[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 335 336 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Mr-D. schreef op woensdag 24 december 2025 @ 08:44:
[...]

Waarom weet ik niet maar ik MOET dan hebben :)
Ziet er handig uit, bedankt voor het delen.
Vooral die combinatie met de draadloze G4 en G6 camera’s lijken me echt ideaal. Super handig om in je hotel of AirBnB (i.c.m een powerbank) even wat camera’s plaatsen.

Ook ken ik veel mensen die op hun kantoor een hele Ubiquiti installatie hebben maar thuis gewoon een simpele verbinding hebben van hun internetprovider, ook hier dus in 1x heel veel potentie en Camera’s die dus rechtstreeks opnemen naar hun UDM Pro op kantoor.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:58
Greatsword schreef op woensdag 24 december 2025 @ 11:09:
[...]

[...]

Vooral die combinatie met de draadloze G4 en G6 camera’s lijken me echt ideaal. Super handig om in je hotel of AirBnB (i.c.m een powerbank) even wat camera’s plaatsen.

Ook ken ik veel mensen die op hun kantoor een hele Ubiquiti installatie hebben maar thuis gewoon een simpele verbinding hebben van hun internetprovider, ook hier dus in 1x heel veel potentie en Camera’s die dus rechtstreeks opnemen naar hun UDM Pro op kantoor.
Waarom zou je in je hotel een camera willen? Neem aan dat hotels het ook verbieden om het schoonmaakpersoneel te filmen. Creepy idee dat mensen alles willen filmen.

[ Voor 3% gewijzigd door giantgiantus op 24-12-2025 11:46 ]

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-12 14:33
Ekfad schreef op maandag 22 december 2025 @ 15:49:
[...]

Als je even zoekt op het Telenet forum dan vind je wel wat je precies moet doen voor de IPv6 configuratie.
Is niet zo veel werk.

Als je de modem in bridge plaatst kan je in principe gewoon aansluiten (doorlussen vanaf je modem).

Ik weet niet waarvoor je jouw toestel ervoor gebruikte maar starten van een cleane setup lijkt mij aangewezen.
Zopas de Dream router 7 zonder problemen kunnen aansluiten.

Enkel ipv6 is nog niet geactiveerd. Maar alles werkt eigenlijk naar behoren nu. Waarom zou ik dan die ipv6 willen inschakelen?

edit: IPv6 ingesteld zonder goed te weten waarom :-D

Nog een klein probleempje tegengekomen met de Hue bridge: direct in de Dream router geplugd bleek die constant te verbinden en verbinding te verliezen. In een switch ingeplugd blijkt het geen probleem te zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Drossie op 24-12-2025 14:33 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

giantgiantus schreef op woensdag 24 december 2025 @ 11:44:
[...]

Waarom zou je in je hotel een camera willen? Neem aan dat hotels het ook verbieden om het schoonmaakpersoneel te filmen. Creepy idee dat mensen alles willen filmen.
Dat is idd een goede manier om uit je hotel geknikkerd te worden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:01
Leuk spul hoor maar imho ook enorme gemiste kans er geen 4G/5G modem in te proppen met (e)SIM slot. Dan had het echt instant buy geweest, zelf met een dubbeling in prijs. Nu ben je er toch op vele locaties weer van afhankelijk of je enigszins fatsoenlijke publieke WiFi hebt, óf moet je je mobiele device er aanhangen voor tethering.

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:55
The_Admin schreef op woensdag 24 december 2025 @ 13:59:
[...]
Leuk spul hoor maar imho ook enorme gemiste kans er geen 4G/5G modem in te proppen met (e)SIM slot. Dan had het echt instant buy geweest, zelf met een dubbeling in prijs. Nu ben je er toch op vele locaties weer van afhankelijk of je enigszins fatsoenlijke publieke WiFi hebt, óf moet je je mobiele device er aanhangen voor tethering.
Nu kunnen ze over een half jaar de "UniFi Travel Router 5G" aankondigen ... En in de tussentijd wel een aantal van deze verkopen en de eerste grote bugs er uit halen. Ik ben benieuwd wanneer iemand als eerste er eentje open maakt om te kijken wat er in zit.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:52

franssie

Save the albatross

The_Admin schreef op woensdag 24 december 2025 @ 13:59:
[...]

Is wel een leuk ding inderdaad, maar ten opzichte van mijn gl-iNet Opal travel routertje voegt het schermpje weinig toe. En die Opal zet ook prima een wireguard VPN op naar mijn Unifi netwerk thuis, misschien iets meer moeite om eenmaling in te stellen dan met teleport maar soit.
5G e-sim is wel nice overigens, al gebruik ik dan meesstal mijn telefoon als hotspot (en ik heb een backup telefoon die hiervoor meegaat op vakantie).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Beer070
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17:17
franssie schreef op woensdag 24 december 2025 @ 15:20:
[...]

Is wel een leuk ding inderdaad, maar ten opzichte van mijn gl-iNet Opal travel routertje voegt het schermpje weinig toe. En die Opal zet ook prima een wireguard VPN op naar mijn Unifi netwerk thuis, misschien iets meer moeite om eenmaling in te stellen dan met teleport maar soit.
5G e-sim is wel nice overigens, al gebruik ik dan meesstal mijn telefoon als hotspot (en ik heb een backup telefoon die hiervoor meegaat op vakantie).
Mijn travel router is recent gesneuveld en ik reis ook niet zo veel meer, dus niet direct nodig. Ik wacht op een 5g eSIM model met een fatsoenlijke accu. Moet eigenlijk wel 10-12 uur door kunnen.
Pagina: 1 ... 335 336 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.