Heel erg bedankt voor deze reactie! Dit ga ik vanavond even proberen!pipo76 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 16:35:
[...]
Ik heb dit net ook gedaan; via ssh, want de app zelf geeft aan dat 6.5.224 de up-to-date versie is.
Ik heb op de UTR een wifi netwerk aangemaakt, en daarmee verbonden. Mijn laptop kreeg toen een 192.168.2.x adres, en met ssh ui@192.168.2.1 kon ik de update uitvoeren.
Tot eergisteren was ik het met je eens; ik heb jarenlang de controller in een proxmox LXC omgeving gedraaid en dat werkt(e) prima. Echter, met de komst van de Travel Router blijkt de 'Teleport' functionaliteit ineens erg handig te zijn. Die blijkt uitsluitend beschikbaar te zijn in devices die op Unifi OS Server draaien.RobertMe schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 16:00:
UniFi Server OS is volgens mij volledige overkill en alleen bedoeld voor grote deployments? (Ala Hostify of zo). Je kunt prima de "standalone" controller draaien op elke Windows/Linux/Mac PC. Zowel op de desktop ("onhandig") als op een server achtig systeem (zelfs een RPi als optie). Waarbij er ook al jarenlang prima onderhouden 3th party Docker containers zijn. Zelf gebruik ik misschien al 7 jaar die van goofball222, uit mijn hoofd dus kan er een nummertje of zo naast zitten. Zelfs in de tijd dat ik de controller releases wat meer volgde had die same, of next, day zijn image al geupdate.
Dus van een LXC container ben ik nu 'noodgedwongen' overgestapt op een (Ubuntu) VM met daarop (in?) Unifi OS Server via deze instructies https://help.ui.com/hc/en...iFi-Network-Servers-Linux
Voor wie deze overstap ook wil (of "moet") maken: eerst een backup van de oude controller maken, dan de oude controller uitzetten en vervolgens de setup voor de nieuwe Unifi OS Server installeren. Restore de backup, en klaar.
Zonder Travel Router was ik denk ik bij die LXC gebleven; alhoewel het mij al een tijd verwonderde dat die op Network 9.5.21 bleef hangen ("All packages are up to date"). Geen idee of het gerelateerd is, maar nu na de migratie kan ik wel naar 10.0.162 updaten.
Nogmaals bedankt! Dit was de oplossing!pipo76 schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 16:35:
[...]
Ik heb dit net ook gedaan; via ssh, want de app zelf geeft aan dat 6.5.224 de up-to-date versie is.
Ik heb op de UTR een wifi netwerk aangemaakt, en daarmee verbonden. Mijn laptop kreeg toen een 192.168.2.x adres, en met ssh ui@192.168.2.1 kon ik de update uitvoeren.
Nu de volgende uitdaging. Als ik mijn tablet via de Travel Router verbonden heb kan ik mijn netwerkschijf niet vinden omdat de Travel Router in een ander subnet zit. Het ip adres van mijn Synology is 192.168.1.25 maar alles vanaf de UniFi Travel Router zit op 192.168.3.XX
Mogelijk de firewall op je Synology die het verkeer tegenhoudt?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.
Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies
Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.
Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies
Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.