Philip Ross schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 08:29:
[...]
Volgens mij is het de bedoeling dat we deze discussie naar het Corona topic verplaatsen. Daaris ie namelijk ook bezig.
Verder is het een afweging van rechten vs risicos. De terrasjes zaten ook massaal vol en steden liepen vol. Dus we zijn bezig met versoepelen. En demonstreren is een heel belangrijk grondrecht dat niet zomaar ingeperkt mag worden. Het hele land is aan het versoepelen van maatregelen bezig, blijkbaar vinden we het niet erg dat er meer druk op de zorg komt als we maar op ons terrasje mogen zitten.
Er is een afweging gemaakt en daar mag je het mee oneens zijn maar dat maakt het nog niet zomaar een blunder.
Hier verder dan
1,5 meter is 1,5 meter.
Ik las gister dat de verspreiding van corona zo erg is terug gedrongen dat wetenschappers moeten zoeken naar besmettingshaarden om bijv vaccins te kunnen testen, dus het kan zijn dat we gewoon ontzettend mazzel hebben en er tussen de schreeuwende mensen geen enkele besmet persoon zat.
En dan over 1-2 weken zien we geen toename in besmettingen en is het allemaal supergezellig geweest op de dam. Want ik sta achter het protest (al heb ik weinig sympathie voor KOZP die hier weer het kinderfeest aan moet verbinden) en vind ook dat je gelijk hebt dat protesteren een recht is. Alleen welk recht weegt zwaarder: het recht op een goede gezondheid, kans om je bedrijf te laten overleven, etc, etc. Soms lijkt het recht van het één zwaarder te wegen dan dat van de ander?
En hoewel ik die demonstratie persoonlijk dan weer niet sympathiek vond, snap ik dus niet zo goed waarom dit een week geleden ofzo niet kon en gisteravond op de dam wel oke is. Demonstreren is demonstreren, toch?
Kortom: ik ben even kwijt waar die streep getrokken wordt. Als het enige verschil 31 mei versus 1 juni is dan hebben we wel enorm veel boter op ons hoofd.
miicker schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 08:38:
[...]
Ze had tal van mogelijkheden. Als je weet dat er gedemonstreerd gaat worden dan kan je m.b.v. camera's (die er hingen, want iedereen kan het live volgen), in de gaten houden of het aantal mensen meer dan de beoogde 300 is. Zo ja > Toegangswegen blokkeren
Ook had ze bijvoorbeeld kunnen laten omroepen dat het verzoek is om naar huist te gaan omdat het te druk is, zonder de inzet van politie. Dan was er nog een poging gedaan, maar nee, ze ging er blij tussen staan.
Exact dit. Als ik zie dat het heel druk is in de supermarkt, waar ze nog steeds mensen doseren, ga ik later nog een keer. Ik denk dat vele honderdduizenden mensen zichzelf nog steeds in zelf-isolatie houden ter bescherming van zichzelf of hun naasten. En in ene is een demonstratie op de Dam geoorloofd?
Er is verdorie al meer dan 100 miljard euro opgegaan aan deze cricis, het sociaal maatschappelijke leed is enorm.. en dan uitleggen dat 'ingrijpen echt onmogelijk was' gisteravond gaat er dus niet in.
Maargoed, heb me er genoeg druk om gemaakt. Ik ga weer wat zinvollers doen. Dank voor de aandacht.
[
Voor 19% gewijzigd door
NiGeLaToR op 02-06-2020 08:44
]