[Vakantie] Het Grote Wintersport-topic! Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 43 Laatste
Acties:

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Bij gebrek aan 3D-printer even rondgesnuffeld in huis voor een mcguiver oplossing om een mondkapje aan m'n helm te maken. Hollewandpluggen blijken ook een prima optie B)

Even open knippen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-D-XJWf_aYwkkikKNW0-0TGY9Lo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V6mHVLYWT9M7x3fO0VONiumF.jpg?f=fotoalbum_large

Om het achterste bandje steken dat naar de kinband loopt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mrR_gtg4_p4sfBZ482mbHFLGy14=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YL4x6fuHHl8A0puvNygH7LED.jpg?f=fotoalbum_large

En klaar is kees * Orion84 :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CWs0m8BlaWzXyWNMgGwlV3K7Ii8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6h4rHsGBjs3IWIV1pyz5hce0.jpg?f=fotoalbum_large

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
R_Donselaar schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:24:
Tip voor Flachau, pak de Rote 8'er. Die is altijd al vrij rustig met goede sneeuw (noordhelling) maar nu waande ik er mij veelal alleen!

[Afbeelding]
Da;s toch eigenlijk Wagrain ;).

Ik begrijp in die zin niets van dat gebied. Je kan aan drie kanten naar beneden. Naar Flachau, altijd druk, naar Wagrain, een stuk rustiger, naar Rote 8: uitgestorven :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
R_Donselaar schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:24:
Tip voor FlachauWagrain, pak de Rote 8'er. Die is altijd al vrij rustig met goede sneeuw (noordhelling) maar nu waande ik er mij veelal alleen!

[Afbeelding]
Dat ziet er fantastisch uit. Het kriebelt wel als ik dat zo zie. Lege pistes en een mooi zonnetje. Wat wil je nog meer :D (Het antwoord is super veel verse sneeuw ;))

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

noahvdv schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:38:
Hoi, Corona-vraagje:

Weet iemand hoe het zit met de coronapas-controle in Tsjechië? We willen met een groep vrienden waar een aantal ongevaccineerden tussen zitten een weekje snowboarden. Weet iemand toevallig de situatie nu daar? We willen over drie weken gaan. Ik hoor het graag!

Noah
Je zou denk ik wel naar Zweden kunnen met de groep. Are lijkt mij ook wel een interessant gebied. Wel wat kouder aldaar heb ik van horen zeggen. En de reis is ook wel wat verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-10 12:54
Frankrijk laat in de loop van februari geleidelijk zijn coronamaatregelen los. Dat kondigde premier Jean Castex aan op een persconferentie.
Alright, ik ga nog echt geloven dat ik op de latten ga staan over 10 dagen, het voelt zo unreal :+ _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Jebus4life op 21-01-2022 00:12 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-03-2022
Zo weer terug richting Nederland: Lesachtal is echt een schitterende regio, wellicht ook aantrekkelijk voor de wintersporter? Het is hier bij Der Paterwirt in iedere geval geen massatoerisme, dus het is echt genieten en een en al rust :)

Wel lijkt dit op eerste instantie niet het meest aantrekkelijke gebied om naartoe te reizen: je zit in het zuiden van Karinthië, tegen de Italiaanse grens aan. Het is dat de bergen in weg zitten, anders liep je hup zo Italië binnen.

De geallieerden dachten ten tijde van de tweede wereldoorlog ook eventjes via de Alpen Duitsland te bereiken, dat was niet bepaald een succes en vele geallieerden zijn toen gestorven :-(

Vandaag rijden wij dus via Italië, om vervolgens over de Brennerstraße naar Innsbruck te rijden terug richting Nederland. Alle andere opties zou betekenen dat wij over een tolweg moesten, of een enorme omweg over de Tauernpass. Dat maakt Zell am See waarschijnlijk aantrekkelijker, dan het zuiden van Oostenrijk.

Maar hier koop je een skipas dagpas voor € 35 totaal, i.p.v. € 65 ofzo dat het bij Zell am See kost. Wellicht valt in zuiden van Oostenrijk dus nog wel goedkoop te skieen, waarbij de accommodaties ook van betere kwaliteit zijn. En onbeperkt bronwater in ons hotel, echt chapeau oOo

Normaalgesproken betaal je blauw aan een beetje water bij het eten in een hotel, maar hier is het gewoon gratis en zoveel als je wilt. Nadeel blijft wel dat je een dal zit en dat de eerste grote stad, bijna een uur rijden is. De hoofdstad van de deelstaat ligt zelfs op meer dan 2 uur rijden, dus daar zijn wij niet naartoe gegaan :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Mijn ervaring in de bergen is juist dat je vaak standaard een karaf kraanwater krijgt. Vaak heel lekker. Alleen in echte dure restaurants willen ze dat nog wel eens achterwege laten...

Het grote nadeel is dat de skigebieden wat kleiner zijn en verder uit elkaar liggen. BKK is heel mooi, maar eigenlijk alleen te combineren met Turracher Hohe. Er zijn zat andere skigebieden, maar de ideale sweetspot qua verblijf heb ik er niet gevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weissbier
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/HYz2RvC/IMG-20220121-153945.jpg

De Brennerpass vermijden was goed te doen: tot aan Innsbruck de tol vermeden, waarna ik in Innsbruck nog een stukje over de A12 kon rijden met mijn vignet dat alleen gisteren nog geldig was :+

Op de Brennerstraße was het totaal niet druk: bijna geen verkeer te bekennen, terwijl ik begrepen heb dat dit op de Brennerpas wel anders moet zijn.

Wel is het een nadeel dat je niet snel kunt rijden, aangezien er veel 50km/u stukken zijn op de SS wegen in Italië en ook de Bundesstraße in het deel van Oostenrijk. De uitzichten waren wel echt geweldig oOo

En Italianen hebben schijnbaar schijt aan 30km/u bij wegwerkzaamheden, want een hele colonne Italianen zat achter mij toen ik mij netjes aan die maximumsnelheid hield ( en soms zelfs nog een paar km te snel reed ). Waarna ik door vele ingehaald werd en een Italiaans vrouwtje, die zat gewoon km's lang te bumperkleven toen de maximumsnelheid 30km/u was :|

Wat wel grappig was, ik zag dat veel flitsers: van die oranje korte palen met een politieman erop afgebeeld. Die waren met een sticker afgeplakt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:26
Mijn trip naar St. Gallenkirch heeft nog een vervelend staartje gekregen.. Dag 1 stond er een dikke rij bij de loketten, dus ik naar de automaten waar bijna niemand stond. Ik voor 4 personen 3-daagse passen kopen, komt er 1 of ander raar papiertje uit met gekke tekens. Ik er mee naar het loket (alsnog lang wachten) want inmiddels van de rekening afgeschreven: "komt goed meneer, wordt automatisch teruggeboekt".

Nou je raad het al, dus niet. Ik volgende dag weer naar het loket: "U kunt beter maandag even naar ons kantoor gaan in het dorp verderop".

Ik die maandag braaf naar dat kantoor, iemand gesproken: "sorry, kan nu even niet in het systeem, maar ik ga het regelen..."

Nou we zijn een week verder, niks, noppes, nada... Gisteren maar een lichtelijk geïrriteerd mailtje gestuurd.

Voor mij voorlopig geen automaten meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Daarom vind ik voor dat soort dingen de CC prettiger. Makkelijker op afstand op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-10 16:55
Heb een paar pagina's terug gelezen, maar kom er nog niet helemaal uit, wij willen over een week richting Frankrijk, hebben beiden recent onze booster gehad. Geen Janssen voorheen gehad.

Als ik het goed heb is het nu zo dat wij volledig voorzien zijn met de internationale qr qode + erewoord verklaring of moeten wij ook nog een PCR test laten zien?

Weet nog dat ik dit 2 week geleden ook bekeek en tegenstrijdige berichten zag, lijkt nu wel duidelijker, maar voor de zekerheid even jullie kennis hierover raadplegen^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Skiën hier eigenlijk mensen met rugprotectors? Ik zag iemand in mijn skischool die er een kocht, maar had er nooit over nagedacht. Volgens mij zijn ze echt in prima pasvorm te verkrijgen en zijn er ook comfortable, softe, modellen, dus daar zit het niet.

Ik weet alleen niet hoeveel het, op de piste, toevoegt. Doet het weinig en is het voor race en offpiste, of ben je gewoon er vroeg bij als je er nu een koopt en skiën we er over 5 jaar allemaal mee (en is het dus net zo ingeburgerd als een helm)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:22
ZieMaar! schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:47:
Skiën hier eigenlijk mensen met rugprotectors? Ik zag iemand in mijn skischool die er een kocht, maar had er nooit over nagedacht. Volgens mij zijn ze echt in prima pasvorm te verkrijgen en zijn er ook comfortable, softe, modellen, dus daar zit het niet.
Dat is toch een snowboard dingetje?
Heb het vorige week niet gezien bij gewone skiërs.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ja daar is het waar ingeburgerd (maar mn in het pak). Ik zie ze op de piste bij skiërs wel zo af en toe (bij de lunch). Zeker als ze comfortabel zitten lijkt het me ergens typisch zo’n ding dat eigenlijk alleen maar goed kan doen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:20

Ik weet alleen niet hoeveel het, op de piste, toevoegt. Doet het weinig en is het voor race en offpiste, of ben je gewoon er vroeg bij als je er nu een koopt en skiën we er over 5 jaar allemaal mee (en is het dus net zo ingeburgerd als een helm)?
Denk niet dat we er over 5 jaar allemaal aan moeten geloven. We voelen ons toch onoverwinnelijk (en het gaat ook gewoon héél vaak gewoon goed).

Tegenwoordig heb je inderdaad hele zachte. Miss Waah heeft een zachte, en daar merkt ze niets van. Als er een klap op komt wordt het hard, tenminste dat is het idee. Ik heb een harde protector en die merk je alleen omdat die mijn broek in de weg zit.

Beide snowboarden we, en beide geen tricks ofzo. Toch heb ik er al baat bij gehad omdat er een skiër mij vol in de rug kwam. Meneer knalde vol gas de piste af, met niet al te veel controle. Raakte mij dus vol in de rug. En dan is zo'n harde wel fijn, want dan kun je niet achterover dubbel klappen.

Ik had nergens last van, meneer had enorm last van zijn arm :+ Dus ze werken best goed :+

voor mij is de reden simpel: Ik vind skiën, snowboarden, wakeboarden etc veel te leuk. En er zijn 2 soorten letsel die dat eigenlijk permanent onmogelijk kunnen maken: Hoofdletsel en rugletsel. Dus die bescherm ik.

we gaan (gelukkig!) vaak nogal makkelijk voorbij aan het feit dat we snelheden halen waar een beladen vrachtwagen zijn best voor moet doen, terwijl we volledig onbeschermd zijn. Dankzij de sneeuw eindigd dat vaak prima. Maar als je iemand tegen komt (of een boom) sta je een stuk sneller stil.

Gevaarlijkst IMHO zijn trouwens kruisingen waar pistes samen komen met een restaurant. De een komt van links en remt, de ander doet hetzeflde vanaf de andere kant en dan kom je elkaar frontaal tegen. Dat eindigd meestal met een heli :+

Het is trouwens geen snowboard-dingetje, maar een funpark-dingetje. En tja, op ski's het funpark in is toch wel erg moeilijk. Veel moeilijker dan op een snowboard. Dus daarom zie je het weinig bij skiërs denk ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 22-01-2022 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Zo weer thuis: volgens mij net op tijd, want het weer vandaag was ook niet bepaald denderend. Allemaal ongelukken onderweg gezien.... ergste was dat van de ADAC een ziekentransport in brand stond. Toen moest de persoon die vervoerd werd dus in een andere krankenwagen verplaatst worden, terwijl de vlammen uit de motorkap kwamen.

Toen ik eventjes in Duitsland ging tanken, was het daar ook raak geweest en het tweede ongeluk op de Autobahn was een stationwagen die waarschijnlijk de vangrail gekust heeft. In Oostenrijk moeten er ook redelijk wat ongelukken gebeurd zijn, door het slechte weer. Wel wennen thuis komen, in Nederland is er meer veranderd dan in Oostenrijk :+

Oh en schrikken die benzineprijzen: in Oostenrijk kon ik nog voor € 1,30 tanken en in Duitsland net € 1,70 per liter afgerekend, wat een groot verschil. Al betaalde in in Tirol wel iets meer hoor, maar dan nog. De vrouw wilt in iedere geval nog eens terug naar Innsbruck oOo

[ Voor 7% gewijzigd door Weissbier op 22-01-2022 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik ski met een rug tas met ingebouwde rugbeschermer. We belangrijk om ook de heupband goed vast te maken om alles op zijn plek te houden.
https://www.snowcountry.nl/ortovox-free-rider-22-1708.html

Ik heb dan een ouder model (de 16 of 18 geloof ik), die heeft de rug protector standaard ingebouwd.

En ja, ik ski en ben ook nog wel eens in het park te vinden ;)
Maar de rug tas gaat op alle dagen mee, ook als ik alleen op de pistes te vinden ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
Expendable schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 14:07:
Heb een paar pagina's terug gelezen, maar kom er nog niet helemaal uit, wij willen over een week richting Frankrijk, hebben beiden recent onze booster gehad. Geen Janssen voorheen gehad.

Als ik het goed heb is het nu zo dat wij volledig voorzien zijn met de internationale qr qode + erewoord verklaring of moeten wij ook nog een PCR test laten zien?

Weet nog dat ik dit 2 week geleden ook bekeek en tegenstrijdige berichten zag, lijkt nu wel duidelijker, maar voor de zekerheid even jullie kennis hierover raadplegen^^
Volgens mij heb je in Frankrijk tout court geen test nodig bij vaccinatie (indien niet te lang geleden) en al helemaal niet met booster (y) Onze groep vertrekt normaal gezien zaterdag naar Frankrijk om die reden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weissbier
Wie nu op wintersport gaat, mag extra voorzichtig zijn: er valt momenteel echt enorm veel sneeuw en dat zorgt dus voor de nodige verkeersoverlast, zo ook op de A10.

Afbeeldingslocatie: https://www.vienna.at/2022/01/ABD0161-20210208-4-3-231036352726-1024x768.jpg

Sneeuw is schitterend, maar niet om door te rijden te moeten. Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeoranje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-10 20:09
Goeie tip @Orion84 heb onze helmen even geprepareerd met de holle wand pluggen die ik nog had liggen 👌🏻

Komende zaterdag gaat codeoranje richting Oostenrijk 🇦🇹 vorige week nog snel iets kunnen boeken

500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-10 17:21
Is er dit weekend nog iemand in winterberg of Willingen geweest?

Hoe was het daar? Wij zitten te denken om dinsdag & woensdag daar even te skiën.
Het zag er vandaag op de webcams wel wat slush uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whazaer
  • Laatst online: 07-10 22:48
Orion84 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:33:
Bij gebrek aan 3D-printer even rondgesnuffeld in huis voor een mcguiver oplossing om een mondkapje aan m'n helm te maken. Hollewandpluggen blijken ook een prima optie B)
Goeie tip, bedankt.
Ik heb ook al foto's gezien van een ty-rip. Om het bandje en dan een klein stukje ty-rip naar achteren laten steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik weet niet of het helemaal thuishoort in dit topic, maar ik hoop dat hier mensen zijn met ervaring die me wellicht kunnen helpen. Ik ben nu 2 keer op wintersport geweest en ben verschillende keren indoor gaan skiën. Ik heb nu zelf skischoenen en ski's gekocht. De skischoenen heb ik 2 keer gebruikt (indoor) en de ski's 1 keer.

Ik heb altijd last van mijn voeten bij het skiën. De ene keer meer dan de andere keer, maar ik heb vrijwel altijd pijn aan m'n voeten. Afgelopen 2 keer dat ik ben gaan skiën had ik met mijn linker voet vrijwel nergens last van, maar bij mijn rechtervoet kreeg ik na een minuut of 10 heel veel pijn aan de onderkant van mijn voet (geen idee hoe of er een naam voor is, maar een aan de binnenkant van de onderkant van mijn voet). Het voelt alsof daar een spier gewoon helemaal verkrampt. De pijn was na een kwartier zo erg dat ik langs de kant moest zitten. Na een minuut of 5 ging het wel weer (vaak wel even mijn schoen los gedaan). Dit heeft zich de hele tijd herhaald. Echt elk kwartier moest ik 5 minuten langs de kant zitten.

Erg vervelend dus als je gewoon even lekker wil skiën. Aan het eind van de dag ging het ineens wel wat beter. Maar ook toen deed het nog wel zeer. Misschien dat het komt omdat ik te verkrampt ski, zeker in het begin (waarschijnlijk door angst). Dat zal waarschijnlijk wel een rol hebben, maar misschien ligt het toch ook aan de schoen/zool/houding etc.

Ik heb trouwens behoorlijke doorgezakte voeten (platvoeten), maar ik heb wel zolen die ondersteuning bieden in de schoenen zitten. Ik ben vooral benieuwd of er mensen zijn die ook deze ervaring hebben en er wellicht een oplossing voor hebben gevonden.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Mogelijk dat de schoen ergens knelt waardoor verkramping ontstaat. Je zou een andere schoen kunnen proberen, of een schoen op maat laten maken in combinatie met een skischoenzool.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
@miicker eigenlijk altijd is pijn met skiën te fixen! Maar wat het is, is lastig te zeggen op afstand. Te krap kan, maar waarschijnlijker is juist iets te groot, waardoor je gaat verkrampen. Doorzakken kan een rol spelen, maar dat zou met een zooltje wel op te vangen moeten zijn.

Maar toch om te beginnen met te krap: veel mensen skiën iets te grote schoenen en doen ze (dus) te strak dicht. Vanaf je knie gezien moet schnall 2 wel vrij stevig dicht, zodat je enkel gefixeerd zit. Schnall 1 wel je ook goed dicht hebben, zodat je netjes scheendruk blijft houden terwijl je op je hele voet blijft skiën. Als 1 en 2 goed zitten, dan doe je de strap dicht en heb je nog maar 1 taak, zorgen dat 3 en 4 dicht gaan, maar puur om sneeuw buiten te houden. Heel losjes, liefst met alleen je pink. Met name 3 is een grote pijnveroorzaker als je hem te strak doet (en zou ook jouw klachten kunnen verklaren).

Mocht dat het niet oplossen, dan zul je toch terug moeten naar de winkel. Enigszins gespecialiseerde zaken kunnen best eea doen, maar bij aanhoudende klachten zijn er een paar adressen waar je moet zijn, Dutch Bootfitter in Amsterdam, Patrick Rademakers in Dieren, MK Skiservice in Bilthoven, Norbert Maier in Rotterdam onder andere. Er zijn er wel meer, maar dit zijn de allerbekendste (en echt goede). Waar heb je je schoenen gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@ZieMaar! ik heb ze bij Duijvestein gekocht. Ik heb het idee dat ze daar ook een heleboel kunnen. Toen ik ze gekocht had gaven ze ook aan dat als er iets was met de schoenen dat ik zeker even terug moest komen. Dus denk dat ik dat sowieso wel even ga doen.

Dit zijn overigens mijn schoenen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8fLF06EGgC3DJwnbbw_Wdcwn1EA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sW6CH19inaEiunZpAXBsxW95.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:39
idd gewoon terug gaan (en blijven doen net zolang tot het nodig is)
Hebben ze er al iets aangedaan? (zooltjes, verwarmen of zo?)
Ik heb geen ervaring met Duijvestein op het gebied van schoenen maar ik verwacht wel dat ze het kunnen oplossen.
Kan af te toe wel een lang proces zijn. Zo ben ik zelf een keer of 4/5 terug geweest en iedere keer gewoon weer een beetje tweaken (beter in kleine stapjes dan 1x een te grote stap aangezien te groot lastig terugtedraaien is).
Dus geduld, tussendoor testen en probeer op een rustig moment te gaan zodat ze wat meer tijd voor je hebben (dus niet op bijv de zaterdag)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Duijvestein is veelal prima. Fijne is dat je direct kan testen (dat zou ik dan dus ook doen). Het is eigenlijk vrij normaal dat je zo af en toe terugmoet. Ik zou ze bellen, doordeweeks afspreken en dan lekker skiën tussendoor om te testen.

Het komt goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
ZieMaar! schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:07:
Er zijn er wel meer, maar dit zijn de allerbekendste (en echt goede). Waar heb je je schoenen gekocht?
Skishop Nieuwegein heeft ook een uitgebreide bootfitter afdeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
hoevenpe schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:04:
[...]

Er zijn er zeker meer! Mijn opsomming was verre van uitputtend :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:04:
[...]

Thanks voor de tip, ik woon zelf in Nieuwegein. Om iedere keer naar Duijvestein te moeten is ook zo iets. Zeker door de weeks helaas geen optie voor me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:39
miicker schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:17:
[...]

Thanks voor de tip, ik woon zelf in Nieuwegein. Om iedere keer naar Duijvestein te moeten is ook zo iets. Zeker door de weeks helaas geen optie voor me.
Ga wel naar de skishop in Vreeswijk en niet die bij de piste (zijn 2 verschillende winkels en eigenaren)
Ik kom al jaren in Vreeswijk (ook al toen ze nog in de oude winkel zaten) en alleen maar goede ervaring met ze
De skishop bij de piste heeft niet echt de tools voor echte bootfititng

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Togi schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:24:
[...]

Ga wel naar de skishop in Vreeswijk en niet die bij de piste (zijn 2 verschillende winkels en eigenaren)
Ik kom al jaren in Vreeswijk (ook al toen ze nog in de oude winkel zaten) en alleen maar goede ervaring met ze
De skishop bij de piste heeft niet echt de tools voor echte bootfititng
Thanks voor de tip! Denk dat ik één keer terug ga naar Duijvestein omdat ik het daar kosteloos kan laten doen. Dus dat lijkt me wel de moeite waard, al heb ik geen idee wat zo'n zaak er normaal voor vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
miicker schreef op zondag 23 januari 2022 @ 23:23:
Ik weet niet of het helemaal thuishoort in dit topic, maar ik hoop dat hier mensen zijn met ervaring die me wellicht kunnen helpen. Ik ben nu 2 keer op wintersport geweest en ben verschillende keren indoor gaan skiën. Ik heb nu zelf skischoenen en ski's gekocht. De skischoenen heb ik 2 keer gebruikt (indoor) en de ski's 1 keer.

Ik heb altijd last van mijn voeten bij het skiën. De ene keer meer dan de andere keer, maar ik heb vrijwel altijd pijn aan m'n voeten. Afgelopen 2 keer dat ik ben gaan skiën had ik met mijn linker voet vrijwel nergens last van, maar bij mijn rechtervoet kreeg ik na een minuut of 10 heel veel pijn aan de onderkant van mijn voet (geen idee hoe of er een naam voor is, maar een aan de binnenkant van de onderkant van mijn voet). Het voelt alsof daar een spier gewoon helemaal verkrampt. De pijn was na een kwartier zo erg dat ik langs de kant moest zitten. Na een minuut of 5 ging het wel weer (vaak wel even mijn schoen los gedaan). Dit heeft zich de hele tijd herhaald. Echt elk kwartier moest ik 5 minuten langs de kant zitten.

Erg vervelend dus als je gewoon even lekker wil skiën. Aan het eind van de dag ging het ineens wel wat beter. Maar ook toen deed het nog wel zeer. Misschien dat het komt omdat ik te verkrampt ski, zeker in het begin (waarschijnlijk door angst). Dat zal waarschijnlijk wel een rol hebben, maar misschien ligt het toch ook aan de schoen/zool/houding etc.

Ik heb trouwens behoorlijke doorgezakte voeten (platvoeten), maar ik heb wel zolen die ondersteuning bieden in de schoenen zitten. Ik ben vooral benieuwd of er mensen zijn die ook deze ervaring hebben en er wellicht een oplossing voor hebben gevonden.
hmmm interessant. Ik heb dit ook op een gegeven moment gekregen. Jaren geen problemen met boarden gehad. Toen een keer iets van ontstoken peesplaten gehad omdat ik veel had gelopen op een vakantie op slechte schoenen. Kon amper meer normaal lopen en ben toen toch gaan sporten (selectie druk enzo) en dat heeft niet geholpen. Ook langs een voetspecialist geweest en zooltjes gehad voor normale schoenen etc. Nog lange tijd flink last gehad. In het normale leven nu totaal geen last meer van. Maar Nu heb ik dus altijd als ik ga boarden flinke pijn in het begin. Soms gaat het na een uur over en soms ook niet. En zeker op bospaden/rechte stukken is het echt een hel. Heb geprobeerd met zooltjes en heb ook andere/betere boots aangeschaft maar geen van beide bood de oplossing. Het ligt dus zeker niet altijd aan het materiaal bijv. Boots waar ik jaren geen problemen in had gaven daarna wel last. Niet de boot maar gewoon mijn voet die iets heeft.
Wat wel iets helpt is een hele goede warming up van je voeten. Maarja dat is dan weer irritant als je een half uur eerst bezig met met je voeten buigen, masseren en inwerken maar wellicht helpt dat.
Mocht je een oplossing vinden dan ben ik benieuwd. Inmiddels al iets van 10jaar last van dus stel je daar op in :'( Maar hopelijk is het in jou geval gewoon een slechte schoen....

[ Voor 7% gewijzigd door thewizard2006 op 24-01-2022 11:59 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

Codeoranje schreef op zondag 23 januari 2022 @ 11:38:
Goeie tip @Orion84 heb onze helmen even geprepareerd met de holle wand pluggen die ik nog had liggen 👌🏻
d:)b
Komende zaterdag gaat codeoranje richting Oostenrijk 🇦🇹 vorige week nog snel iets kunnen boeken
Ik hoop dat je nick niet al te hard van toepassing wordt. Er is nogal wat sneeuwval voorspeld voor die week :X

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Togi schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:24:
Ga wel naar de skishop in Vreeswijk en niet die bij de piste
Bedoelde inderdaad die vlakbij de A27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:27
Orion84 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:02:
[...]
d:)b

[...]

Ik hoop dat je nick niet al te hard van toepassing wordt. Er is nogal wat sneeuwval voorspeld voor die week :X
Ik dacht ook zoiets over nicknames, maar dan aan de hand van een niet nader te noemen pandemie. Je zou bijna vergeten dat we die kleurcodes ook nog wel eens gebruiken voor slecht weer.

* dreamscape stapt zaterdag ook in de auto richting AT ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-09 11:59

Dr0ppFTW

Never be clever

Samen met mijn vriendin ga ik waarschijnlijk 5 maart een weekje naar Les Menuires (trois vallees). Ondanks onze toch wel mindere ervaringen met Frankrijk willen we het waarschijnlijk toch weer eens proberen. Het was uren zoeken maar we hebben 3 (+1 in Val tho) appartementen gevonden die er niet bar slecht uitzien voor onder de 1000 euro voor die week.

Nu staat de rit heen me een klein beetje tegen, 12/13 uur lang vind ik opzich te doen maar ik overweeg om het misschien op te splitsen met een overnachting. Ik vroeg me af of hier tweakers zijn die precies daar weer een leuk adresje hebben op een goede plek onderweg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dr0ppFTW schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 00:43:
Nu staat de rit heen me een klein beetje tegen, 12/13 uur lang vind ik opzich te doen maar ik overweeg om het misschien op te splitsen met een overnachting. Ik vroeg me af of hier tweakers zijn die precies daar weer een leuk adresje hebben op een goede plek onderweg?
Gewoon in de buurt van Nancy wat zoeken via booking.com, er zijn zat leuke adresjes :)

[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 25-01-2022 01:10 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
Na 2 keer te moeten uitstellen, gaat het er hopelijk toch écht van komen nu :*)
Gisteren is de knoop doorgehakt, zaterdag trekken we naar La Rosière *O*

Uiteraard net wanneer het goede weer in de alpen begint om te buigen naar sneeuw, maarja, so be it. Tenminste wat verse poeder als we arriveren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larrylaffer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10:46
[b]Dr0ppFTW in "[Vakantie] Het Grote 2020/2021/2022 Wintersport topic!"Nu staat de rit heen me een klein beetje tegen, 12/13 uur lang vind ik opzich te doen maar ik overweeg om het misschien op te splitsen met een overnachting. Ik vroeg me af of hier tweakers zijn die precies daar weer een leuk adresje hebben op een goede plek onderweg?
Wij overnachten ook altijd op weg naar Les Menuires. Meestal in de buurt van Annecy of iets eerder bij Cruseilles, waar meer dan genoeg te vinden is (of was). Exacte adressen kan ik je op het moment even niet geven: 3 hotels waar ik de naam nog van wist hebben het blijkbaar niet overleefd, dankzij de pandemie (?). En mijn favoriete restaurant is die buurt is ook permanent opgedoekt. Wat een drama :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-09 11:59

Dr0ppFTW

Never be clever

larrylaffer schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:08:
[...]

Wij overnachten ook altijd op weg naar Les Menuires. Meestal in de buurt van Annecy of iets eerder bij Cruseilles, waar meer dan genoeg te vinden is (of was). Exacte adressen kan ik je op het moment even niet geven: 3 hotels waar ik de naam nog van wist hebben het blijkbaar niet overleefd, dankzij de pandemie (?). En mijn favoriete restaurant is die buurt is ook permanent opgedoekt. Wat een drama :'(
Aii jammer zeg! Ja zo had mijn opa altijd Hotel-Gasthof Krone in Greding voor onderweg naar Oostenrijk. Waar je een geniale schnitzel kon eten en zo een leuk begin van je vakantie had :D

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:56
Zo! Vandaag op de derde dag in de Dolomieten de Sella Ronda geskied. Tegen de klok in; dat viel mij als beginner enorm mee. Om negen uur gestart en rond een uur waren we alweer in “ons” gebied :)

Ik ben een aantal keer in Oostenrijk geweest. Mij valt op dat de kleuren van de pistes hier veel minder zeggen. Ik heb letterlijk zwarte pistes geskied die makkelijker zijn dan een aantal blauwe :?

Het weer is hier trouwens de hele week belachelijk goed. COVID maatregelen zijn er alleen voor de vorm. Mondkapjes worden alleen bij de poortjes even opgezet en alle cabines worden tot de maximum capaciteit gevuld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dWQBKocNWEmb0MSt3Fh4k3odE9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/68xELuC5sOEwEiJT0kD22AjE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door ephymerous op 25-01-2022 15:40 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weissbier
Ik doe dit altijd alsvolg: op Google Maps je route bepalen, waarna je de functie kunt gebruiken langs de route zoeken. Je kunt dus gewoon op hotels zoeken ;) Soms zoek ik ook op Booking.com aan de hand van grote steden, die ongeveer in het midden liggen. Het doel is in iedere geval de reis door tweeën te delen oOo

Wij vinden 12/13 uur aan een stuk rijden ook te lang: afhankelijk van het weer en de verkeersomstandigheden, rij je meestal toch wat langer dan de navigatie voorspeld. Sowieso is benzine flink duurder geworden, dus het gaspedaal helemaal intrappen kost gewoon veel geld nu. Dus je zult in je privéauto echt niet met 200km/u over de Autobahn rijden, dat is gewoon niet te betalen.

In Frankrijk heb ik trouwens nog nooit een leuk adresje weten te vinden om te overnachten op doorreis, maar in Duitsland lukt mij dat wel. Bij voorkeur gewoon met ontbijt en gratis parkeren, al heb ik ook al een paar keer meegemaakt dat het parkeren vervolgens een hel is als je laat aankomt :(

Of laatste: ik reed gewoon tot voor de deur met de auto, terwijl ze met een plantenbak getracht hadden de toegang te blokkeren. Ik kwam er gewoon tussendoor met mijn A-segmenter >:) De parkeerplaats bleek echter ergens anders te liggen, dat was in het donker erg slecht zichtbaar en niet goed aangegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door Weissbier op 25-01-2022 15:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
ephymerous schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:38:
Ik ben een aantal keer in Oostenrijk geweest. Mij valt op dat de kleuren van de pistes hier veel minder zeggen. Ik heb letterlijk zwarte pistes geskied die makkelijker zijn dan een aantal blauwe :?
[Afbeelding]
Dat is mijn ervaring ook in Oostenrijk :+ Wat op de ene plek voor rood voorgaat, is ergens anders zwart. Zo kan een hele brede, beetje buckelige piste al zwart zijn... en dan neem je de volgende zwarte waarbij je over het randje kijkt en het lijkt alsof je de afgrond instort :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WT6Hk.gif

@Weissbier Mijn ervaring is wel dat hoe zuidelijker je gaat, hoe slechter Google Maps werkt. In frankrijk wordt je vaak zandpaadjes opgestuurd.... in Spanje over grove grindpaden welke eerder erfopgangen zijn dan wegen... En in Griekenland probeerde Google me in het donker over een "weg" te krijgen die voor wandelaars was en waar opeens een val van 3 meter in zat op meerdere plekken :+

Mijn neefje is Spaans, en toen ik zei dat ik Google Map gebruikte voor navigatie keek die of ik gek was geworden O-)

[ Voor 22% gewijzigd door Waah op 25-01-2022 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Weissbier schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:55:
Ik doe dit altijd alsvolg: op Google Maps je route bepalen, waarna je de functie kunt gebruiken langs de route zoeken. Je kunt dus gewoon op hotels zoeken ;) Soms zoek ik ook op Booking.com aan de hand van grote steden, die ongeveer in het midden liggen. Het doel is in iedere geval de reis door tweeën te delen oOo
Een leuke Backerei of Konditorei vlak langs de autobahn met goedkope pomp is veel lekkerder/gezelliger/goedkoper dan zo'n standaard Raststätte. Inmiddels een paar vaste stekjes langs de BAB3 en BAB5, pauzes vooraf plannen is echt een aanrader.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Nu online

Orion84

Fotogenie(k)?

ephymerous schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:38:
Kan zomaar zijn dat die zwarte piste zwart is omdat ie veel meer afhankelijk is van de omstandigheden. Bij goede sneeuwcondities is ie misschien makkelijk, maar misschien is dat wel een piste die (afhankelijk van de tijd in het seizoen en het weer) regelmatig heel ijzig is of zo en dan ineens helemaal niet meer zo makkelijk is.

Mijn ervaring in Oostenrijk (Zugspitz Arena, Silvretta-Montafon, Ischgl, Mayrhofen,Saalbach,Kirchberg) is toch wel dat zwarte pistes doorgaans steiler zijn dan rood/blauw en vaak ook over een lang stuk, zo niet de gehele piste. Waar blauw gewoon vlakker is en rood wel steile stukken kan hebben maar zelden van begin tot eind. Dat plus risico op ijs / wind / ,,,

Then again: ik herinner me ook nog wel een situatie waar ik een groepje klasgenoten (ski trip met middelbare school, groepje met meer ervaren skiërs zonder begeleiding) van een zwarte piste af heb gepraat met de smoes dat het donkerblauw was (bord was ook een tikje verkleurd) :+

Ik heb daarentegen ook echt alleen maar ervaring met Oostenrijk, dus geen idee of het in andere wintersportlanden heel anders geregeld is.

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 25-01-2022 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
De kleuren pistes zeggen vooral wat over de verhouding onderling in het zelfde gebied. That's about it :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
hoevenpe schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:12:
[...]

Een leuke Backerei of Konditorei vlak langs de autobahn met goedkope pomp is veel lekkerder/gezelliger/goedkoper dan zo'n standaard Raststätte. Inmiddels een paar vaste stekjes langs de BAB3 en BAB5, pauzes vooraf plannen is echt een aanrader.
Daar ben ik het mee eens: als je goed plant, ook wat betreft tanken. Dan vind je winkels en restaurants, die vlak naast de Autobahn liggen. Maar je moet wel de autosnelweg afrijden, dus daardoor ben je goedkoper uit.

In Duitsland waren de restaurants langs de autosnelweg ook dicht helaas, je kon alleen eten afhalen en niet binnen eten. Was schijnbaar vanwege de 2G+ en bij de McDonalds die waar je wel binnen kon eten, diende je aan te bellen en toen werd een controle uitgevoerd of je wel geboosterd was.

Het toppunt van stops plannen was bij ons, dat wij stops bij de DM Drogisterij plande: nieuwe luiers kopen en gebruik maken van de verschoontafel, waar al luiers ter beschikking gesteld worden. Echt top zoiets: dat zie je in Nederland dus nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Autohoff is toch het bordje / woord dat jullie zoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larrylaffer
Skiën in Italië is ons zo goed bevallen dat we eind maart nog een week 3 Vallées erbij doen. Les Menuires Reberty, hopelijk vandaag bevestiging van het appartement en dan toch maar eens even ski onderhoud laten doen.

Weet iemand overigens of het verstandig is om mijn schoen(en) eens opnieuw te laten 'fitten'? Ik heb een problematische rechter voet, en die zat voor mijn gevoel niet meer helemaal lekker. Als ik me niet vergis kan deze schoen een paar keer opnieuw warm gemaakt worden. De winkel is momenteel gesloten, volgens mij zijn ze zelf skiën.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
3 Vallees ligt in Frankrijk toch ;)? Wellicht lees ik de eerste zin verkeerd…:).

Warm maken van de binnenschoen kan opnieuw, maar je binnenschoen zet zich ook wel een beetje. Bij vervelende drukplekken kan het wel helpen om met plakkers op die plekken nog een de binnenschoen te verwarmen. Maar, met een beetje goede wil, kan je dat zelf ook wel (oude sok met warme rijst etc, zie YouTube). Maar de winkel kan het sneller en makkelijker. Echte drukplekken vragen soms iets aanpassing van de buitenschaal en dat zou ik altijd laten doen.

Wat zit er niet lekker aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larrylaffer
Misschien wat ongelukkig uitgedrukt: skiën in het algemeen was ons erg goed bevallen.

Maar qua voet geen drukplekken, meer een algemeen gevoel van 'hij zit niet lekker'. Kan uiteraard ook helemaal aan mijn voet liggen maar ik wil het wel proberen op te lossen als het even kan. Bij mijn schoenen wordt overigens de buitenste shell warm gemaakt en met compressie in vorm gebracht (Fischer). We gaan pas over 2 maanden dus tijd zat, volgende week ook maar eens voorzichtig bij de shop informeren of het zin heeft en wat het kost.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hoevenpe
ZieMaar! schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:20:
Autohoff is toch het bordje / woord dat jullie zoeken?
Soms, maar vaak gewoon de lokale bakkerij in een dorpje langs de snelweg.
Paar parkeerplaatsen, binnen wat tafeltjes en een goedkope benzinepomp op de hoek.

Aanraders:
Maxl Bäck bij Wurzburg (BAB3)
Schäfer Dein Bäcker bij Limburg (BAB3)
Bäcker Görtz bij Weinheim (BAB5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04-2024
Samen met mijn vriendin ga ik waarschijnlijk 5 maart een weekje naar Les Menuires (trois vallees). Ondanks onze toch wel mindere ervaringen met Frankrijk willen we het waarschijnlijk toch weer eens proberen. Het was uren zoeken maar we hebben 3 (+1 in Val tho) appartementen gevonden die er niet bar slecht uitzien voor onder de 1000 euro voor die week.

Wij hebben in de kerstvakantie bij beaune overnacht, hoef je de volgende dag maar een paar uurtjes. Was gewoon bij een novotel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Gisteren de oranje Sella Ronda geskied. Het zicht was behoorlijk slecht en voor een relatieve beginner als ik ben toch best pittig. Maar goed het is gelukt. De uitzichten zijn prachtig! :)

Vandaag nog een dagje rustig aan en dan rijden we vannacht weer terug naar Nederland. Helaas maar een week wintersport dit jaar.

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-10 23:22
ephymerous schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 09:04:
Gisteren de oranje Sella Ronda geskied. Het zicht was behoorlijk slecht en voor een relatieve beginner als ik ben toch best pittig. Maar goed het is gelukt. De uitzichten zijn prachtig! :)

Vandaag nog een dagje rustig aan en dan rijden we vannacht weer terug naar Nederland. Helaas maar een week wintersport dit jaar.
Vandaag dat dagje rustig lukt niet zo goed denk ik met deze wind :9 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FqhnIN1-Cr5x2oc0ElaNxziM0gk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HdD78i4w7qp7VCXSR1MBtHOK.jpg?f=fotoalbum_large
Verder is het prachtig deze week B-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N9l5hcx7EKK7b7rVUZ1cMQYXchY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eqdsKZMlDhEfi3Oe8f2Qfmv5.jpg?f=fotoalbum_large
Alle dagen behalve inderdaad gisteren 100% stralende zon, en ik moet zeggen (als ervaren skiër) dat het zicht gisteren nog best OK was. Heb wel eens gehad dat je de skiërs voor je niet eens meer kon zien. Maar wat een prachtweek, nog nooit zoveel zo'n gehad.
En mijn tip blijft hier in de Dolomieten: blijf vooral ver weg van de Sella Ronda, veelste druk en dus kapot geskied. Alles eromheen is zo veel mooier.

[ Voor 30% gewijzigd door skai21 op 28-01-2022 14:13 ]

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
skai21 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:03:
[...]

Vandaag dat dagje rustig lukt niet zo goed denk ik met deze wind :9 [Afbeelding]
Verder is het prachtig deze week B-)
[Afbeelding]
Alle dagen behalve inderdaad gisteren 100% stralende zon, en ik moet zeggen (als ervaren skiër) dat het zicht gisteren nog best OK was. Heb wel eens gehad dat je de skiërs voor je niet eens meer kon zien. Maar wat een prachtweek, nog nooit zoveel zo'n gehad.
En mijn tip blijft hier in de Dolomieten: blijf vooral ver weg van de Sella Ronda, veelste druk en dus kapot geskied. Alles eromheen is zo veel mooier.
Wij zijn daarom twee keer vroeg begonnen en dan valt het gelukkig nog mee. Als je een beetje opschiet dan ben je voor de lunch terug.

Qua zicht vind ik het vooral lastig als ik geen diepte meer zie. In combinatie met vier dagen skiën in de benen, twee jaar niet fitnessen en een gezellige avond daarvoor was het af en toe ploeteren :+

Het weer was inderdaad fantastisch. Vandaag wilden we nog naar Seiser Alm, alleen de liften zijn dicht.

[ Voor 3% gewijzigd door ephymerous op 28-01-2022 15:43 ]

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-10 23:22
ephymerous schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 15:42:
[...]

Wij zijn daarom twee keer vroeg begonnen en dan valt het gelukkig nog mee. Als je een beetje opschiet dan ben je voor de lunch terug.

Qua zicht vind ik het vooral lastig als ik geen diepte meer zie. In combinatie met vier dagen skiën in de benen, twee jaar niet fitnessen en een gezellige avond daarvoor was het af en toe ploeteren :+

Het weer was inderdaad fantastisch. Vandaag wilden we nog naar Seiser Alm, alleen de liften zijn dicht.
Monte panna was prachtig vandaag

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jebus4life
Morgen is het eindelijk mijn beurt 8)

En uiteraard na 3 weken stralend weer in Frankrijk gaat het nu veel sneeuwen ^^ :+
Zondag & dinsdag geven ze voorlopg wel nog erg goed weer, en maandag ook best OK. Dus dat is al de helft van de trip. We zien dan nog wel wat het einde van de week brengt ;) Zolang de zichtbaarheid OK is stoort het me niet zo enorm

[ Voor 8% gewijzigd door Jebus4life op 28-01-2022 16:02 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jebus4life
Heerlijk weer vandaag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FhetZtkfF-tOw9LsPfsdmGCdTrk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oVM3meZ46ekAoIsX4hLw9nai.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ZAmki9JYyQmFt7zYbcKASEUpUQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fK8jshmx5IDpYcxNPe43TGGu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Oké oké, nog een keer voor begin april aan het boeken... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Wij hebben nog een weekje Cervinia staan. Onze voorkeursacco kwam vrij (Red Fox Lodge) kwam vrij, dus de backup geannuleerd. We gaan de 19e (van maart dus). Ergens zit een stemmetje die toch ook wel graag, weer, net als in december, lastminute kiest voor de beste condities. Ik wil bijvoorbeeld graag nog eens naar Schladming en Ski Arlberg (vanuit Warth of Schrocken, dus de rustigere kant)…Op al mijn backupplekken zijn accommodaties zat vrij, maar Cervinia heeft weinig aanbod wat wij fijn vinden en is dus niet goed lastminute te regelen (terwijl je dat eigenlijk wel lastminute zou willen boeken).

Nouja, in ieder geval tot half februari nog om daar over na te denken :).

@hoevenpe Cervinia niets voor jou? Prima bestemming voor een late vakantie, en als je niet zo veeleisend bent als mijn vriendin wij qua acco, dan zat beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
ZieMaar! schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:25:
Wij hebben nog een weekje Cervinia staan. @hoevenpe Cervinia niets voor jou? Prima bestemming voor een late vakantie, en als je niet zo veeleisend bent als mijn vriendin wij qua acco, dan zat beschikbaar.
Vijf eenpersoonskamers HP in Vorderlanersbach, kom maar op met de Harakiri :)

Italië klinkt zeker leuk, maar toch een paar uur extra rijden. Paar dagen weg scheelt dat behoorlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Cervinia zou ik niet doen voor een shortski idd. Dan eerder Kronplatz oid, maar Skiwelt en alles daar vlak omheen is dan nog steeds wel fors dichterbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
hoevenpe schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:18:
Oké oké, nog een keer voor begin april aan het boeken... :P
Ik wilde ook wel begin april weer gaan: hoorde gisteren trouwens op YouTube, dat bepaalde delen in Oostenrijk nu hartstikke rustig zijn. Dat komt doordat het RKI de evenknie van het RIVM in Duitsland, Oostenrijk alweer een tijdje als hoogrisico gebied ingedeeld heeft.

Dus Duitsers blijven momenteel weg, met name de gezinnen. Want die moeten dan in 5 dagen quarantaine bij terugkomst en als je in Duitsland woont, kun je moeilijk doen alsof je neus bloed en zeggen dat je het niet wist :+

Maar mijn werkgever zal waarschijnlijk wel niet willen dat ik weer een paar weken weg ben: en mijn vrouw die begint binnenkort weer met werken, dus die kan natuurlijk ook niet vrij snel vakantie nemen.

In iedere geval in het voorjaar of herfst, zou ik graag nog eens naar Oostenrijk gaan: de winter zal waarschijnlijk niet meer gaan, tot ik mijn vierseizoensbanden vervangen heb. Als ze minder dan 4mm profiel hebben, worden ze in Oostenrijk als zomerbanden gezien. Terwijl ze tot 1.6mm gewoon wettelijk voldoende profiel hebben, dus ik ga ze niet op stel en sprong vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Weissbier op 30-01-2022 19:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
miicker schreef op maandag 24 januari 2022 @ 11:26:
[...]

Thanks voor de tip! Denk dat ik één keer terug ga naar Duijvestein omdat ik het daar kosteloos kan laten doen. Dus dat lijkt me wel de moeite waard, al heb ik geen idee wat zo'n zaak er normaal voor vraagt.
Voor de mensen die me tips hebben gegeven over de pijn die m'n skischoenen me geven: bedankt :)
Uiteindelijk besloten niet terug te gaan naar Duijvestein, met name omdat het ongeveer een uur rijden is (enkele reis). Dus naar Skishop Nieuwegein gegaan. Daar werd ik geholpen door iemand die erg kundig was en er veel verstand van had.

Ik had vooral last van mijn rechter voet. Hij gaf aan dat de kans groot was dat mijn schoen iets te smal was. Toen heeft hij mijn voeten gemeten, mijn rechtervoet bleek iets breder dan mijn linkervoet, wat zou verklaren waarom ik vooral last heb van mijn rechter voet. De schoenen gaat hij nu iets breder maken.

Daarnaast heb ik ook op maat gemaakte zooltjes gekocht, die moeten veel betere ondersteuning bieden. Erg fijne ervaring en goed geholpen. Het was wel erg druk, dus moest een uur wachten, maar dat had ik wel verwacht aangezien het hoogseizoen is en ik op zondag ging. Komende weekend ga ik een dagje naar Bottrop, dus kan ik meteen de aanpassingen uitproberen. Hoop dat het na de aanpassingen een stuk beter is en ik pijnloos kan skiën.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• dreamscape
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f_3cRrkIq2Klz7mTQvthIhvwtjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hthkDD7Q7nLc3L7f751R7jv1.jpg?f=fotoalbum_large
Hier in Fiss is het ook uiterst aangenaam. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Nog wel ;). Of ligt het zuidelijk genoeg en gaat het daar komende dagen niet spoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 16:11
Wij zijn gisteren ook weer terug gekomen van een short-ski in St. Anton am Arlberg. Erg mooie dagen gehad. Beetje bewolking de tweede dag maar een mooie uithoek kunnen pakken waar het zicht meer dan prima was. Op de derde dag trok het bij de lunch nog helemaal open (daarvoor hoge bewolking) en dat was nog even de kers op de taart!

Het gebied stond al lang op mijn verlanglijstje gezien de grootte en de offpiste mogelijkheden. De grootte stelde mij niet teleur, het is werkelijk gigantisch en je hebt echt meerdere dagen nodig om alles te pakken. Als je dat al lukt want vanaf St. Anton ben je dik een dagdeel onderweg om naar de andere kant te komen met enkel de verbindingsliften en pistes. De offpiste heb ik nog niet zoveel gezien want de sneeuw was er duidelijk te dun voor. Dus daarvoor zou ik eigenlijk nog een keer terug moeten. Wel erg mooie en lange afdalingen. Een aanrader voor de gevorderde wintersporter.

Nu weer wachten tot de carnavalsvakantie, dan gaan we met het gezin nog een weekje naar Berwang. Het andere andere uiterste qua grootte maar dat is niet erg met 2 kleine kinderen :).

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
ZieMaar! schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:13:
Nog wel ;). Of ligt het zuidelijk genoeg en gaat het daar komende dagen niet spoken?
Ach, zondag was heerlijk. Maandag werd het zicht wat minder, maar hebben we de hele dag lol kunnen hebben. Gisteren was het nog wat grijzer en is mijn vrouw na de eerste afdaling weer teruggegaan, maar ben ik met een vriendin nog tot ver in de middag nog gewoon doorgegaan.
Vanochtend was het weer erg grijs en hebben we besloten even thuis te blijven. Na de lunch zijn vriendin en ik nog de berg op gegaan (mrs. dreamscape bleef thuis) en hebben we nog een paar afdalingen gedaan.

Kortom: een beetje minder in de sneeuw gespeeld dan oorspronkelijk gedacht, maar - afgezien van de korte dag vandaag - uitstekende dagen beleefd. En dan wordt het morgen en overmorgen gewoon mooi weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Lekker man! Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10 15:35
Nog een weekje wachten en dan mag ik eindelijk weer richting de pistes! Dit jaar gaat de reis naar Avoriaz met een groepsreis vanuit de studentenvereniging.

Nou is iedereen druk bezig met hoe het nou zit met boodschappen. Van een van de jongens begreep ik dat het in Val Thorens wel mee viel hoe duur de boodschappen waren in de supermarkten.

Welk advies kunnen jullie geven? Kan ik daar gewoon boodschappen doen of kan ik beter het e.e.a. meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larrylaffer
Cranzai schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 00:05:
Nog een weekje wachten en dan mag ik eindelijk weer richting de pistes! Dit jaar gaat de reis naar Avoriaz met een groepsreis vanuit de studentenvereniging.

Nou is iedereen druk bezig met hoe het nou zit met boodschappen. Van een van de jongens begreep ik dat het in Val Thorens wel mee viel hoe duur de boodschappen waren in de supermarkten.

Welk advies kunnen jullie geven? Kan ik daar gewoon boodschappen doen of kan ik beter het e.e.a. meenemen?
Naar mijn idee zijn boodschappen in de Franse supermarkt altijd al aan de pittige prijs geweest, net zoals eten en drinken aan de piste en 's avonds in restaurants. Een heel stuk duurder dan Oostenrijk en Italië in ieder geval. Het wil wel eens helpen om 2 supermarkten in te lopen en op de prijzen te letten maar verwacht geen grote verschillen. Wat wil je eigenlijk meeslepen als je met een groepsreis gaat? We hebben in de auto al nauwelijks plaats voor een pot pindakaas...

We hebben in Frankrijk altijd een appartement, vers stokbrood kan je vaak bij de receptie bestellen en wordt 's ochtends vers op de balie gelegd of tegen je deur gezet. Dan heb je alleen wat beleg nodig. Daarnaast proberen we 3 avonden redelijk eenvoudig te koken met een 'zakje' van thuis en de rest uit de lokale supermarkt, en de overige avonden gaan we uit eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
We hebben dit jaar veel laten bezorgen in Frankrijk.

Is goed bevallen en relatief voordelig.

[ Voor 3% gewijzigd door Sethro op 04-02-2022 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn

Ga je met de bus of auto?

Met de bus lijkt het mij wel een heel gezeul als je dan boodschappen mee wil nemen.

Als je met de auto gaat, wij stoppen onderweg altijd vlak voordat we omhoog rijden bij een Carrefour. Niet alleen goedkoper, maar meer keus en ben je direct voor een paar dagen klaar. Op de berg halen we dan altijd vers brood, en ander klein spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier

Ik zou mij daar op vakantie niet zo druk overmaken: in dat soort gebieden, vind je niet vaak grote prijsvechters. Dat zou je natuurlijk wel eventjes kunnen uitzoeken.... waar ik in Oostenrijk zat, daar waren enkel van die peperdure buurtsupers :X

Maar als je 30km gaat rijden kwam je uit bij een Hofer ( Aldi ), dus zoiets zou je ook in Frankrijk kunnen uitzoeken. Enige wat in Frankrijk goedkoop is, dat is wijn :X Dus ik zou wel het een en ander uit Nederland of Duitsland meenemen, als je erdoor heen moet rijden?

Echter al die boodschappen nemen ruimte in beslag in de auto, dus zelf heb ik het beperkt tot een potje pindakaas voor de kleine muis. Mijn ouders nemen wel altijd alles vanuit thuis mee, maar die gaan dan naar Centre Parc's in Nederland. Daar speelt hetzelfde probleem: geen supermarkt in de buurt, buiten de peperdure van Centre Parc zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranzai
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10 15:35
Dank allen voor de reacties!
Het betreft inderdaad een busreis dus veel ruimte voor boodschappen zal er inderdaad niet zijn.
Jarenlang naar Oostenrijk op wintersport geweest en wel gewend aan de prijzen in de supermarkten daar. Realistischer wijs ga ik natuurlijk geen boodschappen voor een hele week meenemen maar misschien een keer een paar zakken pasta en havermout als basis voor diner respectievelijk ontbijt.
Weissbier schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 09:55:
[...]

Maar als je 30km gaat rijden kwam je uit bij een Hofer ( Aldi ), dus zoiets zou je ook in Frankrijk kunnen uitzoeken. Enige wat in Frankrijk goedkoop is, dat is wijn :X Dus ik zou wel het een en ander uit Nederland of Duitsland meenemen, als je erdoor heen moet rijden?
Hmm, ik ben wel een bier-drinker. Een ander op de reis had het er over dat er best betaalbaar lokaal bier schijnt te zijn, das dan misschien een optie. Anders maar wijn leren drinken. :? Hooguit een flesje jäger mee van thuis dan ofzo :9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Frankrijk is geen bierland, maar wijnland: rij je door Duitsland toevallig? Dan zou ik bij een Getränkemarkt of Kaufland bijvoorbeeld stoppen, voor € 7 een kratje Hasseröder bijvoorbeeld is echt goed bier.

Zelf koop ik juist Budweiser in Duitsland, omdat ik Tsjechische bier net wat beter vind dan Duits :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:38
Weissbier schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 10:42:
Frankrijk is geen bierland, maar wijnland: rij je door Duitsland toevallig? Dan zou ik bij een Getränkemarkt of Kaufland bijvoorbeeld stoppen, voor € 7 een kratje Hasseröder bijvoorbeeld is echt goed bier.

Zelf koop ik juist Budweiser in Duitsland, omdat ik Tsjechische bier net wat beter vind dan Duits :)
Vraag mij af of de rest van de passagiers (en de chauffeur) zit te wachten om bij een willekeurige winkel onderweg even lekker te gaan shoppen, met 60 mensen en 60 wensen kan dat een lange reis gaan worden.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 16:11
Haha dat gaat die bus echt niet doen hoor :D . En maak je niet te druk over de boodschappen. Ja die zijn een stuk duurder dan in NL. En ja in de skidorpen zijn ze nog duurder dan in de stad maar ach, je hebt het over een paar tientjes verdeeld over x personen. Dan kun je beter een avond niet uit eten gaan, zelf lunch meenemen of niet de apres ski induiken. Dat bespaart veel meer.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jebus4life
Laatste dag in La Rosière, denk dat ik gezien de algemene weertrends in de Alpen echt niet mag klagen over het weer dat we gehad hebben. 3 dagen echt fantastisch weer, 1 dag best goed en 2 dagen met best wat sneeuw en heel weinig zichtbaarheid (1 dag zelfs op de sleepliften in het dal na alles dat toe was).

Dit was vandaag op de middag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PvOxgjHmwnzuI6yVKVRHCAMCnDw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fQu8nfinqk7VuMUeARp5vnyU.jpg?f=fotoalbum_large
Met zo'n weer op het terras een lekkere Tartiflette binnenwerken, heerlijk. Je kan zeggen dat je wilt over de Fransen. Koken kunnen ze *O*

Al bij al heerlijk kunnen skiën dus, grootste tegenvallen was een hele domme val op dag 1 waar ik m'n knie lichtjes bezeerde, nadien was pakweg 2 x 2 uurtjes op de latten toch echt het maximum (ik kon nog door blijven gaan, maar dan voel je dat je het erger gaat maken). Nuja, lekker de wellness van ons appartementencomplex induiken. Eigenlijk absoluut geen ramp gezien het daar dus leeg was ^^. Enige jammere is dat ik de doorsteek naar Italië achterwege heb gelaten gezien dat een héél lange sleeplift is en sleepliften echt irritant waren voor die knie...

Ik ga nog een review achterlaten over het gebied bij onze vrienden van wintersport.nl, maar ik kan het ten harte aanraden voor de semi-gevorderde skiër (blauw afwisselen met wat rood).

De rode "blanchot" en "blaireau" (nr 44 en 45 denk ik) waren veruit de favorieten hier. Die vertrekken het "Fort de la Redoute Ruinée", een oud fort op een bergtop die uitkijkt op de Mont Blanc

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4PjhWYeNd7gwop4pDGHABA9PNL4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JIRegbfUE9F8faKxP8eWrmt5.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens ook 1 prachtige val gemaakt waar ik op een behoorlijk steil stuk probeerde te stoppen, maar dat lukte net niet snel genoeg waardoor een beetje sneeuw me als een ware judoka op de rug wierp, prachtige ippon :+ Dankzij de hellingsgraad lag ik in 1 keer een stuk lager :+

Nu hopen dat die knie over 2 weken weer 100% is, want dan vertrek ik hopelijk opnieuw 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
Jebus4life schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 16:06:

Met zo'n weer op het terras een lekkere Tartiflette binnenwerken, heerlijk. Je kan zeggen dat je wilt over de Fransen. Koken kunnen ze *O*
Dan is de Tartiflette daar niet direct het beste voorbeeld van :P

Die is enkel bedacht omdat ze wat Reblochonkaas over hadden. Neemt niet weg dat het ook 1 van mijn favorieten is hoor, erg lekker!

https://www.wintersport.n...-geweldige-marketingstruc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik heb een week La Plagne - Les Arcs achter de rug. Wat mij vooral opviel is het gebrek aan coronamaatregelen, ondanks de sterke taal van president Macron. Bij de liften werd niet gecontroleerd op QR-code. Ik hoorde wel dat er steekproeven worden gedaan door een team dat de liften langs gaat, maar je moet ze maar net tegenkomen. En de skischool, ESF, vroeg ook niet naar de vaccinatiepas ondanks dat dit wel op hun website vermeld staat. Verder zijn mondkapjes verplicht in de liften (er staan borden), maar er werd niet op gecontroleerd en als de mensen al wat droegen dan was het een sjaal over de mond. Het personeel bij de liften droeg wel een mondkapje.

In de horeca was het afwisselend, ongeveer de helft van de restaurants vroeg naar de "pass sanitaire". Verder waren er op diverse plaatsen après-ski feesten met grote groepen mensen, best wel bijzonder wetende dat Oostenrijk super streng is :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dwabSXH4sjTv210V44mO4BOnI-I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BFLVtataFSkxKCzlzZTZ8rVe.jpg?f=fotoalbum_large

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Hoe was het qua drukte? Het lijkt me een mooi gebied, maar het staat toch wel bekend om zijn rijen (ook in het laagseizoen) bij bepaalde liften en op bepaalde pistes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
ZieMaar! schreef op zondag 6 februari 2022 @ 17:22:
Hoe was het qua drukte? Het lijkt me een mooi gebied, maar het staat toch wel bekend om zijn rijen (ook in het laagseizoen) bij bepaalde liften en op bepaalde pistes...
Er waren inderdaad rijen, zeker in Les Arcs was het behoorlijk druk. Soms 15 tot 20 minuten aanschuiven was geen uitzondering. Er waren voornamelijk rijen bij de liften aan de appartementen, de liften naar de top/gletsjer en de verbindingslift tussen La Plange en Les Arcs (Vanoise Express).

Wat drukte betreft is Les 3 Vallées toch beter, in dat gebied ben ik al tien keer geweest en heb nog nooit dergelijke lange rijen meegemaakt. Les Menuires en Val Thorens hebben simpelweg meer 'vertrek' liften waardoor mensen zich veel sneller kunnen verspreiden in het gebied.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13-10 21:34
Gisteren voor het eerst in jaren weer eens op de ski's gestaan. Mijn vriendin was nog nooit op wintersport geweest dus ik heb haar meegenomen voor een dagje skiën in Bottrop. Het ging haar hartstikke goed af en ze vond het erg leuk. Volgende winter ga ik dus voor het eerst in 11 jaar weer op wintersport, een perfecte uitkomst van een dagje in de skihal!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 22:15

link_mario

Ofwa?

Het waren twee fantastische dagen in het Zillertal (Mayrhofen). Eergisteren opgestapt op de Rastkogel, via de Horberg ons naar de Penken bewogen. Na aardig wat runs van de Schneekar weer terug via de genoemde bergen en ook de Eggalm om weer te eindigen bij de rastkogelbahn.

Volgens Sportler 53km aan pistes (persoonlijk record), 19 liften (persoonlijk record), 7700hoogte meters (persoonlijk record).

Dag twee was wat minder fanatiek 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mrljFovsyWaiuKEzlm-kMfGWwy4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XlVCJSR9pT7HuLA7x4LowhRP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mHu6pCcMr1l4yygOTvnJSA6lM_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3toBe5lMdBm2OoIAx7VLxGJf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jYW7qAT072BPWEZ7syCEkkEizXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ITWKmBqRbqISGLIbfPaEEehp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-HNQWvS4zZsszOyb64rlbZTT0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bNL2bZCsIaQjDWsK933bqE9q.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door link_mario op 07-02-2022 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
In de ochtendzon een maagdelijk geprepareerde piste waar je ski's knisperend door de ribbels van de pistenbully snijden..

Pure snowgasm _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Hoe meet je je afstand en hoogtemeters? Ik vind het nogal veel afstand voor de hoogtemeters namelijk. Ter vergelijking, met 8200hm kom ik op 36 km (gemeten met Carv). Dit kan natuurlijk in het soort piste zitten (blauw vs rood), je skistijl (oud Hollands de piste oversteken vs echt skiën;)) of de manier van meten natuurlijk…

Hoe dan ook, lekkere plaatjes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Afstand en hoogtemeters worden door mijn Garmin horloge berekend, aan de hand van de GPS gok ik :p

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
XWB schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:22:
Afstand en hoogtemeters worden door mijn Garmin horloge berekend, aan de hand van de GPS gok ik :p
Dat is dus inclusief liften? want dat verklaard het denk ik wel. Ik gok dat Carv rekening houd met liften namelijk, en Garmin niet

[ Voor 10% gewijzigd door Waah op 07-02-2022 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Dat zou kunnen. Mijn Carv neemt 'omhoog' uiteraard niet mee. Mijn vriendin meet het overigens ook met een sporthorloge en die filtert de lift er overigens wel uit...

-edit: maar dat zou het verschil overigens nog groter maken :s.gaat natuurlijk over afstand, niet hm…

[ Voor 25% gewijzigd door ZieMaar! op 07-02-2022 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Waah schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:33:
[...]

Dat is dus inclusief liften? want dat verklaard het denk ik wel. Ik gok dat Carv rekening houd met liften namelijk, en Garmin niet
Volgens mij wel. Er staat "total descent", dus elke keer wanneer je met de lift omhoog gaat en weer daalt maak je nieuwe hoogtemeters.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kg1Sc_p00R0q1MP_6NNrdtZqkAM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rRTzWbbOcEzvzWuNHQAgSC4y.png?f=fotoalbum_large

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
XWB schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:40:
[...]

Volgens mij wel. Er staat "total descent", dus elke keer wanneer je met de lift omhoog gaat en weer daalt maak je nieuwe hoogtemeters.

[Afbeelding]
Gek idee: maar zou die de hoogtemeters pauzeren (want je gaat omhoog, niet descend) maar de afstand wel doortellen omdat je wel afstand aflegt? Als het geen specifieke ski-stand is, zou dat geen raar iets zijn namelijk.

Dan heb je dus meer afstand, en minder km.

Een snelle rekensom leert dat @XWB een hellingspercentage gemiddeld van 15% skiët. Dus dat zou veel groen en blauw zijn (blauw is zelden 20+%)

@ZieMaar! zit op 22%. Dus dat is meer blauw en rood (rood is zelden steiler dan 30%).

Misschien zit daar het verschil gewoon. Lekker cruisen VS hard werken :+

toen ik dit soort info nog bijhield, gebruikte ik Maprika. Daarmee leggen ze de GPS route óver de pistekaart (wanneer beschikbaar). Geeft een leuk plaatje van waar je geskiëd hebt.

[ Voor 13% gewijzigd door Waah op 07-02-2022 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik kan mij niet voorstellen dat afstand doorgeteld wordt, de tijd in de liften wordt namelijk ook niet meegerekend. De exacte formule van Garmin is echter niet bekend.

Verder kom ik nooit op groene pistes :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
XWB schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:49:
Ik kan mij niet voorstellen dat afstand doorgeteld wordt, de tijd in de liften wordt namelijk ook niet meegerekend. De exacte formule van Garmin is echter niet bekend.

Verder kom ik nooit op groene pistes :)
In dat geval zal die ook de afstand niet doortellen verwacht ik. Zal wel een ski-stand zijn neem ik aan. O-)

In other news:
Ben al sinds vorige week verkouden... en ga donderdag met de bus op wintersport :X hoop dat het dan over is :X

(ja al getest, 3x thuistest negatief, keel en neus en PCR ook negatief)

[ Voor 19% gewijzigd door Waah op 07-02-2022 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Waarheen @Waah ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ohja, ook wel handig te vermelden ja :+

Les Sybelles, Saint Sorlin d'Arves om precies te zijn. Voor het eerst die kant op. Kijken of dat een leuke optie is voor volgend jaar met de familie (Kinderen, Opa's en Oma's + zwager en die kinderen en vriendin). Aangezien het daar veel blauw is zou dat ideaal zijn voor Opa, en voor de mijn zoon van dan 6.

Het is maar 3 dagen, met een ander stel dat niet op een ander moment kon. Was zelf liever een weekje gegaan maarja, iets is beter dan niets. En het is de 2e keer dit jaar dus mag niet klagen :D

Misschien dit jaar eens een "nieuwe" auto, en dan kijken naar iets waarbij de snowboards ook mee kunnen en wat een beetje berg-waardig is. Met een Chevrolet Spark is het best wel een uitdaging verwacht ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
miicker schreef op zondag 30 januari 2022 @ 21:01:
[...]

Voor de mensen die me tips hebben gegeven over de pijn die m'n skischoenen me geven: bedankt :)
Uiteindelijk besloten niet terug te gaan naar Duijvestein, met name omdat het ongeveer een uur rijden is (enkele reis). Dus naar Skishop Nieuwegein gegaan. Daar werd ik geholpen door iemand die erg kundig was en er veel verstand van had.

Ik had vooral last van mijn rechter voet. Hij gaf aan dat de kans groot was dat mijn schoen iets te smal was. Toen heeft hij mijn voeten gemeten, mijn rechtervoet bleek iets breder dan mijn linkervoet, wat zou verklaren waarom ik vooral last heb van mijn rechter voet. De schoenen gaat hij nu iets breder maken.

Daarnaast heb ik ook op maat gemaakte zooltjes gekocht, die moeten veel betere ondersteuning bieden. Erg fijne ervaring en goed geholpen. Het was wel erg druk, dus moest een uur wachten, maar dat had ik wel verwacht aangezien het hoogseizoen is en ik op zondag ging. Komende weekend ga ik een dagje naar Bottrop, dus kan ik meteen de aanpassingen uitproberen. Hoop dat het na de aanpassingen een stuk beter is en ik pijnloos kan skiën.
Ik quote mezelf even om even op het verhaal van pijnlijke voet(en) terug te komen. Ik ben dus naar Skishop Nieuwegein geweest, daar hebben ze beide schoenen iets breder gemaakt (2mm als ik me niet vergis) en heb ik op maat gemaakte inlegzolen gekocht. Afgelopen zaterdag ben ik in Bottrop gaan skiën. Het ging een stuk beter dan 2 weken geleden in Snowworld Zoetermeer. Toen moest ik echt ieder kwartier stoppen en de hele schoen losmaken (rechter voet).

Toen ik zaterdag begon met skiën kreeg ik wel na 10-15 minuten een zelfde soort pijn (steken aan de onderkant van m'n rechter voet). Dit keer zette de pijn alleen veel minder hevig door, waardoor ik wel door kon gaan. In Bottrop heb je natuurlijk geen moment echt rust (loopband lift, dus je staat continu op de ski's). Al met al wel tevreden, want ik ben geen enkele keer gestopt omdat het te veel pijn deed. Echter ben ik wel bang dat als ik langer aan een stuk door ski dat ik wel meer las krijgt. Het was erg druk bij Bottrop, dus het was 1 minuut skiën, 10 minuten voor de lift staan wachten en dan nog 5 minuten in de lift, en dat dan heel wat keren achter elkaar :P

Ik denk dat ik toch nog maar even terug ga met deze bevindingen. Misschien dat de schoen nog net iets breder gemaakt moet worden zodat ik nog minder last heb. Aan de andere kant ben ik bang dat als er nu iets aangepast wordt dat de pijn zoals ik die vorige keer had (in Zoetermeer) weer terug komt, dus misschien moet ik het maar gewoon zo accepteren en hopen dat ik straks in Flachau wel een hele tijd kan skiën zonder last te krijgen.

Pagina: 1 ... 14 ... 43 Laatste