Vandaag zal inderdaad iets drukker gaan worden, morgen zal het wel vol los gaan. Hopelijk valt het mee met de regen!
Weet iemand of Oostenrijk nog een resumé gepland heeft tussen kerst/oud&nieuw? Verder zit ik een beetje tussen wal en schip met Kleinwalsertal want volgens mij hoeven wij daar (nog steeds) niet met een PCR test de grens over te gaan. Komende week maar eens verder informeren hoe dat zit want een aantal maal 80 euro aftikken is dan een beetje zonde.
[ Voor 9% gewijzigd door JB op 26-12-2021 11:41 ]
Mijn boefje is liev!
Is hier al eerder gemeld maar via de anwb kan je korting krijgen op de pcr test (evt in je omgeving kijken naar een anwb lidmaatschapsnummer)JB schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:39:
Weet iemand of Oostenrijk nog een resumé gepland heeft tussen kerst/oud&nieuw? Verder zit ik een beetje tussen wal en schip met Kleinwalsertal want volgens mij hoeven wij daar (nog steeds) niet met een PCR test de grens over te gaan. Komende week maar eens verder informeren hoe dat zit want een aantal maal 80 euro aftikken is dan een beetje zonde.
Als het niet nodig is, ga ik geen PCR test halen bovenop een zelftest.Togi schreef op zondag 26 december 2021 @ 13:08:
[...]
Is hier al eerder gemeld maar via de anwb kan je korting krijgen op de pcr test (evt in je omgeving kijken naar een anwb lidmaatschapsnummer)
Mijn boefje is liev!
Ze verklaren hier dat ze er niet aan mee doen:
https://www.kleinwalserta...rvice/careful-gentle-safe
Ja precies. Zal dan een losse grensovergang zijn lijkt me. Ik ben er nog niet eerder geweest.jopie schreef op zondag 26 december 2021 @ 13:24:
Ze verklaren hier dat ze er niet aan mee doen:
Mijn boefje is liev!
Ik heb mij er gisteren in verdiept: Kleinwalsertal is een dal in Oostenrijk, welke alleen bereikbaar is vanuit Duitsland. Het is een enclave in-principe en vanuit Kleinwalsertal, kun je ook niet de rest van Oostenrijk bereiken of je moet zin hebben in een hele lange bergwandelingJB schreef op zondag 26 december 2021 @ 13:33:
[...]
Ja precies. Zal dan een losse grensovergang zijn lijkt me. Ik ben er nog niet eerder geweest.
BronDoor deze bijzondere situatie bond het Kleinwalsertal zich in 1891 economisch aan Duitsland, door een monetaire- en tolunie met Duitsland te sluiten. Door de toetreding van Oostenrijk tot de Europese Unie in 1995, en de invoering van de euro verminderde de betekenis van deze bijzondere status.
Als je naar Kleinwalsertal gaat, geniet je niet echt van de Oostenrijkse voordelen: ze hanteren daar de Duitse benzineprijzen, i.p.v. de Oostenrijkse benzineprijzen wat echt flink scheelt in vergelijking met de Nederlandse benzine prijzen. Je tankt bij Kufstein voor zo'n € 1,30 per liter, terwijl je in Nederland makkelijk € 2 per liter betaald voor E10.
Verder in Oostenrijk is het zelfs nog goedkoper, volgens dit artikel. Maar goed Kleinwalsertal hoort formeel wel bij Oostenrijk, echter het is afgesloten van de rest van Oostenrijk. Schijnt wel een mooi gebied trouwens te zijn
Ik heb trouwens nog niets nieuws gehoord vanuit Oostenrijk, maar wel begrepen dat ze na een week weer opnieuw zouden gaan overleggen. Voor Duitsland hoop ik eigenlijk ook dat die ons kikkerlandje van de lijst met hoge risicolanden afhalen, want wij doen de reis naar Oostenrijk wel in 2x. En dan moet mijn kind volgens de geldende regels in Duitsland dus in quarantaine, wat te gek voor woorden is.
Al moet ik eerlijk zijn: die regel lap ik toch aan mijn laars, omdat die hele regelgeving waarschijnlijk bedacht is door een stel bejaarden die zelf geen jonge kinderen hebben. Het alternatief zou zijn in 1x naar Oostenrijk reizen, maar dat is gewoon geen optie. En een 1 jarig kind wordt toch niet door het hotel geregistreerd, die zijn gratis
Nabij Stuttgart overnachten in het Hotel NH Stuttgart Airport, welke letterlijk niet in de buurt van het vliegveld ligt. In de buurt liggen gratis openbare parkeerplaatsen, supermarkt en bakkerij. En precies op de helft van de route naar Oostenrijk, dus dat is ideaal als tussenstop om te overnachten.
Het leukste is: op de heenweg heb ik het hotel voor € 35 geboekt
zijn er mensen die ervaring hebben met de nieuwe inreis regels en onlangs Corona hebben gehad ?
Ik poog dit uit te zoeken omdat we mogelijk over een week of 6 naar Oostenrijk willen.
Mijn vrouw en ik zijn 2 x gevaccineerd en hebben 2 weken terug Corona gehad. Pcr zal in ons geval waarschijnlijk nog positief zijn . Boosteren mag ook niet . Ik las iets op een site van de Oostenrijkse overheid dat indien je 90 dagen voor je verblijf in Oostenrijk Corona gehad hebt je 1 of ander formulier moet invullen/ kunnen overleggen. Heeft iemand daar al ervaring mee opgedaan. M’n Oostenrijks is niet zo goed dat ik eruit kwam .
Ik poog dit uit te zoeken omdat we mogelijk over een week of 6 naar Oostenrijk willen.
Mijn vrouw en ik zijn 2 x gevaccineerd en hebben 2 weken terug Corona gehad. Pcr zal in ons geval waarschijnlijk nog positief zijn . Boosteren mag ook niet . Ik las iets op een site van de Oostenrijkse overheid dat indien je 90 dagen voor je verblijf in Oostenrijk Corona gehad hebt je 1 of ander formulier moet invullen/ kunnen overleggen. Heeft iemand daar al ervaring mee opgedaan. M’n Oostenrijks is niet zo goed dat ik eruit kwam .
500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO
Heb je meer info over die evaluatie?Weissbier schreef op zondag 26 december 2021 @ 17:18:
[...]
Ik heb mij er gisteren in verdiept: Kleinwalsertal is een dal in Oostenrijk, welke alleen bereikbaar is vanuit Duitsland. Het is een enclave in-principe en vanuit Kleinwalsertal, kun je ook niet de rest van Oostenrijk bereiken of je moet zin hebben in een hele lange bergwandeling![]()
[...]
Bron
Als je naar Kleinwalsertal gaat, geniet je niet echt van de Oostenrijkse voordelen: ze hanteren daar de Duitse benzineprijzen, i.p.v. de Oostenrijkse benzineprijzen wat echt flink scheelt in vergelijking met de Nederlandse benzine prijzen. Je tankt bij Kufstein voor zo'n € 1,30 per liter, terwijl je in Nederland makkelijk € 2 per liter betaald voor E10.
Verder in Oostenrijk is het zelfs nog goedkoper, volgens dit artikel. Maar goed Kleinwalsertal hoort formeel wel bij Oostenrijk, echter het is afgesloten van de rest van Oostenrijk. Schijnt wel een mooi gebied trouwens te zijn
Ik heb trouwens nog niets nieuws gehoord vanuit Oostenrijk, maar wel begrepen dat ze na een week weer opnieuw zouden gaan overleggen. Voor Duitsland hoop ik eigenlijk ook dat die ons kikkerlandje van de lijst met hoge risicolanden afhalen, want wij doen de reis naar Oostenrijk wel in 2x. En dan moet mijn kind volgens de geldende regels in Duitsland dus in quarantaine, wat te gek voor woorden is.
Al moet ik eerlijk zijn: die regel lap ik toch aan mijn laars, omdat die hele regelgeving waarschijnlijk bedacht is door een stel bejaarden die zelf geen jonge kinderen hebben. Het alternatief zou zijn in 1x naar Oostenrijk reizen, maar dat is gewoon geen optie. En een 1 jarig kind wordt toch niet door het hotel geregistreerd, die zijn gratis![]()
Nabij Stuttgart overnachten in het Hotel NH Stuttgart Airport, welke letterlijk niet in de buurt van het vliegveld ligt. In de buurt liggen gratis openbare parkeerplaatsen, supermarkt en bakkerij. En precies op de helft van de route naar Oostenrijk, dus dat is ideaal als tussenstop om te overnachten.
Het leukste is: op de heenweg heb ik het hotel voor € 35 geboekt
Wij willen 13-1 vertrekken, probeer een beetje de lijn van berichtgeving te volgen welke kant het op gaat. Ik voorzie dat Oostenrijk na de vakantie weer strenger wordt (onderbuikgevoel).
Ik verwacht van niet. Het ziet er misschien uit dat half NL afgelopen donderdag snel naar Oostenrijk is gereden maar ik denk dat het maar een druppel op de gloeiende plaat is eigenlijk.Arend_Akelig schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:54:
[...]
Heb je meer info over die evaluatie?
Wij willen 13-1 vertrekken, probeer een beetje de lijn van berichtgeving te volgen welke kant het op gaat. Ik voorzie dat Oostenrijk na de vakantie weer strenger wordt (onderbuikgevoel).
De rest heeft geannuleerd voor de komende 2 weken omdat het beleid “onmogelijk” is/was.
Mijn boefje is liev!
Nou dat is niet wat ik zie. Vorige week hoorde ik al van eigen vrienden die allemaal snel tussendoor boosters gingen halen, gewoon bij de GGD afspraak gemaakt via de website. Daar stond ik al een beetje van te kijken, maar zowel gisteren over vrienden van mijn zusje (westen) als vandaag over de 2 groepjes uit de vriendengroep van mijn zwager (uit het zuiden) dezelfde verhalen gehoord. Iedereen die de kans krijgt gaat boosteren, in NL of in Duitsland.JB schreef op zondag 26 december 2021 @ 23:44:
[...]
Ik verwacht van niet. Het ziet er misschien uit dat half NL afgelopen donderdag snel naar Oostenrijk is gereden maar ik denk dat het maar een druppel op de gloeiende plaat is eigenlijk.
De rest heeft geannuleerd voor de komende 2 weken omdat het beleid “onmogelijk” is/was.
Groetjes Bas
Nee daar is geen zinnig woord over te zeggen: het ligt ook een beetje aan onze medeburgers, als inwoners van Nederland zich aan de geldende maatregelen houden. Dan gaan de besmettingen ook verder omlaag en worden wij van dit soort lijstjes afgehaald...Arend_Akelig schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:54:
[...]
Heb je meer info over die evaluatie?
Persoonlijk verwacht ik niet dat de inreisvoorwaarden nog strenger worden, maar kan natuurlijk wel zijn. Daar heeft Oostenrijk namelijk ook geen belang bij in economisch zin. Maar 13 januari is nog ruim 17 dagen, dus dan heb je best wel kans dat de inreisvoorwaarden voor Nederland wellicht versoepeld worden.
Hoe verhouden onze besmettingscijfers zich inmiddels tot die van bijv. Duitsland?Weissbier schreef op maandag 27 december 2021 @ 07:13:
Maar 13 januari is nog ruim 17 dagen, dus dan heb je best wel kans dat de inreisvoorwaarden voor Nederland wellicht versoepeld worden.
Alleen al daarom verwacht ik voor Nederlanders geen verdere verzwaring, hooguit gaan de huidige regels ook voor anderen gelden. Nog meer piste voor je alleen...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Nog tips voor het FFP2 masker? Ik zie het nou niet echt zitten om met een skihelm, ffp2 masker, skie, sjaal en stokken in zo eitje te stappen.
Dan kan je beter thuisblijvenTheDudez schreef op maandag 27 december 2021 @ 07:42:
Nog tips voor het FFP2 masker? Ik zie het nou niet echt zitten om met een skihelm, ffp2 masker, skie, sjaal en stokken in zo eitje te stappen.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Er zijn toch FFP2 equivalente buffs te koop of is dat niet toegestaan?TheDudez schreef op maandag 27 december 2021 @ 07:42:
Nog tips voor het FFP2 masker?
Ik had, gewoon via bol.com, 20 zwarte besteld. Die bleken niet heel strak te zitten, dus gewoon om oren gedaan en omhoog wanneer het moest en op de kin wanneer het kan. Eigenlijk zag je dat iedereen doen, de een bond ze met de elastiekjes achter zijn hoofd, een ander aan de straps van zijn helm maar de meeste gewoon om de oren onder de helm.
Ik was er terwijl het heel koud was, dus had soms een buff om (maar dan vooral om mijn nek, niet voor mijn gezicht) en dat ging prima. Ik gebruikte wel elke dag een nieuwe want ze worden wel wat verzadigd en ik had een reserve bij me (zonder heb je echt een probleem).
Ik was er terwijl het heel koud was, dus had soms een buff om (maar dan vooral om mijn nek, niet voor mijn gezicht) en dat ging prima. Ik gebruikte wel elke dag een nieuwe want ze worden wel wat verzadigd en ik had een reserve bij me (zonder heb je echt een probleem).
Ik heb zo'n Google Maps laag die de besmettingen per land en provincie toont: mijn voorstel is om Noord Holland onder water te zetten, of een groot hek eromheen zodat die Noord Hollanders niet uit Noord Holland kunnen reizenhoevenpe schreef op maandag 27 december 2021 @ 07:41:
[...]
Hoe verhouden onze besmettingscijfers zich inmiddels tot die van bijv. Duitsland?
Alleen al daarom verwacht ik voor Nederlanders geen verdere verzwaring, hooguit gaan de huidige regels ook voor anderen gelden. Nog meer piste voor je alleen...
Maar voor de rest van Nederland valt het in vergelijking met Noord Holland wel mee als je puur naar cijfers kijkt, alleen in de noord oostelijke deelstaten van Duitsland is het vergelijkbaar met Nederland. In algemene zin liggen de besmettingscijfers in Duitsland echter een stuk lager, in Nordrhein Westfalen 27,2 vs 127,1 in Noord Holland.
Maar Frankrijk heeft juist stijgende cijfers, volgens die laag van Google Maps. En Portugal ook... dat terwijl die zo'n hoge vaccinatiegraad hebben...
In Groot Brittannië en Ierland, daar lopen de besmettingen echt enorm op: het is hopen dat ons dat bespaard blijft!
[ Voor 5% gewijzigd door Weissbier op 27-12-2021 08:23 ]
Lekker gaan snowboardenTheDudez schreef op maandag 27 december 2021 @ 07:42:
Voor wie zo'n fpp2 masker niet steeds wil vastmaken, je kan clipjes 3D printen of:
Heb zelf van iemand op wintersport.nl forum 3D geprinte clips besteld. Maar de design files zijn ook daar ergens gedeeld. Dus als je kan 3D printen doe er je voordeel mee.
[ Voor 15% gewijzigd door Waah op 27-12-2021 09:02 ]
Wat de meesten hier in Nauders doen is het masker onder de bril vastklemmen.
Dan hoef je deze alleen even op te doen waar het nodig is.
De eerste 2 dagen had ik het masker wel vastgemaakt, maar deze zit toch ontzettend in de weg. Dus maar over gegaan op de "klem" methode.
Zelf afgelopen vrijdag gearriveerd, en de maskers worden eigenlijk alleen gebruikt in de gondels. Bij alle stoeltjes liften is er niemand die een masker op doet, en zie ik ook geen controle.
En natuurlijk bij alle eet gelegenheden word er wel goed gecontroleerd, en wordt je ook actief aangesproken als je het een keer vergeet.
De eerste 2 dagen had ik het masker wel vastgemaakt, maar deze zit toch ontzettend in de weg. Dus maar over gegaan op de "klem" methode.
Zelf afgelopen vrijdag gearriveerd, en de maskers worden eigenlijk alleen gebruikt in de gondels. Bij alle stoeltjes liften is er niemand die een masker op doet, en zie ik ook geen controle.
En natuurlijk bij alle eet gelegenheden word er wel goed gecontroleerd, en wordt je ook actief aangesproken als je het een keer vergeet.
R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5
De informatie is afgelopen weekend aangepastCodeoranje schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:14:
zijn er mensen die ervaring hebben met de nieuwe inreis regels en onlangs Corona hebben gehad ?
https://www.bmeia.gv.at/o...irus-covid-19-und-reisen/
Zie onder 3) faq's (vertaald via google)
ik ben tweemaal ingeënt en onlangs hersteld, of ik ben ingeënt, hersteld en opnieuw gevaccineerd (of eenmaal gevaccineerd + hersteld voor Janssen)
In dit geval tweemaal gevaccineerd (of eenmaal gevaccineerd voor Janssen) en hersteld als geboost en dus gevaccineerd Drie keer. Dit maakt quarantainevrije toegang en reisvooruitregistratie (PTC) mogelijk. Naast het bewijs (bewijs van vaccinatie en herstel (voor herstel, de bijbehorende verificatie met QR-code of een formulier A (Duits) / B (Nederlands)) moet een negatieve PCR-test (max. 48 uur) worden voorgelegd. Als dit niet kan worden gepresenteerd omdat de test nog steeds positief is vanwege het recente herstel, kan in plaats daarvan een doktersbevestiging - Formulier H (Duits) / Formulier I (Engels) worden gepresenteerd. Het herstel mag echter niet langer zijn dan 180 dagen en de vaccinatie: niet langer dan 270 dagen. Anders is toegang nog steeds mogelijk met een juiste reisregistratie en een quarantaine van tien dagen, die na vijf dagen kan worden beëindigd met een negatieve PCR-test (zie FAQ over quarantaine - Ministerie van Sociale Zaken).
Zal per gebied verschillen dan, in Filzmoos, Wagrain, Flachau, Grossarl, Kleinarl, Flachauwinkl, Dorfgastein, Dienten, Muhlbach, Maria Alm, Radstadt en Altenmarkt deed iedereen hem bij het instappen van de stoeltjesliften (met kap) ook op. Zat je alleen in het stoeltje (99% van de tijd) dan ging hij af zodra je het station uit was.osseh schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:07:
Wat de meesten hier in Nauders doen is het masker onder de bril vastklemmen.
Maar ik denk dat er ook nu, in deze Hollandse vakantie week, het er net iets anders aan toe gaat. Toen ik er was was er een verdwaalde Duitse toerist (die zijn heel trouw met maskers) en hier en daar een local, maar geen hordes Nederlandse wintersporters, op vrijdag na natuurlijk.
In Italië lijken er dus wel steekproeven gehouden te worden bij de pistes.De politie in Italië heeft een Nederlander op de bon geslingerd omdat hij de skipiste op is gegaan, ondanks een positieve testuitslag. Ook twee van zijn vrienden zouden zijn beboet, omdat zij eveneens niet in quarantaine zijn gegaan, melden meerdere Italiaanse media.
Even iets anders dan, niet corona gerelateerd:
Nieuwe ski's!
:strip_exif()/f/image/CsuSPlUpy2iooq4iZlNiYHsU.jpg?f=fotoalbum_large)
Stonden al een paar jaar op m'n wishlist, maar nu toch maar de knoop doorgehakt.
Breder dan m'n huidige poederplank, maar wel de radius van een slalomski
Ben heel benieuwd hoe het skiet, verwacht niet dat ie elke dag onder gaat, maar schijnt wel heel erg leuk te skiën!
Nieuwe ski's!
:strip_exif()/f/image/CsuSPlUpy2iooq4iZlNiYHsU.jpg?f=fotoalbum_large)
Stonden al een paar jaar op m'n wishlist, maar nu toch maar de knoop doorgehakt.
Breder dan m'n huidige poederplank, maar wel de radius van een slalomski

Ben heel benieuwd hoe het skiet, verwacht niet dat ie elke dag onder gaat, maar schijnt wel heel erg leuk te skiën!
Boeit radius veel bij poederski's? Ik bedoel: het is niet dat je ze gaat carven neem ik aan
? Ik heb afgelopen week een of ander Chinees race snowboard team zien trainen, maar die hadden smallere latten dan dit
.
[ Voor 38% gewijzigd door ZieMaar! op 27-12-2021 16:00 ]
In de poeder heb je niet veel aan de radius inderdaad, maar ze zouden op de piste ook nog erg leuk zijn.ZieMaar! schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:59:
Boeit radius veel bij poederski's? Ik bedoel: het is niet dat je ze gaat carven neem ik aan? Ik heb afgelopen week een of ander Chinees race snowboard team zien trainen, maar die hadden smallere latten dan dit
.
Natuurlijk niet op harde ijspistes, maar met een zacht toplaagje op de piste of de middagslush in maart, moet het prima kunnen!
Ik heb nog nooit op van die poederlatten geskied, ik heb sportieve piste ski's, maar ik hoop nog steeds een keer op 30 cm ver 's nachts op de piste en dan huur ik dat soort latten
.
Hoe zit het nu met Duitsland? Moeten kinderen onder 12 daar nu ook in quarantaine? ANWB zegt van wel;
https://www.anwb.nl/vakan...ronamaatregelen-duitsland
Maar ik lees dit niet zo bij de overheid
https://www.nederlandwere...itsland/reizen/reisadvies
Mijn boefje is liev!
Ja dat heb ik al een paar keer verteld en ik ben al letterlijk in overtreding geweest: mijn kind had in Cochem in quarantaine gemoeten. Maar de vraag is: mag je de quarantaine voortijdig afbreken om verder te reizen? Bijvoorbeeld terug naar Nederland, of verder naar de wintersport bestemming.JB schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:08:
Hoe zit het nu met Duitsland? Moeten kinderen onder 12 daar nu ook in quarantaine? ANWB zegt van wel;
Ik heb ook een paar weken geleden verteld hier, dat de Duitse politie die mij staande hield niets wist van een quarantaine verplichting voor kinderen onder de 12 jaar
De maatregel is belachelijk, want kinderen tot een bepaalde leeftijd mogen niet eens gevaccineerd worden. En een kind van 1 kun je ook echt niet af gaan zonderen en dus in quarantaine plaatsen, terwijl je als ouders zijnde vrijgesteld bent van de quarantaine

Ons hotel in Cochem lag er in iedere geval niet wakker van en de andere gasten, die vonden mijn dochter van 1 jaar hartstikke schattig. Die dachten echt niet van, hoort die kleine muis niet in quarantaine te zitten

Mocht Nederland van de lijst met hoge risicolanden afgehaald worden, dan vervalt ook die quarantaine plicht voor kinderen.
Dat is trouwens vooral een probleem voor Duitsers zelf, als die in Nederland op vakantie gaan met hun kinderen. Dan moeten de kinderen bij terugkomst dus in quarantaine en kunnen ook niet naar de kinderdagopvang enzo...
[ Voor 20% gewijzigd door Weissbier op 27-12-2021 19:23 ]
Maar los van doorreis is Winterberg dus kansloos voor een weekje nu?
Mijn boefje is liev!
In Spanje en Zwitserland waren ze er niet zo blij mee als je verdwijnt.Weissbier schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:16:
[...]
Maar de vraag is: mag je de quarantaine voortijdig afbreken om verder te reizen? Bijvoorbeeld terug naar Nederland, of verder naar de wintersport bestemming.
Ook was je met kinderen (doordat ze niet gevaccineerd werden) van de zomer niet welkom in Noorwegen.
Die regel is heel onlangs komen te vervallen, daarom is het hier in Oostenrijk ontzettend druk met Duitse gezinnen met kinderen.JB schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:08:
EDIT: Voor Duitsers die in Oostenrijk geweest zijn. Voor Nederlandsers in Duitsland geldt dit nog wel.
[ Voor 9% gewijzigd door DJGizbo op 27-12-2021 19:58 ]
In Zwitserland zit ik al met trillende handen achter het stuur, omdat de verkeersboetes daar torenhoog zijnLordSinclair schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:37:
[...]
In Spanje en Zwitserland waren ze er niet zo blij mee als je verdwijnt.
Ook was je met kinderen (doordat ze niet gevaccineerd werden) van de zomer niet welkom in Noorwegen.
Ik lees trouwens dat die Nederlanders positief getest waren... een kind onder de 12 of ondertussen is het 6 jaar? Heeft geen Nachweispflicht, oftewel ze hoeven niet te testen. Na 5 dagen eindigt de quarantaine automatisch voor kinderen.
Maar in Oostenrijk mag je bijvoorbeeld wel de quarantaine voortijdig afbreken, om verder te reizen naar huis. Om de vraag van @JB te beantwoorden: je kunt Winterberg in-principe wel vergeten, als je kinderen hebt.
Alleen ik denk niet dat die quarantaine van kinderen actief gehandhaafd wordt: alleen het probleem is, strikt gesproken moet je bij Anreisemeldung ook je kinderen aanmelden en waar ze dus verblijven. In mijn geval had ik eigenlijk mijn twijfels of mijn kind wel in quarantaine moest, daarom dat ik zelfs nog aan de politie vroeg.
Wat @DJGizbo zegt klopt dus: omdat Oostenrijk geen hoogrisico gebied meer is, zou je met kinderen niet in quarantaine moeten in Duitsland als je de laatste 10 dagen in Oostenrijk was.
Het zijn echter allemaal verwarrend regels en als ouder zijnde, weet je dan soms niet meer wat je moet doen. De vakantie in Duitsland annuleren en al je geld kwijt, of doen alsof je neus bloed en gewoon gaan. Met oudere kinderen zou ik het persoonlijk echter niet riskeren hoor!
Zo stond laatst nog in het AD dat een hoteleigenaar in Winterberg dacht, dat in Nordrhein-Westfalen kinderen onder de 12 niet in quarantaine hoefde. Echter tot op de dag vandaag niets kunnen vinden op een officiële website, van de overheid in Nordrhein Westfalen dat dit inderdaad zo is.
[ Voor 5% gewijzigd door Weissbier op 27-12-2021 20:12 ]
Los van de quarantaine. Mijn buren zijn net terug uit Winterberg met twee kinderen van 9 en 11. Heel het gezin moest overal (dus ook de kids!) een qr code laten zien. Aangezien zij net van Delta genoten hadden was dat geen probleem, maar anders kan je er niet zoveel nu.Weissbier schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:09:
[...]
In Zwitserland zit ik al met trillende handen achter het stuur, omdat de verkeersboetes daar torenhoog zijnDus dat is sowieso niet bepaald mijn favoriete land der Duitstalige
Ik lees trouwens dat die Nederlanders positief getest waren... een kind onder de 12 of ondertussen is het 6 jaar? Heeft geen Nachweispflicht, oftewel ze hoeven niet te testen. Na 5 dagen eindigt de quarantaine automatisch voor kinderen.
Maar in Oostenrijk mag je bijvoorbeeld wel de quarantaine voortijdig afbreken, om verder te reizen naar huis. Om de vraag van @JB te beantwoorden: je kunt Winterberg in-principe wel vergeten, als je kinderen hebt.
Alleen ik denk niet dat die quarantaine van kinderen actief gehandhaafd wordt: alleen het probleem is, strikt gesproken moet je bij Anreisemeldung ook je kinderen aanmelden en waar ze dus verblijven. In mijn geval had ik eigenlijk mijn twijfels of mijn kind wel in quarantaine moest, daarom dat ik zelfs nog aan de politie vroeg.
Wat @DJGizbo zegt klopt dus: omdat Oostenrijk geen hoogrisico gebied meer is, zou je met kinderen niet in quarantaine moeten in Duitsland als je de laatste 10 dagen in Oostenrijk was.
Het zijn echter allemaal verwarrend regels en als ouder zijnde, weet je dan soms niet meer wat je moet doen. De vakantie in Duitsland annuleren en al je geld kwijt, of doen alsof je neus bloed en gewoon gaan. Met oudere kinderen zou ik het persoonlijk echter niet riskeren hoor!
Zo stond laatst nog in het AD dat een hoteleigenaar in Winterberg dacht, dat in Nordrhein-Westfalen kinderen onder de 12 niet in quarantaine hoefde. Echter tot op de dag vandaag niets kunnen vinden op een officiële website, van de overheid in Nordrhein Westfalen dat dit inderdaad zo is.
Bij de laatste wijzigingen via de tweede link staat het volgende:JB schreef op maandag 27 december 2021 @ 19:08:
Wij reizen via Duitsland naar Kleinwalsertal, Oostenrijk. Daar gelden de Duitse regels, maar hoeven kinderen onder de 12 niet in quarantaine. Wel even testje geboekt voor de 6-jarige. Lijkt niet verplicht voor bestemming, wel voor doorreis door Duitsland.Laatste ontwikkelingen reisadvies Duitsland
Nederland is voor Duitsland een hoogrisicogebied. U heeft bij het inreizen van Duitsland een coronabewijs nodig. Reist u met een testbewijs naar Duitsland? Dan mag deze test niet ouder zijn dan 48 uur (dit geldt voor zowel een PCR-test als antigeentest). Als u een test nodig heeft, geldt deze verplichting voor elke reiziger van 6 jaar en ouder (dit was 12 jaar en ouder). In alle deelstaten is daarnaast de 2G-regel van kracht. Dit betekent dat u volledig gevaccineerd of hersteld van corona moet zijn om toegang te krijgen tot grote delen van het openbare leven, zoals restaurants, horeca, winkels, musea, en veel gevallen ook hotels. Uiterlijk vanaf 28 december 2021 gelden er nog meer contactbeperkingen. De kleurcode voor Duitsland is geel. Lees het hele reisadvies om te zien wat dit voor u betekent.
Mooi ja. Niet meer te volgen. Kleinwalsertal is in Oostenrijk maar geen 2G+ want Duits beleid dus 2G maar zonder quarantaine onder de 12 jaarMcRubz schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:18:
[...]
Bij de laatste wijzigingen via de tweede link staat het volgende:
[...]
Wij reizen via Duitsland naar Kleinwalsertal, Oostenrijk. Daar gelden de Duitse regels, maar hoeven kinderen onder de 12 niet in quarantaine. Wel even testje geboekt voor de 6-jarige. Lijkt niet verplicht voor bestemming, wel voor doorreis door Duitsland.

Mijn boefje is liev!
Kinderen onder de 6 jaar moeten strikt gesproken wel in quarantaine, als ze de laatste 10 dagen in een hoogrisico gebied geweest zijn. Alleen kinderen onder de 6 jaar hebben geen "Nachweispflicht" oftewel ze hoeven niet te testen, of aan te tonen dat ze gevaccineerd zijn: wat niet zou kunnen!McRubz schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:18:
[...]
Bij de laatste wijzigingen via de tweede link staat het volgende:
[...]
Wij reizen via Duitsland naar Kleinwalsertal, Oostenrijk. Daar gelden de Duitse regels, maar hoeven kinderen onder de 12 niet in quarantaine. Wel even testje geboekt voor de 6-jarige. Lijkt niet verplicht voor bestemming, wel voor doorreis door Duitsland.
Het is allemaal heel verwarrend, maar de "Nachweispflicht" is geen uitzondering op de quarantaineplicht. De quarantaine voor kinderen onder de 6 jaar, die eindigt automatisch na 5 dagen.
Maar als je 10 dagen op wintersport in Duitsland gaat, dan ben je al de helft van je wintersport kwijt omdat een van ouders toch echt bij het kind moet blijven
PS Kleinwalsertal is geen Duitsland, dus daar gelden niet letterlijk 1 op 1 de Duitse regels. Kan dus goed zijn dat kinderen juist in Kleinwalsertal niet in quarantaine hoeven, omdat het geen Duits maar Oostenrijks grondgebied is.
Ja dat is nog niet zolang geleden veranderd: maar voor kinderen jonger dan 6 jaar geleden dat soort regels niet, dat was eerst 12 jaar. Maar ik vind dit soort maatregelen veel te ver gaan!Cai schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:17:
[...]
Los van de quarantaine. Mijn buren zijn net terug uit Winterberg met twee kinderen van 9 en 11. Heel het gezin moest overal (dus ook de kids!) een qr code laten zien. Aangezien zij net van Delta genoten hadden was dat geen probleem, maar anders kan je er niet zoveel nu.
Wat mij betreft mag Mark Rutte de Duitse ambassadeur op het matje roepen
[ Voor 19% gewijzigd door Weissbier op 27-12-2021 20:41 ]
Precies, zo verkopen ze het zelf ook:Weissbier schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:31:
[...]
PS Kleinwalsertal is geen Duitsland, dus daar gelden niet letterlijk 1 op 1 de Duitse regels. Kan dus goed zijn dat kinderen juist in Kleinwalsertal niet in quarantaine hoeven, omdat het geen Duits maar Oostenrijks grondgebied is.
https://www.kleinwalserta...rvice/careful-gentle-safeChildren under 12 years of age do not need any proof
There is an FFP2 mask requirement indoors (FFP2 from 14 years, MNS from 6 years).
Guests from the Netherlands: Kleinwalsertal is exempt from the Austrian entry regulations, it is still possible to travel from the Netherlands (without quarantine)
In februari voor het eerst met een groep op reis, georganiseerd vanuit een vereniging. Daaronder ook een hoop first-timers, nou gaat het over thermokleding. Dat zette mij aan het denken.
In mijn eerste jaar wintersport wel lange thermo onderbroeken mee gehad maar vervolgens nooit aangehad. Om de benen eigenlijk alleen de skibroek zelf, wat eigenlijk altijd wel warm genoeg was. Bovenlichaam wel gradaties in laagjes.
Zo vroeg ik mij af, dragen jullie vaak een thermo-onderbroek?
In mijn eerste jaar wintersport wel lange thermo onderbroeken mee gehad maar vervolgens nooit aangehad. Om de benen eigenlijk alleen de skibroek zelf, wat eigenlijk altijd wel warm genoeg was. Bovenlichaam wel gradaties in laagjes.
Ikzelf nooit, alleen de thermo-shirts. Sommigen van mijn vrienden dragen het wel, verschilt gewoon per persoon wat nodig is denk ik….Cranzai schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:13:
In februari voor het eerst met een groep op reis, georganiseerd vanuit een vereniging. Daaronder ook een hoop first-timers, nou gaat het over thermokleding. Dat zette mij aan het denken.
Kan me een enkele dag herinneren dat het in de stoeltjeslift misschien wat fris was maar tijdens het skiën werken je benen toch het hardst dus worden ze wel warmrenegrunn schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:24:
[...]
Ikzelf nooit, alleen de thermo-shirts. Sommigen van mijn vrienden dragen het wel, verschilt gewoon per persoon wat nodig is denk ik….
De enkele keer dat ik zo'n thermo ding aan had was t zweten geblazen
Ik draag hem bijna altijd. Maar mij skibroek heeft eigenlijk alleen de technische laag om het waterdicht te houden.Cranzai schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:13:
Ander vraagje: weet iemand hoe het nu zit in portes du soleil. In principe heb je voor Zwitserland een negatieve pcr test nodig van max xx uur oud. Moet je dat elke keer als je over de Zwitserse grens gaat laten zien? Of geldt dat niet in het skigebied?
[ Voor 15% gewijzigd door M3rcury op 27-12-2021 22:47 ]
No signature required.
Altijd. Ik ben een echte koukleum. Heb 2 sets bijCranzai schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:13:
Ik draag zelden een thermo onderbroek, maar afgelopen week was de zon te laag om echt warm te zijn en was het circa -13, dus dan wel. Zodra het kwik richting de nul graden gaat is voor mij een normale skibroek voldoende.
Goed dat je het zegt, zelf nog niet over nagedacht, ga zelf ook naar dat gebied.M3rcury schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:36:
[...]
....
Ander vraagje: weet iemand hoe het nu zit in portes du soleil. In principe heb je voor Zwitserland een negatieve pcr test nodig van max xx uur oud. Moet je dat elke keer als je over de Zwitserse grens gaat laten zien? Of geldt dat niet in het skigebied?
Zoek even op wintersport.nl. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zijn die skigebieden (Samnaun, Zermatt ook bijv) uitgesloten van de testverplichting. Als zal dat voor Samnaun niet meer uitmaken nu je ook voor Ischgl getest moet zijn.
Maar stel je zit in Pfunds, dan mag ik aannemen dat je niet telkens een PCR test moet laten zien als je in de ochtend de lift in Samnaun pakt na ritje skibus?ZieMaar! schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 08:43:
Zoek even op wintersport.nl. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zijn die skigebieden (Samnaun, Zermatt ook bijv) uitgesloten van de testverplichting. Als zal dat voor Samnaun niet meer uitmaken nu je ook voor Ischgl getest moet zijn.
Mijn boefje is liev!
@Cranzai
Ik heb dit gevonden op wintersport.nl : https://www.wintersport.nl/forum/topic/526085
Er staat dat er niet veel aan maatregelen is, maar echt uitsluitsel met wat er "officieel" nodig is staat er niet.
Edit: Hier wordt dezelfde vraag gesteld, maar nog geen antwoord. https://www.wintersport.n...forum/topic/338548?page=2
Ik heb dit gevonden op wintersport.nl : https://www.wintersport.nl/forum/topic/526085
Er staat dat er niet veel aan maatregelen is, maar echt uitsluitsel met wat er "officieel" nodig is staat er niet.
Edit: Hier wordt dezelfde vraag gesteld, maar nog geen antwoord. https://www.wintersport.n...forum/topic/338548?page=2
[ Voor 25% gewijzigd door M3rcury op 28-12-2021 09:38 ]
No signature required.
Die wintersport.nl club moet eens een nieuwe hosting zoeken
Site doet het om de haverklap niet. Of is er weer ergens paniek dat half NL die site poogt te bezoeken?

Mijn boefje is liev!
Waarschijnlijk zijn (wintersporters) mensen die nu of binnenkort de sneeuw op gaan zoeken, zo'n beetje dagelijks in paniek. Vanmorgen stond namelijk op de NOS, dat circa 250 Nederlanders gisteren bij een vaccinatie locatie in Aken hun boosterprik gehaald hebben.JB schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:09:
Die wintersport.nl club moet eens een nieuwe hosting zoekenSite doet het om de haverklap niet. Of is er weer ergens paniek dat half NL die site poogt te bezoeken?
Maar ik wil eerlijk gezegd vooral Nederland ontvluchten: ik hing weer eens met de politie en daarna handhaving aan de telefoon, omdat ik het te gek voor woorden vind dat erin de supermarkt waar ik werk zoveel klanten geen mondkapje dragen.
Iedereen heeft zijn eigen redenen dat ze de lockdown in Nederland willen ontvluchten, voor mijzelf is het omdat ik toe ben aan vakantie en ik mij niet meer zo veilig voel op mijn werkplek. Het houdt je echter dagelijks wel bezig of de reis nou wel of niet door gaat, ookal is het nog 1.5 week tot wij vertrekken.
Hier in Nauders is het helaas wel zo. Als we naar de Italiaanse kant zouden willen dan moeten we een sneltest doen om Italië in te mogen. Als je daarna Oostenrijk weer in wilt krijg je hetzelfde probleem. (dit nog even los van het verdere Oostenrijkse gedoe).M3rcury schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:19:
@Cranzai
Edit: Hier wordt dezelfde vraag gesteld, maar nog geen antwoord.
Natuurlijk is het wel echt een busrit erheen, maar in de praktijk is het gaan naar dat gebied dus gesloten.
R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5
Ow ja dat is natuurlijk helemaal geen gebied waar je de grens over skiet, maar meer 1 pas met gebieden in verschillende landen...osseh schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:52:
[...]
Hier in Nauders is het helaas wel zo. Als we naar de Italiaanse kant zouden willen dan moeten we een sneltest doen om Italië in te mogen. Als je daarna Oostenrijk weer in wilt krijg je hetzelfde probleem. (dit nog even los van het verdere Oostenrijkse gedoe).
Natuurlijk is het wel echt een busrit erheen, maar in de praktijk is het gaan naar dat gebied dus gesloten.
Klopt inderdaad hoor, alles is wel bij de pas inbegrepen. Helaas geen mogelijkheid om erheen te gaan.ZieMaar! schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:18:
[...]
Ow ja dat is natuurlijk helemaal geen gebied waar je de grens over skiet, maar meer 1 pas met gebieden in verschillende landen...
Wat wel vreemd is: dit wordt niet officieel verteld door het gebied, dit hoor je dan allemaal via andere skiërs die dit delen.
Ondanks dat: het gebied is overladen met Nederlanders, maar ondanks dat is het er best wel rustig. Momenteel is er de afgelopen dag een paar cm sneeuw gevallen, en dat was ook wel nodig. Duimen op nog een dagje zon!
[ Voor 18% gewijzigd door osseh op 28-12-2021 21:55 ]
Wij gaan dit weekend eerst naar Bern en daarna naar Chatel. Voor Zwitserland hebben wij een negatieve Corona test nodig. Krijg je een internationale QR code als je een test doet bij de GGD, of alleen bij de commerciële test bureaus?
Mitsubishi Zubadan 11,2kW, Daikin Ururu Sarara 5kW, Daikin FTXM 2,5kW, 13,2 kWp PV
Alleen bij commerciële testers.
Sat van de supermarkt herken ik. Gelukkig hier het merendeel wel verstandig. Maar je houd er lui bij....Weissbier schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 15:48:
[...]
Waarschijnlijk zijn (wintersporters) mensen die nu of binnenkort de sneeuw op gaan zoeken, zo'n beetje dagelijks in paniek. Vanmorgen stond namelijk op de NOS, dat circa 250 Nederlanders gisteren bij een vaccinatie locatie in Aken hun boosterprik gehaald hebben.
Maar ik wil eerlijk gezegd vooral Nederland ontvluchten: ik hing weer eens met de politie en daarna handhaving aan de telefoon, omdat ik het te gek voor woorden vind dat erin de supermarkt waar ik werk zoveel klanten geen mondkapje dragen.
Iedereen heeft zijn eigen redenen dat ze de lockdown in Nederland willen ontvluchten, voor mijzelf is het omdat ik toe ben aan vakantie en ik mij niet meer zo veilig voel op mijn werkplek. Het houdt je echter dagelijks wel bezig of de reis nou wel of niet door gaat, ookal is het nog 1.5 week tot wij vertrekken.
En zat zelf ook erg in de stress of de wintersport wel door ging. Gelukkig gaan er zaterdag al naar Frankrijk, en daar is wel duidelijk dat de komende tijd weinig meer gaat veranderen.... Maar je zit er toch over in.
Is het het einde van de wereld als we niet gaan? Zeker niet. En als we samen gingen zou het nog minder boeien. Maar de mini-me kijkt er al zo naar uit.... Daar gaat het me vooral om.
Ik lees op de website van de overheid iets heel anders.ZieMaar! schreef op woensdag 29 december 2021 @ 19:42:
Alleen bij commerciële testers.
Natuurlijk kan ik geen QR-Code aanmaken voor de coronatest van vorige maand, dus het is onmogelijk om het te testen. Of ik moet morgen even voor de lol bij de teststraat rond rijden en dan weet ik of het werktTestuitslag van GGD bij klachten
Heeft u zich laten testen bij de GGD omdat u coronaklachten heeft? Dan kunt u ook met dit testbewijs een internationale QR-code maken. Kies in de app voor de internationale code. U kunt zich alleen laten testen bij de GGD als u klachten heeft. De GGD garandeert niet dat u de uitslag op tijd voor een reis heeft.
Als je zoals mij de reis naar Oostenrijk in 2x doet met een overnachting in Duitsland, dan zou het voldoende zijn om in de morgen bij de GGD te testen. Dan zou je als het goed is de volgende dag het testresultaat hebben.
Ik heb het geprobeerd te testen, door de datum in de telefoon aan te passen. Maar natuurlijk werkt dat niet

Het is wel zo dat je bij de GGD pas op de dag zelf, of een dag van tevoren een testafspraak kunt maken. Stel je wilt op zondagmiddag Oostenrijk inreizen, dan kun je het beste op zaterdagochtend bij de GGD testen. Of op vrijdagavond, want de negatieve test mag maximaal 48 uur oud zijn.
Morgenmiddag heb ik een testafspraak staan: ik wil wel echt zeker weten, dat het ook werkt. Schijnbaar is er een teststraat op 5 minuutjes fietsen van mijn werk, dus dat is echt ideaal. Overmorgen kan ik dan waarschijnlijk vertellen/vaststellen, dat het inderdaad werkt.
[ Voor 28% gewijzigd door Weissbier op 29-12-2021 21:01 ]
Is dat niet gewoon de code voor het herstelbewijs? Vlak er boven staat overigens dat je je niet meer gratis kan laten testen voor reizen…
[ Voor 47% gewijzigd door ZieMaar! op 29-12-2021 21:52 ]
Wat een gestress om de wintersport dit jaar. Solden, Oostenrijk eind januari is het doel.
Nu al weer drie dagen cirkeltjes aan het bellen met GGD backoffice, ministerie van BuZa, huisarts en mailen met Austria.AT en AGES.
Niemand weet het zeker in mijn geval. Was gibt? Ik lijk wel een soort lost corona generation uit de 2e golf.
- volledig gevaccineerd of
- herstelbewijs + 1 prik + booster
En laat ik nou geen herstelbewijs hebben. Ook niet meer te maken/krijgen na 14 maanden. Ook al te lang geleden uberhaupt. Dus 2 valt af lijkt me. Dan 1e optie: volledig gevaccineerd beschouwen ze triple; maar ik heb corona + double (1+1).
Het lijkt allemaal goed te staan in app, maar wat moet ik nou laten zien. Niemand die het weet en meesten denken (zowel personen als die instanties) dat het waarschijnlijk wel goed komt... Eh... 10 uur reizen om straks 5 dagen lang voor de rest te koken in het appartement is ook zo wat. Vraag dus aan de grensovergangers in Oostenrijk op dit moment. WAT moet je laten zien precies? (die PCR 48uur heb ik impliciet hierboven meegeteld).
edit; die lost generation bedoel ik mee: mensen die voor mij corona hadden (1e golf) hebben 2 prikken gehad toen het in NL op gang kwam. Mensen na mij (3e golf) hadden ook al 2 prikken. Ik zat net in overgangsgebiedje dat niemand het woord herstelbewijs nog kende en niemand precies wist hoe het zat met of je nou 1 of 2 prikken moest halen als je je net corona had gehad. En met net bedoel ik dan maand of 6 terug.
Nu al weer drie dagen cirkeltjes aan het bellen met GGD backoffice, ministerie van BuZa, huisarts en mailen met Austria.AT en AGES.
Niemand weet het zeker in mijn geval. Was gibt? Ik lijk wel een soort lost corona generation uit de 2e golf.
- Had in okt 2020 corona, positief getest door GGD, terug te zien in systeem ook. Pittige corona gehad trouwens.
- In juni 2021 oproep prik; 1e prik gehaald (pfizer)
- in juli ging ik op voor de 2e prik, liep hal in, door 1e poortje en bij 2e poortje (die douane achtige) zei serieuze man: nee joh, je hoeft niet want hebt corona gehad. Ik: weet je het zeker? Ja echt. Ter plekke GGD gebeld en die zeiden dat ook. Ik was pittig ziek geworden van prik 1 dus heb toen niet 'facultatief' prik 2 genomen gezien GGD zei dat het afdoende was. Achteraf is het hier mis gegaan. Er stond dan ook nog 1/2.
- had QR code internationaal erna. NL niet maar toch niet nodig op dat moment. GGD gebeld en zeiden even geduld hebben. Op vakantie geweest, niets aan het handje
- na vakantie wilde ik toch die NL hebben toen in NL QR verplicht werd. Gebeld, nog een keer, nog 3x niemand snapt het. Uiteindelijk door gast van de GGD backoffice op 1/1 gezet en compleet en presto... QR code NL werkte. Ik denk dat dit achteraf niet helemaal een terechte zet geweest is. Gevoelsmatig niets mis mee gezien mijn corona + 1 prik, maar goed
- Eergister booster gehaald en staat ook keurig in app
- volledig gevaccineerd of
- herstelbewijs + 1 prik + booster
En laat ik nou geen herstelbewijs hebben. Ook niet meer te maken/krijgen na 14 maanden. Ook al te lang geleden uberhaupt. Dus 2 valt af lijkt me. Dan 1e optie: volledig gevaccineerd beschouwen ze triple; maar ik heb corona + double (1+1).
Het lijkt allemaal goed te staan in app, maar wat moet ik nou laten zien. Niemand die het weet en meesten denken (zowel personen als die instanties) dat het waarschijnlijk wel goed komt... Eh... 10 uur reizen om straks 5 dagen lang voor de rest te koken in het appartement is ook zo wat. Vraag dus aan de grensovergangers in Oostenrijk op dit moment. WAT moet je laten zien precies? (die PCR 48uur heb ik impliciet hierboven meegeteld).
edit; die lost generation bedoel ik mee: mensen die voor mij corona hadden (1e golf) hebben 2 prikken gehad toen het in NL op gang kwam. Mensen na mij (3e golf) hadden ook al 2 prikken. Ik zat net in overgangsgebiedje dat niemand het woord herstelbewijs nog kende en niemand precies wist hoe het zat met of je nou 1 of 2 prikken moest halen als je je net corona had gehad. En met net bedoel ik dan maand of 6 terug.
[ Voor 8% gewijzigd door Jazzper op 30-12-2021 00:54 ]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ik kom er morgen wel achter: je kunt je gewoon gratis laten testen, je moet alleen niet op de 1e vraag antwoorden dat het voor een evenement is. Het klopt Testenvoorjereis, dat is niet meer gratis en de site is zelfs uit de lucht gehaald.ZieMaar! schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:26:
Is dat niet gewoon de code voor het herstelbewijs? Vlak er boven staat overigens dat je je niet meer gratis kan laten testen voor reizen…
Maar een belangrijk verschil met testen bij de GGD en destijds Testenvoorjereis was, dat die laatste uitgevoerd werd door commerciële bedrijven: de lokale apotheek had hier een klein kantoortje, als testruimte ingericht
Een andere verschil en dat zal voor de meeste toch echt een deal-breaker zijn: je kunt niet een week van tevoren een afspraak inplannen, dat moet je echt een dag van tevoren of zelfs op dezelfde dag doen. Maar ik heb daar geen probleem mee hoor, dan zet ik gewoon in de notitie app een herinnering om op vrijdagmorgen even een testafspraak te maken
Als je in de Coronacheck app de optie kiest bewijzen toevoegen>testbewijs dan kun je met je DigiD bij de GGD inloggen, wanneer je daarna een testbewijs zou moeten kunnen aanmaken. Kan wel zijn dat er een paar uur vertraging tussen zit, tussen het krijgen van de uitslag en het aan kunnen maken van de QR-Code.
BronJa kan via de GGD. Na de uitslag duurt het wel een paar uur voordat die in de app komt. Bij iemand uit onze groep totaal in 27 uur in de app.
Het schijnt dus wel degelijk mogelijk te zijn, maar ik lees veel tegenstrijdige berichten: daarom dat ik het vandaag even ga testen, dan weet ik direct de locatie van de teststraat.
Maar in de regel heb je testuitslag bij de GGD pas de volgende ochtend, ongeacht of je avonds of in de ochtend getest hebt.
Ik denk dat je op de GGD niet hoeft te rekenen: het is zoals je zegt, toen je corona kreeg bestond het herstelbewijs nog niet. Lijkt mij ook niet dat je die na 14 maanden dan nog kunt krijgen, dus persoonlijk zou ik daar niet op rekenen.Jazzper schreef op donderdag 30 december 2021 @ 00:51:
Wat een gestress om de wintersport dit jaar. Solden, Oostenrijk eind januari is het doel.
Er is ook veel fout gegaan met de prikken die niet gezet zijn door de GGD, sommige mensen hebben nu nog geen geldige QR-Code terwijl ze wel degelijk gevaccineerd zijn. Dat is het probleem als je alles digitaal wilt doen, maar de overheid graag een monopolie positie behoudt voor de GGD.
Eind januari is Nederland trouwens hopelijk van de lijst met Virusvarianten gebieden afgehaald, dus dan zou je met twee prikken + pcr negatieve test Oostenrijk inreizen. Een collega van mij is trouwens 2x besmet geweest met corona
[ Voor 20% gewijzigd door Weissbier op 30-12-2021 08:55 ]
@Weissbier voelt dat niet heel erg dubbel? Op het ene moment ben je aan het klagen dat de klanten in je supermarkt alle regels aan het buigen zijn en op het andere moment ben je zelf de regels enorm aan het buigen door misbruik te maken van de GGD teststraat voor je vakantie en niet 1x, nee 2x (testen of het kan en dan daadwerkelijk nog 1x als het kan).
Ook las ik je blog dat je allemaal bergpassen wil nemen om geen tol te betalen, prima, maar doen dacht ik aan je sneeuwkettingen vraag, hoe hoger je gaat over minder doorgaande wegen hoe groter de kans dat die kettingen wel nodig gaan zijn. Vooral die omweg die je in gedachte hebt heeft best steile hellingen er in zitten.
Ook las ik je blog dat je allemaal bergpassen wil nemen om geen tol te betalen, prima, maar doen dacht ik aan je sneeuwkettingen vraag, hoe hoger je gaat over minder doorgaande wegen hoe groter de kans dat die kettingen wel nodig gaan zijn. Vooral die omweg die je in gedachte hebt heeft best steile hellingen er in zitten.
Weet ik niet? Het is niet zo dat ik mij niet mag gaan laten testen, klachten heb ik sowieso wel. Alleen nu blijkt keelpijn meestal geen corona te zijn, dus ik sta niet wekelijks bij de teststraatLordSinclair schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:00:
@Weissbier voelt dat niet heel erg dubbel? Op het ene moment ben je aan het klagen dat de klanten in je supermarkt alle regels aan het buigen zijn en op het andere moment ben je zelf de regels enorm aan het buigen door misbruik te maken van de GGD teststraat voor je vakantie en niet 1x, nee 2x (testen of het kan en dan daadwerkelijk nog 1x als het kan).
En iedereen mag zich gratis bij de GGD teststraat laten testen, dat is niet zoals aan begin van de coronacrisis. Ja wellicht kun je het zien als misbruik: maar als de Nederlandse overheid niet zo'n slap beleid voerde en eens keihard ging handhaven, dan was een negatieve test voor Oostenrijk helemaal niet nodig. Want dan hadden wij waarschijnlijk niet op die lijst met virus varianten gebieden gestaan....
Ik wil de Radstädter Tauernpas nemen, om de Tauernautobahn/Tunnel te vermijden wat een tientje aan tol kost. Daarnaast ga ik 30km over de Autoweg/snelweg omrijden om de Gleinalm Tunnel te vermijden.Ook las ik je blog dat je allemaal bergpassen wil nemen om geen tol te betalen, prima, maar doen dacht ik aan je sneeuwkettingen vraag, hoe hoger je gaat over minder doorgaande wegen hoe groter de kans dat die kettingen wel nodig gaan zijn. Vooral die omweg die je in gedachte hebt heeft best steile hellingen er in zitten.
En bij de grens met Slovenië heb je nog twee bergpassen, want anders moet je door de Karawankentunnel. Als je al die toltunnels zou nemen, dan zit je al gauw op € 30 a € 40 aan extra reiskosten. Terwijl het extra benzineverbruik van mijn auto minimaal is, wanneer ik doe om rijden of over een bergpas.
Maar de sneeuwkettingen ga ik gewoon meenemen, denk echter niet dat ik die nodig ga hebben.
[ Voor 33% gewijzigd door Weissbier op 30-12-2021 09:33 ]
Vanaf 10 januari 2G regel in Italie: https://skiinformatie.nl/...in-voor-ongevaccineerden/
Frankrijk ligt overigens ook op koers voor een algehele lockdown gezien de cijfers daar. Heb een weekje gepland eind januari, maar zou mij erg verbazen als deze door kan gaan.
Frankrijk ligt overigens ook op koers voor een algehele lockdown gezien de cijfers daar. Heb een weekje gepland eind januari, maar zou mij erg verbazen als deze door kan gaan.
Ik weet niet welke passen je bij Slovenië exact moet nemen @Weissbier maar ik heb er in de zomer een paar gereden die je, bij sneeuwval, echt wil mijden. Zeker als het passen zijn die een prima tunnel als alternatief hebben, zou ik me instellen op doffe ellende (als ze al open zijn)…ook met kettingen.
Door Obertauern rijden is niet zo ingewikkeld en wel een mooie route. Maar met sneeuwval en wisseldag is dat echt het verkeerde tientje bespaard
. Maar op een zonnige doordeweekse dag is dat een prima optie.
Door Obertauern rijden is niet zo ingewikkeld en wel een mooie route. Maar met sneeuwval en wisseldag is dat echt het verkeerde tientje bespaard
Mail van de reisorganisatie:
"die van corona hersteld zijn én 2 vaccinaties hebben gehad (in willekeurige volgorde), die daarbij tevens een negatieve PCR-test (van maximaal 48 uur oud) kunnen overhandigen."
15 januari naar Oostenrijk. Heb december 2020 corona gehad en vervolgens 2 vaccinaties. Dus volgens de regels mag ik gewoon gaan. Enkel kan ik geen "herstelbewijs" laten zien. Dus dan moeten ze het maar doen met de uitgeprinte mail van de GGD waarop staat dat ik corona heb.....?
"die van corona hersteld zijn én 2 vaccinaties hebben gehad (in willekeurige volgorde), die daarbij tevens een negatieve PCR-test (van maximaal 48 uur oud) kunnen overhandigen."
15 januari naar Oostenrijk. Heb december 2020 corona gehad en vervolgens 2 vaccinaties. Dus volgens de regels mag ik gewoon gaan. Enkel kan ik geen "herstelbewijs" laten zien. Dus dan moeten ze het maar doen met de uitgeprinte mail van de GGD waarop staat dat ik corona heb.....?
Als je daarop wil gokken prima, maar volgens mij hanteren de officiële instanties niet die volgorde naar keuze, en is het eerst 2 vaccinaties en daarna besmet.
De overheid zegt:jopie schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:45:
Als je daarop wil gokken prima, maar volgens mij hanteren de officiële instanties niet die volgorde naar keuze, en is het eerst 2 vaccinaties en daarna besmet.
"U bent hersteld, gevaccineerd (binnen 180 dagen na besmetting), en nog een keer gevaccineerd (geboosterd); of u bent gevaccineerd, hersteld, en weer gevaccineerd. Dan wordt u ook als geboostered gezien. U moet wel een negatieve PCR-test laten zien die vanaf het moment van afname bij aankomst in Oostenrijk niet ouder is dan 48 uur."
Dus dan zal het toch wel kloppen (voor nu

Je hebt de Loiblpass, welke het dichtstbij Klagenfurt ligt als grensovergang naar Slovenië. En je hebt deZieMaar! schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:35:
Ik weet niet welke passen je bij Slovenië exact moet nemen @Weissbier maar ik heb er in de zomer een paar gereden die je, bij sneeuwval, echt wil mijden. Zeker als het passen zijn die een prima tunnel als alternatief hebben, zou ik me instellen op doffe ellende (als ze al open zijn)…ook met kettingen.
Door Obertauern rijden is niet zo ingewikkeld en wel een mooie route. Maar met sneeuwval en wisseldag is dat echt het verkeerde tientje bespaard. Maar op een zonnige doordeweekse dag is dat een prima optie.
Wurzenpaß, die ligt iets verder. Maar als de bergpassen niet begaanbaar zijn, dan zal je dat waarschijnlijk ook op Google Maps zien.
Dus het is sowieso afhankelijk van het weer: als de bergpas echt niet sneeuwvrij is, dan neem ik ook wel de tunnel. Of ik blijf simpelweg in Oostenrijk
ik hoop dat alle wegen die je wilt rijden straks open zijn... Door de heftige regen is momenteel overal lawine gevaar 4 tot 5, en met de dooi (sneeuw grens op 4000 meter) zal dat lawine gevaar niet minder worden. Het zou dus prima kunnen dat er straks vanalles afgesloten is, of erger...Weissbier schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:23:
[...]
Weet ik niet? Het is niet zo dat ik mij niet mag gaan laten testen, klachten heb ik sowieso wel. Alleen nu blijkt keelpijn meestal geen corona te zijn, dus ik sta niet wekelijks bij de teststraat![]()
En iedereen mag zich gratis bij de GGD teststraat laten testen, dat is niet zoals aan begin van de coronacrisis. Ja wellicht kun je het zien als misbruik: maar als de Nederlandse overheid niet zo'n slap beleid voerde en eens keihard ging handhaven, dan was een negatieve test voor Oostenrijk helemaal niet nodig. Want dan hadden wij waarschijnlijk niet op die lijst met virus varianten gebieden gestaan....
[...]
Ik wil de Radstädter Tauernpas nemen, om de Tauernautobahn/Tunnel te vermijden wat een tientje aan tol kost. Daarnaast ga ik 30km over de Autoweg/snelweg omrijden om de Gleinalm Tunnel te vermijden.
En bij de grens met Slovenië heb je nog twee bergpassen, want anders moet je door de Karawankentunnel. Als je al die toltunnels zou nemen, dan zit je al gauw op € 30 a € 40 aan extra reiskosten. Terwijl het extra benzineverbruik van mijn auto minimaal is, wanneer ik doe om rijden of over een bergpas.
Maar de sneeuwkettingen ga ik gewoon meenemen, denk echter niet dat ik die nodig ga hebben.
Misschien een teken dat ik geld teveel heb

Ondertussen op dag 8 in het Zillertal. Vandaag de eerste “slechte” dag vwb het weer. Regen van het dal tot de top. Morgen zonnig voorspeld met 8gr in het dal.
Een mooie dag om met de mrs. te kijken welk hotel we volgend jaar gaan aandoen. Daar wist de eigenaar te vertellen dat het afwachten is wanneer de regio weer in lockdown gaat. De concentratie Corona wordt via het rioolwater gemeten en is sinds de kerst door het dak.
@weisbier. Je hebt aangegeven geklaagd te hebben in Nederland dat bezoekers waar je werkt geen mondkap dragen. Besef svp als je een skigebied aandoet dat je kans heel groot is dat je tegen Corona aanloopt. Wanneer je in een restaurant geplaceerd zit, dan gaan de mondkapjes af. Als er iemand omicron heeft, dan heeft daarna heel de zaak het
Een mooie dag om met de mrs. te kijken welk hotel we volgend jaar gaan aandoen. Daar wist de eigenaar te vertellen dat het afwachten is wanneer de regio weer in lockdown gaat. De concentratie Corona wordt via het rioolwater gemeten en is sinds de kerst door het dak.
@weisbier. Je hebt aangegeven geklaagd te hebben in Nederland dat bezoekers waar je werkt geen mondkap dragen. Besef svp als je een skigebied aandoet dat je kans heel groot is dat je tegen Corona aanloopt. Wanneer je in een restaurant geplaceerd zit, dan gaan de mondkapjes af. Als er iemand omicron heeft, dan heeft daarna heel de zaak het
Ik zou dan aanraden om ook de officiele Oostenrijkse weergave van de regels te lezen:wht_nl schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:56:
[...]
De overheid zegt:
"U bent hersteld, gevaccineerd (binnen 180 dagen na besmetting), en nog een keer gevaccineerd (geboosterd); of u bent gevaccineerd, hersteld, en weer gevaccineerd. Dan wordt u ook als geboostered gezien. U moet wel een negatieve PCR-test laten zien die vanaf het moment van afname bij aankomst in Oostenrijk niet ouder is dan 48 uur."
Dus dan zal het toch wel kloppen (voor nu).
https://www.sozialministe...ache%20ausgestellt%20sein.
Daaruit haal ik dat alleen vaccinatie - vaccinatie - genezen als volgorde ontslaat van boosterverplichting.
Maar ik ben ook geen Duitse leraar, misschien lees ik het verkeerd.
Ik doe het meer uit principe: met een vignet heb ik geen probleem mee, die heb ik zelfs allang aangeschaft voor een periode van 10 dagenWaah schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:12:
[...]
ik hoop dat alle wegen die je wilt rijden straks open zijn... Door de heftige regen is momenteel overal lawine gevaar 4 tot 5, en met de dooi (sneeuw grens op 4000 meter) zal dat lawine gevaar niet minder worden. Het zou dus prima kunnen dat er straks vanalles afgesloten is, of erger...
Misschien een teken dat ik geld teveel heb, maar wat een werk om een paar tientjes te besparen
Je zult mij daarom ook nooit naar Zuid Frankrijk zien rijden en wanneer ik dat wel zou doen, dan neem ik liever de route nationale.
Het om de toltunnels plannen heeft mij inderdaad wat moeite gekost: alleen Viamichelin routeplanner kan specifiek tolwegen uitsluiten, maar vignet wegen toestaan. Google Maps is simpelweg te dom: met tolwegen uitsluiten, dan sluit je ook de autosnelwegen uit waar je enkel een vignet voor nodig hebt
De periode dat ik naar Oostenrijk ga is van 9 januari t/m 21 januari, juist op die laatste dag heb ik gepland om over de Tauernpass te rijden. Dat is de enige bergpas welke ik echt gepland heb, want om de toltunnels nabij Graz te vermijden is gewoon kwestie van 30km omrijden over de S6/S35 waarvoor je de vignet nodig hebt
Normaalgesproken zou ik ook niet eens de vignet kopen, maar nu ik toch 2 weken rond ga reizen in Oostenrijk. Dan kan ik ook echt profiteren van een vignet voor 10 dagen i.p.v. dat het enkel voor een klein stukje zou zijn. Ook wel fijn dat Oostenrijk een digitaal vignet heeft: ik ben namelijk niet zo fan van stickers op de voorruit plakken.
PS ik ga niet echt op wintersport, betwijfel dus of ik überhaupt op locaties ga komen waar geskied wordt. Wellicht dat ik de Schmittenhöhe omhoog ga, puur voor het uitzicht en de belevenis. Maar skiën dat gaan wij echt niet doen hoor, dus ook geen opvallende dakkoffer op mijn A-segmenter
@Cai daar heb je een punt, maar zonder 2G kom je er wel niet in. Wij hebben sowieso halfpension plus geboekt, dus de bedoeling is om in het hotel te eten.
[ Voor 3% gewijzigd door Weissbier op 30-12-2021 14:49 ]
Goed om te lezen over het vignet. Ik heb voor de heenreis een 10 dagen vignet gekocht. We zijn er echter 12 dagen. Iemand ervaring met controles en eventuele boetes?
Cai schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:56:
Goed om te lezen over het vignet. Ik heb voor de heenreis een 10 dagen vignet gekocht. We zijn er echter 12 dagen. Iemand ervaring met controles en eventuele boetes?
Volgens de ANWB is het goedkoper:De controle gebeurd tegenwoordig met behulp van detectiepoorten die er als snelheidsradars uit zien. De boete ligt tussen de €300,- en €3000,- dan is een vignet van nog geen €12,- geen reden om deze niet te kopen.
Rijden zonder tolvignet waar dit verplicht is
€ 120.
[ Voor 11% gewijzigd door LordSinclair op 30-12-2021 15:00 ]
Ja op YouTube weleens filmpjes gezien: je wilt echt niet riskeren om zonder vignet op de autosnelweg in Oostenrijk te rijden, mits het geen stukje vignet vrije autosnelweg is.Cai schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:56:

Als jij Google Maps of Herewego instelt op het uitsluiten/vermijden van tolwegen, dan zal de navigatie je in geen geval op de autosnelweg sturen waar een vignetplicht is of gewoon tol geheven wordt. Je hebt daarin tegen geen vignet nodig om de toltunnels te gebruiken, anders zou de ASFINAG namelijk 2x tol in rekening brengen en dat mag in Oostenrijk niet.
ASFINAG, de beheerder van de Oostenrijkse autosnelwegen controleert veelvuldig op het niet voeren van een vignet. Dat doen ze veel met camera's.... die staan daar gewoon met een busje. Dus je zult dan een vignet voor 2 maanden moeten kopen, als je 12 dagen een vignet nodig hebt.
Als je 18 dagen van tevoren het vignet koopt, dan kun je ook een digitale krijgen. Of je koopt 2x een 10 dagen vignet, dat is goedkoper dan een 2 maanden vignet. Het is het overwegen waard de tolwegen te vermijden, maar dat is iets waar je echt in moet verdiepen.
Ik heb het van Salzburg naar Cesky Krumlov gedaan, dat heeft zeker 1.5 uur extra reistijd gekost destijds. Al heb ik daarmee ook direct de vignet/tolwegen in Tsjechië mee vermeden.
Persoonlijk vond ik het wel de moeite waard, maar je moet wel echt oppassen dat je niet perongeluk de autosnelweg oprijdt. Al staat het echt wel goed aangegeven in Oostenrijk, dus je rijdt niet eventjes zomaar een vignetplichtige autosnelweg op.
[ Voor 13% gewijzigd door Weissbier op 30-12-2021 17:19 ]
Hmm, wij vertrekken zaterdag naar Frankrijk. Dit keer gekozen voor Chamrousse. Klein gebied (90km piste), 1 cabinelift de rest stoelyjes- en sleepliften en het dichtst bij Grenoble en dat was voor ons met kinderen van 7 en 10 een pre. Omdat Fransen geen vakantie hebben, ook hoed te betalen komende week.
Wat mij opvalt is dat er voor de Oostenrijkse en Duitse gebieden gesproken wordt over FP2 maskers. Voor Frankrijk lijken de gewone simpelste maskers afdoende als ik de ANWB mag geloven, daar hebben we er 50 van in de auto liggen.
Klopt dit? Of hebben we toch FP2 of 3 maskers nodig?
Wat mij opvalt is dat er voor de Oostenrijkse en Duitse gebieden gesproken wordt over FP2 maskers. Voor Frankrijk lijken de gewone simpelste maskers afdoende als ik de ANWB mag geloven, daar hebben we er 50 van in de auto liggen.
Klopt dit? Of hebben we toch FP2 of 3 maskers nodig?
Hmmm ja ben ook benieuwd hoe het gaat met de besmettingen. Ik houd de toon van de muziek een beetje in de gaten op de Tiroler Zeitung, je zit sinds gisteren inderdaad wel weer aardig de besmettingen in het nieuws komen.Cai schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:54:
Volgens mij lees je het correct. En ik dank je voor de link, want voor ons is het ook belangrijk dit te weten. Mijn vriendin en ik zijn beide dubbel gevaccineerd en later deze week hebben we allebei de booster. Laatste weekend van januari gaan we naar Oostenrijk.jopie schreef op donderdag 30 december 2021 @ 14:18:
[...]
Ik zou dan aanraden om ook de officiele Oostenrijkse weergave van de regels te lezen:
https://www.sozialministe...ache%20ausgestellt%20sein.
Daaruit haal ik dat alleen vaccinatie - vaccinatie - genezen als volgorde ontslaat van boosterverplichting.
Maar ik ben ook geen Duitse leraar, misschien lees ik het verkeerd.
Maar, een goede vriendin gaat ook mee. Die is dubbel gevaccineerd en gisteren positief getest. Geen ernstige klachten, maar die kan nu dus geen booster krijgen. Voor haar geldt dus die regel 'dubbele vaccinatie (max 270 dagen) + herstel (max 180 dagen)'. Aannemende dat ze over een paar dagen weer hersteld is.
Punctuality is the politeness of kings
Mooie verhalen uit Oostenrijk:
Wordt er niet bij de liften gecontroleerd?Net als honderdduizenden andere Nederlanders gaat de familie uit Amersfoort – die verder bestaat uit moeder Valérie (40) en dochter Véronique (7) – elk jaar op wintersport. Nou ja, elk jaar. Bijna twee jaar geleden, in maart 2020, waren ze voor het laatst. Toen ging Oostenrijk in lockdown en moesten ze subiet het skigebied verlaten. Sindsdien bleven de skigebieden dicht. Tot nu. André: ‘We zijn echt blij het gelukt is hier te komen. En dat Lennard voor het eerst op de ski’s staat.’
Daarvoor moest de familie wel een dag eerder dan gepland naar Oostenrijk afreizen. Op 24 december kwamen ze aan, net voor de regel inging dat toeristen uit Nederland, Noorwegen, Denemarken en Groot-Brittannië een boosterprik nodig hebben om Oostenrijk binnen te komen. André: ‘We moesten wel bijna driehonderd euro uitgeven aan spoed-PCR-testen, die vervolgens nooit gecontroleerd zijn. Maar: we zijn er!’
Nee, alleen 2G. Die pcr (en nu ook de booster) is alleen voor inreizen. Je skipas moet je activeren en dat gebeurt met je QR code obv 2G, net als toegang tot horeca ed.
Dat wordt nog een gedoe, normaliter haalde één iemand alle skipassen voor de groepZieMaar! schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:02:
Je skipas moet je activeren en dat gebeurt met je QR code
Gistermiddag om 13:15 een coronatest gedaan bij de GGD en rond middernacht was de testuitslag al binnen: het is dus inderdaad mogelijk om gratis een PCR test bij de GGD te doen, waarna je een internationale QR-Code van je testbewijs aan kunt maken.
Net als bij de internationale QR-Code van de vaccinatie, staan alle gegevens in erin en is deze dus geldig voor op reis. Het enige waar je rekening mee dient te houden, is het feit dat je niet ruim van tevoren een afspraak kunt maken.
Ik heb gisteravond nog eens gekeken en kon voor vandaag bijvoorbeeld een afspraak vroeg in de morgen krijgen, maar uitgerekend niet bij de teststraat die hier dicht in de buurt ligt. Dus voor wie binnenkort naar Oostenrijk gaat: je hoeft niet perse naar een commerciële teststraat, als je een beetje flexibel bent. De uitslag heb je ook echt wel binnen 24 uur op je telefoon staan.
Vandaag zou ik bijvoorbeeld om 10:15 bij de teststraat terecht kunnen, welke hier in de buurt ligt. Terwijl dat gisteravond niet mogelijk was, dus je dient wel flexibel met je vertrektijd te zijn
Die PCR test mag niet ouder zijn dan 48 uur, dus mijn advies is hou hier rekening mee. Daarnaast garandeert de GGD natuurlijk niet dat je de uitslag binnen 12 uur hebt, zoals in mij geval
Ze zeggen zelf 48 uur, maar hier in regio Zuid-Limburg heb ik de uitslag altijd binnen 24 uur gekregen.
Net als bij de internationale QR-Code van de vaccinatie, staan alle gegevens in erin en is deze dus geldig voor op reis. Het enige waar je rekening mee dient te houden, is het feit dat je niet ruim van tevoren een afspraak kunt maken.
Ik heb gisteravond nog eens gekeken en kon voor vandaag bijvoorbeeld een afspraak vroeg in de morgen krijgen, maar uitgerekend niet bij de teststraat die hier dicht in de buurt ligt. Dus voor wie binnenkort naar Oostenrijk gaat: je hoeft niet perse naar een commerciële teststraat, als je een beetje flexibel bent. De uitslag heb je ook echt wel binnen 24 uur op je telefoon staan.
Vandaag zou ik bijvoorbeeld om 10:15 bij de teststraat terecht kunnen, welke hier in de buurt ligt. Terwijl dat gisteravond niet mogelijk was, dus je dient wel flexibel met je vertrektijd te zijn
Die PCR test mag niet ouder zijn dan 48 uur, dus mijn advies is hou hier rekening mee. Daarnaast garandeert de GGD natuurlijk niet dat je de uitslag binnen 12 uur hebt, zoals in mij geval
[ Voor 22% gewijzigd door Weissbier op 31-12-2021 08:13 ]
@Weissbier testenvoortoegang gaat ook prima. Veel meer slots beschikbaar, zelfde QR code. In NL 24 uur geldig, internationaal obv geldende regels in dat land.
Mijn boefje is liev!
Geldt dat ook voor Oostenrijk?JB schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 08:18:
Veel meer slots beschikbaar, zelfde QR code. In NL 24 uur geldig, internationaal obv geldende regels in dat land.
Dat kan nog steeds. Veel gebieden bieden online vrijgave aan. Dan vul je je skipasnummer in en vervolgens scan je je qr en is hij ook geactiveerd.XWB schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:38:
[...]
Dat wordt nog een gedoe, normaliter haalde één iemand alle skipassen voor de groep
Oostenrijk dus nog steeds
Da’s antigeen, toch?JB schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 08:18:
@Weissbier testenvoortoegang gaat ook prima. Veel meer slots beschikbaar, zelfde QR code. In NL 24 uur geldig, internationaal obv geldende regels in dat land.
Ik zie dat Oostenrijk praat over PCR. Bij testenvoortoegang is dat een sneltest (antigeen). Deze is in Duitsland wel voldoende.
Mijn boefje is liev!
Nee want je hebt echt een PCR test, terwijl testen voor toegang sneltesten doet. Overigens is het geen slecht idee om thuis nog een sneltest te doen...
Want wachten op de uitslag van een PCR test kost je kostbare reistijd: maar als die toch positief is, dan ben je wel echt f*cked. Maja daarom ben ik extra voorzichtig op mijn werk en hou mij zo goed als mogelijk aan de basisregels, terwijl ik collega's heb die nog net niet bij de klanten op schoot gaan zitten
Is al bekend of en wanneer Oostenrijk de lijst hoogrisicolanden evalueert?
Met de huidige cijfers horen we daar toch niet meer op thuis...
Je hoeft maar een reden te hebben om ons te mijden... De 6 jaar regel in Duitsland slaat ook alles mbt doorreizen. In Oostenrijk is het net zo rood zo niet roder maar terugweg hoef je niets...hoevenpe schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 08:38:
Mijn boefje is liev!
Dat vraag ik mij al dagen af: overigens staat Nederland niet op die lijst, maar de lijst van Virusvarianten gebieden. Als Nederland daarvan afgehaald wordt, dan zullen ze ons waarschijnlijk op de lijst van hoogrisicolanden zetten wat betekend dat de testplicht voor 2+ gevaccineerden vervalt.hoevenpe schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 08:38:
Voor mij is het nog maar iets langer dan een week voordat ik vertrek, dus zou heel ideaal zijn als Nederland vanaf 9 januari geen virus variant gebied meer is. Ik ben er bang voor echter dat dit niet gaat gebeuren, aangezien de cijfers ondanks de dalingen nog best hoog zijn.
Precies hoe het destijds bedacht is met de CoronaCheck app.. 1 Europa, 1 risico gebied. Alleen in de loop der tijd zijn andere landen daar anders over gaan denken.JB schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 08:43:
In Oostenrijk is het net zo rood zo niet roder maar terugweg hoef je niets...
Een update vanuit het Zillertal.
:strip_exif()/f/image/A3cyf14lppmEIGSqjMK5XtHJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat noemen ze Kaiserwetter volgens mij
:strip_exif()/f/image/A3cyf14lppmEIGSqjMK5XtHJ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door Cai op 31-12-2021 11:44 ]
Ik kijk vooral op de Tiroler Zeitung www.tt.com .hoevenpe schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 08:38:
Daar is wel een klein beetje de sfeer te proeven hoe het is qua corona.
Laatste dagje? Hoe was de rest van de week? Sneeuw het een beetje gehouden?Cai schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:42:
[Afbeelding]
Hierna nog twee dagen (hebben bijgeboekt). De weersvooruitzichten zijn goed en in Nederland kunnen we met de kinderen niet zo veel ondernemen op dit moment.ZieMaar! schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:43:
[...]
Laatste dagje? Hoe was de rest van de week? Sneeuw het een beetje gehouden?
We zijn woensdag de 22e aangekomen en hebben eigenlijk maar één slechte dag gehad. Dat was gister, met heel de dag regen.
Het is wel skiën op kunstsneeuw, want op één nacht na (15cm top), is er geen sneeuw gevallen.
Koningsleiten en Gerlos liggen nog wel volledig in de sneeuw wat eerder gevallen is. Zell am ziller is vrij groen.
Ik hoop voor iedereen (Oostenrijkers en toeristen) dat het seizoen volledig open kan blijven, maar men vreest hier het ergste.
Eind februari hebben we Brixen staan. We gaan het zien
Daar wordt je ook niet vrolijk van als je de berichten daar leest: Öffentlicher Aufruf nach Cluster bei ausländischer Skilehrer-Gruppe in Kirchberg.Arend_Akelig schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:51:
[...]
Ik kijk vooral op de Tiroler Zeitung www.tt.com .
Daar is wel een klein beetje de sfeer te proeven hoe het is qua corona.
Een buitenlandse skileraar had corona ofzo en nu kunnen ze de buitenlandse gasten niet vinden, want ze weten de namen van de gasten die daar waren niet. Ja ik moet nog een beetje aan mijn Duits werken, als Oostenrijkse Nederlander
Maar de lockdown voor ongevaccineerde is in iedere geval verlengd kon ik net lezen
Ik probeer al een paar minuten te ontdekken waar die foto genomen isCai schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:42:
[Afbeelding]
Erg jaloers makende foto, veel plezier nog
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Dat noemen ze een vervelend confronterende foto voor thuisblijvers...Cai schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:42:
Excuus, niet zo bedoeld.hoevenpe schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 23:00:
[...]
Dat noemen ze een vervelend confronterende foto voor thuisblijvers...
Klopt helemaal, vanaf de kreuzjochalmErulezz schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 22:09:
[...]
Ik probeer al een paar minuten te ontdekken waar die foto genomen iskijk je uit op de Hanser Xpress met in de verte de Karspitz Xpress?
Erg jaloers makende foto, veel plezier nog