Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.563 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
@pedorus ik heb geen citeerbare bronnen, maar wat ik in een vroeg stadium (begin april doen ik zelf getest werd) al begreep uit mensen in dat vakgebied is dat de test zelf vrij accuraat is. Ik had eergisteren diezelfde vraag gesteld, hun verwachting was dat er maar een paar false positives tussen zouden zitten.

Het aantal false negatives is denk ik groter, zowel gezien de test als de aard van het beestje virus.

[ Voor 15% gewijzigd door ijdod op 05-06-2020 22:25 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
ijdod schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:24:
@pedorus ik heb geen citeerbare bronnen, maar wat ik in een vroeg stadium (begin april doen ik zelf getest werd) al begreep uit mensen in dat vakgebied is dat de test zelf vrij accuraat is. Ik had eergisteren diezelfde vraag gesteld, hun verwachting was dat er maar een paar false positives tussen zouden zitten.
Stel dat die 0.8% klopt, dan is dat ook best accuraat en gaat het maar om een paar. De vraag is dus pas sinds deze week actueel, nu we veel meer gaan testen.

In Friesland beginnen ze behoorlijk dicht richting de 0.8% aan te komen omdat daar bijna niemand positief test:
Zo'n 350 personen die op de eerste drie dagen verschenen, kregen al wel een uitslag te horen: vier waren positief.
Die 4 kunnen dan volledig door false positives verklaard worden, dus dan vormen false positives opeens wel een grote uitdaging..
Het aantal false negatives is denk ik groter, zowel gezien de test als de aard van het beestje virus.
Klopt, veel groter. Het probleem daar zit hem er dacht ik vooral in dat het op een plek kan zitten waar je niet hebt gesampeld, dus false negatives zullen altijd vrij hoog (tientallen procenten?) blijven bij vanwege de manier van samplen. Je kunt bijvoorbeeld niet zomaar even in de longen gaan samplen. Dat is niet zozeer een probleem van de pcr test zelf.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
@pedorus ik heb altijd begrepen dat false positives over de hele geteste populatie gelden. Dus niet 0.8% van de positieve tests is fout, , maar 0.8% van de totale tests (of in elk geval van de totale negatieve populatie) is dan een false positive. Dat worden al snel signfikante aantallen op het aantal afgenomen tests.

[ Voor 8% gewijzigd door ijdod op 06-06-2020 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Ryur schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:19:
[...]

Ik zit zelf ook met dat probleem. Heb enorme last van hooikoorts.

Wel ben ik bezig met het uitzoeken van goede tabletten waar ik er minder last van heb.
Momenteel gebruik ik "Desloratadine Aurobindo", werkt wel goed tegen de symptonen maar ik word er zo suf van!
Dus die neem ik ook nu echt alleen als ik ergens naartoe "moet". Andere dagen neem ik ze niet en heb ik dus veel last van mijn hooikoorts.

Hopelijk de volgende tabletten waar ik aanga helpen wel en dan hopelijk ook geen last van de dufheid.
Ik merkte ook dat ik erg duf werd van anti hooikoorts tabletten, voor 's avonds is dat niet zo erg maar overdag vond ik het gewoon link. Heb een maandje geleden een pillencutter gehaald bij de apotheek en sinds ik halve of kwartjes gebruik nemen de klachten alsnog behoorlijk af en is de dufheid vrijwel verdwenen.
Mochten je pillen geen breekstreepje hebben is zoiets misschien eens te proberen.
(Zelf gebruik ik levocetirizine 5mg van Focus en daarvan is een halve dus in de meeste gevallen ruim voldoende)
In het topic "Hooikoorts: nu al?" vind je meer lotgenoten en tips.

[ Voor 5% gewijzigd door PalingDrone op 06-06-2020 10:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Mfpower schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:02:
Een heel goed stuk op the Atlantic over mensen met langdurige “milde” klachten:

https://www.theatlantic.c...m-symptoms-months/612679/

Heel herkenbaar. Ik heb al een aantal keer gedacht dat ik helemaal beter was en dan ineens is het er weer. En dan heb ik dus geen diagnose maar mijn klachten zijn/waren wel “verdacht” en begonnen half maart.

Inmiddels zijn mijn hartkloppingen op het niveau dat ik er niet meer wakker van word maar spierpijn en vermoeidheid nog af en aan. Druk op borst is al een aantal weken weg gelukkig. Maar al met al nu een week of 10 bezig. Ik denk dat ik er zeker nog 10 nodig heb om er helemaal vanaf te komen.
Dat "hee ik ben beter en dan is het weer terug" heb ik nu dus ook: het ging een week of anderhalf-twee echt stukken beter, eergisteren een verhoging gehad (zeer waarschijnlijk door mijn gebroken teen waar ook een blaar op kwam die waarschijnlijk is gaan ontsteken, daar heb ik nu ab-zalf voor) en vanochtend wakker geworden met een lichte verkoudheid maar nog erger: m'n brandende longen zijn terug! :( Nou ben ik afgelopen week wel iets meer op pad geweest (moest een hoop bestellingen wegbrengen, wel allemaal naar hetzelfde pickup-point, maar ook een accountmanager op bezoek gehad en ook nog 2 van een vaste leverancier die ik zeer geregeld zie/spreek). Wel uiteraard altijd op minstens 1,5m afstand, maar wel binnenshuis.

Ergens denk ik: misschien laten testen want wie weet heb ik weer corona (beter gezegd: nooit getest maar echt alles wijst erop, zo zei ook de huisarts). Maar aan de andere kant: de kans is veel groter dat ik gewoon een terugval heb als gevolg van een standaardverkoudheid omdat m'n longen gewoon nog steeds niet de oude zijn. En als het goed is zou je niet zomaar nogmaals corona moeten kunnen krijgen. Dus dan is zo'n test een tijdverspilling voor beide partijen.

[ Voor 8% gewijzigd door Bart-Willem op 06-06-2020 13:28 ]

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bart-Willem schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:26:
[...]

Ergens denk ik: misschien laten testen want wie weet heb ik weer corona (beter gezegd: nooit getest maar echt alles wijst erop, zo zei ook de huisarts). Maar aan de andere kant: de kans is veel groter dat ik gewoon een terugval heb als gevolg van een standaardverkoudheid [...]
Bij milde klachten gewoon testen. Dan weet je het.
Zeker als je ook nog verhoging hebt, zou ik het meteen doen.

De kans dat je corona hebt is voor iedereen met klachten heel dichtbij nul (180 positieve gevallen in het afgelopen etmaal, geloof ik? bij 10.000 testen ofzo), maar dat is geen reden om niet te testen.
Juist voor die ieniemieniemienie kans dat je het toevallig wél hebt.

Ik heb een licht hoestje, geen verhoging of andere klachten, maar heb me ook laten testen, just in case.

[ Voor 35% gewijzigd door anandus op 06-06-2020 15:20 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

anandus schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:16:
[...]
Bij milde klachten gewoon testen. Dan weet je het.
Zeker als je ook nog verhoging hebt, zou ik het meteen doen.

De kans dat je corona hebt is voor iedereen met klachten heel dichtbij nul (180 positieve gevallen in het afgelopen etmaal, geloof ik? bij 10.000 testen ofzo), maar dat is geen reden om niet te testen.
Juist voor die ieniemieniemienie kans dat je het toevallig wél hebt.

Ik heb een licht hoestje, geen verhoging of andere klachten, maar heb me ook laten testen, just in case.
De verhoging was alleen afgelopen donderdag, op het moment dat die blaar op m'n gebroken teen is gaan ontsteken (door de pijn eraan ook niet geslapen). Met die ab-zalf erop is de verhoging weg en geeft m'n oorthermometer niet eens 36 graden aan (dus rekening houdend met de afwijking zit ik nu op zo'n 36,8 graden ongeveer).

Vond je die test niet nasty? Ik hoor van een aantal lui dat die echt niet happy ermee waren. Ik twijfel nog, hier in Eindhoven is het best druk met de tests en ergens vind ik het totale tijdverspilling en geldverspilling: de kans is namelijk groter dat ik gewoon (weer) een terugval heb in mijn lange herstelfase. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Bart-Willem schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:15:
[...]

Vond je die test niet nasty? Ik hoor van een aantal lui dat die echt niet happy ermee waren. Ik twijfel nog, hier in Eindhoven is het best druk met de tests en ergens vind ik het totale tijdverspilling en geldverspilling: de kans is namelijk groter dat ik gewoon (weer) een terugval heb in mijn lange herstelfase. :X
Ja, de test is niet prettig, maar ook zo voorbij, denk dat het totaal (keel en neus) 30 seconden duurt.
Verder ging het hier in Leiden best vlot, ondanks dat het best druk was. Van achteraan de rij aansluiten tot wegrijden duurde bij mij vijf minuten ofzo. En qua geldverspilling moet je je ook niet drukmaken 99% van de testen zijn negatief.

Ikzelf zat ook met dat dilemma, hoor (lees maar terug), maar uiteindelijk vond ik het wel zo netjes (voor mijn omgeving en de maatschappij) om het toch te doen.
Ook al heb ik waarschijnlijk alleen maar een lullig verkoudheidje.

Geld en tijd zijn eigenlijk geen redenen om het niet te doen, imho.

Heb je klachten, zelfs heel mild, gewoon lekker laten testen.
Meten is weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 16:16
Mijn vrouw is ook niet besmet bevonden.
Ondertussen heb ik keelpijn en is mijn zoontje verkouden.

Verkoudheidje in huis gehaald dus. Niks aan de hand.

Die richtlijnen zullen echt aangepast moeten worden.
Met het openstellen van de samenleving en scholen die fulltime open gaan krijg je dit gewoon. Moet elke gezin dan elke maand weer 2 weken in quarantaine?

Dat zal goed zijn voor ondernemers en de economie.

[ Voor 46% gewijzigd door Lensent op 06-06-2020 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

anandus schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 19:08:
[...]
Ja, de test is niet prettig, maar ook zo voorbij, denk dat het totaal (keel en neus) 30 seconden duurt.
Verder ging het hier in Leiden best vlot, ondanks dat het best druk was. Van achteraan de rij aansluiten tot wegrijden duurde bij mij vijf minuten ofzo. En qua geldverspilling moet je je ook niet drukmaken 99% van de testen zijn negatief.

Ikzelf zat ook met dat dilemma, hoor (lees maar terug), maar uiteindelijk vond ik het wel zo netjes (voor mijn omgeving en de maatschappij) om het toch te doen.
Ook al heb ik waarschijnlijk alleen maar een lullig verkoudheidje.

Geld en tijd zijn eigenlijk geen redenen om het niet te doen, imho.

Heb je klachten, zelfs heel mild, gewoon lekker laten testen.
Meten is weten.
Als ik zo teruglees zijn jouw milde verkoudheidsklachten zelfs nog erger dan mijn verkoudheidsklachten: hoesten had ik alleen vanochtend een heel klein beetje, maar dat was na wat water drinken al volledig weg. :P Het enige waar ik mee zit is het brandend gevoel net onder m'n longen, dat zouden weer gerust mijn darmen kunnen zijn. :X De verhoging was van de blaar op mijn gebroken teen, óf een buikgriepje dat ik die dag toevallig had (en mijn vrouw ook). Had er toen ook over gehad met de doktersassistente (die had ik gebeld wegens die blaar die er echt nasty uit zag en gele zooi uit kwam), die gaf aan dat er in de regio wel een buikvirus rondhangt die dezelfde klachten geven. Mijn theorie: branderig gevoel is gewoon weer maag/darmstelsel als gevolg van verhoging of buikvirus, waardoor die virusresten weer wat actiever zijn. :/ Bij de facebookgroep van langdurige coronaklachten regent het ook klachten van terugvallen sinds het weer zo omgeslagen is. :X

Als ik 't morgen nog steeds heb, dan wellicht wel bellen voor een afspraak.

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Lensent schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 19:17:

Met het openstellen van de samenleving en scholen die fulltime open gaan krijg je dit gewoon. Moet elke gezin dan elke maand weer 2 weken in quarantaine?
Ze zouden het aan kunnen passen dat je met een negatieve test wel gewoon naar buiten zou mogen, tot bijv een maand na de uitslag.

Maar dan blijft het gevaar dat als je eerst een verkoudheid hebt, negatief test, en daarna covid oploopt je onwetend covid aan het verspreiden bent terwijl je zelf denkt dat je maar een onschuldige verkoudheid hebt met een negatieve test als bevestiging (en je mogelijk ook minder strict bent)
Als we weer in lockdown moeten is dat nog wel een stuk erger ;)

[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 06-06-2020 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

anandus schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 19:32:
[...]
Ze zouden het aan kunnen passen dat je met een negatieve test wel gewoon naar buiten zou mogen, tot bijv een maand na de uitslag.
Een negatieve test bewijst helemaal niks. Je kan negatief testen, en besmet worden met COVID doordat je de deurklink vastpakt onderweg naar buiten.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Dit zijn niet alleen linkdrops en daarmee tegen ons beleid, maar ook al zeer uitgebreid besproken en ontkracht.
Zie hier ons beleid qua linkdrops: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#linkdrops

[ Voor 99% gewijzigd door defiant op 06-06-2020 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:03

Yucon

*broem*

Sinds 2 weken ben ik weer 2 dagen per week op kantoor. Naast dingen als afscheidingen zijn er nu ook meer ramen open. Het ventileert dus beter en ik kan ook niet zeggen dat het tocht.

Maar na 4x een dag begint het toch wel op te vallen dat ik steevast die avond en de ochtend erna een licht verkouden gevoel heb. Zeg maar een neus die net wat geprikkelder is dan normaal. Maar ook weer niet erger dan dat. Heel raar.. zeker aangezien de ramen nu dus openstaan. Zou de lucht daar nu toch echt heel erg veel slechter zijn dan ik altijd dacht? Hebben nog meer mensen dit?

[ Voor 3% gewijzigd door Yucon op 06-06-2020 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:59

Barrycade

Through the...

Yucon schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:34:
Sinds 2 weken ben ik weer 2 dagen per week op kantoor. Naast dingen als afscheidingen zijn er nu ook meer ramen open. Het ventileert dus beter en ik kan ook niet zeggen dat het tocht.

Maar na 4x een dag begint het toch wel op te vallen dat ik steevast die avond en de ochtend erna een licht verkouden gevoel heb. Zeg maar een neus die net wat geprikkelder is dan normaal. Maar ook weer niet erger dan dat. Heel raar.. zeker aangezien de ramen nu dus openstaan. Zou de lucht daar nu toch echt heel erg veel slechter zijn dan ik altijd dacht? Hebben nog meer mensen dit?
Lichte hooikoorts klachten? Als ik thuis de afgelopen dagen de ramen open had gezet had ik een pallet tissues verbruikt.

Maar ik ben dan ook echt hooikoorts patiënt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Barrycade schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:39:
[...]

Lichte hooikoorts klachten? Als ik thuis de afgelopen dagen de ramen open had gezet had ik een pallet tissues verbruikt.

Maar ik ben dan ook echt hooikoorts patiënt.
Thuis werk ik ook onder een open raam. Al bedenk ik me net dat het zou kunnen zijn dat er om dat pand heen andere planten staan dan thuis. Daar had ik nog niet over nagedacht. Buitenlucht leek me buitenlucht maar dat is misschien toch wat te makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Stoney3K schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 21:35:
[...]

Een negatieve test bewijst helemaal niks. Je kan negatief testen, en besmet worden met COVID doordat je de deurklink vastpakt onderweg naar buiten.
Precies

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:44
Van Dissel@NOS:
En dat begint met het feit dat iemand die vliegt thuis blijft als hij zich ziek voelt. Dus ik denk dat we daar zelf ook allemaal een belangrijke verantwoordelijkheid in hebben.
Gelooft hij nou zelf dat mensen werkelijk hun vlucht (en vakantie) aan zich voorbij laten gaan als men zich ziek voelt? Ik twijfel namelijk echt of veel mensen dat zouden doen, honderden euro's kwijt raken als je je ziek voelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 18:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Transportman schreef op zondag 7 juni 2020 @ 08:34:
[...]

Gelooft hij nou zelf dat mensen werkelijk hun vlucht (en vakantie) aan zich voorbij laten gaan als men zich ziek voelt? Ik twijfel namelijk echt of veel mensen dat zouden doen, honderden euro's kwijt raken als je je ziek voelt...
Het is op zijn zachtst gezegd nogal asociaal, dat allereerst. Maar er zullen vast mensen zijn die vinden dat ze het recht hebben om te gaan, want ze hebben al betaald. Ik hoop dat die mensen zich vooral beseffen dat als je op een toeristische bestemming dan alsnog zieker wordt of Corona blijkt te hebben, dat heel wat meer gezeik oplevert dan wanneer je gewoon thuis blijft.

Wat helpt is als vliegtuigmaatschappijen streng controleren, maar ook soepel zijn in omboeken ed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Lensent schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 19:17:

Na 24 uur klachtenvrij mag je toch weer op pad, tenzij iemand in je huishouden nog koorts heeft?

En het is dit, dus ziek mensen blijven thuis of iedereen blijft weer thuis (even gechargeerd ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:44
ZieMaar! schreef op zondag 7 juni 2020 @ 08:38:
[...]

Het is op zijn zachtst gezegd nogal asociaal, dat allereerst. Maar er zullen vast mensen zijn die vinden dat ze het recht hebben om te gaan, want ze hebben al betaald. Ik hoop dat die mensen zich vooral beseffen dat als je op een toeristische bestemming dan alsnog zieker wordt of Corona blijkt te hebben, dat heel wat meer gezeik oplevert dan wanneer je gewoon thuis blijft.

Wat helpt is als vliegtuigmaatschappijen streng controleren, maar ook soepel zijn in omboeken ed.
Zeker, het zou asociaal zijn, maar ik kan het wel begrijpen als er mensen zijn die het doen, want het gaat niet alleen om vliegtickets, maar ook de gehuurde accommodatie en vervoer, en naar wanneer kan je omboeken als dat allemaal al kan? Als je kinderen hebt die naar school moeten of een lastige werkgever die moeilijk doet met vakantiedagen teruggeven, zit je dus zomaar met honderden of duizenden euro's die het je gaat kosten om sociaal te zijn door niet in dat vliegtuig te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
@Mfpower Ik heb nu een week (iets langer) geen klachten meer gehad. Alleen mijn conditie is echt naar de knoppen. De laatste klachten die ik had leken ook erg op Costochondritis. Dat kan gebueren door veel hoesten of door anders te gaan ademen in tijd van benauwdheid. Met stretches, foamrollen, etc. is dat bij mij goed te 'verhelpen'.

Op de school van mijn kinderen is een kleuter positief getest, een week geleden twee dagen koorts. Familieleden hebben nog geen symptomen (dus ook niet getest 8)7 ) maar het gezin gaat (is) wel in quarantaine.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Transportman schreef op zondag 7 juni 2020 @ 08:48:
[...]

Zeker, het zou asociaal zijn, maar ik kan het wel begrijpen als er mensen zijn die het doen, want het gaat niet alleen om vliegtickets, maar ook de gehuurde accommodatie en vervoer, en naar wanneer kan je omboeken als dat allemaal al kan? Als je kinderen hebt die naar school moeten of een lastige werkgever die moeilijk doet met vakantiedagen teruggeven, zit je dus zomaar met honderden of duizenden euro's die het je gaat kosten om sociaal te zijn door niet in dat vliegtuig te stappen.
Ik hoop vooral dat die mensen beseffen wat er gebeurt als je dan in je all-in hotel in Griekenland of Turkije toch Corona blijkt te hebben (of alleen verschijnselen). Ik denk dat je dan toch liever thuis was gebleven. Maar ik snap dat het voor veel mensen nog steeds een lastig dilemma blijft, ik hoop dus ook echt dat touroperators ed daar soepel mee om gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:16
Transportman schreef op zondag 7 juni 2020 @ 08:48:
[...]

En daarom dus goed de temperatuur opnemen bij boarding, en mensen die hoesten gewoon verwijderen/niet toelaten, etc.

En als er vertraging komt, of er moet uitgeweken worden, gewoon de rekening doorsturen naar die aso's. Dit gedrag moet niet getolereerd worden. Dat is namelijk van hun probleem, het probleem van anderen maken. En dan ook nog eens een uitbraakrisico vormen.

En als mensen dat neit snappen, dan gaan ze maar met een tentje naar de veluwe de aankomende jaren. Dan is het risico een stuk beter te verdragen.

En tijdens deze omstandigheden, zou je dat ook prima kunnen weigeren om op pad te gaan tijdens het werk. Je werkgever kan dan wel moeilijk doen, maar gewoon goede afspraken maken met de huisarts en bedrijfsarts. Klaar. Dan heetft ie niks meer te zeuren. Worst case moet je naar de rechter stappen.

[ Voor 11% gewijzigd door Adlermann op 07-06-2020 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:18

The Chosen One

Zie signature!

Moet je ieg niet keihard naar je gate rennen of zo als je te laat bent. Heb je misschien hogere temperatuur door het rennen. :+ (nee echt)

(Al zullen ze pas op het laatste moment scannen?)

[ Voor 16% gewijzigd door The Chosen One op 07-06-2020 09:24 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
The Chosen One schreef op zondag 7 juni 2020 @ 09:23:
Moet je ieg niet keihard naar je gate rennen of zo als je te laat bent. Heb je misschien hogere temperatuur door het rennen. :+ (nee echt)

(Al zullen ze pas op het laatste moment scannen?)
Mensen die last minute bij de gate aankomen moeten sowieso bestraft worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nou, het is nu ruim 50 uur nadat ik een test heb gedaan.
"Binnen 48 uur krijgt u de uitslag" hebben ze, zoals ik al verwachtte ;) , niet kunnen waarmaken.

Het suffe is dat je gebeld wordt voor de uitslag. Maar bijvoorbeeld de afspraakbevestiging kon gewoon via mail en sms. Kunnen ze niet mensen die negatief testen ook via die kanalen de uitslag geven, dat het bellen alleen voor de positieve testen blijft?
Of acht men email en sms niet veilig genoeg voor de uitslag?
(Wat dan wel gek is, want een 'hacker' had dan wél kunnen zien dat je voor een coronatest gaat, maar mag dan niet zien dat je uiteindelijk geen corona hebt 8)7 de eerste situatie lijkt me schadelijker dan de tweede, maarja)

[ Voor 63% gewijzigd door anandus op 07-06-2020 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Adlermann schreef op zondag 7 juni 2020 @ 09:15:
[...]

En daarom dus goed de temperatuur opnemen bij boarding, en mensen die hoesten gewoon verwijderen/niet toelaten, etc.
Dus mensen die om een andere reden hoesten dan corona (rokers, astma) mogen gewoon helemaal niet op vakantie? Of wordt het een en-en verhaal, pas als je ook koorts hebt word je aan de gate geweigerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:51:
[...]

Dus mensen die om een andere reden hoesten dan corona (rokers, astma) mogen gewoon helemaal niet op vakantie?
Mensen met klachten moeten toch gewoon thuisblijven? :?
Die hebben sowieso niets te zoeken op een vliegveld.
Je kan nooit zeker weten of het een rokershoestje of (ook) corona is.

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 07-06-2020 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 21:32
anandus schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:54:
[...]
Die hebben sowieso niets te zoeken op een vliegveld.
Je kan nooit zeker weten of het een rokershoestje of (ook) corona is.
Klopt helemaal. Mensen met klachten moeten thuisblijven, ongeacht of ze negatief getest zijn.

Het doel van testen is het vinden van nog positieve personen, het doen van bron- en contactonderzoek en er voor zorgen dat er geen nieuwe opleving van COVID-19 komt in een nog bevattelijke samenleving. Het doel is niet om een vrijbrief te krijgen om weer alles te mogen doen, waaronder werken, vakantie, uitgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

anandus schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:54:
[...]
Dus mensen met chronische klachten die normaal vrij onschuldig zijn, moeten zichzelf maar van de hele samenleving uitsluiten? Denk je dat een werkgever dat accepteert, wanneer iemand zegt, "Ja, ik kan niet aan de fabriekslijn staan, ik blijf de rest van het jaar thuis, want ik heb mijn hele leven lang al een kuchje, je weet maar nooit."

En het is straks nog ingewikkelder als iemand anders dat voor je gaat beoordelen die daar niet voor is opgeleid. De beveiliger bij de gate kan dat niet beoordelen.

Wat als je klachtenvrij je vakantieland in gaat, maar daar een verkoudheid oploopt? Dan kun je ook niet meer terug. En dan is het maar hopen dat de 'klachten' na 2 weken quarantaine voorbij zijn. Als ik op vakantie ga is één ding, maar wat als ik voor de baas naar een klant moet?

Gaan we dat afdwingen en het niet aan het eigen inzicht van mensen zelf over laten, dan sluit je heel veel mensen, van rokers tot carapatiënten en mensen met hooikoorts bijna op in hun woning.

[ Voor 3% gewijzigd door Stoney3K op 07-06-2020 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:23:
[...]

En het is straks nog ingewikkelder als iemand anders dat voor je gaat beoordelen die daar niet voor is opgeleid. De beveiliger bij de gate kan dat niet beoordelen.
Nee, daarom zal zo'n beveiliger het zekere voor het onzekere nemen en die mensen gewoon tegenhouden ;)

Voor chronische klachten, zoals hooikoorts of asthma, geldt het advies -geloof ik- dat "als het anders is dan normaal" dat je dan thuis moet blijven, dus dat zal voor werk wel loslopen.

Maar wat bedrijven kiezen moeten ze zelf weten. En de kans lijkt me groot dat ze bij zo'n vliegmaatschappij gewoon het zekere voor het onzekere nemen en mensen met een hoest niet binnenlaten. Ze kunnen moeilijk je medisch dossier gaan checken ofzo.

Ik ga er ook vanuit dat mensen erop geattendeerd worden bij het boeken van een vlucht, overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

anandus schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:30:
[...]
Nee, daarom zal zo'n beveiliger het zekere voor het onzekere nemen en die mensen gewoon tegenhouden ;)

Voor chronische klachten, zoals hooikoorts of asthma, geldt het advies -geloof ik- dat "als het anders is dan normaal" dat je dan thuis moet blijven, dus dat zal voor werk wel loslopen.

Maar wat bedrijven kiezen moeten ze zelf weten. En de kans lijkt me groot dat ze bij zo'n vliegmaatschappij gewoon het zekere voor het onzekere nemen en mensen met een hoest niet binnenlaten. Ze kunnen moeilijk je medisch dossier gaan checken ofzo.

Ik ga er ook vanuit dat mensen erop geattendeerd worden bij het boeken van een vlucht, overigens.
Lijkt me stug. Als je weet hoeveel mensen er hooikoorts, copd, astma, cara, chronische verkoudheid etc hebben dan kun je zo ongeveer half Nederland in quarantaine plaatsen.

Ik denk eerder dat ze op koorts gaan letten, dat is, hoe beperkt ook, meetbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Stoney3K nogmaals; het alternatief is dat iedereen thuis blijft. Dus ja, klachten = thuisblijven

Ook de touringcar branche begint tegen te sputteren:

Touringcarbranche: Ondanks coronarichtlijnen dertig mensen per bus https://www.nu.nl/binnenl...ertig-mensen-per-bus.html (via @NUnl)

Mogen 13 mensen per bus vervoeren, maar gaan er 30 vervoeren. Waarheen weet ik overigens niet, meeste touringcars lijken me richting Spanje gaan, en dat is nog dicht.

[ Voor 67% gewijzigd door MikeyMan op 07-06-2020 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

anandus schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:30:
[...]
Ik ben bang dat ze dat straks niet aan de vliegtuigmaatschappijen over laten maar aan de 'algemene' beveiliging van het vliegveld, zoals in Amerika de TSA. En dat soort figuren hebben al een track record dat ze redelijk paranoïde zijn.

Als ik straks onderweg terug naar huis bij de McDonald's zit en me verslik in een frietje, vind jij het dan gerechtvaardigd dat ik kuchend door drie kleerkasten tegen de grond word gewerkt en in handboeien word afgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Cobb schreef op zondag 7 juni 2020 @ 09:12:
@Mfpower Ik heb nu een week (iets langer) geen klachten meer gehad. Alleen mijn conditie is echt naar de knoppen. De laatste klachten die ik had leken ook erg op Costochondritis. Dat kan gebueren door veel hoesten of door anders te gaan ademen in tijd van benauwdheid. Met stretches, foamrollen, etc. is dat bij mij goed te 'verhelpen'.

Op de school van mijn kinderen is een kleuter positief getest, een week geleden twee dagen koorts. Familieleden hebben nog geen symptomen (dus ook niet getest 8)7 ) maar het gezin gaat (is) wel in quarantaine.
Ik had bijna 2 weken haast geen last meer (behalve geen conditie en blijvende piep in m'n ademhaling), wat was ik blij dat ik van die fik aanvallen af was. Tot aan gisteren dus. :/ Vanochtend had ik het nog, maar m'n lichte verkoudheid is wel weg. Ik denk dus niet dat ik me alsnog laat testen. :P Lijkt dus gewoon weer een terugval. :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:35:
@Stoney3K nogmaals; het alternatief is dat iedereen thuis blijft. Dus ja, klachten = thuisblijven.
Dat gaat voor vakantie natuurlijk prima. Maar niet als de baas een trip voor mij heeft geboekt, en hij mijn (normaal altijd onschuldige) kuchje niet serieus genoeg vindt om thuis voor te blijven. En al helemaal niet als je op vakantie zelf helemaal geen klachten hebt, maar bij het instappen op de terugweg wordt geweigerd omdat je dan last hebt van hooikoorts of hoesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

Mfpower

In dubio

Indoubt schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:34:
[...]

Lijkt me stug. Als je weet hoeveel mensen er hooikoorts, copd, astma, cara, chronische verkoudheid etc hebben dan kun je zo ongeveer half Nederland in quarantaine plaatsen.

Ik denk eerder dat ze op koorts gaan letten, dat is, hoe beperkt ook, meetbaar.
Maar ook dat is tricky. Mijn vrouw heeft een auto immuun ziekte waarbij koorts zo regelmatig voorkomt dat als ze daarop gaan meten dat ze ook nergens meer kan komen.

@Cobb
Fijn dat het beter gaat. Die conditie komt wel weer, duurt even. Tip: Begin met wandelen, ook goed voor de weerstand. Hebben ze op de school bij de kleuters nou ook een contact onderzoek gedaan? Wat doen ze met de rest van die klas waar de besmetting is ontdekt? Wordt iedereen dan getest? Dat zou waardevolle info opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:38:
[...]

Dat gaat voor vakantie natuurlijk prima. Maar niet als de baas een trip voor mij heeft geboekt, en hij mijn (normaal altijd onschuldige) kuchje niet serieus genoeg vindt om thuis voor te blijven. En al helemaal niet als je op vakantie zelf helemaal geen klachten hebt, maar bij het instappen op de terugweg wordt geweigerd omdat je dan last hebt van hooikoorts of hoesten.
Dat is het risico dat je baas neemt. Als ie je het vliegtuig in stuurt neemt ie ook het risico dat je tegen beperkingen aan gaat lopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Adlermann
Stoney3K schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:36:
[...]

Ik ben bang dat ze dat straks niet aan de vliegtuigmaatschappijen over laten maar aan de 'algemene' beveiliging van het vliegveld, zoals in Amerika de TSA. En dat soort figuren hebben al een track record dat ze redelijk paranoïde zijn.

Als ik straks onderweg terug naar huis bij de McDonald's zit en me verslik in een frietje, vind jij het dan gerechtvaardigd dat ik kuchend door drie kleerkasten tegen de grond word gewerkt en in handboeien word afgevoerd?
Je zit nu echt uitzonderingssituaties op te zoeken. Voor chronische klachten geldt de richtlijn ' klachten dan anders'. Maar ja, de verantwoordelijkheid ligt bij jezelf omdat dan aan te tonen! Zo niet, ja jammer dan. (en ja, daar val ik dan zelf ook onder...)

Als corona niet redelijkerwijs valt uit te sluiten, dan zit je nu idd wat meer thuis/in nederland.

Dingen zoals verslikken aanhalen is echt te stupide voor woorden. Het is altijd in de context van kunnen uitsluiten of niet...

Ik word doodziek van dat aanstelgeklaag van mensen, onder het motto, ja maar ik dan, ik ben zo zielig blablabla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Adlermann schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:00:
[...]

Als corona niet redelijkerwijs valt uit te sluiten, dan zit je nu idd wat meer thuis/in nederland.
Hou je er rekening mee dat dat 'nu' wel makkelijk nog één of twee jaar kan duren? Want voorlopig wordt er de hele tijd geroepen dat de regels zoals we ze nu hebben, zo blijven tot er een vaccin is.

Kijk, dat ik nu niet met het vliegtuig naar Turkije kan zal me eigenlijk niet zo veel interesseren, maar als ik over een paar weken voor de baas naar een klant moet, kan ik niet gewoon zeggen "sorry, kan niet" als ik de enige ben die die buitenlandse klant kan helpen. Of dat ik dan het risico loop om niet meer terug naar huis te kunnen -- gaat mijn baas dan de hele periode die ik daar moet zitten, mijn hotel en eten betalen en mij gewoon doorbetalen terwijl ik niet kan werken?

De horeca laat ik ook links liggen omdat ik geen zin heb om bij de entree als een crimineel verhoord te worden, en niet eens een hamburger te mogen halen bij de Mac (en dus niet daar gaan zitten eten) omdat ik een incidenteel kuchje heb. Als ik zelf merk dat het foute boel is, dan blijf ik thuis en ga ik niet voor de baas reizen, of naar een restaurant.

Waar het mij om gaat is dat er steeds meer verschoven wordt van 'gebruik je eigen inzicht' naar 'wij bepalen wel of je gezond genoeg bent om X te mogen', en dat bepalen gebeurt door mensen die niet de kwalificaties hebben om dat te kunnen doen. Je laat beveiligers nu steeds meer op de stoel van een arts zitten, en dat is een ontwikkeling die we niet moeten willen.

Het probleem is dus niet dat we mensen met klachten weren, maar het wantrouwen dat je nu naar mensen uitstraalt en het idee dat mensen straks over het niet hebben van klachten gaan liegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Stoney3K op 07-06-2020 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:12:
[...]

Waar het mij om gaat is dat er steeds meer verschoven wordt van 'gebruik je eigen inzicht' naar 'wij bepalen wel of je gezond genoeg bent om X te mogen', en dat bepalen gebeurt door mensen die niet de kwalificaties hebben om dat te kunnen doen. Je laat beveiligers nu steeds meer op de stoel van een arts zitten, en dat is een ontwikkeling die we niet moeten willen.

Het probleem is dus niet dat we mensen met klachten weren, maar het wantrouwen dat je nu naar mensen uitstraalt en het idee dat mensen straks over het niet hebben van klachten gaan liegen.
Dat eigen inzicht houdt een beetje op als men ondanks klachten toch de deur uit gaat.

Je weet namelijk wel dat je hooikoorts hebt, maar niet of geen corona hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:02
Stoney3K schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:12:
[...]

Of dat ik dan het risico loop om niet meer terug naar huis te kunnen -- gaat mijn baas dan de hele periode die ik daar moet zitten, mijn hotel en eten betalen en mij gewoon doorbetalen terwijl ik niet kan werken?
Hij zal wel moeten, hij heeft je immers de opdracht gegeven om daar naar toe te gaan en je mag verwachten dat hij bekend zal zijn met alle risico’s. Bij de afweging of hij je daar naar toe zal sturen zal hij die extra financiële risico’s mee moeten wegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:17:
[...]
Je weet namelijk wel dat je hooikoorts hebt, maar niet of geen corona hebt.
Als we iedereen die hooikoorts-, astma- of andere hoest- en niesklachten heeft thuis moeten laten blijven is een lockdown niet eens nodig, want dan heb je het land effectief in een lockdown gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:19:
[...]

Als we iedereen die hooikoorts-, astma- of andere hoest- en niesklachten heeft thuis moeten laten blijven is een lockdown niet eens nodig, want dan heb je het land effectief in een lockdown gegooid.
Ja precies. En dan?

Alsof iedereen klachten heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Over vakanties gesproken: Hier geboekt voor juli, al lang voor de corona crisis. Ik wil zelf eigenlijk helemaal niet, maar het lijkt erop dat dit wel kan doorgaan. Vriendin wil opzich wel. Goed, inmiddels begint omboeken/annuleren een flink dure grap te worden, dus begint er bijna op te lijken dat ik maar gewoon 'moet' gaan.

Nu zal ik op bestemming mij best aan de regels houden en ben ik daar niet zozeer bang besmet te raken, maar we gaan wel vliegen. Zoals hier gezegd; mensen gaan echt niet thuisblijven met milde klachten. Kost lachend honderden euro's. Je hoeft maar met 1 zo'n clown in het vliegtuig te zitten of je bent al besmet, en met een beetje pech ben je op bestemming en krijg je in Verweggistan zware klachten en beland je in het ziekenhuis. Dat is in ieder geval mijn angst.

Bestemming is Griekenland overigens. Ik hoop van harte dat die reis gewoon niet doorgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:22:
[...]
Alsof iedereen klachten heeft...
Ik durf te wedden dat er niemand is die in een tijdsbestek van 7 dagen niet gehoest of geniest heeft.

Want dat is wel de regel die ze stellen voor 'klachtenvrije' entree van de horeca.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
Stoney3K schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:19:
[...]

Je hoeft niet per se helemaal thuis te blijven, de nuance die ik zei is: als het erger is/ anders is dan anders.

Maar je moet dan natuurlijk wel dat ook aan externen kunnen aantonen! Die kunnen dat helemaal niet zien.

Je kunt ook gweoon een brief van je arts regelen en je regelmatig laten testen. Het risico hoeft niet naar 0, kan ook niet...

Dus ja, als je met een rokershoest eht hele vliegtuig aan elkaar rochelt, en je hebt geen brief oid bij je dat je copd hebt en geen jonge test (24 uur). Ja, pech. DAn ga je er maar uit. DAt is je eigen verantwoordelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:25:
[...]

Ik durf te wedden dat er niemand is die in een tijdsbestek van 7 dagen niet gehoest of geniest heeft.

Want dat is wel de regel die ze stellen voor 'klachtenvrije' entree van de horeca.
Die eigen verantwoordelijkheid houdt dus precies dat in. Neem aan dat je zelf ook het verschil ziet tussen 'er schoot afgelopen donderdag iets in het verkeerde keelgat' en 'ik loop al een week te hoesten en te niezen'.
Of tussen met of zonder snotteren een horecazaak in lopen.

Verder eens met @Adlermann, moeten eens ophouden met onszelf zielig vinden en alleen maatregelen accepteren die anderen dan jezelf betreft.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 07-06-2020 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Adlermann schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:25:
[...]
Dus ja, als je met een rokershoest eht hele vliegtuig aan elkaar rochelt, en je hebt geen brief oid bij je dat je copd hebt en geen jonge test (24 uur). Ja, pech. DAn ga je er maar uit. DAt is je eigen verantwoordelijkheid.
Om die roker of COPD-patiënt die er een medisch attest bij kan geven maak ik me niet eens zo veel zorgen. Maar ik denk eerder dat je nu een paranoia-cultuur krijgt waarbij mensen zeggen "ik heb geen klachten" en ze dan nog worden geweigerd omdat iemand anders ze betrapt heeft op een keertje hoesten of je keel schrapen. Of dat ze het hoesten of niezen heel krampachtig in gaan houden tot ze aan boord zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Stoney3K schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:31:
[...]

Om die roker of COPD-patiënt die er een medisch attest bij kan geven maak ik me niet eens zo veel zorgen. Maar ik denk eerder dat je nu een paranoia-cultuur krijgt waarbij mensen zeggen "ik heb geen klachten" en ze dan nog worden geweigerd omdat iemand anders ze betrapt heeft op een keertje hoesten of je keel schrapen. Of dat ze het hoesten of niezen heel krampachtig in gaan houden tot ze aan boord zitten.
Ik zou het best een aardig idee vinden om gewoon iedereen die vliegt te testen. Geen test, geen toegang. Dan moet de GGD er wel voor zorgen dat uitslagen ook op tijd binnen zijn. Natuurlijk kunnen mensen binnen de tijd dat ze zijn getest en gaan vliegen besmet raken, maar je zorgt wel voor iets meer zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:11

codex

Geen OpenAI agent :)

Stoney3K schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:31:
[...]

Ik heb echt heel heftige hooikoorts, maar dat heeft voornamelijk te maken met de omgeving waar ik woon (bos).

Als ik even buiten de deur ben merk ik dat ik mij inderdaad geneer als ik nies, zeker omdat je toch blikken krijgt. Als je kijkt naar de tests dan ligt het nu rond de 2 procent bij mensen met (grotendeels) klachten, ik denk dat met de hoeveelheid pollen op dit moment hooikoorts verreweg de grootste oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 13:44
Mfpower schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:38:
[...]

@Cobb
Fijn dat het beter gaat. Die conditie komt wel weer, duurt even. Tip: Begin met wandelen, ook goed voor de weerstand. Hebben ze op de school bij de kleuters nou ook een contact onderzoek gedaan? Wat doen ze met de rest van die klas waar de besmetting is ontdekt? Wordt iedereen dan getest? Dat zou waardevolle info opleveren.
Niks ze doen helemaal niets..blijf het maar vreemd vinden.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Cobb schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:16:
[...]

Ja dat is toch ook tegen beleid, waarbij bij een vastgestelde besmetting contact onderzoek plaats dient te vinden?

Zeker als de ouders het niet hebben lijkt het belangrijk om dan te onderzoeken van wie het kind het dan heeft (en eventueel geïnfecteerd heeft)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:36:
[...]

Ik kan me voorstellen dat de vliegmaatschappijen een "nee, tenzij"-methode gaan hanteren over het toelaten.

Ze zien ook de potentiële schade voor zich als er wél iemand besmet raakt in het vliegtuig. Enerzijds (zeker als het ook nog tot arbeidsongeschiktheid of de dood leidt) een rechtzaak/schikking die ze bakken met geld kost, maar vooral anderzijds ook het PR-drama dat je als bedrijf over je heen krijgt als je bekend staat om je 'coronavluchten' en de memes je om de oren vliegen waarbij je "Covid Air" wordt genoemd, dat men denkt dat vliegen met je onhygiënisch is, etc.

En dan heb ik het nog niet eens over het gedoe aan boord wat je kan krijgen als er iemand aan het hoesten is, met een noodgedwongen tussenstop erbij omdat iedereen diegene het vliegtuig uit wil hebben (of zelf weg wil) of whatever. Vliegen geeft voor veel mensen extra spanning.

Dan is het een stuk makkelijker om in je voorwaarden op te nemen dat je bij elk teken van ongezondheid geweigerd kan worden en dan wat strenger gaat zijn en dus een "nee, tenzij"-beleid voert.

Iets anders:
Ik heb dus een hoest en (nu) blijkbaar een aantal mensen in mijn omgeving ook.
Nu heb ik me wel laten testen (al heb ik nu 60 uur later nog geen uitslag).

Het valt me op dat niemand de moeite neemt om zich te laten testen (of überhaupt thuis te blijven overigens). De redenatie die ik bij alledrie heb gehoord is "ik heb geen koorts of andere symptomen en de kans is toch heel klein".

Kijk, nu is de kans inderdaad supergroot dat het gewoon verkoudheid is op dit moment omdat corona vreselijk is ingedamd.
Maar ik houd wel m'n hart vast voor hoe het gaat als het weer een beetje momentum gaat krijgen en of mensen diezelfde mentaliteit aan blijven houden.

Ik begrijp het wel, ik zat ook te twijfelen om te gaan, maar er moet wel iets in de communicatie veranderen (benadrukken dat je geen koorts hoeft te hebben, bijv) wil je mensen motiveren om zich te laten testen.

Die testlijn gaat geen zin hebben als mensen zich niet gaan laten testen, natuurlijk.

[ Voor 29% gewijzigd door anandus op 07-06-2020 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

anandus schreef op zondag 7 juni 2020 @ 19:43:
[...]
En dan heb ik het nog niet eens over het gedoe aan boord wat je kan krijgen als er iemand aan het hoesten is, met een noodgedwongen tussenstop erbij omdat iedereen diegene het vliegtuig uit wil hebben (of zelf weg wil) of whatever. Vliegen geeft voor veel mensen extra spanning.

Dan is het een stuk makkelijker om in je voorwaarden op te nemen dat je bij elk teken van ongezondheid geweigerd kan worden en dan wat strenger gaat zijn en dus een "nee, tenzij"-beleid voert.
Tja, en dat staat dus haaks op het beginsel van gelijke behandeling. Met een "nee, tenzij" beleid benadeel je chronisch zieken en gehandicapten onevenredig. Die kunnen namelijk nooit aantonen dat ze op dat moment corona-negatief zijn en dat blijven, dus die zouden dan nooit mogen vliegen. Omdat er een klein aandeel corona-besmettingen veroorzaakt, scheer je iedereen die ook maar iets van ademhalingsklachten heeft, over één kam.

Dat kun je prima beargumenteren als discriminatie tegenover chronisch zieken. Om dezelfde reden hebben luchtvaartmaatschappijen toch geen "nee, tenzij" beleid voor passagiers uit Arabische landen, want ze willen een volgende 9/11 uitsluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 7 juni 2020 @ 19:59:
[...]

Tja, en dat staat dus haaks op het beginsel van gelijke behandeling. Met een "nee, tenzij" beleid benadeel je chronisch zieken en gehandicapten onevenredig. Die kunnen namelijk nooit aantonen dat ze op dat moment corona-negatief zijn en dat blijven, dus die zouden dan nooit mogen vliegen. Omdat er een klein aandeel corona-besmettingen veroorzaakt, scheer je iedereen die ook maar iets van ademhalingsklachten heeft, over één kam.

Dat kun je prima beargumenteren als discriminatie tegenover chronisch zieken. Om dezelfde reden hebben luchtvaartmaatschappijen toch geen "nee, tenzij" beleid voor passagiers uit Arabische landen, want ze willen een volgende 9/11 uitsluiten?
Ik denk dat je op grond van gezondheidsredenen een heel end kan komen. Dat iemand chronische hoestklachten heeft betekent natuurlijk niet dat ze geen corona hebben ;)
Het alternatief is dat je iedereen met respiratoire klachten toe zou moeten laten, want je weet niet wie toevallig nét hooikoorts heeft, bijvoorbeeld.

En het is natuurlijk geen blijvend beleid, hè, over een jaartje is het (hopelijk) weer voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:54
Ze moeten eigenlijk honden zsm trainen op het herkennen van het Corona virus. Dat is mogelijk en wellicht wel veel sneller dan iedereen testen die wil boarden op een vliegveld. Dan worden dragers er misschien veel sneller uitgepikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CrystalViriS schreef op zondag 7 juni 2020 @ 20:11:
Ze moeten eigenlijk honden zsm trainen op het herkennen van het Corona virus. Dat is mogelijk en wellicht wel veel sneller dan iedereen testen die wil boarden op een vliegveld. Dan worden dragers er misschien veel sneller uitgepikt.
Dat zou ik ergens wel ironisch vinden: Dat we honden eerder kunnen trainen op het snel herkennen van het virus dan dat we een effectieve sneltest kunnen ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik geloof dat er zelfs speciale bedrijven bestaan die honden trainen op het herkennen van (nieuwe) ziektes.

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 07-06-2020 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Cobb schreef op zondag 7 juni 2020 @ 16:16:
[...]

Maar een of enkele besmette nertsen is aanleiding genoeg om tienduizenden in 6 verschillende fokkerijen te ruimen. Best triest, ook al was de dood hun lot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Manke schreef op zondag 7 juni 2020 @ 21:03:
[...]

Maar een of enkele besmette nertsen is aanleiding genoeg om tienduizenden in 6 verschillende fokkerijen te ruimen. Best triest, ook al was de dood hun lot.
Nouja, dat is daadwerkelijk bij de overheid bekend en was een groot risico. Reken maar dat die basisschool dit nergens meldt. Misschien zijn er wel heel veel kinderen besmet en krijg je opeens media aandacht en de overheid over je heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-09 21:37
Stoney3K schreef op zondag 7 juni 2020 @ 20:12:
[...]

Dat zou ik ergens wel ironisch vinden: Dat we honden eerder kunnen trainen op het snel herkennen van het virus dan dat we een effectieve sneltest kunnen ontwikkelen.
Nee, dat is niet raar. Honden kunnen stoffen gewoon sneller detecteren dan de meest geavanceerde apparatuur.

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Thomas schreef op zondag 7 juni 2020 @ 21:11:
[...]

Nouja, dat is daadwerkelijk bij de overheid bekend en was een groot risico. Reken maar dat die basisschool dit nergens meldt. Misschien zijn er wel heel veel kinderen besmet en krijg je opeens media aandacht en de overheid over je heen.
Ik meen het serieus als ik vraag hoe serieus deze opmerking bedoeld is...
Maar het lijkt me toch een taak van de ggd om hier iets mee te doen, en die weten het al want het kind is getest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Nou, paar minuten voor tien gebeld, bijna 62 uur na de test. Zoals verwacht negatief :)

Opvallend: Op mijn vraag of ik gewoon naar buiten kon ondanks mijn hoest antwoordde de telefoniste dat dat geen probleem was en ik niet meer thuis moest blijven.
Misschien ben ik abuis, maar is het RIVM-advies niet dat je sowieso thuis moet blijven? :?
Het lijkt me ook gevaarlijk omdat het schijnveiligheid met zich meebrengt en iemand dan juist wat lakser wordt in z'n gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-09 21:37
Ik heb gisteren met 4 collega’s op een terras gegeten. We grapten nog dat we ons moesten voorstellen als polyamoreuskoppel. Maar er werd echt niets gevraagd. We moesten alleen onze handen desinfecteren. Ik had verwacht dat ze ons op z’n minst over 2 tafels zouden verspreiden. Gelukkig geen BOA gezien. 🙈

We zitten ook samen op een slecht geventileerd kantoor, dus vonden in de buitenlucht dineren geen ongeoorloofd extra risico

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Anatidae schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:34:
Ik heb gisteren met 4 collega’s op een terras gegeten. We grapten nog dat we ons moesten voorstellen als polyamoreuskoppel.
Tja, als je heel strikt gaat kijken hebben ze het in de regels over een gemeenschappelijke huishouding. Dus dan zou de GBA daarop het controlemiddel moeten zijn, dus of iedereen op hetzelfde adres woont.

Ik ben heel benieuwd hoe daar in de praktijk mee wordt omgegaan. Als ik dus met mijn vriendin naar een terrasje ga terwijl we niet samen wonen, dan zouden we allebei aan een andere tafel moeten zitten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
anandus schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:21:
Nou, paar minuten voor tien gebeld, bijna 62 uur na de test. Zoals verwacht negatief :)

Opvallend: Op mijn vraag of ik gewoon naar buiten kon ondanks mijn hoest antwoordde de telefoniste dat dat geen probleem was en ik niet meer thuis moest blijven.
Misschien ben ik abuis, maar is het RIVM-advies niet dat je sowieso thuis moet blijven? :?
Het lijkt me ook gevaarlijk omdat het schijnveiligheid met zich meebrengt en iemand dan juist wat lakser wordt in z'n gedrag.
Ik heb aan de hand van je bericht de GGD Regio Utrecht aangeschreven. Niet om te vragen of dit het juiste antwoord is (want het antwoord had "nee' moeten zijn). Maar om te vragen bij alle GGD's te borgen dat de werkinstructie duidelijk is en er hierop "nee" wordt geantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Toch maar gebeld voor de test omdat ik vanochtend toch nog een hele minimale neusverkoudheid heb. Ik had die test niet gedaan als ik donderdag geen tandartsafspraak zou hebben, dus eigenlijk is 't puur daarom. :+

Nu de hamvraag: hoe lang duurt 't voordat je de afspraakbevestiging in de mailbox hebt? :P Want nu na een kwartier nog steeds geen mail gehad. :X Ook geen sms trouwens. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
DutchCommando schreef op zondag 7 juni 2020 @ 23:02:
[...]

Ik heb aan de hand van je bericht de GGD Regio Utrecht aangeschreven. Niet om te vragen of dit het juiste antwoord is (want het antwoord had "nee' moeten zijn). Maar om te vragen bij alle GGD's te borgen dat de werkinstructie duidelijk is en er hierop "nee" wordt geantwoord.
edit
niet goed gelezen.

[ Voor 55% gewijzigd door Adlermann op 08-06-2020 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 18:23
Helaas vannacht mijn schoonvader verloren aan corona, het begon met moeite met ademen en nog geen 4 uur later al overleden, ondanks dat we hem hadden laten opnemen in een privé kliniek, het sloeg voor ons in als een bom. Netjes altijd een mondkapje gedragen en veel thuis gebleven, ondanks dat toch geïnfecteerd.
Hij had wel suikerziekte, maar was verder een op het oog gezonde man. Ik nam corona al behoorlijk serieus, maar dit is toch heel onwerkelijk.

Extra lastig is ook dat het niet mogelijk is om naar de Filipijnen te reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:54
Stoney3K schreef op zondag 7 juni 2020 @ 20:12:
[...]

Het zou niet echt een vervanging zijn van een sneltest, meer een aanvulling op. Vooral op plekken waar meer mensen samenkomen etc. Stel dat die tests straks weer niet leverbaar blijken bij een tweede (of derde) golf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:30
Bijna 72 uur en nog steeds geen uitslag. Triest dat GGD claimt dat je binnen 48 uur de uitslag krijgt. Ik ben inmiddels symptoomvrij, ik hoestte alleen vorige week paar keer per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:01
moppentappers schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:22:
Helaas vannacht mijn schoonvader verloren aan corona, het begon met moeite met ademen en nog geen 4 uur later al overleden, ondanks dat we hem hadden laten opnemen in een privé kliniek, het sloeg voor ons in als een bom. Netjes altijd een mondkapje gedragen en veel thuis gebleven, ondanks dat toch geïnfecteerd.
Hij had wel suikerziekte, maar was verder een op het oog gezonde man. Ik nam corona al behoorlijk serieus, maar dit is toch heel onwerkelijk.

Sterkte!

Hoe goed je ook je best doet om het virus buiten te houden, het biedt geen 100% zekerheid.

Aan het begin van de crisis is mijn broer samen met z'n gezin ook zo goed als thuisgebleven. Dit omdat m'n schoonzus (echtgenote van m'n broer) bezig was met chemo... Ondanks dat heeft ze toch het virus opgelopen (ook positief getest). Iedereen vreesde voor het ergste, maar ze is toch opgeknapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

moppentappers schreef op maandag 8 juni 2020 @ 10:22:

Heel veel sterkte. Vreselijk om te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
anandus schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:21:

Tijdens één van de persconferenties werd ook door de Jonge gezegd dat je na een negatieve test niet langer thuis hoeft te blijven. Het advies dat je kreeg lijkt dus in lijn te zijn met de RIVM-richtlijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Arrne schreef op maandag 8 juni 2020 @ 12:41:
[...]

Tijdens één van de persconferenties werd ook door de Jonge gezegd dat je na een negatieve test niet langer thuis hoeft te blijven. Het advies dat je kreeg lijkt dus in lijn te zijn met de RIVM-richtlijnen.
Weet je dat heel zeker, heb je een bron?

Want op deze overheidssite over de coronatest staat dit:
Wat als ik geen corona heb?
Op dit moment is het nieuwe coronavirus niet bij u aangetoond. Ziek uit en blijf thuis als u één of meerdere van de volgende klachten heeft: verkoudheid, hoesten, benauwdheid, verhoging of koorts.
Ik kan ook 1-2-3 niet het tegendeel vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 08-06-2020 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 23:47

pro_6or

amateur_60r

IJzerlijm schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 15:38:
Die 1700 mensen kunnen wel andere, nog niet besmet geweeste mensen in hun gezin of directe familie blijven besmetten. Maar met de huidige maatregelen is het denk ik wel zeker dat er niet een nieuwe explosie aan zaken komt tenzij er toch bij de demonstraties meer besmetting in de buitenlucht plaats heeft gevonden dan men denkt.
en moet je voorstellen, mensen die urenlang op terrasjes aangeschoten op elkaars lip zitten. oei oei. Maar dat op terrasjes zitten dient natuurlijk een nobel doen. Die gemene demonstranten, die gaan corona doen ontploffen.

en ja dat was sarcasme.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
anandus schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:50:
[...]

Want op deze overheidssite over de coronatest staat dit:

[...]

Ik kan ook 1-2-3 niet het tegendeel vinden.
Vrij zeker, het was de voorlaatste (of die daarvoor) persconferentie denk ik. Het was een antwoord op 1 van de vragen die door journalisten gesteld werden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Arrne schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:28:
[...]

Vrij zeker, het was de voorlaatste (of die daarvoor) persconferentie denk ik. Het was een antwoord op 1 van de vragen die door journalisten gesteld werden.
Volgens mij is er continu herhaald dat je bij klachten thuis blijft. Geen uitzonderingen voor negatieve tests.

Persco's staan hier ook uitgeschreven:
https://www.rijksoverheid...o/videos-persconferenties

Deze was ook goud:
VRAAG
Kunt u iets meer inzicht geven in waarom er niet voor is gekozen om bijvoorbeeld die sekswerkers ook....
RUTTE
Je moet sowieso blijven spreiden,
_O-

edit: persco 19-5-2020
VRAAG
Maar als je negatief test, mag je dan de straat weer op? Ook als je klachten hebt.
DE JONGE
Ja, zeker. Nou ja, als je klachten hebt en je hebt je laten testen en de uitkomst is negatief, ja dan heb je wel waarschijnlijk respiratoire klachten. Want anders was je niet gaan testen. Maar dan heb je geen corona. Want dat weet je dan.
Lijkt me onhandig, en heb ik later ook niet meer teruggehoord.

[ Voor 23% gewijzigd door MikeyMan op 08-06-2020 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 18:16
anandus schreef op maandag 8 juni 2020 @ 13:50:
[...]
Zie: https://www.rijksoverheid...-van-crisisberaad-kabinet
VRAAG

Maar als je negatief test, mag je dan de straat weer op? Ook als je klachten hebt.

DE JONGE

Ja, zeker. Nou ja, als je klachten hebt en je hebt je laten testen en de uitkomst is negatief, ja dan heb je wel waarschijnlijk respiratoire klachten. Want anders was je niet gaan testen. Maar dan heb je geen corona. Want dat weet je dan.

VRAAG

Dus je mag dan niezend naar buiten.

DE JONGE

Ja. Als je dus negatief getest bent hé. Dat hoort er dan wel bij, ja.
Ik vond het toen ook een vrij bijzondere uitspraak, helemaal omdat de vraag ervoor ging over de betrouwbaarheid van de testen.

EDIT: Spuit11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
MikeyMan schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:32:
[...]

Volgens mij is er continu herhaald dat je bij klachten thuis blijft. Geen uitzonderingen voor negatieve tests.

Persco's staan hier ook uitgeschreven:
https://www.rijksoverheid...o/videos-persconferenties

Deze was ook goud:

[...]

_O-

edit: persco 19-5-2020

[...]

Lijkt me onhandig, en heb ik later ook niet meer teruggehoord.
Deze test is erg betrouwbaar heeft erg weinig false negatives, dus er is feitelijk geen goede reden om wel thuis te blijven toch? Het enige risico is dat je na je test besmet wordt en nog steeds denkt dat het een gewone verkoudheid is. Maar gezien het lage aantal besmettingen momenteel is die kans wel extreem klein, als je je verder gewoon aan de regels houdt.

Maar goed, heb verder niet zoveel zin om het te verdedigen. Ik herhaalde gewoon wat (dus inderdaad) door de minister gezegd is op een persconferentie. Als dan ook door een medewerker van de GGD gezegd wordt dat je niet meer thuis hoeft te blijven zie ik persoonlijk niet zoveel reden om daaraan nog te twijfelen. Al zou ik er zelf voor kiezen om bijv. niet naar een winkel gaan als ik volop moest hoesten, een ander kan tenslotte niet zien dat je getest bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
BlackMonkey schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:48:
[...]

Zie: https://www.rijksoverheid...-van-crisisberaad-kabinet

[...]

Ik vond het toen ook een vrij bijzondere uitspraak, helemaal omdat de vraag ervoor ging over de betrouwbaarheid van de testen.

EDIT: Spuit11
De discussie over betrouwbaarheid van testen ging volgens mij over alternatieve tests, zoals destijds bijv. aangeboden door Corendon.

De test waarmee de GGD test is erg betrouwbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
Arrne schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:58:
[...]

Deze test is erg betrouwbaar heeft erg weinig false negatives,
Ja, en nee. De test is betrouwbaar in wat hij vaststelt, maar het afnemen van voldoende virusmateriaal (= wat de test vaststelt) is een probleem. De cijfers varieren een beetje, maar denk voor false negatives aan de orde van grootte van 25%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 13:08
Hier in een paar dagen 2x naar de Jumbo geweest en ze stonden niet meer bij de deur te controleren. Hing een piepklein papiertje dat je zelf een wagentje moest schoonmaken+pakken.

Zoals je kan verwachten had een flink deel of een mandje of zelfs helemaal niks bij zich..... Ook het aantal personen was meteen veel meer dan eerder :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Basekid schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:06:
Hier in een paar dagen 2x naar de Jumbo geweest en ze stonden niet meer bij de deur te controleren. Hing een piepklein papiertje dat je zelf een wagentje moest schoonmaken+pakken.

Zoals je kan verwachten had een flink deel of een mandje of zelfs helemaal niks bij zich..... Ook het aantal personen was meteen veel meer dan eerder :'(
Ach nog 1,5 week en dan weten we of die demonstraties een super spreader zijn geweest of niet. Test beleid is nu ook veel breder dus men komt er nu veel sneller achter dan eerst.

Kwam laatst mijn tante onderweg naar werk tegen, begon me meteen te omhelzen.
Toen ik haar vroeg om afstand te houden, kwam ze meteen met van we zijn toch familie.

Dan snap je het niet echt meer 8)7

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Arrne schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:00:
[...]

De discussie over betrouwbaarheid van testen ging volgens mij over alternatieve tests, zoals destijds bijv. aangeboden door Corendon.

De test waarmee de GGD test is erg betrouwbaar.
In hetzelfde antwoord gaf hij over de GGD testen aan dat ze alleen betrouwbaar zijn bij klachten. Dit komt doordat er voldoende virusmateriaal aanwezig moet zijn zoals @ijdod ook aangeeft. Dit kan per testmoment verschillen en zo kan het zomaar zijn dat je de dag erop wel positief test. Ik weet dat binnen ziekenhuizen vaak ook eerst twee testen werden afgenomen met wat tijd ertussen voor de zekerheid. Dat is ook waarom de uitspraak zo apart is gezien ze zich hier heus wel van bewust zijn.

Hij geeft verder in dat antwoord nog aan dat ze de uitslag binnen 24u willen delen. Opvallend dus dat de GGD richt op 48u en die zelfs niet haalt (volgens de berichten hier). Hopelijk komt hier nog verbetering in gezien het de effectiviteit van het vele testen natuurlijk verminderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Bensimpel schreef op maandag 8 juni 2020 @ 15:18:
Dan snap je het niet echt meer 8)7
Ik denk dat dat wel meevalt. Zal er meer mee te maken hebben dat mensen meer en meer hun oude leventje weer willen oppakken. Om me heen zie je steeds meer mensen relaxter worden. In de winkels is het drukker, er onstaan weer files op de weg. dat soort dingen.

En dat is een goed idee. Mochten er nog een probleem ontstaan moeten we dat gelokaliseerd aanpakken. niet landelijk.

Dat is in ieder geval mijn mening.

[ Voor 7% gewijzigd door RodeStabilo op 08-06-2020 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Arrne schreef op maandag 8 juni 2020 @ 14:58:
[...]
Maar goed, heb verder niet zoveel zin om het te verdedigen. Ik herhaalde gewoon wat (dus inderdaad) door de minister gezegd is op een persconferentie. Als dan ook door een medewerker van de GGD gezegd wordt dat je niet meer thuis hoeft te blijven zie ik persoonlijk niet zoveel reden om daaraan nog te twijfelen.
Nouja, het feit dat het op de officiële website van de coronatest staat is natuurlijk reden genoeg om te twijfelen.
Dat lijkt mij meer leidend dan wat er op een persconferentie gezegd wordt, waar meer dan eens foutieve informatie werd gegeven ;)

Edit:
Maar het feit dat dit überhaupt zo dubbel wordt aangegeven is natuurlijk heel slordig van de overheid.
Het zou fijn zijn als er één duidelijke lijn getrokken zou worden tussen het ministerie, RIVM en GGD.

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 08-06-2020 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

anandus schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:00:
[...]
Nouja, het feit dat het op de officiële website van de coronatest staat is natuurlijk reden genoeg om te twijfelen.
Dat lijkt mij meer leidend dan wat er op een persconferentie gezegd wordt, waar meer dan eens foutieve informatie werd gegeven ;)

Edit:
Maar het feit dat dit überhaupt zo dubbel wordt aangegeven is natuurlijk heel slordig van de overheid.
Het zou fijn zijn als er één duidelijke lijn getrokken zou worden tussen het ministerie, RIVM en GGD.
Het lijkt me ook moeilijk om iedereen met hooikoorts die getest is en weet dat het geen Corona is, zonder einddatum binnenplicht te geven?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:31:
[...]

Het lijkt me ook moeilijk om iedereen met hooikoorts die getest is en weet dat het geen Corona is, zonder einddatum binnenplicht te geven?
Volgens mij wordt hooikoorts ook niet als reden genoemd om binnen te blijven :)
blijf thuis als u één of meerdere van de volgende klachten heeft: verkoudheid, hoesten, benauwdheid, verhoging of koorts.
Maar het maakt mij niet uit welke lijn er getrokken wordt*, als ze maar een duidelijke lijn trekken, in plaats van zichzelf tegenspreken ;)

( * Nouja, wel een beetje. Thuisblijven bij klachten lijkt mij beter, vooral omdat er na een negatieve test een vals gevoel van veiligheid onstaat en mensen zich minder aan de coronaregels zullen houden (anderhalve meter, etc). Dit is nu geen probleem, maar als corona weer toeneemt kan dat wel een dingetje zijn)

[ Voor 32% gewijzigd door anandus op 08-06-2020 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

anandus schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:33:
[...]
Volgens mij wordt hooikoorts ook niet als reden genoemd om binnen te blijven :)
Hooikoorts zonder niesen/verkoudheid/benauwdheid?
Hooikoorts kun je aan allerlei verschijnselen herkennen. Deze zijn per persoon verschillend. De volgende symptomen kunnen een teken zijn van hooikoorts:

Niezen
Jeukende ogen
Jeuk
Loopneus
Keelpijn
Benauwdheid
Vermoeidheid
Gezien de grote overlap met de binnenblijf criteria lijkt me dit wel relevant toch?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:37:
[...]

Hooikoorts zonder niesen/verkoudheid/benauwdheid?

[...]

Gezien de grote overlap met de binnenblijf criteria lijkt me dit wel relevant toch?
Iemand die hooikoorts (=allergie, geen ziekte!) heeft die herkent over het algemeen wel wanneer het hooikoorts is en wanneer diegene een verkoudheid (=ziekte) is ;)

Als ik verkouden ben heb ik geen jeukende ogen, bijvoorbeeld :P

[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 08-06-2020 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

anandus schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:39:
[...]
Iemand die hooikoorts (=allergie, geen ziekte!) heeft die herkent over het algemeen wel wanneer het hooikoorts is en wanneer het een verkoudheid (=ziekte) is ;)
Je weegt letterlijk alle woorden van de overheid af, maar van hooikoorts symptomen die overlappen met de covid19 symptomen niet binnen blijven verzin je er zo bij? :)

het was toch:
blijf thuis als u één of meerdere van de volgende klachten heeft: verkoudheid, hoesten, benauwdheid, verhoging of koorts.
en niet
blijf thuis als u één of meerdere van de volgende klachten heeft: verkoudheid, hoesten, benauwdheid, verhoging of koorts. behalve als je zelf denkt dat het hooikoorts is.
:P

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
YakuzA schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:42:
[...]

Je weegt letterlijk alle woorden van de overheid af, maar van hooikoorts symptomen die overlappen met de covid19 symptomen niet binnen blijven verzin je er zo bij? :)
De website van het RIVM geeft letterlijk aan wat hij zegt: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/vragen-antwoorden
Ik heb hooikoorts. Mag ik naar buiten?
In principe wel. Als je hooikoorts hebt, heb je elk jaar dezelfde klachten in ongeveer dezelfde periode. Je kan dan goed aanvoelen of het ‘die klachten van de hooikoorts’ zijn. Bij twijfel of als de klachten anders aanvoelen blijf thuis.
Zoals bij bijna alle maatregelen gaan de overheid en het RIVM uit van eigen verantwoordelijkheid en inschatting. Maar dan helpt het niet als de communicatie erover niet constant is en er niet word benadrukt dat een negatieve test een momentopname is. De verantwoordelijkheid bij de mensen laten juich ik toe, het is alleen jammer dat er zo veel ruis in de communicatie zit dat dit voor veel mensen haast onmogelijk is om dit goed te doen. Moet je nagaan als hier, waar mensen actief informatie opzoeken, er al verwarring over is. Dan kan je wel nagaan hoe dat bij mensen gaat die af en toe wat meekrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

BlackMonkey schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:55:
[...]

De website van het RIVM geeft letterlijk aan wat hij zegt: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/vragen-antwoorden

[...]

Zoals bij bijna alle maatregelen gaan de overheid en het RIVM uit van eigen verantwoordelijkheid en inschatting. Maar dan helpt het niet als de communicatie erover niet constant is en er niet word benadrukt dat een negatieve test een momentopname is. De verantwoordelijkheid bij de mensen laten juich ik toe, het is alleen jammer dat er zo veel ruis in de communicatie zit dat dit voor veel mensen haast onmogelijk is om dit goed te doen. Moet je nagaan als hier, waar mensen actief informatie opzoeken, er al verwarring over is. Dan kan je wel nagaan hoe dat bij mensen gaat die af en toe wat meekrijgen.
Klopt. Ik kan ook wel herkennen wanneer ik hooikoorts heb of wanneer het iets anders is. Helemaal niet zo moeilijk voor een echte hooikoorts lijder als ik helaas ben.

Maar! Wat ik niet kan herkennen is dat ik een asymptomatische Covid drager kan zijn die door zijn hooikoorts enorm gaat niezen en dan toch virus gaat verspreiden. Misschien een beetje een edge case maar dat maakt dat ik toch altijd een beetje wantrouwend naar niezende personen kijk. Of mezelf in die situatie erg ongemakkelijk voel jegens anderen. Gelukkig kan ik het met medicatie goed onderdrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 13:08
Pff dit gaat straks weer echt fout denk ik..

Klaagde eerder al dat de supermarkten alweer een free for all zijn hier, nu mag m'n vriendin ook gewoon met 4 collega's aan een tafel in een restaurant want ze worden als huishouden behandeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

anandus schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:39:
[...]
Iemand die hooikoorts (=allergie, geen ziekte!) heeft die herkent over het algemeen wel wanneer het hooikoorts is en wanneer diegene een verkoudheid (=ziekte) is ;)

Als ik verkouden ben heb ik geen jeukende ogen, bijvoorbeeld :P
Daar zeg je wat: sinds mijn vermeende coronabesmetting eind maart zijn mijn luchtwegen echt vele malen gevoeliger. Veel pollen in de lucht = mega stofgevoel in m'n longen, en ook omslag in het weer zorgt voor meer ellende. :X Dat had ik voor deze ellende echt nooit. Ik denk dat de terugval nu gewoon daarmee te maken heeft, plus dat ik teveel gedaan heb afgelopen week en ook nog eens licht verkouden ben geworden.

Maar ik sluit zeker niet uit dat ik gewoon opnieuw besmet geraakt ben met corona, omdat ik misschien weinig of helemaal geen antistoffen heb aangemaakt (en omdat ik natuurlijk ruim 2 maanden verder ben na de eerste besmetting). :/ Morgenochtend de test, ik zie er behoorlijk tegenop: dat wattenstaafje-XXL in mijn neus gaat niet leuk worden vrees ik. :X

@moppentappers Heel veel sterkte!

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
DutchCommando schreef op zondag 7 juni 2020 @ 23:02:
[...]

Ik kreeg uiteindelijk dit terug...
Beste,

Dank voor uw mail. Per mail kunnen wij uw vragen helaas niet beantwoorden.

Wij adviseren u het speciale nummer van de GGD te bellen: 030 – 630 54 00

Hartelijk dank voor uw begrip.

Met vriendelijke groet,
Tja... Een vraag heb ik niet gesteld. Maargoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:04

FreakNL

Well do ya punk?

Basekid schreef op maandag 8 juni 2020 @ 18:48:
Pff dit gaat straks weer echt fout denk ik..

Klaagde eerder al dat de supermarkten alweer een free for all zijn hier, nu mag m'n vriendin ook gewoon met 4 collega's aan een tafel in een restaurant want ze worden als huishouden behandeld...
Ik weet het ook niet meer. Ben zeg supervoorzichtig geweest. Dat ben ik nog steeds, maar ik ben wel een soort van IT field engineer en kom inmiddels ook weer op site (maritieme sector, dus ook schepen) en daar is afstand houden niet altijd te doen.

Verder zie ik om me heen meer en meer mensen die niks meer met de regels doen.

Ik wil dat niet goed praten, maar het lijkt zonder gevolgen te zijn. Zo ook de drukke Hemelvaart waar iedereen schande van sprak.

Ik denk meer en meer dat het virus in kracht afneemt. Wellicht naïef.

Of het virus gedijt gewoon totaal niet in de buitenlucht.. Hemelvaart kon je nog nergens naar binnen, behalve wat winkels... Dat is nu wel anders, horeca is natuurlijk open net als musea ed. Als we half/eind juni nog geen opleving zien geloof ik wel dat we sowieso de zomer goed doorkomen....
Pagina: 1 ... 69 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?