Toon posts:

[Vakantie] Het Grote 2020/2021/2022 Wintersport topic! Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• hoevenpe
  • Registratie: juni 2000
  • Nu online
ZieMaar! schreef op woensdag 17 november 2021 @ 19:41:
De kans dat apresski dicht is, is natuurlijk wel aanwezig…Stel dat het puur skiën is, heb je er dan nog lol in?
Verwacht jij dat je overdag buiten nog een biertje kunt drinken of wordt het helemaal drooggelegd?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 00:00

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik heb echt geen idee @hoevenpe .
Ik red me persoonlijk wel als het puur skiën wordt, al zou ik een lunch wel missen. Een biertje drink ik wel in mijn appartement.

Maar ik weet t niet. Het gaat wel echt slecht nu daar…

• jopie
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 23:18
Ik heb er geen verstand van, maar heb wel het gevoel dat ze in Oostenrijk nu heel zwaar inzetten met maatregelen om over 4 weken zo laag mogelijk in de cijfers aan het seizoen te beginnen. Ze zullen toch in die 9 weken 75% van hun omzet maken denk ik.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Dat denk ik ook @jopie . Zeker de 2 kerstweken doen er al echt toe, maar we zullen zien. Andere landen zien er nu nog goed uit, dat zal ook meespelen.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De opening van het skiseizoen in Oostenrijk komt steeds dichterbij.
Maar of dat ook met (buitenlandse) skiërs gaat zijn...?

https://orf.at/stories/3236982/

Breaking News
Lockdown für OÖ und Salzburg fix

Oberösterreichs Landeshauptmann Thomas Stelzer (ÖVP) hat am Donnerstag im Landtag im Rahmen der Beantwortung einer dringlichen Anfrage der NEOS angekündigt, dass Oberösterreich und Salzburg nächste Woche in den Lockdown gehen, wenn es zu keinem bundesweiten Lockdown kommt. Er reagierte damit auf tagelange Appelle von Fachleuten und Hilferufen aus den Intensivstationen. Die nächsten bundesweiten Maßnahmen könnten bei der Landeshauptleutekonferenz am Freitag beschlossen werden.

Mooie Plaatjes   

• DeBaroN
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 22:32
ehtweak schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:53:
De opening van het skiseizoen in Oostenrijk komt steeds dichterbij.
Maar of dat ook met (buitenlandse) skiërs gaat zijn...?

https://orf.at/stories/3236982/

Breaking News
Lockdown für OÖ und Salzburg fix

Oberösterreichs Landeshauptmann Thomas Stelzer (ÖVP) hat am Donnerstag im Landtag im Rahmen der Beantwortung einer dringlichen Anfrage der NEOS angekündigt, dass Oberösterreich und Salzburg nächste Woche in den Lockdown gehen, wenn es zu keinem bundesweiten Lockdown kommt. Er reagierte damit auf tagelange Appelle von Fachleuten und Hilferufen aus den Intensivstationen. Die nächsten bundesweiten Maßnahmen könnten bei der Landeshauptleutekonferenz am Freitag beschlossen werden.
In het Nederlands samengevat:

https://www.wintersport.n...gerland-en-oberosterreich

• Cai
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:34
Geboekt via Tui en “mogen” kosteloos omboeken of annuleren tegen 30% van de kostprijs.

Het nieuwe skiseizoen is nog niet bekend bij Tui, dus doorrollen naar volgend jaar kan niet. We hebben de zomervakantie al geboekt, dus dat is ook geen optie.

Iemand een idee wat nu gebruikelijk is als je geen QR code kunt overleggen? Het hotel mag je immers niet aannemen. Wij hebben geboekt toen heel de 2g discussie niet bestond

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:20
Cai schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:11:
Geboekt via Tui en “mogen” kosteloos omboeken of annuleren tegen 30% van de kostprijs.

Het nieuwe skiseizoen is nog niet bekend bij Tui, dus doorrollen naar volgend jaar kan niet. We hebben de zomervakantie al geboekt, dus dat is ook geen optie.

Iemand een idee wat nu gebruikelijk is als je geen QR code kunt overleggen? Het hotel mag je immers niet aannemen. Wij hebben geboekt toen heel de 2g discussie niet bestond
Er is een ander topic over coronamaatregelen in het buitenland tijdens vakanties. Eerder is al gevraagd om de discussie daar te voeren en het in dit topic te beperkten tot de wintersport zelf. Best logisch dat een berichtje over een lockdown wordt gedeeld, maar uitgebreid je eigen situatie met coronaproblematiek bespreken, daar is dat andere topic beter voor geschikt.

Zie hier:
ZieMaar! schreef op donderdag 11 november 2021 @ 08:35:
[modbreak]Zullen we hier bij de wintersport houden? Ik snap de relevantie op zich natuurlijk wel, maar aangezien ik natuurlijk ook moderator van het Corona subforum ben voel ik me genoodzaakt jullie daar op te wijzen :).

Daar is een specifiek topic over de maatregelen rondom vakanties en kunnen beleidskeuzes rondom vaccinaties etc besproken worden. Ik snap dat de lijn nu dun is, maar laten we hier vooral de nadruk op de wintersport houden.[/]
Verder, wat je moet doen als je geen QR-code kunt overleggen, daar heb ik wel een antwoord op, maar dat is ten eerste dus offtopic en ten tweede waarschijnlijk niet het antwoord dat je wilt horen. :)

[Voor 21% gewijzigd door dreamscape op 19-11-2021 09:07]

Punctuality is the politeness of kings

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Inmiddels is duidelijk dat Oostenrijk in zijn geheel voor 10 dagen (maximaal 20) in lockdown gaat. Na die 20 dagen gelden mogelijk de lockdown regels nog wel voor niet gevaccineerden en ze combineren het met een vaccinatieplicht.

Zou het dan toch goedkomen met mijn geplande reisje voor de 18e ;)?

• dreamscape
ZieMaar! schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:07:
Hé, je vergeet je eigen modbreak... ;)

• JanvdVeer
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 26-11 15:37
ZieMaar! schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:07:
Heb zelf een reis staan van woensdag 15 tot en met zaterdag 18 december...
Als ik dit bericht zo lees gaat de lockdown idd uiterlijk door tot de 12e, maar gezien de historie heb ik daar weinig vertrouwen in...

Der Lockdown endet für Geimpfte und Genesene nach 20 Tagen (spätestens am 12.12.) automatisch. Für Ungeimpfte sollen die Maßnahmen auch danach gelten.

Vervelende is ook dat ik alleen volledig mijn geld terug krijg als er een lockdown is voor iedereen (en we dus niet mogen komen), dus kan (/ wil) nu ook geen alternatief boeken :(

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 00:44

JB

Cédric roelt!

Cai schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:11:

Hier zelfde schuitje maar wel met "Flex" optie omdat ik bij Duitse Tui geboekt heb via Nederlandse Tui 8)7

Reizen worden nu geannuleerd en terug betaald als je ten tijden van de lockdown zou gaan. Ze bekijken het 2 weken van te voren zover ik begrijp. Ik heb sowieso de optie om 15 dagen vtv te annuleren (Flex) dus geeft iets meer spelingsruimte maar blijft billen knijpen.

Booster voor mijn vrouw is afgehecht, dus op basis van 2G hebben wij geen uitdagingen (meer) hopelijk. De vraag die overblijft, wat gaat Oostenrijk doen na 12 december...

Mijn boefje is liev!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik heb inmiddels een backup plan. Plan A) is/was ski amadé vanuit een centrale plek, plan b) (bij weinig sneeuw) Ski Arlberg vanuit Warth en nu c) wat missende Dolomieten gebiedjes vinken (3Zinnen, Kronplatz, Gitschberg)

Frankrijk en Zwitserland zijn geen optie, daar heeft men al vakantie en in drukte skiën vind ik niets.

• JB

JB

Cédric roelt!

ZieMaar! schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:41:
Ik heb inmiddels een backup plan. Plan A) is/was ski amadé vanuit een centrale plek, plan b) (bij weinig sneeuw) Ski Arlberg vanuit Warth en nu c) wat missende Dolomieten gebiedjes vinken (3Zinnen, Kronplatz, Gitschberg)

Frankrijk en Zwitserland zijn geen optie, daar heeft men al vakantie en in drukte skiën vind ik niets.
Wat is daar backup aan? Qua termijn je af wil reizen?

Mijn boefje is liev!

• Jazzper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 26-11 19:05

Jazzper

BB4E^Guerilla

Had er twee op de prikker voor dit voorjaar maar ik reken al lichtjes op niet doorgaan:
1e week januari Pec pod snezkou in reuzengebergte in Tsjechië
laatste week januari Sölden, Oostenrijk.

terwijl er geen glazen bol is nu al stress om geldigheid 2e prik, lockdowns en annuleringsopties :D
Tsjechië gaat door het plafond qua besmettingen en Oostenrijk is ook streng.

Iemand nog een glazen bol te leen?

En dan te bedenken dat ik in 2020 twee weken voor de grote Italië uitbraak nog als haringen in een ton elke avond in Ischgl stond. Dat zie ik niet echt meer voor me haha.

edit: oh wacht, maar omdat het over wintersport moet gaan nog even wat inhoudelijks:
Ik heb vroeger vaak geskieed en gesnowboard maar daarna een hele periode niet. In 2020 weer opgepakt met succes en toen alles gehuurd. Nu ik in 2022 dus twee keer wil en ook komende jaren misschien toch maar wat gaan shoppen voor materiaal. Qua kleding heb ik al veel, maar skies/boots/etc niet. Was daar geen vuistregel voor? Meer dan 3x in 5 jaar gaan ofzo?

[Voor 27% gewijzigd door Jazzper op 22-11-2021 13:33]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• JB

JB

Cédric roelt!

Jazzper schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:31:

edit: oh wacht, maar omdat het over wintersport moet gaan nog even wat inhoudelijks:
Ik heb vroeger vaak geskieed en gesnowboard maar daarna een hele periode niet. In 2020 weer opgepakt met succes en toen alles gehuurd. Nu ik in 2022 dus twee keer wil en ook komende jaren misschien toch maar wat gaan shoppen voor materiaal. Qua kleding heb ik al veel, maar skies/boots/etc niet. Was daar geen vuistregel voor? Meer dan 3x in 5 jaar gaan ofzo?
Ik heb eigen schoenen en stokken (Leki want handig los/vast). Ski's huur ik nog altijd omdat ik geen Hollanders op mijn latten wil hebben :+

Ander vraagje; ik moet van mijn vrouw een helm. Ergens heeft ze gelijk, want veiliger en ik begin op te vallen met alleen een muts op de piste na 20 jaar zonder :+ Mensen ervaring met vizier aan de helm? Is dat fijn? Sluit dat goed af zoals een bril?

[Voor 15% gewijzigd door JB op 22-11-2021 13:53]

Mijn boefje is liev!

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 00:07
JB schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:49:
[...]

Ik heb eigen schoenen en stokken (Leki want handig los/vast). Ski's huur ik nog altijd omdat ik geen Hollanders op mijn latten wil hebben :+

Ander vraagje; ik moet van mijn vrouw een helm. Ergens heeft ze gelijk, want veiliger en ik begin op te vallen met alleen een muts op de piste na 20 jaar zonder :+ Mensen ervaring met vizier aan de helm? Is dat fijn? Sluit dat goed af zoals een bril?
ik ben weer terug gegaan naar losse goggles plus helm. Kon mijn helm + vizier liggen, maar vond de wind die er onderdoor kwam niet fijn.

• Cai
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:34
JB schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:27:
[...]

Hier zelfde schuitje maar wel met "Flex" optie omdat ik bij Duitse Tui geboekt heb via Nederlandse Tui 8)7

Reizen worden nu geannuleerd en terug betaald als je ten tijden van de lockdown zou gaan. Ze bekijken het 2 weken van te voren zover ik begrijp. Ik heb sowieso de optie om 15 dagen vtv te annuleren (Flex) dus geeft iets meer spelingsruimte maar blijft billen knijpen.

Booster voor mijn vrouw is afgehecht, dus op basis van 2G hebben wij geen uitdagingen (meer) hopelijk. De vraag die overblijft, wat gaat Oostenrijk doen na 12 december...
Gebeld, gebeld en nogmaals gebeld. Na het derde telefoontje waarbij ik aangaf het nogal debiel vond om te moeten wachten tot tweede week december of ik kosteloos zou mogen annuleren, terwijl wij nu al besloten hebben om niet te gaan, ging Tui daarin mee. De reis is geannuleerd met volledige teruggave. Ik hoef niet om te boeken naar een andere reis.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
JB schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:15:
[...]

Wat is daar backup aan? Qua termijn je af wil reizen?
Ik wil de 18e weg (van december). Plan a) en b) zijn weertechnisch uitwisselbaar en plan c is backup voor als Oostenrijk dicht blijft.

Als ook Italië dichtgaat, dan laat ik deze week schieten.

• JB

JB

Cédric roelt!

renegrunn schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:16:
[...]

ik ben weer terug gegaan naar losse goggles plus helm. Kon mijn helm + vizier liggen, maar vond de wind die er onderdoor kwam niet fijn.
Dit hoor ik ook veelal als niet fijn. Nog even bedenken. Aanrader qua merk? Ski bril heb ik al (jaren).

Mijn boefje is liev!

• larrylaffer
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 23:17
JB schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:18:
[...]

Dit hoor ik ook veelal als niet fijn. Nog even bedenken. Aanrader qua merk? Ski bril heb ik al (jaren).
Ik heb er al een heel aantal gehad maar zweer bij mijn huidige Giro helm (lekker licht), maar gaan passen en vooral afgaan op wat lekker zit is beter. En vergeet dan niet je skibril mee te nemen, want helm en bril zijn naar mijn idee niet altijd 100% 'compatible'.

• Jebus4life
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 07:01
[...]

Als brildrager ben ik zéér tevreden over mijn helm met vizier (Sinner Titan). Mocht ik geen brildrager zijn zou ik ook voor een gewone skibril gaan.

Hoewel dat naar het schijnt al veel beter is dan vroeger vind ik mijn bril maar gewrongen in zo'n skibril zitten.

• mormegilmaster
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 00:11
[...]

Persoonlijk vind ik het er echt niet uitzien, zo'n vizierhelm, de meesten zien eruit als scooter helmen.

Dat gezegd hebbende, ski ik wel al jaren met een gewone helm en goggles. Je zit met je vizierhelm over t algemeen ook vast aan 1 type lens, terwijl je bij de meeste moderne goggles wel de optie hebt om meerdere lenzen te kunnen gebruiken. Ideaal om een lekker lichte roze te hebben voor die slechtweerdagen.
Als je toch zo'n ding wil zou ik beginnen bij de merken die ook een goede kwaliteit lens kunnen bieden, zoals Alpina of oakley.

• JB

JB

Cédric roelt!

@mormegilmaster ik heb een Carrera bril. Geel glas, dikke prima. Ik gebruik die alleen tijdens minder weer. Anders heb ik ski-zonnebril van Uvex met setjes glazen :)

[Voor 8% gewijzigd door JB op 25-11-2021 08:49]

Mijn boefje is liev!

• dreamscape
JB schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:49:
@mormegilmaster ik heb een Carrera bril. Geel glas, dikke prima. Ik gebruik die alleen tijdens minder weer. Anders heb ik ski-zonnebril van Uvex met setjes glazen :)
Hier ongeveer net zo. Ik gebruik eigenlijk altijd mijn sportbril op sterkte met een oranje shield. Ik heb een skibril die over mijn reguliere bril heen kan, maar toch zit de boel niet echt comfortabel en beslaat het spul vrij snel. Ik neem hem ieder jaar (nou ja, in 2020 en 2021 dus niet ;( ) mee, maar tot nu toe heb ik nog niet vaak 'minder weer' gehad dat ik hem echt nodig had. :)

• JB

JB

Cédric roelt!

dreamscape schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:52:
[...]

Hier ongeveer net zo. Ik gebruik eigenlijk altijd mijn sportbril op sterkte met een oranje shield. Ik heb een skibril die over mijn reguliere bril heen kan, maar toch zit de boel niet echt comfortabel en beslaat het spul vrij snel. Ik neem hem ieder jaar (nou ja, in 2020 en 2021 dus niet ;( ) mee, maar tot nu toe heb ik nog niet vaak 'minder weer' gehad dat ik hem echt nodig had. :)
Herkenbaar. Moet hier ook echt gek doen of flink sneeuwen wil ik die grote bril gebruiken.

Mijn boefje is liev!

• mormegilmaster
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 00:11
JB schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:49:
Dat klinkt als een dikke prima setup qua wat je voor je ogen kan doen dan toch? Ik zou lekker een stel helmen gaan passen en een kiezen die bevalt. Je doet er rustig 5 jaar mee, dus t kan even afschrijven.

• FRANQ
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 04:01
https://skiinformatie.nl/...skiliften-en-boosterprik/

Ik wil hier geen corona discussie starten.

Maar dit bericht is wel van toepassing op de wintersport.

Ik heb het vermoeden dat dit het einde is van mijn wintersport vakantie.

Onze ouders zijn wel op de leeftijd dat een booster er snel aan zit te komen. Zij zouden dus wel kunnen gaan. Maar wij en onze broers/zwagers allemaal niet.

:/

Is er iemand die een bron op de site van de Franse overheid heeft? Ik hoop nu eigenlijk dat de journalisten het verkeerd geïnterpreteerd hebben, en dat de booster NA 7 maanden moet in plaats van ervoor.
Dat zou voor ons alles oplossen.

Edit, zouden ze het dan toch verkeerd geïnterpreteerd hebben?
Zie de alinea met booster in oranje aangeestreept.

https://www.diplomatie.go...eign-nationals-in-france/

[Voor 29% gewijzigd door FRANQ op 27-11-2021 00:14. Reden: Toevoeging]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee