Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.578 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-09 10:52
(jarig!)
Het lijkt wel een klein kind dat huisarrest heeft en paps vraagt of hij alsjeblieft bij een vriendje mag spelen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mfpower schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:05:
Grappig. Ik werd om 19.30 gebeld door mijn arts terwijl ik om 20.00 pas de afspraak had. Ik zeg tegen hem dat ik naar de persconferentie aan het kijken was, zegt hij dat ie dat ook deed maar hij het ongefundeerde verhaal van van Dissel niet kon waarderen. Hij had niet echt een goed woord over voor de versoepeling wegens gebrek aan bewijs.

Lang verhaal kort: mijn arts werkt óók in Duitsland waar ze wel gewoon testen, ook serologische tests met alle tekortkomingen m.b.t. opgebouwde immuniteit en hij bood mij dus een antistoffentest aan die het Duitse RIVM ook gebruikt (wel zelf betalen á 85 euro, niet gedekt door zorgverzekeraar). Dit omdat ik vermoed dat ik het gehad zou kunnen hebben een paar weken geleden. Ben benieuwd.
Dat zou ik ook zeggen bij 85 euro handel.

[ Voor 91% gewijzigd door jadjong op 21-04-2020 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11
Zeer blij dat m'n zoon weer parttime naar school mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Gunner schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:04:
[...]

Heb je dit topic al eens gelezen? Hoe gaan reisorganisaties om met geplande reizen

Lees daar hoe organisaties zich opstellen en mensen in de kou laten staan die al heel wat euro's hebben aanbetaald.
Ja, ik heb ook geboekt, aanbetaling gedaan.... Nu afwachten als we überhaupt weg kunnen gaan.
Maar dan nog, de situatie is zo dat ze 3 max 4 weken vooruit kunnen kijken, wat voor antwoord verwacht je dan van het OMT/RIVM en of kabinet.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bullet NL schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:07:
[...]

Ja, ik heb ook geboekt, aanbetaling gedaan.... Nu afwachten als we überhaupt weg kunnen gaan.
Maar dan nog, de situatie is zo dat ze 3 max 4 weken vooruit kunnen kijken, wat voor antwoord verwacht je dan van het OMT/RIVM en of kabinet.
Mijn punt is eigenlijk dat verschillende gebruikers melden dat ze stelselmatig worden genegeerd door hun reisorganisatie en ze feitelijk onwettig handelen maar goed dat is meer discussie voor daar.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
President schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:27:
En hoe worden de kinderen die thuis blijven nu onderwezen??
In principe niet lijkt me, ze horen op school te komen. Wees blij dat je voorlopig geen boete krijgt.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bullet NL schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:03:
[...]

Wat moeten ze dan zeggen, ze kunnen 3 a 4 weken vooruit kijken.... Daarna is het allemaal onzeker...
Als De Haag nu zegt boek maar..... en we zitten in de zomer nog in deze shit, wat dan?

Het advies is gewoon, hou je geld op zak en wacht af.....
Zoals Rutte zelf zei:
"Ik ga niets boeken, want dan ben ik misschien mijn geld kwijt."

offtopic:
Gefeliciteerd ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Gunner schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:09:
[...]

Mijn punt is eigenlijk dat verschillende gebruikers melden dat ze stelselmatig worden genegeerd door hun reisorganisatie en ze feitelijk onwettig handelen maar goed dat is meer discussie voor daar.
Ja..... Maar dacht je dat de reisorganisaties ook niet met de handen in het haar zitten?
Die hebben allemaal plekken ingekocht bij hotels/vliegtuigen en al dan wat nog niet meer.....

Als vroegboeker neem je zelf een risico, dat bewijst COvid-19, je had als consument ook kunnen wachten op een last-minute.

Wanneer al die reisorganisaties nu in eens verplicht worden om geld terug te storten weet je zeker dat je de komende jaren helemaal niet meer op vakantie kan omdat de hele sector, wereldwijd voor langere duur op zijn gat ligt.

De hele situatie met vakanties en aanbetalingen heeft gewoon tijd nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

anandus schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:12:
[...]
Zoals Rutte zelf zei:
Dit dus..... Gewoon afwachten, heb je al iets vast gelegd dan loop je een risico...
offtopic:
Gefeliciteerd ;)
Dank..... verjaren doe je ook met of zonder Corona....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bullet NL schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:12:

Als vroegboeker neem je zelf een risico, dat bewijst COvid-19, je had als consument ook kunnen wachten op een last-minute.
Overal mee eens behalve met dit. Dat is makkelijk achteraf praten.

(Zelf vroeg geboekt zonder aanbetaling dus bij schrappen reis is dat vooral vervelend voor de reisorganisatie)
anandus schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:12:
[...]
Zoals Rutte zelf zei:

offtopic:
Gefeliciteerd ;)
Ik ga er vanuit dat dat niet gezegd is? Dat kan namelijk nooit zo zijn natuurlijk. Ten eerste heb je die afschuwelijke voucher en daarna nog altijd recht op terugbetaling.

[ Voor 32% gewijzigd door Gunner op 21-04-2020 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Gunner schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:17:
[...]

Overal mee eens behalve met dit. Dat is makkelijk achteraf praten.

(Zelf vroeg geboekt zonder aanbetaling dus bij schrappen reis is dat vooral vervelend voor de reisorganisatie)
Nee, is niet achteraf praten, is praten met de wetenschap dat Corona voor uitzonderlijke situaties zorgt.
Dan blijkt gewoon dat ruim van te voren een vakantie boeken een risico is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]
Ik ga er vanuit dat dat niet gezegd is? Dat kan namelijk nooit zo zijn natuurlijk. Ten eerste heb je die afschuwelijke voucher en daarna nog altijd recht op terugbetaling.
Ik citeer alleen maar de NOS die Rutte citeert :P
Rutte: ik boek geen zomervakantie
Premier Rutte boekt geen zomervakantie, maar het kabinet geeft geen advies over hoe Nederlanders daar mee om moeten gaan. Want het kabinet heeft geen zicht op wat de toekomst brengt over enkele weken. "We varen op zicht. We kunnen niet verder vooruitkijken dan drie weken." Het risico moeten mensen nu zelf nemen. "Maar ik ga niets boeken, want dan ben ik misschien mijn geld kwijt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Yup, tis ook niet de eerste keer dat hij het heeft gezegd...

Rutte gaf in het laatste deel van de persconferentie aan dat hij zelf ook meerder korte boekingen had staan, en hij gaf direct aan aan dat nu boeken een groot risico is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

anandus schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:23:
[...]

Ik citeer alleen maar de NOS die Rutte citeert :P

[...]
Oei dat is echt een gevaarlijke uitspraak. (is dat gezegd tijdens het vragenrondje, dat heb ik gemist). Niet dat iemand nu nog een boeking doet maar de mensen die hebben aanbetaald houden gewoon hun wettelijke rechten, wat Rutte ook zegt. Missertje dit hoor.
Bullet NL schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:24:
[...]

Yup, tis ook niet de eerste keer dat hij het heeft gezegd...
ik kon alleen wat terugvinden over een uitspraken rondom half/eind maart, dat boeken werd afgeraden voor de meivakantie. Daarin is niets gezegd over het niet terugkrijgen van geld.

[ Voor 34% gewijzigd door Gunner op 21-04-2020 20:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Gunner schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:31:
[...]

Oei dat is echt een gevaarlijke uitspraak. (is dat gezegd tijdens het vragenrondje, dat heb ik gemist). Niet dat iemand nu nog een boeking doet maar de mensen die hebben aanbetaald houden gewoon hun wettelijke rechten, wat Rutte ook zegt. Missertje dit hoor.

[...]

ik kon alleen wat terugvinden over een uitspraken rondom 17 maart, dat boeken werd afgeraden. Daarin is niets gezegd over het niet terugkrijgen van geld.
Tijdens het vragenrondje inderdaad. Maar heb het ook al wel eerder gehoord. En als je nu gaat boeken voor de zomer, dan ben je gewoon een dom ei en verdien je i.m.o. je geld kwijt te raken als het niet doorgaat.

Hij heeft niets gezegd over eerdere boekingen of geld kwijt raken (behalve dat hij ook e.e.a had wat niet doorgaat), ging over het heden voor zover ik het begrepen heb.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:58
Gunner schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:31:
[...]

[...]

ik kon alleen wat terugvinden over een uitspraken rondom 17 maart, dat boeken werd afgeraden. Daarin is niets gezegd over het niet terugkrijgen van geld.
Welnee, ik heb het net gezien en hij heeft alleen maar aan dat hij zelf niets geboekt heeft en dat hij het risico zou lopen dat geld kwijt te zijn als hij niet zou gaan.

Dat zegt alleen iets over zijn boeking en zijn visie erop. Ik vond dat sterk, omdat er blijkbaar geen beleid op is en hij alleen antwoord gaf in de ik-persoon over zijn situatie. Hij zei expliciet dat hij dat niet kon voorzien, er geen beleid op is en dat hij vanuit zijn positie niet verder gaat boeken.

Dat selectief quoten (van de NOS, red) is enorm vervelend, zoals hij het werkelijk zei vond ik het juist enorm genuanceerd.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bastien schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:33:
En als je nu gaat boeken voor de zomer, dan ben je gewoon een dom ei en verdien je i.m.o. je geld kwijt te raken als het niet doorgaat.
Ja vandaar dat ik zei dat nu echt niemand gaat boeken.
NiGeLaToR schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:34:
Dat selectief quoten is enorm vervelend, zoals hij het werkelijk zei vond ik het juist enorm genuanceerd.
Van de NOS bedoel je dan neem ik aan?

[ Voor 30% gewijzigd door Gunner op 21-04-2020 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Gunner schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:35:
[...]

[...]

In dit zelfde slowchat topic ging het precies hier over vanmiddag: zal m'n vakantie doorgaan en hoe zou m'n reis eruit zien. Wensdenken, of vooruitziende blik, zeg het maar. Ik gok op wensdenken: ik denk dat een vakantie op de veluwe al een uitdaging zal zijn, laat staan een camping oid in een zuidelijker land.

Wij hebben in januari al geboekt (jeej, hoogseizoen) en alle annuleringsvoorwaarden maar opgezocht. Kost ons in potentie in totaal zo'n 20% van de totale reissom als we tijdig annuleren, maar kregen de tip al van de boekingssites om in gesprek te gaan met de locaties waar we iets geboekt hebben (hebben zelf rondreisje gemaakt met in totaal 7 boekingen, vandaar).

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR

Ja klopt :) excuus, zal het toevoegen aan m'n post.

Vond die journalist sowieso een enorme pannenkoek. Wat een trieste vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

NiGeLaToR schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:38:
[...]

In dit zelfde slowchat topic ging het precies hier over vanmiddag: zal m'n vakantie doorgaan en hoe zou m'n reis eruit zien.
Ik begin me vooral steeds meer af te vragen of we straks nog een land over hebben om naar terug te gaan. Lockdown voorbij, is de Efteling een verlaten, verroeste spookstad.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Stoney3K schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:41:
[...]

Ik begin me vooral steeds meer af te vragen of we straks nog een land over hebben om naar terug te gaan. Lockdown voorbij, is de Efteling een verlaten, verroeste spookstad.
Maar zeker, alles is intact. Dat soort negativiteit voegt echt niets toe. Het land is er nog steeds, de wereld is altijd aan het veranderen. Nu ook, maar nu worden we er mee geconfronteerd.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Niet boeken is ook het beste advies wat je iemand kan geven...
Er is geen zekerheid dat we straks op vakantie kunnen, en dat ligt niet zo zeer aan de omstandigheden in ons land. Maar meer in die van landen waar wij graag heen gaan op vakantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Virtuozzo schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:47:
[...]

Maar zeker, alles is intact. Dat soort negativiteit voegt echt niets toe. Het land is er nog steeds, de wereld is altijd aan het veranderen. Nu ook, maar nu worden we er mee geconfronteerd.
Precies, tis vooral de bereidheid de boel op te pakken die het verschil ga maken.

Ga je een keer extra naar de kapper, pak je dat terrasje gewoon terwijl je biertje met corona-toeslag in ene 6euro kost, etc.

We kunnen nu alvast sparen om straks te laten zien dat er zeker een wereld is om naar terug te gaan :)
Er is een verschil tussen pauzeren en op stop rammen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:49:
[...]

Precies, tis vooral de bereidheid de boel op te pakken die het verschil ga maken.

Ga je een keer extra naar de kapper, pak je dat terrasje gewoon terwijl je biertje met corona-toeslag in ene 6euro kost, etc.

We kunnen nu alvast sparen om straks te laten zien dat er zeker een wereld is om naar terug te gaan :)
Noodgedwongen pas op de plaats maken, en in de meeste gevallen toch verder werken. Met complicaties, met andere omstandigheden.

En zodra het kan, naar voren stappen. Misschien ook wel wat lessen van nu meenemen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Precies.... voor de mensen die hun vakantiegeld nog niet hebben uit gegeven.... hou het gewoon achter de hand. Er komt vast een periode dat we straks op enige manier weer lekker van onze vakantie kunnen genieten, waar dan ook.

Ik snap die drukte om de vakanties ook niet, je wil nu toch ook niet naar een land op vakantie waar niet duidelijk is hoe ze met COVid-19-zorg om gaan? Het risico zou je gewoon niet moeten willen nemen.

Je vakantiegeld verdampt niet spontaan, ook niet als je al een aanbetaling hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:52
Sjurm schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:35:
[...]

Klinkt als Albert Bos, maar ben niet 100% zeker
Was inderdaad Albert Bos. De reacties op zijn Twitter zijn niet mals. En terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:26
Bullet NL schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:53:
[...]

Precies.... voor de mensen die hun vakantiegeld nog niet hebben uit gegeven.... hou het gewoon achter de hand. Er komt vast een periode dat we straks op enige manier weer lekker van onze vakantie kunnen genieten, waar dan ook.

Ik snap die drukte om de vakanties ook niet, je wil nu toch ook niet naar een land op vakantie waar niet duidelijk is hoe ze met COVid-19-zorg om gaan? Het risico zou je gewoon niet moeten willen nemen.

Je vakantiegeld verdampt niet spontaan, ook niet als je al een aanbetaling hebt gedaan.
Dit inderdaad want als ik het krijg en ik kom op een IC dan graag in eigen land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
[...]

Ik denk dat dat afhankelijk is van wat en waar je geboekt hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

JeroenNietDoen schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:56:
[...]

Was inderdaad Albert Bos. De reacties op zijn Twitter zijn niet mals. En terecht.
Hoe een politiekverslaggever zelf nieuws wordt.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Als (grote als) deze zomer hotels, horeca, musea en andere leuke dingen weer enigszins open zijn is vakantie in eigen land helemaal niet verkeerd. Last minute boeken en met de kids van provincie naar provincie hoppen, in deze tijden leuker dan all-inclusive ergens op een ver strand ver van huis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Bullet NL schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:03:
[...]

Hoe een politiekverslaggever zelf nieuws wordt.....
Toch frappant. Exact dezelfde vraag kreeg ik vanavond in gesprek met een paar mensen verbonden aan het gemeenschapscentrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
hoevenpe schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:08:
[...]

Als (grote als) deze zomer hotels, horeca, musea en andere leuke dingen weer enigszins open zijn is vakantie in eigen land helemaal niet verkeerd. Last minute boeken en met de kids van provincie naar provincie hoppen, in deze tijden leuker dan all-inclusive ergens op een ver strand ver van huis. :)
Iedereen naar Veere. Oei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Komt de tijd van Joop den Uyl toch weer een beetje terug... 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 16:10
[...]

Ik houd momenteel juist meer geld over dan ooit. De auto rijd geen kilometers meer, maar de reisvergoeding gaat door _/-\o_ Scheelt best wel op maandbasis.

Van dat geld kan ik mooi de lokale initiatieven steunen. Zoals de horeca die nu hun eten thuis bezorgen. Ik zie dit nog een risico worden voor de chinees :9 want de spare-ribs van een zeer goed restaurant nu thuis zijn veeeel lekkerder O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Virtuozzo schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:10:
[...]

Toch frappant. Exact dezelfde vraag kreeg ik vanavond in gesprek met een paar mensen verbonden aan het gemeenschapscentrum.
Die zeiden ook "Waarom krijg ik nog 3 weken straf terwijl ik me voorbeeldig gedragen heb"? :+
De vraag is niet gek, de formulering (dat moet jou bekoren) is natuurlijk op zijn minst onhandig O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Waah op 21-04-2020 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Waah schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:27:
[...]

Ik houd momenteel juist meer geld over dan ooit. De auto rijd geen kilometers meer, maar de reisvergoeding gaat door _/-\o_ Scheelt best wel op maandbasis.

Van dat geld kan ik mooi de lokale initiatieven steunen. Zoals de horeca die nu hun eten thuis bezorgen. Ik zie dit nog een risico worden voor de chinees :9 want de spare-ribs van een zeer goed restaurant nu thuis zijn veeeel lekkerder O-)
Ik hou hier ook veel meer geld over, ik voer gewoon amper wat uit. Hier bestel ik juist helemaal niks meer omdat ik tijd heb om lekker zelf te koken :'). Wel een donatie gedaan aan een kattencafe dat recent is geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Waah schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:27:
[...]

Uitkijken met de reiskostenvergoeding.
Bij langdurige afwezigheid (en dat is meer dan 6 weken afwezig, reden maakt NIET uit, waaronder dus thuiswerken door Corona) wordt je reiskostenvergoeding belast!
Dus daar zitten wel wat regeltjes aan.

Bronnen:
https://www.taxlive.nl/nl...erken-niet-meer-onbelast/
https://www.mkbservicedes...elde-personeelsvragen.htm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Ryur schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:36:
[...]

Uitkijken met de reiskostenvergoeding.
Bij langdurige afwezigheid (en dat is meer dan 6 weken afwezig, reden maakt NIET uit, waaronder dus thuiswerken door Corona) wordt je reiskostenvergoeding belast!
Dus daar zitten wel wat regeltjes aan.

Bronnen:
https://www.taxlive.nl/nl...erken-niet-meer-onbelast/
https://www.mkbservicedes...elde-personeelsvragen.htm
De regering heeft al aangegeven dat men deze regels dus niet gaat hanteren momenteel. Het idee van ons bedrijf was om inderdaad de thuiswerkers bij te houden om deze regels en dit te verrekenen. Maar de regering heeft duidelijk gemaakt dat men gewoon dit mag uitbetalen.

Zo is het mij door HRM uitgelegd :+ en onze HRM is heel goed in financiele bonussen voor de werknemers vergaren (Tot een paar jaar terug had ik nog nooit van een onbelaste koningsdagvergoeding gehoord)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
hoevenpe schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:08:
[...]

Vakantieparken met huisjes met eigen voorzieningen zijn gewoon open, je kunt dus zelfs al in de mei vakantie weg in eigen land.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

Erapaz schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:50:
[...]

Vakantieparken met huisjes met eigen voorzieningen zijn gewoon open, je kunt dus zelfs al in de mei vakantie weg in eigen land.
Er is alleen op het hele park dan geen drol te doen. Middagje het zwembad in duiken kun je vergeten.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-09 11:03
Waah schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:39:
[...]

De regering heeft al aangegeven dat men deze regels dus niet gaat hanteren momenteel. Het idee van ons bedrijf was om inderdaad de thuiswerkers bij te houden om deze regels en dit te verrekenen. Maar de regering heeft duidelijk gemaakt dat men gewoon dit mag uitbetalen.

Zo is het mij door HRM uitgelegd :+ en onze HRM is heel goed in financiele bonussen voor de werknemers vergaren (Tot een paar jaar terug had ik nog nooit van een onbelaste koningsdagvergoeding gehoord)
Klopt:
Het kabinet heeft besloten dat thuiswerken door de coronacrisis toch geen invloed heeft op de vaste reiskostenvergoeding.
Bent u werkgever, en heeft u met uw werknemer een vaste reiskostenvergoeding afgesproken? Dan kunt u deze gewoon aanhouden. Zolang de crisismaatregelen gelden, mag u blijven uitgaan van het reispatroon waarop de vergoeding was gebaseerd.
"
https://www.rijksoverheid...ngen/belastingmaatregelen

Ik ben wel benieuwd naar die onbelaste koningsdagvergoeding, daar kon ik niks over vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Philpend schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:53:
[...]

Klopt:
Het kabinet heeft besloten dat thuiswerken door de coronacrisis toch geen invloed heeft op de vaste reiskostenvergoeding.
Bent u werkgever, en heeft u met uw werknemer een vaste reiskostenvergoeding afgesproken? Dan kunt u deze gewoon aanhouden. Zolang de crisismaatregelen gelden, mag u blijven uitgaan van het reispatroon waarop de vergoeding was gebaseerd.
"
https://www.rijksoverheid...ngen/belastingmaatregelen

Ik ben we benieuwd naar die onbelaste koningsdagvergoeding, daar kon ik niks over vinden....
Die heb ik volkomen gemist :) Mooi dat mijn woorden tegengesproken kunnen worden!
(Ik heb er geen last van, want ik pak het fietsje naar het werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Stoney3K schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:52:
[...]

Er is alleen op het hele park dan geen drol te doen. Middagje het zwembad in duiken kun je vergeten.
Wel korting daarom, houden Nederlanders van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Bullet NL schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:03:
[...]

Wat moeten ze dan zeggen, ze kunnen 3 a 4 weken vooruit kijken.... Daarna is het allemaal onzeker...
Als De Haag nu zegt boek maar..... en we zitten in de zomer nog in deze shit, wat dan?

Het advies is gewoon, hou je geld op zak en wacht af.....
Ik zeg het tegenovergestelde: zeg als Den Haag: ga niet. Maar dat doen ze niet.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:39:
[...]

Pas hiermee wel op want het is nog steeds een forse kostenpost voor een bedrijf om uit te keren, ongeacht of het belast of onbelast is. Ik ken genoeg bedrijven waar de vergoeding per 1 mei gestopt wordt omdat de basis van de vergoeding (mensen reizen niet) niet geldt en het geld nodig is om omzet impact te repareren. De kans is dus aanwezig dat meerdere bedrijven hiertoe zullen besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:38
Mijn reiskostenvergoeding is elke maand gebaseerd op het aantal dagen op kantoor.

...dus sja...

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:12

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Aghanim schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 22:06:
[...]

Pas hiermee wel op want het is nog steeds een forse kostenpost voor een bedrijf om uit te keren, ongeacht of het belast of onbelast is. Ik ken genoeg bedrijven waar de vergoeding per 1 mei gestopt wordt omdat de basis van de vergoeding (mensen reizen niet) niet geldt en het geld nodig is om omzet impact te repareren. De kans is dus aanwezig dat meerdere bedrijven hiertoe zullen besluiten.
Op zich logisch als je als bedrijf in zwaar weer zit, maar als het bedrijf het kan hebben, lijkt me het een mooie tegemoetkoming voor de kosten die nu extra gemaakt worden (koffie, stroom, verwarming etc). Maar dat moet wel kunnen natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Aghanim schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 22:06:
[...]

Als ze het hadden stopgezet had ik het ook begrepen hoor. Maar heb het geluk bij een technisch bedrijf te werken waar handjes moeilijk te vinden zijn, voor een beursgenoteerd bedrijf....

Zitten vrij safe dus, en daarom worden de bonussen/loonsverhogingen etc gewoon nog allemaal doorgevoerd. Een zeer gelukkige positie, daar ben ik mij zeker bewust van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 16:14

pro_6or

amateur_60r

Mfpower schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:05:
Grappig. Ik werd om 19.30 gebeld door mijn arts terwijl ik om 20.00 pas de afspraak had. Ik zeg tegen hem dat ik naar de persconferentie aan het kijken was, zegt hij dat ie dat ook deed maar hij het ongefundeerde verhaal van van Dissel niet kon waarderen. Hij had niet echt een goed woord over voor de versoepeling wegens gebrek aan bewijs.

Lang verhaal kort: mijn arts werkt óók in Duitsland waar ze wel gewoon testen, ook serologische tests met alle tekortkomingen m.b.t. opgebouwde immuniteit en hij bood mij dus een antistoffentest aan die het Duitse RIVM ook gebruikt (wel zelf betalen á 85 euro, niet gedekt door zorgverzekeraar). Dit omdat ik vermoed dat ik het gehad zou kunnen hebben een paar weken geleden. Ben benieuwd.
Als je daadwerkelijk geïnteresseerd bent in Van Dissel staat er een duidelijk stuk over hem in de Volkskrant. Kun je wellicht je mening over de ongefundeerdheid van zijn uitleg nog wat bijstellen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:19

Mfpower

In dubio

pro_6or schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 22:32:
[...]

Als je daadwerkelijk geïnteresseerd bent in Van Dissel staat er een duidelijk stuk over hem in de Volkskrant. Kun je wellicht je mening over de ongefundeerdheid van zijn uitleg nog wat bijstellen.
Ik ben alleen geïnteresseerd in onderbouwingen. En die deel ik niet, want ze zijn niet gefundeerd. De persoon van Dissel vind ik niet relevant. Binnen het omt delen ze zelfs de onderbouwing niet unaniem: https://nos.nl/artikel/23...-voorwaarden-experts.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 10:52

TommyGun

Stik er maar in!

Bullet NL schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:12:
[...]

Valt ook wel mee. Wij hebben al dik een jaar geleden alles geboekt voor augustus dit jaar, zo'n 14 hotels met vluchten, auto en uitjes (3 weken westkust USA) maar kan op de vluchten na alles gratis annuleren tot eind juli ergens. Zijn we hooguit een paar honderd euro kwijt aan aanbetalingen (als er ketens omvallen), en wellicht wat extra omdat de vluchten volgend jaar ongetwijfeld duurder worden. Maar met die vouchers redden we ons wel.

Gelukkig de vluchten niet via een broker geboekt / geen pakketreis.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 14:10

franssie

Save the albatross

Stoney3K schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:52:
[...]

De grote kunst van het vervelen. Zouden meer mensen moeten proberen (en ook kinderen). Maar er toch even uit.

waarom moet iedereen tegenwoordig vermaakt worden? Dat is toch consumentisme op het ergst?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 23:07
renegrunn schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:47:
De festival organisatoren zullen wel een direct lijntje hebben gehad: op een aantal sites staat het plan van uitstel naar volgend jaar al vermeld.
Dat stond natuurlijk allang in de steigers. Ik kreeg ook direct na de persconferentie twee mails van aflastingen van de 4 daagse (Zelfs al met de inschatting over het bedrag wat je terugkrijgt) en ook van de kennedymars op 12 september. Organisaties hebben wekenlang tijd gehad om de scenario's uit te werken. Niet leuk, maar zo snel mogelijk informeren is wel het enige wat je nog kunt doen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:58
Je zou ook maar een zomer niet op vakantie gaan. ;( Ik vind het ook allemaal jammer, maar ik kan me echt niet drukmaken om een gemiste vakantie of festival.

[ Voor 50% gewijzigd door NotSoSteady op 22-04-2020 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 10:52

TommyGun

Stik er maar in!

NotSoSteady schreef op woensdag 22 april 2020 @ 00:23:
Je zou ook maar een zomer niet op vakantie gaan. ;( Ik vind het ook allemaal jammer, maar ik kan me echt niet drukmaken om een gemiste vakantie of festival.
Uh best balen als je er lang naar uit kijkt en hard voor werkt.

Of mag dat niet?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 14:10

franssie

Save the albatross

TommyGun schreef op woensdag 22 april 2020 @ 00:25:
[...]

Of mag dat niet?
Natuurlijk mag dat - maar het is ook een moment om te waarderen wat je 'in het nu' hebt. En als je daar niet tevrden mee bent erover na te denken wat je daar aan kan veranderen.

Zo ken ik een aantal stellen en personen die nu besloten hebben om toch uit de stad te verhuizen of toch een tweede buiten (volkstuin oid) te zoeken. Dan kan je meerdere weekeinden weg ipv een paar keer per jaar. En ja bezit geeft zorgen maar ook vrijheid.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:58
TommyGun schreef op woensdag 22 april 2020 @ 00:25:
[...]

Of mag dat niet?
Dat mag, maar met een beetje relativeren is op een gegeven moment ook niks mis. Het is inmiddels al geruime tijd duidelijk dat er deze zomer niet veel mogelijk zal zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

franssie schreef op woensdag 22 april 2020 @ 00:17:
[...]

De grote kunst van het vervelen. Zouden meer mensen moeten proberen (en ook kinderen). Maar er toch even uit.

waarom moet iedereen tegenwoordig vermaakt worden? Dat is toch consumentisme op het ergst?
Verveling is een keuze zeggen ze :+ . Nou verveel ik me ook vaak zat maar ik vermaak me op het moment best. Naast het centrum, een paar winkelcentra en de universiteit kende ik mijn stad (Leiden) voor geen meter (ik kom hier overigens ook niet vandaan), nu wandel ik de hele stad af. Beetje gamen, beetje studeren, beetje werken, beetje wandelen, beetje lezen, ik ben inmiddels wel gewend aan de corona crisis. Nu mis ik het echt wel om naar de bios te gaan, een hap te eten of wat winkels binnen te waggelen, maar er zijn zo ongelofelijk veel dingen die je nog wél kan doen dat ik altijd wel iets kan verzinnen om me niet te vervelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-09 20:53
Thomas schreef op woensdag 22 april 2020 @ 01:11:
[...]

Verveling is een keuze zeggen ze :+ . Nou verveel ik me ook vaak zat maar ik vermaak me op het moment best. Naast het centrum, een paar winkelcentra en de universiteit kende ik mijn stad (Leiden) voor geen meter (ik kom hier overigens ook niet vandaan), nu wandel ik de hele stad af. Beetje gamen, beetje studeren, beetje werken, beetje wandelen, beetje lezen, ik ben inmiddels wel gewend aan de corona crisis. Nu mis ik het echt wel om naar de bios te gaan, een hap te eten of wat winkels binnen te waggelen, maar er zijn zo ongelofelijk veel dingen die je nog wél kan doen dat ik altijd wel iets kan verzinnen om me niet te vervelen.
echt he doe klusjes die ik al jaren uitstel garage is opgeruimd de vliering bijna leeg

de sportschool zit dicht heb maar een eigen gym gebouwd achterin de garage

mijn vrouw werkt 4 dagen van uit huis mijn zoon ook ik werkte al vanuit huis en gezellig samen om half 1 in de woonkamer een broodje eten met een bak koffie heb de tijd van mijn leven 8)

maar goed hoop natuurlijk wel dat die ellende snel voorbij maar vervelen nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

*zucht*

Here we go again…

“De Jonge laat nieuwe Corona-app maken” staat te lezen op NOS.

WHY? Weer een miljardenverslindend IT-project waarvan je nu al weet dat het te duur, te lang en slecht functionerend gaat worden…

Kan dat geld niet concreter uitgegeven worden dan aan technocratische mumbo jumbo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
NotSoSteady schreef op woensdag 22 april 2020 @ 00:32:
[...]

Dat mag, maar met een beetje relativeren is op een gegeven moment ook niks mis. Het is inmiddels al geruime tijd duidelijk dat er deze zomer niet veel mogelijk zal zijn.
Over wat veel is kan je natuurlijk lang discussiëren, maar ik vraag me oprecht af hoe groot het risico is als half Nederland gewoon naar de camping in Frankrijk, Spanje of Duitsland gaat komende zomer (met de auto). Ik weet het niet. Ik heb meer een gevoel bij hoe castrofaal het voor aan de ene kant de toeristische sector is en ook wat het voor talloze gezinnen gaat betekenen als ze niet wegkunnen (en dus weer 8 weken thuiswerken met de kinderen om zich heen).

Oh oh cherso zal vast niet kunnen, activiteiten op de camping zullen ook iets anders zijn en wellicht ben ik wat te optimistisch (niet dat ik naar de camping in Frankrijk wil :)), maar of we helemaal niet op vakantie kunnen is in mijn ogen nog lang geen uitgemaakte zaak. Dat het wel kan overigens ook niet hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
ZieMaar! schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:17:
Over wat veel is kan je natuurlijk lang discussiëren, maar ik vraag me oprecht af hoe groot het risico is als half Nederland gewoon naar de camping in Frankrijk, Spanje of Duitsland gaat komende zomer (met de auto).
Het zal een heel ander soort zomervakantie worden, inderdaad met de auto en relatief dichtbij. Je wilt niet ergens in verweggistan vast komen te zitten als het vliegverkeer stopt, dus de auto of in eigen land de fiets is ideaal.

Merk aan mezelf en mijn gezin dat de behoefte aan vakantie groot is, ook als op de plek van bestemming niet alles open is. Even een paar andere muren om naar te kijken, ruimte in de natuur, veel buiten zijn. Lekker weg in eigen land of Duitsland zal deze zomer erg populair worden verwacht ik, Italië, Spanje en Frankrijk minder omdat die landen van veel verder moeten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
hoevenpe schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:26:
[...]

Het zal een heel ander soort zomervakantie worden, inderdaad met de auto en relatief dichtbij. Je wilt niet ergens in verweggistan vast komen te zitten als het vliegverkeer stopt, dus de auto of in eigen land de fiets is ideaal.

Merk aan mezelf en mijn gezin dat de behoefte aan vakantie groot is, ook als op de plek van bestemming niet alles open is. Even een paar andere muren om naar te kijken, ruimte in de natuur, veel buiten zijn. Lekker weg in eigen land of Duitsland zal deze zomer erg populair worden verwacht ik, Italië, Spanje en Frankrijk minder omdat die landen van veel verder moeten komen.
Mee eens, maar tegelijk hebben zij het nog veel harder nodig (economisch gezien). We zien het wel. Ik zou naar Noorwegen gaan aan het eind van de zomer, ik heb goede hoop dat Scandinavische landen relatief snel naar een relatief normaal gaan, maar als het niet door kan gaan, dan vermaak ik me ergens in het zwarte woud, zuid Limburg of op Ameland ook wel, zelfs als de restaurants dan nog steeds dicht zijn. Toen mijn wintersport niet doorging, bleek zelfs vanuit huis mijn eigen omgeving heel mooi (en dat wist ik eigenlijk al wel).

Ons plan was dit jaar om een tent te kopen om elk mooi weekend van het jaar weg te gaan, maar dat is er nog niet van gekomen en dat lijkt nu niet zo erg te zijn :).

Intercontinentaal zal (nog) spannender worden, al kan het denk ik met gezondheidschecks en verklaringen misschien iets sneller gaan, maar je blijft met het risico van vastzitten zitten. Ook hier hadden wij 2020 als een vliegvrij jaar bestempeld, dat blijkt gelukkig ook goed getimed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:05

Player1S

Probably out in the dark

Bananenplant schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 22:17:
Mijn reiskostenvergoeding is elke maand gebaseerd op het aantal dagen op kantoor.

...dus sja...
De mijne op gemaakte kilometers.
Laat de baas het maar lekker houden. We zijn een klein bedrijf met 3 man en onze klanten zijn zwaar geraakt Als paar maand geen reiskostenvergoeding voldoende is om na de tijd nog een baan te hebben.
Wilf schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:11:
*zucht*

Here we go again…

“De Jonge laat nieuwe Corona-app maken” staat te lezen op NOS.

WHY? Weer een miljardenverslindend IT-project waarvan je nu al weet dat het te duur, te lang en slecht functionerend gaat worden…

Kan dat geld niet concreter uitgegeven worden dan aan technocratische mumbo jumbo?
Als de app kan zorgen dat de boel weer beetje op gang komt hebben ze mijn zegen.
Wachten op een vaccin zal waarschijnlijk langer duren en dat wachten kost ons veel meer.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik zag gister halve flitsen van nieuwsuur, waarin volgens mij de GGD aangaf dat het op zich ook wel moet lukken om intensief contactonderzoek telefonisch snel en flink op te schalen (dmv flexwerkers, studenten etc). Dat gaat wellicht nog iets sneller dan een app, en je zit niet met allerlei privacy aspecten zoals in de app.

Oh, wacht...;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

ZieMaar! schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:17:
[...]

Over wat veel is kan je natuurlijk lang discussiëren, maar ik vraag me oprecht af hoe groot het risico is als half Nederland gewoon naar de camping in Frankrijk, Spanje of Duitsland gaat komende zomer (met de auto). Ik weet het niet. Ik heb meer een gevoel bij hoe castrofaal het voor aan de ene kant de toeristische sector is en ook wat het voor talloze gezinnen gaat betekenen als ze niet wegkunnen (en dus weer 8 weken thuiswerken met de kinderen om zich heen).

Oh oh cherso zal vast niet kunnen, activiteiten op de camping zullen ook iets anders zijn en wellicht ben ik wat te optimistisch (niet dat ik naar de camping in Frankrijk wil :)), maar of we helemaal niet op vakantie kunnen is in mijn ogen nog lang geen uitgemaakte zaak. Dat het wel kan overigens ook niet hoor.
Eigenlijk wil je dat mensen wel op vakantie gaan maar met niemand in contact komen. Jammer genoeg zou een camping ook een beste brandhaard kunnen worden. Ik denk alleen dat de economische gevolgen van thuisblijvers echt flink zullen zijn. Ik ben helemaal voor voorzichtigheid maar begin ook wel in te zien dat dit onhoudbaar begint te worden voor velen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
hoevenpe schreef op woensdag 22 april 2020 @ 08:26:
[...]

Ik vraag me af in hoeverre je ervanuit kan gaan dat Italie en Frankrijk toeristen gaat accepteren in Juli en Augustus tenzij er een vaccin is .

Spanje is een ander verhaal daar is geen toerisme toegestaan in 2020 meer en zelfs uit en in reizen voor Spanjaarden zal moeilijk gaan worden .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
leekers schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:58:
Spanje is een ander verhaal daar is geen toerisme toegestaan in 2020 meer en zelfs uit en in reizen voor Spanjaarden zal moeilijk gaan worden .
heb je daar een bron van? want de reisbranche lijkt dit nog niet te weten.

Niet elk bericht vergt een specifieke bron. Ik heb dit ook gewoon uit het nieuws. Constant om een 'bron' vragen is ook offtopic.

[ Voor 18% gewijzigd door Ramzzz op 22-04-2020 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
@leekers
Daarom is 'last-minute' het sleutelwoord van deze zomervakantie, als er een tweede golf komt wordt het 'gewoon' de achtertuin of het balkon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:30

Nox

Noxiuz

Gisteren 40k nieuwe gevallen gemeld in de VS. Zal dit al te maken hebben met de (onvrijwillige) versoepeling van de richtlijnen?
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6

Als je het zo ziet is de VS nog niet over de piek heen, of de registratie van de dagen ervoor was minder.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

RodeStabilo schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:02:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Spanje lijkt het zelf ook nog niet te weten. Had @leekers wel even door mogen geven ;)

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:03:
@leekers
Daarom is 'last-minute' het sleutelwoord van deze zomervakantie, als er een tweede golf komt wordt het 'gewoon' de achtertuin of het balkon.
Winter is coming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nox schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:07:
Gisteren 40k nieuwe gevallen gemeld in de VS. Zal dit al te maken hebben met de (onvrijwillige) versoepeling van de richtlijnen?
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6

Als je het zo ziet is de VS nog niet over de piek heen, of de registratie van de dagen ervoor was minder.
En gisteren bijna 3000 gemelde doden. Ongelofelijk hoe ze zo laks kunnen reageren op dit virus. Ik ben ontzettend blij dat ik er niet woon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
[...]

Weken geleden was er een gerucht, maar daar is verder volgens mij niet zoveel meer van voorbij gekomen. In Spanje is toerisme een sector die voor 11% van de werkgelegenheid van het BBP zorgt (bron. 60/70 miljard euro omzet in 2014. In 2017 waren er meer dan 80 miljoen toeristen in Spanje. Dat is natuurlijk niet allemaal zomervakantie, maar toch.

Even googlen laat zien dat de toerismebranche zelf wel verwacht dat er iets mogelijk gaat zijn deze zomer, maar dat bijvoorbeeld de Balaeren of de Canarische eilanden, die afhankelijk zijn van vliegreizen, het wel heel somber inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
De wintersport 'last-minute' boeken lijkt me gezien de omstandigheden vanzelfsprekend, of is dit een verhulde onheilstijding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
[...]

In de nieuwe regels van lockdown Spanje gepubliceerd in El Pais paar dagen geleden

Bronnen galore: https://www.google.com/se...6QKHbnfBFIQ4dUDCAw&uact=5

1e zoekresultaat: https://nos.nl/artikel/23...n-naar-komende-zomer.html

[ Voor 43% gewijzigd door Ramzzz op 22-04-2020 12:10 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Skiën in Noord Italie? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Thomas schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:19:
[...]

En gisteren bijna 3000 gemelde doden. Ongelofelijk hoe ze zo laks kunnen reageren op dit virus. Ik ben ontzettend blij dat ik er niet woon.
Dat is per miljoen inwoners echt niet zoveel beter dan Nederland.

https://ourworldindata.or...r-million?country=NLD+USA

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Mfpower schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 22:56:
[...]

Ik ben alleen geïnteresseerd in onderbouwingen. En die deel ik niet, want ze zijn niet gefundeerd. De persoon van Dissel vind ik niet relevant. Binnen het omt delen ze zelfs de onderbouwing niet unaniem: https://nos.nl/artikel/23...-voorwaarden-experts.html
jij mag het zeer objectief vinden van jezelf maar uitspraken als "ongefundeerde mening" doen toch iets anders geloven dan strikte interesse in onderbouwingen.Hoe irrelevant jij zijn gedegen wetenschappelijke achtergrond ook schijnt te vinden.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:54

Basszje

Reisvaap!]

leekers schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:30:
[...]
Is in het spaans dus heeft niet zoveel zin hier .
Dat is ook nogal een aanname zeg |:(
Ik ben niet hier om linkjes voor mensen te plaatsen trouwens spaans leren kun je zelf ook .
Ik ben hier niet om je ongefundeerde onzin te lezen. Een argument neertikken leren kan je zelf ook.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
De situatie in Spanje lijkt vergelijkbaar met die in Nederland, vooralsnog gesloten en de toeristische sector is druk bezig met mogelijkheden binnen de anderhalvemetersamenleving. Op ElPais van eergisteren:
Screens between tables and sanitary welcome kits: How Spain’s tourism industry is preparing for life after lockdown

There is still no information about the measures hotels and restaurants in Spain will have to apply when they are allowed to reopen, nor is it known when they will be back in business. Despite this, Pérez Jiménez thinks that meeting the legal minimum of hygiene standards will not be enough for a luxury hotel such as Plaza España Design. He has been planning how to reorganize common spaces in the hotel to minimize contact with other people, and has contacted personal protective equipment companies about buying supplies.
Of het een gezellige ontspannen vakantie wordt vraag ik me wel af... ;)
When guests arrive at Plaza España Design, they will need to undergo a rapid test to check whether they have coronavirus, explains Pérez Jiménez. For this to happen, the managing director is talking to several clinics, which would occupy one of the rooms on the ground floor. The test may even be carried out in an ambulance outside the hotel, says Pérez Jiménez.

If a guest is healthy, they will go to reception and receive a welcome kit with personal protection equipment: gloves, face mask and hand sanitizer gel. Hotel rooms will be subject to the strictest hygiene measures. Even the television remote control will be covered in plastic, and almost every corner of the room will have dispensers with disinfectant, explains Pérez Jiménez. The breakfast buffet will disappear and be replaced with a picnic basket with fruit and yogurt that guests will collect by keeping to a marked-out route. Cloths will no longer be used to wipe down tables in the hotel restaurants. In the future, waiters will have to use steam cleaners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Laatst online: 25-09 15:19

Mfpower

In dubio

pro_6or schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:36:
[...]

jij mag het zeer objectief vinden van jezelf maar uitspraken als "ongefundeerde mening" doen toch iets anders geloven dan strikte interesse in onderbouwingen.Hoe irrelevant jij zijn gedegen wetenschappelijke achtergrond ook schijnt te vinden.
Als je het linkje had geklikt dan had je gezien dat z’n onderbouwingen niet zo gedegen zijn en dat er ook binnen het omt twijfel is over de aanpak. Ik wil graag met andere bronnen komen maar dat kan niet. Dat illustreert precies mijn punt: gevalideerd onderzoek dat het openen van de scholen onderbouwt bestaat niet. Dat maakt alles een experiment. Prima maar ga dan niet zeggen dat het gefundeerd is.

Ze geven notabene zelf aan dat het openen van de scholen hun vermoedens moet bevestigen!

Experiment prima, maar daar hoort ook een opt-in bij. (Dat is mijn mening, en normaal gesproken ook van medische ethici)

Ik ben niet de enige die er zo over denkt. De leraren zelf ook: https://www.trouw.nl/buit...-geen-goed-idee~b651e970/

[ Voor 10% gewijzigd door Mfpower op 22-04-2020 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 11:46
je leest heel veel mensen die nadenken over de app en da het slecht gaat werken of dat het juist goed gaat werken om reden X en Y

Maar waar ik juist aan moet denken zijn Anna en Bas (fictieve namen) uit klas 1 met een hand me down toestel van wie dan ook met een accu die naar de ratten is. waar als je de bluetooth aanzet de accu binnen no time leeg is. het lijkt mij dat je juist een manier moet zoeken die de accu duur bij oudere toestellen niet aantast. of er voor zorgt dat jij minder lang met je toestel kan doordat die app steeds "pollt" naar gebruikers in de buurt.

Ik vraag me ook af hoe dat in en file zal gaan, roltrap op het paron, restaurant als er iemand achter je langs loopt of waar dan ook dat jij stil zit en er iemand langs je loopt maar aan de andere kant van de muur of wat dan ook.

Wanneer iemand 2x een fale positive krijgt en 2 x 2 weken in isolatie gaat dan ben je er ook echt wel klaar mee neem ik aan. en je baas gaat dat ook echt niet leuk vinden als jij om de zoveel dagen weer thuis zit vanwege die app. wel natuurlijk dat je thuis gaat zitten want ja gezondheid

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

IJzerlijm schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:35:
[...]

Als je ook kijkt naar waar de doden vallen dan is het wel degelijk zorgwekkend. 20k doden in New York alleen, met 20 miljoen inwoners. In Nederland, met een vergelijkbare bevolkingsdichtheid als de staat New York, 4000 doden op 17 miljoen inwoners.

Ik verwacht dat de rurale gebieden in de VS niet echt zwaar zullen worden geraakt, maar je ziet wat het virus doet met dichtbevolkte gebieden. Ze zijn daar weer bezig met keihard afschalen van maatregelen, terwijl er ook grote steden zijn waar het virus pas net is 'begonnen'.

[ Voor 20% gewijzigd door Thomas op 22-04-2020 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
hoevenpe schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:20:
[...]

De wintersport 'last-minute' boeken lijkt me gezien de omstandigheden vanzelfsprekend, of is dit een verhulde onheilstijding?
Potentieel van warrige tweede curve in tussen de reguliere griep door. Gedragsmatige effecten gaan nog lang een bepalende factor zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Verbaas me nog steeds over het feit waarom we niet alleen de zwakkere isoleren. Helemaal na de aflevering van Jinekgisteren. Waarin de viroloog van het OMT deze vraag gesteld kreeg. Ze was wat verrast / overvallen door deze vraag alsof ze niet wilde dat dit gevraagd wordt. Dit omdat er dus wel degelijk een andere, minder schadelijke oplossing is. Ze antwoordde dat er geen maatschappelijk draagvlak voor is om alle 65+ te isoleren en de rest zijn gang laten gaan.

Ik vindt dit nog steeds vreemd, het is dus wel goed om jongere mensen normale zorg te ontnemen, hun baan te laten verliezen naar niet wenselijk om een kleiner gedeelte van de bevolking, die al een heel leven geleefd hebben onder normale omstandigheden, voor een tijdje te isoleren.

Daarnaast verbaasd me het ook dat Corona het allerbelangrijkste is in ziekenhuizen. Vindt dat ze naar de complete zorgdraag moeten kijken inclusief de normale zorg. Het voorbeeld dat Rutte noemde over kanker patiënten waarvan de zorg nu uitgesteld is. Men moet dit wegen tegen over een Corona patiënt. Dit wordt nu duidelijk niet gedaan. Vindt dit erg kwalijk.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Reageer inhoudelijk, reageer fatsoenlijk, en onderbouw wat je hier neerschrijft.

Er is al meerdere malen voor gewaarschuwd.

Constant vragen om een 'bron', die met 2 zoektermen zelf te vinden is, en waarvan het 'nieuws' al weken oud is, is nogal offtopic.
Nogmaals (5)
Zie je een reactie die eruit ziet als troll, rant, flame, of anderszins verstorende reactie, zoals zinloze speculatie, sensationeel 'fake news', maak gewoon een Topic Report aan.

>> Afbeeldingslocatie: https://tweakimg.net/g/forum/images/icons/icon_hand_handled.gif <<

En reageer er dan dus niet op. Elkaar zinloos vliegen afvangen is voor iedereen irritant.

Dat scheelt iedereen een hoop tijd.

En vooral ons moderatoren, die het weer allemaal mogen opruimen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Mooi verhaal over een kleine jongen uit Dordrecht en de arrogantie van mega-bedrijven:
Niet dollen met Pieter, ook al ben je een miljardair uit Hongkong

Praten kan altijd, zegt hij, als je de huur niet kunt betalen. En dan vinden we meestal wel een oplossing. Huurverlaging in ruil voor een langer lopend huurcontract bijvoorbeeld. Of afkopen van het huurcontract, voor een bedrag ineens. Of betaling in natura. Een container met spijkerbroeken, zoals een van zijn huurders hem aanbood, dat was net even te gek. Maar een tegoedbon voor een paar duizend euro aan ijs, van de ijssalon aan het Statenplein, dat was wel leuk.

Maar zomaar niet meer betalen, zoals ICI Paris XL hem liet weten? En niet reageren op zijn telefoontjes en e-mails? Dan vraagt hij gewoon je faillissement aan. Het leek gewoon een van de vele akkefietjes in zijn vastgoedbedrijf, tot een verslaggever van AD Dordrecht hem begin deze maand vroeg hoe het ging met de winkelverhuur in de binnenstad. En noteerde dat Van Loon aanstuurde op het bankroet van AS Watson, het moederbedrijf van ICI Paris XL.

Met de kleinere ondernemers heeft hij in coronatijd niet zoveel problemen. Die doen echt hun best. Maar die grote! Ook zijn Perry Sport-filiaal liet weten geen huur meer te zullen betalen. En ook zij waren niet bereid tot overleg. Dus vroeg Van Loon ook het faillissement aan van moederbedrijf JD Group, een in Londen gevestigde winkelgroep met een omzet van 5,4 miljard euro, onderdeel van de beursgenoteerde mega-onderneming Steinhoff International Holdings.

Ja, toen kwamen ze ineens wel met een reactie. Dat hij aansprakelijk is voor hun imagoschade, omdat zij die faillissementsaanvraag moeten melden aan hun aandeelhouders. Daar kan hij dus helemaal niks mee. Die grote jongens moeten het bonnetje van de crisis niet zomaar doorschuiven. Li Ka-Shing heeft zijn miljarden opgeborgen in belastingparadijzen als de Kaaimaneilanden en de Britse Maagdeneilanden. En dan zou Pieter van Loon in Dordrecht zijn geld niet krijgen?

Dinsdag kreeg hij bericht uit Hongkong. AS Watson betaalt zijn verhuurders in Nederland nu de helft van de huur en de andere helft later. En met Van Loon is een persoonlijke deal gemaakt, naar tevredenheid, maar onder geheimhouding van de voorwaarden. En ook met Perry Sport verwacht hij deze week af te dealen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

worldfastest schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:15:
Verbaas me nog steeds over het feit waarom we niet alleen de zwakkere isoleren. Helemaal na de aflevering van Jinekgisteren. Waarin de viroloog van het OMT deze vraag gesteld kreeg. Ze was wat verrast / overvallen door deze vraag alsof ze niet wilde dat dit gevraagd wordt. Dit omdat er dus wel degelijk een andere, minder schadelijke oplossing is. Ze antwoordde dat er geen maatschappelijk draagvlak voor is om alle 65+ te isoleren en de rest zijn gang laten gaan.

Ik vindt dit nog steeds vreemd, het is dus wel goed om jongere mensen normale zorg te ontnemen, hun baan te laten verliezen naar niet wenselijk om een kleiner gedeelte van de bevolking, die al een heel leven geleefd hebben onder normale omstandigheden, voor een tijdje te isoleren.

Daarnaast verbaasd me het ook dat Corona het allerbelangrijkste is in ziekenhuizen. Vindt dat ze naar de complete zorgdraag moeten kijken inclusief de normale zorg. Het voorbeeld dat Rutte noemde over kanker patiënten waarvan de zorg nu uitgesteld is. Men moet dit wegen tegen over een Corona patiënt. Dit wordt nu duidelijk niet gedaan. Vindt dit erg kwalijk.
De kwetsbare groep die hier dan geschetst wordt is 65+. Het is zeker waar dat de grootste groep doden ouder is dan dat.

Echter: dat is met lockdown maatregelen. Als we lockdown maatregelen niet nemen/volledig loslaten dan krijg je veel meer patienten.

Het is nu al zo dat je op de IC weinig 70+ meer ziet. De gemiddelde duur was, als ik me niet vergis, 21 dagen. De duur op de IC heeft een relatie tot de beschadiging waarmee je ervan af komt. Is de duur kort, zeg maar een week dan kan het meevallen. Lig je daar lang, dan is de kans op blijvende schade groot. Dat geld niet alleen voor ouderen maar ook voor jongeren

Ik zeg niet dat het niet kan helpen om ouderen te isoleren maar dat betekend niet dat het gross van de beroepsbevolking dan gevrijwaard is. Als je de regels voor die groep flink versoepeld zal het ook daar toeslaan (tenzij we het virus onder controle hebben/er een vaccin is of iets dergelijks). Ze gaan misschien minder snel dood dan de oudjes maar een deel zal niet meer geheel herstellen.

Voor zover snap ik wel dat de regering voorzichtig is met het loslaten van maatregelen. We beschermen niet alleen onze oudjes maar ook onszelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
Thomas schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:19:
[...]

Veel mensen hebben ook geen keus: ze kunnen niet ziek thuis blijven, want dan worden ze ontslagen en verliezen ze ook hun ziektekostenverzekering. En op termijn natuurlijk hun huis, want werkloosheidsuitkeringen zijn daar maar heel mager. En de werkloosheidsverzekering die de beter verdienenden hebben betaalt niet uit.

En daar twee derde van de bevolking geen spaargeld heeft, is het snel een groot probleem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
worldfastest schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:15:

Lock them up? Leuk ook de suggestie "ze willen die vraag niet!".

Ik stel het maar even scherp, misschien komt het zo aan dat het meer complex is dan dit soort reflexen. Er is inderdaad geen maatschappelijk draagvlak, prima verklaarbaar, moet je wel een geschiedenisboek erbij nemen. En wat ook handig is, dat is even een oefening in substitutie doen. Loop met de schoenen van een ander. Daarbij, het maakt niets uit of je alle ouderen in kampen stopt. Verspreiding was er al. Antistoffen worden nauwelijks opgebouwd. Zelfs het opsluiten van alle risicocategorieën zet geen zoden aan de dijk. Bij milde verschijnselen is er net zo pijnlijk de kwestie van overbelasting zorg (geen IC curve, maar SEH curve, en nog steeds "hallo covid afdelingen"), net zo de kwestie van hersteltraject en hoog niveau permanente schade. Voeg daar aan toe de grote onbekende van dit moment, het ontbreken van bevestiging van brede bescherming vanuit blootstelling tegen herbesmetting, en cumulatieve schade is wel een onderwerp voor beroepsbevolking. Om daar nou met een natte vinger bij te gaan plannen, nou.

Daarbij, gescheiden stromen in de zorg is al van meet af aan een centraal punt van aandacht. Dat dit buiten beeld is gevallen is niet toe te wijzen aan kabinet of OMT, dat is gewoon omdat het in publiek debat lang buiten beeld is gevallen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Indoubt schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:29:
[...]

De kwetsbare groep die hier dan geschetst wordt is 65+. Het is zeker waar dat de grootste groep doden ouder is dan dat.

Echter: dat is met lockdown maatregelen. Als we lockdown maatregelen niet nemen/volledig loslaten dan krijg je veel meer patienten.

Het is nu al zo dat je op de IC weinig 70+ meer ziet. De gemiddelde duur was, als ik me niet vergis, 21 dagen. De duur op de IC heeft een relatie tot de beschadiging waarmee je ervan af komt. Is de duur kort, zeg maar een week dan kan het meevallen. Lig je daar lang, dan is de kans op blijvende schade groot. Dat geld niet alleen voor ouderen maar ook voor jongeren
De grootste groep op de IC, die er nu liggen, is wel tussen de 70 en 74 jaar, maar als je het verdeelt in onder de 70 en boven de 70, dan niet meer inderdaad.

Onder de 45 is het echt maar een hele kleine groep, misschien net 6%. Onder de 65 hebben we het al over bijna 50%. Van die groep is nu ca 12% overleden, tegen 33% van boven de 65. Allemaal lastige cijfers, omdat je niet exact weet of het patroon heel erg verschoven is en zo zijn er meer lastigheden om dit echt goed te interpreteren, dat snap ik.

Bottomline lijkt mij nog steeds wel te zijn dat je onder de 45 niet zoveel kans hebt om op de IC te komen en dat je ook weinig kans hebt om er te overlijden, als je er komt. Over de vervolgschade kan ik niets zeggen. Ben je tussen de 45 en 65, dan wordt de kans al wat groter en vanaf je 65e neemt het risico op overlijden ook nog toe, terwijl je daar ook langzaam in de groep komt waar het gesprek mee gevoerd wordt of de IC wel echt de beste oplossing is.

De logica lijkt me dat hoe ouder je bent, hoe meer kwalen je hebt, hoe slechter je gezondheid al is en hoe groter de kans op meer gevolgschade is na een IC verblijf, maar dat is niet meer dan dat, een educated guess van iemand die hier verder niet heel erg in thuis is :).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dtjysxdyIXNEx2uUFfhuAE0IpRg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xQaf8FQ0OX4RHmNY8nE7TlmG.jpg?f=fotoalbum_large
Ik zeg niet dat het niet kan helpen om ouderen te isoleren maar dat betekend niet dat het gross van de beroepsbevolking dan gevrijwaard is. Als je de regels voor die groep flink versoepeld zal het ook daar toeslaan (tenzij we het virus onder controle hebben/er een vaccin is of iets dergelijks). Ze gaan misschien minder snel dood dan de oudjes maar een deel zal niet meer geheel herstellen.

Voor zover snap ik wel dat de regering voorzichtig is met het loslaten van maatregelen. We beschermen niet alleen onze oudjes maar ook onszelf.
Mee eens natuurlijk.

De groep van onder de 45 lijkt nu qua eigen gezondheid weinig risico te lopen, maar krijgt de gevolgen van deze crisis vol op zijn bord, waar als voorgerecht de klimaatcrisis ligt en als toetje de pensioen perikelen

De groep van 45-65 loopt qua gezondheid iets meer risico, maar zal vooral de economische gevolgen merken. Dit is langzaam de groep die grote(re) problemen heeft met nieuwe banen vinden als ze werkeloos worden, maar voor wie de pensioenmaatregelen iets minder ingrijpend lijken te gaan zijn.

De groep boven de 65 loopt qua gezondheid het meeste risico, maar zal er economisch minder last van hebben, tenzij de pensioenen echt gekort gaan worden.

Dat maakt het zo lastig, alle groepen hebben (en ik weet dat je 100 nuances zijn) andere 'belangen', maar we moeten het met elkaar doen. Het is onmogelijk om het voor iedereen goed te doen, dat maakt de klus dus ook zo moeilijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Mee eens met de meeste commentaren hierboven. Er zijn zeker meerdere groepen waar rekening mee gehouden moet worden. Alleen is er al een tijdje een tunnelvisie richting het beschermen van de zwakkere in de samenleving zonder duidelijk, open en eerlijk de impact van de rest van de bevolking te wegen. Zou kunnen dat dit wel gedaan wordt achter gesloten deuren maar ik zie een graag een open en transparante discussie. Zodat de bevolking, net zoals toen de scholen gesloten worden door de democratische druk, we ook als samenleving de opgelegde lockdown kunnen opheffen adhv ALLE informatie.

Ik merk, zowel online als offline, dat mensen denken dat met de lockdown het virus wel weggaat en we na een x aantal maanden virus vrij weer kunnen rondlopen. De praktijk is dat het virus blijft en iedereen (een grote groep) het gaat krijgen. Enige wat we nu doen is de druk in de ziekenhuis spreiden.

Je ziet dit goed aan de basisschool discussie. Omdat de scholen open gaan gaan leraren het virus krijgen. Dat krijg überhaupt wel. Is niet de vraag of maar wanneer. Of je moet de scholen pas open doen wanneer er een vaccin is. Wat nog een jaar duurt of zelfs nooit gaat komen.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09 22:53
[...]

Fijn dat er nog mensen nadenken. Doden worden zelfs op het nieuws 1 op 1 vergeleken terwijl het aantal inwoners enorm afwijkt. Nederland heeft relatief veel doden op het aantal inwoners en dat is alleen maar wat we zeker weten. En dan tellen ze ook nog in elk land anders. Nederland alleen bevestigde corona doden en andere landen ook waarschijnlijke gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

[...]

Dat is correct, echter hebben we gisteravond niet alle teugels laten vieren en zijn we heel rustig aan het versoepelen. De VS daarentegen hebben liefst wel alle regels/richtlijnen als gepasseerd station en 'common sense' als nieuwe manier van leven. En dan zal je volk hebben wat dus zich niet aan richtlijnen houden die er nu wel zijn.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
ZieMaar! schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:19:
[...]
Weken geleden was er een gerucht, maar daar is verder volgens mij niet zoveel meer van voorbij gekomen. In Spanje is toerisme een sector die voor 11% van de werkgelegenheid van het BBP zorgt (bron. 60/70 miljard euro omzet in 2014. In 2017 waren er meer dan 80 miljoen toeristen in Spanje. Dat is natuurlijk niet allemaal zomervakantie, maar toch.

Even googlen laat zien dat de toerismebranche zelf wel verwacht dat er iets mogelijk gaat zijn deze zomer, maar dat bijvoorbeeld de Balaeren of de Canarische eilanden, die afhankelijk zijn van vliegreizen, het wel heel somber inzien.
Het heeft in El Pais gestaan met de nieuwe maatregelen van de Spaanse regering .
Verder voel ik me niet genoodzaakt een link te plaatsen vanwege de toon waarop dat geeist werd door iemand ,

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

worldfastest schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:32:
Mee eens met de meeste commentaren hierboven. Er zijn zeker meerdere groepen waar rekening mee gehouden moet worden. Alleen is er al een tijdje een tunnelvisie richting het beschermen van de zwakkere in de samenleving zonder duidelijk, open en eerlijk de impact van de rest van de bevolking te wegen. Zou kunnen dat dit wel gedaan wordt achter gesloten deuren maar ik zie een graag een open en transparante discussie. Zodat de bevolking, net zoals toen de scholen gesloten worden door de democratische druk, we ook als samenleving de opgelegde lockdown kunnen opheffen adhv ALLE informatie.

Ik merk, zowel online als offline, dat mensen denken dat met de lockdown het virus wel weggaat en we na een x aantal maanden virus vrij weer kunnen rondlopen. De praktijk is dat het virus blijft en iedereen (een grote groep) het gaat krijgen. Enige wat we nu doen is de druk in de ziekenhuis spreiden.

Je ziet dit goed aan de basisschool discussie. Omdat de scholen open gaan gaan leraren het virus krijgen. Dat krijg überhaupt wel. Is niet de vraag of maar wanneer. Of je moet de scholen pas open doen wanneer er een vaccin is. Wat nog een jaar duurt of zelfs nooit gaat komen.
Het virus gaat niet meer weg. Dat is een feit. Een vaccin gaat er misschien nooit komen (al heb ik er wel goede hoop op). Maar dat betekend niet dat je geen beleid kunt voeren en daarbij zeker nu nog voorzichtig kunt (en moet) zijn met iedereen.

Naast een vaccin wordt er ook veelvuldig onderzoek gedaan naar behandelwijzes. Stel dat de nu lopende onderzoeken inderdaad succesvol blijken (nadat de 1e resultaten over een week of 2 3 bekend zijn) en stel over een week of drie zijn de IC's op een bezetting van zeg 400/500 bedden door COVID-19 alleen dan is daar dan weer de tijd om meer risico te nemen (op grotere schaal) imho.

Op dit moment de kinderen gefaseerd terug naar school is een risico dat ik wel begrijp. In feite zijn de scholen al alleen dicht gegaan onder de druk van publieke opinie. Leraren (en ouders) gaan niet gegarandeerd ziek worden (niet meer dan een ander die nog werkt) omdat het maar zeer de vraag is of jonge kinderen het virus ueberhaupt versprijden (dat lijkt niet zo te zijn).

Ik snap de huidige voorzichtigheid volledig, zeker nu er nog zicht is op behandelmethodes is het te vroeg om hele grote risico's te nemen.

Als alle behandlemethodes fallen kun je evt verder kijken wat je dan wel of niet doet. Zweden doet het niet veel slechter qua ziektbeeld en daar is er wel sport en horeca mogelijk.

Ik zou iig wachten tot de IC weer boven jan is.

[ Voor 4% gewijzigd door pro_6or op 22-04-2020 13:57 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

pro_6or schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:55:
[...]

Het virus gaat niet meer weg. Dat is een feit. Een vaccin gaat er misschien nooit komen (al heb ik er wel goede hoop op). Maar dat betekend niet dat je geen beleid kunt voeren en daarbij zeker nu nog voorzichtig kunt (en moet) zijn met iedereen.

Naast een vaccin wordt er ook veelvuldig onderzoek gedaan naar behandelwijzes. Stel dat de nu lopende onderzoeken inderdaad succesvol blijken (nadat de 1e resultaten over een week of 2 3 bekend zijn) en stel over een week of drie zijn de IC's op een bezetting van zeg 400/500 bedden door COVID-19 alleen dan is daar dan weer de tijd om meer risico te nemen (op grotere schaal) imho.

Op dit moment de kinderen gefaseerd terug naar school is een risico dat ik wel begrijp. In feite zijn de scholen al alleen dicht gegaan onder de druk van publieke opinie. Leraren (en ouders) gaan niet gegarandeerd ziek worden (niet meer dan een ander die nog werkt) omdat het maar zeer de vraag is of jonge kinderen het virus ueberhaupt versprijden (dat lijkt niet zo te zijn).

Ik snap de huidige voorzichtigheid volledig, zeker nu er nog zicht is op behandelmethodes is het te vroeg om hele grote risico's te nemen.

Als alle behandlemethodes fallen kun je evt verder kijken wat je dan wel of niet doet. Zweden doet het niet veel slechter qua ziektbeeld en daar is er wel sport en horeca mogelijk.

Ik zou iig wachten tot de IC weer boven jan is.
Ik ben het eens met je plan maar we hebben genoeg virussen weten uit te roeien. Waarom is het een feit dat sars-cov-2 niet uit te roeien is? Als er een vaccin komt welke meerjarige bescherming biedt geef ik het een heel goede kans dat het uit te roeien is danwel op niveau is waar we er nagenoeg geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
In Spanje lijkt het (voorlopig) alleen om de Canarische Eilanden te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
leekers schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:34:
[...]

Het heeft in El Pais gestaan met de nieuwe maatregelen van de Spaanse regering .
Verder voel ik me niet genoodzaakt een link te plaatsen vanwege de toon waarop dat geeist werd door iemand ,
Niet door mij :). Ik zoek op El Pais (de Engelse variant), maar ik kan eigenlijk alleen vinden dat de Canarische eilanden sowieso tot 1/10 dicht zijn en dit: https://english.elpais.co...-life-after-lockdown.html, waarin een paar hotels vertellen hoe ze er mee om willen gaan.
Pagina: 1 ... 40 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?