WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp
En de appartementen dan? Vaak haal je de sleutel elders op, en vervolgens kan iedereen naar binnen. Of zou er bij elk appartement iemand staan controleren?Blihi schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:09:
[...]
Ja, blijkbaar wel dus. Maar het zal vooral ook bij de check-in van hotels neerkomen verwacht ik. Je kunt dus niet inchecken zonder 2G+ (denk ik hoor, geen ervaring mee).
[...]
Geen idee. Zoals ik al zei: dit zijn vermoedens mijnerzijds, niets bevestigd.XWB schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:39:
[...]
En de appartementen dan? Vaak haal je de sleutel elders op, en vervolgens kan iedereen naar binnen. Of zou er bij elk appartement iemand staan controleren?
Voor de skipassen is alleen 2G nodig (dus niet 2G+). Dat wordt bij het kopen van de skipas gecontroleerd en vervolgens heb je die skipas weer overal nodig als een soort 2G bewijs (heb ik me laten vertellen door vrienden die onlangs in Oostenrijk zijn geweest).
WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp
Het is klein gebied, maar wel met wisselende afdalingen. De blauwe 5 is een techniek training piste en een carvehemel, de rode 6 een stuk steiler maar ook fijn, breed en een fijn verloop. Uitstekende sneeuw, goed geprepareerd, we hebben ons tot aan de koffie daar goed vermaakt. Let wel, elke afdaling is dik 700 hm, dus dat schiet lekker op en de vlotte gondel brengt je zo boven.
Na de koffie richting de Altenmarkt kant, waar de rode 1 prima is, niet heel spectaculair, maar de blauwe 2 loopt wel heel lekker daarna. Er is een variant die zwart op de kaart staat, maar die is alleen zwart omdat ie de moeilijkste uit het gebied is. Doet eerste stuk van blauwe 5 brengt je op de rode 6 en dat was de mooiste piste van de dag. Speels, soms steil, soms bochtig, bijna altijd breed en zeer goede sneeuw.
Na de lunch nog een paar afdalingen gedaan, in de auto gestapt en na 7 minuten weer gestopt bij Monte Popolo, ons huisgebied. De piste die naar de lokale skiheld is vernoemt, was helaas dicht, dus bleef het bij een lekkere blauwe piste bovenin en een rode piste onderin. Leuk voor een uurtje of max een dagdeel en vooral leuk omdat het nog rustiger was dan Altenmarkt.
Het zicht en het weer was uiteindelijk prima, zeker bij Monte Popolo nog wel ff in de zon geskied. Morgen en woensdag wordt knalzonnig, wellicht Hauser Kaibling en Planai, misschien Wagrain nog een keer, we zullen zien.
Foto’s voeg ik toe, als ze gesynchroniseerd zijn.
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 25% gewijzigd door ZieMaar! op 20-12-2021 20:36 ]
Je bent in de buurt, dus pak Zauchesee ook even. Dat is de beste qua skiën daar.ZieMaar! schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:53:
Kleine update uit Oostenrijk. Vandaag zou niet zo mooi worden. Zeker in de ochtend bewolking en zelfs een klein beetje sneeuw. Dat klopte. Webcams gechecked, maar qua zicht (en verwachte kou) zouden we laag het beste zitten, dus naar Altenmarkt gereden om Radstadt Altenmarkt aan te doen. Klein maar fijn. Alleen de gondels waren open, maar op 200m na ofzo kon je elke pist doen. Alle pistes waren open.
Het is klein gebied, maar wel met wisselende afdalingen. De blauwe 5 is een techniek training piste en een carvehemel, de rode 6 een stuk steiler maar ook fijn, breed en een fijn verloop. Uitstekende sneeuw, goed geprepareerd, we hebben ons tot aan de koffie daar goed vermaakt. Let wel, elke afdaling is dik 700 hm, dus dat schiet lekker op en de vlotte gondel brengt je zo boven.
Na de koffie richting de Altenmarkt kant, waar de rode 1 prima is, niet heel spectaculair, maar de blauwe 2 loopt wel heel lekker daarna. Er is een variant die zwart op de kaart staat, maar die is alleen zwart omdat ie de moeilijkste uit het gebied is. Doet eerste stuk van blauwe 5 brengt je op de rode 6 en dat was de mooiste piste van de dag. Speels, soms steil, soms bochtig, bijna altijd breed en zeer goede sneeuw.
Na de lunch nog een paar afdalingen gedaan, in de auto gestapt en na 7 minuten weer gestopt bij Monte Popolo, ons huisgebied. De piste die naar de lokale skiheld is vernoemt, was helaas dicht, dus bleef het bij een lekkere blauwe piste bovenin en een rode piste onderin. Leuk voor een uurtje of max een dagdeel en vooral leuk omdat het nog rustiger was dan Altenmarkt.
Het zicht en het weer was uiteindelijk prima, zeker bij Monte Popolo nog wel ff in de zon geskied. Morgen en woensdag wordt knalzonnig, wellicht Hauser Kaibling en Planai, misschien Wagrain nog een keer, we zullen zien.
Foto’s voeg ik toe, als ze gesynchroniseerd zijn.
En geniet nog!!!
Tnx. Zauchensee ken ik, vind ik ook mooi en pak ik wellicht ff mee vanuit Flachau. Ligt mooi, zeker bij zon denk ik (had ik de vorige keer niet).DeBaroN schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:53:
[...]
Je bent in de buurt, dus pak Zauchesee ook even. Dat is de beste qua skiën daar.
En geniet nog!!!
Wij gaan ook naar Chatel, na 15 januari.Zewatanejo schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:12:
[...]
Ja de eerste week van januari naar Chatel. Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen mbt corona beleid in Frankrijk. Ik heb het vage vermoeden dat ze de booster eis van 15 januari naar voren gaan trekken.
Booster-eis is geloof ik pas wanneer je 2e vaccinatie >7 maanden (dat gaat voor ons precies goed)
[ Voor 82% gewijzigd door Blihi op 20-12-2021 20:50 ]
Sneeuwkwaliteit was goed, vijf dagen lang kaiserwetter en tot en met donderdag erg rustig op de pistes. Handhaving en naleving van vigerende maatregelen ging zover ik kon beoordelen prima. Aan de Zwitserse kant alleen een FFP2 masker op in de gondel, in Oostenrijk ook bij de grotere skiliften (6p-8p liften). Als je een helm draagt is het even tobben in den beginne. Ik koos er uiteindelijk voor om het masker met één touwtje achter het oor te laten en bij opzetten even de helm los te klikken.
Alles aan horeca is verder open tot 2300 uur met overal zitplaatsen. Zeker als je een drankje (en pizza) in een populaire après-ski tent zoals de Kuhstall wil doen, is het zaak op tijd binnen te zijn want de capaciteit is nu een stuk lager. Maar goed, hadden wij tot vrijdag geen last van.
Vanuit Wagrain kan je halverwege de Flying Mozart in de G-Link stappen naar het gebied rechts van Wagrain. (G-Link is ook vanuit Flachau bereikbaar, maar je moet geen hoogtevrees hebben want dat ding gaat hoog over het dorp heen). Dat vind ik persoonlijk meer de moeite waard dan Altenmarkt of ZauchenseeZieMaar! schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:53:
[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 21-12-2021 08:56 ]
Heb je gezien of een buff ook mag? Eventueel bij kinderen?JanvdVeer schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 04:52:
Afgelopen zaterdag op zondagnacht terug gekomen van 5 dagen Ischgl en we zijn enorm verwend met extreem goede condities voor de tijd van het jaar.![]()
Sneeuwkwaliteit was goed, vijf dagen lang kaiserwetter en tot en met donderdag erg rustig op de pistes. Handhaving en naleving van vigerende maatregelen ging zover ik kon beoordelen prima. Aan de Zwitserse kant alleen een FFP2 masker op in de gondel, in Oostenrijk ook bij de grotere skiliften (6p-8p liften). Als je een helm draagt is het even tobben in den beginne. Ik koos er uiteindelijk voor om het masker met één touwtje achter het oor te laten en bij opzetten even de helm los te klikken.
Alles aan horeca is verder open tot 2300 uur met overal zitplaatsen. Zeker als je een drankje (en pizza) in een populaire après-ski tent zoals de Kuhstall wil doen, is het zaak op tijd binnen te zijn want de capaciteit is nu een stuk lager. Maar goed, hadden wij tot vrijdag geen last van.
Moet een masker (FFP2) zijn, staat overal expliciet op de bordjes. Voor kinderen weet ik het zo niet, staat vast op diverse websites wel vermeld.Cai schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:45:
[...]
Heb je gezien of een buff ook mag? Eventueel bij kinderen?
Ik had een 3d-print van beugeltje die ik op mijn helm kon bevestigen, en daaraan het masker bevestigd. Ideaal.JanvdVeer schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 04:52:
Ik koos er uiteindelijk voor om het masker met één touwtje achter het oor te laten en bij opzetten even de helm los te klikken.

https://www.thingiverse.com/thing:4770362
[ Voor 44% gewijzigd door renegrunn op 21-12-2021 09:55 ]
Kan nauwelijks anders of er komen nieuwe verstrengingen...
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Das bedeutet, dass alle Einreisenden eine verpflichtende Quarantäne antreten müssen, was de facto einem Einreisestopp gleichkommt. Die Verordnung soll morgen verlautbart werden und ab Freitag (24. Dezember) gültig sein.
Of met een simpele knoop:renegrunn schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:47:
[...]
Moet een masker (FFP2) zijn, staat overal expliciet op de bordjes. Voor kinderen weet ik het zo niet, staat vast op diverse websites wel vermeld.
[...]
Ik had een 3d-print van beugeltje die ik op mijn helm kon bevestigen, en daaraan het masker bevestigd. Ideaal.
[Afbeelding]
https://www.thingiverse.com/thing:4770362
:fill(white):strip_exif()/f/image/3tGFdEjpHJcltueeaE5NjTtS.png?f=user_large)
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
https://liveblog.tt.com/4...den-virusvariantengebiete
Daar gaat de wintersport
Tenzij het slechts voor een paar weken is, maar ben bang dat het wel wat langer gaat duren.
Als Omikron meevalt verwacht ik niet dat ze dit lang volhouden. Zo jaag je de toerist naar landen die niet zo moeilijk doen.GeleFles schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:24:
Tenzij het slechts voor een paar weken is, maar ben bang dat het wel wat langer gaat duren.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Die vervolgens de hut ook sluiten. En zo herhaalt vorig jaar zich..hoevenpe schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:27:
[...]
Als Omikron meevalt verwacht ik niet dat ze dit lang volhouden. Zo jaag je de toerist naar landen die niet zo moeilijk doen.
Wel vreemd dat NL op die lijst staat. De situatie in UK/Denemarken/Noorwegen is inderdaad bijzonder slecht. Maar NL zit gewoon op dezelfde curve als bv Duitsland & België, die mogen voorlopig wel nog inreizen dan... Puur door de lockdown dan?
***EDIT***
Wintersport.nl gaat volledig ten onder momenteel
[ Voor 7% gewijzigd door Jebus4life op 21-12-2021 12:48 ]
PCR test kon ik nog wel hebben, al was ik al wel bezig om voor mijn reis beginjanuari de booster te krijgen, mijn vrouw is net genezen dus die krijgt voorlopig geen booster dus die moet sowieso een PCR test.
Maar 5 dagen quarantaine op een reis van 7 dagen.....
Balen, zoekt nu Buitenlands paspoort in de kast…GeleFles schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:24:
Nog niet officieel, maar dit gaat morgen hoogstwaarschijnlijk aangekondigd worden:
Daar gaat de wintersport
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik snap het niet zo, het virus is overal. Verspreid wordt het ook zonder al die inreisbeperkingen wel. Toch moet alles constant dicht.
Pffff...
Ik zou na de kerst gaan...

Zie ook dit bericht op wintersport.nl...
[ Voor 55% gewijzigd door slow whoop op 21-12-2021 14:01 ]
Volgens mij zullen de nieuwe regels ingaan van woensdag op donderdagnacht. Gezien dit speculatie (uit blijkbaar goede bron) zou zijn die ze morgen gaan aankondigen, dus ik zou denken dat je gewoon binnenraakt onder de huidige regels als je morgen (22/12) voor 23h59 over de grens bent.Cai schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:56:
Tjezus, wij staan op het punt om op 05:00uur te vertrekken met de kids.... Wat is nu wijsheid. De quarantaineplicht geldt nog niet dan? Ik heb net 2 PCR testen a EUR 100,- gedaan.
Pffff...
Raak jij daar nog? Die servers staan zowat in brand gok ikslow whoop schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:58:
Ik denk dat je geluk hebt als de regeling pas vanaf 24 december van kracht is, wat nu in het bericht gesteld wordt.
Ik zou na de kerst gaan...
Zie ook dit bericht op wintersport.nl...
[ Voor 35% gewijzigd door Jebus4life op 21-12-2021 14:05 ]
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/9GIAyUzBTjWe491oJnbtdvWH.gif?f=user_large)

Wederom net voor de kerst... WTF man.
Mijn boefje is liev!
Binnekomen is één. Reken er maar op dat mensen raar staan te kijken als jij als Nederlander vrijdag je kinderen dropt in de skiklas óf een restaurant binnenstapt. Tjezus wat kl*te zeg dit, letterlijk twee voor twaalfJebus4life schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:04:
[...]
Volgens mij zullen de nieuwe regels ingaan van woensdag op donderdagnacht. Gezien dit speculatie (uit blijkbaar goede bron) zou zijn die ze morgen gaan aankondigen, dus ik zou denken dat je gewoon binnenraakt onder de huidige regels als je morgen (22/12) voor 23h59 over de grens bent.
[...]
En waarom zijn wij risico gebied? Duitsland kan gewoon gaan straks?Cai schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:11:
[...]
Binnekomen is één. Reken er maar op dat mensen raar staan te kijken als jij als Nederlander vrijdag je kinderen dropt in de skiklas óf een restaurant binnenstapt. Tjezus wat kl*te zeg dit, letterlijk twee voor twaalf
Mijn boefje is liev!
Tjah achter veel besluiten is de logica ver te zoeken.JB schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:13:
[...]
En waarom zijn wij risico gebied? Duitsland kan gewoon gaan straks?
XXXVI
De reden dit net voor kerst te doen is vrij logisch: dan krijg je een flinke influx van reizigers en zo voorkom je dat heel Nederland afzakt naar je land waar Omikron nu (nog) niet rond gaat.
Je zou zeggen dat het variant gebied opgeheven kan (moet?) worden zodra Omikron ook in Oostenrijk is geland.
Maar: het vrij reizen door de EEG/EU bestaat eigenlijk niet meer. Je kunt er in ieder geval niet meer van op aan.
Want Duitsland heeft geen Omikron?link_mario schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:56:
[...]
De reden dit net voor kerst te doen is vrij logisch: dan krijg je een flinke influx van reizigers en zo voorkom je dat heel Nederland afzakt naar je land waar Omikron nu (nog) niet rond gaat.
Je zou zeggen dat het variant gebied opgeheven kan (moet?) worden zodra Omikron ook in Oostenrijk is geland.
Maar: het vrij reizen door de EEG/EU bestaat eigenlijk niet meer. Je kunt er in ieder geval niet meer van op aan.
Mijn boefje is liev!
Haal het slot er maar weer vanaf danlink_mario schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:56:
Omikron-Explosion in Wien – plötzlich mehr als 200 Fälle
Die Omikron-Infektionswelle breitet sich rasant in Österreich aus. Aus wenigen Fällen wurden alleine in Wien innerhalb kürzester Zeit hunderte.
Ach, dan zeg je toch dat je ruim voor de nieuwe maatregelen in Oostenrijk was? Is geen woord van gelogen, want 'ruim' is een rekbaar begrip.Cai schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:11:
[...]
Binnekomen is één. Reken er maar op dat mensen raar staan te kijken als jij als Nederlander vrijdag je kinderen dropt in de skiklas óf een restaurant binnenstapt. Tjezus wat kl*te zeg dit, letterlijk twee voor twaalf
Punctuality is the politeness of kings
Enige willekeur zit er wel aan deze beslissing, ja.LordSinclair schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:09:
[...]
Haal het slot er maar weer vanaf dan![]()
[...]
Tuurlijk, ze hebben gewoon geen zin in Nederland. Waarom? Geen idee, misschien vinden ze ons gewoon vervelendlink_mario schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:56:
[...]
Enige willekeur zit er wel aan deze beslissing, ja.
Mijn boefje is liev!
Valt omheen te werken: hoe wilt Oostenrijk weten waar jij de laatste 10 dagen geweest bent? Het is geen China, waar ze wellicht een virus op je telefoon zetten zodra je verbind met de WiFi op het vliegveldGeleFles schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:24:
Nog niet officieel, maar dit gaat morgen hoogstwaarschijnlijk aangekondigd worden:
Daar gaat de wintersport
Duitsland en Oostenrijk zijn echt landen waar privacy nog iets waard is, niet zoals in Nederland. Wij waren in de zomer ook gewoon in Duitsland, terwijl wij niet eens volledig gevaccineerd waren.
En nee toen had ik nog geen Oostenrijks paspoort: dat helpt wel hoor, een buitenlands paspoort. Dat je een Nederlands kenteken hebt zegt geen ene drol, waar je de laatste 10 dagen geweest bent.
Maar ik heb zo'n vermoeden dat ze juist bewust rond de kerstperiode/nieuwjaar periode juist de teugels aantrekken. Ik hoop wel dat ze net als in Duitsland dan een uitzondering voor volledig gevaccineerd hebben, anders voelt het alsof je die boosterprik voor niets hebt laten zetten
Het vaccineren gaat allang niet meer enkel over het voorkomen dat je ernstig ziek word van Corona, maar juist om toegang te krijgen. In Duitsland is ja ook al een tijdje 2G+ en daar is testen wel gratis, alleen echt een pretje is dat niet.
Gelukkig vertrek ik pas de 2e week van januari, dus ik hoef mij nu nog niet zo'n zorgen te maken. In de zomer was Nederland ja welgeteld 1 week hoogrisico gebied, voor Duitsland. Ze kunnen dat echt snel veranderen: dat zal Oostenrijk ook wel doen ga ik vanuit.
Wellicht boek ik nog even 10 dagen een annuleerbaar hotel in Duitsland op Booking.com

Daarom laat ik ten alle tijden mijn Nederlands paspoort thuis: in het buitenland ben ik gewoon Oostenrijker, door dat slechte beleid rondom corona in Nederland. Schaam ik mij eigenlijk een beetje voor mijn dubbele nationaliteit, wat dus Nederlands isCai schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:11:
[...]

Ik begrijp ergens wel dat Nederland telkens weer op als hoogrisico gebied wordt ingedeeld, want vandaag was ik mij ook weer behoorlijk het ergeren aan al die wappies/jongeren in de supermarkt.
Al zie ik ook, dat sommige franchises een soort uitsmijter als beveiliger voor de deur zetten. Maar als de basismaatregelen beter nageleefd worden, dan zullen de besmettingen vast en zeker ook sneller zakken.
[ Voor 20% gewijzigd door Weissbier op 21-12-2021 16:17 ]

Mijn boefje is liev!
Hopelijk komt er snel duidelijkheid, maar ik vrees ik dat (weer) zal moeten annuleren...
Dat lijkt me ook, maar stel je wil dat? Vraag me af of je het kunt boeken... Wie controleert het... Wat hierboven al gezegd wordt, het heeft al lang niets meer te maken met het eigenlijke waarom. 2G wordt 2G+ we zullen ze hebben, NL gaat massaal boosters halen in D, kak dan maar weer terug naar quarantaine. In de tussentijd mogen de eigen mensen wel weer uit lockdown ook al zijn ze niet gevaccineerd. Er spelen andere krachten.slow whoop schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:19:
Het lijkt me dat je 10 dagen quarantaine moet blijven in de accommodatie die je in Oostenrijk geboekt hebt. Ik begrijp de link met "waar ben je de laatste 10 dagen geweest" niet helemaal. Volgens mij betekent quarantaine dat als je de laatste 10 dagen niet in je accommodatie in Oostenrijk geweest bent je niet de ski-piste op mag.
Hopelijk komt er snel duidelijkheid, maar ik vrees ik dat (weer) zal moeten annuleren...
Mijn boefje is liev!
De handhaving lijkt me inderdaad niet eenvoudig. Maar gesteld dat ik me aan de regels zou willen houden, dan zou ik nu een week moeten bijboeken om überhaupt nog een paar dagen te kunnen skien. En dan wordt de vakantie wel ineens een hele dure grap om een paar dagen van de piste af te kunnen gaan.JB schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:23:
[...]
Dat lijkt me ook, maar stel je wil dat? Vraag me af of je het kunt boeken... Wie controleert het... Wat hierboven al gezegd wordt, het heeft al lang niets meer te maken met het eigenlijke waarom. 2G wordt 2G+ we zullen ze hebben, NL gaat massaal boosters halen in D, kak dan maar weer terug naar quarantaine. In de tussentijd mogen de eigen mensen wel weer uit lockdown ook al zijn ze niet gevaccineerd. Er spelen andere krachten.
Ik snap dat de haalbare kaart er niet is voor de normale mens. Er zullen genoeg mensen zijn die eigen appartementen hebben zoals in Kleinwalsertal. Die gaan echt niet 10 dagen binnen zitten...slow whoop schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:27:
[...]
De handhaving lijkt me inderdaad niet eenvoudig. Maar gesteld dat ik me aan de regels zou willen houden, dan zou ik nu een week moeten bijboeken om überhaupt nog een paar dagen te kunnen skien. En dan wordt de vakantie wel ineens een hele dure grap om een paar dagen van de piste af te kunnen gaan.
Mijn boefje is liev!
Ik zou donderdag al kunnen vertrekken/aankomen, maar dan moet ik wel twee dagen overbruggen om mijn reeds geboekte hotel in te kunnen. Maar dan moet mijn PCR ook naar voren gehaald worden. Als dan morgenavond blijkt dat NL niet bij de risicolanden zit is mijn PCR niet meer geldig voor de originele reisdatum...
Als ze dat niet willen zullen ze niet naar Oostenrijk moeten gaan, of accepteren dat ze in overtreding zijn, met alle (mogelijke) gevolgen van dien.JB schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:28:
[...]
Ik snap dat de haalbare kaart er niet is voor de normale mens. Er zullen genoeg mensen zijn die eigen appartementen hebben zoals in Kleinwalsertal. Die gaan echt niet 10 dagen binnen zitten...
Ga er maar vanuit de NL er gewoon bij zit. Geen idee of dat onderbouwd gaat worden.DJGizbo schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:30:
Wie weet wanneer het definitief wordt?
Ik zou donderdag al kunnen vertrekken/aankomen, maar dan moet ik wel twee dagen overbruggen om mijn reeds geboekte hotel in te kunnen. Maar dan moet mijn PCR ook naar voren gehaald worden. Als dan morgenavond blijkt dat NL niet bij de risicolanden zit is mijn PCR niet meer geldig voor de originele reisdatum...
Mijn boefje is liev!
Gewoon nu gaan.Cai schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:56:
Tjezus, wij staan op het punt om op 05:00uur te vertrekken met de kids.... Wat is nu wijsheid. De quarantaineplicht geldt nog niet dan? Ik heb net 2 PCR testen a EUR 100,- gedaan.
Pffff...
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Klopt, maar je snapt ook dat dit beleid nergens op slaat? Ik hoor van genoeg mensen die al de hele week van te voren niemand willen zien om maar geen corona op te lopen alvorens ze afreizen. We gaan er niets aan kunnen doen, maar het gaat inmiddels nergens meer over.slow whoop schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:30:
[...]
Als ze dat niet willen zullen ze niet naar Oostenrijk moeten gaan, of accepteren dat ze in overtreding zijn, met alle (mogelijke) gevolgen van dien.
Mijn boefje is liev!
Vanaf de 24e zo lijkt het: https://liveblog.tt.com/4...den-virusvariantengebieteDJGizbo schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:30:
Edit: oh de maatregelen aankodiging zelf. Morgen dus.
[ Voor 4% gewijzigd door renegrunn op 21-12-2021 16:34 ]
Ik ken de G-LinkDennisdn schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 08:53:
[...]
Vanuit Wagrain kan je halverwege de Flying Mozart in de G-Link stappen naar het gebied rechts van Wagrain. (G-Link is ook vanuit Flachau bereikbaar, maar je moet geen hoogtevrees hebben want dat ding gaat hoog over het dorp heen). Dat vind ik persoonlijk meer de moeite waard dan Altenmarkt of Zauchensee
Vandaag was het Flachau, Wagrain en Kleinarl. De nieuwe Panorama link is een mooie lift, waarmee je dus makkelijk maar Kleinarl komt. Maar, dit was mijn laatste keer Flachau. Nu al te druk, nu al te Hollands en (maar dat snap ik wel) op alle lage afdalingen de kanonnen vol aan. Pistes waren vroeg kapot op veel plekken.
Was het een weggegooide dag? Tuurlijk niet. Het was strakblauw, geen enkele wachttijd bij de lift, heerlijke pistes in Kleinarl. Maar wel koud, heel koud. Eigenlijk alle pistes gedaan richting Wagrain, Flachau, Flachauwinkl en Kleinarl tot het middenstation. Vast hier en daar een variantje gemist, maar goed. Flachau zoals bekend breed en makkelijk, Wagrain iets uitdagender, Rote 8-er mooiste piste maar niet in de zon, Kleinarl wat kortere pistes maar wel lekker speels en iets minder het ski industrie idee. Vooral pistes bij en richting Lumberjack Shuttle zijn mooi. Ik denk dat de meeste mensen het gebied verder wel kennen.
Morgen een dagje Hauser Kaibling, kijken hoe dat is. Weer veel zon voorspelt, dus dat zit goed.
Heb 'm zelf pas in maart staan, maar inmiddels is dit zo slecht voor m'n gemoedsrust dat ik er aan zit te denken om de hele vakantie te annuleren nu dat nog gratis kan.
Ik ben het helemaal met je eens, en ik baal ook als een stekker, want mijn vakantie is eigenlijk de vakantie van vorig jaar die opgeschoven is naar dit jaar. Vorig jaar ging ie namelijk niet door vanwege Corona...JB schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:32:
[...]
Klopt, maar je snapt ook dat dit beleid nergens op slaat? Ik hoor van genoeg mensen die al de hele week van te voren niemand willen zien om maar geen corona op te lopen alvorens ze afreizen. We gaan er niets aan kunnen doen, maar het gaat inmiddels nergens meer over.
Ik zou dus graag willen gaan, en ik ben niet Roomser dan de paus, maar ik kan nu niet inschatten welk risico ik neem als ik de regels aan m'n laars lap.En als ik me aan de regels hou kan ik weer naar huis voordat ik uit quarantaine ga. Dus redelijkerwijs vrees ik dat ik zal moeten annuleren.
Maar dan heb je 2 dagen ofzo extra geskiedDJGizbo schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:30:
Als Duitsland geen hoog risico gebied is: zou je eerst 10 dagen Winterberg kunnen doen, waarna je daarna doorreist naar Oostenrijk. Maar het lijkt mij puur ontmoedigingsbeleid, om te voorkomen dat hordes Nederlanders naar Oostenrijk komen tijdens de feestdagen.slow whoop schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:27:
[...]
De handhaving lijkt me inderdaad niet eenvoudig. Maar gesteld dat ik me aan de regels zou willen houden, dan zou ik nu een week moeten bijboeken om überhaupt nog een paar dagen te kunnen skien. En dan wordt de vakantie wel ineens een hele dure grap om een paar dagen van de piste af te kunnen gaan.
Ik heb nog niets van de Oostenrijkse ambassade gehoord: die volg ik op Social media, maar voor Oostenrijk zelf is het tot Persona non grata verklaren van Nederlanders ook niet bepaald een mooi scenario.
Nederlanders zijn op de Duitsers na de grootste groep toeristen die in Oostenrijk op vakantie gaan, dus ze zullen het niet doen omdat ze eigenlijk een hekel aan die gierige Nederlanders hebben
Persoonlijk vind ik deze tijd trouwens echt kl*te: je voelt je bijna crimineel wanneer je als Nederlander in Duitsland gaat tanken, want om de haverklap veranderen de inreisregels. Terwijl dat eigenlijk juist tegen het Schengen verdrag in gaat, wat trouwens een saai stadje in Luxemburg is
Overigens op de NOS lees ik, dat er nog geen beslissing genomen is: dat zou waarschijnlijk morgen gebeuren en dat gaat de maatregel vanaf vrijdag in. Ik heb nog een beetje hoop dat Nederland er misschien toch niet op staat
[ Voor 8% gewijzigd door Weissbier op 21-12-2021 16:49 ]
Mijn boefje is liev!
Beneden aan de skilift? Dag meneer, kunt u laten zien waar u de afgelopen 10 dagen heeft gezeten. Gewoon ter controle. Slaan niets op, schenden je privacy niet, want je hoeft alleen aan te tonen dat je een appartement/huisje/ect huurt in de afgelopen dagen. Ik denk dat ze niet zo'n debacle willen als de eerste maand van corona in Europa, waar menig wintersporter het terug heeft genomen naar zijn eigen land en nu dus andersom krijgen, waarbij zij de nieuwe variant krijgen.slow whoop schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:27:
[...]
Snap best dat je op vakantie wil, maar ik vind ook dat je de regels moet respecteren. Ookal ben je er niet meer eens.
Die hebben ze al. Een ding wat ik de afgelopen 1,5 jaar heb geleerd is dat je op slot kan gooien wat je wilt. Varianten hou je toch niet tegen.SlqmLqck schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:48:
waarbij zij de nieuwe variant krijgen.
Die regels wil ik ook accepteren. Maar dat wordt moeilijker naarmate de regels (in mijn ogen) onredelijker worden. Desalniettemin denk ik dus (ik zeg het nu denk ik voor de derde keer) dat ik m'n vakantie moet annuleren.SlqmLqck schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:48:
[...]
Snap best dat je op vakantie wil, maar ik vind ook dat je de regels moet respecteren. Ookal ben je er niet meer eens.
Daar geld toch 2G? Ik ben trouwens ook geen voorstander om maatregelen aan de laars te lappen, maar waar je de laatste 10 dagen bent geweest is gewoon niet te controleren.
Als ik bijvoorbeeld nu op Booking.com een appartement voor 10 dagen boek ergens in Beieren, dan heb je een boeking die je kunt uitprinten en laten zien dat je de laatste tien dagen in Duitsland geweest bent
Of je die boeking daarna direct geannuleerd hebt, dat kunnen ze niet weten. Maar persoonlijk zou ik de dakkoffers van de auto afhalen en ook niet je gehele huisraad meenemen, mocht je toch creatief met de regels omgaan. Ik weet overigens niet of je Oostenrijkse nationaliteit je een uitzondering geeft, maar eerlijk gezegd denk ik dat van niet
[ Voor 91% gewijzigd door Ardana op 21-12-2021 17:52 ]
[ Voor 90% gewijzigd door Ardana op 21-12-2021 17:53 ]
Dit is het kromme in Europa. Die variant is overal in Europa al dus hou die grenzen gewoon open. Linksom of rechtsom komt het toch wel. Balen voor de mensen die op vakantie willen.LordSinclair schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:50:
[...]
Die hebben ze al. Een ding wat ik de afgelopen 1,5 jaar heb geleerd is dat je op slot kan gooien wat je wilt. Varianten hou je toch niet tegen.
Ik heb gelukkig besloten om naar Italië te gaan via Zwitserland. Maar hopelijk is dit geen dominosteen waarna andere landen met dezelfde maatregelen volgen.
Ik durf ook (nog) niet om te boeken naar Italië of Frankrijk, ben bang dat daar ook de maatregelen aangescherpt gaan worden… (2e week januari)AMARONE|IA schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:27:
[...]
Dit is het kromme in Europa. Die variant is overal in Europa al dus hou die grenzen gewoon open. Linksom of rechtsom komt het toch wel. Balen voor de mensen die op vakantie willen.
Ik heb gelukkig besloten om naar Italië te gaan via Zwitserland. Maar hopelijk is dit geen dominosteen waarna andere landen met dezelfde maatregelen volgen.
Moet eerlijk bekennen dat er echt alleen goed gecheckt werd bij de gondel. Bij de liften gaat zo’n buff wel voldoende zijn. De eerste dag was ik er nog niet van overtuigd dat het echt moest bij de liften dus deed ik ook gewoon m’n buff omhoog en dat werd gewoon geaccepteerd.Cai schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:45:
[...]
Heb je gezien of een buff ook mag? Eventueel bij kinderen?
@renegrunn zo kan het ook, wijs!
Mijn ervaring is dat ze overal je QR scannen en/of het aantal inentingen in willen zien, en niet zozeer de skipas. Ook opmerkelijk is dat ik heb meegemaakt dat iemand die maar 1 prik heeft gehad omdat hij ook een genezenverklaring had ze bij de skipas verkoop moeilijk gaan doen. Als je er dan op aandringt dat ze de QR moeten scannen en vervolgens een groen scherm zien zijn ze pas overtuigd.Blihi schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:43:
[...]
Voor de skipassen is alleen 2G nodig (dus niet 2G+). Dat wordt bij het kopen van de skipas gecontroleerd en vervolgens heb je die skipas weer overal nodig als een soort 2G bewijs (heb ik me laten vertellen door vrienden die onlangs in Oostenrijk zijn geweest).
Hou je niet tegen, maar misschien (net zoals in NL) willen ze de boel wel vertragen? Ik ben het zeker eens dat we er mee moeten leven, maar de maatschappij (lees: kwetsbare/ouderen/niet-vac/ect en wellicht ook de wel-vac) is daar nog niet op ingericht waardoor je overvollen IC's krijgt.LordSinclair schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:50:
[...]
Die hebben ze al. Een ding wat ik de afgelopen 1,5 jaar heb geleerd is dat je op slot kan gooien wat je wilt. Varianten hou je toch niet tegen.
Ik zou ook wel overdag nu 130 willen rijden. Geen hond op de weg, maarja dat mag ook niet. Als je nu je vakantie boekt weet je dat dit een van de gevolgen is. Ik heb mijn vakanties (eind zomer en laatste week oktober) maar een paar dagen van te voren geboekt, door dit gezeik. Sommige beroepen gaat dat niet, maar dat is het risico van nu vakantie boeken en dat zou je nu wel moeten weten na 3x (iets met een gezegde).slow whoop schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:53:
[...]
Die regels wil ik ook accepteren. Maar dat wordt moeilijker naarmate de regels (in mijn ogen) onredelijker worden. Desalniettemin denk ik dus (ik zeg het nu denk ik voor de derde keer) dat ik m'n vakantie moet annuleren.

Maart zou ik sowieso lekker last minute boeken. Buiten het hoofd seizoen dus altijd wel wat te vinden. Heb je ook nog de luxe om het beste weer op te zoeken. Noord/zuid Alpen bijvoorbeeld.Cheesy schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 16:35:
Ik leef mee met iedereen die nu terecht behoorlijk in de stress schiet.
Heb 'm zelf pas in maart staan, maar inmiddels is dit zo slecht voor m'n gemoedsrust dat ik er aan zit te denken om de hele vakantie te annuleren nu dat nog gratis kan.
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Als een land op woensdag maatregelen neemt die op vrijdag in gaan, bijvoorbeeld een dag voordat je zou vertrekken, kun je proberen nog zo slim te zijn, maar risico blijf je mijns inziens altijd lopen, tenzij je op dezelfde dag boekt en vertrekt.SlqmLqck schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:50:
[...]
Ik zou ook wel overdag nu 130 willen rijden. Geen hond op de weg, maarja dat mag ook niet. Als je nu je vakantie boekt weet je dat dit een van de gevolgen is. Ik heb mijn vakanties (eind zomer en laatste week oktober) maar een paar dagen van te voren geboekt, door dit gezeik. Sommige beroepen gaat dat niet, maar dat is het risico van nu vakantie boeken en dat zou je nu wel moeten weten na 3x (iets met een gezegde).
Ik merk dat je me graag de les wilt lezen, maar a) ik heb de regels nergens aan mijn laars gelapt, en dat zal ik ook niet doen, en b) ik heb mijn vakantie niet 3x geboekt. De vakantie die ik zou hebben ging vorig jaar niet door vanwege Corona. Daar kreeg ik een voucher voor die een jaar geldig was, en daarom heb ik mijn vakantie een jaar laten verzetten, het maximum dat mogelijk was. Dat mag jij ontzettend stom van mij vinden. Ik maak bij m'n volgende boeking daarom graag gebruik van jouw alwetendheid en glazen bol.
Ook maar even gecheckt wat het hotel volgend jaar kost met dezelfde data: 1,5 keer zoveel als we nu zouden betalen! Flinke verhoging en dat gaat hem niet worden met die prijs.
Gelukkig nog een weekje staan in maart '22. Kijken of dat doorgaat, anders zal dat de 3x op rij zijn dat we dat hotel annuleren
Dat is ook een beetje het hoogseizoen zo tussen kerst en nieuwjaar: ik heb bewust de tweede week en derde week van januari geboekt, want dan is het hoogseizoen van de winter alweer voorbij. Ik zou trouwens nooit een jaar vooruit boeken.DeBaroN schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:44:
Ben blij dat wij onze wintersport hebben geannuleerd. Zouden 30-12 een week naar Oostenrijk gaan. Wat een gedoe en onzekerheid.
Ook maar even gecheckt wat het hotel volgend jaar kost met dezelfde data: 1,5 keer zoveel als we nu zouden betalen! Flinke verhoging en dat gaat hem niet worden met die prijs.
Gelukkig nog een weekje staan in maart '22. Kijken of dat doorgaat, anders zal dat de 3x op rij zijn dat we dat hotel annuleren
Laat de markt maar lekker zijn werk doen: wij hebben een midweek bij Hotel Lukasmayr geboekt, voor twee volwassenen en een baby voor € 378 halfpension plus op een familiekamer. Ik ben alleen goedkoper in het Zwarte Woud geweest, ook halfpension midweek al dan wel in de zomer
Halfpension plus is ook wel interessant: je krijgt ontbijt, Nachmittagsjause ( soort lunch/snack ) en avondeten. Maar goed ik wil juist niet op de piste verblijven, wellicht scheelt dat ook in de kosten
Mijn geplande reis is verdeeld over drie verschillende accommodaties: wij gaan ook 5 nachten nabij Klagenfurt verblijven, tenminste als tegen die tijd de boel weer versoepeld is. In de grensregio's van Duitsland en België, zijn ze momenteel trouwens ook niet zo blij met de hordes Nederlanders dankzij de lockdown in Nederland

Ik laat me niet uit over of je wel of niet stiekem moet gaan, al denk ik dat je de consequenties van een worst case scenario niet moet onderschatten, maar ik denk niet dat je met scheve gezichten aangekeken gaat worden omdat je gele platen hebt.
Het skiën met een mondkapje valt me mee overigens. Ik heb em gewoon over mijn oren, dus onder mijn helm en trek hem naar beneden bij het skiën. Ik heb zwarte kapjes dus dat ziet er niet eens raar uit. Ik wissel ze wel elke dag en heb een reserve bij me. Eigenlijk iedereen doet het zo. Sommige binden hem vast aan hun helm, dat lijkt ook te werken.
Verder verslapt de 2G controle licht vergeleken met de eerste dagen, maar ik kom op plekken waar je alleen met je skipas kan komen en dus ben je per definitie al gechecked
In de lift wordt veel rekening met elkaar gehouden. In de praktijk zit alles max halfvol als het een paar stoeltjes wachten is en als het rustiger is, zit je alleen. Dat zal natuurlijk in de vakanties niet kunnen.
Al met al is Corona icm wintersport geen probleem, het werkt prima. Geen apresski, maar verder hoef ik niets te laten. Het grote nadeel zijn dus wel inreisbeperkingen en evt sluitingen (maar daar gaat het hier volgens mij nog helemaal niet over).
[ Voor 90% gewijzigd door phobosdeimos op 21-12-2021 22:21 ]
Ze kunnen je eventueel gerechtelijk vervolgen, maar ik kan geen overzicht vinden van wat nou de boetes zijn als je de inreisregels aan je laars lapt. Enige wat ik kon vinden, is dat een positief geteste Oostenrijker een boete van € 1000 kreeg omdat ze zich niet aan de quarantaine hield.ZieMaar! schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:26:
Ik laat me niet uit over of je wel of niet stiekem moet gaan, al denk ik dat je de consequenties van een worst case scenario niet moet onderschatten, maar ik denk niet dat je met scheve gezichten aangekeken gaat worden omdat je gele platen hebt.
Voor Oostenrijkse Staatsburgers en EU burgers, geld een uitzondering wat betreft inreisverbod. Zelfs als je met het vliegtuig uit Zuid Afrika komt....
Alleen je moet wel je reis van tevoren aanmelden, net zoals in Duitsland zag maar. Er bestaan trouwens ook nog uitzonderingen op die quarantaine, alleen daar hebben brave Nederlanders niets aan.
Als je voor de rechter in Oostenrijk dient te verschijnen, dan hoef je niet in quarantaine. En familie redenen die niet opgeschoven kunnen worden. Is alleen de vraag wat verstaan ze daar nou weer onder? Begrafenis ofzo?Bei Personen, die aus unvorhersehbaren, unaufschiebbaren, besonders berücksichtigungswürdigen familiären Gründen oder zu zwingenden Gerichts- oder Behördenterminen einreisen, entfällt die Pflicht zur Quarantäne.
Ja en neeBlackouts schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:10:
[...]
Maart zou ik sowieso lekker last minute boeken. Buiten het hoofd seizoen dus altijd wel wat te vinden. Heb je ook nog de luxe om het beste weer op te zoeken. Noord/zuid Alpen bijvoorbeeld.
Deze is nog doorgeschoven van vorig jaar januari, en we zitten met wat zaken die ons niet flexibel maken.
Onder andere 2 gezinnen, waar er dus ook vrij moeten vragen. En op de mooie plekjes (lees: aan of vlakbij de piste) die betaalbaar zijn was er al verassend veel volgeboekt. Daarnaast willen we ivm kinderen ook niet al te lang reizen. Kortom, als je met z'n tweetjes ben gaat dat wat makkelijker
Ja, het zou eens tijd worden dat de overheid ons toestaat om een willekeurig gekozen week per jaar de kinderen thuis te houden van school. Gewoon lekker op vakantie buiten het hoofdseizoen. Oh, en natuurlijk moet ook de baas daaraan meewerken, dus als je toevallig in het onderwijs werkt moet je ook die week vrij kunnen nemen.Blackouts schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:10:
[...]
Maart zou ik sowieso lekker last minute boeken. Buiten het hoofd seizoen dus altijd wel wat te vinden. Heb je ook nog de luxe om het beste weer op te zoeken. Noord/zuid Alpen bijvoorbeeld.
Nee, helaas, voor veel mensen is dit in de praktijk niet mogelijk. Fijn dat het voor anderen wel kan (ben daar best jaloers op soms).
@Cheesy heeft het over maart. Dat is per definitie laagseizoen. Ik bedoel ook dat je een week plant waarin je wilt gaan en dan pas vlak vantevoren bepaalt waar je heen gaat. Dan kan iedereen dus gewoon vrij vragen/plannen.
@Cheesy
Maar inderdaad, met 2 gezinnen wordt dat lastiger, maar met een klein groepje vrienden gaat dat prima.
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
[ Voor 21% gewijzigd door Blihi op 22-12-2021 08:24 ]
Ten eerste, ik hoef hier niemand de les te lezen, maar als je jezelf nu nog niet kan aanpassen naar de situatie heb je de afgelopen 2 jaar stil gestaan, zegt degene die inmiddels 2x een langere vakantie heeft gehad en 4 korte trips in EU. Een land gaat niet zomaar op slot. Dat kun je wel zien aan de besmettingen en/of ziekenhuis opnames van beide landen. Is er één van de twee redelijk hoog is, is de kans op aanscherpingen mogelijk. Je hoeft dus zeker niet dezelfde dag te boeken, maar 1/2 weken van te voren kun je een goede beslissing maken of cijfers in dat land of jou eigen land niet te hoog zijn. En anders naar een land waar ze het niet zo nauw nemen met corona als jij het niet belangrijk vindt... Kroatie, Hongarije Griekenland? En voor deze winter zal het overal de vraag zijn hoe op het land is. Overal lopen de besmettingen op + de nieuwe variant. Zou me niet gek staan als Italie/Zwitserland dadelijk ook dit soort regels invoert, want iedereen gaat nu omboeken (die kan).slow whoop schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:21:
[...]
Als een land op woensdag maatregelen neemt die op vrijdag in gaan, bijvoorbeeld een dag voordat je zou vertrekken, kun je proberen nog zo slim te zijn, maar risico blijf je mijns inziens altijd lopen, tenzij je op dezelfde dag boekt en vertrekt.
Ik merk dat je me graag de les wilt lezen, maar a) ik heb de regels nergens aan mijn laars gelapt, en dat zal ik ook niet doen, en b) ik heb mijn vakantie niet 3x geboekt. De vakantie die ik zou hebben ging vorig jaar niet door vanwege Corona. Daar kreeg ik een voucher voor die een jaar geldig was, en daarom heb ik mijn vakantie een jaar laten verzetten, het maximum dat mogelijk was. Dat mag jij ontzettend stom van mij vinden. Ik maak bij m'n volgende boeking daarom graag gebruik van jouw alwetendheid en glazen bol.
Wij hebben gewacht tot begin december met boeken. En dan gooien ze daags van te voren een land dicht. Dat had niemand zien aankomen, want toen had nog niemand van omikron gehoord.
Qua tarief helaas nog HS = Hauptsaison: 18.12.2021- 18.03.2022Blackouts schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:07:
@Blihi
@Cheesy heeft het over maart. Dat is per definitie laagseizoen. Ik bedoel ook dat je een week plant waarin je wilt gaan en dan pas vlak vantevoren bepaalt waar je heen gaat. Dan kan iedereen dus gewoon vrij vragen/plannen.
@Cheesy
Maar inderdaad, met 2 gezinnen wordt dat lastiger, maar met een klein groepje vrienden gaat dat prima.
Toevalligerwijze planden ik ook iets langer dan een maand van tevoren mijn reis naar Oostenrijk, al had ik al een week verlof op staan. Ik heb toen besloten om nog een weekje eraan vast te plakken en als ik het een week later had aangevraagd, dan zou ik het niet gekregen hebben.
Zo makkelijk is flexibel op vakantie gaan dus helemaal niet: ik kreeg nu weer een formulier in mijn handen gedrukt, waarbij ik mijn verlofdagen van 2022 dien aan te geven. Terwijl ik geen flauw idee heb welke weken ik dan moet aankruisen

Voor dit jaar heb ik hem dus niet eens ingeleverd en dankzij corona, heb ik nu veel verlof open staan welke ik graag eens zou opnemen. Nu maar hopen dat Nederland maar tijdelijk tot Persona non grata verklaard wordt, of nog beter: helemaal niet! Want er is nog geen officieel bericht, er werd nog over gesproken/gestemd of hoe het Oostenrijkse parlement ook werkt
Ik kan wel begrijpen dat ze wellicht het doen voor de periode tussen kerst en nieuwjaar, alleen een week geleden was het nog met volledige vaccinatie en boosterprik ben je welkom. Daarmee vallen al veel Nederlanders mee af, want wij hebben Hugo de prutser die verantwoordelijk is voor de boostercampagne

Zullen het dan vrijwel allemaal 60+ Nederlanders zijn die nu richting Oostenrijk gaan? Want ik kan mij niet voorstellen, dat iedereen eventjes naar de Bundesrepublik Deutschland gaat voor zijn boosterprik. Of misschien toch getuige de accenten die hoorde, dat waren echt niet allemaal Limburgers met een zachte G die bij de Duitse apotheek met hun waardeloze gele boekje stonden
[ Voor 12% gewijzigd door Weissbier op 22-12-2021 09:00 ]
Ik ben blij dat jij nog 6 keer met vakantie hebt kunnen gaan. Ik zit aan de schoolvakanties gebonden, en als ik 1/2 weken van te voren wil boeken is het aanbod zeer beperkt, en zal ik grote concessies moeten doen aan mijn wensen, als er überhaupt nog iets beschikbaar is. Ook op m'n werk wordt het erg gewaardeerd (en dan druk ik me nog netjes uit) als ik mijn vakantie enkele maanden van te voren doorgeef.SlqmLqck schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:26:
[...]
Ten eerste, ik hoef hier niemand de les te lezen, maar als je jezelf nu nog niet kan aanpassen naar de situatie heb je de afgelopen 2 jaar stil gestaan, zegt degene die inmiddels 2x een langere vakantie heeft gehad en 4 korte trips in EU. Een land gaat niet zomaar op slot. Dat kun je wel zien aan de besmettingen en/of ziekenhuis opnames van beide landen. Is er één van de twee redelijk hoog is, is de kans op aanscherpingen mogelijk. Je hoeft dus zeker niet dezelfde dag te boeken, maar 1/2 weken van te voren kun je een goede beslissing maken of cijfers in dat land of jou eigen land niet te hoog zijn. En anders naar een land waar ze het niet zo nauw nemen met corona als jij het niet belangrijk vindt... Kroatie, Hongarije Griekenland? En voor deze winter zal het overal de vraag zijn hoe op het land is. Overal lopen de besmettingen op + de nieuwe variant. Zou me niet gek staan als Italie/Zwitserland dadelijk ook dit soort regels invoert, want iedereen gaat nu omboeken (die kan).
Als ik dit allemaal doe en ik hoor anderhalve week voordat ik zou vertrekken dat mijn vakantie niet door gaat, door maatregelen die de lokale overheid ineens neemt en per direct in gaan, dan ben ik daarin teleurgesteld. Te meer daar het een vakantie betreft die inmiddels al anderhalf jaar geleden geboekt is, en al een jaar is opgeschoven.
Vervolgens lees ik hier dat ik me gewoon aan de regels moet houden, en dat ik de afgelopen 2 jaar heb stil gestaan. Ik vraag me oprecht af of dit nu echt een gevalletje eigen schuld dikke bult is. Ik vind van niet. Heel fijn dat jij straks over een maand voor een habbekrats een vakantie kunt boeken waar je dan twee weken later na toe gaat. Maar dat kan je niet omdat je slimmer bent, maar omdat je in een andere positie verkeert dan ik.
Moet deze sowieso voor Tirol of alleen als we op de zwarte lijst komen te staan?Weissbier schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:44:
[...]
Alleen je moet wel je reis van tevoren aanmelden, net zoals in Duitsland zag maar. Er bestaan trouwens ook nog uitzonderingen op die quarantaine, alleen daar hebben brave Nederlanders niets aan.
Als we op de zwarte lijst komen moeten we in quarantaine, ongeacht wat je vaccinatie/test status is. Daar helpt dat formulier niets aan.
Of dit nog positief uitpakt is echter maar afwachten.Kritik an solchen Maßnahmen kam nicht nur von der Tourismuswirtschaft, sondern auch von Expertenseite: „Es war sinnvoll, ganz am Anfang Einreisebeschränkungen zu verhängen, um ein paar Tage zu gewinnen. Aber jetzt, wo sich Omikron in unserem Land ausbreitet, wird das nichts mehr signifikant reduzieren“, sagte der Molekularbiologe Ulrich Elling am Dienstagabend in der „ZiB 2".
https://liveblog.tt.com/4...l-mit-vielen-fragezeichen
Dan beslis ik of ik zaterdag zoals gepland vertrek of morgenochtend om sluiting voor te zijn.
Verplaatst naar 14:30.Jebus4life schreef op woensdag 22 december 2021 @ 14:00:
Ik heb hem op de achtergrond openstaan, maar weinig beweging. Ze raken er precies niet echt uit...
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
In Afrika is dat typisch teken van een staatsgreep

[ Voor 14% gewijzigd door Jebus4life op 22-12-2021 14:32 ]
Maximaal 25 mensen binnen zonder zitplaatsen