[Vakantie] Het Grote Wintersport-topic! Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:45
miicker schreef op maandag 7 februari 2022 @ 16:09:
Ik denk dat ik toch nog maar even terug ga met deze bevindingen. Misschien dat de schoen nog net iets breder gemaakt moet worden zodat ik nog minder last heb. Aan de andere kant ben ik bang dat als er nu iets aangepast wordt dat de pijn zoals ik die vorige keer had (in Zoetermeer) weer terug komt, dus misschien moet ik het maar gewoon zo accepteren en hopen dat ik straks in Flachau wel een hele tijd kan skiën zonder last te krijgen.
Gewoon terug gaan, skiën met pijn is echt niet nodig.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Ik quote mezelf even om even op het verhaal van pijnlijke voet(en) terug te komen. Ik ben dus naar Skishop Nieuwegein geweest, daar hebben ze beide schoenen iets breder gemaakt (2mm als ik me niet vergis) en heb ik op maat gemaakte inlegzolen gekocht. Afgelopen zaterdag ben ik in Bottrop gaan skiën. Het ging een stuk beter dan 2 weken geleden in Snowworld Zoetermeer. Toen moest ik echt ieder kwartier stoppen en de hele schoen losmaken (rechter voet).

Toen ik zaterdag begon met skiën kreeg ik wel na 10-15 minuten een zelfde soort pijn (steken aan de onderkant van m'n rechter voet). Dit keer zette de pijn alleen veel minder hevig door, waardoor ik wel door kon gaan. In Bottrop heb je natuurlijk geen moment echt rust (loopband lift, dus je staat continu op de ski's). Al met al wel tevreden, want ik ben geen enkele keer gestopt omdat het te veel pijn deed. Echter ben ik wel bang dat als ik langer aan een stuk door ski dat ik wel meer las krijgt. Het was erg druk bij Bottrop, dus het was 1 minuut skiën, 10 minuten voor de lift staan wachten en dan nog 5 minuten in de lift, en dat dan heel wat keren achter elkaar :P

Ik denk dat ik toch nog maar even terug ga met deze bevindingen. Misschien dat de schoen nog net iets breder gemaakt moet worden zodat ik nog minder last heb. Aan de andere kant ben ik bang dat als er nu iets aangepast wordt dat de pijn zoals ik die vorige keer had (in Zoetermeer) weer terug komt, dus misschien moet ik het maar gewoon zo accepteren en hopen dat ik straks in Flachau wel een hele tijd kan skiën zonder last te krijgen.
Het moet mogelijk zijn om zonder pijn te skiën, dus ik zou zeker teruggaan.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 09:21
Probeer het eens met de originele zooltjes zou ik zeggen, heb zelf ook ooit van die wonderzooltjes bij mijn Salomon schoenen gekocht. Toen een eerste hele dag er op geskied en kon de rest van de dag amper meer lopen. Gelukkig nog de zooltjes die er bij hoorde mee genomen, die er in en sindsdien zitten ze als gegoten.

Ski schoenen kopen en een paar rondjes door de winkel lopen slaat ook nergens op eigenlijk. Het beste is op vakantie schoenen huren en aangeven dat je ze mogelijk wil kopen, met een beetje geluk krijg je een nieuw paar mee. Ski je er mee en als ze wilt krijg je korting of vaak zelfs de hele huur prijs terug

[ Voor 36% gewijzigd door GrooV op 08-02-2022 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-05 23:04
[...]

Ik quote mezelf even om even op het verhaal van pijnlijke voet(en) terug te komen. Ik ben dus naar Skishop Nieuwegein geweest, daar hebben ze beide schoenen iets breder gemaakt (2mm als ik me niet vergis) en heb ik op maat gemaakte inlegzolen gekocht. Afgelopen zaterdag ben ik in Bottrop gaan skiën. Het ging een stuk beter dan 2 weken geleden in Snowworld Zoetermeer. Toen moest ik echt ieder kwartier stoppen en de hele schoen losmaken (rechter voet).

Toen ik zaterdag begon met skiën kreeg ik wel na 10-15 minuten een zelfde soort pijn (steken aan de onderkant van m'n rechter voet). Dit keer zette de pijn alleen veel minder hevig door, waardoor ik wel door kon gaan. In Bottrop heb je natuurlijk geen moment echt rust (loopband lift, dus je staat continu op de ski's). Al met al wel tevreden, want ik ben geen enkele keer gestopt omdat het te veel pijn deed. Echter ben ik wel bang dat als ik langer aan een stuk door ski dat ik wel meer las krijgt. Het was erg druk bij Bottrop, dus het was 1 minuut skiën, 10 minuten voor de lift staan wachten en dan nog 5 minuten in de lift, en dat dan heel wat keren achter elkaar :P

Gewoon terug gaan en dan lost Eelco het wel op (bij voorkeur door de weeks want dan hebben ze meer tijd voor je).
Probleem is gewoon dat precies goed en te ver opgerekt dicht bij elkaar liggen dus ze gaan liever wat voorzichtiger te werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:02
Ben nog op zoek naar een bestemming voor vertrek eind volgende week (dus over een dag of 10 al) voor een weekje. Na wat afwegen zal het hoogstwaarschijnlijk Oostenrijk worden.

Oberösterreich & Steiermark hebben wel schoolvakantie (wat ruim 25% van de Oostenrijkse bevolking is), maar so be it. Als ik de wintersport.nl kalender bekijk zou het best moeten meevallen.

Momenteel gaat het me tussen
- Skiwelt Brixental - waar ik leuke acco's gevonden heb juist buiten Scheffau en pal in Ellmau.
- Skicircus Saalbach - waar ik leuke acco's gevonden heb rond Vorderglemm & Leogang
- See (Paznaun) - héél leuke acco in See zelf.

Mensen die zowel Brixental als Saalbach al een keertje aangedaan hebben en kunnen vergelijken/adviseren?
*See (Paznauntal) is minder relevant qua ervaringen, want mocht het die worden is het puur voor het wellnesshotel dat ik gevonden heb (vanaf daar sta ik op minder dan een halfuurtje zowel in Ischgl, Ski Arlberg als Serfaus-Fiss-Ladis; dus dan kies ik ervoor dagelijks met de auto op stap te gaan en test ik ze toch alle 3 wel eens)

[ Voor 4% gewijzigd door Jebus4life op 08-02-2022 13:52 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:14
Waah schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:50:
[...]

In other news:
Ben al sinds vorige week verkouden... en ga donderdag met de bus op wintersport :X hoop dat het dan over is :X

(ja al getest, 3x thuistest negatief, keel en neus en PCR ook negatief)
Toevallig met Sunweb? Ik ga de 17e ook daarheen met de bus. Jij gaat deze donderdag dus al?
Kan jij misschien aan de chauffeur vragen of je ook een grote snowboardtas op wieltjes mee mag nemen ipv je snowboard los en schoenen los en een reiskoffer? Kheb zo’n grote Burtontas waar alles in past namelijk en neemt ook minder ruimte in beslag. Dat zou me een hoop gesjouw schelen 😅. Veel plezier in elk geval alvast, ben benieuwd naar het gebied. Welk hotel verblijf je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:50
Jebus4life schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:52:

Mensen die zowel Brixental als Saalbach al een keertje aangedaan hebben en kunnen vergelijken/adviseren?
Yep hier. Zat 2 jaar geleden in Brixental (Scheffau). Ik vond dit gebied leuker dan Saalbach. Daarnaast goedkoper, minder posh en gezelliger.

disclaimer: aan deze mening kunnen geen rechten worden ontleend ;)

[ Voor 10% gewijzigd door renegrunn op 08-02-2022 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:35
Rogar schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 14:00:
[...]

Toevallig met Sunweb? Ik ga de 17e ook daarheen met de bus. Jij gaat deze donderdag dus al?
Kan jij misschien aan de chauffeur vragen of je ook een grote snowboardtas op wieltjes mee mag nemen ipv je snowboard los en schoenen los en een reiskoffer? Kheb zo’n grote Burtontas waar alles in past namelijk en neemt ook minder ruimte in beslag. Dat zou me een hoop gesjouw schelen 😅. Veel plezier in elk geval alvast, ben benieuwd naar het gebied. Welk hotel verblijf je?
Mijn ervaring met sunweb-bussen (ga al heel wat jaar met de bus) is dat ze er niet moeilijk over doen. Zeker als dat je enige baggage is.
Dat gezegd, ligt het er een beetje aan welke buschauffeur je treft. Maar nog nooit problemen gehad en heb alle soorten koffers wel meegehad. Ook hele grote hardcases :+

Zelf heb ik ook een snowboardtas met wieltjes, waar ik altijd 2 snowboard met bindingen er nog op in doe. En daar heb ik nog nooit gedoe mee gehad. 1x een opmerking dat het niet de bedoeling was met een knipoog. Dus gevraagd of die liever 2 losse snowboardtassen had :+ nee dan maar eentje O-)

In het ergste geval zal je wel een grappige opmerking krijgen of je je schoonmoeder meesmokkelt :+

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 08-02-2022 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlad
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12-03-2022
Ik en mijn echtgenote hebben altijd in Frankrijk geskied (le2alpes, Les 3 vallees enz). Maar dit jaar zijn we aan het denken over Sella Ronda. Iemand tips of andere nuttige informatie? Reis met wagen, grensovergangen, pistes in Sella Ronda, sneeuwzekerheid enz enz. Vertrek rond 24.02

Op voorhand bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 18:54

ZieMaar!

Moderator General Chat
Dolomieten, altijd goed.

Sneeuw zekerheid: boeit niet. Zeker in die periode niet. Alles is gegarandeerd open, al zullen niet alle dorpen wit zijn, maar alle pistes zijn perfect. De Dolomieten bereik je, bijna altijd, gewoon via de Brennerpas. Prima pas, tenzij het echt dumpt. Wel tol, maar met videomaut rij je alle files voorbij. Afhankelijk van je dorp, rijd je nog wel over passen. Prima te doen, maar bij sneeuwval wil je goede winterbanden.

Verder: de SR zelf is niet het allermooiste. Zie het meer als een ringweg om snel in andere gebieden te komen. Goede skiërs zitten best in Arabba (wat rustiger qua dorp, uitdagender deelgebied) of Val Gardena (afh van dorp wat levendiger). Alta Badia is wat gemoedelijker, maar heeft denk ik de beste hutten, San Cassiano is een rustig dorp, met hele goede hotels en restaurants. Val di Fassa mixt dat een beetje, maar is de beste plek als je af en toe Val Gardena en Arabba wil doen. Wat uitdagender dan Alta Badia, maar de niet Sr delen zijn denk ik het rustigst van al deze gebieden.

24/2 is denk ik Duitse vakantie. Reken niet op lege pistes. Sterker nog, zeker Val Gardena is gewoon Oostenrijks hoogseizoen druk. Alle liften zijn modern, dus rijen valt wel mee, op een sporadisch knelpunt (vanuit Ortisei naar boven Seceda bijvoorbeeld) na. Daar sta je dan ook gelijk lang te wachten. ‘s Ochtends racet iedereen naar de SR toe, dus daar zijn ook wat rijen.

Pistes: die zijn er vooral veel. Over tochtjes is veel te vinden, Sella Ronda, WWI tour, Seiseralm Ronde, tochtje naar Santa Croce, Lagazoui, Panorama tour in Val di Fassa, tochtje naar Marmolada, La Longia zijn je Google termen.

Qua prijs: het is aan de SR vergelijkbaar met de populaire Oostenrijkse bestemmingen. Het is niet heel veel verder rijden (en minder ver dan L3V), het eten is beter, maar de apresski minder. Nederlandse les bestaat niet, maar Italianen zijn, grosso modo, een stuk vriendelijker en gastvrijer dan Oostenrijkers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weissbier
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-03-2022
ZieMaar! schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:14:
Dolomieten, altijd goed.

Sneeuw zekerheid: boeit niet. Zeker in die periode niet. Alles is gegarandeerd open, al zullen niet alle dorpen wit zijn, maar alle pistes zijn perfect. De Dolomieten bereik je, bijna altijd, gewoon via de Brennerpas. Prima pas, tenzij het echt dumpt. Wel tol, maar met videomaut rij je alle files voorbij. Afhankelijk van je dorp, rijd je nog wel over passen. Prima te doen, maar bij sneeuwval wil je goede winterbanden.
Het is belangrijk om te weten dat wanneer je perse de Brennerpas wilt gebruiken, daar geen vignet voor nodig is wanneer je vanaf Innsbruck Süd de A13 oprijdt. De A12 tot aan de A13 bij Innsbruck is letterlijk maar een klein stukje, zoveel tijd verlies niet wanneer je tot aan de A13 de tol vermijd en over de Oostenrijkse Bundesstraße rijdt.

Brennerpas zelf vermijden was ook goed te doen: naar mijn mening maakt het de gehele rit veel leuker, dan over een tolplichtige en drukke autosnelweg rijden. Kost wel extra tijd natuurlijk, want je er liggen allemaal dorpjes en dus kun je er niet doorheen racen :X

Grappig is ook, dat precies bij de grens een Outlet ligt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Weissbier schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:45:
[...]

Het is belangrijk om te weten dat wanneer je perse de Brennerpas wilt gebruiken, daar geen vignet voor nodig is wanneer je vanaf Innsbruck Süd de A13 oprijdt. De A12 tot aan de A13 bij Innsbruck is letterlijk maar een klein stukje, zoveel tijd verlies niet wanneer je tot aan de A13 de tol vermijd en over de Oostenrijkse Bundesstraße rijdt.
Grappig, vind het altijd wel leuk om dat soort ideeën even te bekijken.
Heb even op Maps gekeken. Kost je zo'n 30 minuten extra reistijd en dan bespaar je €9,60
Persoonlijk zou ik dan liever doorkachelen op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Cheesy schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:01:
[...]

Grappig, vind het altijd wel leuk om dat soort ideeën even te bekijken.
Heb even op Maps gekeken. Kost je zo'n 30 minuten extra reistijd en dan bespaar je €9,60
Persoonlijk zou ik dan liever doorkachelen op de snelweg.
Zoek ook even een Oostenrijks tankstation, dan bespaar je nog meer: maar die 30 minuten kosten je dus € 9,60 of € 4,80 wanneer je binnen 10 dagen terug reist over Oostenrijk en een dus een 10 dagen vignet hebt.

Als je over de autosnelweg rijdt, dan kom je sowieso geen goedkoop Oostenrijks tankstation tegen. Dus daarvoor zou je dus toch de autosnelweg af moeten rijden en waarom dan niet tot de A13 de tolwegen vermijden? Voor de Streckemaut heb je juist geen vignet nodig, dus dan betaal je € 10 voor die Brennerpas en de € 9,60 voor het vignet kun je behouden.

Volgens mij moet je voor het Italiaanse deel trouwens ook nog tol betalen, maar hoeveel dat is weet ik niet precies. Ik zie trouwens op Google Maps dat het maar 23 minuten extra rijden zijn, dus dat valt reuze mee. Tot hier zou je dan simpelweg in de navigatie de instelling dienen te gebruiken: tolwegen vermijden.

[ Voor 23% gewijzigd door Weissbier op 09-02-2022 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik kan bij niemand in zijn portemonnee krijgen, maar bedenk ook dat veel 'sluip' wegen om tolwegen heen in de winter vaak alleen voor locals zijn. In je eentje veroorzaak je geen overlast, maar als te veel mensen dat doen, dan natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
ZieMaar! schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 09:59:
Ik kan bij niemand in zijn portemonnee krijgen, maar bedenk ook dat veel 'sluip' wegen om tolwegen heen in de winter vaak alleen voor locals zijn. In je eentje veroorzaak je geen overlast, maar als te veel mensen dat doen, dan natuurlijk wel.
Juist, en dat was ook de reden dat Oostenrijk 2 jaar geleden ook echt ingreep door rijverboden op bepaalde routes in te stellen:

https://www.snowrepublic....ijk-dit-weekend-ingegaan/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-05 14:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Heb al meermaals gezien dat als je geen bestemming in het dorpje hebt waar je doorheen probeert te sneaken, je gewoon teruggewezen wordt. Zeker op de drukke aankomstdagen. Dat was dan wel meer file ontwijken dan tol ontwijken, maar zou me niks verbazen als ze ook rond tolwegen daar wel op controleren.

[ Voor 10% gewijzigd door Orion84 op 09-02-2022 10:02 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Ja dat heb ik ook weleens gelezen: maar zolang er geen verkeersbord staat, alleen bestemmingsverkeer. Dan zie ik eigenlijk niet in waarom ze verkeer tegen zouden houden? Ze moeten wel een wettelijke basis hebben, want over de Bundesstraße mag gewoon iedereen rijden.

Ik kan 1,2,3 niet de Nederlandse nieuwsartikelen vinden die ik er enkele jaren geleden over las, maar lees wel dat men lokale wegen voor buitenlanders gesloten had. Dan heeft mijn Oostenrijks paspoort toch nog voordelen: lijkt mij niet dat ze een Oostenrijkse staatsburger, de toegang tot Bundesstraße gaan ontzeggen 8)7

In de zomermaanden zou dit vooral gebeuren: als je in het laagseizoen reist, gaan ze echt geen sluipverkeer terugsturen. Ik ben redelijk wat km's over de Oostenrijkse Bundesstraße afgelegd en nog geen 1x politie gezien, die toeristen naar de autobaan stuurde. Zonder vignet mag je sowieso niet de Oostenrijkse Autobahn oprijden....

Dus die zul je dan wel eerst eventjes moeten kopen bij een tankstation ofzo, anders krijg je nog een boete ook.

Ik ben in iedere geval op de terugweg over de Brennerstraße gereden, die leek wel uitgestorven: daar was geen sprake van druk verkeer. Maar kan mij voorstellen dat dit in de zomermaanden, wanneer hele volksstammen naar Italië rijden: dat er dan wel veel verkeer op deze wegen zit.

En vanaf Innsbruck juist wel de A12 opgereden, want ik had wel een vignet: maar wilde niet de "Streckemaut" betalen. Net zoals bij de grensovergang naar Slovenië, echter die passen worden bij extreem winterweer wel gesloten.

[ Voor 15% gewijzigd door Weissbier op 09-02-2022 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-05 23:04
Het ging met het verbod voornamelijk over de 171 en 175 (grensovergang Kiefersfelden)
De 92/A12 vanuit Rosenheim wil nog wel eens stil staan en dan pakt men (ik ook) vaak de paralelweg.
Zeker als je toch al de 173 moet hebben naar de Wilderkaiser / Kitzbuhler alpen is dit ook wel ideaal aangezien je dan ook geen vignet hoeft te hebben.

Persoonlijk zal ik op doorreis nooit kijken op de paar centen tol
Maar op de vakantie/rondreis zoals jij nu hebt gedaan @Weissbier kan mij voorstellen dat je snelwegen wilt vermijden en had ik ook gekozen voor de mooie berg routes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlad
ZieMaar! schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 08:14:
Dolomieten, altijd goed.

Verder: de SR zelf is niet het allermooiste. Zie het meer als een ringweg om snel in andere gebieden te komen. Goede skiërs zitten best in Arabba (wat rustiger qua dorp, uitdagender deelgebied) of Val Gardena (afh van dorp wat levendiger). Alta Badia is wat gemoedelijker, maar heeft denk ik de beste hutten, San Cassiano is een rustig dorp, met hele goede hotels en restaurants. Val di Fassa mixt dat een beetje, maar is de beste plek als je af en toe Val Gardena en Arabba wil doen. Wat uitdagender dan Alta Badia, maar de niet Sr delen zijn denk ik het rustigst van al deze gebieden.

24/2 is denk ik Duitse vakantie. Reken niet op lege pistes. Sterker nog, zeker Val Gardena is gewoon Oostenrijks hoogseizoen druk. Alle liften zijn modern, dus rijen valt wel mee, op een sporadisch knelpunt (vanuit Ortisei naar boven Seceda bijvoorbeeld) na. Daar sta je dan ook gelijk lang te wachten. ‘s Ochtends racet iedereen naar de SR toe, dus daar zijn ook wat rijen.

Pistes: die zijn er vooral veel. Over tochtjes is veel te vinden, Sella Ronda, WWI tour, Seiseralm Ronde, tochtje naar Santa Croce, Lagazoui, Panorama tour in Val di Fassa, tochtje naar Marmolada, La Longia zijn je Google termen.

Qua prijs: het is aan de SR vergelijkbaar met de populaire Oostenrijkse bestemmingen. Het is niet heel veel verder rijden (en minder ver dan L3V), het eten is beter, maar de apresski minder. Nederlandse les bestaat niet, maar Italianen zijn, grosso modo, een stuk vriendelijker en gastvrijer dan Oostenrijkers.
<3 <3 <3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vlad
Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor extra tips enzo. We dachten in Canazei te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:23
vlad schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 00:49:
Ik en mijn echtgenote hebben altijd in Frankrijk geskied (le2alpes, Les 3 vallees enz). Maar dit jaar zijn we aan het denken over Sella Ronda. Iemand tips of andere nuttige informatie? Reis met wagen, grensovergangen, pistes in Sella Ronda, sneeuwzekerheid enz enz. Vertrek rond 24.02

Op voorhand bedankt.
Prachtig gebied, veel zonuren. Ik kan Hotel Touring in Santa Christina van harte aanbevelen. Heerlijk eten en relaxen met een sauna, jacuzzi en zwembad op het dak :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
ephymerous schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 21:11:
[...]

Prachtig gebied, veel zonuren. Ik kan Hotel Touring in Santa Christina van harte aanbevelen. Heerlijk eten en relaxen met een sauna, jacuzzi en zwembad op het dak :)
En bijbehorend prijskaartje :X
Of ik kijk op de verkeerde websites O-)

• ephymerous
Waah schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 10:29:
[...]

En bijbehorend prijskaartje :X
Of ik kijk op de verkeerde websites O-)
Het is niet goedkoop nee. Wij betaalden per persoon 950 euro voor een week.

XXXVI

• Waah
ephymerous schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:53:
[...]

Ah ik kreeg 3x hogere prijzen :+

• larrylaffer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-05 16:35
ephymerous schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:53:
[...]

Gewoon even nieuwsgierig: exclusief ski pas neem ik aan?
Dat betalen wij namelijk ook ongeveer voor half pension.
Drank erbij, skipas, nog makkelijk 400e pp extra.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Zijn dat hoogseizoenprijzen? Mijn appartement in Cervinia, in het laagseizoen, kost ook zo'n 2k in totaal, maar goed, dat is ook een dure bestemming als je mooie accommodatie wil.

Mijn backuplijstje is wel wat goedkoper, of wederom Eben im Pongau voor de helft, of iets moois in Warth voor een prijs daartussenin.

Maar, we moeten het allemaal maar eens zien. Vriendinlief heeft al een week extreme rugpijn, lijkt op een hernia te wijzen, maar dat is nog onduidelijk. Daarmee staat de wintersport wel een klein beetje op de tocht, met wat pech.

• Weissbier
Oh ik was minder dan € 400 kwijt voor een midweek in Zell am See, maar het is allemaal appels met peren vergelijken. Maar € 900 per persoon vind ik wel pittig hoor, daar moet ik drie maanden voor werken in de supermarkt :+ ( 15 uur per week )

Uiteindelijk is het wel vaak alle waar naar zijn geld: ik was voor de twee weken die ik in Oostenrijk was, met zijn drieën gemiddeld € 100 per dag kwijt. Dan zit je op € 1400 ofzo, alleen Thailand is vele malen goedkoper. Maar daar hebben ze geen sneeuw en dat lastig nu met COVID-19 :(

Wel fijn dat ze daar in Bozen, Duits spreken: dat zijn de enige Italianen die ik verstaan kan. Maar je hebt meer het gevoel in Oostenrijk te zijn en als je de geschiedenis leest, blijkt dat Zuid-Tirol in verleden tot Oostenrijk behoorde B)

• ephymerous
larrylaffer schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 15:29:
[...]

Gewoon even nieuwsgierig: exclusief ski pas neem ik aan?
Dat betalen wij namelijk ook ongeveer voor half pension.
Drank erbij, skipas, nog makkelijk 400e pp extra.
Inderdaad exclusief de skipas. Ik moet wel zeggen dat we een jaar terug geboekt hebben voor de laatste week januari :)

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 03-05 11:07
Luuk741 schreef op zondag 6 februari 2022 @ 22:39:
Gisteren voor het eerst in jaren weer eens op de ski's gestaan. Mijn vriendin was nog nooit op wintersport geweest dus ik heb haar meegenomen voor een dagje skiën in Bottrop. Het ging haar hartstikke goed af en ze vond het erg leuk. Volgende winter ga ik dus voor het eerst in 11 jaar weer op wintersport, een perfecte uitkomst van een dagje in de skihal!
Waarom tot volgende winter wachten als we nog in februari zitten? Nog op de valreep een shortski geboekt naar het Kleinwalsertal dus over twee weken staan we op de ski's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynamicDreams
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-04 11:07
Volgende week zaterdag vertrekken wij naar Flachau, geen onbekend gebied voor ons. Tijd om het materiaal nog even op orde te maken dus!

Mijn vader heeft nog ski's (gevalletje minder dan 5 jaar oud en minder dan 50 km erop afgelegd volgens mij). Vorig jaar nog geslepen en in de wax gezet. Aan de onderkant zien ze er echt top uit, zijkanten mooi scherp en geen roestvorming.

Op zich prima ski's waar ik dit jaar op zou willen stappen, maar aan de bovenkant laat een rubberachtig materiaal los (zie foto). Moet/kan ik dit gewoon negeren of moet ik dit proberen te lijmen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y5pwoRU7Whs5LUogLvXSZPqKCt8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rEWtQLS6ffDsMi0PstwI5kpW.jpg?f=fotoalbum_large

12x JA Solar 375 Wp op oost-west met Goodwe GW3600D-NS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Dit heb ik nog niet zo vaak gezien. Wat je denk ik wil voorkomen is dat er ergens vocht onder komt dat vervolgens niet weg kan. Misschien dus gewoon dichtlijmen?

Anders even op wintersport.nl vragen, daar zit meer expertise dan ik heb en dan hier denk ik aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
DynamicDreams schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 09:59:
Volgende week zaterdag vertrekken wij naar Flachau, geen onbekend gebied voor ons. Tijd om het materiaal nog even op orde te maken dus!

Mijn vader heeft nog ski's (gevalletje minder dan 5 jaar oud en minder dan 50 km erop afgelegd volgens mij). Vorig jaar nog geslepen en in de wax gezet. Aan de onderkant zien ze er echt top uit, zijkanten mooi scherp en geen roestvorming.

Op zich prima ski's waar ik dit jaar op zou willen stappen, maar aan de bovenkant laat een rubberachtig materiaal los (zie foto). Moet/kan ik dit gewoon negeren of moet ik dit proberen te lijmen?

[Afbeelding]
Ik zou die wel even laten vastzetten. De meeste skishops kunnen dit wel met epoxy oid.

Het kan in de basis niet zo heel veel kwaad, maar als er vocht tussen het belag komt (waar je nu wel kans op hebt, maar dat is lastig te beoordelen van een foto), heb je kans dat het delamineerd, dan ben je verder van huis.

No signature required.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
Weissbier schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 16:51:
Oh ik was minder dan € 400 kwijt voor een midweek in Zell am See, maar het is allemaal appels met peren vergelijken. Maar € 900 per persoon vind ik wel pittig hoor, daar moet ik drie maanden voor werken in de supermarkt :+ ( 15 uur per week )

Uiteindelijk is het wel vaak alle waar naar zijn geld: ik was voor de twee weken die ik in Oostenrijk was, met zijn drieën gemiddeld € 100 per dag kwijt. Dan zit je op € 1400 ofzo, alleen Thailand is vele malen goedkoper. Maar daar hebben ze geen sneeuw en dat lastig nu met COVID-19 :(
Hoeveel je kan (en vooral wil) uitgeven varieert toch heel sterk per persoon, en de omstandigheden. Afgelopen week was ik met vrienden zo'n 700pp all in kwijt (vervoer, appartement, skipas, materiaal,...) voor een week skiën. Over een week met mijn vriendin zal dat ruim het dubbele zijn.

Dat vinden veel mensen dan al snel veel geld voor een week (niet onterecht overigens), maar ik heb behoorlijk lang gezocht naar de beste deal, en ik kan je zeggen, er zit nog héél veel in een hoger prijssegment.

Dan denk ik ook wel eens, wie boekt die zaken... Maarja "there's always a bigger fish" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Koopje die € 700 want ik heb geen skipas of gehuurd materiaal: een slee kon ik niet eens vinden, maar had je dan ook eten in die prijs? Dat is mijn uitgangspunt tegenwoordig, dat het gewoon inclusief eten moet zijn.

Maar kijk maar eens op Traveldeal.nl je wordt daar doodgegooid met all-inclusive deals: € 95 per persoon, heb ik vorig jaar nog gezien. Vraag mij alleen niet hoeveel dagen het was, of waar dat was. Ik ben wel geneigd eens zoiets uit te proberen, ookal weet ik stiekem ook wel dat je echt slecht eten geserveerd krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
Weissbier schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 12:16:
Koopje die € 700 want ik heb geen skipas of gehuurd materiaal: een slee kon ik niet eens vinden, maar had je dan ook eten in die prijs? Dat is mijn uitgangspunt tegenwoordig, dat het gewoon inclusief eten moet zijn.

Maar kijk maar eens op Traveldeal.nl je wordt daar doodgegooid met all-inclusive deals: € 95 per persoon, heb ik vorig jaar nog gezien. Vraag mij alleen niet hoeveel dagen het was, of waar dat was. Ik ben wel geneigd eens zoiets uit te proberen, ookal weet ik stiekem ook wel dat je echt slecht eten geserveerd krijgt.
Nog even gecheckt, maar ik was wel net iets te goedkoop; het was net boven de €800 (had het materiaal toch niet meegeteld blijkbaar). Ik heb een salariswagen (behoorlijk courant in België, zeker voor IT'rs), dus benzine moesten we niet zelf betalen (anders mag je er waarschijnlijk toch nog eens €50pp bijtellen waarschijnlijk). Dan zit je inderdaad dus toch al snel richting €900pp voor een weekje.

Het eten zit dus in die prijs, maar het was geen half pension. Gezien we met 4 waren vond ik dat ook niet echt nodig. Kleine moeite dat s'morgens iemand naar de bakker gaat voor ontbijt en s'avonds naar de lokale carrefour om boodschappen. Als je 6 avonden ter plekke verblijft en iedereen kookt 1 keer ben je al bijna rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

hoevenpe schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 08:28:
[...]

Alleen daarom al is skiën in coronatijd fijn: vrijwel iedereen heeft controle en weet wat hij/zij doet. De afgelopen dagen geen enkele ongecontroleerde mafklapper gezien, het gaat relatief hard maar voorspelbaar met minimaal 5-10 meter afstand.
En dan nog kan ik je vertellen dat het behoorlijk mis kan gaan.

Ik heb vorige week zondag iemand het ziekenhuis in geskied en we waren letterlijk de enige twee skiers op de hele piste.

Ik kwam zelf met een snelheid van rond 35 km/u de zwarte piste af, dat is een stuk lager lager dan voor mij normaal onder de omstandigheden en ruim binnen mijn kunnen, het was pas mijn tweede afdaling op die piste. Zij kwam van de rode; de pistes kwamen in een "Y" samen, rood kwam er van mij uit gezien links bij.

Ik heb haar gezien, ze skiede van mij weg ( ik rechts aan de rand, zij op dat moment midden pisten en naar links) en veel langzamer. Ik verleg mijn blik weer op de piste voor mij en versnel met de gedachte dat ik haar ruim voorbij ski.

Helaas, heeft zij op het moment dat ik weg keek een bocht gemaakt en versneld, waardoor ik toen ik weer voor een kleine bocht naar links naar links keek zijn net onder mij met flink hogere snelheid als eerst dwars over de piste aan kwam zetten.

Op zich was er nog niets aan de hand geweest als ze rechtdoor was geskied, maar precies op dat moment maakte zij een scherpe bocht naar links (Geplant of omdat ze mij zag, ik weet het niet). Gevolg was echter dat ze op de enige uitwijkplek die ik nog had flink snelheid minderde en ik geen enkele tijd meer had.

Gevolg is dat zij met ernstig schouder letsel in het ziekenhuis ligt en ik de reactie van Oostenrijkse justitie afwacht.

Ik heb een gps track waarop te zien is dat ik ik wat snelheid terug neem (37->30) op het moment dat ik haar zag en vervolgens weer versnel, omdat ik dacht haar nooit tegen te kunnen komen.

Achteraf duidelijk een foute inschatting, zit iets van 15-20 seconden tussen dat ik weer versnel en dat we botsten :'(

Los daarvan: a.s. zaterdag zou ik weer gaan, naar Flachau dit keer, maar de hele groep waar ik mee was zit nu een corona besmetting uit. Ik had woensdag avond al klachten, maar zelf testen waren tot gisterenavond negatief. Het lijkt erop dat de klachten al afnemen en kennissen waren met een week van alle klachten af, dus fingers crossed dat ik de hele vrijdag klachtenvrij ben, dan kan ik alsnog weg.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 63072 op 13-02-2022 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Da's klote @Anoniem: 63072... Als ik het zo lees kwam je van boven en hoewel de FIS regels geen juridisch bindende status hebben worden ze wel vaak als uitgangspunt gebruikt bij de aansprakelijkheidsvraagstukken. Uit welk land kwam degene waarmee je botste? Heb je een AVP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZieMaar! schreef op zondag 13 februari 2022 @ 22:35:
Da's klote @Anoniem: 63072... Als ik het zo lees kwam je van boven en hoewel de FIS regels geen juridisch bindende status hebben worden ze wel vaak als uitgangspunt gebruikt bij de aansprakelijkheidsvraagstukken. Uit welk land kwam degene waarmee je botste? Heb je een AVP?
Een oostenrijkse en ik heb een aansprakelijkheidsverzekering, die ik al heb ingeschakeld.

De politie gaf aan dat zij verwachten (maar niet kunnen garanderen want OM beslist dat) dat ik aansprakelijk zal zijn voor schade puur vanwege dat ik van boven kwam. Maar dat mij waarschijnlijk geen nalatigheid zal worden aangerekend met strafrechtelijke gevolgen.

Ik wacht af en laat het mijn verzekering afhandelen.

Edit: De politie had overigens ook in het verslag geschreven dat ik zeer opvallende kleding droeg. Toen ik vroeg waarom dat erin stond was het antwoord dat het voor hun duidelijk was obv haar en mijn verklaringen dat de Oostenrijkse onverwacht dwars het deel onder de zwarte piste overstak en daarbij nooit gekeken heeft of er iemand van boven kwam, wat volgens de politie wel verwacht wordt als je echt dwars de piste oversteekt en dat mogelijk een deel van de verantwoordelijkheid bij haar teruggelegd kan worden.

Dus een tip: ga niet in een wit of anderzins onopvallend skipak de piste op, jaren 80 neon kleuren dragen!

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 63072 op 13-02-2022 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Gelukkig heb je AVP, dan is de schade in ieder geval gedekt (en wordt het juridische getouwtrek, indien nodig, uit handen genomen). Ben benieuwd hoe dat qua nalatigheid/proces verbaal gaat, maar dat zal in de praktijk vooral de mogelijkheid tot een boete zijn? Aansprakelijkheid en schuld zijn twee verschillende dingen, hopelijk blijft het dus bij aansprakelijkheid (en heeft de beste mevrouw niet al te lang last).

Het gebeurt helaas, niet alles is te voorkomen. Elke winter zijn er zelfs een paar doden te betreuren, gewoon op de piste. Overigens wat wrang, misschien, maar in Wagrain zijn ook al twee ernstige ongelukken geweest dit seizoen (beide keren met Nederlanders volgens mij, al is die kans daar natuurlijk gewoon 90% :)).

Komende weken zal het wel erger worden, met de krokus voor de deur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

ZieMaar! schreef op zondag 13 februari 2022 @ 22:50:
Ben benieuwd hoe dat qua nalatigheid/proces verbaal gaat, maar dat zal in de praktijk vooral de mogelijkheid tot een boete zijn? Aansprakelijkheid en schuld zijn twee verschillende dingen, hopelijk blijft het dus bij aansprakelijkheid (en heeft de beste mevrouw niet al te lang last).
Politie gaf dus min of meer aan dat hun inschatting wel aansprakelijk geen schuld is.

Als ik er aan denk zal ik hier posten hoe het is afgelopen als het hele traject is afgerond. Een stap voor stap verslag lijkt mij niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZieMaar! schreef op zondag 13 februari 2022 @ 22:50:
Het gebeurt helaas, niet alles is te voorkomen. Elke winter zijn er zelfs een paar doden te betreuren, gewoon op de piste. Overigens wat wrang, misschien, maar in Wagrain zijn ook al twee ernstige ongelukken geweest dit seizoen (beide keren met Nederlanders volgens mij, al is die kans daar natuurlijk gewoon 90% :)).
Ik weet het. Ik heb door de jaren heen een aantal mensen geholpen en hulpdienst gebeld bij ongelukken waar de dader was door geskied. Ik ski al 36 jaar in Flachau en het lijkt steeds frequenter te worden.

De verzekering gaf overigens aan dat Oostenrijkers de lastigsten zijn, ze weten dat er altijd geld uit te halen valt met nul risico voor hunzelf dus dat ze altijd een hele waslijst met ()terechte) fysieke en (steevast zwaar overdreven) emotionele schade neerleggen. Ben dus erg blij dat ik dat zelf niet hoef af te handelen!

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 63072 op 13-02-2022 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weissbier
Anoniem: 63072 schreef op zondag 13 februari 2022 @ 22:55:
[...]
De verzekering gaf overigens aan dat Oostenrijkers de lastigsten zijn, ze weten dat er altijd geld uit te halen valt met nul risico voor hunzelf dus dat ze altijd een hele waslijst met ()terechte) fysieke en (steevast zwaar overdreven) emotionele schade neerleggen. Ben dus erg blij dat ik dat zelf niet hoef af te handelen!
Oeh die eigenschap over mijzelf wist ik nog niet :+ Ik ben namelijk altijd voor schadeloosstelling, al ga je mij sowieso niet op de pistes vinden. Maar ik zou er niet over nadenken, om na een ongeluk ook nog smartengeld te willen eisen.

Echter in Duitsland schijnt dat wel gebruikelijk te zijn: het is juist Nederland, waar mensen niet gauw smartengeld krijgen of überhaupt vragen. Waarschijnlijk ook omdat wij Nederlanders zo nuchter zijn en naar de rechter gaan, nou eenmaal een dure aangelegenheid is.

Vervelend dat zoiets gebeurt trouwens: de afhandeling met een buitenlandse partij, lijkt mij i.t.t. wanneer de tegenpartij Nederlands was best lastig. Ik hoor weleens dat bij auto ongelukken, in het buitenland of met een buitenlandse auto de afhandeling vaak moeizaam verloopt en het lang wachten op geld is.

Overigens is emotionele schade niet te onderschatten: mijn auto is 1x aangereden, terwijl ik er niet in zat en de auto geparkeerd stond. Ik ben schadeloos gesteld destijds, echter in begin dacht ik telkens dat de aanrijding meer schade veroorzaakt had. In-principe had ik dus een trauma te verwerken, ookal was het enkel blikschade. Alleen dat laat zich niet in geld meten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Weissbier schreef op zondag 13 februari 2022 @ 23:49:
[...]

Oeh die eigenschap over mijzelf wist ik nog niet :+ Ik ben namelijk altijd voor schadeloosstelling, al ga je mij sowieso niet op de pistes vinden. Maar ik zou er niet over nadenken, om na een ongeluk ook nog smartengeld te willen eisen.
Tja de verzekeraar heeft statistieken, maar die kan je niet op een enkel persoon toepassen natuurlijk.

Als ik verantwoordelijk wordt bevonden voor de schade dan is schadeloosstelling logisch gevolg. Maar het was vooral het smartegeld waar men in oostenrijk op aast volgens de verzekeraar. En daar heb ik dan weer wel moeite mee bij een ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Voor de mensen uit omgeving Ede. 2nd ride heeft een actie op Social Deal voor voordelig slijpen en waxen. 9,95 voor afgeven en een weekje wachten, 14,95 voor direct klaar.
Ik zou er toch al naartoe gaan en zag 'm toevallig voorbijkomen, dus kwam mij helemaal goed uit.

https://www.socialdeal.nl...21-ede-wageningen-arnhem/

Wil je deze deal met een groepje van 4 doen, dan kun je 3x de referral van de eerste gebruiken. De 4e is dan gratis. (in mijn link zit geen referral)

[ Voor 13% gewijzigd door Cheesy op 14-02-2022 09:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-05 14:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ekvznIoCvQOFyOLXTLwWtqsQLg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pQafizgKZdVQ4WX3wSJpDP0I.png?f=fotoalbum_large
Terug van weer een lekker actieve week in de sneeuw in Oostenrijk. Het was drukker en tegelijk ook rustiger. Op de loipes wat het drukker (net als hier de bossen drukker zijn). Maar in de horeca was het rustiger, wat wel fijn was (al niet voor de horeca zelf). QR Code werd in elke horeca gelegenheid gevraagd.

De sneeuw was dit jaar weer erg goed. Begin van de week nog een flinke winderige dag met sneeuw gehad. Toen zijn er een paar bomen in de nacht om gegaan maar die waren vlot van de sporen gehaald. Verder was het erg zonnig en de luchttemperatuur niet warm. Dus de sneeuw was perfect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ej3uU6dVY_BI1j0v_jlrp2D1Fw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vvG08Tfgok0rF8n5SZiONWGT.jpg?f=fotoalbum_large

Het viel mij wel op dat niet alle skiliften actief waren dit jaar. Ook waren sommige pistes niet geprepareerd, maar die waren erg in trek bij tourskiërs.

[ Voor 5% gewijzigd door LordSinclair op 14-02-2022 09:27 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
@LordSinclair, waar was je? Wel lekker als de bomen wit zijn. Hopelijk in maart ook nog een sneeuwbuitje tussendoor voor ons ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
Cheesy schreef op maandag 14 februari 2022 @ 09:32:
@LordSinclair, waar was je? Wel lekker als de bomen wit zijn. Hopelijk in maart ook nog een sneeuwbuitje tussendoor voor ons ;)
Ik zat in het Seefeld gebied, Tirol, Oostenrijk.

En sneeuwen doet het van tijd tot tijd nog wel toch? :)

[ Voor 9% gewijzigd door LordSinclair op 14-02-2022 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:11

steveman

Comfortabel ten onder

x-post

En dan nu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MXCMk68NOi7HmQ-KWZZXPLdMnHM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XkNYayBPfzNXHU9FlCO4H0wo.png?f=fotoalbum_large

Al voor ik nog op de lange plank heb gestaan: had ik dus echt tig jaar eerder moeten hebben.

Binnenschoenen even in de oven, daarna aandoen met extra padding over de tenen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ZseIrVnm0zi6XUWX_mqJpv4hmg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FAf9x2NIlUItk6PKyau0nOZd.png?f=fotoalbum_large

Ben heel benieuwd hoe dat is, snowboarden zonder gevoelloze* of juist bijzonder pijnlijke voeten :?
En deze zijn veel stijver dan alle huurschoenen die ik ooit gehad heb, dus bij minste beweging al reactie van het board natuurlijk. En met een beetje mazzel geen enkelblessuren meer oplopen :+

*tot de zenuwen niet meer bekneld zitten...

Kan mk skiservice/frosty echt aanbevelen :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
steveman schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:31:
x-post

En dan nu:

[Afbeelding]

Al voor ik nog op de lange plank heb gestaan: had ik dus echt tig jaar eerder moeten hebben.

Binnenschoenen even in de oven, daarna aandoen met extra padding over de tenen.

[Afbeelding]

Ben heel benieuwd hoe dat is, snowboarden zonder gevoelloze* of juist bijzonder pijnlijke voeten :?
En deze zijn veel stijver dan alle huurschoenen die ik ooit gehad heb, dus bij minste beweging al reactie van het board natuurlijk. En met een beetje mazzel geen enkelblessuren meer oplopen :+

*tot de zenuwen niet meer bekneld zitten...

Kan mk skiservice/frosty echt aanbevelen :)
eigen schoenen is heerlijk. Heb ook een paar dat zit als gegoten. Zo goed dat ik ze aan het eind van de dag nauwelijks uit krijg (miss Waah mag dan helpen). Maar man wat veel fijner dan huurschoenen _/-\o_

Sowieso voor materiaal: Eerst schoenen, en dan pas ander materiaal. O-)

Wist niet dat ze ook op maat maakbare schoenen hadden voor snowboarden trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:42
Vandaag de laatste keer de ski's gewaxed en ze uitgeborsteld. Materiaal weer helemaal klaar voor het Zillertal.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-05 10:52
Waah schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 22:50:
[...]

eigen schoenen is heerlijk. Heb ook een paar dat zit als gegoten. Zo goed dat ik ze aan het eind van de dag nauwelijks uit krijg (miss Waah mag dan helpen). Maar man wat veel fijner dan huurschoenen _/-\o_

Sowieso voor materiaal: Eerst schoenen, en dan pas ander materiaal. O-)

Wist niet dat ze ook op maat maakbare schoenen hadden voor snowboarden trouwens.
Ja ik ben best voorstander van huren. Zeker in de leerjaren als je nog niet weet wat je niet weet wat je precies wil en wat je niveau gaat zijn. Maar schoenen en huren gaat gewoon niet goed samen. Omdat de schoen zich om de voet moet vormen en dat met elke week een ander erin niet lukt.

En ach. Je hebt het er zo uit als je elk jaar gaat. Ik ben nu aan mijn tweede paar toe, maar heb de vorige denk ik wel makkelijk 10 jaar gehad. En er is geen onderhoud aan. Straks weer een paar in sale scoren en we kunnen er weer 10 jaar tegenaan.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Over "in de sale scoren" gesproken....

Bij toeval een aanbieding tegen gekomen. Wilde al jaren een nieuwe snowboardbril, en vond deze toch wel vet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cVOE88wbK1nmOgSOczRwyRuu8nQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BJaKqRqecl8C08RuAkZNIsw8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DoVnUjRfZNdkcx_z2NEuD1_lcDI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JpLQARSsbdczPXYyV3sIqr0l.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4oyxpghFBNcnJTydbLhO2bunSI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GtCTsesrBaLAwVzcn9jzWnkd.jpg?f=fotoalbum_large
Eentje voor mezelf, eentje voor Miss Waah. Lekker groot voor goed zicht, en past goed onder de helm. En de lens is verwisselbaar voor slecht weer. En verwisselen is in 3 seconden klaar want werkt met (vrij sterke) magneten.

Erg blij mee, maar pas volgend jaar plezier van. Maar ach mijn snowboard had ik gekocht net toen corona begon... En na 2 jaar er voor het eerst op te kunnen staan werkte die ook nog gewoon :Y)

Grootste grap is dat ik helemaal geen Red Bull lust. Maar na The Art Of Flight toch wel een zwak gekregen voor Red Bull.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jebus4life
Ik ben namiddag aangekomen in Leogang voor een weekje skicircus.

Ik dacht "De Fransen (A+C) hebben vrij, maar die blijven toch in eigen land, de Oostenrijkers hun vakantie zit er net op en de Duitsers/Italianen/Belgen komen pas over een week". Ideale week om te gaan. O-)

Ik heb duidelijk de "noord" Nederlanders onderschat :P Ik ben precies 200 km naar het noorden gereden ipv 1000 naar de Alpen :+

Als Zuidelijke Nederlander (Belg :+) hou ik van jullie, maar het hotel waar ik verblijf (eigenlijk heel het dorp) is omgetoverd tot een Nederlandse enclave, met hier en daar nog een enkele verdwaalde Duitser die helemaal het noorden kwijt is }) Toch even wennen, maar moet toegeven, de aanwezige Nederlanders lijken wel fan van wij verdwaalde Vlamingen, maar of dat aan de aanwezige Nederlanders zelf, of het gevloeide bier ligt ben ik nog niet helemaal over uit :+
miicker schreef op zondag 20 februari 2022 @ 00:14:
[...]

Ligt er maar net aan hoe vaak en hoe lang je gaat. Skischoenen zijn al snel 300+ euro.
Skischoenen huren voor een week kost (via sunweb in Flachau) 21 euro, dus dat zal wel een beetje gemiddeld zijn. Ga je dus 1 keer per jaar een week skiën dan kost het je 210 euro in totaal als je dit (zoals in jouw geval) 10 jaar doet. Jij bent in dat geval dus duurder uit met huren.
Ik vind skischoenen toch wel als een must om te kopen, vanaf dat je zegt "alright, ik ski wel graag en ga het blijven doen" is het een no-brainer.

OK, je geeft eenmalig een wat groter bedrag uit (wat je grotendeels/volledig compenseert de volgende 5-10 jaren), maar vooral win je enorm veel comfort. Dat is wat mij betreft veel meer waard dan die 300-400 die je uitgeeft aan eeb paar goed gefitte skischoenen...

[ Voor 42% gewijzigd door Jebus4life op 20-02-2022 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
MrFl0ppY schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 21:55:
[...]

Ja ik ben best voorstander van huren. Zeker in de leerjaren als je nog niet weet wat je niet weet wat je precies wil en wat je niveau gaat zijn. Maar schoenen en huren gaat gewoon niet goed samen. Omdat de schoen zich om de voet moet vormen en dat met elke week een ander erin niet lukt.

En ach. Je hebt het er zo uit als je elk jaar gaat. Ik ben nu aan mijn tweede paar toe, maar heb de vorige denk ik wel makkelijk 10 jaar gehad. En er is geen onderhoud aan. Straks weer een paar in sale scoren en we kunnen er weer 10 jaar tegenaan.
Ligt er maar net aan hoe vaak en hoe lang je gaat. Skischoenen zijn al snel 300+ euro.
Skischoenen huren voor een week kost (via sunweb in Flachau) 21 euro, dus dat zal wel een beetje gemiddeld zijn. Ga je dus 1 keer per jaar een week skiën dan kost het je 210 euro in totaal als je dit (zoals in jouw geval) 10 jaar doet. Jij bent in dat geval dus duurder uit met huren.

Ik zeg niet dat huren beter is, ik doe het zelf ook niet, mede om wat jij ook aangeeft. Maar dat je het geld er zo uit hebt is echt niet zo. Bij ski's is dat (ondanks het onderhoud) heel anders, dat geld heb je er veel sneller uit. Voor een weekje betaal je (opnieuw via Sunweb in Flachau) 78 euro. De skis die ik heb gekocht waren 300 euro. Zeg dat je nog 30 euro per jaar kwijt bent aan waxen dan heb je je geld er na 7 jaar uit. Als je het waxen zelf zou doen heb je het er dus nog veel sneller uit.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
@Jebus4life dorpen als Saalbach, Flachau maar natuurlijk ook Gerlos, Mayrhofen en Kirchberg zijn altijd Hollands, ook buiten de vakanties. Het een wat platter dan het ander, maar je zult daar altijd een hoop Nederlands om je heen horen :).

Fijne vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Huren lijkt mij zo het voordeel hebben, dat je niet perse een uit de kluiten gewassen auto hoeft te hebben: in mijn A-segmenter ook nog ski's vervoeren? Ik red het nu echt pas nauwelijks en een grotere auto kopen, betekend het rest van het jaar de Nederlandse staat en verzekeringsmaatschappij sponsoren :-(

Ik blijf het toch een grappig gezicht vinden, al die dakkoffers en volgepakte auto's die terug komen vanuit wintersport. Vooral met de stijgende brandstofprijzen, moet je dat wel in je portemonnee voelen: het meerverbruik dat een dakkoffer veroorzaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
Weissbier schreef op zondag 20 februari 2022 @ 08:35:
Huren lijkt mij zo het voordeel hebben, dat je niet perse een uit de kluiten gewassen auto hoeft te hebben: in mijn A-segmenter ook nog ski's vervoeren? Ik red het nu echt pas nauwelijks en een grotere auto kopen, betekend het rest van het jaar de Nederlandse staat en verzekeringsmaatschappij sponsoren :-(

Ik blijf het toch een grappig gezicht vinden, al die dakkoffers en volgepakte auto's die terug komen vanuit wintersport. Vooral met de stijgende brandstofprijzen, moet je dat wel in je portemonnee voelen: het meerverbruik dat een dakkoffer veroorzaakt.
Tsja, wintersport is sowieso al een dure hobby. Dus die ene keer extra tanken (gok ik) merk op het totale geheel niet nee. Moet wel zeggen dat ik als het even kan zonder dakkoffer rij (afhankelijk van hoeveel mensen er mee gaan), maar puur voor het rijgeluid.

En heb na een jaar of wat eigen ski's gekocht: 1) je weet wat je hebt 2) scheelt gedoe ter plaatse 3) met ski's a zeg 400 euro, heb je ze er na zo'n 4 weken er dus alweer uit..

[ Voor 16% gewijzigd door renegrunn op 20-02-2022 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:46

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Weissbier schreef op zondag 20 februari 2022 @ 08:35:

Klopt wel. Mijn Mondeo rijdt alleen zo'n 1:17 (2L hybride)
Maar met totaal 4 mannen en skikoffer en volgeladen kwam hij niet boven de 1:13 uit.
Boven de 160 vlogen de km er af, terwijl in de file of bij 50km bleef hij weer stijgen.
Kortom: in NL tanken en hij geeft 700km aan, en daar niet eens de 500km :+
Maar 1x extra tanken en dat was het. Dus dan valt het wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ZieMaar! schreef op zondag 20 februari 2022 @ 08:24:
@Jebus4life dorpen als Saalbach, Flachau maar natuurlijk ook Gerlos, Mayrhofen en Kirchberg zijn altijd Hollands, ook buiten de vakanties. Het een wat platter dan het ander, maar je zult daar altijd een hoop Nederlands om je heen horen :).

Fijne vakantie!
Wij doen de laatste jaren (bijna) elke wintersport een andere plaats, 3 jaar geleden kwamen we in Westendorf uit. Zelfs buiten de vakantieperiodes is dat dorp compleet vernederlandst, als je de apresski in gaat lijkt het alsof je een Amsterdamse kroeg binnenstapt. Geloof ook niet dat ik veel Duits hoefde te spreken die week.
Was voor ons wel een reden om niet meer dat soort plaatsjes op te zoeken, heb liever iets authentiekers. (Ondanks dat het een mooi gebied is)
2 jaar geleden in schladming geweest en dit jaar serfauss, die waren wel goed bevallen! Daar gelukkig geen Nederlandse invasie ;)

Wat betreft eigen spullen; wij zijn redelijke gear freaks, ik heb meestal minimaal 3 ski’s mee en mijn vriendin 3 boards… in de auto dan ook met maximaal 3 personen, dan kan de bank plat en de spullen gewoon in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
Geheel gejat van dit forum: https://www.wintersport.n...j-vergeten-op-wintersport

Maar wat zijn jullie wel eens vergeten?

Mijn laatste wintersport de hele heenreis al het gevoel gehad "ik ben wat vergeten". Volgende ochtend werd het duidelijk: ski-sokken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

renegrunn schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:39:
Geheel gejat van dit forum: https://www.wintersport.n...j-vergeten-op-wintersport

Mijn laatste wintersport de hele heenreis al het gevoel gehad "ik ben wat vergeten". Volgende ochtend werd het duidelijk: ski-sokken :+
Mijn helm en goggles 2 weken terug.
Dat was een dure vakantie.
(wel de oude spullen op marktplaats verkocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
GeleFles schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:52:
[...]

Wij doen de laatste jaren (bijna) elke wintersport een andere plaats, 3 jaar geleden kwamen we in Westendorf uit. Zelfs buiten de vakantieperiodes is dat dorp compleet vernederlandst, als je de apresski in gaat lijkt het alsof je een Amsterdamse kroeg binnenstapt. Geloof ook niet dat ik veel Duits hoefde te spreken die week.
Was voor ons wel een reden om niet meer dat soort plaatsjes op te zoeken, heb liever iets authentiekers. (Ondanks dat het een mooi gebied is)
2 jaar geleden in schladming geweest en dit jaar serfauss, die waren wel goed bevallen! Daar gelukkig geen Nederlandse invasie ;)

Wat betreft eigen spullen; wij zijn redelijke gear freaks, ik heb meestal minimaal 3 ski’s mee en mijn vriendin 3 boards… in de auto dan ook met maximaal 3 personen, dan kan de bank plat en de spullen gewoon in de auto.
Ivm rugblessure hebben we Cervinia voor dit jaar geannuleerd (kon deze week gratis, aanbod is daar beperkt voor wat wij zoeken, dus willen wel reserveren). Daar kunnen we waarschijnlijk niet lastminute alsnog heen als 't goed genoeg gaat (lijkt het wel op) en dan staat Schladming wel op de bucketlist. In 2020 zouden we naar de Dolomieten, maar dat ging toen dicht en toen werd het backupplan ook Schladming maar dat ging toen op de dag van vertrek ook niet door. Wat vond je van Schladming? Het is voor mij het enige deelgebied van Ski Amadé dat ik niet ken, samen met de uithoeken van het Gasteinertal, maar het lijkt me erg mooi.

Andere dingen op de optielijst (voor 19 - 26 maart, afhankelijk van het weer):
- Warth Schröcken met Arlberg pas / Schladming in Oostenrijk
- Val d'Anniviers of misschien Andermatt in Zwitserland
- Kronplatz / Drei Zinnen in Italië
- 3Vallees / Serre Chevalier in Frankrijk

De Franse gebieden zijn wel erg ver rijden, maar afhankelijk van het weer zal het wel iets uit dit lijstje worden. Schladming heeft alleen noordhellingen, dus dat kan in die periode waarschijnlijk nog prima, anders ligt Arlberg misschien net wat beter. We wachten even af hoe de blessure zich ontwikkeld en wat de omstandigheden gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ZieMaar! schreef op zondag 20 februari 2022 @ 11:53:
[...]

Ivm rugblessure hebben we Cervinia voor dit jaar geannuleerd (kon deze week gratis, aanbod is daar beperkt voor wat wij zoeken, dus willen wel reserveren). Daar kunnen we waarschijnlijk niet lastminute alsnog heen als 't goed genoeg gaat (lijkt het wel op) en dan staat Schladming wel op de bucketlist. In 2020 zouden we naar de Dolomieten, maar dat ging toen dicht en toen werd het backupplan ook Schladming maar dat ging toen op de dag van vertrek ook niet door. Wat vond je van Schladming? Het is voor mij het enige deelgebied van Ski Amadé dat ik niet ken, samen met de uithoeken van het Gasteinertal, maar het lijkt me erg mooi.

Andere dingen op de optielijst (voor 19 - 26 maart, afhankelijk van het weer):
- Warth Schröcken met Arlberg pas / Schladming in Oostenrijk
- Val d'Anniviers of misschien Andermatt in Zwitserland
- Kronplatz / Drei Zinnen in Italië
- 3Vallees / Serre Chevalier in Frankrijk

De Franse gebieden zijn wel erg ver rijden, maar afhankelijk van het weer zal het wel iets uit dit lijstje worden. Schladming heeft alleen noordhellingen, dus dat kan in die periode waarschijnlijk nog prima, anders ligt Arlberg misschien net wat beter. We wachten even af hoe de blessure zich ontwikkeld en wat de omstandigheden gaan doen.
Schladming is een erg leuk gebied, het zijn 4 bergen die je kan skiën. Wel heb je wat planning nodig als je besluit om naar een bepaalde kant te gaan, vooral vanaf schladming naar de reiteralm is een stuk met veel liften en niet bijzonder veel skiën. (Maar de pistes bij schladming en Haus zijn al heel erg mooi)
Bij de reiteralm heb je wel een aantal zwarte pistes mocht je van een uitdaging houden. Ze zijn wat kort, maar wel lekker stijl (geen donkerrood, zoals ik de zwarte pistes in serfauss vond).
Ook het funpark bij schladming word goed onderhouden, zeker een aanrader als je dat leuk vind.

Het dorpje zelf is ook erg schattig, leuk centrum, heel Oostenrijks. we zijn er in de zomer inmiddels ook al eens geweest.
Als de apresski weer open is, is de tenne ook een aanrader, dat is 1 van de grootste apresski tenten in Oostenrijk, met de worldcup races staat het daar dan ook op alle verdiepingen stampvol. (Zit direct aan de planai afdaling)
Daar gelukkig gewoon Oostenrijks/Duitse apresski, niet dat Nederlandse geneuzel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Als ik naar Schladming ga, dan zal ik eerder gewoon met de auto naar de Reiteralm rijden, om daar een dag te skiën, helemaal heen-en-weer skiën is vast leuk, maar ik doe liever alle pistes en dan sommige een paar keer :). 1 of 2 daagjes Hauser Kaibling/Schladming, 1 of 2 daagjes Reiteralm/Rohrmoos en dan misschien nog een dagje Zauchensee of Wagrain (zitten bekenden van ons).

Maar als het heel winters is, ga ik denk weer naar Eben om ook nog Bad Hofgastein mee te pakken :). Dan heb ik echt elke uithoek van Ski Amade gezien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
renegrunn schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:39:

Die is wel leuk, maar het echte gouden topic is “wat neem je voor gekke dingen mee”. Komt elk jaar weer terug met echt bijzondere dingen: air fryers, gourmetstellen, espresso automaten, tv’s, allerlei klus spullen om was
Iijnen op te hangen…echt een top topic.

Voila: https://www.wintersport.nl/forum/topic/188588

[ Voor 3% gewijzigd door ZieMaar! op 20-02-2022 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
ZieMaar! schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:25:
[...]

Die is wel leuk, maar het echte gouden topic is “wat neem je voor gekke dingen mee”. Komt elk jaar weer terug met echt bijzondere dingen: air fryers, gourmetstellen, espresso automaten, tv’s, allerlei klus spullen om was

Ow wat een pareltje inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 16:09
Zijn er hier mensen dit seizoen naar Chatel / Portes du Soleil geweest? Merk je er iets van dat de corona-regels in het zwitserse deel anders zijn dan in het franse deel? En nog andere tips/ervaringen over dit gebied?

* vanaalten gaat vrijdag die kant op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
ZieMaar! schreef op zondag 20 februari 2022 @ 20:25:
[...]

Haha, zo'n topic moet ik eigenlijk helemaal niet lezen. Bij veel dingen denk ik 'he, da's best handig'.
Valt me ook op hoeveel mensen een bbq of gourmetstel meenemen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Cheesy schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:52:
[...]
Valt me ook op hoeveel mensen een bbq […] meenemen :D
Schuldig :Y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_SXTDmftp_FISrYdc5-0loK3oSc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Tg5Vr3tgNzvPFpq9foIeNA0v.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zwFW_EoqFLxKHRnbW6xlBS3-7PQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/saVDkr9bbNPUX3kkOHjINJYv.jpg?f=fotoalbum_tile

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Zo te zien kent Zwitserland bijna gaan beperkingen meer :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aw_5tachGX5q2sHTNua8EY0PQkA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PAN89vQ2TvgGipkLS5QQc7cI.png?f=fotoalbum_large

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Vanaf 5 maart is dat in Oostenrijk volgens mij ook de situatie, al denk ik dat je de liften nog mondkapjes nodig hebt (dat is dus in Zwitserland nu ook niet meer nodig?).

Ik vond de mondkapjes in de lift niet zo erg, daar zal ik denk ik niet mijn bestemmingskeus van af laten hangen en de rest kan je (als geldige QR pas houder) toch wel min of meer vergelijkbaar zien (na 5/3 dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Zwitserland houdt wel nog even vast aan de mondkapjes. De liften worden als openbaar vervoer gezien, en daar moet het wel nog:
Voor het winterseizoen 2021/2022 had Zwitserland verschillende coronamaatregelen opgesteld om ervoor te zorgen dat de kans op besmetting tijdens een wintersport zo klein mogelijk blijft. Deze regels golden voor het hele land en ook voor de toeristen die hier op vakantie waren. In de persconferentie van 16 februari 2022 heeft de Zwitserse overheid bekendgemaakt per 17 februari een groot deel van de coronamaatregelen af te schaffen. Enkel de mondkapjesplicht in het openbaar vervoer (ook in de skiliften) en gezondheidsinstellingen blijft nog gelden, en de 5 dagen verplichte quarantaine als je positief test. Alle andere regels gelden niet meer.
Maar goed, als ze net zo goed controleren als in Frankrijk (lees: niet) dan heb je er in de praktijk geen last van.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-05 10:52
In Oostenrijk werd er wel goed gecontroleerd op de mondkapjes in de lift dus ik zou er niet op gokken. Maar ik vraag me af of ze er nu ook niet wat lakser in gaan worden nu dat alles een week later wordt open gegooid.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

XWB schreef op maandag 21 februari 2022 @ 16:03:
Zwitserland houdt wel nog even vast aan de mondkapjes. De liften worden als openbaar vervoer gezien, en daar moet het wel nog:

[...]

Maar goed, als ze net zo goed controleren als in Frankrijk (lees: niet) dan heb je er in de praktijk geen last van.
Net terug uit Ischgl. Aan de Oostenrijkse kant zijn alle bekende maatregelen aanwezig. Mondkapjes, geplaceerde horeca, geen harde muziek. Maak ook niet te veel lol, want dan verschijnt de “fun policy”. Erger dan in Gerlos tijdens de kerst periode. Daar stond nog de muziek aan.

Als je gedurende de dag naar Samnaun skiet dan is de wereld heel anders.

Een live DJ, harde muziek, mondkapjes zijn zowel in de horeca als in de liften niet verplicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:50
vanaalten schreef op maandag 21 februari 2022 @ 08:24:
Zijn er hier mensen dit seizoen naar Chatel / Portes du Soleil geweest? Merk je er iets van dat de corona-regels in het zwitserse deel anders zijn dan in het franse deel? En nog andere tips/ervaringen over dit gebied?

* vanaalten gaat vrijdag die kant op. :)
Vooralsnog slechts 1 Zwitserse lift gehad vanuit Torgon, een stoeltjeslift, en daar werd niet gecontroleerd op mondkapjes. Sowieso lijkt het liftpersoneel geen zin te hebben om politie agentje te spelen. Ook in Franse cabine liften (Linga of Super Chatel) wordt er niet gecontroleerd. In de verschillende bussen worden wel meer mondkapjes gedragen, al lijkt iedereen een beetje af te kijken. Als er al 10 man met mondkapje zit doet de rest hem ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De mensen die de lift bedienen moeten de stoeltjes in de gaten houden en snel op de rem kunnen drukken. Die hebben ook geen tijd om controleur te spelen. In Frankrijk had ik ook nergens controle op QR-code / mondkapje bij de liften, maar hoorde wel van andere mensen dat er soms steekproeven gedaan worden door ander personeel dat soms bij de ingang staat. Maar je moet ze ook maar net tegenkomen.

In Oostenrijk moet je blijkbaar de skipas activeren met je QR-code, die hebben het net wat anders aangepakt.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-04 12:34
Zijn er hier Tweakers die ski ervaring hebben in Brandnertal?
Schijnt goed te zijn voor beginners, ziet er op de foto's wel wat 'saai' uit.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Strider schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:21:
Zijn er hier Tweakers die ski ervaring hebben in Brandnertal?
Schijnt goed te zijn voor beginners, ziet er op de foto's wel wat 'saai' uit.
Yes, toevallig vorige maand een dagje geweest, heel klein maar best leuk!

Maargoed, het ligt praktisch om de hoek van St. Gallenkirch / Silvretta Montafon, dus als je er op uit gekeken bent, rij je daar in een half uur naartoe.

Edit: als je voor beginners iets zoekt, ga dan maar niet naar St. Gallenkirch :+

[ Voor 9% gewijzigd door renegrunn op 23-02-2022 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Het hoogste punt in Brandnertal is slechts 2000 meter, dan heb je risico dat er op de lagere pistes veel papsneeuw is. Zeker in de namiddag.

Persoonlijk denk ik dat elk skigebied geschikt is voor beginners. Ik bedoel, ook de zogenaamde 'moeilijke' gebieden hebben gewoon een skischool voor beginners en die mensen gaan ook gewoon de berg op.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-05 16:31
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Clifdon op 27-02-2022 08:33 ]

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Gisteren een helm aangeschaft. Board al een jaartje of 15 zonder helm en vind off-piste ook wel erg leuk. Dus ook maar de verstandige route ingeslagen nu. Was puur omdat ik een helm niet fijn vond zitten. De POC Obex Mips Uranium black matt gekocht en hij zat eigenlijk wel prima. Benieuwd hoe ik dit op de piste ga beleven.

Had mijn bril ook meegenomen ivm passen enzo en merkte dat de glazen wat wazig/mat leken. En toen ik een zelfde soort in de winkel (Daka) opzette was dit helderder. Toen ik hem wilde schoonmaken werd ik er op gewezen dat dit dus de reden is dat hij wazig wordt omdat ik de binnenkant wilde schoonwrijven en ik hierdoor de beschermde filmlaag er af haalde. Weer wat geleerd.

Maar goed dus dan ook maar een nieuwe bril aanschaffen. Nu heb ik gele glazen en die maken alles goed helder en zichtbaar. Vind ik erg prettig. Veel van de brillen in de winkel ware een stuk donkerder en grauwer. Nu had ik dus eigenlijk dezelfde bril (oakley) gevonden met die gele glazen maar diezelfde mevrouw wist mij er op te wijzen dat ik toch echt beter die andere kon nemen met wat grijzigere filter. Die zou echt veel beter zijn want dat is nieuw en die gele zijn een oude techniek. En toen wist ze ook nog iets met percentages te geven. Het is niet dat die bril veel duurder was ofzo dus niet perse een verkoop praatje maar ik heb toch mijn twijfels.
Hebben jullie ervaring met bepaalde soort glazen en welke het beste zijn etc. Ben niet van plan om meerdere type te nemen dus een beetje allround glazen die goed beeld geven als het weer wat minder is.

Ik denk dat ik deze heb https://www.oakley.com/nl...113S?variant=888392443939 (of vergelijkbaar). Ben ook niet merk gebonden ofzo. Vind max 200 euro voor een bril wel de bovengrens

[ Voor 5% gewijzigd door thewizard2006 op 28-02-2022 08:59 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Iemand hier ervaring met punten-kaarten? Ik koop namelijk altijd dag-passen. Wij willen die voor de wandelaars kopen (voordeliger dan wandel-tarief en makkelijker te combineren met rodelen) maar dan ga ik ervan uit dat de geldigheid niet beperkt is tot 1 dag. Zou beetje stom zijn als die maar 1 dag geldig is, want wij willen er de hele week mee doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Cheesy op 28-02-2022 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
thewizard2006 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:55:
Gisteren een helm aangeschaft. Board al een jaartje of 15 zonder helm en vind off-piste ook wel erg leuk. Dus ook maar de verstandige route ingeslagen nu. Was puur omdat ik een helm niet fijn vond zitten. De POC Obex Mips Uranium black matt gekocht en hij zat eigenlijk wel prima. Benieuwd hoe ik dit op de piste ga beleven.

Had mijn bril ook meegenomen ivm passen enzo en merkte dat de glazen wat wazig/mat leken. En toen ik een zelfde soort in de winkel (Daka) opzette was dit helderder. Toen ik hem wilde schoonmaken werd ik er op gewezen dat dit dus de reden is dat hij wazig wordt omdat ik de binnenkant wilde schoonwrijven en ik hierdoor de beschermde filmlaag er af haalde. Weer wat geleerd.

Maar goed dus dan ook maar een nieuwe bril aanschaffen. Nu heb ik gele glazen en die maken alles goed helder en zichtbaar. Vind ik erg prettig. Veel van de brillen in de winkel ware een stuk donkerder en grauwer. Nu had ik dus eigenlijk dezelfde bril (oakley) gevonden met die gele glazen maar diezelfde mevrouw wist mij er op te wijzen dat ik toch echt beter die andere kon nemen met wat grijzigere filter. Die zou echt veel beter zijn want dat is nieuw en die gele zijn een oude techniek. En toen wist ze ook nog iets met percentages te geven. Het is niet dat die bril veel duurder was ofzo dus niet perse een verkoop praatje maar ik heb toch mijn twijfels.
Hebben jullie ervaring met bepaalde soort glazen en welke het beste zijn etc. Ben niet van plan om meerdere type te nemen dus een beetje allround glazen die goed beeld geven als het weer wat minder is.

Ik denk dat ik deze heb https://www.oakley.com/nl...113S?variant=888392443939 (of vergelijkbaar). Ben ook niet merk gebonden ofzo. Vind max 200 euro voor een bril wel de bovengrens
Ik zou je eens wat verdiepen in de materie van lenzen en categoriën. Heldere lenzen zijn leuk met mistig of zwaar bewolkt weer. Maar met zonneschijn wil je dat echt niet (met risico op zelfs sneeuwblindheid).

op wintersport.nl staan genoeg reviews trouwens van skibrillen. Denk dat daar beter advies staat aangezien zij veel verschillende types testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Oakley is met hun Prizm techniek sowieso overgestap (voor de meeste lenzen dan) van oranje-achtig beeld naar een roze-achtig beeld. Zou dat je verschil van "grauwiger" verklaren?

Als je naar een allround lens wil gaan, kan je over het algemeen beter geen gele lens nemen. Deze hebben meestal een hoge lichtdoorlaatbaarheid, waardoor ze voor zonnig weer niet genoeg bescherming bieden, zoals @Waah ook aangeeft.

Voor een budget van 200 euro is er trouwens zat te vinden met verwisselbare lenzen. Voorbeeld:

https://www.burton.com/nl...ridge-fit/W22-215081.html

No signature required.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Met verwisselbare lenzen vergroot je inderdaad je zicht.

Ik heb een smith bril met 2 lenzen; sochtens kijk ik even naar buiten en bepaal ik welke lens ik er voor die dag op zet. (ik heb een lens voor bewolkt/slecht weer en een lens voor zon)
De andere laat ik thuis, vind het niet chill om zo'n lens in mn rugtas mee te nemen.

De 'zon' lens is redelijk universeel, als er even wat wolken zijn, dan doet ie het natuurlijk nog steeds, alleen bij neerslag of mist doet ie het beduidend minder dan de slechtweer lens.

Het omschakelen is een eitje, alle nieuwe brillen hebben tegenwoordig een magneetsysteem zodat je een lens in een paar seconde gewisseld hebt.

Tip is wel om je bril goed te passen met je helm, als dat niet goed matched zit je bril echt voor geen meter. (of bijvoorbeeld een groot gat tussen de bovenkant van je bril en je helm)

Techniek staat niet stil trouwens, de Out of Elektra bril heeft een sensor die bijna instant de helderheid van de bril aanpast. wel flink aan de prijs helaas.

[ Voor 9% gewijzigd door GeleFles op 28-02-2022 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Bedankt voor de feedback. Ik ga mij inderdaad eens even wat inlezen. Er zijn vast zat vergelijkings sites te vinden. Het is alleen dan ff de kunst om specifieke brillen te vinden bij specifieke zaken zodat je ff kan passen. Geen idee hoe groot de kans is dat een bril "niet past" enzo als hij heel goed uit verschillende reviews komt.

Zijn er nog merken die ik moet mijden? Begreep altijd dat Sinner een vrij budget merk is (beetje a la Trust) maar die komt wel in de nodige vergelijkingen vrij hoog uit.

[ Voor 20% gewijzigd door thewizard2006 op 28-02-2022 10:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
@GeleFles zegt een hoop ware dingen :).

Ik heb 3 lenzen: een zonnige en een slecht weer lens (op een Smith 4D). Wisselen is zo gebeurd, stelt niets voor. Vooral in slecht weer vind ik dure lenzen hun nut bewijzen, bij zonnige weer werkt een decathlon lens ook prima, bij een whiteout wordt het een stuk minder.

Mijn zonlens heeft helaas op dag 1 een klein krasje opgelopen, maar via de verzekering netjes geld terug gehad en toen zo'n photochromatische gekocht. Dat betekent dat ik bij kans op zon met die lens ski, bij gegarandeerd geen zon pak ik mijn slecht weer lens. Bij echt twijfel leg ik ze in de auto, desnoods loop ik ff terug om te wisselen, ik heb ze liever niet bij me in mijn jas.

@thewizard2006 Snowcountry heeft normaal (vroeg in het seizoen iig) veel voorraad en daar kan je passen, word je goed geholpen én betaal je webshop prijzen. Zit in Hoevelaken.

[ Voor 11% gewijzigd door ZieMaar! op 28-02-2022 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

En vergeet de compleet heldere lens niet voor tijdens het nachtrodelen :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thewizard2006
ZieMaar! schreef op maandag 28 februari 2022 @ 10:40:
@thewizard2006 Snowcountry heeft normaal (vroeg in het seizoen iig) veel voorraad en daar kan je passen, word je goed geholpen én betaal je webshop prijzen. Zit in Hoevelaken.
Het is wel wat ver weg (woon in regio Rotterdam/Den Haag) maar ze hebben er wel de nodige die interessant zijn wellicht ja als ik op verschillende merken google.

De volgende komen overal wel op lijstjes en staan goed aangeschreven
Oakley Line Miner
Smith 4D Mag
Bollé Tsar With Phantom+ Lens
Smith I/O Mag ChromaPop
Oakley Flight Deck L Prizm
Julbo Aerospace

Vooral de Smith 4D Mag lijkt me wel interessant ook voor het goede gezichtsveld. Is dan wel wat duurder dan initieel ingepland maarja het is voor een goed doel :) Zaterdag maar even langs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

Op https://www.op-winterspor...rie-en-lens-bij-welk-weer staat welke kleur lens je moet hebben:

- Normale bewolking en sneeuwval: Cat 1 (amber / roze)
- Lichte bewolking: Cat 2 (oranje)
- Zon: Cat 3 (bruin / grijs)
- Felle zon / gletsjer: Cat 4 (bruin / zwart)

Waarbij je voor Cat 4 ook een bril met gepolariseerde lens kan overwegen.

Zelf heb ik deze all-round (Cat 1-3) bril: https://www.outdoorxl.nl/...erformance-1-3-2020f.html

Wat ik fijn vind aan deze bril is het ruime gezichtsveld, zit comfortabel en beslaat niet. En dus ook geschikt voor verschillende weersomstandigheden.

[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 28-02-2022 13:02 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE

ApC_IcE

thewizard2006 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 11:38:
[...]

Het is wel wat ver weg (woon in regio Rotterdam/Den Haag) maar ze hebben er wel de nodige die interessant zijn wellicht ja als ik op verschillende merken google.

De volgende komen overal wel op lijstjes en staan goed aangeschreven
Oakley Line Miner
Smith 4D Mag
Bollé Tsar With Phantom+ Lens
Smith I/O Mag ChromaPop
Oakley Flight Deck L Prizm
Julbo Aerospace

Vooral de Smith 4D Mag lijkt me wel interessant ook voor het goede gezichtsveld. Is dan wel wat duurder dan initieel ingepland maarja het is voor een goed doel :) Zaterdag maar even langs
Ik heb de line miner en de flight deck beide gehad.
Qua pasvorm uiteindelijk voor de fall line L gegaan.
(Ik heb er nog 1 over evt, 1 dag gebruikt) irridium torch.
https://www.sportbrillens...rism-snow-torch-iridium/1

[ Voor 6% gewijzigd door ApC_IcE op 28-02-2022 13:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Voor regio Den Haag zou je ook bij Bever terechtkunnen, die hebben ook veel brillen op voorraad.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Zijn er nog mensen die in Oostenrijk zijn? Hoe is het inmiddels gesteld qua corona regels? Mijn zusje is niet gevaccineerd. Hoe groot is de kans dat we skipassen etc kunnen krijgen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
Clifdon schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 07:03:
Zijn er nog mensen die in Oostenrijk zijn? Hoe is het inmiddels gesteld qua corona regels? Mijn zusje is niet gevaccineerd. Hoe groot is de kans dat we skipassen etc kunnen krijgen?
De regels zijn ook gewoon vanuit Nederland te vinden hoor :) Bijvoorbeeld op de anwb website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
Geplande regelsovertredigen is niet iets waar we kien op zijn. Verder is het corona-forum een paar deuren verder.

[ Voor 81% gewijzigd door Ardana op 02-03-2022 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Om op vrijdag te kunnen skiën zou dus 1 negatieve test genoeg zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Ardana op 02-03-2022 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik weet niet of skipassen 2G of 3G of geen G zijn vanaf 5 maart, maar als ze nog een G hebben dan moeten ze geactiveerd worden. Controle is er dan niet echt, maar dat hoeft eigenlijk ook niet, omdat je ze moet activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
LordSinclair schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:30:
[...]

Om op vrijdag te kunnen skiën zou dus 1 negatieve test genoeg zijn.
Dat is precies wat ik bevestigd wilde hebben. Testen is natuurlijk geen probleem. Dankje.

Men verwijst hier wel naar bijv. de website van de anwb maar op elke website staat iets anders. En op de anwb staat niet de juiste info. Althans niet zoals ik het interpreteer.

Het is allemaal zo wazig. En ik wil geen 1000km rijden voor een dichte deur. Anyway ik heb dr zin an.

[ Voor 10% gewijzigd door Clifdon op 02-03-2022 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-05 08:11

royhoi

-

Als ik me goed herinner moet ik alleen QR code laten zien bij het kopen van een 1 dags skipas.
Helaas wel Corona opgelopen dus of het allemaal helpt 😅

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik ga binnenkort ook nog op wintersport en ben me aan het oriënteren voor een nieuwe skibril (goggles). Maar ik kom er niet goed uit.

Ik ben vooral op zoek naar verhoogd contrast op dagen dat het bewolkt is en/of sneeuwt. Dan heb ik de meeste moeite met zicht en diepte.
Het liefst zou ik voor verwisselbare glazen gaan (zoals de Sinner Sin Valley) maar die hebben combinaties die ik niet goed begrijp. Volgens Sinner zou ik oranje glazen moeten hebben, maar die komen in geen enkele combi voor!

Iemand met ervaring voor goggles? En indien verwisselbaar dus voor zeer bewolkt/contrast en het andere glas voor zonnig/half bewolkt/bescherming ogen.
Pagina: 1 ... 15 ... 42 Laatste