Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik red me persoonlijk wel als het puur skiën wordt, al zou ik een lunch wel missen. Een biertje drink ik wel in mijn appartement.
Maar ik weet t niet. Het gaat wel echt slecht nu daar…
Maar of dat ook met (buitenlandse) skiërs gaat zijn...?
https://orf.at/stories/3236982/
Breaking News
Lockdown für OÖ und Salzburg fix
Oberösterreichs Landeshauptmann Thomas Stelzer (ÖVP) hat am Donnerstag im Landtag im Rahmen der Beantwortung einer dringlichen Anfrage der NEOS angekündigt, dass Oberösterreich und Salzburg nächste Woche in den Lockdown gehen, wenn es zu keinem bundesweiten Lockdown kommt. Er reagierte damit auf tagelange Appelle von Fachleuten und Hilferufen aus den Intensivstationen. Die nächsten bundesweiten Maßnahmen könnten bei der Landeshauptleutekonferenz am Freitag beschlossen werden.
In het Nederlands samengevat:ehtweak schreef op donderdag 18 november 2021 @ 11:53:
De opening van het skiseizoen in Oostenrijk komt steeds dichterbij.
Maar of dat ook met (buitenlandse) skiërs gaat zijn...?
https://orf.at/stories/3236982/
Breaking News
Lockdown für OÖ und Salzburg fix
Oberösterreichs Landeshauptmann Thomas Stelzer (ÖVP) hat am Donnerstag im Landtag im Rahmen der Beantwortung einer dringlichen Anfrage der NEOS angekündigt, dass Oberösterreich und Salzburg nächste Woche in den Lockdown gehen, wenn es zu keinem bundesweiten Lockdown kommt. Er reagierte damit auf tagelange Appelle von Fachleuten und Hilferufen aus den Intensivstationen. Die nächsten bundesweiten Maßnahmen könnten bei der Landeshauptleutekonferenz am Freitag beschlossen werden.
https://www.wintersport.n...gerland-en-oberosterreich
Het nieuwe skiseizoen is nog niet bekend bij Tui, dus doorrollen naar volgend jaar kan niet. We hebben de zomervakantie al geboekt, dus dat is ook geen optie.
Iemand een idee wat nu gebruikelijk is als je geen QR code kunt overleggen? Het hotel mag je immers niet aannemen. Wij hebben geboekt toen heel de 2g discussie niet bestond
Er is een ander topic over coronamaatregelen in het buitenland tijdens vakanties. Eerder is al gevraagd om de discussie daar te voeren en het in dit topic te beperkten tot de wintersport zelf. Best logisch dat een berichtje over een lockdown wordt gedeeld, maar uitgebreid je eigen situatie met coronaproblematiek bespreken, daar is dat andere topic beter voor geschikt.Cai schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:11:
Geboekt via Tui en “mogen” kosteloos omboeken of annuleren tegen 30% van de kostprijs.
Het nieuwe skiseizoen is nog niet bekend bij Tui, dus doorrollen naar volgend jaar kan niet. We hebben de zomervakantie al geboekt, dus dat is ook geen optie.
Iemand een idee wat nu gebruikelijk is als je geen QR code kunt overleggen? Het hotel mag je immers niet aannemen. Wij hebben geboekt toen heel de 2g discussie niet bestond
Zie hier:
Verder, wat je moet doen als je geen QR-code kunt overleggen, daar heb ik wel een antwoord op, maar dat is ten eerste dus offtopic en ten tweede waarschijnlijk niet het antwoord dat je wilt horen.ZieMaar! schreef op donderdag 11 november 2021 @ 08:35:
[modbreak]Zullen we hier bij de wintersport houden? Ik snap de relevantie op zich natuurlijk wel, maar aangezien ik natuurlijk ook moderator van het Corona subforum ben voel ik me genoodzaakt jullie daar op te wijzen.
Daar is een specifiek topic over de maatregelen rondom vakanties en kunnen beleidskeuzes rondom vaccinaties etc besproken worden. Ik snap dat de lijn nu dun is, maar laten we hier vooral de nadruk op de wintersport houden.[/]
[ Voor 21% gewijzigd door dreamscape op 19-11-2021 09:07 ]
Punctuality is the politeness of kings
Zou het dan toch goedkomen met mijn geplande reisje voor de 18e
Hé, je vergeet je eigen modbreak...ZieMaar! schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:07:
Zou het dan toch goedkomen met mijn geplande reisje voor de 18e?
Heb zelf een reis staan van woensdag 15 tot en met zaterdag 18 december...ZieMaar! schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:07:
Zou het dan toch goedkomen met mijn geplande reisje voor de 18e?
Als ik dit bericht zo lees gaat de lockdown idd uiterlijk door tot de 12e, maar gezien de historie heb ik daar weinig vertrouwen in...
Der Lockdown endet für Geimpfte und Genesene nach 20 Tagen (spätestens am 12.12.) automatisch. Für Ungeimpfte sollen die Maßnahmen auch danach gelten.
Vervelende is ook dat ik alleen volledig mijn geld terug krijg als er een lockdown is voor iedereen (en we dus niet mogen komen), dus kan (/ wil) nu ook geen alternatief boeken
Hier zelfde schuitje maar wel met "Flex" optie omdat ik bij Duitse Tui geboekt heb via Nederlandse TuiCai schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:11:
Geboekt via Tui en “mogen” kosteloos omboeken of annuleren tegen 30% van de kostprijs.

Reizen worden nu geannuleerd en terug betaald als je ten tijden van de lockdown zou gaan. Ze bekijken het 2 weken van te voren zover ik begrijp. Ik heb sowieso de optie om 15 dagen vtv te annuleren (Flex) dus geeft iets meer spelingsruimte maar blijft billen knijpen.
Booster voor mijn vrouw is afgehecht, dus op basis van 2G hebben wij geen uitdagingen (meer) hopelijk. De vraag die overblijft, wat gaat Oostenrijk doen na 12 december...
Mijn boefje is liev!
Frankrijk en Zwitserland zijn geen optie, daar heeft men al vakantie en in drukte skiën vind ik niets.
Wat is daar backup aan? Qua termijn je af wil reizen?ZieMaar! schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:41:
Ik heb inmiddels een backup plan. Plan A) is/was ski amadé vanuit een centrale plek, plan b) (bij weinig sneeuw) Ski Arlberg vanuit Warth en nu c) wat missende Dolomieten gebiedjes vinken (3Zinnen, Kronplatz, Gitschberg)
Frankrijk en Zwitserland zijn geen optie, daar heeft men al vakantie en in drukte skiën vind ik niets.
Mijn boefje is liev!
1e week januari Pec pod snezkou in reuzengebergte in Tsjechië
laatste week januari Sölden, Oostenrijk.
terwijl er geen glazen bol is nu al stress om geldigheid 2e prik, lockdowns en annuleringsopties
Tsjechië gaat door het plafond qua besmettingen en Oostenrijk is ook streng.
Iemand nog een glazen bol te leen?
En dan te bedenken dat ik in 2020 twee weken voor de grote Italië uitbraak nog als haringen in een ton elke avond in Ischgl stond. Dat zie ik niet echt meer voor me haha.
edit: oh wacht, maar omdat het over wintersport moet gaan nog even wat inhoudelijks:
Ik heb vroeger vaak geskieed en gesnowboard maar daarna een hele periode niet. In 2020 weer opgepakt met succes en toen alles gehuurd. Nu ik in 2022 dus twee keer wil en ook komende jaren misschien toch maar wat gaan shoppen voor materiaal. Qua kleding heb ik al veel, maar skies/boots/etc niet. Was daar geen vuistregel voor? Meer dan 3x in 5 jaar gaan ofzo?
[ Voor 27% gewijzigd door Jazzper op 22-11-2021 13:33 ]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ik heb eigen schoenen en stokken (Leki want handig los/vast). Ski's huur ik nog altijd omdat ik geen Hollanders op mijn latten wil hebbenJazzper schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:31:
edit: oh wacht, maar omdat het over wintersport moet gaan nog even wat inhoudelijks:
Ik heb vroeger vaak geskieed en gesnowboard maar daarna een hele periode niet. In 2020 weer opgepakt met succes en toen alles gehuurd. Nu ik in 2022 dus twee keer wil en ook komende jaren misschien toch maar wat gaan shoppen voor materiaal. Qua kleding heb ik al veel, maar skies/boots/etc niet. Was daar geen vuistregel voor? Meer dan 3x in 5 jaar gaan ofzo?
Ander vraagje; ik moet van mijn vrouw een helm. Ergens heeft ze gelijk, want veiliger en ik begin op te vallen met alleen een muts op de piste na 20 jaar zonder
[ Voor 15% gewijzigd door JB op 22-11-2021 13:53 ]
Mijn boefje is liev!
ik ben weer terug gegaan naar losse goggles plus helm. Kon mijn helm + vizier liggen, maar vond de wind die er onderdoor kwam niet fijn.JB schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:49:
[...]
Ik heb eigen schoenen en stokken (Leki want handig los/vast). Ski's huur ik nog altijd omdat ik geen Hollanders op mijn latten wil hebben
Ander vraagje; ik moet van mijn vrouw een helm. Ergens heeft ze gelijk, want veiliger en ik begin op te vallen met alleen een muts op de piste na 20 jaar zonderMensen ervaring met vizier aan de helm? Is dat fijn? Sluit dat goed af zoals een bril?
Gebeld, gebeld en nogmaals gebeld. Na het derde telefoontje waarbij ik aangaf het nogal debiel vond om te moeten wachten tot tweede week december of ik kosteloos zou mogen annuleren, terwijl wij nu al besloten hebben om niet te gaan, ging Tui daarin mee. De reis is geannuleerd met volledige teruggave. Ik hoef niet om te boeken naar een andere reis.JB schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:27:
[...]
Hier zelfde schuitje maar wel met "Flex" optie omdat ik bij Duitse Tui geboekt heb via Nederlandse Tui![]()
Reizen worden nu geannuleerd en terug betaald als je ten tijden van de lockdown zou gaan. Ze bekijken het 2 weken van te voren zover ik begrijp. Ik heb sowieso de optie om 15 dagen vtv te annuleren (Flex) dus geeft iets meer spelingsruimte maar blijft billen knijpen.
Booster voor mijn vrouw is afgehecht, dus op basis van 2G hebben wij geen uitdagingen (meer) hopelijk. De vraag die overblijft, wat gaat Oostenrijk doen na 12 december...
Ik wil de 18e weg (van december). Plan a) en b) zijn weertechnisch uitwisselbaar en plan c is backup voor als Oostenrijk dicht blijft.JB schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:15:
[...]
Wat is daar backup aan? Qua termijn je af wil reizen?
Als ook Italië dichtgaat, dan laat ik deze week schieten.
Dit hoor ik ook veelal als niet fijn. Nog even bedenken. Aanrader qua merk? Ski bril heb ik al (jaren).renegrunn schreef op maandag 22 november 2021 @ 14:16:
[...]
ik ben weer terug gegaan naar losse goggles plus helm. Kon mijn helm + vizier liggen, maar vond de wind die er onderdoor kwam niet fijn.
Mijn boefje is liev!
Ik heb er al een heel aantal gehad maar zweer bij mijn huidige Giro helm (lekker licht), maar gaan passen en vooral afgaan op wat lekker zit is beter. En vergeet dan niet je skibril mee te nemen, want helm en bril zijn naar mijn idee niet altijd 100% 'compatible'.JB schreef op maandag 22 november 2021 @ 15:18:
[...]
Dit hoor ik ook veelal als niet fijn. Nog even bedenken. Aanrader qua merk? Ski bril heb ik al (jaren).
Als brildrager ben ik zéér tevreden over mijn helm met vizier (Sinner Titan). Mocht ik geen brildrager zijn zou ik ook voor een gewone skibril gaan.JB schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:49:
[...]
Ik heb eigen schoenen en stokken (Leki want handig los/vast). Ski's huur ik nog altijd omdat ik geen Hollanders op mijn latten wil hebben
Ander vraagje; ik moet van mijn vrouw een helm. Ergens heeft ze gelijk, want veiliger en ik begin op te vallen met alleen een muts op de piste na 20 jaar zonderMensen ervaring met vizier aan de helm? Is dat fijn? Sluit dat goed af zoals een bril?
Hoewel dat naar het schijnt al veel beter is dan vroeger vind ik mijn bril maar gewrongen in zo'n skibril zitten.
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Persoonlijk vind ik het er echt niet uitzien, zo'n vizierhelm, de meesten zien eruit als scooter helmen.JB schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:49:
[...]
Dat gezegd hebbende, ski ik wel al jaren met een gewone helm en goggles. Je zit met je vizierhelm over t algemeen ook vast aan 1 type lens, terwijl je bij de meeste moderne goggles wel de optie hebt om meerdere lenzen te kunnen gebruiken. Ideaal om een lekker lichte roze te hebben voor die slechtweerdagen.
Als je toch zo'n ding wil zou ik beginnen bij de merken die ook een goede kwaliteit lens kunnen bieden, zoals Alpina of oakley.
[ Voor 8% gewijzigd door JB op 25-11-2021 08:49 ]
Mijn boefje is liev!
Hier ongeveer net zo. Ik gebruik eigenlijk altijd mijn sportbril op sterkte met een oranje shield. Ik heb een skibril die over mijn reguliere bril heen kan, maar toch zit de boel niet echt comfortabel en beslaat het spul vrij snel. Ik neem hem ieder jaar (nou ja, in 2020 en 2021 dus nietJB schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:49:
@mormegilmaster ik heb een Carrera bril. Geel glas, dikke prima. Ik gebruik die alleen tijdens minder weer. Anders heb ik ski-zonnebril van Uvex met setjes glazen
Herkenbaar. Moet hier ook echt gek doen of flink sneeuwen wil ik die grote bril gebruiken.dreamscape schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:52:
[...]
Hier ongeveer net zo. Ik gebruik eigenlijk altijd mijn sportbril op sterkte met een oranje shield. Ik heb een skibril die over mijn reguliere bril heen kan, maar toch zit de boel niet echt comfortabel en beslaat het spul vrij snel. Ik neem hem ieder jaar (nou ja, in 2020 en 2021 dus niet) mee, maar tot nu toe heb ik nog niet vaak 'minder weer' gehad dat ik hem echt nodig had.
Mijn boefje is liev!
Dat klinkt als een dikke prima setup qua wat je voor je ogen kan doen dan toch? Ik zou lekker een stel helmen gaan passen en een kiezen die bevalt. Je doet er rustig 5 jaar mee, dus t kan even afschrijven.JB schreef op donderdag 25 november 2021 @ 08:49:
@mormegilmaster ik heb een Carrera bril. Geel glas, dikke prima. Ik gebruik die alleen tijdens minder weer. Anders heb ik ski-zonnebril van Uvex met setjes glazen
Ik wil hier geen corona discussie starten.
Maar dit bericht is wel van toepassing op de wintersport.
Ik heb het vermoeden dat dit het einde is van mijn wintersport vakantie.
Onze ouders zijn wel op de leeftijd dat een booster er snel aan zit te komen. Zij zouden dus wel kunnen gaan. Maar wij en onze broers/zwagers allemaal niet.

Is er iemand die een bron op de site van de Franse overheid heeft? Ik hoop nu eigenlijk dat de journalisten het verkeerd geïnterpreteerd hebben, en dat de booster NA 7 maanden moet in plaats van ervoor.
Dat zou voor ons alles oplossen.
Edit, zouden ze het dan toch verkeerd geïnterpreteerd hebben?
Zie de alinea met booster in oranje aangeestreept.
:strip_exif()/f/image/a6wPHEOjotLJ1CjKctsUamMO.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.diplomatie.go...eign-nationals-in-france/
[ Voor 29% gewijzigd door FRANQ op 27-11-2021 00:14 . Reden: Toevoeging ]
Ik begin er langzaam vanuit te gaan dat nu voor het derde jaar op rij onze wintersport niet door gaatFRANQ schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 23:56:
https://skiinformatie.nl/...skiliften-en-boosterprik/
Ik heb het vermoeden dat dit het einde is van mijn wintersport vakantie.
Wij gaan pas in maart dus er kan nog een hoop gebeuren. Als Oostenrijk zich aan de 9 maanden na laatste prik blijft houden dan gaat het ons nét lukken. Maar dat land lijkt zich steeds meer te sluiten. Kleine hoop is dat iedereen daar op 1 februari gevaccineerd moet zijn en dan in theorie alles open zou kunnen. (Apreski boeit ons niet meer zo, als we maar wat kunnen eten en drinken op dit piste). We hadden een uitwijk naar ValTo in gedachte, maar met de 7 maanden na laatste prik gaan we dat net niét halen. Italië laat sowieso maar zitten, dan blijft Zwitserland over waar nu iedereen op zal gaan duiken en er of niet tussen te komen is, of de prijzen zullen bizar zijn.
Echt van álles wat met COVID te maken heeft vind ik de wintersport het aller ergst
Wij hebben de helm ultiem uitgesteld tot we een jaar of 5 geleden in Oostenrijk echt de allerlaatste waren en je gewoon minachtend werd aangekeken door alle helmdragers... En... het valt allemaal mee en ik was na een dagje al gehecht aan m'n helm-met-vizierJB schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:49:
[...]
Mensen ervaring met vizier aan de helm? Is dat fijn?
Belangrijk is (behalve natuurlijk niet te zuinig zijn en meteen voor een goede gaan) welke kleur vizier erop zit. En dat wordt weer bepaald door het weer wat je hebt. Met gewoon grijs of spiegelend "zonneglas" gaat het prima tótdat het een hele grijze mistige of sneeuwige dag is, dan zie je bijna geen diepte meer en dan wil je juist geel/oranje-glas. Ik ben zelf uitgegaan van het jaargetijde waarin wij altijd gaan en dat echt grijze dagen weinig voorkomen. Als ze er wel zijn dan los ik het op met een oranje zonnebril (pas de helm dus ook met een zonnebril op).
[ Voor 38% gewijzigd door Dennisdn op 27-11-2021 07:44 ]
Dat gezegd hebbende: ik zou Italië nooit afschrijven als wintersportland
Qua logistiek zitten de grote Franse stations wat beter in elkaar (daar kan je echt met drie liften een heel gebied door, dat lukt in de Dolomieten niet), je hebt niet de luxe van verwarmde stoelen van Oostenrijk en de apresski is afwezig (zoals wij hem kennen), je moet zoeken (maar zult het niet vinden) als je Nederlandse les wil, het is ver rijden en vaak wat duurder (extra tol), maar ik persoonlijk zweer bij Italië.
Zwitserland ken ik nog niet, maar Arosa, Val d’Anniviers, St Moritz en Scuol staan zeker op de bucketlist.
Komende weken blijft het vriezen en sneeuwen, voorspelling ziet er goed uit en naar ik begrijp nog steeds 2G. Het zijn de Alpen niet maar na bijna twee jaar ben ik al blij met de 'zwarte afdaling' bij Kappe...
Beperkt aantal kaarten en overal FFP2 en 2G, online te bestellen of bij de lift (op-is-op). Met 42 euro behoorlijk prijzig maar dat is te begrijpen.
Las het ja. Als dit de trend gaat zijn voor de andere landen, is het duidelijk; ze willen geen buitenlanders die op wintersport gaan.renegrunn schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:42:
Zwitserland kan denk ik voor het komende seizoen al wel een streep door: https://www.wintersport.n...uarantaine-in-zwitserland
Mijn boefje is liev!
https://www.oe24.at/coron...-laenger-dauern/500617574
Betekent dat wij iig serieus werk gaan maken van een plan B (zal vermoedelijk IT worden nadat CH geen optie meer is gebleken).
[ Voor 10% gewijzigd door JanvdVeer op 29-11-2021 07:13 ]
Mijn boefje is liev!
Heb je toevallig een pi-hole draaien? Moest hem zelf even disablen namelijk. Deze URL werkt in ieder geval: https://12ft.io/proxy?q=h...aenger-dauern%2F500617574JB schreef op maandag 29 november 2021 @ 07:27:
@JanvdVeer die site doet niets? Daarbij is het nog ruim 2 weken? Naar alle waarschijnlijkheid is nu nog erg vaag? Heb je andere bronnen?
Vanaf 12 december gaan ze kijken wat er open kan/mag. Gastronomie komt (uiteraard) niet op de eerste plaats. Dus dat oordeel kan langer duren; rond 20 december? Dan nog spreken ze over de regio’s die wellicht zelf keuzes maken?
Mijn boefje is liev!
Nu iets geboekt in Kronplatz. Lekker naar kronplatz, drei zinnen, Gitschberg, misschien een dagje Alta Badia. Gewoon genieten van de voorpret in ieder geval, zo slecht ziet het er in Italië niet uit (maar je weet het natuurlijk nooit).
Iets met diepe zakken… dus ze willen geen buitenlanders.
De echte elite zit in hun eigen chalets. Geen idee of je dan straks alsnog niet in de lift mag als buitenlander?
[ Voor 15% gewijzigd door JB op 29-11-2021 08:41 ]
Mijn boefje is liev!
Oostenrijk en Italië hebben buitenlanders echt wel nodig. Fransen kunnen het ook niet hebben van dagjes mensen.
Mijn boefje is liev!
30-12 richting St. Johan in Tirol, Oostenrijk. De verlenging van de lockdown komt ons dan wel goed uit.
We hebben ook nog een week staan eind maart, maar eind december zie ik eerder doorgaan dan eind maart.
iebe Advent/ Weihnachts-Gäste,
wir melden uns bei euch bezüglich der Pressekonferenz in Österreich (stand Montag 22.11.2021).
Wir haben für Sie die wichtigsten Informationen zusammengefasst:
Österreich ist bis 2. Dezember 2021 im Lockdown, Gastronomie und Handel sind geschlossen, am 2. Dezember wird es eine Evaluierung geben ob der Lockdown bis 12.12. verlängert wird.
danach wird die 2-G Regel gehandhabt (genesen oder geimpft) es gilt nur noch ein Lockdown für ungeimpfte.
Um Skifahren gehen zu können ist ein 2-G Ausweis erforderlich (ab 12 Jahren).
Eine einmalige Jansen Impfung ist 270 Tage (9 Monate) gültig, ab dem 3. Jänner gibt es keine Eintrittsmöglichkeit mehr mit dieser Einmal-Impfung.
Mund und Nasenschutz ist voraussichtlich Pflicht im Skilift und bedenken Sie dass nur eine FFP-2 Maske erlaubt ist.
Wenn Sie die 2. Impfung gehabt haben darf die letzte Impfung max. 270 Tage (9 Monate) alt sein.
Ein Eintritt mit einem Genesenen-Zertifikat gilt nur 180 Tage (6 Monate) nach der Genesung.
Wir werden am 15. Dezember in die Skisaison starten, bitte bedenken Sie, dass die 2. Impfung in Österreich 270 Tage = 9 Monate gültig ist, aber ab 1. Februar 2022 wird sie nur noch eine 6 Monatige Gültigkeit haben.
Wir halten Sie auf dem Laufenden - wünschen Ihnen alles Gute und bleiben Sie gesund!
Nu is mijn Duits matig, maar volgens mij wordt er melding gemaakt dat je inenting vanaf 01-02-22 maar 6 maanden geldig is. Iemand deze geluiden al vaker voorbij horen komen.
Als je hotel dicht is, krijg je toch sowieso je geld terug? Maar ik denk dat je sowieso kans maakt om te gaan…ik denk dat ze alles op alles zetten om de kerstvakantie mee te kunnen pakken…DeBaroN schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:38:
Vandaag laatste dag om gratis te kunnen annuleren, maar wij gaan het er op gokken!
30-12 richting St. Johan in Tirol, Oostenrijk. De verlenging van de lockdown komt ons dan wel goed uit.
We hebben ook nog een week staan eind maart, maar eind december zie ik eerder doorgaan dan eind maart.
Ja, als hotel dicht is/gaat, krijgen we het geld terug.ZieMaar! schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:05:
[...]
Als je hotel dicht is, krijg je toch sowieso je geld terug? Maar ik denk dat je sowieso kans maakt om te gaan…ik denk dat ze alles op alles zetten om de kerstvakantie mee te kunnen pakken…
Lijkt ons ook de beste kans om te kunnen gaan.
Nonsensical line goes here <---
[ Voor 91% gewijzigd door renegrunn op 30-11-2021 00:15 ]
Dat begrijp ik, wat ik mij afvraag is dat in de berichtgeving van het hotel melding gemaakt wordt van een geldigheid van 180dagen na je tweede inenting ipv 270dagen. Mijn tweede prik heb ik eind juni gehad. Dit zou betekenen datum voor de maart vakantie al geboosterd moet zijn.SkiFan schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:53:
@Cai In Duitsland wordt er best veel vrij gevaccineerd en kun je na 6 maanden na je 2e vacc. al je booster halen. Even op de sites van wat Grenznahe Kreise kijken zoals Kreis Kleve, Kreis Bocholt, Kreis Viersen.
Gelukkig dit jaar gekozen voor Frankrijk in week 1. Dat lijkt allemaal nog open te blijven, maar het is duimen draaien uiteraard.
Idem hier, les Sybelles van 2-9 jan. Het ziet er nog goed uit.steel123 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:15:
Gelukkig dit jaar gekozen voor Frankrijk in week 1. Dat lijkt allemaal nog open te blijven, maar het is duimen draaien uiteraard.
Waar haal je dat vandaan? Over de groep jonger dan 60 jaar is nog niets besloten. In de eerste tijdslijnen staat met potlood een start van half februari ingetekend.SkiFan schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:47:
@Cai Klopt. Maar ga er maar vanuit dat de campagne nu weer vol los gaat. Waarschijnlijk zijn voor eind jan. alle volwassenen al wel weer aan de beurt geweest.
https://www.trouw.nl/binn...er-aan-de-beurt~bdf8d1f5/
Wij hadden een weekje Frankrijk eind Januari gepland. Maar dat gaat, zoals het er nu naar uitziet, niet door.
[ Voor 8% gewijzigd door renegrunn op 30-11-2021 11:42 ]
[ Voor 99% gewijzigd door renegrunn op 30-11-2021 11:42 ]
Deze is wel bijzonderCai schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:03:
Wij kregen onderstaande e-mail van het hotel in Oostenrijk waar wij voor de kerst geboekt hebben.
iebe Advent/ Weihnachts-Gäste,
wir melden uns bei euch bezüglich der Pressekonferenz in Österreich (stand Montag 22.11.2021).
Wir haben für Sie die wichtigsten Informationen zusammengefasst:
Österreich ist bis 2. Dezember 2021 im Lockdown, Gastronomie und Handel sind geschlossen, am 2. Dezember wird es eine Evaluierung geben ob der Lockdown bis 12.12. verlängert wird.
danach wird die 2-G Regel gehandhabt (genesen oder geimpft) es gilt nur noch ein Lockdown für ungeimpfte.
Um Skifahren gehen zu können ist ein 2-G Ausweis erforderlich (ab 12 Jahren).
Eine einmalige Jansen Impfung ist 270 Tage (9 Monate) gültig, ab dem 3. Jänner gibt es keine Eintrittsmöglichkeit mehr mit dieser Einmal-Impfung.
Mund und Nasenschutz ist voraussichtlich Pflicht im Skilift und bedenken Sie dass nur eine FFP-2 Maske erlaubt ist.
Wenn Sie die 2. Impfung gehabt haben darf die letzte Impfung max. 270 Tage (9 Monate) alt sein.
Ein Eintritt mit einem Genesenen-Zertifikat gilt nur 180 Tage (6 Monate) nach der Genesung.
Wir werden am 15. Dezember in die Skisaison starten, bitte bedenken Sie, dass die 2. Impfung in Österreich 270 Tage = 9 Monate gültig ist, aber ab 1. Februar 2022 wird sie nur noch eine 6 Monatige Gültigkeit haben.
Wir halten Sie auf dem Laufenden - wünschen Ihnen alles Gute und bleiben Sie gesund!
Nu is mijn Duits matig, maar volgens mij wordt er melding gemaakt dat je inenting vanaf 01-02-22 maar 6 maanden geldig is. Iemand deze geluiden al vaker voorbij horen komen.
Mijn eigen vaccinatie lijkt me geen roet in het eten te gooien (2e vaccinatie is 18 juli geweest). Mijn vrouw heeft inmiddels haar booster al (2e vaccinatie was in februari), dus kijkende naar 2 januari afreizen, is dat afgehecht mits ze geen nieuwe richtlijnen gaan toepassen zoals in Zwisterland met 10 dagen quarantaine

Mijn boefje is liev!
Was niet meer dan een inschatting. Overigens, gewoon met een bejaarde meegaan, schijn je ook gelijk aan de beurt te komen, mits je over de 6 maanden zit.renegrunn schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:40:
[...]
Waar haal je dat vandaan? Over de groep jonger dan 60 jaar is nog niets besloten. In de eerste tijdslijnen staat met potlood een start van half februari ingetekend.
https://www.trouw.nl/binn...er-aan-de-beurt~bdf8d1f5/
Wij hadden een weekje Frankrijk eind Januari gepland. Maar dat gaat, zoals het er nu naar uitziet, niet door.
Het seizoen is best lang, doorgaans gaan wij pas in maart. Misschien zijn er tegen dan weer minder maatregelen van kracht.renegrunn schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:42:
Zwitserland kan denk ik voor het komende seizoen al wel een streep door: https://www.wintersport.n...uarantaine-in-zwitserland
Dus iedereen die voor 1 augustus de tweede prik gehad heeft kan vanaf 1 februari niet meer naar Oostenrijk?Cai schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:32:
Dit zou betekenen datum voor de maart vakantie al geboosterd moet zijn.
Lekker dan, dat is einde Krokusvakantie.
Overheid geeft aan 270dgn.
https://www.nederlandwere...tenrijk/reizen/reisadvies
Mijn boefje is liev!
De cijfers van nieuwe besmettingen daarintegen evolueren toch erg goed.

https://www.ad.nl/binnenl...rveringen-kwijt~a9cb3b14/
Mijn boefje is liev!
Pff, het nieuws en de eisen veranderen ook elke week weer. Je kan helemaal niets meer plannen.JB schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:39:
Winterberg kun je ook al vergeten. Kids moeten 5 dagen in quarantaine
https://www.ad.nl/binnenl...rveringen-kwijt~a9cb3b14/
Onze kinderen hebben vrijwel zeker covid gehad (ziek na contact met besmet persoon), maar ik heb geen pcr-test bij de ggd gedaan. Achteraf gezien natuurlijk weer jammer allemaal.
Bizar inderdaad. 9 maanden, 7 maanden. 10 dagen quarantaine met vaccinatie. 5 dagen quarantaine zonder vaccinatie. Zeg gewoon of het wel of niet kan. Wat een sneue bedoeling zo met telkens een beetje hoop en dan weer deksel op de neus.Cheesy schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:59:
[...]
Pff, het nieuws en de eisen veranderen ook elke week weer. Je kan helemaal niets meer plannen.
Onze kinderen hebben vrijwel zeker covid gehad (ziek na contact met besmet persoon), maar ik heb geen pcr-test bij de ggd gedaan. Achteraf gezien natuurlijk weer jammer allemaal.
Mijn boefje is liev!
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Oostenrijk
Nog niets mogelijk. In ieder geval t/m 12 december in lockdown.
Zwitserland
Kan je heen, maar dus met PCR test. Veel 3G (ook liften), soms 2G.
Frankrijk
Gewoon toegankelijk: Liften + acco 3G.
Italië
Gewoon toegankelijk: Liften + acco 3G, soms 2G.
Duitsland
Gewoon toegankelijk, maar kinderen lijken we getest te moeten worden. Skigebieden 2G.
Ik begin er meer en meer vertrouwen in te hebben dat ik over 2 weken onderweg naar Italië ben...
Mijn boefje is liev!
Anyway: mijn plan blijf Kronplatz. Er ligt een mooie laag sneeuw, kan mooie uitstapjes doen naar drie zinnen, Gitschberg en Alta Badia, geen beperkingen meer, dus als alles goed gaat toch weer gewoon 2x Italië (eind maart Cervinia).
Wel jammer dat Oostenrijk weer niet kan voor mij. Ik had graag, met deze omstandigheden, eens in Skiwelt oid geskied. Normaal veel te druk, maar voor kerst durf ik dat wel aan. Maar ja, helaas.
[ Voor 17% gewijzigd door ZieMaar! op 04-12-2021 07:58 ]
Juist de week vóór kerst is voor de middenstand heel belangrijk.
Ook gezien de steeds betere cijfers (m.n. het 7-daags gemiddelde nieuwe besmettingen) ben ik steeds hoopvoller dat de horeca gewoon open is per maandag 13 december (2G) en ik di 14/12 kan afreizen.
Ik hoop het. Mijn gedachte was dat ze wellicht stapsgewijs openen en dan inderdaad de winkels vanaf de 13e ofzo en de hotels een vanaf de 25e, juist ivm die kerstinkopen.JanvdVeer schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 09:33:
@ZieMaar! Oostenrijk is nog niet ‘verloren’ voor de weken voor kerst wat mij betreft.
Juist de week vóór kerst is voor de middenstand heel belangrijk.
Ook gezien de steeds betere cijfers (m.n. het 7-daags gemiddelde nieuwe besmettingen) ben ik steeds hoopvoller dat de horeca gewoon open is per maandag 13 december (2G) en ik di 14/12 kan afreizen.
We zullen zien
Als je als Oostenrijk zijnde uit lockdown komt, ga je dan echt de deuren terug opengooien voor alle landen waar de circulatie momenteel extreem hoog is?
Makkelijksheidhalve ga ik er even vanuit dat Duitsland, Nederland, Zwitserland en België (Vlaanderen) de 4 primaire landen zijn die richting Oostenrijk trekken voor wintersport? Die 4 zitten nu rond hun piek qua besmettingen (OK, dus misschien wat lager binnen 3 weken maar toch).
Dan heb je, eindelijk, de cijfers onder controle in je eigen land en ga je en masse (potentieel) besmette reizigers binnenhalen. Ik kan moeilijk inschatten hoe belangrijk de wintersport echt is voor de Oostenrijkse economie, maar ik vraag me af of dat je als politicus in dank afgenomen zou worden... Want een maand na de kerst kan het dan opnieuw van dat zijn...
Voor de economie is het héél belangrijk, maar ik denk niet belangrijk genoeg. Oostenrijk is net als ons geen arm land en gaan ook wel weer compenseren. Ze hebben natuurlijk ook nog een trauma dat ze destijds dé grote booster van Covid, Europa in zijn geweest.Jebus4life schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:00:
Ik kan moeilijk inschatten hoe belangrijk de wintersport echt is voor de Oostenrijkse economie, maar ik vraag me af of dat je als politicus in dank afgenomen zou worden...
Vorig jaar waren ze (in ieder geval in onze periode) ook volledig gesloten voor buitenlanders. Om dat te handhaven waren ze op de piste en rond de liften in burgerkleding actief mensen aan het aanspreken om te testen of je stiekem een buitenlander was.
Toen waren de grenzen ook dicht en moest je als buitenlander in quarantaine. Daar is nu geen sprake meer van. Als ze enigszins verantwoord op kunnen voor toeristen, dan zullen ze dat zeker doen. Ik denk zelfs dat ze liever de gok wagen om in januari weer 3 weken in lockdown te gaan, zodat ze kerst- en voorjaarsvakantie kunnen cashen.Dennisdn schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 20:43:
[...]
Voor de economie is het héél belangrijk, maar ik denk niet belangrijk genoeg. Oostenrijk is net als ons geen arm land en gaan ook wel weer compenseren. Ze hebben natuurlijk ook nog een trauma dat ze destijds dé grote booster van Covid, Europa in zijn geweest.
Vorig jaar waren ze (in ieder geval in onze periode) ook volledig gesloten voor buitenlanders. Om dat te handhaven waren ze op de piste en rond de liften in burgerkleding actief mensen aan het aanspreken om te testen of je stiekem een buitenlander was.
Tov vorig jaar is sowieso alles anders. Italië en Frankrijk hebben nooit geopend (zijn nu open), Oostenrijk ging pas 25/12 voor het eerst (voor locals) open, terwijl nu alleen Oostenrijk dicht is, terwijl de overige landen gewoon volledig open zijn (wel met strenge QR regels).
Maar we zullen wel zien
Echt, van alle maatregelen de afgelopen jaren mis ik de bergen het allermeest.
Mijn boefje is liev!
Geeft beetje hoop. 2G. Prima als je niet kan après-skiën. Lunch etc is wellicht een dingetje, maar hopelijk geen showstopper voor ons.ZieMaar! schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 22:16:
Hotels en alles is dicht, maar skiliften zijn open. Dus locals kunnen skiën, maar moeten hun lunch dan afhalen.
Mijn boefje is liev!
Het probleem nu is dat je dus nergens kan slapenJB schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 22:25:
[...]
Geeft beetje hoop. 2G. Prima als je niet kan après-skiën. Lunch etc is wellicht een dingetje, maar hopelijk geen showstopper voor ons.
Dat snap ik maar de skigebieden zijn wel open. Dat wist ik niet. Als de hotels dicht blijven na 12 dec dan is het duidelijk dat ze geen buitenlanders willen.ZieMaar! schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:23:
[...]
Het probleem nu is dat je dus nergens kan slapen.
Mijn boefje is liev!
Zou het een optie zijn om aan de Duitse kant van de grens te slapen? Ik lees al een paar dagen mee en wij gaan vandaag gewoon naar Duitsland, zowel mijn vrouw als ik zijn gevaccineerd. Alleen de regels rondom kinderen zijn een beetje vaag....ZieMaar! schreef op zondag 5 december 2021 @ 09:23:
[...]
Het probleem nu is dat je dus nergens kan slapen.
Anyway ik ben Oostenrijkse staatsburger, dus laat mijn Nederlandse paspoort mooi thuis
Als alles goed is gaat Oostenrijk volgende week maandag van de lockdown af, dan geldt deze alleen nog voor ongevaccineerden. In Duitsland zou je als je letterlijk de regels opvolgt, je baby in quarantaine moeten houden voor 5 dagen. Eerlijk gezegd ging/ga ik er nog steeds vanuit, dat baby's daarvan uitgezonderd zijn. Op AD.nl stond ook bijvoorbeeld, dat het niet in NRW zou gelden. Maar nergens kun je die informatie verifiëren!
Maar wij nemen gewoon het risico, want ze mogen niet gevaccineerd worden of getest en daarnaast hebben kinderen onder 12 geen Nachweispflicht. Naar mijn gevoel zijn sommige maatregelen in Duitsland ook meer voor de bühne.
Alleen verschil met Nederland is, dat men het dan niet in de media gaat roepen: op de kerstmarkt in Aken werd mijn vrouw bijvoorbeeld niet gecontroleerd, maar ik wel en naar een id-kaart werd al helemaal niet gevraagd. Bij de grens ook nog geen 1x staande gehouden.
Ik ga niemand aanbevelen de regels te overtreden, maar sommige maatregelen zijn wel erg krom en nauwelijks te handhaven. Als je bijvoorbeeld via Luxemburg naar Duitsland rijdt, dan kom je niet de grens over vanuit een hoogrisico land. Als je dus eerst lekker op vakantie in Luxemburg gaat, dan kun je daarna zorgeloos naar Duitsland!
In de zomer was bijvoorbeeld België geen hoogrisico land, maar Nederland wel. Dat je gele kentekenplaten hebt zegt eigenlijk niets, het gaat er gewoon om in welk je land je de laatste 10 dagen geweest bent.
https://www.wintersport.n...nrijk-eindigt-12-december
Disclaimer: er kunnen nog steeds regionaal andere regels gelden.
Ik heb er heel veel vertrouwen in dat ik lekker volgende week vrijdag in de auto stap richting Kronplatz, Drei Zinnen, Alta Badia en Gitschberg
Mijn boefje is liev!
Goed nieuws voor zij die ook naar Oostenrijk gaan komende we(e)k(en)
https://liveblog.tt.com/4...-ist-nicht-ob-sondern-wie
Edit: spuit 11
[ Voor 4% gewijzigd door JanvdVeer op 07-12-2021 18:48 ]
Alleen de Nederlanders met een Janssen vaccin hebben nog een probleem vanaf 3 januari (zeggen ze). Staat dit besluit al vast?JanvdVeer schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:44:
De Tiroler Tageszeitung meldt (als ik het goed lees) dat naar alle waarschijnlijkheid de lockdown eraf gaat per aanstaande maandag 13 december.
Goed nieuws voor zij die ook naar Oostenrijk gaan komende we(e)k(en)
https://liveblog.tt.com/4...-ist-nicht-ob-sondern-wie
Edit: spuit 11
Ook zie ik niets over kinderen. Grootste deel NL zal met kids gaan.Arend_Akelig schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:15:
[...]
Alleen de Nederlanders met een Janssen vaccin hebben nog een probleem vanaf 3 januari (zeggen ze). Staat dit besluit al vast?
Mijn boefje is liev!
Zie het ook staan op de website van het Oostenrijkse ministerie, dus vrees (voor nu) van wel.Arend_Akelig schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:15:
[...]
Alleen de Nederlanders met een Janssen vaccin hebben nog een probleem vanaf 3 januari (zeggen ze). Staat dit besluit al vast?
https://www.sozialministe...uelle-Ma%C3%9Fnahmen.html
Ik werd heel toevallig staande gehouden door een burgervoertuig van de politie: routinematig controle zeiden ze, dus niet eens voor de AnreisemeldungJB schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:23:
Alleen de kids zijn voor mij nog een vraagteken. Dat kan hier de boel opbreken, verder heb ik ook het gevoel dat het dit jaar gaat gebeuren om toch niet nog een seizoen verloren te zien gaan.
Dus direct aan de twee politieagenten gevraagd, of mijn baby in quarantaine moest: daar wisten ze niets vanaf en zou volgens hen, zouden er pas regels gelden voor kinderen vanaf 12 jaar oud!
In het hotel hier in Cochem bleek overigens dat ondertussen 2G+ ingevoerd was: bij aankomst dien je dan in het hotel een zelftest te doen, of je gaat naar de lokale teststation. Dat is voor iedereen gratis en dus ook buitenlanders
Is alleen alles behalve praktische: wij waren een uur tijd kwijt aan het testen de volgende dag, want het is best lastig om uit te dokteren hoe je een afspraak maakt. Wat voor ons betekende, dat wij moesten wachten tot iedereen met een afspraak aan de beurt geweest was. Overigens als je een booster gekregen hebt, dan hoef je geen test te doen.
Nu heb ik wel al 2x een geautomatiseerde email van Rheinland Pfalz gekregen, omdat mijn baby van nog geen 1 jaar oud natuurlijk geen vaccinatie bewijs kan voorleggen. Je wordt in die emails in het Duits gewezen op de quarantaine/testplicht etc. Als je vervolgens antwoord op die email, dan krijg je geen antwoord terug

Een baby van nog 1 jaar oud, krijgt dus precies het zelfde standaard geautomatiseerde emailtje als een volwassen. Terwijl de regels voor kinderen onder de 12 jaar totaal anders zijn: ze hebben geen Nachweispflicht en in quarantaine? Stja geen kip die er naar kraait, als je baby niet in quarantaine zit.
Als het al daadwerkelijk een regel is in de desbetreffende deelstaat, want dat is echt verwarrend. De politie wilde overigens ook geen id-kaart van de kleine zien: dus ja in theorie gelden er allerlei regels, maar in de praktijk wordt het toch niet gecontroleerd
Volwassenen worden natuurlijk wel naar hun vaccinatiebewijs gevraagd in het hotel en alle winkeltjes, maar dat is alleen vanaf 12 jaar en ouder het geval. Met baby durf ik het reizen wel aan, alleen met oudere kinderen zou het in Duitsland wel lastig kunnen worden.
[ Voor 8% gewijzigd door Weissbier op 08-12-2021 09:54 ]
- testen bij aankomst (lekker als je dan positief test, wat dan?)?
- testen bij aankomst onder de 12 jaar?
Ik wacht nog maar even af, tot er meer duidelijk wordt, maar dingen als bij aankomst testen vind ik echt bagger. Verder wil ik dat mijn zoontje ook niet perse aan moeten doen, alleen maar voor een vakantie

[ Voor 10% gewijzigd door JB op 08-12-2021 09:56 ]
Mijn boefje is liev!
Het is wel geloof ik zo, dat het hotel ook een zelftest mag afnemen. Probleem is dan natuurlijk wel, dat deze enkel en alleen voor het hotel geldt. Ja wij vonden het ook niet echt cool, maar het beleid verschilt dus per deelstaat.JB schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:56:
@Weissbier dank voor het delen van je ervaringen. Ik heb zelf geen "last" van kids boven de 12 jaar. Mijn vrouw heeft een booster, dus dat zou betekenen dat ik een test moet doen. Dat maakt;
- testen bij aankomst (lekker als je dan positief test, wat dan?)?
- testen bij aankomst onder de 12 jaar?
Ik wacht nog maar even af, tot er meer duidelijk wordt, maar dingen als bij aankomst testen vind ik echt bagger. Verder wil ik dat mijn zoontje ook niet perse aan moeten doen, alleen maar voor een vakantie
Wij gaan vandaag naar Nordrhein Westfalen en ben benieuwd, wat voor verassing ons daar weer staat te wachten. Als je positief test zou overigens wel een probleem zijn inderdaad. Hoe dan ook even controleren wat de betreffende maatregelen in de deelstaat zijn, waar je overnacht.
Onder de 12 jaar hoeft er nooit getest te worden, of dergelijke maatregelen.
[ Voor 3% gewijzigd door Weissbier op 08-12-2021 10:34 ]
Volgende week woensdag nacht vertrekken mijn vrouw, ik en dochter van 10 jaar naar Oostenrijk. De heenreis rijden we in één keer. Op de terugweg willen we in Duitsland een overnachting pakken en de volgende dag het laatste stuk te rijden. Oostenrijk word door Duitsland gezien hoog risico gebied. Mijn vrouw en ik zijn gevaccineerd, mijn dochter niet. Als ik de regels in Duitsland strikt interpreteer, dan moet mijn dochter bij aankomst bij het hotel in Duitsland 5 dagen in quarantaine. We zijn wel op doorreis, wat een uitzondering is op de regels, maar dat geldt alleen als je doorreist zonder overnachting. Aan de andere kant is er wel een uitzondering op de regels wanneer je niet langer dan 24 uur in Duitsland verblijft.
Als wij nou terug reizen vanuit Oostenrijk en we steken om 18:00 uur de grens naar Duitsland over, gaan overnachten en rijden de volgende dag weer door en steken rond 16:00 de grens naar Nederland over. Dan zijn we theoretisch gezien niet langer dan 24 uur in Duitsland geweest.
Iemand enig idee of dit idee door de beugel kan?
24 uurs regel is alleen van toepassing op kort grensverkeer (boodschappen, tanken, familie, specialist etc) voor zover ik heb begrepen. Hoe het met de handhaving zit weet ik niet maar het is inderdaad wel een erg twijfelachtige onderneming. Maat van me woont net over de grens en die geeft aan dat je zonder vaccinatie beter helemaal niet naar Duitsland kan komen want ze zijn niet mild. Lastig om je hierover te adviseren.Dennisvd1979 schreef op zondag 12 december 2021 @ 12:00:
Zie die niet als wettelijk advies: maar ik heb het idee, dat ze er in Duitsland een gedoogbeleid op nahouden wat betreft de quarantaine plicht voor kinderen onder de 12 jaar. Ik had mijn dochter van bijna 1 jaar netjes aangemeld via Anreiseanmeldung.Dennisvd1979 schreef op zondag 12 december 2021 @ 12:00:
Waarna ik een standaard geautomatiseerd mailtje kreeg dat er geen vaccinatiebewijs was geupload: een baby van 1 jaar mag niet eens gevaccineerd worden, dus dan kun je na gaan hoe krom die quarantaine plicht is. Ja het kan je een boete van € 25.000 ofzo opleveren.
Maar ik had zelfs netjes aangegeven in welk hotel wij verbleven: echter niemand, ook niet het personeel zei iets van het feit dat mijn dochter eigenlijk in quarantaine moest. Ze maakte zich drukker over het feit, dat er nu 2G+Negatieve of Booster geld in Rheinland Pfalz.Vorsorglich wollen wir Sie darauf hinweisen, dass Verstöße gegen die mit der Quarantäne einhergehenden Verpflichtungen, die Nachweispflicht und die Anmeldepflicht Ordnungswidrigkeiten darstellen und mit einer Geldbuße bis zu 25.000 Euro geahndet werden.
Wij zijn wel volledig gevaccineerd en de kans dat je kinderen echt gecontroleerd worden, dat acht ik persoonlijk klein: ik werd staande gehouden door de Duitse politie, zoals ik al eerder schreef. Heb toen gevraagd over die quarantaine plicht voor kinderen en ze meende, dat was pas vanaf 12 jaar...
Sowieso waren ze niet geïnteresseerd in de identiteit van mijn dochter: ookal ben ik heel trots, op het feit dat ik een Oostenrijks Personalausweis van mijn dochter in de portemonnee heb. Dat waren aardig wat ritjes naar de ambassade in Den Haag, dus ik baalde dat ik alleen mijn eigen Oostenrijkse paspoort hoefde te laten zien
Ik heb nog gezellig informeel met de agent gesproken: hij vond het heel grappig, een Nederlandse auto die bestuurd werd door een Oostenrijkse staatsburger. En daarna ging het gewoon erover, of ik op vakantie ging. Allemaal heel gemütlich met de Duitse politie
Iemand een leuke tip op korte afstand van NLD ?
Ik kom niet verder dan winterberg
In de Ardennen heb je altijd wel eens momenten dat het daar vol ligt.wd200 schreef op zondag 12 december 2021 @ 21:21:
Ik zou graag met mijn vrouw dagje tripje naar de sneeuw doen, niet om te skieeen maar klein stukje te wandelen en ergens koffie te drinken in de sneeuw.
Iemand een leuke tip op korte afstand van NLD ?
Ik kom niet verder dan winterberg
Mijn boefje is liev!