Ah goed om rekening te houden met die afstand in de wielkasten. Maar met mijn Dacia Sandero verwacht ik daar eigenlijk weinig problemen. Voordeel van een 13 in een dozijn auto denk ik dan maar.
@
DomiGijzen geen ervaring met fleece waxen. Maar is er een reden dat je het op die manier wil doen?
Zelf ben ik toch wel fan van "gewoon" waxen. Ja het schrapen geeft rotzooi dus dat argument begrijp ik wel. maar ik heb toch liever dat de ski (of board in mijn geval) goed opwarmt en zo de wax goed kan opnemen...
Vorige keer het board goed warm gemaakt (dus wat langer waxen, niet heter of langer op 1 plek) en daarna HEEL goed geschraapt. En merkte toch dat ik een stuk langer doorgleed dan de mensen om me heen.
@
Anoniem: 36835 Gaaf! met wat ervaring en een volle dag priveles kom je in ieder geval al een heel eind. En als je snel leert zul je ook snel gaan proberen wat parallel te skiën. Zag bij Miss Waah (die voor het eerst 2x 1 uur geskied heeft afgelopen vakantie) dat ze al vrij snel parallel ging skiën.... tot het steil werd. En dat is ook niet erg, want dat is oefenen en vertrouwen krijgen.
De horror-verhalen moet je je niet al teveel zorgen over maken. Als je ziet hoeveel miljoen mensen op wintersport gaan, en hoe weinig echt grote verhalen je hoort... Vorige week was extreem door weinig sneeuw (dus veel rotsen om op te vallen ipv zachte sneeuw) gecombineerd met smeltende en weinig sneeuw die vervolgens kan opvriezen en hard word.
Je hoort ook weinig verhalen over beginnende skiers die vorige week verongelukt zijn of zwaar gewond zijn geraakt. Maar juist de wat gevorderde mensen. Zelf heb ik vorige week ook vaak gezien dat mensen die al HEEL goed kunnen skiën en er duidelijk in de buurt wonen opeens keihard onderuit gingen. Want de condities zijn uniek, en met goede techniek kan je ook op harde sneeuwplaten prima hard gaan.. maar als er opeen een paar meter blauw ijs tussen zit? Dan ga je gewoon als je net in een snelle bocht zit.
Maar de condities zijn nu volledig anders. Dus zou me er niet meer druk om maken!