Goed, laten we het eens over het percentage allochtonen dat staat te trappelen als hun dochter met een autochtoon zou trouwen. of het percentage hollandse omaatjes dat door allochtone straatschoffies beroofd wordt afgezet tegen het percentage allochtone omaatjes. Oja, en wat bedoelt men eigenlijk met "once you go black.. "eamelink schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:40:
Mooi protest, goed verlopen. Ook hard nodig in Nederland, zoals dit topic maar weer bewijst. Ongelooflijk de hoeveelheid mensen hier die glashard ontkent dat er een racismeprobleem is in Nederland.
Als je de afgelopen jaren de onderzoeken hebt gemist over minder kansen op de arbeidsmarkt, veel lagere respons op sollicitatiebrieven bij een niet-Nederlandse naam, huurhuizen die ‘helaas net weg’ zijn, uitzendbureaus die maar al te graag meedoen met alleen autochtone Nederlanders ergens heensturen, dan ligt het echt aan jou.
Als je denkt dat het hier over Amerikaanse doorgeslagen SJW-toestanden gaat en niet over een werkelijk probleem, dan ligt dat aan jou en de (waarschijnlijk) rechtse bubbel waar je in zit.
Is het hier zo openlijk als de politie in de VS demonstreert? Nee. Heb je hier als zwarte lijfelijk net zoveel te vrezen als in de VS van de politie? Nee, dat heb je niet.
Maar hier doen alsof racisme hier een non-issue is, met de overtuiging die sommigen hier hebben, zonder ook maar blijk te geven van de meest simpele onderzoekjes die uitwijzen dat het wel degelijk een wijdverspreid fenomeen is in Nederland is schandalig.
En de ‘ik zie geen kleur’-verdediging is ook echt een zwaktebod. Als je geen kleur ziet, dan zie je inderdaad racisme niet.
En ondanks dat ben ik het toch voor een groot deel met je eens. Ik heb ook besloten me eroverheen te zetten dat ik KOZP overwegend eikels vind. Het feit dat ze zich als horken opstellen maakt namelijk nog niet automatisch dat ze ook geen gelijk kunnen hebben. Wat de discussie echter nogal doodslaat is dat elk snippertje gedrag dat erop wijst dat iemand een voorkeur voor z'n eigen groep heeft bij blanken direct als bewijs voor een foute mentaliteit aangegrepen wordt. Terwijl dit universeel gedrag is. Het is niet redelijk 1 groep in deze discussie eruit te pikken en tegen de meetlat der perfectie aan te houden. Het is eerder juist vrij apart dat het hier not done is om expliciet dit gedrag te vertonen want wereldwijd is dat niet de norm.
Als we daar nu eens met z'n allen overheen komen stappen gaan we er nog eens samen op een voor iedereen goede manier uit kunnen komen. En ergens begin ik daar een heel klein beetje hoop voor te krijgen; waar bij zwarte piet discussies de afgelopen jaren een compleet ongenuanceerde harde kern overheersend aanwezig was hoor ik donkere mensen de afgelopen dagen voor het eerst enige credits geven voor het feit dat het hier net een slag minder erg is dan in Amerika. En ook dat blanken het hier op zich best van goede wil zijn maar dat het onbewust misschien niet altijd goed uitpakt. Dat stukje ontbrak tot nu toe compleet in deze discussie.
Ik hoef geen veer in m'n reet, maar ook geen dolk. Volgens mij ligt in dit wederzijds begrip de sleutel voor een mooier Nederland. Dus laten we dat nu alsjeblieft niet verpesten door te achter extremisten op beide uiteinden aan te rennen.