[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 340 341 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 42 producten

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Matched: nl
RobertMe schreef op zondag 1 februari 2026 @ 22:28:
[...]

Eigenlijk zeg je dus dat poorten omhoog ook prima is, zolang je er maar dopjes in doet :P
Ook hier "team poorten omhoog met dopjes" :) Maar het ligt vast ook aan de plaatsing. In mijn geval hangt de router met de poorten naar beneden en de switch eronder met de poorten naar boven. Router "zonder dopjes" switch "met dopjes". En zou ik alles naast elkaar hangen ligt het aan de hoogte, "laag" zou ik de poorten eerder omhoog hangen zodat ik er van bovenaf gewoon in kan kijken en de nummering kan ziet etc etc. Zou ik ze "tegen het plafond" hangen dan uiteraard met de poorten omlaag zodat ik geen ladder nodig heb om het te zien.

En die dopjes kosten op AliExpress toch niks. Denk ik. Toentertijd ook 100 stekkers voor 10 euro gekocht, oftewel 10 cent per stuk. Kan me niet indenken dat dopjes (veel) duurder waren (daarvan wel minder stuks :P).
Ja, gezien dopjes gewoon kwijtraken bij mij monteer ik liever met poorten omlaag.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:28

franssie

Save the albatross

Geen matches
Nu we toch een vinger omhoog of vinger omlaag discussie hebben, stem ik voor poorten omlaag/onder.

Inderdaad vanwege stof. Vandaag bij schoonmoeder beton geslepen en dat is een prima hairstyleproduct, betonstof :P

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:37
Geen matches
Boudewijn schreef op zondag 1 februari 2026 @ 22:52:
[...]
Ja, gezien dopjes gewoon kwijtraken bij mij monteer ik liever met poorten omlaag.
RJ45 plugjes zonder kabel er aan geknepen werken ook prima als "dopjes" .. die heb je vast wel liggen ergens en kosten ook bijna niets per stuk.

Maar laten ik dan maar een compromis voorstellen ... Poorten "opzij" >:) :+

Maar het is gewoon erg afhankelijk van wat past in de ruimte die je hebt. Wat @RobertMe ook zegt .. als het hoog zit dan omlaag, als het laag zit dan omhoog.. Als het kan dan plat (op een plankje of in een rack) en .. zoals hier thuis .. poorten "opzij" omdat die positie het handigste uitkwam gezien de andere spullen in de meterkast.

En dan hebben we het nog geen eens gehad over hoe de ventilatie openingen zitten in de apparatuur en of de warmte überhaupt wel goed weg kan in bepaalde oriëntatie, of dat de ventilator dan zijn lucht niet kwijt kan .. of niet kan aanzuigen (want dat kan ook nog verschillen per apparaat)

Dus .. doe wat het handigste is ...en dan ff nadenken hoe je omgaat met 10 jaar aan stof verzamelen voordat je het weer vervangt door wat er op dat moment gebruikelijk is.
Pagina: 1 ... 340 341 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.

Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies

Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.