hoevenpe schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:28:
[...]
Alleen daarom al is skiën in coronatijd fijn: vrijwel iedereen heeft controle en weet wat hij/zij doet. De afgelopen dagen geen enkele ongecontroleerde mafklapper gezien, het gaat relatief hard maar voorspelbaar met minimaal 5-10 meter afstand.
En dan nog kan ik je vertellen dat het behoorlijk mis kan gaan.
Ik heb vorige week zondag iemand het ziekenhuis in geskied en we waren letterlijk de enige twee skiers op de hele piste.
Ik kwam zelf met een snelheid van rond 35 km/u de zwarte piste af, dat is een stuk lager lager dan voor mij normaal onder de omstandigheden en ruim binnen mijn kunnen, het was pas mijn tweede afdaling op die piste. Zij kwam van de rode; de pistes kwamen in een "Y" samen, rood kwam er van mij uit gezien links bij.
Ik heb haar gezien, ze skiede van mij weg ( ik rechts aan de rand, zij op dat moment midden pisten en naar links) en veel langzamer. Ik verleg mijn blik weer op de piste voor mij en versnel met de gedachte dat ik haar ruim voorbij ski.
Helaas, heeft zij op het moment dat ik weg keek een bocht gemaakt en versneld, waardoor ik toen ik weer voor een kleine bocht naar links naar links keek zijn net onder mij met flink hogere snelheid als eerst dwars over de piste aan kwam zetten.
Op zich was er nog niets aan de hand geweest als ze rechtdoor was geskied, maar precies op dat moment maakte zij een scherpe bocht naar links (Geplant of omdat ze mij zag, ik weet het niet). Gevolg was echter dat ze op de enige uitwijkplek die ik nog had flink snelheid minderde en ik geen enkele tijd meer had.
Gevolg is dat zij met ernstig schouder letsel in het ziekenhuis ligt en ik de reactie van Oostenrijkse justitie afwacht.
Ik heb een gps track waarop te zien is dat ik ik wat snelheid terug neem (37->30) op het moment dat ik haar zag en vervolgens weer versnel, omdat ik dacht haar nooit tegen te kunnen komen.
Achteraf duidelijk een foute inschatting, zit iets van 15-20 seconden tussen dat ik weer versnel en dat we botsten
Los daarvan: a.s. zaterdag zou ik weer gaan, naar Flachau dit keer, maar de hele groep waar ik mee was zit nu een corona besmetting uit. Ik had woensdag avond al klachten, maar zelf testen waren tot gisterenavond negatief. Het lijkt erop dat de klachten al afnemen en kennissen waren met een week van alle klachten af, dus fingers crossed dat ik de hele vrijdag klachtenvrij ben, dan kan ik alsnog weg.
[
Voor 8% gewijzigd door
Anoniem: 63072 op 13-02-2022 22:17
]