Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.714 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:52
Dat is regels komen daar heb ik alle begrip voor. We doen het voor de ziekenhuizen dat ze niet overvol raken.
Als deze kabinet niet had bezuinigd op de gezondheidzorg waren er geen strenge regels geweest.
Ze hebben dit zelf gedaan door alles kapot te bezuinigen en ze waren gewaarschuwd en nu zijn wij de dupe.

Wat mij verbaasd dat er elke keer weer uitzonderingen komen.
De kerken en het betaald voetbal staat boven de wet.

-Waarom mag ik niet naar de bijeenkomst met meer dan 30 man komen maar in een kerk wel.
-Waarom mag ik niet hardlopen in groepsverband in de buiten lucht en de top sporters wel.
Zo kan ik door gaan.

Rutte moet gewoon met de vuist slaan en zeggen ze gaan wij het doen. En dat geldt dan voor iedereen.
In deze tijd geldt even geen uitzondering of een wet waar dat in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:44

Sorcerer8472

Mens sana?

@Evertt , op zich zorgt voetbal wel voor wat brood&spelen-vermaak.

Ziekenhuizen waren hoe dan ook vol geraakt, misschien iets later dan. En dan nog, dit wil je het zorgpersoneel ook niet aandoen.

Ik zie verder geen grote problemen bij deze uitzonderingen. Topsporters moeten wel blijven trainen om niet extreem achter te raken, dus da's op zich begrijpelijk. Impact door het aantal personen is ook laag.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 15:33
Bloodclot schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:14:
wat is definitie van bijeenkomst? (max 30 binnen)

Hypothetisch:
Als ik een bijeenkomst (praten over de onderwerp-x) ga organiseren hier thuis met 20 man, dan mag dat?
Waarom toch weer altijd dat opzoeken van de gaten in de regelgeving? Je snapt toch ook wel dat je met 20 man een heel deftig huis nodig hebt om allemaal onderling 1.5 meter afstand te kunnen bewaren? 1.5 meter afstand blijft de basis en zal eerder een beperking zijn dan 30 man in een ruimte, maar waarom niet gewoon aan de regels houden en het op max 3 houden? :?

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 12:41

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:28:
[...]

Waar slaat dit nou weer op? :?
Sollicitatie naar domste comment ooit?

[...]

Ik droeg zo'n kapje die de Formule 1 coureurs ook dragen. Is elastisch en sluit redelijk strak af.

Kan wat warm worden, maar problemen met ademhalen? Nee, echt niet..
Zijn vaak wel 1 van de betere. Helaas vergeten mensen ze dagelijks te wassen...

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:59

Bloodclot

Jawier!

Tassadar32 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:57:
[...]

Waarom toch weer altijd dat opzoeken van de gaten in de regelgeving? Je snapt toch ook wel dat je met 20 man een heel deftig huis nodig hebt om allemaal onderling 1.5 meter afstand te kunnen bewaren? 1.5 meter afstand blijft de basis en zal eerder een beperking zijn dan 30 man in een ruimte, maar waarom niet gewoon aan de regels houden en het op max 3 houden? :?
Zelf ga ik hier niet naar opzoek. Maar er ontstaan genoeg situaties waar mensen de regels gaan "buigen" dankzij de onduidelijke regels.

Geen visite? maar wel een bijeenkomst. Prima, zolang je de rivm-regels hanteert.
Zelf hou beperk ik ook al de visite en hanteer de regels.

Zolang de regels 'grijs' zijn kun je heel creatief zijn met de regels. Je denkt dat elke burger hieraan gaat houden mbt de drie-visite regel? Je geeft de burger een optie om een bijeenkomst thuis te organiseren tot max 30 man, mits je de 1,5 regel kan hanteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:52
Sorcerer8472 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:35:
@Evertt , op zich zorgt voetbal wel voor wat brood&spelen-vermaak.

Ziekenhuizen waren hoe dan ook vol geraakt, misschien iets later dan. En dan nog, dit wil je het zorgpersoneel ook niet aandoen.

Ik zie verder geen grote problemen bij deze uitzonderingen. Topsporters moeten wel blijven trainen om niet extreem achter te raken, dus da's op zich begrijpelijk. Impact door het aantal personen is ook laag.
Hoezo een brood en speel vermaak.
Voetballers en clubs verdienen miljoenen en doen weinig voor de economie.

Als ze niet kunnen spelen staan ze te janken als kleuters.

Het is alleen omdat Rutte geen gezeik wil en daarom moet de voetbal door gaan.
Jammer dat voetbal zo op 1 staat en niet de andere dingen die voor nu belangrijk zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tassadar32
Evertt schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 11:32:

-Waarom mag ik niet naar de bijeenkomst met meer dan 30 man komen maar in een kerk wel.
-Waarom mag ik niet hardlopen in groepsverband in de buiten lucht en de top sporters wel.
Zo kan ik door gaan.
Kerk is gewoon een bijeenkomst, net als conferenties (en die mogen ook gewoon doorgaan, al word wel aangeraden het digitaal te doen als dat mogelijk is).

Voor topsporters is sporten hun baan. Jij moet thuiswerken, tenzij het niet mogelijk is (ja, lekker vaag) en dit geld ook voor topsporters. Er was niet eens een uitzondering voor nodig dus.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Evertt schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:16:
[...]

Hoezo een brood en speel vermaak.
Voetballers en clubs verdienen miljoenen en doen weinig voor de economie.

Als ze niet kunnen spelen staan ze te janken als kleuters.

Het is alleen omdat Rutte geen gezeik wil en daarom moet de voetbal door gaan.
Jammer dat voetbal zo op 1 staat en niet de andere dingen die voor nu belangrijk zijn.
Ik bedoel dat het nog een beetje vermaak biedt voor mensen. Ben het verder helemaal met je eens hoor :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:35

gws24

Thinking is hard!

Voetbal op tv houd mensen ook thuis, anders gaan ze andere dingen vinden om te doen zoals lekker er op uit en dat is nou net wat je niet wil. Voor mensen die voetbal niet leuk vinden is dat misschien moeilijk te begrijpen maar het is de grootste sport in NL en er zijn echt veel mensen die er naar kijken dus dat zal een effect hebben naar mijn mening.

@xzaz Klopt, ik verwoord het alleen wat anders dan @Sorcerer8472 hier boven :P

[ Voor 10% gewijzigd door gws24 op 14-10-2020 13:37 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:50
gws24 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:32:
Voetbal op tv houd mensen ook thuis, anders gaan ze andere dingen vinden om te doen zoals lekker er op uit en dat is nou net wat je niet wil. Voor mensen die voetbal niet leuk vinden is dat misschien moeilijk te begrijpen maar het is de grootste sport in NL en er zijn echt veel mensen die er naar kijken dus dat zal een effect hebben naar mijn mening.
Panem et circenses

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Tassadar32 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:19:
[...]

Kerk is gewoon een bijeenkomst
Kerk is niet gewoon een bijeenkomst. Het bezoeken van een kerk valt onder vrijheid van godsdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

xzaz schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:39:
[...]

Kerk is niet gewoon een bijeenkomst. Het bezoeken van een kerk valt onder vrijheid van godsdienst.
Klopt, maar het is niet onredelijk om te stellen dat als tijdelijk vanwege een pandemie even niemand in grote groepen bijeen moet komen, dat kerken dat ook niet kunnen.

Het is niet zo dat specifiek godsdienst wordt geraakt. Het is duidelijk dat dat niet gebeurt, en het is ook duidelijk dat dat op geen enkel manier een beoogd doel is.

Dus het is niet onredelijk om alle bijeenkomsten gelijk te behandelen. Het is niet zo dat mensen worden vervolgd voor het feit dat ze geloven o.i.d.; dat is hoofdzakelijk waar de vrijheid van godsdienst je voor beschermt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Sorcerer8472 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:54:
Dus het is niet onredelijk om alle bijeenkomsten gelijk te behandelen. Het is niet zo dat mensen worden vervolgd voor het feit dat ze geloven o.i.d.; dat is hoofdzakelijk waar de vrijheid van godsdienst je voor beschermt.
Nou ja; wat voor de een redelijk is kan voor de andere natuurlijk onredelijk zijn. We moeten niet willen dat we alles onder 'corona' kunnen wegstoppen en zo onze wetten, waar jarenlang voor gestreden is, even aan de kant kunnen worden geschoven.

Het is een trend die je vooral bij onze oosterburen terugziet en waar zeker hun, gezien de geschiedenis toch wat voorzichtiger mee mogen zijn. Just my 2 cents.

[ Voor 7% gewijzigd door xzaz op 14-10-2020 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

xzaz schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:02:
[...]

Nou ja; wat voor de een redelijk is kan voor de andere natuurlijk onredelijk zijn. We moeten niet willen dat we alles onder 'corona' kunnen wegstoppen en zo onze wetten, waar jarenlang voor gestreden is, even aan de kant kunnen worden geschoven.

Het is een trend die je vooral bij onze oosterburen terugziet en waar zeker hun, gezien de geschiedenis toch wat voorzichtiger mee mogen zijn. Just my 2 cents.
Het gaat erom dat geloof niet anders wordt behandeld. Dat kun je objectief vaststellen.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt bij de Duitsers? Verplichte tests zijn slecht? Op grond waarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
[...]

Mijn punt was dat kerkbezoeken met 30 man geen uitzondering zijn aangezien bijeenkomsten van 30 mensen sowieso al toegestaan zijn. Persoonlijk vind ik niet dat er uitzonderingen zouden moeten zijn voor mensen omdat ze een religie aanhangen, maar dat is dus ook helemaal niet het geval momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Tassadar32 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:23:
[...]

Mijn punt was dat kerkbezoeken met 30 man geen uitzondering zijn aangezien bijeenkomsten van 30 mensen sowieso al toegestaan zijn. Persoonlijk vind ik niet dat er uitzonderingen zouden moeten zijn voor mensen omdat ze een religie aanhangen, maar dat is dus ook helemaal niet het geval momenteel.
Aan de andere kant: geloof wordt nu juist anders behandeld, en gelovigen die door sociale druk niet durven thuis te blijven worden nu extra blootgesteld aan een risico, en daardoor beargumenteerbaar (arguably) minder goed behandeld dan de rest van de bevolking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:06

bert pit

asdasd

[...]

Voor mij valt dit onder de noemer "christelijk politiek gekonkel". Ik geef iets, jij krijgt wat terug. Ik ben een voorstander van de scheiding tussen kerk en staat. Dan is dat in één keer opgelost.

Er staat toch niet in de wet met hoeveel mensen je tegelijk godsdienstgelijke bijeenkomsten mag organiseren?

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
bert pit schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:22:
[...]
Er staat toch niet in de wet met hoeveel mensen je tegelijk godsdienstgelijke bijeenkomsten mag organiseren?
Staat er wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
bert pit schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:22:
[...]

Voor mij valt dit onder de noemer "christelijk politiek gekonkel". Ik geef iets, jij krijgt wat terug. Ik ben een voorstander van de scheiding tussen kerk en staat. Dan is dat in één keer opgelost.
Dit *is* scheiding van kerk en staat! Welke geloofsopvatting je er ook op nahoudt, of dat iets is met Jezus en een kruis of een vliegend monster en een vergiet, de overheid gaat je niet vertellen wat je wel en niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
.

[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 15:36 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:06

bert pit

asdasd

Tassadar32 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:23:
[...]

Een enkele godsdienstgemeenschap claimt het recht om binnen de gebouwen te doen waar die gebouwen voor bedoeld zijn.

In de grondwet staat:
"De wet kan ter zake van de uitoefening van godsdienst of levensovertuiging buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden."

Binnen de gebouwen hoef je blijkbaar geen afstand te houden, mag je met honderden tegelijk luidkeels zingen.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Harm schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:54:
[...]

Dit *is* scheiding van kerk en staat! Welke geloofsopvatting je er ook op nahoudt, of dat iets is met Jezus en een kruis of een vliegend monster en een vergiet, de overheid gaat je niet vertellen wat je wel en niet mag.
Dat is natuurlijk totale onzin. Die ‘geloofsopvatting’ is per definitie eindig. Waar die eindigheid ligt is niet helder definieerde helaas.
Als ik erin geloof om na 20:00 lekker bier te drinken op straat, of er niet in geloof om voor het OV te betalen heb ik ook een probleem.

Ook een geloofsbelijdenis zal binnen de kaders van de wet moeten plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Wel grappig hoe de grondwet als een religie wordt aanbeden, nog meer dan de gelovigen hun met heilige boek.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
MikeyMan schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:52:
[...]

Dat is natuurlijk totale onzin. Die ‘geloofsopvatting’ is per definitie eindig. Waar die eindigheid ligt is niet helder definieerde helaas.
Als ik erin geloof om na 20:00 lekker bier te drinken op straat, of er niet in geloof om voor het OV te betalen heb ik ook een probleem.

Ook een geloofsbelijdenis zal binnen de kaders van de wet moeten plaatsvinden.
Ik kan je verzekeren dat in de kerk ook bier wordt gedronken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 19:50

Spotmatic

Ken sent me

xzaz schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:53:
[...]
Ik kan je verzekeren dat in de kerk ook bier wordt gedronken.
En wijn uiteraard!

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

pfff, net een paar stukjes debat in de 2e kamer gekeken en het standaard riedeltje van verschillende partijen komt weer voorbij:
- PvdD: maar de luchtvaart en slachthuizen dan!! Wat een gebroken plaat zeg plus ze snapt de cijfers niet want ze laat de onbekende settings totaal buiten beschouwing.
- van Haga: pcr tests kloppen niet, omgekeerde lockdown en een apart covid ziekenhuis (dezelfde vraag stelde hij al vanochtend aan kuypers en toen is hem al uitgelegd dat er gewoon geen personeel voor is). Echt deze gast is gewoon willens en wetens aan het trollen voor politiek gewin.

[ Voor 8% gewijzigd door gws24 op 14-10-2020 17:31 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Maar niet na 20:00?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 05:50
Tassadar32 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:18:
[...]

Belachelijk! We mogen zelfs niet eens meer, in een ernstige fase van een globale pandemie, dichtbij elkaar zijn en het virus doorgeven. :(
Oh ja, want bij profvoetbal raken ze elkaar niet aan natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gws24 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:30:
pfff, net een paar stukjes debat in de 2e kamer gekeken en het standaard riedeltje van verschillende partijen komt weer voorbij:
- PvdD: maar de luchtvaart en slachthuizen dan!! Wat een gebroken plaat zeg plus ze snapt de cijfers niet want ze laat de onbekende settings totaal buiten beschouwing.
- van Haga: pcr tests kloppen niet, omgekeerde lockdown en een apart covid ziekenhuis (dezelfde vraag stelde hij al vanochtend aan kuypers en toen is hem al uitgelegd dat er gewoon geen personeel voor is). Echt deze gast is gewoon willens en wetens aan het trollen voor politiek gewin.
Vergeet niet:
PVV: Marokkanen houden bedden bezet omdat ze niet naar de regels luisteren. Maar de regels zijn slecht!
FVD: we hadden de afgelopen 7 maanden duizenden artsen moeten omscholen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

MikeyMan schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:57:
[...]

Vergeet niet:
PVV: Marokkanen houden bedden bezet omdat ze niet naar de regels luisteren. Maar de regels zijn slecht!
FVD: we hadden de afgelopen 7 maanden duizenden artsen moeten omscholen!
PVV niet gezien maar ik heb wel een vermoeden hoe dat ging. FVD wilde ik nog toevoegen maar daar was zoveel mis mee qua onzin en populistisch geneuzel dat ik mij er niet toe kon zetten. En Denk begon, natuurlijk compleet onverwacht :P , over dat bericht van veel allochtonen op de ic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:45

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik ben stupéfait :') Dit werd vanmiddag in de brievenbus gegooid

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RkliYcXGOPHp8XKibTEGDXwcwyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tTEirMYjhBZ8OLa84KLqGfzM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E7RbwxIAktsd2ocG8skOZ638IO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HFxts61qRr31KXXvBB4l3VyS.jpg?f=fotoalbum_large

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Notna schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:38:
Ik ben stupefé :') Dit werd vanmiddag in de brievenbus gegooid

[Afbeelding]

[Afbeelding]
OMG, als je dit soort drek echt gelooft, ben je mentaal wel heel erg van het padje verdwaald....

Hersencellen aangetast door corona, wellicht?

:X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]
The fuck?

In een andere periode van de geschiedenis had ik dit subversieve propaganda genoemd.

Gevaarlijk gestoord.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 22:45

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Virtuozzo schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:44:
[...]

The fuck?

In een andere periode van de geschiedenis had ik dit subversieve propaganda genoemd.

Gevaarlijk gestoord.
Je kan je abonneren!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gyoCfjRXtebAZ8gSkN3KNrL_sg4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M9woU9MrZlO92gQr78J8paJ3.jpg?f=fotoalbum_large

Echt, wauw. Ik wil niet weten wat er rond gaat op dat forum van ze

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
bert pit schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:43:
[...]

Een enkele godsdienstgemeenschap claimt het recht om binnen de gebouwen te doen waar die gebouwen voor bedoeld zijn.

In de grondwet staat:
"De wet kan ter zake van de uitoefening van godsdienst of levensovertuiging buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden."

Binnen de gebouwen hoef je blijkbaar geen afstand te houden, mag je met honderden tegelijk luidkeels zingen.
Eigenlijk staat hier dus we kunnen wel handhaven voor de deur, maar niet achter de deur. Lijkt me vrij simpel om te voorkomen dat er 30 personen naar binnen gaan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-10 10:12

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Vermakelijk! To be fair zit er wel in sommige dingen een kern van waarheid (nouja bijna geen).

Maar deze wel leuk en sterk:
Mensen die media blind geloven hebben geen idee van de werkelijkheid. Menig "journalist" heeft zelf nog enige kennis van waar hij over schrijft, laat staan dat ze ons goed kunnen informeren.

Rest is vooral een complot gekkie stuk zoals ik het zie! CO2 is een illusie is natuurlijk een leuke, zullen genoeg mensen zijn die het opeten!

Waarbij ze mijn eerste punt weer benadrukken... altijd kritisch blijven en vooral veel echte artikelen lezen.

Daarover ben ik dan ook wel benieuwd, in dit geval, corona, wetenschappelijke consensus is er nog niet, iedereen blijft redelijk in het wild klooien. Politiek gebruikt het voor hun eigen agenda om zo populistisch geneuzel eruit te knallen en vervolgens kiezertjes te winnen.
Zelf vind ik de "2de lockdown" ook bijzonder, misschien spelen ze het heel slim ik heb 2 theoriën

allereerst, wat we nu zien is eigenlijk een goede trend, veel meer zieken, maar weinig ziekhuis belasting en IC bedden. Daarom zou je zeggen waarom een 2de lockdown?

Maar daarover een theorie en ben benieuwd wat jullie denken:

Theorië: de maatregelen strenger om zo te zorgen dat er niet straks een "explosie" is van zieken en zo weer teveel druk op de IC en het aantal bedden. Dus eigenlijk een stukje scare tactic om te zorgen dat we deze cijfers iets afvlakken. Maar ondertussen wel deze ontwikkeling vasthouden, waardoor het in the long run voor een snellere immuniteit zorgt. --> Je houdt de stijging onder controle.

Tenminste dit hoop ik, want eigenlijk is het van de zotte dat je een cyclus gaat creëren door elke keer verspreiding tegen te gaan. Ze hebben modellen erop losgelaten waarbij je met de vorige piek eigenlijk een cyclus zou krijgen van minimaal 4-5 jaar tot je bevolking een beetje een goede immuniteit heeft opgebouwd.

Theorie 2: ze weten het zelf ook niet en spelen eigenlijk in op gevoel. Namelijk levens >>>> alles, en veilig spelen dat doet de WHO ook altijd, bv gevalletje malaria, we behandelen altijd, al blijkt uit onderzoek dat je de volwassen populatie beter onbehandeld kan laten omdat ze zich dan beter kunnen weren en je minder doden hebt (dit heeft trouwens te maken met een antigenische variatie, beetje complex verhaal maar dit is de kern). Echter, doden door niet behandelen klinkt erger dan doden die later ontstaan door wel behandelen. WHO speelt dan ook altijd in op dat sentiment en blijft bij hun oude beleid, zelfs na vele publicaties die zeggen dat het om moet. Dus theorie 2... play it safe zodat je geen blame krijgt.
Well in that case, count me the fuck out

[ Voor 15% gewijzigd door Jasper 99 op 14-10-2020 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-10 12:17
Nou, ik ga me aansluiten bij die elite hoor: kun je lekker mensen bang maken + de economie kapot maken, want daar word ik zelf vast beter van. Dat wordt het nieuwe hoofddoel in mijn leven! :Y

Dit toont maar weer eens aan dat complottheorieën een noodgreep zijn voor mensen die verward en overweldigd zijn door alles wat er op ze af komt. Een geheim vooropgezet plan van "de elite" geeft duidelijkheid en houvast. Geen ongrijpbaar virus, maar slechterik Rutte die mensen tot slaaf wil maken! Daarnaast ben je als aanhanger van die theorie heel wat slimmer als al die schapen die zomaar alles slikken van de media. Jij hebt de geheime kennis en weet hoe het echt zit. Dat maakt je belangrijk en streelt je ego. -O-

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:55

Standeman

Prutser 1e klasse

Hoog tijd om Karel van Wolveren uit zijn functie te zetten als hoogleraar. Die kerel is stapel gek.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Reuk- en smaakverlies, positieve collega, ik denk dat ik ook positief zal zijn.
Morgenavond doe ik m'n test.

2020, zucht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-10 12:17
Jasper 99 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:02:
[...]

Vermakelijk! To be fair zit er wel in sommige dingen een kern van waarheid (nouja bijna geen).

Maar deze wel leuk en sterk:
Mensen die media blind geloven hebben geen idee van de werkelijkheid. Menig "journalist" heeft zelf nog enige kennis van waar hij over schrijft, laat staan dat ze ons goed kunnen informeren.
Ja en daar ga je al: je creëert een groep domme schapen die alles maar geloven. Jij niet natuurlijk: jij bent veel slimmer. En die journalisten verzinnen allemaal ook maar wat. Tja, er zullen er vast bijzitten, maar om nu zomaar te generaliseren dat iedereen maar wat aanprutst, zonder enig bewijs..
Rest is vooral een complot gekkie stuk zoals ik het zie! CO2 is een illusie is natuurlijk een leuke, zullen genoeg mensen zijn die het opeten!

Waarbij ze mijn eerste punt weer benadrukken... altijd kritisch blijven en vooral veel echte artikelen lezen.

Daarover ben ik dan ook wel benieuwd, in dit geval, corona, wetenschappelijke consensus is er nog niet, iedereen blijft redelijk in het wild klooien. Politiek gebruikt het voor hun eigen agenda om zo populistisch geneuzel eruit te knallen en vervolgens kiezertjes te winnen.
Zelf vind ik de "2de lockdown" ook bijzonder, misschien spelen ze het heel slim ik heb 2 theoriën
Met andere woorden: je bent zelf ook een complottheorie "light" gelovige. Er zit wat achter en dat is altijd negatief. Waarom zouden politici alleen maar uit zijn op politiek gewin en niks geven om alle ellende die covid-19 met zich meebrengt? Waarom is dat onmogelijk? Omdat je dan dom en naïef bent? Ik zeg niet dat ik braaf alles geloof, maar zonder bewijs claimen dat het allemaal bedrog is, zijn goedkope aannames.
allereerst, wat we nu zien is eigenlijk een goede trend, veel meer zieken, maar weinig ziekhuis belasting en IC bedden. Daarom zou je zeggen waarom een 2de lockdown?
Sorry, maar jij begrijpt niet wat een exponentieel proces is. Men had een paar weken geleden al moeten ingrijpen eigenlijk, toen de IC nog "leeg" was. Iedere 2 weken een verdubbeling leidt uiteindelijk tot overbelasting en mortuariums vol met lijken. Wanneer je wacht tot 90% van Nederland doorheeft dat het fout gaat, dan ben je te laat om er nog wat aan te doen.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

gws24 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:30:
Oef ik zag ergens het YouTube filmpje van haga langs komen.
YouTube: Meer fout-positieven door aanpassing beoordelingscriteria PCR-test |...

Per ongeluk lees ik een comment, maar wat daar allemaal onder gepost wordt lusten de honden geen brood van..

Binnen een paar comment zit het op het nivo:
Patrick van Liere
Van Dissel is een satanische-pedofilie alsoormalig arts als op de zwarte lijst staat.
Zo 'n iemand krijgt een ere baantje bij het en die moeten wij nog vertrouwen op expertise?
They're kidding me?
8)7

[ Voor 21% gewijzigd door YakuzA op 14-10-2020 19:44 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-10 00:32
Tomski1986 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:25:

2020, zucht..
Fijn nu hopen het meevalt !

Zit nog op 70% tot nu toe wat ik weer “ruik en proef”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Notna schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:47:
[...]

Je kan je abonneren!

[Afbeelding]

Echt, wauw. Ik wil niet weten wat er rond gaat op dat forum van ze
Hee, nooit geweten dat Russia Today ook in papieren vorm beschikbaar was :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-10 12:15

2020, zucht..
Je kan een test doen. Ik had 't eind maart, toen kon je testen vergeten.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
Ik zat vandaag wat op twitter te kijken.. ik word onderhand een beetje ongerust van hoeveel malloten er allerlei onzin lopen te spuien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je beetje wil plaatsen in hoe de complottheorieën worden gevoed kan je zoeken op WWG1WGA

Pff

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wijnands
Vorkie schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:30:
Als je beetje wil plaatsen in hoe de complottheorieën worden gevoed kan je zoeken op WWG1WGA

Pff
Sjongejonge.. da's echt een poster tegen bezuinigingen in het onderwijs en de GGZ.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasper 99
Atomsk schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:30:
[...]
Ja en daar ga je al: je creëert een groep domme schapen die alles maar geloven. Jij niet natuurlijk: jij bent veel slimmer. En die journalisten verzinnen allemaal ook maar wat. Tja, er zullen er vast bijzitten, maar om nu zomaar te generaliseren dat iedereen maar wat aanprutst, zonder enig bewijs..

[...]
Met andere woorden: je bent zelf ook een complottheorie "light" gelovige. Er zit wat achter en dat is altijd negatief. Waarom zouden politici alleen maar uit zijn op politiek gewin en niks geven om alle ellende die covid-19 met zich meebrengt? Waarom is dat onmogelijk? Omdat je dan dom en naïef bent? Ik zeg niet dat ik braaf alles geloof, maar zonder bewijs claimen dat het allemaal bedrog is, zijn goedkope aannames.

[...]

Sorry, maar jij begrijpt niet wat een exponentieel proces is. Men had een paar weken geleden al moeten ingrijpen eigenlijk, toen de IC nog "leeg" was. Iedere 2 weken een verdubbeling leidt uiteindelijk tot overbelasting en mortuariums vol met lijken. Wanneer je wacht tot 90% van Nederland doorheeft dat het fout gaat, dan ben je te laat om er nog wat aan te doen.
Is dat zo? Ik heb gewoon geleerd om kritisch na te denken. Tuurlijk zijn er journalisten die het aardig doen, maar je hebt dan werkelijk geen idee hoeveel er gecopy paste wordt en niet onderzocht. Daarbij ben ik niet onder de indruk van de onderzoekende houding van meeste HBO'ers (no offense). Hoewel er echt goede stukken tussen zitten moet je ook bedenken wat vaak het punt is --> geld, clickbait en views.
Hoeveel artikelen heb je al voorbij zien komen die laten zien hoe "gevaarlijk" corona voor jongeren is omdat meisje x van zoveel jaar overleden is, of voetballer z van 23 er toch aan is gestorven. Ik behoorlijk wat, wat ik dan zie, is wat ik vaak zie in de krant en artikelen, weinig nuance en weinig sterk journalistiek.
Ik zal je persoonlijk niet generaliseren (door te scharen onder de gemiddelde Nederlander), maar de gemiddelde Nederlander denkt niet zo kritisch en leest vooral veel kranten koppen. We kennen allemaal nog wel het artikel over de jonge arts die zelf op de IC terecht kwam...
33 en toch op de IC.... hmm ja uitzondering bevestigd de regel, plus die gozer was behoorlijk obees. Maar dat laten we buiten beschouwing.

Ik geloof geen complot, maar ben wel theoretisch bioloog, daardoor weet ik aardig wat over hoe het werkt met verspreiding en controle van dergelijke ziektes, dat valt onder epidemiologie, waar ik toevallig veel onderzoek naar heb gedaan in mijn masters. Hoewel we het inderdaad over een exponentieel proces hebben, is het toch een stukje complexer. Want hoewel de zieken exponentieel toenemen is dat niet het geval op de IC en ziekenbedden. Als je even kritisch naar de cijfers kijkt zie je dat bij de eerste golf er veel meer mensen op de IC kwamen. Dus eigenlijk is het proces waar we nu inzitten best gezond. Je wil namelijk veel mensen ziek, maar ook weer snel herstellende. Daarbij is de huidige aanpak eigenlijk best bijzonder (maar dus misschien wel een sterke tactiek om de golf beter onder controle te krijgen door dus het "corona pad" uit te stippelen met regels in verschillende situaties).
Ik zie persoonlijk meer heil in een aanpak die kijkt naar de verschillende lagen van de bevolking. Namelijk wat nu buiten beschouwing wordt gelaten is het psychologisch effect van dit alles. We creëren met dit best wel een vervreemding van elkaar. Mensen die huiveriger zijn voor elkaar, waarbij ze meer afstand willen etc.
De kleintjes en jongeren zijn hier grotendeels de dupe van, geen feestjes, geen gezelschap en veel regels.

Persoonlijk vind ik dat schrijnend, vooral als ik bedenk dat je ook had kunnen kiezen voor regels voor verschillende lagen van de bevolking, namelijk de mensen die behoren tot de risico groep een mogelijkheid geven voor extra medische zorg en "bescherming". Waarbij bescherming advies zou zijn om zich gedeeltelijk te onttrekken aan de samenleving, maar met ondersteuning (ook financieel). Nu heb je behoorlijk wat ondernemers, ZZP'ers en mensen met tijdelijke contracten, die behoorlijk zware tijden in zijn gegaan. Het effect van economische onzekerheid op de gezondheid zowel fysiek als geestelijk is hierbij ook niet echt in beschouwing genomen.

Anyway ik zit niet in de politiek, dus zal geen beleid kunnen maken. Maar ik hoop wel dat mensen kritisch nadenken over de regels en wat voor effect die hebben in the long run. Daarom is het soms nog best interessant om te lezen wat die "gekkies" zeggen over deze situatie. Gewoon om even in die wereld te duiken. Ik snap ze soms namelijk wel, als je een beetje de wereld induikt van politiek, media en misinformatie, dan wordt je soms heel cynisch, niet een leuke eigenschap, maar er gebeuren wel veel dingen die je als gemiddelde consument niet zo snel verwacht en doorziet.

Maar daarom vind ik het wel grappig om te zien wat hier gedacht en gezegd wordt. Ga er vanuit dat de gemiddelde tweaker namelijk niet de gemiddelde Nederlander is.

En je moet niet gelijk denken dat ik Rutte en de hele regering niet zie zitten hoor, ik hou op sommige punten een andere mening erop na, maar ik snap dat je hier te maken hebt met een zeer complex systeem. Zie ook de sluiting van scholen, geen keuze van de overheid, maar vooral druk vanuit de samenleving. Het is niet makkelijk om iedereen dan te vriend te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Ik kreeg net een email van Basic-Fit waarin staat dat een mondkapje verplicht is tijdens het lopen, is dit niet een aanpassing van je contract waardoor je per direct van je contract af kan?

Niet iedereen kan namelijk tegen een mondkapje...
Daarnaast zit iedereen dus elke keer aan zijn of haar mondkapje en zijn of haar gezicht waardoor de zelf contaminatie kans gigantisch toeneemt en het besmetten van andere mensen ook.

Dit laatste gebeurd trouwens ook in winkels etc, zie heel veel mensen welke continue aan hun mondkapje lopen te trekken en vervolgens van alles met die zelfde hand vastpakken en terugzetten...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Standeman schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:12:
Hoog tijd om Karel van Wolveren uit zijn functie te zetten als hoogleraar. Die kerel is stapel gek.
Kijk eens waar hij medewerker is. De Rusland en Oost-Europa Academie. Met business club ...

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:43
fast-server schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:27:
Ik kreeg net een email van Basic-Fit waarin staat dat een mondkapje verplicht is tijdens het lopen, is dit niet een aanpassing van je contract waardoor je per direct van je contract af kan?

Niet iedereen kan namelijk tegen een mondkapje...
Daarnaast zit iedereen dus elke keer aan zijn of haar mondkapje en zijn of haar gezicht waardoor de zelf contaminatie kans gigantisch toeneemt en het besmetten van andere mensen ook.

Dit laatste gebeurd trouwens ook in winkels etc, zie heel veel mensen welke continue aan hun mondkapje lopen te trekken en vervolgens van alles met die zelfde hand vastpakken en terugzetten...
Het is een aanpassing van de huisregels lijkt me, niet zo zeer de overeenkomst tussen jou en Basic-Fit. het contract laten ontbinden moet met wederzijdse instemming. Je zou misschien gelijk hebben, maar je gelijk behalen gaat niet makkelijk worden.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Laatst online: 29-09 23:37
Probleem is dan wel dat de huisregels juist corona kunnen versterken...

Handen ontsmetten, nieuw mondkapje pakken bij de lusjes en opzetten, het afzetten van het mondkapje doe je bij de lusjes deze meteen weggooien, handen ontsmetten. > repeat (de juiste manier!)

Als je het mondkapje aanraakt wat de meeste mensen dus doen dan doen ze dit zo goed als altijd bij hun mond! waardoor je corona naar je mond brengt en of overbrengt naar een ander oppervlak... en dan worden deze mondkapjes ook nog eens niet gewassen en vaak gebruikt.

Basic-Fit schrijft vrolijk > "Doe 'm weer op als je van apparaat wisselt"

Hoe wil je ziek worden...

Let maar eens op hoeveel mensen zogenaamd verstandig denken te zijn maar wel continue aan hun mondkapje zitten te plukken.
Daarom geven ze ook aan (o.a. van Dissel) dat het geen zin heeft zolang mensen een niet medisch mondkapje hebben en deze ook nog eens verkeerd gebruiken.
Het werkt nu eerder averechts..

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Virtuozzo schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:37:
[...]

Kijk eens waar hij medewerker is. De Rusland en Oost-Europa Academie. Met business club ...
Vooral de verwijzingen naar Navalny en situatie in Belarus zijn erg transparant ja. Ze doen niet eens de moeite hun maskirovka te verhullen.

Frappante vanuit Belarus dat wel on-topic is, is het officieel advies rondom de virus:
[...] recommending Belarusian citizens to protect themselves against COVID-19 by playing hockey, slaying the virus with vodka, going to the sauna and working on tractors in the harvest fields.
:')

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
dion_b schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:23:
[...]

Vooral de verwijzingen naar Navalny en situatie in Belarus zijn erg transparant ja. Ze doen niet eens de moeite hun maskirovka te verhullen.

Frappante vanuit Belarus dat wel on-topic is, is het officieel advies rondom de virus:

[...]

:')
Dat hij nog hoogleraar is, pijnlijk. Subversief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
.

[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 15:36 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Kritiek /= mening

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 07:40
Het zal niet helpen dat opvallend vaak voorkomt dat mensen die zich beroepen op hun 'kritische blik', niet daadwerkelijk kritisch zijn op hun informatiebronnen, maar vooral op bepaalde informatiebronnen. En vaak wat gepikeerd zijn als ze daarop aangesproken worden. Zo zijn er nog wat vrij typische eigenschappen aan dat soort posts. Dat maakt aangehaalde punten niet automatisch invalide, of de poster automatisch een complotter (of wat in context de gebruikte term is), maar het zet eventueel valide punten wel meteen op achterstand.

Als er 10 man vallen over iemand die 'een klein beetje kritisch is', kan het natuurlijk ook zijn dat die persoon zelf niet zo kritisch is als hij zelf denkt...

[ Voor 3% gewijzigd door ijdod op 14-10-2020 23:07 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
ijdod schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:07:
Het zal niet helpen dat opvallend vaak voorkomt dat mensen die zich beroepen op hun 'kritische blik', niet daadwerkelijk kritisch zijn op hun informatiebronnen, maar vooral op bepaalde informatiebronnen. En vaak wat gepikeerd zijn als ze daarop aangesproken worden. Zo zijn er nog wat vrij typische eigenschappen aan dat soort posts. Dat maakt aangehaalde punten niet automatisch invalide, of de poster automatisch een complotter (of wat in context de gebruikte term is), maar het zet eventueel valide punten wel meteen op achterstand.

Als er 10 man vallen over iemand die 'een klein beetje kritisch is', kan het natuurlijk ook zijn dat die persoon zelf niet zo kritisch is als hij zelf denkt...
Dit, daar zit helaas nog een extra probleem van sociale psychologie bij, met name bij mensen met achtergrond hogere en technische opleiding. Een zelf versterkend effect van preselectie van informatie. Anders gezegd, juist vanuit meer ontwikkelde "kritische" blik scheppen mensen onbewust een bredere valstrik.

Mensen, het blijft een eigenaardige diersoort die blind is voor eigen aard en zelden of nooit bereid is om in een spiegel te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Wat opvallend is aan het coronadebat is dat vooral emeritus hoogleraren zich uitspreken. Dit komt denk ik door dit soort uitspraken:
Standeman schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:12:
Waarschijnlijk zonder de artikelen gelezen te hebben (want waar?) is de man al beoordeeld en moet hij uit zijn functie gezet worden. Dat is echter compleet onmogelijk in dit geval.

Naast oa Pierre Capel is een ander goed voorbeeld arts, epidemioloog en emeritus hoogleraar Menno Jan Bouma in ‘Virussen zijn net inbrekers. Je moet ze staande houden bij de voordeur’
Heel belangrijk bij de bestrijding van alle infectieziekten is: zorg dat je natuurlijke afweersysteem goed kan functioneren. Denk daarbij aan gezonde voeding, voldoende beweging en voldoende slaap. Neem ter versterking dagelijks een extra dosis vitamine C en D: deze vitamines helpen je afweersysteem.

Zorg ook voor psychisch welbevinden. We noemen dit wel ‘vitamine P’ waarbij de P voor plezier staat. Doe dingen waar je blij van wordt. Dans, maak muziek, spreek af met vrienden, trek erop uit.
Toch iets heel anders dan het geluid dat we van Rutte en Hugo de Jonge horen, zowaar tips over vitamines, beweging, e.d.. Straks zouden we nog echt de gezondheid bevorderen ook. Wat ze dus vandaag op het plein in Den Haag deden ziet er uit als in overeenstemming met wat deze hoogleraar zegt. Maar ook dat zal weer voor veel ophef gaan zorgen, want mensen die Plezier hebben mag vast niet in coronatijd.

Ook opvallend uit dat artikel is het volgende:
In Nederland is het gevoel voor saamhorigheid groot, en de zorg om ouderen is prachtig. Een mooie daarbij passende leus zou kunnen zijn: ‘Zorg goed voor je oma: zorg dat je corona hebt gehad.’
Totaal anders met maatregelen als een alcoholverbod vanaf 20u, welke juist op jongeren en daklozen is gericht. In overeenstemming ook met de Great Barrington Declaration van professoren van de 3 wereldwijde topuniversiteiten op dit gebied, die geen aandacht heeft gekregen in de Nederlandse media.

Het artikel is echt de moeite waard als je echt iets over virussen wil leren, en niet een hele vreemde voorstelling van zaken waarbij we duizenden jaren kennis mochten maken met virussen en nu iedere kennismaking grote paniek is. Alsof ziekte en dood niet gewoon natuurlijk zijn en bij het leven horen en een vaccin en 2 jaar lang afstand houden de enige uitweg is. Oh, en 2 jaar zal langer worden binnen jouw leven, want we weten wat we moeten doen dan bij covid-24, covid-31, enz: gewoon even een paar jaar je aan wat "simpele basismaatregelen" houden totdat er een vaccin is natuurlijk.

Het probleem is, dit soort berichten dat ze zelf fout zitten willen mensen niet horen. Ze laten liever een volle trein aan horecaondernemers ontsporen in een mislukte poging om 1 coronadode te besparen. Want moeten we die arme coronapatienten dan zomaar aan hun lot overlaten? Oh, en vergeet ook al die jongeren niet die "chronische covid-19" krijgen! Dat zijn gevallen die kinderarts en OMT-lid Károly Illy niet kent, maar een TV-kijker wel.

Als we over een vijf jaar nog eens terugkijken, dan zul je zien dat emoties en het onderdrukken van het debat vele duizenden doden en honderden miljarden aan ellende heeft gekost. Dat valt wellicht nog mee, meestal heeft een periode van massavorming nog grotere foute effecten.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
pedorus schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:38:
Wat opvallend is aan het coronadebat is dat vooral emeritus hoogleraren zich uitspreken. Dit komt denk ik door dit soort uitspraken:

[...]

Waarschijnlijk zonder de artikelen gelezen te hebben (want waar?) is de man al beoordeeld en moet hij uit zijn functie gezet worden. Dat is echter compleet onmogelijk in dit geval.

Naast oa Pierre Capel is een ander goed voorbeeld arts, epidemioloog en emeritus hoogleraar Menno Jan Bouma in ‘Virussen zijn net inbrekers. Je moet ze staande houden bij de voordeur’

[...]

Toch iets heel anders dan het geluid dat we van Rutte en Hugo de Jonge horen, zowaar tips over vitamines, beweging, e.d.. Straks zouden we nog echt de gezondheid bevorderen ook. Wat ze dus vandaag op het plein in Den Haag deden ziet er uit als in overeenstemming met wat deze hoogleraar zegt. Maar ook dat zal weer voor veel ophef gaan zorgen, want mensen die Plezier hebben mag vast niet in coronatijd.

Ook opvallend uit dat artikel is het volgende:

[...]

Totaal anders met maatregelen als een alcoholverbod vanaf 20u, welke juist op jongeren en daklozen is gericht. In overeenstemming ook met de Great Barrington Declaration van professoren van de 3 wereldwijde topuniversiteiten op dit gebied, die geen aandacht heeft gekregen in de Nederlandse media.

Het artikel is echt de moeite waard als je echt iets over virussen wil leren, en niet een hele vreemde voorstelling van zaken waarbij we duizenden jaren kennis mochten maken met virussen en nu iedere kennismaking grote paniek is. Alsof ziekte en dood niet gewoon natuurlijk zijn en bij het leven horen en een vaccin en 2 jaar lang afstand houden de enige uitweg is. Oh, en 2 jaar zal langer worden binnen jouw leven, want we weten wat we moeten doen dan bij covid-24, covid-31, enz: gewoon even een paar jaar je aan wat "simpele basismaatregelen" houden totdat er een vaccin is natuurlijk.

Het probleem is, dit soort berichten dat ze zelf fout zitten willen mensen niet horen. Ze laten liever een volle trein aan horecaondernemers ontsporen in een mislukte poging om 1 coronadode te besparen. Want moeten we die arme coronapatienten dan zomaar aan hun lot overlaten? Oh, en vergeet ook al die jongeren niet die "chronische covid-19" krijgen! Dat zijn gevallen die kinderarts en OMT-lid Károly Illy niet kent, maar een TV-kijker wel.

Als we over een vijf jaar nog eens terugkijken, dan zul je zien dat emoties en het onderdrukken van het debat vele duizenden doden en honderden miljarden aan ellende heeft gekost. Dat valt wellicht nog mee, meestal heeft een periode van massavorming nog grotere foute effecten.
Pijnlijk hoe de heren professoren vanuit en voor hun positiewisseling discipline voorbij gaan aan menige crux van de reële aard van de crisis. Het is geen crisis van virus, het is een crisis van gedrag en een crisis van kwetsbare constructie die we beschaafde samenleving noemen.

Daarmee is het geen debat van het virus of de prijs van doden, maar een debat van overeind houden van functionaliteit van die constructie van beschaafde samenleving. En dat zit heel anders in elkaar dan menigeen wil weten. Goede verkenning is die van hoe een samenleving sociaal en economisch functioneert, en wat de primaire vereisten daarvoor - en dus voor al die ondernemers - zijn. Fundament vereist hoekstenen, ontwikkeling en stabiliteit is afhankelijk van functionaliteit en continuïteit daarvan.

Dat schept heel andere berekeningen dan die van mensen die menen dat - bijvoorbeeld - samenleving geschapen en gecontinueerd wordt door economische activiteit. Het is zuur, heel serieus (ik ben ondernemer geweest, dit ligt gevoelig) maar de lijnen lopen andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:56
Dus, collega positief getest. Zit ongeveer een week thuis en is nu klachtenvrij.
Hij mag dus weer komen werken, maar nu is zijn vrouw ook positief getest.

Ik dacht als een gezinslid klachten heeft, of positief is, dat iedereen x-dagen thuis moet blijven.

Maar geldt dat niet als je al eens positief bent geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:55

Standeman

Prutser 1e klasse

NeutraleTeun schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 07:31:
Dus, collega positief getest. Zit ongeveer een week thuis en is nu klachtenvrij.

Ik dacht als een gezinslid klachten heeft, of positief is, dat iedereen x-dagen thuis moet blijven.

Persoonlijk zou ik als voorzorg gewoon thuis blijven en desnoods vrij nemen als dit in mijn gezin zou spelen.

Aan de andere kant is de kans dat iemand die het virus heeft gehad (en waarschijnlijk zelfs immuun is) het virus nog verspreid nihil.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Virtuozzo schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 23:11:
[...]

Dit, daar zit helaas nog een extra probleem van sociale psychologie bij, met name bij mensen met achtergrond hogere en technische opleiding. Een zelf versterkend effect van preselectie van informatie. Anders gezegd, juist vanuit meer ontwikkelde "kritische" blik scheppen mensen onbewust een bredere valstrik.

Mensen, het blijft een eigenaardige diersoort die blind is voor eigen aard en zelden of nooit bereid is om in een spiegel te kijken.
Ow daar heb je zeker gelijk, wordt ook mooi beschreven in slow and fast thinking, tuurlijk hebben mensen een bias. Ook in dit boek komt mooi naar voren hoe op de universiteiten dat proces vaak nog fout gaat en mensen te snel op gevoel afgaan. Dit is bijna evolutionair bepaald, snel schakelen betekend overleven, dus je kan vaak beter op bias afgaan dan alles doordenken.

Wat jij benoemd is cherry picking, maar ergens mag je misschien wel verwachten dat meeste mensen met een fuctie op de universiteit dat stadion gepasseerd zijn. Ik hoop dat je niet denkt dat ik jaren onderzoek met een bias heb gedaan om maar te benadrukken dat je alles onbehandeld moet laten?
Juist de tegenstrijdigheden zijn interessant in het gebied van onderzoek. Maar laten we wel weten dat als je bijvoorbeeld klimaatonderzoek doet, de consensus vaak is dat 98% van de wetenschappers zegt dat er klimaatproblemen zijn en maar 2% die zeggen van niet (en die vaak sponsored by shell etc.)

Even snel google kareltje:
Karel G. van Wolferen is een Nederlands journalist en schrijver. Van 1997 tot 2006 was hij professor Vergelijkende Politieke en Economisch Instituties aan de Universiteit van Amsterdam.

Dus laten we wel wezen, hij mag hoogleraar zijn, maar heeft geen enkele biologische of pandemische kennis. Hij heeft een sterke mening, maar was vooreerst dus journalist en schrijven, hmm laat ik nou net gezegd hebben wat ik daar vaak van denk. Vooral veel copy paste en lezen, maar weinig zelf nadenken.

Wil niet zeggen dat hij in zijn functie als hoogleraar niet geschikt was natuurlijk, misschien heeft hij een betere blik op economisch relaas. Maar eerlijk ik heb natuurlijk dat krantje niet doorgelezen dus weet ook niet wat hij allemaal zegt, de koppen zien er voor mij wat te heftig uit. En klimaatverandering ontkennen zit je voor mij al snel in een bepaald hoekje.

Een samenleving is natuurlijk een samenleving omdat het een grote groep mensen zijn die samen in een gebied leven en zich aan regels houden. Dus ik ben het eens dat het gaat om een verband waar je een economische en sociale stabiliteit hebt.

Wat ik dus bijzonder vindt aan de eerste lockdown, is dat je die eigenlijk met een moker inslaat in een keer. Want je creëert een maatschappij waar ongelijkheden nog groter worden. De rijken niet snel door zulke geintjes, de arme though, die krijgen echte klappen. Vooral in Amerika zie je dit principe, wij hebben nog een super mooi sociaal stelsel. Maar stel je voor dat je in Amerika leeft en iemand verteld je dat je niet meer mag werken want ja lockdown... dus zit je daar met je 4 kinderen en geen vangnet. Good luck!

Ik werk zelf in het onderwijs op dit moment, wat je daar ziet is ook behoorlijk pijnlijk, kids met een migratie achtergrond blijven meer achter, want die hebben vaak minder middelen en privacy dan kinderen van rijkere komaf.

Anyway, niemand heeft natuurlijk de antwoorden, maar je zou zeggen dat we van de laatste lockdown wel wat geleerd hebben. Ik vond het destijds eerlijk gezegd "idioot". Vooral vanuit psychologisch perspectief en dus ook gelijk gekoppeld aan een gezondheidsperspectief, want power of the mind ain't a joke.

Nieuwe regels, vind ik eigenlijk helemaal niet zo gek, het raakt mij persoonlijk niet, kan nog rustig sporten en alles mag nog. Alcohol drink ik niet tot nauwelijks, lang in kroegen hangen ook niet. Maar ik zag wel een bijzonder grafiekje bij NOS (waar ik wel sceptisch over ben hoor ;) ) Maar daar hadden een voorspelling en berekening waar de meeste besmettingen plaats vinden. Horeca stond eigenlijk heel erg laag. Ik vind het dan wel lullig voor horeca en cultuur om nu weer de klappen te moeten vangen. Want dat zie ik hier nog niet eens echt genoemd, voor cultuur is dit helemaal een killer en als we niet terug willen naar de middeleeuwen, dan zou ik iets meer waarde hechten aan wat die cultuur voor ons betekend :) !

Regels zijn er wel naar dat je thuis moet blijven, realiteit is anders, als jij positief getest bent, hersteld bent en uit de "sluimer periode" bent en dus niet meer zelf kan overdragen. Moet je juist weer lekker bezig gaan. Want de kans dat je dan nog andere mensen kan besmetten is praktisch 0.

[ Voor 9% gewijzigd door Jasper 99 op 15-10-2020 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:03

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Het maakt niet uit of je positief bent geweest of niet. Als een huisgenoot positief is dan moet je ook in quarantaine. Hij wordt misschien niet ziek, maar hij kan namelijk wel het virus verspreiden.

https://lci.rivm.nl/informatiebriefhuisgenootthuis

[ Voor 6% gewijzigd door DevWouter op 15-10-2020 09:20 ]

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17:03

DevWouter

Creator of Todo2d.com

offtopic:
@Jasper 99 Over journalisten gesproken. Een goed journalist is onwetend en heeft geen expertise.

Stel je vertelt een scoop over jouw vakgebied als theoretisch bioloog aan een journalist, dan zal een goeie journalist in zijn/haar netwerk gaan navragen wie jij bent en/of jouw informatie betrouwbaar is.
Vervolgens zal die verschillende personen interviewen om een verhaal te schrijven.

De kritiek dat ze persoonlijk geen kennis van zaken hebben is ook niet relevant, als je een journalist wilt beschuldigen dan moet je naar hun netwerk kijken.

Je herkent een goeie journalist/verslaggever dan ook aan hun netwerk en hoe ze hun netwerk gebruiken.

Ik heb voor de grap even gekeken naar de bronnen van gezondverstand (staat op hun website), maar mijn kritiek is niet mals: Het is een reeks aan eenzijdige bronnen, onbetrouwbare bronnen, bronnen met duidelijke belangen, zeer gedateerde bronnen en bronnen die gemarkeerd zijn als complot theorieën.

Het is oké om kritisch te zijn, maar bij kritisch denken hoort ook onderbouwing en bewijsvoering. Zie bijvoorbeeld het hele #ikdoenietmeermee circus en afloop.
Famke Louise zegt kritisch te zijn maar bij het doorvragen werd duidelijk dat haar onderbouwing en bewijsvoering aan alle kanten mankeerde. Vervolgens heeft Diederik Gommers haar geholpen met het inzien van hoe zijn onderbouwing en bewijsvoering tot stand kwam. Zij was dus geen kritiek, maar wel achterdocht.

Nu ben ik geen fan van Famke Louise, maar ik respecteer iedereen die bereid is om zijn/haar fouten in te zien en te verbeteren.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Wat voor werk is dat trouwens? Het is sowieso de bedoeling om thuis te werken tenzij het niet anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-10 15:50

TommyGun

Stik er maar in!

fast-server schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:27:
Daarom helpt die onzin ook niet, juist averechts.

Ik ga zometeen naar de barbershop, ben benieuwd hoe ze dat dan doen :+

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2020 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
DevWouter schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:49:
offtopic:
@Jasper 99 Over journalisten gesproken. Een goed journalist is onwetend en heeft geen expertise.

Stel je vertelt een scoop over jouw vakgebied als theoretisch bioloog aan een journalist, dan zal een goeie journalist in zijn/haar netwerk gaan navragen wie jij bent en/of jouw informatie betrouwbaar is.
Vervolgens zal die verschillende personen interviewen om een verhaal te schrijven.

De kritiek dat ze persoonlijk geen kennis van zaken hebben is ook niet relevant, als je een journalist wilt beschuldigen dan moet je naar hun netwerk kijken.

Je herkent een goeie journalist/verslaggever dan ook aan hun netwerk en hoe ze hun netwerk gebruiken.

Ik heb voor de grap even gekeken naar de bronnen van gezondverstand (staat op hun website), maar mijn kritiek is niet mals: Het is een reeks aan eenzijdige bronnen, onbetrouwbare bronnen, bronnen met duidelijke belangen, zeer gedateerde bronnen en bronnen die gemarkeerd zijn als complot theorieën.

Het is oké om kritisch te zijn, maar bij kritisch denken hoort ook onderbouwing en bewijsvoering. Zie bijvoorbeeld het hele #ikdoenietmeermee circus en afloop.
Famke Louise zegt kritisch te zijn maar bij het doorvragen werd duidelijk dat haar onderbouwing en bewijsvoering aan alle kanten mankeerde. Vervolgens heeft Diederik Gommers haar geholpen met het inzien van hoe zijn onderbouwing en bewijsvoering tot stand kwam. Zij was dus geen kritiek, maar wel achterdocht.

Nu ben ik geen fan van Famke Louise, maar ik respecteer iedereen die bereid is om zijn/haar fouten in te zien en te verbeteren.
offtopic:
Ja in principe mee eens, alleen factchecking is volgens mij niet het sterkste punt van meeste journalisten! Daarbij moet je wel een hele brede en slimme omgeving hebben om het goed te doen. Ik ben het wel met je eens hoor, dat is wel wat je wilt. Maar toch lijkt mij iemand die kennis van zaken heeft en dus een niche kiest om over te schrijven veel sterker. Want dat betekend dat je zelf de bronnen erop na kan slaan.

Ik denk dat bijna elk biologisch populair krantenartikel dat iemand mij voorschotelt, ik er behoorlijk wat fouten uit kan halen. Gewoon omdat veel vooral willen dat het artikel veel gelezen wordt. Dus in dat geval heb je liever een heftige statement die niet helemaal klopt dan een goed genuanceerd verhaal.

Om maar even wat te noemen, het was landelijk nieuws dat vlees en vooral bewerkt vlees 50% hogere kans gaf op kanker. Pfff hoe vaak ik dat heb moeten horen, ja van vlees krijg je dus kanker, even het echte artikel erbij halen, kans was eerst 2/1000 en werd 3/1000.... ja dat is lekker klooien met procentjes, klinkt dus heeeeeel heftig en spraakmakend, maar in wezen gaat het nergens over.

Verder is dat famke louise verhaal natuurlijk ook wel een beetje sneu, het is niet een helder licht en ze is gewoon lekker voor de wolven gegooid. Ik bedoel een beetje management had nog gezegd niet doen, of igv hey probeer het vooral te spelen op de psychologische aard en niet op een medische, daar kan ze nog wel wat over vertellen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:56
DevWouter schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:19:
[...]

Het maakt niet uit of je positief bent geweest of niet. Als een huisgenoot positief is dan moet je ook in quarantaine. Hij wordt misschien niet ziek, maar hij kan namelijk wel het virus verspreiden.

https://lci.rivm.nl/informatiebriefhuisgenootthuis
Maar daar staat niet het scenario dat de 1e persoon al hersteld is en de andere partner nu ziek is.
Sorcerer8472 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:33:
[...]

Wat voor werk is dat trouwens? Het is sowieso de bedoeling om thuis te werken tenzij het niet anders kan.
Fabriekswerk.
Ik ben het er ook niet mee eens, maar de werkgever zei, zo zijn de regels.
Indien hersteld mag hij weer komen werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
Jasper 99 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:09:
[...]

Hoewel we het inderdaad over een exponentieel proces hebben, is het toch een stukje complexer. Want hoewel de zieken exponentieel toenemen is dat niet het geval op de IC en ziekenbedden. Als je even kritisch naar de cijfers kijkt zie je dat bij de eerste golf er veel meer mensen op de IC kwamen.
Relatief of absoluut? Vergeet niet dat we toen alleen mensen testen die ziek genoeg waren om naar het ziekenhuis te moeten.
Dus eigenlijk is het proces waar we nu inzitten best gezond. Je wil namelijk veel mensen ziek, maar ook weer snel herstellende. Daarbij is de huidige aanpak eigenlijk best bijzonder (maar dus misschien wel een sterke tactiek om de golf beter onder controle te krijgen door dus het "corona pad" uit te stippelen met regels in verschillende situaties).
Ik zie persoonlijk meer heil in een aanpak die kijkt naar de verschillende lagen van de bevolking. Namelijk wat nu buiten beschouwing wordt gelaten is het psychologisch effect van dit alles. We creëren met dit best wel een vervreemding van elkaar. Mensen die huiveriger zijn voor elkaar, waarbij ze meer afstand willen etc.
De kleintjes en jongeren zijn hier grotendeels de dupe van, geen feestjes, geen gezelschap en veel regels.

Persoonlijk vind ik dat schrijnend, vooral als ik bedenk dat je ook had kunnen kiezen voor regels voor verschillende lagen van de bevolking, namelijk de mensen die behoren tot de risico groep een mogelijkheid geven voor extra medische zorg en "bescherming". Waarbij bescherming advies zou zijn om zich gedeeltelijk te onttrekken aan de samenleving, maar met ondersteuning (ook financieel). Nu heb je behoorlijk wat ondernemers, ZZP'ers en mensen met tijdelijke contracten, die behoorlijk zware tijden in zijn gegaan. Het effect van economische onzekerheid op de gezondheid zowel fysiek als geestelijk is hierbij ook niet echt in beschouwing genomen.

Anyway ik zit niet in de politiek, dus zal geen beleid kunnen maken. Maar ik hoop wel dat mensen kritisch nadenken over de regels en wat voor effect die hebben in the long run.
Wat ik totaal niet lees, weer, is enige consideratie met kwetsbare groepen. Waarom niet?
Daarom is het soms nog best interessant om te lezen wat die "gekkies" zeggen over deze situatie. Gewoon om even in die wereld te duiken. Ik snap ze soms namelijk wel, als je een beetje de wereld induikt van politiek, media en misinformatie, dan wordt je soms heel cynisch, niet een leuke eigenschap, maar er gebeuren wel veel dingen die je als gemiddelde consument niet zo snel verwacht en doorziet.
Ik snap ze meestal niet. Overgrote deel is kolder, leugens en citaten zwaar uit context.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Wijnands schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:50:
[...]

Relatief of absoluut? Vergeet niet dat we toen alleen mensen testen die ziek genoeg waren om naar het ziekenhuis te moeten.

[...]

Wat ik totaal niet lees, weer, is enige consideratie met kwetsbare groepen. Waarom niet?
Die snap ik niet helemaal, je citeert mij maar het staat er letterlijk:
Persoonlijk vind ik dat schrijnend, vooral als ik bedenk dat je ook had kunnen kiezen voor regels voor verschillende lagen van de bevolking, namelijk de mensen die behoren tot de risico groep een mogelijkheid geven voor extra medische zorg en "bescherming". Waarbij bescherming advies zou zijn om zich gedeeltelijk te onttrekken aan de samenleving, maar met ondersteuning (ook financieel).

Daar staat toch juist extra zorg voor de kwetsbare groep? Maar ja mijn persoonlijke mening is zeker dat Oma wel wat dagen kan inleveren ten opzichte van de niet kwetsbare groep.
Pin me hier niet op vast, maar er is behoorlijk wat onderzoek naar wat het effect is op levensverwachting door dergelijke maatregen, er zijn schattingen dat de gemiddelde persoon zo'n 5 jaar levensverwachting inlevert door de eerste lockdown. Ik zet hier wel vraagtekens bij(en trap nu in valkuilen want ik heb er niet genoeg over gelezen) maar:

Bedenk wat stress doet met je lichaam, bedenk wat niet sporten doet voor je lichaam, bedenk wat sociale isolatie doet met je geestelijke gezondheid. Niet iedereen heeft een vrouw kinderen en een warm knus huis met veel gezelschap. Single mensen die alleen in lockdown gaan, dat vind ik heftig ;) sorry dat ik dan een beetje denk, laat de kwetsbare groep vooral dat proces ingaan en zo eigen vrije keuzes maken. Eerlijk mijn oma zegt zelf, van mij hoeft het niet. Krijg ik het dan pech, maar ik leef liever, I get that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ja.. maar oma maakt die keuze niet, he? Dat wordt vaak voor haar gemaakt omdat een of andere zak hooi teveel onzin heeft gelezen dat mondkapjes astma veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Wijnands schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:07:
Ja.. maar oma maakt die keuze niet, he? Dat wordt vaak voor haar gemaakt omdat een of andere zak hooi teveel onzin heeft gelezen dat mondkapjes astma veroorzaken.
Tegelijkertijd mis ik weer enige consideratie voor groepen die grote nadelige gevolgen ontvangen van de lockdown bij jou. Dus misschien staan jullie quitte?

Verder is het trouwens wel goed om te zien dat er nu wel meer rekening wordt gehouden met neveneffecten van een lockdown. Zo blijft de gewone zorg nu nog doorgaan zo veel mogelijk (inclusief ggz), en hadden we sowieso al niet een ophokplicht; een échte lockdown hebben we nooit gehad.

Eén van de keuzes die is gemaakt is dat men toch de scholen open laat ondanks het aantal infecties dat door kinderen wordt veroorzaakt. Dit is ook een keuze die voor welzijnsredenen wordt gemaakt. Je kunt echter niet tegelijkertijd iets doen waar iedereen baat bij heeft, o.a. ook door de grote verschillen tussen mensen. Daarom zou het zo fijn zijn als iedereen z'n eigen verantwoordelijkheid neemt, want doordat dat niet gebeurt, worden mensen serieus fors gedupeerd.

Hoe dan ook, laten we gewoon lief zijn voor elkaar. De ene groep houdt rekening met fysiek kwetsbare mensen, de andere groep houdt rekening met het feit dat dit een grote impact heeft op mentale gezondheid, iets wat net zo belangrijk is als fysieke gezondheid als je het mij vraagt. Compassie is belangrijk hierin, elkaar alleen maar beschuldigen van dingen levert helemaal niks op. Vraag jezelf dan ook eens af waarom je dat überhaupt doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:14

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

'De eerste golf was veel erger'?

Laat ik 'mensen in het ziekenhuis' als indicator nemen, omdat dat (met de IC-cijfers) de enige cijfers zijn die min of meer op een consistente manier zijn bijgehouden sinds het begin.

15 maart: schoolsluiting, 'eerste lockdown' al is in Nederland van een lockdown nooit sprake geweest. 101 mensen opgenomen in het ziekenhuis.
10 dagen ervoor: 10 mensen opgenomen in het ziekenhuis.

Gevolg: Overbelaste zorg, hierdoor(!) ontwrichting van de samenleving.
Maatschappelijke reactie: paniek, stress, de roep volgende keer eerder ingrijpen zodat maatregelen minder ingrijpend hoeven.

15 oktober, 'tweede lockdown'. Zorg wordt weer uitgesteld, verplegend personeel met PTSS van de vorige piek is nog niet terug. (getallen over opnames zijn pas na ca twee weken betrouwbaar, die houd je tegoed).
10 dagen ervoor:
70 mensen opgenomen in het ziekenhuis.

Maatschappelijke reactie:
Meh. Moet dat nou?
8)7
Tot zo ver het 'eerder ingrijpen': dat wilden we blijkbaar toch niet, want de overheid heeft het op de Nederlandse pappen-en-nathouden-manier wel geprobeerd.

(bron: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken).

Zolang R boven 1 zit, heb je een probleem.
R=2 (eerste 'lockdown'): er komt een vrachtwagen op snelheid op je af.
R=1,1 (tweede 'lockdown'): er rijdt een stoomwals op je tenen.
Een discussie wat erger is, lijkt me niet erg nuttig.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Het gedrag van sommige mensen is om van te kotsen, feestjes voor sluitingstijd en lekker gaan dansen met z'n allen. Ik snap niet waarom hier nou niet eens gehandhaafd wordt..

https://www.dumpert.nl/item/8000625_bf740d1d
https://www.dumpert.nl/item/8000631_aa255e44
https://www.dumpert.nl/?selectedId=8000835_9dd4fca2

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 13:08

racoon

mooowwww

Bensimpel schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:35:
Het gedrag van sommige mensen is om van te kotsen, feestjes voor sluitingstijd en lekker gaan dansen met z'n allen. Ik snap niet waarom hier nou niet eens gehandhaafd wordt..

En daarom komen er steeds scherpere maatregelen, danzioj dit soort figuren

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:20

Omdat we in Nederland niet kunnen handhaven behalve als er iets aangevraagd wordt. Kijk bijvoorbeeld ook naar de branden in Scheveningen en de algehele tendens rond oud en nieuw. Er zijn te weinig politieagenten en te veel regels waar zij zich aan zouden moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-10 00:32

Jammer dat er niet een panzerfaust naar binnen gegooid mag worden :+

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Omdat die lui dan naar de media stappen en klagen hoe oneerlijk het is dat ze aangepakt worden, en dat ze "ook niks meer mogen!!", en dat "hier een politiestaat aan het worden is!!!", ze "willen alleen maar lol hebben" immers!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Laatst online: 23:12
Lange tijd hield het kabinet de algemene inzet van niet-medische mondkapjes af, omdat de experts waarop de ministers zich baseren zeiden dat ze weinig nut hadden. „Het doet sowieso íets”, zegt Rutte nu. „En je zit nu in een fase waarin je zegt: alle ietsen doen iets.”
Vreemde verwoording voor een verplichting van de mondkapjes, beter een iets, maar er is verder geen consensus of het "iets" positief of negatief is.

Zal braaf een mondkapje opdoen want ik moet toch eten. :?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Bad Brains schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:06:
[...]
Zal braaf een mondkapje opdoen want ik moet toch eten. :?
Tsja, voor die 10 minuten in de supermarkt overleef ik het ook nog wel.

Ik ga het pas vervelend vinden als ze het buiten gaan verplichten. Ik ga regelmatig een uurtje wandelen met de hond, even een frisse neus halen... dat is zo ongeveer het enige goede dat ik voor mijn gezondheid en psyche doe.

Als dat met mondkapje op moet, heb ik daar toch een stuk minder zin in.

Geheid dat ik ermee ga sjoemelen dan en dat het ding op mijn kin hangt als er niemand in de buurt is. Maar goed, ben wel geschrokken van de maatregelen in sommige landen. Het is compleet debiel om zo'n ding op te doen terwijl je ergens helemaal alleen wandelt.

Bovendien erger ik mij nu al rot aan alle klojo's die hun gebruikte maskers gewoon op straat gooien :')

[ Voor 6% gewijzigd door Lethalis op 16-10-2020 17:12 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Wijnands schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 13:07:
Ja.. maar oma maakt die keuze niet, he?
https://denver.cbslocal.c...st-covid-19-restrictions/

"Rather die from COVID than loneliness"
"Prisoners in our own home"
"Give us freedom."

"They want to be able to hug their grandchildren, they want to be able to hold the hands of their loved ones"

Ik weet het zo nog niet. Hebben we het eigenlijk wel aan ze gevraagd?

[ Voor 35% gewijzigd door Lethalis op 16-10-2020 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online

2020, zucht..
Soms denk ik weleens "je kan het maar beter gehad hebben en er klaar mee zijn".

Nu is er misschien nog plek in het ziekenhuis mocht het nodig zijn. Straks niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Nelis
  • Laatst online: 17:25

De Nelis

en anders maar niet...

Lethalis schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:25:
[...]

Soms denk ik weleens "je kan het maar beter gehad hebben en er klaar mee zijn".
Was het maar zo, als je het gehad hebt je er klaar mee bent. Helaas is de realiteit anders.

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
Lethalis schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:11:
[...]

Tsja, voor die 10 minuten in de supermarkt overleef ik het ook nog wel.
Zag de bedrijfsleider (goeie AH overigens, hadden bijna altijd security voor de karretjes te cleanen) zonder mondkapje te miepen tegen zijn personeel zonder mondkapjes in de "flessen" ruimte.
Geloof dat ze er zelf ook niet blij mee zijn, maar zoals je zegt er is mee te leven.

Als ik met mijn hond 2 uur het Amsterdamse bos doorwandel, ga ik dat ding echt nevernooit omdoen.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De Nelis schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:30:
[...]

Was het maar zo, als je het gehad hebt je er klaar mee bent. Helaas is de realiteit anders.
Want? Toch niet die uitzonderlijke herbesmettingen he?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

MikeyMan schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:49:
[...]

Nee hoor niet alleen dat, het is virus is er nog steeds en je hebt nog steeds last van de nasleep, eventuele aanhoudende klachten en de maatregelen dus echt klaar ben je er voorlopig nog niet mee als je het hebt gehad.

[ Voor 7% gewijzigd door De Nelis op 16-10-2020 18:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MikeyMan schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:49:
[...]

Sommige mensen die in de eerste golf besmet waren hebben nu, 6 maanden later, nog steeds veel fysieke klachten.

En er is ook een ernstig vermoeden dat sommige organen (longen, hersenen, hart etc) er levenslange schade door oplopen. Zie Veel genezen coronapatiënten houden nog maanden serieuze klachten

Voorbeeldje: Sportieve Bredase Annebé kreeg corona en is nu voor de rest van haar leven hartpatiënt. 39 jaar oud, voor de rest van het leven hartpatient door corona....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@wildhagen @De Nelis da's uiteraard een zeer terecht punt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Bad Brains schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:47:
[...]

Zag de bedrijfsleider (goeie AH overigens, hadden bijna altijd security voor de karretjes te cleanen) zonder mondkapje te miepen tegen zijn personeel zonder mondkapjes in de "flessen" ruimte.
Geloof dat ze er zelf ook niet blij mee zijn, maar zoals je zegt er is mee te leven.

Als ik met mijn hond 2 uur het Amsterdamse bos doorwandel, ga ik dat ding echt nevernooit omdoen.
Had het er zojuist toevallig met een collega over, niemand is er blij mee. Ik zit hier de hele dag met een mondkapje op omdat ze hebben besloten het voor het personeel min of meer te verplichten en ook de klanten daarmee proberen te motiveren ze te dragen (de meesten doen dit al). Worden ook uitgedeeld. Constant een verstopte neus, word er gek van. Maar er zijn ergere dingen in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
De Nelis schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:19:
[...]

Had het er zojuist toevallig met een collega over, niemand is er blij mee. Ik zit hier de hele dag met een mondkapje op omdat ze hebben besloten het voor het personeel min of meer te verplichten en ook de klanten daarmee proberen te motiveren ze te dragen (de meesten doen dit al). Worden ook uitgedeeld. Constant een verstopte neus, word er gek van. Maar er zijn ergere dingen in het leven.
@De Nelis
Ik "moest" er een op bij de Appie, kan ik wel mijn poot stijf houden maar daar schiet niemand wat mee op.
Zeker omdat ze vanaf dag 1 (februari) altijd heel attent waren met schoonmaken etc.
Ik heb een bril (dat weet je) en het is geen lolletje, en idd nadat ik dat ding afdeed een ontiegelijk snotterende neus. Als je wil dat mensen zich tegen je keren lol, moet je 10 minuten zo'n ding dragen en dan af doen. Lijk je wel Superspreader N#1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
De Nelis schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:30:
[...]
Voor veel mensen zal een tweede, derde, etc besmetting echt wel milder verlopen vanwege de opgebouwde T cel immuniteit. En lang niet iedereen houdt er langdurige klachten van.

Natuurlijk gebeuren die dingen wel, maar dat is bij een kleine groep altijd zo (ook bij griep, Pfeiffer, etc).

Neemt niet weg dat wij allemaal die pech kunnen hebben natuurlijk. Maar nu hangt het als een donkere wolk de hele tijd boven ons / mij, en zo nu en dan ben ik er klaar mee en wil ik duidelijkheid als je begrijpt wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Bad Brains schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:27:
[...]

@De Nelis
Ik "moest" er een op bij de Appie, kan ik wel mijn poot stijf houden maar daar schiet niemand wat mee op.
Zeker omdat ze vanaf dag 1 (februari) altijd heel attent waren met schoonmaken etc.
Ik heb een bril (dat weet je) en het is geen lolletje, en idd nadat ik dat ding afdeed een ontiegelijk snotterende neus. Als je wil dat mensen zich tegen je keren lol, moet je 10 minuten zo'n ding dragen en dan af doen. Lijk je wel Superspreader N#1.
Ja voor de brildragers al helemaal geen pretje zo'n ding. Lopen hier ook een hoop beslagen glazen rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Lethalis schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:34:
[...]

Voor veel mensen zal een tweede, derde, etc besmetting echt wel milder verlopen vanwege de opgebouwde T cel immuniteit. En lang niet iedereen houdt er langdurige klachten van.

Natuurlijk gebeuren die dingen wel, maar dat is bij een kleine groep altijd zo (ook bij griep, Pfeiffer, etc).

Neemt niet weg dat wij allemaal die pech kunnen hebben natuurlijk. Maar nu hangt het als een donkere wolk de hele tijd boven ons / mij, en zo nu en dan ben ik er klaar mee en wil ik duidelijkheid als je begrijpt wat ik bedoel.
De mogelijke herbesmetting is dan niet het grootste, maar de eventueel blijvende (korte duur) klachten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Wachtend op mijn uitslag, wellicht positief. Geen symptomen buiten reuk en smaakverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Lethalis schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:17:
[...]

Ik weet het zo nog niet. Hebben we het eigenlijk wel aan ze gevraagd?
Weet niet hoe het met jou zit maar ik heb het mijn 65+ familie wel degelijk gevraagd. Maar ja, ik ben ook niet zo'n aso die denkt "laat ik de corona regels maar negeren en ach, die eenzame oudere mensen hebben lang genoeg geleefd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Wijnands schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:44:
[...]

Weet niet hoe het met jou zit maar ik heb het mijn 65+ familie wel degelijk gevraagd. Maar ja, ik ben ook niet zo'n aso die denkt "laat ik de corona regels maar negeren en ach, die eenzame oudere mensen hebben lang genoeg geleefd"
Mijn eigen observatie is dat ze er wel mee bezig zijn, maar zodra het echt gevolgen heeft - zoals het niet meer zien van hun kleinkinderen - het ineens wel meevalt etc.

En als ik zo in mijn buurt kijk en bij school, en dan zie hoeveel 65 plussers de kindjes op komen halen dan is dat geen n=1 meer _O-

Daarnaast ondernemen ze vaak meer dan ik. Ik hou netjes afstand, ik werk thuis, ga bijna nergens heen... maar oma liet haar haar doen bij de kapper zodra die weer open ging, echt letterlijk de eerste dag (ik ging pas in de zomer, terwijl ik er al bijna als een hippie uitzag). En lekker gaan winkelen etc.

Tsja.

Ik weet het soms niet meer hoor.

Aan de andere kant: als dit sowieso de laatste 5 a 10 jaar van jouw leven zijn, heb je misschien ook wel meer een "live it up" mentaliteit.

Ik kan mezelf nog steeds verliezen in mijn werk en dat soort dingen, misschien omdat (kan onterecht zijn) ik nog denk tijd zat te hebben. En als deze pandemie nog 4 jaar duurt, dan vind ik dat vervelend, maar denk ik nog steeds dat de wereld daarna weer normaal wordt.

Maar als dit sowieso al de laatste 5 jaar zijn? Wat dan? Je leeft maar 1 keer, op is op. Ga je jezelf die laatste jaren opsluiten?

Want deze pandemie gaat nog wel ff door. WHO is met een 5 jaren plan bezig, ze denken dat de eerste generatie vaccins niet effectief genoeg zullen zijn, tweede generatie komt misschien in 2022, dan duurt het nog een paar jaar voordat iedereen het gekregen heeft, etc, etc.

Hoe lang is jouw adem?

PS
Sowieso is het wel lekker om thuis te werken en dan echt aan het werk te zijn. En gewoon niet meer te denken aan al het drama in de wereld.

Ik programmeer 100 keer liever iets voor mijn werk dan dat ik naar zo'n betuttelende persconferentie kijk of wat dan ook.

Werken is leuk in 2020. Wie had dat gedacht? :')

Al dat geouwehoer in de wereld pfff. Zo. I'll see myself out :$

[ Voor 41% gewijzigd door Lethalis op 17-10-2020 09:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Laatst online: 13:15
Toevallig lees ik net een interview van de NOS met de heren Van Dissel en Wallinga (verantwoordelijk voor de rekenmodellen).
En, hoewel ik vrij nuchter meen te zijn, schrok ik wel van een vraag en het bijbehorende antwoord:
Maar inschatten of mensen zich aan de maatregelen gaan houden: ook dat is een taak van het OMT?
Wallinga: Dat vraag ik mij af. Dat denk ik niet. Ik denk dat het OMT een biologische, medische invalshoek heeft en niet zozeer een gedragsinvalshoek. Het inschatten van draagvlak ligt denk ik veel meer bij de politiek
Goed.
We hebben een "Outbreak Management Team" dat de regering adviseert hoe de uitbraak van het virus in de hand te houden. Hoe kan het dan zo zijn dat de gedragscomponent van mensen hierin niet wordt meegenomen? Het heeft toch geen enkele zin maatregelen voor te stellen waarvan je op je klompen kunt natellen dat grote groepen mensen er niets mee zullen doen.
Ik ben oprecht verbaasd dat er geen gedragsspecialist in een dergelijk team zit. Lijkt mij vrij cruciaal.

Verder kan ik erg slecht tegen de ondertoon die ik meen te bespeuren en die je vaak ook binnen bedrijven ziet. "Nee, dat is de verantwoordelijkheid van de afdeling 'delivery', wij van 'sales' doen daar niks aan".

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Lethalis schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 08:11:
[...]
Aan de andere kant: als dit sowieso de laatste 5 a 10 jaar van jouw leven zijn, heb je misschien ook wel meer een "live it up" mentaliteit.
Prima. Maar laat dat een keuze zijn en niet opgedrongen. En teken dan ook meteen even een codicil dat je niet weken een IC bed bezet wil gaan houden.
Hoe lang is jouw adem?

PS
Sowieso is het wel lekker om thuis te werken en dan echt aan het werk te zijn. En gewoon niet meer te denken aan al het drama in de wereld.

Ik programmeer 100 keer liever iets voor mijn werk dan dat ik naar zo'n betuttelende persconferentie kijk of wat dan ook.

Werken is leuk in 2020. Wie had dat gedacht? :')

Al dat geouwehoer in de wereld pfff. Zo. I'll see myself out :$
Mijn adem is al weken geleden op. En ik mijd persconferenties ook al een hele tijd. Ik check de volgende dag we vlug even een nieuws site.

Thuis werken anno 2020 heeft een voordeel en dat is dat het enorm goed is voor mijn relatie met vrouw en kinderen. Voor de rest zuigt het. Ik spreek veel minder collega's en kan mijn werk maar deels doen.

Pagina: 1 ... 93 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?