I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik kan inloggen met hun gegevens op unifi.ui.com (Site Manager), dus vandaar mijn vraag of ik dan de controller config kan herstellen (als ik op hun netwerk zit morgen) maar ik vermoed van niet...franssie schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 22:27:
[...]
Ah zo, ze hebben geen controller draaien, snapte dat stukje al niet helemaal.
Maar hoe kom je dan op de site config?
Hoe dan ook, even langs gaan, fixen, flesje wijn claimen en door
Mijn boefje is liev!
maar ze hebben dus wel een controller draaien lokaal? Met alle respect, jij hebt het ingericht dus zou moeten weten hoe dat netwerk in elkaar zit. Dus ik snap je vraag eerlijk gezegd niet, welke controller, welke config. Waar heb je het nu over.JB schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 23:21:
[...]
Ik kan inloggen met hun gegevens op unifi.ui.com (Site Manager), dus vandaar mijn vraag of ik dan de controller config kan herstellen (als ik op hun netwerk zit morgen) maar ik vermoed van niet...
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Het is heel simpelfranssie schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 23:34:
[...]
maar ze hebben dus wel een controller draaien lokaal? Met alle respect, jij hebt het ingericht dus zou moeten weten hoe dat netwerk in elkaar zit. Dus ik snap je vraag eerlijk gezegd niet, welke controller, welke config. Waar heb je het nu over.
Mijn boefje is liev!
Mooie les ... Nu gewoon alles terug naar fabrieksinstellingen resetten en opnieuw beginnen. En hebben ze überhaupt een controler nodig? Of kunnen ze zsimet de mobiele app ook al voldoende configureren? Een controller op een RPi ergens draaien is natuurlijk ook nog altijd mogelijk, of op er andere machine die er toch al is.JB schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 23:55:
[...]
Het is heel simpelDie controller heb ik ingericht op een laptop die er niet meer is. Daar log ik alleen op in als er iets moet gebeuren daar. De config heb ik toen geexporteerd, maar zij hebben dat natuurlijk weer niet fatsoenlijk gebackupt (wel gevraagd...). Dus die is ook weg. Ik kan nu dus wel de controller software installeren maar dan kom ik niet bij de bestaande config
Hoe richt jij alles in en/of doe je aanpassingen dan?
Mijn boefje is liev!
Ik zou toch wel aanraden om een parmanente controller te laten draaien. Dat is goed voor logging, en kan je snel wijzigingen maken waar nodig. Ben nooit z'n fan geweest van Unifi spullen standalone draaien.
Geen prosumer spul bij vrienden/familie plaatsen.JB schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 07:44:
Nee die controller is niet nodig. Draait ook nooit. Alleen als je iets wil aanpassen aldaar. Mooie les heb ik niet zoveel aan, want ik heb hun gevraagd zaken te backuppen… dus ik mag/kan het oplossen.
De eis die ik heb is dat mensen het spul zelf
Moeten snappen. Vroeger had je geen keus, unifi was het enige betaalbare en meest stabiele spul.
Maar nu lekker voor jezelf houden en een consumentensetje als deco bij familie/vrienden adviseren. Kunnen ze makkelijk zelf beheren en de performance is voor hun vaak net zo goed
[ Voor 25% gewijzigd door laurens0619 op 20-03-2026 09:14 ]
CISSP! Drop your encryption keys!
Mijn boefje is liev!
Ipv een extra ap plaatsen, zet het op marktplaats en laat ze iets simpels kopen.
Of accepteer dat je het beheer op
Je neemt maar dan moet je idd aan dr slag met controllers beheren, backuppen, software updates bijhouden etc etc
Maar antwoord op je vraag: geen andere keus dan van scratch beginnen. Heb ik ook enorm vaak gehad haha
CISSP! Drop your encryption keys!
Daar was ik naar op zoek, dank. Kleine moeite. Kost ze sushi.laurens0619 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 09:16:
Maar antwoord op je vraag: geen andere keus dan van scratch beginnen. Heb ik ook enorm vaak gehad haha
Mijn boefje is liev!
Indien mogelijk zou je nog afzonderlijk op de Unifi devices kunnen inloggen via SSH en dan een aantal bestanden dumpen. Maar gezien ze zonder controller draaiden denk ik dat vanaf scratch beginnen sneller is.JB schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 09:17:
[...]
Daar was ik naar op zoek, dank. Kleine moeite. Kost ze sushi.
1
2
| /tmp/system.cfg /tmp/running.cfg |
1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Zonneplan, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh
Ik draaide een eigen controler op een RPi en later een docker op de Synology. En na dat jaren gedaan te hebben overgestapt naar een UniFi Cloud Gateway Ultra met de controler ingebouwd.JB schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 07:44:
Nee die controller is niet nodig. Draait ook nooit. Alleen als je iets wil aanpassen aldaar. Mooie les heb ik niet zoveel aan, want ik heb hun gevraagd zaken te backuppen… dus ik mag/kan het oplossen.
Als je zelf een eigen gehoste controler hebt kan je met wat configuratie etc daar ook wel een remote site aan toevoegen .. of je pakt de betaalde hosted oplossing van UniFi zelf zodat je daar ook geen omkijken meer naar hebt.
Maar idd .. wat andere zeggen .. als je wat bij vrienden/kennissen doet .. dan moet het of heel duidelijk en volledig beheerbaar door hun zelf kunnen zijn, of je bent de feitelijke beheerder.
Je had er ook voor kunnen kiezen om de controller extern te draaien, zelf heb ik dat een tijdje gedaan voor mijn schoonouders (toen ze nog geen protect nodig hadden) om de set-inform na mijn controller te zetten i.p.v. een offline iets (iets meer werk maar scheelt je een boel hoofpijn op een later moment).JB schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 23:55:
[...]
Het is heel simpelDie controller heb ik ingericht op een laptop die er niet meer is. Daar log ik alleen op in als er iets moet gebeuren daar. De config heb ik toen geexporteerd, maar zij hebben dat natuurlijk weer niet fatsoenlijk gebackupt (wel gevraagd...). Dus die is ook weg. Ik kan nu dus wel de controller software installeren maar dan kom ik niet bij de bestaande config
En dat is ook prima, ik kader dat gewoon af tot alleen familieduvekot schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 09:22:
[...]
Maar idd .. wat andere zeggen .. als je wat bij vrienden/kennissen doet .. dan moet het of heel duidelijk en volledig beheerbaar door hun zelf kunnen zijn, of je bent de feitelijke beheerder.
[ Voor 3% gewijzigd door JB op 20-03-2026 09:33 ]
Mijn boefje is liev!
Ondanks dat onder het information button wel staat dat op de plek de scheduled backups kunnen worden ingesteld bestaat die optie niet meer.It is not supported and has been raised many times in the forum. Ubiquiti has not answered why it was removed either.
Wel jammer.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Is het niet zo dat je controller (gewoon, het stuk vers geïnstalleerde software) de verschillende devices benadert en dat die je stuk voor stuk alleen toegang geven tot hun bestaande configuratie wanneer je de juiste gebruikersnaam/wachtwoord combinatie gebruikt?
De controller pusht in feite de configuratie, ja wat je zegt kan maar dan zal die alles overschrijven wat er bekend was in b.v. het accesspoint, deze pusht na een adoptie altijd de huidige configuratie.Gwaihir schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 12:49:
Snap niets van deze discussie. Ik heb ook (nog) niet doorlopend een controller draaien. En ik ben me er totaal niet van bewust dat die controller zelf, los, een eigen configuratie heeft.
Is het niet zo dat je controller (gewoon, het stuk vers geïnstalleerde software) de verschillende devices benadert en dat die je stuk voor stuk alleen toegang geven tot hun bestaande configuratie wanneer je de juiste gebruikersnaam/wachtwoord combinatie gebruikt?
Altijd, of als hij er eentje heeft? D.w.z. gooit een 'lege' nieuw geïnstalleerde controller het netwerk op z'n gat? Waarom zou 't?LightStar schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 13:43:
deze pusht na een adoptie altijd de huidige configuratie.
En zou het niet vreemd zijn als ik een nieuwe controller aansluit op jouw (controllerloze) netwerk, dat ik er dan een nieuwe configuratie op kan pushen, zonder jouw credentials te kennen?
Ik houd nog even vast aan mijn veronderstelling dat hij dan de configuratie vanuit de componenten gaat verzamelen (mits de juiste credentials zijn gebruikt).
[ Voor 17% gewijzigd door Gwaihir op 20-03-2026 14:02 ]
Simpel gezegt, hij ziet een access point met een configuratie erin als een "nieuw" accesspoint en zal dus tijdens de adoptie de config overschrijven na het geen wat erin jou controller zit, daarom zijn backups ook belangrijk om te hebben als je niet een vaste controller hebt, bij het kwijtraken van de controller/config is het beter een reset te doen van alle apparaten (is een pokke klus kan je uit ervaring vertellen als alles van het plafond af moet)....Gwaihir schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 14:01:
[...]
Altijd, of als hij er eentje heeft? D.w.z. gooit een 'lege' nieuw geïnstalleerde controller het netwerk op z'n gat? Waarom zou 't?
En zou het niet vreemd zijn als ik een nieuwe controller aansluit op jouw (controllerloze) netwerk, dat ik er dan een nieuwe configuratie op kan pushen, zonder jouw credentials te kennen?
Ik houd nog even vast aan mijn veronderstelling dat hij dan de configuratie vanuit de componenten gaat verzamelen (mits de juiste credentials zijn gebruikt).
Nee want je moet een AP/switch eerst resetten, wil je 'm kunnen adopteren. Bestaande config ga je niet bij geraken zonder backup.Gwaihir schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 14:07:
@LightStar Ik snap niet hoe wat je beschrijft dan geen security risico is. Zo zou eenieder die toegang krijgt tot een controllerloos netwerk de configuratie naar eigen inzicht kunnen overschrijven, zonder fysieke toegang tot de devices. Toch?
Mijn boefje is liev!
Nee waarom je weet toch het adoptie wachtwoord ? hij gooit dan pas de config weg als je hem toevoegd... niet eerder (of je moet hem een harde reset geven)Gwaihir schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 14:07:
@LightStar Ik snap niet hoe wat je beschrijft dan geen security risico is. Zo zou eenieder die toegang krijgt tot een controllerloos netwerk de configuratie naar eigen inzicht kunnen overschrijven, zonder fysieke toegang tot de devices. Toch?
Simpel gezegt de config wat in je controller staat is leidend niet het geen wat het accesspoint weet als je hem toevoegd aan een "nieuwe" controller.
- RobertMe
- Registratie: Maart 2009
- Nu online
- Unifi
- Ubiquiti UniFi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter Lite 3-Poort Router
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti UniFi AC In-Wall
- Ubiquiti EdgeRouter Infinity
- Ubiquiti UniFi AC In-Wall Pro
- Amplifi High Density WiFi Router
- Ubiquiti EdgePoint Router
- Ubiquiti UniFi nanoHD
- Modems en routers
- Netwerk switches
- Amplifi High Density WiFi System (2 mesh points)
- Ubiquiti Cloud Gateway Max
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AP-AC LITE
- Ubiquiti UniFi AP AC PRO
Mag je doen natuurlijk. Maar het is fout en niet zoals het werkt.Gwaihir schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 14:01:
Het gaat hier om software defined network. Je volledige netwerk configuratie zit in de software. En vervolgens bepaald de software welke configuratie er naar een apparaat gestuurd moet worden. Je hebt dus ook totaal niks te maken met eigenschappen van specifieke apparaten, bv afwijkende firmwares waarin config opties anders zouden heten. Of wel of geen 6GHz ondersteuning, etc etc. Dat zijn zaken die de controller voor je regelt.
En jou "hij kan de configuratie toch uit het apparaat halen" kan natuurlijk sowieso niet. Wat als je dan bv een tweedehands apparaat koopt. Moet die dan het SSID + wachtwoord van de vorige eigenaar toevoegen aan jouw controller?
Waarom hang je nu de clown uit? Voor je is net uitgelegd dat je met het wachtwoord van de eigenaar toegang tot het device krijgt. Waarom is het dan ondenkbaar dat vervolgens de config uitgelezen kan worden?RobertMe schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 14:18:
En jou "hij kan de configuratie toch uit het apparaat halen" kan natuurlijk sowieso niet. Wat als je dan bv een tweedehands apparaat koopt. Moet die dan het SSID + wachtwoord van de vorige eigenaar toevoegen aan jouw controller?
Ik hoor wat de posters voor je zeggen, maar ik zie dat als een gemiste kans. Absoluut niet als iets wat 'sowieso niet kan'. (Voor o.a. mijn Loxone server is dat hoe het werkt.)
[ Voor 3% gewijzigd door Gwaihir op 20-03-2026 14:23 ]
Volgens mij is het niet aan jou of ons om te bepalen of de werkwijze van Unifi wel of niet handig is, dit is hoe het werkt. Zodra een device is geadopt door een controller hoort die daarbij, en configuraties gaan alleen van de controller naar het device. De adoption (pairing) is de beveiliging die voorkomt dat een device zomaar door een andere controller in het netwerk overgenomen kan worden. Dat een user/pass wordt gezet op het device is een uitvloeisel, maar verandert niets aan het concept van eenwegsconfiguratie. De aanname dat het werkt bij Unifi zoals een ander merk het misschien wel doet is hierbij niet onlogisch, maar niet correct.Gwaihir schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 14:22:
[...]
Waarom hang je nu de clown uit? Voor je is net uitgelegd dat je met het wachtwoord van de eigenaar toegang tot het device krijgt. Waarom is het dan ondenkbaar dat vervolgens de config uitgelezen kan worden?
Ik hoor wat de posters voor je zeggen, maar ik zie dat als een gemiste kans. Absoluut niet als iets wat 'sowieso niet kan'. (Voor o.a. mijn Loxone server is dat hoe het werkt.)
- RobertMe
- Registratie: Maart 2009
- Nu online
- Unifi
- Ubiquiti UniFi
- Ubiquiti
- Amplifi
- Netwerkaccessoires
- Netwerkapparatuur
- Ubiquiti UniFi AC HD
- Ubiquiti EdgeRouter Lite 3-Poort Router
- Ubiquiti EdgeRouter X
- Ubiquiti UniFi AC In-Wall
- Ubiquiti EdgeRouter Infinity
- Ubiquiti UniFi AC In-Wall Pro
- Amplifi High Density WiFi Router
- Ubiquiti EdgePoint Router
- Ubiquiti UniFi nanoHD
- Modems en routers
- Netwerk switches
- Amplifi High Density WiFi System (2 mesh points)
- Ubiquiti Cloud Gateway Max
- Accesspoints
- Ubiquiti UniFi AP-AC LITE
- Ubiquiti UniFi AP AC PRO
Er is niks met een wachtwoord in het adoption proces. Controller en apparaat worden met elkaar gekoppeld op basis van een uniek certificaat en daarmee wordt alle verkeer versleuteld. En op het moment dat je een nieuwe controller hebt (die dus niet met een backup is herstelt) dan weigert het apparaat daarmee te verbinden omdat het certificaat dus incorrect is.Gwaihir schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 14:22:
[...]
Waarom hang je nu de clown uit? Voor je is net uitgelegd dat je met het wachtwoord van de eigenaar toegang tot het device krijgt. Waarom is het dan ondenkbaar dat vervolgens de config uitgelezen kan worden?
Een wachtwoord is er dus niet. Het enige wachtwoord dat er is is het SSH wachtwoord (dat standaard een willekeurig wachtwoord is als ik mij niet vergis, en in ieder geval door de controller naar alle apparaten wordt gestuurd, hetzelfde wachtwoord dus). En met SSH toegang kun je zo goed als niks en dat is zeker niet bedoeld voor het doen van configuratie aanpassingen (in principe alleen bedoelt om een set-inform te doen).
En wat jij voorstelt / "wilt" is gewoon iets dat niet past binnen een software defined network. Je wilt gewoon een nieuw apparaat uit de doos kunnen halen, aansluiten, en klaar. Dat is waar de kracht van het enterprise spul in zit. Dat je juist helemaal geen configuratie in een apparaat hebt en alle apparaten dezelfde centrale configuratie hebben.
Wat jij voorstelt doen ze weer wel bij UISP. Daarbij heb je wel een "centraal" configuratie pakket waarin je apparaten kunt toevoegen en via de UISP software kunt (niet moet) beheren en de configuratie dus ook uit het apparaat wordt gehaald. Maar al die apparaten hebben ook een eigen, lokale configuratie interface. Iets dat UniFi niet heeft. En de use case van UISP is ook compleet anders dan van UniFi.
https://eu.store.ui.com/eu/en/products/utr
Yes om 12:06 is er weer voorraad toegevoegd. Zal dus niet lang meer duren voordat hij weer uitverkocht is.Jfwiet schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 15:11:
Om de scalpers weer wat af te remmen, de UTR is weer op voorraad:
//edit
16:04
[EU] Out of Stock: UniFi Travel Router
[ Voor 8% gewijzigd door hgwj1983 op 20-03-2026 16:08 ]
En goneJfwiet schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 15:11:
Om de scalpers weer wat af te remmen, de UTR is weer op voorraad:
Voelt net als nvidia gpu's dit haha. Net te laat.
[ Voor 10% gewijzigd door Workaholic op 20-03-2026 16:05 ]
Ghost MAC adressen komen 9/10 keer van Foscam devices. 1/10 is het een WLAN device welke vanwege privacy een MAC randomiser gebruiktASS-Ware schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 09:27:
[...]
FYI, oorzaak gevonden.
Ik verplaatste mijn Foscam camera van kantoor naar konijnenverblijf en zag de ghost MAC adressen verplaatsen van het accesspoint dicht bij kantoor naar het accesspoint buiten.
Foscam camera uitgezet en de ghost MAC adressen komen niet meer teug.
Mocht iemand er last van hebben, het kan zomaar een apparaat in je netwerk zijn.
Bij mij deze keer dus een simpele camera en eerder al een Raspberry Pi en nu nergens meer last van.
Inderdaad jammer, ik heb afgelopen week thuis een Unifi netwerk geïnstalleerd en liep hier ook tegen aan. Ik vond ergens een YouTuber die meldde dat dat zo zou zijn om de eigenaar volledige controle te geven. Want een gateway/ router die spontaan gaat updaten (zelfs als je dat zelf hebt ingepland om 3 uur in de nacht) kan vervelend zijn.Gunner schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 09:43:
Heb een tijdje achtergelopen met versies, maar met de exploit gister naar de laatste versie geüpdatet. Blijkt dat ze de scheduled backups hebben weggehaald? Ik vind hier op het unifi forum ook wat over.
[...]
Ondanks dat onder het information button wel staat dat op de plek de scheduled backups kunnen worden ingesteld bestaat die optie niet meer.
Wel jammer.
Heb een CloudGateway Max in de meterkast weggehangen, kabel naar iMac in kantoor en naar boven richting een U7 lite zodat de kinderen kunnen gamen.
Aan de gateway max een poe lite 8 switch de AP AC LR die eerst boven hing (goed genoeg voor wat iPhone en iPad gebruik op de bank), de tv box beneden en een kabel richting tuinhuis.
In het tuinhuis een tweede poe lite 8 switch waaraan een AC Mesh en een G5 turret gericht op de achterkant van het huis. Morgen nog een tweede camera aan de voorkant van het huis monteren en kabels netjes maken.
De U7 lite liep zeer hard op kanaal 100 maar aangezien ik niet ver van een vliegveld zit was dat van korte duur
een USW-48-POE en 3 U6+ AP's.
Maar nu heb je al een tijd de UniFi OS Server die de controller vervangt en die ook d.m.v. de scripts te installeren valt.
Ik zit even in te lezen hoe ik dit kan overzetten want ik heb ook al een tijdje niet met de controller gewerkt (want het netwerk daar werkt gewoon prima natuurlijk). Ik lees echter 2 verschillende manieren:
1 Eerst op de oude Network Controller een backup moet maken (Settings - System - Backup), deze controller uitschakelen, nieuwe OS Server installeren en dan die backup importeren.
Hier staat ook nadrukkelijk bij dat de oude Controller uitgezet moet worden voordat je de nieuwe OS installeert/opstart.
2 Nieuwe OS Server Installeren, op de ouwe Controller de site (Settings - System - Site Management - Export Site) downloaden, op nieuwe OS een nieuwe site aanmaken en dan deze Site Export importeren.
En dan moet je op de oude controller nog de devices migreren naar de nieuwe OS.
Zeg maar wat Chris hier doet: YouTube: Legacy Unifi to UnifiOS Server – The EASIEST Migration Yet
Hier draai je dus de oude controller en nieuwe OS dus feitelijk nog even naast elkaar.
Ben ik nou even dom, maar hoe zit het nou precies? Zie ik iets over het hoofd?
Dank voor jouw mening. Ik heb de mijne. Vind ik echt helemaal niets mis mee, om als klant/gebruiker een mening te hebben of iets handig is of niet.dajappie schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 14:29:
Volgens mij is het niet aan jou of ons om te bepalen of de werkwijze van Unifi wel of niet handig is.
Overigens wel blij vandaag bijgeleerd te hebben dat de config (backup) best belangrijk is, nu mijn netwerk wat ingewikkelder wordt. (Maakte ik al redelijk braaf, maar toch.)
En altijd fijn te leren dat de beveiliging op orde is.
Ah, dat verklaart wel het een en ander. Bedankt voor die info.RobertMe schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 15:07:
Controller en apparaat worden met elkaar gekoppeld op basis van een uniek certificaat en daarmee wordt alle verkeer versleuteld. En op het moment dat je een nieuwe controller hebt (die dus niet met een backup is herstelt) dan weigert het apparaat daarmee te verbinden omdat het certificaat dus incorrect is.
Een wachtwoord is er dus niet.
Voor de rest: 1. chill, 2. lees m'n posts. Dat jij er dingen in leest die ik niet schrijf, is geen excuus voor voortgaand onbeschoft gedrag.
Werkt super!
Ik had binnen 5 minuten alles aan de praat.
Ik zit alleen nog wat te puzzelen met WireGuard vs Teleport.
[ Voor 26% gewijzigd door Blommie01 op 21-03-2026 08:24 ]
Blijkbaar heb je minimaal 18GB vrije ruimte nodig...de T620 heeft een 16GB SSD...Piet91 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 19:17:
Maar nu heb je al een tijd de UniFi OS Server die de controller vervangt en die ook d.m.v. de scripts te installeren valt.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.
Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies
Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.