[ZT] Racismeprotesten in Nederland ondanks coronamaatregelen

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 30.222 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:02

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geert1976 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:32:
[...]

keurig hoe de Politie in Rotterdam heeft opgetreden.

Vanuit Politie auto's omgeroepen afstand te bewaren. Dit bleek door het toenemende aantal deelnemers niet meer te lukken.
Daarna trok de Politie de stekker eruit.

Keurig.
Keurig, maar niet effectief dus.

Hoop overigens uiteraard dat het nu gewoon netjes uit elkaar gaat zonder gezeur.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 03-06-2020 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoshiMoshi84
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 18-09-2022
Basekid schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:29:
Mwah NOS melt dat de betogers rustig aan het vertrekken zijn, zal wel goed komen.

En er zullen altijd een paar professionele relschoppers tussen zitten die moeilijk gaan doen.
Die waren er in Amsterdam ook wel, maar je moet als relschopper stoch een soort kritische massa hebben om echt rellen te krijgen, en die was er gelukkig niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
MikeyMan schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:32:
toegangswegen afsluiten? Mensenmassa naar andere locatie geleiden?
Je kunt lastig heel de binnenstad van Rotterdam afgrendelen, er is daar niet een duidelijke toegangsweg.
Er was al voor een andere locatie gekozen juist omdat de oorspronkelijke locatie veel te krap was, de groepen zijn gewoon veel te groot in deze corona-tijden maar om dan maar het demonstratierecht af te schaffen gaat ook heel ver.

Benieuwd hoe dit afloopt, als het doel meer draagvlak tegen racisme krijgen was dan bereiken ze zo eerder het tegenovergestelde...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:34:
[...]

Keurig, maar niet effectief dus.
tsja, zeer benieuwd of er op een eerder tijdstip vanaf bijv Rotterdam Centraal Station niet al gezien kon worden dat de toeloop te groot werd.....wie zal 't zeggen.

Maar ik denk dat Rotterdam C.S. wel een graadmeter was om het 1 en ander te kunnen toetsen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:31:
[...]

Toch vraag ik me af wat Aboutaleb hier anders had kunnen doen, demonstreren is een grondrecht.
De locatie was beter gekozen dan in Amsterdam, er waren vooraf goede afspraken gemaakt en de organisatie lijkt oprecht haar best te doen om het in goede banen te leiden.

Als zo'n grote groep zich collectief niet aan de regels wenst te houden dan sta je als overheid machteloos. Dit zegt meer over BLM dan over de driehoek.
Je zegt het al zelf: een grote groep die zich collectief niet aan de regels heeft gehouden. En exact diezelfde groep, en diezelfde organisatie, krijgt gewoon weer doodleuk een vergunning om in tijden waarbij het wel mág, maar niet verstándig is, weer te gaan demonstreren. En voila, wie had dat gedacht, wéér massaal de regels overtreden.

Áls die 1,5 meter samenleving zo verschrikkelijk cruciaal is voor de volksgezondheid, zoals ons al maanden wordt ingeprent, dan kan je dit gewoon niet maken.

De rechten van iedereen worden momenteel ingeperkt, waaronder ook grondrechten. Allemaal onder het mom van “samen verslaan we Corona”. Wellicht dat we die slogan moeten veranderen naar: “Samen verslaan we Corona, tenzij er echt hele belangrijke demonstraties zijn.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:40

MazeWing

The plot thickens...

Napo schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:33:
[...]

Er is altijd wel een manier om bepaalde zaken te legitimeren, dit is voor mij in ieder geval niet afdoende om ook ons recht tot demonstratie te beëindigen. Niet proportioneel.
Hoe zou jij dan omgaan met de deelnemers die weigeren zich te houden aan de regels en deze doelbewust aanbouw laars lappen voor “the greater good” en indirect dus ook hun middelvinger opsteken naar iedereen die de afgelopen maanden heeft afgezien, in de financiële shit is gekomen (of gaat komen) en alle ouderen die wegkwijnden in zorghuizen.

Maarja, dat is schijnbaar ondergeschikt want “black lives matter” en dat gaat schijnbaar boven alles (en dus doen ze actief aan “positieve”-discriminatie, echter heeft het woord hypocrisie aan de ene hand het woord racisme vast en aan de andere hand het woord demonstratie)...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Als in Rotterdam nu iedereeen rustig vertrekt zonder veel gezeur staat Halsema nog meer in haar hemd.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

TIGER1125 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:28:
[...]

Ik zit live mee te kijken, maar ik kan de inschatting aantallen niet maken of er tijdens de demonstratie sprake was van mensen die minder dan 1,5 m afstand hielden. Dat het druk was staat buiten kijf, maar de locatie is minder overzichtelijk dan bijvoorbeeld het Malieveld.

Vooralsnog zie ik alleen een probleem onderaan de brug, en daar is het "altijd druk". Dat is gewoon een klote kruispunt om over te steken.

Edit: Ik zie nu beelden vanuit de flat aan de overkant, daar zie ik dat er vooral op het voetpad/fietspad bergen mensen bij elkaar staan.

Aanvulling Ik hoor de organisatie nu live het e.e.a. verkondigen waarin ze ook nu weer zichzelf belangrijker vinden dan de rest van Nederland. Ook direct even je straatje schoonvegen dat het vooral de Burgemeester was die het gestaakt heeft en niet zij zelf.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i556zMBl.jpg

Dat is geen 1,5m

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:42
Mijns inziens is het enige dat hier gebeurt is dat mensen tegen elkaar worden opgezet en de samenleving alleen maar verder splijt.
Je bent goed of slecht in de ogen van iemand anders. En een tussenweg is er blijkbaar niet meer.

Iedereen hitst elkaar op aan beide kanten.

Ik snap gewoon niet waarom juist datgene moet worden geïmporteerd uit de VS.

Kom op, we moeten samenleven. Mensen tegen elkaar opzetten heeft geen enkele zin. We moeten samen zorgen voor het succes van Nederland, Europa en de wereld.

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 03-06-2020 18:45 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
wekelijk onbegrijpelijk van de mensen die daar lopen.

Nederland heeft t al ruim 2 dagen over wat er op de Dam gebeurd is en het handelen van mevrouw Halsema.

En (gros van) deze mensen in Rotterdam dachten blijkbaar: lekker boeien, demonstreren zal ik. Niets, maar dan ook niets dat mij tegen zal houden

Echt... :X :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
MazeWing schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:38:
Maarja, dat is schijnbaar ondergeschikt want “black lives matter” en dat gaat schijnbaar boven alles (en dus doen ze actief aan “positieve”-discriminatie, echter heeft het woord hypocrisie aan de ene hand het woord racisme vast en aan de andere hand het woord demonstratie)...
Het punt is dat demonstreren een ontzettend belangrijk component is van een goed functionerende democratie. Het beperken door het niet te willen faciliteren is gewoonweg niet passend, je mag de organisatie wel beperkingen opleggen waardoor je dus wellicht een andere locatie voor zoekt. Compleet verbieden moet je niet willen, eenieder in onze samenleving heeft een stem en moet deze kunnen laten horen.

Dat het nu fout loopt in Amsterdam en Rotterdam is zeer te betreuren, tegenover deze twee demonstraties staan dan ook weer Groningen en Den Haag en waarschijnlijk andere. De locatie is van belang en Amsterdam heeft met de Dam en Rotterdam de Erasmusbrug een verkeerde beslissing genomen. Amsterdam heeft natuurlijk een redelijk alternatief met het Museumplein, Rotterdam ben ik niet bekend genoeg mee.

Waarom je hier dan positieve discriminatie bij haalt mis ik even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
SnowDude schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:39:
Als in Rotterdam nu iedereeen rustig vertrekt zonder veel gezeur staat Halsema nog meer in haar hemd.
Dat is precies wat ik ook dacht. Hier proberen ze het tenminste.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Geert1976 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:44:
Nederland heeft t al ruim 2 dagen over wat er op de Dam gebeurd is en het handelen van mevrouw Halsema.

En (gros van) deze mensen in Rotterdam dachten blijkbaar: lekker boeien, demonstreren zal ik. Niets, maar dan ook niets dat mij tegen zal houden
We hebben in dit draadje toch kunnen zien hoe er gedacht wordt, identiteitspolitiek is belangrijker dan het gezamenlijk bestrijden van een dodelijk virus... :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Gunner schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:34:
[...]

Mee eens. Gaan ze maar lekker via Zoom, Teams of Twitch of welk videoconferenceprogramma maar demonstreren. De manier waarop een groot deel van Nederland heeft moeten werken de laatste maanden. Zet je FB of instafoto op zwart. Doe iets maar het is overduidelijk dat dit dus niet meer kan.

Leuk verhaal over recht op demonstratie maar op dit moment prevaleert even iets anders.

Dit is gewoon keiharde schijt (en een dikke opgestoken middelvinger) hebben aan alles wat we de afgelopen maanden hebben moeten ervaren. Andere woorden heb ik er gewoon niet voor.
En het maakt groepen die boetes hebben opgelegd gekregen niet bepaald blij zoals de horeca:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hVTSWf7l.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16:22
Ik voorspel een tweede lockdown voor het einde van het jaar.

Top actie dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is al eerder gepost maar dit is 1,5mtr,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/17ce0574b171d5b22364675329fa653818f525a0/?url=https%3A%2F%2Fimages0.persgroep.net%2Frcs%2FMaReNe-3S-x2UzEh7G3DG2R-tIQ%2Fdiocontent%2F171354375%2F_fitwidth%2F694%2F%3FappId%3D21791a8992982cd8da851550a453bd7f%26quality%3D0.8%26desiredformat%3Dwebp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Hoe zijn al die duizenden mensen naar Rotterdam gekomen? Lijkt me sterk dat de Nederlandse Spoorwegen niet merkt en doorgeeft dat hun trein overvol zitten richting Rotterdam.

En dus melding hiervan maken bij de Gemeente Rotterdam / Politie.

Die duizenden mensen komen toch niet ineens in 5 minuten uit de lucht vallen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:33
Nog 1 van twitter Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EZmaB-0XQAAWcZ5?format=jpg&name=medium

Kan hier behoorlijk boos om worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Geert1976 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:47:
Hoe zijn al die duizenden mensen naar Rotterdam gekomen?
Ze waren er al?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cFXhfpy.png

[ Voor 36% gewijzigd door Napo op 03-06-2020 18:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Geert1976 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:47:
Hoe zijn al die duizenden mensen naar Rotterdam gekomen? Lijkt me sterk dat de Nederlandse Spoorwegen niet merkt en doorgeeft dat hun trein overvol zitten richting Rotterdam.

En dus melding hiervan maken bij de Gemeente Rotterdam / Politie.

Die duizenden mensen komen toch niet ineens in 5 minuten uit de lucht vallen?
Er wonen 600.000 mensen in Rotterdam ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
haha..oke oke...maar zijn al die ''demonstranten'' dan Rotterdammers? die waren allemaal toevallig net vandaag vrij van werk/school dan. ok

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Metro2002 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:46:
[...]

En het maakt groepen die boetes hebben opgelegd gekregen niet bepaald blij zoals de horeca:

[Afbeelding]
Deze mensen geef ik ook een goede kans;

Lou en Taco hebben strafblad na het eten van een gebakje

1600 boete door een overijverige BOA. Een 'samenscholing' ;(

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Lensent schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:46:
Ik voorspel een tweede lockdown voor het einde van het jaar.

Top actie dit.
Ik zal niet aan naming/shaming doen, maar zag op Twitter een vrouw die trots melde op de Dam en in Groningen te zijn geweest. En nu in Rotterdam loopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:49:
[...]

Ik zal niet aan naming/shaming doen, maar zag op Twitter een vrouw die trots melde op de Dam en in Groningen te zijn geweest. En nu in Rotterdam loopt.
de alom bekende beroeps-demonstrant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Maargoed, Aboutaleb durft het tenminste nog af te blazen, iets aan crowd control te doen, terwijl Femke er blij tussen gaat staan.

Maar blijkbaar lukt het veilig demonstreren gewoon niet meer. Misschien maar beter om dit gewoon op het mali veld te doen met toezicht. Strenge head count doen. Teveel mensen? Niet meer toe laten. Lijkt de enige manier.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat heeft eigenlijk feitelijk het demonstratierecht te maken met het in groepen op een beperkte ruimte mogen demonstreren?

Van mij hoeft het demonstratierecht niet gestopt te worden, alleen ieder voor zich mag dat even doen vanuit zijn woonkamer. En niet meer in massale groepen.

Sowieso zie ik niet in waarom een demonstratie een massa zou zijn, ik vind dat eigenlijk helemaal niet indrukwekkend, het is dan gewoon een mensenmassa. Die zie je zo vaak.

Wat mij veel effectiever lijkt als demonstratiemiddel is bijv een lint vormen met 1,5 meter afstand. Dan heb je met 5000 man gewoon een lint van 7,5 km waar vanuit een drone gezien simpelweg geen eind aan lijkt te komen. Of waar een bewoner waar het lint langsloopt gewoon een uur lang alleen maar mensen respectvol ziet demonstreren, dat dwing in mijn ogen pas respect af.

Maar het met zijn allen op een plein staan, tja dat gebeurt ook als NL het goeddoet op het EK of WK of als in de nationale competitie voetbal er een winnaar is. Nee, dat vind ik niet zo bijzonder.

Alleen dat soort alternatieven dat vraagt ietwat meer planning en denkwerk dan enkel maar te tweeten :"Kom morgen naar stad x/y/z" maar het effect zou er wmb wel naar zijn.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Abouteleb is ook een burgemeester van de buitencategorie. Een verbinder en autoriteit. Geliefd aan beide kanten van het spectrum. Vooral ook iemand die partijpolitiek aan de kant heeft gezet toen hij beëdigd werd.

Beetje de donkere van der Laan :p Maar Abouteleb is wel harder dan Eberhart was.

[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 03-06-2020 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Verwijderd schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:36:
[...]

De rechten van iedereen worden momenteel ingeperkt, waaronder ook grondrechten. Allemaal onder het mom van “samen verslaan we Corona”. Wellicht dat we die slogan moeten veranderen naar: “Samen verslaan we Corona, tenzij er echt hele belangrijke demonstraties zijn.”
Dit is voor heel veel mensen denk ik het grootste punt van irritatie omtrent deze protesten. Iedereen doet al 3 maanden lang z'n uiterste best om zich aan de corona maatregelen te houden. Daar worden serieuze offers voor gebracht in de vorm van inperkingen van vrijheden en financiële aderlatingen. Dan steekt het enorm dat er nu een vrijbrief wordt gegeven (vanzelfsprekend niet officieel) aan een groep die protesteert naar aanleiding van een voorval dat niet eens in ons land heeft plaatsgevonden en dat alle regels daarbij met voeten getreden worden.
Laat ik het tot mijzelf beperken: ik vind deze situatie onacceptabel. Ik ben ook niet overtuigd van de zin om nog veel langer vast te houden aan de 1,5 meter samenleving en ik ben voorstander om beperkingen sneller terug te draaien, maar daar wordt dus ook niet over gesproken. Ofwel de maatregelen blijven gelden voor iedereen en er wordt gehandhaafd, of deze situatie heeft nu de facto tot gevolg dat de maatregelen voor iedereen van de baan zijn.
Dit alles nog los van het feit dat ik het nut en de noodzaak voor deze protesten in ons land ook zeker in twijfel trek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Verwijderd schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:47:
Hij is al eerder gepost maar dit is 1,5mtr,
Tja, ze zijn in Rotterdam dus ook gewoon begonnen met 1,5 meter :
Afbeeldingslocatie: https://media.nu.nl/m/pkhxeu5alh7i_wd640.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Gomez12 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:57:
Sowieso zie ik niet in waarom een demonstratie een massa zou zijn, ik vind dat eigenlijk helemaal niet indrukwekkend, het is dan gewoon een mensenmassa. Die zie je zo vaak.
Toch snap ik die spreekwoordelijke middelvinger naar de 'witte Nederlander' wel: als ze met 80 op anderhalve meter van elkaar gestaan dan had het protest met moeite het derde blok van het journaal bereikt, nu gaat het al dagen over niets anders.

Groepen als BLM hebben die polarisatie nodig om zelf relevant te blijven, het is niet zo heel anders dan de VVD die 'law and order' propageert maar zoals @Virtuozzo dan zegt dat nooit echt zal willen aanpakken. Het is hun 'unique selling point', er moet altijd wat te klagen overblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gomez12 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:57:
Wat heeft eigenlijk feitelijk het demonstratierecht te maken met het in groepen op een beperkte ruimte mogen demonstreren?

Van mij hoeft het demonstratierecht niet gestopt te worden, alleen ieder voor zich mag dat even doen vanuit zijn woonkamer. En niet meer in massale groepen.
Plaats en tijd van een demonstratie is een cruciaal component. Daarom zie je ook niemand een demonstratie aanvragen op een afgelegen industrieterrein maar bij de plek waar iets aan de kaak gesteld dient te worden. In de woonkamer voldoet niet en gaat ook niet voldoen.
Het is een mensenmassa met een gedeeld doel, hoe groter de opkomst hoe meer mensen de moeite hebben genomen om hun steun te geven aan het doel van de demonstratie. 3 mensen op het binnenhof is weinig stemmen dus minder aandacht dus waarschijnlijk ook geen impact. Vele duizenden mensen op het malieveld geeft wel weer het gedragen standpunt van de demonstratie.
Wat mij veel effectiever lijkt als demonstratiemiddel is bijv een lint vormen met 1,5 meter afstand. Dan heb je met 5000 man gewoon een lint van 7,5 km waar vanuit een drone gezien simpelweg geen eind aan lijkt te komen. Of waar een bewoner waar het lint langsloopt gewoon een uur lang alleen maar mensen respectvol ziet demonstreren, dat dwing in mijn ogen pas respect af.

Maar het met zijn allen op een plein staan, tja dat gebeurt ook als NL het goeddoet op het EK of WK of als in de nationale competitie voetbal er een winnaar is. Nee, dat vind ik niet zo bijzonder.

Alleen dat soort alternatieven dat vraagt ietwat meer planning en denkwerk dan enkel maar te tweeten :"Kom morgen naar stad x/y/z" maar het effect zou er wmb wel naar zijn.
Jouw mening natuurlijk, de ene mensenmassa is de andere niet. Een EK/WK wedstrijden bekijken is in overgrote delen een positieve gezellige bijeenkomst waar je gezellig samen een drankje en een hapje doet. Een demonstratie heeft een compleet ander doel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Laatst online: 19:01
Bensimpel schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:54:
Maargoed, Aboutaleb durft het tenminste nog af te blazen, iets aan crowd control te doen, terwijl Femke er blij tussen gaat staan.

Maar blijkbaar lukt het veilig demonstreren gewoon niet meer. Misschien maar beter om dit gewoon op het mali veld te doen met toezicht. Strenge head count doen. Teveel mensen? Niet meer toe laten. Lijkt de enige manier.
Nee, ook hier kan heb ik geen positief woord voor over. Hij zou bij meer dan 80 mensen het circus afblazen en nu krijgen we ineens dit. Letterlijk iedereen zag het aankomen, en ik word hier nog bozer van dan het circus op de Dam. Juist nu had Aboutaleb een mooi voorbeeld hoe het niet moet en dan gebeurt dit alsnog. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
dehardstyler schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:06:
[...]

Nee, ook hier kan heb ik geen positief woord voor over. Hij zou bij meer dan 80 mensen het circus afblazen en nu krijgen we ineens dit.
Nou, indien de NOS als betrouwbaar kan worden gezien:
Aboutaleb: 'Bij meer dan 80 mensen wordt demonstratie Rotterdam verplaatst'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Gomez12 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:14:
Grappig om te zien hoe je eerder geen coronarisico's zag aan de samenscholing, maar als het je uitkomt dan zie je toch wel weer coronarisico's. Meten met 2 maten wordt dat ook wel eens genoemd...
Hoezo? Ik zie een behoorlijk verschil tussen binnen en buiten bij coronabesmettingen, buiten waren de omstandigheden op de dam prima. Het is dus wat mij betreft interessanter waar de demonstranten vooraf en achteraf zijn dan wat ze op het protest zelf doen. En het lijkt er sterk op dat iemand van het OMT dat ook vindt. ("Waren het ov en de omliggende horeca ook vol? Dat soort zaken."). Het is dus gek om een protest abrupt af te breken 'vanwege de gezondheid' zoals dat nu in Rotterdam gebeurd, waardoor mensen waarschijnlijk minder verspreid weg gaan.

Ik heb overigens geen enkel probleem met verandering van standpunt en hoop dat we dat straks ook een gaan doen met de 1,5 meter regel buiten als blijkt dat er geen besmettingen zijn gekomen door het protest op de dam. Een "dag of zeven" volgens het artikel hierboven, dan zie je of de keizer kleren aan heeft.
Bensimpel schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:54:
offtopic:
opvallend: een achternaam en een voornaam in dezelfde zin

De ene gemeente heeft zich voor kunnen bereiden, de andere veel minder. Ik gok dat ook in dit geval de burgemeester eenvoudigweg akkoord heeft gegeven aan het advies van de politie.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Napo schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:08:
[...]

[...]
Het is toch ook niet te geloven he:
Op een demonstratie gisteren in Amsterdam kwamen enkele duizenden mensen af. Toen werden er 300 verwacht door de organisatie. "In Rotterdam verwachten ze er 150", zegt Aboutaleb tegen de regionale omroep Rijnmond. "En dat zijn er al te veel."
En dan denk je als Aboutaleb "ja dat klopt wel ongeveer, die schatting in Amsterdam was ook bijna goed."

Man man man. :X :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

dehardstyler schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:06:
[...]

Nee, ook hier kan heb ik geen positief woord voor over. Hij zou bij meer dan 80 mensen het circus afblazen en nu krijgen we ineens dit.
Nee hoor. Dat was een andere locatie.

Los daarvan, gewoon verbieden dus voortaan, mensen kunnen niet zelf nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
Napo schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:08:
[...]

[...]
@dehardstyler Want dit is het Schouwburgplein?

Demonstratie tegen racisme definitief bij Erasmusbrug

Het Demonstratie is bewust verplaatst omdat bij de 1,5 m regels er maar ongeveer 80 mensen op het Schouwburgplein passen.

Politie heeft ondertussen waarschijnlijk al 1 aanhouding verricht vanwege het blokkeren van de Tram
De sfeer op de Schiedamsedijk slaat de sfeer om op het moment dat de politie een aanhouding verricht : de demonstranten bekogelen politievoertuigen en roepen "fuck the police".
https://twitter.com/mediatvnl/status/1268225046247505921

[ Voor 25% gewijzigd door TIGER1125 op 03-06-2020 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
TIGER1125 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:11:
[...]

@dehardstyler Want dit is het Schouwburgplein?

Demonstratie tegen racisme definitief bij Erasmusbrug

Het Demonstratie is bewust verplaatst omdat bij de 1,5 m regels er maar ongeveer 80 mensen op het Schouwburgplein passen.
Nee, dit is niet het Schouwburgplein nee. Maar dit is ook geen 1,5 meter. Wat is je punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
PWM schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:11:
Los daarvan, gewoon verbieden dus voortaan, mensen kunnen niet zelf nadenken.
Verwacht dat de rechter daar een stokje voor steekt, het is een grondrecht en alleen een APV is voor zover ik begreep juridisch erg zwak om zo'n ingrijpende inbreuk daarop te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
dehardstyler schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:10:
[...]

Het is toch ook niet te geloven he:

[...]

En dan denk je als Aboutaleb "ja dat klopt wel ongeveer, die schatting in Amsterdam was ook bijna goed."

Man man man. :X :F
Je kan inderdaad blijven reageren op flarden en niet verder kijken wat er tussen uitspraak 1 en de daadwerkelijke demonstratie is gezegd.

Aboutaleb heeft gisteren nog juist om die reden de locatie aangeapst. Juist om het goed te faciliteren. Zie ook: https://www.rijnmond.nl/m...monstratie-tegen-racisme#

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
TIGER1125 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:11:
[...]

Politie heeft ondertussen waarschijnlijk al 1 aanhouding verricht vanwege het blokkeren van de Tram

[...]

https://twitter.com/mediatvnl/status/1268225046247505921
Fantastisch! We hebben de rellen ook gekregen. Wat een simpel volk zeg. Heel bijzonder. Zou dat ook weer Antifa zijn of iets dergelijks? Want ik zie dat demonstranten hun best doen om het tegen te houden.
Napo schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:14:
[...]

Je kan inderdaad blijven reageren op flarden en niet verder kijken wat er tussen uitspraak 1 en de daadwerkelijke demonstratie is gezegd.

Aboutaleb heeft gisteren nog juist om die reden de locatie aangeapst. Juist om het goed te faciliteren. Zie ook: https://www.rijnmond.nl/m...monstratie-tegen-racisme#
Dat begrijp ik wel. Maar het is WEER niet genoeg. WEER.

[ Voor 47% gewijzigd door dehardstyler op 03-06-2020 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Geert1976 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:49:
haha..oke oke...maar zijn al die ''demonstranten'' dan Rotterdammers? die waren allemaal toevallig net vandaag vrij van werk/school dan. ok
"don't they have jobs to go to" heeft ook een lange grijze baard inmiddels als drogreden. Do better.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
hoevenpe schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:04:
[...]

Toch snap ik die spreekwoordelijke middelvinger naar de 'witte Nederlander' wel: als ze met 80 op anderhalve meter van elkaar gestaan dan had het protest met moeite het derde blok van het journaal bereikt, nu gaat het al dagen over niets anders.
Ehm, ik gok zomaar dat 50%+ van die demonstranten gewoon 'witte nederlanders' zijn hoor...
Napo schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:05:
[...]
Plaats en tijd van een demonstratie is een cruciaal component. Daarom zie je ook niemand een demonstratie aanvragen op een afgelegen industrieterrein maar bij de plek waar iets aan de kaak gesteld dient te worden. In de woonkamer voldoet niet en gaat ook niet voldoen.
Cruciaal component waarvan? Van het demonstratie-recht of van de organisatoren?

Want nogmaals, wmb moet je van het recht afblijven. Alleen de mensen die meedoen ongeacht regels daar heb ik lak aan.
[...]
Jouw mening natuurlijk, de ene mensenmassa is de andere niet. Een EK/WK wedstrijden bekijken is in overgrote delen een positieve gezellige bijeenkomst waar je gezellig samen een drankje en een hapje doet. Een demonstratie heeft een compleet ander doel.
Geheimpje, waar een EK/WK wedstrijd grofweg 2 soorten publiek aantrekt :
- de kijkers
- De rotzooischoppers / hooligans etc
Daar trekt een demonstratie grofweg 3 soorten publiek aan :
- De echte mensen die achter het doel van de demonstratie staan
- De kijkers die het gewoon gezellig vinden en muziek gaan draaien etc
- De rotzooischoppers, die het niet interesseert waar de demonstratie over gaat zolang ze maar rotzooi kunnen schoppen.

Het doel van de organisatoren wordt enkel maar door de 1e groep ondersteund, de rest is leuke aanvulling en zullen ze er altijd bij betrekken maar staat er gewoon net zo bij als bij een WK/EK wedstrijd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
dehardstyler schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:14:
[...]

Dat begrijp ik wel. Maar het is WEER niet genoeg. WEER.
Een locatie waar ze 4000 tot 5000 demonstranten conform de regels kunnen faciliteren. Ik ga niet ontkennen dat dit op basis van de opkomst wellicht onderschat is maar kon dat vooraf vastgesteld worden? Het blijft altijd een gok welke ruimte je moet bieden.

Om hierom tegen de burgermeester te trappen is mij te makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
volgens de Rotterdamse Politie begint het in de binnenstad onrustig te worden.

Er wordt met hekken gegooid en ruiten sneuvelen.

bron: NOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Napo schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:21:
[...]

Dat mag, daarom zitten we op een discussieforum. :)
Maar het feit dat dit nu een tweede keer kan gebeuren na de Dam is gewoon belachelijk. Ik vind het er ook niet uitzien als een geschikte plek, maar dat vind ik alleen persoonlijk. Daar heb ik geen analyse voor gedaan. Waarom niet op een groot gras veld zoals in Den Haag?

Vind jij dit eruit zien als een geschikte plek op de foto's? Waarbij iedereen er via de weg weer uit moet, over de smalle voetpaden via de brug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gomez12 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:20:
[...]

Cruciaal component waarvan? Van het demonstratie-recht of van de organisatoren?
Mooie retorische vraag.
Want nogmaals, wmb moet je van het recht afblijven. Alleen de mensen die meedoen ongeacht regels daar heb ik lak aan.
En die mening deel ik maar je stelt dat ze het in hun woonkamer moeten doen. Dat kan niet en past ook niet bij het recht dat men heeft.
[...]

Geheimpje, waar een EK/WK wedstrijd grofweg 2 soorten publiek aantrekt :
- de kijkers
- De rotzooischoppers / hooligans etc
Daar trekt een demonstratie grofweg 3 soorten publiek aan :
- De echte mensen die achter het doel van de demonstratie staan
- De kijkers die het gewoon gezellig vinden en muziek gaan draaien etc
- De rotzooischoppers, die het niet interesseert waar de demonstratie over gaat zolang ze maar rotzooi kunnen schoppen.

Het doel van de organisatoren wordt enkel maar door de 1e groep ondersteund, de rest is leuke aanvulling en zullen ze er altijd bij betrekken maar staat er gewoon net zo bij als bij een WK/EK wedstrijd hoor.
Natuurlijk heb je een deel die voor de gezelligheid komt en een deel die rotzooi wil trappen. Onlosmakelijk verbonden met publieke bijeenkomsten. Wat de percentages zijn kan niemand beantwoorden ik niet maar ook jij niet. is de opkomst hoog of laag? Durf ik niet te stellen, dan zou je het naast andere demonstraties moeten leggen waarbij de factor "3 maanden thuis zitten" ook meegewogen dient te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:44

Moofnor

King of my castle

Geert1976 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:23:

Ik waardeer het gebaar van de demonstranten om aan te tonen dat Halsema het al die tijd bij het juiste eind had :+

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Napo schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:21:
[...]
Een locatie waar ze 4000 tot 5000 demonstranten conform de regels kunnen faciliteren. Ik ga niet ontkennen dat dit op basis van de opkomst wellicht onderschat is maar kon dat vooraf vastgesteld worden? Het blijft altijd een gok welke ruimte je moet bieden.

Hangt ervanaf, als je in 1e instantie leest dat men 80 mensen verwacht dan kan je het de burgemeester zeker aanrekenen, maar als ik simpelweg lees dat de Erasmusbrug + omgeving ruimte zou moeten bieden voor 4 a 5000 man op 1.5m afstand, tja dan valt er weinig te verwijten (als je aan de organisatoren wilt voldoen)

Maar kunnen we anders niet gewoon een paar landingsbanen op schiphol opengooien om te gaan demonstreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
dehardstyler schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:25:
[...]

Dat mag, daarom zitten we op een discussieforum. :)
Maar het feit dat dit nu een tweede keer kan gebeuren na de Dam is gewoon belachelijk. Ik vind het er ook niet uitzien als een geschikte plek, maar dat vind ik alleen persoonlijk. Daar heb ik geen analyse voor gedaan. Waarom niet op een groot gras veld zoals in Den Haag?
Zoals aangegeven ben ik niet afdoende bekend in Rotterdam. In beginsel lijkt de Erasmusbrug een prima locatie, breed en lang genoeg voor veel mensen om te komen, kades nabij om nog wat "overflow" plaats te bieden. Niet iedere stad heeft een vergelijkbaar Malieveld. Zulke plekken zijn redelijk zeldzaam in stadscentra.
Vind jij dit eruit zien als een geschikte plek op de foto's? Waarbij iedereen er via de weg weer uit moet, over de smalle voetpaden via de brug.
Smalle voetpaden is niet de realiteit, ook het wegdek was niet beschikbaar voor gemotoriseerd verkeer, geeft in ieder geval een prima ontsluitingspad.

Inderdaad niet heel breed, wellicht was afsluiten beter geweest? dat is wel een dingetje ja.

[ Voor 4% gewijzigd door Napo op 03-06-2020 19:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

*knip* rants mag je achterwege laten

[ Voor 90% gewijzigd door Migrator op 03-06-2020 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Napo schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:28:
[...]

Smalle voetpaden is niet de realiteit, ook het wegdek was niet beschikbaar voor gemotoriseerd verkeer, geeft in ieder geval een prima ontsluitingspad.
Oke, dat wist ik niet. Ik zie namelijk allemaal auto's rijden daar tijdens de demonstratie, dus ik was er vanuit gegaan dat dit niet het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gomez12 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:28:
[...]

Hangt ervanaf, als je in 1e instantie leest dat men 80 mensen verwacht dan kan je het de burgemeester zeker aanrekenen, maar als ik simpelweg lees dat de Erasmusbrug + omgeving ruimte zou moeten bieden voor 4 a 5000 man op 1.5m afstand, tja dan valt er weinig te verwijten (als je aan de organisatoren wilt voldoen)
Eens en dat heeft de burgermeester ook onderkend en derhalve een andere geschikte locatie aangeboden alvorens de demonstratie is gestart. Iedereen maakt fouten maar het belang is dat je tijdig handelt als er nieuwe informatie beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
dehardstyler schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:29:
[...]

Oke, dat wist ik niet. Ik zie namelijk allemaal auto's rijden daar tijdens de demonstratie, dus ik was er vanuit gegaan dat dit niet het geval was.
Ugh, my bad... iets ander beeld. Ja niet handig dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Moofnor schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:26:
Ik waardeer het gebaar van de demonstranten om aan te tonen dat Halsema het al die tijd bij het juiste eind had
Laten we hopen dat het rustig blijft, rellen hebben we niets aan. Dat geeft alleen maar meer polarisatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Topicstarter
Titelfix doorgevoerd, nu het in Rotterdam raak is

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Net beelden gekeken. Lijkt prima uit elkaar te gaan. Van rellen geen sprake. De organisatie zit er ook wel bovenop.

Paar, blanke, jongens en meisjes die nog een tram tegenhouden, maar dat lijkt het wel te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
PWM schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:37:
Net beelden gekeken. Lijkt prima uit elkaar te gaan. Van rellen geen sprake. De organisatie zit er ook wel bovenop.

Paar, blanke, jongens en meisjes die nog een tram tegenhouden, maar dat lijkt het wel te zijn.
Ik kwam ook niks meer tegen op Twitter. Het lijkt vrij snel geblust te zijn. Gelukkig ook maar, want er komt alleen maar meer polarisatie van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:37:

Politie Rotterdam meldt net dat de M.E. richting de binnstad trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:57
Geert1976 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:23:

Volgens mij lijkt het overigens nog redelijk mee te vallen, paar kleine opstootjes. Volgens de NOS het Tram moment op de Schiedamseweg, een vuurwerkbom nabij het Churchillplein, de hekken bij het Doelenplein, en wat onrust rond een terras op de Oude Binnenweg.

Wel een hoop groepen mensen die door de stad zwerven zo lijkt het op twitter.
Geert1976 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:41:
[...]

Politie Rotterdam meldt net dat de M.E. richting de binnstad trekt.
Op zich logisch omdat het er op lijkt dat de meeste demonstranten vanaf de Erasmusbrug richting CS lijken te bewegen.

Zijn ook berichten dat er met name in het Centrum gebied rond CS wat groepen zijn gevormd die daar aan het demonstreren zijn.

Reactie van Aboutaleb: (in het liveblog van nos)
Aboutaleb: voor het podium was het te druk
De demonstratie in Rotterdam is beëindigd, omdat er te veel mensen voor het podium stonden. Dat heeft burgemeester Aboutaleb gezegd. "Er was ruimte genoeg. Er waren kruisjes op de grond gezet, maar voor het podium stonden mensen te veel op elkaar gepakt."

De organisatie heeft op verzoek van het stadsbestuur aan de mensen voor het podium gevraagd uit elkaar te gaan, maar daar is onvoldoende naar geluisterd. "Toen heb ik opdracht gegeven om de demonstratie te beëindigen."

Dat was om 17.55 uur. De meeste mensen gingen toen weg en volgden de aanwijzingen van ordehandhavers op. Een kleine groep trok de stad in en zorgt daar voor onrust.

[ Voor 57% gewijzigd door TIGER1125 op 03-06-2020 20:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Met andere woorden, ook dit blijkt een foute inschatting te zijn geweest van Halsema, rustig ingrijpen en afblazen staat dus niet gelijk aan grootschalig rellen, geweld en imbeciel gedrag.

[ Voor 19% gewijzigd door Fly-guy op 03-06-2020 20:01 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:02

codex

Geen OpenAI agent :)

*knip*, off-topic

[ Voor 101% gewijzigd door Migrator op 03-06-2020 20:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

hoevenpe schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:13:
[...]

Verwacht dat de rechter daar een stokje voor steekt, het is een grondrecht en alleen een APV is voor zover ik begreep juridisch erg zwak om zo'n ingrijpende inbreuk daarop te maken.
Hier in Eindhoven zijn de Pegida-demonstraties (waarbij die gekkies bij een moskee met varkensvlees wilden gaan barbecue'en) een aantal keer met succes verboden door de burgemeester himself. Op het moment dat het tot een rechtszaak/kortgeding leek te komen werd een noodverordening uitgeschreven en daarmee was de kous af. Pas bij de laatste demonstratie leek dat niet te gaan werken en mocht Pegida op een totaal niet-boeiende en vooral irrelevante plaats gaan demonstreren. Het welbekende "laat die gekkies maar ergens om 9.00 's ochtends op een industrieterrein in een uithoek demonstreren, dan weten we zeker dat ze amper of niet komen" maar dan in een iets andere vorm. :+

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Fly-guy schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:43:
Met andere woorden, ook dit blijkt een foute inschatting te zijn geweest van Halsema, rustig ingrijpen en afblazen staat dus niet gelijk aan grootschalig rellen, geweld en imbeciel gedrag.
Ja dat gaat blijkbaar goed maar het had nooit zo ver mogen komen. Toch?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Geert1976 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 18:49:
nvt

[ Voor 10% gewijzigd door mvrhrln op 03-06-2020 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Fly-guy schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 19:43:
Hoho, het is nog maar zeer de vraag of dat een foute inschatting was van Halsema.

De situaties zijn redelijk onvergelijkbaar.

In Rotterdam was er ruimte voor 4 tot 5000 man en ging dat blijkbaar wel goed behalve voor het podium. Oftewel ik gok dat er niet erg veel meer mensen zijn geweest, alleen de plaatsing van de mensen was verkeerd. Oftewel de politie was voorbereid op 4 tot 5000 man (en waarschijnlijk nog wat mensen achter de hand na Amsterdam)

Terwijl men in Amsterdam rekende op 250-300 man en daar ook de politie macht op toegerust was.

Als de politie er in voldoende mate is, dan kan er een rustige aftocht plaatsvinden aangezien elk brandje geblust kan worden als het klein is.
Als er 20x zoveel demonstranten tegenover je staan dan de bedoeling is, dan kan je niet meer elk brandje blussen als het klein is, dan krijg je al heel snel vlam in de pan omdat je simpelweg mankracht te kort komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrhrln
Agenten melden net op het journaal, dat er ruim op tijd is gesignaleerd dat het te druk werd. Grote vraag dus, waarom is dat niet naar boven aan de ladder gekomen, of waarom is het genegeerd boven aan de ladder.

Zelfs de agenten ter plaatse voelen zich in hun hemd gezet nu.
Zegt mij genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Gomez12 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:27:
[...]

Hoho, het is nog maar zeer de vraag of dat een foute inschatting was van Halsema.

De situaties zijn redelijk onvergelijkbaar.

In Rotterdam was er ruimte voor 4 tot 5000 man en ging dat blijkbaar wel goed behalve voor het podium. Oftewel ik gok dat er niet erg veel meer mensen zijn geweest, alleen de plaatsing van de mensen was verkeerd. Oftewel de politie was voorbereid op 4 tot 5000 man (en waarschijnlijk nog wat mensen achter de hand na Amsterdam)

Terwijl men in Amsterdam rekende op 250-300 man en daar ook de politie macht op toegerust was.

Als de politie er in voldoende mate is, dan kan er een rustige aftocht plaatsvinden aangezien elk brandje geblust kan worden als het klein is.
Als er 20x zoveel demonstranten tegenover je staan dan de bedoeling is, dan kan je niet meer elk brandje blussen als het klein is, dan krijg je al heel snel vlam in de pan omdat je simpelweg mankracht te kort komt.
Heb je op zich een goed punt. Echter Halsema had het over de inzet van de ME. Met andere woorden, inzet van voldoende personeel, niet de enkele agenten die daar neer gezet zijn.

Nu weet ik niet hoe de ME in detail werkt, maar het lijkt mij heel stug dat een troep ME'ers niet binnen redelijke tijd in de hoofdstad kan zijn.

Dus het uiteindelijke resultaat gaat wel degelijk hetzelfde kunnen zijn, een aftocht onder controle van de ME.
Gunner schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:10:
[...]

Ja dat gaat blijkbaar goed maar het had nooit zo ver mogen komen. Toch?
Nee, inderdaad. Het had zover niet mogen komen, de vraag is ook hier waarom het wel zo ver kwam.
Is het omdat er, net zoals in Amsterdam, helemaal niets gedaan is door het bestuur en organisatie, of kwam het doordat de massa niet luisterde?

Ik geef Halsema ook gelijk als ze zegt dat een massa niet 100% te controleren is, maar een poging tot is toch wel het minste wat gedaan had moeten worden, in Amsterdam en Rotterdam.
Ook geef ik haar gelijk dat de demonstranten ook een eigen verantwoordelijkheid hebben, maar als duidelijk wordt dat ze dat niet beseffen, moet er van bovenaf ingegrepen worden.
Eerst proberen de situatie te herstellen en als dat niet lukt opdoeken.
Dat laatste is nu gelukkig wel gedaan, maar het had of eerder moeten gebeuren of nooit nodig moeten zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door Fly-guy op 03-06-2020 21:04 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:02

codex

Geen OpenAI agent :)

Deruxian schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:30:
Net het journaal gekeken. Zogenaamd objectieve reportage; er is blijkbaar institutioneel racisme in Nederland. De reporter zegt het en de boze mensen zeggen het. Bijna voel ik me vies dat ik wit ben. En een racist blijkbaar. Maar waar zijn de voorbeelden? Geen één voorbeeld. Maar het is zo. Blijkbaar zijn we verantwoordelijk voor heel veel leed. Geen enkele kritische vraag van de Staatsomroep met de Divibokaal.

Dat er een probleem is in de VS geloof ik. Dat het voor elke donkere man blijkbaar noodzakelijk is om Yes sir no sir te zeggen want anders wordt hij door zijn kop geschoten geloof ik net iets minder. Alhoewel er is een klein zielig jongetje in beeld.

Wat een nieuwszender is het toch.

Kan me ook nog herinneren hoe elke Nederlander die naar de vuilstort ging of een rondje liep in het Wilhelminapark geframed met zijn eigen belastingcenten.
En nu elke demo toejuichen. Lachwekkend .
Dat vind ik het hele probleem hiermee. Ik heb vaker geprobeerd de angel uit dit soort berichten te trekken door aan te geven dat ik mij distancieer van de aantijgingen, omdat ik en veel andere blanke mensen het verschil tussen huidskleur niet eens zien of willen zien. Mijn dochter is half Surinaams, mijn beste vriend is een Surinamer, mijn halfbroers hebben een tintje.

Alles wat je zegt is niet goed, je wilt niet weten wat ik naar mijn hoofd geslingerd heb gekregen wanneer ik om concrete voorbeelden vroeg. Een normaal gesprek was niet eens mogelijk, er was echt niemand die op een normale manier hierover een gesprek wilde aangaan.

Dat er nu massaal demonstraties in Nederland zijn is allemaal mooi, maar wat zijn nu concreet de problemen en wat kunnen wij doen om dat op te lossen? Dan heb ik het niet over de problemen in de VS, maar in ons eigen land.

Maar zoals hierboven vermeld, er is een groep met een aanzienlijk aandeel binnen deze beweging die geen oplossing willen. Zij zijn voor hun gevoel een huidskleur en omdat ik een andere heb ben ik per definitie de vijand. Misschien als ik geen kritische vragen stel en een schuldbekentenis afgeef voor zaken waar ik mij niet aan schuldig heb gemaakt, dan zou ik getolereerd worden.

Een eerdere post van mij werd weggemod, inderdaad dat was misschien te op de man en daardoor off topic. Maar dit zijn wel bevindingen die ik heb gedaan de afgelopen jaren en dit is wel de groep die dit soort protesten initieert. Als ze dan echt uit zouden zijn op "equality", waarom gaan ze dan niet op een normale manier, als gelijke, in gesprek, zelfs met mensen die misschien niet hun mening delen of niet genoeg concrete voorbeelden hebben om daar daadwerkelijk iets mee te kunnen. Het doel moet zijn om een ieder, ongeacht afkomst, huidskleur, geloof etc als een gelijke te behandelen, echter heb ik ernstige twijfels of de wens wel is dat doel te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:11
Was dit nou wel antifa wat niet echt gehoorzaamde ?
Of is er nog steeds onvoldoende bewijs dat die clubs er doorheen bonjouren en moet dit toch ook allemaal onder extreem-rechts met een antifa vlag geschaard worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoshiMoshi84
gekkie schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 21:21:
Was dit nou wel antifa wat niet echt gehoorzaamde ?
Of is er nog steeds onvoldoende bewijs dat die clubs er doorheen bonjouren en moet dit toch ook allemaal onder extreem-rechts met een antifa vlag geschaard worden ?
Zo extreem links en rechts zijn in Nederland kleine klubjes die het leuk vinden elkaar in de gaten te houden. Als extreem rechtse figuren daar een false-flag operatie hadden uitgevoerd waren die tussen een massaal publiek van linkse types allang herkent.

[ Voor 3% gewijzigd door MoshiMoshi84 op 03-06-2020 21:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gomez12
MoshiMoshi84 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:50:
[...]

Uit onderzoek blijkt wel dat migranten ~20% minder kans hebben op een baan, huurwoning etc. bij gelijke geschiktheid. Dus er is wel reden tot boosheid.
Definieer gelijke geschiktheid, want of je kijkt naar migranten die de NL-taal goed beheersen (en dat is de 0,000001% van migranten) of je laat taal buiten beschouwing als gelijke geschiktheid.

Terwijl ik denk dat iets als taal een redelijk essentieel onderdeel is.
En als je taal buiten beschouwing laat dan vind ik 20% gigantisch weinig.
Fly-guy schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 20:59:
[...]
Heb je op zich een goed punt. Echter Halsema had het over de inzet van de ME. Met andere woorden, inzet van voldoende personeel, niet de enkele agenten die daar neer gezet zijn.

Nu weet ik niet hoe de ME in detail werkt, maar het lijkt mij heel stug dat een troep ME'ers niet binnen redelijke tijd in de hoofdstad kan zijn.

Dus het uiteindelijke resultaat gaat wel degelijk hetzelfde kunnen zijn, een aftocht onder controle van de ME.
Mwah, ME zet je niet in voor een vriendelijke aftocht hoor, ME zet je in bij rellen en hun uitrusting en manier van doen roept dan ook een zekere mate geweld / verzet op, puur omdat dat is waarvoor ze zijn getraind.
Voor de liefkozende woordjes hebben we hier in NL de BOA's, daarna krijg je de politie en als je dan nog niet weg bent dan komt de ME je wel even wegbeuken.

Als je de ME in wilt zetten dan moet je zo ongeveer al rellen hebben, anders krijg je ze namelijk vanwege de ME.
Als de ME met traangas gaat schieten etc om mensen uit elkaar te krijgen, dan krijg je bijv ook die Amerikaanse beelden waarin mensen dus als protest stoeptegels uit het trottoir trekken om naar de ME te gooien.
Ik geef Halsema ook gelijk als ze zegt dat een massa niet 100% te controleren is, maar een poging tot is toch wel het minste wat gedaan had moeten worden, in Amsterdam en Rotterdam.
Ook geef ik haar gelijk dat de demonstranten ook een eigen verantwoordelijkheid hebben, maar als duidelijk wordt dat ze dat niet beseffen, moet er van bovenaf ingegrepen worden.
Lol, Halsema was gewoon een demonstrant, oftewel ze negeerde haar verantwoordelijkheid als burgemeester, maar daarnaast negeerde ze blijkbaar ook haar eigen oproep tot eigen verantwoordelijkheid van demonstranten...

Serieus Halsema, ga fietsen met je woorden over demonstranten, je was er zelf een.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoshiMoshi84
Gomez12 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 21:33:
[...]

Definieer gelijke geschiktheid, want of je kijkt naar migranten die de NL-taal goed beheersen (en dat is de 0,000001% van migranten) of je laat taal buiten beschouwing als gelijke geschiktheid.

Terwijl ik denk dat iets als taal een redelijk essentieel onderdeel is.
En als je taal buiten beschouwing laat dan vind ik 20% gigantisch weinig.
Bij dat soort onderzoeken gaat het om perfect Nederlands sprekende mensen, of een goede brief met een buitenlandse naam etc. Bedoelde ook eigenlijk mensen met immigratieachtergrond, dus ook 2e en 3e generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
[...]
Mwah, ME zet je niet in voor een vriendelijke aftocht hoor, ME zet je in bij rellen en hun uitrusting en manier van doen roept dan ook een zekere mate geweld / verzet op, puur omdat dat is waarvoor ze zijn getraind.
Voor de liefkozende woordjes hebben we hier in NL de BOA's, daarna krijg je de politie en als je dan nog niet weg bent dan komt de ME je wel even wegbeuken.

Als je de ME in wilt zetten dan moet je zo ongeveer al rellen hebben, anders krijg je ze namelijk vanwege de ME.
Als de ME met traangas gaat schieten etc om mensen uit elkaar te krijgen, dan krijg je bijv ook die Amerikaanse beelden waarin mensen dus als protest stoeptegels uit het trottoir trekken om naar de ME te gooien.
Kun je de ME niet paraat hebben staan en de mensen massa laten volgen bij het afblazen? Dat is wat ik bedoel onder controle van de ME. (Of misschien dreiging).

In Rotterdam stonden ze iig al klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Fly-guy schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 21:39:
[...]

Kun je de ME niet paraat hebben staan en de mensen massa laten volgen bij het afblazen? Dat is wat ik bedoel onder controle van de ME. (Of misschien dreiging).

Ja zeker kan dat, maar er wordt vaak gewacht met inzet om niet te escaleren. Overigens is de ME inmiddels ook aardig onderbezet. Zeker met verdwijnen van PP ligt daar aardig wat druk op.

Zit overigens net het 8 uur journaal terug te kijken. Amsterdamse agenten geven aan dat er al eerder is aangegeven dat het te druk werd. En dat ze zich niet gehoord voelden. Schatten eerder 8000 dan 5000 man.

Ah; bij Nieuwsuur interview met iemand van de Rotterdamse organisatie: 'als we tien minuten door hadden kunnen gaan was iedereen netjes naar huis gegaan en waren er geen rellen geweest' :X

[ Voor 28% gewijzigd door MikeyMan op 03-06-2020 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Fly-guy schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 21:39:
[...]

Tja, je zegt het zelf al deels, je gaat dan meer ze laten volgen onder dreiging. En dat roept op zichzelf al weer een bepaalde mate van verzet op.

Plus dat als bijv de politie zoiets ontruimt die het best vinden als grote groepen naar nabijgelegen terrassen etc gaan om daar een biertje te drinken etc. Oftewel het hoeft niet echt ontruimd te worden, het moet gewoon massaliteit verliezen en rustiger worden, in theorie kan met de politie de demonstratie gewoon weer verder gaan als de 1,5 meter weer gehanteerd wordt.

Dat kan je met de ME echt vergeten, die gaan niet toestaan dat er groepen naar terassen gaan zodat de ME als die verder loopt met hun rug naar die groepen staan. De ME beukt gewoon alles 1 kant op.

Kijk, een probleem met ME-inzet is ook dat het feitelijk je laatste inzet is. Als een agent een demonstrant met een wapenstok in zijn gezicht slaat, dan is dat zo ongeveer landelijk nieuws.
Als een ME'er dat doet dan is dat gewoon de standaard werkwijze van de ME.

Je wilt dus ook geen ME inzetten als er een kans is dat er nog een onschuldig klein meisje tussen de demonstranten zit, want dan heb je drama's op het nieuws, daarom heb je eerst de politie die een half uur lang schreeuwt dat iedereen weg moet.
En als je dan nog daar staat na een half uur geschreeuw van de politie dan ben je geen onschuldig klein meisje meer en dan is het ook geen nieuws meer als je ietwat bont & blauw geslagen wordt door een wapenstok.

ME is in principe de laatste stap onder het daadwerkelijke leger (inclusief 100% echte bewapening etc) inzetten. Dat is niet iets wat je lichtvaardig doet of wil loslaten op een onschuldige demonstranten.
MikeyMan schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 21:42:
[...]
Ah; bij Nieuwsuur interview met iemand van de Rotterdamse organisatie: 'als we tien minuten door hadden kunnen gaan was iedereen netjes naar huis gegaan en waren er geen rellen geweest' :X
En elk einde zal volgens de organisatie altijd 10 minuten te vroeg zijn, al wacht je 2 weken en grijp je daarna pas in het zal altijd 10 minuten te vroeg zijn...

[ Voor 10% gewijzigd door Gomez12 op 03-06-2020 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Nee! Sinds de invoering van het nieuwe ME-tenue (zo rond 2013) is er ook zogenoemde "flex-ME" gekomen. Dit is ME die in principe tussen het volk loopt en ieder moment kan opschalen. Ze zijn vooral te herkennen aan de speciale "mini" ME-busjes. De reden waarom ze dit pas sinds het nieuwe tenue hebben is vanwege het feit dat toen pas de bescherming grotendeels over de kleding werd gedragen i.t.t. er onder of er in. Op die manier kun je dus redelijk "normaal" tussen de mensen lopen en binnen 2 minuten volledig bepantserd zijn wanneer de pleuris uitbreekt.

Dit wordt nu al jaren met succes toegepast en werkt in principe zeer goed. Ook bij zeur drukke festivals zoals carnaval of koningsdag is dit ideaal. ipv een groot peloton (of sectie) ME op de achtergrond heb je gewoon een paar groepjes ME die zich tussen de mensen bevindt.

Dit kan dus in principe prima tijdens een demonstratie om te zorgen dat mensen zich aan die 1,5 meter houden en zich niet gaan misdragen. Het probleem echter is dat veel demonstranten, zeker de groepen waar men nu mee te maken heeft, zo'n beetje alles met een uniform als provocerend zien en je waarschijnlijk binnen de kortste keren de vlam in de pijp hebt.

Verder is traangas lang niet zo effectief als een waterkanon. Dit is echt een wondermiddel en verdrijft menigten als een stel mieren die door een super-soaker geraakt worden. Of dit echter zo'n goed idee is met het oog op de demonstraties "tegen" politiegeweld laat ik even in het midden... :X O-)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Gomez12 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:05:
[...]
...

Je wilt dus ook geen ME inzetten als er een kans is dat er nog een onschuldig klein meisje tussen de demonstranten zit, want dan heb je drama's op het nieuws, daarom heb je eerst de politie die een half uur lang schreeuwt dat iedereen weg moet.
En als je dan nog daar staat na een half uur geschreeuw van de politie dan ben je geen onschuldig klein meisje meer en dan is het ook geen nieuws meer als je ietwat bont & blauw geslagen wordt door een wapenstok.

ME is in principe de laatste stap onder het daadwerkelijke leger (inclusief 100% echte bewapening etc) inzetten. Dat is niet iets wat je lichtvaardig doet of wil loslaten op een onschuldige demonstranten.
Precies! Precies dit! En dit wordt door sommigen hier (ook moderators) als victim blaming gezien, terwijl het gewoon gezond verstand is: luisteren voordat het verder uit de hand loopt.

[ Voor 33% gewijzigd door dr.lowtune op 03-06-2020 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Gomez12 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:05:
[...]

Tja, je zegt het zelf al deels, je gaat dan meer ze laten volgen onder dreiging. En dat roept op zichzelf al weer een bepaalde mate van verzet op.

Plus dat als bijv de politie zoiets ontruimt die het best vinden als grote groepen naar nabijgelegen terrassen etc gaan om daar een biertje te drinken etc. Oftewel het hoeft niet echt ontruimd te worden, het moet gewoon massaliteit verliezen en rustiger worden, in theorie kan met de politie de demonstratie gewoon weer verder gaan als de 1,5 meter weer gehanteerd wordt.

Dat kan je met de ME echt vergeten, die gaan niet toestaan dat er groepen naar terassen gaan zodat de ME als die verder loopt met hun rug naar die groepen staan. De ME beukt gewoon alles 1 kant op.

Kijk, een probleem met ME-inzet is ook dat het feitelijk je laatste inzet is. Als een agent een demonstrant met een wapenstok in zijn gezicht slaat, dan is dat zo ongeveer landelijk nieuws.
Als een ME'er dat doet dan is dat gewoon de standaard werkwijze van de ME.

[...]

En elk einde zal volgens de organisatie altijd 10 minuten te vroeg zijn, al wacht je 2 weken en grijp je daarna pas in het zal altijd 10 minuten te vroeg zijn...
De ME wordt in dit land in de meeste gevallen preventief ingezet waarbij het eerder regel dan uitzondering is dat er geen enkele inzet nodig was.

Maar na de ME zijn er nog zat andere takken van sport alvorens het daadwerkelijke leger wordt ingezet. Je moet dan denken aan gerichte aanhoudingen door AT's, afgeschermd door de ME, etc.

Maar de ME in Nederland is dusdanig goed georganiseerd (volledig opnieuw opgebouwd na de kroningsrellen in 1980) dat er tot op heden geen situatie is geweest waarbij het leger nodig was omdat de ME het niet meer aan kon.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

dr.lowtune schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:09:
[...]

Precies! Precies dit! En dit wordt door sommigen hier (ook moderators) als victim blaming gezien, terwijl het gewoon gezond verstand is: luisteren voordat het verder uit de hand loopt.
Er wordt altijd gigantisch vaak gewaarschuwd en gevraagd weg te gaan. Het zijn echter de types die vervolgens blijven staan en heel stoer verhaal gaan halen of beginnen te filmen die vervolgens de klos zijn.
In de filmpjes die je vaak online ziet, zie je enkel het moment waarbij zo'n persoon geslagen wordt. Heel de aanleiding en het uitdagende en provocerende gedrag wordt bewust weggelaten, zodat mensen er hun eigen context aan gaan hangen en zelf met halve info conclusies gaan trekken.

Zoals oma altijd zei: "Wie niet horen wil moet maar voelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@MazeWing tis enigszins off topic maar mini ME busjes? Sinds de varios eruit zijn rijden ze allemaal in sprinters. Rijden nog een paar verdwaalde blauwe rond, zoals in Rotterdam. In principe ook een voertuig wat eigenlijk totaal niet geschikt is. En zoals ik zei, met het opheffen van PP is het een dun lijntje aan het worden. Hoewel er nog wel opgeschaald kan worden met AE, AT, DSI en marechaussee moet je dat natuurlijk niet willen.

[ Voor 29% gewijzigd door MikeyMan op 03-06-2020 22:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
Ok, maar zullen we het topic ME laten zitten verder, het is zeg maar niet de meest geschikte partij om in te zetten bij demonstraties tegen politiegeweld...

Dan heb je liever gewoon voldoende politie die voor de-escaleren gaat ipv fysiek leegruimen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrhrln
Meeste mensen in die demonstraties (zeker de blanke) zouden zich eens moeten verdiepen wat ze ondersteunen door hun vuist in de lucht te houden. Zal maar zo zeggen, waar dat vandaan komt dat waren echt geen brave jongens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:22
MazeWing schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:14:
[...]
In de filmpjes die je vaak online ziet, zie je enkel het moment waarbij zo'n persoon geslagen wordt. Heel de aanleiding en het uitdagende en provocerende gedrag wordt bewust weggelaten, zodat mensen er hun eigen context aan gaan hangen en zelf met halve info conclusies gaan trekken.

Gelukkig is het bereik van die filmpjes niet al te groot. Alleen in de eigen kring wordt er schande gesproken van het zogenaamd buitensporige optreden. De gemiddelde Nederlander kan echter een grijns niet onderdrukken als zo'n niet-luisterende zuigert eindelijk een mep krijgt.

Het zou niet in me opkomen om aanwijzingen van de politie niet op te volgen, en al helemaal niet van de ME. Als je dan nog blijft staan.. tja.

Ook bijna elke 'normale' gevaarlijke situatie komt met voortekenen. Schreeuwen, een agressieve sfeer. Bij een demonstratie of andere bijeenkomst die uit de hand loopt of uit de hand dreigt te lopen is dat precies zo. De ME komt echt niet plotseling vanuit het niets op een rustige demonstratie afrennen om alles kort en klein te slaan. Als je dat niet voelt aankomen mis je een paar sociale antennes.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zie net deze voorbij komen uit Groningen. Doen ze netjes.

Afbeeldingslocatie: https://media.dumpert.nl/foto/86758816_IMG_20200602_WA0001_2.jpg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
pf, meneer de politie baas, zit ff de zaak voor te liegen op TV.
Schande dit, toen net was er een vertegenwoordiger van de lagere regionen agenten en die vragen zich af waarom een en ander niet door kwam?

Zo'n man kan ook niet kloppen zo'n man, als rotterdammer vrijwillig naar amsterdam vertrekken >:)

[ Voor 20% gewijzigd door mvrhrln op 03-06-2020 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Wat mij overigens opviel tijdens een livestream van Hart van Nederland over de protesten in Rotterdam was dat de woordvoerdster van KOZP de betogers aanraadde om toch maar in quarantaine te gaan. Even daarvoor zei ze dat ze ook aanwezig was op de Dam. Merkwaardig om dan aan te raden in quarantaine te gaan, maar het zelf niet doen. Dat geeft me sterk het vermoeden van maar wat roepen voor de bühne zodat je daar in ieder geval geen gezeik van krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
alexbl69 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:29:
[...]

Het zou niet in me opkomen om aanwijzingen van de politie niet op te volgen, en al helemaal niet van de ME. Als je dan nog blijft staan.. tja.
Sowieso, waarom zou iemand niet een aantal meter verderop gaan staan als dat gevraagd wordt? Of is het gewoon stoer om te blijven staan?

March of the Eagles

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Mooi protest, goed verlopen. Ook hard nodig in Nederland, zoals dit topic maar weer bewijst. Ongelooflijk de hoeveelheid mensen hier die glashard ontkent dat er een racismeprobleem is in Nederland.

Als je de afgelopen jaren de onderzoeken hebt gemist over minder kansen op de arbeidsmarkt, veel lagere respons op sollicitatiebrieven bij een niet-Nederlandse naam, huurhuizen die ‘helaas net weg’ zijn, uitzendbureaus die maar al te graag meedoen met alleen autochtone Nederlanders ergens heensturen, dan ligt het echt aan jou.

Als je denkt dat het hier over Amerikaanse doorgeslagen SJW-toestanden gaat en niet over een werkelijk probleem, dan ligt dat aan jou en de (waarschijnlijk) rechtse bubbel waar je in zit.

Is het hier zo openlijk als de politie in de VS demonstreert? Nee. Heb je hier als zwarte lijfelijk net zoveel te vrezen als in de VS van de politie? Nee, dat heb je niet.

Maar hier doen alsof racisme hier een non-issue is, met de overtuiging die sommigen hier hebben, zonder ook maar blijk te geven van de meest simpele onderzoekjes die uitwijzen dat het wel degelijk een wijdverspreid fenomeen is in Nederland is schandalig.

En de ‘ik zie geen kleur’-verdediging is ook echt een zwaktebod. Als je geen kleur ziet, dan zie je inderdaad racisme niet.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

eamelink schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:40:
Mooi protest, goed verlopen. Ook hard nodig in Nederland, zoals dit topic maar weer bewijst. Ongelooflijk de hoeveelheid mensen hier die glashard ontkent dat er een racismeprobleem is in Nederland.

Als je de afgelopen jaren de onderzoeken hebt gemist over minder kansen op de arbeidsmarkt, veel lagere respons op sollicitatiebrieven bij een niet-Nederlandse naam, huurhuizen die ‘helaas net weg’ zijn, uitzendbureaus die maar al te graag meedoen met alleen autochtone Nederlanders ergens heensturen, dan ligt het echt aan jou.

Als je denkt dat het hier over Amerikaanse doorgeslagen SJW-toestanden gaat en niet over een werkelijk probleem, dan ligt dat aan jou en de (waarschijnlijk) rechtse bubbel waar je in zit.

Is het hier zo openlijk als de politie in de VS demonstreert? Nee. Heb je hier als zwarte lijfelijk net zoveel te vrezen als in de VS van de politie? Nee, dat heb je niet.

Maar hier doen alsof racisme hier een non-issue is, met de overtuiging die sommigen hier hebben, zonder ook maar blijk te geven van de meest simpele onderzoekjes die uitwijzen dat het wel degelijk een wijdverspreid fenomeen is in Nederland is schandalig.

En de ‘ik zie geen kleur’-verdediging is ook echt een zwaktebod. Als je geen kleur ziet, dan zie je inderdaad racisme niet.
Zo reageren we hier niet. We gaan hier niet andermans reacties maar diskwalificeren omdat het niet bevalt.

[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-06-2020 10:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gomez12
XWB schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:38:
[...]

Sowieso, waarom zou iemand niet een aantal meter verderop gaan staan als dat gevraagd wordt? Of is het gewoon stoer om te blijven staan?
Het probleem is op een gegeven moment de massaliteit, als alles om je heen volstaat, dan wil je wellicht een paar meter verderop staan, maar je hebt geen idee waar die ruimte is.

En helemaal in Rotterdam, aangezien het daar voornamelijk voor het podium foutging, als je dan afstand gaat nemen zie/hoor je de boodschap van het podium slechter en dat wil je ook niet...
Want veelal als goedbedoelend figuur moet je niet een aantal meter naar achter, maar tientallen of honderden meters naar achteren omdat idealiter de ruimte tot het podium gewoon 4x zo groot gaat worden als iedereen luistert, hoe meer mensen niet luisteren hoe verder jij als welluisterend mens naar achter moet.
Ook hard nodig in Nederland, zoals dit topic maar weer bewijst. Ongelooflijk de hoeveelheid mensen hier die glashard ontkent dat er een racismeprobleem is in Nederland.
Voorbeelden aub, want ik zie er zeer weinig dit zeggen. Dus als je het durft te zeggen, durf het dan ook te onderbouwen.
En als je het idee hebt dat dit enkel door racisme komt en niet door nog 1001 andere bijfactoren, tja dan heb jij iets gemist aan die onderzoeken. Er is niet 1 magische oorzaak waardoor verschil er is.
Tja, dus een protest tegen de moord op George Floyd en voor sympathie met de toestanden in de VS zoals het aangekondigd is, dat gaat niet waarover gezegd wordt dat het gaat en dat ik wel de organisatoren geloof dat ligt aan mij? Apart...

Je weet dat racisme meerdere kanten op werkt toch? Blanken doen aan racisme, maar zwarten ook, en gelen ook en getinte ook (en welke andere vormen je dan ook nog meer hebt, die doen ook aan racisme)
Als je zo'n groot tegenstander van racisme bent (wat enkel maar een verschil maken op basis van een onzinnig criterium is namelijk ras, ikzelf maak continue en tegenover iedereen verschil op basis van een hele lijst aan factoren en die lijst die verschilt van persoon tot persoon)
Vecht dan aub tegen alle vormen van racisme en niet tegen 1.

Vecht dan tegen KOZP aangezien het racisme is dat de witte geen zwarte als onderdaan mag portretteren.
Vecht dan tegen BLM aangezien dat racisme is tegen alle andere levens dan zwart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Verwijderd schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:49:
[...]

En ook jij bent af. Op een enkeling na misschien is er hier niemand die kritiek uit op het waarom van de demonstraties.

Zou je die enorme hoeveelheid voorbeelden willen quoten?
Bericht hierboven van @Deruxian gemist wat 22x een duimpje omhoog krijgt? Daar wordt toch echt wel ontkend dat er racisme is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:11
Gomez12 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 23:59:
Het probleem is op een gegeven moment de massaliteit, als alles om je heen volstaat, dan wil je wellicht een paar meter verderop staan, maar je hebt geen idee waar die ruimte is.

En helemaal in Rotterdam, aangezien het daar voornamelijk voor het podium foutging, als je dan afstand gaat nemen zie/hoor je de boodschap van het podium slechter en dat wil je ook niet...
Want veelal als goedbedoelend figuur moet je niet een aantal meter naar achter, maar tientallen of honderden meters naar achteren omdat idealiter de ruimte tot het podium gewoon 4x zo groot gaat worden als iedereen luistert, hoe meer mensen niet luisteren hoe verder jij als welluisterend mens naar achter moet.
Enerzijds is dat misschien waar voor sommigen gekomen zijn, anderzijds is het doorgaans weinig origineel, je kunt de leuzen en toespraakjes wel aardig uit tekenen van te voren. En zoals altijd kan niet iedereen haantje de voorste zijn, ook zonder corona kan dat nog genoeg ellende opleveren met plat gedrukte lui.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoshiMoshi84

Kijk eens naar de teksten tijdens zulke demonstraties zou ik zeggen. Die suggereren wel degelijk dat er mensen zijn die moeten vrezen voor hun leven. Als dat zwaar overgedramatiseerd wordt en veel demonstranten heel polariserend zijn roept dat natuurlijk weerstand op. Verder heb ik vrijwel niemand itt en daarbuiten zien ontkennen dat racisme in Nederland bestaat, zelfs de MP heeft dat vandaag nog gezegd. Maar de mate waarin wordt gesuggereerd dat dat enkel een 'witte' kwestie is kan op weinig begrip rekenen en de suggestie dat het zo ernstig is dat geweld gerechtvaardigd is evenmin.
Het is nochtans een prima instelling, en sluit ook niet uit dat je discriminatie kunt erkennen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gomez12
emnich schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 00:01:
[...]

Bericht hierboven van @Deruxian gemist wat 22x een duimpje omhoog krijgt? Daar wordt toch echt wel ontkend dat er racisme is.
Nope, Deruxian die zegt het juist heel mooi, het NOS beweert dat er racisme is, maar toont geen voorbeelden.

Net zoals eamelink dus doet, grote beschuldigingen uitten maar vooral geen namen noemen.

En jij komt nu welgeteld met 1 naam die 24 plusjes heeft (waarbij de plusjes nietszeggend zijn). En die ontkent nergens glashard dat er racisme is.

Zijn dat nu echt die ongelofelijke hoeveelheden mensen die hier glashard ontkennen dat er racisme is, want de teller staat voorlopig nog op nul.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
k995 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:18:
[...]

Ik zie geen verschil tussen enkele duizenden "kleine" overtredingen dagdagelijks (want ja zoveel gaan dat er zijn en dat is waarschijnlijk nog zwaar onderschat) en een eenmalige demonstratie na een gebeurtenis .
Dat jij dat niet ziet wil niet zeggen dat er geen verschil is. Het verschil zit er namelijk in dat die kleine gebeurtenissen over burgers gaan die niet aan andere regels op kunnen leggen en in het geval van Halsema een burgemeester die in een publieke functie en als verantwoordelijke voor het handhaven van regels in haar gemeente tegen landelijke regels in gaat. Dit kan grote schade aan de democratie aanbrengen.
k995 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:19:
[...]

Is dat dan belangrijk voor de feiten wat gebeurde? Ik bezie dit gewoon heel neutraal en zonder bagage of politeke voorkeur daar.
Dit is exact wat Halsema juist niet heeft gedaan: het neutraal en zonder politieke kleur bekijken. Gevaar op besmetting is een ding, maar haar kan ook het verwijt gemaakt worden als burgemeester haar politieke kler mee te laten wegen.
k995 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:53:
[...]
Neen, in beide gevallen zou je (als je echt inzit met de volksgezondheid wat toch het enige argument is hier) willen dat er opgetreden moet worden.

IN het geval van cafe's/winkels zou er dus of meer controle moeten komen of die maatregel terugschroeven. Maar niemand hier pleit daarvoor en dat is nochtans elke dag zo een betoging. Wat er dus overschiet is politici die afwegingen maken: in het geval van cafe/winkels de economie en mentale gezondheid van mensen in het geval van de demonstratie het recht op protesteren…
Het is een afweging, waarbij je het recht op demonstratie afweegt tegen verschillende risico’s. Je noemt dat volksgezondheid het enige argument is, maar dat is het niet. Naast besmettingsgevaar zijn er nog andere argumenten om haar (gebrek aan) optreden te veroordelen: precedentwerking, het ondermijnen van het gezag, politieke kleur laten meewegen in beslissingen als burgemeester.
... en mensne een uitlaapklep geven voor die gebeurtenis.
De demonstratie had toch ten doel aandacht te vragen voor racisme? Of was het bedoeld om er frustratie uit te gooien? Gelukkig ging dat niet gepaard met plunderingen en vernielingen.
Mx. Alba schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:05:
[…]

Witte mensen die precies weten wat racisme is. Whatever. Doei.
Deze posting geeft in 10 woorden exact aan waarom het uitroeien van racisme een onmogelijke klus is. Als je niet in kunt zien dat racisme ‘bedrijven’ niet gebonden is aan één bepaalde groep, maar dat dit voorkomt onder alle groepen (soms zelfs tussen sub-groepen), dan zet je zelf de rem op de oplossing en doe je zelf at je een ander verwijt.
Joris748 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:06:
...Ik vind het juist sterk van Halsema dat ze ter plaatsen is gegaan. Als ze thuis was gebleven had ze waarschijnlijk meer kritiek gekregen.
Beter was zij naar het commandocentrum van de politie gegaan. Niet deelnemen aan de demonstratie en niet thuis niets doen. Maar samen met de politie de boel in de gaten houden en handelen als de situatie er naar vraagt.
D-e-n schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:13:
[...]

Ook dan: het maakt geen ene zak uit dat ze hetzelfde denkt als GL. Probeer nu eens even de link met GL los te laten want een burgemeester zit er niet namens de partij. Een burgemeester maakt geen beleid. Misschien zijn de andere leden van de driehoek wel van de VVD of de PvdA: who gives a fuck. Als ze hun werk maar doen….
Dat is juist het punt, dat heeft zij niet gedaan.
...De discussie over Halsema is simpel: had ze samen met de rest van de driehoek wel of niet kunnen voorzien dat er teveel mensen zouden komen en hebben ze daar alles voor gedaan. In die discussie hoort haar lidmaatschap van Groenlinks niet thuis. Maar die zakelijkheid en nuancering schijnt moeilijk te zijn.
Op het moment dat zij deelneemt aan de demonstratie en deze ‘te belangrijk’ noemt, maakt zij het zelf persoonlijk.
Napo schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:17:
[...]

En dan moet je wel in de context van vandaag zien, waar "ik kan het me niet herinneren" voor diverse volksvertegenwoordigers een prima verklaring is voor onvoldoende handelen. Het trieste is dat "we" het ook gewoon accepteren en door gaan met de waan van de dag.

We - als burger - komen niet weg met "ik wist het niet", en dat zelfs voor kleinere overtredingen. Het is dan bizar dat je als eindverantwoordelijke voor bepaalde zaken wel "gewoon" mee weg komt.
In dat kader kan ik je Koot en Bie met het Nationaal Rampenfonds aanraden: Hilarisch accuraat hoe dit soort dingen gaat: YouTube: De Van Kooten & De Bie-verhoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Gomez12 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 00:34:
[...]

En jij komt nu welgeteld met 1 naam die 24 plusjes heeft (waarbij de plusjes nietszeggend zijn). En die ontkent nergens glashard dat er racisme is.
Echt niet? Zeker weten?
Deruxian schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:37:
[...]

Je verwart racisme met discriminatie. Het probleem wat er in Amerika is, is er niet of nauwelijks in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
MazeWing schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:14:
[...]

Er wordt altijd gigantisch vaak gewaarschuwd en gevraagd weg te gaan. Het zijn echter de types die vervolgens blijven staan en heel stoer verhaal gaan halen of beginnen te filmen die vervolgens de klos zijn.

Wat is er precies provocerend of uitdagend zolang die persoon de politie niet aangeraakt heeft of iets gegooid heeft?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Shamalamadindon schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 06:01:
[...]

Wat is er precies provocerend of uitdagend zolang die persoon de politie niet aangeraakt heeft of iets gegooid heeft?
Schelden, schreeuwen, leuzen roepen, heel dichtbij komen, etc.

Er zijn genoeg manieren waarop men wel degelijk provoceert zonder daarbij iets te hoeven gooien of aanraken. Als er gevraagd wordt ergens weg te gaan en je blijft staan (of komt steeds terug) en scheld en schreeuwt ondertussen dan is dat simpelweg provocerend. Als je dit lang genoeg volhoudt moet je niet raar opkijken als dit op een gegeven moment hardhandig gaat.

Er zit echt voldoende tijd tussen waarschuwen en een charge. Een tijd waarin ook nog meer dan genoeg gebeurd. Als je uiteindelijk "slachtoffer" wordt van een charge is dat echt je eigen schuld. Je had meer dan genoeg momenten om te luisteren en jezelf ergens te verwijderen of terug te lopen, etc.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:33
Shamalamadindon schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 06:01:
[...]
God, dit is echt zo'n kinderachtige houding van demonstranten die vervolgens filmen en schreeuwen 'ik doe niks! politiegeweld!'

Blijven staan als je nadrukkelijk wordt gesommeerd weg te gaan is provoceren. Je doet niet wat je gevraagd wordt door de politie en wacht tot ze ingrijpen.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er om de demonstratie en de gevolgen daarvan inhoudelijk te bespreken.

Dat houdt in:
• Onderbouw je reacties waar mogelijk met bronnen
• Ga na of je reactie wat toevoegt aan de discussie
• Geen rants, je mening dumpen zonder in discussie te gaan, politiek links vs. rechts discussie
• De achtergrond/redenen voor de demonstratie zijn off-topic