Het probleem is op een gegeven moment de massaliteit, als alles om je heen volstaat, dan wil je wellicht een paar meter verderop staan, maar je hebt geen idee waar die ruimte is.
En helemaal in Rotterdam, aangezien het daar voornamelijk voor het podium foutging, als je dan afstand gaat nemen zie/hoor je de boodschap van het podium slechter en dat wil je ook niet...
Want veelal als goedbedoelend figuur moet je niet een aantal meter naar achter, maar tientallen of honderden meters naar achteren omdat idealiter de ruimte tot het podium gewoon 4x zo groot gaat worden als iedereen luistert, hoe meer mensen niet luisteren hoe verder jij als welluisterend mens naar achter moet.
Voorbeelden aub, want ik zie er zeer weinig dit zeggen. Dus als je het durft te zeggen, durf het dan ook te onderbouwen.
Als je de afgelopen jaren de onderzoeken hebt gemist over minder kansen op de arbeidsmarkt, veel lagere respons op sollicitatiebrieven bij een niet-Nederlandse naam, huurhuizen die ‘helaas net weg’ zijn, uitzendbureaus die maar al te graag meedoen met alleen autochtone Nederlanders ergens heensturen, dan ligt het echt aan jou.
En als je het idee hebt dat dit enkel door racisme komt en niet door nog 1001 andere bijfactoren, tja dan heb jij iets gemist aan die onderzoeken. Er is niet 1 magische oorzaak waardoor verschil er is.
Als je denkt dat het hier over Amerikaanse doorgeslagen SJW-toestanden gaat en niet over een werkelijk probleem, dan ligt dat aan jou en de (waarschijnlijk) rechtse bubbel waar je in zit.
Tja, dus een protest tegen de moord op George Floyd en voor sympathie met de toestanden in de VS zoals het aangekondigd is, dat gaat niet waarover gezegd wordt dat het gaat en dat ik wel de organisatoren geloof dat ligt aan mij? Apart...
Maar hier doen alsof racisme hier een non-issue is, met de overtuiging die sommigen hier hebben, zonder ook maar blijk te geven van de meest simpele onderzoekjes die uitwijzen dat het wel degelijk een wijdverspreid fenomeen is in Nederland is schandalig.
En de ‘ik zie geen kleur’-verdediging is ook echt een zwaktebod. Als je geen kleur ziet, dan zie je inderdaad racisme niet.
Je weet dat racisme meerdere kanten op werkt toch? Blanken doen aan racisme, maar zwarten ook, en gelen ook en getinte ook (en welke andere vormen je dan ook nog meer hebt, die doen ook aan racisme)
Als je zo'n groot tegenstander van racisme bent (wat enkel maar een verschil maken op basis van een onzinnig criterium is namelijk ras, ikzelf maak continue en tegenover iedereen verschil op basis van een hele lijst aan factoren en die lijst die verschilt van persoon tot persoon)
Vecht dan aub tegen alle vormen van racisme en niet tegen 1.
Vecht dan tegen KOZP aangezien het racisme is dat de witte geen zwarte als onderdaan mag portretteren.
Vecht dan tegen BLM aangezien dat racisme is tegen alle andere levens dan zwart.