Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.518 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:04

Sorcerer8472

Mens sana?

MikeyMan schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:35:
Met klachten op dezelfde dag vind ik het nog enigszins een andere discussie misschien. 90% van de tests zijn nog negatief naar het zich laat aanzien. Maar bevestigde besmettingen? Je blijft maar lekker thuis.

Echt de suggestie om besmette mensen maar de stemlokalen te halen is vragen om nog veel grotere problemen.

Vind het overigens in algemene zin ridicuul dat er niet via DigiD gestemd kan worden, maar dat is weer een andere discussie.
Het probleem is dat je de drempel om te stemmen niet moet vergroten. Dus op de locatie zelf er alles aan doen om besmettingen te voorkomen.

En zoals ik al zei, wil je het écht goed doen, zorg dan voor een speciale regeling voor mensen met klachten die bij elk stembureau uitgevoerd kan worden.

En tuurlijk, ben je daags van tevoren positief getest, geef dan een volmacht, blijf in quarantaine, en voorkom dat je mensen besmet. Echter kun je wegens omstandigheden aan niemand die volmacht geven, dan moet je toch echt zelf kunnen gaan.

Via DigId is trouwens ook een ding omdat je dan in theorie gedwongen kunt worden door iemand anders. Kan natuurlijk ook met een volmacht maar goed...
Je zult sowieso ergens een grens moeten trekken. Nu is het relatief onschuldig corona... Maar wat doe je bij andere A ziektes? Ook maar lekker laten lopen?
Geen whataboutism he :p
Als daar sprake van zou zijn dan zou heel NL er heel anders bij liggen nu en dan zou het wel andere koek zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Sorcerer8472 op 05-10-2020 22:45 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Sorcerer8472 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:44:
[...]

<> Kan natuurlijk ook met een volmacht maar goed...

<>
offtopic:
maar dat is via inkt en vingerafdrukken en handschrift nog wel te herleiden en dat is gebeurd dacht ik om fraude te bewijzen (bij de volmachten - niet de stembiljetten) - bij DigID heb je die mogelijkheden helemaal niet. Ideaal dus voor mensen en partijen die de democratie willen ondermijnen zoals rondom al genoeg gebeurd maar dat is een ander topic

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:31

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik snap het gevoel van rechtvaardigheid. Maar is individueel stemrecht belangrijker dan de publieke gezondheid? Je kunt dat m.i. niet zomaar zonder beperking stellen. Met een R van 1,3 vinden we het wel kunnen? Met een R van 2 ook nog? Of 8?

Geen enkel recht is onbegrensd. We lopen al enorm achter de feiten aan, dan ga je niet nog ff 150.000 besmettelijken het stemlokaal in sturen.

Je regelt maar lekker een volmacht en anders volgende keer beter. Als het regent is half Nederland te beroerd om überhaupt de deur uit te gaan, maar tijdens een pandemie moet iedereen maar hoestend en proestend gaan stemmen...

[ Voor 28% gewijzigd door MikeyMan op 05-10-2020 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

MikeyMan schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 22:54:
Ik snap het gevoel van rechtvaardigheid. Maar is stemrecht belangrijker dan iemands gezondheid? <>
kort ; JA!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Los van een aantal lokale verkiezingen duurt het gelukkig nog even voordat we landelijke verkiezingen hebben. Echter, het stemrecht is een zeer groot goed. Het is een soort recursief uitvergroot zelfbeschikkingsrecht. Dat kun je niet zomaar afnemen. Daar moeten extreem goede redenen voor zijn en die zijn bij covid niet groot genoeg. In het ergste geval moeten er op andere plekken strengere maatregelen worden genomen zodat het stemmen door kan gaan.

Overigens denk ik dat het wel meevalt. In de rij staan op 1,5 meter, verplicht gezichtsmasker, medisch materieel voor medewerkers, en besmettingskans zou vrij klein moeten zijn omdat je altijd afstand houdt en de tijd dat je binnen bent zeer beperkt. Aanrakingen kunnen ook beperkt worden. Wegwerppotloden gebruiken. Minder contact dan in de supermarkt.

Covid-19 is niet zo besmettelijk als de mazelen bijvoorbeeld.

Echter waar we ook voor moeten uitkijken is dat een laksheid niet leidt tot dat kwetsbare groepen niet meer durven stemmen, dat is weer een ander probleem wat je mogelijk kunt veroorzaken. Dus er moet wel echt heel serieus worden gekeken naar hoe we dit oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Stemmen heeft minder contact momenten dan pinnen bij de doe het zelf kassa. Als het goed gebeurd zijn er namelijk geen (huid-op-huid) met wat handschoentjes en plexiglas is het net zo veilig als een pakje sigaretten kopen bij de AH.
Ik zal eens contact opnemen met mijn gemeente om mij aan te melden als vrijwilliger.

edit: zou je het helemaal over de top willen krijgen dan zet je het stemlokaal vanaf de commissie gewoon op overdruk, is ook niet zo moeilijk te doen met een forse diesel blazer.

[ Voor 22% gewijzigd door franssie op 05-10-2020 23:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Zet een leuke partytent neer voor de deur van het stemlokaal en rits daar 2 zijkanten af, tentverhuur ligt toch op zijn gat en dan kan iedereen overdekt in de buitenlucht stemmen. Een gemiddelde gymzaal met wat plexiglas schermpjes en buiten wachten hoeft toch ook niet zo'n probleem te zijn?
Contact tijdens stemmen is sowieso minimaal.
In andere tijden kunnen bedlegerige of zieke mensen toch ook via een volmacht stemmen?

[ Voor 18% gewijzigd door PalingDrone op 06-10-2020 05:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Ik deel de mening over het belang van stemmen... echter denk ik dat het gemak waarmee dit proces corona-proof gemaakt kan worden overschat wordt.

Om te beginnen zijn er rond het stembureau diverse contactmomenten waarbij dingen overgedragen worden. Oproepkaarten, indentificatiemiddelen, stembiljetten...

dan een praktisch probleem: met een masker op is het identificieren van de stemmer niet mogelijk; en dat is een van de primaire taken van het stembureau. Dat vereist dat de stemmer zijn masker af moet zetten, en weer op daarna. En dus zijn masker zal aanraken. En daarna diverse zaken in het stembureau.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 05:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Ja, heb het idee dat ie strak onder de pillen staat, dan haal je wel even een weekendje door zeg maar. Hoop voor hem dat hij luistert naar zijn lichaam, koorts is er met een reden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Laatst online: 18-09 05:59
Inderdaad, als hij het daadwerkelijk heeft. Maar het lijkt mij dat ze het wel anders zouden timen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 21:17
THxZ0NE schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 07:46:
Inderdaad, als hij het daadwerkelijk heeft. Maar het lijkt mij dat ze het wel anders zouden timen.
Is een dubbelganger haha. Nee maar ik zie het als politiek, (hoe kan hij nu al weer beter zijn en wij 2 week er mee zitten) Ook een kans voor hem om zijn achterban die het niet (COVID-19) geloven allemaal achter zich te krijgen, ik vind een 'timing' wat dat aangaat wel een goed moment nu.
Ik suggereer maar even iets, maar wel weer frappant allemaal.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:50
NEE!
Je kan een volmacht uitgeven, dus dat is dan een win-win situatie. Je hebt niet het recht om tijdens een dodelijke pandemie andere mensen te besmetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Adlermann schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:05:
[...]

NEE!
Je kan een volmacht uitgeven, dus dat is dan een win-win situatie. Je hebt niet het recht om tijdens een dodelijke pandemie andere mensen te besmetten.
Dan moet je wel iemand kunnen vinden die je ermee kunt vertrouwen dat-ie die volmacht ook daadwerkelijk gaat gebruiken zoals jij wilt. Ik zou niet weten wie buiten mijn huishouden dat zou moeten zijn.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 15:31

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bananenplant schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:41:
[...]

Dan moet je wel iemand kunnen vinden die je ermee kunt vertrouwen dat-ie die volmacht ook daadwerkelijk gaat gebruiken zoals jij wilt. Ik zou niet weten wie buiten mijn huishouden dat zou moeten zijn.
Geen vrienden? Geen familie? Collega die sowieso al hetzelfde zou stemmen?

[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 06-10-2020 20:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:23

codex

Geen OpenAI agent :)

Omdat ik soms toch even de deur uit wil en altijd bezig ben met eventuele risico's die komen bij de plaats die ik bezoek, heb ik een overzicht geknutseld in Excel van heel Nederland met een "1 besmetting op aantal inwoners" vergelijking. Voor mij persoonlijk is het een stuk duidelijker dan een visual met een kaart van Nederland, misschien is het voor een ander minder bruikbaar. Anyway, hierbij de link

Wellicht vind iemand het handig. De besmettingen zijn te vernieuwen, er wordt gekeken naar een periode van 7 en 14 dagen terug. De inwonersaantallen zijn statisch, vond het niet zo interessant om dat te vernieuwen.

[ Voor 14% gewijzigd door codex op 06-10-2020 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
MikeyMan schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:45:
[...]

Geen vrienden? Geen familie? Collega die sowieso al hetzelfde zou stemmen?
Niet die in dezelfde kieskring wonen.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:28
De moeder van een collega is positief getest geworden. Waarop de collega zich ook liet testen en ook positief was.

Deze besmetting zou waarschijnlijk op een donderdag plaats hebben gevonden.

Nu wordt er gezegd dat er voor ons geen risico is, aangezien een persoon niemand kan besmetten in de eerste 3 dagen.

Is dit correct?

En hoe kunnen ze de dag van besmetting zo herleiden. Als er een incubatietijd is van 2-10 dagen, dan zou besmetting toch al veel eerder ontstaan kunnen zijn.

(ps nav dit voorval is er bij ons nu ook een mondkapjesplicht ingesteld)

[ Voor 7% gewijzigd door NeutraleTeun op 07-10-2020 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het is uiteindelijk gewoon statistiek. Dus de kans op een besmetting in de eerste 3 dagen is heel klein, aan de andere kant is natuurlijk de vraag hoe de besmetting heeft plaatsgevonden. We desinfecteren niet voor niets de halve wereld, dus de bron van de moeder van de collega kan ook de collega zelf zijn geweest of een derde die zowel de collega als de moeder van de collega heeft aangestoken.

Hoe zeker weten we dat soort dingen?
We hebben 50.000 besmettingen per week, we hebben best wel een idee ondertussen waar het misging en dan kun je kiezen tussen:

Ik heb een dag gewerkt, afstand gehouden en mijn handen regelmatig gewassen
Ik heb een dag met de familie gegeten, geknuffeld, gezoend en heb nergens opgelet.

Dan weet je wel met vrij veel zekerheid wanneer het was ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
NeutraleTeun schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 07:40:
Nu wordt er gezegd dat er voor ons geen risico is, aangezien een persoon niemand kan besmetten in de eerste 3 dagen.

Is dit correct?
Nee, het is sowieso niet volledig correct. Zelfs mensen die asymptomatisch zijn kunnen mensen besmetten. Dat er 0 risico is geloof ik dus niet. Wat wel plausibel is, is dat het risico niet erg hoog is, maar ik zou sowieso de komende dagen wat voorzichtiger zijn, en extra op symptomen letten, en direct laten testen als je milde symptomen krijgt.

Wie zegt er overigens dat er geen risico is? De werkgever, of de GGD? De eerste zou ik in dit soort gevallen niet op zijn woord geloven, de GGD iets meer, maar dan nog is het ook verstandig om zelf waakzaam te blijven.

[ Voor 15% gewijzigd door Woy op 07-10-2020 09:32 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Gisteren ineens een rauwe keel en een loopneus.
Vandaag nog steeds beide.
Toch maar een test gaan halen.
We komen nauwelijks buiten behalve als we echt moeten en dan zo kort mogelijk.
Tuurlijk, een wandelingetje en een geocache etc.

Eergisteren wel bij mijn ouders geweest op afstand met alle deuren en ramen open. Maar goed. Zou wat zijn. Al die tijd binnen en dan toch het op lopen.

Wat me trouwens wel op valt is dat ineens de helft van de mensen toch een mondkapje zijn gaan dragen. Bij de basisschool, bij het zwemmen, etc.

Hahahaha, die zijn echt niet goed. Of ik vanuit fokking Spijkenisse even naar Terneuzen wil rijden. Dat is 1,5 a 2 uur rijden. En dan ook pas vrijdag terecht kunnen.

[ Voor 13% gewijzigd door Arunia op 07-10-2020 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Arunia schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 09:36:
Gisteren ineens een rauwe keel en een loopneus.
Vandaag nog steeds beide.
Toch maar een test gaan halen.
Het is ook de tijd van het jaar (koudere dagen, eerder donker etc), ik zou niet meteen van het ergste uitgaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@FabianGTI Dat is ook zo, maar vaak is het toch better safe than sorry.
Ben ook eergisteren bij mijn ouders geweest e.d.
Mijn eerste gedachte is ook dat er niks is, dat heb ik met elke scheet wel gehad, maar buiten bovenstaande is het beter om toch even te gaan.
Examen de 19e, mijn vrouw naar werk om iemand in te werken, dochter naar school (welke nergens last van heeft overigens), dochter zwemmen enzovoorts.

Ben er niet van om meteen maar te gaan springen, maar met dit kun je dat beter wel even zeker weten.
Ik ben iemand die weigert zich overal druk om te maken. Dat blijf ik ook wel doen. Maar kom wel buiten en soms ergens binnen.

Mijn ouders kwamen ook 10 dagen daarvoor uit Frankrijk, naar eigen zeggen op afstand en niet wezen shoppen, maar ook die zijn dan weer bij kennissen geweest. Die ouwetjes van tegenwoordig... En maar klagen dat ze onze dochter niet 2 keer in de week hebben. Jan en alleman over de vloer.
Maar ja, straks met de wintermaanden, feestdagen etc, kun je moeilijk buiten in de tuin afspreken, dus langzaamaan stapjes zetten.

[ Voor 45% gewijzigd door Arunia op 07-10-2020 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KatirZan
  • Laatst online: 18-09 12:53

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Ook een "leuk" verhaal.

Afgelopen vrijdagnacht met hevige verkoudheidsklachten wakker geworden, zaterdag maar direct een afspraak (mijn 1e) gemaakt voor de welbekende test. Dit afgelopen maandag laten uitvoeren, ondertussen de klachten al flink verminderd.

Fijn, en toen begon het "gezeur", ik netjes de eerste 24 uur afgewacht, vervolgens ingelogd bij coronatest.nl en nog geen uitslag bekend. Okay...dat kan gebeuren, het is nu eenmaal erg druk momenteel, dus laten we nog een dagje afwachten.

Na dit besproken te hebben, via via te horen gekregen dat er wat problemen waren bij het testcentrum, waar ik toevallig ben geweest. Een "interne storing" werd het genoemd. De uitslag zou nog eventjes op zich laten wachten, maar niet "te" lang.
Enfin, we zijn nu ruim 50 uur verder en er is nog niets bekend. Vrouwlief ook thuis (volledig klachtenloos en ik ook ondertussen), terwijl mijn vrouw in de (kinder)zorg werkt... (op vraag van werkgever is zij thuis gebleven, tot uitslag bekend is).

Er word dus geadviseerd contact op te nemen met de regionale GGD, waarmee ik nu al 1,5 uur bezig ben, 3 keer verbinding verbroken etc..etc..

Ik begrijp dat het druk is, maar niet alleen is mijn vrouw nu de dupe van dit verhaal, mijn lieftallige medewerkers ook...iedreen zit te wachten op mijn uitslag....

Zucht... ([/bash] mode uit)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:20

Rudios

Lost in space?

KatirZan schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:53:
Ook een "leuk" verhaal.

Afgelopen vrijdagnacht met hevige verkoudheidsklachten wakker geworden, zaterdag maar direct een afspraak (mijn 1e) gemaakt voor de welbekende test. Dit afgelopen maandag laten uitvoeren, ondertussen de klachten al flink verminderd.

Fijn, en toen begon het "gezeur", ik netjes de eerste 24 uur afgewacht, vervolgens ingelogd bij coronatest.nl en nog geen uitslag bekend. Okay...dat kan gebeuren, het is nu eenmaal erg druk momenteel, dus laten we nog een dagje afwachten.

Na dit besproken te hebben, via via te horen gekregen dat er wat problemen waren bij het testcentrum, waar ik toevallig ben geweest. Een "interne storing" werd het genoemd. De uitslag zou nog eventjes op zich laten wachten, maar niet "te" lang.
Enfin, we zijn nu ruim 50 uur verder en er is nog niets bekend. Vrouwlief ook thuis (volledig klachtenloos en ik ook ondertussen), terwijl mijn vrouw in de (kinder)zorg werkt... (op vraag van werkgever is zij thuis gebleven, tot uitslag bekend is).

Er word dus geadviseerd contact op te nemen met de regionale GGD, waarmee ik nu al 1,5 uur bezig ben, 3 keer verbinding verbroken etc..etc..

Ik begrijp dat het druk is, maar niet alleen is mijn vrouw nu de dupe van dit verhaal, mijn lieftallige medewerkers ook...iedreen zit te wachten op mijn uitslag....

Zucht... ([/bash] mode uit)
Vervelend verhaal inderdaad, dit is nou ook precies het voorbeeld hoe het niet moet en waarom 'snelle' testen/uitslagen belangrijk zijn, zowel voor de gezondheid als ook voor de economie. Sterkte gewenst!

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
KatirZan schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:53:
Enfin, we zijn nu ruim 50 uur verder en er is nog niets bekend.
Zelfs van de zomer toen ik mij heb laten testen hadden ze al moeite om het binnen de gestelde 48 uur te laten weten ( Die overigens officieel pas gaat tellen aan het eind van de dag dat je je laat testen ). Dus nu het zo overloopt verbaast het mij niks dat het nog wat langer duurt. Op die manier creeer je inderdaad wel een extra drempel voor mensen om zicht te laten testen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:43

bert pit

asdasd

NeutraleTeun schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 07:40:
De moeder van een collega is positief getest geworden. Waarop de collega zich ook liet testen en ook positief was.

Deze besmetting zou waarschijnlijk op een donderdag plaats hebben gevonden.

Is dit correct?

En hoe kunnen ze de dag van besmetting zo herleiden. Als er een incubatietijd is van 2-10 dagen, dan zou besmetting toch al veel eerder ontstaan kunnen zijn.

(ps nav dit voorval is er bij ons nu ook een mondkapjesplicht ingesteld)
Die drie dagen en de incubatietijd: Ik heb het idee dat hier nog geen exacte gegevens over bekend zijn. Het virus is (ook na een half jaar) nog te nieuw om alle ins en outs te kennen. Hoewel er steeds meer duidelijk wordt, zijn veel adviezen gebaseerd op aannames. Als je je houdt aan alle regels van de GGD, dan zal misschien over enige tijd blijken dat er zaken overbodig zijn geweest.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Woy schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:55:
[...]

Zelfs van de zomer toen ik mij heb laten testen hadden ze al moeite om het binnen de gestelde 48 uur te laten weten ( Die overigens officieel pas gaat tellen aan het eind van de dag dat je je laat testen ). Dus nu het zo overloopt verbaast het mij niks dat het nog wat langer duurt. Op die manier creeer je inderdaad wel een extra drempel voor mensen om zicht te laten testen.
Dat is dus nu ook een beetje het probleem. Stel dat ik klachten heb in de toekomst, dan denk ik wel een paar keer na voordat ik mijzelf ga laten testen. Uiteraard dor ik het dan wel, maar dan plan ik het wel op een andere manier in. Op dit moment dus thuis aan het werk, echter door de plotse klachten ligt een hoop van wat ik moet doen op kantoor. Ik loop dus helaas aan alle kanten vast nu.

Ik hoop vandaag de uitslag te hebben, morgen begint onze vakantie....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09
Ik zag net dit filmpje voorbijkomen op facebook van iemand die antivax is. Moet ze helemaal zelf weten, maar het lijkt er op dat de zogenaamde "mainstream media" hier in Duitsland, de ARD, de besmettingscijfers toch wat wilt nuanceren.

https://www.daserste.de/i...-die-corona-lage-344.html

Het interessante stuk begint op 11:50, helaas alleen in het Duits. Er wordt niet ontkent dat Corona (mogelijk) levensgevaarlijk is, maar wel dat we ons direct gek moeten laten maken door hoge besmettingscijfers, etc. Aan het woord zijn meerdere dokteren/virologen. Imo is de ARD wel de een gerespecteerde zender, dus wel de moeite waard om te kijken.

Ik wil er verder niets mee zeggen overigens, ik pas namelijk zelf ook goed op met waar ik mezelf begeef, veel thuiswerk, heb niets met de Willem Engel club.

Ze geven ook aan dat er (in elk geval in Duitsland) geen oversterfte is door Corona, etc.

[ Voor 5% gewijzigd door De_Bastaard op 08-10-2020 09:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peer
  • Laatst online: 15:38

peer

oeps

Ik hoop dat de sneltesten snel mainstream worden, ben je werkzaam met mensen die een hoger risico hebben? Eerst testen voor je gaat werken, wil je op visite bij mensen met hoger risico? Even testen. Lichte klachten? Testen. Laat de rest dan maar los.

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
De_Bastaard schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:08:
Aan het woord zijn meerdere dokteren/virologen. Imo is de ARD wel de een gerespecteerde zender, dus wel de moeite waard om te kijken.
Clubjes artsen met een mening betekenen niets tijdens deze pandemie. Overal ter wereld zijn er clubjes artsen die gezamenlijke brieven schrijven met een mening, met daarnaast weer clubjes artsen met een andere mening. We en ze weten er simpelweg nog te weinig van.
En dus zit er wat mij betreft niets anders op dan meedoen met de maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
De_Bastaard schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:08:
https://www.daserste.de/i...-die-corona-lage-344.html

Het interessante stuk begint op 11:50, helaas alleen in het Duits. Er wordt niet ontkent dat Corona (mogelijk) levensgevaarlijk is, maar wel dat we ons direct gek moeten laten maken door hoge besmettingscijfers, etc. Aan het woord zijn meerdere dokteren/virologen.
Op zich wel waar natuurlijk. Hogere besmettingscijfers zijn op zich het probleem niet. Grotere aantallen mensen die ziek genoeg zijn om zorg nodig te hebben wel. We doen nu vaak een aanname dat de correlatie hetzelfde zal zijn als dit voorjaar maar we testen nu fors meer dus goed kans dat we nu de milde gevallen wel zien maar niet in de ziekenhuizen krijgen
Overigens vraag ik me zelf af of we misschien nu een iets minder agressieve variant hier hebben.
Ze geven ook aan dat er (in elk geval in Duitsland) geen oversterfte is door Corona, etc.
Nou ga ik zeker even luisteren want zo simpel is het volgens mij niet.
Wat ik hoor is dat er enkele weken wel significante oversterfte was maar daarna niet meer.

Snap wel waarom de gekkies dit bericht oppakken. Het is feitelijk, gebalanceerd en makkelijk verkeerd op te vatten.

[ Voor 12% gewijzigd door Wijnands op 08-10-2020 13:40 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Wijnands schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:04:
[...]

Op zich wel waar natuurlijk. Hogere besmettingscijfers zijn op zich het probleem niet. Grotere aantallen mensen die ziek genoeg zijn om zorg nodig te hebben wel. We doen nu vaak een aanname dat de correlatie hetzelfde zal zijn als dit voorjaar maar we testen nu fors meer dus goed kans dat we nu de milde gevallen wel zien maar niet in de ziekenhuizen krijgen
Overigens vraag ik me zelf af of we misschien nu een iets minder agressieve variant hier hebben.

[...]
Dit ja! Overigens lijkt het virus ook al langere tijd in Italië actief geweest te zijn zonder dat men het echt doorhad, dus wellicht is dit gewoon wat het is? In het begin vlak voor de lockdown kan ik me nog herinneren dat ik bij 2 koffietentjes waar ik naartoe ging snotterende barrista's achter de bar zag staan. Toen dacht men er nog niet of nauwelijks aan dat heel erg lichte klachten dit virus konden zijn, terwijl men het nu veel sneller aan het virus attribueert.

En inderdaad, de ziekenhuiscapaciteit is iets om op te sturen, maar ook het mogelijk dodelijke resultaat als ouderen het virus oplopen. Alleen moet je die verantwoordelijkheid bij mensen leggen eigenlijk, maar doordat men niet voldoende begrijpt of gelooft hoe het zit, kunnen velen zich niet verantwoord gedragen. :(

Gisteren liep ik ook weer door de stad, nul handhaving op regels terwijl ik elke halve minuut weer een duidelijke schending zag. Op deze manier gaan we het niet redden. Maar het is de vraag of het met dit binnenzit-weer überhaupt te redden is. Als het weer en het binnen zitten inderdaad het probleem is dan gaat deze golf erg groot worden en dan gaat geen enkele maatregel effect hebben. Gok en voorspel ik. Dat zou ook Duitsland verklaren. Ook in Duitsland wordt het over een paar dagen cq een week dan flink veel erger dan het nu is.

[ Voor 3% gewijzigd door Sorcerer8472 op 08-10-2020 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Oke dit is anekdotisch maar wel bijzonder. Collega van mij, we hadden het een maand geleden over mogelijke middelen die iets zouden kunnen doen. Broomhexine kwam aan bod, ik liet hem een video zien erover en vertelde dat het mogelijk het virus blokkeert. Hij is nogal stevig, dus heeft toen besloten elke dag 2 keer een tablet te nemen.

De afgelopen maand dus continu gedaan. Nu werkt hij thuis bij zijn vader en broer, die begonnen begin vorige week te hoesten en kregen koorts. Ze hebben vorige week woensdag een test gedaan voor zijn vader, positief. Zijn vader ligt inmiddels op de IC, ging niet goed.

Zijn broer is ook flink ziek geworden, hij is veelvuldig in aanraking met beide geweest dus heeft gisteren een test gedaan met zijn broer. Beide uitslagen terug, zijn broer positief en hij negatief. Hij appte mij net of het zou kunnen dat het virus geen grip op hem krijgt door die Broomhexine, ik heb echt geen idee. Hij voelt zich ook prima, nergens last van, dus een false negative lijkt het niet te zijn.

Alle drie hebben ze overgewicht, hebben allemaal geen gezond eetpatroon en doen niks aan sport. Er zit eigenlijk geen verschil in, behalve dat zijn vader ouder is dan hem uiteraard en zijn broer 5 jaar jonger. Hij is overigens ook de enige van de drie die rookt.

Best vreemd, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
reemprive schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:50:
Oke dit is anekdotisch maar wel bijzonder. Collega van mij, we hadden het een maand geleden over mogelijke middelen die iets zouden kunnen doen. Broomhexine kwam aan bod, ik liet hem een video zien erover en vertelde dat het mogelijk het virus blokkeert. Hij is nogal stevig, dus heeft toen besloten elke dag 2 keer een tablet te nemen.

De afgelopen maand dus continu gedaan. Nu werkt hij thuis bij zijn vader en broer, die begonnen begin vorige week te hoesten en kregen koorts. Ze hebben vorige week woensdag een test gedaan voor zijn vader, positief. Zijn vader ligt inmiddels op de IC, ging niet goed.

Zijn broer is ook flink ziek geworden, hij is veelvuldig in aanraking met beide geweest dus heeft gisteren een test gedaan met zijn broer. Beide uitslagen terug, zijn broer positief en hij negatief. Hij appte mij net of het zou kunnen dat het virus geen grip op hem krijgt door die Broomhexine, ik heb echt geen idee. Hij voelt zich ook prima, nergens last van, dus een false negative lijkt het niet te zijn.

Alle drie hebben ze overgewicht, hebben allemaal geen gezond eetpatroon en doen niks aan sport. Er zit eigenlijk geen verschil in, behalve dat zijn vader ouder is dan hem uiteraard en zijn broer 5 jaar jonger. Hij is overigens ook de enige van de drie die rookt.

Best vreemd, toch?
In het voorjaar las ik ergens een studie dat rokers ondervertegenwoordigd zijn onder de mensen die besmet zijn met Corona. En ergens anders dat rokers die wel besmet zijn vaak ernstiger ziek worden dan mensen die niet roken. Dus wellicht ligt het daaraan. Of aan de pillen. Of aan het feit dat hij kaas eet. Of is het toeval.

Edit, hier staat er iets over:

Covid-19-infecties bij rokers erger, maar beschermt nicotine tegen het krijgen ervan? - https://nos.nl/l/2334407

[ Voor 4% gewijzigd door zacht op 08-10-2020 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

reemprive schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 16:50:

Best vreemd, toch?
Het is nog steeds mogelijk een false negative te hebben . Dat hij nu negative test zegt niets, het kan zomaar over een paar dagen anders zijn. Advies blijft : quarantaine!

Terugkomend op mijn eigen verhaal hierboven : nog steeds geen uitslag en vakantie begint over 18 uur....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Of rokers hoesten toch al regelmatig(er) en hebben het daarom niet door als ze klachten krijgen? Je kunt echt niks erover zeggen zonder wetenschappelijk onderzoek. En ja, misschien beschermt sinaasappelsap wel. Maar dat kun je echt niet zeggen zonder onderzoek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Sorcerer8472 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 17:39:
Of rokers hoesten toch al regelmatig(er) en hebben het daarom niet door als ze klachten krijgen? Je kunt echt niks erover zeggen zonder wetenschappelijk onderzoek. En ja, misschien beschermt sinaasappelsap wel. Maar dat kun je echt niet zeggen zonder onderzoek!
Ja, ik ben gewoon benieuwd wat het veroorzaakt. Hij heeft geen rokershoest overigens. Maar goed, N=1, zegt dus vrij weinig.

Hij blijft overigens wel in quarantaine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
broomhexine is een middel om het ophoesten van slijm makkelijk te maken. Ik ben echt benieuwd waarom dit zou beschermen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Kjeld Nuis heeft Corona. Gelukkig niet ernstig, hij is er vast weer snel bovenop. Maar:
"Ik ben een klein beetje verkouden. Niet helemaal fit", zei hij dinsdag tegen zijn fysiotherapeut.
Okee, prima. Dus wat doe je dan?
Ik schrok me dood, had nooit verwacht dat dit het zou zijn. Het is dat ik sporter ben en op en top fit moet zijn om te kunnen werken. Als ik op kantoor had gewerkt, dan was ik gewoon gegaan.
|:(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Dat is precies wat ik bedoel. Mensen snappen niet dat elk klein symptoompje covid kan zijn.

Ben je jong, dan is het vaak niet heel schokkend, maar je kunt er wel het doodsvonnis van je ouders of grootouders mee tekenen.

Maar ja, mensen vinden het moeilijk om een onzichtbaar gevaar zoals dit te onderkennen. Tenzij het 5G is natuurlijk, dan geloven nota bene dezelfde mensen de meest grote onzin...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:57
eamelink schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 23:01:
Kjeld Nuis heeft Corona. Gelukkig niet ernstig, hij is er vast weer snel bovenop. Maar:

[...]

Okee, prima. Dus wat doe je dan?

[...]

|:(
De regels in NL helpen ook niet natuurlijk. Kinderen die verkouden zijn mogen wél gewoon naar school namelijk... Tenzij ze ook koort hebben.

éénduidige regels zou een hoop schelen. Maar het wisselt met de week ongeveer... En men roept eerst het ene, en 2 dagen later het andere. En dan heb je nog Verplicht, verplicht maar niet gehandhaafd en sterk aanbevolen.... Mondkapjes zijn sterk aanbevolen, behalve in de OV, daar zijn ze verplicht.

één lijn trekken is blijkbaar lastig 8)7 het lijkt het belastingstelsel wel... lekker ingewikkeld dat niemand er nog wat van snapt tenzij je alles op de voet volgt... En dat doen mensen na een half jaar niet meer. And i can't blame them.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Handhaven doet men sowieso nauwelijks. Het zijn vooral papieren tijgers. Stel je voor dat de burger je ineens niet meer aardig vindt vlak voor de verkiezingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De EU-landen gaan één lijn trekken wat betreft de kleurcodes voor risicogebieden. 'Er is brede steun voor', zegt Duitsland, dat dit halfjaar de EU voorzit. Een gebied gaat straks voor alle lidstaten op groen, oranje of rood, kwamen de ambassadeurs overeen.

Lidstaten moeten wel zelf bepalen of ze reizigers tot quarantaine verplichten en hoe lang dat moet zijn, of een coronatest voorschrijven. De verantwoordelijke ministers van de lidstaten moeten dinsdag nog hun fiat geven.
(AD liveblog)

Voor de duidelijkheid is dit wel goed denk ik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

wildhagen schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:48:
[...]

(AD liveblog)

Werd tijd! Voor landen buiten de EU is dat ook geen slecht idee. Geeft ook in de verzekeringswereld duidelijkheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Laatst online: 11:37

ultimateharry

Team Slayer:-)

Waah schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 23:39:
[...]

De regels in NL helpen ook niet natuurlijk. Kinderen die verkouden zijn mogen wél gewoon naar school namelijk... Tenzij ze ook koort hebben.

éénduidige regels zou een hoop schelen. Maar het wisselt met de week ongeveer... En men roept eerst het ene, en 2 dagen later het andere. En dan heb je nog Verplicht, verplicht maar niet gehandhaafd en sterk aanbevolen.... Mondkapjes zijn sterk aanbevolen, behalve in de OV, daar zijn ze verplicht.

één lijn trekken is blijkbaar lastig 8)7 het lijkt het belastingstelsel wel... lekker ingewikkeld dat niemand er nog wat van snapt tenzij je alles op de voet volgt... En dat doen mensen na een half jaar niet meer. And i can't blame them.
Wanneer is de richtlijn “heb je klachten, blijf thuis” ook al weer allemaal gewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
ultimateharry schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 23:51:
[...]

Wanneer is de richtlijn “heb je klachten, blijf thuis” ook al weer allemaal gewijzigd?
Toen het een uitzondering was voor middelbare scholieren. En toen weer niet. En kinderen met verkoudheid opeens wel mochten, en pas bij meerdere klachten moesten testen.... En toen pas bij koorts.

"Klachten" is al een vaag begrip blijkbaar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
wildhagen schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 21:48:
[...]

(AD liveblog)

Op basis waarvan gaan ze dit bepalen dan? En wie gaat dat doen? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Laatst online: 11:37

ultimateharry

Team Slayer:-)

Waah schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 00:21:
[...]

Toen het een uitzondering was voor middelbare scholieren. En toen weer niet. En kinderen met verkoudheid opeens wel mochten, en pas bij meerdere klachten moesten testen.... En toen pas bij koorts.

"Klachten" is al een vaag begrip blijkbaar :9
Kjeld Nuis is een volwassen man van 30. Het rijtje met klachten voor volwassenen is al sinds het begin hetzelfde.

Om je analogie van de belastingaangifte te gebruiken: dit is iemand in loondienst die gewoon een paar vooringevulde getalletjes over zijn inkomen moet checken en op send drukken.

Maar jij vind het maar ingewikkeld wat hij moet doen. Want er is wel een wetsvoorstel voor aanvullende bronbelasting op dividendstromen voor multinationals in consultatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Opmerkelijk. Vanmorgen vroeg boodschappen gedaan, slechts een enkeling zonder masker. Donderdagavond (geen brood meer, vandaar vanmorgen weer) was het dichter bij 50/50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik heb ook net (nou ja, 3 kwartier terug) boodschappen gedaan. Hier was het bij de Jumbo 50-50 qua wel/geen mondkapjes (had er zelf wel één op). Dit was vorige week nog 10 procent wel, 90 procent geen mondkapjes. Dus het gaat wel de goede kant op, maar is nog steeds te weinig.

Personeel was overigens wel 100 procent mondkapjes, maar dat was vorige week ook al zo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-09 20:54
ijdod schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 08:50:
Opmerkelijk. Vanmorgen vroeg boodschappen gedaan, slechts een enkeling zonder masker. Donderdagavond (geen brood meer, vandaar vanmorgen weer) was het dichter bij 50/50.
Tijdstip zal misschien ook uitmaken. Vroeg in de ochtend is misschien ook juist het tijdstip dat mensen die de drukte vanwege corona liever mijden uitkiezen om boodschappen te gaan doen.
Ik merkte zelf ook wel duidelijk een stijgende lijn in mondkapjes deze week. Dat ging van misschien 10% naar toch wel 80%-90. Had misschien ook gewoon even wat tijd nodig.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
@Mugwump Andere groep bezoekers is zeker mogelijk, maar donderdagavond is hier geen koopavond, en zelfs rustiger dan zaterdagochtend. Ik zou daar dezelfde drukte-mijdende groep verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 11:02

DevWouter

Creator of Todo2d.com

ijdod schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 08:50:
Gisteren boodschappen gedaan en dat was ook eerder 50/50.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:59

de Peer

under peer review

Nu kom ik sowieso al jaren niet meer in fysieke supermarkten maar in deze tijden is het toch wel extra fijn dat je boodschappen ook gewoon thuis kunt laten bezorgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

6504 positieve tests: https://www.nu.nl/coronav...ositieve-coronatests.html

En mijn voorspelling is dat het ondanks maatregelen door blijft stijgen, puur door het slechter geworden weer, wat het effect van de maatregelen volledig teniet doet.

Oplossingen: keihard optreden tegen werkgevers die niet accepteren dat werknemers zich ziek melden, mondkapjes plicht in alle publieke gebouwen binnen (vergelijkbaar met Duitsland), zeer duidelijk en hard uitspreken dat familiebezoeken, verjaardagen etc. gewoon even niet gevierd worden met bijeenkomsten. Men moet ook heel erg duidelijk maken dat ook heel erg lichte klachten betekent dat je thuis blijft. Doet men nu niet, zie ook die profsporter die hierboven genoemd wordt die zich niet realiseerde dat die klachten ook covid konden zijn.

Als dát niet genoeg is dan moeten er hele steden in lockdown zoals in Madrid, maar volgens mij moet het voorgaande zeker genoeg zijn voor nu.

Echter we moeten naar een oplossing toe die we ook kunnen volhouden als het nog 2 jaar duurt voordat we een werkend vaccin hebben, daar moeten we echt heel hard over gaan nadenken nu :{

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 00:31
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:21:
6504 positieve tests: https://www.nu.nl/coronav...ositieve-coronatests.html

En mijn voorspelling is dat het ondanks maatregelen door blijft stijgen, puur door het slechter geworden weer, wat het effect van de maatregelen volledig teniet doet.

Oplossingen: keihard optreden tegen werkgevers die niet accepteren dat werknemers zich ziek melden, mondkapjes plicht in alle publieke gebouwen binnen (vergelijkbaar met Duitsland), zeer duidelijk en hard uitspreken dat familiebezoeken, verjaardagen etc. gewoon even niet gevierd worden met bijeenkomsten. Men moet ook heel erg duidelijk maken dat ook heel erg lichte klachten betekent dat je thuis blijft. Doet men nu niet, zie ook die profsporter die hierboven genoemd wordt die zich niet realiseerde dat die klachten ook covid konden zijn.

Als dát niet genoeg is dan moeten er hele steden in lockdown zoals in Madrid, maar volgens mij moet het voorgaande zeker genoeg zijn voor nu.

Echter we moeten naar een oplossing toe die we ook kunnen volhouden als het nog 2 jaar duurt voordat we een werkend vaccin hebben, daar moeten we echt heel hard over gaan nadenken nu :{
Ik denk dat je binnen een paar maanden in dit tempo wel op groepsimmuniteit zit :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 19:41
vrijwel ieder gezond denkend mens zag dit aankomen, zodra de herfst begint en men vaker binnen zit lopen de besmettingen op en zie hier het resultaat. Of ligt dit aan andere dingen?

Ik snap gewoon niet waarom jongeren tot 12? met verkoudsheidsklachten gewoon naar school mogen. Dat ze geen symptomen hebben wil niet zeggen dat ze geen covid hebben.

[complot opmerking]
Lijkt wel of ze willen dat de besmettingen oplopen, iedereen ziet toch dat de huidige maatregelingen voor geen meter kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Mr.Joker schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:24:
[...]

Ik denk dat je binnen een paar maanden in dit tempo wel op groepsimmuniteit zit :+
We weten nog steeds niet genoeg over wanneer je dat effectief nou bereikt. Mensen die vaak heen en weer reizen tussen gemeenschappen en sleutelfiguren kunnen wellicht door immuun te zijn een relatief groter deel van de rest van de bevolking beschermen. Denk aan barmensen, baliepersoneel, etc.; mensen die contact hebben met veel andere mensen.

We weten nog niet genoeg over hoe die dynamiek precies werkt geloof ik, maar wellicht is dat de reden dat Zweden het nog redelijk okee doet; de mensen die het meest de boel zouden verspreiden zijn al immuun (10+%?). Ook al zijn er nog heel erg veel mensen niet immuun (80+% oid).

Hoe dan ook, met dit tempo zou het alsnog een paar jaar duren geloof ik toch? Maar wellicht bereiken we dan wel al eerder het niveau dat nodig is. De vraag is hoeveel mensen er intussen sterven en hoe overbelast de IC's raken enzovoorts. Probleem is dat we nog steeds niet genoeg weten (of iig het niet zeker genoeg weten) en dat er geen andere strategie is.

Als het inderdaad nog een paar jaar gaat duren moeten we toch echt naar iets zoals het basisinkomen toe, evt. met uitbreidingen aan de WW erbij, anders is het echt niet te doen. Zoiets is niet alleen sociaal wenselijk en eerlijk, het zal ook een enorme basiszekerheid geven qua financiën, dat ze zich daar iig minder zorgen over hoeven maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

mugenmarco schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:31:
[complot opmerking]
Lijkt wel of ze willen dat de besmettingen oplopen, iedereen ziet toch dat de huidige maatregelingen voor geen meter kloppen?
Nah, het is geen complot hoor. De VVD en Rutte willen gewoon niet als boeman gezien worden aangezien de Tweedekamerverkiezingen al binnen aanzienbare tijd plaatsvinden. Weet ik niet zeker hoor, maar speelt wellicht wel (op de achtergrond) een rol.

Het verschil tussen Rutte in het begin van de crisis en nu is wel heel enorm groot en intussen begint het een heeeel klein beetje in de verte op de VS te lijken, zo van "ja laat de veiligheidsregio's maar wat doen" ipv een duidelijk landelijk beleid wat nu even pijn doet, maar waar we straks wat aan hebben (maar wel riant laat is nu).

Probleem is net zoals in de VS: niets doen is minder direct op jou terug te leiden omdat het virus de schade aanricht en niet jij zelf. Je wordt er in mindere mate op afgerekend. Ik hoop van harte dat dit een erg paranoïde uitspraak is die nergens op slaat, maar op zich is dit wel in lijn met waar de VVD toch al naar evolueerde als partij die A zegt qua verkiezingsbeloften en B doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:32:
[...]

We weten nog steeds niet genoeg over wanneer je dat effectief nou bereikt. Mensen die vaak heen en weer reizen tussen gemeenschappen en sleutelfiguren kunnen wellicht door immuun te zijn een relatief groter deel van de rest van de bevolking beschermen. Denk aan barmensen, baliepersoneel, etc.; mensen die contact hebben met veel andere mensen.

We weten nog niet genoeg over hoe die dynamiek precies werkt geloof ik, maar wellicht is dat de reden dat Zweden het nog redelijk okee doet; de mensen die het meest de boel zouden verspreiden zijn al immuun (10+%?). Ook al zijn er nog heel erg veel mensen niet immuun (80+% oid).

Hoe dan ook, met dit tempo zou het alsnog een paar jaar duren geloof ik toch? Maar wellicht bereiken we dan wel al eerder het niveau dat nodig is. De vraag is hoeveel mensen er intussen sterven en hoe overbelast de IC's raken enzovoorts. Probleem is dat we nog steeds niet genoeg weten (of iig het niet zeker genoeg weten) en dat er geen andere strategie is.

Als het inderdaad nog een paar jaar gaat duren moeten we toch echt naar iets zoals het basisinkomen toe, evt. met uitbreidingen aan de WW erbij, anders is het echt niet te doen. Zoiets is niet alleen sociaal wenselijk en eerlijk, het zal ook een enorme basiszekerheid geven qua financiën, dat ze zich daar iig minder zorgen over hoeven maken.
Dat is het probleem wat ik heb met de getallen die de wetenschappers in Nederland die zeggen dat je 50-60% immuniteit nodig hebt. Er zijn namelijk ook researchpapers die 20-43% aangeven. De 50-60% gaat ervanuit dat elk individu dezelfde sociale interactie heeft in de samenleving. Dat gaat natuurlijk niet op. Als jij bijvoorbeeld een groot gedeelte immuniteit hebt in de leeftijdsgroepen die de meeste contacten hebben dan helpt dat wel degelijk en dan is die 60% niet nodig.

Denk dat die Tegnell van Zweden toch nog ergens gelijk heeft gehad of gaat krijgen, landen die heel strikt zijn en kleine aantallen hebben gehad in de 1ste golf, die gaan het vroeger of later nog toch harder terugkrijgen.

Ik vind het ook wel frappant, 70% ongeveer is het eens met de maatregelen, maar we zitten onderhand wel tussen 2-3 miljoen mensen die besmet zijn geweest volgens de schattingen in Nederland. (Denk zelf meer)

Je zou dan zeggen dat er op een gegeef ogenblik er weinig mensen meer zijn die zich niet aan de maatregelen houden en nog vatbaar zijn aangezien ze het al hebben gehad :+

Volgens het RIVM liepen er rond 25 september 160k besmette mensen in NL rond. Ik denk dat we nu richting x2-x3 gaan in het aantal positief geteste mensen? Gemiddeld is iemand een week besmettelijk? Zijn wel substantiële aantallen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr.Joker op 10-10-2020 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Kleine update : mijn uitslag is nog steeds niet binnen.

Vrijdag 2 oktober klachten, maandag 5 oktober getest, woensdag klachtenvrij, nu zaterdag 10 oktober nog niets....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:43
KatirZan schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:36:

Vrijdag 2 oktober klachten, maandag 5 oktober getest, woensdag klachtenvrij, nu zaterdag 10 oktober nog niets....
Als je inlogt met je DIGID moet je volgens mij je uitslag kunnen zien.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
vuurtjih schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:01:
[...]

Je krijgt een mail of SMS dat je test uitslag te bekijken is. Uit mijn ervaring is in het zuiden maximaal 48 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

vuurtjih schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:01:
[...]

En dat is precies wat ik doe, 4 keer per dag...Op het moment nog steeds geen uitslag trouwens....

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:12

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter

Naast dat dit heel vervelend voor jou is, maakt dit natuurlijk ook dat het heel moeilijk is om op basis van die dagelijkse cijfers iets te zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37

Hier binnen 48 uur uitslag.

Bij mijn vrouw binnen 24 uur, regio Utrecht.

En mijn vrouw is 2x getest waarvan de 1e test mislukt was en we met voorrang ergens anders een 2e test konden doen.

Bizar het dan zo lang bij je duurt.

Edit : beide uitslagen van ons staan ook niet online en dat is al 4 weken geleden ;).
En bij ons belde ze ook in alle gevallen.

[ Voor 11% gewijzigd door Mektheb op 10-10-2020 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:28

Hier wordr gezegd, als je 24 uur klachtenvrij bent, mag je weer aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
NeutraleTeun schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:57:
[...]

Hier wordr gezegd, als je 24 uur klachtenvrij bent, mag je weer aan het werk.
Precies

1. Informatie voor uzelf
U wordt verzocht in thuisisolatie te gaan tot minstens 7 dagen na uw eerste ziektedag. U mag pas weer het huis uit als u:
- 7 dagen geleden ziek werd
- en 24 uur geen klachten meer heeft van het Corona-virus.

https://lci.rivm.nl/covid-19-patient

[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 10-10-2020 21:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:27

Amphiebietje

In de blubber

Mektheb schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:58:
[...]

Precies

1. Informatie voor uzelf
U wordt verzocht in thuisisolatie te gaan tot minstens 7 dagen na uw eerste ziektedag. U mag pas weer het huis uit als u:
- 7 dagen geleden ziek werd
- en 24 uur geen klachten meer heeft van het Corona-virus.

https://lci.rivm.nl/covid-19-patient
...wat natuurlijk onzin is i.v.m. asymptomatische besmettingen waarvan onderzoek in het buitenland al herhaaldelijk heeft aangetoond dat die een groot deel van de besmettingen betreffen.

Maar ja, NL weet het beter. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Amphiebietje schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:38:
[...]

...wat natuurlijk onzin is i.v.m. asymptomatische besmettingen waarvan onderzoek in het buitenland al herhaaldelijk heeft aangetoond dat die een groot deel van de besmettingen betreffen.

Maar ja, NL weet het beter. :F
Ik herhaal alleen wat er in mijn mail stond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Ik ben afgelopen vrijdag geweest vanuit Spijkenisse naar Zeeland Terneuzen.
Er was in de omgeving absoluut geen plek.

De reden was omdat ik ineens heel snel verkouden werd (ondertussen weet ik wel wat het daadwerkelijk) en mijn vrouw maar kantoor moet voor inwerken van iemand en ik examen heb over 2 weken.

Was daar echt heel snel weer weg. Dan nog 2x tol. Dus gratis test? Nope. :p

Ben negatief gevonden. Vandaag ergens in de middag kon ik het bekijken online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Wat denken jullie dinsdag? Kroegen en sportscholen weer dicht? Er moeten wel weer strengere regels komen nu. In dit tempo zitten de ziekenhuizen voor november weer op maximale capaciteit. Alleen met het tempo waarin het nu gaat tov mei hebben we in november dan echt een groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Ik hoop dat ze nu eens de ballen hebben om te verplichten dat er mondkapjes gedragen worden.

De wens in de sportschool waar mijn dochtertje zwemles krijgt is mondkapjes, maar ze kunnen ze niet verplichten.

Wat er verder komt. Wij komen toch al nauwelijks buiten. Voor ons maakt het weinig uit, maar voor de bedrijven die geraakt worden is het wel zwaar. Daar moet ook wat voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Kenny_026 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:20:
Wat denken jullie dinsdag? Kroegen en sportscholen weer dicht? Er moeten wel weer strengere regels komen nu. In dit tempo zitten de ziekenhuizen voor november weer op maximale capaciteit. Alleen met het tempo waarin het nu gaat tov mei hebben we in november dan echt een groot probleem.
Wie weet. Ik hoop dat ze wel doelgerichte maatregelen nemen en echt gaan handhaven. Een complete, strenge lockdown zal wel effect hebben maar is niet wat ik graag zie (en mocht het al gebeuren ontzie dan de gemeenten/provincies waar het niet slecht gaat).

De overheid moet gewoon echt kijken waar de besmettingen plaatsvinden en daar keiharde maatregelen treffen. Uiteindelijk is de school of de kroeg een maand of 2-3 dicht toch echt minder schadelijk dan overvolle ziekenhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 23:05
De maatregel die het OMT ander halve week geleden voorstelde was de avondklok. Dat zal nu zeker op tafel liggen. Mondkapjes lagen als maatregel ook op tafel maar hebben in de modellen erg weinig effect.
In de eerste plaats hoop ik dat het aantal besmettingen stabiliseert. Hoewel de aantallen oplopen, nemen het aantal tests hopelijk ook toe. Wellicht vertekent dat het huidige beeld.
Maar anders denk ik dat de avondklok regionaal ingevoerd zal/kan worden. Dat is in de modellen erg effectief en redelijk nauwkeurig toe te passen. Zal dan mogelijk alleen in de brandhaarden worden toegepast.
Voordeel is ook dat de economische schade van die maatregel relatief meevalt.
@Arunia die sportschool kan gewoon mondkapjes verplichten voor alle bezoekers. Daarvoor hoeven ze niet op een wettelijke plicht te wachten.

[ Voor 9% gewijzigd door blissard op 10-10-2020 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
blissard schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:37:
De maatregel die het OMT ander halve week geleden voorstelde was de avondklok. Dat zal nu zeker op tafel liggen. Mondkapjes lagen als maatregel ook op tafel maar hebben in de modellen erg weinig effect.
In de eerste plaats hoop ik dat het aantal besmettingen stabiliseert. Hoewel de aantallen oplopen, nemen het aantal tests hopelijk ook toe. Wellicht vertekent dat het huidige beeld.
Maar anders denk ik dat de avondklok regionaal ingevoerd zal/kan worden. Dat is in de modellen erg effectief en redelijk nauwkeurig toe te passen. Zal dan mogelijk alleen in de brandhaarden worden toegepast.
Voordeel is ook dat de economische schade van die maatregel relatief meevalt.
@Arunia die sportschool kan gewoon mondkapjes verplichten voor alle bezoekers. Daarvoor hoeven ze niet op een wettelijke plicht te wachten.
Bij Op1 hadden ze het laatst over het argument dat er nu meer getest wordt. Maar dan moet je dus gaan meten per 1000 tests en de besmettingsgraad per 1000 neemt dus ook flink toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
Kenny_026 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:45:
[...]

Bij Op1 hadden ze het laatst over het argument dat er nu meer getest wordt. Maar dan moet je dus gaan meten per 1000 tests en de besmettingsgraad per 1000 neemt dus ook flink toe.
Oke, avondklok. Hebben ze in Antwerpen ook gedaan. Toen ging het beter, liep snel genoeg weer op. Nu is het ook herfst en we gaan richting de winter, dus de stijging zal alleen maar sneller gaan. Gaan we dan weer een avondklok instellen? Je krijgt op een gegeven moment de mensen niet meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
@Mr.Joker groot voordeel van een avondklok is de eenvoud. Natuurlijk is de handhaving niet eenvoudig want je wilt mensen die naar / van werk komen natuurlijk wel de mogelijkheid geven zich te bewegen. Daar komen dan van die prachtige formuliertjes voor, te stempelen door de werkgever o.i.d. Zit best een stukje administratie aan vast. En dan de nuance. Wil je mensen die even de hond uitlaten op een verlaten straat een bekeuring geven?
Buiten dat doet het het in modellen erg goed en het voorkomt andere beslissingen die vele malen schadelijker zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Is het doel van de avondklok niet gewoon om samenscholing te voorkomen? Mensen kunnen vast de hond uitlaten lijkt me. Alleen kunnen ze wel groepen gaan bekeuren voor het overtreden van de avondklok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
Geen idee hoe ze dat precies vormgeven. Ik neem aan dat alles dan na xxxx uur gesloten zal zijn. Hier staan de regels zoals die in Antwerpen golden.
https://businessam.be/avo...ls-gaan-vanaf-vandaag-in/
Theoretisch dus ook niet de hond uitlaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 13:54
@Kenny_026
De hond uitlaten zou met een avondklok ook niet mogen. Het betekent simpelweg dat je tussen tijdstip x en y niet op straat mag zijn. Of en hoe ze dat handhaven is een ander verhaal en voor bepaalde beroepen zullen er vrijstellingen zijn op de een of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@blissard denk dat er ook een angst in zit. Mensen pushen waardoor ze niet meer terug gaan komen bijvoorbeeld.
Geen idee waarom ze het niet verplichten. Maar aan de andere kant, er zijn ook mensen aan het fitnessen en dat lijkt me geen pretje met mondkapje op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
Nee, fitnessen met een mondkapje is geen goed idee. Ik geloof bij normale handelingen niet in het zuurstof gebrek door mondkapjes. Maar als je intensief sport, dan denk ik dat dit wel een probleem wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
@Arunia
De waarom zal ongetwijfeld geld zijn of angst voor het verlies van. Als puntje bij paaltje komt is dat uiteindelijk voor velen de reden. Een mondkapje verplichten omdat het van Den Haag moet klinkt nu eenmaal anders dan dat het van de sportschool zelf moet en dan kun je ook nog een beetje meehuilen met de klagende klant want je hebt nu eenmaal geen keus omdat het moet van die rottige politici.
Verplicht je het zelf dan kan de klant zomaar vertrekken naar de concurrent waar het niet moet en ook al willen we graag van het virus af met z'n allen kan dat "natuurlijk" niet de bedoeling zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ninjazx9r98 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 00:19:
@Kenny_026
De hond uitlaten zou met een avondklok ook niet mogen. Het betekent simpelweg dat je tussen tijdstip x en y niet op straat mag zijn. Of en hoe ze dat handhaven is een ander verhaal en voor bepaalde beroepen zullen er vrijstellingen zijn op de een of andere manier.
in NL is er altid veel ruimte tussen regels en het handhaven geweest. Wij zien regels en wetten als raamwerk waarop je kan terugvallen. In landen als de VS en ook een beetje Zuid-Duitsland/Oostenrijk zijn het meer leefregels waar je je inderdaad aan moet houden.

Maar een avondklok in combinatie met een samenscholingsverbod is natuurlijk prima te formuleren - krijg het maar eens in een wet (dat gaat niet lukken omdat iedereen de religie kaart kan trekken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Arunia schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:28:
Ik hoop dat ze nu eens de ballen hebben om te verplichten dat er mondkapjes gedragen worden.
Mondkapjes helpen nauwelijks omdat 90% van de mensen ze verkeerd gebruikt. Dus afstand houden, ventileren en andere maatregelen lijken me veel beter. Misschien zie we juist door de mondkapjes juist nu wel extra besmettingen.
higher infection rates among wearers “may have been because the masks were not washed frequently enough or because they became moist and contaminated.”

“Cloth masks may give users a false sense of protection because of their limited protection against acquiring infection,” the researchers write. “Taking a mask off is a high-risk process because pathogens may be present on the outer surface of the mask and may result in self-contamination during removal.”

This is an important caveat: Fiddling with masks can be more dangerous than not wearing one at all.
...
"Folks who don't know how to wear them properly tend to touch their faces a lot and actually can increase the spread of coronavirus," Adams said.
Dus beter: afstand houden en de mondkapjes alleen verplichten waar 1,5 meter echt niet mogelijk is. Een algemene mondkapjesplicht gaat alleen maar voor meer besmettingen zorgen, niet minder. Zeker die modieuze stoffenmondkapjes zijn een groot gevaar.

Mensen die roepen om meer mondkapjes zijn een groot gevaar voor de volksgezondheid en moeten zich eens goed gaan verdiepen in welke maatregelen wel effectief zijn.

[ Voor 70% gewijzigd door CyberMania op 11-10-2020 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Laatst online: 01:01
Kenny_026 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:20:
Ik weet dat ze zeiden dat ze geen tweede lockdown willen hebben, maar ik denk dat dit nu het beste is voor ons. Het aantal besmettingen stijgt gewoon te snel. Volgens mij zeiden ze dat ze dit weekend een afvlakking hoopten te zien.

Wat ik eigenlijk zelf echt op 'hoop', wat eigenlijk al een tijdje terug had moeten gebeuren:
- Mondkapjes buiten huis verplichten (dus ook in winkels etc, met voorkeur de wegwerp mondkapjes).
- Overtreed je de 1,5 meter regel of draag je geen mondkapje en word je gesnapt, dan geen waarschuwing meer maar direct een boete. We moeten ons nu echt aan de regels houden, anders zitten we over een korte tijd boven de 10.000 besmettingen per dag.

Daarnaast zou ik het ook eens zijn met de volgende maatregelen:
- Enkel met het openbaar vervoer reizen voor noodzakelijke reizen (zoals bij eerste golf).
- Thuiswerken nu echt verplichten. Er zijn genoeg mensen die nog naar kantoor gaan, terwijl ze gewoon thuis kunnen werken.
- Online lessen voor scholieren/studenten. Niet de meest ideale optie, maar ik denk dat dit gewoon moet.
- De hoogte van de coronaboete. Deze ging van 400 euro daar 100 euro als ik het goed heb (verbeter me als dit niet zo is). Ik zou dit bedrag juist weer verhogen naar 400 euro.

Met deze maatregelen ga je zeker geen vrienden maken, maar ik denk dat dit nodig is om het aantal besmettingen omlaag te krijgen. Ik hoop dat Rutte en De Jonge dinsdag écht met strenge maatregelen komen.

offtopic:
Ik ben ook maar een persoon met een mening en achter een computer is het natuurlijk makkelijk om een aantal punten op te sommen die misschien in het echte leven minder snel haalbaar zijn :)

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
RobinNL schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 01:13:
[...]

Wat ik eigenlijk zelf echt op 'hoop', wat eigenlijk al een tijdje terug had moeten gebeuren:
- Mondkapjes buiten huis verplichten (dus ook in winkels etc, met voorkeur de wegwerp mondkapjes).
komen.
Levensgevaarlijk! Bijna niemand gebruikt mondkapjes op de juiste manier waardoor je juist meer risico op verspreiding van het virus loopt ipv minder.
It was common to see people in Australia adjusting their masks and touching their face without washing their hands, as well as re-using them, she said.

"We know these masks can — like any other surface — have the pathogen on them," Dr Seale said.

"If that mask is being put on and off and on and off, you are potentially putting yourself at risk or spreading it around, without even realising it.
Als je van het virus af wil moet je meer afstand houden en minder mondkapjes verplichten.

[ Voor 54% gewijzigd door CyberMania op 11-10-2020 01:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:21:
, mondkapjes plicht in alle publieke gebouwen binnen (vergelijkbaar met Duitsland)
De eerste golf wisten we ook prima in te dammen zonder verplichten van mondkapjes. Mark my words: de toename in besmettingen is deels te danken aan het steeds meer dragen van mondkapjes, omdat ze veelal verkeerd gebruikt worden. Meer mondkapjes = meer besmettingen.

[ Voor 3% gewijzigd door CyberMania op 11-10-2020 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
CyberMania schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 01:17:
[...]

Levensgevaarlijk! Bijna niemand gebruikt mondkapjes op de juiste manier waardoor je juist meer risico op verspreiding van het virus loopt ipv minder.

[...]

Als je van het virus af wil moet je meer afstand houden en minder mondkapjes verplichten.
https://www.ucsf.edu/news...1WslBbRu14NaaDBUURW7_5fPM

Je mening ligt wat achter op de feiten, wat de mijne ook deed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
42erik schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 01:31:
[...]

https://www.ucsf.edu/news...1WslBbRu14NaaDBUURW7_5fPM

Je mening ligt wat achter op de feiten, wat de mijne ook deed
Ja maar mensen gebruiken ze niet goed. Het is vast geen toeval dat de besmettingen toenemen tegelijk met meer mondkapjes. In de eerste golf konden we ook prima af zonder (alleen in het OV).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
CyberMania schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 01:39:
[...]

Ja maar mensen gebruiken ze niet goed. Het is vast geen toeval dat de besmettingen toenemen tegelijk met meer mondkapjes. In de eerste golf konden we ook prima af zonder (alleen in het OV).
Gemakshalve even vergeten dat we in de eerste golf veel meer beperkingen hadden? Er zijn nu veel meer sociale interacties dan tijdens de intelligente lockdown. Je zou het appels met peren vergelijken kunnen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Laatst online: 01:01
bazzemans schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 01:42:
[...]

Gemakshalve even vergeten dat we in de eerste golf veel meer beperkingen hadden? Er zijn nu veel meer sociale interacties dan tijdens de intelligente lockdown. Je zou het appels met peren vergelijken kunnen noemen.
En tijdens de eerste golf konden we ons (in het begin) niet laten testen. 4000 testen per dag in het begin van de eerste golf (zie quotes hieronder) tegen ongeveer 33.000 eind september.

12 maart:
Diezelfde dag zegt Bruno Bruins, minister van Medische Zorg, tegen de Tweede Kamer dat er tekorten dreigen aan materialen waarmee op corona getest wordt. Daarom wordt vanaf nu een beperkt testbeleid ingevoerd. Alleen personen uit risicogroepen (boven de 70 of met onderliggende medische condities), mensen met een ernstig ziektebeeld en ziekenhuispersoneel mogen nog getest worden.
31 maart:
Er gaat veel meer getest worden, kondigt minister De Jonge aan in een persconferentie. “We doen nu ruim 4000 testen per dag. We gaan naar 17.500 in ieder geval en met een maximering van de capaciteit daar weer van moet het zelfs lukken om richting de 29.000 tests per dag te gaan.”
https://www.rtlnieuws.nl/...ie-testen-traceren-corona

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
RobinNL schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 01:56:
[...]

En tijdens de eerste golf konden we ons (in het begin) niet laten testen. 4000 testen per dag in het begin van de eerste golf (zie quotes hieronder) tegen ongeveer 33.000 eind september.

12 maart:

[...]

31 maart:

[...]

https://www.rtlnieuws.nl/...ie-testen-traceren-corona
Klopt helemaal. Mij ging het meer om de conclusie insinuatie dat mondkapjes voor meer besmettingen zorgen, omdat we ze immers ook niet nodig hadden tijdens de eerste lockdown. Dat is in zekere zin echter appels met peren vergelijken, de situatie toen is anders dan nu, zowel qua sociale interactie als ook het aantal testen dus. De conclusie dat de stijging aan het dragen van mondkapjes ligt is echt heel erg kort door de bocht.

[ Voor 14% gewijzigd door bazzemans op 11-10-2020 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:51

Yucon

*broem*

RobinNL schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 01:13:

- Overtreed je de 1,5 meter regel of draag je geen mondkapje en word je gesnapt, dan geen waarschuwing meer maar direct een boete.

- De hoogte van de coronaboete. Deze ging van 400 euro daar 100 euro als ik het goed heb (verbeter me als dit niet zo is). Ik zou dit bedrag juist weer verhogen naar 400 euro.
Die combinatie gaat in de praktijk niet lukken. Een hoge boete is niet alleen een drempel voor overtreders, maar ook voor agenten en boa's om hem uit te schrijven. Waar je nu voor pleit betekent in de praktijk dat je iemand met een bijstandsuitkering bijna de helft van z'n maandinkomen afneemt voor een mogelijk onbedoeld onoplettend moment.

"dan moet je dat maar niet doen" -> ja leuk, maar agenten zullen terecht enige moeite met zo'n extreme verhouding tussen overtreding en gevolg hebben, zeker als de overtreding geen bewuste provocatie was. Direct een boete werkt alleen maar als agenten en boa's ook structureel bereid zijn die pen uit hun boekje te halen.. en dat zullen ze waarschijnlijk makkelijker doen met een boete van 100 euro. Ik verwacht daarom een groter netto effect van die boetes van 100 euro dan wanneer ze 400 euro zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:27

vhal

ಠ_ಠ

Walibi NL heeft dus besloten om hun Halloween Fright Nights dus compleet af te lasten. Afgelopen zaterdag was het een uitvoering van hoe het niet moest en inmiddels kwamen ze zelf ook wel tot de conclusie dat de gemiddelde Walibi bezoeker lak heeft aan de geldende regels.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
vhal schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 08:59:
Walibi NL heeft dus besloten om hun Halloween Fright Nights dus compleet af te lasten. Afgelopen zaterdag was het een uitvoering van hoe het niet moest en inmiddels kwamen ze zelf ook wel tot de conclusie dat de gemiddelde Walibi bezoeker lak heeft aan de geldende regels.
Ik vind lak hebben vaak makkelijk gezegd hoor. Je zegt tegen talloze mensen dat ze in een paar maanden een gewoontegoed moeten afschaffen wat er tot 0-100 jaar in zit. Als mijn vrouw om de twee maanden de inrichting van de keukenkastjes veranderd wen ik er gewoon nooit aan.

Is wellicht een stom voorbeeld maar de situatie van grapperhaus wordt ook zo veroordeeld. Ik was op hetzelfde moment als hem op een bruiloft. Van tevoren komen alle dingen voorbij van, ik kus niet, ik hou afstand, ik schud geen handen, als het druk is gaan we gewoon.... yeah right! En dat terwijl we zelfs een sneeuwschuiver ingepakt hadden om de cadeautjes te overhandigen.

Veroordelen is makkelijk maar naleven vaak onmogelijk want het onbewuste schakel je echt niet zomaar uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Kenny_026 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:14:
[...]

Ik vind lak hebben vaak makkelijk gezegd hoor. Je zegt tegen talloze mensen dat ze in een paar maanden een gewoontegoed moeten afschaffen wat er tot 0-100 jaar in zit. Als mijn vrouw om de twee maanden de inrichting van de keukenkastjes veranderd wen ik er gewoon nooit aan.
Voor allebei de standpunten valt wat te zeggen maar met Halloween (en slecht weer) naar Walibi gaan is natuurlijk geen gewoontegoed van 0-100 jaar. Naar Walibi gaan is een bewuste keuze, een keuze die toegestaan was op dat moment maar op het moment dat het te druk wordt en je je niet meer prettig voelt is naar huis gaan natuurlijk ook een optie. Als de regen met bakken uit de lucht komt kun je met z'n alleen hutje mutje gaan schuilen en dan achteraf klagen dat al die anderen er voor zorgde dat het te druk was (en vooral vergeten dat je zelf onderdeel van het probleem was) of je accepteert een nat pak en gaat naar huis omdat een en ander in het water gevallen is.

Een mooie van social media:
Mijn zoon is zojuist thuisgekomen van een dagje Walibi. Het was er veel te druk. Ongekend dat er zo’n risico wordt genomen met onze gezondheid. Dit event had nooit doorgang moeten vinden.
Tegen je zoon zeggen dat je liever niet hebt dat hij naar Walibi gaat of het gewoon verbieden is geen optie?
Je hebt toch bewust een bepaalde mate van risico genomen door je zoon toestemming te geven om daar heen te gaan? Beetje makkelijk om dat alleen bij het park en/of beleidsmakers te leggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kenny_026 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:14:
[...]

Is wellicht een stom voorbeeld maar de situatie van grapperhaus wordt ook zo veroordeeld. Ik was op hetzelfde moment als hem op een bruiloft. Van tevoren komen alle dingen voorbij van, ik kus niet, ik hou afstand, ik schud geen handen, als het druk is gaan we gewoon.... yeah right! En dat terwijl we zelfs een sneeuwschuiver ingepakt hadden om de cadeautjes te overhandigen.

Veroordelen is makkelijk maar naleven vaak onmogelijk want het onbewuste schakel je echt niet zomaar uit.
Maar ik begrijp dan niet dat mensen niet gewoon even een jaartje skippen met naar een pretpark gaan of trouwen. Of een verjaardagsfeest. Of op wintersport gaan. Dat soort dingen hebben echt geen haast en kan je aan jaartje later ook doen (met nog meer geld zelfs :P ).

Als je dat überhaupt van plan bent dan zit er in essentie al een intentie in dat je het niet anders wil doen dan normaal.

Nee, het is minder leuk en gezellig. Een zoom-verjaardag komt niet eens in de buurt van een normale verjaardag. Maar het zorgt er wel voor dat we over een maand niet allemaal in een harde lockdown binnenzitten.

We moeten gewoon een paar dingen laten, zodat andere dingen niet afgenomen hoeven te worden.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Pagina: 1 ... 91 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?