Die reacties in de chat ook 
Ah, vandaag wordt 1140 nieuwe besmettingen gemeld.

Ah, vandaag wordt 1140 nieuwe besmettingen gemeld.
[ Voor 47% gewijzigd door MikeyMan op 09-09-2020 13:34 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 47% gewijzigd door MikeyMan op 09-09-2020 13:34 ]
[ Voor 34% gewijzigd door goosche op 09-09-2020 13:39 ]
Niet bij ons. Gaat allemaal prima. Het is niet zo dat ik alleen maar opdrachtjes zit uit te voeren. Het proces daarvoor doen we ook remote.Lethalis schreef op woensdag 9 september 2020 @ 13:09:
[...]
Dat is een risico. Wellicht kan ik nog voorstellen dat we elkaar afwisselen, maar communicatie is een hekel punt en zodra mensen thuiszitten gaat dat er vrij snel aan.
Thuiswerken is prima als je met een opdracht naar huis wordt gestuurd. Ga X maken. Los probleem Y op.
Maar daar gaat een proces aan vooraf dat lastig op afstand werkt. Tijdens de lock down bleef dan ook een deel van het werk liggen en dat is jammer.
Met het team dat er zit, is het wat lastiger om alles remote te gaan doen. Dat staat los van Corona en heeft meer met de omstandigheden te maken.Kalentum schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:39:
[...]
Klinkt alsof de organisatie niet kan of wil veranderen (of daar gewoon de noodzaak niet van in ziet, "Corona valt wel mee, overdreven allemaal, het is maar een griepje").
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
720p?
[ Voor 13% gewijzigd door FastFred op 10-09-2020 10:16 ]
"hetzelfde als voorheen"FastFred schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:14:
@MikeyMan dat dacht ik ook, maar GGD Noord-Oost Gelderland zegt dat je na negatieve uitslag gewoon weer hetzelfde mag als voorheen, tenzij iemand in je huishouden positief getest heeft. Als de klachten erger worden moet je opnieuw laten testen.
[ Voor 17% gewijzigd door Waah op 10-09-2020 10:18 ]
[ Voor 21% gewijzigd door Gunner op 10-09-2020 10:26 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Hier hetzelfde, wat een ruksysteem zo. Je moet je bij klachten laten testen, maar het maken van een afspraak is al niet eens fatsoenlijk mogelijk en als ik een afspraak heb is dat minimaal 3 kwartier rijden voor mij.Gunner schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:22:
We hebben wel een probleem met z'n allen.
Gister uit voorzorg naar huis gegaan van het werk met verkoudheidsklachten, die inmiddels verergerd zijn. Collega's willen graag dat ik me laat testen. prima.
coronatest.nl kan ik niets plannen op mijn postcode of die van m'n werk en als je belt krijg je gelijk een 'te druk' bandje.....
wellicht is het ergens overdreven om te testen bij neusverkoudheid maar toch kan je geen overheidsreclame/pamphlet lezen waar je met die klachten toch gevraagd wordt om te testen.
[ Voor 4% gewijzigd door IceM op 10-09-2020 10:29 ]
...
Als je belt kom je er vast niet doorheen nee. Wat voor melding krijg je als je probeert in te plannen op je postcode?Gunner schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:22:
We hebben wel een probleem met z'n allen.
Gister uit voorzorg naar huis gegaan van het werk met verkoudheidsklachten, die inmiddels verergerd zijn. Collega's willen graag dat ik me laat testen. prima.
coronatest.nl kan ik niets plannen op mijn postcode of die van m'n werk en als je belt krijg je gelijk een 'te druk' bandje.....
Ik heb eerst geprobeerd online aan te melden, dan krijg ikVlassie1980 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:31:
[...]
Als je belt kom je er vast niet doorheen nee. Wat voor melding krijg je als je probeert in te plannen op je postcode?
Dit terwijl ik weet dat er bijna op steenworp afstand een teststraat zit maar die zal wel overbelast zijn.Wij hebben geen testplaats gevonden waar jij je nu kan laten testen."
Vlassie1980 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 10:31:
[...]
Als je belt kom je er vast niet doorheen nee. Wat voor melding krijg je als je probeert in te plannen op je postcode?
Fijn die teststraten, de resultaten zijn al dubieus en dan zijn ze nog eens overbelast ook.
En dan nog: Volwassenen worden 2-5 keer per jaar verkouden, kinderen wel 6-10 keer per jaar.
Bron: https://www.kno.nl/patienten-informatie/neus/verkoudheid/
We gaan totaal de verkeerde kant op en richting massa hysterie. Het feit dat ik nu een schrik reactie krijg als een van mijn 3 kinderen een keertje niest of hoest is gewoon niet normaal. (Ze gaan gewoon naar school met een snotneus, met koorts vind ik het een ander verhaal maar dan zou ik ze sowieso al thuis houden)
...
Ik zou die afspraak gewoon maken. Als je wacht en nog steeds klachten hebt is de rij wellicht vol tot de zondag daarna, dan ben je nog meer tijd kwijt.IceM schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:14:
Nou, na 7x bellen en 20 minuten in de wacht: t/m zondag vol. Als ik dan nog klachten heb bel ik wel opnieuw, ga er vanuit dat het dan wel over is.
Ik kom nog steeds niet verder dan het bandje dat het te druk is.IceM schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:14:
Nou, na 7x bellen en 20 minuten in de wacht: t/m zondag vol. Als ik dan nog klachten heb bel ik wel opnieuw, ga er vanuit dat het dan wel over is.
Mja het staat inmiddels ook op de NOS.Gunner schreef op donderdag 10 september 2020 @ 11:32:
[...]
Ik kom nog steeds niet verder dan het bandje dat het te druk is.
't is me uiteindelijk gelukt voor komende zondag..... kan morgen even bellen of er een gaatje is lokaal, anders moet ik terecht 20KM o.i.d in de regio. op zich acceptabel maar toch jammer omdat de teststraat echt heel dichtbij voor me is.Lethalis schreef op donderdag 10 september 2020 @ 12:39:
[...]
Mja het staat inmiddels ook op de NOS.
[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 10-09-2020 13:03 ]
Tja, het rare is dat laboratoria al aangeven dat ze makkelijk meer capaciteit kunnen maken mits de regering er maar meer van inkoopt. Dus dat voorrang geven/krijgen is leuk, maar als je simpelweg meer capaciteit regelt is dat helemaal niet nodig. Zeker met het komende griepseizoen weet je nu al dat de benodigde capaciteit alleen maar meer zal worden.Soccer98 schreef op donderdag 10 september 2020 @ 13:09:
Ik neem aan dat het Ministerie van Volksgezondheid alles op alles doet om die testcapaciteit in de laboratora op orde te krijgen? Het enige wat ik De Jonge heb horen zeggen is dat er dan gekeken moet worden naar wie voorrang moet krijgen om te testen, al weet ik niet zeker of dat het enige is wat hij gezegd heeft.
[removed]
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Dat zou een enorm zwaktebod zijn. Zoals de post boven je aangeeft, lijkt het een min of meer kunstmatige schaarste.MazeWing schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:57:
[...] of aanpassingen doen (enkel testen bij verkoudheid icm verhoging/koorts) en 1 prik-straat (per locatie) voor cruciale beroepen.
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
Prik-straat moest uiteraard prio-straat zijn.Proton_ schreef op donderdag 10 september 2020 @ 15:50:
[...]
Dat zou een enorm zwaktebod zijn. Zoals de post boven je aangeeft, lijkt het een min of meer kunstmatige schaarste.
Alle aanpassingen, anders dan het vergroten van de capaciteit, leiden tot minder doelmatige testen.
Alleen testen bij koorts bijvoorbeeld zorgt ervoor dat je meer dan de helft van de besmetten niet eens mag testen.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Mijn baas is het in ieder geval roerend met je eens. Feit is, dat als ik en nog een willekeurige collega symptomen krijgen en moeten wachten op een test en de uitslag in het tijdsbestek dat het nu duurt, de zaak dicht gaat. Dat is niet op te vangen op ons kdv. En dat betekent ongeveer 50 ouder(s)-paren hun kinderen thuis moeten houden, met alle gevolgen van dien voor hun werk. Één niesje en het butterfly-effect gaat los. En dan zijn wij nog een klein kdv.MazeWing schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:02:
[...]
Prik-straat moest uiteraard prio-straat zijn.
Hoe dan ook is het een zeer slechte zaak dat mensen in cruciale beroepen nu heel lang moeten wachten omdat iedereen, zelfs de mensen die werkeloos thuis zitten en nauwelijks met mensen in aanraking komen (om maar even een voorbeeld te noemen), nu kan testen met als gevolg lange wachtrijen.
Het is goed dat iedereen getest wordt met er moet echt onderscheid gemaakt worden tussen de “normale/niet-cruciale beroepen” en “cruciale beroepen”. Waarbij iemand in een cruciale groep gewoon binnen 24 uur een uitslag moet hebben. OOK als dit betekend dat (bij gebrek aan test-capaciteit) iemand uit de eerste groep dan langer moet wachten!
Hoeveel mensen gaan "toch maar" gewoon werken omdat ze anders dagen thuis kunnen zitten, wachtend op de test en dan nog eens 24-48 uur wachten op de uitslag?zacht schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:19:
[...]
Mijn baas is het in ieder geval roerend met je eens. Feit is, dat als ik en nog een willekeurige collega symptomen krijgen en moeten wachten op een test en de uitslag in het tijdsbestek dat het nu duurt, de zaak dicht gaat. Dat is niet op te vangen op ons kdv. En dat betekent ongeveer 50 ouder(s)-paren hun kinderen thuis moeten houden, met alle gevolgen van dien voor hun werk. Één niesje en het butterfly-effect gaat los. En dan zijn wij nog een klein kdv.
Zie ook:
Branche peilt en waarschuwt: 'Sluiting dreigt voor veel kinderdagverblijven' - https://nos.nl/l/2347617
Of nog erger: "Oh 4-5 dagen wachten? Of ver rijden? Ach laat maar!" En daarna gewoon alsnog boodschappen doen of weetikveelwat en bleek men toch corona te hebben. En zo geschiedde de tweede golf.MazeWing schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:57:
En dit probleem wordt nog groter en groter als dadelijk praktisch heel Nederland hun “jaarlijkse” verkoudheid heeft.
Hier in Twente is het eerste geval al bekend van iemand die bijna een maand moet wachten.Bart-Willem schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:34:
[...]
Of nog erger: "Oh 4-5 dagen wachten? Of ver rijden? Ach laat maar!" En daarna gewoon alsnog boodschappen doen of weetikveelwat en bleek men toch corona te hebben. En zo geschiedde de tweede golf.
Onzin natuurlijk omdat ze helemaal niet zover vooruit plannen. Dit zou suggereren dat er mensen voor over een week een afspraak maken. Dat zou ik nooit doen ik moet toch in isolatie dan wacht ik wel tot die verkoudheid vanzelf over gaat.kneusteun schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:37:
[...]
Hier in Twente is het eerste geval al bekend van iemand die bijna een maand moet wachten.
https://www.tubantia.nl/d...-hele-maand-vol~a1a60c6a/
Yep, dit gaat gewoon gebeuren.Bart-Willem schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:34:
[...]
Of nog erger: "Oh 4-5 dagen wachten? Of ver rijden? Ach laat maar!" En daarna gewoon alsnog boodschappen doen of weetikveelwat en bleek men toch corona te hebben. En zo geschiedde de tweede golf.
[ Voor 36% gewijzigd door Lethalis op 11-09-2020 08:09 ]
Komt geen 2de golf, zoals in maart/april krijgen we nooit meer.. Alles is nu anders in verlijking met toen. Daarbij - imho - waren er toen 100den superspread events in die tijd, denk aan carnaval, volle concertzalen, uitpuilende kroegen, volgepropte stadions etc etc. Dít was toen funest, dit hebben we de komende tijd niet meer, daarbij zijn de behandelingen beter en is men er sowieso veel meer van bewust.. Er zal best een piek komen, maar die zal behapbaar zijn en bij lange na niet de piek van april/maart benaderen, daar ben ik van overtuigd. Let wel, dat is gewoon hoe ik denk dat het gaat, ik ben geen viroloog of waarzegger, maar een vrij logische beredenering na alles wat we nu weten en wat er geschreven is. /hersenspinsel offBart-Willem schreef op donderdag 10 september 2020 @ 16:34:
[...]
Whole lot of stars ***
Uiteindelijk is de vraag wat de definitie daarvan is.Rudios schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:08:
[...]
Komt geen 2de golf, zoals in maart/april krijgen we nooit meer...
[ Voor 3% gewijzigd door Lethalis op 11-09-2020 08:27 ]
Als Pietje niet hoest en niest zullen de besmettingen die hij veroorzaakt over het algemeen ook veel milder zijn. Potentieel nog steeds dodelijk voor hoog bejaarden maar daar is men nu veel voorzichtiger in. Het enorme verschil in opnames en sterfgevallen tussen toen en nu kan komen doordat je toen gewoon naar je werk, een bruiloft of carnaval ging als je had wat je dacht dat een griepje was.Lethalis schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:25:
[...]
Oftewel: Pietje lag in maart nog een week op bed en voelde zich zwaar beroerd, en iedereen kon van 10 meter afstand zien dat hij Corona had. Maar nu staat Pietje voor je neus, voelt zich prima. Hij heeft misschien een beetje keelpijn, of een snotneus. Maar ach, het is totaal anders dan toen hij Corona had hè. Dus dit zal wel wat anders zijn. Testen doet hij zich niet, voelt zich toch immuun.
En Pietje is na een paar dagen ook weer beter. Niks aan de hand. Maar hij heeft het virus wel door kunnen geven.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Alleen worden mensen minder voorzichtig. Dat zie ik aan alles, ook aan mezelf hoor. Ik ben ook niet heilig.IJzerlijm schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 08:35:
[...]
Als Pietje niet hoest en niest zullen de besmettingen die hij veroorzaakt over het algemeen ook veel milder zijn. Potentieel nog steeds dodelijk voor hoog bejaarden maar daar is men nu veel voorzichtiger in. Het enorme verschil in opnames en sterfgevallen tussen toen en nu kan komen doordat je toen gewoon naar je werk, een bruiloft of carnaval ging als je had wat je dacht dat een griepje was.
Dat is natuurlijk wat ze altijd zelf zeggen. Als je ernaast zou staan en ziet wat ze echt doen dan zie je vaak heel wat anders. Misschien iets wat ze zelf niet eens zien omdat het zo normaal voor hun is.Lethalis schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 07:49:
[...]
Mooi horrorverhaal trouwens voor de mensen die zichzelf opsluiten: ik heb gehoord van 1 situatie waarvan mensen zich aan alle maatregelen hielden en vervolgens alsnog zo ongeveer de hele familie Corona had. Ook oma, waar ze alleen maar boodschappen voor de deur neerzetten en even op een paar meter afstand mee hebben gesproken.
Dus zelfs de bezorger die je maar heel even ziet, kan genoeg zijn. Kun je nog zo je best doen.
Whole lot of stars ***
Ik zie echt helemaal niemand 'met verkoudheidsklachten' op pad gaan. Ja, er moet wel eens iemand hoesten of niezen, maar dat zijn nog geen verkoudheidsklachten.Lethalis schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 09:22:
Veel mensen gaan met verkoudheidsklachten gewoon op pad. Hoeveel mensen ik wel niet tegenkom buiten die hoesten, niezen of zelfs uitgebreid hun neus gaan lopen snuiten. Mensen zijn niet meer onder de indruk van dit virus.
Punctuality is the politeness of kings
Dat staat haaks op het eerdere beleid dat mensen zich ook bij lichte klachten moeten testen en betekent dat je veel gevallen gaat missen.dreamscape schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:09:
[...]
Volgens mij kent ieder weldenkend mens wel het verschil tussen gewoon een keer moeten niezen of hoesten en echte 'verkoudheidsklachten'. Dat laatste is nog niet op het niveau dat je je pre-corona zou ziek melden, maar het is dat niveau van 'volgens mij word ik verkouden...'.
Heb je dat soort klachten, dan blijf je binnen en laat je je testen.
Moet je even een keer hoesten of niezen? Snuit je neus, drink een kop thee en ga alsjeblieft niet de testcapaciteit verder overbelasten.
Het is echt allemaal niet zo moeilijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Lethalis op 11-09-2020 10:30 ]
Ik heb nooit koorts, laatste keer kan ik me echt niet herinneren haha. (Afkloppen)Lethalis schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:27:
[...]
Meld jij je altijd ziek als je koorts hebt? Of neem je een paracetamolletje en ga je door? Pre-Corona?
[ Voor 15% gewijzigd door Vlassie1980 op 11-09-2020 10:32 ]
Ik heb het gelukkig ook niet vaak, maar ik ken genoeg mensen die gewoon met koorts naar hun werk zouden gaan pre-Corona. Die slikken dan van alles, gaan gewoon door en melden zich echt voor niks ziek zo ongeveer.Vlassie1980 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:30:
Ik heb nooit koorts, laatste keer kan ik me echt niet herinneren haha. (Afkloppen)
[ Voor 10% gewijzigd door Lethalis op 11-09-2020 10:42 ]
Dat ligt eraan. Ik noem in de ochtend een keer hoesten of een keer niezen omdat het ergens stoffig is, niet 'milde klachten'. Die vallen bij mij onder 'geen klachten'. Een mens moet wel eens hoesten of niezen, dat is volkomen normaal.[b]Lethalis schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:27:[/b
Dat staat haaks op het eerdere beleid dat mensen zich ook bij lichte klachten moeten testen en betekent dat je veel gevallen gaat missen.
"Het niveau waarop je je pre-Corona ziek zou melden" is nogal subjectief. Het is nog maar de vraag of je je voor Corona ziek zou melden als je niet zou weten dat het Corona is.
Kijk naar Boris Johnson. Die had normaal gesproken rustig een weekje doorgewerkt en iedereen besmet, voordat hij werd opgenomen. Of Bolsonaro? Die was misschien wel helemaal niet thuisgebleven met zijn klachten. Enzovoorts.
Meld jij je altijd ziek als je koorts hebt? Of neem je een paracetamolletje en ga je door? Pre-Corona?
Punctuality is the politeness of kings
Dat is ook zeker waar, maar dan moeten we de consequenties dus ook aanvaarden.Vlassie1980 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:30:
Ik ben van mening dat we op moeten passen en dat we allemaal wel een beetje ons heldere verstand moeten gebruiken voordat we allemaal door gaan draaien.
Wat is dan wel een goede maatstaf?Lethalis schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:41:
[...]
Ik heb het gelukkig ook niet vaak, maar ik ken genoeg mensen die gewoon met koorts naar hun werk zouden gaan pre-Corona. Die slikken dan van alles, gaan gewoon door en melden zich echt voor niks ziek zo ongeveer.
Daarom vind ik het geen goede maatstaf
Al zou "koorts en / of hoesten" het wel veel makkelijker maken. Maar ja, dan mis je dus veel gevallen.
We hebben het toch nog steeds over Nederland, welke chaos mis ik dan?Lethalis schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:51:
[...]
Dat is ook zeker waar, maar dan moeten we de consequenties dus ook aanvaarden.
Je kunt niet aan de ene kant het als een A ziekte behandelen en allerlei beperkende maatregelen nemen alsof het Ebola is, maar aan de andere kant verwachten dat mensen hun heldere verstand gebruiken.
Dat rijmt niet met elkaar en leidt tot chaos.
Wat mij betreft werkt dat grijze gebied juist hardstikke goed, ik zie die enorme chaos absoluut niet. Ja er gaat het en der wat fout, big deal maar gemiddeld genomen gaat het best goed.Ergens moet je dan gaan kiezen als maatschappij. Het is of "een nare griep" en we doen weer redelijk normaal, of we gaan het volop proberen te bestrijden alsof ons leven ervan afhangt. Maar ja, dan moet je dus iedereen gaan testen. Ook met vage klachten.
Dat grote grijze gebied ertussen werkt niet.
Het geeft mij het gevoel alsof het vooral voor de bühne is allemaal. En dat leidt bij mensen ook tot nalatigheid... ze zijn het zat en dat begrijp ik ook.
[ Voor 27% gewijzigd door ninjazx9r98 op 11-09-2020 11:30 ]
Dat dus, maar de maatschappij is nu dus al dusdanig door aan het slaan dat een voorbijganger die dat niet weet je gelijk scheef aan gaat kijken en je zo snel mogelijk naar binnen wil zien gaan zodat je andere mensen niet besmetninjazx9r98 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:21:
[...]
Wat is dan wel een goede maatstaf?
Gisteren heeft de gemeente hier aan de overkant het gras gemaaid en enige tijd na het uitlaten van de honden had ik een loopneus en flink wat niesbuien. Dan is het toch vrij logisch dat dat niet direct een reden is om een test in te gaan plannen en in quarantaine te gaan?
Dat is dus ook wat mij vooral dwars zit: Dat er niet consequent gewerkt wordt en dat er gewoon willekeurig beleid wel of niet wordt toegepast aan de hand van welke wind er waait.Lethalis schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 10:51:
[...]
Je kunt niet aan de ene kant het als een A ziekte behandelen en allerlei beperkende maatregelen nemen alsof het Ebola is, maar aan de andere kant verwachten dat mensen hun heldere verstand gebruiken.
Dat rijmt niet met elkaar en leidt tot chaos.
Ergens moet je dan gaan kiezen als maatschappij. Het is of "een nare griep" en we doen weer redelijk normaal, of we gaan het volop proberen te bestrijden alsof ons leven ervan afhangt. Maar ja, dan moet je dus iedereen gaan testen. Ook met vage klachten.
[ Voor 5% gewijzigd door Stoney3K op 11-09-2020 11:38 ]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
[ Voor 24% gewijzigd door Lethalis op 11-09-2020 12:00 ]
Dat betekent dus ook dat de cijfers van het RIVM 16% te hoog zijn vanaf het moment dat mensen zich zonder klachten konden laten testen.Lethalis schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:58:
Ook leuk:
Geen corona, toch in quarantaine: mogelijk honderden fout-positieve uitslagen per week
Waarschijnlijk zit zo'n 16% onterecht thuis momenteel.
Het zou zelfs erger kunnen zijn, omdat toen tijdelijk de prevalentie lager was dan nu.Stoney3K schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:14:
[...]
Dat betekent dus ook dat de cijfers van het RIVM 16% te hoog zijn vanaf het moment dat mensen zich zonder klachten konden laten testen.
[ Voor 43% gewijzigd door Lethalis op 11-09-2020 12:39 ]
Omdat er op gehamerd wordt dat je ze 100% zonder enige nuance moet naleven.ninjazx9r98 schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:21:
Ik snap werkelijk waar al maanden niet waarom mensen zo vreselijk moeilijk doen en kennelijk op zoek zijn naar volledig dichtgetimmerde definities die beschreven worden in documenten van tientallen of honderden pagina's.
En vooral als een minister van Justitie die naleving met een behoorlijke korrel zout neemt, dan spreek je als overheid jezelf toch behoorlijk tegen.Yucon schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:29:
[...]
Omdat er op gehamerd wordt dat je ze 100% zonder enige nuance moet naleven.
Jazeker. Er is nu eindelijk een RCT gedaan die die de overduidelijke correlatie bevestigd als causatie. In de random test zorgde fors toedienen van gemetaboliseerde vitamine D voor 96% minder IC-opnames.Cobb schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:36:
Is er al wat bekend over vitamine D mbt. Corona?
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Drie keer dezelfde studie linken maakt het niet drie keer zo betrouwbaar. En ze zeggen zelf al dat deze studie te klein was:pedorus schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 19:27:
[...]
Jazeker. Er is nu eindelijk een RCT gedaan die die de overduidelijke correlatie bevestigd als causatie. In de random test zorgde fors toedienen van gemetaboliseerde vitamine D voor 96% minder IC-opnames.
Bronnen:
Vitamin D3 mixed with hydroxychloroquine shows promise in treating COVID-19: Study
Vitamin D supplements 'could keep Covid-19 patients out of intensive care'
Finally Confirmed! Vitamin D Nearly Abolishes ICU Risk in COVID-19
larger trials with groups properly matched will be required to show a definitive answer.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Vitamine D was ik alweer vergeten inderdaad. Ik vond het toen ook een logische verklaring. Stuurde mijn collega's ook regelmatig naar buiten. Dat zal nu helaas weer minder gaan worden. Een tip voor goede supplementen of kan je alles nemen waar vitamine D op staat?pedorus schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 19:27:
[...]
Jazeker. Er is nu eindelijk een RCT gedaan die die de overduidelijke correlatie bevestigd als causatie. In de random test zorgde fors toedienen van gemetaboliseerde vitamine D voor 96% minder IC-opnames.
Bronnen:
Vitamin D3 mixed with hydroxychloroquine shows promise in treating COVID-19: Study
Vitamin D supplements 'could keep Covid-19 patients out of intensive care'
Finally Confirmed! Vitamin D Nearly Abolishes ICU Risk in COVID-19
Overigens hoef je ook maar naar de sterftecijfers te kijken op dit moment. Er gaan nu al maanden minder mensen dood aan corona dan aan een simpele val. Naast andere besmette groepen is vitamine D daar een logische verklaring voor, ook omdat dit op het zuidelijke halfrond juist niet zo is. Check maar eens wat landen hier: https://ourworldindata.org/mortality-risk-covid
niet iedereen heeft een bierbuikje
Gezonde dingen eten. Bijvoorbeeld vette vis zoals haring, zalm, makreel bevat veel vitamine D. Te veel vis is ook weer niet goed ivm vervuiling.wodkabuikje schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 19:38:
[...]
Vitamine D was ik alweer vergeten inderdaad. Ik vond het toen ook een logische verklaring. Stuurde mijn collega's ook regelmatig naar buiten. Dat zal nu helaas weer minder gaan worden. Een tip voor goede supplementen of kan je alles nemen waar vitamine D op staat?
Verwijderd
Vraag gerust een statisticus of een studie met als resultaat een p-waarde beginnend met 6 nullen "te klein" kan zijn. Spoiler: niet echt, maar er kunnen wel systematische fouten zijn. Daarvoor maakt het ook niet uit hoe groot de studie is.IJzerlijm schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 19:36:
[...]
Drie keer dezelfde studie linken maakt het niet drie keer zo betrouwbaar. En ze zeggen zelf al dat deze studie te klein was:
[...]
Het wordt gelukkig mooi weer, dus dat kan nog steeds. Ik zit niet in de supplementen, maar ik heb een arts (Wikipedia: JoAnn E. Manson) aangehaald die 1000-2000 IU adviseerde, ik zou zelf de goedkoopste nemen die dat heeft als dat nodig iswodkabuikje schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 19:38:
[...]
Vitamine D was ik alweer vergeten inderdaad. Ik vond het toen ook een logische verklaring. Stuurde mijn collega's ook regelmatig naar buiten. Dat zal nu helaas weer minder gaan worden. Een tip voor goede supplementen of kan je alles nemen waar vitamine D op staat?
Dus omdat iets lastig is om werkend te krijgen voor ouderen moeten we maar stoppen met proberen een vaccin te zoeken en of vaccineren???Edwin__ schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 22:52:
Ik zat afgelopen week dit artikel te lezen: https://www.nationalgeogr...y-respond-to-vaccine-cvd/
Komt er in het kort op neer dat het erg lastig is om een vaccin te ontwikkelen wat goed aanslaat bij ouderen. Stel het vaccin gaat inderdaad zo uitpakken, wat is dan het praktisch nut nog van het vaccin? Het beschermt dan immers niet meer de kwetsbare groep ouderen.
Geenszins ben ik tegen vaccineren, maar ik heb gewoon mijn vraagtekens bij de hele gang van zaken. Persoonlijk zit ik ook al in twijfel of ik het vaccin wel of niet ga nemen, heb corona hoogstwaarschijnlijk al gehad, maar mocht toen niet getest worden.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Verwijderd
Tja.. dat is vaak zo.. een immuunsysteem activeren dat ouder is, is lastiger. Het moderna vaccin lijkt dat wel goed te doen trouwens (niks gehoord van het oxford tbh).YakuzA schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 23:09:
[...]
Dus omdat iets lastig is om werkend te krijgen voor ouderen moeten we maar stoppen met proberen een vaccin te zoeken en of vaccineren???
Dat probeer ik niet te zeggen. Ik bedoel dat er een kans aanwezig is dat het vaccin niet gaat bieden wat we ervan verwachten, en dus maar weinig (voor zover ik begrijp) gaat veranderen aan deze hele situatie.YakuzA schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 23:09:
[...]
Dus omdat iets lastig is om werkend te krijgen voor ouderen moeten we maar stoppen met proberen een vaccin te zoeken en of vaccineren???
Lethalis schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 11:58:
Ook leuk:
Geen corona, toch in quarantaine: mogelijk honderden fout-positieve uitslagen per week
Waarschijnlijk zit zo'n 16% onterecht thuis momenteel.
Relevant om hierbij het volgende draadje op Twitter uit te lichten. Ik verwacht dat er een rectificatie vanuit het NRC zal komen.Stoney3K schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:14:
Dat betekent dus ook dat de cijfers van het RIVM 16% te hoog zijn vanaf het moment dat mensen zich zonder klachten konden laten testen.
Vandaag stond er een artikel in NRC waarin een RIVM-medewerker met Excel aan de slag ging om te berekenen hoeveel mensen er ten onrechte een positieve testuitslag kregen (namelijk: 16%).
— Bert Slagter (@bslagter) 11 september 2020
Draadje waarom dit niet klopt 👇 https://t.co/74rFQLwx12
Die begrijpt zelf de bron van fouten kennelijk niet. Voor een false positive is veelal niet-reproducerend virus-rna nodig. In Nederland hebben waarschijnlijk miljoenen mensen het al gehad, dus daar kan dat makkelijk voorkomen. In Nieuw-Zeeland is die situatie heel anders. Dat soort voorbeelden met landen waar heel veel tests gebeuren slaan nergens op, omdat er daar weinig losse stukjes virus-rna zullen rondslingeren, terwijl dat in Nederland wel zo is. Pas in tweet 12 staat de waarheid waarom het ook prima nog veel erger kan zijn dan de NRC voorrekent. Je kunt prima knalpositief testen met dode stukjes virus-rna, maar dat maakt je nog niet ziek of besmettelijk. Wellicht kan het zelfs zonder extra weerstand te hebben opgebouwd, zul je krijgen dat mensen denken dat ze immuun zijn terwijl dit niet zo is.DutchCommando schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 00:09:
[...]
[...]
Relevant om hierbij het volgende draadje op Twitter uit te lichten. Ik verwacht dat er een rectificatie vanuit het NRC zal komen.
[Twitter]
Daarin reageert ook iemand van het CWZ ziekenhuis dat ze 45 cycles doen wat volgens het NY Times artikel veel te veel is. Daarin staat dat je volgens CDC boven 33 geen zinnig resultaat meer kan bereiken. Ze noemen daar een reductie van 40 cycles naar 35 43% minder positieve uitslagen zijn en bij reductie naar 30 cycles je 63% minder positieve uitslagen hebt. Wel is het gemiddelde 22 blijkbaar dus dat zit er nog wel binnen.DutchCommando schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 00:09:
[...]
[...]
Relevant om hierbij het volgende draadje op Twitter uit te lichten. Ik verwacht dat er een rectificatie vanuit het NRC zal komen.
[Twitter]
Momenteel ligt Ct met 22 significant lager, dus virale load hoger, bij de GGD teststraat in Nijmegen vergeleken met patiënten in maart/april met 28. Geen fout positieven maar echt besmettelijke mensen @nrc
— Bert Mulder (@BertMulderCWZ) 11 september 2020
Ik slik D3 van body fit shop, al jaren maar niet eens dagelijks. Mijn vitamine D varieert in de range van 85 tot 115 nmol/L(winter/zomer) , dus dat is meer dan genoeg.wodkabuikje schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 19:38:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door codex op 12-09-2020 07:38 ]
Bedankt voor de bevestiging van mijn opmerking. Mensen zien dus liever tientallen zo niet honderden pagina's met uitleg cq nuance zodat ze vervolgens weer kunnen zeggen dat het niet te volgen is omdat het allemaal zo ingewikkeld en ambtenarentaal is.Yucon schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 12:29:
[...]
Omdat er op gehamerd wordt dat je ze 100% zonder enige nuance moet naleven.
Hij snapt de bron van fouten zeker wel. Jij snapt de bron van fouten die beschreven worden niet en probeert het te gebruiken om weer de complotwappiedraad van "positief is niet besmettelijk" over te brengen. Gevaarlijke ideeën zijn dat.pedorus schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 00:58:
Die begrijpt zelf de bron van fouten kennelijk niet. Voor een false positive is veelal niet-reproducerend virus-rna nodig.
Geen idee welk NY Times artikel je aanhaalt. Daar heb je namelijk niet naar gelinkt. De tweet bevat ook niet "45 cycles". Maar ik heb hem gevonden:jip_86 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 01:25:
Daarin reageert ook iemand van het CWZ ziekenhuis dat ze 45 cycles doen wat volgens het NY Times artikel veel te veel is. Daarin staat dat je volgens CDC boven 33 geen zinnig resultaat meer kan bereiken. Ze noemen daar een reductie van 40 cycles naar 35 43% minder positieve uitslagen zijn en bij reductie naar 30 cycles je 63% minder positieve uitslagen hebt. Wel is het gemiddelde 22 blijkbaar dus dat zit er nog wel binnen.
[Twitter]
45 cycles
Momenteel ligt Ct met 22 significant lager, dus virale load hoger, bij de GGD teststraat in Nijmegen vergeleken met patiënten in maart/april met 28. Geen fout positieven maar echt besmettelijke mensen @nrc
In dat geval stelt hij vragen waarvan hij het antwoord zou moeten weten. T/m hier:DutchCommando schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 10:54:
Hij snapt de bron van fouten zeker wel.
5/ Of in Nieuw-Zeeland, waar men in mei en juni weken achter elkaar geen enkele positieve test had, maar wel tienduizenden tests uitvoerde? pic.twitter.com/FCVnPg7fNX
— Bert Slagter (@bslagter) 11 september 2020
Net alsof het niet gevaarlijk is om false positives te ontkennen, waardoor mensen onterecht denken dat ze immuun zijn. 84% die het wel daadwerkelijk heeft lijkt me geen gekke score voor een test vanwege de regel van Bayes.Gevaarlijke ideeën zijn dat.
Ik heb het nog even nagelezen, maar het NRC artikel heeft het helemaal niet over de bron van de fouten. Dus inzoomen op alleen de fouten die PCR-testen zelf kan hebben slaat nergens op. De PCR-test toont virus-rna aan, niet alleen reproduceerbaar virus. Al doe je dezelfde test 100x, dan nog blijft dat systematische probleem bestaan. Dus ook dan kun je mensen ziek verklaren die niet ziek zijn. Zie ook When is Covid, Covid?.Het NRC artikel redeneert vanuit één PCR target. Maar er worden er altijd 2 of meer gebruikt.
Uitstekend uitgelegd wat de consequenties zijn van testen zonder symptomen. Niet doen!
— Marc Bonten (@MarcBonten) 11 september 2020
Geen corona, toch in quarantaine via @nrc https://t.co/O0r0evHkdM
[ Voor 3% gewijzigd door pedorus op 12-09-2020 12:32 ]
[ Voor 26% gewijzigd door Phusebox op 12-09-2020 12:04 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
bron: https://www.astrazeneca.c...ls-resumed-in-the-uk.htmlClinical trials for the AstraZeneca Oxford coronavirus vaccine, AZD1222, have resumed in the UK following confirmation by the Medicines Health Regulatory Authority (MHRA) that it was safe to do so.
On 6 September, the standard review process triggered a voluntary pause to vaccination across all global trials to allow review of safety data by independent committees, and international regulators. The UK committee has concluded its investigations and recommended to the MHRA that trials in the UK are safe to resume.
AstraZeneca and the University of Oxford, as the trial sponsor, cannot disclose further medical information. All trial investigators and participants will be updated with the relevant information and this will be disclosed on global clinical registries, according to the clinical trial and regulatory standards.
AstraZeneca is committed to the safety of trial participants and the highest standards of conduct in clinical trials. The Company will continue to work with health authorities across the world and be guided as to when other clinical trials can resume to provide the vaccine broadly, equitably and at no profit during this pandemic.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Bijzonder flauw, je insinueert dat ik vind dat die nuance in regels moet zitten en dat heb ik niet gezegd.ninjazx9r98 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 09:38:
[...]
Bedankt voor de bevestiging van mijn opmerking. Mensen zien dus liever tientallen zo niet honderden pagina's met uitleg cq nuance zodat ze vervolgens weer kunnen zeggen dat het niet te volgen is omdat het allemaal zo ingewikkeld en ambtenarentaal is.
Stel dat jij de overheid was, hoe zou je het dan beter/anders doen bij het brengen van de regels als je daar nuance in mee wilt nemen met in het achterhoofd dat het ook nog begrijpelijk moet zijn voor een ieder die het leest/hoort?
U mag hier max 100 per uur maar als er minder dan X auto's op Y meter afstand van u zijn dan mag het ook 110 zijn. Bij schemer is het 98, bij laagstaande zon 94 maar bij volle zon is het 104. Voor combinaties van omstandigheden kunt u een en ander terug vinden in onderstaande tabel.
Dat betekent dus helemaal geen regels en klooi maar wat aan?Yucon schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 22:34:
[...]
Bijzonder flauw, je insinueert dat ik vind dat die nuance in regels moet zitten en dat heb ik niet gezegd.
"Mensen, het gaat mis als we aan elkaar zitten, te dicht bij elkaar zitten of met te veel mensen in een ruimte zitten. Doe dat dus niet. En al helemaal niet als je je niet lekker voelt en het op een verkoudheid lijkt. Buiten kan het inderdaad wat losser, maar ook hier: overdrijf niet en pas op!"
Iets van die strekking. Want dat is eigenlijk gewoon waar het om draait.
Beleidsmakers hoeven / kunnen die nuance inderdaad niet maken.ninjazx9r98 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 23:54:
[...]
Anderhalve meter is duidelijk en geen twijfel over mogelijk, te dicht is voor de één 75cm en voor de ander 2m. Voor de één is 10 mensen teveel in een ruimte, voor de ander 25. Regels hebben en die vervolgens uitdragen met jouw nuance gaat natuurlijk ook niet werken, dan kun je net zo goed helemaal geen regels hebben.
Zoals de hand die Rutte gaf aan van Dissel maanden terug?blissard schreef op zondag 13 september 2020 @ 00:04:
[...]
Beleidsmakers hoeven / kunnen die nuance inderdaad niet maken.
Dat doet de praktijk echter wel. 1,50 is 1,50 behalve als dat niet past, of even niet snel genoeg gaat of om andere redenen afgeweken wordt. Zo gaan we in ieder geval in Nederland altijd met regels om.
Moet je als beleidsmaker nu laten weten dat je die nuance begrijpt en accepteert. Of moet je “regels zijn regels” roepen en de daarmee ontstane problemen negeren? Van mij mag het allebei, al heb ik een voorkeur voor het eerste. Maar “regels zijn regels” roepen en je er dan zelf niet aan houden is imho geen optie.
En volgens mij heb ik vaker iets van die strekking gehoord.Wat de stabilisering van de cijfers laat zien, is dat Nederlanders zich nog altijd bewust zijn van de noodzaak om die anderhalve meter en de andere gedragsregels na te leven. Dat lukt misschien niet altijd 100%. We zijn allemaal niet heilig.
Klopt. En al die andere dingen die alle mensen continue “verkeerd” doen. Al vind ik heilig dan weer een heel ongelukkig woord in deze.ninjazx9r98 schreef op zondag 13 september 2020 @ 00:14:
[...]
Zoals de hand die Rutte gaf aan van Dissel maanden terug?
Of zoals in de persconferentie van 1 september?
https://www.rijksoverheid...inister-de-jonge-1-9-2020
[...]
En volgens mij heb ik vaker iets van die strekking gehoord.
Over asociale idioten gesproken, deze idioot kan als voorbeeld in het woordenboek....Een corona-uitbraak in de Zuid-Duitse plaats Garmisch-Partenkirchen is volgens de plaatselijke autoriteiten veroorzaakt door een 26-jarige vrouw die na haar vakantie in Griekenland op kroegentocht is gegaan. Dat melden diverse Duitse media. De vrouw, een Amerikaanse, had al klachten en was ook al getest, maar wachtte de uitslag van haar test niet thuis af.
De autoriteiten roepen iedereen die in een van de plaatselijke kroegen contact had met de vrouw op zich te melden voor een test. Op een locatie waar de vrouw werkt, werden 24 mensen positief getest. In totaal rapporteerde Garmisch-Partenkirchen zaterdag 37 positieve gevallen. Die zijn waarschijnlijk niet allemáál door de jonge vrouw aangestoken, stelt een woordvoerder van de lokale overheid.
Virussen? Scan ze hier!
Strafrechtelijk is hier in Nederland denk ik wel mogelijk, maar ook lastig. De standaard procedure voor Quarantaine is volgens mij niet wettelijk bepaald, maar als een dringend advies. Dan zou het op basis van grove nalatigheid moeten zijn. Moet er moet dan denk ik wel eerst schade (als in zieken / doden) ontstaan.wildhagen schreef op zondag 13 september 2020 @ 08:30:
[...]
Zou zo'n overduidelijk kwaadwillige figuur voor zoets niet strafrechterlijk vervolgd kunnen worden
[ Voor 22% gewijzigd door blissard op 13-09-2020 12:12 ]
en dit is precies de rede waarom ik heel veel hoor, als ik me niet test hoef ik en me vrouw en kinderen ook niet thuis te blijven.De_Bastaard schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:31:
Wat een ellende met de capaciteit van de GGD.
20 Augustus een test laten doen die negatief was omdat ik opeens koorts had en wat hoestte. Zie m’n eerdere post in dit topic.
Afgelopen week opeens weer koorts, nog meer slijm ophoesten. Omdat m’n vrouw en dochter ook nog lopen te kuchen maar laten gaan, tot ik dit weekend wel elke dag koorts had en veel nachtzweet. Vanmiddag bij de huisarts geweest en ik mag weer voor een test gaan just to be sure. Hij behandeld m’n klachten iig als een longontsteking.
Helaas onmogelijk om een afspraak te regelen bij de ggd. Telefonisch als online, je komt er niet tussen. Tot die tijd mogen we allemaal binnenblijven terwijl m’n vrouw alweer nergens meer last van. Lekker handig als je zo met z’n allen moet afwachten tot je überhaupt een afspraak krijgt, manman. Hopelijk slaat m’n amoxiciline kuur snel aan, want uit de waarde van de bloedtest bleek wel dat er een grote kans is dat het bacterieel is.
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Welk griepseizoen? We houden ons toch aan allerlei maatregelenDe_Bastaard schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:34:
Gelukkig woon ik in het buitenland en ga ik zometeen hier naar de huisarts van m’n dochter. Capaciteit hier is voor zover ik weet voldoende.
Slechte zaak van de ggd en overheid en dan moet het echte griepseizoen nog beginnen.
Ik verwacht ook dat de wappies het "gebrek" aan griep-doden gaan aanhalen om het te linken aan een overlord dominante elite die ouderen elk jaar bewust doden. De maatregelen gelden niet alleen voor Corona, ook voor andere virussen, dus dit jaar zullen er waarschijnlijk minder griep-slachtoffers zijn, met de kanttekening dat voor griep juist jonge kinderen de motor zijn en laat die nu weer gezellig naar school gaan..MikeyMan schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:36:
[...]
Welk griepseizoen? We houden ons toch aan allerlei maatregelen
Nee. Je moet juist veel testen en isoleren om te voorkomen dat je in die situatie terecht komtBarrycade schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 13:25:
Tja zolang er geen bosjes doden vallen en de ICs nog niet overlopen is de urgentie ook niet zo hoog.
Al geprobeerd de GGD van de regio waar je getest bent direct te bellen? Ik heb ook dagen moeten wachten. Uiteindelijk dus ggd gebeld en die hadden de uitslag al. De coronalijn gebeuren belde pas veel later.Royeboi schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 11:10:
Ik wacht intussen al 96 uur op mijn uitslag.... gaat lekker zo. Nog meer mensen die al dagen wachten? Online geeft aan dat uitslag niet bekend is, en telefoonlijnen zijn uiteraard bezet.
Ligt eraan waar je woont. In Zuid-Holland gaat bijna alles richting 1 locatie waar ze 24/7 alles analyseren. Of de tests van de huisarts ook naar dat lab gaan durf ik niet te zeggen, issue is vooral dat de labs waar met (mogelijk) SARS-Cov2 geïnfecteerd materiaal gewerkt mag worden onder strenge eisen staan (bio-safety level 3). Na isolatie mag het dan weer onder normale lab-omstandigheden verwerkt worden. Niet ieder ziekenhuis heeft zo'n labBioflap schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:43:
Mijn vrouw heeft astma, en belde gisterochtend de huisarts dat ze klachten heeft (Koorts, spierpijn, diarree en veel hoesten/benauwd). Ze mocht om 16:00 langskomen en kreeg direct bij de huisarts een Corona-test. Als het goed is krijgen we vandaag de uitslag.. De test ging overigens naar het ziekenhuis.
Hoe gaat dit eigenlijk in z'n werk? Zijn er andere labs waar testen worden nagekeken?
Dacht dat SARS-Cov2 juist in BSL4 moest zijn nog?Holk schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:18:
[...]
issue is vooral dat de labs waar met (mogelijk) SARS-Cov2 geïnfecteerd materiaal gewerkt mag worden onder strenge eisen staan (bio-safety level 3).
[ Voor 14% gewijzigd door Ryur op 15-09-2020 20:43 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
GGD lokaal wist geen uitslag, maar ben vanmiddag inderdaad gebeld (positief).Dracula schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 14:55:
[...]
Al geprobeerd de GGD van de regio waar je getest bent direct te bellen? Ik heb ook dagen moeten wachten. Uiteindelijk dus ggd gebeld en die hadden de uitslag al. De coronalijn gebeuren belde pas veel later.
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Verwijderd
Nederland heeft niet eens BSL-4 labs (of hooguit 1 die in de buurt komt). Het is ook compleet onzinnig. Het virus is gewoon verspreid over de bevolking... waarom zou je op de test-locatie/ambulance gewoon met beschermde kleding gewerkt wordt... en dan een BSL-4 lab eisen. Ik dacht dat ze zelfs op bsl-2 labs ze tegenwoordig de testen mogen verwerken.Ryur schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:41:
[...]
Dacht dat SARS-Cov2 juist in BSL4 moest zijn nog?
Vooral omdat er (nog?) geen vaccinatie is.
Hmm.. ik zie dat SARS-Cov2 een BSL3 lab is.
Maar toch zou ik verwachten dat onder BSL4 gewerkt zou worden.
Als de swab in een lysis buffer zit mag je er op elk niveau van een standaard moleculair lab mee werken, maar zolang het infectieus kan zijn, zijn er restricties van kracht. Dus ik verwacht (weet dat niet zeker!) dat de swabs binnen komen en op een ML-III lab uit de container gehaald worden, in een epp gedaan worden samen met lysis buffer. Dan kan het hele zwikje naar het volgende, moleculaire, lab voor verdere stappen tm de PCR. Zal het navragen, ben nu zelf ook wel benieuwd. TBCVerwijderd schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 21:00:
[...]
Nederland heeft niet eens BSL-4 labs (of hooguit 1 die in de buurt komt). Het is ook compleet onzinnig. Het virus is gewoon verspreid over de bevolking... waarom zou je op de test-locatie/ambulance gewoon met beschermde kleding gewerkt wordt... en dan een BSL-4 lab eisen. Ik dacht dat ze zelfs op bsl-2 labs ze tegenwoordig de testen mogen verwerken.
Beterschap! Hopelijk valt het mee!Royeboi schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:50:
[...]
GGD lokaal wist geen uitslag, maar ben vanmiddag inderdaad gebeld (positief).
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq