D-e-n schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 17:13:
[...]
De discussie over Halsema is simpel: had ze samen met de rest van de driehoek wel of niet kunnen voorzien dat er teveel mensen zouden komen en hebben ze daar alles voor gedaan. In die discussie hoort haar lidmaatschap van Groenlinks niet thuis. Maar die zakelijkheid en nuancering schijnt moeilijk te zijn.
Wat jij doet is geen nuancering, maar gewoon verdoezelen van feiten...
Feit is :
- GL heeft een oproep geplaatst om te komen
- mensen hebben hieraan gevolg gegeven
- Halsema wordt geacht als ex-voorzitter de kracht van een oproep van GL te kennen
Oftewel het is zwaar onrealistisch om als ex-voorzitter van GL niet aan te zien komen dat als GL een oproep doet dat er meer als 250-300 man gaan komen.
En haar voorzitterschap bij GL hoort zeker wel in de discussie thuis, want die is van relevant belang hier.
En het is ook van relevant belang geweest in de keuze om haar burgemeester van Amsterdam te maken, ze hoort de kennis en het inzicht te hebben om dit soort oproepen op waarde te kunnen vanwege haar verleden.
Net zoals ze nu hoort onpartijdig te kijken naar dit soort signalen (en niet een oogje dicht te knijpen als het haar ideologie is)
Ah, dus net was het nog GL, dan zeg ik dat jij die geintroduceerd hebt en dan moet ik verder gaan kijken naar 'links' wat er steeds met de haren bijgesleept wordt?
Dat zijn 2 verschillende dingen afaik.
[...]
Je weet dat ze ergens anders vandaan kwam? Waar dat pinnetje op sloeg begreep ik.
Je zegt het hier zelf al... Jij begreep waar dat pinnetje op sloeg...
Dat is toch al zo fout als maar zijn kan, als je dat bij een burgemeester kan zien op een moment dat het niet van toepassing is?
Als onpartijdige burgemeester doe je dat pinnetje gewoon af als je er klaar mee bent.
Je snapt het geloof ik niet helemaal, dat pinnetje mag ze best omdoen als ze keti koti wil vieren, alleen op het moment dat ze daar wegloopt is ze niet meer om keti-koti te vieren, oftewel pinnetje af.
Anders ben je niet meer onpartijdig te noemen als je activistische spullen gaat dragen.
Na afloop daarvan is ze zelf op de dam gaan kijken
Gewoon een heel simpele vraag wellicht, maar waarom in hemelsnaam?
Ze deed het niet uit functie van burgemeester getuige het pinnetje en het inactief blijven en weigeren het goede voorbeeld te geven door bijv mondkapje te dragen, ze was daar gewoon demonstrant 5.001
Dus allerlei zogenaamd actieve of politieke rollen van Halsema in dit geheel zullen erg meevallen, want ze was zelf druk bezig met een andere taak op hetzelfde moment en heeft gewoon het advies overgenomen.
Hmmm, ik zal wel het advies gemist hebben om naar de dam toe te komen zonder mondmasker etc. Waar is dat advies daadwerkelijk geuit dan? Ik ben namelijk wel bekend met meerdere tegengestelde adviezen...
Sterker nog, al zou je bij 10000+ man de boel opbreken dan vertrekken mensen misschien wel in 1 keer met het ov in plaats van gespreid, met alle coronarisico's van dien.
Grappig om te zien hoe je eerder geen coronarisico's zag aan de samenscholing, maar als het je uitkomt dan zie je toch wel weer coronarisico's. Meten met 2 maten wordt dat ook wel eens genoemd...