Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.553 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

Mfpower

In dubio

MoldyInko schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:15:
[...]

Ja leuk, maar een beetje laat omdat de piek al voorbij lijkt te zijn. Al kan er nog een opleving komen door de versoepeling van maatregelen. Ik wacht nog steeds op inzicht voor mensen die ziek zijn geworden maar niet getest konden worden.

Microbiologen hebben gezegd dat we meer hadden moeten testen. Er was zelfs sprake van overcapaciteit.

https://www.rtlnieuws.nl/...ek-covid-19-brononderzoek

Er is ook een reden waarom de antibodies tests vaak negatief uitvalt. Deels te wijten omdat het nu nog te onbetrouwbaar is.

https://npr.org/sections/...d-abbott-coronavirus-test

Binnenkort komt er een meer betrouwbare antibodies test op de markt. (Ik heb de bron helaas niet meer paraat) wat hopelijk meer inzicht in de statistiek gaat geven over het virus.

Ik vind dat als je begint met testen dat de antibodies test ook sluitend moet zijn. Zo pak je beide groepen. Een met klachten en een die het al gehad heeft. Helaas zijn er nu nog veel onzekerheden maar ik hoop dat hier snel verandering in komt.
Jouw link gaat over sneltesten. Die zijn allemaal onbetrouwbaar. Sommige labs bieden nu al serologische testen aan en die doen het al een stuk beter (maar nog niet goed genoeg). Daarnaast zijn er al aanwijzingen dat niet iedereen (meetbare) antistoffen aanmaakt én duurt het sowieso een tijdje voor ze zichtbaar zijn. Daarom zijn ze voor acute gevallen ook niet geschikt en worden ze dat misschien ook nooit.

Ook de pcr tests leveren door onvoldoende materiaal in de swabs tot 25 procent vals negatieven op (vergeef me even de bron). Voorlopig denk ik dat daarom testen vooral geschikt is voor voorkomen/meten van verspreiding en misschien wel nooit betrouwbaar genoeg voor diagnose .... (disclaimer: Ben geen viroloog)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Nou ja, zolang iedereen zich aan de lokale regels houdt, maakt een grens feitelijk niets uit natuurlijk. Of ik nou hier anderhalve meter afstand hou en niemand besmet of dat ik dat in Italië doe, dat maakt weinig uit ;).

Zo’n opleving als in maart in Europa gaat natuurlijk nooit meer gebeuren. De awareness is veel, veel groter, contactonderzoek kunnen de meeste landen nu prima uitvoeren, carnaval achtige evenementen zullen ook nog wel even op zich laten wachten en met een beetje geluk is er in oktober of november een medicijn. Er zal vast een opleving komen in september of oktober, als iedereen weer naar binnen gaat én door de goede maanden de awareness iets minder is, maar zo overrompelend als in maart, dat gaat het in mijn ogen niet meer worden.

En heel misschien valt het dan, qua gezondheid, allemaal wel mee. Het hangt er een beetje vanaf hoe de ondersterfte zich ontwikkeld en er moet duidelijk gaan worden of die gevolgschade nu echt bij een significant gedeelte er wel of niet is (en het niet gewoon de naweeen van flink zijn zijn).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:37
Een goed begin...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:00
En ook echt wederom Brabant waar dit soort dingen vandaan komen.. Waarom?! Waarom?!

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Prima, maar niet zeuren als de ic's in Brabant weer als eerste vol liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
honey schreef op maandag 1 juni 2020 @ 10:47:
[...]Het zou zo maar kunnen dat je niet de juiste kanalen volgt of gewoon risico niet goed kunt duiden. Op zich niet erg. Heel weinig mensen kunnen risico goed duiden en plaatsen. Je ziet het ook met deze coronavirus. Letterlijk huilende mensen aan de telefoon gehad totaal in paniek, maar vrijwel geen risico gelopen. [..]
offtopic:
Als artsen tegen je zeggen dat de kans dat je endeldarmkanker hebt wel heel klein is maar je het dan toch hebt en dan horen ‘domme pech’ met je 3e stadium nb. hoogrisico carcinoom. Dat helaas niet eerder nader onderzocht omdat het risico zo klein is.. Rationeel snap ik dat maar wat heb je daar aan.
Wat kun je als mens met risico doen afgezien van dingen doen of laten en hopen op de beste uitkomst? Verder is het vooral voor het bepalen van beleid denk ik. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen gaat maken als je de berichtgeving volgt en dat (zoals gewoonlijk) om zorgelijk nieuws gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:43
MikeyMan schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:08:
[...]

Prima, maar niet zeuren als de ic's in Brabant weer als eerste vol liggen.
Want n=1 is ook echt representatief voor heel Brabant...

Net -tot onze eigen verbazing- op een terras gezeten. Heerlijk rustig (1/3 van de tafeltjes bezet), ruim opgezet en dat je zelf niet hoeft te zoeken naar een tafeltje is iets wat ze er voor altijd wel in mogen houden :) Het centrale horecaplein hier was wel redelijk druk, maar in de kasteeltuinen was weer niks te doen. Heb de indruk dat het op meer plaatsen zo gaat. M'n moeder zit op Strijp-S als enige op het terras van Bagel & Juice bijvoorbeeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik woon al jarenlang in het centrum van een toeristisch stadje maar zo druk als vandaag heb ik het nog nooit meegemaakt… bootjes in de file, fietsers hutje mutje, wandelaars tegen elkaar aan, volle terrassen, mensen die tegen elkaar aan botsen door de drukte…

Ik denk dat mensen denken dat vanaf 1 juni het virus weg is…?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoldyInko
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-03-2021
Wilf schreef op maandag 1 juni 2020 @ 15:36:
Ik woon al jarenlang in het centrum van een toeristisch stadje maar zo druk als vandaag heb ik het nog nooit meegemaakt… bootjes in de file, fietsers hutje mutje, wandelaars tegen elkaar aan, volle terrassen, mensen die tegen elkaar aan botsen door de drukte…

Ik denk dat mensen denken dat vanaf 1 juni het virus weg is…?
Ik vind het ook maar een vreemd gedrag. Ik kan het ook niet echt begrijpen. Is het gewoon naïef, draagt men oogkleppen of denken zij het valt allemaal wel reuze mee?

Ik vind Nederlandse nuchterheid hier wel een mooi woord voor.

Ik hoop maar dat het allemaal goed gaat.

@Mfpower Ik zie dat ik de verkeerde bron hebt geplakt. Als ik het weer kan vinden is toch wel interessant omdat het met name ook om de antibodies test gaat wat ook vaak als negatief naar voren komt.

[ Voor 0% gewijzigd door MoldyInko op 01-06-2020 15:43 . Reden: Woordkeuzen veranderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Vergeet niet dat het ook de mens eigen is, hè. Zo'n 2,5 maand lang is de horeca gesloten geweest, dus wanneer deze weer open is gaan mensen er massaal heen. Daarnaast is het pinksteren en zijn de meeste mensen dus vrij. Het zal de komende dagen ongetwijfeld rustiger worden.

1 juni is door de media ook wel een beetje gecommuniceerd als het einde van de lockdown. Niet letterlijk natuurlijk, maar dat sfeertje is er wel omheen gecreëerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Tsja wat goed is voor velen hoeft niet goed te zijn voor een individu. Wij zitten lekker aan de veilige kant. Kinderen in een badje in de tuin. Als alles veilig blijft dan pakken we over een paar weken wel een terrasje. En als er toch een nieuwe golf komt dan proberen wij zo goed en zo kwaad als mogelijk daar geen deel aan te nemen. Dat gezegd hebbende hebben we de afgelopen tijd wel eens een ijsje gehaald ofzo, of een keertje bezoek gehad. Maar wel drukte vermeden en hygiëne regels gevolgd. Dat houden we nog wel even vol.

@MoldyInko ik ben wel benieuwd naar je bron. Als teveel serologische tests vals negatieven geven dan is er nog wel een weg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
MikeyMan schreef op maandag 1 juni 2020 @ 11:35:
[...]
Ze kunnen alleen testen bij klachten, aangezien dat het enige moment is dat je überhaupt positief kan testen.
Een vriendin van me werkt bij de GGD in het Covid-bron- en contactonderzoek, en die had daar toch ècht een cliënte die volkomen klachtenvrij was, maar wel positief getest werd op sars-cov-2. Het is dat de betreffende cliënte het enige contact was van haar moeder, die wèl klachten had, anders hadden ze haar inderdaad volgens het protocol niet getest.
Kortom: ook zonder klachten kun je sars-cov-2 hebben, en kan dat uit een test blijken.
Soccer98 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 15:58:
[...]
1 juni is door de media ook wel een beetje gecommuniceerd als het einde van de lockdown. Niet letterlijk natuurlijk, maar dat sfeertje is er wel omheen gecreëerd.
Dat verklaart waarom het hier vanmiddag in Nijmegen zo stervensdruk was. En ik was de enige die probeerde afstand te houden. Waarschijnlijk dachten ze dat ik gek was. Ik moest regelmatig als in het spel 'Frogger' de straat oversteken.
Ik heb op de Grote Markt nog aan een politiemedewerker gevraagd, of er nog op de anderhalvemeter afstand gehandhaafd ging worden, maar dat deden ze niet meer. Nijmegen zou voorop gelopen hebben in beboeting, maar dat hadden ze nu losgelaten, om het over te laten aan de eigen verantwoordelijkheid van de mensen...

[ Voor 38% gewijzigd door niek_nijmegen op 01-06-2020 17:44 ]

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:56
Wat vinden we hier nou van dan ?

YouTube: WebCam.NL | www.amsterdam-dam.com - live ultraHD PTZ camera.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7fU15x8pFyxVSlpCOrt47RkMq3M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3dTeFLhZ9tAQFepMVxxkIVuO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door ppeterr op 01-06-2020 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was toch al wel bekend. Op dat japanse schip werden ook meerdere mensen positief getest zonder symptomen. Het is alleen onduidelijkheid of die ook maar iets bijdragen aan de verspreiding. In china test men ook grootschalig iedereen.

Ook de "eerste" belg waarbij covid gevonden werd, is nooit ziek geweest (kwam terug uit wuhan).. Hij heeft ook nooit antistoffen opgebouwd (zover we dat kunnen meten). Deze man zou er nu ook nooit uitgepakt worden.

https://www.ad.nl/buitenl...antistoffen-aan~ac29c663/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-09 18:33
Ik snap het niet, "vermijd drukte" hoe kun je dan als Gemeente dit toe laten al dan niet met vergunning? Dat je je mening wil laten horen, prima, maar je kan toch gewoon voorwaarden stellen aan dit soort bijeenkomsten. Dan is het toch gewoon een kwestie van max. aantal deelnemers en altijd die 1,5 m afstand houden anders einde.

Vervolgens lees ik op Geenstijl dat er op Radio 1 gezegd is dat er niet handhavend opgetreden wordt omdat, het vrijheid van meningsuiting is.

Top Overheid je laat je zien van je beste kant, 4 personen die een gebakje eten in het park op 1,5 meter afstand van elkaar kunnen even 1600 eu. aftikken en mensen die bewust corona maatregelen niet opvolgen komen er weer eens mee weg.

Laten we vandaag allemaal even omcirkelen in onze agenda en de tweede golf aan zien komen. :/

[ Voor 10% gewijzigd door TIGER1125 op 01-06-2020 18:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

over 2 weken weer in lockdown vanwege een nieuwe corona uitbraak

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:05

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Als we alle uitbraken hadden gehad die voorspeld werden na al die andere veel te drukke dagen, dan hadden we die 100.000 voorspelde doden allang gehad.

Maar wie weet hebben jullie dit keer gelijk ;)....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dat de politie hier niet ingrijpt maar wel bij die 30 wappies in Den Haag is apart. Gelden wetten in Amsterdam niet meer ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
IJzerlijm schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:06:
[...]

Dat de politie hier niet ingrijpt maar wel bij die 30 wappies in Den Haag is apart. Gelden wetten in Amsterdam niet meer ?
Nope, maar dat is al ff. Volg je het nieuws de laatste jaren niet meer zo? ;)

Selectief handhaven heet zoiets. https://www.at5.nl/artike...-vondelpark-vandaag-dicht

Een leuke testcase zo'n schreeuwdemo https://www.at5.nl/artike...n-politiegeweld-op-de-dam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
ZieMaar! schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:06:
Als we alle uitbraken hadden gehad die voorspeld werden na al die andere veel te drukke dagen, dan hadden we die 100.000 voorspelde doden allang gehad.

Maar wie weet hebben jullie dit keer gelijk ;)....
Touché! :)

We gaan het zien eigenlijk verwacht ik de komende dagen te zien of we nog een opleving kunnen verwachten van het Virus. Nu iedereen vrij getest kan worden gaan we zien of er echt een toename van positieve gevallen volgt.

Als dat niet het geval is, dan kom je mogelijk met deze situatie ook weer weg en kunnen we misschien wel concluderen wat (een) Italiaanse arts(en) vorige week concludeerden. (dat het virus in kracht af lijkt te nemen)
IJzerlijm schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:06:
[...]

Nee in de Republiek Amsterdam zijn geen problemen. ;(

De Politie zegt volgens het NOS journaal van zojuist dat het recht van protest belangrijker is dan een noodverordening.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:21

Wimo.

Shake and Bake!

Dit is toch een schande? Zowel voor Nederland als Amsterdam pijnlijk. Het moment om in te grijpen en een punt te maken om duidelijk te maken dat dit geen spelletje is. Ook goed voor de staatskas.

Halsema moet zich kapot schamen. Mag toch hopen dat dit direct consequenties heeft voor haar positie.

[ Voor 12% gewijzigd door Wimo. op 01-06-2020 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42

Yucon

*broem*

Wimo. schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:21:
Dit is toch een schande? Zowel voor Nederland als Amsterdam pijnlijk. Het moment om in te grijpen en een punt te maken om duidelijk te maken dat dit geen spelletje is. Ook goed voor de staatskas.

Halsema moet zich kapot schamen. Mag toch hopen dat dit direct consequenties heeft voor haar positie.
Nu het eenmaal gebeurd is en we er toch niets meer aan kunnen veranderen kun je in ieder geval constateren dat het een interessant experiment opgeleverd heeft.

Overigens, ook even praktisch gezien.. je kunt je hopelijk ook wel voorstellen dat gezien de reden van de demonstratie handhaven compleet onmogelijk was geweest. Als je tenminste geen totale escalatie wil. Ik heb vaak wat moeite met wat men eufemistisch 'deëscalerend optreden' noemt maar in dit geval was er geen serieus alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
Yucon schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:28:
[...]
je kunt je hopelijk ook wel voorstellen dat gezien de reden van de demonstratie handhaven compleet onmogelijk was geweest. Als je tenminste geen totale escalatie wil.
Want? Omdat je het gelijk aan je zijde hebt (de onterechte dood van een arrestant) gelden andere regels niet meer?

Ik snap de praktische kant wel (aantallen demonstranten) maar de reden van een demonstratie kan nooit een reden zijn om geen voorwaarden te stellen c.q. op te treden.

Je kunt als overheid toch gewoon voorwaarden stellen aan de doorgang van een protest:
  • Max. x aantal personen;
  • 1,5 meter afstand.
Eventueel kun je het gebied gedeeltelijk afhekken zodat aanloop van bepaalde kanten wordt ontmoedigd en dan optreden zodra nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door TIGER1125 op 01-06-2020 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Als je een 'Wij Zijn Tegen Politiegeweld' spandoek meeneemt dan mag de politie niet meer ingrijpen. Goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
Wimo. schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:21:

Burgemeester over drukte Dam: 'Geen grond om demonstratie te ontbinden'
https://www.at5.nl/artike...demonstratie-te-ontbinden

Wat vinden hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Niets, want als je vindt dat het niet zou mogen in deze tijd ben je racist lees ik zo her en der.

....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Tsja, en bij de anti lockdown demonstratie waar er niet eens 100 man waren hebben ze wel 37 mensen opgepakt, omdat ze geen 1.5 meter afstand hielden. Leg dat maar eens uit.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Als alle demonstranten wel even hun naam en adres aan de GGD voor een vervolgonderzoek over twee weken geven hebben we een uitstekend experiment gedaan over besmettelijkheid in de open lucht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Deze demonstratie had heel gemakkelijk coronaproof gemaakt kunnen worden door de gemeente door een hele lange optocht door de stad te maken waarin iedereen 1.5 meter afstand houdt. Begeleid door politie. Iedereen z'n zin. Maarja.... Amsterdam....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Ik zie mogelijkheden...
De Loveparade in Berlijn is ook altijd een politieke demonstratie geweest, iig stond dat in de aangevraagde vergunning.
Met dit demonstratie precedent moet er binnen de ring ook wel een festival te organiseren zijn onder het motto "right to dance", eens kijken wat daar aan gemeentelijke subsidies voor los te peuteren is :+

Nodigen we Carl Cox uit en dan is het plotseling ook een lekker "inclusief" feestje.

[ Voor 11% gewijzigd door PalingDrone op 01-06-2020 18:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
Aantal Tweets van een verslaggever van de Telegraaf: https://twitter.com/_MikeMuller
Volop geklap, gejuich en gejoel op de Dam. “Zo kunnen de voetbalwedstrijden ook wel weer doorgaan”, zegt veiligheidsmedewerker van de Bijenkorf, die de hele dag met tellers het aantal klanten bijhoudt. #BlackLivesMatter
De eerste horeca rondom de Dam sluit vervroegd de deuren. “Er werd hiernaast net al geknokt”, zegt ober. Hij begrijpt niet dat de gemeente Amsterdam deze massabijeenkomst toelaat. “Wij moeten de hele dag 1,5 meter handhaven en zien nu een grote groep. Hoe is dit uit te leggen?”
Er wordt ook op het Nationaal Monument op de Dam geklommen. Er is een spandoek aan bevestigd. Bij eerdere demonstraties werden dit soort acties verboden door Halsema vanwege gevoeligheid bij nabestaanden. Nu is er geen agent of boa te zien. #BlackLivesMatternl #BlackLivesMatter
Het is toch eigenlijk bizar, dat er nu dus niet gehandhaafd wordt en alles geoorloofd is. Maar als jij morgen in de trein zit zonder mondkapje of geen 1,5 m afstand houdt staan ze er ineens weer om te handhaven.

Ben benieuwd hoe de Burgemeesters van Den Haag en Rotterdam hier morgen en overmorgen mee omgaan? Ik mag toch aannemen dat ze daar wel gewoon voorwaarden stellen aan de protesten en optreden wanneer die voorwaarden overtreden worden.

[ Voor 9% gewijzigd door TIGER1125 op 01-06-2020 19:07 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik ben het niet vaak met Geert eens, maar hier heeft hij een punt.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:31

Mach

[END]Avengers

Bullet NL schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:07:
[...]

Ik ben het nooit eens met Wilders, maar Halsema heeft hier de plank wel helemaal mis geslagen. Dit had op deze manier nooit mogen gebeuren.

DUGG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 23:11

franssie

Save the albatross

Bullet NL schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:07:
[...]

Nee heeft hij niet. Handhaven wordt een slagveld en de verantwoordelijkheid van een burgemeester is met name veiligheid. Had ze wel ingegrepen dan had ie daar ook wat over te vertellen.

Wilders is gewoon weer de parasiet teek die hij is . . .

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 23:11

franssie

Save the albatross

Mach schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:09:
[...]

Ik ben het nooit eens met Wilders, maar Halsema heeft hier de plank wel helemaal mis geslagen. Dit had op deze manier nooit mogen gebeuren.
Dat het anders had gekund en gemoeten (zoals een mars zoals eerder geopperd) inderdaad. Halsema blijkt inderdaad te licht voor een stad als Amsterdam.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Dit is een overheid met een dubbele moraal, aan de ene kant 1.5 meter maar wel dit toe staan.
Echt hartstikke verkeerd, ze hadden op een andere oplossing moeten sturen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Ik vind dat Halsema zich kapot moet schamen. Tuurlijk is het demonstratierecht een goed recht, maar door te zeggen wat ze vanavond heeft gezegd vindt ze dat demonstratierecht klaarblijkelijk belangrijker dan de volksgezondheid. Onbegrijpelijk en echt schaamteloos voor een burgemeester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Bullet NL schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:15:
Dit is een overheid met een dubbele moraal, aan de ene kant 1.5 meter maar wel dit toe staan.
Inderdaad en Halsema roept: "mensen zijn zelf verantwoordelijk". Maar als je Corona oploopt en mee naar huis neemt, wat dan? Je brengt zo anderen in gevaar. Anders wil ik in het OV, de Horeca enz. ook wel op minder afstand zitten want eigen verantwoordelijkheid.
Zojuist op Radio 1: “We handhaven de 1,5 meter afstand niet want hier is sprake van vrijheid van meningsuiting, aldus de woordvoerder van de politie Amsterdam
Behoudens beperkingen bij wet voorzien, zoals de openbare orde en veiligheid.

[ Voor 32% gewijzigd door CyberMania op 01-06-2020 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoldyInko
Bullet NL schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:15:
Als overheid of gemeente laat je zo wel gemengde signalen zien.

Ik vind dat dit een verkeerd signaal afgeeft. Een overheidsorganisatie moet een enkel signaal afgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
MoldyInko schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:18:
[...]

Als overheid of gemeente laat je zo wel gemengde signalen zien.

Ik vind dat dit een verkeerd signaal afgeeft. Een overheidsorganisatie moet een enkel signaal afgeven.
Als het een demonstratie was geweest van blanke mensen hadden ze vast ingegrepen. Maar ze zijn gewoon bang, want als ze ingrijpen spelen ze de demonstranten alleen maar in de kaart: zie je wel, ook in Nederland politiegeweld en onderdrukking van zwarte mensen.

Dat is de enige reden. Want laatst in Den Haag werd er wel gewoon ingegrepen.

En dan nog afgezien van het feit dat het zich in Amerika heeft afgespeeld en niet in Nederland, dan zou je nog kunnen twisten over het absolute belang. Implicet beweert hier een burgemeester van de hoofdstad van Nederland dat er hier kennelijk ook sprake is van institutioneel racisme onder de politie en politiegeweld een groot probleem is ('de demonstratie is te belangrijk dus alles moet NU aan de kant worden geschoven'). En dat vind ik veel te ver gaan over onze politiemannen en vrouwen. Absoluut niet vergelijkbaar.

NB: Ik ben absoluut tegen racisme, maar wat hier gebeurt klopt gewoon niet.

[ Voor 41% gewijzigd door CyberMania op 01-06-2020 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

franssie schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:10:
[...]

Nee heeft hij niet. Handhaven wordt een slagveld en de verantwoordelijkheid van een burgemeester is met name veiligheid. Had ze wel ingegrepen dan had ie daar ook wat over te vertellen.

Wilders is gewoon weer de parasiet teek die hij is . . .
Dat laatste is ie zeker, maar los van de persoon is het natuurlijk wel een terechte opmerking. En dan gaat het niet eens om handhaving als het leed als is geschied, maar om het proces dat eraan voorafgaat. Daar is, zoals het nu lijkt, toch echt iets misgegaan.

Demonstreren is inderdaad een grondrecht dat niet snel opzij geschoven mag worden, maar in het huidige tijdperk had Halsema vooraf duidelijke voorschriften moeten verbinden aan haar toestemming. Volgens mij gelijk aan alle eerdere demonstraties, zoals die tegen de lockdown. Als ze dat had gedaan en duidelijk had gecommuniceerd dan was het wellicht ordentelijker verlopen en zelfs misschien beter handhaafbaar.

DUGG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Mach schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:28:
[...]

Dat laatste is ie zeker, maar los van de persoon is het natuurlijk wel een terechte opmerking. En dan gaat het niet eens om handhaving als het leed als is geschied, maar om het proces dat eraan voorafgaat. Daar is, zoals het nu lijkt, toch echt iets misgegaan.

Demonstreren is inderdaad een grondrecht dat niet snel opzij geschoven mag worden, maar in het huidige tijdperk had Halsema vooraf duidelijke voorschriften moeten verbinden aan haar toestemming. Volgens mij gelijk aan alle eerdere demonstraties, zoals die tegen de lockdown. Als ze dat had gedaan en duidelijk had gecommuniceerd dan was het wellicht ordentelijker verlopen en zelfs misschien beter handhaafbaar.
Precies..... Ik wil niet aan de discussie komen waar de demonstratie over gaat, daar heeft men echt wel een punt. Wat mijn grootste probleem is dat ze mensen bij elkaar laten komen zonder de voor iedereen gelde regels van 1.5 meter en mondkapjes. Dit riekt naar burgerlijke ongehoorzaamheid met als motivatie dat demonstreren een grondrecht is. Dit is natuurlijk zo, maar je had ook kunnen demonsteren door bijvoorbeeld een optocht te houden met de coronaregels in de hand.

Hier had Halsema op moeten sturen, nu is dit helemaal over haar hoofd gegroeid omdat ze geen sturing heeft willen/durven geven. Gewoon weg schandelijk!

What iff, Het aantal besmettingen door deze actie in Amsterdam in eens gaat groeien, met enorme zorgbelasting en kosten tot resultaat. En dan heb ik nog niet eens over al het leed wat veroorzaakt kan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
Klopt, wat een 180 graden met Den Haag:
Burgemeester Johan Remkes heeft vanavond in een reactie laten weten dat demonstraties op kleine schaal ook in tijden van corona door kunnen gaan, mits er aan de regels wordt gehouden. ‘Ongebreideld je eigen zin doordrijven brengt de veiligheid en gezondheid van ons allemaal in gevaar. Dat is onacceptabel en dan treden we op.’
(bron: https://www.ad.nl/binnenl...tie-in-den-haag~aa966a30/ )

En trouwens: de staat mag zich helemaal niet bemoeien met de inhoud van een demonstratie. Daar moeten ze ver vandaan blijven. Dus als burgemeester hoor je ook helemaal niet zeggen het ene onderwerp van demonstratie A vind ik belangrijker dan het onderwerp van demonstratie B dus daarom mag het wel.

[ Voor 8% gewijzigd door CyberMania op 01-06-2020 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

CyberMania schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:39:
[...]

En trouwens: de staat mag zich helemaal niet bemoeien met de inhoud van een demonstratie. Daar moeten ze ver vandaan blijven. Dus als burgemeester hoor je ook helemaal niet zeggen het ene onderwerp van demonstratie A vind ik belangrijker dan het onderwerp van demonstratie B dus daarom mag het wel.
Yup.... riekt naar partijpolitiek....

Totaal onderschatte situatie, wat hier boven ook al staat.... veel te licht voor de job....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Het lijkt alsof Geert niet weet wat corrupt betekent.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Amsterdammer hier...

Natuurlijk stond Halsema dit toe.
GroenLinks, nuff said.

Ga maar eens goed graven waar GroenLinks ooit in 't verleden mee heeft (samen)gewerkt.

Als horeca ondernemer zou nu mijn bloed koken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Geert1976 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 19:57:
Amsterdammer hier...

GroenLinks, nuff said.

Ga maar eens goed graven waar GroenLinks ooit in 't verleden mee heeft (samen)gewerkt.

Er wapperden vandaag duidelijk een paar Antifa vlaggen in die demo.
Wanneer dit een 5G koekwauzendemo was geweest was er allang ingegrepen of verboden.
Dit is een gunst verlenen aan je vriendjes en ondertussen handhaven naar (waarschijnlijk geen GL stemmende) ondernemers.

Met het precedent wat Halsema nu schept valt er voor de rest ook niet veel meer te handhaven op 1,5m in de stad. Lekker met je matties in het zonnetje een zitdemonstratie in een park organiseren wordt nu wel heel aantrekkelijk. Knappe BOA of agent die daar nog tegen op gaat treden.

[ Voor 19% gewijzigd door PalingDrone op 01-06-2020 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Amsterdammer hier...

GroenLinks, nuff said.

Ik mag in ieder geval hopen dat dit voor Halsema nog wel een staartje gaat krijgen.

Ben niet van de complottheorieën (al ben ik goed bekend met de shady ancestors van GL) maar dit is gewoon slecht bestuurd.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Amsterdammer hier...

GroenLinks, nuff said.

Als linkse hippie mag je alles. Zeker in Amsterdam met Halsema.

Maar het is verdomme van de zotte en onbegrijpelijk als vanuit Den Haag hier niet wordt ingrepen. Dat mens is echt gek..

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:07
mystic schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:08:
[...]
Als linkse hippie mag je alles. Zeker in Amsterdam met Halsema.
Sinds wanneer is tegen racisme zijn "links" ?
Maar het is verdomme van de zotte en onbegrijpelijk als vanuit Den Haag hier niet wordt ingrepen. Dat mens is echt gek..
"dat mens" is in deze vrij consequent. Ze heeft de stadsdelen overruled toen die te nadrukkelijk op de centimeter de ruimere terrasregels wilden gaan handhaven. Ze heeft bij het instellen van de lockdown al aangegeven moeite te hebben met het inperken van bepaalde grondrechten. Dat menigeen dat in de provincie niet meekrijgt snap ik maar dan zou iets meer bescheidenheid in de rants wel mogen zou ik zo zeggen.

Inhoudelijk: ja, de anderhalve meter had strenger gehandhaafd kunnen en moeten worden. Maar het rechts tegen links sausje wat er nu van gemaakt wordt is nu precies een voorbeeld van iets waardoor de wereld zo verrot is als die is.

[ Voor 12% gewijzigd door D-e-n op 01-06-2020 20:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

D-e-n schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:16:
[...]

[...]

"dat mens" is in deze vrij consequent. Ze heeft de stadsdelen overruled toen die te nadrukkelijk op de centimeter de ruimere terrasregels wilden gaan handhaven. Ze heeft bij het instellen van de lockdown al aangegeven moeite te hebben met het inperken van bepaalde grondrechten. Dat menigeen dat in de provincie niet meekrijgt snap ik maar dan zou iets meer bescheidenheid in de rants wel mogen zou ik zo zeggen.
Dat mens heeft bij een pandemie simpelweg de regels van de landelijke overheid te steunen en te handhaven, of ze dat nou bij haar gedachtegoed past of niet. Want wat ze flikt heeft niet alleen invloed op de burgers van Amsterdam maar op heel Nederland. Met deze stunt kan ze in haar eentje een tweede golf veroorzaken.

En dat omdat volgens haar demonstraties belangrijker zijn dan de volks gezondheid. Wel selectieve demonstraties natuurlijk. Als het in haar straatje past.

Fijn zo'n burgemeester in het land d:)b

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:16:
[...]

[...]

Inhoudelijk: ja, de anderhalve meter had strenger gehandhaafd kunnen en moeten worden. Maar het rechts tegen links sausje wat er nu van gemaakt wordt is nu precies een voorbeeld van iets waardoor de wereld zo verrot is als die is.
Maurice van den Bosch, voorzitter van de raad van bestuur van het Amsterdamse ziekenhuis OLVG vreest een verspreiding van het coronavirus doordat er geen afstand wordt gehouden. Deze longarts noemt het goedkeuren van het protest een "grote fout"

bron: NOS live feed.

Niks Links of Rechts sausje zoals jij suggereert, maar: puur medisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie steeds meer horeca zaken waarbij je een qr code moet scannen. Je moet dan een hoop vragen en je adresgegevens achterlaten. Ik heb zo maar het idee dat deze gegevens misbruikt gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
mystic schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:23:
[...]

Dat mens heeft bij een pandemie simpelweg de regels van de landelijke overheid te steunen en te handhaven, of ze dat nou bij haar gedachtegoed past of niet. Want wat ze flikt heeft niet alleen invloed op de burgers van Amsterdam maar op heel Nederland. Met deze stunt kan ze in haar eentje een tweede golf veroorzaken.

En dat omdat volgens haar demonstraties belangrijker zijn dan de volks gezondheid. Wel selectieve demonstraties natuurlijk. Als het in haar straatje past.

Fijn zo'n burgemeester in het land d:)b
Je kan heel goed vinden dat ze strenger moet zijn. Maar waar trekt Halsema een demonstratie voor? Heeft ze wat verboden dan?

Ik zie hier toch een hele hoop reacties in de categorie "zoals de waard is.....". Niet iedereen is zo geobsedeerd door links versus rechts. Wie een beetje de Amsterdamse politiek volgt of überhaupt Halsema heeft gevolgd weet dat zij dat in elk geval niet is.
Geert1976 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:25:
[...]

De meeste reacties hier gooien dat sausje er anders wel overheen. Voor velen is dit toch gewoon weer een dagje "Halsema pesten".

[ Voor 13% gewijzigd door D-e-n op 01-06-2020 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:28
Wat heeft anti racisme met 'links' te maken?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Geert1976 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:25:
[...]

Maurice van den Bosch, voorzitter van de raad van bestuur van het Amsterdamse ziekenhuis OLVG vreest een verspreiding van het coronavirus doordat er geen afstand wordt gehouden. Deze longarts noemt het goedkeuren van het protest een "grote fout"

bron: NOS live feed.

Tsja het is gewoon een voorbeeld waarbij diverse rechten en belangen botsen. Ik neig ook naar de specialist, maar wat is nou de waarheid? Wie bepaalt dat? Eigenlijk gek dat 1 persoon daarover gaat....

Het ironische is dat als je nadenkt over BLM, je zou kunnen stellen dat zo’n demonstratie levens (dus ook van blacks) in gevaar brengt. #jekunthetgewoonnietgoeddoen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:28:
[...]

Je kan heel goed vinden dat ze strenger moet zijn. Maar waar trekt Halsema een demonstratie voor? Heeft ze wat verboden dan?

Ik zie hier toch een hele hoop reacties in de categorie "zoals de waard is.....". Niet iedereen is zo geobsedeerd door links versus rechts. Wie een beetje de Amsterdamse politiek volgt of überhaupt Halsema heeft gevolgd weet dat zij dat in elk geval niet is.

[...]

De meeste reacties hier gooien dat sausje er anders wel overheen. Voor velen is dit toch gewoon weer een dagje "Halsema pesten".
Je weet dat je nu zelf stuurt naar Halsema hè? i.p.v. de demonstratie of het COVID19 onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
Naast dat het al belachelijk is dat Halsema dit toestaat, heeft ze zelf ook schijt aan de 1.5 regels..

Belangrijke dag vandaag met hoe het in de horeca gaat, daar lijkt alles goed zijn gegaan, krijg je dit...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BWj3IOuF7JXJ-b25gwQlOZTV4f0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wtsJHOhJjdkdlrtrIyufwhYu.jpg?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door Gynnad op 01-06-2020 20:36 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:52

Osxy

Holy crap on a cracker

Gynnad schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:34:
Naast dat het al belachelijk is dat Halsema dit toestaat, heeft ze zelf ook schijt aan de 1.5 regels..

Belangrijke dag vandaag met hoe het in de horeca gaat, daar lijkt alles goed zijn gegaan, krijg je dit...

[Afbeelding]
Ik hoop zo sterk dat het photoshop is maar ik vrees met grote vrezen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Halsema morgen exit. Kan niet anders, dit is onvoorstelbaar en niet uit te leggen aan die mensen die zich afgelopen de vinketering hebben gewerkt.

Verderop moeten mensen zich aan regels houden, en hier is het vrijheid van meningsuiting? Flikker een end op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Vorkie schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:33:
[...]

Je weet dat je nu zelf stuurt naar Halsema hè? i.p.v. de demonstratie of het COVID19 onderwerp.
Niet zo flauw. De reactie van @Geert1976 was geloof ik één van de weinige met inhoud. Voor de rest zie ik alleen maar rants over Halsema.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:41:
[...]

Niet zo flauw. De reactie van @Geert1976 was geloof ik één van de weinige met inhoud. Voor de rest zie ik alleen maar rants over Halsema.
jij noemt het rants...prima.

Ik zie wel aardig wat tweets voorbij komen van medici werkzaam te Amsterdam voorbij komen. De algemene strekking is; ''ik heb me de afgelopen weken helemaal suf gewerkt in strijd tegen Corona en dan dit vandaag''.

Nee, dit is écht een klap van Halsema in de gezichten van medici.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Geert1976
Maar ook dit is een inhoudelijke reactie. Maar zodra iemand het woordje "links" in de mond neemt is het al een rant wat mij betreft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Kan niemand Femke eens aanpakken? Dit is namelijk niet de eerste keer dat ze de wet doelbewust naast zich neerlegt. Dit gebeurde al door aan te geven het burkaverboed niet te handhaven. En nu weer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:27:
Ik zie steeds meer horeca zaken waarbij je een qr code moet scannen. Je moet dan een hoop vragen en je adresgegevens achterlaten. Ik heb zo maar het idee dat deze gegevens misbruikt gaan worden.
Ja de meeste horeca gelegenheden staan erom bekend dat ze met kwade bijbedoelingen de gegevens van hun klanten willen verzamelen 8)7

Ik denk dat ze gewoon lekker bezig zijn om hun hoofd boven water te houden.

Ik dacht nog even 'het zal wel een beetje drukker dan normaal zijn op de dam'. Maar is wel een stuk drukker dan ik had verwacht zeg :X

Heb trouwens ook moeite met het 'black' deel van 'black lives matter'. Nodigt m.i. evengoed uit tot discriminatie. Had er dan 'all lives matter' van gemaakt ofzo.

[ Voor 22% gewijzigd door MikeyMan op 01-06-2020 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:52:
[...]

Ja de meeste horeca gelegenheden staan erom bekend dat ze met kwade bijbedoelingen de gegevens van hun klanten willen verzamelen 8)7

Ik denk dat ze gewoon lekker bezig zijn om hun hoofd boven water te houden.

Ik dacht nog even 'het zal wel een beetje drukker dan normaal zijn op de dam'. Maar is wel een stuk drukker dan ik had verwacht zeg :X

Heb trouwens ook moeite met het 'black' deel van 'black lives matter'. Nodigt m.i. evengoed uit tot discriminatie. Had er dan 'all lives matter' van gemaakt ofzo.
De overheid stelt alleen de eis dat de medewerker een controlgesprek afhandeld. Ze zijn op geen enkele wijze verplicht of bevoegd om dit soort data te verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:58:
[...]

De overheid stelt alleen de eis dat de medewerker een controlgesprek afhandeld. Ze zijn op geen enkele wijze verplicht of bevoegd om dit soort data te verzamelen.
En jij bent niet verplicht om bij een restaurant te gaan zitten. Zal wel een standaard form zijn wat gebruikt wordt. Lekker boeiend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

MikeyMan schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:52:
[...]

All lives matter (hoe goedbedoeld ook) is in de VS juist een symbool van kritiek op de BLM beweging: Wikipedia: All Lives Matter

[ Voor 4% gewijzigd door Migrator op 01-06-2020 20:59 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:59:
[...]

En jij bent niet verplicht om bij een restaurant te gaan zitten. Zal wel een standaard form zijn wat gebruikt wordt. Lekker boeiend.
Dus jij vindt het boeiend dat bedrijven ongecontroleerd adres en telefoon gegevens verzamelen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
.

[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 17:05 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michael3 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:01:
[...]

Ik vind het anders wel een kwalijke zaak dat ze zoveel gegevens willen verzamelen terwijl dat nergens voor nodig is.
wat willen ze met die gegevens doen en waarom moeten ze überhaupt weten waar ik woon dat gaat ze toch geen reet aan.
Ik heb het serieuze vermoeden dat ze het willen gebruiken voor reclamedoeleinde. De privacy autoriteit heeft toch geen capaciteit om achter dit soort kleine bedrijfjes aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:53
Ehm ja... Nee, liever geef je je echte gegevens. Dat maakt contactonderzoek door de GGD een stuk eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michael3 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:04:
[...]

Dat denk ik dus ook.

Als ik weer is een keertje naar de Horeca toe ga en ze vragen alle NAW gegevens, ik ga alles Fake opgeven.
is gewoon echt bespottelijk dan een Horeca bedrijfje alles wilt weten.
Ben wel is benieuwd of zich ook aan de AVG houden.
Lijkt me niet, ik zie geen verwerkingsgrond aangezien de overheid er niet naar vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchCommando schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:06:
Ehm ja... Nee, liever geef je je echte gegevens. Dat maakt contactonderzoek door de GGD een stuk eenvoudiger.
Ik heb daar nooit toestemming voor gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
DutchCommando schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:06:
Aan je telefoonnummer (om te reserveren) hebben ze dan toch ook al genoeg?
Daar kan de GGD vast wel wat mee, die hebben je woonadres pas in een later stadium nodig wanneer dat noodzakelijk blijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCommando
Oké. Even terug naar de oorsprong van dit verhaal.
Verwijderd schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:27:
Wat is de relatie met het coronavirus? Ben je vandaag vele horecazaken afgelopen? <knip>

Laat dit soort ‘op de man’-reacties achterwege.
PalingDrone schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:08:
[...]

Aan je telefoonnummer (om te reserveren) hebben ze dan toch ook al genoeg?
Daar kan de GGD vast wel wat mee, die hebben je woonadres pas in een later stadium nodig wanneer dat noodzakelijk blijkt.
Goed punt. Daarom heb ik ook even teruggekeken naar de eerste reactie van @Verwijderd. Waarschijnlijk hebben deze zaken niks met elkaar te maken.

[ Voor 37% gewijzigd door Ramzzz op 02-06-2020 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchCommando schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:10:
Oké. Even terug naar de oorsprong van dit verhaal.

[...]

Wat is de relatie met het coronavirus? Ben je vandaag vele horecazaken afgelopen? Of ben je het topic aan het kapen?
Die relatie is dat deze restaurants de qr code hebben ingevoerd als corona maatregel. Zogenaamd om aan het vragengesprek te voldoen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2020 21:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Geert1976 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:45:
[...]

Nee, dit is écht een klap van Halsema in de gezichten van medici.
Ook een klap in de gezichten van ondernemers die al lange tijd zonder inkomen zitten. Of wat dacht je van:

[Twitter: https://twitter.com/Paulslettenhaar/status/1267493796100689921]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XWB schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:14:
[...]

Ook een klap in de gezichten van ondernemers die al lange tijd zonder inkomen zitten. Of wat dacht je van:

[Twitter]
Halsema zal wel zeggen dat de grondwet boven de coronamaatregelen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:52

Osxy

Holy crap on a cracker

Verwijderd schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:16:
[...]

Halsema zal wel zeggen dat de grondwet boven de coronamaatregelen gaan.
Dan heb je helemaal de poppen aan het dansen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Verwijderd schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:11:
[...]

Die relatie is dat deze restaurants de qr code hebben ingevoerd als corona maatregel. Zogenaamd om aan het vragengesprek te voldoen.
Ik heb even wat lopen zoeken. Het is waarschijnlijk dat deze restaurants gebruik maken van de dienst van checkgesprek.nl. Misschien heb je de QR code poster zoals die op hun website staat gezien? Je zou hun aan de tand kunnen voelen over je privacyzorgen en ons kunnen vertellen wat dit heeft opgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
krijg net een pushmelding van de NOS app;

''Grapperhaus: Drukte op Dam gingen alle perken te buiten''.

einde Halsema?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

Geert1976 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:50:
krijg net een pushmelding van de NOS app;

''Grapperhaus: Drukte op Dam gingen alle perken te buiten''.
Als het aan Grapperhaus lag had ie de Dam leeg geveegd met een dozijn AT-teams?

Dat Halsema er niks aan gedaan heeft valt haar te verwijten, maar de demonstratie verbieden of op één of andere manier inperken, zou alleen maar een 'zie je wel' reactie uitlokken waardoor het nog veel erger kan escaleren.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-08 07:38
Stoney3K schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:52:
[...]

Dat Halsema er niks aan gedaan heeft valt haar te verwijten, maar de demonstratie verbieden of op één of andere manier inperken, zou alleen maar een 'zie je wel' reactie uitlokken waardoor het nog veel erger kan escaleren.
Die reactie heeft ze niet zo gegeven. Had dat prima op die manier kunnen uitleggen, begrijp ik ook heel goed. Aanmelding was voor paar honderd man, is geëscaleerd. Maar haar reactie was eerder gebaseerd op grondrechten dan de situatie niet kunnen beheersen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:01:
[...]

Dus jij vindt het boeiend dat bedrijven ongecontroleerd adres en telefoon gegevens verzamelen???
Nee ik vind het totaal niet boeiend dat een horeca ondernemer die een poging doet om z'n zaak aan de gang te krijgen wat info vraagt. Als ik het te ver vind gaan ga ik er niet eten. Simpel zat.

Het is een restauranthouder, geen Russische spion.

@michael3 ik heb inderdaad niets te verbergen. En bovendien geen 'recht' om anoniem ergens iets te eten. Ik maak me liever druk om andere zaken dan uit de lucht gegrepen complottheorieën.

[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 01-06-2020 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 11:48

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op maandag 1 juni 2020 @ 22:02:
[...]

Nee ik vind het totaal niet boeiend dat een horeca ondernemer die een poging doet om z'n zaak aan de gang te krijgen wat info vraagt. Als ik het te ver vind gaan ga ik er niet eten. Simpel zat.

Het is een restauranthouder, geen Russische spion.
Ik maak me ook niet eens zo veel zorgen over de restauranthouder, wel over de provider van dit soort diensten die dan de beschikking heeft over de data van alle deelnemende cafés en restaurants.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MoshiMoshi84
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18-09-2022
D-e-n schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:28:
[...]

Ze zegt letterlijk dat deze demonstratie te belangrijk is om in te grijpen. Daarmee geeft ze duidelijk aan dat haar handelen met haar inhoudelijke oordeel over de demonstratie samenhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Ze is nu bij Op1

Ze had 300 demonstranten verwacht.

Ze ziet er minder hautain uit dan normaal gesproken

DUGG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Mach schreef op maandag 1 juni 2020 @ 22:21:
Ze is nu bij Op1

Ze ziet er minder hautain uit dan normaal gesproken
Dan had ze moeten schakelen ipv op lachend op foto's te verschijnen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Man man man

"we hadden alleen geweld kunnen gebruiken, als we zouden moeten ingrijpen " aldus Halsema bij Op1.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MoshiMoshi84
Stoney3K schreef op maandag 1 juni 2020 @ 21:52:
[...]

Door zelf aanwezig te zijn geeft ze het tegenovergestelde signaal af als dat ze de demonstratie door heeft laten gaan omdat het alternatief erger was geweest.

Die ‘zie je wel’ reactie lokt ze nu net zo goed uit door een linksige demonstratie ongehinderd door te laten gaan terwijl alle Coronavoorschriften worden overtreden terwijl de veel kleinere demonstratie van 5G-wappies onlangs hardhandig is onderbroken. Het is niet alsof ze er nooit eerder van verdacht is partijpolitiek van invloed te laten zijn op de bevoegdheden die zij als burgemeester heeft. GroenLinks heeft nota bene opgeroepen deel te nemen aan de demonstratie toen het al te verwachten was dat het veel te druk zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Bullet NL schreef op maandag 1 juni 2020 @ 22:24:
[...]

Dan had ze moeten schakelen ipv op lachend op foto's te verschijnen....
Ben ik met je eens.

Ze krijgt het vuur aardig aan de schenen. En ze heeft het moeilijk. Denk dat ze goed begrijpt nu dat ze een fout heeft gemaakt. En probeert haar lijf te redden

DUGG

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MoshiMoshi84
Mach schreef op maandag 1 juni 2020 @ 22:21:
Ze is nu bij Op1

Dan is ze (of zijn haar ambtenaren) ongeschikt. Op Facebook had het evenement rond 12 uur de middags 6000 aanmeldingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Oei Oey, ze kuchte ;)
Dat is snel...

[ Voor 13% gewijzigd door PalingDrone op 01-06-2020 22:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Oprecht denk ik dat Femke de beste bedoelingen heeft en het hart op de goede plek heeft zitten. Dat ze zelf aanwezig was toont dat ook aan.
Maar ik zie Femke een beetje als de leraar die dolenthousiast over zijn vak is en dit heel graag wilt overbrengen op zijn leerlingen, maar geen orde kan houden.
Niet iedereen is voor ieder vak geschikt.
Pagina: 1 ... 66 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?