Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Jogai
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19-06 14:15
OkarBan schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 20:39:
[...]

Dat valt wel mee, je kunt met de apps zien hoeveel geld er nog op elke rekening staat en de juiste rekening selecteren, en met de PSD2 API kun je dus rekeningafschriften van meerdere banken bundelen in 1 app.
Ja maar dan moet je nog steeds (meerdere) apps checken voordat je kan betalen, en je moet eigenlijk ook nog de fee's in de gaten houden voor het land waar je bent, en misschien heb je wel geld op die rekening maar zit je al bijna aan een maximum opname wat je ook nog eens moet weten.

Ik vind de keuze voor een alternatieve bank al moeilijk. De gevestigde banken sponsor ik niet graag, maar ik zit er helaas nog wel steeds bij, terwijl mijn wensen niet zo uitzonderlijk zouden moeten zijn (1× prive, met >5 IBAN, 1× ZZP met NL IBAN, 1× credicard, mag zakelijk of prive, of een 3e).

Full time freelance sinds 2020! Link me =====> www.linkedin.com/in/wdingemanse

• Geert de Graaf
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 19-06 11:37
Weet iemand een goede vervanger voor mijn bunq.me betaalpagina functies die ik gebruik zijn:
pagina waar mensen zelf de betaling kunnen starten
iDeal
bancontact

Opzich zou voor bancontact een betaallink ook voldoende zijn maar is er een bank waar ik die kan aanmaken en ook met ideal kan betalen?

[Voor 29% gewijzigd door Geert de Graaf op 26-06-2020 16:58]

Geert

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Geert de Graaf schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 16:58:
Opzich zou voor bancontact een betaallink ook voldoende zijn maar is er een bank waar ik die kan aanmaken en ook met ideal kan betalen?
Bancontact is Belgisch en iDeal is Nederlands.Er is volgens mij geen andere bank waarbij je die allebei kan gebruiken voor het betalen van een betaallink. Bij de meeste (maar niet alle) Nederlandse banken kan je wel een betaallink sturen en anders iets als Tikkie. Tikkie werkt helaas alleen voor Nederlandse IBANs.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• lars1134
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 19-06 13:58
Tomorrow
Website: tomorrow.one
Doelgroep: Particulier

Is beschikbaar. Voor half europa.. https://support.tomorrow....open-my-tomorrow-account-

Ik heb zojuist een gratis rekening geopend.. Ik werd kotsbeu van boompjes marketing van Bunq.. Maar ik kan Tomorrow wel waarderen.

En de betaalpas ziet er prachtig uit! Helaas Visa debet.

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 22:56
lars1134 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 19:33:
Ik heb zojuist een gratis rekening geopend.. Ik werd kotsbeu van boompjes marketing van Bunq.. Maar ik kan Tomorrow wel waarderen.
Maar Tomorrow doet toch ook in bomen?
For each card payment, the merchant pays 0.2% of the value of a transaction to the cardholder’s bank. It’s the same for Tomorrow. A share of this sum is used to cover the actual costs of processing the transaction. That leaves 0.13% of each transaction. We invest all of this money in international climate protection projects.

With the Impact Board in the Tomorrow app you can follow the contribution of the Tomorrow community and see exactly what you have personally contributed as a customer. The figures are based on the fact that for every euro Tomorrow pays to the project coordinator Climate Partner, 780 m² of the Brazilian rainforest are protected. An average of 132 trees grow on this area. Every euro donated to the project by Tomorrow ensures that 200 kg of CO2 per year are stored.
https://www.tomorrow.one/en-de/impact

Edit: volgens de prijslijst is Co2 compensatie alleen voor betalende Tomorrow Zero klanten.

[Voor 6% gewijzigd door U123456 op 26-06-2020 20:47]

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21:09
Tomorrow

[...]
Wil je meer dan 2 "pockets", dan mag je gelijk 15 euro per maand neertellen 8)7

• lars1134
Freakster86 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 20:34:
[...]

Wil je meer dan 2 "pockets", dan mag je gelijk 15 euro per maand neertellen 8)7
Tja.. 't is een niche bank..

N26 gratis; 2 pockets gratis +mastercard +maestro
Tomorrow gratis: 2 pockets gratis + klimaatbijdrage + visa debit

N26: 9,90: 10 pockets + reisverzekeringen
Tomorrow 15,-: onbeperkt pockets + CO2 compensatie

Dit waren voor mij de afwegingen.. Maar ik zit lekker op Tomorrow gratis 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lars1134
Tuurlijk. Maar de aanpak is anders en transparanter. Bunq verkoopt dure abonnementen en geeft je mooie verhaaltjes over de boompjes ervoor terug. Boompjes laten planten kost Bunq relatief aan het abonnementsgeld amper iets..

Tomorrow investeerd een deel van de transactieinkomsten in bedrijven en microkrediet.

• Helga
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Tomorrow

Is beschikbaar. Voor half europa.. https://support.tomorrow....open-my-tomorrow-account-

En de betaalpas ziet er prachtig uit! Helaas Visa debet.
Geen vpay als ik het zo lees?

• Mystic Spirit
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 07:54

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Wellicht dat jullie mij kunnen helpen met het vinden van een gratis rekening. Ik kom er zelf namelijk niet uit. Er lijkt geen gratis alternatief te zijn voor een gezamenlijke rekening.

De eisen:
  • Een geldig Europees IBAN
  • Geschikt voor twee rekeninghouders (gezamenlijke rekening voor 2 personen)
  • Een willekeurige manier de rekening te benaderen en geld over te kunnen maken (web of app)
  • Er hoeven geen pasjes of andere betaalmiddelen bij te zitten (ook geen iDeal, apple pay etc.)
  • Bescherming door het deposito garantiestelsel is onnodig
Weten jullie een bank waar dit mogelijk is?

Ik twijfel of het kan bij KNAB als ik daar een rekening open en direct downgrade naar het basis pakket. Het is mij echter niet duidelijk of dat kan voor een gezamenlijke rekening? Als dat niet kan, is het goedkoper om naar de ABN te gaan. ABN biedt een gezamenlijke rekening aan voor 1,55 per maand. Dat is bijna een euro goedkoper dan de 2,50 bij KNAB.

• Downloads
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 22:14
Hier ook opzoek naar een vervanger voor mijn bunq rekening. Ik ben nu N26 aan het proberen, waarbij ik lekker werd gemaakt met zogeheten 'Rules'. Dit blijkt eigenlijk niets meer te zijn dan een terug kerende betaling. Kent iemand een bank waar je 'if then' rules kunt toepassen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NY_Giant
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
Mystic Spirit schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 12:18:
Wellicht dat jullie mij kunnen helpen met het vinden van een gratis rekening. Ik kom er zelf namelijk niet uit. Er lijkt geen gratis alternatief te zijn voor een gezamenlijke rekening.

De eisen:
  • Een geldig Europees IBAN
  • Geschikt voor twee rekeninghouders (gezamenlijke rekening voor 2 personen)
  • Een willekeurige manier de rekening te benaderen en geld over te kunnen maken (web of app)
  • Er hoeven geen pasjes of andere betaalmiddelen bij te zitten (ook geen iDeal, apple pay etc.)
Weten jullie een bank waar dit mogelijk is?

Ik twijfel of het kan bij KNAB als ik daar een rekening open en direct downgrade naar het basis pakket. Het is mij echter niet duidelijk of dat kan voor een gezamenlijke rekening?
Het lijkt wel te kunnen: https://twitter.com/knab_nl/status/1123306342779883522?s=19. Voor de zekerheid zou ik het echter nog wel even navragen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

NY_Giant schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 18:35:
[...]

Het lijkt wel te kunnen: https://twitter.com/knab_nl/status/1123306342779883522?s=19. Voor de zekerheid zou ik het echter nog wel even navragen.
Ik heb het in de chat nagevraagd en het zou moeten kunnen. Ik wacht nu op verificatie. Als dit klaar is zal ik laten weten of het echt lukt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MxD
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 26-02 17:44
Mystic Spirit schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:18:
[...]

Ik heb het in de chat nagevraagd en het zou moeten kunnen. Ik wacht nu op verificatie. Als dit klaar is zal ik laten weten of het echt lukt.
Ik ben ook opzoek naar een gratis gezamelijke rekening. Passen zijn niet nodig. Wel doorlopende incassos, die zijn bij de gezamenlijke knab basis toch ook niet mogelijk?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

MxD schreef op zondag 28 juni 2020 @ 13:33:
[...]

Ik ben ook opzoek naar een gratis gezamelijke rekening. Passen zijn niet nodig. Wel doorlopende incassos, die zijn bij de gezamenlijke knab basis toch ook niet mogelijk?
Als je bedoeld dat je zelf wilt incasseren, dan kan dat eigenlijk alleen met zakelijke rekeningen en die zijn voor zover ik weet nergens gratis...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 11:36
@Mystic Spirit @NY_Giant ja dat kan, ook met gezamelijke rekeningen, ik gebruik het ook met mijn vrouw.
Let op; je krijgt hoe dan ook pasjes thuis gestuurd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rkonings
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18-05 22:46
@Mystic Spirit

Waar zou je dit niet willen?
Wat is je reden daarvoor?

[Voor 7% gewijzigd door rkonings op 30-06-2020 15:44]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Redsandro
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
rkonings schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:33:
@Mystic Spirit

Ik zou me zo kunnen voorstellen dat @Mystic Spirit slechts een klein bedrag gaat aanhouden en daarom liever meer keuzemogelijkheden heeft dan deze garantie.

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

rkonings schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 15:33:
@Mystic Spirit

Wat is je reden daarvoor?
Het is onnodig voor het doel waarvoor ik het ga gebruiken. Als het er wel is, zoals nu bij Knab, is het mooi meegenomen.

Zoals @Redsandro goed aan heeft genomen, is het niet mijn intentie om grotere bedragen aan te houden op deze rekening. Daarom durf ik het risico van het ontbreken van garantie wel aan in ruil voor geen / minder kosten.

Ik heb al eens geld via het garantie stelsel moeten claimen (spaarde destijds bij icesave). Ik ben me dus goed bewust van de risico's en zou de garantie ook zeker een eis vinden als ik een ander doel had met de rekening.

Edit:
Ondertussen is mijn rekening geactiveerd en omgezet naar Knab basis. Dus dat gaat prima voor een gezamenlijke rekening :)

[Voor 7% gewijzigd door Mystic Spirit op 30-06-2020 21:06]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18-06 12:14
MxD schreef op zondag 28 juni 2020 @ 13:33:
[...]

Wel doorlopende incassos, die zijn bij de gezamenlijke knab basis toch ook niet mogelijk?
Klopt. Je mag Knab Basis niet gebruiken om je vaste maandelijkse lasten vanaf te laten incasseren.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timelight
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22:39
Nou Bunq nu helemaal opgezegd. Heb het nog even proberen aan te kijken maar ben er nu wel klaar mee. Zeker als ze boel gaan censureren op hun forum en nep reviews gebruiken in de app stores.

Ik ga Transferwise eens proberen heb ik besloten omdat je daarbij ook met iDeal kan opladen en hou mijn Rabobank rekening er naast. :)

• Timelight
Oké nu loop ik toch tegen het volgende aan. Als ik een debit card wil dan moet ik een debit card of credit card gebruiken om die te bestellen. Is daar een weg om heen? Want bunq kan ik dus al niet meer gebruiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

Anoniem: 886251

Timelight schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:11:
Oké nu loop ik toch tegen het volgende aan. Als ik een debit card wil dan moet ik een debit card of credit card gebruiken om die te bestellen. Is daar een weg om heen? Want bunq kan ik dus al niet meer gebruiken.
Bij Transferwise dient je saldo >20€ te zijn om een kaart te bestellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timelight
Iemt schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:17:
[...]

Bij Transferwise dient je saldo >20€ te zijn om een kaart te bestellen.
En dan kan je van af de saldo bestellen? Zal het later proberen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:15
Redsandro schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 20:05:
@Napsju ik heb KBC toegevoegd. ING.lu ken ik niet, de site werkt niet bij mij, er zit een overlay en ik kan niet scrollen/klikken en ik weet niet of een gratis account mag aangemaakt worden als je bij ING in NL gewoon moet betalen. Het is misschien iets om toe te voegen als er hier een Belg en een Nederlander een eigen ervaring hebben.
Wij Nederlanders worden weer eens buitengesloten van gratis goeds maar Belgen (en Duitsers en Fransen) mogen er hun voordeel mee doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YuYa
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 30-08-2020
nobleone schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:32:
[...]
Wij Nederlanders worden weer eens buitengesloten van gratis goeds maar Belgen (en Duitsers en Fransen) mogen er hun voordeel mee doen.
Onderaan staat:
You do not meet one of the criteria required to open an ING Luxembourg online account or you wish to access other services/options not offered in the online product?

In these cases, you can always open an ING Luxembourg account by going to one of our branches
Ik blijf het overigens wel raar en verwerpelijk vinden dat burgers uit verschillende EU landen verschillend worden behandeld en vraag mij af of dit wel mag volgens de EU richtlijnen. Sowieso begrijp ik niet waarom banken in de EU nog landen afdelingen handhaven, dit terwijl die challenger FinTech's laten zien dat hun diensten meteen over de hele Eurozone/EU kan worden uitgerold.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 15:27
YuYa schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:09:
[...]

Onderaan staat:

[...]

Ik blijf het overigens wel raar en verwerpelijk vinden dat burgers uit verschillende EU landen verschillend worden behandeld en vraag mij af of dit wel mag volgens de EU richtlijnen. Sowieso begrijp ik niet waarom banken in de EU nog landen afdelingen handhaven, dit terwijl die challenger FinTech's laten zien dat hun diensten meteen over de hele Eurozone/EU kan worden uitgerold.
Banken mogen in Europa nog steeds zelf beslissen of ze klanten accepteren. Op grond van EU ingezetenen mogen ze niet afwijzen en doen ze dat op andere gronden. Als je als Nederlander hier woont en werkt zul je bij de meeste banken in Europa (direct) worden afgewezen in het kader van KYC. Het blijft dus goed zoeken. Het gekke is, ik word bij KBC België afgewezen voor een bankrekening als ik daar niet woon en/of werk in België, maar kan dit wel bij KBC Ierland (online) als Nederlander openen. Het kan verkeren.....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Datisraar schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:24:
Op grond van EU ingezetenen mogen ze niet afwijzen en doen ze dat op andere gronden.
Volgens mij mogen banken dat juist wel. Vandaar ook dat ze dus prima kunnen zeggen dat ze alleen inwoners uit Nederland of bijvoorbeeld enkel Frankrijk, België, Duitsland en Luxemburg aannemen (en alle andere inwoners dus niet).

Financiële instellingen hebben vanwege hun "bijzondere positie" veel uitzonderingen op allerlei consumentenwetgeving. De lokale kapper mag echt geen briefje ophangen dat ze alleen aan inwoners van Nederland diensten willen verlenen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Datisraar
JeroenE schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:22:
[...]
Volgens mij mogen banken dat juist wel. Vandaar ook dat ze dus prima kunnen zeggen dat ze alleen inwoners uit Nederland of bijvoorbeeld enkel Frankrijk, België, Duitsland en Luxemburg aannemen (en alle andere inwoners dus niet).

Financiële instellingen hebben vanwege hun "bijzondere positie" veel uitzonderingen op allerlei consumentenwetgeving. De lokale kapper mag echt geen briefje ophangen dat ze alleen aan inwoners van Nederland diensten willen verlenen.
Volgens mij moet je dan wel zelf een klacht bij een Europese indienen als je afgewezen wordt.
Als je wettig in een EU-land woont, heb je het recht een basisbetaalrekening te openen. Banken mogen uw aanvraag niet weigeren enkel en alleen omdat u niet in het land woont waar de bank gevestigd is.

[Voor 5% gewijzigd door Datisraar op 06-07-2020 16:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Datisraar schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:46:
Als je wettig in een EU-land woont, heb je het recht een basisbetaalrekening te openen. Banken mogen uw aanvraag niet weigeren enkel en alleen omdat u niet in het land woont waar de bank gevestigd is.
Je hebt gelijk, maar dat is natuurlijk alleen voor een basisbetaalrekening. Dus voor allerlei andere producten kunnen ze dat wel.
Bovendien kunnen ze ook allerlei dingen vereisen zoals dat je langs komt bij een bankkantoor om je identiteit te verifiëren etc zodat in de praktijk je dus niet echt overal van alle financiële diensten gebruik kan maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Datisraar
JeroenE schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:00:
[...]
Je hebt gelijk, maar dat is natuurlijk alleen voor een basisbetaalrekening. Dus voor allerlei andere producten kunnen ze dat wel.
Bovendien kunnen ze ook allerlei dingen vereisen zoals dat je langs komt bij een bankkantoor om je identiteit te verifiëren etc zodat in de praktijk je dus niet echt overal van alle financiële diensten gebruik kan maken.
Precies, en zo probeerde ik vorig jaar in Engeland een rekening te openen via internet, maar moest ik vervolgens, gelegaliseerde, gecertificeerde documenten opsturen om een bankrekening daar te kunnen openen vanuit Nederland. En dat ging behoorlijk in de papieren lopen voor een eenvoudige bankrekening.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 20-05 22:18
nobleone schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:32:
[...]

Het is algemeen bekend dat de Nederlandse ING klanten zo wat het minst krijgen van alle landen waar ze in actief zijn. Qua app in ieder geval dan en blijkbaar ook qua kosten van de betaalrekening.
Qua features in de app bijvoorbeeld loopt de Nederlandse app erg achter op de versies van de andere landen. Zo hebben andere apps (Duitsland bijv.) veel betere PSD2 integratie in de app waardoor het mogelijk is om rekeningen van externe banken toe te voegen. Dat kan hier nog steeds niet. En ook kan je in andere landen je ING credit card gebruiken via Apple Pay. Ook dat kan hier niet.

Maar zolang ING de grootste bank blijft van Nederland zal dat niet snel veranderen vrees ik. ING hoeft hier simpelweg veel minder hard te lopen om klanten te werven en geniet van een ruime voorsprong.

[Voor 3% gewijzigd door ZXRY op 07-07-2020 01:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 09-03 10:06
We zijn nu een aantal jaren verder met het 'FinTech' gebeuren, maar eigenlijk is het nog steeds zeer droevig gesteld met de staat van de innovatie binnen de financiële wereld als je het mij vraagt. De belofte van beter/sneller/goedkoper zijn ruimschoots niet waargemaakt. Helaas.

Ik denk dat veel partijen zich vergist hebben in de kosten bijbehorende aan een bankoperatie. Dat zie je wel aan de hoeveelheid partijen die bijvoorbeeld eerst gratis waren en daarna geld gingen vragen, of zodra je wat meer features wilt dan de basis je een veel hoger bedrag kwijt bent dan bij een 'traditionele' bank, of waarbij je als klant onderdeel wordt van het product (en je dus indirect betaald door derden met je transacties te laten meekijken).

Daarbij lijken geen van deze nieuwkomers echt fundamentele problemen van het 'oude systeem' op te lossen. Revolut is de enige die nog soort van noemenswaardig is, door de goedkope fx rates en multi-currency accounts. Jammer genoeg is het geen echte bank en nemen ze privacy niet serieus, ik zou daar dan ook nooit grote bedragen stallen, laat staan het gebruiken als een primair account.

Nu was ik recent op zoek naar een 2e (gratis) betaalrekening, met als bedoeling wat zakgeld op te storten elke maand, en zo dus wat meer aan iets wat lijkt op een budget te doen. Mijn eisen zijn vrij simpel: minimaal een fysieke Maestro pas en te gebruiken via Apple Pay, en de mogelijkheid van (een paar) keer gratis contant geld opnemen. iDeal is een pré. Het is handig wanneer je een bank kunt bellen bij nood voor blokkades van pasjes, en ik wil dat mijn geld gedekt is door een nationaal depositogarantiestelsel. De rest boeit me minder.

Er is eigenlijk geen één FinTech clubje dat aan die, mijn inziens vrij simpele, verwachtingen kan voldoen. Ja, Openbank wellicht (zonder de iDeal integratie), maar heb je die GUI wel eens gezien? Je kunt niet eens de tegenrekeningen zien van diegene met wie je transacties doet. Dat is toch absurd?

Ik heb al jaren alle gratis accounts die je maar kunt bedenken, maar eigenlijk kom ik tot de conclusie dat geen van allen nu echt beduidend beter is dan mijn huidige bank (Rabobank), of unieke features heeft waar ik ook echt wat aan heb. Ik sta op het punt alles op te zeggen en al die pasjes door de shredder te trekken.

Heeft iemand nog één goede reden voor mij waarom ik dat niet zou moeten doen?

(sorry voor deze shit post, het moest er gewoon even uit)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 11:46
ebia schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:11:
We zijn nu een aantal jaren verder met het 'FinTech' gebeuren, maar eigenlijk is het nog steeds zeer droevig gesteld met de staat van de innovatie binnen de financiële wereld als je het mij vraagt. De belofte van beter/sneller/goedkoper zijn ruimschoots niet waargemaakt. Helaas.
Ik denk dat innovatie per definitie kosten met zich mee brengt. Een gratis bank die "Beter" is is wat dat betreft principieel onmogelijk.

Bij google/gmail/facebook ben jij het product en daarom kan het gratis aangeboden worden. Als we dat niet willen van een bank zul je een premium prijs voor een premium product moeten betalen. Geen gratis lunch.

Als je iets voor nood wilt hebben moet je misschien eerder kijken naar goedkope dan gratis bankrekeningen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YuYa
Niet helemaal met je eens. Bv N26 zie ik wel degelijk als serieus en ook Revolut dat bezig is met het transformeren naar een bank, de benodigde licenties al heeft, maar vermoedelijk om technische redenen (ze mogen als FinTech meer dan 'gewone' banken in het UK) nog even geen formele bank willen worden. Hun aandacht gaat terecht ook eerst naar groeien want de marges zijn idd klein dus miljoenen, liefst tientalllen miljoenen, klanten zijn nodig om te verdienen. Revolut heeft ook aangekondigd voor het einde van het jaar - zelfs met Corona - break-even te willen zijn. Of zij dat halen weet ik niet maar het geeft welzeker een beeld welke gezonde richting zij opgaan en bij welke aantallen dat zal zijn (vermoedelijk iets van tussen 12 en 15 miljoen (schatting!)).

Dat iDeal is natuurlijk Nederland dus dat dat willen beperkt je keuze nogal.
Openbank komt inderdaad nogal bizar over met hun interface, taal en verificatie methodes (SMS'jes/meerdere 'geheime' codes), maar ik denk dat zij dat echt wel zullen veranderen. Of eigenlijk zullen ze wel moeten gezien de concurrentie.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Datisraar
Ik ben als vijftiger ook een beetje banken nerd geworden en heb ook al vele al dan niet gratis Fin tech banken uitgeprobeerd. Vroeger begonnen bij de Postbank en heb nog steeds mijn Ing rekening al die jaren aangehouden. Wel uitgebreid met Rabo bank en betaal 1,70 per maand. Maar de Rabo is behoorlijk opgeschaald, wellicht mede en dankzij door de komst van Fin techs en is de Rabo of een ING zo gek nog niet. Ik heb inderdaad de bekende banken in Europa waar je online lid van kunt worden, KBC Ierland, N26, Revolut, N26, Openbank etc. Maar ik vertrouw op stabiliteit en laat mijn salaris old school op de Rabo uitbetalen. No way op een buitenlandse Fin tech. Nee, dus geen ( (gratis)buitenlandse rekening waarop ik dat doe. Als er problemen wil ik in het Nederlands kunnen bellen en niet chatten of mailen in het Engels. Ik wil dit jaar iets in Frankrijk kopen of huren en had alvast bij een aanvraag voor een traditionele Franse bankrekening, de hulp nodig van de Rabobank (moest een aanbevelingsbrief sturen). En daarvoor had ik Rabobank nodig. Fijne ontwikkeling de Fin techs maar ik vind het nog steeds ‘leuk’ voor erbij en geen complete vervanging van een Rabo of Ing. Ondertussen zit ik inmiddels wel met meer dan 5 Europese bankrekeningen, maar dat is dan weer een ander verhaal........

[Voor 9% gewijzigd door Datisraar op 07-07-2020 17:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 20-05 22:18
ebia schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:11:

Ik denk dat veel partijen zich vergist hebben in de kosten bijbehorende aan een bankoperatie. Dat zie je wel aan de hoeveelheid partijen die bijvoorbeeld eerst gratis waren en daarna geld gingen vragen, of zodra je wat meer features wilt dan de basis je een veel hoger bedrag kwijt bent dan bij een 'traditionele' bank, of waarbij je als klant onderdeel wordt van het product (en je dus indirect betaald door derden met je transacties te laten meekijken).

Daarbij lijken geen van deze nieuwkomers echt fundamentele problemen van het 'oude systeem' op te lossen. Revolut is de enige die nog soort van noemenswaardig is, door de goedkope fx rates en multi-currency accounts. Jammer genoeg is het geen echte bank en nemen ze privacy niet serieus, ik zou daar dan ook nooit grote bedragen stallen, laat staan het gebruiken als een primair account.

Nu was ik recent op zoek naar een 2e (gratis) betaalrekening, met als bedoeling wat zakgeld op te storten elke maand, en zo dus wat meer aan iets wat lijkt op een budget te doen. Mijn eisen zijn vrij simpel: minimaal een fysieke Maestro pas en te gebruiken via Apple Pay, en de mogelijkheid van (een paar) keer gratis contant geld opnemen. iDeal is een pré. Het is handig wanneer je een bank kunt bellen bij nood voor blokkades van pasjes, en ik wil dat mijn geld gedekt is door een nationaal depositogarantiestelsel. De rest boeit me minder.

Er is eigenlijk geen één FinTech clubje dat aan die, mijn inziens vrij simpele, verwachtingen kan voldoen. Ja, Openbank wellicht (zonder de iDeal integratie), maar heb je die GUI wel eens gezien? Je kunt niet eens de tegenrekeningen zien van diegene met wie je transacties doet. Dat is toch absurd?

Ik heb al jaren alle gratis accounts die je maar kunt bedenken, maar eigenlijk kom ik tot de conclusie dat geen van allen nu echt beduidend beter is dan mijn huidige bank (Rabobank), of unieke features heeft waar ik ook echt wat aan heb. Ik sta op het punt alles op te zeggen en al die pasjes door de shredder te trekken.

Heeft iemand nog één goede reden voor mij waarom ik dat niet zou moeten doen?

(sorry voor deze shit post, het moest er gewoon even uit)
N26 voldoet wel redelijk aan die eisen hoor. Ik heb een Turks Netflix abonnement daar lopen en wat betreft fx rates zijn ze erg solide. Daarnaast krijg je een Maestro en Mastercard fysieke pas. Helaas kan alleen de Maestro nog niet gebruikt worden via Apple Pay. Ik vind van alle bekende fintechs N26 het meest solide. Daarnaast hebben ze een goede en mooie app. Nadeel is dat ook bij deze bank de support soms niet geweldig is. Maar dat zal te maken hebben met het feit dat het gratis is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 19-06 13:06
Ik vind het jammer dat ik bij N26 geen rekening kan openen, want de bank voldoet aan de meeste eisen wat ik in een bank zoek. De reden waarom het niet kan wordt ook niet gecommuniceerd. En als je het aan de chat support vraagt, zeggen ze dat ze er niks aan kunnen doen en ook niks mogen vertellen en daarna wordt de chat abrupt afgesloten.
Hey pl0xs,

Thank you for your interest in opening an account with N26. We’re sorry to inform you that it appears we will not be able to open an account for you.
As a bank, we have to follow strict legal requirements for every account we open. Unfortunately, occasionally this means we are not able to open accounts due to these restrictions. Due to legal constraints, we are not able to give you any more information at this time.

We would like to thank you for your patience, understanding and interest in N26.

Kind regards,
N26
Heeft iemand hetzelfde gehad?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 09-03 10:06
Batavia schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 15:20:
[...]

Ik denk dat innovatie per definitie kosten met zich mee brengt. Een gratis bank die "Beter" is is wat dat betreft principieel onmogelijk.
Mijn punt is, geen enkele van deze nieuwkomers is beduidend beter (in welk opzicht dan ook) dan het aanbod van de traditionele banken, op een paar hele specifieke dingen na, zoals lagere fx rates bij sommigen. Het sentiment net na de kredietcrisis was vaak "de banken zijn hopeloos ouderwets en een stel geldwolven", en men keek uit naar de oplossingen van de nieuwe banken uit de veelbelovende FinTech industrie. Zonder die traditionele kantoren, structuren, mensen, legacy, en dus zonder al die running costs zouden zij wel iets lean en moois neerzetten (waar je er toch vanuit mag gaan dat het ook goedkoper kan, maar dat nog niet eens als voornaamste punt). Helaas blijkt hier weinig van waar.

Als er al interessante features zijn zitten ze in de duurdere pakketten, maar daar lijkt het vaak te gaan om tijdelijke lokkertjes die dan op een later moment weer ingetrokken worden (N26, bunq, Revolut hebben dit allemaal al eens gedaan). Dat is gewoon irritant, want even van bank wisselen doe je niet zomaar even, en al helemaal niet met een 'buitenlandse' bank (waar je geen gebruik kunt maken van de overstapservice). Als nieuwe marktpartijen dit soort onbetrouwbare stunts blijven uithalen moeten ze er ook niet raar van opkijken dat zij geen voet aan de bodem krijgen in de markten die ze proberen aan te boren.

Ik kijk bijvoorbeeld net naar N26 Metal voor een absurde €16,90 in de maand. En het is werkelijk waar niets beter dan een simpele betaalrekening bij elke andere Nederlands bank, maar dan met een metalen pasje (zie ik eerder als een nadeel dan een voordeel) en een reisverzekering (die veelal redundante dekking heeft met dingen die toch al wettelijk geregeld zijn, zoals een compensatie bij een vertraagde vlucht of bagage).
Bij google/gmail/facebook ben jij het product en daarom kan het gratis aangeboden worden. Als we dat niet willen van een bank zul je een premium prijs voor een premium product moeten betalen. Geen gratis lunch.
Wat dat betreft ben ik veel meer mijn traditionele bank weten te waarderen, en ook die komen met een fraaie app (zonder trackers), stabiele diensten, apple pay integratie, 'onbeperkt' gratis pinnen ipv 3× per maand, optie tot rood staan zonder hoge boetes, een fysiek kantoor waar ik kan praten met echte mensen als ik problemen heb, emergency cash, verkopen niet mijn data aan derden, enzovoorts. En dat gewoon voor minder dan 2 euro in de maand, in plaats van een tientje. Wil ik een 'echte' creditcard erbij (en niet zo'n net-niet prepaid 'debit' creditcard) kost me dat 1,50 additioneel. Ogenschijnlijk goedkoop als je het mij vraagt. En veel van deze features kun je niet eens krijgen bij een FinTech bankje.

• YuYa
pl0xs schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 23:30:
Heeft iemand hetzelfde gehad?
Dit klinkt een beetje alsof je op een zwarte lijst staat zoals met terroristen, geldezels enz. gebeurd.
Misschien BKR checken?

• pl0xs
  • Laatst online: 19-06 13:06
YuYa schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:21:
[...]

Dit klinkt een beetje alsof je op een zwarte lijst staat zoals met terroristen, geldezels enz. gebeurd.
Misschien BKR checken?
Ik sta niet geregistreerd bij BKR.

Heb op reddit gelezen dat het misschien door mijn baard komt, wat overigens niet lang is, maar gewoon scruffy :+
https://www.reddit.com/r/...nt_open_your_n26_account/

Bij Revolut, Bunq, Moneyou en Openbank heb ik wel allemaal een account kunnen krijgen.

[Voor 8% gewijzigd door pl0xs op 08-07-2020 12:47]

• YuYa
pl0xs schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 12:46:
[...]
Heb op reddit gelezen dat het misschien door mijn baard komt, wat overigens niet lang is, maar gewoon scruffy :+
Ik moest wel ff lachen 😂
Bij verder lezen kwam ik trouwens dit tegen:
I have also just got the same response but am a girl with no beard.... 🤔
Verder wordt er van alles geroepen maar geen feiten. Het lijkt mij trouwens dat zij verplicht zijn een geldige reden op te geven aangezien het anders op oneigenlijke discriminatie lijkt. Zij zijn verplicht inzage in jouw gegevens te geven en het zou daar tussen moeten staan.
Ik herinner mij trouwens dat ik het bij N26 in het begin ook had maar zij gaven aan dat het aan mijn verouderde ID kaart lag dus toen gewoon paspoort gedaan.
Ik krijg wel sterk het idee dat zij allerlei redenen aanvoeren om er gewoon vanaf te zijn als het niet direct makkelijk gaat of klopt en dat is ook wel begrijpelijk met het groeitempo dat zij hebben. Gewoon blijven proberen.

• mmmmmark
  • Registratie: augustus 2008
  • Nu online
Ik wil graag een gedeelde "boodschappen rekening". Kan je op 2 verschillde telefoons (met 2 verschillde apple IDs) bijvoorbeeld apple pay zetten van bijvoorbeeld TransferWise?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Datisraar
ebia schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 01:51:
[...]

Mijn punt is, geen enkele van deze nieuwkomers is beduidend beter (in welk opzicht dan ook) dan het aanbod van de traditionele banken, op een paar hele specifieke dingen na, zoals lagere fx rates bij sommigen. Het sentiment net na de kredietcrisis was vaak "de banken zijn hopeloos ouderwets en een stel geldwolven", en men keek uit naar de oplossingen van de nieuwe banken uit de veelbelovende FinTech industrie. Zonder die traditionele kantoren, structuren, mensen, legacy, en dus zonder al die running costs zouden zij wel iets lean en moois neerzetten (waar je er toch vanuit mag gaan dat het ook goedkoper kan, maar dat nog niet eens als voornaamste punt). Helaas blijkt hier weinig van waar.

Als er al interessante features zijn zitten ze in de duurdere pakketten, maar daar lijkt het vaak te gaan om tijdelijke lokkertjes die dan op een later moment weer ingetrokken worden (N26, bunq, Revolut hebben dit allemaal al eens gedaan). Dat is gewoon irritant, want even van bank wisselen doe je niet zomaar even, en al helemaal niet met een 'buitenlandse' bank (waar je geen gebruik kunt maken van de overstapservice). Als nieuwe marktpartijen dit soort onbetrouwbare stunts blijven uithalen moeten ze er ook niet raar van opkijken dat zij geen voet aan de bodem krijgen in de markten die ze proberen aan te boren.

Ik kijk bijvoorbeeld net naar N26 Metal voor een absurde €16,90 in de maand. En het is werkelijk waar niets beter dan een simpele betaalrekening bij elke andere Nederlands bank, maar dan met een metalen pasje (zie ik eerder als een nadeel dan een voordeel) en een reisverzekering (die veelal redundante dekking heeft met dingen die toch al wettelijk geregeld zijn, zoals een compensatie bij een vertraagde vlucht of bagage).

[...]

Wat dat betreft ben ik veel meer mijn traditionele bank weten te waarderen, en ook die komen met een fraaie app (zonder trackers), stabiele diensten, apple pay integratie, 'onbeperkt' gratis pinnen ipv 3× per maand, optie tot rood staan zonder hoge boetes, een fysiek kantoor waar ik kan praten met echte mensen als ik problemen heb, emergency cash, verkopen niet mijn data aan derden, enzovoorts. En dat gewoon voor minder dan 2 euro in de maand, in plaats van een tientje. Wil ik een 'echte' creditcard erbij (en niet zo'n net-niet prepaid 'debit' creditcard) kost me dat 1,50 additioneel. Ogenschijnlijk goedkoop als je het mij vraagt. En veel van deze features kun je niet eens krijgen bij een FinTech bankje.
Je hebt inderdaad een punt. Ik denk dat de traditionele banken qua ontwikkeling de Fin tech ook in de gaten houden. Ook ik dacht mijn Rabo op te kunnen zeggen en volledig over te stappen naar N26. N26 is leuk als vakantie rekening of zo. Maar ik kan bij N26 niet rood staan, geen echte creditcard met krediet nemen, ik kan niet bellen met ze. Geen geld storten wat ik af en toe nog wel eens doe. N26 heeft geen Maestro met Apple Pay(alleen met MasterCard). Dat heeft een ING of Rabo allemaal wel. En moet oppassen met niet teveel geld opnemen. Euh, waarom is N26 ook al weer handig? Als je veel reist buiten EU landen, dan moet je N26 nemen. Of als je niet bereid bent om 2€ per maand voor een Nederlandse rekening te betalen. Inzicht in je uitgaven dan in de app? Oh, dat hebben de traditionele banken ook al. Oh ja, en IDeal betalingen??

• Devaqto
Hoe is de ervaring met de Transferwise card? Ik ben op zoek naar een vervanger voor bunq Travelcard, moet regelmatig in andere valuta’s betalen maar via mijn ING creditcard word je dan genaaid. (iDeal top up is wel een must)

Ook de Curve card is interessant, die koppel ik dan aan mijn ING card. Ervaringen? :)

Of bestaat er een fintech oplossing die automatisch oplaad via incasso? :p

[Voor 18% gewijzigd door Devaqto op 09-07-2020 11:04]

• YuYa
Tamerciaga schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 11:03:
Hoe is de ervaring met de Transferwise card? Ik ben op zoek naar een vervanger voor bunq Travelcard, moet regelmatig in andere valuta’s betalen maar via mijn ING creditcard word je dan genaaid. (iDeal top up is wel een must)

Ook de Curve card is interessant, die koppel ik dan aan mijn ING card. Ervaringen? :)

Of bestaat er een fintech oplossing die automatisch oplaad via incasso? :p
Net even gekeken en met TransferWise kan je top-uppen via iDeal :)
https://transferwise.com/...50846/can-i-pay-via-ideal

Ervaring met TransferWise is trouwens uitstekend!
Overigens kan met Revolut een automatische top-up worden ingesteld: https://www.revolut.com/h...dding-money-automatically

Wat is de reden dat de bunq Travelcard niet voldoet?

[Voor 16% gewijzigd door YuYa op 09-07-2020 13:35. Reden: aanvullingen]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Devaqto
YuYa schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:24:
[...]

Net even gekeken en met TransferWise kan je top-uppen via iDeal :)
https://transferwise.com/...50846/can-i-pay-via-ideal

Ervaring met TransferWise is trouwens uitstekend!
Overigens kan met Revolut een automatische top-up worden ingesteld: https://www.revolut.com/h...dding-money-automatically

Wat is de reden dat de bunq Travelcard niet voldoet?
Zoiets zag ik inderdaad al, met Revolut krijg ik het niet voor elkaar en zie ik die optie niet.

Ik wil gewoon compleet weg bij bunq, niets meer mee te maken hebben. :*)

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Ynguy
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 05-06 12:40
Ik gebruik TransferWise sinds februari dit jaar en moet zeggen dat het mij uitstekend bevalt.

Even wat achtergrond info. Ik ben iemand die geen smartphones gebruikt en dus "afhankelijk" ben van Fin techs die ook een website hebben om mijn zaken te doen. Zover zijn dat TransferWise en OpenBank.

Ik heb al jaren ABN/AMRO als mijn bank. Bij hen betaal ik €1.55 per maand voor een basis rekening. Als ik soms geld stort zijn de kosten 0.5%. Ik heb het grootste deel van mijn leven in het buitenland gewoond dus een kredietkaart was even niet zo makkelijk aan te vragen en ben toen uitgeweken voor deze, nu ja een debet MasterCard, naar TW.

Aangezien ik nog al eens buiten EU reis.Is deze kaart een uitkomst. Géén opnamekosten als ik uit de muur trek waarbij er een maandelijks maximum is van € 200. Alles daarboven 2% commissie. en natuurlijk een midmarket valuta omrekenkoers zonder opslag. Dat heeft me al heel wat bespaart, Het enige wat TW rekent is een 0.9% commissie voor elke transactie buiten EU. Tja zij moeten wat verdienen dus totaal geen probleem.

De website vind ik heel overzichtelijk en makkelijk. Inloggen doe ik met mijn email en paswoord. Waarna ik gelijk een SMS krijg met een toegangscode.

Sinds zij mij van een Duitse IBAN naar een Belgische IBAN hebben verhuisd staat overgemaakt geld van de ABN/AMRO er onmiddelijk op. Dus seconden werk.

Dus voor mij is TW een erbij rekening. Ik zie mij hen niet gebruiken voor andere zaken.Wat dat betreft heeft denk ik OpenBank meer potentieel. Over deze Santander, ooit als telefoon bank begonnen, tak gesproken. Ik ben pas een maand geleden hen te gebruiken met wat Maestro betalingen in NL. Ik heb aan OB al laten weten dat ik geintersseerd ben in een MasterCard en zij werken er aan om deze op de markt te brengen.

Dit was mijn eerste contributie en ik hoop dat ik alles volgens de Tweakers etiquette heb gedaan.

[Voor 2% gewijzigd door Ynguy op 10-07-2020 13:57. Reden: extra info]

• Datisraar
Ynguy schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:00:
Ik gebruik TransferWise sinds februari dit jaar en moet zeggen dat het mij uitstekend bevalt.

Even wat achtergrond info. Ik ben iemand die geen smartphones gebruikt en dus "afhankelijk" ben van Fin techs die ook een website hebben om mijn zaken te doen. Zover zijn dat TransferWise en OpenBank.

Ik heb al jaren ABN/AMRO als mijn bank. Bij hen betaal ik €1.55 per maand voor een basis rekening. Als ik soms geld stort zijn de kosten 0.5%. Ik heb het grootste deel van mijn leven in het buitenland gewoond dus een kredietkaart was even niet zo makkelijk aan te vragen en ben toen uitgeweken voor deze, nu ja een debet MasterCard, naar TW.

Aangezien ik nog al eens buiten EU reis.Is deze kaart een uitkomst. Géén opnamekosten als ik uit de muur trek waarbij er een maandelijks maximum is van € 200. Alles daarboven 2% commissie. en natuurlijk een midmarket valuta omrekenkoers zonder opslag. Dat heeft me al heel wat bespaart, Het enige wat TW rekent is een 0.9% commissie voor elke transactie buiten EU. Tja zij moeten wat verdienen dus totaal geen probleem.

De website vind ik heel overzichtelijk en makkelijk. Inloggen doe ik met mijn email en paswoord. Waarna ik gelijk een SMS krijg met een toegangscode.

Sinds zij mij van een Duitse IBAN naar een Belgische IBAN hebben verhuisd staat overgemaakt geld van de ABN/AMRO er onmiddelijk op. Dus seconden werk.

Dus voor mij is TW een erbij rekening. Ik zie mij hen niet gebruiken voor andere zaken.Wat dat betreft heeft denk ik OpenBank meer potentieel. Over deze Santander, ooit als telefoon bank begonnen, tak gesproken. Ik ben pas een maand geleden hen te gebruiken met wat Maestro betalingen in NL. Ik heb aan OB al laten weten dat ik geintersseerd ben in een MasterCard en zij werken er aan om deze op de markt te brengen.

Dit was mijn eerste contributie en ik hoop dat ik alles volgens de Tweakers etiquette heb gedaan.
Goeie recensie, dank. Helemaal Tweakers proof! 😉
Voordeel van TW is ook mocht je toch (nog) elders een Visa of MasterCard hebben, je rekening direct kunt aanvullen.

En als aanvulling voor deze topic; Open bank is nog steeds gratis voor degenen die zich voor 31 juli aanstaande aanmelden voor een Spaanse IBAN bij OB.

• Okmulgee
  • Registratie: augustus 2020
  • Laatst online: 29-10-2020
Datisraar schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:54:
[...]

Precies, en zo probeerde ik vorig jaar in Engeland een rekening te openen via internet, maar moest ik vervolgens, gelegaliseerde, gecertificeerde documenten opsturen om een bankrekening daar te kunnen openen vanuit Nederland. En dat ging behoorlijk in de papieren lopen voor een eenvoudige bankrekening.
@Datisraar het gaat om het begrip "certified copy" in Engeland. Als je bijvoorbeeld door ABN AMRO een stempel op je bankafschrift laat zetten en bij je gemeente een kopie laat maken van je paspoort en daar een gemeente stempel op laat zetten, dan geldt dat in Engeland ook als een "certified copy".

[Voor 43% gewijzigd door Okmulgee op 02-08-2020 20:35]

• Datisraar
Okmulgee schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:07:
[...]

@Datisraar het gaat om het begrip "certified copy" in Engeland. Als je bijvoorbeeld door ABN AMRO een stempel op je bankafschrift laat zetten en bij je gemeente een kopie laat maken van je paspoort en daar een gemeente stempel op laat zetten, dan geldt dat in Engeland ook als een "certified copy".
Okay, bedankt voor de info. Dat wist ik toen niet. Ik had al aan een notaris gevraagd, wat de kosten zouden worden.
Via jouw tip of zo’n notaris, had ik die documenten per post op moeten sturen naar de Engelse HSBC bank en zou er ook weer tijd overheen gaan denk ik. Heb de aanvraag toen maar ingetrokken, was een hoop gedoe toen.

Inmiddels heb ik een gratis rekening bij Monese geopend, en dat bleek zo gepiept te zijn. Ik kreeg gelijk een Engelse ponden rekeningnummer toegewezen.

• GuitarHero87
  • Laatst online: 22:15
Zijn hier mensen met ervaring met Raisin? Via cashback krijg je 50 euro en je hebt daar spaarrentes tot 1,00% per jaar (ook deposito’s). Je maakt dan gebruik van banken binnen Europa, dus dit is meer tussenpartij. Ik duik zo even in hun voorwaarden en privacy beleid.

• finsdefis
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
GuitarHero87 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:09:
Zijn hier mensen met ervaring met Raisin? Via cashback krijg je 50 euro en je hebt daar spaarrentes tot 1,00% per jaar (ook deposito’s). Je maakt dan gebruik van banken binnen Europa, dus dit is meer tussenpartij. Ik duik zo even in hun voorwaarden en privacy beleid.
Dit topic gaat over betaalrekeningen (zie ook OP).

Jouw opmerking/vraag kan je denk ik het beste in het Spaartopic plaatsen. Daar is Raisin ook wel eens aan bod gekomen, volgens mij.

• Datisraar
Verkeerde draadje hier, sorry!

[Voor 88% gewijzigd door Datisraar op 04-08-2020 11:11]

• ivanwmc
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 23:03
Revolut ondersteunt inmiddels zowel inkomende als uitgaande instant payments. Ik heb het gecheckt met mijn ABN AMRO rekening.

• Datisraar
ivanwmc schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:06:
Revolut ondersteunt inmiddels zowel inkomende als uitgaande instant payments. Ik heb het gecheckt met mijn ABN AMRO rekening.
Bedankt voor de melding. Zoals wellicht bekend zijn ABN AMRO en Bunq aangesloten op de Europese Instant Payment. De overige Nederlandse banken nog niet en hebben hun eigen Nederlandse Instant Payment. Iemand al met ING of Rabo getest met Revolut overboekingen ?

• YuYa
Datisraar schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:28:
[...]
Iemand al met ING of Rabo getest met Revolut overboekingen ?
Ja, meteen getest met Rabo, duurde een paar uur.
Overigens: Openbank enkele minuten (meer dan 10), N26 wachtte ik nog steeds op maar blijkt ander (Duits) rekeningnummer te zijn van mij waar ik eventjes niet meer van weet van wat dus even mijn echte N26 geprobeerd en dat was binnen 1 volle seconde!

Zijn er banken (naast Bunq en Monese) die je de mogelijkheid bieden om je gesloten rekening te "heropenen".

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:05
Revolut > DKB is nu inderdaad instant.
Revolut > ING is nog niet instant.
DKB > Revolut is nog niet instant.
ING > Revolut is nog niet instant.

Lekker!

• ivanwmc
YuYa schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:38:
Ja, meteen getest met Rabo, duurde een paar uur.
Overigens: Openbank enkele minuten (meer dan 10), N26 wachtte ik nog steeds op maar blijkt ander (Duits) rekeningnummer te zijn van mij waar ik eventjes niet meer van weet van wat dus even mijn echte N26 geprobeerd en dat was binnen 1 volle seconde!
Graag aangeven welke richting je de Instant Payment getest hebt, zoals Napsju hieronder.
Napsju schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:46:
Revolut > DKB is nu inderdaad instant.
Revolut > ING is nog niet instant.
DKB > Revolut is nog niet instant.
ING > Revolut is nog niet instant.
Ik had begrepen dat DKB en N26 voorlopig nog alleen inkomende Instant Payments ondersteunen. Alle Nederlandse banken die Instant Payments ondersteunen behalve bunq en ABN AMRO, ondersteunen alleen de Nederlandse variant die door geen enkele andere Europese bank wordt ondersteund. Dat verklaart de resultaten in je overzicht. ABN AMRO is de enige Nederlandse bank die alle 3 bestaande Instant Payments systemen (1 NL, 2 EU) ondersteunt.

• YuYa
Graag aangeven welke richting je de Instant Payment getest hebt, zoals Napsju hieronder.
Alles van Revolut naar die banken; niks omgekeerd.

• henkjobse
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19-06 14:27
ivanwmc schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 11:52:
[...]

[...]

Ik had begrepen dat DKB en N26 voorlopig nog alleen inkomende Instant Payments ondersteunen. Alle Nederlandse banken die Instant Payments ondersteunen behalve bunq en ABN AMRO, ondersteunen alleen de Nederlandse variant die door geen enkele andere Europese bank wordt ondersteund. Dat verklaart de resultaten in je overzicht. ABN AMRO is de enige Nederlandse bank die alle 3 bestaande Instant Payments systemen (1 NL, 2 EU) ondersteunt.
gisteren toevallig Revolut (business) > ABN, maar niet instant hoor. Duurde een halve dag.

• NY_Giant
  • Nu online
Revolut naar N26 is nu inderdaad ook instant.

• ivanwmc
henkjobse schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 12:42:
gisteren toevallig Revolut (business) > ABN, maar niet instant hoor. Duurde een halve dag.
Vreemd. Geen idee waar dat aan kan liggen. Bij mij lukte het zowel Revolut -> ABN AMRO als vice versa. Beiden regulier, geen zakelijke, rekeningen.

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22:21
SEPA Instant uitgaand is bij Revolut nog geen officiële feature, maar er wordt sinds een week of twee mee getest. Soms werkt het wel, soms niet, en het lijkt steeds vaker te werken.

Ongetwijfeld wordt het gemeld als ze uitgetest zijn en het voor iedereen beschikbaar is.

(N=1, ging daarnet prima van Revolut naar de DKB in Duitsland)

• Datisraar
Siask schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 16:06:
SEPA Instant uitgaand is bij Revolut nog geen officiële feature, maar er wordt sinds een week of twee mee getest. Soms werkt het wel, soms niet, en het lijkt steeds vaker te werken.

Ongetwijfeld wordt het gemeld als ze uitgetest zijn en het voor iedereen beschikbaar is.

(N=1, ging daarnet prima van Revolut naar de DKB in Duitsland)
Heb jij een rekening bij DKB Duitsland? Ik heb tot twee maal toen een aanvraag ingediend voor een rekening vanuit Nederland maar kreeg automatisch een afwijzing. En bij de Duitse N26 is een rekening meestal binnen 1 uur geopend........

[Voor 16% gewijzigd door Datisraar op 05-08-2020 18:00]

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22:21
Datisraar schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:56:
[...]

Heb jij een rekening bij DKB Duitsland?
Ja, sinds 2010 volgens mij. Wordt niet meer geopend buiten D-A-CH, is al eerder besproken op dit forum.

• Datisraar
Siask schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:14:
[...]

Ja, sinds 2010 volgens mij. Wordt niet meer geopend buiten D-A-CH, is al eerder besproken op dit forum.
Dank voor je reactie. Toch, is dat raar dat banken zo uiteenlopend reageren als je een aanvraag doet voor een bankrekening. DKB wijst dus tegenwoordig (direct) een aanvraag af, Bij Comdirect kan het in principe wel, maar kent een uitgebreide aanvraag procedure, en bij N26 is het geen probleem en is het meestal binnen een 1 uur gepiept om een gratis rekening te openen. Banken bepalen zelf of of ze klanten accepteren, maar het loopt wel heel erg uiteen allemaal. Zou eigenlijk niet moeten in 2020 en overal vrij EU bankverkeer mogelijk zijn.

• ivanwmc
Datisraar schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 20:36:
Dank voor je reactie. Toch, is dat raar dat banken zo uiteenlopend reageren als je een aanvraag doet voor een bankrekening. DKB wijst dus tegenwoordig (direct) een aanvraag af, Bij Comdirect kan het in principe wel, maar kent een uitgebreide aanvraag procedure, en bij N26 is het geen probleem en is het meestal binnen een 1 uur gepiept om een gratis rekening te openen. Banken bepalen zelf of of ze klanten accepteren, maar het loopt wel heel erg uiteen allemaal. Zou eigenlijk niet moeten in 2020 en overal vrij EU bankverkeer mogelijk zijn.
Ik begrijp dat DKB zich uitsluitend richt op Duitstalige landen/klanten. Hun klantenservice is ook alleen in het Duits beschikbaar. Maar met een Duits paspoort kan je dan weer wel van overal ter wereld een rekening bij DKB openen. Dat is toch echt een andere insteek dan bijvoorbeeld N26.

Bij comdirect heb ik zelf ook een rekening, waarvoor ik éénmaal naar Duitsland moest voor een Deutsche Post kantoor, dat Postident procedures verzorgt. Ik heb er maar meteen een dagje Düsseldorf van gemaakt. Niets mis mee. In eerste instantie kreeg ik een V-Pay en VISA prepaid betaalpas. Na een jaar heb ik een VISA charge credit card aangevraagd. Dat was geen probleem.

Jammer dat comdirect waarschijnlijk door haar moederbank Commerzbank opgeslokt zal worden. Klanten verwachten een verslechtering van de voorwaarden en kosten. Het liefst zou ik een DKB rekening hebben. Mijn Duits is voldoende om daar geen moeite mee te hebben. Maar ik ben te laat om vanuit Nederland een DKB rekening te kunnen openen. Ik zou me daarvoor (tijdelijk) op een Duits adres moeten inschrijven.

• Datisraar
ivanwmc schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:51:
[...]

Ik begrijp dat DKB zich uitsluitend richt op Duitstalige landen/klanten. Hun klantenservice is ook alleen in het Duits beschikbaar. Maar met een Duits paspoort kan je dan weer wel van overal ter wereld een rekening bij DKB openen. Dat is toch echt een andere insteek dan bijvoorbeeld N26.

Bij comdirect heb ik zelf ook een rekening, waarvoor ik éénmaal naar Duitsland moest voor een Deutsche Post kantoor, dat Postident procedures verzorgt. Ik heb er maar meteen een dagje Düsseldorf van gemaakt. Niets mis mee. In eerste instantie kreeg ik een V-Pay en VISA prepaid betaalpas. Na een jaar heb ik een VISA charge credit card aangevraagd. Dat was geen probleem.

Jammer dat comdirect waarschijnlijk door haar moederbank Commerzbank opgeslokt zal worden. Klanten verwachten een verslechtering van de voorwaarden en kosten. Het liefst zou ik een DKB rekening hebben. Mijn Duits is voldoende om daar geen moeite mee te hebben. Maar ik ben te laat om vanuit Nederland een DKB rekening te kunnen openen. Ik zou me daarvoor (tijdelijk) op een Duits adres moeten inschrijven.
Als je dat doortrekt binnen Europa bij banken, blijkt het ondanks vrij EU verkeer het bewerkelijk om vanuit Nederland alleen, een Europese bankrekening elders te openen. In Frankrijk dacht ik -vergelijkbaar bij online bank N26- bij een Franse online bank terecht te kunnen vanuit Nederland voor een rekening, maar willen ze daar niet aan en moest ik naar een traditionele bank waar ik wel terecht kon. En een Spaanse bank rekening vanuit Nederland aanvragen is vrijwel onmogelijk, dus fijn dat Openbank dit weer wél mogelijk maakt. Vaak zijn het de kleinere banken in Europa waar je terecht kan. De grotere banken hebben toch genoeg klanten in hun eigen land, dus maken ze het niet, of moeilijk voor het openen van een bankrekening. In België wilde ik bij KBC en Belfius een rekening openen, maar mocht niet een langs komen omdat ik er niet woon of werk. In België doen die banken daar moeilijk over, maar voor die ene traditionele Franse bank was niet-ingezetene schap in dat land geen issue voor mij als Nederlander. Bij de kleinere Belgische bank Argenta kon ik overigens dan wel weer op hun kantoor, net over de grens, een gratis rekening openen en was het totaal geen probleem.

[Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 06-08-2020 11:20]

• ivanwmc
[b]Datisraar schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:04:[/
Als je dat doortrekt binnen Europa bij banken, blijkt het ondanks vrij EU verkeer het bewerkelijk om vanuit Nederland alleen, een Europese bankrekening elders te openen. In Frankrijk dacht ik bij een Franse online bank terecht te kunnen vanuit Nederland voor een rekening, maar willen ze daar niet aan en moest ik naar een traditionele bank waar ik wel terecht kon. En een Spaanse bank rekening vanuit Nederland aanvragen is vrijwel onmogelijk, dus fijn dat Openbank dit weer wél mogelijk maakt. Vaak zijn het de kleinere banken in Europa waar je terecht kan. De grotere banken hebben toch genoeg klanten in hun eigen land, dus maken ze het niet, of moeilijk voor het openen van een bankrekening. In België wilde ik bij KBC en Belfius een rekening openen, maar mocht niet een langs komen omdat ik er niet woon of werk. In België doen die banken daar moeilijk over, maar voor die ene een Franse bank was niet-ingezetene schap in dat land geen issue voor mij als Nederlander. Bij de kleinere Belgische bank Argenta kon ik dan wel weer op hun kantoor, net over de grens, een gratis rekening openen en was het totaal geen probleem.
Opmerkelijk! Jaren geleden had ik een Argenta spaarrekening. Die kon toen alleen via een tussenpersoon geopend worden omdat ze nooit kantoren geopend hebben in Nederland. Die tussenpersoon was gewoon een financieel adviseur die vanuit zijn woning klanten van advies voorzag. Je zou denken dat ze inmiddels wel de weg naar het internet zouden hebben gevonden...

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:05
ivanwmc schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:26:
Die tussenpersoon was gewoon een financieel adviseur die vanuit zijn woning klanten van advies voorzag. Je zou denken dat ze inmiddels wel de weg naar het internet zouden hebben gevonden...
In de verzekeringswereld is dat ook nog altijd de normaalste zaak. Probeer maar eens betaalbaar een motor te verzekeren zonder 'adviseur'. Bij ASR, Nationale Nederlanden, Goudse en Voogd&Voogd kom je niet binnen zonder 'adviseur' of 'tussenpersoon'. Inderdaad opmerkelijk.

Lekker!

• Datisraar
Heeft iemand al de gratis bankrekening bij de Duitse Bitwala uitgeprobeerd? Combinatie van Euro/Crypto rekening met Duitse IBAN en debit MasterCard. Deze bank is een app bank en werkt onder de vleugels van de Solaris bank in Duitsland (en dus belangrijk: garantieregeling 100.000€ ).

[Voor 31% gewijzigd door Datisraar op 09-08-2020 10:42]

• YuYa
Ik heb net eventjes gekeken op die webpagina en kom dit tegen:
With trading fees at 1%, Bitwala is amongst the cheapest broker for buying and selling bitcoin directly from you bank account.
Daarmee zowel een leugen als een kinderlijke taalfout prominent op de voorpagina. Heel eventjes dacht ik: "Zal ik eens proberen?".

Heeel eventjes 🥳

• Datisraar
Hier in ieder geval een vergelijking in hun moedertaal: https://www.deutscheskont...ala-1822direkt-sparkasse/

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 22:56
YuYa schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:44:
Ik heb net eventjes gekeken op die webpagina en kom dit tegen:

[...]

Daarmee zowel een leugen als een kinderlijke taalfout prominent op de voorpagina. Heel eventjes dacht ik: "Zal ik eens proberen?"
Daarnaast lees ik op hun website:
When buying Bitcoin we charge a flat fee of 1€ per trade to cover network fees.
https://support.bitwala.c...40-What-are-network-fees-

• NY_Giant
  • Nu online
Game-changer? Zojuist een e-mail van Revolut ontvangen waarin opwaarderen en betalen via iDEAL wordt aangekondigd. Het opwaarderen via iDEAL lukt inderdaad gelijk al, betalen in webshops op dit moment nog niet.
When it comes to moving money, we know speed matters. That’s why we’ve launched iDEAL top-ups and payments for all our customers in The Netherlands.

How to add money to your Revolut account:

Update the Revolut app to the latest version
On the Home screen of your Revolut app, select “Add money”
Select top-up method iDEAL
When shopping online, you can now also pay with iDEAL on you favourite e-commerce platforms.

We hope you’ll find it useful – give it a try for the next time you add money to your account!

Team Revolut

• Sndrrr81
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 05-06 20:40
NY_Giant schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:55:
Game-changer? Zojuist een e-mail van Revolut ontvangen waarin opwaarderen en betalen via iDEAL wordt aangekondigd. Het opwaarderen via iDEAL lukt inderdaad gelijk al, betalen in webshops op dit moment nog niet.

[...]
Ja en Instant Payments!

• Sndrrr81
Vraagje. Over een paar weken gaan we naar Zwitserland. Welke bank is het goedkoopste om in Zwitserland te betalen?

Ik zag dat money you go en openbank geen kosten rekenen en uitgaan van MasterCard koers. Revolut heeft weer een Inter bancaire rate ???. N26 rekent 1.7 %.maar weet niet van welke koers. Kortom, wat is de beste optie?

• Devaqto
Daar staat toch niets over opnemen van geld en wat de beste bank/methode daar voor is? :|

@Sndrrr81 ik weet niet of je toevallig Knab hebt, maar dat is een van de goedkoopste, je betaalt maar 0.5% aan fees.

[Voor 19% gewijzigd door Devaqto op 11-08-2020 16:47]

• YuYa
Tamerciaga schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:42:
[...]
Daar staat toch niets over opnemen van geld en wat de beste bank/methode daar voor is? :|
Je vroeg toch ook niks over geld opnemen gekkie 8)
Welke bank is het goedkoopste om in Zwitserland te betalen?
Dit is trouwens ook goede informatie: https://transferwise.com/gb/blog/atms-in-switzerland

[Voor 11% gewijzigd door YuYa op 11-08-2020 16:55. Reden: aanvulling]

• Devaqto
YuYa schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:48:
[...]

Je vroeg toch ook niks over geld opnemen gekkie 8)

[...]

Dit is trouwens ook goede informatie: https://transferwise.com/gb/blog/atms-in-switzerland
Sorry je hebt gelijk, uit @Sndrrr81 reactie leek het alsof het om ATM-withdrawals ging, aangezien N26 en Revolut gewoon gratis is met betalingen in andere currency :/

Edit: ik vroeg het niet btw.

[Voor 3% gewijzigd door Devaqto op 11-08-2020 16:58]

• Sndrrr81
Sorry voor de verwarring. Mijn vraag was eigenlijk stel dat we in Zwitserland gaan uit eten. Welke pas is dan het gunstigste om te gebruiken om af te rekenen qua kosten en koers? Revolut, N26, Transferwise, Openbank, MoneYou , andere?

• Freakster86
https://www.moneyou.nl/over-moneyou/nieuws

Moneyou kan uit de TS worden geschrapt. ABN trekt de stekker eruit. Moneyou Go vervalt daarmee dus ook. Enkel hypotheken blijven bestaan. Huidige klanten krijgen in oktober bericht wat het voor hun (product) betekent.

• henkjobse
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19-06 14:27
Freakster86 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:16:

Moneyou kan uit de TS worden geschrapt. ABN trekt de stekker eruit. Moneyou Go vervalt daarmee dus ook. Enkel hypotheken blijven bestaan. Huidige klanten krijgen in oktober bericht wat het voor hun (product) betekent.
Altijd fijn dat je via Tweakers topic sneller op de hoogte bent dan via de bank zelf als klant...

Zuur als je volledig over bent gestapt op Moneyou Go.

Maar ik begrijp het wel van ABN AMRO, met de corona crisis moet er bespaard worden. En omdat Moneyou (zover ik weet) niet heel groot was kan dit ook gewoon.

• YuYa
Iemt schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:58:
met de corona crisis moet er bespaard worden
Eerder omdat ABNAMRO weer eens naast zijn schoenen is gaan lopen terwijl het op (internationaal) bankieren minder dan een dwerg is. Daardoor hebben zij weer eens grote verliezen geleden en nu moeten andere, mogelijk wel innovatieve projecten, worden weggesneden om te bezuinigen en de kosten te beperken.

Ooit was ABNAMRO een ook internationaal gerespecteerde statige bank met een niet onbelangrijke positie. Dat hebben zij geheel zelfstandig aan gort geholpen. De achtereenvolgende toppen dan.

• YuYa

• Helga
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
NY_Giant schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:55:

[...]
Goede zet, nu nog betalen bij onbemande benzinepompen.

• Devaqto
Sndrrr81 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:52:
Sorry voor de verwarring. Mijn vraag was eigenlijk stel dat we in Zwitserland gaan uit eten. Welke pas is dan het gunstigste om te gebruiken om af te rekenen qua kosten en koers? Revolut, N26, Transferwise, Openbank, MoneYou , andere?
Staat gewoon op de websites van deze banken :)

• Datisraar
Tamerciaga schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 17:05:
[...]

Staat gewoon op de websites van deze banken :)
Menig tweaker zit inmiddels met 5 verschillende fintech/neo bank rekeningen zo langzamerhand, dus kan ik de vraag wel voorstellen. Ik zou zeggen dat de verschillen niet dermate groot zijn als het om kleine bedragen gaat en probeer zelf gewoon wat uit. De keuze is (inderdaad) reuze!

• Datisraar
Sndrrr81 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:52:
Zie bovenstaand !

• Redsandro
  • Niet online
Freakster86 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:16:

Moneyou kan uit de TS worden geschrapt. ABN trekt de stekker eruit. Moneyou Go vervalt daarmee dus ook.
Bedankt voor de tip, ik heb hem uit de TS verwijderd. (y)

• Freakster86
henkjobse schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 11:37:
[...]

Altijd fijn dat je via Tweakers topic sneller op de hoogte bent dan via de bank zelf als klant...
Zoals gewoonlijk hè :P Maar kudo's mogen naar exelletor in "Discussie over & Ervaringen met Moneyou Go" voor de eerste melding.

Ik vind het wel belachelijk dat je als klant tot oktober mag wachten op duidelijkheid. Nog ruim 1,5 maand... En voor hetzelfde geld trekken ze dan per direct de stekker eruit en boeken ze "gewoon" je complete saldo terug naar je tegenrekening... Doei!

Dus mijn advies: ga per direct opzoek naar een alternatief. Al vind ik dat zelf nogal moeilijk. Los van het feit dat ik nu wéér alles mag overzetten, na ING > Bunq > Moneyou (allemaal binnen een jaar) vond ik het potjessysteem echt heel handig. En die eigenschap zie ik zo snel niet terug in alternatieven. Knab misschien? Moet me er eens in gaan verdiepen komende week. K#t ABN :( :+

• YuYa
@Freakster86
Ik weet niet wat de reden is dat je weg bent gegaan bij ING (en kennelijk ook geen vriendjes meer bent met ABN :+ ) en wat je wensen zijn want het lijkt nogal Nederlands georiënteerd. Als nieuwe en serieuze bank met toch een Nederlands sausje zou je dan Openbank.nl kunnen overwegen. Gratis en mooie functies maar technisch nog sterk in ontwikkeling en met archaïsche trekjes en voorlopig zonder twijfel de meest afschuwelijke banken App die ik ooit heb meegemaakt. Maar ik vertrouw erop dat dat snel verbeterd. Nog geen iDeal maar wel weer Google Pay/Apple Pay. Én Mastercard & Maestrocard. Overigens kan je je afvragen wat de toegevoegde waarde van iDeal binnenkort nog is als iedereen instant payment heeft geïmplementeerd.

Het komt op mij ook als serieuze bank over omdat het een dochter van Santander is en in meerdere landen in Europa als Openbank.xxx actief is dus veel heeft geïnvesteerd.

• PLAE
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12:14
YuYa schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 12:09:
[...]

Eerder omdat ABNAMRO weer eens naast zijn schoenen is gaan lopen terwijl het op (internationaal) bankieren minder dan een dwerg is. Daardoor hebben zij weer eens grote verliezen geleden en nu moeten andere, mogelijk wel innovatieve projecten, worden weggesneden om te bezuinigen en de kosten te beperken.
Onzinverhaal. Je wilt dit misschien niet horen maar vooral vanwege politiek beleid en vanuit de centrale banken hebben banken gewoon geld teveel. En kunnen ze wanneer ze wel geld nodig hebben daar goedkoper aan komen. 10 jaar terug was Moneyou innovatief en een moneymaker. Nu niet meer.

• Datisraar
@Freakster86 mijn mening: kies gewoon voor een Hollandse bank Rabo of ING voor 1,70€ per maand waar van alles op zit, met Ideal en Apple Pay, de mogelijkheid om nog geld te storten en rood te staan. Zet daar je salaris/uitkering/pensioen op. En kies daarnaast voor potjes en spaarrekeningen, betalen met vreemde valuta e.d bij de buitenlandse Openbank, (rente momenteel 0,20%), en/of N26 en Revolut.

[Voor 4% gewijzigd door Datisraar op 13-08-2020 10:29]

• diedbase
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21:10
Datisraar schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:27:
@Freakster86 mijn mening: kies gewoon voor een Hollandse bank Rabo of ING voor 1,70€ per maand waar van alles op zit, met Ideal en Apple Pay, de mogelijkheid om nog geld te storten en rood te staan. Zet daar je salaris/uitkering/pensioen op. En kies daarnaast voor potjes en spaarrekeningen, betalen met vreemde valuta e.d bij de buitenlandse Openbank, (rente momenteel 0,20%), en/of N26 en Revolut.
Helemaal mee eens, heb ook ING+N26, bevalt uitstekend. Zo blijkt maar weer dat nieuw en revolutionair niet altijd blijvend is.

• Redsandro
  • Niet online
PLAE schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:01:
[...]

Onzinverhaal. Je wilt dit misschien niet horen maar vooral vanwege politiek beleid en vanuit de centrale banken hebben banken gewoon geld teveel. En kunnen ze wanneer ze wel geld nodig hebben daar goedkoper aan komen. 10 jaar terug was Moneyou innovatief en een moneymaker. Nu niet meer.
Geen onzinverhaal. De P/B (Price to Book) ratio van ABN is ver onder de 1. Daarmee is het één van de ongezondste banken van Nederland.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True