[Vakantie] Het Grote Wintersport-topic! Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 11 ... 42 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 13:07

link_mario

Ofwa?

Weissbier schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:37:
Ze weten trouwens wel echt de spanning vast te houden in de Oostenrijkse media: waarschijnlijk zal er morgen pas iets duidelijk worden, over eventuele nieuwe maatregelen in Oostenrijk. Ik lurk al een dag op het Wintersport forum, maar ik hoop dat het bij geruchten blijft!

Mocht Oostenrijk in lockdown gaan, dan wordt het maar aan de Duitse kant een accomodatie boeken :+ Nabij Passau heb ik al iets gevonden: dan ben je zowel dicht in de buurt van Tsjechië en Oostenrijk.
We houden het in de gaten maar ik ga er vanuit dat de boel dicht gaat tot het hoogseizoen gaat starten. De geruchten van "open op 17 december, dicht na de weihnachtsferien" gaan al sinds het instellen van de vorige lockdown.

Tot nu toe wordt er in de pers vooral gesproken over een lockdown door mensentekort: de zgn. K1 contacten (volgens mij zijn dat de "nauwe contacten" in NL) moeten in quarantaine en daardoor zijn er te weinig mensen voor de pistedienst/liftdienst/skileraren/hotels...etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Waah schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 06:06:
[...]

Beide werken. Ik heb beide, en beide lukt.
Dankjewel :)
Wel de internationale gebruiken met coronacheck natuurlijk.
Uiteraard. Maar ik gebruik liever de Nederlandse app, wie weet wat die Franse app allemaal (niet) doet op gebied van privacy.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:26

ZieMaar!

Moderator General Chat
Flexibel blijven is belangrijk. In het laagseizoen kan dat ook prima. Wij boekten nooit lastminute, we wisten altijd vrij ver van te voren waar we heen gingen. Ik vond dat leuk, ik zocht fotoreportages op, zocht de mooiste pistes op, bekeek hoe de zon door het gebied heen bewoog etcetera. Nu kan je je minder vastpinnen op een bestemming, dus kijk ik per vakantie wat de opties per land zijn.

Voor december (het voorseizoen) was dat:
a) Oostenrijk. Goed weer en weinig sneeuw: Ski Arlberg. Goed of slecht weer en veel sneeuw: Ski Amadé
b) Italië. Kronplatz. Maakt weer en/of sneeuw niet voor uit, is altijd goed
c) Frankrijk. Geen optie ivm deel van het land al vakantie
d) Zwitserland. Geen optie, ivm deel van het land al vakantie

Het was eerst a, toen b en toen weer lastminute a. Dat zorgde bij mij voor een beetje stress, maar niet heel erg. Mijn vriendin had er meer last van. Zodra je op de piste staat ben je wel alles vergeten, merkten we allebei. Dat helpt voor de volgende keer

Voor half/eind maart hebben we al weer een vergelijkbaar lijstje:
a) Italië. Breuil Cervinia, al dan niet icm Pila
b) Frankrijk. Serre Chevalier, of bij wat kouder weer misschien Mauriënne vallei
c) Zwitserland. Arosa Lenzerheide (wel lastiger qua onze accomodatie wensen) of Val d'Anniviers
d) Oostenrijk. Schladming, of misschien Ski Arlberg

Ik zorg voor lijstjes met potentiële accommodaties (maar boek niet alles op voorhand om er dan 3 te annuleren), zorg dat ik de gebieden ken etcetera. Maw: ik heb gewoon mijn voorpret verdubbeld :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-06 22:24
Ik heb het losgelaten. Met corona(zeker Omikron) is het echt onmogelijk plannen: ik heb nog 3 potentiële weken voorzien en het zal super last minute beslist worden:

29/01-05/02 - Met vriendengroep
19/02-26/02 - Met de vriendin
12/03-19/03 - Back-up datum voor als beiden niet zouden doorgaan... Want ik wil toch echt op de latten staan...

Ik plan mijn agenda rond die weken om die waar mogelijk vrij te houden, en kan hopelijk een dag of 3 of voorhand definitief de knoop doorhakken en hopelijk nog iets leuks te boeken. Met mijn vrienden komt dat wel goed, de primaire eis zal zijn "hopelijk regent het niet binnen en is er verwarming", dan gaat het toch puur om de sfeer en het skiën. Als ik wil boeken voor mij en mijn vriendin zijn de eisen bizar genoeg wat hoger :+

[ Voor 4% gewijzigd door Jebus4life op 05-01-2022 11:06 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-06 08:32

thechib12

aka ChiB

Ik ga (hopelijk) over 2 weken voor de eerste keer skiëen. Ik ga dan ook lessen moeten volgen. De club waar ik mee ga kan het allemaal al dus ik zal dat in mijn eentje moeten doen. Heeft iemand suggesties voor goede ski-scholen in Zillertal arena? Ik ben jong en redelijk sportief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-03-2022
Eerste Oostenrijkse deelstaat schijnt nieuwe maatregelen tijdens een persconferentie, medegedeeld te hebben. Het gaat hier om Burgenland, een volgens een gebruiker van het wintersport forum een niet relevante deelstaat voor wintersporters :+

Komt erop neer dat ze extra gaan testen en vaccineren, er is niets gezegd over een lockdown of dergelijke. Dus dat klinkt hoopvol in iedere geval, alleen wat de andere deelstaten gaan doen is nog onbekend.

https://burgenland.orf.at/stories/3137198/
Was die GECKO-Tagung mit den Landeshauptleuten und der Bundesregierung am Donnerstag angeht, so sagte Doskozil, er glaube nicht, „dass man über Lockdowns sprechen wird“. Eher werde über die aktuellen Quarantänebestimmungen gesprochen werden. „Aber natürlich muss man sagen: Niemand kann vorhersehen, wie sich diese Omikron-Variante in den nächsten Wochen auswirken wird und ob es zu einem Lockdown kommen wird.“
Citaat van Krone.at van de Landeshauptmann Hans Peter Doskozil van Burgenland, soort minister president van de deelstaat.

[ Voor 38% gewijzigd door Weissbier op 05-01-2022 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
thechib12 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:07:
Ik ga (hopelijk) over 2 weken voor de eerste keer skiëen. Ik ga dan ook lessen moeten volgen. De club waar ik mee ga kan het allemaal al dus ik zal dat in mijn eentje moeten doen. Heeft iemand suggesties voor goede ski-scholen in Zillertal arena? Ik ben jong en redelijk sportief.
Als het de eerste keer is maakt het echt niets uit. Misschien wel, ook in het laagseizoen, vast reserveren. Skileraren vallen bij bosjes uit door de verplichte quarantaine.

Als je het geld er voor overhebt, kan je privéles nemen. Voegt in het begin niet zoveel toe, maar geeft wel meer flexibiliteit qua verzamelplaats en starttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario

link_mario

Ofwa?

thechib12 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:07:
Heb het zelf geleerd bij een (Nederlandse) skischool in Gerlos, Gerlos Totaal.

Tip is wel om een skischool in je eigen dorp (Zell/Gerlos/Koningsleiten) te zoeken aangezien je pre-covid redelijk vroeg bij de lift werd verwacht. Skien is nog geen optie (de verbindingen zell-gerlos en gerlos-koningsleiten zijn respectievelijk rood en zwart, wat voor een beginner te lang duurt cq gewoon gevaarlijk is) naar het volgende dorp.

Was zelf erg tevreden over Gerlos Totaal in 2017!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-06 17:26
Ik ga binnenkort ook voor een trip naar Oostenrijk. Aangezien ik prima in een huisje van vrienden in quarantaine kan kies ik daar liever voor. Lekker nog 5 dagen relaxt werken met zicht op de bergen, dan PCR-test doen en dan een weekje skiën. Ik kan alleen nergens vinden waar ik die quarantaine kan registreren? Of krijg ik bij de grensovergang gewoon een stempel in mijn paspoort en is het gewoon zo simpel dat ik dan niet binnen 5 dagen een hotel of skipas kan krijgen?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Moet je niet zo'n PLF oid invullen?

Maar waarom zou je in quarantaine gaan? De booster kan je toch wel hebben voor die tijd (vanuit de aanname dat je dat wil, if not, dan snap ik dat je in quarantaine gaat).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weissbier
BugBoy schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 14:40:
Of krijg ik bij de grensovergang gewoon een stempel in mijn paspoort en is het gewoon zo simpel dat ik dan niet binnen 5 dagen een hotel of skipas kan krijgen?
Nee want Oostenrijk maakt deel uit van Schengen-Zone: dus je krijgt geen stempel in paspoort, ook niet als je de grenspolitie ervoor smeekt :+

Je moet gewoon vooraf je reis registeren zoals @ZieMaar! al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:23

Nhz

DVNTR

Weissbier schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:54:
[...]

Nee want Oostenrijk maakt deel uit van Schengen-Zone: dus je krijgt geen stempel in paspoort, ook niet als je de grenspolitie ervoor smeekt :+

Je moet gewoon vooraf je reis registeren zoals @ZieMaar! al aangeeft.
Proof in terms of the 2-G rule
Entry into Austria is only possible with a valid vaccination or recovery certificate or a medical certificate thereof. These documents must be issued in Latin script in German or English.
Met 'valid vaccination or recovery certificate' wordt hier dan toch de QR code bedoeld? Of moet je nog meer kunnen laten zien dan de QR-code van je 3e prik (2e prik in het geval van een eerste Janssen) en een QR code van je PCR test?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Nederland staat op lijst van virus variantgebieden vooralsnog: zou gek zijn als ze ons morgen eraf halen, want dat zou naar mijn mening nu geen logische zet zijn. Maar voor inreizen moet je dus kunnen aantonen dat je een boosterprik gekregen hebt, dat gaat gewoon met die internationale QR-Code die je na de prik krijgt.

Ik ga er vanuit dat QR-Code van de PCR test voldoende is, aangezien er alle persoonlijke informatie in staat die ze nodig hebben.

PS ik las net dat er nu plotseling 10.000 besmettingen zijn in Oostenrijk. In Oostenrijk zijn sommige burgers ook boos, dat er nog steeds zoveel vluchten uit het buitenland landen. Zo'n vliegtuig lijkt mij echt een besmettingsgevaar, daarom mijden wij al bijna 2 jaar het vliegtuig. Oh Nederland heeft er 24.000 dus 10.000 valt nog wel mee en wij zitten in lockdown 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Weissbier op 05-01-2022 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:27
Weissbier schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:45:
Nederland staat op lijst van virus variantgebieden vooralsnog: zou gek zijn als ze ons morgen eraf halen, want dat zou naar mijn mening nu geen logische zet zijn. Maar voor inreizen moet je dus kunnen aantonen dat je een boosterprik gekregen hebt, dat gaat gewoon met die internationale QR-Code die je na de prik krijgt.

Ik ga er vanuit dat QR-Code van de PCR test voldoende is, aangezien er alle persoonlijke informatie in staat die ze nodig hebben.

PS ik las net dat er nu plotseling 10.000 besmettingen zijn in Oostenrijk. In Oostenrijk zijn sommige burgers ook boos, dat er nog steeds zoveel vluchten uit het buitenland landen. Zo'n vliegtuig lijkt mij echt een besmettingsgevaar, daarom mijden wij al bijna 2 jaar het vliegtuig. Oh Nederland heeft er 24.000 dus 10.000 valt nog wel mee en wij zitten in lockdown 8)7
Ja maar het virus kreeg in NL met kerst even vrij, dus mocht je wel bij elkaar op bezoek :+

Maar, inderdaad, als ik het sentiment nu einde dag lees in de Oostenrijkse kranten, dan ziet het er niet goed uit. Ik ga er vanuit dat ik voor volgende week om mag gaan boeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weissbier
renegrunn schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:55:
[...]

Ja maar het virus kreeg in NL met kerst even vrij, dus mocht je wel bij elkaar op bezoek :+

Maar, inderdaad, als ik het sentiment nu einde dag lees in de Oostenrijkse kranten, dan ziet het er niet goed uit. Ik ga er vanuit dat ik voor volgende week om mag gaan boeken.
Ja en de bezoekregeling was een advies en zelfs Hare Koninklijke Hoogheid Prinses Amalia, lapte dat advies en haar laars en gaf een mooi verjaardagsfeestje in haar achtertuin :+

Sinds de feestdagen heeft mijn dochter en ik ook een verkoudheid te pakken, echter vorige week donderdag nog getest. Dus dat is toch geen corona godzijdank, want dan gaat je vakantie dus ook niet door :(

Een neefje heeft ons uitgerekend aangestoken op tweede kerstdag, waarna hij zelf met zijn moeder nog naar de 1e hulp is moeten gaan. Aangezien zijn immuunsysteem door de kankerbestrijding, niet erg goed werkt.

Ik denk dat Oostenrijk ondanks de hogere cijfers toch niet overgaat tot een lockdown, omdat er juist minder mensen in de ziekenhuizen belanden. Maar aan die clusters moeten ze denk ik wel iets aan gaan doen.
Zuletzt hat sich bereits abgezeichnet, dass es unter anderem um eine Änderung der Quarantäneregeln gehen wird, nicht aber um Maßnahmen wie einen neuerlichen harten Lockdown. Sowohl aus den Ländern als auch aus der Wirtschaftskammer mehrten sich die Rufe nach einer Lockerung der Quarantäneregeln für Kontaktpersonen, damit nicht das ganze Land stillsteht.
Met google translate:
▶️ Recent is duidelijk geworden dat o.a. de quarantaineregels worden gewijzigd, maar geen maatregelen zoals een nieuwe harde lockdown. Er kwamen steeds meer oproepen vanuit zowel de deelstaten als de Kamer van Koophandel voor een versoepeling van de quarantaineregels voor contactpersonen zodat het hele land niet stil komt te liggen.

Bron

[ Voor 25% gewijzigd door Weissbier op 05-01-2022 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLice88
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-06 22:25
Hallo mede-tweakers / wintersport fanaten,

Binnenkort staat er een vakantie gepland naar Zell am See van 19 Feb t/m 26 Feb met familie.
Allen booster gehad dus het feest kan wat ons betreft doorgaan. Ik las dat het nog wel afwachten is wat er donderdag? op een persconferentie in Oostenrijk word besloten. We gaan het zien in ieder geval.

Maar ik kwam hier eigenlijk met een vraag: Heeft iemand hier nog een aanrader wat betreft skischool/les voor een kleine groep van 5 in de omgeving van Zell am see?

Zelf had ik bijvoorbeeld dit al gevonden in Kaprun:
https://www.ski-kaprun.com/nl/boeking/familie-skileraar/

Alvast bedankt voor je eventuele reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
5 man, ongeveer hetzelfde niveau? Dan gewoon priveleraar boeken. Al die gebieden kennen prijsafspraken, dus maakt niet uit waar je boekt. Wel reserveren, er is lerarentekort. als de niveau ver uiteen lopen wordt priveles lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLice88
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-06 22:25
Bedankt voor je reactie. 4 hebben hetzelfde beginner niveau (als in: wel eens in snowworld geweest) 1 heeft 1 wintersport beleefd maar parallel skiën is in de echte beginfase.
Verder zijn er 2 gevorderden mee waaronder ikzelf.

Ik dacht dus de 4 beginners samen op les. Die andere persoon met de gevorderden mee en een X aantal uren zelf 'les' geven op de piste. Leek mij de handigste oplossing dan.

Verder lees ik steeds dat dit dé site is voor skiles boekingen?: www.checkyeti.com
Daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
SLice88 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:01:
Bedankt voor je reactie. 4 hebben hetzelfde beginner niveau (als in: wel eens in snowworld geweest) 1 heeft 1 wintersport beleefd maar parallel skiën is in de echte beginfase.
Verder zijn er 2 gevorderden mee waaronder ikzelf.

Ik dacht dus de 4 beginners samen op les. Die andere persoon met de gevorderden mee en een X aantal uren zelf 'les' geven op de piste. Leek mij de handigste oplossing dan.

Verder lees ik steeds dat dit dé site is voor skiles boekingen?: www.checkyeti.com
Daar ervaring mee?
Gewoon ter plaatste boeken, nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
renegrunn schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:22:
[...]

Gewoon ter plaatste boeken, nog nooit problemen mee gehad.
Ik zou, als je aan de vakantie gebonden bent, dit seizoen wel rechtstreeks boeken, maar niet pas als je ter plaatse bent. 1 skileraar besmet = hele huis in quarantaine en dan gaat het hard, heel hard qua beschikbaarheid.

Dat is nu het grootste Corona probleem, leraren en ander seizoens personeel dat bij elkaar woont en (dus) in quarantaine moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
ZieMaar! schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:18:
[...]

Ik zou, als je aan de vakantie gebonden bent, dit seizoen wel rechtstreeks boeken, maar niet pas als je ter plaatse bent. 1 skileraar besmet = hele huis in quarantaine en dan gaat het hard, heel hard qua beschikbaarheid.

Dat is nu het grootste Corona probleem, leraren en ander seizoens personeel dat bij elkaar woont en (dus) in quarantaine moeten.
Voor mij des te meer reden om ter plaatse boeken, dan weet je nl direct of het door zal gaan of niet :+
Anders kun je weer achter je geld aan bij 1 of andere boeking-site..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
renegrunn schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 19:40:
[...]

Voor mij des te meer reden om ter plaatse boeken, dan weet je nl direct of het door zal gaan of niet :+
Anders kun je weer achter je geld aan bij 1 of andere boeking-site..
Ik denk dat in populaire gebieden je het risico loopt achter het net te vissen…En ik bedoelde wel rechtstreeks bij de skischool, gewoon ff mailen/bellen en betalen bij aankomst. Die tussen bureautjes voegen hier idd niets toe.

En als beginner zonder les, da’s wel wat onhandig, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-06 17:26
ZieMaar! schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:41:
Moet je niet zo'n PLF oid invullen? Maar waarom zou je in quarantaine gaan? De booster kan je toch wel hebben voor die tijd (vanuit de aanname dat je dat wil, if not, dan snap ik dat je in quarantaine gaat).
Ben er achter inderdaad. Het is inderdaad een PTC invullen. Moet even kijken of ik het gedoe er voor over heb, maar je blijft prikken halen als je nog op vakantie wil. Dat begint me eigenlijk langzaam tegen te staan. Heb straks twee extra "vakantie" prikken gehad en deze is hooguit 6 maand geldig, dus dit zomer mag je weer.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:28
Vanmiddag om 14.00u is er een persconferentie met livestream mbt maatregelen in Oostenrijk.

https://liveblog.tt.com/4...601d593f516414545092b29cc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Ik ben nog nooit zo geïnteresseerd in een Corona persconferentie geweest: wij hebben de koffers al klaar staan, om overmorgen te vertrekken.

Voor de wintersporter is het nu wel echt een goede periode om naar Oostenrijk te gaan, i.t.t. kerst sneeuwt het nu wel en dus ligt er straks verse sneeuw op de pistes B) Het weerbericht heb ik al een beetje in de gaten gehouden, maar op die pistes is het nu wel echt koud :X

Gelukkig hebben wij voor de kleine muis een compleet wintersport pak gekocht, dus mochten wij de Schmittenhöhe op gaan: niet om te skiën, maar gewoon voor uitzicht en sneeuwpret :) Maar grote kans dat je overal sneeuw tegen komt, de komende dagen 8)

Deze ANWB video ga ik dus maar keer op keer kijken en wellicht, vandaag of morgen nog even oefenen hoe je de sneeuwkettingen om de auto legt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• link_mario

link_mario

Ofwa?

Weissbier schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:06:
Ik ben nog nooit zo geïnteresseerd in een Corona persconferentie geweest: wij hebben de koffers al klaar staan, om overmorgen te vertrekken.

Voor de wintersporter is het nu wel echt een goede periode om naar Oostenrijk te gaan, i.t.t. kerst sneeuwt het nu wel en dus ligt er straks verse sneeuw op de pistes B) Het weerbericht heb ik al een beetje in de gaten gehouden, maar op die pistes is het nu wel echt koud :X

Gelukkig hebben wij voor de kleine muis een compleet wintersport pak gekocht, dus mochten wij de Schmittenhöhe op gaan: niet om te skiën, maar gewoon voor uitzicht en sneeuwpret :) Maar grote kans dat je overal sneeuw tegen komt, de komende dagen 8)

[YouTube: Hoe leg je sneeuwkettingen om? 🎿🛷⛷| ANWB Wegenwachttip]

Deze ANWB video ga ik dus maar keer op keer kijken en wellicht, vandaag of morgen nog even oefenen hoe je de sneeuwkettingen om de auto legt.
Altijd goed om even te oefenen, niks zo vervelend als met koude handen en natte knieen zitten te frotten.
Echter, als je naar Zell gaat kom je niks tegen waar echt kettingen nodig zijn, tenzij je in een mega sneeuwdump beland maar daar ziet het niet naar uit komende dagen.
Tip: dunne handschoenen waar je mee kunt werken en stuk karton om op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clef
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-05 11:47
Pfoe.. ik heb de laatste posts met veel interesse gelezen. Ik ben duidelijk niet de enige die komende week gaat!

Nu was ik het Einreiseformular van Oostenrijk aan het invullen (wat dus blijkbaar moet), maar ik kom op een gegeven moment op het punt waar in aanvink dat ik mn vaccinaties gehad heb. Vervolgens zegt de applicatie dat registratie dus niet nodig is.

Doe ik nu iets verkeerd of hoeft het dus inderdaad niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pUtMPILhCpA4lOXiajnPuxTm08E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V3lG1VDOpDEpHRLdU0ozIMdH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schilderstape
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:12
Het Einreiseformulier is volgens mij alleen nodig als je na binnenkomst in quarantaine gaat (moet). Met een booster en negatieve test is dat niet het geval, dus zal het formulier ook niet nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-06 11:05
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FIZNhgJWUAQ0eU3?format=png&name=small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clef
schilderstape schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:35:
Het Einreiseformulier is volgens mij alleen nodig als je na binnenkomst in quarantaine gaat (moet). Met een booster en negatieve test is dat niet het geval, dus zal het formulier ook niet nodig zijn.
Ja blijkbaar. Wij kregen het door van de reisorganisatie, dus het verbaasde me. Maar het lijkt dus inderdaad niet nodig.

Sneeuwkettingen zijn wel een goede. Ik kwam er gisteren achter dan mn huidige kettingen niet onder mn nieuwe auto pasten, dus moest nog snel nieuwe bestellen :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
Clef schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:11:
[...]
Sneeuwkettingen zijn wel een goede. Ik kwam er gisteren achter dan mn huidige kettingen niet onder mn nieuwe auto pasten, dus moest nog snel nieuwe bestellen :|
Daar kom je inderdaad liever niet pas op de berg achter :+

Ik heb enkel auto's van hetzelfde merk gehad (wel ander model), maar altijd nieuwe kettingen nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:14
renegrunn schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:16:
[...]

Ik heb enkel auto's van hetzelfde merk gehad (wel ander model), maar altijd nieuwe kettingen nodig gehad.
Kettingen gaan ook niet op merk maar op bandenmaat en die zijn bij elk nieuw model altijd groter en breder. :D

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
LordSinclair schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:17:
[...]

Kettingen gaan ook niet op merk maar op bandenmaat en die zijn bij elk nieuw model altijd groter en breder. :D
Uiteraard, maar wilde enkel ook aangeven dat de kans inderdaad zo goed als zeker is dat je bij een nieuwe auto andere kettingen nodig zult zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clef
renegrunn schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 10:16:
[...]

Haha nee inderdaad, dat zou wel echt iets voor mij zijn.

De kettingen die ik al heb waren geschikt voor een hele reeks bandenmaten, maar net niet degene die ik nu nodig heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weissbier
Hier een overzicht van de verkeersdienst Salzburger Land, daar staat precies aangegeven op welke wegen een winterkettingplicht geldt. In Zell am See in ieder geval niet en daar rij ik zondag naartoe, als straks om 14 uur goed nieuws komt uit Oostenrijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJGizbo
Betaald:

https://www.telegraaf.nl/...open-tot-duizenden-euro-s

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 0% gewijzigd door DJGizbo op 06-01-2022 11:56 . Reden: Members only + opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Nu online

[YouTube: Hoe leg je sneeuwkettingen om? 🎿🛷⛷| ANWB Wegenwachttip]

toen ik die combi van 'we gaan de schmittenhohe op' en de video over sneeuwkettingen in je posting zag, dacht ik direct aan deze: :+

https://www.wintersport.n...st-op-skipiste-in-ehrwald

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:14

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

DVNTR

Samenvatting van de nieuwe maatregelen in Oostenrijk.

https://www.derstandard.a...nfrastruktur-zu-schuetzen

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Nu online
weinig nieuws voor de wintersporter eigenlijk. voornamelijk maatregelen voor eigen publiek. Verwachting volgens het liveblog 15k pos test/dg volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Maskertje ook buiten op (als je geen afstand kan houden, dus in de praktijk waarschijnlijk op parkeerplaatsen ed?). That's it ?

[ Voor 4% gewijzigd door ZieMaar! op 06-01-2022 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
brothermaynard schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:52:
[...]

weinig nieuws voor de wintersporter eigenlijk. voornamelijk maatregelen voor eigen publiek. Verwachting volgens het liveblog 15k pos test/dg volgende week.
Ja ik vind het opvallend dat hier (nog) niet wordt over gesproken. Juist omdat dit zo'n heet hangijzer was / is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Nu online
renegrunn schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 14:53:
[...]

Ja ik vind het opvallend dat hier (nog) niet wordt over gesproken. Juist omdat dit zo'n heet hangijzer was / is.
https://derstandard.at/pe...text?ref=live_red_content

de nachtrace in flachau is afgelast op grond van de hoogste incidentie oostenrijk (264 personen nu, maar kleine dorpjes allemaal), waarbij het blog meldt dat het grootste deel van de 'zieken' eigenlijk klachtenvrij zijn. Als dat voor (bijv) >60-70% van alle cases geldt, dan snap ik wel dat 15k niet per se indrukwekkend is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weissbier
Dus geen lockdown: kan ik mijn werkgever direct bellen, dat ik maandag niet beschikbaar ben oOo Die belde mij een uur geleden, of ik maandag kon komen werken :+

Nu tot zaterdag niet meer over Oostenrijk praten, want de vrouw wordt er helemaal gek van >:) En snel dat hotel in Neurenberg geboekt, voordat andere mij voor zijn hehe.

PS halen jullie ook de wieldoppen van de auto? Mocht je sneeuwkettingen moeten gebruiken, dan kan dat niet in combinatie met wieldoppen heb ik begrepen.

[ Voor 16% gewijzigd door Weissbier op 06-01-2022 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larrylaffer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16:53
Over 2 uurtjes testen, en dan (hopelijk) morgen vroeg de auto in naar Italië. Is me wel flink spannend geworden dit jaar. Normaal gesproken maken we een overnachting in Oostenrijk, maar dat kan nu dus niet. We moeten dus voor 18u de Italiaanse grens over zijn, en maar hopen op weinig trammelant onderweg. Zoals de Fernpas bijvoorbeeld...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Waarom doe je dan niet morgenochtend een antigeen Test? Ook zag ik zelfs iets anders laatst, een zelf test constructie met certificaat. Of ga je al vroeg rijden?

Als je over de brenner gaat, dat doe ik zelf altijd via München. Het is me de mogelijke ellende (ik weet niet of t morgen nog sneeuwt) van de fernpass niet waard…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Of in iedere geval later in de avond: ik weet niet hoelang het tot de Italiaanse grens is rijden? Maar is dat bij ideale omstandigheden niet al gauw 10 uur? Dan woon ik in zuiden des land, dus als je ergens uit de Randstad komt rij je natuurlijk nog langer.

Als je om 8 uur vertrekt, haal je het maar net of juist niet op tijd. Ik weet niet hoe je gezinssituatie is: maar mijn vrouw houdt zich nooit aan mijn strakke planning, dus vaak vertrekken wij nog later ook helaas.

Zelf ben ik nu begonnen met voorbereidingen: wieldoppen van de voorste wielen gedemonteerd en hoedenplank uit de auto, want de belemmerd juist de bagageruimte in de hoogte. Die hoedenplank zit namelijk meestal in de weg, wanneer je grote koffers mee neemt.

En natuurlijk ook nog even de bandenspanning verhogen, aangezien de auto volledig geladen gaat worden en daar een hogere bandenspanning bij hoort. Anti-vries ruitensproeier vloeistof en dergelijke staan ook al klaar: veiligheid hesjes en verbandtrommel/gevarendriehoek, heb ik 365 dagen per jaar in de auto. Ik heb zelfs twee verbandtrommels, de originele die bij de auto hoort is verlopen... zit echter ook de gevarendriehoek bij :+

[ Voor 22% gewijzigd door Weissbier op 06-01-2022 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:24
Weissbier schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:46:
hoedenplank uit de auto, want de belemmerd juist de bagageruimte in de hoogte. Die hoedenplank zit namelijk meestal in de weg, wanneer je grote koffers mee neemt.
Bedenk wel wat er dan gebeurd bij een noodstop of onverhoopte klapper.... Zo worden nekken gebroken als er niets meer is om de koffers tegen te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weissbier
Dennisdn schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 07:48:
[...]

Bedenk wel wat er dan gebeurd bij een noodstop of onverhoopte klapper.... Zo worden nekken gebroken als er niets meer is om de koffers tegen te houden.
Ik ben niet van plan om de koffers hoger te leggen, dan tegen de rugleuning van de achterbank. Dat was niet de reden om de hoedenplank te verwijderen: de reden is dat het met hoedenplank lastig is, om alles netjes in de kofferbak te leggen.

Aan een bagagenet heb ik nog nagedacht, maar zolang ik niet hoger dan de rugleuning de bagage in de kofferbak leg. Lijkt mij dat niet nodig: bagage op de stoelen zet ik altijd vast met de riem. Wordt sowieso puzzelwerk bij het inpakken van de auto, gisteren ben ik al eventjes met een meetlint wezen meten :+

Wij nemen een grote koffer mee en een cabine formaat koffer, die je normaalgesproken mee het vliegtuig ik mag nemen. De opvouwbare kinderwagen/buggy die gaat dan op de voorstoel, omdat er anders in de kofferbak geen ruimte meer zou zijn.

Dit is de 1e keer dat wij twee weken op vakantie gaan, want meestal is het hooguit een midweek en dan hebben wij 1 grote koffer voor ons gehele gezinnetje. Exclusief nog een paar kleine rugzakken, die je wel kwijt krijgt in de auto.

Een dakkoffer komt bij ons dus niet op de auto, al zou dat wel een oplossing zijn aan het gebrek aan bagageruimte. Maar wij redden het wel zonder, omdat er slechts twee volwassenen en een baby van 1 jaar in de auto zitten. Met drie volwassenen zou ik niet genoeg bagageruimte gehad hebben, in mijn A-segment auto.

Het is roeien met de riemen die je hebt hoor, al is de auto voor zijn segment best wel ruim hoor. Wij gaan dus niet op vakantie met een Toyota Aygo ofzo :+

[ Voor 42% gewijzigd door Weissbier op 07-01-2022 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:44
Normaalgesproken ga ik naar Oostenrijk op wintersport maar ik heb het idee dat Frankrijk op het moment net wat soepeler is qua maatregelen. (correct me if I'm wrong). Weet er iemand leuke beginner gebieden in Frankrijk? Mijn vriendin heeft pas 1 jaartje op de ski's gestaan en is wat angstig dus ik wil graag een zo makkelijk mogelijk gebied. Mag zeker ook een kleiner gebied zijn. 't plan is om de eerste week van februari te gaan.

Zelf dacht ik aan La Bresse maar ben er nog niet van overtuigt. Ver rijden vind ik eigenlijk geen issue overigens zolang ik niet 3 keer moet stoppen voor een PCR test onderweg. Het testen zelf vind ik geen probleem maar dat plannen daaromheen dat vind ik niet thuishoren in een vakantie. Tijdens een zomervakantie boek ik ook nooit iets van een rondleiding o.i.d. want dan moet ik op een bepaalde tijd ergens zijn. Dat is gewoon niets voor mij.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-06 14:25
Voor de mensen die nog gaan skiën: Koop een buff(met of zonder filter laat ik aan jezelf)
Dat ge-eikel met een mondkapje op en af doen bij de skilift: Handschoenen uit, helm af, mondkapje op. Als je boven bent weer omgekeerd.
Je mondkapje de hele dag aan je oren laten hangen onder je helm doet ook goed zeer. Een buff met specifieke kenmerken wordt in veel skigebieden (in Frankrijk) althans geaccepteerd als alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-06 12:24
Clifdon schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:29:
Zelf dacht ik aan La Bresse maar ben er nog niet van overtuigt. Ver rijden vind ik eigenlijk geen issue overigens zolang ik niet 3 keer moet stoppen voor een PCR test onderweg. Het testen zelf vind ik geen probleem maar dat plannen daaromheen dat vind ik niet thuishoren in een vakantie. Tijdens een zomervakantie boek ik ook nooit iets van een rondleiding o.i.d. want dan moet ik op een bepaalde tijd ergens zijn. Dat is gewoon niets voor mij.
Ik kom al jaren (nou ja, in 2020/2021 natuurlijk niet...) in dat gebied van La Bresse Hohneck. Voor beginners is dat een hartstikke leuk gebied, maar ook met wat ervaring is het nog steeds tof. Niet in het weekend gaan, want dan staat half Parijs daar op de piste.

Gastronomie in de regio is ook erg goed. Je merkt dat je tegen de Elzas en Duitsland aan zit, dus gewoon een eerlijk bord ietwat boers eten. Zonder de arrogantie van de Fransen uit het zuiden. :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
timmert26 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:47:
Voor de mensen die nog gaan skiën: Koop een buff(met of zonder filter laat ik aan jezelf)
Dat ge-eikel met een mondkapje op en af doen bij de skilift: Handschoenen uit, helm af, mondkapje op. Als je boven bent weer omgekeerd.
Je mondkapje de hele dag aan je oren laten hangen onder je helm doet ook goed zeer. Een buff met specifieke kenmerken wordt in veel skigebieden (in Frankrijk) althans geaccepteerd als alternatief.
Als je FFP2 moet dragen kan dat niet altijd, helaas. Ik had kapjes besteld die je achter je hoofd vast kon maken, of die minder strak zitten, dan ging eigenlijk prima!

@Clifdon La Bresse blinkt niet echt uit in sneeuw zekerheid toch? Zeker als rijden niet uitmaakt, zou ik misschien wel doorrijden naar de ‘echte’ Alpen. Misschien een deelgebied je van PDS? La Norma?

Qua regels: alles is (dan) 2G en ik denk vaak ook booster. Het verschil is of je moet testen voor binnenkomst, maar daar kan nog zoveel in veranderen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:54
timmert26 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:47:
In Oostenrijk dan weer niet van wat ik begrepen heb. Heb ze wel besteld, maar nog niet binnen (thanks Buff :-( ). In de cabineliften was het al dat je een FFP2 masker op moest. Hoorde van anderen dat zo'n Buff niet wordt geaccepteerd, ondanks het filter. Voor stoeltjesliften met kap geldt hetzelfde. Liften zonder kap kon het wel, maar ik twijfel of dat sinds de wijziging van de maatregelen gisteren nog hetzelfde is.

Mijn MacGuyver-oplossing is een tiewrap langs het koordje van de helmbevestiging bij de oorbedekking van de helm. Dan laat je bij het afknippen van de tiewrap nog een klein stukje zitten in de richting naar achteren. Kun je daar zo de lussen van het mondkapje achter haken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

Hompu schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:56:
[...]

In Oostenrijk dan weer niet van wat ik begrepen heb. Heb ze wel besteld, maar nog niet binnen (thanks Buff :-( ). In de cabineliften was het al dat je een FFP2 masker op moest. Hoorde van anderen dat zo'n Buff niet wordt geaccepteerd, ondanks het filter. Voor stoeltjesliften met kap geldt hetzelfde. Liften zonder kap kon het wel, maar ik twijfel of dat sinds de wijziging van de maatregelen gisteren nog hetzelfde is.

Mijn MacGuyver-oplossing is een tiewrap langs het koordje van de helmbevestiging bij de oorbedekking van de helm. Dan laat je bij het afknippen van de tiewrap nog een klein stukje zitten in de richting naar achteren. Kun je daar zo de lussen van het mondkapje achter haken.
Bij Zillertal Arena inderdaad de gondels en stoeltjesliften met kap een fp2 masker verplicht.

Ik haalde hem uit m’n zak, deed hem voor m’n mond en schoof m’n buff er over zodat hij bleef zitten. Werkte prima.

Bij elk skipas verkoop punt, werden voor eur 4,-, plastic clips verkocht die je aan je helm kon bevestigen. Aan die clips kunnen dan de touwtjes van je masker. Werkt ook prima.

(Ben btw nergens aangesproken als ik het vergat. In de regel dus deed ik overal een buff. In het zeldzame geval dat er meer mensen in de gondel zaten deed ik het fp2)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Let wel op: in Oostenrijk zijn de masker regels nu strenger. Buiten als je geen afstand kan houden, moeten ze ook op (dus in alle liften). Ik denk dat de controle ietsje strenger gaat worden (denk dat die liftmaatschappijen niet zoveel risico willen lopen op uit de hand lopen.

Ik ben hem overigens een keer vergeten en werd daar, heel netjes, op geattendeerd. De oplossing met FFP2 dmv buff op zijn plek vasthouden zag ik ook wel, vooral bij wat jongere mensen. Het gros had hem gewoon continu vast (denk aan de oren, maar door de helm kan je dat niet zien).

Ik deed overigens elke dag een nieuwe op én had een reserve bij me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weissbier
Ik heb sowieso respect voor mensen die met een mondkapje gaan skiën: die ondingen droeg ik al op het werk, tijdens de 1e periode dat deze verplicht was gesteld door de Nederlandse regering. Met mondkapje voelt wel veiliger dan zonder, dus ik draag ze graag :Y

Lijkt mij niet zo fijn om met mondkapje te gaan sporten hoor, wanneer ik harder deed werken i.p.v. langzaam dan werd het mij hondsbenauwd met die mondkapjes. Bij Kufstein momenteel een behoorlijke file zo te zien, ik was mijn reisroute nog 1x na het lopen :+

In Duitsland heb je diverse tankstations die letterlijk naast de Autobahn liggen, maar je moet wel echt de Autobahn afrijden. Misschien handige tip voor de reizigers onder ons, die nog met dinosap rijden >:) Deze JET ligt direct naast de A3 en dan is het nog 600km tot Avanti tankstation in Kufstein waar je voor € 1,289 per liter tankt 8)

Wat een verschil met Nederland, hier betaal je bij het goedkoopste tankstation € 1,90 per liter E10 en in Oostenrijk hebben ze schijnbaar nog steeds Super E5, waar je sowieso meer km's per liter uithaalt :) Van dat geld dat je overhoudt kun je lekker een Schnitzel van gaan eten :Y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-06 22:24
Naar aanleiding van dit artikel heeft mijn vriendin ook gewoon een paar knoopjes aan onze helm gemaakt.
https://skiinformatie.nl/...le-en-goedkope-oplossing/

Nog niet praktisch kunnen gebruiken, maar het voelde erg comfortabel bij het even uittesten thuis.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:44
ZieMaar! schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:54:
Als je FFP2 moet dragen kan dat niet altijd, helaas. Ik had kapjes besteld die je achter je hoofd vast kon maken, of die minder strak zitten, dan ging eigenlijk prima!
Welke zijn dat en waar heb je die besteld?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb met de 3D printer klemmetjes geprint die om de bandjes van je helm gaan. daar kan ik dan het masker achter haken zonder dat de helm af hoeft. (alleen nog even kijken of dat met handschoenen aan ook lukt)

Zojuist PCR getest, nu fingers crossed dat deze vanavond negatief terugkomt en dan morgen naar Oostenrijk scheuren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nhz

Nhz

DVNTR

Ik doe even een schaamteloze link naar mijn eigen reactie. Hier zit ook een hoop kennis die wellicht niet in dat andere topic langs komt.

Het gaat over Janssen + hersteld van Corona. Ik lees tegenstrijdige dingen hierover. Is er iemand die weet hoe dit in elkaar zit?
Nhz in "Vakanties 21/22: maatregelen in het buitenland"

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
GeleFles schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:58:
Ik heb met de 3D printer klemmetjes geprint die om de bandjes van je helm gaan. daar kan ik dan het masker achter haken zonder dat de helm af hoeft. (alleen nog even kijken of dat met handschoenen aan ook lukt)

Zojuist PCR getest, nu fingers crossed dat deze vanavond negatief terugkomt en dan morgen naar Oostenrijk scheuren!
Ik heb die klemmetjes ook, maar dus niet gebruikt. Denk dat ze wel goed werken met strakkere maskers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJGizbo
Jebus4life schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:47:
Naar aanleiding van dit artikel heeft mijn vriendin ook gewoon een paar knoopjes aan onze helm gemaakt.
https://skiinformatie.nl/...le-en-goedkope-oplossing/

Nog niet praktisch kunnen gebruiken, maar het voelde erg comfortabel bij het even uittesten thuis.
Ik had dit vorige week ook en werkte perfect! Ik zag trouwens ook mensen met jeans knopen in het zachte gedeelte (oorpads), leek me ook wel comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

Nhz schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 10:07:
Ik doe even een schaamteloze link naar mijn eigen reactie. Hier zit ook een hoop kennis die wellicht niet in dat andere topic langs komt.

Het gaat over Janssen + hersteld van Corona. Ik lees tegenstrijdige dingen hierover. Is er iemand die weet hoe dit in elkaar zit?
Nhz in "Vakanties 21/22: maatregelen in het buitenland"
Reken op gedoe als men ziet dat je een 2/2 hebt ipv 3/3.

Ik zal zo de tekst van ons hotel copy+pasten. Ik gaf bij de eigenaresse aan dat een 1/1 + 2/2 ook een booster kon zijn itt een 1/2+2/2. Dus een 3/3 is niet leidend.

Alsof ik water liet branden. Ze snapte er niks van en was klaar met alle maatregelen.

[hotel tekst dump]
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Laatst online: 18:54
Cai schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:34:
[...]

[hotel tekst dump]

***members only***
Even voor de zekerheid: in ieder geval geldt voor Nederland dat de PCR-test niet ouder mag zijn dan 48 uur (in plaats van de 72 uur die het hotel vermeldt).

Edit: geldt dus voor al die Annex-1 landen.

[ Voor 6% gewijzigd door Hompu op 07-01-2022 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
F*ck ik krijg net een mailtje van het hotel in St Urban, die gaan vanwege Corona dicht en dus is mijn boeking van 16 januari tot 21 januari geannuleerd. Nu hopen dat ze netjes mijn aanbetaling terug boeken....

Ik ga als ik in Oostenrijk heb, gewoon een ander hotel voor die data zoeken. Waar in Oostenrijk maakt weinig uit :+ Er lijkt mij in iedere geval geen sprake van een algemene lockdown in Kärnten. Dat heb ik even snel nagekeken ;)

Ansich zou ik ook wel een week Tsjechië willen doen, alleen daar kon ik geen geschikte accommodaties vinden. Slovenië hetzelfde verhaal... gelukkig gaat Zell am See wel gewoon door. Morgen vertrekken wij en zondag komen wij aan in Zell am See :)

[ Voor 35% gewijzigd door Weissbier op 07-01-2022 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Laatst online: 09:40
zijn er mensen die heer gebruik maken van het Ski Garantie plan van bijv. Daka en De Wit schijndel?

Je koopt dan voor de kinderen voor bijv. 250/300 een hele set (schoenen/skis/stokken)
vervolgens als je hem na 1 jaar inlevert krijg je 60% terug en na 2 jaar 40%.
Op deze wijze ski je altijd op "nieuw/jong" spul...

Als je elke 2 jaar een nieuw setje doet kost het je (na eerste aanschaf) gem. 80 euro per jaar. Gelijkwaardig aan huren, maar dan weet je wel zeker dat je goed spul hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Karinthië heeft dus wel een gedeeltelijke lockdown website van deze deelstaat. Blijkbaar is de Nachtgastronomie en Aprés Ski gesloten.
Schutzmaßnahmen:
Derzeit gilt ein Verbot für Nachtgastronomie & Après Ski!
Wel grappig dat je nog steeds gewoon accommodaties in Karinthië kunt boeken, zelfs het hotel dat mij al mailde dat ze dicht moesten is voor precies dezelfde data nog te boeken...

[ Voor 10% gewijzigd door Weissbier op 07-01-2022 16:36 . Reden: Verwarring over Nachtgastronomie ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Nachtgastronomie en apresski is toch overal dicht, al sinds de lockdown?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weissbier
Ah men bedoeld daar geen hotelovernachtingen mee |:( Dan is Karinthië toch nog een optie _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• larrylaffer
We zijn inmiddels aangekomen in Italië zonder gedonder. Antigeen test nog 1,5 uur geldig, nergens controle, zelfs in (overnachtings) hotel niet. Om de een of andere reden heeft de navigatie ons niet via de Fernpas gestuurd dus we hebben netjes de aanwijzingen via de Achensee gevolgd en dat ging prima. Ietswat vertraging maar was zeer relaxed rijden. Morgen nog ietsje verder en dan op ons dooie gemak inchecken en ski pas halen en een flinke pizza eten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larrylaffer
ZieMaar! schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:36:
Waarom doe je dan niet morgenochtend een antigeen Test? Ook zag ik zelfs iets anders laatst, een zelf test constructie met certificaat. Of ga je al vroeg rijden?
We zijn vanmorgen om 7.15 vertrokken. We konden gisteren niet later testen want we hebben het ergens gratis kunnen doen en dat was tot max 18.15u. Maar we komen er prima mee weg deze keer. Gelukkig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:02

JB

Cédric roelt!

ZieMaar! schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 09:14:
Let wel op: in Oostenrijk zijn de masker regels nu strenger. Buiten als je geen afstand kan houden, moeten ze ook op (dus in alle liften). Ik denk dat de controle ietsje strenger gaat worden (denk dat die liftmaatschappijen niet zoveel risico willen lopen op uit de hand lopen.

Ik ben hem overigens een keer vergeten en werd daar, heel netjes, op geattendeerd. De oplossing met FFP2 dmv buff op zijn plek vasthouden zag ik ook wel, vooral bij wat jongere mensen. Het gros had hem gewoon continu vast (denk aan de oren, maar door de helm kan je dat niet zien).

Ik deed overigens elke dag een nieuwe op én had een reserve bij me.
Dit kan ik beamen. Ze lopen langs de rijen en spreken mensen aan als ze niet (juist) hun FFP2 masker dragen.

Hier gewoon met clips aan de helm. Easy peasy. Lukt zelfs met handschoenen aan om ‘m uit de jas te halen te halen en te haken.

Gewoon 10m voor de lift stoppen, ding op en aansluiten.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Laatst online: 09:40
JB schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:32:
[...]
Dit kan ik beamen. Ze lopen langs de rijen en spreken mensen aan als ze niet (juist) hun FFP2 masker dragen.

Hier gewoon met clips aan de helm. Easy peasy. Lukt zelfs met handschoenen aan om ‘m uit de jas te halen te halen en te haken.

Gewoon 10m voor de lift stoppen, ding op en aansluiten.
Wat voor clips gebruik je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Zelf uitgeprint met 3D printer;

https://www.thingiverse.com/thing:5165544

Even aanpassen naar de breedte bandje per helm. Paar reserven mee voor de kids.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Vermoeiend zeg, naar een nieuwe accommodatie zoeken voor de 3e week van januari: ik had juist uit vele hotels, een accommodatie uitgekozen en nu mag ik weer opnieuw zoeken :O

Ik ben er maar eentje tegen gekomen waar ik van zeg: daar wil ik wellicht wel een weekje blijven namelijk Hotel der Paternwirt, iemand daar weleens verbleven? Het ziet er heel mooi uit die sauna met uitzicht op de berg 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:51

Zewatanejo

Fine Thanks!

Clifdon schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 08:29:
Normaalgesproken ga ik naar Oostenrijk op wintersport maar ik heb het idee dat Frankrijk op het moment net wat soepeler is qua maatregelen. (correct me if I'm wrong). Weet er iemand leuke beginner gebieden in Frankrijk? Mijn vriendin heeft pas 1 jaartje op de ski's gestaan en is wat angstig dus ik wil graag een zo makkelijk mogelijk gebied. Mag zeker ook een kleiner gebied zijn. 't plan is om de eerste week van februari te gaan.

Chatel?

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
Dacht ik ook aan. Daarnaast, dorpje om de hoek, La Chapelle d'abondance (zelfde skipas) ook bij uitstek een beginners-gebied! Het maakt wel onderdeel uit van Portes du Soleil, maar is niet aaneengesloten. Ik ben er een keer of 2 geweest, altijd super rustig ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xah0Jx9gITROr1YuzsH7Z8X8k4g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hbaPElnnHgjLEhcRK4OgQw9X.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door renegrunn op 07-01-2022 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clifdon
renegrunn schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 21:54:
[...]

Dacht ik ook aan. Daarnaast, dorpje om de hoek, La Chapelle d'abondance (zelfde skipas) ook bij uitstek een beginners-gebied! Het maakt wel onderdeel uit van Portes du Soleil, maar is niet aaneengesloten. Ik ben er een keer of 2 geweest, altijd super rustig ook.

[Afbeelding]
Potverdrie ik wordt gewoon emotioneel van die foto. Oh wat zou ik graag weer een keer lekker buiten aan het wintersporten zijn. En dan het liefst zonder mondkapgedoe etc. Wat mis ik die tijden.

Bedankt voor de tips btw mbt Frankrijk. Ik ben al wel wat wijzer door geworden. Of het ook echt gaat lukken om wat te boeken en of de regels ons dan nog accepteren dat is natuurlijk gissen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
Clifdon schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:59:
[...]

Potverdrie ik wordt gewoon emotioneel van die foto. Oh wat zou ik graag weer een keer lekker buiten aan het wintersporten zijn. En dan het liefst zonder mondkapgedoe etc. Wat mis ik die tijden.
Gewoon gaan dan. Snap dat sentiment echt niet. Mensen willen 1000+ km rijden voor wintersport, zich in 5 lagen kleding bedekken. Maar even een mondkapje opdoen in de lift en skibus? Nee dan ga ik niet meer 8)7

Vandaag laatste dagje in Grand Domaine. Mooie week gehad met afwisselend een lekkere laag sneeuw, en zonnige straalblauwe dagen.

Corona-app wel gecheckt bij de lift soms. Een sjaal wordt ook gedoogd als mondkapje. Zelf 2 clipjes laten 3d printen voor aan de helm. Dan ist helemaal gemakkelijk.

Wie deze week naar Frankrijk gaat treft het. Mooie laag sneeuw gevallen deze week! Hier zo'n 40cm extra wel. En het sneeuwt vandaag nog flink door!

[ Voor 8% gewijzigd door Waah op 08-01-2022 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE|IA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 01-03-2022
Ik kom net terug van Aosta, Pila en nog even in Breuil Cervinia geweest.

Wat een prachtige gebieden en dorpjes om te wintersporten. Eigenlijk in heel die regio is het super.

Qua sneeuw was het de afgelopen weken
wat droog maar dat zal vast weer komen. En qua weer eigenlijk voornamelijk blauwe luchten. Ik was tot nu alleen bekend met Frankrijk en Oostenrijk maar ik moet zeggen dat Italië mij misschien nog wel meer bevalt(ook qua sfeer in de dorpjes)

Komend jaar hopelijk een keuze maken tussen skiën (1x gedaan) of sbowboarden(3 jaar gedaan) en dat is Snowworld op niveau te brengen.

Breuil-Cervinia :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XhwaeBdtIJxOk3lRIXA9SS5kG7A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ttn6V9ZlILtBAsP8TC5uftL.jpg?f=fotoalbum_large

Pila :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ehF4i1LlpfPgkHIdrZxZGZy74Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F4BYlwPjjhHZF7f2zbT6L3lh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door AMARONE|IA op 08-01-2022 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clifdon
Waah schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 11:00:
[...]

Gewoon gaan dan. Snap dat sentiment echt niet. Mensen willen 1000+ km rijden voor wintersport, zich in 5 lagen kleding bedekken. Maar even een mondkapje opdoen in de lift en skibus? Nee dan ga ik niet meer 8)7

Vandaag laatste dagje in Grand Domaine. Mooie week gehad met afwisselend een lekkere laag sneeuw, en zonnige straalblauwe dagen.

Corona-app wel gecheckt bij de lift soms. Een sjaal wordt ook gedoogd als mondkapje. Zelf 2 clipjes laten 3d printen voor aan de helm. Dan ist helemaal gemakkelijk.

Wie deze week naar Frankrijk gaat treft het. Mooie laag sneeuw gevallen deze week! Hier zo'n 40cm extra wel. En het sneeuwt vandaag nog flink door!
Snap je reactie maar zo bedoelde ik t niet. Ik wordt niet alleen tegen gehouden door Covid. Maar kan ook niet altijd vakantie krijgen. Eerste week feb dus wel. En m’n vriendin werkt in de ouderenzorg en helaas neemt die de regeltjes heel serieus en het liefst doet ze nog een beetje extra :'(. Dus als er een reisbeperking is neemt zij het op als reisverbod. Alleen gaan lijkt me dan weer vrij saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
@AMARONE|IA Mooi is het daar hé :). Ik ben er nu 3 keer geweest (Cervinia), waarvan 2 dagen Pila. Ik herinner me die oude stoeltjeslift ook, die heeft niet echt toegevoegde waarde, zeker als het iets drukker is. Beter even iets naar beneden skiën en dan een snelle lift pakken :).

Eind maart ga ik, waarschijnlijk, weer die kant op. Ik heb nu een mooi nieuw appartement geboekt (3 chalets in Cervinia), maar misschien boek ik nog om naar Aosta, om dan Courmayeur, La Thuile etc ook goed mee te kunnen nemen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weissbier
Wat is het mooi over de Autobahn rijden: plotseling zie je overal sneeuw, dus het is echt een uitstekende moment om nu te vertrekken. Alleen die vliegtuigen bij Frankfurt am Main zijn behoorlijk afleidend in het verkeer, hebben die geen onzichtbaarheidsfunctie ofzo?

Wel goed voor de stemming die uitzichten vanaf de autosnelweg 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• larrylaffer
We hebben onze Dolomiti Superski pas net proberen te activeren in de app en dat werkt naar behoren. Dat wil zeggen dat we vanaf morgen 6 dagen gaan knallen. Ik ben intens gelukkig op het moment. 2 lange jaren moeten wachten... wat een genot! 🥰

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE|IA
ZieMaar! schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:16:
@AMARONE|IA Mooi is het daar hé :). Ik ben er nu 3 keer geweest (Cervinia), waarvan 2 dagen Pila. Ik herinner me die oude stoeltjeslift ook, die heeft niet echt toegevoegde waarde, zeker als het iets drukker is. Beter even iets naar beneden skiën en dan een snelle lift pakken :).

Eind maart ga ik, waarschijnlijk, weer die kant op. Ik heb nu een mooi nieuw appartement geboekt (3 chalets in Cervinia), maar misschien boek ik nog om naar Aosta, om dan Courmayeur, La Thuile etc ook goed mee te kunnen nemen...
Ja klopt, die stoeltjeslift is meer om als beginner misschien een stuk te pakken en je kan er heerlijk in de zon een biertje drinken.

Courmayeur zijn we ook geweest, heel leuk dorpje. Meteen ook maar even de Skyway gepakt(duur) maar het was het waard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IKVOYpCeqLEWdEpEFDdFy1pEhLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vvgoonX7BmDggrOV9LJGEJdF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
larrylaffer schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 16:53:
We hebben onze Dolomiti Superski pas net proberen te activeren in de app en dat werkt naar behoren. Dat wil zeggen dat we vanaf morgen 6 dagen gaan knallen. Ik ben intens gelukkig op het moment. 2 lange jaren moeten wachten... wat een genot! 🥰
Waar zit je en welke deelgebieden ga je bezoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larrylaffer
ZieMaar! schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:04:
[...]

Waar zit je en welke deelgebieden ga je bezoeken?
We zitten in Wolkenstein vlak aan de Saslong, gaan sowieso de hele Sella Ronda doen, Alta Badia eens goed verkennen, maar niet meer naar de Marmolada. Erg jammer, maar het is te ver van ons hotel verwijderd om er een relaxte dag van te maken. Laatste keer 2 uur moeten wachten om weer boven te komen waardoor de hele terugtocht een grote race tegen de klok was geworden.

[ Voor 0% gewijzigd door larrylaffer op 08-01-2022 17:43 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-06 15:30
Vandaag afgereisd naar Westendorf Oostenrijk. Geen problemen / controles gehad bij de grens. In de kroeg / hotel word er om een QR code gevraagd.

Al met al dikke pret hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
BP14 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:33:
Vandaag afgereisd naar Westendorf Oostenrijk. Geen problemen / controles gehad bij de grens. In de kroeg / hotel word er om een QR code gevraagd.

Al met al dikke pret hier
En morgen bij de skipas verkoop ook nog QR en dan geht’s los :). Have fun.
larrylaffer schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 17:22:
[...]

We zitten in Wolkenstein vlak aan de Saslong, gaan sowieso de hele Sella Ronda doen, Alta Badia eens goed verkennen, maar niet meer naar de Marmolada. Erg jammer, maar het is te ver van ons hotel verwijderd om er een relaxte dag van te maken. Laatste keer 2 uur moeten wachten om weer boven te komen waardoor de hele terugtocht een grote race tegen de klok was geworden.
Gebruik de SR vooral om de andere delen te verkennen! Ski eens naar Buffaure, pak de mooie uitdagende afdalingen van Arabba, etcetera. Veel leuker dan de SR zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weissbier
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hf8wmNL/20220108-185504.gif

Winterwonderland 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
Clifdon schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:34:
[...]

Snap je reactie maar zo bedoelde ik t niet. Ik wordt niet alleen tegen gehouden door Covid. Maar kan ook niet altijd vakantie krijgen. Eerste week feb dus wel. En m’n vriendin werkt in de ouderenzorg en helaas neemt die de regeltjes heel serieus en het liefst doet ze nog een beetje extra :'(. Dus als er een reisbeperking is neemt zij het op als reisverbod. Alleen gaan lijkt me dan weer vrij saai.
Ah ja dan snap ik het heel goed. :D
Alleen lijkt me ook niet zo'n succes nee.

Wat dat betreft, is iedereen het wel eens over dat we graag er allemaal vanaf willen zijn :+

Nu de bus in op weg naar huis vanaf wintersport. 1 iemand uit de bus is positief getest en blijft achter in quarantaine. De rest van de groep mag mee.

Wat vinden jullie? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ik kom er net vandaan. Vanochtend zonder sneeuwkettingen weggeraakt. Bergafwaarts gaat makkelijker :+ Anderen die omhoog wilden, kwamen de berg niet op door die verse laag, behalve een 4x4 met wat moeite :)

Members only:

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weissbier
JB schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:12:
[...]

Ik kom er net vandaan. Vanochtend zonder sneeuwkettingen weggeraakt. Bergafwaarts gaat makkelijker :+ Anderen die omhoog wilden, kwamen de berg niet op door die verse laag, behalve een 4x4 met wat moeite :)

***members only***
Ik zit nu nabij Neurenberg, de gif moet ergens tussen Hessen en Beieren genomen zijn: die heb ik gestolen van mijn vrouw O+ Net trouwens de testuitslag van de GGD binnen B)

Godzijdank negatief, als die positief was geweest hadden wij weer kunnen omkeren en terug naar huis. Maar schijnbaar krijg je de uitslag via de GGD binnen 12 uur, dus je hoeft echt geen 24 uur te wachten. Waarom een commercieel bedrijf betalen als je de PCR test al via de belasting betaald :+

Het was wel niet praktisch: ik had de afspraak om 9:15 en mijn vrouw om 9:45 op dezelfde locatie. Dus ik ben 2x gereden met een auto die al bijna volgepakt was, gelukkig heb ik geen dakkoffer. Anders was het wel heel duidelijk geweest dat wij kwamen testen voor onze reis >:)

Mijn accommodaties liggen allemaal in het dal, dus ik verwacht niet dat de sneeuwkettingen gebruikt gaan worden. Ik ben ook echt niet van plan om zoals in de Grand Tour, met de auto van de piste af te gaan hoor :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renegrunn
JB schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:12:
[...]
Bergafwaarts gaat makkelijker :+
Tot zover de theorie ;)

Jaren geleden terug naar huis, geloof van Val Thorens, in lange stoet auto's tijdens hevige sneeuwval in verstandig tempo de berg af. Uiteraard kwam er NL'se mafkees in zijn A6 voorbij geklapt, die het allemaal te traag vond gaan. Niet veel later: file... Je kunt het bijna raden, ligt die A6 in de greppel, met z'n sneeuwkettingen naar binnen om de as geslagen _/-\o_ Die man is zelden zoveel uitgelachen in z'n leven, vrijwel iedereen bleef even staan kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

renegrunn schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 20:44:
[...]

Tot zover de theorie ;)

Jaren geleden terug naar huis, geloof van Val Thorens, in lange stoet auto's tijdens hevige sneeuwval in verstandig tempo de berg af. Uiteraard kwam er NL'se mafkees in zijn A6 voorbij geklapt, die het allemaal te traag vond gaan. Niet veel later: file... Je kunt het bijna raden, ligt die A6 in de greppel, met z'n sneeuwkettingen naar binnen om de as geslagen _/-\o_ Die man is zelden zoveel uitgelachen in z'n leven, vrijwel iedereen bleef even staan kijken :+
Tja te hard gaan rijden met kettingen… Sowieso denken veel Hollanders het allemaal wel te weten…

Ik had ze dit jaar gelukkig helemaal niet nodig maar zoals elk jaar even oefenen op de oprit voordat we gaan mocht er iets geks gebeuren :)

Jaren terug zaten we zo hoog in een chaletje dat we ze sowieso elke dag naar boven nodig hadden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE|IA
Ik was blij dat ik ze niet nodig had de afgelopen week in de regio Aosta. (had geen kettingen nog ivm de last minute beslissing om te gaan). Het voelde wel slecht daar en heb nog even gekeken bij het eerste beste station maar ze hadden mijn bandenmaat niet en de 100 euro vond ik ook fors. Gelukkig en jammer wel is er geen sneeuw gevallen in de 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

AMARONE|IA schreef op zondag 9 januari 2022 @ 00:27:
Ik was blij dat ik ze niet nodig had de afgelopen week in de regio Aosta. (had geen kettingen nog ivm de last minute beslissing om te gaan). Het voelde wel slecht daar en heb nog even gekeken bij het eerste beste station maar ze hadden mijn bandenmaat niet en de 100 euro vond ik ook fors. Gelukkig en jammer wel is er geen sneeuw gevallen in de 2 weken.
100 euro fors? Gelukkig heb je geen loopvlak-kettingen nodig dan :X

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
JB schreef op zondag 9 januari 2022 @ 07:30:
[...]

100 euro fors? Gelukkig heb je geen loopvlak-kettingen nodig dan :X
Heb ze ook nodig: duur, maar oh zo fijn als je in een paar minuten tijd weer wegrijdt.
Pagina: 1 ... 11 ... 42 Laatste