Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.526 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 23:05
bert pit schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:55:
[...]

Hier zou ik wel eens wat opheldering over willen hebben. Hoewel ik begrijp dat experts geen angst willen aanjagen, zou ik graag het volgende willen weten:

Ik heb altijd begrepen dat je gewoon altijd een X aantal virussen bij je draagt (met name in neus en keelholte) en dat je lichaam deze virussen probeert tegen te houden.
Pas wanneer er een bepaalde grens wordt overschreden en je weerstand tegen het virus wordt verbroken, dan slaat het toe.

Klopt bovenstaande? En hebben we dus mogelijk veel meer (corona) virus bij ons dan we denken?
Nee, dat klopt volgens mij wel voor Herpus virussen, maar zeker niet voor alle soorten.

Hier staat een mooi stukje over de besmettelijkheid van Corona: (hopelijk ook zonder abonnement leesbaar)

https://www.volkskrant.nl...je-besmettelijk~bf53e6b0/

Stukje over Herpes virussen, mocht het je interesseren:
https://lci.rivm.nl/richtlijnen/herpessimplexvirusinfecties

[ Voor 7% gewijzigd door blissard op 31-08-2020 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:03

KRAI.7

Bwoah...

Zucht...

Ik werk in de supermarkt en eigenlijk sinds het begin al zijn er collega’s die zich niet aan de maatregelen hebben gehouden.

Zes collega’s, waaronder twee teamleiders, twee magazijnmannen en twee vulploegmedewerkers zijn op vakantie geweest naar een gebied wat oranje is geworden. Oftewel: testen na terugkomst en 10 dagen thuisquarantaine.

Gisteravond was m’n vriendin aan het werk (ook in de supermarkt) en ze hoorde de moeders van twee collega’s die nu in thuisquarantaine zitten praten: “jaaa, we hebben ons de afgelopen weken zo goed aan de maatregelen gehouden dat we na twee dagen zoiets hadden van: ‘*vriendin van collega die ook bij de Jumbo werkt*, kom maar gewoon hoor‘.

Waarop de andere moeder antwoordde: “ja, *vriendin van andere collega die ook bij de Jumbo werkt* is ook al langsgeweest....”

Wat een beredeneringen en enorm idiote acties weer.................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02:30

Ankh

|true

Nou.. ik had gehoopt dat ze binnen 24u de uitslag hadden, maar we zitten al bijna richting de 48u.
Of ik ben positief en ze gaan me bellen.. of ik het is zo druk qua testen dat ze ver achterlopen..

In ieder geval planningen worden omgegooid.

Overigens is het wel typerend. Op mijn werk, voor de start van het nieuwe schooljaar was er niemand getest. De kinderen gaan allemaal weer naar school en de een na de ander moet worden getest.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blissard
KRAI.7 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:41:

Zes collega’s, waaronder twee teamleiders, twee magazijnmannen en twee vulploegmedewerkers zijn op vakantie geweest naar een gebied wat oranje is geworden. Oftewel: testen na terugkomst en 10 dagen thuisquarantaine.
..
Volgens mij is testen bij terugkomst geen verplichting. Alleen als je klachten hebt.
https://www.rijksoverheid...bij-aankomst-in-nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ankh schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:33:
Nou.. ik had gehoopt dat ze binnen 24u de uitslag hadden, maar we zitten al bijna richting de 48u.
Of ik ben positief en ze gaan me bellen.. of ik het is zo druk qua testen dat ze ver achterlopen..

In ieder geval planningen worden omgegooid.

Overigens is het wel typerend. Op mijn werk, voor de start van het nieuwe schooljaar was er niemand getest. De kinderen gaan allemaal weer naar school en de een na de ander moet worden getest.
Je kan toch gewoon met je digid inloggen en uitslag bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

TrailBlazer schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:24:
[...]

Je kan toch gewoon met je digid inloggen en uitslag bekijken.
Dat doe ik als sinds gistermiddag ;-)
ik zie heel mooi een melding dat ik de 30ste een test heb gedaan, maar dat uitslag nog niet is bekend.
Had er sowieso voor gekozen voor de digitale variant, in plaats van dat ik zou worden gebeld.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:03

KRAI.7

Bwoah...

blissard schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:02:
[...]

Volgens mij is testen bij terugkomst geen verplichting. Alleen als je klachten hebt.
https://www.rijksoverheid...bij-aankomst-in-nederland
Oh dat heb ik dan niet goed begrepen... maar vervolgens in thuisquarantaine gaan en dan na twee dagen je vriendin over de vloer laten komen terwijl die ook in de supermarkt werkt vind ik dan weer uit den boze. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Ankh schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:33:
Ja ongelofelijk eigenlijk. Maar bij het schoolplein staan ze ook keurig bij de poort (waar iedereen door moet) te buurten. 8)7
Ankh schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:48:
[...]

ik zie heel mooi een melding dat ik de 30ste een test heb gedaan, maar dat uitslag nog niet is bekend.
Had er sowieso voor gekozen voor de digitale variant, in plaats van dat ik zou worden gebeld.
Je krijgt een e-mail en daar in staat dat je uitslag bekend is en dat je moet inloggen. Ik ben zondag ook getest (rond 10:30, afspraak om 10:00) en ik had gisteren de uitslag rond 12:00. Ook digitaal. Gelukkig negatief.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

Joepv schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:23:
[...]

Ja ongelofelijk eigenlijk. Maar bij het schoolplein staan ze ook keurig bij de poort (waar iedereen door moet) te buurten. 8)7
Ja hier ook, gelukkig heeft school 3 uitgangen zodat de 500 basisschoolleerlingen niet via 1 uitgang naar buiten gaan...
[...]

Je krijgt een e-mail en daar in staat dat je uitslag bekend is en dat je moet inloggen. Ik ben zondag ook getest (rond 10:30, afspraak om 10:00) en ik had gisteren de uitslag rond 12:00. Ook digitaal. Gelukkig negatief.
Daarom had ik ook voor deze optie gekozen, zou sneller bekend zijn. Immers wordt je niet bij de queue van het belteam afgeleverd.. Maar tot op heden nog geen mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

franssie

Save the albatross

Joepv schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:23:
<>
Mijn vriendin heeft die email nooit gehad maar de uitslag was wel na 40 uur bekend na in te loggen met Dig-ID (ook negatief overigens)

edit:
Joepv schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:08:
[...]
Het e-mail adres staat los van je BSN/DigiD waarmee ze test inboeken op je persoon. Misschien dat ze het verkeerd hebben ingetikt?
Waarschijnlijk zal dat het zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door franssie op 01-09-2020 15:10 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
franssie schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:40:
[...]

Mijn vriendin heeft die email nooit gehad maar de uitslag was wel na 40 uur bekend na in te loggen met Dig-ID (ook negatief overigens)
Het e-mail adres staat los van je BSN/DigiD waarmee ze test inboeken op je persoon. Misschien dat ze het verkeerd hebben ingetikt?

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Joepv schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:08:
[...]

Bij de test straat vroegen ze daarom bij mij ook of ik de mail en sms bevestiging van de afspraak beide gehad had, ter validatie van de gegevens.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 07:12
Ankh schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:48:
[...]

Misschien ben je positief of het resultaat is onzeker. Ze testen dan soms nog een keer op hetzelfde monster. Dat kan vertragend zijn.

Positieve uitslagen worden eerst doorgebeld en verschijnen dan online.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ankh

Ankh

|true

honey schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 15:57:
[...]

Misschien ben je positief of het resultaat is onzeker. Ze testen dan soms nog een keer op hetzelfde monster. Dat kan vertragend zijn.

Positieve uitslagen worden eerst doorgebeld en verschijnen dan online.
Nou zojuist de melding dat de test negatief was, ik mag weer naar buiten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:36
Snapt grappenhaus het niet ofzo
Als hij het zelf al niet gevaarlijk vind om een ander te knuffen
Bestaat het gevaar dan wél of niet!

Mensen zeggen al steeds meer en meer dat deze maatregelen overdreven zijn en corona niet bestaat enz

Hij vind het zelf ook dan toch maar een pisvirus van niks, met zijn gedrag op zijn feest

Dat beeld heeft het nu, en hebben de twijfelaars weer een punt voor hun verhaal.
Lekker weer allemaal

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

codex

Geen OpenAI agent :)

Ben ik de enige die zich ergert aan die achterlijke elleboog groet? Geadviseerd wordt om te hoesten en niezen in de elleboog, vervolgens gaan we met dat deel van ons lichaam onze medemens begroeten, waarbij we bovendien de afstand van 2 armlengtes afstand verkleinen tot 2 halve armlengtes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Basketballseizoen weer begonnen. Gisteren training geven in een zaal waar we anders niet komen.
Duidelijke afspraken gemaakt met de kids (14-16), netjes aan het protocol en de voorschriften gehouden.

Staat nog voordat onze training afgelopen is een club senioren van de seniorenvolleybal in de kleedkamer. Klein kleedkamertje, banken wel gemarkeerd maar alles zat gewoon 'hutjemutje'.
Mijn collega-trainer reageerde als door een bij gestoken. Of de mannen weer even naar buiten wilde want dit had natuurlijk geen zin.
Partij gezeik teruggekregen van die lui. Een aantal bleven demonstratief in de hal staan, en deel ging netjes weer naar buiten.
Dit soort lieden, wat moet je daar nou mee?

Ben zelf totaal niet van de nsb-praktijken maar wij hebben hier verantwoordelijkheid voor 15 kids die wij wel netjes in het gareel houden.
Komen er nota bene senioren even het "goede" voorbeeld geven.
Toch maar even (als vereniging) bij de gemeente gemeld.

[ Voor 6% gewijzigd door SuBBaSS op 03-09-2020 00:30 ]

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
reemprive schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:58:
Ben ik de enige die zich ergert aan die achterlijke elleboog groet? Geadviseerd wordt om te hoesten en niezen in de elleboog, vervolgens gaan we met dat deel van ons lichaam onze medemens begroeten, waarbij we bovendien de afstand van 2 armlengtes afstand verkleinen tot 2 halve armlengtes.
En daarom elbowbump met rechts en hoesten in links.

En aangezien de risico analyse uitgaat van nauw contact bij minder dan 1.5m voor meer dan een kwartier kom je met die 2 seconden wel weg hoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Ben ik de enige die zich ergert aan die achterlijke elleboog groet?
Ja. Maar vooral omdat het te dichtbij is. De hoestfactor maak ik me in die context minder druk om.

[ Voor 17% gewijzigd door ijdod op 03-09-2020 07:10 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:26

Yucon

*broem*

inderdaad, geef gewoon een vriendelijk knikje.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:11

Stoney3K

Flatsehats!

Die elbowbump is ook gewoon omdat we geen handen meer schudden (wat veel meer risico heeft op contactbesmetting). Ik denk dat je met een boks hetzelfde effect hebt, maar wel makkelijker afstand kan houden.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

codex

Geen OpenAI agent :)

Stoney3K schreef op donderdag 3 september 2020 @ 08:17:
Die elbowbump is ook gewoon omdat we geen handen meer schudden (wat veel meer risico heeft op contactbesmetting). Ik denk dat je met een boks hetzelfde effect hebt, maar wel makkelijker afstand kan houden.
Ja, dat is inderdaad een stuk logischer.

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 18:15
Gisteren was bij Jinek een Nederlandse ziekenhuis directeur die 17 ziekenhuizen onder zich had. Deze vertelde dat er eind van het jaar/begin volgend jaar zeker een vaccin is en dat hij zelf tot de testgroep behoorde. Hij noemde het Oxford vaccin? Iemand die me daar meer over kan laten lezen op betrouwbare sites? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Boinkie schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:40:
Gisteren was bij Jinek een Nederlandse ziekenhuis directeur die 17 ziekenhuizen onder zich had. Deze vertelde dat er eind van het jaar/begin volgend jaar zeker een vaccin is en dat hij zelf tot de testgroep behoorde. Hij noemde het Oxford vaccin? Iemand die me daar meer over kan laten lezen op betrouwbare sites? :)
Oxford vaccin bevindt zich momenteel in de laatste test fase en is toegediend bij testpersonen in Brazilie. Nederland heeft alvast dit vaccin besteld en de voorlopige resultaten zijn hoopvol.

Maar als er een vaccin is goedgekeurd dan is het natuurlijk een lang proces om de bevolking te vaccineren en te bepalen wie het vaccin als eerst krijgen.

Heb zelf ook zo mijn twijfels over een vaccin dat ze in 1 jaar hebben ontwikkeld terwijl daar normaal gesproken een tiental jaar voor staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
Vlassie1980 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:39:
[...]

Heb zelf ook zo mijn twijfels over een vaccin dat ze in 1 jaar hebben ontwikkeld terwijl daar normaal gesproken een tiental jaar voor staat.
Het Oxford vaccin borduurt voort op een bestaand vaccinplatform. Er is geen enkele reden waarom de ontwikkeling tientallen jaren zou moeten duren. Ook voor influenza zijn er ieder jaar weer nieuwe vaccins. Daar kan het dus ook gewoon én veilig. Er worden geen stappen overgeslagen.

Dat iets tientallen jaren duurt is daarnaast ook vaak een kwestie van geld en de hoeveelheid effort die men erin steekt. Dat is nu natuurlijk veel en veel meer en hoger dan normaal.

Er is dus echt geen reden om deze vaccins te wantrouwen "omdat het normaal tientallen jaren duurt".

• Lethalis
  • Niet online
DutchCommando schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:58:
[...]
Het Oxford vaccin borduurt voort op een bestaand vaccinplatform. Er is geen enkele reden waarom de ontwikkeling tientallen jaren zou moeten duren.
En wanneer hebben ze dit vaccinplatform eerder in de praktijk gebruikt op grote groepen mensen?
[...]
Mja ik ook. Maar goed, ik behoor sowieso niet tot een doelgroep die het vaccin als eerste zal krijgen. Dus ik heb nog even de tijd om erover na te denken en te zien wat het bij anderen doet, voordat ik beslis of ik het neem.

Als ze eenmaal honderdduizenden mensen hebben gevaccineerd zonder noemenswaardige bijwerkingen vind ik het ook best. Tot die tijd kijk ik wel de kat uit de boom :) Wel blijven eventuele lange termijn gevolgen spannend natuurlijk.

Maar ik denk dat het meeste wel binnen een half jaar zal opvallen.

[ Voor 51% gewijzigd door Lethalis op 03-09-2020 16:14 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Plus dat, aldus de podcast van Freakonomics een paar dagen terug, het ontwikkelen van een vaccin normaliter ook veel wachttijd kent omdat er lang niet altijd genoeg (potentieel) zieken zijn om op goede en correcte wijze onderzoek op te doen. Dat probleem hebben we op dit moment niet en dat scheelt heel wat tijd, als ik de podcast mag geloven.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:45

Barrycade

Through the...

SuBBaSS schreef op donderdag 3 september 2020 @ 00:29:
Basketballseizoen weer begonnen. Gisteren training geven in een zaal waar we anders niet komen.
Duidelijke afspraken gemaakt met de kids (14-16), netjes aan het protocol en de voorschriften gehouden.

Staat nog voordat onze training afgelopen is een club senioren van de seniorenvolleybal in de kleedkamer. Klein kleedkamertje, banken wel gemarkeerd maar alles zat gewoon 'hutjemutje'.
Mijn collega-trainer reageerde als door een bij gestoken. Of de mannen weer even naar buiten wilde want dit had natuurlijk geen zin.
Partij gezeik teruggekregen van die lui. Een aantal bleven demonstratief in de hal staan, en deel ging netjes weer naar buiten.
Dit soort lieden, wat moet je daar nou mee?

Ben zelf totaal niet van de nsb-praktijken maar wij hebben hier verantwoordelijkheid voor 15 kids die wij wel netjes in het gareel houden.
Komen er nota bene senioren even het "goede" voorbeeld geven.
Toch maar even (als vereniging) bij de gemeente gemeld.
Maar dat sporten is toch zo krom als een hoepel qua blootstelling beperking? In de kleedkamer allemaal op 1,5 meter aftstand zitten, maar in het veld wel een body check mogen uitvoeren terwijl je hijgend als een paard in iemands gezicht staat te spetteren met je zweet en speeksel? 8)7

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Barrycade schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:43:
[...]

Maar dat sporten is toch zo krom als een hoepel qua blootstelling beperking? In de kleedkamer allemaal op 1,5 meter aftstand zitten, maar in het veld wel een body check mogen uitvoeren terwijl je hijgend als een paard in iemands gezicht staat te spetteren met je zweet en speeksel? 8)7
Dat valt wel mee... Als je 15 minuten minder dan 1,5 meter als definitie neemt van ‘nauw contact’ moet je daar in een wedstrijd nog aardig je best voor doen.

Dat is wat anders dan een kwartiertje omkleden en douchen voor/na de wedstrijd.

• Barrycade

Barrycade

Through the...

MikeyMan schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:45:
[...]

Dat valt wel mee... Als je 15 minuten minder dan 1,5 meter als definitie neemt van ‘nauw contact’ moet je daar in een wedstrijd nog aardig je best voor doen.

Dat is wat anders dan een kwartiertje omkleden en douchen voor/na de wedstrijd.
Maar wat maken we ons dan druk over Ferd?
Die stond heus niet 15 minuten met zijn armen om zijn schoonmoeder....
Als je een beetje de bal af wil pakken met basketball moet je toch echt wel op intieme afstand van je tegenstander komen. Ruim binnen de elleboog bump. Dan sta je als het goed is ook nog te hijgen, dus inderdaad heel wat anders dan vooraf in de kleedkamer even zitten toch? O-)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Barrycade wat is er met Ferd dan? Heb ik volgens mij geen actieve herinnering aan :+

• Barrycade

Barrycade

Through the...

MikeyMan schreef op donderdag 3 september 2020 @ 17:09:
@Barrycade wat is er met Ferd dan? Heb ik volgens mij geen actieve herinnering aan :+
Just a random stranger die toevallig tegen zijn schoonmoeder aanliep tijdens een bruiloft. :+
Als je trouwen als een sport ziet is het allemaal prima, alleen niet met zijn allen in de kleedkamer gaan zitten dan >:)

[ Voor 16% gewijzigd door Barrycade op 03-09-2020 17:12 ]

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Barrycade schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:43:
[...]

"Dat sporten" (lol) is krom ja wat dat betreft. Maar dat zijn wel meer van die regels.

Nou valt dat "spetteren met zweet en speeksel" gelukkig flink mee bij deze kids.
Daarnaast staan ze niet een vol uur in elkaars "zone" (ik zal niet uit gaan wijden over verschillende oefeningsvormen maar ik schat in dat jij er een wat eigen beeld bij hebt).

Ben het niet met je oneens op zich, maar wel beetje sneu dat je een puntje probeert te maken wb. Grapperhaus.
"Mijn" kids hebben niet de voorbeeldfunctie die hij heeft, noch noemen zij anderen die zich niet aan de regels houden "aso's" en de eerste die een kuch (quasi-grappig) opvolgt met "corona" mag een training thuisblijven.

We nemen dit serieus, proberen ons aan alle regels te houden.
Punt was natuurlijk ook dat het precies de kwetsbare groep is die zich zo laks opstelt.

[ Voor 6% gewijzigd door SuBBaSS op 03-09-2020 17:19 ]

• DutchCommando
Lethalis schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:08:
[...]

En wanneer hebben ze dit vaccinplatform eerder in de praktijk gebruikt op grote groepen mensen?
Niet, voor zover ik weet. Maar omdat het platform al bestond was het een stuk eenvoudiger om een ander SARS-gelijkend virus erin te stoppen. Dat scheelt tijd.

Daarnaast geeft @Harm terecht aan dat het makkelijker is om een vaccin te testen op werking in een grote groep mensen als een virus rondgaat dan wanneer dit zeer beperkt het geval is. De structuur en hoeveelheid stappen die bij het testproces van een vaccin worden doorlopen zijn nu niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 16:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ben ik nou zo een lul/onzorgvuldig of zijn mensen echt enorm paniekvoetbal aan het doen?

Mijn zoon van 11 zit op hockey, in een orkest en gaat gewoon naar school uiteraard, en heeft sinds donderdag een loopneus en een rauwe keel.

Verder geen koorts, vermoeidheid, benauwd nada. Maar getuige de voorschriften mocht hij niet naar school, orkest of hockey. Prima geen probleem mee.

Maar ik vrees niet meteen voor corona. Het is weer de tijd om lekker verkouden te worden en heb dus ook niet meteen de neiging naar de teststraat te rennen. Hij is inmiddels ook alweer aan de beterende hand maar dat terzijde.

Vandaag zou hij een hockeywedstrijd hebben, maar gaat dus niet ivm de richtlijnen. Maandag is er weer training en ik verwacht dat hij dan gewoon weer mee kan doen. Maar 1 van de ouders uit het team is nu min of meer aan het eisen dat kinderen die verkouden zijn (naast mijn zoon nog 2 andere jongens in het team), getest worden en 2 weken thuisblijven (of iig; niet naar training of wedstrijden gaat). Reden; zij hebben zelf iemand in het gezin met een zwakke gezondheid.

Ik vind dat nogal een overtrokken reactie en kort gezegd de omgekeerde wereld. Zoals aangegeven; ik houd mij aan de richtlijnen maar ga niet een al overbezet testcentrum lastigvallen met een verkoudheid. Of denk ik nu te makkelijk en zou ik hem juist moeten laten testen?
Daarnaast ben ik toch wel van mening dat als je iemand in je omgeving hebt die blijkbaar een risico vormt, je zelf maatregelen moet nemen om de risico's te beperken. Dus niet naar openbare gelegenheden gaan of een sport. Daarnaast gaat de beste jongen ook al naar school, waar er een stuk meer direct contact is dan bij hockey.

Ik weet niet; ik krijg het gevoel dat er nogal panisch gereageerd wordt of dat ik te makkelijk denk :? Ik zou ook niet weten waar mijn zoon Corona van heeft moeten oplopen, behalve van school of hockeytraining; we gaan verder de deur niet uit namelijk.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Notna schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:08:
Ben ik nou zo een lul/onzorgvuldig of zijn mensen echt enorm paniekvoetbal aan het doen?

Mijn zoon van 11 zit op hockey, in een orkest en gaat gewoon naar school uiteraard, en heeft sinds donderdag een loopneus en een rauwe keel.

Verder geen koorts, vermoeidheid, benauwd nada. Maar getuige de voorschriften mocht hij niet naar school, orkest of hockey. Prima geen probleem mee.

Maar ik vrees niet meteen voor corona. Het is weer de tijd om lekker verkouden te worden en heb dus ook niet meteen de neiging naar de teststraat te rennen. Hij is inmiddels ook alweer aan de beterende hand maar dat terzijde.

Vandaag zou hij een hockeywedstrijd hebben, maar gaat dus niet ivm de richtlijnen. Maandag is er weer training en ik verwacht dat hij dan gewoon weer mee kan doen. Maar 1 van de ouders uit het team is nu min of meer aan het eisen dat kinderen die verkouden zijn (naast mijn zoon nog 2 andere jongens in het team), getest worden en 2 weken thuisblijven (of iig; niet naar training of wedstrijden gaat). Reden; zij hebben zelf iemand in het gezin met een zwakke gezondheid.

Ik vind dat nogal een overtrokken reactie en kort gezegd de omgekeerde wereld. Zoals aangegeven; ik houd mij aan de richtlijnen maar ga niet een al overbezet testcentrum lastigvallen met een verkoudheid. Of denk ik nu te makkelijk en zou ik hem juist moeten laten testen?
Daarnaast ben ik toch wel van mening dat als je iemand in je omgeving hebt die blijkbaar een risico vormt, je zelf maatregelen moet nemen om de risico's te beperken. Dus niet naar openbare gelegenheden gaan of een sport. Daarnaast gaat de beste jongen ook al naar school, waar er een stuk meer direct contact is dan bij hockey.

Ik weet niet; ik krijg het gevoel dat er nogal panisch gereageerd wordt of dat ik te makkelijk denk :? Ik zou ook niet weten waar mijn zoon Corona van heeft moeten oplopen, behalve van school of hockeytraining; we gaan verder de deur niet uit namelijk.
Ik zie hier niets panisch in, anders dan je eigen reactie, de symptomen zijn er, ga naar die teststraat en doe de test. De richtlijnen zijn er duidelijk in.

https://www.rijksoverheid...-19/testen/wanneer-testen
Aanmelding bij GGD voor coronatest
Maak zo snel mogelijk een afspraak bij de GGD om u te laten testen als u klachten heeft die kunnen passen bij het coronavirus.

Zoals:

verkoudheidsklachten;
neusverkouden;
loopneus;
niezen;
keelpijn;
hoesten;
verhoging of koorts;
of plotseling verlies van reuk of smaak.
Kind laten testen op corona
Heeft uw kind klachten die passen bij het coronavirus? Laat uw kind dan testen op corona. Dat gaat zo:

Kinderen 0 t/m 11 jaar:
U belt als ouder/verzorger met 0800-1202 voor een afspraak. Als uw kind DigiD heeft kunt u ook online een afspraak maken voor een coronatest. Maar voor kinderen van 0 tot en met 6 jaar is het beter om telefonisch een afspraak te maken. Let op: kleine kinderen die verkouden zijn hoeven niet altijd getest te worden.
Kinderen 12 t/m 17 jaar:
U belt als ouder/verzorger met 0800-1202. Let op! U maakt als ouder de afspraak. Maar uw kind moet ook aan de telefoon komen om toestemming te geven voor de afspraak. Als uw kind DigiD heeft kunt u ook online een afspraak maken voor een coronatest.
Kinderen van 16 en 17 jaar:
Het kind mag ook zelf bellen met 0800-1202 om een afspraak te maken. Als uw kind DigiD heeft kunt u of uw kind ook online een afspraak maken voor een coronatest.
En die kleine kinderen gaat om kinderen t/m 6 jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Vorkie schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:14:
[...]

Ik zie hier niets panisch in, anders dan je eigen reactie, de symptomen zijn er, ga naar die teststraat en doe de test. De richtlijnen zijn er duidelijk in.

https://www.rijksoverheid...-19/testen/wanneer-testen

[...]

[...]

En die kleine kinderen gaat om kinderen t/m 6 jaar.
In welke zin is mijn reactie panisch? Het is een heel serieuze vraag van mijn kant en zit in dubio; niets panisch aan.

Dat gezegd hebbende; betekenen deze richtlijnen niet automatisch dat aanvragen de komende weken gaat exploderen ivm het weer en een hogere graad aan verkoudheden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Notna schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:18:
[...]

In welke zin is mijn reactie panisch? Het is een heel serieuze vraag van mijn kant en zit in dubio; niets panisch aan.

Dat gezegd hebbende; betekenen deze richtlijnen niet automatisch dat aanvragen de komende weken gaat exploderen ivm het weer en een hogere graad aan verkoudheden?
Panisch in de zin van het "downplayen" van de reacties van andere ouders die verzoeken de richtlijnen te volgen en bij jezelf ten rade gaan of jij het nou bent, of dat toch zij paniekvoetbal spelen.

:)

En ja, maar dat is reeds bekend, maar als iedereen zo denkt, tja, dan zit je straks weer in de penarie met teveel besmettingen waar ze het contactonderzoek niet meer kunnen uitvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
Notna schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:18:
[...]

Ik snap je punt wel denk ik. Als ouder van kinderen weet je dat ze de herfst / winter aan de lopende band verstobde deus of juist een loopneus hebben. De richtlijnen lijken heel helder, tot je deze praktisch moet interpreteren. Je gaat immers niet je kind iedere week naar de teststraat sturen.
Wij hebben ons kind met keelpijn / hoestklachten wel laten testen. Toen ze negatief bleek hebben we zelf de inschatting gemaakt hoe daar verder mee om te gaan.
Dat een willekeurige ouder de eisen lijkt te willen stellen en aanscherpen, stoot mij ook tegen de borst. Het is alleen waarschijnlijk wel uit angst/bezorgdheid geboren. Ik zou het ook op die manier interpreteren. En vervolgens je best doen binnen het praktisch haalbare je zoveel mogelijk aan de regels te houden.
En ja, de testcapaciteit zal waarschijnlijk nog gigantisch onder druk komen te staan de komende maanden, maar dat is niet jouw probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:36
Zij die denken meer kans te maken op corona of over een familielid bezorgd zijn, kunnen toch niet ‘eisen’ dat anderen ‘meer’ er aan moeten doen? als ‘zij zelf’ niets uit de weg willen gaan.

Bij elke nies van een ander, staan die mensen op hun ‘eisen’ om uitgevoerd te zien bij de ander.

Geloof niet dat dat zo werkt. Of heb ik dat mis
Je kan vragen mee te werken, en als de ander dat niet wil vind ik het nogal drammerig en veeleisend als je dan toch doorgaat met je eis.

Het is nu alleen wel ergens zo normaal geworden om de meerderheid op de knieën te eisen.

Ik zeg het overdreven maar zo staan velen nu in het leven, beetje aangespoord vanuit het weldenken om op te komen voor de zwakke medemens, en daarom sta je in je recht?
Ik vraag het mij af hoe het recht hier over spreekt. (Rechten van de mens, is die daar duidelijk in?)
Best wel een discussie waard.
Ik zou mij aanpassen aan die vraag van hun, maar als zij het ‘eisen’ dan sta ik er heel anders in, opeens.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:39
We waren gisteren naar de tandarts. Vooraf moesten we een nogal rigide vragenlijst invullen, die eigenlijk betekende dat je al niet zou mogen komen als je een keer hebt moeten niezen bij het stoffen van je huis of iets dergelijks.

Maar ter plekke bleek dat best mee te vallen: "gewoon je gezonde verstand gebruiken", zeiden ze. Zulke vragenlijsten lokken volgens mij wel uit dat mensen ze niet eerlijk invullen.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

@notna wij zitten er ook zo in bij verkoudheidsklachten houden we ze thuis. Als het na 3 dagen niet verbetert maar eens laten testen. Bij koorts hebben we wel direct laten testen. Mijn vriendin was ook erg verkouden die heeft zich na 2 dagen zelf isolatie wel laten testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
Mel33 schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:03:
Zij die denken meer kans te maken op corona of over een familielid bezorgd zijn, kunnen toch niet ‘eisen’ dat anderen ‘meer’ er aan moeten doen? als ‘zij zelf’ niets uit de weg willen gaan.
......
Ik zou mij aanpassen aan die vraag van hun, maar als zij het ‘eisen’ dan sta ik er heel anders in, opeens.
Mij helpt het om het niet als drammerige eis te zien, maar als oprechte zorg. En dat komt ze dan soms wat rottig de strot uit (vrij naar Wim Sonneveld).
Vervolgens mag je binnen de ruimte van de regels gewoon zelf blijven interpreteren en daarbuiten doen wat je redelijk vind.
Ik denk dat de allergrootste meerderheid van mensen er zo in staat. Alleen bij protesten en op het WWW zie ik de extremen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
blissard schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:24:
[...]

Mij helpt het om het niet als drammerige eis te zien, maar als oprechte zorg. En dat komt ze dan soms wat rottig de strot uit (vrij naar Wim Sonneveld).
Vervolgens mag je binnen de ruimte van de regels gewoon zelf blijven interpreteren en daarbuiten doen wat je redelijk vind.
Ik denk dat de allergrootste meerderheid van mensen er zo in staat. Alleen bij protesten en op het WWW zie ik de extremen.
Nou, ik, als vader van 4 zijn die regels om gelijk te testen zijn natuurlijk een doorn in het oog, gelukkig is de jongste 1,5 en als enigste vol met snot nu, na overleg met de huisarts/GGD besloten niet te laten testen. Vrouw werkt in de zorg, dus toch ook hoger risico groepje.

Daartussen zit mijn 5 jarige zoon, deze heeft (nog) geen snot...
De oudste zijn 13 en 11, deze hebben zelf aangegeven dat, als ze ook gaan snotteren ze een test willen om te voorkomen dat ze andere en voornamelijk daardoor kwetsbaren kunnen besmetten. Geen idee waar ze dat vandaan hebben, anders dan het nieuws,

Maar, welke ruimte zie jij dan in de regels die zijn opgesteld door mensen die er voor geleerd hebben en met welke achtergrond denk jij dat deze ruimte er is?

Vanaf 7 jaar is het namelijk:
Snotteren/loopneus > testen
keelpijn > testen
etc....

Snotteren/loopneus omdat je net onder het bed de stofnesten hebt geveegd, niet testen, snotteren na/tijdens Thais/pittig/warm eten, niet testen... maar dat is het gezonde verstand en zijn logische opvolgingen in acties. Zomaar gaat snotteren/loopneus krijgen als je gewoon TV aan het kijken bent, tja, dan lijkt mij het handig om je te laten testen, er is dan geen aanleiding voor. (al helemaal met pollen niveau 3, dat is laag, https://hooikoortsradar.nl)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

blissard schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:49:
[...]

Ik snap je punt wel denk ik. Als ouder van kinderen weet je dat ze de herfst / winter aan de lopende band verstobde deus of juist een loopneus hebben. De richtlijnen lijken heel helder, tot je deze praktisch moet interpreteren. Je gaat immers niet je kind iedere week naar de teststraat sturen.
Wij hebben ons kind met keelpijn / hoestklachten wel laten testen. Toen ze negatief bleek hebben we zelf de inschatting gemaakt hoe daar verder mee om te gaan.
Dat een willekeurige ouder de eisen lijkt te willen stellen en aanscherpen, stoot mij ook tegen de borst. Het is alleen waarschijnlijk wel uit angst/bezorgdheid geboren. Ik zou het ook op die manier interpreteren. En vervolgens je best doen binnen het praktisch haalbare je zoveel mogelijk aan de regels te houden.
En ja, de testcapaciteit zal waarschijnlijk nog gigantisch onder druk komen te staan de komende maanden, maar dat is niet jouw probleem.
Dit dus. Enfin, ook met het oog op dat de school wellicht wil dat hij getest wordt, net langs de teststraat gereden (gebeld om 13.00, afspraak om 13.39) en binnen 3 minuten reden we weer weg.

Maargoed; dat gaat leuk worden met 3 kinderen van resp. 11, 9 en 7 jaar oud de komende periode. Want technisch gezien moet je bij elke snotneus met hoest ze laten testen :X

Nu 48 uur wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LethalInnocence
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Vorige week een verkoudheid gekregen met een vervelend hoestje erbij en wat keelpijn, en donderdag toch maar besloten dat het tijd werd voor :o de test :o

Via de Coronamelder app op de site van de GGD kreeg ik afgelopen donderdag alleen maar testplaatsen op minstens een uur van mijn woonplaats toegewezen... Maar vrijdagochtend stond opeens Gouda ertussen, en daar moest ik toch iets ophalen zaterdagochtend dus dat kwam heel erg lekker uit. Zaterdagochtend getest om iets voor 10, en ik had zowaar half 6 die middag een mail dat de testuitslag beschikbaar was. Dus binnen 8 uur! Het was gelukkig negatief 8)

Ik hoor veel mensen om me heen dat de uitslag soms 1,5 dag of 2 dagen duurt. Ik denk dat dat komt omdat ze per telefoon boeken. Ik zou dus willen adviseren om te boeken via www.coronatest.nl.

Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

Mfpower

In dubio

Op dit moment zijn onze drie kinderen verkouden. Fijn dat school weer is gestart. Als andere ouders hun kinderen wat eerder thuishouden dan was dit wellicht niet gebeurd maar goed dat is niet zeker natuurlijk. Nu zijn wij (ouders) óók verkouden. Vrijdag test aangevraagd kan morgen pas. Heel vervelend allemaal zeker omdat mijn vrouw morgen een verstandskies zou moeten laten trekken die ontstoken is.

Het is super lastig maar het hoort er nu gewoon bij: iedereen blijft thuis (van school/werk) en binnen of in de tuin. Ik vind het niet overtrokken het is gewoon zoals het nu moet zijn. Dat hebben we over voor de zwakkeren onder ons. Ik hoorde al ouders semi-stoer praten op het schoolplein die hun kinderen ziek afleverden omdat ze moesten werken “is toch geen Corona *kuch kuch*”. Onze school heeft een zero tolerance beleid mbt zieke kinderen en tot nu toe hebben ze iedere dag kinderen naar huis moeten sturen. Iedere dag! Dat je kind ziek wordt op school snap ik nog maar willens en wetens anderen in gevaar brengen kan ik echt niet inkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Notna schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 14:39:
[...]

Dit dus. Enfin, ook met het oog op dat de school wellicht wil dat hij getest wordt, net langs de teststraat gereden (gebeld om 13.00, afspraak om 13.39) en binnen 3 minuten reden we weer weg.

Maargoed; dat gaat leuk worden met 3 kinderen van resp. 11, 9 en 7 jaar oud de komende periode. Want technisch gezien moet je bij elke snotneus met hoest ze laten testen :X

Nu 48 uur wachten.
Uur geleden gebeld met een negatief resultaat. Mooi, kan iedereen weer naar school :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
LethalInnocence schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:14:

Ik hoor veel mensen om me heen dat de uitslag soms 1,5 dag of 2 dagen duurt. Ik denk dat dat komt omdat ze per telefoon boeken. Ik zou dus willen adviseren om te boeken via www.coronatest.nl.
Maakt echt niet uit gaat gewoon op basis van de volgorde van het aangeleverde materiaal door je testpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In maart gaf een dokter bij ik dacht de universiteit Groningen een seminar over hoe virussen in de SARS familie in de zomer altijd heel erg afnemen, heeft iemand die grafiek nog ergens opgeslagen? Ik kan hem niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:25:
In maart gaf een dokter bij ik dacht de universiteit Groningen een seminar over hoe virussen in de SARS familie in de zomer altijd heel erg afnemen, heeft iemand die grafiek nog ergens opgeslagen? Ik kan hem niet vinden.
Zo groot is de sars familie niet, influenza is wel veel seizoens gebonder. Coronavirussen gaan het hele jaar wel rond.. Covid-19 lijkt zich juist veel minder aan te trekken van temperaturen. Maarja dat is als je andere landen vergelijkt.

We gaan het zien.. Alles hangt af van ons gedrag, en aangezien de meerderheid er wel klaar mee is, zou het nog wel een lange herfst en winter kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 12:43

bert pit

asdasd

Verwijderd schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:34:
[...]

Zo groot is de sars familie niet, influenza is wel veel seizoens gebonder. Coronavirussen gaan het hele jaar wel rond.. Covid-19 lijkt zich juist veel minder aan te trekken van temperaturen. Maarja dat is als je andere landen vergelijkt.

We gaan het zien.. Alles hangt af van ons gedrag, en aangezien de meerderheid er wel klaar mee is, zou het nog wel een lange herfst en winter kunnen worden.
Ik denk ook dat het wel eens mee zou kunnen vallen en dat we er grotendeels doorheen zijn. Ook omdat velen vrees hebben voor die tweede golf. Want ik zou niet weten waarom het virus hier in de zomer niet zou oplaaien en in Indonesië, Brazilië, et cetera, waar het hoog zomer is wel.

Alleen moeten we ingeslagen weg nog even volhouden. Lokaal zul je wel uitbraakjes houden omdat het nog niet helemaal weg is. Maar we zien mijns inziens een gestage uitdoving.

De maatregelen die we nemen zijn dus blijkbaar toch effectief.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bert pit schreef op zondag 6 september 2020 @ 22:37:
[...]

Ik denk ook dat het wel eens mee zou kunnen vallen en dat we er grotendeels doorheen zijn. Ook omdat velen vrees hebben voor die tweede golf. Want ik zou niet weten waarom het virus hier in de zomer niet zou oplaaien en in Indonesië, Brazilië, et cetera, waar het hoog zomer is wel.

Alleen moeten we ingeslagen weg nog even volhouden. Lokaal zul je wel uitbraakjes houden omdat het nog niet helemaal weg is. Maar we zien mijns inziens een gestage uitdoving.

Mijn inziens laat de data toch echt wel zien dat juist door de zomer het hier zo goed gaat. Mensen hebben nu false security en de meeste epidimologen die ik volg zijn toch wel heel erg bezorgd over de griep + Covid-19. Dit plus dat mensen meer binnen zijn en we minder vitamine D aanmaken.... We zullen het zien, maar tot nu toe hebben de epidimologen die ik volg het nog niet fout gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

[...]
Ook omdat velen vrees hebben voor die tweede golf. Want ik zou niet weten waarom het virus hier in de zomer niet zou oplaaien en in Indonesië, Brazilië, et cetera, waar het hoog zomer is wel.
Nu ben ik er niet ingedoken hoe de verspreiding in die landen is, maar ons zomergedrag is wel anders dan daar. Enerzijds heb je arme drukke wijken in grote steden waar men alsnog op elkaars lip zit. En in de rijkere gebieden maakt men ook wat enthousiaster gebruik van airco's dan hier die misschien niet altijd op westers niveau onderhouden zullen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ainnir
  • Niet online
Ik heb verkoudheidsklachten en wilde me laten testen. Alle locaties hier vol, dichtstbijzijnde beschikbare afspraak morgen middag in andere provincie, 1,5 uur rijden.. Ik blijf wel braaf thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

[...]

Omdat we hier veel minder gebruik maken van airco? Omdat ze in die landen nogal hutje mutje op elkaar leven? Omdat als er een tropisch regenbuitje komt, opeens iedereen naar binnen gaat en daar nog meer hutje mutje op elkaar zitten? Ik weet het ook niet, maar het zal mij niets verbazen als straks de scholen weer een paar weken open zijn, meer mensen weer op kantoor werken waar airco's weer aan staan, er opeens toch weer een wat groter aantal mensen besmet raakt. Hoop het uiteraard niet.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 11:35
Pff ik raak nu toch ook wel wat gefrustreerd hier met mijn 3 kinderen. Situatie:
- Af en toe worden kinderen verkouden. Tot nu toe dit telkens beschouwd als milde klachten en sinds juli al 3 keer een kind laten testen, tot de uitslag thuishouden (telkens negatief)

- Dit kostte per keer per kind al 4 tot 5 schooldagen
- Nu is er weer een licht verkouden. Goh raar in september, heeft ze anders nooit (of wacht, dat is eigenlijk altijd zo).
- Echter nu vandaag de hele ochtend melding van 0900-1202 dat er teveel mensen bellen, verbinding wordt verbroken
- GGD Twente meldt sinds 2 september boven de maximale capaciteit te zitten, testen kan vermoedelijk pas na 48 uur (!)
- Vorige week roept GGD dat mensen zich te snel laten testen, bij "geen" klachten.

Wat moet je als burger die graag wil zorgen dat EN het virus niet ongebreideld rondgaat EN je niet een schoolachterstand laat oplopen die zeer schadelijk voor je kind gaat zijn? Iedereen maakt dan toch nu zijn eigen waarheid? Namelijk:

1) Neusverkouden ben ik vrijwel altijd, ik ervaar dat helemaal niet als 'gezondheidsklacht', dus ook niet als milde klachten.
2) Neusverhoudheid staat benoemd bij milde klachten, ik voel snot dus ik ben neusverkouden dus ik moet me laten testen..

Voor nu houden we haar weer thuis, en hoop ik straks toch een testafspraak te kunnen maken, maar geheid is ze over 2 weken weer verkouden (of 1 van de andere). Ga je dan 30-60% van school laten missen? Op een gegeven moment is individueel belang ook gerechtvaardigd belang... Daarom vind ik dit onderdeel van de adviezen eigenlijk onmogelijk goed op te volgen tenzij je gegarandeerd binnen 24 uur kan testen en daarna binnen 24 uur uitslag komt.

Overigens zal het andersom vast ook nog helemaal misgaan; leerkracht die verkouden wordt en dan ook gelijk een week weg is... Kan me niet voorstellen dat dit voor scholen en kinderen een houdbare situatie gaat zijn de komende maanden. Niet dat ik een oplossing heb verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 08:57
jurjen_g schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:00:
Pff ik raak nu toch ook wel wat gefrustreerd hier met mijn 3 kinderen. Situatie:
- Af en toe worden kinderen verkouden. Tot nu toe dit telkens beschouwd als milde klachten en sinds juli al 3 keer een kind laten testen, tot de uitslag thuishouden (telkens negatief)

- Dit kostte per keer per kind al 4 tot 5 schooldagen
- Nu is er weer een licht verkouden. Goh raar in september, heeft ze anders nooit (of wacht, dat is eigenlijk altijd zo).
- Echter nu vandaag de hele ochtend melding van 0900-1202 dat er teveel mensen bellen, verbinding wordt verbroken
- GGD Twente meldt sinds 2 september boven de maximale capaciteit te zitten, testen kan vermoedelijk pas na 48 uur (!)
- Vorige week roept GGD dat mensen zich te snel laten testen, bij "geen" klachten.

Wat moet je als burger die graag wil zorgen dat EN het virus niet ongebreideld rondgaat EN je niet een schoolachterstand laat oplopen die zeer schadelijk voor je kind gaat zijn? Iedereen maakt dan toch nu zijn eigen waarheid? Namelijk:

1) Neusverkouden ben ik vrijwel altijd, ik ervaar dat helemaal niet als 'gezondheidsklacht', dus ook niet als milde klachten.
2) Neusverhoudheid staat benoemd bij milde klachten, ik voel snot dus ik ben neusverkouden dus ik moet me laten testen..

Voor nu houden we haar weer thuis, en hoop ik straks toch een testafspraak te kunnen maken, maar geheid is ze over 2 weken weer verkouden (of 1 van de andere). Ga je dan 30-60% van school laten missen? Op een gegeven moment is individueel belang ook gerechtvaardigd belang... Daarom vind ik dit onderdeel van de adviezen eigenlijk onmogelijk goed op te volgen tenzij je gegarandeerd binnen 24 uur kan testen en daarna binnen 24 uur uitslag komt.

Overigens zal het andersom vast ook nog helemaal misgaan; leerkracht die verkouden wordt en dan ook gelijk een week weg is... Kan me niet voorstellen dat dit voor scholen en kinderen een houdbare situatie gaat zijn de komende maanden. Niet dat ik een oplossing heb verder...
Ik ben 4 uur bezig geweest online en op telefoon om het voor elkaar te krijgen een afspraak te maken (enschede). En grote nadeel is dat ik Vrijdag pas getest kan worden.
Nu heb ik denk ik gewoon kou gevat maar ja ik wou het zekere voor het onzekere nemen zoals rivm ook voorschrijft.
Probleem nu is dat ik met deadlines werk en ik dus al mijn werk verplicht een week naar voren moet schuiven omdat ik niet verwacht had dat het allemaal zo lang moest gaan duren, ik kon me herinneren dat het allemaal diezelfde dag nog moest en dan binnen 48 uur de uitslag.

Aan de andere kant sprak ik iemand die hetzelfde probeerde en het maar opgegeven had en gewoon weer aan het werk ging.

Een bekende van me werkt hier op het ROC en wordt er juist weer helemaal gestoord van dat ie per dag meerdere snotterende kinderen naar huis moet sturen, en ondertussen al veel collega's die dus ook thuis zitten te wachten op een test...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Het is sowieso kansloos in de herfst.

Als straks een miljoen mensen met verkoudheidsklachten zich willen laten testen, kunnen ze dat helemaal niet aan. Vorig jaar ben ik overigens maandenlang verkouden geweest, viel van de ene verkoudheid in de andere. Dat heb ik wel vaker, en al helemaal sinds ik papa ben. Soms ook een week geen stem meer met knallende keelpijn etc.

Ja dan kan ik maandenlang thuis blijven zitten en mijn kind ook.

Het gaat hem niet worden jongens.

Heel misschien als ze met snelle laagdrempelige (speeksel)tests komen die enigszins betrouwbaar zijn. Maar anders faalt het gewoon (ik zie om mij heen dat het nu al faalt, genoeg mensen die naar hun werk moeten, snotterende kinderen gewoon naar school schoppen, etc).

Thuiswerken is hier ook helemaal voorbij. Iedereen wordt gewoon op de zaak verwacht en over een verkoudheid wordt lacherig gedaan. Op school geven ouders en leerkrachten elkaar gewoon een hand, omarmen elkaar, whatever.

Niemand neemt het nog serieus.

[ Voor 20% gewijzigd door Lethalis op 08-09-2020 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Lethalis schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:13:

Als straks een miljoen mensen met verkoudheidsklachten zich willen laten testen, kunnen ze dat helemaal niet aan. Vorig jaar ben ik overigens maandenlang verkouden geweest, viel van de ene verkoudheid in de andere. Dat heb ik wel vaker, en al helemaal sinds ik papa ben. Soms ook een week geen stem meer met knallende keelpijn etc.

Heel misschien als ze met snelle laagdrempelige (speeksel)tests komen die enigszins betrouwbaar zijn. Maar anders faalt het gewoon (ik zie om mij heen dat het nu al faalt, genoeg mensen die naar hun werk moeten, snotterende kinderen gewoon naar school schoppen, etc).

Thuiswerken is hier ook helemaal voorbij. Iedereen wordt gewoon op de zaak verwacht en over een verkoudheid wordt lacherig gedaan. Op school geven ouders en leerkrachten elkaar gewoon een hand, omarmen elkaar, whatever.

Het testen is echt kansloos op het moment. Ik heb ook wat lichte verkoudheidsklachten en mijn vriendin is vorige week negatief getest. Als ik me nu wil laten testen kan in over 2 dagen terecht op een lokatie een uur rijden hier vandaan. Dan woon ik ook nog in de randstad. Alles gecombineerd vind ik het de moeite niet meer waard. Ik wil best even een uurtje opofferen maat dit gaat nergens meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 01:50

Laguna

Connaisseur

Verkoudheid is ook geen geschikt criteria om te testen. Volwassenen worden 2-5 keer per jaar verkouden, kinderen wel 6-10 keer per jaar. Met 17 miljoen inwoners moet je dan echt belachelijk veel gaan testen dat is gewoon niet te doen.

Indien je als volwassene verkouden wordt dan je gewoon een beetje afzijdig houden van de samenleving waar mogelijk en verkouden kinderen niet beperken in hun doen en laten.

Ik word onderhand ook een beetje moe van die wekelijkse berichtgeving van het RIVM over het aantal besmettingen, zolang het aantal ziekenhuisopnames en de bezetting op de IC niet aanzienlijk stijgen, zorgen die koppen over het aantal besmettingen alleen maar onnodig voor paniek. Waarna de politiek zich weer genoodzaakt voelt om daarop te reageren.

Ik vraag me wel af of het daadwerkelijk weer mis zou gaan, zodra we alle maatregelen zouden afschaffen. Aangezien de mensen die normaal gesproken aan de griep zouden overlijden al eerder dit jaar door dit virus zijn overleden en de zwakkere mensen in de samenleving momenteel toch voorzichtig zullen blijven totdat er een vaccin is.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik geloof nooit dat alle zwakkere al zijn omgevallen. Daarvoor zijn er veel te weinig gevallen geweest in het noorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 12:43

bert pit

asdasd

Laguna schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 15:48:

Ik vraag me wel af of het daadwerkelijk weer mis zou gaan, zodra we alle maatregelen zouden afschaffen. Aangezien de mensen die normaal gesproken aan de griep zouden overlijden al eerder dit jaar door dit virus zijn overleden en de zwakkere mensen in de samenleving momenteel toch voorzichtig zullen blijven totdat er een vaccin is.
Helaas weten we het niet, want we hebben nooit een random test laten uitvoeren op een representatieve groep. En ik zie die oude mensen helemaal niet allemaal voorzichtig handelen.

Hoeveel mensen er besmet waren tijdens de piek is alleen maar te schatten. De schattingen lopen aan de hand van de sterftecijfers uiteen van 250.000 tot 500.000 personen. Nogal grof dus. Maar stel dat het het dubbele is, dan is er grofweg 6% van de bevolking besmet (of besmet geweest). ongeveer een derde raakt niet besmet, waarom weten we niet en ongeveer de helft van de besmette groep merkt niks. Blijft er alsnog een hele grote groep (ook ouderen) die nog leeft over die wel degelijk besmet kan worden.

Ik denk niet dat er een tweede golf komt die even groot is als de vorige, als we ons aan de maatregelen houden. Doen we dat niet, dan.... tja... we zullen het zien.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
V
Ik word onderhand ook een beetje moe van die wekelijkse berichtgeving van het RIVM over het aantal besmettingen, zolang het aantal ziekenhuisopnames en de bezetting op de IC niet aanzienlijk stijgen, zorgen die koppen over het aantal besmettingen alleen maar onnodig voor paniek. Waarna de politiek zich weer genoodzaakt voelt om daarop te reageren.

Als je wilt weten wat er gebeurd als je alle maatregelen los laat, dan kun je prima naar Spanje kijken denk ik. Hoewel ze officieel niet alle maatregelen hebben laten varen, wijst het aantal besmettingen uit, dat ze ook bepaald niet strikt handhaven.
https://www.epdata.es/cas...4e-406a-b35e-b55634e8b23c
https://www.spanjevandaag...en-gegroeid-naar-525-000/
Wel een stijging van de ziekenhuisopnames en opnames op de IC. Maar niet zo sterk als je op basis van de grote stijging besmettingen wellicht zou verwachten.
Zo’n 35 doden per dag, vertaald naar Nederland zou dat ongeveer 12 zijn.
En stijgende.
Ook ik wordt moe van de manier van berichtgeving. Maar alle maatregelen loslaten zorgt denk ik nog steeds voor een forse piek. Minder sterk dan begin van het jaar, maar nog steeds onhandelbaar voor de ziekenhuizen en IC’s.

[ Voor 19% gewijzigd door blissard op 08-09-2020 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

De enige manier die invloed lijkt te hebben op het gedrag zijn oplopende cijfers. Ik ben ook wel benieuwd wat de relatief slechte testmogelijkheden op het moment voor effect hebben op de verspreiding. Testen is leuk maar 72 uur in quarantaine voor een 97% kans voor niks houdt mensen gewoon tegen om te gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
Is er al wat bekend over vitamine D mbt. Corona?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
TrailBlazer schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:35:
De enige manier die invloed lijkt te hebben op het gedrag zijn oplopende cijfers. Ik ben ook wel benieuwd wat de relatief slechte testmogelijkheden op het moment voor effect hebben op de verspreiding. Testen is leuk maar 72 uur in quarantaine voor een 97% kans voor niks houdt mensen gewoon tegen om te gaan testen.
Nou ja, de slechte testmogelijkheden zorgen voorlopig nog wel voor een verdubbeling van het aantal testen t.o.v. een maand terug. En dat bij een lagere procentuele besmettingsgraad. Lijkt me dus wel jammer voor de beeldvorming, maar geen praktisch drama.

[ Voor 46% gewijzigd door blissard op 08-09-2020 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:40

Toch vreemd, die grote verschillen.. ik werk sowieso tot 1 januari verplicht thuis. Zou niet weten waar ik overigens verkoudheid op moet pakken. Tenzij ik op het verkeerde moment in de supermarkt ben. Lijkt bijna of jij en ik in een ander universum wonen

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:08
GAIAjohan schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:18:
[...]

Toch vreemd, die grote verschillen.. ik werk sowieso tot 1 januari verplicht thuis. Zou niet weten waar ik overigens verkoudheid op moet pakken. Tenzij ik op het verkeerde moment in de supermarkt ben. Lijkt bijna of jij en ik in een ander universum wonen
Niet iedereen werkt op kantoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik werk ook thuis maar met kinderen pik je toch een hoop op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:26

Ook al ben ik het met je eens dat het praktisch allemaal niet houdbaar is, de tekst die ik heb gequote is dan wel een sterk n=1 verhaal.

Ter illustratie mijn n=2 reactie: Ik werk op een vo-school in het noorden en bij ons mogen ouders niet het gebouw in en geeft niemand een hand of omarming.

Ten alle tijde 1,5 meter afstand en correcte ontsmetting is niet haalbaar als een school op volle toeren draait. Met name bij leerlingen onderling is de kans op besmetting groot. En dat is genoeg om in een school een verspreiding te krijgen en daarmee een lokale golf te starten. Dat is simpelweg het risico wat de overheid heeft afgewogen tegen het beperkt of volledig sluiten van scholen. Het is na de vorige sluiting ook niet goed haalbaar om dat nog eens te doen immers.

[ Voor 4% gewijzigd door Playa del C. op 08-09-2020 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:40
Arjantje72 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 18:21:
[...]

Niet iedereen werkt op kantoor.
Hij zegt zelf dat hij thuis werkte, maar nu voorbij is. Immers wordt volgens hem iedereen op de zaak verwacht, en anders wordt er lacherig gedaan.
Het lijkt mij vooral iets regionaals.

Van familie in Groningen weet ik dat daar veel stricter wordt nageleefd dan bij familie uit het zuiden.
Ook als ze op bezoek kwamen merkte je de duidelijke verschillen.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 00:39

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

Ik werk al sinds mei niet meer thuis en blij toe.

Ik heb wel een soort van kantoorbaan in de IT maar je zou het ook “buitendienst” kunnen noemen. Het is een internationaal bedrijf met allerlei vestigingen en plants.

Wij komen veel op locatie (ons bedrijf heeft alleen in NL al een stuk of 10 vestigingen) met veel dynamiek (wisselende kantoren komen en gaan en vaak is onze hulp daarbij gewenst). En we zijn ook nog met een IT migratie bezig op alle onze plants, wereldwijd, met alle wisselende contacten van dien. Met directe collega’s hou ik ook geen afstand. Internationaal reizen zit er even niet in uiteraard, maar zal ooit wel moeten gebeuren.

Kijk, die beheerder kan die logjes ook wel thuis checken, maar niet iedereen in de IT heeft een 9/5 kantoorbaan op 1 plek.

Privé hou ik afstand maar ik ga gewoon naar de supermarkt, bouwmarkt, IKEA etc.. Spreek ook af met vrienden en familie (geen feestjes). Vriendin werkt in de zorg (dus dat ging sowieso gewoon door) en dochter gaat sinds half mei ook weer naar de opvang...

Eigenlijk snap ik het gezeur ook niet zo, ik leef hetzelfde als januari behalve dat ik niet mag reizen en ik mis dat concertje we maar dat komt weer wel. Zou er denk ik wel anders over denken als ik tot 1 januari thuis moest werken. Ik snap het en het is ook terecht maar ik ben blij dat het niet voor mij geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

FreakNL schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:02:
[...]

Eigenlijk snap ik het gezeur ook niet zo, ik leef hetzelfde als januari behalve dat ik niet mag reizen en ik mis dat concertje we maar dat komt weer wel.
Scheelt ook wel of je vrijgezel bent of niet..

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja als je net doet alsof er niks aan de hand is snap ik wel dat je er weinig last van hebt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Ik heb mij al tijden afzijdig gehouden aan discussies op fora... Aanvankelijk, februari en maart, geloofde ik in de berichtgevingen omtrent SARS-COV2 maar inmiddels heb ik steeds meer mijn bedenkingen. Hoe meer er gegoocheld dient te worden met cijfers (waar eerst doden geteld werden werden dit later opnames in het ziekenhuis en op de IC en nu zijn ze over op besmettingen, waarbij het laatste een PCR test is welke niet uitsluit dat het om een ander virus gaat naar mijn weten) om de situatie ernstig te laten lijken hoe minder ik er in vertrouw. Kijkende naar de aantallen die momenteel in een ziekenhuis liggen en het "aantal geteste mensen die besmet zijn" gaat de hele pandemie meer lijken op een erg heftig griepseizoen. Begrijp mij niet verkeerd ik betreur ook de mensen die zijn overleden, ik behoor zelf ook tot de risicogroep (luchtweg aandoening tgv ongeval) en heb ook naasten die ook tot de risicogroep horen maar de maatregelen overstijgen mijn inziens steeds meer de huidige situatie. Een tal van de mensen die ik net benoemde denken er ook zo over. Daarnaast kloppen de cijfers ook niet, gemiddeld sterven er veeeeeeeeel meer mensen aan een griepje in dezelfde maanden (jan-april) dan dit jaar. Een factor tien minder dan gemiddeld?! Dat verschil is niet te verwijten aan Corona, Corona is een onderdeel van de griepgolf. Dat het gaat om een sterke en nieuwe variant waar veel mensen ontvankelijk voor zijn en ernstig ziek van worden is een ander verhaal. Ik ben ook benieuwd naar de "cijfers" die er volgend jaar uitkomen omtrent griep-sterfgevallen (niet dat ik uitkijk naar sterfgevallen maar meer of het weer normaal gemeten wordt en of niet alles op corona wordt geschoven).

Zonder complottheorieën te noemen of hiernaar te verwijzen vind ik wel veel aansluiting bij een deel van deze visie bij die verschillende medici wetenschappelijk ook onderbouwen... Noem het met een kritisch kijken naar het nemen van een groot tal maatregelen, het "verplicht" vaccineren (want er is nog niets bekend over wat het betekend als je het NIET doet?!), de politieke en sociale gevolgen "complotdenken" maar ik ben van mening dat ik liever nadenk over dergelijke zaken dan blind vertrouw op Den Haag. Immers als ministers zich er zelf ook niet aan houden (wat zij niet zouden doen als het echt zo'n levensgevaarlijk virus zou zijn voor iedereen) ga ik twijfelen aan de ernst.

Zelf ben ik ook niet van plan een vaccinatie te nemen, in mijn jeugd is al gebleken dat ik erg gevoelig ben voor dergelijke prikken en ben ik al bijna in het ziekenhuis beland door zo'n cocktail.... Daarnaast zal een vaccin net als met de griepprik slechts tijdelijk beschermen waar griepvirussen (dus ook coronavirussen) veel en snel muteren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 00:39

FreakNL

Well do ya punk?

MikeyMan schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:49:
Ja als je net doet alsof er niks aan de hand is snap ik wel dat je er weinig last van hebt :P
Dat doe ik helemaal niet. Ik hou afstand. Ben overigens voor mijn werk al een paar keer getest. En bij de IKEA al een keer weggereden vanwege drukte. Maar verder probeer ik mijn leven niet door Corona te laten beheersen, zo voelde het in maart/april wel. Toen was er ook echt veel dicht natuurlijk.

Maar nu voel ik me nauwelijks meer beperkt in mijn doen en laten. Je kan op terras. En winkelen. En naar de bouwmarkt. Strand. Pretparken zijn open. Etc etc... In die zin is er toch ook weinig aan de hand? Ik snap dan ook niet zo goed wat je op het Malieveld moet gaan doen, ik zag daar een grietje staan met het spandoek “De overheid heeft schijt aan onze vrijheden”... Tja....

Als ik nu 25 was geweest was het anders, geef ik grif toe. Maar nu mis ik alleen mijn voetbalclub en vakantie en dienstreizen naar buitenland. Komt ooit weer wel terug, Ff doorbijten.
Laguna schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:31:
[...]

Scheelt ook wel of je vrijgezel bent of niet..
Dat is zeker waar.

[ Voor 14% gewijzigd door FreakNL op 08-09-2020 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Pat-Juh schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:19:
[...]

Daarnaast zal een vaccin net als met de griepprik slechts tijdelijk beschermen waar griepvirussen (dus ook coronavirussen) veel en snel muteren...
Hoezo "dus ook coronavirussen"? Corona is geen griep maar echt een andere familie virussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

downtime schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:10:
[...]

Hoezo "dus ook coronavirussen"? Corona is geen griep maar echt een andere familie virussen.
Hierbij doelde ik op de "HCov" familie welke veelal verkoudheden veroorzaakt. Deze zou voor zo'n 15% van de verkoudheden zorgen in de loop van het jaar. Hier is ook geen "vaccin" tegen. Deze zouden ook veel varianten en mutanten kennen. Door deze familie virussen belanden er ook jaarlijks een aantal van in het ziekenhuis (en overlijden er ook)...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DutchCommando
[...]

Hoe meer er gegoocheld dient te worden met cijfers (waar eerst doden geteld werden werden dit later opnames in het ziekenhuis en op de IC en nu zijn ze over op besmettingen
Sinds het begin van de epidemie in Nederland worden al deze cijfers zo goed als mogelijk bijgehouden. Dus deze stelling klopt niet. Meer tellen is natuurlijk ook niet meer goochelen met cijfers.
waarbij het laatste een PCR test is welke niet uitsluit dat het om een ander virus gaat naar mijn weten
De PCR test detecteert enkel het nieuwe coronavirus. Geen andere virussen en ook niet andere coronavirussen.
Kijkende naar de aantallen die momenteel in een ziekenhuis liggen en het "aantal geteste mensen die besmet zijn" gaat de hele pandemie meer lijken op een erg heftig griepseizoen.
Mind the gap
Daarnaast kloppen de cijfers ook niet, gemiddeld sterven er veeeeeeeeel meer mensen aan een griepje in dezelfde maanden (jan-april) dan dit jaar. Een factor tien minder dan gemiddeld?!
Het is natuurlijk normaal dat andere virussen zich ook een stuk minder verspreiden als iedereen thuiszit. Dat helpt aanzienlijk in de reductie van gevallen. Daarnaast waren de influenzavarianten die rondgingen wellicht goed ondervangen in de griepprik cocktail.
Dat het gaat om een sterke en nieuwe variant waar veel mensen ontvankelijk voor zijn en ernstig ziek van worden is een ander verhaal.
Het nieuwe coronavirus is geen influenzavirus.
Ik ben ook benieuwd naar de "cijfers" die er volgend jaar uitkomen omtrent griep-sterfgevallen (niet dat ik uitkijk naar sterfgevallen maar meer of het weer normaal gemeten wordt en of niet alles op corona wordt geschoven).
Sterfgevallen hadden in ieder geval een bewezen coronavirusinfectie. Of sommige van die sterfgevallen daarnaast ook een infectie met influenza hadden opgelopen is niet duidelijk.
Zonder complottheorieën te noemen of hiernaar te verwijzen vind ik wel veel aansluiting bij een deel van deze visie bij die verschillende medici wetenschappelijk ook onderbouwen...
Niet alles wat één enkele "medicus" opschrijft of zegt is gelijk waar. Al helemaal niet figuren die ooit 20 jaar terug iets gestudeerd hebben en nu die studie erbij trekken om te betogen dat de PCR test niet goed is. Terwijl er medisch wetenschappelijke consensus is dat de PCR test prima werkt. Daarbij vergeet die kerel te benoemen dat hij als marketing directeur werkt voor een uitgaansgelegenheid en dus een enorm belang heeft bij het versoepelen van maatregelen.
Zolang je maar bij mij en alle andere burgers die zich aan de maatregelen willen houden uit de buurt blijft.
Daarnaast zal een vaccin net als met de griepprik slechts tijdelijk beschermen waar griepvirussen (dus ook coronavirussen) veel en snel muteren...
Influenza werkt totaal anders dan het nieuwe coronavirus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Hier wordt trouwens de PCR-test uitgelegd:

https://www.roche.nl/nl/c...kt-een-covid-19-test.html

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

[...]

Ik heb mij al tijden afzijdig gehouden aan discussies op fora... Aanvankelijk, februari en maart, geloofde ik in de berichtgevingen omtrent SARS-COV2 maar inmiddels heb ik steeds meer mijn bedenkingen. Hoe meer er gegoocheld dient te worden met cijfers (waar eerst doden geteld werden werden dit later opnames in het ziekenhuis en op de IC en nu zijn ze over op besmettingen, waarbij het laatste een PCR test is welke niet uitsluit dat het om een ander virus gaat naar mijn weten) om de situatie ernstig te laten lijken hoe minder ik er in vertrouw. Kijkende naar de aantallen die momenteel in een ziekenhuis liggen en het "aantal geteste mensen die besmet zijn" gaat de hele pandemie meer lijken op een erg heftig griepseizoen. Begrijp mij niet verkeerd ik betreur ook de mensen die zijn overleden, ik behoor zelf ook tot de risicogroep (luchtweg aandoening tgv ongeval) en heb ook naasten die ook tot de risicogroep horen maar de maatregelen overstijgen mijn inziens steeds meer de huidige situatie. Een tal van de mensen die ik net benoemde denken er ook zo over. Daarnaast kloppen de cijfers ook niet, gemiddeld sterven er veeeeeeeeel meer mensen aan een griepje in dezelfde maanden (jan-april) dan dit jaar. Een factor tien minder dan gemiddeld?! Dat verschil is niet te verwijten aan Corona, Corona is een onderdeel van de griepgolf. Dat het gaat om een sterke en nieuwe variant waar veel mensen ontvankelijk voor zijn en ernstig ziek van worden is een ander verhaal. Ik ben ook benieuwd naar de "cijfers" die er volgend jaar uitkomen omtrent griep-sterfgevallen (niet dat ik uitkijk naar sterfgevallen maar meer of het weer normaal gemeten wordt en of niet alles op corona wordt geschoven).

Zonder complottheorieën te noemen of hiernaar te verwijzen vind ik wel veel aansluiting bij een deel van deze visie bij die verschillende medici wetenschappelijk ook onderbouwen... Noem het met een kritisch kijken naar het nemen van een groot tal maatregelen, het "verplicht" vaccineren (want er is nog niets bekend over wat het betekend als je het NIET doet?!), de politieke en sociale gevolgen "complotdenken" maar ik ben van mening dat ik liever nadenk over dergelijke zaken dan blind vertrouw op Den Haag. Immers als ministers zich er zelf ook niet aan houden (wat zij niet zouden doen als het echt zo'n levensgevaarlijk virus zou zijn voor iedereen) ga ik twijfelen aan de ernst.

Zelf ben ik ook niet van plan een vaccinatie te nemen, in mijn jeugd is al gebleken dat ik erg gevoelig ben voor dergelijke prikken en ben ik al bijna in het ziekenhuis beland door zo'n cocktail.... Daarnaast zal een vaccin net als met de griepprik slechts tijdelijk beschermen waar griepvirussen (dus ook coronavirussen) veel en snel muteren...
Ik denk dat je met deze gedachtes ook snel op de mainstream Socials prima gelijkgestemden kan vinden hoor.

Veel mensen op Facebook denken op dezelfde manier "zelf" na.

Maar veel van je argumenten komen wat ouderwets over. Weet je zeker dat je niet een oude post ergens gekopieerd hebt?

Als je recent tot deze inzichten bent gekomen geef ik je een kleine leestip: 5G, super interessant onderwerp dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
[...]

Ik woon in het Rijnmond gebied (Rotterdam en omgeving). Misschien heeft dat er wat mee te maken.

Collega van mij is in Drenthe geweest en verbaasde zich over het verschil. Veel strenger daar.

Daarnaast heb ik een schoolgaand kind. Het pand mogen we ook niet in, maar op het schoolplein merk je weinig van de maatregelen. Mensen staan gewoon als vanouds in groepjes bij elkaar etc.

Ik heb overigens wel een kantoorbaan als programmeur, maar ben met mijn 39 jaar 1 van de jongste werknemers hier. Teams meetings en dat soort dingen zijn niet aan de oudere garde besteed. Die willen mensen gewoon face to face spreken (de ironie).

Maar goed, het is misschien maar goed ook voor mij. Anders leef ik teveel op zolder als een echte zolderkamerautist.

[ Voor 36% gewijzigd door Lethalis op 09-09-2020 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 11:35
TrailBlazer schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:41:
[...]

Het testen is echt kansloos op het moment. Ik heb ook wat lichte verkoudheidsklachten en mijn vriendin is vorige week negatief getest. Als ik me nu wil laten testen kan in over 2 dagen terecht op een lokatie een uur rijden hier vandaan. Dan woon ik ook nog in de randstad. Alles gecombineerd vind ik het de moeite niet meer waard. Ik wil best even een uurtje opofferen maat dit gaat nergens meer over.
Het is gewoon nog steeds niet gelukt een afspraak te maken. Sterker, ook online is het nu onmogelijk; we hebben meer dan 10 postcodes verspreid over het land gebruikt, maar "geen testlocatie beschikbaar".

Volgens mij moeten ze heel snel iets verzinnen om het aantal mensen dat 'moet' testen wordt verlaagd, want dit is onmogelijke situatie (zeker als het voor zorgmedewerkers en/of leraren net zo onmogelijk is te testen).
edit:

Online eentje gevonden, morgenavond in Uden! (slechts 100 km van ons vandaan...). Bizar.

[ Voor 5% gewijzigd door jurjen_g op 09-09-2020 10:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
[...]

Het gaat niet alleen om sterfgevallen trouwens. Corona is niet persé levensgevaarlijk voor iedereen. De meeste doden zitten in de kwetsbare groep die ook gevoelig is voor gewone griep.

Ik heb zelf geen Corona gehad maar ik begrepen dat mensen er maandenlang nog last van hebben en dat ze lang vermoeid blijven. Ook mensen die niet aan de beademing zijn geweest. De gewone griep gaat over en dan ben je ervan af. Met Corona hebben veel mensen veel langer last. Het is geen pretje en je kan er serieus lang last van hebben. Met als gevolg dat je door je gezondheid mogelijk nog sterker beperkt wordt. Ik doe er veel aan om te vermijden dat ik dat virus op kan lopen.

Wat mij betreft zit daar mijn steun voor de 'beperkte beperkingen': als dit virus zijn gang gaat zit straks half werkend Nederland thuis (of op halve kracht aan het werk vanwege de effecten van de ziekte...), met alle economische schade van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Kalentum schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:52:
[...]

Het gaat niet alleen om sterfgevallen trouwens. Corona is niet persé levensgevaarlijk voor iedereen. De meeste doden zitten in de kwetsbare groep die ook gevoelig is voor gewone griep.

Ik heb zelf geen Corona gehad maar ik begrepen dat mensen er maandenlang nog last van hebben en dat ze lang vermoeid blijven. Ook mensen die niet aan de beademing zijn geweest. De gewone griep gaat over en dan ben je ervan af. Met Corona hebben veel mensen veel langer last. Het is geen pretje en je kan er serieus lang last van hebben. Met als gevolg dat je door je gezondheid mogelijk nog sterker beperkt wordt. Ik doe er veel aan om te vermijden dat ik dat virus op kan lopen.

Wat mij betreft zit daar mijn steun voor de 'beperkte beperkingen': als dit virus zijn gang gaat zit straks half werkend Nederland thuis (of op halve kracht aan het werk vanwege de effecten van de ziekte...), met alle economische schade van dien.
Tja, N = 1 etc.
Hier ken ik een vrij groot aantal mensen die corona hebben gehad, zowel redelijk zonder klachten (die hebben nergens meer last van) als mensen die kantje boord hebben gelegen (> 30 dagen IC), die zijn nog aan het herstellen maar de dagelijkse dingen kunnen ze weer.

Kortom, zonder een wijdverspreid onderzoek is er geen zinnige conclusie te trekken over wat de impact is op korte/lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
Lethalis schreef op woensdag 9 september 2020 @ 07:37:
[...]

Ik woon in het Rijnmond gebied (Rotterdam en omgeving). Misschien heeft dat er wat mee te maken.

Collega van mij is in Drenthe geweest en verbaasde zich over het verschil. Veel strenger daar.

Daarnaast heb ik een schoolgaand kind. Het pand mogen we ook niet in, maar op het schoolplein merk je weinig van de maatregelen. Mensen staan gewoon als vanouds in groepjes bij elkaar etc.

Ik heb overigens wel een kantoorbaan als programmeur, maar ben met mijn 39 jaar 1 van de jongste werknemers hier. Teams meetings en dat soort dingen zijn niet aan de oudere garde besteed. Die willen mensen gewoon face to face spreken (de ironie).

Maar goed, het is misschien maar goed ook voor mij. Anders leef ik teveel op zolder als een echte zolderkamerautist.
Hoe werkt dat dan op je kantoor? Bij ons zijn maar een kwart van de werkplekken beschikbaar. Lijkt mij vrij ongemakkelijk om nu op kantoor te zitten zoals we dat voor maart deden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Kalentum schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:58:
[...]

Hoe werkt dat dan op je kantoor? Bij ons zijn maar een kwart van de werkplekken beschikbaar. Lijkt mij vrij ongemakkelijk om nu op kantoor te zitten zoals we dat voor maart deden
Wij hebben sowieso grote bureaus en relatief veel ruimte per werknemer. De anderhalve meter is geen enkel probleem.

Dus het is gewoon zoals altijd.

Zelf zit ik met 2 andere mensen in een ruimte van pakweg 30m2. En we ventileren wat meer door de ramen open te zetten.

Iedereen heeft ook altijd al zijn eigen vaste werkplek gehad. Dus geen flex plekken en dat soort ongein. Daar hou ik sowieso niet van, dus dan is de kans ook al kleiner dat ik er ga werken.

Dat klinkt allemaal misschien wat jaren 90, maar het is een financieel gezonde onderneming. We verhuizen binnenkort ook naar een nieuw pand dat de directeur zonder lening heeft gekocht, met uitzicht over de waterweg etc.

Maar ja, keerzijde van die luxe is dat je gewoon op kantoor wordt verwacht.

[ Voor 35% gewijzigd door Lethalis op 09-09-2020 10:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:01

Rannasha

Does not compute.

Mijn vrouw is al een paar dagen ziekjes met klachten die in principe covid-19-compatibel zijn. Gisteren besloten om een test te laten doen. 's Ochtends online een afspraak gemaakt voor het eind van de middag bij de testlocatie van het universitair ziekenhuis van Genève.

Daar aangekomen zat er geen enkele voortgang in de rij, want het hele ziekenhuis had een IT storing. Nadat die was opgelost zo'n 45 minuten later, begon het weer te lopen en was ze vrij vlot klaar. Er werd toen gezegd dat de uitslag normaalgesproken de volgende dag zou komen, maar vanwege de storing zou het mogelijk kunnen zijn dat het een dagje langer duurt.

Vanochtend kwam het SMSje met de negatieve uitslag.

Zwitserse efficientie _/-\o_ In 24 uur van afspraak maken tot uitslag ontvangen, met een flinke IT storing voor wat extra uitdaging.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
Lethalis schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:08:
[...]

Wij hebben sowieso grote bureaus en relatief veel ruimte per werknemer. De anderhalve meter is geen enkel probleem.

Dus het is gewoon zoals altijd.

Zelf zit ik met 2 andere mensen in een ruimte van pakweg 30m2. En we ventileren wat meer door de ramen open te zetten.

Iedereen heeft ook altijd al zijn eigen vaste werkplek gehad. Dus geen flex plekken en dat soort ongein. Daar hou ik sowieso niet van, dus dan is de kans ook al kleiner dat ik er ga werken.

Dat klinkt allemaal misschien wat jaren 90, maar het is een financieel gezonde onderneming. We verhuizen binnenkort ook naar een nieuw pand dat de directeur zonder lening heeft gekocht, met uitzicht over de waterweg etc.

Maar ja, keerzijde van die luxe is dat je gewoon op kantoor wordt verwacht.
Bij ons hebben we blokken van 6 bureaus in een grote open ruimte. Maar de werkplekken zijn om-en-om gemarkeerd als 'niet-gebruiken'. Anyways ik ben sinds maart misschien 4 keer op kantoor geweest en er zitten per dag maar een paar mensen op kantoor en mijn directe collega's sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Kalentum schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:55:
[...]

Bij ons hebben we blokken van 6 bureaus in een grote open ruimte. Maar de werkplekken zijn om-en-om gemarkeerd als 'niet-gebruiken'. Anyways ik ben sinds maart misschien 4 keer op kantoor geweest en er zitten per dag maar een paar mensen op kantoor en mijn directe collega's sowieso niet.
Ik denk dat het ook een grote rol speelt of je voor een groot of klein bedrijf werkt, en of het internationaal of Nederlands is.

Collega van mij is een dag per week gedetacheerd bij een groot Amerikaans bedrijf, en dat is inmiddels zijn thuiswerk dag geworden. Iedereen werkt daar idd thuis, ze houden virtuele presentaties, etc.

Maar dat past allemaal niet bij de no nonsense cultuur van mijn werkgever. Ik ben ook gewoon een nerd, t shirt en spijkerbroek, rechttoe rechtaan, wil gewoon iets maken in plaats van er de hele tijd over lullen (ik haat vergaderingen die een email hadden kunnen zijn).

Ik pas niet in een groot bedrijf. Daardoor zoek ik ook altijd een kleinere werkgever uit met een persoonlijke sfeer.

En ik denk dat dit ook gewoon tot een andere omgang met deze situatie leidt. Sowieso gaan collega's ook privé met elkaar om. Beetje apart als je wel bij elkaar thuis film gaat kijken, maar niet samen op kantoor zou kunnen zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Lethalis op 09-09-2020 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 06:44

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Cobb schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 17:36:
Is er al wat bekend over vitamine D mbt. Corona?
Vitamine D zorgt ervoor dat je immuunsysteem in algemene zin goed werkt, zo reduceert het de kans op lichamelijke infecties. Als je elke dag een kwartier tot 30 minuten buiten ben terwijl de zon boven je is (bewolking maakt niet veel uit) dan maakt je huid voldoende aan. Je kan ook bij het raam zitten, hoewel dat natuurlijk iets minder effectief is.

Vitamine D is nodig voor de gebruikelijke bescherming, maar het geeft niet extra bescherming.
Als je in bepaalde levensfase zit dan kan het verstandig zijn om extra te slikken, zie de tabel in bron.

Krijgt je lichaam te weinig zonlicht dan kan je hier supplementen voor slikken. Maar extra vitamine slikken heeft geen zin. Gezonder en beter is om een dagelijks een extra rondje te lopen waarbij je handen en gezicht onbedekt zijn.

Bron:
https://www.voedingscentr...ege-het-coronavirus-.aspx

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
Lethalis schreef op woensdag 9 september 2020 @ 11:04:
[...]

Ik denk dat het ook een grote rol speelt of je voor een groot of klein bedrijf werkt, en of het internationaal of Nederlands is.

Collega van mij is een dag per week gedetacheerd bij een groot Amerikaans bedrijf, en dat is inmiddels zijn thuiswerk dag geworden. Iedereen werkt daar idd thuis, ze houden virtuele presentaties, etc.

Maar dat past allemaal niet bij de no nonsense cultuur van mijn werkgever. Ik ben ook gewoon een nerd, t shirt en spijkerbroek, rechttoe rechtaan, wil gewoon iets maken in plaats van er de hele tijd over lullen (ik haat vergaderingen die een email hadden kunnen zijn).

Ik pas niet in een groot bedrijf. Daardoor zoek ik ook altijd een kleinere werkgever uit met een persoonlijke sfeer.

En ik denk dat dit ook gewoon tot een andere omgang met deze situatie leidt. Sowieso gaan collega's ook privé met elkaar om. Beetje apart als je wel bij elkaar thuis film gaat kijken, maar niet samen op kantoor zou kunnen zitten.
Maar dat virus weet dat niet allemaal. Die weet niets van bedrijfscultuur. Het feit dat jij bij een bedrijf werkt dat een persoonlijke sfeer heeft wil niet zeggen dat je daardoor niet vatbaar bent voor virussen toch?

En het advies (ja advies, ik weet het) vanuit de Rijksoverheid is toch nog steeds dat werkgevers hun werknemers zoveel mogelijk thuis laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Kalentum schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:23:
[...]
Maar dat virus weet dat niet allemaal. Die weet niets van bedrijfscultuur. Het feit dat jij bij een bedrijf werkt dat een persoonlijke sfeer heeft wil niet zeggen dat je daardoor niet vatbaar bent voor virussen toch?
Dat niet, maar als de rest van ons leven er normaal uitziet, omdat we gewoon op vakantie gaan, naar het zwembad, bij elkaar op bezoek, BBQ- en, uit eten, naar drukke supermarkten gaan, naar de Ikea, het strand, pretparken, etc, etc... als we dat allemaal normaal vinden en gewoon doen, wat maakt het werk dan zo bijzonder gevaarlijk dat we daar niet heen zouden gaan?

Het is niet in verhouding.

Als je voor de rest jezelf thuis opsluit, snap ik het... maar anders zie ik het probleem niet zo.

Dan zou ik als werkgever ook klaar ermee zijn. Je bent bang voor het virus of niet. Het moet wel consequent blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
Lethalis schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:39:
[...]

Dat niet, maar als de rest van ons leven er normaal uitziet, omdat we gewoon op vakantie gaan, naar het zwembad, bij elkaar op bezoek, BBQ- en, uit eten, naar drukke supermarkten gaan, naar de Ikea, het strand, pretparken, etc, etc... als we dat allemaal normaal vinden en gewoon doen, wat maakt het werk dan zo bijzonder gevaarlijk dat we daar niet heen zouden gaan?

Als je voor de rest jezelf thuis opsluit, snap ik het... maar anders zie ik het probleem niet zo.

Dan zou ik als werkgever ook klaar ermee zijn. Je bent bang voor het virus of niet. Het moet wel consequent blijven.
Het gaat niet om bang maar om de kans dat je zelf besmet wordt (of anderen ontwetend besmet) te verkleinen. Het lijkt me ook in het belang van je werkgever toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lethalis schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:39:
[...]

Het werk maakt dat al die mensen, die op vakantie gaan, naar het zwembad, bij elkaar op bezoek, bbq en uit eten, vervolgens bij elkaar op een kamertje gaan zitten de hele dag. Wederom een link in het web dus. Dus ja, in die zin snap ik het wel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z7d6aNHPfURgAyOkKQ6-RhefbOc=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/WmlaQEzPpnXvpuJ9RkhkQ0wH.gif?f=fotoalbum_large

En dan is dit nog een boomstructuur, denk eerlijk gezegd dat de werksituatie vaak van die boom een web maakt, door verschillende settings aan elkaar te koppelen.

[ Voor 22% gewijzigd door MikeyMan op 09-09-2020 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Kalentum schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:44:
[...]
Het gaat niet om bang maar om de kans dat je zelf besmet wordt (of anderen ontwetend besmet) te verkleinen. Het lijkt me ook in het belang van je werkgever toch?
Op het moment dat structureel thuiswerken minder efficiënt blijkt te zijn, en dat is bij ons om diverse redenen zo, dan wordt het een kosten baten analyse.

Dan moet een maatregel ook effectief zijn. En dat wordt hij naar mijn mening pas als mensen naast hun werk ook allerlei activiteiten mijden.

Doen ze dat niet, dan is de winst twijfelachtig, omdat ze het virus zeer waarschijnlijk toch al ergens anders oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 21:24
Rond 13:15 uur begint de livesessie

https://twitter.com/hugod.../1303649547042926600?s=20

ik ga wel kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:59:
[...]
Het werk maakt dat al die mensen, die op vakantie gaan, naar het zwembad, bij elkaar op bezoek, bbq en uit eten, vervolgens bij elkaar op een kamertje gaan zitten de hele dag. Wederom een link in het web dus. Dus ja, in die zin snap ik het wel.
Dat is een risico. Wellicht kan ik nog voorstellen dat we elkaar afwisselen, maar communicatie is een hekel punt en zodra mensen thuiszitten gaat dat er vrij snel aan.

Thuiswerken is prima als je met een opdracht naar huis wordt gestuurd. Ga X maken. Los probleem Y op.

Maar daar gaat een proces aan vooraf dat lastig op afstand werkt. Tijdens de lock down bleef dan ook een deel van het werk liggen en dat is jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goosche
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 21:24
volgens mij zijn ze niet live.
Pagina: 1 ... 85 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?