Dat s idd by design als de ap´s de gateway niet kunnen bereiken default unifi.ui.com dacht ik. stoppen ze met uitzenden, dit is uit te zetten, maar weet ik niet van buiten.podarcis schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:12:
Ik heb een cloud gateway ultra en 4 APs.
Als mijn gateway zijn internet connectie verliest (ziggo modem ligt eruit bijvoorbeeld), dan ligt ook meteen mijn wifi netwerk plat. Is dat by design? Wifi kan toch prima in de lucht blijven, zonder dat er een internet verbinding is? Nu gaat o.a. Home Assistant op veel punten onderuit omdat er dan bijvoorbeeld geen contact meer is met alle esphome devices (en mogelijk een toekomstig smart lock op wifi). Lijkt me niet echt de bedoeling...?
Ik weet dat er een instelling voor is maar even niet meer waar. Het gaat om de “uplink connectivity monitor”podarcis schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:12:
Ik heb een cloud gateway ultra en 4 APs.
Als mijn gateway zijn internet connectie verliest (ziggo modem ligt eruit bijvoorbeeld), dan ligt ook meteen mijn wifi netwerk plat. Is dat by design? Wifi kan toch prima in de lucht blijven, zonder dat er een internet verbinding is? Nu gaat o.a. Home Assistant op veel punten onderuit omdat er dan bijvoorbeeld geen contact meer is met alle esphome devices (en mogelijk een toekomstig smart lock op wifi). Lijkt me niet echt de bedoeling...?
Klopt en eenvoudig in de settings /search terug te vindenmrdemc schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:20:
[...]
Ik weet dat er een instelling voor is maar even niet meer waar. Het gaat om de “uplink connectivity monitor”
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.
Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies
Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.
Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies
Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.