The Eagle schreef op zondag 25 februari 2024 @ 19:16:
[...]
Nergens, en das ook meteen het makke van de express en de device beperking. Gemiddeld huis gaat een kabel of wat naar elke verdieping, en daar een losse switch. Als dat ook UI switches zijn, plus wat AP's, kom je qua manageable devices bij de express al in de knel. Prima, pak je de UCG ultra..maar dan heb je dus geen PoE switch poorten en moet je een PoE in de meterkast apart hebben, waardoor die lan poorten van de ultra weer overbodig worden.
Nja ok, 4 poorten kan voldoende zijn als je verder werkt met "switch per verdieping". Maar... als je dan ook nog een AP per verdieping hebt die je op die switch aansluit dan gaat PoE (vanuit de hypothetische UCG) al niet meer werken. Dan moet je al een switch hebben met PoE passthrough en moet de PoE "injector" (in dit geval dan de hypothetische UCG) al minimaal PoE+ leveren. Dan kun je van die prijs van nu ~100 dan ook al 200+ maken waarschij
nlijk. En dat voor een scenario dat naar mijn idee maar zeldzaam voor zal komen.
Ik blijf er dus bij "heeft geen PoE" is nogal een vorm van spijkers op laag water zoeken. Sure, er is vast iemand die er een usecase voor heeft. Maar het zal niet heel erg gangbaar zijn dat je aan die 4 poorten voldoende hebt, laat staan dat als ze PoE deden dat ook toereikende zou zijn. En PoE / 802.3af is dan waarschij
nlijk dus ook weer te weinig dus moet het PoE+ / 802.3at zijn, of zelfs PoE++ / 802.3bt. En zo kun je bezig blijven. Want als je PoE toevoegt vraagt de volgende waarom je er dan niet ook Protect op kunt draaien "wel zo makkelijk om dan meteen camera's er bij te kunnen hangen, PoE zit er toch al op". Etc etc.
Geen PoE is dan gewoon de gangbaarste optie waar 75% voldoende aan heeft / mee uit de voeten kan. En dan ga je niet het product duurder maken voor 75% om te pogen die resterende 25% te pleasen. Waarbij die 25% waarschij
nlijk zeer uitee
nlopende "eisen" heeft waardoor "PoE" niet de (volledige) oplossing is. Want dan moet het of PoE+(+) zijn. Of onstaat ook de vraag voor Protect. Of...
En nouja. Ik vind het al heel wat dat ze de UDM SE hebben gemaakt met PoE output.
Maar... daar draait dan tenminste ook Protect op dus kun je zo direct als NVR inzetten waar je ook de camera's direct op de UDM aansluit, en hoeft dat niet extra via een (additionele) switch te gaan.
[
Voor 6% gewijzigd door
RobertMe op 25-02-2024 22:19
]