Zie hierboven aub de installatie zoals bij ons gisteren opgeleverde woning is geïnstalleerd. Als kookplaat zal er een Bora Puru geïnstalleerd worden welke 7,6kw max zou kunnen halen.
Als ik het allemaal goed zie (en ik weet dit absoluut niet zeker), is de kookplaat aangesloten op 2 fasen van 16A, die dan samen een fase van 32A (=7360watt zouden moeten vormen). Echter, zoals ik het nu kan zien, is deze aangesloten op een aardlek van een fase welke 40A aankan, klopt dit? Hoe zit het met de hoofdschakelaar, is dit een of 3 fasen en hoeveel kan deze aan?
Daarnaast zie ik dat naast de kookgroep, ook nog andere apparaten op dezelfde 40A aardlek zijn aangesloten, te weten groep 6 (warmtepomp), groep 10 (Quooker) en groep 11 (inbouwkoffieapparaat). Dit lijkt me een potentieel van 5x16A=80 A op een 40A aardlek en lijkt me veel te veel, of heb ik dit mis? In feit zitten er nu effectief 5 groepen achter een aardlek waaronder een aantal grootverbruikers welke nooits samen met de kookplaat aan zouden kunnen (bv de warmtepomp of de Quooker als we kokend water hebben gepakt voor koken en vervolgens de kookplaat hard aanzetten.
Zie ik dit nu helemaal verkeerd, of is zowel de kookgroep als de rest van de groepen op de laatste aardlek niet conform de normering aangesloten?
[
Voor 74% gewijzigd door
Bonesie85 op 25-04-2023 21:19
]