Stoney3K schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:36:
[...]
Ik ben bang dat ze dat straks niet aan de vliegtuigmaatschappijen over laten maar aan de 'algemene' beveiliging van het vliegveld, zoals in Amerika de TSA. En dat soort figuren hebben al een track record dat ze redelijk paranoïde zijn.
Ik kan me voorstellen dat de vliegmaatschappijen een "nee, tenzij"-methode gaan hanteren over het toelaten.
Ze zien ook de potentiële schade voor zich als er wél iemand besmet raakt in het vliegtuig. Enerzijds (zeker als het ook nog tot arbeidsongeschiktheid of de dood leidt) een rechtzaak/schikking die ze bakken met geld kost, maar vooral anderzijds ook het PR-drama dat je als bedrijf over je heen krijgt als je bekend staat om je 'coronavluchten' en de memes je om de oren vliegen waarbij je "Covid Air" wordt genoemd, dat men denkt dat vliegen met je onhygiënisch is, etc.
En dan heb ik het nog niet eens over het gedoe aan boord wat je kan krijgen als er iemand aan het hoesten is, met een noodgedwongen tussenstop erbij omdat iedereen diegene het vliegtuig uit wil hebben (of zelf weg wil) of whatever. Vliegen geeft voor veel mensen extra spanning.
Dan is het een stuk makkelijker om in je voorwaarden op te nemen dat je bij elk teken van ongezondheid geweigerd kan worden en dan wat strenger gaat zijn en dus een "nee, tenzij"-beleid voert.
Iets anders:
Ik heb dus een hoest en (nu) blijkbaar een aantal mensen in mijn omgeving ook.
Nu heb ik me wel laten testen (al heb ik nu 60 uur later nog geen uitslag).
Het valt me op dat niemand de moeite neemt om zich te laten testen (of überhaupt thuis te blijven overigens). De redenatie die ik bij alledrie heb gehoord is "ik heb geen koorts of andere symptomen en de kans is toch heel klein".
Kijk, nu is de kans inderdaad supergroot dat het gewoon verkoudheid is
op dit moment omdat corona vreselijk is ingedamd.
Maar ik houd wel m'n hart vast voor hoe het gaat als het weer een beetje momentum gaat krijgen en of mensen diezelfde mentaliteit aan blijven houden.
Ik begrijp het wel, ik zat ook te twijfelen om te gaan, maar er moet wel iets in de communicatie veranderen (benadrukken dat je geen koorts hoeft te hebben, bijv) wil je mensen motiveren om zich te laten testen.
Die testlijn gaat geen zin hebben als mensen zich niet gaan laten testen, natuurlijk.
[
Voor 29% gewijzigd door
anandus op 07-06-2020 19:51
]