Er is niet echt een 1 fits all setup. Heb je wifi doctor al eens bekeken?dotcom87 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 21:34:
Heeft er iemand een goede guide/tutorial over het optimaliseren van de AP settings (channels, transmit power,...)?
In 99% van de situaties werkt “auto” meer dan prima….. en anders is het geen rocketscience. Zoek een kanaal waar je zo min mogelijk last hebt van anderen en als je geen concrete problemen hebt blijf er dan af :-).dotcom87 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 21:34:
Heeft er iemand een goede guide/tutorial over het optimaliseren van de AP settings (channels, transmit power,...)?
Unifi's Advanced Wi-Fi Settings explaineddotcom87 schreef op woensdag 16 september 2026 @ 21:34:
Goede wijn is nog geen bier.
Iemand al ervaring met de Unifi 5G Backup?
ik zie op de website staan: Compact PoE-powered 5G RedCap antenna system with versatile mounting that plugs into any UniFi PoE port to provide automatic internet backup.
hoeft deze dan niet in een WAN2 poort van een Cloudkey / DreamMachine te zitten? Want die WAN poorten zijn niet PoE ..
want ik vraag me af hoe eea geregeld wordt als Internet uitvalt.
ik zie op de website staan: Compact PoE-powered 5G RedCap antenna system with versatile mounting that plugs into any UniFi PoE port to provide automatic internet backup.
hoeft deze dan niet in een WAN2 poort van een Cloudkey / DreamMachine te zitten? Want die WAN poorten zijn niet PoE ..
There are no secrets, only information you do not yet have
Je hoeft 'm inderdaad niet specifiek op een WAN poort aan te sluiten. Ik heb 'm zelfs via een switch aangesloten in de woonkamer en dat werkt prima. Daar hoefde ik niks speciaals voor te doen. Bij mij kwam er een virtuele WAN3 poort bij te staan en werd het ding automagisch ingesteld als failover. Dat lijkt allemaal prima te werken, die ene keer dat het bij mij tot nu toe is gebeurd.
Let er wel op dat de 5G Backup in Nederland tot nu toe enkel 4G ondersteund, omdat we nog geen 5G 'standalone' netwerken hebben hier. Voor mijn doel is het meer dan genoeg, maar dat kan voor andere mensen uiteraard anders liggen.
Let er wel op dat de 5G Backup in Nederland tot nu toe enkel 4G ondersteund, omdat we nog geen 5G 'standalone' netwerken hebben hier. Voor mijn doel is het meer dan genoeg, maar dat kan voor andere mensen uiteraard anders liggen.
ik heb m met een kpn data sim op een 2e wan poort van mijn dream machine pro se aangesloten, en gezien ziggo hier niet altijd even stabiel wil zijn, goede ervaringen met de automatische failover. ik heb in teams calls, discord calls etc gezeten toen ziggo met het modem aan t stoeien was, en zonder een frame te missen gewoon door gewerkt op de 4g verbinding. zodra de primary weer terug kwam, schakelde hij ook op dezelfde manier automatisch weer terug.zeroday schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 15:14:
Iemand al ervaring met de Unifi 5G Backup?
een aandachtspunt zoals EDIT ook benoemt: de maximale snelheid hier in NL is niet geweldig via 4g, maar ik beschouw het als "veel beter dan niets". verder natuurlijk zorgen dat je even nadenkt over welke apparatuur wel/niet over die backup verbinding mag, voor mij hoeft mijn netflix stream niet perse over die 4g verbinding bijvoorbeeld, zodat ik niet meteen gigabytes ga zitten opstoken. gelukkig makkelijk instelbaar via de policy engine. Daarnaast is er ook de automatic speed test, wellicht ook zonde om die constant aan te laten staan voor de 5g backup, en ook die kan uitgeschakeld worden. instructies hiervoor staan een paar posts terug
Dank . dan kan ik hem met gerust hard gaan gebruiken..EDIT schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 15:41:
Je hoeft 'm inderdaad niet specifiek op een WAN poort aan te sluiten. Ik heb 'm zelfs via een switch aangesloten in de woonkamer en dat werkt prima. Daar hoefde ik niks speciaals voor te doen. Bij mij kwam er een virtuele WAN3 poort bij te staan en werd het ding automagisch ingesteld als failover. Dat lijkt allemaal prima te werken, die ene keer dat het bij mij tot nu toe is gebeurd.
echter de meterkast is een erg slechte plek ..
Voor mij geldt dat ie als backup kan gelden als we hier even niets online hebben. Dan blijft er hier wat meer werken dan zonder internet verbinding
Ik heb nog altijd wel wat issues dat als er geen WAN is dat dan intern ook weinig werkt.
dus ik heb locale dns maar ondanks dat .. kan ik mijn locale lan op mijn eigen interne domeinen niet lekker blijven benaderen ..
maar goed dat is een ander topic. Thanks !
ik heb een Always connected data e-Sim met 5GB genomen ..djbarney schreef op vrijdag 18 september 2026 @ 15:48:
[...]
ik heb m met een kpn data sim op een 2e wan poort van mijn dream machine pro se
topDaarnaast is er ook de automatic speed test, wellicht ook zonde om die constant aan te laten staan voor de 5g backup, en ook die kan uitgeschakeld worden. instructies hiervoor staan een paar posts terug
Hey all,
Ik krijg een puzzel hier niet gelegd. Ik heb prima performance op 5ghz door hele huis met 5 ap’s.
een van de ap’s is een 6 enterprise en ik wil compatible clients op 6 ghz laten werken.
zowel op apart ssid met alleen dat ap en alleen 6ghz, als als onderdeel van standaard ssid met alle banden en ap’s actief zie ik hetzelfde patroon:
de speedtest naar isp laat volle capaciteit zien maar de 6ghz performance is dramatisch (30/50 mbps) terwijl dekking/kanaal allemaal optimaal zijn en afstand minimaal.
ik vond wat terug over recente firmware issues dus ook versie teruggegaan maar resultaat blijft gelijk. Getest op diverse devices, zoals macbook m4, iphone 17 pro, odin 2 portal, zelfde testresultaten…
any idea?
Ik krijg een puzzel hier niet gelegd. Ik heb prima performance op 5ghz door hele huis met 5 ap’s.
een van de ap’s is een 6 enterprise en ik wil compatible clients op 6 ghz laten werken.
zowel op apart ssid met alleen dat ap en alleen 6ghz, als als onderdeel van standaard ssid met alle banden en ap’s actief zie ik hetzelfde patroon:
de speedtest naar isp laat volle capaciteit zien maar de 6ghz performance is dramatisch (30/50 mbps) terwijl dekking/kanaal allemaal optimaal zijn en afstand minimaal.
ik vond wat terug over recente firmware issues dus ook versie teruggegaan maar resultaat blijft gelijk. Getest op diverse devices, zoals macbook m4, iphone 17 pro, odin 2 portal, zelfde testresultaten…
any idea?
@boefje79 ik neem aan dat je dit specifieke AP ook op 5ghz hebt getest en dat dat goed werkt (om een kabelissue naar dit specifieke AP uit te sluiten)?
Speedtest naar ISP is m.i. geen test door het AP maar een test door de router, dus dat zegt dan niet zoveel over de werking van het AP.
Speedtest naar ISP is m.i. geen test door het AP maar een test door de router, dus dat zegt dan niet zoveel over de werking van het AP.
Dat heb ik idd getest. Op 5ghz haal ik prima waardes.Relesi schreef op zondag 20 september 2026 @ 18:03:
@boefje79 ik neem aan dat je dit specifieke AP ook op 5ghz hebt getest en dat dat goed werkt (om een kabelissue naar dit specifieke AP uit te sluiten)?
alt / option knopje en klikken op je wifi icoontjie.boefje79 schreef op zondag 20 september 2026 @ 14:14:
Hey all,
any idea?
wat staat er bij throughput rate, RSSI enz
Als je te ver weg bent dropt je MCS index nummer. Je hebt dan wellicht 6Ghz band maar op meter of 20 afstand performed dat niet meer.
Graag aangeven of je RSSI niet -110 is en je throughput op de mac niet bijna 2000mbit is als je er naast staat. Dat haal ik namelijk op mijn M2 Max wel op 6Ghz
[ Voor 3% gewijzigd door 3DDude op 20-09-2026 23:01 ]
Be nice, You Assholes :)
160, maar ook 80 geprobeerd. Met 80 verbind hij niet op 6ghz, maar blijven de devices op 5 ghz verbindenMrDirect schreef op zondag 20 september 2026 @ 22:38:
Hoe breed is je 6 Ghz kanaal?
3DDude schreef op zondag 20 september 2026 @ 23:00:
[...]
alt / option knopje en klikken op je wifi icoontjie.
wat staat er bij throughput rate, RSSI enz
Als je te ver weg bent dropt je MCS index nummer. Je hebt dan wellicht 6Ghz band maar op meter of 20 afstand performed dat niet meer.
Graag aangeven of je RSSI niet -110 is en je throughput op de mac niet bijna 2000mbit is als je er naast staat. Dat haal ik namelijk op mijn M2 Max wel op 6Ghz1700 ofzo (ook U6 Enterprise) maar ik zit er 2 meter vandaan ofzo
mijn testen waren idd ook op max drie meter afstand. Minimum rssi staat niet aan in de config van het ap, zal op de mac vanmiddag eens checken, thanks
5 AP's? Heb je een huis met 1000 m2 vloeroppervlak met 3 verdiepingen?boefje79 schreef op zondag 20 september 2026 @ 14:14:
Hey all,
any idea?
Ik heb ook 5 AP's (200 m2):
- Begane grond
- 1e verdieping
- zolder
- garage
- buiten
Nieuw huis, blijkbaar helpt de hele goede isolatie niet mee qua wifi signalen. Ik heb het echt nodig...
- Begane grond
- 1e verdieping
- zolder
- garage
- buiten
Nieuw huis, blijkbaar helpt de hele goede isolatie niet mee qua wifi signalen. Ik heb het echt nodig...
Hahaha,Henno Keers schreef op maandag 21 september 2026 @ 08:58:
[...]
5 AP's? Heb je een huis met 1000 m2 vloeroppervlak met 3 verdiepingen?
Dat nog net niet. Ik vermoed ook dat het wat veel is. Ik overweeg naar 2, max 3 wifi-7 ap’s over te stappen maar wil wel graag zeker weten dat ik die 6ghz aan de praat krijg.
Wel een diepe tuin dus 1 ap zorgt voor de dekking daar. 4 in de woning kan vermoedelijk wel naar 1 per woonlaag, maar op begane grond wel een aanbouw in de lengte van hoofddeel af dus in die hoek ook wat uitdaging.
hoofddeel is wel jaren 30 dus weinig blokkerende isolatie behalve in aanbouw
:strip_exif()/f/image/abWhcEiMRd8NlP8vyB5xd7zF.png?f=user_large)
je hoeft de minimum niet aan te passen. Je kan deze zien als je op alt / optie doet.
Wat je wel kunt doen is band-steering en prefer 6Ghz.
ik krijg dan een lijstje met hoe die verbonden is enz.
Hier 1900mbit, RSSI -48dbm, 160Mhz, MCS: 9
[ Voor 54% gewijzigd door 3DDude op 21-09-2026 09:27 ]
Dat ziet er bij mij zo uit…3DDude schreef op maandag 21 september 2026 @ 09:23:
[...]
[Afbeelding]
je hoeft de minimum niet aan te passen. Je kan deze zien als je op alt / optie doet.
Wat je wel kunt doen is band-steering en prefer 6Ghz.
ik krijg dan een lijstje met hoe die verbonden is enz.
Hier 1900mbit, RSSI -48dbm, 160Mhz, MCS: 9
En speedtesten komen niet veel hoger dan 150 down en 160 up
[ Voor 3% gewijzigd door boefje79 op 21-09-2026 11:56 ]
Same, ik heb er 1 op de 1e verdieping centraal in huis, begane grond heb ik er nauwelijks bereik mee. 1 voor in huis, 1 achter in huis, en dan nog 1 in het tuinhuis omdat mijn grasmaaier anders geen ontvangst heeftduderuud schreef op maandag 21 september 2026 @ 09:10:
Ik heb ook 5 AP's (200 m2):
- Begane grond
- 1e verdieping
- zolder
- garage
- buiten
Daarom heb ik een AP in de garage, eigenlijk alleen voor mijn warmtepomp. Gewoon geen wifi bereik anders...Jay-v schreef op maandag 21 september 2026 @ 12:06:
[...]
...
en dan nog 1 in het tuinhuis omdat mijn grasmaaier anders geen ontvangst heeft.
Hier ook 5 in gebruikJay-v schreef op maandag 21 september 2026 @ 12:06:
[...]
Same, ik heb er 1 op de 1e verdieping centraal in huis, begane grond heb ik er nauwelijks bereik mee. 1 voor in huis, 1 achter in huis, en dan nog 1 in het tuinhuis omdat mijn grasmaaier anders geen ontvangst heeft.
Wifi 6
1 garage voor onder andere wamtepomp boiler en oude badkamer dus was en droogkast
1 beneden living
1 Boven verdieping
1 Boven buiten technische ruimte voor cam buren
1 Tuinhuis als we achter in de tuin zitten (1000m2 grond)
Het zijn niet alleen nieuwe huizen waar de wifi slecht penetreert hoor. Mijn jaren 70 woning is voorzien van mooie gewapend beton vloeren/plafonds. Dus 3 AP's (per verdieping nodig) nodig. Probeerde eerst met eentje centraal in/bij de trap/overloop, maar dat was toch net niet goed.
Op dit moment heb ik nog wel bereik in de tuin, maar vrees dat dat signaal ook gaat wegvallen zodra we de ramen/kozijnen gaan vervangen ;-)
Op dit moment heb ik nog wel bereik in de tuin, maar vrees dat dat signaal ook gaat wegvallen zodra we de ramen/kozijnen gaan vervangen ;-)
Mike,
The story of elke netwerk verbeterende tweaker.mikeya schreef op maandag 21 september 2026 @ 12:17:
Het zijn niet alleen nieuwe huizen waar de wifi slecht penetreert hoor. Mijn jaren 70 woning is voorzien van mooie gewapend beton vloeren/plafonds. Dus 3 AP's (per verdieping nodig) nodig. Probeerde eerst met eentje centraal in/bij de trap/overloop, maar dat was toch net niet goed.
MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue iPad Pro 12.9” M1 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Bij alle speedtest servers?boefje79 schreef op maandag 21 september 2026 @ 11:54:
[...]
Dat ziet er bij mij zo uit…
En speedtesten komen niet veel hoger dan 150 down en 160 up
[Afbeelding]
Je meet als het ware je internet natuurlijk.
Heb je Iperf geprobeerd tussen een vaste werkplek & de mac ?
Is die 5GHz op een andere AP?
Want dan moet je naar kabeltje van die U6 Enterprise kijken.
Hier zit de U6-AP bewust op een 2.5gbit poort en officieel doet die POE injector maar 1gbit stond erop..
Dus keertje de POE-injector ruilen met die van een andere AP. (aantal andere uitzetten enz).
[ Voor 21% gewijzigd door 3DDude op 21-09-2026 14:34 ]
Ja via wifiman en speedtest, meerdere momenten, ook met wifi7-compatible iphone en android device ongeveer zelfde resultaat op zelfde afstand en wel hogere snelheid als ik 6ghz uitschakel via 5 ghz.3DDude schreef op maandag 21 september 2026 @ 14:02:
[...]
Bij alle speedtest servers?
Je meet als het ware je internet natuurlijk.
Heb je Iperf geprobeerd tussen een vaste werkplek & de mac ?
iperf nog niet gedaan, zal eens zoeken wat en hoe
Ik heb vorige week mijn Ubiquiti Switch Pro Max 16 PoE met etherlighting in gebruik genomen.
Allemaal prima en ik had nog cat6 patch cables liggen die een prima beoogd effect hebben. Helaas heb ik er niet genoeg en nu zie ik dat mijn hofleverancier cat6 kabels heeft met allemaal rode connectors en de cat 6a patchkabels hebben allemaal blauwe connectors. Gevolg is dat je de etherlighting totaal niet meer ziet.
Nu kun je natuurlijk de Ubiquiti kabels nemen, maar ik wil graag gekleurde kabels zodat ik snel kan zien met wat voor netwerk ik te maken heb. Dat is nog niet zo makkelijk te vinden, maar ik kwam uit op deze bij fs.com. Heeft iemand die toevallig in gebruik? Alternatieven zijn ook welkom.
En dan nog iets anders.
Op termijn wil ik ook mijn wifi vervangen met Wifi 7 accesspoints. Die 'moet' ik dan eigenlijk ook op 10Gbit aansluiten (met PoE). Er zijn verschillende manieren om dat te bereiken. Bijvoorbeeld met de Ubiquiti Switch Pro XG 8 PoE (maar liefst 2U nodig in mijn rackmount), de Ubiquiti UniFi Switch Pro XG 10 PoE (heel lawaaiig en best duur) of (en dat is mijn plan) met de Ubiquiti UniFi Switch Aggregation, want die wilde ik toch al om ook een toekomstige NAS in de patchkast én een fiberkabel naar mijn garage allemaal met elkaar te verbinden.
Maar daar moeten dan nog één of twee SFP+ UTP modules bij, én nog twee losse PoE injectors want dat doen de SFP-modules uiteraard niet. Op YouTube vind je wel filmpjes die dit sterk ontraadden, maar in de comments zie je veel mensen die het probleemloos gebruiken en aangezien de kabels van mijn switch naar de PoE injector maar heel kort zijn hoeft er niet veel energie gebruikt te worden. Desalniettemin schijnt het wel belangrijk te zijn dat je een energiezuinige SFP+-module gebruikt en dat is mijn vraag ook hier: hebben mensen nog goede tips van 10Gbit koper modules die energiezuinig zijn (blijkbaar moet dat in ieder geval onder de 2W liggen).
TLDR: wie heeft ervaring met energiezuinige 10Gbit koper SFP+ modules in de Aggregation switch?
Allemaal prima en ik had nog cat6 patch cables liggen die een prima beoogd effect hebben. Helaas heb ik er niet genoeg en nu zie ik dat mijn hofleverancier cat6 kabels heeft met allemaal rode connectors en de cat 6a patchkabels hebben allemaal blauwe connectors. Gevolg is dat je de etherlighting totaal niet meer ziet.
Nu kun je natuurlijk de Ubiquiti kabels nemen, maar ik wil graag gekleurde kabels zodat ik snel kan zien met wat voor netwerk ik te maken heb. Dat is nog niet zo makkelijk te vinden, maar ik kwam uit op deze bij fs.com. Heeft iemand die toevallig in gebruik? Alternatieven zijn ook welkom.
En dan nog iets anders.
Op termijn wil ik ook mijn wifi vervangen met Wifi 7 accesspoints. Die 'moet' ik dan eigenlijk ook op 10Gbit aansluiten (met PoE). Er zijn verschillende manieren om dat te bereiken. Bijvoorbeeld met de Ubiquiti Switch Pro XG 8 PoE (maar liefst 2U nodig in mijn rackmount), de Ubiquiti UniFi Switch Pro XG 10 PoE (heel lawaaiig en best duur) of (en dat is mijn plan) met de Ubiquiti UniFi Switch Aggregation, want die wilde ik toch al om ook een toekomstige NAS in de patchkast én een fiberkabel naar mijn garage allemaal met elkaar te verbinden.
Maar daar moeten dan nog één of twee SFP+ UTP modules bij, én nog twee losse PoE injectors want dat doen de SFP-modules uiteraard niet. Op YouTube vind je wel filmpjes die dit sterk ontraadden, maar in de comments zie je veel mensen die het probleemloos gebruiken en aangezien de kabels van mijn switch naar de PoE injector maar heel kort zijn hoeft er niet veel energie gebruikt te worden. Desalniettemin schijnt het wel belangrijk te zijn dat je een energiezuinige SFP+-module gebruikt en dat is mijn vraag ook hier: hebben mensen nog goede tips van 10Gbit koper modules die energiezuinig zijn (blijkbaar moet dat in ieder geval onder de 2W liggen).
TLDR: wie heeft ervaring met energiezuinige 10Gbit koper SFP+ modules in de Aggregation switch?
Beetje flauwekul natuurlijk om een wifi AP op 10G te “moeten” aansluiten :-). 2,5G is meer dan prima…. En dan ook nog met stroomvretende en veel te warm wordende SFP/RJ45 connectoren. Niet echt een heel doordacht plan.
Dat is toch het hele idee achter etherlighting?Dennis schreef op woensdag 23 september 2026 @ 11:50:
Nu kun je natuurlijk de Ubiquiti kabels nemen, maar ik wil graag gekleurde kabels zodat ik snel kan zien met wat voor netwerk ik te maken heb.
Op het oog zien die FS kabels er wel netjes uit. Zelf gebruik ik (zakelijk) overigens als patch cables de FTP Slimline Kabel Cat6a zwart o.a. te krijgen bij kommago, ik heb geen etherlightning op de switches dus geen idee hoe dat er doorheen komt. Ze zijn wel stug, voordeel is dat het er strak uitziet in de patchkast maar het nadeel is dat je de deur wel een beetje moet 'aanduwen'
Als ik het wel zou hebben op mijn switches zou ik misschien unifi kabels overwegen, ik heb een paar van die etherlightning kabels, ze zijn kwalitatief wel erg netjes. Dun, soepel en de kern is mat doorzichtig dus ik ga er wel van uit dat het effect er goed doorheen komt maar ik denk niet dat ik de meerprijs van 250% het waard vind voor mijn gebruik. Het enige nadeel buiten de prijs vind ik dat ze niet snagless zijn.
[ Voor 30% gewijzigd door DukeBox op 23-09-2026 13:04 ]
Ik heb hier nog een doosje met (de korste variant) van die kabels liggen, in vergelijk met die van Ubiquiti zijn ze best stug qua kabel, het schoentje doet wat het moet doen en komt ook licht door.Dennis schreef op woensdag 23 september 2026 @ 11:50:
Zelf geef ik wel de voorkeur aan die van Ubiquiti (heb zelf de premium variant in gebruik) daar deze wat flexibeler zijn qua afwerking).
Edit zie onderstaande plaatje, links de ubiquiti rechts die van fs.com
[ Voor 21% gewijzigd door LightStar op 23-09-2026 13:04 ]
Met name vanwege snagless zou ik voor die van FS gaan denk ik, zelfs al zien die er van UI er nét iets strakker uit. Ik vraag mij wel af gezien ze 'clear' zijn, of ze niet meer licht lekken naar de naastgelegen poorten en of mat dan niet iets beter werkt in een omgeving met veel tegenlicht.LightStar schreef op woensdag 23 september 2026 @ 12:57:
Edit zie onderstaande plaatje, links de ubiquiti rechts die van fs.com
Nee dat lekken zie je niet, net even een foto gemaakt van mijn configuratie, wij gebruiken eigelijk enkel wit en blauw als led kleur geeft ook iets van rust in het rack dan al die kleurtjes :)DukeBox schreef op woensdag 23 september 2026 @ 13:10:
[...]
Met name vanwege snagless zou ik voor die van FS gaan denk ik, zelfs al zien die er van UI er nét iets strakker uit. Ik vraag mij wel af gezien ze 'clear' zijn, of ze niet meer licht lekken naar de naastgelegen poorten en of mat dan niet iets beter werkt in een omgeving met veel tegenlicht.
Ik bedoelde die FS kabels, die zie ik niet terug op die foto.LightStar schreef op woensdag 23 september 2026 @ 13:15:
Nee dat lekken zie je niet,
ah nee dat klopt die heb ik niet meer in gebruikDukeBox schreef op woensdag 23 september 2026 @ 13:21:
[...]
Ik bedoelde die FS kabels, die zie ik niet terug op die foto.
Mooie LVT hardware door een overname van het bedrijf waar ik voor werk.
Ik zag het al helemaal draaien icm met UDM-PRO, kwam alleen afgelopen weekend tot de conclusie dat mijn 4u rack in de meterkast en de meterkast zelf niet toereikend zijn :D
:strip_exif()/f/image/YkWXdXQVohw5xQomWbUmj74F.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/GsLDrVMZwm4cWbYseFdPki6v.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/Qlarqplkj1eSSLHMLdGexf8U.jpg?f=fotoalbum_medium)
1x 48P USW PRO Full POE
2x 24P 48P USW PRO
en USP RPS
Helaas Pindakaas!
Ik zag het al helemaal draaien icm met UDM-PRO, kwam alleen afgelopen weekend tot de conclusie dat mijn 4u rack in de meterkast en de meterkast zelf niet toereikend zijn :D
:strip_exif()/f/image/YkWXdXQVohw5xQomWbUmj74F.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/GsLDrVMZwm4cWbYseFdPki6v.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/Qlarqplkj1eSSLHMLdGexf8U.jpg?f=fotoalbum_medium)
1x 48P USW PRO Full POE
2x 24P 48P USW PRO
en USP RPS
Helaas Pindakaas!
[ Voor 46% gewijzigd door nexhil op 23-09-2026 14:39 ]
Volgens mij een kleine typo want ik zie alleen maar 48 port switchesnexhil schreef op woensdag 23 september 2026 @ 14:24:
Mooie LVT hardware door een overname van het bedrijf waar ik voor werk.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
1x 48P USW PRO Full POE
2x 24P USW PRO
en USP RPS
Helaas Pindakaas!
Thanks, komt door slaap gebrek omdat home infra droom in een nachtmerrie vervallen isLightStar schreef op woensdag 23 september 2026 @ 14:38:
[...]
Volgens mij een kleine typo want ik zie alleen maar 48 port switchesmocht je er iets van kwijt willen ik zoek nog rps kabels (2 stuks
)
Dank @LightStar voor je reactie en de foto's die je hebt geplaatst. Lijkt me dus een prima keuze! @DukeBox Ja, natuurlijk heb je Etherlighting maar ik wil de kleur ook zien aan de andere kant van de kabel waar deze dus in het patchpanel gaat.
En @Minimalist1 je hebt natuurlijk wel gelijk
. Prima ook om met 2.5Gbit te beginnen zolang het internet toch nog niet sneller is.
En @Minimalist1 je hebt natuurlijk wel gelijk
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.
Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies
Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen van Ubiquiti Netwerkapparatuur! Protect and Access horen daar niet bij.
Andere onderwerpen horen thuis in:
- Aankoopadvies: [Ubiquiti-apparatuur] Aankoopadvies & Discussie
- IPTV: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
- Deurbel: [Ubiquiti UniFi Doorbell] Ervaringen & Discussie
- Unifi Access: [Ubiquiti UniFi Acces] Ervaringen & Discussie
- Unifi Protect: [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies
Gebruik als laatste eerst de search voordat je een vraag stelt. Veel vragen komen telkens terug en de antwoorden zijn dus terug te vinden.