We houden het in de gaten maar ik ga er vanuit dat de boel dicht gaat tot het hoogseizoen gaat starten. De geruchten van "open op 17 december, dicht na de weihnachtsferien" gaan al sinds het instellen van de vorige lockdown.Weissbier schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:37:
Ze weten trouwens wel echt de spanning vast te houden in de Oostenrijkse media: waarschijnlijk zal er morgen pas iets duidelijk worden, over eventuele nieuwe maatregelen in Oostenrijk. Ik lurk al een dag op het Wintersport forum, maar ik hoop dat het bij geruchten blijft!
Mocht Oostenrijk in lockdown gaan, dan wordt het maar aan de Duitse kant een accomodatie boekenNabij Passau heb ik al iets gevonden: dan ben je zowel dicht in de buurt van Tsjechië en Oostenrijk.
Tot nu toe wordt er in de pers vooral gesproken over een lockdown door mensentekort: de zgn. K1 contacten (volgens mij zijn dat de "nauwe contacten" in NL) moeten in quarantaine en daardoor zijn er te weinig mensen voor de pistedienst/liftdienst/skileraren/hotels...etc.