar ondertussen is dat deel wel gewoon aan de buitenlucht en de elementen blootgesteld, Rare jongens die schilders :?
Mag ik nog blij zijn dat ze het kozijn aan die kant wel gedaan hebben zeker want dat deel zie ik van buiten ook niet als de deur open staat.
sOid schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:48:
@Vliegvlug Ja wel normaal, maar wel slordig dat de schilder het niet heeft aangegeven imo.
Nou inderdaad, zou fijn zijn als ze dat gezegd hadden, dan had ik nog kunnen vragen het wel mee te nemen. :|
Dat ze dat niet doen bedenk je ook niet als je deze eigenaardigheid niet kent en ik ben blijkbaar niet de enige gezien het bij de eerdere verfbeurt ook niet gedaan is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52
@com2,1ghz @Seafarer Ik mis ook een pompschakelaar, nu draait je onzuinige pomp 24/7 zo te zien.

En de witte flexleiding had je nog even moeten beugelen (zowel onder als boven de vloer).

[ Voor 36% gewijzigd door ThinkPad op 11-07-2021 00:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:15
Een beetje isolatie om de leidingen in de kruipruimte zou ook niet misstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Iemand hier ervaring met binnenhoutbouw? Ik wil zoldervlieringen gaan afwerken met een frame van vurenhouten latten van 38x89mm en loop tegen een aantal vragen aan
- één leverancier heeft enkel C18, de ander enkel C24, ga ik dat verschil merken? (De leverancier met C18 heeft veel meer keus uit maten, wat voor andere klusjes weer goed uitkomt...)
- onder bevestig ik het aan een draagbalk van 59x171 C24, echter is deze wel alweer afgewerkt aan de voorkant met een gipsplaat ervoor. Kwestie van lange schroeven (hoe lang?) of is er een slimmere manier van bevestigen?
- Totale hoogte is 2100mm waarvan 1800mm. Zou een dwarsbalk boven nog nodig zijn als ze over die 300mm onder op 2 plekken vast zitten?

Verder moet het zo open en in het zicht blijven, dan komt het licht van het zolderraam nog in de kamer. Er zit in de tekening nu 100mm tussen de balken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iSQDwH-QWwF7es7R3-njg-B2cq4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Vj4uXU9p0CeXEab65ig6l3XT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Seafarer schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 22:35:
[...]

Hoe werkt dat dan? Bedoel je roestvorming in de radiatoren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:31
Dit geldt alleen voor stompe deuren.
Dan hoort jouw ongeschilderde kant bij de binnenkant en de slot-, boven- en onder-kant bij de buitenkant....in geval van een naar buiten draaiende deur.
Bij een naar binnen draaiende deur is dat omgedraaid, dan hoort de scharnierkant bij buiten en de rest bij binnen.

Maar in jouw geval is de buitenkant gedefinieerd door het tochtrubber, dus alles aan de buitenkant van het rubber is buiten en alles aan de binnenkant van het rubber is binnen.
Je kan voor het schilderen het rubber er uit halen, dan hoef je niet te besnijden en blijft het rubber schoon. En uiteraard moet je die gleufkant van het rubber even meenemen met de kleur van de kant die je schildert.
Ik schilder meestal de gleuf helemaal mee met binnen en raak dan even de buitenkant/hoek met verf bij het schilderen van buiten.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

sOid schreef op zondag 11 juli 2021 @ 09:26:
[...]

Hoe werkt dat dan? Bedoel je roestvorming in de radiatoren ofzo?
Slangen die diffuus zijn brengen zuurstof in je cv water maar dat hoort zuurstof loos te zijn.

Alles wat kan corroderen zal ook corroderen en dan van binnen uit. Op het moment dat jij een ogenschijnlijk klein roest plekje buiten op de pijp ziet dan is het aan de binnen zijde al een krater. De pijp is daar zo dik als dun papier.

Ofwel alles rot weg deze roest deeltjes verstoppen leidingen en ventielen. En het drama wordt steeds groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Seafarer schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:39:
[...]

Slangen die diffuus zijn brengen zuurstof in je cv water maar dat hoort zuurstof loos te zijn.

Alles wat kan corroderen zal ook corroderen en dan van binnen uit. Op het moment dat jij een ogenschijnlijk klein roest plekje buiten op de pijp ziet dan is het aan de binnen zijde al een krater. De pijp is daar zo dik als dun papier.

Ofwel alles rot weg deze roest deeltjes verstoppen leidingen en ventielen. En het drama wordt steeds groter.
Helder, dan begreep ik het goed. Bij mijn CV-installatie (volledig nieuw aangelegd in 2019) heeft de loodgieter ook zo'n magneetding (weet niet precies hoe het heet) onder de CV bevestigd. Zou metaaldeeltjes moeten aantrekken en zo uit het systeem houden. Geen idee of het werkt. Weet jij daar iets van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

sOid schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:46:
[...]

Helder, dan begreep ik het goed. Bij mijn CV-installatie (volledig nieuw aangelegd in 2019) heeft de loodgieter ook zo'n magneetding (weet niet precies hoe het heet) onder de CV bevestigd. Zou metaaldeeltjes moeten aantrekken en zo uit het systeem houden. Geen idee of het werkt. Weet jij daar iets van?
Magneet filters doen zeker hun werk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9uUd9k_DtSvcHcI1Y97e0IZ6eTA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/068nG2cCWF0eCohhBIOoave8.jpg?f=user_large

Je kijkt hier in een bakje met een soort koffie filter, afgetapt van een magneet filter.

Installatie met nieuwe en gebruikte onderdelen 12 meter pijp 1 warmtewisselaar 1 stalen stook olie kachel en draait 1 jaar. Hoeveelheid, een grootte eetlepel met een kop erop.

[ Voor 5% gewijzigd door Seafarer op 11-07-2021 10:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 16:23

Bezulba

Formerly known as Eendje

Ik ben de afgelopen weken bezig met het maken van een crokinole speelbord.

Na veel te veel geld uit te geven aan een handgemaakte versie ben ik er nu helemaal klaar mee.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qQWc8AN.jpeg

Wat is er allemaal mis mee? Nou ik kan beter zeggen wat er niet mis mee is... de cirkel is rond, want ik heb die niet zelf gemaakt, de rest is 3x ruk.

Ik heb met een dremel attachment 3 ringen gefreesd. Niet helemaal perfect daar is het duidelijk eigenlijk te groot voor, maar goed, daar is nog mee te leven. Deze heb ik vervolgens met epoxy gevuld met een zwarte kleurstof en die is dus gaan bloeden in het mdf.. Dat zag ik pas toen ik de bovenste laag aan het schuren was om hem perfect vlak te krijgen. En vervolgens schuur ik net te hard op een paar plekken omdat de bovenste laag van de multiplex zo dun is als mijn iq... :/

Ook was ik te onzorgvuldig bezig met het boren van de gaten voor de stokjes. Er zitten er 2 niet in de ring. Komt ook omdat de ring zelf niet perfect rond is, ik heb namelijk een template gebruikt voor de gaten die wel perfect recht/rond/netjes is.

De buitenste rand heb ik met de hand verstek gezaagd. En dat is ook doffe ellende. Ik kan nooit zo recht zagen als een fatsoenlijk machien kan en dat is te zien.

En ik kwam er vanmorgen achter dat ik 4 extra strepen vergeten ben uit te frezen...

Dit kan samengevat worden met de volgende smiley |:(

Maar goed, waar ik eigenlijk voor post:

Heeft iemand toevallig in dit forum toegang tot een grote cnc frees waar een plaat hout van 70 cm bij 70cm kan? Ik wil hem opnieuw maken maar nu met een plaat echt hout alleen kan ik deze niet rond laten zagen op de sites die ik op internet kan vinden. En als ik toch een cnc frees moet gebruiken om hem rond te zagen, kan ik er gelijk nette cirkels in laten frezen en gaten voor de staafjes en het middenstuk.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Bezulba schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:24:
Ik ben de afgelopen weken bezig met het maken van een crokinole speelbord.

Na veel te veel geld uit te geven aan een handgemaakte versie ben ik er nu helemaal klaar mee.

[Afbeelding]

Wat is er allemaal mis mee? Nou ik kan beter zeggen wat er niet mis mee is... de cirkel is rond, want ik heb die niet zelf gemaakt, de rest is 3x ruk.

Ik heb met een dremel attachment 3 ringen gefreesd. Niet helemaal perfect daar is het duidelijk eigenlijk te groot voor, maar goed, daar is nog mee te leven. Deze heb ik vervolgens met epoxy gevuld met een zwarte kleurstof en die is dus gaan bloeden in het mdf.. Dat zag ik pas toen ik de bovenste laag aan het schuren was om hem perfect vlak te krijgen. En vervolgens schuur ik net te hard op een paar plekken omdat de bovenste laag van de multiplex zo dun is als mijn iq... :/

Ook was ik te onzorgvuldig bezig met het boren van de gaten voor de stokjes. Er zitten er 2 niet in de ring. Komt ook omdat de ring zelf niet perfect rond is, ik heb namelijk een template gebruikt voor de gaten die wel perfect recht/rond/netjes is.

De buitenste rand heb ik met de hand verstek gezaagd. En dat is ook doffe ellende. Ik kan nooit zo recht zagen als een fatsoenlijk machien kan en dat is te zien.

En ik kwam er vanmorgen achter dat ik 4 extra strepen vergeten ben uit te frezen...

Dit kan samengevat worden met de volgende smiley |:(

Maar goed, waar ik eigenlijk voor post:

Heeft iemand toevallig in dit forum toegang tot een grote cnc frees waar een plaat hout van 70 cm bij 70cm kan? Ik wil hem opnieuw maken maar nu met een plaat echt hout alleen kan ik deze niet rond laten zagen op de sites die ik op internet kan vinden. En als ik toch een cnc frees moet gebruiken om hem rond te zagen, kan ik er gelijk nette cirkels in laten frezen en gaten voor de staafjes en het middenstuk.
Heb je een bovenfrees? Dan kun je namelijk ook zoiets proberen YouTube: How to Build a Circle Cutting Jig For Your Router

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tonny147
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:22
sOid schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 19:48:
@Vliegvlug Ja wel normaal, maar wel slordig dat de schilder het niet heeft aangegeven imo.

Heb ook een verfvraagje. Den de buitenboel aan het verven in de bestaande kleuren (wit en donkergroen). Hoef niet alles te overgronden, maar wel op plekken die ik heb gerepareerd/bijgewerkt.

Nou heb ik een witte primer (Sigma S2U Allure Primer) omdat het meeste wit is. Maar ik heb ook een paar groene stukken moeten repareren en kaal moeten schuren. Kan ik hier gewoon die witte primer voor gebruiken of is dat een slecht idee?

Denk dat ik ongeveer 100ml primer nodig heb voor de groene delen en de kleinste hoeveelheid die ik kan kopen is 1000ml. Het aanschaffen van de Allure Primer in het groen voelt daardoor als 40 euro wegmieteren...
Klein drupje groene verf door de witte grondverf mengen, komt de kleur al wat meer in de richting

Wh-mdc07j3e5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
tonny147 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:04:
[...]

Klein drupje groene verf door de witte grondverf mengen, komt de kleur al wat meer in de richting
Dat ik daar niet aan gedacht heb zeg, dank! Allebei van hetzelfde verfsysteem dus moet wel goed gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

sOid schreef op zondag 11 juli 2021 @ 12:17:
[...]

Heb je een bovenfrees? Dan kun je namelijk ook zoiets proberen YouTube: How to Build a Circle Cutting Jig For Your Router
Je kunt ze ook kant en klaar kopen. Heb wel eens cirkels gemaakt met mijn MFS700.
Of wellicht voor eenmalig handiger... Frees in je tafel fixeren en het werkstuk laten roteren.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:42

Crazy-

Best life ever

Vandaag bezig geweest balken te bevestigen onder het knieschot om een vlakke vloer te creëren.

Nu wil ik eigenlijk 2 verticale balken weghalen om een groter gat te creëren. Zie foto. Nu weet ik dat het origineel constructie balken zijn. Wellicht kan ik het op andere manier opvangen?

Aan de voorzijde komen deurtjes met blind scharnieren.

M.i. zou dit kunnen - er rust niets nu op de balken (heb het frame los gehad ivm weghalen beplating).

Iemand die een idee heeft?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2EIlkFXRAeYZx3-AWnmg2tjb_mk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nsaO5dUkxOKQnP4UC5dvcfMs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Crazy- op 11-07-2021 17:02 ]

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:23

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik (of eigenlijk mijn zwager) zit met een issue.
Hij heeft net een woning gekocht waarbij het kantoor op de zolder komt te zitten, echter zit er geen loze leiding naar zolder en zit de meterkast direct onder de badkamer op de eerste verdieping.

Nu wilt hij wel graag een bekabelde verbinding, mede omdat zijn Game PC geen wifi heeft.

Nu zat ik zelf te denken om een stukje door de kruipruimte te gaan en dan via koof achter trap naar zolder de kabel te trekken.
Maar dan moeten we 2x door Pur heen steken, 1x in meterkast en 1x onder koof achter trap.
Hoe kan ik dat het beste aanpakken, is het lastig om door de pur heen te komen die om de buizen in de meterkast zit of is het een kwestie van (scherpe) langeboor en gewoon even er doorheen.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 21:11

breinonline

Are you afraid to be known?

Volgens mij kunnen we dat hier niet bepalen. Dat is proberen en hopen dat het lukt.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tranze
  • Laatst online: 16:15
Deze week de muur van onze berging bekleed met gips. Tevens het plafond van de laatste gips voorzien. Nadat ik eerder de latei in de muur een steen hoger heb geplaatst, heb ik vandaag de nieuwe deur/kozijn combi geplaatst. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8yomaRUYYKPkljaLPHWP35O7GS4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rNLFuv9jXI5SOE0dFbqceE8d.jpg?f=fotoalbum_large

We hebben nieuwe kunststof dakramen laten plaatsen, daar hebben we vandaag de aftimmering van gedaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GF3SL6FIVcLRxok8BeSM5S52OtA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eaU4rcgL3sxctSgnp6fWDMsM.jpg?f=fotoalbum_large
Over het hout komen nog stucplaten en dan mag de stucadoor het allemaal mooi maken 😀.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kXfCHTnw1vOYVIPSbBEG-jwgPqE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KONTzDBGUxW4pj2KKU1XPecv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:51
Crazy- schreef op zondag 11 juli 2021 @ 17:01:
Vandaag bezig geweest balken te bevestigen onder het knieschot om een vlakke vloer te creëren.

Nu wil ik eigenlijk 2 verticale balken weghalen om een groter gat te creëren. Zie foto. Nu weet ik dat het origineel constructie balken zijn. Wellicht kan ik het op andere manier opvangen?

Aan de voorzijde komen deurtjes met blind scharnieren.

M.i. zou dit kunnen - er rust niets nu op de balken (heb het frame los gehad ivm weghalen beplating).

Iemand die een idee heeft?[Afbeelding]
Ik zou dan zelf het linker en rechter balkje van degene die je wegzaagt, dubbel uitvoeren.

Maar ik ben geen constructeur, dus geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Laatst online: 22:31
ThinkPadd schreef op zondag 11 juli 2021 @ 00:48:
@com2,1ghz @Seafarer Ik mis ook een pompschakelaar, nu draait je onzuinige pomp 24/7 zo te zien.
Het is een constant-flow systeem, staat er ook op.
En waar maak je uit op dat de pomp onzuinig is?
Stand 1 26-31 Watt, stand 2 34-41 Watt, stand 3 32-50 Watt.
Op zijn hoogste stand gebruikt hij max 50 x 24 = 1200 Watt per dag, dat is ongeveer een kwartje aan stroom?
Op stand 1 , maar 720 Watt, dat lijkt me genoeg flow voor 2 groepen, dat is ca 20 cent per dag.
20 cent per dag lijkt me niet onzuinig als je de vloerverwarming aan hebt, dat is 6,2 euro per maand om de vloer warm te houden (naast je ketelgebruik).

[ Voor 36% gewijzigd door Teijgetje op 11-07-2021 22:32 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ik ben een echte klus n00b en ik ga toch maar vragen. Ik heb onlangs mijn radiator afgekoppeld na 6363637 googlen en inlezen. So far, so good. Echter zit de thermostaat knop er nog op.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VRb6JGhP_AKAgllAHs7NG2hhmPM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pKPFnbGoYE1WhfvW2YlY09fU.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik die leiding met thermostaat er uit haal, ketel uit, hoofdkraan uit, spuit het water er nog steeds uit.... Wat doe ik fout? Of is dat het water dat nog in de leiding zit? Hoe doe ik dit fatsoenlijk?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:11
Hier ook maar weer eens een klus weekendje gehad. Helaas iets te veel tijd kwijt met halen van extra materialen, maar uiteindelijk kunnen doen wat op de planning stond:

1. Trap naar zolder afwerken met latje en afkitten (zaten grote kieren tussen trap en muur). Mijn vrouw is er zeer content mee, en ik dan dus ook :+ Heb er geen foto van.

2. De in de hal los slingerende schoenen en rommelige jassenhoek van de kinderen waren al jaren een doorn in het oog, dus heb een simpele maar doeltreffende schuifkast gemaakt in het hoekje in de hal. Met tevens wat extra plankjes voor opbergruimte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/djJkh91p45Ncs3JhwHOz-Qy9Hz8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dtdRWwObjAHAy4DGgwtRxNT0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W1blHAMilaZrP9wdQ6xf1gzbcao=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KfHQ3aCVxQ4wQhkhb8w6IEJN.jpg?f=fotoalbum_tile

3. De trap heb ik een kleine 4 jaar geleden al bekleed, maar we vonden LED trapverlichting al een tijdje cool, en dit weekend daad bij het woord gevoegd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0fjzyM3L2sF4upiiPB1WIjWazFE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6qW9UP26tl14wRmwyIZ0joei.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w-AP9prAag5zcuM9iCksbj56NCQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QSSWebmp96iXgVrA96Y5ioDV.jpg?f=fotoalbum_large

Kleur lijkt op 1 van de foto's killer dan het is; het is warm wit. Via Hue gestuurd, of bewegingssensoren onderaan en bovenaan de trap.
Ik baal wel een beetje van de middelste treden. Want i.p.v. gezond verstand heb ik nu eens blind de handleiding gevolgd, maar ik had de draden liever meer naar de zijkant gehad i.p.v. direct naast de led strip. Hierdoor kan je ze "zien". Ik zet het tussen aanhalingstekens, want hoewel je het ziet als je de hoek om kijkt, doe je dat in de praktijk natuurlijk nooit en het viel na een halve dag idd niet meer op. Ik denk dus dat ik het zo laat :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:43
thejoker80 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:24:
Als ik die leiding met thermostaat er uit haal, ketel uit, hoofdkraan uit, spuit het water er nog steeds uit.... Wat doe ik fout? Of is dat het water dat nog in de leiding zit? Hoe doe ik dit fatsoenlijk?
Hoofdkraan heeft niks met je CV te maken. Dat zijn aparte systemen.

CV leidingwerk staat onder druk, anders werkt je CV ketel niet. Dat het eruit spuit is logisch. Ergens op je begane grond zal je een aftapkraan hebben zitten op een van je radiatoren waar je een slang op aan kan sluiten. Zo kan je je CV systeem leeg laten lopen. Dan kan er nog wel water uit blijven lopen, maar niet meer onder druk.

De manier waarop je nu afgedopt hebt gaat waarschijnlijk ook niet waterdicht zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door CurlyMo op 11-07-2021 22:35 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:52
Teijgetje schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:02:
[...]

Op zijn hoogste stand gebruikt hij max 50 x 24 = 1200 Watt per dag, dat is ongeveer een kwartje aan stroom?
Op stand 1 maar 720 Watt.
Maar een kwartje per dag lijkt me niet onzuinig als je de vloerverwarming aan hebt, dat is 8 euro per maand max om de vloer warm te houden (naast je ketelgebruik).
Het zijn verbruiken die bij een oudere wisselspanning (AC) pomp typisch zijn. Tegenwoordig zijn de pompen gelijkspanning en doen ze hooguit 15W ofzo. 1,2 kWh per dag is nog steeds gewoon 438 kWh per jaar (net geen €100). Maar dat is uitgaande van de hoogste stand.

Feit blijft dat een pompschakelaar met zo'n oudere pomp snel is terugverdiend. Heb er al eens een blogje over geschreven: ThinkPad's Tweakblog: Waarom een pompschakelaar op je vloerverwarming zin heeft

Zonde om zo'n ding onnodig 24/7 te laten draaien. Met een pompschakelaar gaat hij alleen draaien als de ketel ook staat te branden.

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 11-07-2021 22:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:46
Ik ben een echte klus n00b en ik ga toch maar vragen. Ik heb onlangs mijn radiator afgekoppeld na 6363637 googlen en inlezen. So far, so good. Echter zit de thermostaat knop er nog op.[Afbeelding]

Heb je het onderblok ( dat deel waar de 2 buisjes in gaan en boven 1 uit komt) wel dichtgedraaid? Aan de zijkant rechts kan je dat dopje eraf halen en dan met een imbus dichtdraaien. Dan sluit je hem af voor het water wat door de 2 leidingen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Passie-m schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:32:
[...]

Heb je het onderblok ( dat deel waar de 2 buisjes in gaan en boven 1 uit komt) wel dichtgedraaid? Aan de zijkant rechts kan je dat dopje eraf halen en dan met een imbus dichtdraaien. Dan sluit je hem af voor het water wat door de 2 leidingen gaat.
Ja dat zit dicht, denk dat hierboven een aardige oplossing gegeven wordt, een andere radiator ontluchten zodat de druk er af gaat.... Maakt het nog uit waar die radiator staat? Dicht bij de CV of op welke verdieping (CV is op zolder, de betreft aansluiting begane grond)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
thejoker80 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:34:
[...]

Ja dat zit dicht, denk dat hierboven een aardige oplossing gegeven wordt, een andere radiator ontluchten zodat de druk er af gaat....
Ontluchten != aftappen.

Ontluchten = alle lucht eruit, enkel water erin
Aftappen = al het water uit, enkel lucht erin
:)

Ontluchters zitten bovenin de radiator. De aftapkraan onderop.

Ik bedoel zulke dingen:
Afbeeldingslocatie: https://aa1cc5ce659c48a883597af217799a86.objectstore.eu/sanispecials/images/T/t-148835.gif

Afbeeldingslocatie: https://static.gamma.nl/dam/57883/123
Maakt het nog uit waar die radiator staat? Dicht bij de CV of op welke verdieping (CV is op zolder, de betreft aansluiting begane grond)
Vanzelfsprekend. Als je een radiator op de begane grond wil weghalen, dan ga je natuurlijk niet op de verdieping aftappen. Daarom zit zo'n kraan meestal op een radiator op de begane grond.

Overigens, nadat je bij aftappen de grootste druk eraf hebt, zet dan wel de vulkraan open. Er moet namelijk wel lucht bij kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door CurlyMo op 11-07-2021 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:46
FRANQ schreef op zondag 11 juli 2021 @ 21:05:
[...]

Ik zou dan zelf het linker en rechter balkje van degene die je wegzaagt, dubbel uitvoeren.

Zou ik sowieso ook doen. Of rondom dikker frame maken. Maar die bovenste balk lijkt zo dik, dat ik mij niet kan voorstellen dat het überhaupt zal doorbuigen op die (120 cm?) breedte. Maar lastig te bepalen, want je ziet niet hoe het erachter vast zit qua constructie, en wat er op rust. Maar dit zijn vrij dunne balkjes, dus denk dat het wel mee Zal vallen. Maar zal zeker even laten bekijken/ navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

CurlyMo schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:40:
[...]

Ontluchten != aftappen.

Ontluchten = alle lucht eruit, enkel water erin
Aftappen = al het water uit, enkel lucht erin
:)

Ontluchters zitten bovenin de radiator. De aftapkraan onderop.

Ik bedoel zulke dingen:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Vanzelfsprekend. Als je een radiator op de begane grond wil weghalen, dan ga je natuurlijk niet op de verdieping aftappen. Daarom zit zo'n kraan meestal op een radiator op de begane grond.
En als ik zo'n kraantje nergens kan vinden? Overigens zijn er in dezelfde kamer enkele maanden geleden twee radiatoren vervangen en ik kan me niet heugen dat hij al het water af tapte.. maar goed, zoals je kunt lezen heb ik toen niet al te goed opgelet :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
thejoker80 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:52:
[...]

En als ik zo'n kraantje nergens kan vinden? Overigens zijn er in dezelfde kamer enkele maanden geleden twee radiatoren vervangen en ik kan me niet heugen dat hij al het water af tapte.. maar goed, zoals je kunt lezen heb ik toen niet al te goed opgelet :D
Als jij zegt dat bij het dichtzetten van het onderblok er nog steeds water loopt, dan is het het een of het ander. Of je sluit het onderblok niet goed af, of er moet afgetapt zijn door de klusser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dat aftappunt kan ook gewoon bij je cv zitten, het punt waarmee je je cv ook kan bijvullen. Slang erop, richting afvoer en dan dat punt open.
Maar ik lees dat die op zolder staat, dus dat gaat niet werken.

Wat ook kan is dat op de beganegrond een radiator aan de andere kant van de radiatorknop zo'n aftappunt heeft. Dat hoeft niet echt een kraantje te zijn, maar een dop waar je zo'n aftappunt in kan draaien.

Tenslotte kan je ook een radiator afkoppelen op de begane grond zoals op je foto. Dan een verloopnipper op het losse deel met de radiatorknop, daar een slang op en dan je voetventiel weer open zetten. Dan loopt de boel ook leeg.

[ Voor 29% gewijzigd door PaT op 11-07-2021 23:09 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

CurlyMo schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:54:
[...]

Als jij zegt dat bij het dichtzetten van het onderblok er nog steeds water loopt, dan is het het een of het ander. Of je sluit het onderblok niet goed af, of er moet afgetapt zijn door de klusser.
Ik dacht gelezen te hebben dat dichtzetten naar de muur (rechtsom) toe draaien is. Dus dat heb ik gedaan :-)

Anyway, tnx voor de hulp. Ik denk dat ik beter iemand met verstand ernaar kan laten kijken voordat alles onder het water zit ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seafarer

Seafarer

XXX

Teijgetje schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:02:
[...]

Op stand 1 , maar 720 Watt, dat lijkt me genoeg flow voor 2 groepen, dat is ca 20 cent per dag.
20 cent per dag lijkt me niet onzuinig als je de vloerverwarming aan hebt, dat is 6,2 euro per maand om de vloer warm te houden (naast je ketelgebruik).
Het is gewoon een HT systeem. De pomp is overduidelijk geen A label pomp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:57

Vliegvlug

Flight Simple

Teijgetje schreef op zondag 11 juli 2021 @ 10:25:
[...]

Dit geldt alleen voor stompe deuren.
Dan hoort jouw ongeschilderde kant bij de binnenkant en de slot-, boven- en onder-kant bij de buitenkant....in geval van een naar buiten draaiende deur.
Bij een naar binnen draaiende deur is dat omgedraaid, dan hoort de scharnierkant bij buiten en de rest bij binnen.

Maar in jouw geval is de buitenkant gedefinieerd door het tochtrubber, dus alles aan de buitenkant van het rubber is buiten en alles aan de binnenkant van het rubber is binnen.
Dank voor de bevestiging dat er toch nog logica zit in deze situatie! :)
De vraag is nu alleen of de schilders het in dit geval ook zo zien of het toch gewoon een stompe deur vinden..

Dat je boven en onderkant noemt is ook wel een goeie trouwens want daar heb ik nog niet eens aan gedacht om te bekijken, ben benieuwd..
Je kan voor het schilderen het rubber er uit halen, dan hoef je niet te besnijden en blijft het rubber schoon. En uiteraard moet je die gleufkant van het rubber even meenemen met de kleur van de kant die je schildert.
Ik schilder meestal de gleuf helemaal mee met binnen en raak dan even de buitenkant/hoek met verf bij het schilderen van buiten.
Ik ben eigenlijk niet van plan dit stukje van de deur zelf te gaan verven, daarvoor heb ik juist schilders ingeschakeld, wilde enkel de binnenkant doen.
Maar dat is dus even de reactie van de schilders afwachten. ;)

Wel goede tip om het rubber er af te halen, waar ik alleen wel erg bang voor ben is dat het rubber kapot gaat of niet meer terug te plaatsen is. De deur en waarschijnlijk ook het rubber is al meer dan 30 jaar oud en weet niet of dat nog te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:08

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Ik heb hier een elektra leiding waar voorafgaand aan het stuccen en betegelen ook al de kabels doorheen getrokken waren. Totdat de vakman die hier planken met inbouwspots voor moest hangen deze kabels er uit heeft getrokken. De reden is mij niet duidelijk, maar handig is het niet. Die kabels moeten twee keer een bocht van 90 graden maken. Wie heeft ervaring met de juiste trucs om hier weer iets doorheen te krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oGk2Dhivr5H2LbfJXZPKToGIihM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iuMuK9wOjjfhTh1W3AMKlVyv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:49
handige_harrie schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:35:
Ik heb hier een elektra leiding waar voorafgaand aan het stuccen en betegelen ook al de kabels doorheen getrokken waren. Totdat de vakman die hier planken met inbouwspots voor moest hangen deze kabels er uit heeft getrokken. De reden is mij niet duidelijk, maar handig is het niet. Die kabels moeten twee keer een bocht van 90 graden maken. Wie heeft ervaring met de juiste trucs om hier weer iets doorheen te krijgen?

[Afbeelding]
Wat zei de vakman trouwens? Want ik zou dat echt niet accepteren als ze op eigen initiatief dit soort rare fratsen uit gaan halen. Zeker bank dat hij in een leiding zou boren? :o

Eerst trekken tot de inbouwdoos, genoeg lengte uit laten steken en daarna het laatste stukje doen. Heb je nog maar één 90 graden bocht ;)

[ Voor 9% gewijzigd door GermanPivo op 12-07-2021 08:40 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Ah, dat heb ik hier niet duidelijk gemaakt; die inbouwdoos is de originele doos die nu niet gebruikt wordt. De kabel komt van onderen (niet op de foto) helemaal naar boven. Dus hij moet, omhoog, dan naar rechts door de doos, dan naar links en weer omhoog. Dat maakt het zo moeilijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Trekveer vanaf boven erin en zo'n trekveer met een haakje vanaf onder erin en hopen dat je de trekveer kunt oppakken in de inbouwdoos en hem daarna verder kunt duwen? Anders gaat het volgens mij een moeilijk verhaal worden en mag je die 'vakman' gaan bedanken voor dit geintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
handige_harrie schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:47:
Ah, dat heb ik hier niet duidelijk gemaakt; die inbouwdoos is de originele doos die nu niet gebruikt wordt. De kabel komt van onderen (niet op de foto) helemaal naar boven. Dus hij moet, omhoog, dan naar rechts door de doos, dan naar links en weer omhoog. Dat maakt het zo moeilijk.
Waarom niet in twee keer? In de inbouwdoos kan je ze toch verbinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:04
CurlyMo schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:21:
[...]

Volgens mij is de muur inmiddels dichtgesmeerd en zelfs betegeld en is de inbouwdoos niet meer bereikbaar.

Zou je "vakman" of zijn baas het lekker op laten lossen trouwens, wat een rukkers 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:25
Dipsausje schreef op zondag 11 juli 2021 @ 07:05:
Iemand hier ervaring met binnenhoutbouw? Ik wil zoldervlieringen gaan afwerken met een frame van vurenhouten latten van 38x89mm en loop tegen een aantal vragen aan
- één leverancier heeft enkel C18, de ander enkel C24, ga ik dat verschil merken? (De leverancier met C18 heeft veel meer keus uit maten, wat voor andere klusjes weer goed uitkomt...)
- onder bevestig ik het aan een draagbalk van 59x171 C24, echter is deze wel alweer afgewerkt aan de voorkant met een gipsplaat ervoor. Kwestie van lange schroeven (hoe lang?) of is er een slimmere manier van bevestigen?
- Totale hoogte is 2100mm waarvan 1800mm. Zou een dwarsbalk boven nog nodig zijn als ze over die 300mm onder op 2 plekken vast zitten?

Verder moet het zo open en in het zicht blijven, dan komt het licht van het zolderraam nog in de kamer. Er zit in de tekening nu 100mm tussen de balken.

[Afbeelding]
Zoals ik het begrijp heeft dit geen constructieve functie en maakt het niet uit wat voor hout je gebruikt; koop de maat die jij wilt.
Onderaan lange schroeven erdoor (breedte balk + 1 cm gips + 5 cm).
Komt het bovenaan ook tegen een dakbalk? Ik zou het ook daar ook vastzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

CurlyMo schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:21:
[...]

Helaas, het is precies wat @Den_S85 zegt.

De vakman in kwestie is een bevriende meubeltimmerman. Dit is duidelijk niet z'n expertise :+.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:00

Tjark

DON'T PANIC

handige_harrie schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:35:

[Afbeelding]
en de truc met een touwtje met een propje er aan, in de ene kant doen, en aan de andere kant de stofzuiger er op zetten?
(en dan dus dat touwtje als trekdraad gebruiken)

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
DasNieNix schreef op maandag 12 juli 2021 @ 09:51:
[...]

Zoals ik het begrijp heeft dit geen constructieve functie en maakt het niet uit wat voor hout je gebruikt; koop de maat die jij wilt.
Onderaan lange schroeven erdoor (breedte balk + 1 cm gips + 5 cm).
Komt het bovenaan ook tegen een dakbalk? Ik zou het ook daar ook vastzetten.
Nee bovenaan kan ik het niet vastzetten tenzij ik een extra balk maak, maar dat gaat ten koste van de hoofdruimte. De dakspanten zitten namelijk hiervoor niet op de juiste plaats, en aan een gipsplaat (plafond) vastschroeven lijkt me niet zo nuttig. Verder inderdaad niet constructief: gaat erom dat als je er tegenaan gaat duwen/hangen/vallen dat het niet naar beneden komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

FRANQ schreef op zondag 11 juli 2021 @ 21:05:
[...]

Dit was ook mijn gedachte - wellicht nog even achter de bestaande balk & de dakplaat extra balk plaatsen (Verlijmd & geschroefd) om extra op te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben een echte klus n00b en ik ga toch maar vragen. Ik heb onlangs mijn radiator afgekoppeld na 6363637 googlen en inlezen. So far, so good. Echter zit de thermostaat knop er nog op.[Afbeelding]

Het is volgens mij precies goed zoals je het nu hebt gedaan, de verticale leiding met thermostaatknop moet je op het onderblok aangesloten laten zitten.

Dat dopje op je onderblok is eigenlijk onnodig als je het onderblok met de imbus al hebt dichtgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
Tjark schreef op maandag 12 juli 2021 @ 10:30:
[...]

en de truc met een touwtje met een propje er aan, in de ene kant doen, en aan de andere kant de stofzuiger er op zetten?
(en dan dus dat touwtje als trekdraad gebruiken)
Ik zou dat touwtje dan wel gebruiken om de trekveer erdoor te trekken. Wat de kans dat het touwtje breekt met twee draden eraan en deze bochten is wel vrij groot. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-10 21:31
Vanwege een verstopping wil ik een HWA buis (PVCm 70mm) doorzagen, ontstoppen en dan weer verbinden met een lijmmof (2x inwendig 70mm). Ik dacht dat zoiets gemakkelijk te krijgen zou zijn. Het enige wat ik vind is stukken met spie en mof (ik heb twee keer mof nodig) of verloop (bijv 70-60 of 75-70). Volgens de websites hebben Warmteservice, Gamma, Karwei, Praxis, Toolstation de juiste mof niet. Online is wel wat te vinden, maar dan kost het me het viervoudige aan verzendkosten en een paar dagen levertijd - ik had de boel vandaag willen aanvallen. Is er een gangbare winkel (filialen door het land) die zoiets wel gewoon heeft liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Niet online
Antonius schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:04:
Vanwege een verstopping wil ik een HWA buis (PVCm 70mm) doorzagen, ontstoppen en dan weer verbinden met een lijmmof (2x inwendig 70mm). Ik dacht dat zoiets gemakkelijk te krijgen zou zijn. Het enige wat ik vind is stukken met spie en mof (ik heb twee keer mof nodig) of verloop (bijv 70-60 of 75-70). Volgens de websites hebben Warmteservice, Gamma, Karwei, Praxis, Toolstation de juiste mof niet. Online is wel wat te vinden, maar dan kost het me het viervoudige aan verzendkosten en een paar dagen levertijd - ik had de boel vandaag willen aanvallen. Is er een gangbare winkel (filialen door het land) die zoiets wel gewoon heeft liggen?
Waarom gebruik je geen normale uitwendige mof? Als je hem netjes afzaagt en je hebt ruimte om te schuiven/bewegen met je buizen moet dat toch ook werken? Waarom wil je per se inwendig een mof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
Dat bedoel ik inderdaad ook. De mof kan aan de buitenzijde om beide uiteinden, De inwendige diameter van de mof is 70mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Niet online
Antonius schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:10:
Dat bedoel ik inderdaad ook. De mof kan aan de buitenzijde om beide uiteinden, De inwendige diameter van de mof is 70mm.
Je hebt gelijk die lijken niet zo enorm standaard.
https://www.wildkamp.nl/p...d-spie-grijs-70-mm/121380
Dit kan je probleem ook oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
Dat is al een raar ding eigenlijk, de spie geeft een inwendige versmalling die niet nodig is en de kans op toekomstige verstoppingen vergroot.

Bizar dat dit kennelijk zo ongebruikelijk is. Mijn dakgoten zitten te hoog voor standaard maten PVC pijp van 2m en 4m. Er zitten rondom heel wat van zulke verlengingen in mijn HWA buizen. Daarom ging ik er van uit dat ze gemakkelijk te krijgen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
Antonius schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:18:
Dat is al een raar ding eigenlijk, de spie geeft een inwendige versmalling die niet nodig is en de kans op toekomstige verstoppingen vergroot.

Bizar dat dit kennelijk zo ongebruikelijk is. Mijn dakgoten zitten te hoog voor standaard maten PVC pijp van 2m en 4m. Er zitten rondom heel wat van zulke verlengingen in mijn HWA buizen. Daarom ging ik er van uit dat ze gemakkelijk te krijgen moeten zijn.
Misschien heb je het al gedaan hoor, maar als je bang bent voor verstoppingen, kan je beter proberen om te voorkomen dat er rotzooi je pijp in kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
Het is niet zo dat het om de haverklap dicht zit. Ik heb betonnen pannen die altijd wat gruis los laten. Dat lijkt wat op rode gravel van een tennisbaan. De goten reinig ik geregeld maar er blijft altijd wat mee stromen. Verder zitten kauwtjes graag op mijn nok. Afhankelijk van de tijd van het jaar zitten die daar kastanjes, beukenootjes en andere rotzooi open te breken. De rommel rolt naar beneden in de goten en ook daarvan komt toch wel wat in de buizen terecht. Het gaat lang goed, maar ik vermoed dat de combinatie nu toch tot een verstopping heeft geleid. Dat weet ik pas zeker als ik de boel open heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drawer
  • Niet online
Antonius schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:28:
Het is niet zo dat het om de haverklap dicht zit. Ik heb betonnen pannen die altijd wat gruis los laten. Dat lijkt wat op rode gravel van een tennisbaan. De goten reinig ik geregeld maar er blijft altijd wat mee stromen. Verder zitten kauwtjes graag op mijn nok. Afhankelijk van de tijd van het jaar zitten die daar kastanjes, beukenootjes en andere rotzooi open te breken. De rommel rolt naar beneden in de goten en ook daarvan komt toch wel wat in de buizen terecht. Het gaat lang goed, maar ik vermoed dat de combinatie nu toch tot een verstopping heeft geleid. Dat weet ik pas zeker als ik de boel open heb.
Al eens naar bladroostertjes gekeken voor bovenop je regenpijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
Drawer schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:31:
[...]

Al eens naar bladroostertjes gekeken voor bovenop je regenpijp?
Of een dakgootegel?

@Antonius Ik zou in ieder geval niet bang zijn om er een spie in te zetten en afhankelijk van wat je in de buis aan treft kan je daarna beslissen of je de oorzaak aan moet pakken. ;) Zou trouwens even proberen om deze vraag ook bij Wildkamp neer te leggen.

[ Voor 39% gewijzigd door GermanPivo op 12-07-2021 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonius
Ik heb geen last van bladeren. Wel bomen rond het huis, maar mijn goten zijn hoger.

We dwalen wat af, mijn vraag gaat over een PVC koppelstuk, niet over de oorzaak van de verstopping en het eventueel voorkomen daarvan. Om daar iets zinnigs over te zeggen, moet ik eerst bij de verstopping kunnen komen. En ik zaag die buis pas door als ik ook een koppelstuk in huis heb om de boel weer netjes dicht te krijgen want het blijft de komende twee weken niet droog. Graag de focus even daar houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Laatst online: 15-10 13:25

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Antonius schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:35:
En ik zaag die buis pas door als ik ook een koppelstuk in huis heb om de boel weer netjes dicht te krijgen want het blijft de komende twee weken niet droog. Graag de focus even daar houden.
Wat je eigenlijk zou willen is een schuifmof, maar die vind je inderdaad niet op 70mm. Tenminste, is niet gebruikelijk voor HWA. Op die maat vind je alleen spiemoffen, wat op zich ook goed zou moeten kunnen.

HWA zit meestal niet strak tegen de dakgoot of grond aan, waardoor je daar wat speling hebt om er zo'n mof tussen te duwen. Alle bevestiging los halen, mof er tussen, alles weer vast. Maar ik neem haast aan dat je die optie al hebt bekeken en afgeschreven.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
Schuifmof is niet nodig want er zit inderdaad voldoende beweging in de buizen om een "gewone" mof tussen te voegen als ik de boel weer in elkaar zet.

Ik heb online een paar moffen besteld, hopelijk kan ik komend weekend aan de slag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

in het kader van planning en bestellen :-)
het volgende idee willen wij realiseren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AUu0HHBo8AUBS_0zQKG4WTvOyUI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/G2l9EYo9bmqWsOeIaNJGvSA0.png?f=fotoalbum_large

het lijkt voldoende om hiervoor vuren 47X75mm geschaafd te gebruiken.
zal puur gebruikt worden voor wat koffers & tuinkussens etc.

de balken aan de muur wil ik gewoon bevestigen met slagpluggen (80mm?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Crazy- schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:02:

Dat lijkt me ruimschoots voldoende. Er gaat geen serieus gewicht aan hangen, het heeft geen dragende functie, go wild. Balken van 47x75 zijn denk ik zelfs overdreven, maar kwaad kan het niet. Groter zou ik niet gaan.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-10 13:05
Hangt ervan af hoe dicht je tegen België woont / hoever je wilt rijden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door bottom line op 12-07-2021 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:41

[Afbeelding]

Waarom specifiek 47x75 geschaafd? Bedoel je niet 44*69? :)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Kaastosti schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:08:
[...]

Dat lijkt me ruimschoots voldoende. Er gaat geen serieus gewicht aan hangen, het heeft geen dragende functie, go wild. Balken van 47x75 zijn denk ik zelfs overdreven, maar kwaad kan het niet. Groter zou ik niet gaan.
je geeft eigenlijk aan een slagje minder mag ook ? 47x50mm ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:56

[Afbeelding]

Hoe kom je binnen als dat kozijn direct boven de trap zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Crazy- schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:13:
[...]

Zou kunnen, maar die zijn wel lastig aan de muur te monteren met slagpluggen. Dan kun je tegen de muur beter planken gebruiken, waar je dan 44 x 44 op monteert.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

t14wo schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:15:
[...]

Hoe kom je binnen als dat kozijn direct boven de trap zit?
is een willekeurige foto van internet ;-) meer voor het idee

zelf gaan we waarschijnlijk een schuifdeur plaatsen ipv een draaideur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Crazy- schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:13:
[...]
Dan kom je snel uit op 50x50 ongeschaafd of 44x44 geschaafd. Gezien de degelijke constructie lijkt me dat prima wat betreft draagkracht. Maar zoals hierboven al gezegd is 44x70 iets makkelijker tegen een muur zetten. Het zal elkaar niet zo gek veel ontlopen.

Als het qua prijs niet zoveel uitmaakt, weet je wat doe eens gek, gewoon 44x70 er tegenaan :) Leuk projectje wel... beetje meten, zagen, schroeven. En in het ergste geval klopt het net niet en pak je een nieuwe balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb de sifon vervangen in de keuken voor een ruimte besparende versie, om wat meer ruimte te maken onder de spoelbak. Hiervoor heb ik het volgende geïnstalleerd: https://www.warmteservice...oor-1-spoelbak/p/A0027309
Afbeeldingslocatie: https://www.installatievakwinkel.nl/media/catalog/product/cache/1/image/575x390/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/3/0/3052000020611.JPG

Alles werkt, maar nu krijg ik bij het wegspoelen van water uit de vaatwasser een gorgelend/borrelend geluid. Ik heb even een en ander opgezocht en het zou door een gebrek aan beluchting kunnen komen. Weten jullie of dit zo is, en wat ik er aan kan doen? Ik zat te denken om de enkele slangthule boven te vervangen met een dubbele, dan heb je 1 voor de beluchting. Zou dit werken? (dat onderdeel bij het getal 23)

Met de oude sifon had ik geen gorgelend geluid, maar ook die had geen aparte beluchting. Wel zat de vaatwasser aansluiting daar dichterbij de zwanenhals. Ik zag dat de oude sifon een aparte afvoer gedeelte had binnen de afvoerbuis (dus 1 klein deel voor vaatwasser, 1 groot deel voor de spoelbak). Waarschijnlijk heb ik ging het daarom goede in de oude situatie?

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lizard87
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-10 20:38

[Afbeelding]

Haha die foto heb ik ook gebruikt. Heb 'm helaas niet zelf gebouwd, maar wel soortgelijk gerealiseerd. Scheelt je echt een bak bergruimte en fijne isolatie van warmte en geluid, veel plezier ermee!! Kan je altijd foto's sturen als je meer inspiratie wilt over hoe het aan te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10 23:50

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

[Afbeelding]

Ik zou wel zeker voor 100mm slagpluggen gaan. Als die al door 5cm hout heen moeten blijft er niet veel over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Kaastosti schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:27:
[...]

Dan kom je snel uit op 50x50 ongeschaafd of 44x44 geschaafd. Gezien de degelijke constructie lijkt me dat prima wat betreft draagkracht. Maar zoals hierboven al gezegd is 44x70 iets makkelijker tegen een muur zetten. Het zal elkaar niet zo gek veel ontlopen.

Als het qua prijs niet zoveel uitmaakt, weet je wat doe eens gek, gewoon 44x70 er tegenaan :) Leuk projectje wel... beetje meten, zagen, schroeven. En in het ergste geval klopt het net niet en pak je een nieuwe balk.
mja inderdaad, het maakt qua prijs niet veel (en 44x71 is voorradig ... andere niet ;-)). even uitrekeen en balke bestellen maar (en al het overige hout ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

lizard87 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:06:
[...]

Haha die foto heb ik ook gebruikt. Heb 'm helaas niet zelf gebouwd, maar wel soortgelijk gerealiseerd. Scheelt je echt een bak bergruimte en fijne isolatie van warmte en geluid, veel plezier ermee!! Kan je altijd foto's sturen als je meer inspiratie wilt over hoe het aan te pakken.
altijd welkom! ter lering en vermaark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:04

[Afbeelding]

Exact deze foto is ook de inspiratie geweest voor onze zolder. Ik ga dit volgend jaar maken, maar heb het houtmateriaal onlangs al laten leveren.

Bij ons is de opening van het trapgat, en dus de overspanning van de vliering 1.400 mm. Dit betekent praktisch 1.400/20 = 700 mm balkdikte. Met de "standaard" balkjes van 44x69 zit je dus goed.

De reden dat ik de materialen nu al heb gekocht is ingegeven door de stijgende materiaalprijzen. Afgelopen voorjaar (jan/feb) een calculatie gemaakt voor deze klus en destijds dus ook de materiaalprijzen allemaal genoteerd. Ten opzichte van toen zijn de balkjes voor het frame nu een factor 3 duurder. Dacht eerst dat ik me vergist had door de prijs per meter te noteren i.p.v. prijs per lengte, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

AtomicShockwave schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:19:
[...]

Ik zou wel zeker voor 100mm slagpluggen gaan. Als die al door 5cm hout heen moeten blijft er niet veel over
hm, ja goeie :) kan ook prima; binnenmuur is 140 dus ruimte zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Den_S85 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:26:
[...]

Exact deze foto is ook de inspiratie geweest voor onze zolder. Ik ga dit volgend jaar maken, maar heb het houtmateriaal onlangs al laten leveren.

Bij ons is de opening van het trapgat, en dus de overspanning van de vliering 1.400 mm. Dit betekent praktisch 1.400/20 = 700 mm balkdikte. Met de "standaard" balkjes van 44x69 zit je dus goed.

De reden dat ik de materialen nu al heb gekocht is ingegeven door de stijgende materiaalprijzen. Afgelopen voorjaar (jan/feb) een calculatie gemaakt voor deze klus en destijds dus ook de materiaalprijzen allemaal genoteerd. Ten opzichte van toen zijn de balkjes voor het frame nu een factor 3 duurder. Dacht eerst dat ik me vergist had door de prijs per meter te noteren i.p.v. prijs per lengte, maar helaas.
prijzen zijn inderdaad fors gestegen - geen wat het was , maar zit nu op 2,50/m1 (Excl btw)

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• Twijfels
  • Laatst online: 11-10 20:04
Maar eens even een paar foto's tussendoor gooien om de rest hier jaloers te maken (of te inspireren natuurlijk!) :9

Vandaag eindelijk (zo goed als) de puntjes op de i gezet in mijn werkplaats. Alleen nog de grote freestafel wat aanpassen welke ik hier binnenkort wel apart post, dat is ook een project op zichzelf geweest :o

De grote werktafel met lades had ik hier al een keer gepost en dat viel blijkbaar in de smaak bij velen.

Echt súper blij met het eindresultaat, werkt gewoon heerlijk, lekker geordend en alles aardig binnen handbereik. Totale breedte van het werkbank deel is bijna 15 meter en dan aan beide kanten nog klein stukje de hoek om + twee werktafels van ieders een volle plaatgrootte _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SIFynM8.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FsbOXVn.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cK9tPzT.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Blfva7Q.jpg

edit: en mede mogelijk gemaakt door mijn 4 werknemers niet te vergeten:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cLUWZbh.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Twijfels op 12-07-2021 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostbuilder
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-04-2024
Twijfels schreef op maandag 12 juli 2021 @ 15:55:
Maar eens even een paar foto's tussendoor gooien om de rest hier jaloers te maken (of te inspireren natuurlijk!) :9

Vandaag eindelijk (zo goed als) de puntjes op de i gezet in mijn werkplaats. Alleen nog de grote freestafel wat aanpassen welke ik hier binnenkort wel apart post, dat is ook een project op zichzelf geweest :o

De grote werktafel met lades had ik hier al een keer gepost en dat viel blijkbaar in de smaak bij velen.

Echt súper blij met het eindresultaat, werkt gewoon heerlijk, lekker geordend en alles aardig binnen handbereik. Totale breedte van het werkbank deel is bijna 15 meter en dan aan beide kanten nog klein stukje de hoek om + twee werktafels van ieders een volle plaatgrootte _/-\o_

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Jezus man. Ben jaloers op dit bedrijfspand / garage _/-\o_

Als ik het kan bedenken, kan ik het maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Ghostbuilder schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:25:
[...]

Jezus man. Ben jaloers op dit bedrijfspand / garage _/-\o_
Haha thanks! Wou dat het een garage in de achtertuin was, is "helaas" gewoon een gehuurd pandje. Heb alleen de printers thuis in de garage staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Twijfels schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:31:
[...]

Haha thanks! Wou dat het een garage in de achtertuin was, is "helaas" gewoon een gehuurd pandje. Heb alleen de printers thuis in de garage staan :)
Ben wel benieuwd wat je allemaal maakt, ziet eruit als een serieus profi installatie. En welke onderdelen heb je met de printers gemaakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Antonius
Ik dacht ook: die gaat gewoon ff een VOC schip bouwen in een schuurtje achter zijn huis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Laatst online: 21:38

dragonhaertt

@_'.'

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Werkplaats? Dat is een hangar!
Zeker jaloers, woon je toevallig in de buurt? :+

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

bottom line schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:09:
[...]

Hangt ervan af hoe dicht je tegen België woont / hoever je wilt rijden ;)
Woon in Utrecht en ben bereid om flink te rijden :P

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:56
Crazy- schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:17:
[...]

is een willekeurige foto van internet ;-) meer voor het idee

zelf gaan we waarschijnlijk een schuifdeur plaatsen ipv een draaideur
Ik dacht dat je wellicht een perfecte oplossing zou hebben, aangezien ik exact dezelfde situatie heb. De schuifdeur is niet zo’n gek idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Er is maar 1 reactie mogelijk:

FFFUUUUUUUUU

Zwaar jaloers natuurlijk.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lizard87
t14wo schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:40:
[...]

Ik dacht dat je wellicht een perfecte oplossing zou hebben, aangezien ik exact dezelfde situatie heb. De schuifdeur is niet zo’n gek idee.
Hangt beetje af van wat je met de verdieping wilt doen, maar wij hebben het opgelost door een mini-overloop met 3 deuren. Dat is omdat het op termijn washok en 2 slaapkamers worden, en we inderdaad niet vanaf de trap de deur open wilden doen. Schuifdeur is een prima alternatief, maar ook die moet je dus in beweging zetten terwijl je nog op de trap staat, tenzij je het met een bewegingssensor doet. Maar dan wordt het ook alweer een ander soort deur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Kaastosti schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:37:
[...]

Ben wel benieuwd wat je allemaal maakt, ziet eruit als een serieus profi installatie. En welke onderdelen heb je met de printers gemaakt?
Nou heel simpel, wat je ziet is wat ik maak :9 En daarnaast bedrijfswageninrichting in zelfde stijl. Allemaal sinds oktober pas uit hobby begonnen.
Printers worden eigenlijk alleen gebruikt om houders te printen om boxen etc op de plek te houden en her en der wat kleine dingetjes
dragonhaertt schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:39:
[...]

Werkplaats? Dat is een hangar!
Zeker jaloers, woon je toevallig in de buurt? :+
25 minuutjes rijden naar Enschede (grotendeels N18 ;) )
Bezulba schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:41:
[...]

Er is maar 1 reactie mogelijk:

FFFUUUUUUUUU

Zwaar jaloers natuurlijk.
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

lizard87 schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:42:
[...]

Hangt beetje af van wat je met de verdieping wilt doen, maar wij hebben het opgelost door een mini-overloop met 3 deuren. Dat is omdat het op termijn washok en 2 slaapkamers worden, en we inderdaad niet vanaf de trap de deur open wilden doen. Schuifdeur is een prima alternatief, maar ook die moet je dus in beweging zetten terwijl je nog op de trap staat, tenzij je het met een bewegingssensor doet. Maar dan wordt het ook alweer een ander soort deur
hier gaat het slaapkamer met en-suite badkamer + was-/droogmachine (in het hoekje 'achter' het trapgat)

Eerste opzet was dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RmB95R_lOrxEYuyvGS8HCqtoia0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BF2Gv6nXbHo2FWcbUtjZoFz2.png?f=fotoalbum_large

echter het badkamer gedeelte gaan we met een laag muurtje doen (100/120cm?)
den de muur over de totale lengte gaat weg - we gaan er 1 grote ruimte van maken + vliering komt er niet
moet nog even een nieuwe indeling maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostbuilder
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 19-04-2024
Twijfels schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:31:
[...]

Wat voor soort aluminium profielen gebruik je daarvoor? En hoe bevestig je deze aan elkaar?. Ziet er wel echt fancy pancy uit namelijk

Als ik het kan bedenken, kan ik het maken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online

[Afbeelding]

Doe jezelf een plezier en koop iig slagpluggen van Fischer. Tijd geleden een ander merk moeten kopen omdat Fischer niet op voorraad was. Man man, wat een kwaliteitsverschil zit daar in. Paar van die dingen krom geslagen, paar keer de schroefkop gestript... Waardeloos. Met Fischer nooit problemen gehad.

Mooie oplossing trouwens om het zo te omtimmeren.

@Twijfels Heb je toevallig 15m2 over voor bescheiden klusruimte van ondertekende? :P

[ Voor 4% gewijzigd door sOid op 12-07-2021 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:32
Twijfels schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:46:
[...]

Nou heel simpel, wat je ziet is wat ik maak :9 En daarnaast bedrijfswageninrichting in zelfde stijl. Allemaal sinds oktober pas uit hobby begonnen.
Printers worden eigenlijk alleen gebruikt om houders te printen om boxen etc op de plek te houden en her en der wat kleine dingetjes
[...]

25 minuutjes rijden naar Enschede (grotendeels N18 ;) )
Heeee, vriend! :w
Lekker dichtbij :*)
:P :>

Mooi wark :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Wolly schreef op maandag 12 juli 2021 @ 11:44:
[...]

Het is volgens mij precies goed zoals je het nu hebt gedaan, de verticale leiding met thermostaatknop moet je op het onderblok aangesloten laten zitten.

Dat dopje op je onderblok is eigenlijk onnodig als je het onderblok met de imbus al hebt dichtgedraaid.
Maar dat heb ik dus gedaan, het dichtdraaien van het onderblok, toch spuit het water er uit ... :-(

Oh wacht, dat bedoelde je niet.... Ik wil die thermostaat er wel af hebben, er komt namelijk geen verwarming of ombouw meer. Dan ziet dit er niet uit...

[ Voor 13% gewijzigd door thejoker80 op 12-07-2021 18:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twijfels
sOid schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:12:
[...]

@Twijfels Heb je toevallig 15m2 over voor bescheiden klusruimte van ondertekende? :P
Hou op, kom nu al ruimte tekort voor m'n gevoel :-( En dan te bedenken dat ik nu met 180m2 veel meer heb dan ik eerst zocht, ik wou het eigenlijk met ongeveer 100m2 gaan doen, maar goed dat ik dit nu heb..

Wil binnenkort nog een co2 laser kopen, die past al geen eens normaal in de ruimte dus gaat bovenop het kantoor geplaatst worden. En dan wil ik eigenlijk ook nog een grote CNC voor vol plaatmateriaal, daar moet ik denk ik al een aparte verdiepingsvloer voor gaan plaatsen :+

@LED-Maniak Enschede als ik zoek op je homepage?

[ Voor 3% gewijzigd door Twijfels op 12-07-2021 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lizard87
Crazy- schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:50:
[...]

hier gaat het slaapkamer met en-suite badkamer + was-/droogmachine (in het hoekje 'achter' het trapgat)

Eerste opzet was dit:

[Afbeelding]

echter het badkamer gedeelte gaan we met een laag muurtje doen (100/120cm?)
den de muur over de totale lengte gaat weg - we gaan er 1 grote ruimte van maken + vliering komt er niet
moet nog even een nieuwe indeling maken
Vliering achterwege laten is een goede, hebben wij ook gedaan - geeft een veel ruimtelijker gevoel. Boven trapgat zou je het wel kunnen doen.

1 mogelijke oplossing voor de deur: als je een kastenwand tegen dat trapgat aanzet (ofwel Pax kasten, ofwel meebouwen boven het trapgat), kun je je mini-overloop daarin wegwerken zodat je in ieder geval boven kunt staan voordat de deur open moet.

Ik zal deze week even wat foto's voor je maken van hoe het bij ons geworden is en die in een PB sturen. Niet zelf gedaan, dus niet de juiste plek om het hier te showcasen, maar hopelijk heb je er wat aan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-10 13:23
sOid schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:12:
[...]

Doe jezelf een plezier en koop iig slagpluggen van Fischer. Tijd geleden een ander merk moeten kopen omdat Fischer niet op voorraad was. Man man, wat een kwaliteitsverschil zit daar in. Paar van die dingen krom geslagen, paar keer de schroefkop gestript... Waardeloos. Met Fischer nooit problemen gehad.

Mooie oplossing trouwens om het zo te omtimmeren.

+1 voor de Fischers!
Hier voor de verbouwing ook door 4 dozen Fischers gegaan. Toen kwam ik er 3 te kort heb ik de vriendin naar TS gestuurd en kwam ze met voor mij onbekend merk in zakje aan.
Na de eerste 3 krom te hebben geslagen direct weer een doos Fischers gehaald en probleemloos erin getikt.

PSN: Flix20-NL

Pagina: 1 ... 148 ... 470 Laatste

Let op:
Voor gereedschap: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5

Heb je gereedschap over en zoek je een goed doel? Stichting Gered Gereedschap: https://www.geredgereedschap.nl/