Maar het lijkt er soms wel op dat mensen daarna de keuken kort en klein slaan en als het daarna nog niet went de vrouw maar het ziekenhuis in slaan.Kenny_026 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:14:
Als mijn vrouw om de twee maanden de inrichting van de keukenkastjes veranderd wen ik er gewoon nooit aan.
Er spelen daar 2 dingen:Kenny_026 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:14:
Is wellicht een stom voorbeeld maar de situatie van grapperhaus wordt ook zo veroordeeld. Ik was op hetzelfde moment als hem op een bruiloft. Van tevoren komen alle dingen voorbij van, ik kus niet, ik hou afstand, ik schud geen handen, als het druk is gaan we gewoon.... yeah right! En dat terwijl we zelfs een sneeuwschuiver ingepakt hadden om de cadeautjes te overhandigen.
Als minister moet je roomser dan de paus zijn. Jezelf plaatsen in een situatie waarin het mis kan gaan is al minder handig.
Maar ook gewoon complimenten dat jullie je best hebben gedaan, meer kunnen we toch niet vragen?
Maar daar begint het meteen te schuren, mijn netwerk houd ik nog steeds klein. Niet 1 mega verjaardag, maar wat spreiden en een locatie kiezen die kan etc. etc. Dus gewoon een beetje nadenken, een beetje schuiven en een beetje 'laten'.
Daar tegenover staat echter een groep die dat dus niet (meer) doet.
En dan komen er rijen met argumenten over hoe onduidelijk het allemaal is, het verandert continu, hoe zit het nou?
En dan blijkt dat de eerste & belangrijkste regel, die al continu geld, die op elke deur staat, die op elke lijstje staat, "1,5m afstand houden", al niet meer wordt 'getolereerd'.
Wat moet ik dan nog?
Mijn zoontje is 4, dus ik weet de regels voor hem, wijzigingen krijg ik via school. Geen enkele moeite om dat te volgen.
Wat een middelbare scholier moet doen? Geen idee, boeit ook niet, want het is niet relevant voor mij. Onduidelijk? Nee hoor.
Dus ik doe nu maar een mondkapje op, verklein mijn netwerk weer iets en hoop dat een vaccin er snel komt. Maar ondertussen word ik er wel dwars van. Leuk Jesse Klaver, 10k geven aan een 18-jarige, mag ik dan de rekening voor de 2de golf meesturen? Ik denk dat er dan weinig overblijft.
Dus ik ben erg benieuwd wat de 'fall out' van dit gedrag gaat zijn. Moet ik een student of starter nog helpen met zijn studieschuld of koopwoning? Of is het dan ineens allemaal heel onduidelijk, is er geen bewijs en zijn het toch alleen maar de jongeren? Het stukje 'samen'leving brokkelt bij mij wel af.