Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.527 views

Onderwerpen

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:14

Sorcerer8472

Mens sana?

MikeyMan schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 19:08:
Ter lering ende vermaak:

https://cultureelpersbure...__twitter_impression=true

Zelfs een cultuurjournist schiet in de stress van het onzin onderzoek van Ira Helsloot... :X
Probleem met dit soort dingen is ook nog eens dat het een gemiddelde is. Stel dat je een barman/-vrouw hebt die het heeft en met schreeuwen tegen bezoekers het aan ontzettend veel mensen doorgeeft, dan kan het veel harder gaan. Het is best onvoorspelbaar wat dat betreft.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 12:43

bert pit

asdasd

Soccer98 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:31:
[...]

Gelukkig ook maar, want dat zijn gewoon Sovjet-praktijken die we nu enkel in landen als China zien. Dat gaat niet alleen in onze individueel gerichte maatschappij niet werken, dat gaat in geen enkele vrije samenleving niet werken.
Ik zou dat niet direct met de sovjet-praktijken vergelijken. Daar kwam je verder in de vaart der volkeren door als kind je vader te verraden, of je buurman aan te geven.

Het punt is dat ofwel je vrijheid sowieso ingeperkt wordt, ofwel je doet niks/weinig en moet accepteren dat een grote groep het virus ondergaat.

Nu kun je als individu alles volgens de regels doen, maar je bent zeer afhankelijk van je medeburgers en wat die doen. Nu zijn er nog honderden vragen over het virus, maar één ding is duidelijk, de wet van de grote getallen: Hoe meer contacten per tijdseenheid, hoe groter de kans op besmetting.

De vraag is dan, hoe ga je dat managen.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat was dan ook het hele probleem met dat onderzoek. Als ze zelfs in de uitzending bij 1vandaag al meermaals te horen krijgen "Ja dat hebben we niet onderzocht" of "dat weten we nog niet" sla je m.i. gewoon een flater.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 23:05
MikeyMan schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:58:
Dat was dan ook het hele probleem met dat onderzoek. Als ze zelfs in de uitzending bij 1vandaag al meermaals te horen krijgen "Ja dat hebben we niet onderzocht" of "dat weten we nog niet" sla je m.i. gewoon een flater.
Dat vind ik niet perse. Er is veel niet onderzocht, maar op basis van wat je wel weet, kun je prima een advies schrijven. RIVM doet al een half jaar niet anders.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

blissard schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:59:
[...]

Dat vind ik niet perse. Er is veel niet onderzocht, maar op basis van wat je wel weet, kun je prima een advies schrijven. RIVM doet al een half jaar niet anders.
Niet mee eens... Het RIVM zegt; we achten het niet bewezen dus we gaan er niet in mee...

Deze joker zegt "we weten het niet dus het zal wel goed gaan". Er wordt dus letterlijk geadviseerd op basis van wat hij niet weet. Het aantal aannames en gaten in het onderzoek is werkelijk tranentrekkend. Snap ook eerlijk gezegd niet dat een universiteit hier zijn naam aan laat verbinden. :X

Beetje gevalletje “The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.”

• blissard
MikeyMan schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:03:
[...]

Niet mee eens... Het RIVM zegt; we achten het niet bewezen dus we gaan er niet in mee...

Deze joker zegt "we weten het niet dus het zal wel goed gaan". Er wordt dus letterlijk geadviseerd op basis van wat hij niet weet. Het aantal aannames en gaten in het onderzoek is werkelijk tranentrekkend. Snap ook eerlijk gezegd niet dat een universiteit hier zijn naam aan laat verbinden. :X

Beetje gevalletje “The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.”
Dat zie ik toch een beetje anders. Het RIVM heeft o.a. positief geadviseerd op vliegreizen. Daar was ook weinig bewijs voor nodig. Vooral het ontbreken van bewijs (er hebben geen aantoonbare grote besmettingen binnen het vliegtuig plaatsgevonden) is bruikbaar gebleken.

Daarnaast denk ik dat je quote niet van toepassing is bij deze pandemie. Onder les 3 in onderstaande link staat denk ik een genuanceerder beeld hierop.
https://www.volkskrant.nl...ere-totaal-niet~b74b8ec7/

En hier staat de RIVM argumentatie over vliegen
https://www.rtlnieuws.nl/...virus-verspreiding-veilig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@blissard je ziet hopelijk de nuance in dat RTL bericht?

Kans dat het hele vliegtuig wordt besmet lijkt klein. Halve vliegtuig wordt niks over gezegd. Overigens hebben ze een dag later in NRC ook gezegd zich buiten de discussie omtrent het vliegen te houden, gezien dit een politieke keuze is.

Andere orde m.i.

Nog los van het feit dat de journalistiek vaak nogal een vrije draai geeft aan de afgewogen wetenschappelijke uitleg van het RIVM.

Dat daar niet alles goed gaat lijkt me ook evident, maar je moet toch met me eens zijn dat dat onderzoek van Helsloot rommel is?

[ Voor 29% gewijzigd door MikeyMan op 27-08-2020 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Soccer98 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:01:
[...]

Alleen de vraag bij Atalanta-Valencia was of dat nou in het stadion gebeurde of daarbuiten, zoals in het OV. Als je soms naar wedstrijden van Ajax gaat 's avonds, dan puilt Station Bijlmer ArenA, en ook de treinen, uit van de mensen die op een kluitje staan. Atalanta-Valencia werd gespeeld in het San Siro in Milaan, dus het gros van de Atalanta-supporters reisten van Bergamo naar Milaan en weer terug.
'Champions League-duel Liverpool zorgde voor 41 extra coronadoden'
De Champions League-wedstrijd tussen Liverpool-Atlético Madrid op 11 maart heeft mogelijk aan 41 mensen het leven gekost. Hun besmetting met het coronavirus zou terug te leiden zijn naar stadion Anfield.

Dat schrijft The Times op basis van berekeningen van het Imperial College London en de University of Oxford. "Een week later was de grote verspreiding van het virus in Engeland. Modellen laten zien dat 25 tot 35 dagen later er 41 extra doden waren in nabijgelegen ziekenhuizen."

50.000 toeschouwers en slechts een elleboogje
Ruim 50.000 voetbalfans zaten op de tribunes om de return van Liverpool in de achtste finales van de Champions League tegen Atlético bij te wonen. Zij zagen de Spanjaarden na verlenging met 3-2 winnen.

De trainers Jürgen Klopp en Diego Simeone gaven elkaar voor de wedstrijd een 'elleboogje' in plaats van een handdruk, maar verder waren er amper beschermende maatregelen genomen. De Britse overheid zag daartoe geen aanleiding.

Diego Simeone en Jürgen Klopp AFP

In Spanje waren toen al beperkende maatregelen van kracht vanwege het coronavirus, toch reisden er zo'n 3.000 supporters van Madrid naar Engeland. Drie dagen later ging Spanje in een lockdown, Groot-Brittannië volgde pas tien dagen erna.

Ook het duel tussen de Italiaanse club Atalanta en het Spaanse Valencia, op 19 februari in Milaan, wordt gezien als een 'superverspreider' van het coronavirus, maar dan in Lombardije.
Liverpool-Atletico was ook een wedstrijd waarna veel coronabesmettingen optraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Nog wat linkjes voor geïnteresseerden:

Als je dacht dat Nederlandse reisquarantaine erg is, lees dan dit stukje over een gescheiden familie die vanuit Armenië niet samen naar Australië kon reizen:
https://edition.cnn.com/t...-flights-covid/index.html

Filmpje van CNN-journalist die 2 weken in quarantaine heeft gezeten bij binnenkomst van Australië:
https://edition.cnn.com/v...alia-covid-quarantine.cnn

Over het risico om COVID-19 op te lopen in een vliegtuig:
https://edition.cnn.com/t...t-wellness-scn/index.html

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Sorcerer8472 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:14:
Nog wat linkjes voor geïnteresseerden:

Als je dacht dat Nederlandse reisquarantaine erg is, lees dan dit stukje over een gescheiden familie die vanuit Armenië niet samen naar Australië kon reizen:
https://edition.cnn.com/t...-flights-covid/index.html

Filmpje van CNN-journalist die 2 weken in quarantaine heeft gezeten bij binnenkomst van Australië:
https://edition.cnn.com/v...alia-covid-quarantine.cnn

Over het risico om COVID-19 op te lopen in een vliegtuig:
https://edition.cnn.com/t...t-wellness-scn/index.html
Interessant! Die quarantaine lijkt me wel heftig. Hier in maart ook om en nabij 2 weken ziek thuis gezeten in mijn mini studio van 27m2, maar dan zit ik in ieder geval nog in mijn eigen huis. Dat vond ik al afschuwelijk.

W.b.t. het vliegen, mooi dat het risico toch klein is, lijkt er op dat dat van groot belang is. Jammer dat de meeste gebouwen slechte ventilatie hebben. Denk dat dat een groot probleem gaat worden als de terrassen straks te koud zijn en restaurants weer vol zitten.

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ja, het zou best kunnen dat een deel van de reden dat het hier in NL nog redelijk langzaam gaat is dat het weer al lange tijd best goed is. Als straks iedereen naar binnen gaat met andere luchtstromen dan kan het zomaar veranderen allemaal. Mensen zijn dan vaak toch iets dichter bij elkaar, en allerlei soorten deeltjes worden minder snel door de wind weggeblazen.

Het RIVM heeft het een paar keer al gehad over dat er geen levensvatbare virusdeeltjes in ventilatiesystemen worden gevonden, maar hoe lang zijn die überhaupt levensvatbaar op zo'n plek? Moet je dat niet onderzoeken terwijl er nog hartstikke zieke besmettelijke mensen op de locatie zitten? En dan idealiter op de piek van virus shedding?

Zou nog best kunnen dat ventilatiesystemen enorme overhauls moeten krijgen. Efficiënte ventilatie die niet met filters werkt en buitenlucht obv CO2-sensoren bijmengt wordt dan ook problematisch gok ik zo.

• blissard
MikeyMan schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:34:
@blissard

Dat daar niet alles goed gaat lijkt me ook evident, maar je moet toch met me eens zijn dat dat onderzoek van Helsloot rommel is?
Ik weet dat niet. Het onderzoek stelt de vraag:
Wat is er op dit moment (medio augustus 2020) in de wetenschappelijke litera-tuur bekend over (de effecten van maatregelen tegen) de verspreiding van het coronavirus en wat is de betekenis daarvan voor organisatoren van evenementen?
Ze benoemen duidelijk hun bronnen en de mogelijke onbetrouwbaarheid daarvan. Daarmee proberen ze het risico van een bepaalde activiteit te vergelijken met de risico's van andere activiteiten en blijkbaar acceptabele risico's. Ik vind dat in de basis heel zinvol. Dat er aannames gedaan moeten worden om daar te komen vind ik ook logisch.

Volgens mij heeft de journalist vooral moeite met het idee dat we zouden kunnen accepteren dat er doden vallen als gevolg van een festival.

Kun jij eens aangeven waarom jij dit rommel vind?

https://cultureelpersbure...-corona-def-23-8-2020.pdf

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:30

ultimateharry

Team Slayer:-)

blissard schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:22:
[...]

Ik weet dat niet. Het onderzoek stelt de vraag:
Wat is er op dit moment (medio augustus 2020) in de wetenschappelijke litera-tuur bekend over (de effecten van maatregelen tegen) de verspreiding van het coronavirus en wat is de betekenis daarvan voor organisatoren van evenementen?
Ze benoemen duidelijk hun bronnen en de mogelijke onbetrouwbaarheid daarvan. Daarmee proberen ze het risico van een bepaalde activiteit te vergelijken met de risico's van andere activiteiten en blijkbaar acceptabele risico's. Ik vind dat in de basis heel zinvol. Dat er aannames gedaan moeten worden om daar te komen vind ik ook logisch.

Volgens mij heeft de journalist vooral moeite met het idee dat we zouden kunnen accepteren dat er doden vallen als gevolg van een festival.

Kun jij eens aangeven waarom jij dit rommel vind?

https://cultureelpersbure...-corona-def-23-8-2020.pdf
Bijvoorbeeld: een groot deel van je redevoering bouwen op non-peer-reviewed studies, en vervolgens een belangrijke studie naar het effect van afstand ter discussie stellen (foei, niet peer-reviewed!) omdat dat waarschijnlijk de opdrachtgever niet uitkomt :+

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Metro2002 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 08:39:
[...]
Zomaar stellen dat omdat je in oranje gebied geweest bent je een risico gelopen hebt en je dus maar in quarantaine moet is dan ook onzin. Ligt helemaal aan de situatie.
Het probleem is dat mensen zeer slecht de situatie in kunnen schatten en waarschijnlijk een groot deel inschat dat ze weinig risico gelopen hebben, terwijl dat mogelijk wel zo is.
Als je het aan de mensen overlaat gaat bijna niemand in quarantaine.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• blissard
ultimateharry schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:52:
[...]

Bijvoorbeeld: een groot deel van je redevoering bouwen op non-peer-reviewed studies, en vervolgens een belangrijke studie naar het effect van afstand ter discussie stellen (foei, niet peer-reviewed!) omdat dat waarschijnlijk de opdrachtgever niet uitkomt :+
Ik vind het geen probleem dat ze non peer reviewed gebruiken. Ze geven aan waarom, ze geven aan dat het een onderzoek is naar de huidige kennis en ze geven per onderzoek, indien van toepassing, aan dat het niet peer reviewed is. Lijkt me transparant genoeg.
Het onderzoek dat ze afwijzen kan ik niet vinden. Waar staat dat?

• ultimateharry

ultimateharry

blissard schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 17:05:
[...]

Het onderzoek dat ze afwijzen kan ik niet vinden. Waar staat dat?
Pagina 32.

En op zich is non-peer-reviewed onderzoek nuttig: maar niet om een hele keten tbv risico-inschatting definitief te valideren en om te zetten in beleid dat vele mensen betreft.
Ik ga de heer Helsloot in ieder geval nooit inhuren als ik daadwerkelijk wil weten hoe het met bepaalde risico's zit.

• blissard
ultimateharry schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 17:15:
[...]

Pagina 32.

En op zich is non-peer-reviewed onderzoek nuttig: maar niet om een hele keten tbv risico-inschatting definitief te valideren en om te zetten in beleid dat vele mensen betreft.
Ik ga de heer Helsloot in ieder geval nooit inhuren als ik daadwerkelijk wil weten hoe het met bepaalde risico's zit.
Dat afgewezen onderzoek wordt om 3 redenen afgewezen, waarvan 1 omdat het niet peer reviewed is. Lijkt me niet direct een doodzonde. Welongelukkig geformuleerd.

En inderdaad toont dit onderzoek niet definitief aan hoe het met bepaalde risico’s zit. Dat is volgens mij ook niet het doel. Het is ook geen stuk waarop beleid gemaak kan worden. Dat blijkt ook al uit de vraagstelling.
Het is wel een frisse blik die ik mis. Hoe verhoudt het Corona risico zich tot (blijkbaar) acceptabele risico’s? Als iemand het beter weet, kan hij met dit onderzoek gewoon een eigen analyse maken. Maar voor nu is dit een start voor een discussie. Jammer als deze niet gevoerd zou worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

blissard schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 17:24:
[...]

En inderdaad toont dit onderzoek niet definitief aan hoe het met bepaalde risico’s zit. Dat is volgens mij ook niet het doel. Het is ook geen stuk waarop beleid gemaak kan worden. Dat blijkt ook al uit de vraagstelling.
Het is wel een frisse blik die ik mis. Hoe verhoudt het Corona risico zich tot (blijkbaar) acceptabele risico’s? Als iemand het beter weet, kan hij met dit onderzoek gewoon een eigen analyse maken. Maar voor nu is dit een start voor een discussie. Jammer als deze niet gevoerd zou worden.
Als het niet definitief aangeeft wat de risico’s zijn, laat dan de conclusies en aanbevelingen voor evenementen weg. Daar kan volstaan worden met: verder onderzoek nodig.
Dat maakt duidelijk dat dit een onderzoek “op bestelling” is.

En sure, dat kan een discussie starten, maar eer die discussie is afgerond is het basisprobleem alweer gepasseerd vermoed ik...

• blissard
ultimateharry schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 17:32:
[...]

Als het niet definitief aangeeft wat de risico’s zijn, laat dan de conclusies en aanbevelingen voor evenementen weg. Daar kan volstaan worden met: verder onderzoek nodig.
Dat maakt duidelijk dat dit een onderzoek “op bestelling” is.

En sure, dat kan een discussie starten, maar eer die discussie is afgerond is het basisprobleem alweer gepasseerd vermoed ik...
Oke, ben het met je eens dat nader onderzoek nodig is. Dat is een kanttekening die voor elk Corona rapport op dit moment geldt. Belangrijk om dat duidelijk te vermelden.
Ik vind het overigens wel nodig dat de discussie gestart wordt, juist voor als straks blijkt dat het probleem de komende jaren niet verdwijnt. Als vaccins onvoldoende bescherming blijken te bieden, wil ik graag wel weer naar festivals toe. Dan is dit wel waardevol.

Dat blijkbaar duidelijk is dat dit een onderzoek op bestelling is, doet als principe niets af van de inhoudelijke kwaliteit. Zolang alles transparant en herleidbaar is, moet kritiek op zo’n rapport gewoon kunnen, zonder het, zoals die journalist, belachelijk te willen maken.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@blissard als je na zo'n aanbeveling durft aan te geven dat je niet hebt onderzocht wat er van en naar het festival gebeurt, hoe de hygiëne en verplaatsing ter plaatse moet gaan en meer van dat soort omissies ben je gewoon af.

Ik kan ook beredeneren dat als iedereen op anderhalve meter van elkaar naar een veld wordt geteleporteerd om naar naar muziek te gaan luisteren er weinig risico is.

Maar dit heeft nul en generlei waarde voor de daadwerkelijke praktijk.

Had hier geen aanbeveling (op bestelling) uit gevolgd had dat ook prima geweest. Als kritisch stuk of aanbeveling voor verder onderzoek ook. Maar als ik dan een Mojo dit als onderbouwing zie geven waarom er allerlei festivals wel moeten kunnen gaat dit gewoon niet goed.

• blissard
@MikeyMan ik vind niet dat je dan “af” bent. Je kunt de scope van zo’n onderzoek tot in het oneindige uitbreiden. Als je het transport toevoegt, dan vraag er wel iemand om het gebrek aan nachtrust op zo’n festival mee te wegen. Het onderzoek doet redelijk zijn ding, beantwoordt de zelf gestelde vraag en is transparant over wat het is. Hoe het daarna gebruikt wordt in de discussie is niet 100% zuiver. Maar ligt dat aan het onderzoek?
Er ligt nu iets waarmee de discussie kan beginnen. Ik hoop dat die ook gevoerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

blissard schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:08:
@MikeyMan ik vind niet dat je dan “af” bent. Je kunt de scope van zo’n onderzoek tot in het oneindige uitbreiden. Als je het transport toevoegt, dan vraag er wel iemand om het gebrek aan nachtrust op zo’n festival mee te wegen. Het onderzoek doet redelijk zijn ding, beantwoordt de zelf gestelde vraag en is transparant over wat het is. Hoe het daarna gebruikt wordt in de discussie is niet 100% zuiver. Maar ligt dat aan het onderzoek?
Er ligt nu iets waarmee de discussie kan beginnen. Ik hoop dat die ook gevoerd wordt.
Niet mee eens. Er ligt een onderzoek op bestelling dat aan alle kanten zeer gemakkelijk doorredeneert, en gebrekkig is qua bronnen.
En voor de duidelijkheid: ik stel niet dat het gebrekkig is omdat het op bestelling is. Het is gebrekkig en dat verbaast me niet aangezien het op bestelling is. Is iets anders.

De conclusies en aanbevelingen zijn op een natte krant van een onderzoek gebaseerd. Is dat nuttig om een discussie te starten op basis van zuivere wetenschap? Nee natuurlijk niet.
Een discussie starten is natuurlijk prima. Maar een flut-onderzoek dat pretendeert een echt onderzoek te zijn is gewoon kwalijk.
Doe dan een echt onderzoek. Maar ja, daar zouden de conclusies en aanbevelingen wel eens niet perfect op je business model kunnen passen...

Laten we eerst maar eens de resultaten van dit soort initiatieven afwachten: https://www.nrc.nl/nieuws...-live-in-leipzig-a4009410

[ Voor 5% gewijzigd door ultimateharry op 27-08-2020 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
@ultimateharry ik denk dat we het eens zijn over ons meningsverschil. Laten het er bij houden. Volgens mij zien we allebei graag meer en (in mijn geval, nog) beter onderzoek.

• ultimateharry

ultimateharry

blissard schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 18:57:
@ultimateharry ik denk dat we het eens zijn over ons meningsverschil. Laten het er bij houden. Volgens mij zien we allebei graag meer en (in mijn geval, nog) beter onderzoek.
Eens, meer onderzoek is nuttig, en niets tegen het starten van een discussie over iets wezenlijks an sich.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:37
Aah, vanochtend getest, zojuist mail dat de uitslag er is (binnen 24 uur is geen goed teken volgens mij). Maar DigiD ligt er uit dus kunnen niet kijken. }:| ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Shinji schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 21:56:
Aah, vanochtend getest, zojuist mail dat de uitslag er is (binnen 24 uur is geen goed teken volgens mij). Maar DigiD ligt er uit dus kunnen niet kijken. }:| ;(
Juist wel... Anders had je de ggd al aan de lijn. snelheid zegt niet zoveel. Labresultaten kunnen afhankelijk van de batch al binnen een paar uur klaar zijn.

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:37
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:06:
[...]

Juist wel... Anders had je de ggd al aan de lijn. snelheid zegt niet zoveel. Labresultaten kunnen afhankelijk van de batch al binnen een paar uur klaar zijn.
Lijkt me dat online een uitslag eerder geregeld is dan bellen. En daarbij wordt bij een positieve test binnen 24 uur gecommuniceerd (tenminste, dat is het doel) en een negatieve komt wat lager op de stapel te liggen.

En ik neem niet aan dat ze midden in de nacht gaan bellen bij wijs van spreken.

[ Voor 7% gewijzigd door Shinji op 27-08-2020 22:40 ]

Verwijderd

Shinji schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:39:
[...]

Lijkt me dat online een uitslag eerder geregeld is dan bellen. En daarbij wordt bij een positieve test binnen 24 uur gecommuniceerd (tenminste, dat is het doel) en een negatieve komt wat lager op de stapel te liggen.
Voor een negatief afbelrondje wel... Maar die online/digid systeem komt denk ik geen mens meer aan te pas. Bsn nummer met negatief van het lab komt zo het systeem ingerold. Daarom zeg ik dat de snelle uitslag in dat systeem weinig hoeft te betekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Ik heb begrepen dat er een te kort aan corona tests gaat komen. Zeker als de snotterij toeneemt de komende maanden.

In een in een Aziatisch land was dat in het begin van dit jaar ook het geval, las ik ergens. Ik hoorde dat dat opgelost werd, door een aantal (5 stuks) tests, uitgevoerd op verschillende personen samen te voegen.

Het tekort zit namelijk niet in het stokje maar in het laboratorium materiaal. Mocht 2% positief zijn, dan heb je dus in eerst instantie slechts 20 tests gebruikt in plaats van 100. Daarna roep je alle personen met een positief resultaat nog een keer op. Bij 2% besmetting zijn dat er gemiddeld 10. In totaal gebruik je dan 30 tests in plaats van 100.

Ideetje voor de GGD?

[ Voor 8% gewijzigd door bert pit op 27-08-2020 23:55 ]

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:39
bert pit schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 23:52:
Ik heb begrepen dat er een te kort aan corona tests gaat komen. Zeker als de snotterij toeneemt de komende maanden.

In een in een Aziatisch land was dat in het begin van dit jaar ook het geval, las ik ergens. Ik hoorde dat dat opgelost werd, door een aantal (5 stuks) tests, uitgevoerd op verschillende personen samen te voegen.

Het tekort zit namelijk niet in het stokje maar in het laboratorium materiaal. Mocht 2% positief zijn, dan heb je dus in eerst instantie slechts 20 tests gebruikt in plaats van 100. Daarna roep je alle personen met een positief resultaat nog een keer op. Bij 2% besmetting zijn dat er gemiddeld 10. In totaal gebruik je dan 30 tests in plaats van 100.

Ideetje voor de GGD?
Kun je dan niet beter in 1 keer meerdere monsters afnemen? Dat scheelt ook weer manuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

bert pit schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 23:52:

Ideetje voor de GGD?
Bij de ggd weten weten ze echt wel wat pooled testing is hoor. Mensen hoeven dan ook geen 2 e keer te worden opgeroepen. Die samples worden gewoon al van tevoren gesplitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
TrailBlazer schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 07:09:
[...]

Bij de ggd weten weten ze echt wel wat pooled testing is hoor. Mensen hoeven dan ook geen 2 e keer te worden opgeroepen. Die samples worden gewoon al van tevoren gesplitst.
Maar gebeurt het al? In China en de VS gebeurt het, begreep ik uit het nieuws, maar in Nederland nog niet? Of al wel? Ik ben het in ieder geval nog nergens tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik heb al twee kinderen thuis met minimale verkoudheidsklachten. Verkoudheid van 3 keer niks eigenlijk :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07:20

Ankh

|true

Nou na een druk weekje werk werd ik vanochtend wakker met 2 neusgaten die verstopt zaten.. |:(
Werk normaliter veel vanuit huis,maar had deze week meerdere consultancy afspraken buiten de deur. Zou eigenlijk naar de tandarts gaan, maar die heb ik maar afgebeld. Daarnaast even netjes gemeld bij directeur dat ik verkouden was en gewoon thuis ging werken. Hij stelde voor (aangezien ik veel buiten de deur ben geweest) toch even een test te laten doen. Dus zojuist maar even gebeld en na 30 min wachten eindelijk aan de lijn om alles in te plannen. Kan pas aankomende zondag terecht..

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 07:57

Sagat

Is pappa x2!

Ankh schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:52:
Nou na een druk weekje werk werd ik vanochtend wakker met 2 neusgaten die verstopt zaten.. |:(
Werk normaliter veel vanuit huis,maar had deze week meerdere consultancy afspraken buiten de deur. Zou eigenlijk naar de tandarts gaan, maar die heb ik maar afgebeld. Daarnaast even netjes gemeld bij directeur dat ik verkouden was en gewoon thuis ging werken. Hij stelde voor (aangezien ik veel buiten de deur ben geweest) toch even een test te laten doen. Dus zojuist maar even gebeld en na 30 min wachten eindelijk aan de lijn om alles in te plannen. Kan pas aankomende zondag terecht..
Pas vind ik in deze nog wel relatief, met het weer wat nu behoorlijk verschilt met de vorige weken en schoolvakanties die voorbij zijn, kun je wellicht wel aannemen dat jij niet de enige/ste bent in deze situatie. vind ik het nog best snel.

Succes en hopelijk blijkt het mee te vallen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07:20

Ankh

|true

Sagat schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:12:
[...]

Pas vind ik in deze nog wel relatief, met het weer wat nu behoorlijk verschilt met de vorige weken en schoolvakanties die voorbij zijn, kun je wellicht wel aannemen dat jij niet de enige/ste bent in deze situatie. vind ik het nog best snel.

Succes en hopelijk blijkt het mee te vallen.
Klopt, is ook zo. Achteraf gezien misschien een storm in een glaswater. In de lente en zomer maanden heb ik altijd last van de pollen, maar dat is echt wat anders dan dat ik nu had vanochtend. Maar goed, beide neusgaten zijn alweer normaal vanmiddag (na 1,5l water ofzo).

Wat ik wel bijzonder vind is dat het pas 2 dagen duurt voordat ik langs kan, de telefoniste gaf aan dat alles in NH vol zat.. Daarnaast kon ik kiezen tussen een terugbelverzoek of digitaal, dat laatste betekent dat ik in theorie binnen 24u al de uitslag heb.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
TrailBlazer schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:51:
Ik heb al twee kinderen thuis met minimale verkoudheidsklachten. Verkoudheid van 3 keer niks eigenlijk :(
T/m groep 2 mogen ze gewoon naar school zover ik weet. Op het kdv waar ik werk mogen ze iig gewoon komen, tenzij ze meerdere symptomen tegelijk hebben. Vandaag genoeg snot hier gezien al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

zacht schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:34:
[...]

T/m groep 2 mogen ze gewoon naar school zover ik weet. Op het kdv waar ik werk mogen ze iig gewoon komen, tenzij ze meerdere symptomen tegelijk hebben. Vandaag genoeg snot hier gezien al.
Ja ik weet het maar snotneus en hoesten vond ik toch wat veel van het goede.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:22
Spelers Nederlands elftal hoeven niet in quarantaine door uitzondering
https://www.nu.nl/voetbal...ne-door-uitzondering.html

Wel aardig dat het virus ook al uitzonderingen kan maken :+

Maar vind het niet heel gek meer na dit bericht dat mensen van vakantie ook niet 2 weken in quarantaine blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Marc3l schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 18:58:
Spelers Nederlands elftal hoeven niet in quarantaine door uitzondering
https://www.nu.nl/voetbal...ne-door-uitzondering.html

Wel aardig dat het virus ook al uitzonderingen kan maken :+

Maar vind het niet heel gek meer na dit bericht dat mensen van vakantie ook niet 2 weken in quarantaine blijven.
De KNVB meldt bovendien dat er voorzorgsmaatregelen worden getroffen als de internationals maandag arriveren in Zeist. De spelers zullen in een bubbel leven en afgeschermd worden van buitenstaanders. Ze reizen met eigen charters en bussen naar Nederland. Bovendien wordt iedereen veelvuldig op COVID-19 getest. De eerste test staat bij de eerste groepsbijeenkomst gepland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
42erik schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 19:07:
[...]

De KNVB meldt bovendien dat er voorzorgsmaatregelen worden getroffen als de internationals maandag arriveren in Zeist. De spelers zullen in een bubbel leven en afgeschermd worden van buitenstaanders. Ze reizen met eigen charters en bussen naar Nederland. Bovendien wordt iedereen veelvuldig op COVID-19 getest. De eerste test staat bij de eerste groepsbijeenkomst gepland.
Mooi dat ze bij de KNVB geen last hebben van het tekort aan testcapaciteit.
Of zelf de bus kunnen besturen, eten koken, wc's schoonmaken.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze die bubbel nu echt voor zich zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ankh schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:30:
[...]

Klopt, is ook zo. Achteraf gezien misschien een storm in een glaswater. In de lente en zomer maanden heb ik altijd last van de pollen, maar dat is echt wat anders dan dat ik nu had vanochtend. Maar goed, beide neusgaten zijn alweer normaal vanmiddag (na 1,5l water ofzo).

Wat ik wel bijzonder vind is dat het pas 2 dagen duurt voordat ik langs kan, de telefoniste gaf aan dat alles in NH vol zat.. Daarnaast kon ik kiezen tussen een terugbelverzoek of digitaal, dat laatste betekent dat ik in theorie binnen 24u al de uitslag heb.
Online aanvragen, door random postcodes in te tikken kom je vanzelf bij een lokatie die vandaag nog tijd heeft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
blissard schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 23:15:
@Lethalis waarom moet je morgen zo’n ding op dan? OV?
Ik ben inderdaad op reis geweest en daarvoor een deel met de veerboot (naar Texel) waarop het verplicht is.

Uiteindelijk ben ik overigens in de auto gebleven. Wel jammer, want het was altijd mijn pit stop om even te gaan plassen etc.

Wat nu zo naderhand ook wel een dingetje is als je langer onderweg bent. Texel lijkt niet ver, maar ben vandaag om half 10 's ochtends vertrokken daar en was pas om 4 uur 's middags weer thuis.

Op de heenweg hield ik het vol door weinig te drinken, maar dat doe ik liever niet meer. Kwam daar namelijk met gigantische hoofdpijn aan.

Dus ja...als je de publieke WC's wilt mijden vanwege Corona dan word je toch een wildplasser. Ik zit er serieus aan te denken een urinaal te bestellen voor in de auto :')

PS
Dat ik ondertussen wel 2 keer naar een binnenzwembad met ~80 random andere toeristen ben geweest (niet om te pissen! maar qua besmettingsrisico), euhhh tsja :$ Dat is mijn Corona zonde voor dit jaar... het was wel volgens de regels, gereserveerd etc, maar toezicht was er nauwelijks en afstand houden werd hem ook niet altijd (we deden ons best, maar anderen duidelijk niet).

We hadden alleen nogal rotweer en probeerden er nog wat van te maken voor onze dochter. Uiteindelijk dus wat meer risico genomen dan normaal.

[ Voor 21% gewijzigd door Lethalis op 28-08-2020 21:13 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Cobb schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:52:
[...]

Het 'vrijste' ademen gaat door die blauwe wegggooi kapjes. De stoffen/genaaide zitten wat sluitender en dan is het iets benauwder. Maar zolang je geen marathon gaat rennen moet het wel te doen zijn, toch?
Mja ik heb katoenen en die stonken enorm uit de verpakking en heb ik eerst in de was gedaan. Daarna heb ik de test gedaan met een chirurgisch masker en dat is dus best benauwend vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:43

Yucon

*broem*

Lethalis schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:53:
[...]

Dus ja...als je de publieke WC's wilt mijden vanwege Corona dan word je toch een wildplasser. Ik zit er serieus aan te denken een urinaal te bestellen voor in de auto :')

PS
Dat ik ondertussen wel 2 keer naar een binnenzwembad met ~80 random andere toeristen ben geweest, euhhh tsja :$ Dat is mijn Corona zonde voor dit jaar...
Je had toch beter een struikje uit kunnen kiezen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Yucon schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:09:
[...]
Je had toch beter een struikje uit kunnen kiezen :/
Zo bedoelde ik dat niet _O-

Ik bedoel dat ik dat binnenzwembad enger vind qua besmettingsbron dan een publiek toilet.

Heb niet in het zwembad gepist :D Voor de zekerheid mijn post ook nog ff aangepast lol.

Alleen ik vind zo'n zwembad dus best eng, omdat het niet geweldig geventileerd is (moet immers warm blijven daar). Ze hebben er wel meer chloor dan normaal in gedaan volgens mij, waardoor het in het water waarschijnlijk wel snel doodgaat. Maar de aerosolen hopen zich wel op.

PS
Ik ben wat gaar van de hele dag in de auto zitten, waarvan de helft in de file, dus ben wellicht niet helemaal coherent meer _O-

Maar het is dus gek om situatie A te mijden als je wel B doet, die je eigenlijk risicovoller vindt. Nu is situatie A alleen voor mezelf, terwijl situatie B voor mijn dochter is.

Ik zie school ook als een serieus risico, maar daar breng ik haar ook gewoon naartoe. Het moet alleen ook weer geen slippery slope worden, waarbij ik uiteindelijk geen enkele situatie meer mijd... want dat is ook niet goed.

Maar het is soms wel wat grijs dus. De supermarkt eng vinden, maar wel op een druk schoolplein staan. Ergens naar de plee gaan eng vinden, maar wel naar het zwembad gaan om te zwemmen. Overal afstand houden, maar wel gewoon elke dag op kantoor zitten met je collega's alsof er niks gebeurd is (thuiswerken wordt ook niet echt aangemoedigd).

It's weird. Niet consequent. Beetje zoals Grapperhaus. Behalve dan dat ik niet zo met het vingertje wijs naar anderen.

PPS
Langs de wegen in Noord Holland zijn bijzonder weinig struikjes, waardoor je met quasi pleinvrees in het vrije staat te plassen bij hoge nood :F

[ Voor 86% gewijzigd door Lethalis op 28-08-2020 21:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
@Lethalis Buiten de bebouwde kom mag je zo wild plassen als je maar wil, dus als je aan de goede kant van het "bebouwde kom" bordje gaat plassen is er weinig aan de hand. ;)

Zolang je er niet vrolijk mee gaat lopen zwaaien en het een beetje discreet doet zal het met de "verstoring van de openbare orde" ook wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Heb ik trouwens een memo gemist dat de pandemie voorbij is of boeit Corona inmiddels niemand meer? Was daarnet in de supermarkt hier in het dorp en werd door zo ongeveer iedereen - inclusief 60+ - onder de voet gelopen.

Beduidend anders dan amper 2 weken geleden?

Ik zag zelfs weer oude oma'tjes met rollator in de supermarkt. Die heb ik zolang niet gezien dat ze mij nu opvallen.

Begint de Corona moeheid nu echt toe te slaan?

[ Voor 6% gewijzigd door Lethalis op 29-08-2020 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Lethalis schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:54:
Heb ik trouwens een memo gemist dat de pandemie voorbij is of boeit Corona inmiddels niemand meer? Was daarnet in de supermarkt hier in het dorp en werd door zo ongeveer iedereen - inclusief 60+ - onder de voet gelopen.

Ik zag zelfs weer oude oma'tjes met rollator in de supermarkt. Die heb ik zolang niet gezien dat ze mij nu opvallen.

Klopt, ik was laatst ook in een grote winkel. Het was zo druk dat zelfs de karretjes op waren en mensen dan maar zonder karretje naar binnen gingen. Disinfectie was 1 flesje (Op) op een tafeltje. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:36

Ja dan zou je er weg moeten blijven anders ben je onderdeel van het probleem zeg ik altijd maar, dan doe ik wel ander tijdstip kiezen, en zeker als ik het te druk vind.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Mel33 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 12:26:
[...]
Ja dan zou je er weg moeten blijven anders ben je onderdeel van het probleem zeg ik altijd maar, dan doe ik wel ander tijdstip kiezen, en zeker als ik het te druk vind.
Op zich heb je gelijk, zeker als het om andere dingen gaat zoals een pretpark. Maar dit is een supermarkt en ik had eten nodig :)

We laten ook vaak bezorgen, alleen ontbreekt dan vaak een hoop. En ik had brood nodig, wat alleen's ochtends in de schappen ligt... kom ik laat in de middag, is het lekker rustig maar heb ik dus geen brood.

Daarnaast verbaas ik me vooral. Echt er aan storen doe ik me niet meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Lethalis op 29-08-2020 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Lethalis schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:02:
[...]

Op zich heb je gelijk, zeker als het om andere dingen gaat zoals een pretpark. Maar dit is een supermarkt en ik had eten nodig :)

We laten ook vaak bezorgen, alleen ontbreekt dan vaak een hoop. En ik had brood nodig, wat alleen's ochtends in de schappen ligt... kom ik laat in de middag, is het lekker rustig maar heb ik dus geen brood.

Daarnaast verbaas ik me vooral. Echt er aan storen doe ik me niet meer.
Maar jij had eten nodig, en dus ga je toch maar naar binnen, hoe kan het jouw dan verbazen en storen? :P
Maar dat is nu net het hele punt. neem je verantwoordelijkheid maar dan vooral, 'zien' dat die andere dat niet doet, :)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Mel33 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:07:
[...]

Maar jij had eten nodig, en dus ga je toch maar naar binnen, hoe kan het jouw dan verbazen en storen? :P
Maar dat is nu net het hele punt. neem je verantwoordelijkheid maar dan vooral dat die andere het niet doet, :)
Ik vind het niet erg dat de mensen er zijn en eten kopen? Maar dat ze geen afstand houden en niet netjes op elkaar wachten. Wat ik dus wel probeer te doen.

Het is alleen net zoals op de snelweg met autorijden... zodra ik netjes afstand hou, gooit altijd iemand anders zijn auto er weer asociaal tussen. Tsja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Lethalis schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:12:
[...]

Ik vind het niet erg dat de mensen er zijn en eten kopen? Maar dat ze geen afstand houden en niet netjes op elkaar wachten. Wat ik dus wel probeer te doen.

Het is alleen net zoals op de snelweg met autorijden... zodra ik netjes afstand hou, gooit altijd iemand anders zijn auto er weer asociaal tussen. Tsja.
Ja dat publiek winkelt op bepaalde tijden idd, Ik maak van die kennis gebruik, en shop andere tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Mel33 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:13:
[...]

Ja dat publiek winkelt op bepaalde tijden idd, Ik maak van die kennis gebruik, en shop andere tijden.
Ik ga ook zeker niet op een zaterdag prime-time winkels in. Bakkers bijvoorbeeld zijn vaak al heidens vroeg open en de supermarkt is zelfs op een zaterdag rond een uurtje of 8 a 9 wanneer deze opengaat echt nog wel rustig, de drukte komt rond een uur of 11 wanneer iedereen gaat shoppen. tegen sluitingstijd is het ook vaak rustiger alleen grijp je dan wel mis met vers brood.
Flink vroeg opstaan of doordeweeks is het allemaal nog best te doen, drukte vermijden winkelt ook veel comfortabeler en sneller. Hier in het durp begint betaald parkeren ook pas om 9 uur dus nog voordeliger ook, rond een uur of 9 ben ik vaak al weer thuis :)
Qua bezorgboodschappen trekt de Plus het uit de winkel en krijg je vaak zooi die qua datum aan de grens zit, iets anders of het product niet geleverd. De AH doet dat watdatbetreft veel beter, daar krijg je het bestelde gewoon binnen, op tijd en komt alles vers uit het distributiecentrum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49

Ja, overal, hier in Oslo ook merkte ik gisteren. Het wordt aanbevolen een mondkapje in het ov te dragen, maar gisterenavond hadden er maar 2 van de ~30 dat. En terecht, want de maatregelen gaan nergens meer over. Sinds een maand stegen de besmettingen weer, maar er sterven nauwelijks meer mensen. Mensen zijn niet helemaal achterlijk en zien gewoon dat niemand in hun omgeving iets oploopt en dat het dus zo erg allemaal niet is. Voor de verklaring van het hoge aantal besmettingen wordt gegeven dat in de 1e golf er niet zoveel getest werd en vooral op mensen die het behoorlijk duidelijk hadden, maar dat er nog veel meer hadden die niet getest zijn en geen symptomen hadden. Het werkelijke getal van aantal mensen die corona gehad hebben zou dus wel eens al behoorlijk hoog kunnen liggen. Denk ook dat het allemaal niet meer zo'n vaart gaat lopen en dat het vaccin te laat komt en eigenlijk zinloos is.
Hier hadden ze op een gegeven moment de café's weer tot 3 uur snachts open gegooid, maar sinds een tijd is het weer 12 uur, omdat de besmettingen opliepen. Maar de verhoging in besmettingen lijdt dus amper tot doden, maar toch menen ze dat het nodig is om de teugels aan te trekken. Die logica ontgaat mij en vele anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

https://www.channelnewsas...us-hospital-beds-13065244

Was dit niet een van die landen met mondkapjes, perfecte maatregelen, oneindige tests en weet ik wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:05

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik vraag mij af wat de komende maanden gaat gebeuren. Als je kijkt in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Spanje en de UK zie je een forse toename in de besmettingen over de afgelopen 6 weken en een cfr van rond de halve procent.

Zal er een moment komen dat er een versoepeling komt en we het virus steeds meer ruimte geven om zich te verspreiden en het bijvoorbeeld in Nederland acceptabel vinden dat er 1500 besmettingen op dagbasis zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 15:54:
https://www.channelnewsas...us-hospital-beds-13065244

Was dit niet een van die landen met mondkapjes, perfecte maatregelen, oneindige tests en weet ik wat?
a multitude of outbreaks continued to erupt from churches, offices, nursing homes and medical facilities
The church outbreak led to at least 25 new clusters, and more than 300 people who joined an anti-government protest this month together with church members have tested positive so far

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 07:12
Leuk stukje wel over de PCR.

https://www.dvhn.nl/menin...s%3A%2F%2Fwww.bing.com%2F

Ik blijf het raar vinden dat zoveel mensen nu opeens de PCR in twijfel trekken, maar goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

benchMarc schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:35:

Maar de verhoging in besmettingen lijdt dus amper tot doden, maar toch menen ze dat het nodig is om de teugels aan te trekken. Die logica ontgaat mij en vele anderen.
Tegen de tijd dat je de logica wel ziet is het te laat. Gezien de incubatietijd en het ziekteverloop zit er 2-4 weken tussen besmetting en ziekenhuisopname en/of dood.
Als het dodental oploopt, en er weer maatregelen worden genomen, duurt het dus ook meerdere weken voordat je resultaat ziet. In die tijd blijft het dodental stijgen. Daarom moeten er maatregelen worden genomen voordat jij het dodental ziet oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

honey schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:04:
Leuk stukje wel over de PCR.

https://www.dvhn.nl/menin...s%3A%2F%2Fwww.bing.com%2F

Ik blijf het raar vinden dat zoveel mensen nu opeens de PCR in twijfel trekken, maar goed.
Omdat ik vaker over false negatives hoor de laatste tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
downtime schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:16:
[...]

Tegen de tijd dat je de logica wel ziet is het te laat. Gezien de incubatietijd en het ziekteverloop zit er 2-4 weken tussen besmetting en ziekenhuisopname en/of dood.
Als het dodental oploopt, en er weer maatregelen worden genomen, duurt het dus ook meerdere weken voordat je resultaat ziet. In die tijd blijft het dodental stijgen. Daarom moeten er maatregelen worden genomen voordat jij het dodental ziet oplopen.
Dat klinkt logisch, maar je ziet in de praktijk dat die vlieger nu dus niet meer op gaat. Vergelijk het aantal besmettingen in het begin met het aantal doden en kijk nu nog eens naar de grafieken van de laatste maand van alle noord-europese landen, met Zweden als meest interessante uitschieter.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
downtime schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:16:
[...]

Dan zou die stijging al lang duidelijk moeten zijn geworden, want vanaf halverwege juli lopen de getallen al op. Los van een vrij kleine, naar mijn mening te verwaarlozen, aantal ziekenhuisopnames is er precies niets gebeurd. Ik vind dit argument een beetje haar waarde verliezen, omdat het constant opgetrommeld wordt als iemand een positieve conclusie trekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Soccer98 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:33:
[...]

Dan zou die stijging al lang duidelijk moeten zijn geworden, want vanaf halverwege juli lopen de getallen al op. Los van een vrij kleine, naar mijn mening te verwaarlozen, aantal ziekenhuisopnames is er precies niets gebeurd. Ik vind dit argument een beetje haar waarde verliezen, omdat het constant opgetrommeld wordt als iemand een positieve conclusie trekt.
We zitten nu idd al 3-4 weken rond de 500 per dag. Dus de opnames die we nu zien horen bij de huidige besmettingsgetallen en die lijken prima te behappen door de zorg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

benchMarc schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:27:
[...]

Dat klinkt logisch, maar je ziet in de praktijk dat die vlieger nu dus niet meer op gaat. Vergelijk het aantal besmettingen in het begin met het aantal doden en kijk nu nog eens naar de grafieken van de laatste maand van alle noord-europese landen, met Zweden als meest interessante uitschieter.
We weten het niet precies, omdat we niet precies weten hoeveel er besmet waren, er werd gewoon nauwelijks getest. De aanname nu, is dat het aantal besmettingen half maart veel hoger was dan destijds werd aangenomen.

De cijfers en grafieken van de verhouding besmettingen vs. doden geeft dus een scheef beeld.

Wel is duidelijk dat het aantal sterfgevallen vanaf mei sterk is verminderd. Gelukkig maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honey
reemprive schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:25:
[...]

Omdat ik vaker over false negatives hoor de laatste tijd.
Vals negatieven krijg je door verkeerde afname of dat er geen virus zit in je luchtwegen. PCR is verder een extreem goede en snelle methode.
Of bedoel je vals positief? Vals positieven komen nauwelijks voor (zeer specifiek) en klinische relevantie is hoog als mensen klachten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

honey schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 18:38:
[...]

Vals negatieven krijg je door verkeerde afname of dat er geen virus zit in je luchtwegen. PCR is verder een extreem goede en snelle methode.
Of bedoel je vals positief? Vals positieven komen nauwelijks voor (zeer specifiek) en klinische relevantie is hoog als mensen klachten hebben.
Vals negatief, twee keer op rij met overduidelijk COVID-19.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• honey
reemprive schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:27:
[...]

Vals negatief, twee keer op rij met overduidelijk COVID-19.
Hoe weet je dat je COVID-19 had en geen andere virus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

honey schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 19:39:
[...]

Hoe weet je dat je COVID-19 had en geen andere virus?
Gaat niet om mij, maar twee mensen die in het ziekenhuis liggen nu. Frappant genoeg bij beide, er zijn in totaal 4 tests gedaan waarvan er maar 1 positief was, de laatste bij opname van de vrouw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honey
reemprive schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 08:27:
[...]

Gaat niet om mij, maar twee mensen die in het ziekenhuis liggen nu. Frappant genoeg bij beide, er zijn in totaal 4 tests gedaan waarvan er maar 1 positief was, de laatste bij opname van de vrouw.
Ik neem toch wel aan dat de specialisten weten dat virus niet altijd op alle locaties te vinden zijn. Ze zouden ook PCR kunnen doen op ander materiaal, bijv. ontlasting of punctaten. Als je typische CT afwijkingen ziet van de longen passend bij COVID-19 dan zou je iemand als COVID-19 verdacht kunnen behandelen, ook al is je PCR negatief. Voor BCO is wel een positieve PCR nodig.

Een diagnose of behandel-diagnose is niet afhankelijk van een positieve- of negatieve PCR test. Het is een onderdeel van je onderzoek. Ik mag hopen dat ze hun behandelingen niet laten afhangen van een PCR uitslag. De uitslag heeft ook nauwelijks beleidsconsequenties, misschien alleen in het toepassen van isolatie.

... maar, ik snap nog niet helemaal wat je punt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Laatst online: 19-09 13:44
Is er al consensus of het virus in ons reguliere jaarlijks verkoudheids pakketje wordt opgenomen? Daar begint het volgens mij namelijk steeds meer op te lijken.
Als dat zo is, wat gaat er dan echt veranderen in ons dagelijks leven?

-gaan we (met de tijd) meer mensen zien met mondkapjes?
-gaan werkgevers stoppen met het belonen van zieke werknemers die toch naar hun werk komen, gaat het arbo beleid (1 dag ziek is belletje of een brief) op de schop?
-slaat het een deuk in onze levensverwachting?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

honey schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 09:26:
[...]

Ik neem toch wel aan dat de specialisten weten dat virus niet altijd op alle locaties te vinden zijn. Ze zouden ook PCR kunnen doen op ander materiaal, bijv. ontlasting of punctaten. Als je typische CT afwijkingen ziet van de longen passend bij COVID-19 dan zou je iemand als COVID-19 verdacht kunnen behandelen, ook al is je PCR negatief. Voor BCO is wel een positieve PCR nodig.

Een diagnose of behandel-diagnose is niet afhankelijk van een positieve- of negatieve PCR test. Het is een onderdeel van je onderzoek. Ik mag hopen dat ze hun behandelingen niet laten afhangen van een PCR uitslag. De uitslag heeft ook nauwelijks beleidsconsequenties, misschien alleen in het toepassen van isolatie.

... maar, ik snap nog niet helemaal wat je punt is?
Dat het mooi is dat we teststraten hebben waar een PCR test wordt afgenomen, maar dat de waarde van een negatieve test blijkbaar discutabel is. Zelfs bij forse klachten, we hebben het niet over asymptomisch of milde klachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Cobb schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 09:57:
Is er al consensus of het virus in ons reguliere jaarlijks verkoudheids pakketje wordt opgenomen? Daar begint het volgens mij namelijk steeds meer op te lijken.
Als dat zo is, wat gaat er dan echt veranderen in ons dagelijks leven?

-gaan we (met de tijd) meer mensen zien met mondkapjes?
-gaan werkgevers stoppen met het belonen van zieke werknemers die toch naar hun werk komen, gaat het arbo beleid (1 dag ziek is belletje of een brief) op de schop?
-slaat het een deuk in onze levensverwachting?
Dat het blijft waaieren, en nooit echt meer weg gaat, lijkt me wel een zeker (tenzij er een life immunity vaccin komt, maar dat is een kleine kans). Ik denk dat we risicogroepen ieder jaar opnieuw inenten.. In combinatie met betere behandeling en kennis, kunnen we over een half jaartje weer back to old days

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:13:
[...]

Dat het blijft waaieren, en nooit echt meer weg gaat, lijkt me wel een zeker (tenzij er een life immunity vaccin komt, maar dat is een kleine kans). Ik denk dat we risicogroepen ieder jaar opnieuw inenten.. In combinatie met betere behandeling en kennis, kunnen we over een half jaartje weer back to old days
Laten we het hopen, ik heb het (bijna) zeker weten gehad in maart en het was absoluut geen pretje. De benauwdheid die ik (en mijn vrouw) hebben ervaren wensen we niemand toe. Zelfs nu nog heb ik borst klachten en met enige regelmaat een lage saturatie, mijn conditie opbouwen is lastig zo. Ik ben vermoedelijk door de benauwdheid anders/verkeerd gaan ademen en dat zorgt voor borst klachten zoals Tiedze. Geen pretje en ook hoop dan ook dat we , als het terug blijft komen, vroegtijdig behandeld kunnen worden door de huisarts ipv wat gebruikelijk is in Nederland om terughouden te zijn met behandeling en het beloop af te wachten. Als een virus remmend middel werkt dan lijkt mij dat de eerste stap, na jaarlijkse vaccinaties voor de risico groepen.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
Cobb schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:30:
[...]

Laten we het hopen, ik heb het (bijna) zeker weten gehad in maart en het was absoluut geen pretje. De benauwdheid die ik (en mijn vrouw) hebben ervaren wensen we niemand toe. Zelfs nu nog heb ik borst klachten en met enige regelmaat een lage saturatie, mijn conditie opbouwen is lastig zo. Ik ben vermoedelijk door de benauwdheid anders/verkeerd gaan ademen en dat zorgt voor borst klachten zoals Tiedze.
@Cobb Als je heel benauwd bent (geweest) ga je ook “bewuster” ademhalen. Als die klachten aanhouden, zoals je aangeeft, dan kun je hiervoor naar ademhalingstherapie. Soort van fysio, maar dan voor ademhaling.
Bijvoorbeeld: https://www.fysiocentrumd...ingstherapie-den-haag.php

[ Voor 6% gewijzigd door blissard op 30-08-2020 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honey
reemprive schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:10:
[...]

Dat het mooi is dat we teststraten hebben waar een PCR test wordt afgenomen, maar dat de waarde van een negatieve test blijkbaar discutabel is. Zelfs bij forse klachten, we hebben het niet over asymptomisch of milde klachten.
Ik snap je.

Voor individuele zorg heeft de PCR een kleinere rol. Het doel van al deze testen is om deze pandemie te beteugelen. Je laat je dus niet testen voor je eigen gezondheid, maar in het belang van publieke gezondheid. Dat bij enkele mensen de test minder betrouwbaar is, is niet relevant. In de massa valt het weg. Als bij forse klachten de test negatief is, dan zou ik zeker rekening houden met alternatieve verklaringen.

Recent een jonge vrouw bijna dood zien gaan omdat de huisarts dacht dat het COVID-19 zou zijn. Door deze kokervisie kwam ze diep septisch op de IC met een urosepsis. Geen COVID-19 dus. Ik denk ook dat er behoorlijk wat extra slachtoffers vallen omdat te veel naar COVID-19 wordt gekeken en het doen van PCR diagnostiek (waardoor 2-4 dagen vertraging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
blissard schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:22:
[...]

@Cobb Als je heel benauwd bent (geweest) ga je ook “bewuster” ademhalen. Als die klachten aanhouden, zoals je aangeeft, dan kun je hiervoor naar ademhalingstherapie. Soort van fysio, maar dan voor ademhaling.
Bijvoorbeeld: https://www.fysiocentrumd...ingstherapie-den-haag.php
Dank je, ik kijk het nog even aan en anders maar weer eens naar de huisarts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
Cobb schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:33:
[...]

Je hoeft hiervoor niet naar de huisarts. Kan wel natuurlijk, maar je kunt ook direct een afspraak maken. Lijkt me niet dat je met jouw klachten door wilt blijven lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• honey
Zo ontzettend gelachen hierom:

https://twitter.com/VIRUSWAARHElD/status/1299618369474359296

Had verwacht dat het wel op de Frontpage zou staan. ;) LOL

[ Voor 3% gewijzigd door honey op 30-08-2020 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
[...]

Ja, ga inderdaad naar de huisarts.

Eerst even uitsluiten dat er niet daadwerkelijk iets kapot is, voordat je denkt het met ademhalingsoefeningen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Lethalis schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:49:
[...]

Ja, ga inderdaad naar de huisarts.

Eerst even uitsluiten dat er niet daadwerkelijk iets kapot is, voordat je denkt het met ademhalingsoefeningen op te lossen.
Uitsluiten dat er iets 'kapot 'is, is heel moeilijk. Het is grotendeels nog onbekend wat en hoe het virus allemaal kan doen. Als ik jou was zou ik beginnen met (meer) sporten, eventueel in overleg met een sportarts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

reemprive schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 11:10:
[...]

Volgens mij is het wel belangrijk om onderscheid te maken tussen ben je ziek of ben je besmettelijk. Als er geen materiaal in de neusholte/keel zit lijkt de kans op verspreiding me een stuk kleiner.

Tenzij je inmiddels iemand met een scheet kunt besmetten ofzo :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blissard
MikeyMan schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:55:
[...]

en je in amsterdam en rotterdam vervolgens alleen met een luier de straat op mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
honey schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:51:
[...]

Uitsluiten dat er iets 'kapot 'is, is heel moeilijk. Het is grotendeels nog onbekend wat en hoe het virus allemaal kan doen. Als ik jou was zou ik beginnen met (meer) sporten, eventueel in overleg met een sportarts.
Bij pijn op de borst en benauwdheid is enig onderzoek wel op zijn plaats. Virus of geen virus. Misschien heeft hij wel iets anders?

Long- en hartfunctie even checken mag dan wel vind ik.

Voordat hij gaat sporten en daarbij omvalt :)

Kan best dat zijn huisarts hem ook gewoon naar huis stuurt (hopelijk na even geluisterd te hebben naar ademhaling en hart), maar dan heeft hij het iig geprobeerd.

PS
Overigens kan het ook maagzuur zijn, heb ik ervaring mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Lethalis op 30-08-2020 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Lethalis schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:04:
[...]

Bij pijn op de borst en benauwdheid is enig onderzoek wel op zijn plaats. Virus of geen virus. Misschien heeft hij wel iets anders?

Long- en hartfunctie even checken mag dan wel vind ik.

Voordat hij gaat sporten en daarbij omvalt :)

Kan best dat zijn huisarts hem ook gewoon naar huis stuurt (hopelijk na even geluisterd te hebben naar ademhaling en hart), maar dan heeft hij het iig geprobeerd.
Klopt helemaal. I stand corrected.

Een virusinfectie kan een cardiomyopathie veroorzaken e.d. Een inspanningstest, longfunctie en ECG bij een sportarts zou dat wat beter in kaart kunnen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
Lethalis schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 13:04:
[...]

L
Klopt hoor, maar daar was hij blijkbaar al geweest
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Overigens in dit kader, een tweet van Maurice de hond, met uitgebreide reactie van Marion Koopmans hierop:

[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 30-08-2020 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
En na die keurige uitleg van Marion Koopmans, komt Maurice niet verder dan: bedankt, maar nu heb ik nog een nieuwe al lang beantwoorde vraag voor je.

Deze debatteer techniek heeft zelfs een naam zie ik nu: Gish gallop.
Wikipedia: Gish gallop

[ Voor 33% gewijzigd door blissard op 30-08-2020 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

blissard schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:37:
En na die keurige uitleg van Marion Koopmans, komt Maurice niet verder dan: bedankt, maar nu heb ik nog een nieuwe al lang beantwoorde vraag voor je.

Deze debatteer techniek heeft zelfs een naam zie ik nu: Gish gallop.
Wikipedia: Gish gallop
Kan die vraag niet vinden geloof ik. Welke was dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

gws24

Thinking is hard!

MikeyMan schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:56:
[...]

Kan die vraag niet vinden geloof ik. Welke was dat?
Die toon ook van hem :X

en als antwoord op de vraag van hem trouwens het volgende van 2 weken geleden:

[ Voor 21% gewijzigd door gws24 op 30-08-2020 16:15 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blissard
Dit soort berichten wordt ik zo langzamerhand zat. Het is wellicht eigenlijk een teken dat er geen echt nieuws over Corona te melden is. En dat is dan toch weer positief.

Iemand vindt, zonder daar werkelijk onderzoek naar te hebben gedaan, iets van de Zweedse aanpak. Doet alsof Zweden bewust aan het sjoemelen is met de cijfers. Probeert daarnaast angst te zaaien voor een nieuwe piek. En komt daarmee dan op NU.
https://www.nu.nl/coronav...ot-nieuwe-coronapiek.html

Nu vinden alle media dat ze het fantastisch doen met het weren van complottheorieën, maar dit is er volgens mij gewoon een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

blissard schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:34:
Dit soort berichten wordt ik zo langzamerhand zat. Het is wellicht eigenlijk een teken dat er geen echt nieuws over Corona te melden is. En dat is dan toch weer positief.

Iemand vindt, zonder daar werkelijk onderzoek naar te hebben gedaan, iets van de Zweedse aanpak. Doet alsof Zweden bewust aan het sjoemelen is met de cijfers. Probeert daarnaast angst te zaaien voor een nieuwe piek. En komt daarmee dan op NU.
https://www.nu.nl/coronav...ot-nieuwe-coronapiek.html

Nu vinden alle media dat ze het fantastisch doen met het weren van complottheorieën, maar dit is er volgens mij gewoon een.
Deze "iemand" is epidemioloog aan het Zweedse Karolinska Instituut: het academische centrum voor Covid-19 onderzoek. Niet bepaald iemand die geen kennis van de lokale situatie heeft ;)

De overheid heeft toegegeven dat doden die langer dan 30 dagen na infectie overlijden niet mee te tellen.
Gemiddeld liggen patiënten 23 dagen op de IC. Is op z'n minst heel vreemd te noemen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
ultimateharry schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 21:44:
[...]

Deze "iemand" is epidemioloog aan het Zweedse Karolinska Instituut: het academische centrum voor Covid-19 onderzoek. Niet bepaald iemand die geen kennis van de lokale situatie heeft ;)

De overheid heeft toegegeven dat doden die langer dan 30 dagen na infectie overlijden niet mee te tellen.
Gemiddeld liggen patiënten 23 dagen op de IC. Is op z'n minst heel vreemd te noemen dus.
Klopt ze is een wetenschapper. maar een wetenschapper met een niet onderzochte mening, is net zo veel als een niet-wetenschapper met een mening.
Dit soort opmerkingen is een wetenschapper onwaardig:
Volgens Brusselaers is dit onwaarschijnlijk. "Het lijkt alsof er ontzettend veel moeite wordt gedaan om de cijfers er beter uit te laten zien.

[ Voor 13% gewijzigd door blissard op 30-08-2020 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

blissard schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 21:47:
[...]

Klopt ze is een wetenschapper. maar een wetenschapper met een niet onderzochte mening, is net zo veel als een niet-wetenschapper met een mening.
Dit is een wetenschapper midden in het veld dat het betreft, aan een instituut dat midden in het onderzoek en de cijfers van het onderwerp zit, en een belangrijk punt van wat ze aandraagt is letterlijk al toegegeven.
Dat is geen "mening", dat is dus een feit.

Kampioen testen zijn ze ook niet bepaald: https://www.statista.com/...er-capita-in-the-nordics/
Of is dat ook maar een mening?

[ Voor 14% gewijzigd door ultimateharry op 30-08-2020 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blissard
ultimateharry schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 21:50:
[...]

Dit is een wetenschapper midden in het veld dat het betreft, aan een instituut dat midden in het onderzoek en de cijfers van het onderwerp zit, en een belangrijk punt van wat ze aandraagt is letterlijk al toegegeven.
Dat is geen "mening", dat is dus een feit.

Kampioen testen zijn ze ook niet bepaald: https://www.statista.com/...er-capita-in-the-nordics/
Of is dat ook maar een mening?
Natuurlijk zijn er feiten. En waarschijnlijk erger ik me aan te kleine dingen.
Dat ze zegt dat het bewust wordt gedaan om de Zweden te belazeren vind ik storend. Ook de waarschuwing dat er mogelijk en nieuwe golf aankomt is niets meer dan bangmakerij. Anders zou ze, met alle kennis en vaardigheid die ze heeft, dat gewoon kunnen aantonen. Nu is het een lege waarschuwing zoals we er zo veel zien.
Het klinkt ( en dan doe ik zelf een volstrekt niet onderbouwde aanname) alsof haar mening bij het instituut niet doorslaggevend is geweest en ze nu van afstand even gaat vertellen wat Zweden verkeerd doet. Daar hoort het zwartmaken en bankmakerij (en die zijn allebei niet aangetoond) dan blijkbaar bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry

ultimateharry

blissard schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 22:07:
[...]

Natuurlijk zijn er feiten. En waarschijnlijk ergerik me aan te kleine dingen.
Dat ze zegt dat het bewust wordt gedaan om de Zweden te belazeren vind ik storend. Ook de waarschuwing dat er mogelijk en nieuwe golf aankomt is niets meer dan bangmakerij. Anders zou ze, met alle kennis en vaardigheid die ze heeft, dat gewoon kunnen aantonen. Nu is het een lege waarschuwing zoals we er zo veel zien.
Het klinkt ( en dan doe ik zelf een volstrekt niet onderbouwde aanname) alsof haar mening bij het instituut niet doorslaggevend is geweest en ze nu van afstand even gaat vertellen wat Zweden verkeerd doet. Daar hoort het zwartmaken en bankmakerij (en die zijn allebei niet aangetoond) dan blijkbaar bij.
Hier nog een collega van haar gefrustreerd over gebrek aan testen op scholen: https://www.sciencemag.or...study-coronavirus-schools

Vele verzoeken gedaan, werden gewoon genegeerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:40
honey schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:49:
Zo ontzettend gelachen hierom:

https://twitter.com/VIRUSWAARHElD/status/1299618369474359296

Had verwacht dat het wel op de Frontpage zou staan. ;) LOL
Alleen is dat account een parodie account ;).
Nml viruswaarheld IPV viruswaarheid. (Dus met een L IPV i)

Ook RTL had dat niet door.

Neemt niet weg dat viruswaarheid ook niet helemaal fris is. :+
En dat mensen niet doorhebben dat dit een parodie account is, laat ook wel zien hoe ongeloofwaardig ze überhaupt zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door GAIAjohan op 30-08-2020 22:19 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 22:15:
[...]
Alleen is dat account een parodie account ;).
Nml viruswaarheld IPV viruswaarheid. (Dus met een L IPV i)
Nasty... ik heb daar ook overheen gelezen.

Zo zijn er inderdaad ook Trump, Baudet en Wilders parodieën. Altijd even controleren of ze het nou echt geschreven hebben of niet. Twitter is wat dat betreft echt een puinhoop vol misleiding.

En veel mensen die er actief zijn, hebben een sterke politieke motivatie... waardoor je nauwelijks een normale discussie kan voeren, omdat het altijd in het gekozen narratief moet passen. Ik ben er ook al een paar keer mee gestopt om daar te komen, en als ik er nu nog kom, lees ik vooral en tweet ik zelf nauwelijks nog iets.

Discussies zijn toch zinloos daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

MikeyMan schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 12:55:
[...]

Volgens mij is het wel belangrijk om onderscheid te maken tussen ben je ziek of ben je besmettelijk. Als er geen materiaal in de neusholte/keel zit lijkt de kans op verspreiding me een stuk kleiner.

Hier zou ik wel eens wat opheldering over willen hebben. Hoewel ik begrijp dat experts geen angst willen aanjagen, zou ik graag het volgende willen weten:

Ik heb altijd begrepen dat je gewoon altijd een X aantal virussen bij je draagt (met name in neus en keelholte) en dat je lichaam deze virussen probeert tegen te houden.
Pas wanneer er een bepaalde grens wordt overschreden en je weerstand tegen het virus wordt verbroken, dan slaat het toe.

Klopt bovenstaande? En hebben we dus mogelijk veel meer (corona) virus bij ons dan we denken?

Pagina: 1 ... 84 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?