Je ziet dat ze haar hele verdediging laat draaien om jouw laatste zin, ze kon niets doen omdat met geweld ingrijpen het erger zou maken, geen optie was, etc.
Dat is een mooie manier om de aandacht af te wentelen van het feit dat ze helemaal niets gedaan heeft en dat is nu juist waar ze keihard faalt.
Dat het aantal demonstranten groter was dan verwacht, wil ik ze nog geven. Wel extreem naïef, gezien het feit dat het een demonstratie was in de hoofdstad, op een vrije dag, met mooi weer en GroenLinks heeft er actief reclame voor gemaakt, maar goed, het kan.
Maar wat gebeurt er als een strand te druk wordt, dan gaan de toegangswegen dicht, roept de gemeente op niet meer te komen, wordt er actief ingegrepen om mensen afstand te laten behouden of worden mensen weggestuurd. (Ik heb nog geen ME gezien bij Zandvoort)
Dit is allemaal niet gebeurd, terwijl ze, als burgemeester, absoluut de kans had om in te grijpen. Ze was zelf aanwezig, ze zag hoe fout het was. Mogelijk had op deze manier ingrijpen geen nut gehad, maar dat weet je pas als je het doet een kun je tenminste zeggen dat je je verantwoordelijkheid genomen hebt als burgemeester.
En al deze maatregelen, en meer, staan tussen haar inactiviteit en de ME. Echter door steeds maar weer de aandacht op de ME te vestigen, hoopt ze dat niemand ziet dat ze helemaal niets gedaan heeft.
Uiteraard komt nu in het nieuws dat een viroloog denkt dat het wel mee gaat vallen met besmettingen door deze farce, maar dat is niet eens de hoofdreden dat ze fout (niet) gehandeld heeft.
Het feit dat ze het verkeerd zag gaan, maar niets gedaan heeft, zelfs geen poging, laat zien dat ze de verantwoordelijkheid niet kan en mag dragen.