Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.516 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kenny_026 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:14:
Als mijn vrouw om de twee maanden de inrichting van de keukenkastjes veranderd wen ik er gewoon nooit aan.
Maar het lijkt er soms wel op dat mensen daarna de keuken kort en klein slaan en als het daarna nog niet went de vrouw maar het ziekenhuis in slaan.
Kenny_026 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:14:
Is wellicht een stom voorbeeld maar de situatie van grapperhaus wordt ook zo veroordeeld. Ik was op hetzelfde moment als hem op een bruiloft. Van tevoren komen alle dingen voorbij van, ik kus niet, ik hou afstand, ik schud geen handen, als het druk is gaan we gewoon.... yeah right! En dat terwijl we zelfs een sneeuwschuiver ingepakt hadden om de cadeautjes te overhandigen.
Er spelen daar 2 dingen:
Als minister moet je roomser dan de paus zijn. Jezelf plaatsen in een situatie waarin het mis kan gaan is al minder handig.
Maar ook gewoon complimenten dat jullie je best hebben gedaan, meer kunnen we toch niet vragen?

Maar daar begint het meteen te schuren, mijn netwerk houd ik nog steeds klein. Niet 1 mega verjaardag, maar wat spreiden en een locatie kiezen die kan etc. etc. Dus gewoon een beetje nadenken, een beetje schuiven en een beetje 'laten'.
Daar tegenover staat echter een groep die dat dus niet (meer) doet.

En dan komen er rijen met argumenten over hoe onduidelijk het allemaal is, het verandert continu, hoe zit het nou?
En dan blijkt dat de eerste & belangrijkste regel, die al continu geld, die op elke deur staat, die op elke lijstje staat, "1,5m afstand houden", al niet meer wordt 'getolereerd'.

Wat moet ik dan nog?

Mijn zoontje is 4, dus ik weet de regels voor hem, wijzigingen krijg ik via school. Geen enkele moeite om dat te volgen.
Wat een middelbare scholier moet doen? Geen idee, boeit ook niet, want het is niet relevant voor mij. Onduidelijk? Nee hoor.

Dus ik doe nu maar een mondkapje op, verklein mijn netwerk weer iets en hoop dat een vaccin er snel komt. Maar ondertussen word ik er wel dwars van. Leuk Jesse Klaver, 10k geven aan een 18-jarige, mag ik dan de rekening voor de 2de golf meesturen? Ik denk dat er dan weinig overblijft.

Dus ik ben erg benieuwd wat de 'fall out' van dit gedrag gaat zijn. Moet ik een student of starter nog helpen met zijn studieschuld of koopwoning? Of is het dan ineens allemaal heel onduidelijk, is er geen bewijs en zijn het toch alleen maar de jongeren? Het stukje 'samen'leving brokkelt bij mij wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:39
TheGhostInc schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:33:
[...]
Dus ik ben erg benieuwd wat de 'fall out' van dit gedrag gaat zijn. Moet ik een student of starter nog helpen met zijn studieschuld of koopwoning? Of is het dan ineens allemaal heel onduidelijk, is er geen bewijs en zijn het toch alleen maar de jongeren? Het stukje 'samen'leving brokkelt bij mij wel af.
Ik vind het goed, betaal jij dan zelf ook voor je AOW? En je gezondheidszorg als je oud en gebrekkig bent?
Wij als jongeren (note: ik ben ook al bijna 30 dus ik val niet echt meer in die groep) betalen jullie ouderdagvoorziening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:04

Sorcerer8472

Mens sana?

CyberMania schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 01:27:
[...]

De eerste golf wisten we ook prima in te dammen zonder verplichten van mondkapjes. Mark my words: de toename in besmettingen is deels te danken aan het steeds meer dragen van mondkapjes, omdat ze veelal verkeerd gebruikt worden. Meer mondkapjes = meer besmettingen.
Wat is je argumentatie daarvoor? Veel van de instructies over hoe mondkapjes te gebruiken gaan over het gebruik van medische mondkapjes op een manier om niet zelf een ziekte op te lopen. Community masking gaat om het dragen van een masker om de hoeveelheid deeltjes die de drager verspreidt te voorkomen. Bijna niemand is het met je eens, zelfs Van Dissel niet, want die geeft indirect aan dat ze geen zin hebben als aanvullende maatregel als iedereen zich aan de regels houdt, wat men dus niet doet.

Indammen van de eerste golf lukte inderdaad zonder maskers, maar het weer was toen een stuk beter en zonniger en de maatregelen waren veel zwaarder. Horeca dichtgooien, op kantoor werken verbieden etc. kan wel hoor. Kijken of we de scholen ook weer dichtgooien. Prima. Maar gaan we dat dan 1,5-2 jaar lang doen totdat genoeg mensen het vaccin hebben ontvangen? Of de hele tijd dicht-open-dicht-open-dicht-open? Wat stel jij voor?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Yucon schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 08:59:
[...]

Die combinatie gaat in de praktijk niet lukken. Een hoge boete is niet alleen een drempel voor overtreders, maar ook voor agenten en boa's om hem uit te schrijven. Waar je nu voor pleit betekent in de praktijk dat je iemand met een bijstandsuitkering bijna de helft van z'n maandinkomen afneemt voor een mogelijk onbedoeld onoplettend moment.

"dan moet je dat maar niet doen" -> ja leuk, maar agenten zullen terecht enige moeite met zo'n extreme verhouding tussen overtreding en gevolg hebben, zeker als de overtreding geen bewuste provocatie was. Direct een boete werkt alleen maar als agenten en boa's ook structureel bereid zijn die pen uit hun boekje te halen.. en dat zullen ze waarschijnlijk makkelijker doen met een boete van 100 euro. Ik verwacht daarom een groter netto effect van die boetes van 100 euro dan wanneer ze 400 euro zijn.
Heel uitgebreid wetenschappelijk onderzoek naar boetes en pakkans e.d. in het algemeen wijst uit dat pakkans het enige is wat mensen écht beïnvloedt. Omdat men denkt dat men de boete toch wel ontloopt.

Maareh, iets heel anders: Nederland is nu het ernstigste land in de EU. Moeten de reisadviezen dan niet weer allemaal op geel? De kans om het in het buitenland op te lopen is immers kleiner dan de kans om het virus hier in NL op te lopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Mr.Joker schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:12:
[...]

Dat is het probleem wat ik heb met de getallen die de wetenschappers in Nederland die zeggen dat je 50-60% immuniteit nodig hebt. Er zijn namelijk ook researchpapers die 20-43% aangeven. De 50-60% gaat ervanuit dat elk individu dezelfde sociale interactie heeft in de samenleving. Dat gaat natuurlijk niet op. Als jij bijvoorbeeld een groot gedeelte immuniteit hebt in de leeftijdsgroepen die de meeste contacten hebben dan helpt dat wel degelijk en dan is die 60% niet nodig.

Denk dat die Tegnell van Zweden toch nog ergens gelijk heeft gehad of gaat krijgen, landen die heel strikt zijn en kleine aantallen hebben gehad in de 1ste golf, die gaan het vroeger of later nog toch harder terugkrijgen.

Ik vind het ook wel frappant, 70% ongeveer is het eens met de maatregelen, maar we zitten onderhand wel tussen 2-3 miljoen mensen die besmet zijn geweest volgens de schattingen in Nederland. (Denk zelf meer)

Je zou dan zeggen dat er op een gegeef ogenblik er weinig mensen meer zijn die zich niet aan de maatregelen houden en nog vatbaar zijn aangezien ze het al hebben gehad :+

Volgens het RIVM liepen er rond 25 september 160k besmette mensen in NL rond. Ik denk dat we nu richting x2-x3 gaan in het aantal positief geteste mensen? Gemiddeld is iemand een week besmettelijk? Zijn wel substantiële aantallen.
Ben het met je eens! Covid is minder besmettelijk dan een ziekte als de mazelen, en bij een minder besmettelijke ziekte zou het immuniteitspatroon weleens heel anders kunnen zijn als je net wat meer interactie met iemand nodig hebt voordat je de ziekte zelf oploopt.

Tuurlijk zijn er altijd van die gevallen zoals een vrouw die in d'r eentje een halve Starbucks besmette (tientallen besmettingen). Maar juist die gevallen zouden flink beperkt kunnen worden door mondkapjes. Wellicht zou ze nog steeds mensen besmetten, maar dan zouden het er minder zijn of zouden de besmettingen minder ernstig zijn omdat mensen minder deeltjes inademden (lopende theorie waarom mensen nu minder ernstig ziekteverloop hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

CyberMania schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 01:17:
[...]

Levensgevaarlijk! Bijna niemand gebruikt mondkapjes op de juiste manier waardoor je juist meer risico op verspreiding van het virus loopt ipv minder.
Misgebruik en niet de juiste soort kapjes werken niet. Een "lapje" is al afdoende bij wijze van. Daarnaast ziek = thuis dus een "spatlap" naar buiten is niet de juiste inzet. Een fatsoenlijk masker zoals een FPP2/3 is mijn inziens dan beter. Ondanks dat ben ik tegen een plicht ik kan door omstandigheden geen kapje op, althans niet langer dan een minuut of vijf, dus ben ik (en vele anderen vrees ik), buiten gesloten van noodzakelijke winkelactiviteiten bij een verplichting.

[...]

Als je van het virus af wil moet je meer afstand houden en minder mondkapjes verplichten.
[/quote]

de 1,5m is ook al lang bewezen "onzin". Inmiddels is het RIVM er volgens mij mee eens dat het ook via earosols kan verspreid worden. Deze earosols reiken veel verder dan 1,5m en zijn veelal te klein om door mondkapjes tegen gehouden te worden (wel door FPP3 meen ik).
ninjazx9r98 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 00:19:
@Kenny_026
De hond uitlaten zou met een avondklok ook niet mogen. Het betekent simpelweg dat je tussen tijdstip x en y niet op straat mag zijn. Of en hoe ze dat handhaven is een ander verhaal en voor bepaalde beroepen zullen er vrijstellingen zijn op de een of andere manier.
Als je toch niemand tegenkomt is er toch geen kans op gevaar/besmetting? Onnodig buiten hangen is een ander verhaal (samenscholen met de honden is dan ook een no-go ;)). Mijn hond kan geen 10u zonder uitlaten zitten... Tevens werk ik in de zorg en ben ik vaak genoeg pas na 22/23u klaar met werken en dus onderweg naar huis. Dit zou in houden dat ik dan niet naar huis mag, tenzij vrijstelling... Hoe controleren? Digitale paspoorten oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

@Pat-Juh , door welke omstandigheden kun je geen mondkapje op dan? Ik kan er niet veel verzinnen waarbij je niet tegelijkertijd een enorme risicogroep bent.

RIVM en ook de US CDC geven beide aan dat aerosolen niet de primaire besmettingsbron lijken te zijn trouwens.

Zie verder mijn post hierboven over mondkapjes: je beschermt jezelf en niet de ander!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:54
Pat-Juh schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:24:
[...]

Als je toch niemand tegenkomt is er toch geen kans op gevaar/besmetting? Onnodig buiten hangen is een ander verhaal (samenscholen met de honden is dan ook een no-go ;)). Mijn hond kan geen 10u zonder uitlaten zitten... Tevens werk ik in de zorg en ben ik vaak genoeg pas na 22/23u klaar met werken en dus onderweg naar huis. Dit zou in houden dat ik dan niet naar huis mag, tenzij vrijstelling... Hoe controleren? Digitale paspoorten oid?
Verbaast me regelmatig hoeveel mensen je laat in de avond nog tegenkomt met het uitlaten van de honden maar het gaat natuurlijk ook helemaal niet om die honden maar om het beperken van bewegingen tussen diverse locaties.
Op visite, verjaardag vieren, lekker zuipen bij elkaar wordt met een avondklok lastiger en ontmoedigd. Zullen ongetwijfeld mensen zijn die dan maar bij elkaar blijven slapen en noem het allemaal maar op maar je hoeft ook geen 100% te scoren om effect te krijgen van een maatregel.
Voor wat betreft je werk, heb je ook een digitaal paspoort om te weten welke dienst je hebt of is dat ook een heel moeilijk verhaal?
Je opent een loket in één of andere vorm waar werkgevers werknemers kunnen aanmelden die moeten werken/reizen buiten de uren van de avondklok en geeft desnoods ook inzage in het rooster in geval van wisseldiensten. Je geeft als werkgever dezelfde werknemers een brief/document waar de gemaakte afspraak in vermeld wordt en jij laat even zien aan de agent(en) dat jij de persoon bent zoals genoemd in dat document.
Probleem opgelost en als het goed is zijn er ook geen honderden/duizenden mensen op straat tijdens de avondklok dus is dat ook vrij eenvoudig te controleren en handhaven indien nodig.

Laten we overigens vooral hopen dat het niet nodig is maar invoeren hoeft op zich niet zo heel erg lastig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:30

Onbekend

...

Een vraagje waar ik nog nergens van het antwoord heb kunnen vinden.

Stel dat persoon A langdurig in aanraking geweest met iemand dit het coronavirus heeft.
Een aantal dagen daarna wordt dat bekend en laat persoon A zich testen, en de uitslag daarvan is negatief. Ook heeft persoon A geen klachten.

Kan die persoon A in die tussenliggende periode van een paar dagen toch wel besmet zijn geweest en anderen toch nog hebben kunnen besmetten? Of is er altijd een minimale duur dat het virus aanwezig is tussen het moment van oplopen en volledig verdwijnen uit het lichaam daarvan?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:08

JdM

Humbled

Onbekend schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:46:
Een vraagje waar ik nog nergens van het antwoord heb kunnen vinden.

Stel dat persoon A langdurig in aanraking geweest met iemand dit het coronavirus heeft.
Een aantal dagen daarna wordt dat bekend en laat persoon A zich testen, en de uitslag daarvan is negatief. Ook heeft persoon A geen klachten.

Kan die persoon A in die tussenliggende periode van een paar dagen toch wel besmet zijn geweest en anderen toch nog hebben kunnen besmetten? Of is er altijd een minimale duur dat het virus aanwezig is tussen het moment van oplopen en volledig verdwijnen uit het lichaam daarvan?
Zover mijn kennis reikt begrijp ik dat je zonder de actieve klachten; hoesten en/of niezen, ook niemand kunt besmetten. Persoon A had geen klachten en kan dus niemand hebben besmet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
ninjazx9r98 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:46:
Voor wat betreft je werk, heb je ook een digitaal paspoort om te weten welke dienst je hebt of is dat ook een heel moeilijk verhaal?
Het probleem is dat het concept vrij simpel is. De implementatie is dat een stuk minder; zeker als allerlei partijen zich er terecht of onterecht tegenaan gaan bemoeien.

@Onbekend Met de huidige kennis is daar geen antwoord op te geven. We weten niet hoe besmettelijk asymptomatische patienten zijn; men gaat er doorgaans van uit dat het mogelijk is, maar dat het geen belangrijke verspreidingsbron is. Dat is niet hetzelfde als 'het kan niet'. Ik kan me zelfs voorstellen dat in een perfect storm (een hypothetische superspreader die zelf asymptomatisch is; Typhoid Mary zeg maar). Ik weet wel dat in precies die context in Italie na contactonderzoek getest wordt; je blijft sowieso in quarantaine, maar test je positief dan worden jouw contacten sinds besmetting nagegaan. Bij een negatieve test gaan ze er van uit dat het risico zo laag is dat het beter is op laaghangender fruit te concentreren.

[ Voor 48% gewijzigd door ijdod op 11-10-2020 16:32 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Sorcerer8472 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:44:
@Pat-Juh , door welke omstandigheden kun je geen mondkapje op dan? Ik kan er niet veel verzinnen waarbij je niet tegelijkertijd een enorme risicogroep bent.

RIVM en ook de US CDC geven beide aan dat aerosolen niet de primaire besmettingsbron lijken te zijn trouwens.

Zie verder mijn post hierboven over mondkapjes: je beschermt jezelf en niet de ander!
Daarom FP2/3 als masker ipv die spatlapjes die "weinig" tegenhouden, als het zo nodig moet.

ik heb "RADS" tgv een bedrijfsongeval. Chemisch astma plat gezegd, zolang ik niet met eenzelfde soort stof in aanraking kom (damp/gas) heb ik relatief weinig last. Ik mis een 5/10% effectiviteit door beschadigde/verbrandde bronchiën maar de rest is vrij prima. Na het ongeval veel luchtweginfecties gehad tijdens de herstel periode maar daarna gelukkig geen enkele meer. Daarbij tgv dat ongeval ook PTSS, zodra ik het benauwd krijg (wat ik ervaar tijdens het dragen van een kapje, hetzij zo'n blauwe of een halfgelaatsmasker tijdens het klussen) kan ik een herbeleving krijgen. Ook niet erg fijn als je terug gaat in de tijd naar het moment dat je dacht dood te gaan door verstikking kan ik je vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Zo zullen er meer zijn die echt geen kapje op kunnen, maar de overige 99% kan het wel.

Ook zijn er kapjes met ''grote'' gaten waardoor je meer lucht binnenkrijgt, misschien is dat een oplossing voor je.

[ Voor 40% gewijzigd door Ernemmer op 11-10-2020 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

@Pat-Juh , dat klinkt heftig. Zeker met deze discussies, een plicht die je boven het hoofd hangt enzovoorts kan ik me voorstellen dat dit absoluut geen relaxte tijd is voor je in meerdere opzichten. Sterkte de komende tijd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JdM schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:57:
[...]

Zover mijn kennis reikt begrijp ik dat je zonder de actieve klachten; hoesten en/of niezen, ook niemand kunt besmetten. Persoon A had geen klachten en kan dus niemand hebben besmet.
Was het maar waar. Veel mensen scheiden al veel virus uit (simpel bij praten, deels bij ademen) voordat ze symptomen hebben (of zelfs nooit krijgen).

Dat bij persoon A helemaal geen virus gevonden wordt maakt het heel onwaarschijnlijk dat ze besmettelijk is geweest. Ala er echt veel virus aanwezig was geweest dan was dat na een paar dagen nog wel wat te vinden. Omgekeerd... Het kan nog steeds dat ze (nog) te weinig detecteerbaar virus heeft en dat dit kg komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

Sorcerer8472 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 16:33:
@Pat-Juh , dat klinkt heftig. Zeker met deze discussies, een plicht die je boven het hoofd hangt enzovoorts kan ik me voorstellen dat dit absoluut geen relaxte tijd is voor je in meerdere opzichten. Sterkte de komende tijd!!
Nope, zeer zeker niet nee... Afgelopen zomer in Frankrijk ook niet om de boodschappen geweest, hooguit even snel een brood bij de bakker gehaald of heeeel kort even een winkel in om iets te halen. Meer was niet haalbaar, elke paar minuten dat ding afzetten om mentaal op adem te komen. Ik vrees dat dit ook hier gaat gebeuren ondanks alle wetenschap die heeft bewezen dat er vrijwel geen effectiviteit is in de meeste gevallen. In het ergste geval dat ik het op moet met werk meld ik mij ziek omdat ik psychisch niet kan functioneren.

Aan de andere kant heb ik het vermoeden dat ik eind februari/begin maart al een dosis Corona heb gehad, gezien de klachten die ik had, enkel kon ik toen niet getest worden. Ik ben ook niet bang van het virus... Althans niet voor mijzelf, voor zwakkeren neem ik wel voorzorgsmaatregelen maar dan nog, dit zou ik met een reguliere griep ook doen (met griep bezoek je ook geen verzorgingshuis of iets dergelijks). Als men ook hun verstand gebruikt zijn er minder heftige reacties nodig vanuit de politiek denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

@Pat-Juh , er zijn in allerlei gevallen manieren om het niet op te hoeven zetten. KLM heeft bijvoorbeeld een regeling daarvoor. Neem aan dat men die in het dagelijks leven op andere plekken ook zal nastreven. Hopelijk komt de overheid met een verstandige instructie waar ook dit in mee is genomen. Als er idd een verplichting komt dus.

Omdat ik vermoed dat ik het ook al heb gehad begin maart zit ik eraan te denken toch eens een antistoffentest te doen. Vraag me alleen af waar dat kan en hoe betrouwbaar het inmiddels is (en zit betrouwbaarheid hem juist in valse positieven, negatieven of beide?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Dus persoon A kan dus te vroeg getest zijn, waardoor er onterecht een negatief resultaat is gemeten. Dan zouden de mogelijke klachten pas een paar dagen daarna zichtbaar moeten zijn.
Of de persoon heeft dat virus gewoon niet opgelopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 00:31
JdM schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:57:
[...]

Laatste onderzoek wat een paar dagen geleden is uitgekomen gaf aan dat 80%(!!) van de geteste mensen GEEN klachten had bij het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Mr.Joker schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:32:
[...]

Laatste onderzoek wat een paar dagen geleden is uitgekomen gaf aan dat 80%(!!) van de geteste mensen GEEN klachten had bij het testen.
Maar 90% van de geteste mensen hadden ook een negatieve uitslag. (Bron: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel 9,1% positief getest, dus 90,9% negatief)
Of bedoelde je dat het 80% van de positief geteste mensen geen klachten hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Laatst online: 14:08

JdM

Humbled

Mr.Joker schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:32:
[...]

Dat zegt niet zoveel natuurlijk, anders dan dat 80% zich zonder klachten heeft laten testen. Het zegt in elk geval niet dat 80% besmet was terwijl ze geen klachten hebben
Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:05:
[...]

Was het maar waar. Veel mensen scheiden al veel virus uit (simpel bij praten, deels bij ademen) voordat ze symptomen hebben (of zelfs nooit krijgen).
[....]
Heb je daar een bron van?

[ Voor 10% gewijzigd door JdM op 11-10-2020 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Waarom laten die mensen zichzelf dan testen, dat hoeft toch alleen bij klachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JdM schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 18:49:
[...]

Dat zegt niet zoveel natuurlijk, anders dan dat 80% zich zonder klachten heeft laten testen. Het zegt in elk geval niet dat 80% besmet was terwijl ze geen klachten hebben

[...]

Heb je daar een bron van?
Ehm.. Het WHO, het Rivm. Men is al naar enkele weken erachter gekomen dat je al dagen voor de eerste klachten besmettelijk bent. Daarom wordt er bij het BCO nu ook gevraagd naar de 48 uur voordat je klachten kreeg. Die 1.5 meter afstand tov van andere is gebasseerd op overdracht dmv van ademen/praten waarbij je altijd kleine druppeltjes uitstoot. Bij hoesten/niezen stoot je uiteraard nog meer uit... Maar daar helpt een 1.5 meter ook niet..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 00:31
Ernemmer schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 19:04:
Waarom laten die mensen zichzelf dan testen, dat hoeft toch alleen bij klachten?
Dat doen ze hier alleen niet om de capaciteit te laten overbelasten. Er zijn veel landen waar ook mensen zonder klachten zichzelf laten testen. (HK/Dubai/China etc.) Duitsland als je uit het buitenland komt, dan kan je je ook vrijwillig laten testen zonder klachten.

Hier kan het trouwens ook, dan moet je echter alleen liegen over je klachten :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

blissard schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 00:28:
Nee, fitnessen met een mondkapje is geen goed idee. Ik geloof bij normale handelingen niet in het zuurstof gebrek door mondkapjes. Maar als je intensief sport, dan denk ik dat dit wel een probleem wordt.
Geen enkel probleem.
Ik droeg al sinds juli een mondkapje in de sportschool.
0 verschil in capaciteit van zuurstof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Wijnands schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 20:04:
broomhexine is een middel om het ophoesten van slijm makkelijk te maken. Ik ben echt benieuwd waarom dit zou beschermen.
Broomhexine-gebruik is hier in wezen off-label. Als in, het heeft nog een andere werking die hier gebruikt wordt, namelijk dat het een TMPRSS2 inhibitor is. In je lichaam wordt broomhexine gemetaboliseerd naar ambroxol, ik vraag me wel af wat het met je organen gaat doen als je het maar lang genoeg gebruikt in plaats van pas als je ziek bent, dat soort langdurig gebruik kan ik niets over vinden.

Een RCT naar broomhexine heeft een plaatje van de werking:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uetlb3BzzsOQ9GHoLIYulM5o2e8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pTolSC2hjXUDibeGNPPkh0Vd.png?f=fotoalbum_large

Het is jammer dat er met de conclusie van dat onderzoek weinig is gedaan.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
anandus schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:52:
[...]
Maar ik begrijp dan niet dat mensen niet gewoon even een jaartje skippen met naar een pretpark gaan
Wil je het echt weten? Er is meer in het leven dan corona. Ik denk niet dat je dat gaat begrijpen. Het gaat over een periode van 2 jaar, kinderen worden snel ouder, en het risico van niet gaan en een failliet pretpark is een groter gezondheidsrisico voor de maatschappij als geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pedorus schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:09:
[...]

....... Het gaat over een periode van 2 jaar, kinderen worden snel ouder, en het risico van niet gaan en een failliet pretpark is een groter gezondheidsrisico voor de maatschappij als geheel.
Kwestie van relativeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 18-09 21:37
anandus schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:52:
[...]
Maar ik begrijp dan niet dat mensen niet gewoon even een jaartje skippen met naar een pretpark gaan of trouwen. Of een verjaardagsfeest. Of op wintersport gaan. Dat soort dingen hebben echt geen haast en kan je aan jaartje later ook doen (met nog meer geld zelfs :P ).

Als je dat überhaupt van plan bent dan zit er in essentie al een intentie in dat je het niet anders wil doen dan normaal.

Nee, het is minder leuk en gezellig. Een zoom-verjaardag komt niet eens in de buurt van een normale verjaardag. Maar het zorgt er wel voor dat we over een maand niet allemaal in een harde lockdown binnenzitten.

We moeten gewoon een paar dingen laten, zodat andere dingen niet afgenomen hoeven te worden.
Om even het pretpark eruit te halen, als het ergens goed geregeld is dan is het wel bij de Efteling bijvoorbeeld.

Uiteraard kan je het wel skippen, en als het zo door gaat dan gaat het denk ik weer dicht

[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 11-10-2020 23:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
In principe is dat een godwin, maar gezien de omstandigheden wellicht terecht. Opvallend is hoe vaak mensen elkaar iets aan doen en het niet de natuur zelf is. Vaak schijnt dat te komen door een verkeerde voorstelling van zaken in de media, de waarheid wordt wel het eerste slachtoffer genoemd.

Trek je de omschrijvingen door, dan viel in 2021 te zien hoe enkele miljoenen mensen overleden terwijl ze corona hadden, waarvan de meerderheid hun levensverwachting had gehaald. Ook raakten er 150 miljoen mensen in diepe armoede, met doden door ondervoeding tot gevolg.

Opvallend is ook hoe bijvoorbeeld 1968 ontbreekt, die pandemie had een vergelijkbare dodelijkheid met wat het WHO nu kennelijk denkt, maar dode relatief meer jongeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 17:06

Nox

Noxiuz

Zo, het verkoudheidsseizoen is hier begonnen. Weekje k*tweer dus begin ik automatisch een beetje te snotteren, wat meer slijm aan te maken etc. Niks nieuws voor mij in ieder geval maar liever zeker weten dus wil ik me best laten testen, eerste afspraak staat ook al, maar dit blijft nu een half jaar doorgaan is mijn ervaring. In de zomer was er geen enorme infectiegolf en geloofde ik het wel dat het gewoon regulier hooikoorts was. Alleen als ik me aan de regels en adviezen houd komt het er ongeveer op neer dat ik óf iedere week in de teststraat ben of dat ik 6 maanden in quarantaine moet zo'n beetje omdat ik symptomen heb. Met de enorme besmettingscijfers van nu is de kans gewoon reëel dat ik besmet kan zijn. Nu kan ik wat homeopathische middeltjes nemen en proberen zo min mogelijk verkouden te zijn maar ik vrees voor het ergste :(

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:31
@Nox offtopic, maar homeopatische middeltjes zou ik lekker links laten liggen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Waah schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:47:
@Nox offtopic, maar homeopatische middeltjes zou ik lekker links laten liggen ;-)
Ja, het valt allemaal in de categorie grootmoeders wijsheden, maar ik heb nog geen optie gehad om een vaccin tegen verkoudheid te nemen :P Neusspray heb ik een hekel aan buiten dat het niet werkt c.q. symptoombestrijding is dus net zo goed niet kan doen.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Nox schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:33:
Zo, het verkoudheidsseizoen is hier begonnen. Weekje k*tweer dus begin ik automatisch een beetje te snotteren, wat meer slijm aan te maken etc. Niks nieuws voor mij in ieder geval maar liever zeker weten dus wil ik me best laten testen, eerste afspraak staat ook al, maar dit blijft nu een half jaar doorgaan is mijn ervaring. In de zomer was er geen enorme infectiegolf en geloofde ik het wel dat het gewoon regulier hooikoorts was. Alleen als ik me aan de regels en adviezen houd komt het er ongeveer op neer dat ik óf iedere week in de teststraat ben of dat ik 6 maanden in quarantaine moet zo'n beetje omdat ik symptomen heb. Met de enorme besmettingscijfers van nu is de kans gewoon reëel dat ik besmet kan zijn. Nu kan ik wat homeopathische middeltjes nemen en proberen zo min mogelijk verkouden te zijn maar ik vrees voor het ergste :(
Even bij de dokter telefonisch een allergietest aanvragen en even bloed laten prikken. Weet je ook meteen of je dus huismijt allergie hebt.

Scheelt dat weer een boel zorgen maken. Zeker als je gewoon blijft snotteren en geen koorts ontwikkeld is het credo: afstand houden en je handen wassen en waar nodig je maskertje op. Dan moet je het wel bont maken om het te krijgen.

Trouwens verkoudheden krijg je op dezelfde manier, dus als je verkouden raakt (en het geen stofmijt allergie is) doe je iets fout qua naleven van maatregelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Barrycade op 12-10-2020 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Barrycade schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:55:
[...]

Even bij de dokter telefonisch een allergietest aanvragen en even bloed laten prikken. Weet je ook meteen of je dus huismijt allergie hebt.

Scheelt dat weer een boel zorgen maken. Zeker als je gewoon blijft snotteren en geen koorts ontwikkeld is het credo: afstand houden en je handen wassen en waar nodig je maskertje op. Dan moet je het wel bont maken om het te krijgen.

Trouwens verkoudheden krijg je op dezelfde manier, dus als je verkouden raakt (en het geen stofmijt allergie is) doe je iets fout qua naleven van maatregelen.
Ik ben natuurlijk niet geheel een kluizenaar en zie ook familie en vrienden, allemaal overigens klachtenvrij. Maar zo'n allergietest is an sich niet een verkeerd plan om te doen. Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Trouwens verkoudheden krijg je op dezelfde manier, dus als je verkouden raakt, doe je iets fout qua naleven van maatregelen.
Dat is niet gezegd.
Je kunt je netjes overal aan houden en de 1,5 meter in acht nemen, maar als een ander (met klachten) dat niet doet en bijvoorbeeld ineens achter je staat, ben je net zo goed de klos.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2020 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Nox schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:06:
[...]

Ik ben natuurlijk niet geheel een kluizenaar en zie ook familie en vrienden, allemaal overigens klachtenvrij. Maar zo'n allergietest is an sich niet een verkeerd plan om te doen. Thanks.
Misschien lichtelijk offtopic maar tegen seizoenssnotterigheden, droge of geirriteerde slijmvliezen omdat de verwarming weer aangaat of ronddwarreldende alergenen die klachten of beginnende ontstekingen kunnen veroorzaken werkt je neus spoelen met een zoutoplossing vaak wel aardig.
Je zou eens een zogenaamde Rhino horn kunnen proberen en daarmee spoelen in de ochtend en voor het slapen gaan.
Zo'n ding haal je bij de drogist of apotheek en daarmee heb je gelijk de juiste zout/water verhouding te pakken. Bij mij verhelpt het iig een groot gedeelte van de (allergie)klachten bij hooikoorts.
Voordat je met sprays aan de gang gaat zorgt spoelen iig voor wat schonere holtes en rustigere slijmvliezen.

Een allergietest is uiteraard wel handig om te weten waar de klachten vandaan komen maar sinds mijn KNO arts mij zo'n hoorn adviseerde heb ik daar zeker profijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 12:53

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Een update :

Ruim een week na startdatum: nog geen uitslag.....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Update : na 2 uur in de wacht bij de GGD de verbinding verbroken. Ruim 7 dagen na testen geen uitslag, ik ga de media inschakelen :-)

Nog een update : GGD gaat mij morgen terugbellen

[ Voor 16% gewijzigd door KatirZan op 13-10-2020 17:55 ]

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
.

[ Voor 184% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 15:40 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
.

[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 15:40 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 21:12

MetalPool

Boe!

Hey, meneertje Gommers geeft eindelijk toe dat het een politiek spel is. Goed bezig kerel!

Ik heb trouwens wat onderzoek gedaan bij het CBS. Gewoon is de maanden Augustus bekeken van overledenen in 2015,16,17,18,19 en 2020. Waarom tot Augustus vraag je je misschien af. De cijfers van CBS gaan blijkbaar nu tot augustus 2020. Nou prima, geen enkel probleem.

Mocht dit nou zo`n vreselijk killer virus zijn he zoals men je dat wil laten denken...kijk is naar deze cijfers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZbBo2dxPSSKGZmCWmeMRYeDT2UY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QcfZHg1btrx1O2bXpNxYs0Qk.png?f=fotoalbum_large

Ik heb even deze maanden gepakt want toen zaten we er nog middenin en vooral de media schreeuwde moord en brand!

Dit geeft mij nou niet echt het doemscenario beeld als dat ons even werd voorgeschoteld in Maart of wel?

Kijk begrijp me goed, toen deze ellende begon scheet ik ook in mijn broek. En als de maanden juni, juli en augustus van 2020 mij cijfers zouden aantonen van 50.000 doden per week.....doe mij 20 mondkapjes en het liefst een geheel pak!?

Maar geheel terugkijkend naar 2015 is er toch amper verschil in overledenen. En het maakt niet uit hoe deze mensen zijn overleden uiteraard. Er zou een enorme piek moeten zijn om zelfs een land in Lockdown te gooien toch lijkt mij?

[ Voor 88% gewijzigd door MetalPool op 13-10-2020 00:02 ]

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
michael3 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:12:
Ik las dit artikel.

Gaat over dat zelfs de WHO nu adviseert om geen lockdown meer te doen als hoofd maatregel, wegens economische aspecten en kennelijk ook omdat het naar wat nu blijkt onnodig is en onvoldoende helpt.

https://www.nzherald.co.n...MBCUNNRCHCBLCITIMKOYXLRU/

Video mogen wij in Nederland kennelijk niet bekijken.
Is me op de telefoon nog niet gelukt om te kunnen zien.
VPN us werkt niet.
Het is een serieuze krant daar: Wikipedia: The New Zealand Herald

Maar ik denk niet dat de titel echt klopt. Je kunt hier de originele bron bekijken, waar wordt gezegd dat het een herhaling is:

En de reden die wordt gegeven is dat lockdowns de mensen aan de onderkant veels te hard raken, een verdubbeling van armoede en ondervoeding van kinderen zijn hierbij voorbeelden.
KatirZan schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:49:
Update : na 2 uur in de wacht bij de GGD de verbinding verbroken. Ruim 7 dagen na testen geen uitslag, ik ga de media inschakelen :-)
Op honderdduizenden testen zullen er ongetwijfeld honderden kwijtraken. Hopelijk ben je inmiddels inderdaad volledig genezen ("woensdag klachtenvrij") en kun je gewoon weer door met je leven ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
MetalPool schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:41:
Hey, meneertje Gommers geeft eindelijk toe dat het een politiek spel is. Goed bezig kerel!

Ik heb trouwens wat onderzoek gedaan bij het CBS. Gewoon is de maanden Augustus bekeken van overledenen in 2015,16,17,18,19 en 2020. Waarom tot Augustus vraag je je misschien af. De cijfers van CBS gaan blijkbaar nu tot augustus 2020. Nou prima, geen enkel probleem.

Mocht dit nou zo`n vreselijk killer virus zijn he zoals men je dat wil laten denken...kijk is naar deze cijfers.

[Afbeelding]

Ik heb even deze maanden gepakt want toen zaten we er nog middenin en vooral de media schreeuwde moord en brand!

Dit geeft mij nou niet echt het doemscenario beeld als dat ons even werd voorgeschoteld in Maart of wel?

Kijk begrijp me goed, toen deze ellende begon scheet ik ook in mijn broek. En als de maanden juni, juli en augustus van 2020 mij cijfers zouden aantonen van 50.000 doden per week.....doe mij 20 mondkapjes en het liefst een geheel pak!?

Maar geheel terugkijkend naar 2015 is er toch amper verschil in overledenen. En het maakt niet uit hoe deze mensen zijn overleden uiteraard. Er zou een enorme piek moeten zijn om zelfs een land in Lockdown te gooien toch lijkt mij?
De lockdown/maatregelen is er juist om die piek te voorkomen. Moeten er eerst 40/50/60k mensen dood voordat het erg genoeg is?

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

50.000 doden per week zou op 2,5 miljoen per jaar uitkomen. Eerder ga jij je geen zorgen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

vuurtjih schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 00:08:
[...]

De lockdown/maatregelen is er juist om die piek te voorkomen. Moeten er eerst 40/50/60k mensen dood voordat het erg genoeg is?
Maar waarom brengt het WHO nu dan naar buiten dat iedereen moet afstappen van Lockdowns?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

downtime schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 00:12:
[...]

50.000 doden per week zou op 2,5 miljoen per jaar uitkomen. Eerder ga jij je geen zorgen maken?
Nou overdreven uitgedrukt dan. Zeg 10k dan. Die hysterie is toch totaal overtrokken als je dit ziet? Er zit totaal geen verschil in die cijfers!!!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

MetalPool schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 00:13:
[...]

Nou overdreven uitgedrukt dan. Zeg 10k dan. Die hysterie is toch totaal overtrokken als je dit ziet? Er zit totaal geen verschil in die cijfers!!!
Kijk hier even. Dan zie je dat de piek in week 14 zit. Veel eerder dan de periode waar jij naar kijkt. Dan zie je toch dat de sterfte minstens 50% hoger dan normaal is.

Daarnaast, en het is al duizend keer gezegd, was de lockdown bedoeld om overbelasting van de IC's en de zorg in het algemeen te voorkomen.

[ Voor 12% gewijzigd door downtime op 13-10-2020 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

downtime schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 00:19:
[...]

Kijk hier even. Dan zie je dat de piek in week 14 zit. Veel eerder dan de periode waar jij naar kijkt. Dan zie je toch dat de sterfte minstens 50% hoger dan normaal is.

Daarnaast, en het is al duizend keer gezegd, was de lockdown bedoeld om overbelasting van de IC's en de zorg in het algemeen te voorkomen.
Oke dus we hebben 1 piek in overledenen gehad van 6699 meer doden in 1 maand op een half jaar. De rest van de maanden is gelijk gebleven aan alle afgelopen jaren. Dat is absoluut geen 50% hoger dan normaal. Nu beweer jij dat komt door de lockdown. Maar het WHO geeft nu het dwingende advies om nooit meer een lockdown te hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

MetalPool schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 00:30:
[...]

Oke dus we hebben 1 piek in overledenen gehad van 6699 meer doden in 1 maand op een half jaar. De rest van de maanden is gelijk gebleven aan alle afgelopen jaren. Dat is absoluut geen 50% hoger dan normaal. Nu beweer jij dat komt door de lockdown. Maar het WHO geeft nu het dwingende advies om nooit meer een lockdown te hanteren.
Dat er misschien ook lichtere middelen zijn dan een volledige lockdown, die hetzelfde kunnen opleveren, betekent niet dat een lockdown geen resultaat oplevert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

downtime schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 00:45:
[...]

Dat er misschien ook lichtere middelen zijn dan een volledige lockdown, die hetzelfde kunnen opleveren, betekent niet dat een lockdown geen resultaat oplevert.
Nou blijf jij lekker in je angstbubbel leven vriend en neem nog een kapje. Neem ik een biertje! Fijne avond |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MetalPool schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 00:12:
Maar waarom brengt het WHO nu dan naar buiten dat iedereen moet afstappen van Lockdowns?
Dat zeggen ze niet. De WHO heeft altijd al een genuanceerdere visie gehad over lockdowns, maar de pers maakt er weer wat anders van voor de goedgelovigen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:27

Amphiebietje

In de blubber

MetalPool schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 00:49:
[...]

Nou blijf jij lekker in je angstbubbel leven vriend en neem nog een kapje. Neem ik een biertje! Fijne avond |:(
Zolang je geen vrienden uitnodigt, is dat volledig acceptabel. Mocht dat echter inclusief vrienden zijn, dan hoop ik dat je je realiseert dat je daarmee de kans verhoogt dat de IC overbelast raakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

downtime schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 00:12:
[...]

2,5 a 3 miljoen doden per jaar door alcohol..
Laat jij nu je biertje staan, of maak jij je geen zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:33:
[...]

2,5 a 3 miljoen doden per jaar door alcohol..
Laat jij nu je biertje staan, of maak jij je geen zorgen?
In Nederland? En weet de regering dat al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

downtime schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:54:
[...]

In Nederland? En weet de regering dat al?
We hebben het hier over wereldwijd, toch?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2020 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:10:
[...]

We hebben het hier over wereldwijd, toch?
Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:26
MetalPool schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 00:12:
[...]

Je moet het artikel wel lezen he?
"The only time we believe a lockdown in justified is to buy you time to reorganise, regroup, rebalance your resources; protect your health workers who are exhausted," Dr Nabarro said.
Ook zegt hij:
"We in the World Health Organization do not advocate lockdowns as the primary means of control of this virus."
Hoe jij dat vertaalt naar 'De WHO zegt dat iedereen moet afstappen van Lockdowns' is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

[Afbeelding]

Wat heb je nu zitten uitrekenen man, de zomerperiode was (bijna) iedereen van mening dat we het overwonnen hadden.

Bijna alle regels waren afgeschaald en besmettingen lagen super laag. Waarom zit dan je dan naar de oversterfte te gluren in die periode?

Of zat jij toen nog met je vingers in je oren lalalalla te roepen na de eerste golf en zat je de kranten van April te lezen?

Dat jij van mening bent dat dit aantoont dat het maar een griepje is. Verwijs ik je met liefde door naar de laatste Lubach op Zondag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

MetalPool schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 00:49:
[...]

We hadden een lockdown en allerlei beperkingen, anders was die piek ontzettend veel hoger geweest met heel veel meer doden in Nederland. Juist de lockdown heeft dat voorkomen.

Intussen hebben de meeste tweakers hier geen angst maar is men bereid om maatregelen te nemen om andere mensen te beschermen.

Het lijkt er juist op dat jij degene bent die angst heeft, namelijk voor de maatregelen. Zo erg zelfs dat je koste wat kost probeert de waarheid zo te verdraaien dat die zodanig verandert dat er ineens geen maatregelen meer nodig zouden zijn in jouw realiteit.

Zelf vind ik die maatregelen ook kut, en ik kijk niet bepaald uit naar dat we straks wéér alleen maar thuis mogen zitten. En naar dat de samenleving nog verder ontwricht wordt met alle stress en onrust als gevolg, inclusief onzekerheid ook over mijn eigen financiële situatie enzovoorts. Maar dat maakt mij niet zo angstig dat ik blind word voor de realiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-09 22:30
KatirZan schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:02:
Een update :

Ruim een week na startdatum: nog geen uitslag.....
Heb niet terug gelezen, maar heb je al gekeken of je uitslag online wel beschikbaar is?

Ik werd ook niet gebeld, maar kon mijn uitslag online wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

https://www.nu.nl/coronav...-zeer-ernstig-dreigt.html

Als dit klopt dan gaan we weer hetzelfde probleem zien: "te overwegen maatregelen". Probleem hiermee is dat het weer allemaal vrijblijvend-achtig is terwijl er harde duidelijkheid nodig is. Alles is doordrenkt van twijfel en besluiteloosheid.

Net als de "signaalwaardes" waar men het telkens over heeft. Leuk dat we ze hebben, maar toen ze werden overschreden gebeurde er niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

En zie hier....

Het verschil tussen de Ierse routekaart en de Nederlandse.

Bron Ierland: Het Parool
https://www.parool.nl/ned...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Bron Nederland: De Volkskrant
https://www.volkskrant.nl...oronamaatregelen_1310.pdf

Lekker duidelijk ook weer die NL versie. 8)7

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

albino71 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:20:
En zie hier....

Ik zie wel bij welke versie er afgehaakt wordt na een halve regel lezen iig.

Vind de Nederlandse versie echt het toppunt van burocratie. :X

Indien 5 mensen, edoch verhinderd door blabla dan mogelijk zullen we overwegen om dit te doen... :F

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 13-10-2020 13:31 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

albino71 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:20:
En zie hier....

Ja echt, precies dit!

Ook mooi dat we volgens de Nederlandse nu al ruim 3x over de zeer ernstige norm heen zijn (850>250) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Laatst online: 18-09 20:28

gws24

Thinking is hard!

YakuzA schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:28:
[...]

Ik zie wel bij welke versie er afgehaakt wordt na een halve regel lezen iig.

Vind de Nederlandse versie echt het toppunt van burocratie. :X

Indien 5 mensen, edoch verhinderd door blabla dan mogelijk zullen we overwegen om dit te doen... :F
Mag hopen dat deze versie voor bestuurders is en dat er voor de gewone burger nog een normale versie komt. * gws24 duimt maar houd zijn hart vast

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
[...]

Vertel dat tegen mijn zoontje van 1,5. Hij mag dan wel niet zo goed zijn in het krijgen en doorgeven van COVID-19, maar hij is echt een ster in het krijgen en doorgeven van een verkoudheidje..

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17-09 22:30
Super frustrerend dit.

Mn dochter is eind deze maand jarig.
En mijn vrouw blijft maar mensen uitnodigen, terwijl je gewoon weet wat er vanavond aangekondigd gaat worden.

We hebben nu op de verjaardag zelf een groep van 7 volwassenen (zonder wijzelf) + kinderen.
En de dag ervoor twee groepen van 4volwassenen (weer zonder ons) met kinderen

En de dag daarvoor 3 vriendinnen + kids (dus dat is de enige dag die wel aan de huidige regels voldoet)

En dan ben ik die lul die het er niet mee eens is en alles verpest. :o

[ Voor 7% gewijzigd door FRANQ op 13-10-2020 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

FRANQ schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:23:
[...]

Heb niet terug gelezen, maar heb je al gekeken of je uitslag online wel beschikbaar is?

Ik werd ook niet gebeld, maar kon mijn uitslag online wel zien.
Helaas ben ik nog steeds niet gebeld, ook online geen uitslag in te zien. Ik denk dat ik onder de 0,5% val wiens test in de vergetelheid geraakt is. Volledig klachtenvrij trouwens en ondertussen ook gewoon weer in de buitenwereld te vinden. Al moet ik zeggen dat met de huidige stand van alle nieuwe besmettingen ik blij ben dat thuiswerken een goeie optie is.

Daarnaast het zijn van een sociale aardappel is ook een goed gegeven in deze tijd :+

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:03
FRANQ schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:01:
Super frustrerend dit.

En mijn vrouw blijft maar mensen uitnodigen, terwijl je gewoon weet wat er vanavond aangekondigd gaat worden.

[...]

Wow, dat kan eigenlijk echt niet. Dat is helaas wel beetje het gedrag dat ons nu weer in deze situatue heeft gebracht.

Hopelijk kun je je vrouw nog overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TheFes schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:57:
[...]

Vertel dat tegen mijn zoontje van 1,5. Hij mag dan wel niet zo goed zijn in het krijgen en doorgeven van COVID-19, maar hij is echt een ster in het krijgen en doorgeven van een verkoudheidje..
offtopic:
Zoontje van @TheFes: Je mag niet meer andere kindjes likken :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:22
FRANQ schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:01:
Super frustrerend dit.

We hebben nu op de verjaardag zelf een groep van 7 volwassenen (zonder wijzelf) + kinderen.
En de dag ervoor twee groepen van 4volwassenen (weer zonder ons) met kinderen

En de dag daarvoor 3 vriendinnen + kids (dus dat is de enige dag die wel aan de huidige regels voldoet)

hopelijk zijn de regels vanavond wat dat betreft wel duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_2fTMiPpX0tanhl_X-4f7EV-Ye8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D86AWTZF8Nrvaf5r9JJjlZd8.jpg?f=fotoalbum_large

Spreekt de laatste alinea zich niet tegen of kan iemand dit mij uitleggen?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Begrijp ik nu dat sporten voor volwassenen toch niet aan banden wordt gelegd (buiten 1,5 meter afhalen)? Of heb ik dat gemist?

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

racoon schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:18:
[Afbeelding]

Spreekt de laatste alinea zich niet tegen of kan iemand dit mij uitleggen?
In de persconferentie ging het over 4 mensen max buiten uit verschillende huishoudens. Ik denk dat teletekst dat verkeerd heeft.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

miicker schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:31:
Begrijp ik nu dat sporten voor volwassenen toch niet aan banden wordt gelegd (buiten 1,5 meter afhalen)? Of heb ik dat gemist?
Ja, dat heb je gemist :P . Voor volwassenen worden alle competities stilgelegd (behalve topsport) en mag er max met 4 mensen gesport worden als je 1,5m afstand kan houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
De opkomende verplichting is het resultaat van de vele mensen die niet hun verantwoordelijkheid namen. Want we weten het zelf wel beter.

Overheid — Naar mijn mening veel te slappe maatregelen tot dit punt. Nu keurig aangepakt met een ander pakket en directe maatregelen.
De gemiddelde Nederlander die denkt het altijd wel beter te weten. Want het was de vorige weken giga-druk op de wegen.

De welbekende vervelende koppigheid nekt ons gewoon.

Wat een triestheid.

[ Voor 10% gewijzigd door MoldyInko op 13-10-2020 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
gws24 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:34:
[...]

Ja, dat heb je gemist :P . Voor volwassenen worden alle competities stilgelegd (behalve topsport) en mag er max met 4 mensen gesport worden als je 1,5m afstand kan houden.
Thanks, ik begon iets later met kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-09 15:58
MoldyInko schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:35:
De verplichting is het resultaat van de vele mensen die niet hun verantwoordelijkheid namen. Want we weten het zelf wel beter.

Overheid — Naar mijn mening veel te slappe maatregelen tot dit punt.
De gemiddelde Nederlander die denkt het altijd wel beter te weten. Want het was de vorige weken giga-druk op de wegen.

De welbekende vervelende koppigheid nekt ons gewoon.

Wat een triestheid.
Wat een triestheid dat de werkgevers blijkbaar nauwelijks werknemers thuis laten werken.
Bovendien werkt een deel van werknemers (al dan niet verplicht) met verkoudheidsklachten nog gewoon door. Hiervan is onder meer de horeca nu het slachtoffer.

[ Voor 0% gewijzigd door JoStad op 13-10-2020 19:42 . Reden: textueel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:00
JoStad schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:40:
[...]

Wat een triestheid dat de werkgevers blijkbaar nauwelijks werknemers thuis laten werken.
Bovendien werkt een deel van werknemers (al dan niet verplicht) met verkoudheidsklachten nog gewoon door. Hiervan is onder meer de horeca nu het slachtoffer.
Mijn vrouw werkt in de zorg. Haar collega was ziek, heeft zich getest blijkt negatief te zijn. Haar werkgever heeft gezegd dat als zijn mensen negatief getest zijn, de uren dat degene in quarantaine hebben gezeten, van hun eigen uren af gaan. Daarnaast geen koorts gewoon komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Signs schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:22:
[...]
Mijn vrouw werkt in de zorg. Haar collega was ziek, heeft zich getest blijkt negatief te zijn. Haar werkgever heeft gezegd dat als zijn mensen negatief getest zijn, de uren dat degene in quarantaine hebben gezeten, van hun eigen uren af gaan. Daarnaast geen koorts gewoon komen.
Klinkt niet als een werkgever waar je graag bij vertoeft.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 09:13
[...]

Dit moet ze bij vakbond navragen, hier is nl eea over gezegd.
En alvast sollicitatiebrieven schrijven om daar zo snel mogelij kweg te zijn.
Of gewoon dit hele bericht waarin wg dit aankondigd aan de vakbond doorgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:41
gws24 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:34:
[...]

Belachelijk! We mogen zelfs niet eens meer trainen (voetbal). :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 11:59
https://www.rijksoverheid...agelijks-leven/bruiloften

Zou dit nog gelden of is dit gewoon niet bijgewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]

Met symptomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 08:39
chim0 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 05:25:
[...]

Belachelijk! We mogen zelfs niet eens meer trainen (voetbal). :(
Belachelijk! We mogen zelfs niet eens meer, in een ernstige fase van een globale pandemie, dichtbij elkaar zijn en het virus doorgeven. :(

FTFY

Deze regels zijn er niet voor niks. Dat je even niet kan trainen in een groep (je kan prima individueel je conditie op peil houden) weegt absoluut niet op tegen de negatieve gevolgen. Doordat teveel mensen (en werkgevers) de randjes opzoeken en zich vooral bezighouden met hun eigen kleine wereldje zijn we hier nu aanbeland.

Een vriendin van ons is ook juist vorige week weer naar het werk gemoeten. Heeft al die tijd prima thuis kunnen werken maar de werkgever vond het welletjes. Schoonbroer heeft in de eerste golf twee weken thuisgewerkt. Was "niet te doen" volgens werkgever omdat er dan meer gebeld moest worden en een prive PC gebruikt moest worden om met remote desktop in te loggen dus hoppa, weer allemaal naar kantoor. Vraag me af of dit soort werkgevers nu wel iets gaan doen of het "dringend advies" weer net zo makkelijk naast zich neerleggen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Geen idee. Ik vind het sowieso vaag. Gister stond eerst dit als routekaart er op:
Afbeeldingslocatie: https://media.dumpert.nl/foto/9844d422_routekaart.jpg.jpg

Daar staat dus dat het nu maximaal 4 personen mogen zijn. Maar nu staat er (met dezelfde datum van publicatie) dit:
https://www.rijksoverheid...19/routekaart-publiek.pdf

Dus 30 personen. Ook bij een complete lockdown staat 30 personen, maar dan staat er wel een streep door het plaatje alsof het niet mag.. Zal wel een fout zijn of zo |:( Verder is er nog meer veranderd. Zo stond er eerst bij "er op uit" bij lockdown: 4 personen, nu staat er: 2 personen (inclusief jezelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 11:59
miicker schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:22:
[...]

Geen idee. Ik vind het sowieso vaag. Gister stond eerst dit als routekaart er op:
[Afbeelding]

Daar staat dus dat het nu maximaal 4 personen mogen zijn. Maar nu staat er (met dezelfde datum van publicatie) dit:
https://www.rijksoverheid...19/routekaart-publiek.pdf

Dus 30 personen. Ook bij een complete lockdown staat 30 personen, maar dan staat er wel een streep door het plaatje alsof het niet mag.. Zal wel een fout zijn of zo |:( Verder is er nog meer veranderd. Zo stond er eerst bij "er op uit" bij lockdown: 4 personen, nu staat er: 2 personen (inclusief jezelf).
Ik ga er nu van uit dat er 30 man op een huwelijkscermonie mogen komen, met uiteraard gepaste afstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 21:22:
[...]

Geen enkel probleem.
Ik droeg al sinds juli een mondkapje in de sportschool.
0 verschil in capaciteit van zuurstof.
Dan zal je vast niet echt sporten, maar meer een beetje doen alsof.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

TommyGun schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:54:
[...]

Of niet het juiste mondkapje....

Sporten houdt hier ook op...jammer, we gingen zo goed in de competitie, maar het is niet anders

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 23:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tassadar32 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:18:

Een vriendin van ons is ook juist vorige week weer naar het werk gemoeten. Heeft al die tijd prima thuis kunnen werken maar de werkgever vond het welletjes. Schoonbroer heeft in de eerste golf twee weken thuisgewerkt. Was "niet te doen" volgens werkgever omdat er dan meer gebeld moest worden en een prive PC gebruikt moest worden om met remote desktop in te loggen dus hoppa, weer allemaal naar kantoor. Vraag me af of dit soort werkgevers nu wel iets gaan doen of het "dringend advies" weer net zo makkelijk naast zich neerleggen.
Dit jaar zie je wel hoe groot de tweedelig is tussen 'ouderwets' en 'modern', natuurlijk kan niet elk beroep zomaar thuis gedaan worden. De controlfreaks die het idee hebben dat mensen thuis totaal niet productief zijn, gemis van 'controle' van het personeel, ik merk het zelf nog steeds dat er flinke tweedelig is in de mindset van mensen op het werk (buiten de reguliere complot groepjes). Maar niet alleen bestuurniveau, ook genoeg werknemers die de discipline missen om thuis te kunnen werken, netflix gaan kijken of andere dingen blijven doen.

Ze hadden voor zulke bedrijven gewoon boetes moeten toevoegen, zegmaar niveau brand/inbraakveiligheid controles. Je corona regels op kantoor niet op orde? Toch corona op kantoor? Hoppa, leuke boete voor jou.

En dat is ook beetje het probleem, stel dat jij als werkgever iedereen eist op kantoor te zijn, maar niemand krijgt corona, er gaat niets mis, wat is dan in de basis precies het probleem? En dan kom je op niveau Stint, het is pas een probleem als het fout gaat.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 13:06
Hoe zit het nu met groepslessen in de sportschool zoals Bodycombat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TommyGun schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:54:
[...]

Waar slaat dit nou weer op? :?
Sollicitatie naar domste comment ooit?
KatirZan schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:58:
[...]

Of niet het juiste mondkapje....
Ik droeg zo'n kapje die de Formule 1 coureurs ook dragen. Is elastisch en sluit redelijk strak af.

Kan wat warm worden, maar problemen met ademhalen? Nee, echt niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:28:
[...]

Waar slaat dit nou weer op? :?
Sollicitatie naar domste comment ooit?

[...]
Met een hartslag van 180 bpm ga je het echt niet redden met een kapje. En zulke pieken haal ik regelmatig. Zelfs boven 60/70% inspanning lijkt het me al niks.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 08:39
TommyGun schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:29:
[...]

Met een hartslag van 180 bpm ga je het echt niet redden met een kapje. En zulke pieken haal ik regelmatig. Zelfs boven 60/70% inspanning lijkt het me al niks.
Hangt er helemaal vanaf waar de beperking in je zuurstofsysteem zit. Ken een jongen die bij ons op de sportschool al jaren traint met een speciaal masker om zuurstofarm te kunnen trainen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Laatst online: 09:00
Ja met symptomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

Bloodclot

Jawier!

wat is definitie van bijeenkomst? (max 30 binnen)

Hypothetisch:
Als ik een bijeenkomst (praten over de onderwerp-x) ga organiseren hier thuis met 20 man, dan mag dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Is daar nog geen meldpunt voor? Dit soort werkgevers zijn echt een flink deel van de oorzaak van al deze shit :{

Pagina: 1 ... 92 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?