Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Redsandro schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:09:
Bestaat er ook zoiets als iban-discriminatie voor credit cards?
Nee want een credit card heeft geen eigen IBAN.

Voor zover ik weet zijn online audio/video/game/app diensten juist 1 van de weinige bedrijven die wel mogen discrimineren op diverse gebieden. Zo is de Nederlandse Netflix dus niet per definitie hetzelfde als de Duitse Netflix.Je kan bijvoorbeeld Android Auto ook niet vinden in de Nederlandse Google Play store, maar in de Duitse weer wel etc.

@NY_Giant bij een credit card gaan ze wel van je limiet af (de credit card maatschappij heeft immers groen licht gegeven aan de verkoper dat het geld er is). Maar in je maandelijkse afschrift zie je dat vaak niet terug. Ik heb wel het idee dat echte credit card maatschappijen er beter op ingespeeld zijn als er dan later van dezelfde verkoper een definitieve betaling komt. Bij bunq zie je ook regelmatig mensen op Together klagen omdat hun geld nog niet terug gestort is door bunq terwijl de verkoper zegt de autorisatie al te hebben opgeheven toen de definitieve betaling werd afgeschreven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:43
@Redsandro @birdibird @Tamerciaga Ik mis overigens nog wat Duitse alternatieven zoals Fidor en DKB. Kunnen deze nog toegevoegd worden?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

JohanNL schreef op zondag 24 mei 2020 @ 08:52:
Het lijkt me niet rechtsgeldig, maar reken er maar op dat ze érg moeilijk kunnen doen als je het niet betaald en zodoende zal de meerderheid wel betalen.
Een hypotheekverstrekker zit ook in een dusdanige positie dat ze dit soort zelf bedachte regels kunnen afdwingen, een juridisch geschil starten wil je met zo'n partij het liefst voorkomen.
Waarom? Bij de meeste partijen waar je als particulier een juridisch geschil kan krijgen, heb je nog iets tegoed (geld, of een product). Dan houdt 'moeilijk doen' in dat je je geld of product niet krijgt. Bij een hypotheekverstrekker heb je als particulier zowel het huis als het geld in beheer, dus als je juridisch ook nog eens gelijk hebt hebben ze je niks te maken. Zelfde als wanneer een hypotheekverstrekker failliet zou gaan: weinig aan de hand, jij hebt je eigen geld toch nog. Terwijl bij een failliete webwinkel je vooruitbetaling gewoon foetsie is.

Tenzij je in het contract hebt staan dat het overtreden van voorwaarde X ze recht geeft op boetebedrag Y heeft een hypotheekverstrekker niks aan juridisch getouwtrek.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NY_Giant
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 10:16
Redsandro schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:09:
Bestaat er ook zoiets als iban-discriminatie voor credit cards? Nu deed Steam het weer; ik kon mijn spel niet afrekenen met welke niet-Nederlandse credit card (oké, Mastercard debitcard) dan ook. Ik voel er weinig voor om bij elke aankoop eerst goedkeuring te vragen aan Steam Support, dus zou er graag over klagen bij een partij die ook echt stappen kan ondernemen.
Geen oplossing maar wellicht een alternatief: je Curve card gebruiken (met de onderliggende kaart van je keuze). Die heeft een Britse BIN en wordt waarschijnlijk probleemloos geaccepteerd door Steam.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 08:58
Brent schreef op zondag 24 mei 2020 @ 17:57:
@Redsandro @birdibird @Tamerciaga Ik mis overigens nog wat Duitse alternatieven zoals Fidor en DKB. Kunnen deze nog toegevoegd worden?
Heb jij Fidor en woon je in NL met een NL paspoort? Ging dat? Aanvragen met die combinatie is bij de DKB al jaren niet meer mogelijk. Ik gebruik zelf de DKB sinds 2011 en ben zeer tevreden.

Lekker!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YuYa
  • Registratie: april 2020
  • Laatst online: 10:04
Ik lees net even dat zeer handige tabelletje helemaal in het begin op pagina 0 maar dat is ondertussen enorm achterhaald qua informatie. Is het mogelijk om dat bij te werken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Napsju
@YuYa Nou, dat valt wel mee. Is er informatie die je toegevoegd of veranderd wilt hebben, deel dat dan gerust met de auteurs.

Lekker!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YuYa
Hmm, kennelijk verschil in definitie over woordje enorm ;)
- N26, Revolut, Moneyou Go, BNC10, Transferwise, Curve Blue als bunq Travel hebben NFC;
- Openbank:
¹) Hacky. Zie deze reactie.
werkt niet meer;
- N26: geen Google Pay in Nederland (tenzij trucje tijdelijk adres wijzigen, weet niet of dit (ooit heeft ge-) werkt;
- Revolut: betaalverzoek (en rekening delen) tegenwoordig wél;
- Revolut: volgens mij tegenwoordig kosten opsturen bankpas;
- Revolut: naast virtuele VISA nu ook disposable (eenmalig te gebruiken) VISA.

Dat is wat ik uit mijn hoofd weet over een beperkt aantal van de banken dus vrij waarschijnlijk nog een stuk meer wijzigingen ;-)

[Voor 3% gewijzigd door YuYa op 25-05-2020 15:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brent
Monese: heeft ook joint-accounts.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• NY_Giant
@YuYa Je hebt op een aantal punten gelijk, maar zeker niet allemaal. En het liefst zien we hier bronnen, zodat alles voor 100% te verifiëren valt. Dat wordt lastig met 'volgens mij' en 'uit mijn hoofd' ;). Let er daarnaast op dat dit topic net zo goed een informatiebron is voor Belgen. Zo is bij veel van deze 'banken' Google Play wel beschikbaar in België maar niet in Nederland. Dit zie je dan ook terug in de tabel.

Verder wordt hier met 'NFC' bedoeld dat je in winkels met je telefoon met de app van de bank zelf via NFC kunt betalen. Kun je wel via NFC betalen maar alleen met behulp van Google Pay en/of Apple Pay, dan zie je geen vinkje onder NFC maar alleen onder Google Pay en/of Apple Pay.

Met betaalverzoeken worden hier zo te zien ook alleen betaalverzoeken via iDeal bedoeld. Die zijn voor veel Nederlanders namelijk essentieel. Ik ben het met je eens dat 'betaalverzoeken mogelijk maar niet via iDeal' een goede toevoeging kan zijn voor de banken die dat betreft.

Bij Revolut verschilt het of je moet betalen voor het opsturen van de kaart. De Maestro-kaart is vaak gratis. Voor fysieke VISA-kaarten betaal je meestal wel voor het opsturen. Al zijn er ook behoorlijk vaak acties waardoor je die alsnog gratis kunt krijgen.

De disposable VISA-kaart bij Revolut is inderdaad een goede toevoeging. En de virtuele MasterCard mag nog weggehaald worden, aangezien die voor Nederlanders en Belgen niet meer is aan te vragen. Helaas zijn zaken die niet meer mogelijk zijn vaak lastig aan te tonen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 08:49
Wat zijn de nadelen voor de pinpas als je een van de buitenlandse banken gebruikt? Krijg je niet te maken met fees voor internationale betalingen bijvoorbeeld?

Moneyou GO, is dat zakelijk te gebruiken? Ik zie vaak van niet, maar in de voorwaarden van moneyou go op pagina 4/5 staat:
2.2 Wie kan een rekening openen?
Je kunt een rekening openen als je voldoet aan de volgende voorwaarden. Je moet in elk geval:
[...]
als je een natuurlijk persoon bent die handelt voor een onderneming (eenmanszaak) of als
zelfstandige professional (of zelfstandige zonder personeel, zzp), dan moet je ingeschreven staan in
het handelsregister van de Kamer van Koophandel.
Dan lijkt me dat prima te kunnen toch?

En revolut is toch ook zakelijk gericht (dat mis ik in de TS): https://www.revolut.com/e...siness-accounts-made-easy

[Voor 18% gewijzigd door Jogai op 26-05-2020 08:06]

Full time freelance sinds 2020! Link me =====> www.linkedin.com/in/wdingemanse

Acties:
  • +3Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 08:57
Banken slordig met online privacy: https://www.consumentenbo...st-jonge-banken-slordiger

[Voor 36% gewijzigd door U123456 op 26-05-2020 14:14]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• NY_Giant
Niet best inderdaad! Het is sowieso handig om trackers te blokkeren op mobiel/tablet/laptop/pc. Voor Android is Blokada daarvoor ideaal. Ook is het zeer aan te raden om je 'Off-Facebook Activity' te verwijderen en uit te zetten voor de toekomst.

Bij Revolut heb je in de instellingen onder 'Privacy' drie manieren om marketinginstellingen aan te passen. Daarnaast kun je via de chat een opt-out aanvragen om de kwestie waar de consumentenbond het over heeft tegen te gaan. Helaas vrij omslachtig allemaal, maar het kan wel.

Zie ook: https://medium.com/swlh/r...need-to-know-cc511c7ab639.

• McGarrett
  • Niet online
Wie heeft hier een gratis Knab rekening? Wat zijn de beperkingen van deze rekening?
Is het een geschikte rekening om bijvoorbeeld alleen te gebruiken voor periodieke iDeal betalingen?

Heb namelijk een aantal facturen (vaste lasten) die ik per iDeal voldoe, dit deed ik eerst via mijn gratis Bunq rekening. De laatste heb ik inmiddels opgezegd en daarvoor in de plaats een Moneyou rekening geopend, maar daar ben ik niet echt tevreden over. Ben dus opzoek naar een gratis alternatief met iDeal ondersteuning.

• musicfreak
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 08:31
McGarrett schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 16:15:
Wie heeft hier een gratis Knab rekening? Wat zijn de beperkingen van deze rekening?
Is het een geschikte rekening om bijvoorbeeld alleen te gebruiken voor periodieke iDeal betalingen?
Zinnige vragen, maar een aantal antwoorden vind je in de startpost, en door te zoeken in het topic.

Mijn muziekcollectie op Discogs, heb m'n CD's eindelijk ook toegevoegd :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 08:57
@McGarrett: of kijken in Ervaringen KNAB.

• NY_Giant
Het is overigens nog maar de vraag of de beperkingen die KNAB stelt aan de basisrekening wel zijn toegestaan. Een basisbetaalrekening moet volgens EU-wetgeving namelijk aan bepaalde voorwaarden voldoen: https://europa.eu/youreur...u/index_nl.htm#shortcut-3.

Al kan het ook nog zijn dat KNAB bepaalde zaken niet aanmoedigt, maar ook niet daadwerkelijk onmogelijk maakt. iDeal is sowieso mogelijk en toegestaan, automatische incasso's zijn mogelijk maar volgens de voorwaarden niet geoorloofd.

• JeroenE
  • Niet online
NY_Giant schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 19:46:
Het is overigens nog maar de vraag of de beperkingen die KNAB stelt aan de basisrekening wel zijn toegestaan. Een basisbetaalrekening moet volgens EU-wetgeving namelijk aan bepaalde voorwaarden voldoen: https://europa.eu/youreur...u/index_nl.htm#shortcut-3.
Volgens mij beweren ze nergens dat de KNAB Basis een bankrekening is die voldoet aan de regels van de Europese basisbankrekening. Volgens de voorwaarden mag je immers een heleboel niet wat je wel zou moeten kunnen.

Ik heb dat eerlijk gezegd ook nooit bij andere banken gelezen. Het geeft ze natuurlijk wel een simpele manier om (als je gaat klagen) aan te geven dat het geen Europese basisbankrekening is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 10:03
@YuYa Ik heb reactie gekregen van Meldpunt IBAN-discriminatie:
Geachte heer [naam],

Wij hebben uw klacht nader onderzocht. Het lijkt erop dat de Postcodeloterij, Vriendenloterij en Bankgiroloterij mogelijke deelnemers die geen Nederlands IBAN en geen Nederlands IP-adres hebben uitsluiten van deelname. Helaas moeten wij u informeren dat het hier gaat om het afsluiten van een contract op basis van een IBAN en dat valt buiten de SEPA-verordening.

De SEPA-verordening ziet slechts op het doen van transacties via IBANs. Wanneer een bedrijf een betaling van een buitenlandse IBAN weigert dan is er sprake van IBAN-discriminatie.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
[naam]
Meldpunt IBAN-discriminatie
Dus wat de loterij doet mag blijkbaar of wordt tenminste niet gezien als IBAN-discriminatie.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen --- Voordelig zelf beleggen op de beurs 💸

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 10:03
Om het nog wat concreter te maken, zoals ik het begrijp mag dus elk bedrijf buitenlandse IBAN's uitsluiten zolang ze dit maar aangeven in hun voorwaarden/contract en jij daarmee akkoord gaat.
Dus enkel een rekening aanhouden met een buitenlandse IBAN lijkt een no-go.

[Voor 4% gewijzigd door JohanNL op 28-05-2020 11:57]

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen --- Voordelig zelf beleggen op de beurs 💸

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YuYa
@JohanNL Ja ik heb datzelfde antwoord gehad :)
Interessant het verschil in interpretatie wat de gewone burger verstaat onder IBAN discriminatie en hoe het (kennelijk) in de wet is vertaald. Ik vraag mij serieus af of dit de juiste vertaling van EU richtlijnen zal zijn, want ik kan mij niet voorstellen dat de EU IBAN discriminatie in het ene geval wél goedkeurd maar in het andere geval niet, hoewel vaker krom gepraat wat recht is en andersom.

• NY_Giant
JeroenE schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:33:
[...]
Volgens mij beweren ze nergens dat de KNAB Basis een bankrekening is die voldoet aan de regels van de Europese basisbankrekening. Volgens de voorwaarden mag je immers een heleboel niet wat je wel zou moeten kunnen.

Ik heb dat eerlijk gezegd ook nooit bij andere banken gelezen. Het geeft ze natuurlijk wel een simpele manier om (als je gaat klagen) aan te geven dat het geen Europese basisbankrekening is.
Mijn punt is dat er kennelijk Europese vereisten zijn waaraan een basisbankrekening moet voldoen. Ik interpreteer dat zo dat zelfs de meest simpele bankrekening een bepaald aantal omschreven functies moet bieden. Of een bank dan zomaar kan zeggen "maar wij bieden geen basisbankrekening aan" weet ik niet.

Het idee van de regeling is waarschijnlijk juist dat banken een basisbankrekening moeten aanbieden. Die hoeft niet kosteloos te zijn, maar moet wel een bepaald aantal functies omvatten. Knab biedt niet al die functies aan in Knab Basis.

Of de wetgeving ook echt zo is bedoeld als hier omschreven, weet ik niet. Daar is het mij te onbekend voor. Overigens zou een simpele oplossing voor Knab zijn om Knab Basis gewoon te schrappen. Het betaalde pakket voldoet wel volledig aan de eisen.

• Brent
De vraag is hoe bepaald wordt wat een basisrekening is. Misschien biedt niemand die aan?

• wian_gn
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 01:08
Brent schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:18:
De vraag is hoe bepaald wordt wat een basisrekening is. Misschien biedt niemand die aan?
Oh ja hoor, die worden wel aangeboden: https://www.basisbankrekening.nl/ .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brent
Die is niet vrij verkrijgbaar, lijkt me daar dus niet onder te vallen. Dat is het probleem, de terminologie volgt niet dezelfde definities tussen de organen.

• JeroenE
  • Niet online
NY_Giant schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:15:
Mijn punt is dat er kennelijk Europese vereisten zijn waaraan een basisbankrekening moet voldoen. Ik interpreteer dat zo dat zelfs de meest simpele bankrekening een bepaald aantal omschreven functies moet bieden. Of een bank dan zomaar kan zeggen "maar wij bieden geen basisbankrekening aan" weet ik niet.
Ik denk dat je er niet zo maar van uit kan gaan dat de meest simpele bankrekening de basisbankrekening moet zijn. Er zijn ook partijen waarbij je een "losse" spaarrekening kan openen. Dan kan je ook alleen geld storten en overboeken naar een (meestal ook maar 1) andere 'echte' bankrekening. Dan kan je ook niet ineens verwachten dat je daar een pinpas krijgt, wel automatische incasso en noem maar op.
Overigens zou een simpele oplossing voor Knab zijn om Knab Basis gewoon te schrappen. Het betaalde pakket voldoet wel volledig aan de eisen.
Er staat nergens in die regeling dat de goedkoopste variant gelijk moet zijn aan de basisbankrekening dus je mag prima een soort bankrekening aanbieden die goedkoper is maar niet aan de eisen voldoet. Of juist een duurdere variant waar je 20 extra dingen hebt die niet verplicht zijn voor een basisbankrekening.

Het idee achter deze regeling is dat een bank je niet zo maar mag weigeren enkel omdat je in een ander land woont. Dat mag wel om specifieke redenen zoals witwassen/terrorisme maar in sommige landen (zoals Ierland meen ik) mag dat ook als je al een basisbankrekening bij een andere bank hebt.

• wian_gn
JeroenE schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 12:43:
Het idee achter deze regeling is dat een bank je niet zo maar mag weigeren enkel omdat je in een ander land woont. Dat mag wel om specifieke redenen zoals witwassen/terrorisme maar in sommige landen (zoals Ierland meen ik) mag dat ook als je al een basisbankrekening bij een andere bank hebt.
Dat mag overal, zie overweging 42 2014/92/EU:
De lidstaten moeten kredietinstellingen kunnen toestaan een basisbetaalrekening te weigeren aan consumenten die in dezelfde lidstaat reeds een actieve en minstens gelijkwaardige betaalrekening hebben. Om na te gaan of een consument reeds een betaalrekening heeft, moeten kredietinstellingen zich kunnen verlaten op een verklaring op erewoord van de consument.

• JeroenE
  • Niet online
wian_gn schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:12:
Dat mag overal, zie overweging 42
Aha, maar wat in de overwegingen staat is volgens mij niet altijd ook zo in de richtlijnen opgenomen. Anders hadden de overwegingen gelijk de richtlijn kunnen zijn, lijkt mij.

In de daadwerkelijke richtlijn artikel 16 lid 5 staat dit:
De lidstaten kunnen kredietinstellingen die betaalrekeningen met basisfuncties aanbieden, toestaan een aanvraag voor deze rekening te weigeren indien een consument reeds een betaalrekening bij een op hun grondgebied gevestigde kredietinstelling aanhoudt, waarmee hij gebruik kan maken van de in artikel 17, lid 1, vermelde diensten, tenzij een consument verklaart ervan in kennis te zijn gesteld dat een betaalrekening zal worden opgeheven.
Dus een lidstaat mag zelf bepalen of ze deze weigeringsgrond toestaan of juist niet.

• wian_gn
JeroenE schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:28:
[...]
Dus een lidstaat mag zelf bepalen of ze deze weigeringsgrond toestaan of juist niet.
Ja, dan kan een consument dus twee (of nog meer) basisrekeningen openen in dat betreffende land (ik ken overigens ook geen land dat dat zo omgezet heeft, maar dat kan ik bijvoorbeeld in het Hongaars of Grieks ook wat moeilijk controleren).

Het weigeren van een basisrekening überhaupt is natuurlijk géén optie, want het uitgangspunt is dat iedere legaal in de EU verblijvende natuurlijke persoon toegang kan hebben tot een bankrekening.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZXRY
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 01:46
Niet verbazingwekkend eigenlijk. Die gratis banken moeten toch op een bepaalde manier aan je verdienen. Het is niet erg transparant in ieder geval.

• JeroenE
  • Niet online
wian_gn schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:29:
Ja, dan kan een consument dus twee (of nog meer) basisrekeningen openen in dat betreffende land (ik ken overigens ook geen land dat dat zo omgezet heeft, maar dat kan ik bijvoorbeeld in het Hongaars of Grieks ook wat moeilijk controleren).
Ja, klopt dat kan dan. Bijvoorbeeld in Ierland is dit zo dat er banken zijn die je weigeren voor een gratis basisbankrekening als je al een andere bankrekening in Ierland hebt, zie GrooV in "Het grote gratis bankentopic"
Het weigeren van een basisrekening überhaupt is natuurlijk géén optie, want het uitgangspunt is dat iedere legaal in de EU verblijvende natuurlijke persoon toegang kan hebben tot een bankrekening.
Behalve dus als de banken je weigeren op basis van witwassen/terrorisme. Een lidstaat kan ook nog extra regeltjes verzinnen om te weigeren, zie artikel 16 lid 6.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ivanwmc
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 03:23
Actie verlengd! Travel card plan voor altijd gratis bij aanmeldingen t/m 31 juli 2020!
Travel card plan voor altijd gratis voor de eerste 30.000 nieuwe klanten die zich aanmelden t/m 31 juli 2020.
Voor aanmeldingen vanaf 1 augustus 2020 kost het travel card plan € 7,99 per maand. Klik hier voor meer informatie.
Bron: Я42 betaalpas

Acties:
  • +4Henk 'm!

• robbertvw
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 01-07 22:04
Aine schreef op zondag 24 mei 2020 @ 09:33:
@robbertvw Ik heb bij Aegon via het inzenden van een formulier mijn Spaanse IBAN nummer voor de hypotheek kunnen doorgeven. Het kost inderdaad wat moeite, maar inmiddels heb ik een brief dat ze mijn nieuwe IBAN vanaf volgende maand gaan gebruiken voor het incasseren van de hypotheek.

Overigens kost het bij sommige instanties sowieso wat meer moeite om over te stappen op een Spaans IBAN nummer (Openbank). Maar de volhouder wint 😉.
Even een update: na het inzenden van het formulier heb ik inmiddels reactie van Aegon dat het rekeningnummer in July gewijzigd zal zijn.

Beetje jammer dus dat de eerste chat met een servicemedewerker dit formulier niet opleverde en vervolgens ook een mailwisseling niet. Pas een tweede chat leverde een link naar dit formulier.

Website | Flickr | Gear: Sony A7s, Sony A7ii, Sony A6000, Nikon 500mm F/4 AI-S, Sony Zeiss 24-70 F/4, Sony 70-200 F/4, Sony Zeiss 35mm F/2.8

• KOOIN
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 29-06 18:06
Ik heb net geprobeerd een Moneyou Go rekening te openen maar de registratie is mislukt geeft ie aan. Helaas kan ik voor nu de klantenservice niet bereiken.

Kan het er mee te maken hebben dat ik ook al een Moneyou Sparen rekening heb?

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 08:55
KOOIN schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 21:07:
Ik heb net geprobeerd een Moneyou Go rekening te openen maar de registratie is mislukt geeft ie aan. Helaas kan ik voor nu de klantenservice niet bereiken.

Ligt meer aan Moneyou Go denk ik, om in te loggen gaat het ook regelmatig mis.

Honor View 20 | Cubot Power / X18 Plus| Chuwi HI9 Air | PS4 Slim

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xabre
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Weet iemand of Knab (basis) gebruik maakt van een random-reader of een ander los kastje of gaat het intussen "kastjesloos" ?

Google Stadia: xabre16v

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ivanwmc
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 03:23
Xabre schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:08:
Weet iemand of Knab (basis) gebruik maakt van een random-reader of een ander los kastje of gaat het intussen "kastjesloos" ?
Knab gebruikte tot voor kort een random reader, maar tegenwoordig gebruikt Knab veelal bevestiging via hun app. Volgens mij leveren ze de random reader niet eens meer. Ik heb er in ieder geval nooit een ontvangen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22:58
Xabre schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:08:
kastloos. heel irritant. Net een update van de knab app gehad. Ik had root dus ben eruit gegooid. Moet je opnieuw valideren met je ID en een selfie. Alleen crasht de app op het openen van de camera -_-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sndrrr81
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 01-07 14:50
Lukt het trouwens in de parktijk om met Knab basis incasso 's af te laten schrijven?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• T-Infinity
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 08:54

T-Infinity

Heen en weer....

Sndrrr81 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:42:
Lukt het trouwens in de parktijk om met Knab basis incasso 's af te laten schrijven?
ja maar mag niet, dus zou het niet doen.

• Xabre
  • Niet online
Ik wil Knab Basis gaan gebruiken voor enkel af en toe een iDeal betaling, dat lijkt mij geen probleem.

• T-Infinity
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 08:54

T-Infinity

Heen en weer....

Inderdaad, dat kan en mag gewoon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OkarBan
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 01-07 20:54
Napsju schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 19:58:
@Tamerciaga, @Redsandro Ik mis KBC.ie en ING.lu nog in het TS overzicht. Op voorwaarde dat je ze als salarisrekening gebruikt ook gratis en zijn redelijk makkelijk aan te vragen voor Nederlanders.

Verder uiteraard een goed initiatief!
Voor de KBC app heb je een Belgisch paspoort nodig om te registeren en werkt een Nederlands paspoort niet.
Verder heb moet je voor KBC.ie minimaal 2000 Euro per maand door de rekening heen sturen als je de gratis rekening wilt hebben. Dus nee, KBC is niet een vergelijkbaar alternatief voor de andere opties.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Napsju
@OkarBan De Ierse variant? Nee hoor. Kijk nog maar eens op kbc.ie . Volgens mij doel jij op de Belgische variant.

Lekker!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OkarBan
Napsju schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:41:
@OkarBan De Ierse variant? Nee hoor. Kijk nog maar eens op kbc.ie . Volgens mij doel jij op de Belgische variant.
Je kunt je met twee Nederlandse identificatie bewijzen (bijvoorbeeld paspoort en ID kaart) wel registeren voor een bank account op kbc.ie
Maar dan nog dient er minimaal 2000 Euro per maand gestort te worden op de KBC rekening als je na 12 maanden nog steeds een gratis rekening bij KBC wilt hebben, of anders 6 Euro per kwartaal betalen.

https://www.kbc.ie/our-pr...unt/current-account/extra
https://www.kbc.ie/our-pr...unt/current-account/basic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NY_Giant
Overigens is voor KBC België een Belgisch paspoort geen vereiste:
Rekening openen vanuit het buitenland?
Zonder de Belgische nationaliteit of zonder domicilieadres in België kun je een zichtrekening ook online aanvragen. Opgelet: bij je aankomst in België moet je wel nog naar kantoor om te tekenen en je debetkaart af te halen.
Het is dus wel nodig om langs te komen op kantoor en waarschijnlijk wordt er ook verwacht dat je in België gaat wonen en/of werken. Zie ook: https://www.kbc.be/partic...zichtrekening-openen.html.

De eis dat er maandelijks minimaal 2000 euro op de gratis rekening gestort wordt, ben ik bij KBC België niet tegengekomen.

Een voordeel van zowel KBC België als KBC Ierland is dat Google Pay ondersteund wordt. Bij KBC België krijg je een gratis Maestro-kaart en voor een euro per maand een debit MasterCard. KBC Ierland biedt alleen een gratis debit MasterCard.

[Voor 13% gewijzigd door NY_Giant op 07-06-2020 14:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OkarBan
Siask schreef op donderdag 9 april 2020 @ 19:45:
[...]

Het killer-argument is natuurlijk het kunnen opladen van Revolut met een (VISA/MC) creditcard die punten of cashback geeft.

Daarnaast kan de cashback op uitgaven met de Metal-kaart natuurlijk ook de moeite waard zijn (€ 135 per jaar, als je dus € 13.500 buiten Europa uitgeeft verdien je er op, nog afgezien van de andere goodies bij Metal).
Bij voltooide betalingen binnen Europe wordt bij Revolut Metal ook 0,1% cashback gegeven.
Betalingen met retourzendingen bij webshops en creditcard opwaarderingen naar andere gratis banken worden tot nu toe ook gewoon als voltooide betalingen geregistreerd en wordt er op de Revolut rekening cashback bijgeschreven.
Hoewel in de voorwaarden staat dat ze misschien de cashback terug kunnen eisen in zo'n geval.

Heeft iemand dit uitgeprobeerd en wordt er welleens cashback terug ge-eist als je een artikel binnen de bedenktermijn terugstuurt en je geld dus terug krijgt van de webshop?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NY_Giant
OkarBan schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:55:
[...]

Maar dan nog dient er minimaal 2000 Euro per maand gestort te worden op de KBC rekening als je na 12 maanden nog steeds een gratis rekening bij KBC wilt hebben, of anders 6 Euro per kwartaal betalen.

https://www.kbc.ie/our-pr...unt/current-account/extra
https://www.kbc.ie/our-pr...unt/current-account/basic
De KBC Basic Current Account is juist gratis zolang er per jaar niet meer dan een fulltime jaarlijks Iers minimumloon op gestort wordt. Handig dus voor degenen hier die deze rekening willen uitproberen.

De KBC Extra Current Account is gratis zolang er minimaal 2000 euro per maand op gestort wordt. Voor ieder wat wils dus...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OkarBan
NY_Giant schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:17:
[...]

De KBC Basic Current Account is juist gratis zolang er per jaar niet meer dan een fulltime jaarlijks Iers minimumloon op gestort wordt. Handig dus voor degenen hier die deze rekening willen uitproberen.

De KBC Extra Current Account is gratis zolang er minimaal 2000 euro per maand op gestort wordt. Voor ieder wat wils dus...
Ja. Het minimum Iers loon dat niet overgeschreven mag worden bij de KBC Basic Current Account is dus 10.10*2080=21008 Euro per jaar.
Op afstand kan de KBC Basic Current Account alleen telefonisch aangevraagd worden en dienen er voor de telefonische aanvraag 2 identiteitsbewijzen en 2 adresbewijzen opgestuurd te worden.

Dit is dus meer gedoe. Bij de meeste andere gratis bank alternatieven hoef je voor het openen van een rekening alleen maar een app te downloaden, je gegevens in te vullen, een foto van jezelf en je identiteitsbewijs te maken en een klein bedrag over te maken.

[Voor 13% gewijzigd door OkarBan op 07-06-2020 14:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 07:22
OkarBan schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:32:
[...]

Ja. Het minimum Iers loon dat niet overgeschreven mag worden bij de KBC Basic Current Account is dus 10.10*2080=21008 Euro per jaar.
Op afstand kan de KBC Basic Current Account alleen telefonisch aangevraagd worden en dienen er voor de telefonische aanvraag 2 identiteitsbewijzen en 2 adresbewijzen opgestuurd te worden.

Dit is dus meer gedoe. Bij de meeste andere gratis bank alternatieven hoef je voor het openen van een rekening alleen maar een app te downloaden, je gegevens in te vullen, een foto van jezelf en je identiteitsbewijs te maken en een klein bedrag over te maken.
Ik heb online bij de Ierse KBC een current account kunnen aanvragen vanuit Nederland. Vervolgens deels via upload en daarna per e-mail mijn bewijzen gemaild en was de rekening met IE IBAN geopend. Duurde 1,5 week ongeveer. En volgens mij in ieder geval 1 jaar gratis rekening (denk ik🤔), met een debit MasterCard. Ik gebruik daar ook Apple Pay. App ziet er goed uit en je kunt ook nog een spaarrekening openen met 0,20 of 0,25 procent rente.

Nb het gekke is, als Nederlander kan ik bij de Belgische KBC dan juist geen bankrekening openen, je moet daar wonen en/of werken. Probeerde dit online, maar dat was niet mogelijk en moest een kantoor bellen voor een (gratis) rekening. Vervolgens had ik een van de kantoren gebeld, maar mocht geen rekening openen. Werd ook door KBC België via Whatsapp bevestigd, was voor mij niet mogelijk, u heeft geen economische binding met ons. Laat dan maar, de collega’s in Ierland denken meer aan pan-Europees bankieren in 2020 voor EU ingezetenen.

Lang leve Europa 🤪!

[Voor 16% gewijzigd door Datisraar op 07-06-2020 16:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 10:15
KOOIN schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 21:07:

Hier hetzelfde. we zijn 3 uur bezig geweest een rekening te openen. Geen succes. Het begon al met het Uploaden van een foto van het paspoort. We hebben prima foto's alleen Moneyou accepteert ze niet. Na vele nieuwe foto's .. eindelijk. Toen de gegevens ingevuld. Een Wachtwoord hebben we echter nooit ontvangen via mail. Geld overmaken lukt ook niet. Toen maar de Helpdesk van AbnAmro gebeld... die hadden nooit gehoord van Moneyou. wat een ballentent. Instant payment zoals ik ken van Rabobank & ING heeft Moneyou / ABN AMRO ook nog niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 10:06
OkarBan schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:13:
[...]
Bij voltooide betalingen binnen Europe wordt bij Revolut Metal ook 0,1% cashback gegeven.
Uiteraard, en zelfs bij een Maestro-betaling van bijvoorbeeld € 0,39 krijg je € 0,01 cashback goedgeschreven. Dat heb ik niet meegenomen in mijn overweging om voor Revolut Metal te gaan, maar ik pak het natuurlijk wel mee. Ondanks Corona toch al bijna weer de helft van de jaarlijkse fee binnen (heb in december afgesloten).

Cashback die weer teruggetrokken wordt heb ik nog niet beleefd. Ik doe geen euro-betalingen met de Revolut als ik ook een punten-gevende kaart gebruiken kan, maar ik ontvang regelmatig USD terug voor bestellingen van Amazon.com. De importkosten worden dan meestal gereserveerd en daar krijg je naar verloop van tijd meestal iets op terug.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OkarBan
Overigens is het bij BNC10 voor het jaar 2020 toch wel bizar laagdrempelig om een nieuwe rekening te openen met alleen maar 1 goede foto van een identiteitsbewijs.
Je zou dus zelfs met een op straat gevonden identiteitsbewijs een nieuwe rekening bij BNC10 kunnen openen.

Zoiets wouden ze bij bunq in het begin geloof ik ook doen (zie het bunq boek breken met banken), maar dat vonden de toezichthouders bij de Nederlandse Bank vanwege fraudegevoeligheid maar niks.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• majic
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:37

majic

Art = Life

Ik heb wat moeite om Transferwise en Revolut kaarten te gebruiken in Nederland. Bij veel plekken lukt het mij niet om te pinnen - bijv. de Albert Heijn (Ommen) om maar even iets te noemen. Het zijn vrij moderne pinmachines. Hier en daar een andere locatie gaat dan weer wel, maar ben huiverig nu. Ook contactloos weigert - en het vreemde is, de betreffende banken krijgen niet eens een melding er van. De kaart wordt geweigerd door de locale pinmachines zonder dat er ooit een signaaltje naar 'buiten' gaat blijkbaar.

Iemand anders hier ervaring mee? De betreffende helpdesks kunnen mij niet verder helpen aangezien ze dus geen melding zien aan hun kan van een geweigerde betaling met reden < X >.

http://www.instagram.com/suahuatica

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OkarBan
majic schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:02:
Ik heb wat moeite om Transferwise en Revolut kaarten te gebruiken in Nederland. Bij veel plekken lukt het mij niet om te pinnen - bijv. de Albert Heijn (Ommen) om maar even iets te noemen. Het zijn vrij moderne pinmachines. Hier en daar een andere locatie gaat dan weer wel, maar ben huiverig nu. Ook contactloos weigert - en het vreemde is, de betreffende banken krijgen niet eens een melding er van. De kaart wordt geweigerd door de locale pinmachines zonder dat er ooit een signaaltje naar 'buiten' gaat blijkbaar.

Iemand anders hier ervaring mee? De betreffende helpdesks kunnen mij niet verder helpen aangezien ze dus geen melding zien aan hun kan van een geweigerde betaling met reden < X >.
Sommige pinautomaten in Nederland accepteren alleen Maestro en weigeren VISA en Mastercard.
Transferwise is alleen MasterCard. Revolut kan VISA of MasterCard zijn, maar geen Maestro voor de Metal en Virtuele kaarten.
De paars-blauwe kaarten van Revolut kunnen wel van Maestro zijn.
N26 en Openbank bieden ook Maestro aan.

[Voor 5% gewijzigd door OkarBan op 07-06-2020 18:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• majic
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:37

majic

Art = Life

OkarBan schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:08:
[...]

Sommige pinautomaten in Nederland accepteren alleen Maestro en weigeren VISA en Mastercard.
Transferwise is alleen MasterCard. Revolut kan VISA of MasterCard zijn, maar geen Maestro.
Ah daar had ik even niet aan gedacht. In het buitenland is Mastercard een stuk meer geaccepteerd, daarom zal ik er daar geen last van hebben gehad. Thanks!

http://www.instagram.com/suahuatica

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 01-07 21:19
OkarBan schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:08:
[...]

Transferwise is alleen MasterCard. Revolut kan VISA of MasterCard zijn, maar geen Maestro.
Revolut biedt ook Maestro aan, gisteren nog aangevraagd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 01-07 22:17
majic schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:02:

Bij Revolut kan je ook een maestro kaart aanvragen. Deze werkt perfect bij mij icm Apple Pay

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OkarBan
Maaark schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:10:
[...]

Revolut biedt ook Maestro aan, gisteren nog aangevraagd.
Bedankt, dat is een uitzondering voor wanneer u specifiek de blauw-paarse plastic Maestro Revolut kaart aanvraagt die ik vergeten was.
Revolut biedt dus Maestro aan wanneer u specifiek de fysieke blauw-paarse plastic Meastro Revolut kaart bestelt, maar dus niet voor de Revolut kaarten in de kleuren roze goud, ruimte grijs, zilver, goud metaal, zwart, virtueel blauw of virtueel roze.

[Voor 3% gewijzigd door OkarBan op 07-06-2020 17:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NY_Giant
Al is de blauw-paarse kaart waarschijnlijk veruit de meest gekozen kaart, aangezien de meeste mensen gewoon voor free zullen gaan in plaats van premium of metal. Zij kunnen dus gewoon voor een Maestro-kaart kiezen. Wat mij betreft dus niet echt een uitzonderingsgeval.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Datisraar
OkarBan schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:00:
Overigens is het bij BNC10 voor het jaar 2020 toch wel bizar laagdrempelig om een nieuwe rekening te openen met alleen maar 1 goede foto van een identiteitsbewijs.
Je zou dus zelfs met een op straat gevonden identiteitsbewijs een nieuwe rekening bij BNC10 kunnen openen.

Zoiets wouden ze bij bunq in het begin geloof ik ook doen (zie het bunq boek breken met banken), maar dat vonden de toezichthouders bij de Nederlandse Bank vanwege fraudegevoeligheid maar niks.
Even af gezien van het makkelijk openen: het voordeel bij Bnc10: gratis rekening en 3 opnames per maand gratis in het buitenland, volgens hun voorwaarden. Dus in Spanje kost een geld opname bij een ATM bijvoorbeeld 2€, maar bij Bnc10 krijg je dat dan weer vergoed. Bij die Spaanse bank kun je snel geld zetten op je rekening met een top up. Het valt niet onder het Spaanse garantie deposito stelsel en moet je er geen duizenden euro’s opzetten, maar een fijne vakantie rekening lijkt mij!

[Voor 10% gewijzigd door Datisraar op 07-06-2020 18:25]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 12-06 12:01
In de openingspost staat niet vermeld dat je 50 euro krijgt bij overstappen naar KNAB. Dat is al jaren zo. Uit "recente" ervaring weet ik dat je op dezelfde dag naar Basis (gratis) kunt schakelen en toch 50 euro krijgt als je je aanmeldt voor de overstap premie. Je andere bank hoef je niet op te zeggen. Voor 6 13 maanden komen alle rekeningen binnen bij KNAB, en daarna weer bij je "huisbank". KNAB geeft ook nog 0.06% rente op je spaarrekening. Tientjeswerk maar toch leuk meegenomen.

Bron: https://www.knab.nl/particulier

[Voor 14% gewijzigd door enermax op 07-06-2020 20:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hyena
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 23:02
https://www.forbes.com/si...count-and-you-should-too/

Toch wat ophef over Revolut op Wired en Forbes naar aanleiding van ontslagen.

Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KOOIN
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 29-06 18:06
flyingdutchboy schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:32:
[...]

Hier hetzelfde. we zijn 3 uur bezig geweest een rekening te openen. Geen succes. Het begon al met het Uploaden van een foto van het paspoort. We hebben prima foto's alleen Moneyou accepteert ze niet. Na vele nieuwe foto's .. eindelijk. Toen de gegevens ingevuld. Een Wachtwoord hebben we echter nooit ontvangen via mail. Geld overmaken lukt ook niet. Toen maar de Helpdesk van AbnAmro gebeld... die hadden nooit gehoord van Moneyou. wat een ballentent. Instant payment zoals ik ken van Rabobank & ING heeft Moneyou / ABN AMRO ook nog niet.
Ik was blijkbaar al een paar jaar geleden geregistreerd op Go waardoor mijn nieuwe registratie niet goed ging. Voor het weekend gebeld en mail gestuurd. Vandaag melding dat mijn oude account verwijderd is. Net nieuw account aangemaakt en binnen 30 minuten geverifieerd.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik tot nu toe tevreden ben :)

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Bigf00t
  • Laatst online: 23:24
Redsandro schreef op donderdag 9 april 2020 @ 17:42:
Moneyou Go
Website: moneyou.nl/go
Doelgroep: Particulier
Kaarten: 💳 Maestro Pinpas

✔️ Gratis IBAN✖️ Geen NL Instant Payments
✔️ Mooie responsive app✖️ Geen SCTi
✔️ iDeal betalingen✖️ Geen iDeal betaalverzoeken
✔️ Dochterbedrijf van ABN✖️ Geen Apple Pay
✔️ Gratis Maestro betaalpas✖️ Tegenrekening NIET te wijzigen¹
✔️ Verschillende potjes✖️ Support traag en matig

¹) Dus gebruik een tegenrekening die je behoudt.
Kleine update: Een tegenrekening bij Moneyou Go is sinds de laatste versie van de app niet meer nodig. Zie hier mijn recente bevindingen: "Discussie over & Ervaringen met Moneyou Go".

iDEAL betaalverzoeken kunnen via een omweg wel via Tikkie gedaan worden, omdat het om een NL IBAN gaat. Maar dit betekent natuurlijk wel weer een extra app installeren naast je Moneyou Go app. Wellicht het vermelden waard. Voor mij is het in ieder geval werkbaar op deze manier.

Ik weet niet hoe de support in het verleden was, maar mijn laatste contactmomenten via Whatsapp en Twitter zijn eigenlijk goed verlopen. Steeds op dezelfde werkdag een reactie of anders de volgende morgen. Het niveau van de antwoorden op mijn vragen was acceptabel, maar natuurlijk geen developer niveau ;)

Acties:
  • +6Henk 'm!
  • Pinned

• Bigf00t
Iemand hier al iets over Vivid Money gehoord? Is deze week in Duitsland gelanceerd en later willen ze verder in Europa gaan uitbreiden.

Het is een startup gefinancierd door de Russische Tinkoff Bank in samenwerking met SolarisBank voor de banklicentie en VISA.

Naar mijn mening de meest interessante features:
- Vivid Standard is gratis, Vivid Prime kost €9,90 per maand
- Meerdere 'pockets' met elk een eigen (Duitse) IBAN en in verschillende valuta mogelijk
- Gratis geldopname wereldwijd tot €200,- per maand (Vivid Standard) / €1000,- per maand (Vivid Prime), hierna 3% kosten
- Fee-free betalingen in meer dan 150 valuta
- Virtuele kaarten €1,- per kaart
- Gratis metalen VISA debit card mogelijk wanneer je met 3 maanden gratis Vivid Prime start zonder automatische verlenging (kaart blijft dan werken onder Vivid Standard)
- Contactloos betalen met Google Pay, Apple Pay volgt binnenkort
- Verschillende cashback mogelijkheden op aankopen en betalingen tot een maximum van €20,- per maand
- Depositogarantiestelsel tot €100000,-

Helaas kunnen we er in Nederland nog niets mee, maar voor de liefhebbers van bijvoorbeeld meerdere IBANs zal dit in de toekomst interessant kunnen zijn :) Ik ga hem in ieder geval in de gaten houden!

Waarschijnlijk ben ik nog wat dingen vergeten te vermelden en voor de meest recente info kun je het beste even op de compare pagina van Vivid kijken.

• Datisraar
Nau, de keuze is reuze! Thx for sharing. Naast de gratis Spaanse Openbank, Duitse N26, Ierse KBC bank, allen met garantie deposito’s 100.000€ wordt dit mooie initiatief wel gewaard.
En er zullen nog veel Fin techs volgen in Europa de komende jaren.....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bigf00t
Ik kreeg vandaag een persoonlijk mailtje van de 'researcher' van Vivid Money, met de vraag waarom ik mijn registratie niet afgerond had en dat hij hier onderzoek naar deed waarom dit gebeurde.

Ik heb aangegeven dat dit helaas nog onmogelijk is in verband met de Nederlandse nationaliteit (een adres in Duitsland heb ik eventueel wel beschikbaar) en dat ik de app graag zou willen testen.

De reactie:
Thank you for your reply! I got it. We are planning to launch in The Netherlands, so you will be able to try the card.

Regards,
Sergey
Helaas noemen ze nergens een verwachte datum en blijft het allemaal nog bij 'soon', 'planning' en 'as soon as possible' maar het lijkt er dus uiteindelijk wel aan te komen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pheebe24
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 30-06 17:03
Bigf00t schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:37:
Ik heb aangegeven dat dit helaas nog onmogelijk is in verband met de Nederlandse nationaliteit (een adres in Duitsland heb ik eventueel wel beschikbaar) en dat ik de app graag zou willen testen.
Ik heb zelf een Nederlands paspoort, en woon in Duitsland. Ik heb gewoon een rekening kunnen openen met mijn paspoort (kan niet met ID kaart, geloof ik).
Heb inmiddels de Metal card ook al binnen, die werd binnen een paar dagen geleverd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bigf00t
Pheebe24 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:15:
Ik heb zelf een Nederlands paspoort, en woon in Duitsland. Ik heb gewoon een rekening kunnen openen met mijn paspoort (kan niet met ID kaart, geloof ik).
Heb inmiddels de Metal card ook al binnen, die werd binnen een paar dagen geleverd.
Paspoort heb ik niet geprobeerd, maar in jouw geval mooi dat het gelukt is op deze manier d:)b

Misschien zou je je eerste indruk en ervaring willen delen? Op de afbeeldingen ziet het er veelbelovend uit (lijkt wel heel erg op N26) en de genoemde functies zien er ook prima uit.

Werkt het openen van Pockets met elk een eigen IBAN bijvoorbeeld goed? En wat zijn de mogelijkheden met de virtuele kaarten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xabre
  • Niet online
Comdirect is misschien nog een leuke gratis Duitse bank. Bieden ook Google Pay en Apple Pay, grote bank hier achter is Commerzbank. Als ik het zo zie kan je als Nederlander deze wel openen via de website. Ook kan je de app zo installeren als NL gebruiker. Ik heb persoonlijk geen ervaringen.

Kaarten: v-pay debit en visa credit: https://www.comdirect.de/...nschaftskonto.html#karten

Contact gehad met Comdirect, alleen de VISA creditcard is de koppelen met Google Pay, de VPAY pas niet.. das jammer. Rekening openen is wel mogelijk als Nederlander echter moet je naar een Duits postkantoor voor een ID check.

[Voor 36% gewijzigd door Xabre op 19-06-2020 14:07]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xabre
  • Niet online
@Bigf00t Voor mij grootste nadeel van Vivid Money is ook het ontbreken van een V-PAY (Maestro tegenhanger) kaart, ze bieden enkel een VISA debit kaart aan lijkt het? (dus niet betalen bij de Albert Heijn)

• StefvE
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 22:54
Pheebe24 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:15:
[...]

Alleen als je een Duits adres hebt:
https://help.vivid.money/en/articles/4159429-can-i-open-an-account-in-my-country

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pheebe24
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 30-06 17:03
Mijn eerste indruk:

Het openen van de rekening gaat simpel, de app installeren, persoonlijke gegevens invullen en erna via video-ident jezelf verifiëren.

Na het openen van de rekening worden 2 potjes weergegeven, 1 "Main pocket" en 1 "Stock Rewards" (deze wordt gebruikt om geld in te plaatsen van de cashbacks).
Daarnaast is het heel eenvoudig om een nieuwe Pocket aan te maken, door op die knop te klikken en de Pocket een naam te geven, waarna hij meteen zichtbaar is in de app, met eigen rekeningnummer.
Enige nadeel voor nu is dat de Pockets niet zijn te verwijderen.

In de mainview zie je het totaalsaldo in je account, en per Pocket wordt dat ook nog eens weergegeven.
Als je de Pocket opent, zie je welke betaalkaarten eraan zijn gekoppeld (de fysieke, virtuele of geen). Daarnaast kun je Currencies toevoegen en realtime converteren (blijkbaar wordt in de back-end voor iedere aparte currency een rekening geopend).
Die Currencies wil ik nog wel uitzoeken, hoe dit wordt bepaald.
Ik heb namelijk een Turks Tidal account, heb de Turkse Lira toegevoegd als Currency en 20 Turkse Lira omgezet, maar ik weet niet hoe dit word verwerkt zodra het bedrag ook daadwerkelijk van mijn CC wordt afgeschreven.

Daarnaast zijn er 3 andere tabs:
- Timeline;
- Payments, om geld te verzenden, te requesten (requesten werkt alleen voor andere Vivid gebruikers), en om planned payments in te stellen;
- En een Support tab, met een FAQ en chat.

In de Main view kun je je Profile openen, maar hier is niet veel bijzonders in te zien of in te stellen, behalve je adresgegevens en main IBAN.
In je profiel is nog een gedeelte voor Cashbacks & Rewards, waar je meer info kunt vinden over het cashback programma (bijv. betalen bij Rewe, BoFrost, HelloFresh, Too Good To Go en Lieferando is 5% cashback, Netflix, Disney+, Playstation, Nintendo, Thalia en Hugendubel is 10% cashback).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 30-06 21:58
Xabre schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 10:33:
Comdirect is misschien nog een leuke gratis Duitse bank. Bieden ook Google Pay en Apple Pay, grote bank hier achter is Commerzbank. Als ik het zo zie kan je als Nederlander deze wel openen via de website. Ook kan je de app zo installeren als NL gebruiker. Ik heb persoonlijk geen ervaringen.

Kaarten: v-pay debit en visa credit: https://www.comdirect.de/...nschaftskonto.html#karten

Contact gehad met Comdirect, alleen de VISA creditcard is de koppelen met Google Pay, de VPAY pas niet.. das jammer. Rekening openen is wel mogelijk als Nederlander echter moet je naar een Duits postkantoor voor een ID check.
Heb nu een jaartje Comdirect en gebruik het als mijn 'hoofdbank'. Bevalt prima. Relatief eenvoudig te openen, maar je moet inderdaad wel naar een Duits postkantoor voor de ID check. Daar lever je het aanvraagformulier en de papieren ook meteen in en een week ofzo later ontvang je dan het welkomstpakket. Houd er wel rekening mee dat je niet (direct) de Visa creditcard krijgt, maar een Visa debitcard omdat ze je kredietwaardigheid niet kunnen beoordelen bij het Duitse BKR.

Nadeeltje is dat je geen iDEAL hebt en dat instant payments ook nog niet helemaal standaard zijn, al heb ik wel het idee dat ze dat stapje voor stapje aan het uitbreiden zijn met buitenlandse banken.

• Xabre
  • Niet online
budjepaul schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 21:40:
[...]

Heb nu een jaartje Comdirect en gebruik het als mijn 'hoofdbank'. Bevalt prima. Relatief eenvoudig te openen, maar je moet inderdaad wel naar een Duits postkantoor voor de ID check. Daar lever je het aanvraagformulier en de papieren ook meteen in en een week ofzo later ontvang je dan het welkomstpakket. Houd er wel rekening mee dat je niet (direct) de Visa creditcard krijgt, maar een Visa debitcard omdat ze je kredietwaardigheid niet kunnen beoordelen bij het Duitse BKR.

Nadeeltje is dat je geen iDEAL hebt en dat instant payments ook nog niet helemaal standaard zijn, al heb ik wel het idee dat ze dat stapje voor stapje aan het uitbreiden zijn met buitenlandse banken.
Bedankt voor je reactie. Werkt Google Pay ook in Nederland of alleen in officiële Google Pay landen?

• budjepaul
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 30-06 21:58
Xabre schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 23:13:
[...]

Bedankt voor je reactie. Werkt Google Pay ook in Nederland of alleen in officiële Google Pay landen?
Werkt gewoon in NL, maar alleen met de Visa card. De gewone bankpas is VPAY, die wordt nog niet ondersteund.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timelight
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 01-07 10:51
Ik heb een vraag die ik hopelijk hier kan stellen.

Ik wil graag van bunq over naar N26 omdat ik alleen bij bunq nog zit van wegen de debit card. Die krijg je dus bij N26 gratis. Nu vroeg ik me af hoe het zit met N26 en de belastingdienst. Ziet de belastingdienst dan ook deze rekening dan automatisch aangezien dit een Duitse bank is? Bijvoorbeeld bij het opgeven van de inkomstenbelastingen die grotendeels automatisch worden ingevuld?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Timelight Volgens de site van N26 wel, maar alleen als je zelf ook regelmatig geld overmaakt. Geen idee waarom dat een criterium zou moeten zijn. Hier lees je de andere na (waarvan ik dan uitga dat je daar al aan voldoet):
https://support.n26.com/e...o-with-my-tax-information

• Timelight
JeroenE schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 06:30:
@Timelight Volgens de site van N26 wel, maar alleen als je zelf ook regelmatig geld overmaakt. Geen idee waarom dat een criterium zou moeten zijn. Hier lees je de andere na (waarvan ik dan uitga dat je daar al aan voldoet):
https://support.n26.com/e...o-with-my-tax-information
Dankjewel voor het beantwoorden. Ik kon dat gister avond niet vinden nog.

Ik denk niet dat ik er regelmatig geld mee zal overmaken. Ik zoek dus eigenlijk een oplossing voor het af en toe nodig hebben van een credit card voor bijvoorbeeld site's die geen paypal ondersteunen of het reserveren voor een hotel kamer. Weet iemand nog andere opties of is N26 nu we the way to go op het moment voor dit soort dingen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Timelight Wij hebben al heel lang een credit card rechtstreeks bij ICS. Dat is niet gratis, maar ik heb echt nog nooit meegemaakt dat het ergens niet werkte. Wij hebben de Gold variant omdat dat goedkoper is dan 2 keer een Classic.

Het voordeel van die betaalkaart is ook dat je hem altijd kan blijven gebruiken ongeacht welke bank je hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timelight
JeroenE schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 11:04:
@Timelight Wij hebben al heel lang een credit card rechtstreeks bij ICS. Dat is niet gratis, maar ik heb echt nog nooit meegemaakt dat het ergens niet werkte. Wij hebben de Gold[ variant omdat dat goedkoper is dan 2 keer een Classic.

Het voordeel van die betaalkaart is ook dat je hem altijd kan blijven gebruiken ongeacht welke bank je hebt.
Helaas ga ik daar niet in aanmerking voor komen omdat mijn inkomen per maand niet hoog genoeg is omdat ik door medische redenen half aan het werk ben en half in de bijstand zit. Dat is dus ook de reden waarom ik dus meer naar een debit card aan het kijken ben. Ook een reden wel waarom ik nu van bunq toch ben afgestapt omdat voor mij bunq alleen maar duurder werd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 10:06
Timelight schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 01:53:
Ik heb een vraag die ik hopelijk hier kan stellen.

Nu vroeg ik me af hoe het zit met N26 en de belastingdienst. Ziet de belastingdienst dan ook deze rekening dan automatisch aangezien dit een Duitse bank is?
Aangezien het soms wel, soms niet was bij mij (bij alle buitenlandse banken) heb ik maar de gewoonte ontwikkeld om alle banken en finrechs zoveel mogelijk op 0 te krijgen tegen het eind van het jaar. Dan hoef je je niet druk te maken als je eens een rekening vergeet.

Uiteraard moet je met de WWB wel oppassen met rekeningen in het buitenland, niet ieder Werkplein zal daar veel ervaring mee hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Timelight schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 11:30:
Helaas ga ik daar niet in aanmerking voor komen omdat mijn inkomen per maand niet hoog genoeg is
Is dat niet alleen van toepassing als je ook "gespreid betalen" wil hebben? Ik weet daar niet genoeg van af eerlijk gezegd.

Bij KNAB Plus kan je ook een "gratis" credit card krijgen, maar dat kost 5 euro per maand.

• Timelight
Siask schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 11:47:
[...]

Aangezien het soms wel, soms niet was bij mij (bij alle buitenlandse banken) heb ik maar de gewoonte ontwikkeld om alle banken en finrechs zoveel mogelijk op 0 te krijgen tegen het eind van het jaar. Dan hoef je je niet druk te maken als je eens een rekening vergeet.

Uiteraard moet je met de WWB wel oppassen met rekeningen in het buitenland, niet ieder Werkplein zal daar veel ervaring mee hebben.
WWB heb ik inderdaad ook mee te maken. Ik zou hier mijn consulent bij de gemeente nog na kunnen vragen hoe zij hier over denkt. Al moet het geen probleem zijn als ik gewoon een uitdraai kan laten zien van de rekening zo als ik toen ook met bunq heb gedaan. Rabobank blijft mijn hoofd rekening waar ik alles mee doe. Maar het eerst na vragen zal geen slecht idee zijn.

• Timelight
JeroenE schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 11:59:
[...]
Is dat niet alleen van toepassing als je ook "gespreid betalen" wil hebben? Ik weet daar niet genoeg van af eerlijk gezegd.

Bij KNAB Plus kan je ook een "gratis" credit card krijgen, maar dat kost 5 euro per maand.
Dat weet ik dus ook niet in dit geval. Daarom ben ik mijn hoofd ook aan het breken over dit soort dingen haha.

KNAB ben ik mij ook meer aan het inlezen over op het moment.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Iemt
  • Registratie: februari 2017
  • Nu online
Als je bij N26 je BSN invult bij Tax information zorgen zij ervoor dat de Belastingdienst weet van jouw rekening. Bij de aanslagen staat mijn rekening er standaard bij namelijk.

• JeroenE
  • Niet online
Timelight schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 12:04:
Dat weet ik dus ook niet in dit geval. Daarom ben ik mijn hoofd ook aan het breken over dit soort dingen haha.
Het allergoedkoopste is waarschijnlijk 1 bankrekening met 1 betaalpas bij een "grootbank". Als je in Nederland online spullen wil kopen is geen iDeal wel heel onhandig, dus bij een buitenlandse bank loop je daar al snel tegen aan. Anders kan je bijvoorbeeld bij N26 blijven en/of Openbank proberen. Die zijn gratis, maar dus geen iDeal.

Heb je echt een fysieke Mastercard nodig?
KNAB ben ik mij ook meer aan het inlezen over op het moment.
Ik vind meerdere bankrekeningen heel erg handig; dat is mij die paar euro per maand wel waard. Maar ik kan me voorstellen dat je die paar euro wil besparen als je inkomen laag is.

• Xabre
  • Niet online
Een fysieke Mastercard is wel handig, vorig jaar in Frankrijk lukt het niet om te betalen bij een onbemande pomp met een ASN en N26 Maestro pas, met de N26 Mastercard gelukkig wel. Ook bij een hotel met een incheckautomaat lukte het alleen met de Mastercard.

[Voor 17% gewijzigd door Xabre op 20-06-2020 13:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timelight
Xabre schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 13:03:
Een fysieke Mastercard is wel handig, vorig jaar in Frankrijk lukt het niet om te betalen bij een onbemande pomp met een ASN en N26 Maestro pas, met de N26 Mastercard gelukkig wel. Ook bij een hotel met een incheckautomaat lukte het alleen met de Mastercard.
Voor het boeken van een hotel lijkt met het ook erg handig.

Een andere bank die ik in de gaten aan het houden ben wanneer die naar nederland komt is vivid. Die lijkt mij ergens ook wel interessant om als bank naast de rabo te hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• liptonicee
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 23:50
Timelight schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 13:27:
[...]

Voor het boeken van een hotel lijkt met het ook erg handig.

Een andere bank die ik in de gaten aan het houden ben wanneer die naar nederland komt is vivid. Die lijkt mij ergens ook wel interessant om als bank naast de rabo te hebben.
Ik houd Vivid ook inderdaad in de gaten. Zelf heb ik mijn hoofdrekening bij N26, maar als Vivid veel van de Tinkoff features naar Europa weet te brengen, dan ben ik snel om. Vereiste is wel dat ze niet enkel Visa debit kaarten blijven aanbieden

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bigf00t
Xabre schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:06:
@Bigf00t Voor mij grootste nadeel van Vivid Money is ook het ontbreken van een V-PAY (Maestro tegenhanger) kaart, ze bieden enkel een VISA debit kaart aan lijkt het? (dus niet betalen bij de Albert Heijn)
Ik heb tot nu toe nog geen Visa ervaring, maar inmiddels heb ik me wat meer ingelezen over V PAY. Eigenlijk gewoon de Mastercard/Maestro van de concurrent :)

In dat opzicht is het wel opvallend dat Vivid alleen voor Visa heeft gekozen heeft met de release in Duitsland. Bij N26 zie je bijvoorbeeld dat ze een Maestro kaart aanbieden voor Duitsland, Oostenrijk en Nederland. Ik betaal eigenlijk zelden met Maestro ivm Mastercard op Apple Watch, maar toch is het wel handig om af en toe een keuze te hebben.

Verder ben ik van mening dat een supermarkt zoals Albert Heijn gewoon alle kaarten zou moeten accepteren. Ik ga hierdoor vaker bewust naar Jumbo, Lidl of Aldi zodat ik mijn Maestro pas niet hoef mee te nemen. Misschien een goed idee voor een nieuw topic, een overzicht waar je je (natuurlijk gratis verkregen >:)) Mastercard of Visa kunt gebruiken in Nederland ;) Hoe meer het gebruikt wordt, hoe beter de acceptatie uiteindelijk zal zijn.
Pheebe24 schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:55:
Mijn eerste indruk:

Het openen van de rekening gaat simpel, de app installeren, persoonlijke gegevens invullen en erna via video-ident jezelf verifiëren.

Na het openen van de rekening worden 2 potjes weergegeven, 1 "Main pocket" en 1 "Stock Rewards" (deze wordt gebruikt om geld in te plaatsen van de cashbacks).
Daarnaast is het heel eenvoudig om een nieuwe Pocket aan te maken, door op die knop te klikken en de Pocket een naam te geven, waarna hij meteen zichtbaar is in de app, met eigen rekeningnummer.
Enige nadeel voor nu is dat de Pockets niet zijn te verwijderen.

In de mainview zie je het totaalsaldo in je account, en per Pocket wordt dat ook nog eens weergegeven.
Als je de Pocket opent, zie je welke betaalkaarten eraan zijn gekoppeld (de fysieke, virtuele of geen). Daarnaast kun je Currencies toevoegen en realtime converteren (blijkbaar wordt in de back-end voor iedere aparte currency een rekening geopend).
Die Currencies wil ik nog wel uitzoeken, hoe dit wordt bepaald.
Ik heb namelijk een Turks Tidal account, heb de Turkse Lira toegevoegd als Currency en 20 Turkse Lira omgezet, maar ik weet niet hoe dit word verwerkt zodra het bedrag ook daadwerkelijk van mijn CC wordt afgeschreven.

Daarnaast zijn er 3 andere tabs:
- Timeline;
- Payments, om geld te verzenden, te requesten (requesten werkt alleen voor andere Vivid gebruikers), en om planned payments in te stellen;
- En een Support tab, met een FAQ en chat.

In de Main view kun je je Profile openen, maar hier is niet veel bijzonders in te zien of in te stellen, behalve je adresgegevens en main IBAN.
In je profiel is nog een gedeelte voor Cashbacks & Rewards, waar je meer info kunt vinden over het cashback programma (bijv. betalen bij Rewe, BoFrost, HelloFresh, Too Good To Go en Lieferando is 5% cashback, Netflix, Disney+, Playstation, Nintendo, Thalia en Hugendubel is 10% cashback).
Bedankt voor het delen! Dit geeft me een aardig beeld. De meeste dingen klinken goed en misschien is er hier en daar nog wat werk nodig. Het beste is om er gewoon eens zelf mee te spelen natuurlijk :)
liptonicee schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 15:21:
Ik houd Vivid ook inderdaad in de gaten. Zelf heb ik mijn hoofdrekening bij N26, maar als Vivid veel van de Tinkoff features naar Europa weet te brengen, dan ben ik snel om. Vereiste is wel dat ze niet enkel Visa debit kaarten blijven aanbieden
Ik zit een beetje in dezelfde situatie. Door de reactie van @Xabre besef ik me dat V PAY wel handig zou kunnen zijn als back-up. Ik gebruik nu N26 als betaalrekening en eigenlijk gaat dat best goed met de Mastercard in Nederland. Maar toch zijn er enkele situaties te bedenken dat de Maestro pas nodig was.

Ik heb hiernaast ook nog een Nederlandse rekening met Maestro en Apple Pay dus in de praktijk zal het niet snel gebeuren dat ik niet kan afrekenen. Ik ben sowieso nog een beetje zoekende wat nu de allerbeste combinatie voor mijn persoonlijke situatie is. Door dit topic in ieder geval erg geinteresseerd geraakt in alle mogelijkheden :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timelight
Ik zag dat Monese paypal integratie heeft. Weet iemand ook of je daar mee instant geld van paypal naar Monese kan overzetten? Want dan zou je eerst via ideal paypal kunnen opladen en dat door kunnen schuiven naar Monese als je snel wat wil betalen met een debit card?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OkarBan
Timelight schreef op zondag 21 juni 2020 @ 13:15:
Ik zag dat Monese paypal integratie heeft. Weet iemand ook of je daar mee instant geld van paypal naar Monese kan overzetten? Want dan zou je eerst via ideal paypal kunnen opladen en dat door kunnen schuiven naar Monese als je snel wat wil betalen met een debit card?
Nee, de Monese PayPal integratie houdt alleen in dat je de PayPal afschriften in de Monese app kunt bekijken en je de Monese kaart in PayPal kunt gebruiken.

Dus overboeken via PayPal naar Monese is niet instant.
Wat wel instant kan is van iDeal via SOFORT top-up naar Monese.
Of van een cashback creditcard naar Monese.
Het maximale bedrag dat je hiermee kunt opladen is echter maar een paar honderd euro per maand.

[Voor 12% gewijzigd door OkarBan op 21-06-2020 22:02]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Timelight
OkarBan schreef op zondag 21 juni 2020 @ 21:56:
[...]

Nee, de Monese PayPal integratie houdt alleen in dat je de PayPal afschriften in de Monese app kunt bekijken en je de Monese kaart in PayPal kunt gebruiken.

Dus overboeken via PayPal naar Monese is niet instant.
Wat wel instant kan is van iDeal via SOFORT top-up naar Monese.
Of van een cashback creditcard naar Monese.
Het maximale bedrag dat je hiermee kunt opladen is echter maar een paar honderd euro per maand.
Dankjewel voor het antwoorden. De instant top-up via SOFORT maakt dit ook wel een interessante tweede bank naast de Rabo. Ik wacht nog even af of bunq hun zooi weer voor elkaar weet te krijgen want hun travel card is ergens ook wel interessant.

Er is zo veel keuze in deze banken. Ik overweeg in ieder geval bunq te verlaten en N26 of Monese te proberen. Ergens vraag ik me af of ik op vivid anders moet wachten. Ik zie door alle banken het bos niet meer. 8)7 (op bunq hun plant een boom geneuzel na dan)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Datisraar
Timelight schreef op zondag 21 juni 2020 @ 22:59:
[...]

Dankjewel voor het antwoorden. De instant top-up via SOFORT maakt dit ook wel een interessante tweede bank naast de Rabo. Ik wacht nog even af of bunq hun zooi weer voor elkaar weet te krijgen want hun travel card is ergens ook wel interessant.

Er is zo veel keuze in deze banken. Ik overweeg in ieder geval bunq te verlaten en N26 of Monese te proberen. Ergens vraag ik me af of ik op vivid anders moet wachten. Ik zie door alle banken het bos niet meer. 8)7 (op bunq hun plant een boom geneuzel na dan)
Heb ik ook met al die banken in Europa waar je als Nederlander kunt aanvragen: N26, Bnc10, Openbank, Bunq, Aion bank, KBC Ireland, Revolut, Monese, TransferWise, ...:zal ik nog even doorgaan? De keuze is inderdaad reuze. Ik vind het wel een mooie ontwikkeling. Snel geld overmaken tussen al die banken binnen 1 werkdag of zelfs een paar seconden. Ik ben nog van de generatie dat je maar 1 bank had en bleef je ook bij. Een overschrijving vroeger in de vorige eeuw ging nog op papier op de bus naar de bank in een Port vrije enveloppe, op zondag. En was je blij dat het van je Rabo, donderdag of vrijdag bij de Postbank op de giro was bijgeschreven 😉.

[Voor 6% gewijzigd door Datisraar op 23-06-2020 18:28]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OkarBan
Datisraar schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:22:
[...]
Zal ik nog even doorgaan?
Ga gerust nog even door...
Ik wacht namelijk nog op mijn ideale gratis bank met garandeerde spaarrentes van rond de 10% & ongelimiteerde gratis (creditcard en iDEAL) top-ups en overboekingen binnen elke seconden.
Maar die is er geloof ik nog niet.

En waarom maar 1 bank hebben die geld kost en meerdere keren per jaar storingen kan hebben als je er net zo goed gratis 10 ervoor in de plaats kunt krijgen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 09:04
OkarBan schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 02:42:
[...]

Ga gerust nog even door...
Ik wacht namelijk nog op mijn ideale gratis bank met garandeerde spaarrentes van rond de 10% & ongelimiteerde gratis (creditcard en iDEAL) top-ups en overboekingen binnen elke seconden.
Maar die is er geloof ik nog niet.

En waarom maar 1 bank hebben die geld kost en meerdere keren per jaar storingen kan hebben als je er net zo goed gratis 10 ervoor in de plaats kunt krijgen?
Net alsof die gratis banken geen storingen hebben... kun je lekker 10 storingspagina's in de gaten houden. Plus je wordt helemaal gestoord van onthouden welke banken ook alweer welke features hebben en op welke rekening je geld ook alweer moet staan als je met je Fitbit een kopje koffie wil afrekenen in Verweggistan.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Datisraar
Herko_ter_Horst schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 17:07:
[...]

Net alsof die gratis banken geen storingen hebben... kun je lekker 10 storingspagina's in de gaten houden. Plus je wordt helemaal gestoord van onthouden welke banken ook alweer welke features hebben en op welke rekening je geld ook alweer moet staan als je met je Fitbit een kopje koffie wil afrekenen in Verweggistan.
Haha, ja!! Vorig jaar toen ik nog naar de USA was, stond ik een keer ergens en zat met met mijn 7 verschillende Europese bankpasjes en Apple horloge. Welke rekening moest ik nau selecteren bij het afrekenen? Waar stond nog geld op? 🤔 Kan ik revolut gebruiken......nee N26, of toch Monese? Nee gekkie dat is al leeg bij Monese, je Rabo daar is net je salaris op gestort! Betaal daar nu maar mee. Okay......

[Voor 9% gewijzigd door Datisraar op 24-06-2020 18:07]

• OkarBan
[...]

Net alsof die gratis banken geen storingen hebben...
Het gaat er meer om dat je met strategische planning met meerdere banken de kans kunt verkleinen dat 1 partij de volledige macht krijgt om straks te besluiten waar jij wel of niet je geld aan uit kan geven of je overal financieel volledig buiten te sluiten. Want een relatie met een bank is ook maar een zakelijke relatie die om welke redenen dan ook vroegtijdig beperkt en beëindigd kan worden.
[...]

Plus je wordt helemaal gestoord van onthouden welke banken ook alweer welke features hebben en op welke rekening je geld ook alweer moet staan als je met je Fitbit een kopje koffie wil afrekenen in Verweggistan.
Datisraar schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 18:02:
[...]

afrekenen? Waar stond nog geld op? 🤔 Kan ik revolut gebruiken......nee N26, of toch Monese? Nee gekkie dat is al leeg bij Monese.
Dat valt wel mee, je kunt met de apps zien hoeveel geld er nog op elke rekening staat en de juiste rekening selecteren, en met de PSD2 API kun je dus rekeningafschriften van meerdere banken bundelen in 1 app.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True