Toon posts:

[Vakantie] Het Grote 2020/2021/2022 Wintersport topic! Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 00:00

ZieMaar!

Moderator General Chat
r_bleumer schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:13:
Wij hebben 2 jaar terug de Salzburgerland Superpas genomen. Huisje in Mittersill, en dan met de auto iedere dag half uurtje-uurtje rijden en een ander gebied verkennen. Was ook wel vet.
Als je dat leuk vond en je bent niet per se gebonden aan Oostenrijk, dan is wat ik in 2019 gedaan heb misschien ook wel iets? Ik ben toen vanuit Moena verschillende gebieden in de Dolomieten gaan bezoeken:
- Carezza
- Latemar
- Alpe Lusia
- San Pellegrino
- Vigo di Fassa
- Pozza di Fassa
- San Martino di Castrezza

Die laatste was wat langer rijden, de rest max 20 minuutjes ofzo. Allemaal gebiedjes < 50km, maar groot genoeg voor een dag. Rustig, heerlijk eten, mooie pistes, echt de moeite waard. Zou dat in 2020 weer doen (wilde Passo Rolle, Alpe Cermis en de rest van Val di Fassa nog doen, maar ja...

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 00:07
Weer vol goede moed 2 tripjes geboekt:

- St. Gallenkirch begin januari
- Les Arcs begin februari
ZieMaar! schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:40:
[...]

Als je dat leuk vond en je bent niet per se gebonden aan Oostenrijk, dan is wat ik in 2019 gedaan heb misschien ook wel iets? Ik ben toen vanuit Moena verschillende gebieden in de Dolomieten gaan bezoeken:
- Carezza
- Latemar
- Alpe Lusia
- San Pellegrino
- Vigo di Fassa
- Pozza di Fassa

Die laatste was wat langer rijden, de rest max 20 minuutjes ofzo. Allemaal gebiedjes < 50km, maar groot genoeg voor een dag. Rustig, heerlijk eten, mooie pistes, echt de moeite waard. Zou dat in 2020 weer doen (wilde Passo Rolle, Alpe Cermis en de rest van Val di Fassa nog doen, maar ja...
Ik ga ook graag naar de Seiser Alm als ik daar in de buurt ben. Geen uitdagende pistes, wel prachtige vergezichten en heel ontspannen skiën.

[Voor 97% gewijzigd door renegrunn op 12-10-2021 11:49]

• r_bleumer
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:30
ZieMaar! schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:40:
[...]

- Carezza
- Latemar
- Alpe Lusia
- San Pellegrino
- Vigo di Fassa
- Pozza di Fassa

Dan gaat dat 2023 worden. Komende winter is alles al geboekt. Valt dat overigens allemaal binnen 1 skipas, of moet je voor ieder los gebiedje weer in de rij staan?

[Voor 5% gewijzigd door r_bleumer op 12-10-2021 12:03]

Nonsensical line goes here <---

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Allemaal Dolomiti Superski pass of Vallee Silver (iets goedkoper, maar dan kan je niet de SR doen als je dat wilt), @r_bleumer . Zie ook ZieMaar! in "[Vakantie] Het Grote 2018/2019 Wintersport topic!"

Seiseralm is inderdaad ook mooi, maar meer voor een dagje. Paradijs voor beginners, ware het niet dat vanuit Ortisei het eerste (of laatste) stukje dan wel te uitdagend is, maar misschien is dat inmiddels beter. Ik ben er met slecht weer geweest, maar met mooi weer moet het schitterend zijn!

Alta Badia is ook heel fijn, maar ik vind die kleinere gebieden eigenlijk nog mooier en meer ‘typisch Dolomieten’. Val Gardena en Alta Badia zijn leuk, maar wel druk, duur en vrij massaal, al denk ik wel dat Saalbach, Flachau ed nog een pak drukker zijn.

@renegrunn eerder in Paradiski geweest? Ik wil misschien eind maart naar Frankrijk en die staat, naast Tignes, Trois Vallees en Serre Chevalier ook op de shortlist…

[Voor 15% gewijzigd door ZieMaar! op 12-10-2021 12:59]

• renegrunn
ZieMaar! schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:56:
Allemaal Dolomiti Superski pass of Vallee Silver (iets goedkoper, maar dan kan je niet de SR doen als je dat wilt), @r_bleumer . Zie ook ZieMaar! in "[Vakantie] Het Grote 2018/2019 Wintersport topic!"

Seiseralm is inderdaad ook mooi, maar meer voor een dagje. Paradijs voor beginners, ware het niet dat vanuit Ortisei het eerste (of laatste) stukje dan wel te uitdagend is, maar misschien is dat inmiddels beter. Ik ben er met slecht weer geweest, maar met mooi weer moet het schitterend zijn!

Alta Badia is ook heel fijn, maar ik vind die kleinere gebieden eigenlijk nog mooier en meer ‘typisch Dolomieten’. Val Gardena en Alta Badia zijn leuk, maar wel druk, duur en vrij massaal, al denk ik wel dat Saalbach, Flachau ed nog een pak drukker zijn.

@renegrunn eerder in Paradiski geweest? Ik wil misschien eind maart naar Frankrijk en die staat, naast Tignes, Trois Vallees en Serre Chevalier ook op de shortlist…
Helemaal eens hoor, Seiser alm is perfect voor een dag, Je wilt er niet een week zitten, dan ga je inderdaad de gebiedjes in de omgeving af.

Ja, denk dat dit de 4e of 5e keer Les Arcs wordt. Maar ook wel in La Plagne een keer gezeten en ook een keer of 2 in Tignes.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
@renegrunn Hoe verhouden La Plagne, Les Arcs en Tignes zich in jouw ogen tot elkaar?

• renegrunn
ZieMaar! schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:31:
@renegrunn Hoe verhouden La Plagne, Les Arcs en Tignes zich in jouw ogen tot elkaar?
La Plagne & Les Arc = dus Paradiski, mega gebied. In mijn herinneringen is La plagne iets meer blauw, dus Les arcs uitdagender. La Plagne is eigenlijk 1 dorp, waar Les Arcs meerdere zijn zoals 1600, 1800, 1950 en 2000. Volgens mij is 1950 waar je het meest ski-dorp gevoel krijgt.

Tignes is wat compacter, maar ik vind het wel erg leuk daar ook qua dorp. Kun je je zeker een week vermaken. Ook de enige plek waar ik ben geweest waar je met een onder grondse metro (funiculaire) naar boven kunt. Daarnaast kun je hier tot heel laat in het seizoen nog terecht (met wat geluk uiteraard.)

Dit was 2 mei 2015:

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Goed en minder goed nieuws uit de regio rond Zell am See, Kaprun, Saalbach-Hinterglemm:

https://salzburg.orf.at/stories/3125672/

Het is mogelijk om met één skipas in die hele regio te skiën.

Die Pinzgauer Skigebiete Saalbach-Hinterglemm, Leogang-Fieberbrunn und Schmittenhöhe-Kitzsteinhorn-Saalbach führen ihren Kartenverbund fort. Mit der „Alpin Card“ sind mehrere Skikarten in den drei Gebieten gültig

https://www.alpincard.at/

De piste verbinding tussen Zell am See (Schmittenhöhe) en Saalbach/Hinterglemm laat nog ff op zich wachten.

Die Pistenverbindung zwischen Saalbach und Schmitten wird allerdings auf nächstes Jahr aus Geldmangel verschoben. Nach den Corona Wintern der vergangenen zwei Jahre fehlen die Mittel.

Mooie Plaatjes   

• Jebus4life
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 07:01
ehtweak schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 10:50:
Goed en minder goed nieuws uit de regio rond Zell am See, Kaprun, Saalbach-Hinterglemm:

https://salzburg.orf.at/stories/3125672/

Het is mogelijk om met één skipas in die hele regio te skiën.

Die Pinzgauer Skigebiete Saalbach-Hinterglemm, Leogang-Fieberbrunn und Schmittenhöhe-Kitzsteinhorn-Saalbach führen ihren Kartenverbund fort. Mit der „Alpin Card“ sind mehrere Skikarten in den drei Gebieten gültig

https://www.alpincard.at/

De piste verbinding tussen Zell am See (Schmittenhöhe) en Saalbach/Hinterglemm laat nog ff op zich wachten.

Die Pistenverbindung zwischen Saalbach und Schmitten wird allerdings auf nächstes Jahr aus Geldmangel verschoben. Nach den Corona Wintern der vergangenen zwei Jahre fehlen die Mittel.
Over welke pisteverbinding gaat het dan? Want momenteel is de verbinding tussen beide gebieden er toch al? Je moet wel nog een skibus nemen. Moet de nieuwe gondel dan de bus vervangen? het is me niet helemaan duidelijk

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Jebus4life schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:06:
[...]

Over welke pisteverbinding gaat het dan?
Je kunt vanaf de Schmittenhöhe (nog) niet over een gewone piste terugskiën naar Saalbach/Hinterglemm...
Wel omhoog, vanuit Viehhofen, met de nieuwe ZellamSeeXpress, maar niet terug op je skis.

https://www.saalbach.com/de/winter/skigebiet/pistenplan

Mooie Plaatjes   

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Jebus4life schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:06:
[...]

Want momenteel is de verbinding tussen beide gebieden er toch al?
Zoals al aangegeven:
Let wel op: je moet hier dus de lift nemen, er loopt geen piste naar beneden.

Mooie Plaatjes   

• DeBaroN
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 22:32
Hier mensen bekend met St Johann in Tirol?
Mijn vriendin en ik gaan hierheen met oud en nieuw. Hebben een hotel (Hotel & Wirtshaus Post) midden in het dorp. Alleen vragen we ons af hoe te doen richting piste/kabelbaan. Volgens mij moeten we dit lopend af.
Daarom denk ik er over om ski's te huren dichtbij de piste/kabelbaan. (hebben zelf schoenen) Ik kom dan uit op Sporthaus Rent Christl Haas. Deze geeft aan een depot te hebben, en dat lijkt mij ideaal. 'S morgens ophalen en eind van de dag weer inleveren.
Ik hoop dus dat mensen hier toevallig in St. Johan zijn geweest en kan delen hoe het daar is en mijn idee evt een goed idee is.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik ken St Johan niet, maar ik heb eigenlijk nog nooit gezien dat er geen ski depot is. Veel verhuurders hebben dat ook wel (gratis als je bij hun huurt) of anders tussen de € 10,- en € 25,- per week.

Je idee lijkt dus heel logisch. En anders is de skibus ook een optie, misschien?

Wist je dat je evt de 3lander skipas kan nemen? Dan kan je ook dagje naar Lofer of Winklmoos. Is misschien leuk voor de afwisseling? Ik weet niet precies hoe ver het rijden is, maar ik ben volgens mij wel eens door St Johan gereden en volgens mij ligt aan een goede doorgaande weg, dus waarschijnlijk is het goed te doen…

[Voor 36% gewijzigd door ZieMaar! op 17-10-2021 08:58]

• renegrunn
renegrunn schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:44:
[...]

Tignes is wat compacter, maar ik vind het wel erg leuk daar ook qua dorp. Kun je je zeker een week vermaken. Ook de enige plek waar ik ben geweest waar je met een onder grondse metro (funiculaire) naar boven kunt. Daarnaast kun je hier tot heel laat in het seizoen nog terecht (met wat geluk uiteraard.)
@ZieMaar! Of juist heel vroeg in het seizoen.. https://skiinformatie.nl/...fgelopen-weekend-gestart/

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Tnx, maar vroeg in het seizoen overlapt voor mij dit jaar met de vakantie van de Fransen dus beperk ik me tot Oostenrijk (of heel misschien de Dolomieten). Maar voor laat in het seizoen staat Tignes hoog op de lijst!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

In Oostenrijk zijn de regels voor het komende winterseizoen vastgesteld:

https://orf.at/stories/3233444/

Neue Regeln für Wintertourismus fixiert

Bereits Mitte September hat die Regierung Regeln für den Wintertourismus grob umrissen. Vier Wochen und einiges Hin und Her später sind die neuen Regelungen nun fix: Ab 15. November wird in den Skigebieten ein „3-G“-Nachweis verpflichtend, in Gondeln muss eine FFP2-Maske getragen werden. Apres-Ski wird mit der Nachtgastronomie gleichgestellt. Kapazitätsbeschränkungen soll es aber keine geben.

M.a.w. 3G verplicht, FFP2 masker in de gesloten liften. Geen capaciteitsbeperkingen en gelijke regels voor apres-ski en nachthoreca.

Mooie Plaatjes   

• 123teun123
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 02:29
Nu dus waarschijnlijk de apres-ski (met 3G) deze winter in Oostenrijk door kan gaan willen ik en mijn partner graag in januari die kant op gaan.
Heeft iemand nog een suggestie voor een leuk gebied om te bezoeken?
Wij zijn allebei nog beginners (beginnen volgende week met lessen op de rollerbaan) en houden dus van de apres-ski (liefst Nederlandse).
Gebieden die ik al gevonden heb zijn:
- Saalbach-Hinterglemm
- Kirchberg
- Westendorf

• renegrunn
123teun123 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:05:
Nu dus waarschijnlijk de apres-ski (met 3G) deze winter in Oostenrijk door kan gaan willen ik en mijn partner graag in januari die kant op gaan.
Heeft iemand nog een suggestie voor een leuk gebied om te bezoeken?
Wij zijn allebei nog beginners (beginnen volgende week met lessen op de rollerbaan) en houden dus van de apres-ski (liefst Nederlandse).
Gebieden die ik al gevonden heb zijn:
- Saalbach-Hinterglemm
- Kirchberg
- Westendorf
Saalbach staat inderdaad wel aardig bekend als beginner-vriendelijk gebied. Kijk ook eens naar SkiWelt Wilder Kaiser – Brixental.

Edit, oh wacht je noemde Westendorf zelf al... :+

Ik zou trouwens zelf niet te veel van het apres-ski verwachten, ondanks dat het allemaal wel door lijkt te kunnen gaan (het is nog vroeg) kunnen de regels voor apres-ski binnen per gemeente anders zijn. Alles valt of staat met hoe de situatie er die week voor staat.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Skiwelt idd, Flachau is ook een goede optie.

Overigens is het ook net wat je precies zoekt, in Oostenrijk kan je op echt veel plekken prima een feestje vieren na het skiën. Saalbach, Skiwelt en Flachau zijn wellicht wat groter dan je eigenlijk nodig hebt en relatief druk. Kleinere gebieden als Lermoos of Lofer zijn misschien ook prima, ook daar is prima apresski. Westendorp, Mayerhofen etc kunnen ook wel wat “plat” zijn qua apresski, maar die zijn wel echt Nederlands.

• Damian
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20:55

Damian

Insane Obtrusion

renegrunn schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 21:20:
[...]

Saalbach staat inderdaad wel aardig bekend als beginner-vriendelijk gebied. Kijk ook eens naar SkiWelt Wilder Kaiser – Brixental.

Edit, oh wacht je noemde Westendorf zelf al... :+

Ik zou trouwens zelf niet te veel van het apres-ski verwachten, ondanks dat het allemaal wel door lijkt te kunnen gaan (het is nog vroeg) kunnen de regels voor apres-ski binnen per gemeente anders zijn. Alles valt of staat met hoe de situatie er die week voor staat.
Zell am Ziller, eigenlijk het hele Zillertall is goed te doen!

Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta

• hoevenpe
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 23:07
Mayrhofen/Finkenberg/Lanersbach, ideaal hoog gebied waar de condities meestal perfect zijn en er genoeg brede blauwe pistes zijn om je te vermaken.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• DeBaroN
Na jarenlang op eigen ski's, willen dit jaar een keer huren. (ski's hebben beste tijd gehad)
Wat is dan aan te raden? Rechtstreeks (online) boeken bij de verhuurder of via Skiset.nl?
Bij de verhuurder zelf kan men betalen bij het ophalen.
Via Skiset is het iets goedkoper, maar qua betalen moet dit vooraf?

[Voor 5% gewijzigd door DeBaroN op 27-10-2021 20:24]

• r_bleumer
@DeBaroN mijn advies, gewoon goede overjarige kopen. Heb je met een paar keer skiën wel terugverdiend.

• DeBaroN
r_bleumer schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 20:53:
@DeBaroN mijn advies, gewoon goede overjarige kopen. Heb je met een paar keer skiën wel terugverdiend.
Wij willen huren aangezien depot van de winkel dichtbij de lift zit.

• r_bleumer
Depot onderaan de lift kun je eigenlijk altijd tegen een vergoeding wel gebruiken. Meestal tien Euro of zo.

• DeBaroN
r_bleumer schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:42:
Depot onderaan de lift kun je eigenlijk altijd tegen een vergoeding wel gebruiken. Meestal tien Euro of zo.
Ja, alleen weet ik niet of ze die daar hebben. We gaan naar St Johan in Tirol en met oud en nieuw, dus indien ze er zijn, kan alles ook bezet zijn.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Is online bij de verhuurder duurder dan via Skiset? Verhuurprijzen staan vaak nogal vast, korting is vooral een toeslag voor mensen die niet hun hotel noemen, online boeken of welke reden ze dan ook verzinnen :).

Andersom; als skiset veel goedkoper is, zou het maar zo kunnen dat je ook gewoon een lagere categorie krijgt. Liefdadigheid kent die wereld echt niet.

Edit: ik verwacht dat het skiseizoen gewoon doorgaat, maar toch zou ik zo min mogelijk vooruit betalen. Je weet maar nooit.

[Voor 14% gewijzigd door ZieMaar! op 28-10-2021 07:41]

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 00:44

JB

Cédric roelt!

ZieMaar! schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 07:41:

Edit: ik verwacht dat het skiseizoen gewoon doorgaat, maar toch zou ik zo min mogelijk vooruit betalen. Je weet maar nooit.
Hier ook geboekt met 15 dagen vtv annuleringsmogelijkheid. Begin 'm steeds meer te knijpen dat we weer niet kunnen gaan :( Zoontje was net lekker onderweg qua skilessen, maar vorig jaar ook niet kunnen gaan. Hoop dat we nu weer door kunnen gaan pakken :/

Mijn boefje is liev!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Het blijft afwachten, maar zeker Oostenrijk zet enorm in op maatregelen voor ongevaccineerden en ontzien de gevaccineerden... We zullen zien.

• renegrunn
Corona-discussies zijn een paar deuren verderop.

[Voor 83% gewijzigd door Ardana op 30-10-2021 19:02]

• renegrunn
@Ardana was niet als discussie bedoelt. Oostenrijkse hotels / bars / etc gaan her en der ongevaccineerden weren komend seizoen. En daar doelde @ZieMaar! naar mijn idee ook op.

https://skiinformatie.nl/...rden-en-genezen-personen/

https://fantastischoosten...voor-niet-gevaccineerden/

Lijkt mij goed te weten voor diegene die hier nog niet van op de hoogte was en het van toepassing is.

[Voor 11% gewijzigd door renegrunn op 30-10-2021 20:02]

• dppa
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22-11 22:35
Iemand ervaring met Sportiek.com?

• hoevenpe
ZieMaar! schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:25:
Het blijft afwachten, maar zeker Oostenrijk zet enorm in op maatregelen voor ongevaccineerden en ontzien de gevaccineerden... We zullen zien.
Dat wordt dus après-prik-ski ;)

Hoop dat dit jaar door kan gaan, ga begin januari met vrienden naar Ischgl. Biertje doen in de Kitzloch als die tent na alle malaise nog bestaat.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
dppa schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 20:47:
Iemand ervaring met Sportiek.com?
Nope, is Belgisch toch? Zie het op wintersport.NL wel eens voorbij komen…

• renegrunn
Ter inspiratie :+

• kleinelievewolff
  • Laatst online: 26-11 16:50
Ik wist niet dat je die liftjes voor de lawinepijlen ook mag gebruiken? :+

Maar erg gaaf filmpje!

• renegrunn
Oostenrijk en Covid maatregelen: vanaf komende maandag enkel nog 2G regel:

https://skiinformatie.nl/...er-voor-ongevaccineerden/

Oftewel of vaccinatiebewijs of bewijs van herstel. Testen voor toegang zal geen optie meer zijn.

Frankrijk voorlopig geen verscherpte maatregelen, maar hangt geheel van de situatie af:

https://www.wintersport.n...dig-in-franse-skigebieden

[Voor 25% gewijzigd door renegrunn op 06-11-2021 17:26]

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Wat voor Oostenrijkgangers belangrijk is:
- een Janssen vaccin telt, na 3 januari, niet meer als volledige vaccinatie
- de rest is 270 dagen geldig, zorgpersoneel kan hiermee rond de krokus dus in de problemen komen

Dat tweede punt geldt ook voor Italië.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Mijn post klopt niet, het is 12 maanden in Italië.

Daarnaast: https://www.wintersport.n...ntersport-naar-oostenrijk

2g ook in de skiliften = geen mondkapjes. Hopelijk werkt het en blijven de gebieden open!

• larrylaffer
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 23:17
2e week van Januari staat bij ons Val Gardena op de agenda, vaste accommodatie in Wolkenstein geboekt en voor het eerst sinds jaren een voorschot moeten betalen. Eerlijk gezegd worden we wel een beetje nerveus van de huidige ontwikkelingen. We zijn alle 3 volledig gevaccineerd, maar 1 van ons gaat wel de 270 dagen overschrijden. Dus hopelijk blijven de regels zoals het nu is in Italië.

• hoevenpe
ZieMaar! schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:49:
2g ook in de skiliften = geen mondkapjes. Hopelijk werkt het en blijven de gebieden open!
Gelden buffs ook als FFP2, eventueel in een speciale daar aan te schaffen variant?

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Beter lezen: het hoeft niet meer :)

• MrFl0ppY
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 26-11 16:33
Volgens mij zijn deze nieuwste ontwikkelingen een beetje mijn redding geweest voor onze wintersport komende carnaval. Voor ons weer de eerste keer tijdens hoogseizoen en schrok een beetje toen in het dorp waar wij naartoe wilden gaan (Berwang) en nog maar 1 accommodatie over was (VVV en meerdere websites gecontroleerd). En die was >5k voor een week... Nu 1 dicht bij de lift kunnen vinden voor ongeveer 1/5 van die prijs :D . Waarschijnlijk omdat mensen gaan annuleren.

En nu maar hopen dat ze geen Darth Vadertje gaan toepassen :+

[Voor 3% gewijzigd door MrFl0ppY op 08-11-2021 19:21]

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Er zitten wel nieuwe maatregelen aan te komen voor Süd-Tirol:

https://www.stol.it/artik...nd-konsequente-kontrollen

Mooie Plaatjes   

• jopie
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 23:18
MrFl0ppY schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:29:
Volgens mij zijn deze nieuwste ontwikkelingen een beetje mijn redding geweest voor onze wintersport komende carnaval. Voor ons weer de eerste keer tijdens hoogseizoen en schrok een beetje toen in het dorp waar wij naartoe wilden gaan (Berwang) en nog maar 1 accommodatie over was (VVV en meerdere websites gecontroleerd). En die was >5k voor een week... Nu 1 dicht bij de lift kunnen vinden voor ongeveer 1/5 van die prijs :D . Waarschijnlijk omdat mensen gaan annuleren.

En nu maar hopen dat ze geen Darth Vadertje gaan toepassen :+

[Afbeelding]
Via welk bedrijf of site vond je die? Ik zoek ook nog.

• renegrunn
Lijkt hetzelfde als Oostenrijk tot dusver.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Nouja, als je dan ook zonder mondkapjes kan skiën dan vind ik het, puur voor mezelf, wel prima. @larrylaffer ik had het fout, vaccins (iig pfizer en moderne) zijn gewoon voor een jaar geldig in Italië. Hopelijk blijft dat zo (maar ik denk het wel).

• JB

JB

Cédric roelt!

Hier dus wel een probleem want Oostenrijk :( Mijn vrouw heeft vanuit de zorg al in februari de 2e vaccinatie gehad. Die haalt de 270 dus bij lange na niet… Ik ben het spoor vooralsnog even bijster want een boosterprik zie ik ook niet gebeuren voor die tijd.

[Voor 3% gewijzigd door JB op 08-11-2021 23:06]

Mijn boefje is liev!

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:44

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

ZieMaar! schreef op zondag 7 november 2021 @ 08:45:
Wat voor Oostenrijkgangers belangrijk is:
- een Janssen vaccin telt, na 3 januari, niet meer als volledige vaccinatie
- de rest is 270 dagen geldig, zorgpersoneel kan hiermee rond de krokus dus in de problemen komen

Dat tweede punt geldt ook voor Italië.
Dat wordt voor eind maart dus een uitdaging :/

Hopelijk tegen die tijd mogelijkheden om een booster te halen…

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• JB

JB

Cédric roelt!

Orion84 schreef op maandag 8 november 2021 @ 23:06:
[...]

Hoe gaat dit dan werken? Is je vaccinatie dan ineens 270/365 dagen langer geldig? Wat een vaagheid.

Mijn boefje is liev!

• MrFl0ppY
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 26-11 16:33
jopie schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:44:
[...]

Via welk bedrijf of site vond je die? Ik zoek ook nog.
De meeste goede hits vind ik meestal via de website van het skigebied/dorp zelf. Dus niet via booking of reisorganisaties.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• JB

JB

Cédric roelt!

Merk dat het me behoorlijk bezig houdt mbt 2G Oostenrijk :/ Het is natuurlijk vanuit Europees perspectief merkwaardig dat Oostenrijk eenzijdig kan beslissen om de geldigheid van de vaccins op 270 dagen te zetten.

Verder gaan wij naar Kleinwalsertal, dat deels Duits skigebied is... Hoe gaat dat dan samen :?

Mijn boefje is liev!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Orion84 schreef op maandag 8 november 2021 @ 23:06:
[...]

Als je op vakantie wil met mensen die voor de zomer volledig ingeënt zijn, dan wordt Oostenrijk lastig. Eind maart is rustig; dus flexibel boeken of laat boeken kan gelukkig vaak wel.

Wij gaan naar Italië (Cervinia) maar kunnen tot half februari annuleren. Dan weten we wel waar we qua booster en/of geldigheid aan toe zijn, al ziet dat er voor Italië nu nog prima uit. Ons weekje Oostenrijk over een maand boeken we een paar dagen van tevoren.

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 21:29
Nou daar gaan mijn leuke vooruitzichten. Zou in januari en februari naar Oostenrijk gaan, maar heb Janssen :'(

• DeBaroN
Wij gaan 30-12 naar St Johan in Tirol en allebei gelukkig Pfizer. Kunnen tot 27-11 nog annuleren. Hopelijk gaat het niet strenger worden en kan het doorgaan.
Lockdown in Oostenrijk is volgens mij dan het enige wat het feest kan tegenhouden denk ik?!

• renegrunn
DeBaroN schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:57:
Wij gaan 30-12 naar St Johan in Tirol en allebei gelukkig Pfizer. Kunnen tot 27-11 nog annuleren. Hopelijk gaat het niet strenger worden en kan het doorgaan.
Lockdown in Oostenrijk is volgens mij dan het enige wat het feest kan tegenhouden denk ik?!
Yep, maar zelf acht ik die kans klein. Vorig jaar zag ik het wel aankomen dat het feest niet door zou gaan. Maar nu met de huidige regels en impact op de economie aldaar moet het wel heel erg uit de hand lopen wil dit seizoen weer verloren willen gaan.

I know... last famous words :+

• NL_Scratch
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:25
Damn, ik ben gevaccineerd met Janssen, ben benieuwd of ik ergens vervroegd de booster prik kan krijgen...iemand hierover al contact gehad met GGD?

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Niet jinx-en, maar Zwitserland is nooit dicht geweest en de skigebieden in Oostenrijk waren ook gewoon open vorig jaar. Geen horeca, quarantaines voor buitenlanders en daarmee allerlei onmogelijkheden, maar dat lijkt me nu nog niet ‘im Frage’.

Ik denk dat als er al dingen dicht gaan, dat eerst apresski is en daarna pas andere dingen. Het is in ieder geval spannend genoeg zo tot 18 december (dan ga ik). Niets geboekt nog, ik kijk waar de sneeuw ligt maar maak me niet teveel zorgen nog :).

• JB

JB

Cédric roelt!

Intussen is Nederland tegen de aanvullende eisen die Oostenrijk aan inkomende toeristen stelt, waaronder een extra prik voor wie met het vaccin van Janssen is ingeënt. De CDA-bewindsman vindt dat EU-landen de adviezen moeten volgen van het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA), dat de boosterprikken nog niet voor iedereen adviseert.
Ben benieuwd hoe dit verder gaat. Zoals eerder aangegeven vind ik het (ook) uiterst bijzonder dat Oostenrijk zelf kan/mag bepalen hoe lang een vaccin geldig is.

Mijn boefje is liev!

• dppa
  • Laatst online: 22-11 22:35
ZieMaar! schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 21:17:
[...]

Nope, is Belgisch toch? Zie het op wintersport.NL wel eens voorbij komen…
Nope, is wel degelijk een Nederlands firma uit Amstelveen. Hoopte hier wat ervaring te sprokkelen.

• Jebus4life
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 07:01
ZieMaar! schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 20:10:
Niet jinx-en, maar Zwitserland is nooit dicht geweest en de skigebieden in Oostenrijk waren ook gewoon open vorig jaar. Geen horeca, quarantaines voor buitenlanders en daarmee allerlei onmogelijkheden, maar dat lijkt me nu nog niet ‘im Frage’.

Ik denk dat als er al dingen dicht gaan, dat eerst apresski is en daarna pas andere dingen. Het is in ieder geval spannend genoeg zo tot 18 december (dan ga ik). Niets geboekt nog, ik kijk waar de sneeuw ligt maar maak me niet teveel zorgen nog :).
Ik krijg het eerlijk gezegd wat warm als ik aan mijn trip eind van het jaar denk (26dec-02jan)...

Geboekt in Oostenrijk (See (im Paznauntal)), maar de situatie in Oostenrijk lijkt binnen afzienbare tijd opnieuw stevig uit de hand te gaan lopen als ik de cijfers zie... Als ze nu ingrijpen (wat ze niet gaan doen) krijg je de situatie terug in de hand tegen kerst. Maar op dit moment lijkt het er gewoon op dat er binnen 3 a 5 weken opnieuw 600 man op de IC's ligt. En dan zullen ze uiteraard gedwongen worden hard in te grijpen... Enja, dan is het niet opgelost op 2 weken tijd... Zou me echt niet verbazen dat wéér hun skiseizoen volledig de nek gaan omwringen...

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Vergeet niet dat Oostenrijk gewoon de stappen volgt zoals vooraf vastgesteld. Het gaat snel, maar wel volgens een roadmap.

Maar ik snap je gevoel. Hopelijk is het ten onrechte, maar dat moeten we afwachten…

• JB

JB

Cédric roelt!

ZieMaar! schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 21:55:
Vergeet niet dat Oostenrijk gewoon de stappen volgt zoals vooraf vastgesteld. Het gaat snel, maar wel volgens een roadmap.

Maar ik snap je gevoel. Hopelijk is het ten onrechte, maar dat moeten we afwachten…
Dat zal best maar er is nergens gemeld dat een vaccin opeens niet meer geldig is en/of een kortere houdbaarheid kent.

Dit is achteraf geïntroduceerd. Ook zeer benieuwd hoe verzekeringen omgaan met annulering. Inreisbeperking vs inreisverbod :z Wordt weer lachen…

[Voor 4% gewijzigd door JB op 09-11-2021 23:05]

Mijn boefje is liev!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Dat van Janssen is heel zuur inderdaad. Die 270 dagen ook, maar daar komt de booster misschien nog wel voor op tijd….

• JB

JB

Cédric roelt!

ZieMaar! schreef op woensdag 10 november 2021 @ 07:39:
Dat van Janssen is heel zuur inderdaad. Die 270 dagen ook, maar daar komt de booster misschien nog wel voor op tijd….
Ik hoop het maar zie het somber in met onze stroperige overheid. Verder zal de QR app wel weer niet klaar zijn etc.

Heeft Oostenrijk een volledige booster prik voor iedereen? Hoeveel tijd van te voren moet die gezet zijn bijvoorbeeld? Zitten daar ook tijdslijnen aan vast? Wij gaan 1e week 2021.

[Voor 22% gewijzigd door JB op 10-11-2021 08:02]

Mijn boefje is liev!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Welke vaccins heb je en wanneer ben je geprikt? Ik weet niet hoe snel een booster geldig is. Als je de 1e week van januari gaat en je hebt Janssen dan zie ik het inderdaad ook somber voor je in…

In Frankrijk is het opeens ook aangepast, 65+ moet een booster hebben voor een geldige QR code…

[Voor 21% gewijzigd door ZieMaar! op 10-11-2021 08:04]

• JB

JB

Cédric roelt!

ZieMaar! schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:03:
Welke vaccins heb je en wanneer ben je geprikt? Ik weet niet hoe snel een booster geldig is. Als je de 1e week van januari gaat en je hebt Janssen dan zie ik het inderdaad ook somber voor je in…

In Frankrijk is het opeens ook aangepast, 65+ moet een booster hebben voor een geldige QR code…
Pfizer (mijn vrouw). Zij werkt in het ziekenhuis en heeft deze al in februari gehad. Ze wordt dubbel gestraft zo. Bizar allemaal.

Mijn boefje is liev!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ow crap dus dan is het niet alleen Janssen. Ik wist niet dat zorgpersoneel al zo vroeg gevaccineerd was. Hopelijk start de bolster campagne heel snel en is ook dan de zorg snel aan de beurt…

Kan je nog omboeken? Frankrijk is in die week waarschijnlijk heel betaalbaar en rustig.

• JB

JB

Cédric roelt!

ZieMaar! schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:11:
Ow crap dus dan is het niet alleen Janssen. Ik wist niet dat zorgpersoneel al zo vroeg gevaccineerd was. Hopelijk start de bolster campagne heel snel en is ook dan de zorg snel aan de beurt…

Kan je nog omboeken? Frankrijk is in die week waarschijnlijk heel betaalbaar en rustig.
Annuleren kan tot 15 dagen vtv maar durf weinig meer omdat ik denk dat andere landen het net ook gaan sluiten.

Hoop dat het positief bijgesteld wordt en/of die booster nog komt. Je gaat jezelf bijna Corona wensen voor een herstelbewijs :/

Mijn boefje is liev!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Nou hier word de week Zillertal in de eerste week van januari me ook door de neus geboord :( en niet eens door mezelf.

Medereizigers waar we samen het huisje mee huren allebei aan de Janssen :( Die booster gaat er echt niet komen voor einde van het jaar, met die prutser van de overheid die constant achter de feiten aanrennen...

• JB

JB

Cédric roelt!

Damian schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:38:
Nou hier word de week Zillertal in de eerste week van januari me ook door de neus geboord :( en niet eens door mezelf.

Medereizigers waar we samen het huisje mee huren allebei aan de Janssen :( Die booster gaat er echt niet komen voor einde van het jaar, met die prutser van de overheid die constant achter de feiten aanrennen...
I feel you. Dachten we eindelijk weer te kunnen gaan en mijn vrouw echt even af te schakelen in de sneeuw omdat de overheid in de zorg natuurlijk enorm "helpt"... kunnen we (vooralsnog) ook niet gaan... :(

Mijn boefje is liev!

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:20
Hier gaat het gelukkig nog net wel door allemaal. Een vriendin van ons gaat ook mee en die werkt in het onderwijs, dus ik was even bang dat die wellicht ook al wat eerder was gevaccineerd, al dan niet met Janssen. Maar dat valt gelukkig mee.

Voor de heren met (op zich terechte) rode smileys hierboven: is last minute naar Frankrijk niet een optie?

Punctuality is the politeness of kings

• JB

JB

Cédric roelt!

dreamscape schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:55:

Voor de heren met (op zich terechte) rode smileys hierboven: is last minute naar Frankrijk niet een optie?
Wellicht wel maar zoals aangegeven gaat het daar ook strenger worden zo lijkt. Wij gaan verder nooit naar Frankrijk dus behoeft geen voorkeur.

Koste wat kost? Ja dan zou het een optie kunnen zijn maar het stukje ontspanning verdwijnt inmiddels steeds meer als sneeuw voor de zon met al dit gepuzzel. Merk dat de moed in de schoenen zakt nu we weer terug bij af lijken. Het nieuwe normaal?

Mijn boefje is liev!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

dreamscape schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:55:
Hier gaat het gelukkig nog net wel door allemaal. Een vriendin van ons gaat ook mee en die werkt in het onderwijs, dus ik was even bang dat die wellicht ook al wat eerder was gevaccineerd, al dan niet met Janssen. Maar dat valt gelukkig mee.

Mja wellicht enige optie... Maar waar vind je nog een huisje voor 8 personen voor de eerste week van Januari voor een prijs rond de 1500 euro (prijs van het huisje in Oostenrijk)....

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Frankrijk heeft in die week geen vakantie dus de beschikbaarheid en prijzen zouden wel eens mee kunnen vallen. Maar dan moet je geen 65+ meenemen…

https://www.sunweb.nl/win...rves/chalets-les-choseaux Bijv

Bij 8 personen €589 pp pw, incl skipas van € 238,-. Dus € 351,- pp. voor accommodatie. Wel duurder dan € 1500,- natuurlijk, maar echt duur kan je dit niet noemen volgens mij. En het zal rustiger zijn dan in Oostenrijk.

[Voor 52% gewijzigd door ZieMaar! op 10-11-2021 09:39]

• Bobmeister
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 00:43
dppa schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 20:58:
[...]

Nope, is wel degelijk een Nederlands firma uit Amstelveen. Hoopte hier wat ervaring te sprokkelen.
Heb er 2 keer geboekt. Prima prijs, prima hotel, geen bijzonderheden. Informatie op tijd ontvangen.

• DeBaroN
Damian schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:38:

Oostenrijk heeft het besloten toch? Schuld aan de NL regering geven is ook een beetje kort door de bocht natuurlijk. Als je met het Janssen vaccin personeel in de zorg binnen 2 weken gevaccineerd hebt ipv 6wkn met Pfizer leek dat destijds de logische keuze toch?
Maar dat is weer een hele andere discussie...
Blijft kloten voor jullie natuurlijk.

[Voor 3% gewijzigd door DeBaroN op 10-11-2021 19:20]

• JB

JB

Cédric roelt!

DeBaroN schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:15:
[...]

Oostenrijk heeft het besloten toch? Schuld aan de NL regering geven is ook een beetje kort door de bocht natuurlijk. Als je met het Janssen vaccin personeel in de zorg binnen 2 weken gevaccineerd hebt ipv 6wkn met Pfizer leek dat destijds de logische keuze toch?
Maar dat is weer een hele andere discussie...
Blijft kloten voor jullie natuurlijk.
Wat probeer je nu te zeggen? Pfizer is ineens ook niet meer geldig als deze al ouder dan 9 maanden is.

Mijn boefje is liev!

• DeBaroN
JB schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:25:
[...]

Wat probeer je nu te zeggen? Pfizer is ineens ook niet meer geldig als deze al ouder dan 9 maanden is.
Dat Oostenrijk dat heeft bepaald en niet NL.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

DeBaroN schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:40:
[...]

Dat Oostenrijk dat heeft bepaald en niet NL.
Neuh maar ik zie het wel zwaar in dat we ook maar enigszins worden geholpen door de trage NL overheid om bijvoorbeeld in december nog die booster te krijgen...

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nou, in Oostenrijk begint het ook door te dringen dat vele (potentiële) buitenlandse wintersporters zometeen letterlijk in de kou staan:

https://orf.at/stories/3236058/

Kritik an nationalen Alleingängen

Das sorgt derzeit etwa in den Niederlanden für große Aufregung: Viele sind mit Johnson & Johnson geimpft, Auffrischungsimpfungen gibt es ab Dezember nur für Hochrisikopatienten und erst ab Jänner für alle anderen.

Laut der Zeitung „De Telegraaf“ kritisierte der niederländische Gesundheitsminister Hugo de Jonge, dass Länder ungeachtet von Empfehlungen der Europäische Arzneimittelbehörde (EMA) ihre eigenen Regeln einführen. Das könne der Personenfreizügigkeit in der EU schaden.

Ook lekker tegenstrijdig:

Einreisen ja, Skifahren nein
...
Im Fall von Österreich bedeutet das: Ist eine Person aus den Niederlanden nur einmal mit Johnson & Johnson geimpft, darf sie – trotz ihres nach österreichischen Richtlinien unvollständigen „Grünen Passes“ – nach Österreich einreisen, aufgrund der 2-G-Regel aber keine Angebote der Gastronomie und Hotellerie sowie im Kultur-, Freizeit oder Sportbereich nutzen.

[Voor 24% gewijzigd door ehtweak op 10-11-2021 23:20]

Mooie Plaatjes   

• JB

JB

Cédric roelt!

ehtweak schreef op woensdag 10 november 2021 @ 23:18:
Nou, in Oostenrijk begint het ook door te dringen dat vele (potentiële) buitenlandse wintersporters zometeen letterlijk in de kou staan:

https://orf.at/stories/3236058/

Kritik an nationalen Alleingängen

Das sorgt derzeit etwa in den Niederlanden für große Aufregung: Viele sind mit Johnson & Johnson geimpft, Auffrischungsimpfungen gibt es ab Dezember nur für Hochrisikopatienten und erst ab Jänner für alle anderen.

Laut der Zeitung „De Telegraaf“ kritisierte der niederländische Gesundheitsminister Hugo de Jonge, dass Länder ungeachtet von Empfehlungen der Europäische Arzneimittelbehörde (EMA) ihre eigenen Regeln einführen. Das könne der Personenfreizügigkeit in der EU schaden.

Ook lekker tegenstrijdig:

Einreisen ja, Skifahren nein
...
Im Fall von Österreich bedeutet das: Ist eine Person aus den Niederlanden nur einmal mit Johnson & Johnson geimpft, darf sie – trotz ihres nach österreichischen Richtlinien unvollständigen „Grünen Passes“ – nach Österreich einreisen, aufgrund der 2-G-Regel aber keine Angebote der Gastronomie und Hotellerie sowie im Kultur-, Freizeit oder Sportbereich nutzen.
Bizar hoe dit allemaal weer langs elkaar kleurt... Janssen wordt alleen genoemd? Ze vergeten even dat ze de "geldigheid" van dubbele vaccinaties (Pfizer/Moderna etc) ook naar beneden hebben gezet, waardoor mensen die als eerste de (dubbele) prik hebben gezet voor de zorg (en zichzelf) ook de dupe zijn... of geldt dat nu ineens alleen nog maar voor Janssen?

Op de site van de overheid wordt ook alleen gerept over Janssen 7(8)7

https://www.nederlandwere...tenrijk/reizen/reisadvies

Zucht… onder de rubriek Coronavirus helemaal beneden staan “de kleine lettertjes” :F

[Voor 23% gewijzigd door JB op 11-11-2021 00:40]

Mijn boefje is liev!

• JB

JB

Cédric roelt!

De NOS kopt dit;

Dat betekent uiteindelijk geen vakantie meer richting Oostenrijk met hun 270 dagen geldigheid :z

Mijn boefje is liev!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@JB Het staat gewoon in het gelinkte artikel hoor:

In Österreich gilt ab 6. Dezember etwa: Neun Monate nach der zweiten Impfung ist eine dritte Dosis notwendig.

Leuk is anders...

Mooie Plaatjes   

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

JB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 00:04:
[...]

Bizar hoe dit allemaal weer langs elkaar kleurt... Janssen wordt alleen genoemd? Ze vergeten even dat ze de "geldigheid" van dubbele vaccinaties (Pfizer/Moderna etc) ook naar beneden hebben gezet, waardoor mensen die als eerste de (dubbele) prik hebben gezet voor de zorg (en zichzelf) ook de dupe zijn... of geldt dat nu ineens alleen nog maar voor Janssen?

Op de site van de overheid wordt ook alleen gerept over Janssen 7(8)7

https://www.nederlandwere...tenrijk/reizen/reisadvies

[Afbeelding]

Zucht… onder de rubriek Coronavirus helemaal beneden staan “de kleine lettertjes” :F

[Afbeelding]
Mja inreizen (wat dus wel mag) en gebruik maken van horeca/skilift (wat dus niet mag) e.d. zien ze dus al 2 verschillende dingen. Waarschijnlijk gebruiken ze dat als loophole om aan EU regelgevingen te voldoen (vrij verkeer van personen).

Nasty volk die Oostenrijkers....

• Sethro
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 00:19
Ik snap het wel dat ze op de rem trappen als in eigen land de besmettingen toenemen al voordat het vakantieseizoen begint. De instroom van duizenden vakantiegangers maakt dat niet beter.

Leuk is wel anders…

• thewizard2006
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 26-11 18:27
Beetje triest om hier de Nederlandse overheid de schuld van te geven. Ach sommige mensen kunnen niet wachten met hun gal spugen over Rutte/Hugo.
Dit is puur een last minute beslissing door de Oostenrijkse overheid die tegen het Europese beleid in gaan. Als je iemand de schuld wilt geven dan moet je daar zijn. Dit heeft ook niets met boosterprikken te maken die wel of niet 3 weken eerder gegeven kunnen worden....

Wij hebben onze vakantie voor 12 maart staan. Dit jaar in Juli onze eerste en enige prik gekregen omdat wij in de kerst van 2020 Corona hebben gehad. Het is wat onduidelijk dus of dit ook zou gelden als volledig gevaccineerd omdat er eigenlijk alleen wordt gesproken van een 2e vaccinatie.

Gisteren dus de GGD gebeld met de vraag of wij een 2e vaccinatie konden krijgen en dat was geen probleem. Konden gelijk dezelfde avond terecht en alles verliep soepel. Was een stuk rustiger dan de vorige keer. Dus sinds gisteravond nu ook een 2e vaccinatie gehad. Uiteraard moet de situatie nog wel een beetje OK zijn om te reizen tegen die tijd maarja niemand kan in de toekomst kijken. Dus nu ff in de gaten houden of het ook goed wordt geüpdate in de coronacheck app.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• JB

JB

Cédric roelt!

Damian schreef op donderdag 11 november 2021 @ 07:38:
[...]

Mja inreizen (wat dus wel mag) en gebruik maken van horeca/skilift (wat dus niet mag) e.d. zien ze dus al 2 verschillende dingen. Waarschijnlijk gebruiken ze dat als loophole om aan EU regelgevingen te voldoen (vrij verkeer van personen).

Ik ben meer benieuwd naar hun booster gebeuren. Klaarblijkelijk hebben zij geen last van die 270 dagen want anders kunnen de mensen daar zelf ook niets (meer).

Wij bakkeleien over de noodzakelijkheid 3e prik. In Oostenrijk 2G zonder testen om in te dammen 8)7

Mijn boefje is liev!

• Bundin
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Damian schreef op donderdag 11 november 2021 @ 07:38:
[...]

Nasty volk? Ik gok dat de gemiddelde Oostenrijker die z'n brood in de hospitality/skigebieden verdient jankend op de bank zit door weer een mager seizoen.

I like bacon!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Bundin schreef op donderdag 11 november 2021 @ 08:09:
[...]

Nasty volk? Ik gok dat de gemiddelde Oostenrijker die z'n brood in de hospitality/skigebieden verdient jankend op de bank zit door weer een mager seizoen.
Overheid dan he lampie ;) Zal de bevolking inderdaad zelf weinig aan kunnen doen.

• JB

JB

Cédric roelt!

Bundin schreef op donderdag 11 november 2021 @ 08:09:
[...]

Inderdaad. Volgens mij is vaccinatiegraad daar veel lager waardoor ze zo hard ingrijpen. Het rijmt alleen niet helemaal met 2G. Aan de andere kant gaan zij vol voor de werking van het vaccin ipv symptoombestrijdend Nederland.

Mijn boefje is liev!

• DeBaroN
JB schreef op donderdag 11 november 2021 @ 08:11:
[...]

Inderdaad. Volgens mij is vaccinatiegraad daar veel lager waardoor ze zo hard ingrijpen. Het rijmt alleen niet helemaal met 2G. Aan de andere kant gaan zij vol voor de werking van het vaccin ipv symptoombestrijdend Nederland.
Maar 4% minder dan hier....

https://www.google.com/se...lient=mobile-gws-wiz-serp

• DeBaroN
En beter een streng skiseizoen dan helemaal geen, is waarschijnlijk de denkwijze.

• JB

JB

Cédric roelt!

DeBaroN schreef op donderdag 11 november 2021 @ 08:19:
[...]

En beter een streng skiseizoen dan helemaal geen, is waarschijnlijk de denkwijze.
Die snap ik wel maar waar komt die 270 dagen vandaan als we hier ter discussie stellen of die boostprik wel zin heeft.

Mijn boefje is liev!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Zullen we hier bij de wintersport houden? Ik snap de relevantie op zich natuurlijk wel, maar aangezien ik natuurlijk ook moderator van het Corona subforum ben voel ik me genoodzaakt jullie daar op te wijzen :).

Daar is een specifiek topic over de maatregelen rondom vakanties en kunnen beleidskeuzes rondom vaccinaties etc besproken worden. Ik snap dat de lijn nu dun is, maar laten we hier vooral de nadruk op de wintersport houden.

• mormegilmaster
  • Laatst online: 00:11
Lijkt toch wat hoop te zijn, Oostenrijk gaat mensen gratis een booster toestaan te halen op vakantie!

https://fantastischoosten...prik-halen-in-oostenrijk/

• Arend_Akelig
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 06:25
mormegilmaster schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:38:
Lijkt toch wat hoop te zijn, Oostenrijk gaat mensen gratis een booster toestaan te halen op vakantie!

https://fantastischoosten...prik-halen-in-oostenrijk/
Zou wel raar zijn, de vaccinatie is toch pas na 2 weken echt actief?
Ben benieuwd... we zouden met 7 man gaan skiën.. 4 hebben Janssen.

• DeBaroN
Hier slaat de twijfel om te gaan nu wel toe.
Hebben tijd geleden al hotel geboekt midden in St Johann in Tirol van 30-12 t/m 06-01.
Idee was om lekker gezellig daar te genieten van de jaarwisseling, uit eten, sfeer proeven in het dorp en natuurlijk zoveel mogelijk skiën.
Maar gaat dit nog wel leuk en gezellig worden vragen we ons af?!
Kunnen kosteloos annuleren t/m 27-11. Evt. annuleren en dan maar eind januari ergens heen als het weer wat positiever is zitten we nu aan te denken.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Er is goed nieuws: een uitgelekte brief aan burgemeesters lijkt aan te geven dat vaccins toch 1 jaar geldig blijven (en Janssen 270 dagen).

Tegelijk is de situatie rap slechter aan het worden. Het is extreem belangrijk dat het ski seizoen doorgaat, maar het gaat echt slecht in Oostenrijk. Wij willen 18/12 een weekje skiën (daar waar sneeuw lift, maar wel in Oostenrijk) en waar ik 2 weken geleden zeker wist dat het door ging herken ik de twijfel van @DeBaroN . Wij kijken het nog even aan en anders worden het wellicht toch de Dolomieten…

Ik weet niet of ik zou annuleren @DeBaroN . Als het dicht is krijg je sowieso je geld wel terug toch? En als t open is kan je gaan (reis beperkingen zullen er denk ik niet komen). De kans dat apresski dicht is, is natuurlijk wel aanwezig…Stel dat het puur skiën is, heb je er dan nog lol in?

[Voor 0% gewijzigd door ZieMaar! op 17-11-2021 21:05. Reden: Klopte toch niet]

• DeBaroN
@ZieMaar!
Dat is het hem juist. Deze vakantie is niet puur om te skiën. Dorp, hotel en datum gekozen puur op gezelligheid en alles er omheen. Daardoor is het ook niet goedkoop en om dan alleen nog te kunnen skiën door evt. beperkingen is hartstikke zonde van het geld.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee