[Vakantie] Het Grote Wintersport-topic! Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 43 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:36

JB

Cédric roelt!

renegrunn schreef op zondag 9 januari 2022 @ 09:12:
[...]

Heb ze ook nodig: duur, maar oh zo fijn als je in een paar minuten tijd weer wegrijdt.
Jep en waardevast. Ik heb de Rud Centrax kettingen nog altijd goed door kunnen verkopen 17” > 18” > 19”.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 21:23
Weissbier schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:41:
[...]

Godzijdank negatief, als die positief was geweest hadden wij weer kunnen omkeren en terug naar huis. Maar schijnbaar krijg je de uitslag via de GGD binnen 12 uur, dus je hoeft echt geen 24 uur te wachten. Waarom een commercieel bedrijf betalen als je de PCR test al via de belasting betaald :+
Hoe kom je via deze methode dan aan een certificaat dat je negatief getest bent?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weissbier
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-03-2022
zeezuiper schreef op zondag 9 januari 2022 @ 09:31:
[...]

Hoe kom je via deze methode dan aan een certificaat dat je negatief getest bent?
Dat heb ik al tig keer uitgelegd :X Gewoon nadat je het testresultaat gekregen hebt, een testbewijs in de Coronacheck app aanmaken. Je kunt zelfs een papieren bewijs krijgen als je het via Coronacheck.nl doet ;)

Ondertussen wel mogen ondervinden dat je de QR-Code niet enkele uren nadat je het testresultaat hebt, kunt aanmaken. Om circa 20 uur gisteravond was de negatieve test binnen bij Coronatest.nl en pas vanmorgen rond 8 uur, kon ik de QR-Code aanmaken.

Naja wel gewoon op tijd: want in Duitsland is nog steeds 2G, dus daar had ik hem niet voor nodig. Dus wel iets om rekening mee te houden! Wij rijden dadelijk pas verder naar Oostenrijk, dat is nog 290KM oftewel 3 uur rijden tot wij de grens oversteken.

[ Voor 6% gewijzigd door Weissbier op 09-01-2022 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:45
JB schreef op zondag 9 januari 2022 @ 09:30:
[...]
Jep en waardevast. Ik heb de Rud Centrax kettingen nog altijd goed door kunnen verkopen 17” > 18” > 19”.
Ja inderdaad. Rij al jaren het zelfde merk als jij zag ik, en heb elke keer na een beetje bijleggen een nieuwe set kunnen halen, al dan niet via MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE|IA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
JB schreef op zondag 9 januari 2022 @ 07:30:
[...]

100 euro fors? Gelukkig heb je geen loopvlak-kettingen nodig dan :X
Mja, ik vond dat wel fors ja voor een situatie dat ik dat niet echt kan missen. Helemaal omdat je ze in Nederland voor minder kan krijgen. (als ik ze echt nodig had dan had ik ze gewoon gehaald uiteraard ipv in de greppel te belanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Bij Oostenrijk hebben ze daadwerkelijk grensposten ingericht, alleen er wordt dus niet actief gecontroleerd :X

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/rmc0z4m/IMG-20220109-172102.jpg

De wegen naar Zell am See waren volledig sneeuwvrij, maar wel erg nat en voordat je het weet zie je weer niks door de voorruit :( Wel leuk al die gehaaste toeristen, die denken Max Verstappen of Senna te zijn 7(8)7

Viel mij sowieso op: veel Oostenrijkers wisten hun richtingaanwijzer niet te vinden, op de autosnelweg _O- Oh en in de tegenovergestelde richting stond het helemaal vast met toeristen die terug naar huis gingen :Y

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wMSqyM6/IMG-20220110-074321.jpg

En het uitzicht in de morgen 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Weissbier op 10-01-2022 08:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-10 13:33

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Zaterdag teruggekomen van een weekje Italië (Paganella gebied).
Prachtige pistes, afgelopen dinsdag en woensdag nog flink wat sneeuw gevallen dus nog even in de Tiefschnee kunnen boarden, net surfen!

M.b.t. Corona: Alle formulieren ingevuld, negatieve PCR + intern. certificaat vooraf gehaald, zelf heb ik 1x Janssen vaccin. Zowel heen- als terugreis overal gewoon doorgereden, geen ambtenaar gezien...
Skipassen online gekocht en bij een loketje daar afgehaald, geen paspoort benodigd.
Bij de allereerste lift controleren ze 1x QR code (zonder paspoort check) en daarna is het los op de pistes.
Wel aardig streng op mondkapjes (FFP2) maar verder gewoon genieten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6r3YnzeBJAQWYnlw-7_MJ8ZH9r4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kiM8jn8ijFxrH4JWdWDUHmll.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDNPRZEob0TVGDwR2WbNvOw6zys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IUEpVby4reqcXiNb8A6xXRbr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z4LJaVoXOLHvvgLeJ5zlK0Xbj2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pgRJYCq1BoGxscrCerZc8Sfg.jpg?f=fotoalbum_large

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:22

ZieMaar!

Moderator General Chat
Mooie foto's! Wel druk, aan de staat van de piste op foto 2 te zien, voor een toch redelijk onbekend gebied? Of is het gewoon een zuidhelling/verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:14
Weissbier schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:41:
[...]

)

Godzijdank negatief, als die positief was geweest hadden wij weer kunnen omkeren en terug naar huis. Maar schijnbaar krijg je de uitslag via de GGD binnen 12 uur, dus je hoeft echt geen 24 uur te wachten. Waarom een commercieel bedrijf betalen als je de PCR test al via de belasting betaald :+
Dat is behoorlijk asociaal, of had je klachten?

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:04
ZieMaar! schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:14:
Mooie foto's! Wel druk, aan de staat van de piste op foto 2 te zien, voor een toch redelijk onbekend gebied? Of is het gewoon een zuidhelling/verbinding?
Ik gok eerder einde dag/veel sneeuw. In Grand Domaine was het héél rustig, maar na een uurtje of 2 ziet de piste er dan ook zo uit.Zoveel sporen heb je niet nodig om het een puinhoop te laten lijken :+

Als op zo'n piste de buckels naar een halve meter hoog gaan :+ dan was het druk :D
* Waah heeft flashbacks naar de dalafdaling van Kaprun :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
ikmattie schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:22:
[...]

Dat is behoorlijk asociaal, of had je klachten?
Ja klachten sowieso: zelfs nu nog, neusverkoudheid :( Maar het is geen Corona hoor. Dadelijk weer de SPA in 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Weissbier op 10-01-2022 09:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:21
JB schreef op zondag 9 januari 2022 @ 07:30:
[...]

100 euro fors? Gelukkig heb je geen loopvlak-kettingen nodig dan :X
Maar nadeel is dat die die 100 euro kettingen bij een tankstation vaak dezelfde meuk is die je hier voor 30 euro bij de gamma haalt.

Gisteren teruggekomen uit Les Arcs en moest om de berg af te komen ze ook omdoen.
DIe 92 euro voor de parkeergarage was zijn geld wel waard. Nog nooit zo lekker kettingen onderdoen als daar. Goede verlichting, verwarmd en droog _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Togi schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:58:
[...]
DIe 92 euro voor de parkeergarage was zijn geld wel waard. Nog nooit zo lekker kettingen onderdoen als daar. Goede verlichting, verwarmd en droog _/-\o_
Wij hebben de auto ook in de parkeergarage staan: maar wat mij nou af aan vragen ben, hebben ze geen mogelijkheid om je ruiten/koplampen schoon te maken zoals bij een tankstation?

Met een volle tank rij ik makkelijk 700km, dus ik sta echt niet om de 100km bij een tankstation en bij de meeste stond sowieso geen emmer met sop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Niet? Bij elke tankbeurt sta ik fanatiek weer de ramen etc te boenen, zeker bij slecht weer. Schone ramen for the win!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
ZieMaar! schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:11:
Niet? Bij elke tankbeurt sta ik fanatiek weer de ramen etc te boenen, zeker bij slecht weer. Schone ramen for the win!
Ha, ik vul thuis de ruitenwisser-vloeistof af, en neem een extra 5 liter mee. En die laatste gaat meestal ook weer op ook voor thuiskomst :+

Disclaimer: mijn auto sproeit na elke 5x ruiten, ook de koplampen mee.. Maar daarmee lijkt het soms alsof ik door een wasstraat heen, zoveel spray komt daar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:24
Ik heb dat wel afgeleerd, meestal worden je ruiten alleen maar viezer van met het water wat je aangeboden wordt.
Dan krijg je ze schoner met de standaard voorraamwasinstallatie waar elke auto mee is uitgerust.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
renegrunn schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:20:
[...]

Ha, ik vul thuis de ruitenwisser-vloeistof af, en neem een extra 5 liter mee. En die laatste gaat meestal ook weer op ook voor thuiskomst :+

Disclaimer: mijn auto sproeit na elke 5x ruiten, ook de koplampen mee.. Maar daarmee lijkt het soms alsof ik door een wasstraat heen, zoveel spray komt daar uit.
Zo'n auto heb ik ook gehad, dan ging er een extra kannetje mee inderdaad. Huidige auto heeft dat niet (en sproeit wel de camera's 8) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Ja ik ook: iedereen trouwens bij het tankstation waar ik in Duitsland ging tanken, puur zodat ik genoeg benzine zou hebben om het tot het veel goedkopere Oostenrijkse tankstation te redden :+

En bij het Avanti tankstation in Kufstein zag ik automobilisten grote metalen jerrycans vullen 8)7 Ja de benzine is echt 35% goedkoper dan in Nederland, maar een jerrycan is ook niet gratis en niet zonder risico. Dat zou ik dus nooit doen, zoveel bespaar je er toch niet mee of je moet je hele kofferbak vol met benzine gooien.

Sproeiers bij de koplampen heb ik helaas niet: vroeger had ik altijd een spuitbus glassex daarvoor bij mij, maar op een gegeven moment ben ik daarmee gestopt. Ik ga straks gewoon eens vragen in hotel, misschien kunnen ze mij wel een emmertje geven B)
renegrunn schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:20:
[...]

Dat heb ik ook gedaan en een literfles coca cola gevuld met antivries ruitenwisser-vloeistof, zodat ik het makkelijk kan bijvullen. Moet alleen een beetje zuinig aan doen, want om de 5 minuten je ruiten schoonmaken heeft ook geen zin.

Tevens moppert mij vrouw telkens, omdat die ruitenwisser-vloeistof geur vervolgens de auto inkomt. Dus thuis doe ik het meestal voor vertrek met zo'n setje als bij het tankstation, met klein beetje Autoshampoo. Dat werkt perfect, alleen ik heb geen ruimte in de auto om het mee op reis te nemen.

[ Voor 23% gewijzigd door Weissbier op 10-01-2022 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
Weissbier schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:07:
[...]

Wij hebben de auto ook in de parkeergarage staan: maar wat mij nou af aan vragen ben, hebben ze geen mogelijkheid om je ruiten/koplampen schoon te maken zoals bij een tankstation?

Met een volle tank rij ik makkelijk 700km, dus ik sta echt niet om de 100km bij een tankstation en bij de meeste stond sowieso geen emmer met sop.
Dag 1 liep ik wel te schelden. Normaal zit in in Oostenrijk en heb nog nooit hoeven te betalen, heb er tijdens het boeken niet naar gekeken dus keek wel raar op met dit soort tarieven. Maar achteraf was het heerlijk dat de auto droog stond.
Zelf heb ik altijd een oude fles Glassex gevuld met geconcentreerde ruitenwisservloeistof mee. Bij een pauze even een keukenrol over de ruiten en ze zijn weer schoon. Water bij de pomp is vaak niet schoon en je hebt vaak het risico dat het weer bevriest en je sneller last hebt van strepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
LordSinclair schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:21:
[...]

Ik heb dat wel afgeleerd, meestal worden je ruiten alleen maar viezer van met het water wat je aangeboden wordt.
Dan krijg je ze schoner met de standaard voorraamwasinstallatie waar elke auto mee is uitgerust.
Ik heb het idee dat juist ff onder wissers (en wissers zelf) schoonmaken de grote truuk is. Ik heb ook wel eens ter plekke mijn auto door de wasstraat gehaald, maar ik hou gewoon ook van een hele schonen auto :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Waah schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:30:
[...]

Ik gok eerder einde dag/veel sneeuw. In Grand Domaine was het héél rustig, maar na een uurtje of 2 ziet de piste er dan ook zo uit.Zoveel sporen heb je niet nodig om het een puinhoop te laten lijken :+

Als op zo'n piste de buckels naar een halve meter hoog gaan :+ dan was het druk :D
* Waah heeft flashbacks naar de dalafdaling van Kaprun :X
Mwah, ik ben een laagseizoener en zie dit soort pistes niet zo heel vaak, eigenlijk alleen echte zuidhellingen waar iedereen langs moet. Of na verse sneeuw inderdaad :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
ZieMaar! schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:58:
[...]

Ik heb het idee dat juist ff onder wissers (en wissers zelf) schoonmaken de grote truuk is. Ik heb ook wel eens ter plekke mijn auto door de wasstraat gehaald, maar ik hou gewoon ook van een hele schonen auto :).
Dat is ook de truc: doe ik thuis ook altijd, maar tijdens de reis ga ik echt niet ter plekke mijn auto door de wasstraat rijden. Zodra je weer de doorgaande weg op rijdt, zit de auto toch weer helemaal vol met vuil :+

Natuurlijk had het hotel geen emmertje met soo en trekker beschikbaar: ze dachten eerst dat ik om een krabber vroeg, maar dat hoeft ja niet omdat de auto in de garage staat _/-\o_

Bij het volgende hotel kom ik denk ik wel te krabben, echter het lijkt erop dat de temperaturen vanaf donderdag weer omhoog gaan :) Die hou ik een beetje in de gaten, omdat wij toch nog naar het Meer van Bled willen rijden. Ik ben mij namelijk niet zeker of de bergpas bij minus temperaturen goed te doen is :+

Wel fijn zo in het laagseizoen reizen: dan kun je in goede hotels verblijven, zonder de hoofdprijs hoeven te betalen. In het huidige hotel trouwens veel oost Europees personeel.... ik sta erop om perse Duits te spreken B)

En ik heb de kaas mishandeld: bij het ontbijtbuffet lagen alleen plakjes Gouda, Tilsiter en Edammer. Maar ik wilde perse Alpenkaas op mijn brood en een kaasschaaf, lag er niet. Dus ik met het kaasmes een veel te dikke plak kaas afgesneden _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Laatst online: 13-10 22:07
Afgelopen week in Les Carroz (Le grand Massif) voor het eerst de sneeuwkettingen nodig gehad. Ik neem ze al jaren braaf mee, maar nu waren ze dan toch echt nodig.
Had ik toch maar even geoefend op de oprit, want in de schemering in de sneeuw valt het toch behoorlijk tegen.
Ons appartement lag helemaal boven in het dorp en aangezien de kinderen nog geen rode pistes skien en dus niet terug konden skien naar het appartement, hebben we elke dag de auto naar de gondel genomen.
Vervolgens 1 ketting kapot gereden, waarschijnlijk zat die toch niet helemaal goed, dus de rest van de week met 1 ketting gelukkig ook boven gekomen. Dit waren de goedkoopste standaard Gamma kettingen.

Iemand tips voor kettingen die wel makkelijk zijn op te leggen, voor een schappelijke prijs? 300-400 euro voor loopvlakkettingen vind ik toch wat te gortig.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:43
Blackouts schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:05:
Afgelopen week in Les Carroz (Le grand Massif) voor het eerst de sneeuwkettingen nodig gehad. Ik neem ze al jaren braaf mee, maar nu waren ze dan toch echt nodig.
Had ik toch maar even geoefend op de oprit, want in de schemering in de sneeuw valt het toch behoorlijk tegen.
Ons appartement lag helemaal boven in het dorp en aangezien de kinderen nog geen rode pistes skien en dus niet terug konden skien naar het appartement, hebben we elke dag de auto naar de gondel genomen.
Vervolgens 1 ketting kapot gereden, waarschijnlijk zat die toch niet helemaal goed, dus de rest van de week met 1 ketting gelukkig ook boven gekomen. Dit waren de goedkoopste standaard Gamma kettingen.

Iemand tips voor kettingen die wel makkelijk zijn op te leggen, voor een schappelijke prijs? 300-400 euro voor loopvlakkettingen vind ik toch wat te gortig.
Marktplaats voor loopvlakkettingen (Let wel goed op hoe oud ze zijn, van Centrax zijn er veel verschillende modellen). Anders vond ik zelf de Pewag Snox kettingen erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-10 18:20

Snappie88

Mr. Hollywood

Begint toch te jeuken, en na de boostershot vorige week kan ik eigenlijk ook overal weer heen. Echter is het aanbod last minute op Google om te janken, advertentie na advertentie. Heeft iemand hier een goede website welke de beste resultaten biedt?

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Snappie88 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:12:
Begint toch te jeuken, en na de boostershot vorige week kan ik eigenlijk ook overal weer heen. Echter is het aanbod last minute op Google om te janken, advertentie na advertentie. Heeft iemand hier een goede website welke de beste resultaten biedt?
Waar en wat zoek je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10 14:40
Togi schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:58:
[...]

Maar nadeel is dat die die 100 euro kettingen bij een tankstation vaak dezelfde meuk is die je hier voor 30 euro bij de gamma haalt.

Gisteren teruggekomen uit Les Arcs en moest om de berg af te komen ze ook omdoen.
Wij zijn zaterdagmiddag terug gereden. Ik had er niet zoveel zin in om 's nachts om 4:00 met sneeuwkettingen te klooien (wel rud centrax :) ). Maar wat was het een kloteweer op de terugweg. Het heeft aan één stuk door geregend vanaf de tweede helft van de middag. Toch reed het wel lekker door, om 13:00 vertrokken en om 2:00 weer thuis. Totaal 1250 kilometer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-10 18:20

Snappie88

Mr. Hollywood

Hinterglemm, voor de rest eigenlijk niet zo veel eisen. Goedkoper is beter, want ga alleen en met de auto ;)

Surfin' paradise!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:51
Dit weekend teruggekomen uit les Sybelles, heerlijk skiweek gehad. Het was er best rustig, veel NL en BE. Van allerlei omstandigheden gehad. Van pap tot poeder en alles er tussenin.

@Snappie88 : Voor de aanbiedingen overigens, op wintersport.nl stond weer een last minute overzicht. 4 man voor 500€, dat werk.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
Snappie88 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:06:
[...]

Hinterglemm, voor de rest eigenlijk niet zo veel eisen. Goedkoper is beter, want ga alleen en met de auto ;)
https://nl.bergfex.com/sa...uenfte/?searchid=67608830

Misschien dat hier wat tussen zit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
of gewoon www.saalbach.com. Vaak werkt dat nog het beste.

Maar goedkoper = beter klinkt niet alsof SHLF logisch is, eerlijk gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
ZieMaar! schreef op maandag 10 januari 2022 @ 16:17:
of gewoon www.saalbach.com. Vaak werkt dat nog het beste.

Maar goedkoper = beter klinkt niet alsof SHLF logisch is, eerlijk gezegd...
Nee die 2 gaan doorgaans niet echt samen inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Stond een last minute op wintersport.nl naar Superdevuloy voor 133 Inc skipas. ;-)

Maar gewoon de sites afstruinen. Voor Frankrijk is een pakket vaak het goedkoopst, vanwege de skipas die erbij zit... Waarbij soms verblijf+busreis+skipas goedkoper is dan een losse skipas ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-10 12:54
Waah schreef op maandag 10 januari 2022 @ 17:10:
Stond een last minute op wintersport.nl naar Superdevuloy voor 133 Inc skipas. ;-)

Maar gewoon de sites afstruinen. Voor Frankrijk is een pakket vaak het goedkoopst, vanwege de skipas die erbij zit... Waarbij soms verblijf+busreis+skipas goedkoper is dan een losse skipas ;)
Nu noem je wel de ultieme budgetbestemming :9

Buiten het seizoen vind je nog wel echt interessante zaken via de touroperators zoals Tui & Sunweb. Booking.com wil ook nog wel eens lukken (maar die raken echt niet doorgebroken qua wintersport, veel hotels staan wel op Booking, maar zijn de facto 2 a 3 maanden in de winter).

Enja, site van de skigebied hoor ik vaak dat je moet kijken, maar zelf nog nooit gedaan.

***EDIT***
Geen idee wat voor budget je kijkt, maar een weekreis voor aanstaande zaterdag naar Hinterglemm is bv 799€ per persoon bij Sunweb: (half pension, inclusief skipas) *Waarschijnlijk zijn er interessantere, beter deals te vinden, heb gewoon 2 minuten de tijd genomen en het eerste hotel aangeklikt :9

[ Voor 27% gewijzigd door Jebus4life op 10-01-2022 17:42 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Booking.com is enkel interessant voor enkele overnachten met ontbijt: wij hebben de knoop langzaam doorgehakt voor week 3, het wordt Hotel der Paternwirt :) Volpension voor een kleine € 119 per dag, per persoon is dat dan € 59,50 totaal.

Er gaat een skibus ofzo, je mag ook een lunchpakket meenemen en hoeft dus niet stiekem wat mee te smokkelen uit het ontbijtbuffet. Dus ik vind het wel een interessant hotel voor een midweek, zoveel goedkoper is het driesterrenhotel waar ik nu zit niet eens.

Morgen of overmorgen willen wij in iedere geval de berg op bij Zell am See, alleen door de bomen zien wij het bos niet meer: sleeën willen wel wellicht doen, betwijfel alleen een beetje of dat wel gaat met een 1 jarige _O-

Ik heb ook echt veel te veel besteed op zoek naar goedkope accommodaties: maar vaak blijkt het dan toch geen goede accommodatie te zijn, als je de recensies gaat lezen. Maar ik zou weleens een goedkoop all-inclusive willen uitproberen, waarbij het bier inbegrepen is oOo

[ Voor 13% gewijzigd door Weissbier op 10-01-2022 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larrylaffer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-10 10:46
ZieMaar! schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 18:56:

Gebruik de SR vooral om de andere delen te verkennen! Ski eens naar Buffaure, pak de mooie uitdagende afdalingen van Arabba, etcetera. Veel leuker dan de SR zelf.
We zijn aan het puzzelen. Buffaure is toch wel ver weg en het ziet er naar uit dat het allemaal niet meer zo'n vaart loopt 's ochtens. Heb je toevallig ervaring met de ronde van Lagazuoi? Denk dat ik het reisgezelschap wel zo ver kan krijgen om 1 dag de jakkeren, dus ik moet de opties goed afwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Dan moet je naar San Cassiano skiën en dan de bus pakken bij Armentorola (oid). Maar dat is toch niet veel dichterbij dan Buffaure?

Wel mooie tocht, maar duurt ff. Is populair, dus wachten op de bus, maar met wat pech ook op de lift. Vooral doen met mooi weer! Zeker mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Veel Nederlanders hier in Bruck an der Großglocknerstraße, het is echt zo'n mini dorpje met waarschijnlijk meer toeristen dan inwoners _O- Trouwens hebben ze in Oostenrijk geen energiecrisis?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/gSNC9Yp/IMG-20220111-073745.jpg

Beide hotels, zowel het luxe veel te dure SPA hotel en nu het driesterrenhotel waren allemaal een sauna: zo warm zijn de kamers. Gisteravond letterlijk de verwarming dicht gedraaid :+

Vandaag of morgen met de areitXpress de berg omhoog, wel na 14:30 als zuinige Oostenrijkse-Nederlander. Het prijsniveau hier in het hotel is trouwens niet zoveel hoger, dan in Duitsland. Ik hanteer de Bierindex om het prijsniveau te vergelijken, een halve liter van de tap was € 4,50 vs € 3,50 in het hotel in Duitsland B)

Volgens mij mag je in Nederland blij zijn als je voor dat geld een pilsje van 0,25cl krijgt :X

[ Voor 4% gewijzigd door Weissbier op 11-01-2022 07:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Dat blijft altijd actie 1 als je je acco binnenkomt met wintersport: kachel minder heet! Oostenrijk, Italië, maakt niet uit, altijd hetzelfde, thermostaat standaard op 23 (te heet dus).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
Weissbier schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:37:
Volgens mij mag je in Nederland blij zijn als je voor dat geld een pilsje van 0,25cl krijgt :X
0.25cl is wel heel weinig voor dat geld inderdaad. Hier in de regio krijg je er nog 100x zoveel voor.

Verder staat in Nederland de kachel altijd koud vergeleken met andere landen en daar zijn we dus aan gewend. Maar altijd beter dan een appartement waarin wij zaten, daar moesten we een straalkachel meenemen omdat de CV niet aansloeg als de bewoners zelf hun appartement met de houtkachel aan het verwarmen waren 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:31
ZieMaar! schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 07:52:
Dat blijft altijd actie 1 als je je acco binnenkomt met wintersport: kachel minder heet! Oostenrijk, Italië, maakt niet uit, altijd hetzelfde, thermostaat standaard op 23 (te heet dus).
Heb wel eens begrepen dat het in koudere landen gezien wordt als teken van gastvrijheid om de kamer voor gasten lekker warm te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
Zo heb ik in Langenfeld ooit een eigenaresse gehad die 's morgens boos met de stoffer stond te waaien omdat wij het raam hadden opengezet.
Even wat frisse lucht de slaapkamer in werd niet in dank afgenomen door haar ;)
Zelfde is in veel restaurants, in het begin vergat ik het nog wel eens en had dan een dikke trui aan als we gingen eten. Nu maar een vest met een t shirt waarvan het vest meestal direct uit kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weissbier
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/thBy3wK/1641891165616-01.jpg

Mooie kerk voor zo'n klein dorpje: deed ons denken aan Hallstatt :) Voor de rest is hier niet zoveel te doen, het dorpje lijkt echt een beetje uitgestorven en volgens mij heeft de corona pandemie ook wel zijn sporen achtergelaten.

Er gaat een bus naar de Bergbahn bij Zell am See, dus daar stonden vanmorgen allemaal toeristen te wachten. Terwijl ik dadelijk de sauna van het hotel op ga zoeken, hopelijk ben ik de enige :+

In de zomer is dit dorpje overigens het beginpunt van de Großglocknerstraße, KM steen 0 staat hier direct voor het hotel. Maar de daadwerkelijk tolweg begint pas een heel stuk verder en is in de wintermaanden, helaas niet berijdbaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Weissbier op 11-01-2022 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLice88
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:04
Voorjaarsvakantie gaan wij ook naar Bruck an der Großglocknerstraße. Nu al zin in!
Er is een chaletje gehuurd daar en we gaan natuurlijk skiën bij Zell am see en misschien een dagje Kaprun op de gletsjer.
Heb je verder nog leuke tips voor in de buurt dan hoor ik ze graag.
Ik had zelf al gevonden dat er in Kaprun en Zell am See op verschillende dagen in de avond een fakkeltocht door het dorp/omliggende weggetjes word georganiseerd die geheel gratis is (wel van te voren 'inschrijven')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:23

steveman

Comfortabel ten onder

Het is hier in valtho echt beduidend rustiger dan twee jaar geleden zeg :o

"Elk nadeel..."

Er is ook sneeuw trouwens

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQQkZEY1OfdiLgq16X-5ekRt7U0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g2Y2iJZXkEafLHpGeGyQS4o9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 66% gewijzigd door steveman op 11-01-2022 13:56 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 16:11
Er is geen enkel nadeel aan minder mensen toch? :+

Wij zijn nu aan het kijken of met een paar volwassenen een keer naar St. Anton af te reizen in de laatste week van jan. Die staat nog altijd op de verlanglijst. Maar het wordt nog lastig zie ik om iets betaalbaars te regelen voor enkele dagen.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik was de week voor kerst, da's normaal de periode dat het echt leeg is, maar het was drukker dan ik gewend was. Nog steeds geen wachttijden etc, maar er is volgens mij wel een inhaalslag gaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-10 16:29
MrFl0ppY schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:27:
Er is geen enkel nadeel aan minder mensen toch? :+

Wij zijn nu aan het kijken of met een paar volwassenen een keer naar St. Anton af te reizen in de laatste week van jan. Die staat nog altijd op de verlanglijst. Maar het wordt nog lastig zie ik om iets betaalbaars te regelen voor enkele dagen.
Zoals eerder al over Saalbach Hinterglemm werd gezegd, geldt dat helemaal voor St. Anton: Altijd prijzig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
SLice88 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:45:
Voorjaarsvakantie gaan wij ook naar Bruck an der Großglocknerstraße. Nu al zin in!
Er is een chaletje gehuurd daar en we gaan natuurlijk skiën bij Zell am see en misschien een dagje Kaprun op de gletsjer.
Heb je verder nog leuke tips voor in de buurt dan hoor ik ze graag.
Ik had zelf al gevonden dat er in Kaprun en Zell am See op verschillende dagen in de avond een fakkeltocht door het dorp/omliggende weggetjes word georganiseerd die geheel gratis is (wel van te voren 'inschrijven')
Wij zijn vandaag naar Zell am See geweest: leuk om te zien hoe andere naar onder skiën hoor, maar in Zell am See zelf leek het wel uitgestorven ondanks dat Google Maps blijft beweren dat het druk is 8)7

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/cYVWJMt/IMG-20220111-141235.jpg

Het meer is mooi om te zien, maar voor de rest vond ik er eerlijk gezegd niet zoveel aan. Eerlijk gezegd viel het een beetje tegen, maar in de zomer schijn je in het meer te kunnen zwemmen ;)

Die Nachmittagsjause is trouwens ook een grote tegenvaller: diepvries taart uit Duitsland, waarvan ik er ook thuis in de diepvries heb liggen :O En daarna kwam potverdorie de ober langs, of wij wat wilde drinken... dan durf ik geen nee te zeggen :-(

Dus morgen namiddag gewoon weer mee naar de kamer nemen, als ik daar zou zitten zonder drinken te bestellen zou ik mij echt dood schamen: al hadden die andere Nederlanders die in de lounge er zaten geen probleem mee _O-

In de winter is ook echt veel dicht: dan vind je mooie waterval op Google Maps, blijkt ie dicht te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Weissbier op 11-01-2022 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larrylaffer
Na 3 dagen Dolomiti Superski: eten en drinken is wat duurder, het is aanzienlijk rustiger dan 2+ jaar geleden, geklooi met mondkapjes en QR code (maar dat went), verder is alles als vanouds. Het is heerlijk! 3 dagen zon gehad en komende 3 dagen blijft het ook helder. We hebben echt helemaal niks te klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Weissbier schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:47:
[...]

Wij zijn vandaag naar Zell am See geweest: leuk om te zien hoe andere naar onder skiën hoor, maar in Zell am See zelf leek het wel uitgestorven ondanks dat Google Maps blijft beweren dat het druk is 8)7

[Afbeelding]

Het meer is mooi om te zien, maar voor de rest vond ik er eerlijk gezegd niet zoveel aan. Eerlijk gezegd viel het een beetje tegen, maar in de zomer schijn je in het meer te kunnen zwemmen ;)

Die Nachmittagsjause is trouwens ook een grote tegenvaller: diepvries taart uit Duitsland, waarvan ik er ook thuis in de diepvries heb liggen :O En daarna kwam potverdorie de ober langs, of wij wat wilde drinken... dan durf ik geen nee te zeggen :-(

Dus morgen namiddag gewoon weer mee naar de kamer nemen, als ik daar zou zitten zonder drinken te bestellen zou ik mij echt dood schamen: al hadden die andere Nederlanders die in de lounge er zaten geen probleem mee _O-

In de winter is ook echt veel dicht: dan vind je mooie waterval op Google Maps, blijkt ie dicht te zijn.
Die waterval is in de zomer inderdaad erg mooi, je kan hem dan ook savonds bezoeken, dan is een deel ervan met gekleurde lampen verlicht.

Verdere denk ik dat in de winter inderdaad veel dicht zal zijn, dan is het toerisme voornamelijk gefocust op de wintersporters.
Een paar jaar geleden ben ik in de zomer in Zell geweest; die watervallen, de grossglocker hochalpenstrasse zijn inderdaad mooie plekjes om te bezoeken ;) ook in het meer heb ik gezwommen (nog best koud in Juni!)

Wij hebben inmiddels dag 3 in Serfaus achter de rug en erg onder de indruk, grote kans dat we hier nog wel een keer gaan skiën!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Ons hotel wordt dichtgegooid vandaag: afgelopen zaterdag bleken Nederlanders besmet te zijn met corona, waardoor nu het hotel gedwongen gesloten moet worden. Waarschijnlijk worden wij in het hotel er tegenover geplaatst :+

Hoort toch een beetje bij deze tijd: flexibel zijn en een beetje begrip voor de situatie hebben, de eigenaar kan er natuurlijk ook niets aan doen dat er ondanks de maatregelen toch coronabesmettingen plaats vinden :(
Togi schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:37:
[...]

Je zou voor watervallen ook naar Krimml kunnen rijden (is ong een uurtje rijden). Die zijn in de winter meestal wel open.
De laatste keer dat ik er was waren ze bevroren (maar toen kon je ook over de ZellerSee lopen) en dat was wel een mooi gezicht.
Deze winter zijn ze schijnbaar gesloten: ik had die al op mijn lijstje staan en toen zag dat ze gesloten zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Weissbier op 12-01-2022 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
Weissbier schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:47:
[...]

[Afbeelding]

Je zou voor watervallen ook naar Krimml kunnen rijden (is ong een uurtje rijden). Die zijn in de winter meestal wel open.
De laatste keer dat ik er was waren ze bevroren (maar toen kon je ook over de ZellerSee lopen) en dat was wel een mooi gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Weissbier schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:37:
Ons hotel wordt dichtgegooid vandaag: afgelopen zaterdag bleken Nederlanders besmet te zijn met corona, waardoor nu het hotel gedwongen gesloten moet worden. Waarschijnlijk worden wij in het hotel er tegenover geplaatst :+

Hoort toch een beetje bij deze tijd: flexibel zijn en een beetje begrip voor de situatie hebben, de eigenaar kan er natuurlijk ook niets aan doen dat er ondanks de maatregelen toch coronabesmettingen plaats vinden :(

[...]

Deze winter zijn ze schijnbaar gesloten: ik had die al op mijn lijstje staan en toen zag dat ze gesloten zijn.
Jij weet het wel uit te zoeken zeg… was dit hotel al niet je 2e keus omdat je eerste boeking al werd geannuleerd vanwege corona onder personeel?

Uit interesse, wat doen ze dan met de besmette personen, die moeten in het hotel blijven / quarantaine? En dat is dan de reden dat dit hotel voor anderen sluit?

En tsja, die maatregelen zijn leuk, maar las laatst al ergens dat je die Omrikon al kan krijgen van iemand voor je in de rij in de supermarkt.. en dan gaat het hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 21:12
Hebben jullie enig idee hoe last minute boekingen gaan dit jaar? We zijn met drie en maakt niet zoveel uit waarheen, willen begin maart dus wel hoog seizoen.

Dacht kan natuurlijk nu al boeken, maar gezien de kans dat je besmet raakt met corona en niet kan gaan leek me last minute ook nog wel een optie. Maar heb geen beeld of dit seizoen juist drukker of minder druk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:56
Weissbier schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:37:
Ons hotel wordt dichtgegooid vandaag: afgelopen zaterdag bleken Nederlanders besmet te zijn met corona, waardoor nu het hotel gedwongen gesloten moet worden.
Hoe werkt dat eigenlijk, stel je voelt je daar minder lekker kan je in het dorp een PCR laten doen oid?
Op wat voor manier wordt testen aangemoedigd/afgedwongen, zonder significante klachten is doorgaan met skiën erg verleidelijk.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
renegrunn schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 08:48:
[...]

Jij weet het wel uit te zoeken zeg… was dit hotel al niet je 2e keus omdat je eerste boeking al werd geannuleerd vanwege corona onder personeel?

Uit interesse, wat doen ze dan met de besmette personen, die moeten in het hotel blijven / quarantaine? En dat is dan de reden dat dit hotel voor anderen sluit?

En tsja, die maatregelen zijn leuk, maar las laatst al ergens dat je die Omrikon al kan krijgen van iemand voor je in de rij in de supermarkt.. en dan gaat het hard.
Nee dat was een ander hotel, die moesten al dicht voordat ik vertrok naar Oostenrijk :+ Dit hotel had ik juist op Hofer Reisen geboekt omdat het zo'n goede aanbieding was, blijkt het echter een soort all-inclusive light hotel te zijn.

De besmette Nederlanders zouden afgelopen zaterdag al vertrokken zijn, dus die zijn allang terug in Nederland.... het besmette personeelslid zijn wij ook niet in contact geweest.

Maar weet je de grenscontroles zijn een lachertje: op Wintersport forum loopt een topic, waar gebruikers elkaar informeren over de grenscontroles. Ik vraag mij stiekem af hoeveel Nederlanders wel niet zonder negatieve test de grens naar Oostenrijk overgestoken zijn?

In het hotel is het ja 2G en vervolgens wordt er niet naar een paspoort gevraagd, of ander id-bewijs. Ohja als wij overgeplaatst worden naar het hotel hier tegenover, dan vind ik het ook prima. Zijn nog maar twee nachten en vrijdag rijden wij naar Graz.

Een Nederlands gezelschap was voornamelijk bezorgd of het andere hotel wel een sauna had _O-
hoevenpe schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:34:
[...]

Hoe werkt dat eigenlijk, stel je voelt je daar minder lekker kan je in het dorp een PCR laten doen oid?
Op wat voor manier wordt testen aangemoedigd/afgedwongen, zonder significante klachten is doorgaan met skiën erg verleidelijk.
Weet ik niet: heb ik mij niet inverdiept, maar daar wordt natuurlijk ook niet actief over geïnformeerd. Ik denk dat Nederland het veel beter geregeld heeft met het testbeleid hoor ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Weissbier op 12-01-2022 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Weissbier schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:38:
[...]

In het hotel is het ja 2G en vervolgens wordt er niet naar een paspoort gevraagd, of ander id-bewijs. Ohja als wij overgeplaatst worden naar het hotel hier tegenover, dan vind ik het ook prima. Zijn nog maar twee nachten en vrijdag rijden wij naar Graz.
Zal wel per eigenaar verschillen. Wij rijden morgen naar Sankt Gallenkirch, zojuist mail van de eigenaar van het appartementencomplex, welke onze paspoortnummers nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
Weissbier schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:38:
[...]

Nee dat was een ander hotel, die moesten al dicht voordat ik vertrok naar Oostenrijk :+ Dit hotel had ik juist op Hofer Reisen geboekt omdat het zo'n goede aanbieding was, blijkt het echter een soort all-inclusive light hotel te zijn.

De besmette Nederlanders zouden afgelopen zaterdag al vertrokken zijn, dus die zijn allang terug in Nederland.... het besmette personeelslid zijn wij ook niet in contact geweest.

Maar weet je de grenscontroles zijn een lachertje: op Wintersport forum loopt een topic, waar gebruikers elkaar informeren over de grenscontroles. Ik vraag mij stiekem af hoeveel Nederlanders wel niet zonder negatieve test de grens naar Oostenrijk overgestoken zijn?

Een Nederlands gezelschap was voornamelijk bezorgd of het andere hotel wel een sauna had _O-

[...]

Weet ik niet: heb ik mij niet inverdiept, maar daar wordt natuurlijk ook niet actief over geïnformeerd. Ik denk dat Nederland het veel beter geregeld heeft met het testbeleid hoor ;)
Dat zijn toch ook de prioriteiten?
Sauna, bier en schnaps, in die volgorde (en bij voldoende van elk) maakt het echt niet meer uit hoe het bed ligt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Togi schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:13:
[...]

Dat zijn toch ook de prioriteiten?
Sauna, bier en schnaps, in die volgorde (en bij voldoende van elk) maakt het echt niet meer uit hoe het bed ligt _/-\o_
De sauna was echt akward hoor: daar ben ik gisteren namiddag ook geweest hoor, daar waren voornamelijk oudere mensen. Echter vanmorgen bij het ontbijt, herkende sommige van de gasten uit de sauna :+

Voor onze kleine muis is het wel belangrijk dat het babybedje veilig is en de lattenbodem, niet met tyrips aan elkaar zit: de eerste indruk was voor mijn vrouw echt slecht. Maar ik ben gewoon netjes gaan vragen of ze geen ander babybedje hadden, inplaats een heel drama over een onveilig bedje te maken _O-

Als ik geweten had dat het all-inclusive light was, dan had ik ook wellicht in een all-inclusive hotel kunnen verblijven. Maar meestal zijn die hotels nog slechter en ik weet nog van mijn bruiloft, zodra je de drank afkoopt komt geen ober of serveerster langs om te vragen of je wat wilt drinken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:01
En dus werd onze reis naar Oostenrijk geannuleerd.
Hadden we net de skilessen geregeld, konden we de boel afblazen. Maar ja, we hadden ons er zo op verheugd...het was een cadeau voor mij vanwege mijn verjaardag.
Maar gelukkig, er kon een alternatief gevonden worden. Duitsland was wat minder strikt met de regels (booster niet verplicht/geen quarantaine).
Hotel in het midden van Willingen (Hochsauerland), 2 x 2 uur skiles en een puntenkaart voor de lift.

Begonnen met regen op een witte strook op een verder bruine berg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VMOp19hRSzNTUD7W0dRCy0liAYc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6KFqT4tBxgUhTs1MYBFmWxNz.jpg?f=fotoalbum_large
geëindigd met een lekker laagje sneeuw
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LKJyXkg-uwK1Iw0qJqwPjHer7Hg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5miVGzTw7Y8FMpGbsP2dOHLO.jpg?f=fotoalbum_large

Voordeel van Willingen is toch wel de reistijd. Binnen drie uur ben je weer thuis, zeker als je de op de dag van de terugreis verse sneeuw hebt kan je er nog een tijd van genieten voor je huiswaarts moet keren.
Nadeel is de sneeuw(on)zekerheid.
Wat me wel opviel is dat de horeca er verschillende regels op nahield. Sommige hotels vereisten voor buitenlandse gasten 2G+ (die mogen dus iedere dag in de rij staan bij één van de drie gratis teststraten in het dorp), en ook enkele restaurants voerden die maatregel.
Voor andere horeca was het 2G polsbandje dat we bij de skischool kregen voldoende om binnen te komen.

Al met al blij dat we nog weg konden en deze verstokte boarder heeft zowaar z'n eerste afdalingen op ski's gemaakt :P

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
TheOmen schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 10:55:
[...]

.

Al met al blij dat we nog weg konden en deze verstokte boarder heeft zowaar z'n eerste afdalingen op ski's gemaakt :P
Dat is de grootste winst :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-10 12:54
DJGizbo schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:43:
[...]

Zoals eerder al over Saalbach Hinterglemm werd gezegd, geldt dat helemaal voor St. Anton: Altijd prijzig!
Wat is eigenlijk de reden dat Saalbach/Hinterglemm en zo'n St. Anton zo duur geworden zijn? Is dat puur door de best wel grote hoeveelheid pistes rechtstreeks vanuit deze dorpen (aangevuld met de uitgestrektheid van de gebieden?) Want Saalbach ligt dan nog niet eens zo hoog (max 2000), dat heeft St Anton dan tenminste nog, die komen ruim boven de 2000 meter.
Aurelium schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:30:
Hebben jullie enig idee hoe last minute boekingen gaan dit jaar? We zijn met drie en maakt niet zoveel uit waarheen, willen begin maart dus wel hoog seizoen.

Dacht kan natuurlijk nu al boeken, maar gezien de kans dat je besmet raakt met corona en niet kan gaan leek me last minute ook nog wel een optie. Maar heb geen beeld of dit seizoen juist drukker of minder druk is.
Begin maart zit je toch echt al na het hoogseizoen hoor, eigenlijk zijn er normaal maar 6 echt piekweken:
- De 2 laatste weken van december
- De eerste week van januari
- De 2 weken voor de carnavalsvakantie
- De carnavalsvakantie

Nadien valt het echt terug, de eerste 2 weken van maart zit je maximum de niveaus van eind januari/begin februari zit, dat noem ik niet echt meer het hoogseizoen. Nadien is het helemaal doods naar ik begrijp (wel geen idee of na de eerste weken van maart typisch alle liften nog draaien en alle pistes geprepareerd worden, of dat dat ook al afgebouwd begint te worden na de carnavalsvakantie).

Ik ben zeker niet de meest ervaren skiër/boeker hier, maar lijkt me sterk dat je geen leuke last minute kan scoren dan.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Jebus4life schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:14:
[...]
Wat is eigenlijk de reden dat Saalbach/Hinterglemm en zo'n St. Anton zo duur geworden zijn? Is dat puur door de best wel grote hoeveelheid pistes rechtstreeks vanuit deze dorpen (aangevuld met de uitgestrektheid van de gebieden?) Want Saalbach ligt dan nog niet eens zo hoog (max 2000), dat heeft St Anton dan tenminste nog, die komen ruim boven de 2000 meter.
In mijn beleving van oudsher altijd al sjieke dorpen geweest. Het zoekt elkaar een beetje op: dure winkels trekt een bepaald publiek, wat weer sjieke restaurants en hotels doet komen en andersom.. St. Anton deelt natuurlijk ook weer het gebied met Lech, om maar een duur dorp te noemen.

Courchevel is ook zo'n oord: maar die doen ook aan marketing e.d. in Rusland. Daarom dat je daar regelmatig een prive-helicopter met een paar Russen ziet landen als je net een broodje foie gras zit te eten.

Was een keer in de zomer in Lech wandelen, lunchkaart in hutje op de berg: eten kon voor nog een redelijke prijs, fles wijn begon met 85 euro :+

[ Voor 10% gewijzigd door renegrunn op 12-01-2022 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/tzTdQcD/IMG-20220112-123304.jpg

Klammsee is ook een erg mooi winterlandschap momenteel: deel van het meer is zelfs bevroren :)

Naja dadelijk van hotel wisselen: Mayr naar Hansl waarschijnlijk, hopelijk is dit een uitzondering en moet ik volgende week niet weer van hotels wisselen :( Hotel Lukasmayr moet nu dus voor tien dagen dicht.

Veel skiërs bij Kaprun trouwens onderweg, ze zaten ook allemaal bij de bushalte hihi. Dus ik denk dat wij gewoon pech hebben, ze sluiten enkel hotels waar besmettingen plaatsgevonden heb vermoed ik zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Weissbier op 12-01-2022 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Deels ook gewoon de naam en de populariteit. Saalbach is verder niet chique ofzo, volgens mij.

Vergis je qua drukte niet in begin maart overigens. Delen van Duitsland (Hamburg) hebben dan vaak nog vakantie. Vanaf half maart wordt het echt rustiger, maar het is echt niet uitgestorven (het is by far de beste periode qua omstandigheden) en werkelijk alles is altijd nog open dan (als je niet ergens op 700m in Frankrijk zit natuurlijk).

Ik denk dat het qua drukte als volgt is (waarbij 100 stampvol is):
Week voor de kerstvakantie: 30
1e week kerstvakantie: 90
2e week kerstvakantie: 100
1e week na kerstvakantie: 70 (nog wat Duitsers)
Weken tot aan krokus: 50
Krokus: 80-90 (beetje afhankelijk van bestemming en verdeling)
Week na laatste krokus: 70
Daarna: 50-30 (langzaam afnemend)
Pasen: 70 (iig in de bestemming die je op voorhand boekt met Pasen, zoals gletschers)

Er zijn natuurlijk allerlei nuances op die lijstjes te maken, 100 in Zwitserland is leuker dan 100 in Oostenrijk (qua drukte), drukte in altijd drukke gebieden is minder erg dan veel drukte in normaal rustige gebieden, etcetera, maar zoiets is het denk ik wel.

Denk dat je een soortgelijke verhouding in prijzen ook wel terug ziet. Boeken in de vakanties heb ik geen ervaring mee, daarbuiten gewoon via de lokale sites.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larrylaffer
ZieMaar! schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:11:
Dan moet je naar San Cassiano skiën en dan de bus pakken bij Armentorola (oid). Maar dat is toch niet veel dichterbij dan Buffaure?

Wel mooie tocht, maar duurt ff. Is populair, dus wachten op de bus, maar met wat pech ook op de lift. Vooral doen met mooi weer! Zeker mooi!
Deze prachtige route gedaan vandaag met zijn 2en. Toch iets teveel verschil in niveau om met z'n allen dat hele stuk te jakkeren. 9u vertrokken, meest efficiënte route, korte wachttijden, wel bijna een uur lunch, 16u terug. Was het helemaal waard, prachtige afdaling, en door paardje uit het dal getrokken was toch wel echt de kers op de taart. Tof hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Top! Al geloof ik het niet zonder foto’s;).

De wachttijden zijn het grote risico, echt lastig is het niet, maar jullie moesten ook wel een eindje terug natuurlijk:).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• larrylaffer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQZqqdClyw9lUY1hU6x9I4I020E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xrNIo8Jd8qsYS4VJFwASYJMj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FfK7wsXAhDVb1iryfirvO5DUDwE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MaOSeRs0GgHqUjvbHUTgdl0m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vTj5qmxL7u-Gx83n_mOviCRmqXw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DblMl7srgzNiWMOj7nvY0Rqh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D6uyTwxUw7i3FMXJZW7lEtYYIT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ASYGmbzybazzDtYRv6U5cr5.jpg?f=fotoalbum_large

De top, afdaling, mede-sporters en 2 pk sleeplift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:18
Iemand ervaring met Snowboard meenemen met vliegen (KLM)?

Ik lees dit:

Ski's en snowboard

U kunt uw (water)ski- of snowboarduitrusting meenemen in plaats van een stuk ruimbagage zonder dat u hiervoor hoeft te reserveren. Het mag tot 300 cm zijn (lengte + breedte + hoogte) en mag tot 23 kg in Economy Class of 32 kg in Business Class wegen.

Een skiuitrusting mag alleen bestaan uit een paar ski's, een paar skistokken en een paar skischoenen. Een snowboarduitrusting mag alleen bestaan uit een snowboard en een paar snowboardschoenen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-10 18:08
Jumpman schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:35:

Ik lees dit:

Ski's en snowboard

U kunt uw (water)ski- of snowboarduitrusting meenemen in plaats van een stuk ruimbagage zonder dat u hiervoor hoeft te reserveren. Het mag tot 300 cm zijn (lengte + breedte + hoogte) en mag tot 23 kg in Economy Class of 32 kg in Business Class wegen.

Een skiuitrusting mag alleen bestaan uit een paar ski's, een paar skistokken en een paar skischoenen. Een snowboarduitrusting mag alleen bestaan uit een snowboard en een paar snowboardschoenen.
Geen idee of t klm was maar ja wel eens mn outfit meegenomen. Mn tas was wel te zwaar die trip dat was een issue maar de ski’s gingen zo mee. Wel vervoeren in een zak of laten sealen. Zorg ervoor dat er geen losse flappen aanzitten. Is dat wel zo dan sowieso laten sealen.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
Jumpman schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:35:

Ik lees dit:

Ski's en snowboard

Wat wil je weten? Het is gewoon inchecken net als normaal, maar je mag je ski/snowboard-tas daarna afgeven bij oversized luggage loket (vlakbij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 22:15

link_mario

Ofwa?

Weissbier schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 14:07:
[Afbeelding]

Klammsee is ook een erg mooi winterlandschap momenteel: deel van het meer is zelfs bevroren :)

Naja dadelijk van hotel wisselen: Mayr naar Hansl waarschijnlijk, hopelijk is dit een uitzondering en moet ik volgende week niet weer van hotels wisselen :( Hotel Lukasmayr moet nu dus voor tien dagen dicht.

Veel skiërs bij Kaprun trouwens onderweg, ze zaten ook allemaal bij de bushalte hihi. Dus ik denk dat wij gewoon pech hebben, ze sluiten enkel hotels waar besmettingen plaatsgevonden heb vermoed ik zo.
Is het hotel echt gesloten door overheidsingrijpen, want dat zou een nieuwe regel zijn voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
link_mario schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:57:
[...]

Is het hotel echt gesloten door overheidsingrijpen, want dat zou een nieuwe regel zijn voor mij?
Dat denk ik wel hoor: lijkt mij niet dat ze uit zichzelf 10 dagen de deuren sluiten hoor :X Geen enkel hotel zal uit zichzelf de deuren sluiten, daar zit zeker weten dwang achter. De lokale overheid zal ze wel gedwongen hebben de deuren te sluiten, zoals het in Nederland ook gebeurd.

Nederlanders die via TUI geboekt hadden, waren vooral bezig over geld terugkrijgen... men zou all-inclusive geboekt hebben. En Lukashansl zou een goedkoper hotel zijn? Naja ik ben allang blij dat ik enkel naar de overkant hoefde te verhuizen!

Het avondeten vond ik zelfs nog beter en het bier is hier ook goedkoper, alleen daar hebben die TUI gasten niets aan. Die gaan bij terugkomst in Nederland natuurlijk touwtrekken over die paar tientjes :+

Ontbijt was wel dik waardeloos: ik hoorde Nederlanders al klagen, dat het een skeer ontbijt was _O-

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/58hPcNm/IMG-20220113-101029.jpg

Hier nog een foto, met in het midden de skipiste van Zell am See: ik ga ervanuit dat dit Schmittenhöhe is?

[ Voor 10% gewijzigd door Weissbier op 13-01-2022 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zit even te kijken of het interessant is om met de bus naar Winterberg te gaan (vanaf Arnhem).
Winterbergbus.nl rijdt vanaf 5 februari.
EL Travel vanaf 29 januari.

Zijn er nog meer bedrijven die dagjes rijden? Voor 1 of 2 personen is dat best interessant.
Alleen de benzine voor een retourtje is namelijk al 140 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larrylaffer
ZieMaar! schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:11:
Maar dat is toch niet veel dichterbij dan Buffaure?
Ok, misschien laatste kans morgen. Hoe kom ik daar eigenlijk? Richting Passe Pordoi, dan omhoog naar Belvédère, gondel omlaag naar Alba/Penia, en dan cabine omhoog naar Ciampac? En... is dit echt de moeite waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Of het de moeite waard is voor je kan ik niet beoordelen :). Het is een leuk gedeelte en een leuk tochtje. Lagazuoi is mooier :).

Maar gewoon via de SR naar Arabba en daar skiën is ook mooi. Richting La Longia en die doen is ook mooi (en iets minder in de lift zitten). Col Rodella en dan truffelpasta eten bij Friedrich August is ook leuk :).

Kortom: het is mooi, maar niet mooier dan andere opties. Het was een suggestie voor een tochtje waarbij je iets verder van de SR af bent. Als je Val Gardena gezien hebt, een stuk van Alta Badia (toen je naar Lagazoui ging) ook, dan is of Val di Fassa of Arabba ook leuk, allemaal eigen karakter. Arabba iets uitdagender, Val di Fassa iets simpeler. Col Rodella of Buffaure is dan alletwee leuk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Weissbier
Vandaag naar Kitzheinhorn geweest, om uiteraard helemaal naar top te gaan gaan van 3000 meter: maar wat een gedoe zeg, eer je de top bereikt hebt. Dan heb drie tot vier keer moeten overstappen van lift....

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/NNg5dMK/1642090085005-01.jpg

Ik ben ook 1x naar Jungfrau in Zwitserland geweest, maar dat was toch een stuk praktischer. Boven op de top was het trouwens behoorlijk koud, dus na 5 minuten weer naar beneden gegaan. Het is wel geen goedkope grap eventjes de berglift in...

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/R2PcvM0/1642089612930-01.jpg

Wij doen dus niet skiën, maar hadden wel een Alpin Ski Pas welke geldig is in drie skigebieden. Maar Kitzheinhorn is zelf al enorm, dus dan moet je goed je best doen als je minimaal twee skigebieden met die kaart wilt bezoeken.

Was naar mijn mening een beetje onduidelijk hoe je nou helemaal naar de top kwam, dus inplaats om verder omhoog te gaan: gingen wij dus omlaag... ik dacht dat de 3K Connection ons omhoog zou brengen, maar zo schijnt die lift te heten |:( Wel mooie uitzichten vanuit die lift hoor :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/RyRFYs1/1642091080414-01.jpg

Uiteindelijk ondanks de verkeerde overstap toch nog op tijd de top behaald en wat een ongelooflijk mooi uitzicht heb je daar oOo

Ik klaag dan wel over de prijs van die Skipas ( € 48 voor uitslapers aka na 11:30 ) maar het is het wel echt waard, want je komt niet op een andere manier bovenop de berg. Dan maar een paar biertjes minder _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Weissbier Mooi hè, die berglandschappen! 8)

25 jaar (!) geleden was het uitzicht vanaf de Kitzsteinhorn ook al fantastisch hoor: ;)
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/3799/20274734281_03d1dd5c90_c.jpg
View from Kitzsteinhorn, Kaprun, Austria by Erik Haak, on Flickr

Maar om nou te zeggen dat het zo lastig is om helemaal naar boven te komen. Mwah... niet echt.

En zo ziet de Klammsee er uit, vanaf boven gezien, in de zomer:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/349/31265060164_2401cb56a9_c.jpg
AlexanderEnzingerWeg09 by Erik Haak, on Flickr

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 13-01-2022 20:24 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Weissbier schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 09:04:
[...]

Hier nog een foto, met in het midden de skipiste van Zell am See: ik ga ervanuit dat dit Schmittenhöhe is?
Da's idd de Schmittenhöhe, gezien vanaf Thumersbach.
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/2945/15400652255_578ba02f25_c.jpg
ZellamSeePano1 by Erik Haak, on Flickr

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
ehtweak schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:21:
@Weissbier Mooi hè, die berglandschappen! 8)

Maar om nou te zeggen dat het zo lastig is om helemaal naar boven te komen. Mwah... niet echt.
Ze hebben de Panorama Berglift gesloten, maar wij hadden natuurlijk wel een 1 jarige bij ons en volgens mij vonden die twee Oostenrijkse skiërs het niet zo leuk dat mijn dochter de hele tijd het huilen was :$ Die zaten bij ons in de skilift.

En met kinderwagen... dat ging tot zekere hoogte goed, maar net als gisteren bij de Klammsee blokkeerde hij weleens in de sneeuw. Er waren ook skiliften, die niet eens een poortje hadden voor een kinderwagen :X

Dus ik diverse malen de kinderwagen met dreumes over het poortje moeten tillen, waarbij ik 1x perongeluk ook zelf over het poortje stapte en daarna bij de skipas scande |:(

Maar ik las nog over een ongeluk dat in 2000 daar gebeurd is, dat is ook wel echt heftig geweest wat toen in die tunnel gebeurd is :-( En ik moest aan James Bond denken, die heeft weleens capriolen uitgehaald op zo'n skilift _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Weissbier schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:53:

Maar ik las nog over een ongeluk dat in 2000 daar gebeurd is, dat is ook wel echt heftig geweest wat toen in die tunnel gebeurd is :-( En ik moest aan James Bond denken, die heeft weleens capriolen uitgehaald op zo'n skilift _O-
Wikipedia: Brandkatastrophe der Gletscherbahn Kaprun 2 – Wikipedia

Wij waren daar toen net weg, net een week voordat het ongeluk plaatsvond. In de tien dagen daarvoor hadden we een prima skivakantie op de gletscher gehad!
Iedere dag heen & weer door de tunnel, bijeengepakt als sardientjes in een (trein)blik. Later besef je dan hoeveel mazzel je hebt gehad... :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-10 09:36
renegrunn schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:51:
[...]

Zal wel per eigenaar verschillen. Wij rijden morgen naar Sankt Gallenkirch, zojuist mail van de eigenaar van het appartementencomplex, welke onze paspoortnummers nodig was.
Wij waren in de kerstvakantie in Gaschurn en daar werd ons niets gevraagd. Enkel het 2G bewijs in het aparthotel, voor de skipas en in de restaurants.

Dan hadden we nog zo ons best gedaan om hier op tijd een boosterprik te krijgen.

Wel merkbaar minder volk op de pistes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
In Steiermark lijkt het wel lente: de sneeuw is al grootste deels weg, het is ook een stukje warmer daar. Overigens werkte mijn ruitensproeiers niet.... terwijl ik toch echt antivries ruitensproeier vloeistof in het reservoir heb zitten.

Ik vermoed dat sproeierkopjes gewoon bevroren waren, of dat ik de antivries te veel verdunt heb :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 16:11
Weissbier schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:53:
[...]

[...]
En met kinderwagen... dat ging tot zekere hoogte goed, maar net als gisteren bij de Klammsee blokkeerde hij weleens in de sneeuw. Er waren ook skiliften, die niet eens een poortje hadden voor een kinderwagen :X
[...]
Ben je nu serieus? 8)7 Het zijn skiliften en een kleine van 1 houdt je toch gewoon even vast in de laatste lift naar boven?
Maar ik las nog over een ongeluk dat in 2000 daar gebeurd is, dat is ook wel echt heftig geweest wat toen in die tunnel gebeurd is
En als je ooit in die trein/tunnel hebt gezeten krijg je het al helemaal benauwd. Dat moet verschrikkelijk zijn geweest.

Maar voor iemand die een staatsburger is van Oostenrijk komt je behoorlijk groen over eerlijk gezegd :P .

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Tibs schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:55:
[...]

Wij waren in de kerstvakantie in Gaschurn en daar werd ons niets gevraagd. Enkel het 2G bewijs in het aparthotel, voor de skipas en in de restaurants.

Dan hadden we nog zo ons best gedaan om hier op tijd een boosterprik te krijgen.

Wel merkbaar minder volk op de pistes.
Het zijn 2 dingen.
1) Om in te reizen heb je een booster en pcr test nodig. Die check zit bij de politie/douane
2) Als dat gelukt is (het inreizen), dan moet je een werkende QR code hebben voor 2G. Die laatste checken de hotels, restaurants en skiliften.

Tot slot hebben ze vaak je paspoortnr nodig voor de lokale gasten registratie. En tot slot, de grenscontroles bij Passau, Salzburg en Kufstein zijn Duitsland in en zijn nog een uitwas van de migratiecrisis :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weissbier
MrFl0ppY schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:46:
[...]

Ben je nu serieus? 8)7 Het zijn skiliften en een kleine van 1 houdt je toch gewoon even vast in de laatste lift naar boven?
Dat heb je fout: het zijn niet enkel skiliften hoor, ook bedoeld om toeristen om hoog te krijgen voor sightseeing. Ze hebben er zelfs een apart tarief voor, alleen na 11:30 is een skipas even duur als een retour ticket. Daarnaast weegt een kind van 1 jaar al best veel hoor, als je die de helft tijd zonder ondersteuning moet vasthouden :X
En als je ooit in die trein/tunnel hebt gezeten krijg je het al helemaal benauwd. Dat moet verschrikkelijk zijn geweest.

Maar voor iemand die een staatsburger is van Oostenrijk komt je behoorlijk groen over eerlijk gezegd :P .
Klopt ik weet het pas sinds een jaartje dat ik Oostenrijkse staatsburger ben, voorheen dacht ik enkel de Nederlandse nationaliteit te hebben ;) Stond bij de aanvraag van het kindergeld _O-

In Steiermark zijn de Oostenrijkers nog lastiger te verstaan, als in Salzburger Land: ik spreek juist Duits Duits en niet Oostenrijks Duits :-(

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/zSH9d1F/IMG-20220114-121001.jpg

Nog een plaatje uit Steiermark: duidelijk zichtbaar, dat er niet meer veel sneeuw op de bergen ligt. De auto gaf zelfs aan dat de buitentemperatuur 13 graden was, hij gaf zelfs 15 graden aan 8)7

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/YcCZs8c/IMG-20220114-100403.jpg

En bij de Zellersee was het vanmorgen behoorlijk mistig en het vroor nog steeds met -8 graden: wat een groot verschil, tussen twee deelstaten. In de ene deelstaat is het winterwonderland, terwijl het hier in Steiermark uitzicht als lente oOo

[ Voor 3% gewijzigd door Weissbier op 14-01-2022 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Dat heeft meer met de ligging van de dalen en de bergen en de afstand tot de alpenhoofdkam te maken dat de deelstaat ;). Google sowieso inversie maar eens.

13 graden is niet zo heel erg voor sneeuw (op de piste), zeker niet nu de zon nog niet zo hoog is. Voor winterse plaatsjes in het dal is het wel minder goed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:00
Iemand nog een tip voor een last minute Frankrijk voor aankomst volgende week zaterdag? Ons hotel heeft de boeking last-minute geannuleerd (iets met een epidemie)... Ik zoek veel voor weinig voor 4 personen in een fatsoenlijk en modern appartement :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
Het was het vandaag goed toeven in Silvretta Montafon. Vandaag zijn we begonnen aan de Hochjoch kant, leuk gebied! Qua covid maatregelen vind ik men hier strenger in vergelijking met Ötztal 4 weken geleden. Vandaag werden 2 meiden met een buff zonder pardon de lift geweigerd. Hoop gescheld en gedoe, maar ze zochten het maar uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gvIBEJCign8yHqACvXh3TlZJENo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EwS60H8WesgKWJNfIvmrRX1M.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door renegrunn op 15-01-2022 06:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:23

steveman

Comfortabel ten onder

Bijzonder trouwens, hoorde dat iemand ging stampij maken dat er teveel mensen in de gondellift waren (Cime Caron, valtho), en men moest bij hem vandaan blijven...

Echt wtf gast, de poortjes zorgen voor de dosering, en als je zo bang bent: blijf dan thuis of zo :?

M'goed, morgen weer op weg naar een heel stuk plattere aarde :/

En binnenkort eens gaan shoppen naar eigen snowboardschoenen. Na een nare highsider vanaf een supermotard heb ik m'n enkel wat gesloopt.

Zo krijg ik het nu al twee vakanties voor elkaar om in een snowboardschoen m'n enkel te verzwikken(!).

In Utrecht zit een speciaalzaak zag ik, eens kijken of ze daar iets hebben dat wat stijver is en afzonderlijke boa-sluit-units heeft voor de voet en enkel/onderbeen. Want als ik met zo'n huur-burton met één zo'n ratel (topsysteem verder trouwens) de boel flink strak draai knel ik vooral m'n voeten ernstig af.

Alternatief is altijd fakie rijden :+

@ZieMaar! :X

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Nee het alternatief is skiën ;).

Niet dat dat nou per se pijnloos is met verkeerd materiaal…

[ Voor 50% gewijzigd door ZieMaar! op 14-01-2022 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
steveman schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:54:
Bijzonder trouwens, hoorde dat iemand ging stampij maken dat er teveel mensen in de gondellift waren (Cime Caron, valtho), en men moest bij hem vandaan blijven...

Echt wtf gast, de poortjes zorgen voor de dosering, en als je zo bang bent: blijf dan thuis of zo :?
Naja in Kitzheinhorn moest je ook gewoon de berglift/skilift delen met vreemden, gelukkig kon je wel nog enigszins afstand houden. Maar als je hoort hoeveel Nederlanders besmet van Wintersport teruggekomen zijn, dan vermoed ik toch dat er redelijk wat momenten zijn dat de maatregelen maar half gevolgd worden :+

In het hotel waren het vooral de Nederlanders, die ons een slechte naam geven: telkens zonder mondkapje in de ontbijtzaal rondlopen, of van oeps vergeten. Waar wij nu zitten in Graz, echter geen Nederlander of überhaupt andere hotelgasten te bekennen |:(

Het ontbijtbuffet was zelfs vervangen door tafelservice en wij zaten daar een uur en hebben enkel personeel gezien, maar geen andere gasten. PS weet iemand of er vlak over de grens bij Oostenrijk/Italië nog wat valt te beleven? Ik heb het idee dat het een niemandsland is, met enkel piepkleine dorpjes _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berpie74
  • Laatst online: 15:26
https://skiinformatie.nl/...-van-virusvariantenlijst/

Als het waar is, is het goed nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
Het zal de laatste fase voor vertrek zeker wat minder chaotisch maken. Als de uitslag een beetje lang duurt ben je zelfs al onderweg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tibs
  • Laatst online: 14-10 09:36
renegrunn schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:27:
Het was het vandaag goed toeven in Silvretta Montafon. Vandaag zijn we begonnen aan de Hochjoch kant, leuk gebied! Qua covid maatregelen vind ik men hier strenger in vergelijking met Ötztal 4 weken geleden. Vandaag werden 2 meiden met een buff zonder pardon de lift geweigerd. Hoop gescheld en gedoe, maar ze zochten het maar uit.
Wij gingen ook skiën in Silvretta Montafon en merkten dat de lifties er inderdaad telkens correct op wezen als een mondmasker niet gedragen werd op de liften. Bij ons deed iedereen het telkens mooi aan voor ze op de liften gingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:57
Wij zijn van 4-1 t/m 9-1 wezen skiën In Sankt Johann in Tirol. (3-1 booster en toch vrij, dus gaan! )En daar moest je in elke (dorp) restaurant en berghutje je QR code laten zien. Als je maar de 3/3 vaccinatie had, scannen deden ze niet.
Bij de skiliften controleerden ze op mondmaskers. Wel werd het bakje bij de gondel tijdens drukte goed vol gedouwd en afstand van 1m deden ze ook niet veel op uit in de rij. Er was een skileraar die dit probeerde aan te geven/regelen, maar tevergeefs, veel skiërs en het personeel gondel had er geen boodschap aan.
Wij zijn nu bijna een week thuis, 3x test gedaan voor de zekerheid, en we hebben tot nu toe geen klachten.
Was lekker even er tussenuit! Vooral in het begin vreemd om in een restaurant te zitten of te winkelen.
11-3 staat er nog een weekje gepland naar Maria Alm, wat hopelijk door kan gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door DeBaroN op 15-01-2022 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:57
Wij zijn allebei toe aan nieuwe helmen en brillen. Mijn vriendin zit te denken aan een helm met vizier. Wij hebben hier geen ervaring mee.
Nu heb ik hier wat door zitten lezen.
https://www.topsnowshop.n...9n%20keer%20goed%20zitten.

Maar mensen hier nog met goed advies? Misschien al een bepaalde helm.

[ Voor 4% gewijzigd door DeBaroN op 15-01-2022 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
steveman schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:54:

M'goed, morgen weer op weg naar een heel stuk plattere aarde :/

En binnenkort eens gaan shoppen naar eigen snowboardschoenen. Na een nare highsider vanaf een supermotard heb ik m'n enkel wat gesloopt.

Zo krijg ik het nu al twee vakanties voor elkaar om in een snowboardschoen m'n enkel te verzwikken(!).

In Utrecht zit een speciaalzaak zag ik, eens kijken of ze daar iets hebben dat wat stijver is en afzonderlijke boa-sluit-units heeft voor de voet en enkel/onderbeen. Want als ik met zo'n huur-burton met één zo'n ratel (topsysteem verder trouwens) de boel flink strak draai knel ik vooral m'n voeten ernstig af.

Alternatief is altijd fakie rijden :+

@ZieMaar! :X
Dubbel boa for life!
Tip: pas veel verschillende merken
Het merk bepaald de fit meer dan het type. Zo zal ik nooit in Burtons kunnen... En is Flow en Nitro voor mijn voeten gemaakt.

Enige nadeel: mijn Flow schoenen uittrekken is net zo'n gedoe als het uittrekken van skischoenen :+ maar ze zitten heerlijk :D

Enne... Altijd fakie rijden is niet eens zo'n slecht idee. Voor een cursus zowel goofy als regular moeten leren boarden... En nu kan ik beide even goed. En dat is echt superhandig. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ZieMaar! schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:55:
Nee het alternatief is skiën ;).

Niet dat dat nou per se pijnloos is met verkeerd materiaal…
Er zijn ook hardboots voor snowboarden.
Alles beter dan ski's :+
spoiler:
4 jaar geskied, ook best leuk hoor. Maar tis geen snowboarden.... Meer een backup-plan voor als ik oud ben en nog met de kids mee wil komen :+
Pagina: 1 ... 12 ... 43 Laatste