[Vakantie] Het Grote Wintersport-topic! Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 8 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 24-07 20:22
Inreisbeperkingen:

Nederlanders mogen niet meer naar binnen zonder quarantaine.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-07 15:23
het gaat niet door :-(

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Ze nemen het advies dus over.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:50
Met booster en PCR geen quarantaine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Met booster en negatieve PCR test mag je wel naar binnen en hoef je niet in quarantaine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
jaspermeul schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:40:
voor andere landen dan de vier die eerder genoemd zijn

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Blihi schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:40:
Met booster en negatieve PCR test mag je wel naar binnen en hoef je niet in quarantaine.
Booster of negatieve PCR niet dus?

In dat geval voor 15 januari ergens een booster scoren...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:46
jaspermeul schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:40:
***EDIT***
Ik was fout, post verwijdert om verkeerde info te vermijden

[ Voor 31% gewijzigd door Jebus4life op 22-12-2021 14:47 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07 15:13
Jebus4life schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:41:
[...]

Nederland/UK/Denemarken/Noorwegen mogen enkel binnen in combinatie met quarantaine.
Voor andere landen telt booster of PCR nog steeds
Booster + PCR is geen quarantaine
Booster of PCR is quarantaine

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blihi
Zo begreep ik het ook, dus met 3 inentingen en een negatieve test mag je wel naar binnen zonder quarantaine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

Per wanneer gaan de maatregelen in? Vrijdag?

Is er iets gezegd over mensen die al eerder aangekomen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Regels gaan vrijdag in. Als je er al bent maakt dat niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:22
Lekker dan
Mijn vrouw is net genezen dus die krijgt sowieso de komende 3 maanden geen booster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Heeft iemand idee of je snel ergens een booster kan halen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Blihi schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:45:
Scholen zijn dicht, dus kinderen achterin en vanavond karren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Togi schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:45:
Lekker dan
Mijn vrouw is net genezen dus die krijgt sowieso de komende 3 maanden geen booster
Same here. En kinderen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
Blihi schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:44:
Zo begreep ik het ook, dus met 3 inentingen en een negatieve test mag je wel naar binnen zonder quarantaine.
Je hebt gelijk, excuseer.
De facto is dat nog steeds een inreisverbod voor zowat 95% dus (gezinnen vallen al uit de boot, enkel singles of koppels die beiden een booster hebben lukken dus voor de Kerst).

Wie kan zou ik dus zeggen: gewoon de auto in vanavond of morgenvroeg. Indien mijn PCR negatief is (en de regels niet wéér veranderen) kom ik jullie zondag vervoegen.
*Geen booster hier, Belg...

[ Voor 19% gewijzigd door Jebus4life op 22-12-2021 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-07 14:02
Ik ga half maart naar oostenrijk, dus heb goede hoop dan een booster gehad te hebben tegen die tijd. Nu maar hopen dat de inreisbeperkingen tijdelijk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-07 16:25

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Hoe zit het met het doorreizen van Oostenrijk met NL kenteken ?

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weissbier
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-03-2022
Jebus4life schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:32:
Waarom zit daar een generaal bij?
In Afrika is dat typisch teken van een staatsgreep :+ O-)
Oostenrijk heeft ook verplichte dienstplicht tot 65 jaar, maar ik mocht van mijn vrouw niet gaan :( Leek mij zo geweldig in de Alpen soldaat zijn, bovenop de bergen :+

Maar jammer dat Nederland op de zelfde lijst staat, alleen ik ben wel van mening dat wij het zelf schuld zijn. Onze incompetente regering is ja door de meerderheid van de Nederlanders verkozen, dus nu zitten wij nog 4 jaar opgescheept met deze prutsregering...

Hopelijk wordt Nederland voor 9 januari weer van die lijst gehaald, want dan zouden wij pas Oostenrijk inreizen. En anders eerst 10 nachten gezellig in Augsburg vakantie vieren. Het gaat ja niet om je kenteken, maar waar je de laatste 10 dagen geweest bent ;)

De Nederlandse media doet ook net alsof het om Nederlanders gaat, maar een Oostenrijker die in Nederland woont heeft echt geen uitzondering hoor. Je kunt als Nederlander dus nog gewoon onder die quarantaine onderuit komen, wanneer je eerst in Duitsland 10 dagen op vakantie gaat >:)

Het grappige is er zijn allemaal accommodaties die letterlijk tegen de Oostenrijkse grens aanliggen, zag ik gisterenavond toen ik op Booking.com zocht.

Gelukkig heb ik bij Hofer Reisen "Sorglose Garantie" zodat ik in geval van een lockdown of inreisverbod, toch nog de boel kan annuleren. De rest is ook allemaal bewust annuleerbaar geboekt, omdat het ten tijden van de pandemie per week de regels kunnen veranderen.
Sjoerdfoto schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:50:
Dat zou geen probleem moeten zijn, maar dan mag je waarschijnlijk geen enkele tussenstop maken. Zelfs tanken is dan uit den boze in-principe.

[ Voor 14% gewijzigd door Weissbier op 22-12-2021 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
Sjoerdfoto schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:50:
Officieel weet ik het niet, maar ik denk dat als je bewijs hebt van je overnachting in bv Italië, dat je wel degelijk door Oostenrijk mag rijden. Maar zolang daar geen officieel statement van is hangt het van de waan van de dag af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cai

Cai

Ik ben net een half uur geleden de Duits-Oostenrijkse grens gepasseerd bij Kufstein. De post was onbemand.

Balen, ik had graag m’n negatieve PCR á Eur 80,- laten zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
Cai schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:59:
Ik ben net een half uur geleden de Duits-Oostenrijkse grens gepasseerd bij Kufstein. De post was onbemand.

Balen, ik had graag m’n negatieve PCR á Eur 80,- laten zien
Damn, is dat €80 in NL? In BE is het €50 (wat ook al niet weinig is).
Ik had overigens al zo'n vermoeden dat ze pas vanaf het weekend gingen controleren; maarja, je kan dat niet riskeren natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-07 19:55
Blihi schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:45:
Hoe weet je dat? Heb je een link naar een persbericht (van vandaag) waar dat in staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
Ik zat de persconferentie te kijken, daar werd dat gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Blihi schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:08:
Ik zat de persconferentie te kijken, daar werd dat gezegd.
Ah. Ik zat ook te kijken, maar ik kon er niet uit opmaken wanneer het zou in gaan. Hier wordt nu inderdaad ook gezegd dat de inreismaatregelen vanaf 25 december van kracht zijn:
https://liveblog.tt.com/4...e-aus-der-pressekonferenz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJGizbo
DJGizbo schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:57:

Dan beslis ik of ik zaterdag zoals gepland vertrek of morgenochtend om sluiting voor te zijn.
Ik vertrek morgen!

Dit zegt het Einreiseformular:
In diesem Fall müssen Sie sich weder registrieren noch sich nach der Einreise in Quarantäne begeben
Auf Verlangen der Behörde sind die entsprechenden Nachweise an der Grenze vorzuweisen.

In dit geval hoeft u zich niet te registreren of in quarantaine te gaan na binnenkomst in het land
Op verzoek van de autoriteit moet het relevante bewijs aan de grens worden getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJGizbo
slow whoop schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:10:
[...]

Ah. Ik zat ook te kijken, maar ik kon er niet uit opmaken wanneer het zou in gaan. Hier wordt nu inderdaad ook gezegd dat de inreismaatregelen vanaf 25 december van kracht zijn:
https://liveblog.tt.com/4...e-aus-der-pressekonferenz
Hey, dat is een dag later dan vrijdag 24 december!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
De Nederlandse staatsmedia bericht iets heel anders, dan wat wij tot nu toe dachten dat het geval was: maja probeer maar eens een boosterprik te krijgen in Nederland, nu is 1965 pas aan de beurt |:(

Je dient dus wel nog een PCR Test te doen, maar als je de boosterprik gehad hebt. Hoef je dus niet in quarantaine :)

Oostenrijk voert quarantaine in voor niet geboosterde Nederlanders - https://nos.nl/l/2410513

[ Voor 35% gewijzigd door Weissbier op 22-12-2021 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-07 23:27
Weissbier schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:13:
De Nederlandse staatsmedia bericht iets heel anders, dan wat wij tot nu toe dachten dat het geval was: maja probeer maar eens een boosterprik te krijgen in Nederland, nu is 1965 pas aan de beurt |:(

Je dient dus wel nog een PCR Test te doen, maar als je de boosterprik gehad hebt. Hoef je dus niet in quarantaine :)

Oostenrijk voert quarantaine in voor niet geboosterde Nederlanders - https://nos.nl/l/2410513
Dat is toch precies wat hier gezegd wordt na de persconferentie in Oostenrijk? :?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Weet iemand dat. Als je nou snel een booster hebt, kan je dan na binnen. Bij de vaccinaties was het altijd zo dat er ook nog 14 dagen tussen moest zitten na vaccinatie. Anders heeft het misschien zin om nog even een booster te scoren op weet ik veel welke manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
Weissbier schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:53:
[...]

Oostenrijk heeft ook verplichte dienstplicht tot 65 jaar, maar ik mocht van mijn vrouw niet gaan :( Leek mij zo geweldig in de Alpen soldaat zijn, bovenop de bergen :+

Maar jammer dat Nederland op de zelfde lijst staat, alleen ik ben wel van mening dat wij het zelf schuld zijn. Onze incompetente regering is ja door de meerderheid van de Nederlanders verkozen, dus nu zitten wij nog 4 jaar opgescheept met deze prutsregering...

Hopelijk wordt Nederland voor 9 januari weer van die lijst gehaald, want dan zouden wij pas Oostenrijk inreizen. En anders eerst 10 nachten gezellig in Augsburg vakantie vieren. Het gaat ja niet om je kenteken, maar waar je de laatste 10 dagen geweest bent ;)

De Nederlandse media doet ook net alsof het om Nederlanders gaat, maar een Oostenrijker die in Nederland woont heeft echt geen uitzondering hoor. Je kunt als Nederlander dus nog gewoon onder die quarantaine onderuit komen, wanneer je eerst in Duitsland 10 dagen op vakantie gaat >:)

Het grappige is er zijn allemaal accommodaties die letterlijk tegen de Oostenrijkse grens aanliggen, zag ik gisterenavond toen ik op Booking.com zocht.

Gelukkig heb ik bij Hofer Reisen "Sorglose Garantie" zodat ik in geval van een lockdown of inreisverbod, toch nog de boel kan annuleren. De rest is ook allemaal bewust annuleerbaar geboekt, omdat het ten tijden van de pandemie per week de regels kunnen veranderen.

[...]

Dat zou geen probleem moeten zijn, maar dan mag je waarschijnlijk geen enkele tussenstop maken. Zelfs tanken is dan uit den boze in-principe.
Wel een beetje kort door de bocht
Oostenrijk heeft het zelf veel slechter voorelkaar mbv hun vaccinatie beleid

Alleen omdat we in Nederland dit keer heel voorzichtig zijn en als 1 van de eerste in lockdown gaan staan we internationaal in de belangstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
LordSinclair schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:19:
[...]

Dat is toch precies wat hier gezegd wordt na de persconferentie in Oostenrijk? :?
Ja, maar die was ik niet aan volgen: gaat moeilijk met een klein kind, daarom kijk ik ook nooit de persconferenties van Nederland. Maar sorry had dat bericht gemist waar het al vertaald werd.
Togi schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:21:
[...]

Alleen omdat we in Nederland dit keer heel voorzichtig zijn en als 1 van de eerste in lockdown gaan staan we internationaal in de belangstelling
Met dat eerste ben ik het eens: de eerste vaccinatie campagne verliep in Nederland heel goed, alleen nu met de booster heeft Nederland wederom een langzame start. Maar waarschijnlijk zal het uiteindelijk toch sneller gaan, omdat in Nederland alles gekoppeld is aan je DigiD.

Terwijl ze in Duitsland nog werken met papieren formulieren en zelfs, naar een apotheek moet voor je QR-Code i.p.v. vrijwel direct bij thuiskomst met inloggen met je DigiD ophalen. Maja daarom liggen onze gegevens helaas wel al op straat ;)

( In Oostenrijk werken ze ook nog veel met papieren formulieren, dus zal mij niets verbazen dat dit bij vaccinatie ook het geval is. )

Maar met dat laatste: in Nederland wordt slecht gehandhaafd en zelfs nu met de lockdown, zie ik nog tig klanten zonder mondkapje. Dat gaat al twee maanden zo, vandaar dat ik gisteren maar aan klokken luiden gedaan heb en als medewerker zelf de handhaving gebeld hebt! Die dan vervolgens niet komen handhaven :(

[ Voor 64% gewijzigd door Weissbier op 22-12-2021 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
DJGizbo schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:10:
[...]

Ik vertrek morgen!

Dit zegt het Einreiseformular:
In diesem Fall müssen Sie sich weder registrieren noch sich nach der Einreise in Quarantäne begeben
Auf Verlangen der Behörde sind die entsprechenden Nachweise an der Grenze vorzuweisen.

In dit geval hoeft u zich niet te registreren of in quarantaine te gaan na binnenkomst in het land
Op verzoek van de autoriteit moet het relevante bewijs aan de grens worden getoond.
Dat zou dan mooi voor je zijn. Hoe kom je aan dat Einreiseformular, en hoe weet je of het actueel is?

De ANWB zegt nu dat het vanaf vrijdag 24 december geldt:
https://www.anwb.nl/vakan...onamaatregelen-oostenrijk

[ Voor 8% gewijzigd door slow whoop op 22-12-2021 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:44
Togi schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:21:
[...]

Klopt deels. maar we zijn ook één van de landen met een hoger percentage Omikron tov Delta.

En dat hebben we te danken aan dat we net een piek gehad hebben. Dus Delta neemt snel af, tov omikron. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
Waah schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:27:
[...]

Klopt deels. maar we zijn ook één van de landen met een hoger percentage Omikron tov Delta.

En dat hebben we te danken aan dat we net een piek gehad hebben. Dus Delta neemt snel af, tov omikron. O-)
En door het goede testbeleid in ons land
Er wordt zover ik weet hier echt veel meer getest dan in de omringende landen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJGizbo
slow whoop schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:25:
[...]

Dat zou dan mooi voor je zijn. Hoe kom je aan dat Einreiseformular, en hoe weet je of het actueel is?

De ANWB zegt nu dat het vanaf vrijdag 24 december geldt:
https://www.anwb.nl/vakan...onamaatregelen-oostenrijk
https://entry.ptc.gv.at/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderskiv
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 03-01-2022
Hebben Nederlanders die met de auto reizen nu ook een inreisformulier nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
sanderskiv schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:47:
Hebben Nederlanders die met de auto reizen nu ook een inreisformulier nodig?
Even de link van @DJGizbo hierboven lezen. Daar staan de voorwaarden in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderskiv
TheOmen schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:49:
[...]

Even de link van @DJGizbo hierboven lezen. Daar staan de voorwaarden in.
Die lijkt nog niet up to date te zijn, evenals de website van de Oostenrijkse overheid. Wij gaan vanavond of morgen vertrekken dus vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

JdM

Humbled

Ben ook wel benieuwd wat er gebeurt aan de skilift ter controle, weet iemand hoe gedetailleerd ze kijken naar de QR code, want;

Als ik nou op 24 december Oostenrijk binnen rijd op basis van de nu geldende regels, met 2 vaccinaties en een negatieve PCR test op zak en ik ga op de 27e een skipas halen, hoe word mijn QR code dan gezien: geldig of ongeldig voor het verkrijgen van een skipas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
JdM schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:54:
Ben ook wel benieuwd wat er gebeurt aan de skilift ter controle, weet iemand hoe gedetailleerd ze kijken naar de QR code, want;

Als ik nou op 24 december Oostenrijk binnen rijd op basis van de nu geldende regels, met 2 vaccinaties en een negatieve PCR test op zak en ik ga op de 27e een skipas halen, hoe word mijn QR code dan gezien: geldig of ongeldig voor het verkrijgen van een skipas?
Misschien wel handiger om dan gelijk een pas te halen maar die pas in laten gaan op de 27ste

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slow whoop
Togi schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:58:
[...]

Misschien wel handiger om dan gelijk een pas te halen maar die pas in laten gaan op de 27ste
Dat denk ik ook. Maar in principe heb je die QR code en PCR test alleen nodig om het land in te reizen. Als je er eenmaal bent zou denk ik alleen een mondkapje nodig moeten zijn om een skipas te halen.

Maar ja, je bent mooi de Sjaak als na een paar dagen je geen ski-pas meer kunt krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weissbier
JdM schreef op woensdag 22 december 2021 @ 15:54:

Het gaat specifiek over inreismaatregelen of voorwaarden: in Oostenrijk zelf geld 2G en je hoeft echt niet in de Skilift, je negatieve test of boostervaccinatie te laten zien. Die boosterprik en pcr test is enkel benodigd om Oostenrijk in te mogen rijden ;)

Je dient die Corona maatregelen echt apart van elkaar te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Ja precies. Voor de skipas is (vooralsnog) alleen 2G nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-07 00:50
Iemand informatie of een betrouwbare bron of artikel waarin iets te vinden is of de boosterprik ook 2 weken in je donder moet zitten voordat deze geldig is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blihi
Nee, is direct geldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 19:30

Luppie

www.msxinfo.net

GovertNL schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:11:
Iemand informatie of een betrouwbare bron of artikel waarin iets te vinden is of de boosterprik ook 2 weken in je donder moet zitten voordat deze geldig is?
Meteen geldige QR code met boostervaccinatie
U hoeft niet opnieuw 2 weken te wachten om een geldige QR-code te krijgen als u een boostervaccinatie krijgt. Een boostervaccinatie is een aanvulling op uw coronabewijs.

Bron : https://www.rijksoverheid...cinatie/boostervaccinatie

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
Bedankt!

Ik probeer in oplossingen te denken. Is het een gek idee of überhaupt mogelijk om bijvoorbeeld in Duitsland een boosterprik te halen.

Of mag dat echt alleen in je eigen land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
GovertNL schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:20:
Bedankt!

Ik probeer in oplossingen te denken. Is het een gek idee of überhaupt mogelijk om bijvoorbeeld in Duitsland een boosterprik te halen.

Nee geen gek idee, vele zijn je al voor gegaan: waaronder ik :+ Je moet dan wel een andere corona app gaan gebruiken, echter werkt ongeveer hetzelfde. Je kunt de Nederlandse prikken importeren in de Duitse app, maar andersom niet helaas.

Ik ben alleen benieuwd of ze in Duitsland nog steeds Nederlanders prikken? Die QR-Code van de boosterprik in Duitsland, dien je bij een Duitse apotheek te regelen. Maar je krijgt na vaccinatie sowieso een bewijs, dus als je niets om die QR-Code geeft kun je ook met dat bewijs aantonen dat je de boosterprik gekregen hebt.

[ Voor 16% gewijzigd door Weissbier op 22-12-2021 16:25 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Even een luchtig intermezzo... :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j7hS7PYKXlhvw93GGxzjl6SP1J8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jBaaBvXT0lKSKxHYW1JQUmVe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
GovertNL schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:20:
Bedankt!

Misschien even naar Grijpskerk (Groningen)
https://www.rtvnoord.nl/n...lke-prik-verkort-lockdown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderskiv
Iemand hier toevallig ervaring met de grens passeren en het gele boekje of alleen de vaccinatiekaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GovertNL
Vriend van me heeft al afspraak gemaakt in Aken vanavond na 20:00. Ben benieuwd 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoorde eerder al geruchten dat er mensen voor boosters naar België uitweken, maar heb daar eigenlijk nog niet direct iets van in de media kunnen vinden.

Eigenlijk toch van den zotten, dat mensen nu gewoon in andere landen boosters moeten gaan scoren om binnen de EU te kunnen reizen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blihi
Het is volkomen van de zotte. Er wordt in alle landen paniekvoetbal gespeeld. Ze hebben geen flauw idee wat ze moeten bedenken of doen, maar het meest frustrerende is wel dat ieder land denkt het beter te weten dan alle andere landen.

Dit laat zien hoe "EU" eigenlijk gefaald is. Zolang alles koek en ei is, is er sprake van eenheid, maar zodra er stront aan de knikker is, is het ieder land voor zich. Dat was met de asielcrisis zo, dat is nu weer zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:31:
Ik hoorde eerder al geruchten dat er mensen voor boosters naar België uitweken, maar heb daar eigenlijk nog niet direct iets van in de media kunnen vinden.

Eigenlijk toch van den zotten, dat mensen nu gewoon in andere landen boosters moeten gaan scoren om binnen de EU te kunnen reizen.
Lijkt me niet, ik kan als Belg geen booster krijgen zover ik weet gezien ze met de leeftijd mensen uitnodigen (je kan zelf geen afspraak maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Duitsland schijnt wel eenvoudig te kunnen. Er is bijvoorbeeld plaats genoeg in 'Alsdorf'. Daar kun je vandaag nog terecht....

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:42

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ok, weer een update. Wisten jullie overigens dat er een Corona subforum is, met daarin: Vakanties 21/22: maatregelen in het buitenland ;)?

Vandaag Grossarl/Dorfgastein gedaan. Gisteren was skitechnisch wat matig dus we wilden even een rustig gebied waar je lekker in de zon kan skiën en dat kon daar beter dan in Schladming (vooral noordhellingen).

Het gebied is vrij klein, kent vooral rood en eigenlijk waren alleen de liften open die nodig waren om van t ene dal naar t andere te komen. Daarmee kon je overigens alle pistes bereiken. Hier en daar was een piste dicht ivm besneeuwing, dat was fijner en beter geregeld dan in Flachau. We begonnen vanuit Dorfgastein met een kwartiertje in een oude gondel naar de top en hebben heerlijk geskied richting Grossarl. Veel rode varianten, sommige best uitdagend maar vaak breed. Preparatie was goed, maar ik ben in Italië beter gewend. Helaas is mijn vriendin gevallen, er zat een klein heuveltje in de piste die ze niet zag en waar ze net niet lekker stond en dus gelanceerd werd. Geen schade gelukkig, op een gedeukt ego na dan natuurlijk :).

In een afgelegen hoekje met een mooie rode piste even gewerkt aan dat ego (en aan de mijne, ik gebruik Carv en had een hoge score ;)). Oude vierzitter, dus lege pistes, vol in de zon, heerlijk om te carven. Na de lunch afgedaald naar Dorfgastein. Heerlijke lange varianten, 1100hm tot in het dal, wat wil je nog meer :).

Morgen wellicht Hauser Kaibling. De zon lijkt toch te komen, al zal het wel iets bewolkter zijn dat vandaag (het was strakblauw, dus dat is het snel). Laatste koude dag ook (-13 net terug in de auto), maar nog wel droog, net als vrijdag. Daarna lijkt hier de tradionele weihnachtstau te komen, met misschien weer regen in de dalen. Maar goed, na ons de zondvloed :).

Foto’s van vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uGVTPuB7arzfcPNbFxYrN3pr620=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YGarWMEhBrp4hKi6t4LHu1Me.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0M-6wSV1XwnxQYkSt_e4EtT3WA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dp4eCaNjtbqJWifdAqLeECho.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mI6d3iLrX87RPXT5PsZLXwF6Bt8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o1Vlx6KqweJ0mn1LWXpGMpD7.jpg?f=fotoalbum_tile

En nog van gisteren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LYjcK613YtTEyaPiOBVvwdea6BY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RL9VjvuZ9bbap8ShgWCRhCJk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RG2xBgj-Tr4j0B4ln2YoEddT6eY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yyg1eYlL7M8aPs19dUxQUMiE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-wcsdSXc4TEXUKdqrERozonNMI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oqIfP52lDsBl5hR4VoJjnmDY.jpg?f=fotoalbum_tile

De laatste is van de Panorama Link, de nieuwe lift tussen Wagrain en Kleinarl. De naam is vrij goed gekozen.

[ Voor 42% gewijzigd door ZieMaar! op 22-12-2021 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Laatst online: 06:17
ZieMaar! schreef op woensdag 22 december 2021 @ 19:00:
Ok, weer een update. Wisten jullie overigens dat er een Corona subforum is, met daarin: Vakanties 21/22: maatregelen in het buitenland ;)?

Vandaag Grossarl/Dorfgastein gedaan. Gisteren was skitechnisch wat matig dus we wilden even een rustig gebied waar je lekker in de zon kan skiën en dat kon daar beter dan in Schladming (vooral noordhellingen).

Het gebied is vrij klein, kent vooral rood en eigenlijk waren alleen de liften open die nodig waren om van t ene dal naar t andere te komen. Daarmee kon je overigens alle pistes bereiken. Hier en daar was een piste dicht ivm besneeuwing, dat was fijner en beter geregeld dan in Flachau. We begonnen vanuit Dorfgastein met een kwartiertje in een oude gondel naar de top en hebben heerlijk geskied richting Grossarl. Veel rode varianten, sommige best uitdagend maar vaak breed. Preparatie was goed, maar ik ben in Italië beter gewend. Helaas is mijn vriendin gevallen, er zat een klein heuveltje in de piste die ze niet zag en waar ze net niet lekker stond en dus gelanceerd werd. Geen schade gelukkig, op een gedeukt ego na dan natuurlijk :).

In een afgelegen hoekje met een mooie rode piste even gewerkt aan dat ego (en aan de mijne, ik gebruik Carv en had een hoge score ;)). Oude vierzitter, dus lege pistes, vol in de zon, heerlijk om te carven. Na de lunch afgedaald naar Dorfgastein. Heerlijke lange varianten, 1100hm tot in het dal, wat wil je nog meer :).

Morgen wellicht Hauser Kaibling. De zon lijkt toch te komen, al zal het wel iets bewolkter zijn dat vandaag (het was strakblauw, dus dat is het snel). Laatste koude dag ook (-13 net terug in de auto), maar nog wel droog, net als vrijdag. Daarna lijkt hier de tradionele weihnachtstau te komen, met misschien weer regen in de dalen. Maar goed, na ons de zondvloed :).

Foto’s van vandaag:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

En nog van gisteren:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

De laatste is van de Panorama Link, de nieuwe lift tussen Wagrain en Kleinarl. De naam is vrij goed gekozen.
Jaloers makende foto’s! Heb je toch maar mooi binnen 😉 ik zou je graag volgen, maar vooralsnog moet ik hopen dat de regels nu definitief zijn… de hoop ligt nog steeds op arlberg begin januari (13-22)
Dat van dat covid sub forum, tja, kennen de meesten vast, maar ik mag daar alleen lezen ( en af en toe privé berichtje sturen om toch ergens te reageren. Heb nog steeds geen goesting om die 100+ forum posts ergens te spammen

• Weissbier
Wie nu getroffen wordt door het nieuwe beleid van mijn moederland >:) Ik heb eventjes gezocht op Google, wat een PCR test je zou kosten in Duitsland.

Dat scheelt toch schijnbaar al gauw € 30 en het is geen Duitse GGD test ofzo: de GGD doet ook PCR testen, maar daar heb je niets aan op reis en is enkel bedoeld voor het geval je (verkoudheids)klachten hebt. Op Coronatest Deutschland kun je een locatie zoeken en in de regel, kost de PCR test dan € 50 totaal.

Misschien zakken trouwens nog wel de prijzen, als er plotseling zoveel annuleringen binnen stromen: maar ik zocht net voor de grap op Billa-Reisen en er is echt geen sprake, van lagere prijzen voor de periode tussen kerst en nieuwjaar :+

Ik hoop zelf trouwens dat Nederland voor 9 januari geen virusvariantengebied meer is, maar in deze tijd weet je maar nooit. Persoonlijk denk ik dat wij allang blij mogen zijn, dat het theoretisch mogelijk is om nog steeds naar Oostenrijk op wintersport te gaan mits je voor 1965 geboren bent of een prikje in Duitsland weet te scoren :X

Vorig jaar was dat wel anders: toen werden er in sommige landen containers bij de grensovergangen gezet, om de toegangswegen tot het land te blokkeren :)B

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
brothermaynard schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:37:
[...]

Jaloers makende foto’s! Heb je toch maar mooi binnen 😉 ik zou je graag volgen, maar vooralsnog moet ik hopen dat de regels nu definitief zijn… de hoop ligt nog steeds op arlberg begin januari (13-22)
Dat van dat covid sub forum, tja, kennen de meesten vast, maar ik mag daar alleen lezen ( en af en toe privé berichtje sturen om toch ergens te reageren. Heb nog steeds geen goesting om die 100+ forum posts ergens te spammen
Yup. Mijn laatste trip was december 2019, in maart 2020 wilde ik naar de Dolomieten, maar dat ging niet. Omgeboekt naar Oostenrijk maar dat ging toen de avond voor vertrek ook niet door. Vorig jaar was heel duidelijk dat er niets in zou zitten, dus ik ben heel blij dat ik nu net op tijd ben.

Ik heb de luxe om buiten het hoogseizoen te gaan, waardoor ik extreem flexibel ben. Ik zit nu, als enige (met vriendin natuurlijk ook) in een hartstikke mooi, luxe en modern appartement. We hebben de Spa voor ons alleen en betalen vrij weinig. Ik zou naar Italië, maar heb dat 2 dagen voor vertrek gewijzigd ivm die test (mn die 24 uur was wat krap en je zou maar een false positive hebben).

Voor eind maart heb ik weer een tripje gepland staan. Dan zijn we geboosterd, is er vast meer duidelijkheid over Omikron dus wie weet. Voor nu ben ik heel blij :). De condities zijn echt goed. Nog wel, temperaturen schieten omhoog komende dagen en regen lijkt ook kans te maken. Kunstsneeuw is er genoeg, maar of het plaatje nog zo sprookjesachtig is, is nog niet zeker…

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-07 17:24
Hier geen wintersport, maar 1e kerstdag vliegen wij (mrs. the-edge en 2 kids) naar Hurghada - Egypte vanaf Colgogne/Köln DE.

Toch spannend nog last-minute. Oudste dochter is 8 jaar, dus die moet een test voor reis doen. Wij zijn gevaccineerd en jongste is 5 dus kan zonder test/vaccinatie het land in, althans, nu nog.
Zijn er meer Tweakers die die kant op gaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
the-edge schreef op donderdag 23 december 2021 @ 07:51:
Hier geen wintersport, maar 1e kerstdag vliegen wij (mrs. the-edge en 2 kids) naar Hurghada - Egypte vanaf Colgogne/Köln DE.
Wat doe je dan in het wintersport topic? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-07 17:24
LordSinclair schreef op donderdag 23 december 2021 @ 07:52:
[...]

Mijn ogen zitten nog dicht denk ik |:( moving on! :)

• brothermaynard
ZieMaar! schreef op donderdag 23 december 2021 @ 07:48:
[...]

Yup. Mijn laatste trip was december 2019, in maart 2020 wilde ik naar de Dolomieten, maar dat ging niet. Omgeboekt naar Oostenrijk maar dat ging toen de avond voor vertrek ook niet door. Vorig jaar was heel duidelijk dat er niets in zou zitten, dus ik ben heel blij dat ik nu net op tijd ben.

Ik heb de luxe om buiten het hoogseizoen te gaan, waardoor ik extreem flexibel ben. Ik zit nu, als enige (met vriendin natuurlijk ook) in een hartstikke mooi, luxe en modern appartement. We hebben de Spa voor ons alleen en betalen vrij weinig. Ik zou naar Italië, maar heb dat 2 dagen voor vertrek gewijzigd ivm die test (mn die 24 uur was wat krap en je zou maar een false positive hebben).

Voor eind maart heb ik weer een tripje gepland staan. Dan zijn we geboosterd, is er vast meer duidelijkheid over Omikron dus wie weet. Voor nu ben ik heel blij :). De condities zijn echt goed. Nog wel, temperaturen schieten omhoog komende dagen en regen lijkt ook kans te maken. Kunstsneeuw is er genoeg, maar of het plaatje nog zo sprookjesachtig is, is nog niet zeker…
het winterse plaatje is in 'Schneeloch' Arlberg (lech/zurs, st anton. dorpen op 1300m+) altijd wel prima (hoewel we de laatete keer dat we er waren ook wat 'bruins' hoog op de berg naast de piste zagen :? ). Er geraken is momenteel de uitdaging. Door alle nu bekende hoepels kunnen we nog doorspringen, dus heb er vertrouwen in. Twijfel nog wel over de geboekte treinreis vs met de auto gaan in januari

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
LordSinclair schreef op donderdag 23 december 2021 @ 07:52:
[...]

Das toch duidelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weissbier
brothermaynard schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:02:
[...]
Twijfel nog wel over de geboekte treinreis vs met de auto gaan in januari
In deze tijd zou ik ten alle tijden met de auto reizen: met meerdere redenen, maar een daarvan is om de kans op besmetting tijdens het reizen zo klein mogelijk te houden. Je deelt de auto ja niet met wildvreemde reizigers ;)

Maar ook omdat de auto je flexibiliteit bied: trein, vliegtuig is toch niet zo handig in deze tijd. Met de auto kom je ten alle tijden thuis.

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-07 10:28
Weissbier schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:24:
[...]

Nee geen gek idee, vele zijn je al voor gegaan: waaronder ik :+ Je moet dan wel een andere corona app gaan gebruiken, echter werkt ongeveer hetzelfde. Je kunt de Nederlandse prikken importeren in de Duitse app, maar andersom niet helaas.

Ik ben alleen benieuwd of ze in Duitsland nog steeds Nederlanders prikken? Die QR-Code van de boosterprik in Duitsland, dien je bij een Duitse apotheek te regelen. Maar je krijgt na vaccinatie sowieso een bewijs, dus als je niets om die QR-Code geeft kun je ook met dat bewijs aantonen dat je de boosterprik gekregen hebt.
Je kan een afspraak maken bij de GGD in NL om je buitenlandse prikken te importeren en dan weer gewoon de NL app gebruiken: https://www.rijksoverheid...cineerd-in-het-buitenland

Alle 3 mijn Pfizer's komen uit de VS en dat was allemaal geen probleem, zo geregeld.

Dit stukje op de site:
Boosterprik uit buitenland niet registreren
Op dit moment is het nog niet mogelijk om een boosterprik die in het buitenland is gezet op deze manier te laten registreren. Er wordt gewerkt aan een oplossing.
Klopt dus niet. Ik ben zelf in Rotterdam geweest.

[ Voor 13% gewijzigd door ex87 op 23-12-2021 10:18 ]

• Waah
Ik ga met de bus :+
achteraf wel kunnen bedenken dat er nu weer een opleving zou zijn O-)

• brothermaynard
Weissbier schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:49:
[...]

In deze tijd zou ik ten alle tijden met de auto reizen: met meerdere redenen, maar een daarvan is om de kans op besmetting tijdens het reizen zo klein mogelijk te houden. Je deelt de auto ja niet met wildvreemde reizigers ;)

Maar ook omdat de auto je flexibiliteit bied: trein, vliegtuig is toch niet zo handig in deze tijd. Met de auto kom je ten alle tijden thuis.
goed punt. had om die reden al wel met voorbedachte rade 1e klas (amper duurder, heen en terug naar st anton met vroegboekkorting 1e klas kost 160€) en stiltecoupe geboekt. ervaring is dat die niet druk zijn.

• Togi
Weissbier schreef op donderdag 23 december 2021 @ 00:10:
Wie nu getroffen wordt door het nieuwe beleid van mijn moederland >:) Ik heb eventjes gezocht op Google, wat een PCR test je zou kosten in Duitsland.

Dat scheelt toch schijnbaar al gauw € 30 en het is geen Duitse GGD test ofzo: de GGD doet ook PCR testen, maar daar heb je niets aan op reis en is enkel bedoeld voor het geval je (verkoudheids)klachten hebt. Op Coronatest Deutschland kun je een locatie zoeken en in de regel, kost de PCR test dan € 50 totaal.

Misschien zakken trouwens nog wel de prijzen, als er plotseling zoveel annuleringen binnen stromen: maar ik zocht net voor de grap op Billa-Reisen en er is echt geen sprake, van lagere prijzen voor de periode tussen kerst en nieuwjaar :+

Ik hoop zelf trouwens dat Nederland voor 9 januari geen virusvariantengebied meer is, maar in deze tijd weet je maar nooit. Persoonlijk denk ik dat wij allang blij mogen zijn, dat het theoretisch mogelijk is om nog steeds naar Oostenrijk op wintersport te gaan mits je voor 1965 geboren bent of een prikje in Duitsland weet te scoren :X

Vorig jaar was dat wel anders: toen werden er in sommige landen containers bij de grensovergangen gezet, om de toegangswegen tot het land te blokkeren :)B
Via de anwb kan je trouwens een test boeken voor €45. Je moet alleen een anwb lidmaatschapsnummer hebben

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-07 09:34
Zoals velen sta ook ik op het punt naar de sneeuw te vertrekken echter heb ik nog geen booster. Heeft iemand ervaring met de booster halen in Duitsland terwijl de tweede vaccinatie nog geen 6 maanden geleden is gezet?

• Weissbier
KoningsGap schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:22:
Zoals velen sta ook ik op het punt naar de sneeuw te vertrekken echter heb ik nog geen booster. Heeft iemand ervaring met de booster halen in Duitsland terwijl de tweede vaccinatie nog geen 6 maanden geleden is gezet?
Ja de mijne was slechts 4 maanden geleden gezet: ik geloof dat de 2e vaccinatie minimaal drie maanden geleden nu moet zijn, om de boosterprik te kunnen halen. Wij hebben net ons digitale bewijs in de Duitse apotheek gehaald, dat ging erg makkelijk allemaal :)

• KoningsGap
Weissbier schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:14:
[...]

Ja de mijne was slechts 4 maanden geleden gezet: ik geloof dat de 2e vaccinatie minimaal drie maanden geleden nu moet zijn, om de boosterprik te kunnen halen. Wij hebben net ons digitale bewijs in de Duitse apotheek gehaald, dat ging erg makkelijk allemaal :)
Waar heb je dit gedaan? Bedankt voor je antwoord!

• Weissbier
KoningsGap schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:24:
[...]

Waar heb je dit gedaan? Bedankt voor je antwoord!
Zie mijn reactie van 19 december: maar ik denk dat Duitsland niet van plan is geheel Europa te vaccineren, die zullen binnenkort het vaccinatie toerisme een halt toe roepen ;)

En welke apotheek in Duitsland voor de QR Code maakt weinig uit, ze horen het allemaal te doen. Alleen sommige Duitse apotheken schijnen niet zo'n zin te hebben, in de Nederlandse vaccinatie toeristen :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cai

Cai

Gister aangekomen in Gerlos met vrouw en twee kinderen (7 en 9). Mooi weer, de reis verliep voorspoedig, maar toch vanuit Rotterdam er een goede 10 uur over gedaan.

De benzinestations in Duitsland zijn streng op de Ffp2maskers.

De grensovergang bij Kufstein was onbemand en konden zo met de auto Oostenrijk in.

In het hotel vroegen ze om de QR code en met elkaar waren ze aan het bakkeleien of zij nu ook de PCR test resultaat moesten vragen of dat dat voor de douanier was.

Hier in het dorp en op de berg zijn we nu 3 keer uit eten geweest. In geen van de restaurants ISIN een qr code gevraagd.

Bij het kopen van de skipas lieten we de qr code zien. Mijn vrouw wilde haar rijbewijs laten zien,maar de vrouw achter de balie gaf aan dat het kan gebeuren dat mensen de telefoons aan elkaar uitlenen voor de qr code en dat zij niet politie agent gaat spelen.

Het besluit om de horeca (en dan met name met oud en nieuw) dicht te gooien levert ook veel gemopper op vanuit de Oostenrijkers.

Ik doe in de gondel m’n FP2 kap op. In de stoeltjesliften m’n buf. De kinderen vergeten het nogal en we zijn nergens vandaag aangesproken. Eenmaal in de stoeltjeslift was ik het vergeten omdat ik de twee kids in het gareel probeerde te krijgen. De Oostenrijkse liftmeneer zag het en glimlachte. Pas op weg naar boven besefte ik dat ik de mondkap vergeten was.

Al met al Oostenrijkse vriendelijkheid.

De pistes en liften zijn ongekend rustig. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Het zal vanaf morgen best drukker worden.

Ik denk wel als we thuiskomen dat we rustig aan doen met de (familie)contacten en een aantal keer testen.

Als er Corona is in het dorp, dan heb je een redelijke kans om er tegenaan te lopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a8fnzHhGzCKRU45ezxIikGTq6IU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rRqhkRHPGccg0NVnzr1lNiza.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Cai op 23-12-2021 19:04 ]

• KoningsGap
Weissbier schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:21:
[...]

Zie mijn reactie van 19 december: maar ik denk dat Duitsland niet van plan is geheel Europa te vaccineren, die zullen binnenkort het vaccinatie toerisme een halt toe roepen ;)

En welke apotheek in Duitsland voor de QR Code maakt weinig uit, ze horen het allemaal te doen. Alleen sommige Duitse apotheken schijnen niet zo'n zin te hebben, in de Nederlandse vaccinatie toeristen :+
Heb om 2045 een afspraak, zitten as we speak in de auto, bedankt! Digitaal bewijs is niet per se noodzakelijk toch?

• Weissbier
Cai schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:02:
Al met al Oostenrijkse vriendelijkheid.
Dat is mooi om te horen :)
KoningsGap schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:05:
[...]

Heb om 2045 een afspraak, zitten as we speak in de auto, bedankt! Digitaal bewijs is niet per se noodzakelijk toch?
Lijkt mij niet nodig.

[ Voor 42% gewijzigd door Weissbier op 23-12-2021 19:37 ]

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Weissbier schreef op woensdag 22 december 2021 @ 16:24:
[...]

Na vaccinatie in Duitsland kregen wij netjes een stickertje enzo in het gele boekje en de papieren QR van de apotheek werkt in de coronacheck app.

De Duitse QR app (Covpass app) kan ik helaas niet downloaden op mijn iPhone omdat ie niet beschikbaar is in de NL Apple store.
Nog even zoeken wat de impact is als ik dat aan zou passen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Gisteren in Alsdorf geweest voor de booster. Er waren nog afspraakslots over en alleen maar Nederlanders.

Het personeel sprak Engels en Nederlands tegen me, terwijl ik nog zo mijn best deed om Duits te praten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weissbier
GeleFles schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:25:
[...]
De Duitse QR app (Covpass app) kan ik helaas niet downloaden op mijn iPhone omdat ie niet beschikbaar is in de NL Apple store.
Nog even zoeken wat de impact is als ik dat aan zou passen…
Naast de CovPass app heb je ook nog de Corona Warn App, welke ook als Corona paspoort dient. Daarnaast heeft Oostenrijk ook nog een Corona app, welke de Grüner Pass heet. Hele simpele ongecompliceerde app, waar je dus al je Nederlandse prikken en de Duitse prik in kan importeren.

Wellicht dat je een van deze apps in de Appel store kunt vinden? De CovPass is bijvoorbeeld ook niet beschikbaar in Nederland op de Playstore, alleen bij Android is het super makkelijk om een .apk bestandje te installeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Weissbier schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 08:21:
[...]

Naast de CovPass app heb je ook nog de Corona Warn App, welke ook als Corona paspoort dient. Daarnaast heeft Oostenrijk ook nog een Corona app, welke de Grüner Pass heet. Hele simpele ongecompliceerde app, waar je dus al je Nederlandse prikken en de Duitse prik in kan importeren.

Wellicht dat je een van deze apps in de Appel store kunt vinden? De CovPass is bijvoorbeeld ook niet beschikbaar in Nederland op de Playstore, alleen bij Android is het super makkelijk om een .apk bestandje te installeren :+
Thanks! De Corona Warn App kan ik gewoon downloaden inderdaad.
Na het importeren van de Duitse QR code staat er netjes bij dat dat vaccinatie 3/3 is. (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Voor ons zit het erop! Gisteren toch weer Altenmarkt, vandaag Filzmoos om de drukte wat te vermijden, maar volgens mij is echt elke Nederlandse wintersporters een dag eerder gekomen :). Het was wat drukker dan verwacht (goed te doen, dat wel), maar het sfeertje is toch anders dan wanneer je alleen met wat locals of andere (sportieve) vakantiegangers skiet, dan wanneer de familie vakantie begonnen is.

Ik sluit hier nu mijn eerste reisje af, veel plezier voor iedereen die gaat! De sneeuw in dit gedeelte van Oostenrijk is nu nog goed, hopelijk blijft dat de komende dagen zo, nu de temperaturen (flink) hoger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
ZieMaar! schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:12:
Het was wat drukker dan verwacht (goed te doen, dat wel), maar het sfeertje is toch anders dan wanneer je alleen met wat locals of andere (sportieve) vakantiegangers skiet, dan wanneer de familie vakantie begonnen is.
Ik lees in de media allemaal verhalen dat Nederlanders halsoverkop vertrekken naar Oostenrijk, om te voorkomen dat ze in quarantaine moeten. Een collega van mij die heeft net als ik de boosterprik in Nederland gehaald en vanavond gaat ze een PCR test doen, want anders is het alsnog quarantaine...

Eerlijk gezegd ben ik wel blij dat ik pas over twee weken vertrek: want nu zit je met een horde Nederlanders, dus dat wordt lekker druk daar in Oostenrijk.

Weet je wat ik mij trouwens al weken afvraag: heb je de sneeuwkettingen überhaupt 1x nodig gehad? Ik heb een paar op Marktplaats gratis afgehaald, maar voor auto's tot 3500kg zijn niet verplicht. En schijnbaar zijn er momenteel geen wegen in Salzburger land, waar je sneeuwkettingen nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
Weissbier schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:50:
Weet je wat ik mij trouwens al weken afvraag: heb je de sneeuwkettingen überhaupt 1x nodig gehad? Ik heb een paar op Marktplaats gratis afgehaald, maar voor auto's tot 3500kg zijn niet verplicht. En schijnbaar zijn er momenteel geen wegen in Salzburger land, waar je sneeuwkettingen nodig hebt.
Als je ze toch hebt, al een keer thuis oefenen. Want wanneer je ze er onverhoopt onder moet leggen is het nooit lekker weer. Hoe de wegen er nu bij liggen zegt niks over de staat over twee weken. Als je net rijdt in verse sneeuwval en je moet een steil stukje op.. dan kan je al een probleem hebben.

Wij hebben ze zelf vooral nodig voor de laatste 20m, op oprit van het huisje op om de auto te parkeren. Maar zelden op de weg zelf nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:02
[...]

De eeuwige discussie :)

Mijn ervaring: in 10 jaar tijd niet 1 keer nodig gehad. Vorig jaar in 1 week 3x. Als ik ze toen niet bij me had gehad stond ik er nog :+

Voor de rest: https://skiinformatie.nl/...neeuwkettingen-verplicht/

Kom vaak in Frankrijk, al een paar keer meegemaakt dat je ze mag laten zien aan oom/tante agent alvorens verder te mogen. Een vriend van ons mocht destijds zijn auto mooi onderaan de berg achterlaten.

[ Voor 17% gewijzigd door renegrunn op 24-12-2021 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
renegrunn schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:17:
[...]

De eeuwige discussie :)

Mijn ervaring: in 10 jaar tijd niet 1 keer nodig gehad. Vorig jaar in 1 week 3x. Als ik ze toen niet bij me had gehad stond ik er nog :+

Voor de rest: https://skiinformatie.nl/...neeuwkettingen-verplicht/
Het is daar nu permanent winter? :+

Maar inderdaad... Op de kosten van een wintersport, niet gaan zeiken over een sneewketting waar je héél lang mee kan. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:02
Waah schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:27:
[...]

Het is daar nu permanent winter? :+
Elke keer als ik daar kom wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ger356
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:55
Even niet over Oostenrijk, maar over Frankrijk/Italie.
Ga over twee weken zoals altijd naar La Rosiere. Voordeel van dat gebied is dat je half in Frankrijk en half in Italie (La Thuile) skiet.
Maar formeel moet je een recente negatieve uitslag van een PCR test overleggen om Italie in te komen.
Staan ze boven op de pas te controleren, of loopt het allemaal zo'n vaart niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
[...]

Ik lees in de media allemaal verhalen dat Nederlanders halsoverkop vertrekken naar Oostenrijk, om te voorkomen dat ze in quarantaine moeten. Een collega van mij die heeft net als ik de boosterprik in Nederland gehaald en vanavond gaat ze een PCR test doen, want anders is het alsnog quarantaine...

Eerlijk gezegd ben ik wel blij dat ik pas over twee weken vertrek: want nu zit je met een horde Nederlanders, dus dat wordt lekker druk daar in Oostenrijk.

Het viel vooral vandaag (en eerder deze week in Flachau) op, verder weinig.

Sneeuwkettingen heb je in Ski Amadé echt nergens nodig, hooguit heel misschien als je ergens hoog aan de piste verblijft, maar in geen van de dorpen zul je ze nodig hebben.

Ik heb ze ooit een keer om gehad, maar of dat toen nodig was…iedereen deed het, dus deed ik het ook maar. Heb drie ongebruikte setjes liggen (ik zoek mijn auto’s niet op de kettingen die ik heb liggen uit :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
ger356 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:38:
Even niet over Oostenrijk, maar over Frankrijk/Italie.
Ga over twee weken zoals altijd naar La Rosiere. Voordeel van dat gebied is dat je half in Frankrijk en half in Italie (La Thuile) skiet.
Maar formeel moet je een recente negatieve uitslag van een PCR test overleggen om Italie in te komen.
Staan ze boven op de pas te controleren, of loopt het allemaal zo'n vaart niet?
Denk dat dit soort bezoeken wel uitgezonderd zijn, ook omdat het maar even is en je er niet overnacht. Maar het skigebied zelf weet dat vast zeker :).

Lijkt me een leuk gebied overigens, staat ook nog (ergens) op mijn bucketlist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
De nieuwe inreisregels staan al op de officiële Oostenrijkse website van de Ambassade in Den Haag. Ik las in de media een verhaal van een Nederlander, die met zijn schoonfamilie uit Indonesië op wintersport ging.
Für Drittstaatsangehörigen gilt ein Einreiseverbot aus diesen Ländern, es gelten jedoch einige Ausnahmen, diese finden Sie hier.
Als je als buitenlander oftewel niet EU-Bürger in Nederland woont mag je niet Oostenrijk niet inreizen, dat zal de meeste van ons niet treffen. Maar studenten die in Nederland studeren, maar niet EU-Bürger zijn die mogen nu niet Oostenrijk inreizen.

Nu maar hopen dat binnen twee weken de maatregelen voor Nederland in iedere geval versoepeld worden, want zoals het eruit ziet verspreid omicron zich wel sneller. Maar worden mensen er niet zo ziek van als bijvoorbeeld de Delta variant.

Ik vind het overigens gek om in de media te lezen: op tijd inchecken in het hotel? De hotels hebben toch niets te maken met de inreis? Die vindt plaats, wanneer je de grens oversteekt. Als je om 23:55 op 24 december de grens overkwam en op 25 december 00:05 incheckt, dan ben je gewoon op tijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
Wel, daar gaat mijn reis... "Zwak positief" getest dus mijn QR code in de app is per direct 12 dagen op rood gezet...

Vrolijk Kerstfeest -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jethroborsje
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-12-2021
Welkom op Tweakers! Ik wil je verzoeken om nog even onze spelregels te lezen, want V&A is hier niet toegestaan.

[ Voor 86% gewijzigd door Ardana op 25-12-2021 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weissbier
Nog wat goed nieuws voor de wintersporters die nu in Oostenrijk zijn: Duitsland heeft uitgerekend vandaag het land van lijst van hoogrisico gebieden afgehaald, dus bij een terugreis met kinderen. Hoeven je kinderen niet meer in quarantaine in Duitsland.

Dat was met name een probleem voor de Duitsers zelf: je kind moest bij terugkomst dan 5 dagen in quarantaine, terwijl je als Nederlander gewoon verder reist. Maar je moest geloof ik ook je terugreis aanmelden wanneer je in Duitsland zou overnachten, dat hoeft nu ook niet meer.

Fijn voor de Duitsers trouwens: die kunnen nu wellicht (goedkoop) op wintersport, omdat veel Nederlanders noodgedwongen hun wintersport hebben moeten annuleren. Uiteindelijk zijn de Duitsers de belangrijkste groep wintersporters voor Oostenrijk en Nederland komt op de 2e plaats ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:38
Volgens mij gelden die aanmeldregels alleen bij een verblijf, niet bij een doorreis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
jopie schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 15:47:
Volgens mij gelden die aanmeldregels alleen bij een verblijf, niet bij een doorreis
Dat klopt, maar als je bijvoorbeeld de terugreis in 2x doet, dan geldt het wel weer. Ook als Oostenrijk van de hoogrisico lijst af is, omdat je 10 dagen daarvoor nog in Nederland was. Maar dat formuliertje is zo gefixt.

Wij zijn gisteren einde middag teruggereden, maar ik geloof niet dat er veel Nederlandse annuleringen zijn :). Heel veel gele kentekens rondom Munchen, Filzmoos was ook nogal vol de laatste uurtjes etcetera.

Maar ook wel logisch: alle scholen zijn dicht, dus in principe moet iedereen het toch wel voor elkaar krijgen om vrijdag te vertrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJGizbo
Hier een update vanuit Mayrhofen. Donderdagavond was Kufstein onbemand. Vrijdag rustig aan gedaan, alvast skipassen gekocht voor 7 ipv 6 dagen. QR code werd meteen gekoppeld aan skipas.

Zaterdag (gisteren) heerlijk geskied, rustige pistes, goede sneeuw, strak blauwe lucht, in verhouding veel Nederlands om me heen gehoord. Er was zelf een soort van apres-ski, wel zitten en bij binnenkomst FFP2 masker op, maar gezellige kroeg. Iedereen (vooral de Nederlanders) zijn blij dat je de kroeg in mag, dus iedereen houdt zich ook goed aan de Mask Pflicht.

Hotel verwacht vandaag (2e kerstdag) veel nieuwe gasten, maar dat mag ook wel, want er zijn nu maar 6 kamers bezet.

Voorspelling voor vandaag: weer Kaiserwetter. Vanaf morgen sneeuw/regen voorspeld.

Tot nu toe geen spijt van de overhaastte vlucht uit Nederland donderdagochtend.
Pagina: 1 ... 8 ... 42 Laatste