Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.578 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 16:14

pro_6or

amateur_60r

Nox schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:10:
[...]

Ik ben het eens met je plan maar we hebben genoeg virussen weten uit te roeien. Waarom is het een feit dat sars-cov-2 niet uit te roeien is? Als er een vaccin komt welke meerjarige bescherming biedt geef ik het een heel goede kans dat het uit te roeien is danwel op niveau is waar we er nagenoeg geen last van hebben.
Nee, dan wel zodra we een goed vaccin hebben kunnen we ook dit virus hopelijk (voor het zich muteert) best wel uitroeien.

maar nu, zonder vaccin, door allemaal thuis te zitten gaan we het niet meer uit kunnen roeien. de kat is uit de zak.

theoretisch wel natuurlijk. iedereen haalt eten in huis voor 3 weken en daarna mag niemand meer bewegen, zieke mensen e.d. laten we dan helaas kreperen. Virus weg. Maar dan moet iedereen ter wereld meedoen.

Wat ook heel belangrijk is om, nadat we deze crisis bezworen hebben (als dat lukt), is om brede vriusremmers te ontwikkelen. Want er gaan volgende uitbraken komen en ik hoop dit nooit meer mee te maken.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Waarom zei Van Dissel op 1 april dat het reproductiegetal (R0) gedaald was naar 0,3?

bron: https://nos.nl/collectie/...on-lijkt-fors-af-te-nemen

Heb zojuist naar de presentatie van Van Dissel geluisterd en daar zegt ie nu hele andere dingen over het reproductiegetal dus het kan nooit zo zijn dat we op 1 april een R0 van 0,3 hadden.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
pro_6or schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:32:
[...]

Nee, dan wel zodra we een goed vaccin hebben kunnen we ook dit virus hopelijk (voor het zich muteert) best wel uitroeien.

maar nu, zonder vaccin, door allemaal thuis te zitten gaan we het niet meer uit kunnen roeien. de kat is uit de zak.

theoretisch wel natuurlijk. iedereen haalt eten in huis voor 3 weken en daarna mag niemand meer bewegen, zieke mensen e.d. laten we dan helaas kreperen. Virus weg. Maar dan moet iedereen ter wereld meedoen.

Wat ook heel belangrijk is om, nadat we deze crisis bezworen hebben (als dat lukt), is om brede vriusremmers te ontwikkelen. Want er gaan volgende uitbraken komen en ik hoop dit nooit meer mee te maken.
Indien we een goede behandelmethode vinden waardoor het voor iedereen mogelijk wordt dit virus thuis uit te zieken en de zware longproblemen en daarmee dus ziekenhuisopnames achterwege blijven kan het virus ook uitgeroeid worden. Dan wordt er dus eigenlijk groepsimmuniteit zonder overbelasting van de ziekenhuizen opgebouwd.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

[...]

Ik ben het eens met je plan maar we hebben genoeg virussen weten uit te roeien. Waarom is het een feit dat sars-cov-2 niet uit te roeien is? Als er een vaccin komt welke meerjarige bescherming biedt geef ik het een heel goede kans dat het uit te roeien is danwel op niveau is waar we er nagenoeg geen last van hebben.
Oh?

Waarom worden we dan nog elk jaar massaal allemaal verkouden, krijgen miljoenen mensen 'griep', etc.?

De uitspraak 'we hebben genoeg virussen weten uit te roeien' gaat behoorlijk mank.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:13
hoevenpe schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:11:
In Spanje lijkt het (voorlopig) alleen om de Canarische Eilanden te gaan.
Ongelofelijk veel schade voor de gebieden die zwaar op toerisme draaien!
Persoonlijk vind ik het ook erg, we hebben een huis in het zuiden van Spanje. Ik zie het niet gebeuren dat we er dit jaar heen kunnen (en ook willen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

T7D_Sneezy schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:56:
[...]

Ongelofelijk veel schade voor de gebieden die zwaar op toerisme draaien!
Persoonlijk vind ik het ook erg, we hebben een huis in het zuiden van Spanje. Ik zie het niet gebeuren dat we er dit jaar heen kunnen (en ook willen).
ik heb alleen een huis hier in NL en ik vind het ook erg. je kunt nagenoeg niks en je maakt je grote zorgen over eigen en andermans inkomen en de sjeu is er wel af ja.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:30
[...]

De griep krijgen we ook niet uitgeroeid en het lijkt er op dat SARS varianten mogelijk door een combi van factoren op een zelfde manier aanwezig blijven.

Las vanochtend een nieuw onderzoek naar antistoffen in bloed dat het erop lijkt dat antistoffen niet blijvend zijn en een vaccin dientengevolge minstens jaarlijks gegeven zal moeten worden bijvoorbeeld.

Het is dus niet onmogelijk, maar ook niet vanzelfsprekend dat het lukt met alleen een vaccin. Net als je de laatste ingeent hebt, wordt de eerste weer vatbaar. Helaas nog allemaal mitsen, maren en onbekende factoren.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:12
NiGeLaToR schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:30:
[...]

De griep krijgen we ook niet uitgeroeid en het lijkt er op dat SARS varianten mogelijk door een combi van factoren op een zelfde manier aanwezig blijven.

Las vanochtend een nieuw onderzoek naar antistoffen in bloed dat het erop lijkt dat antistoffen niet blijvend zijn en een vaccin dientengevolge minstens jaarlijks gegeven zal moeten worden bijvoorbeeld.

Het is dus niet onmogelijk, maar ook niet vanzelfsprekend dat het lukt met alleen een vaccin. Net als je de laatste ingeent hebt, wordt de eerste weer vatbaar. Helaas nog allemaal mitsen, maren en onbekende factoren.
Griepprik is ook jaarlijks. Kan dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:30
JeroenNietDoen schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:38:
[...]

Griepprik is ook jaarlijks. Kan dan ook.
Daarom refereerde ik daar aan. En vaak heeft men de samenstelling voor dat jaar goed geraden en soms ook niet. Om maar aan te geven dat het maken van een vaccin voor snel verspreidende en muterende virussen gewoon ingewikkeld is.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:12

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Op zich hoeft het niet uitgeroeid te worden, als we, net als met griep, maar wel de kwetsbaren enigszins kunnen blijven beschermen (dmv vaccins) of we het goed kunnen behandelen.

Op het moment dat we kunnen zorgen dat we fors minder mensen op de ic belanden (of überhaupt naar het ziekenhuis hoeven), dan is het al heel anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
worldfastest schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:32:
Mee eens met de meeste commentaren hierboven. Er zijn zeker meerdere groepen waar rekening mee gehouden moet worden. Alleen is er al een tijdje een tunnelvisie richting het beschermen van de zwakkere in de samenleving zonder duidelijk, open en eerlijk de impact van de rest van de bevolking te wegen. Zou kunnen dat dit wel gedaan wordt achter gesloten deuren maar ik zie een graag een open en transparante discussie. Zodat de bevolking, net zoals toen de scholen gesloten worden door de democratische druk, we ook als samenleving de opgelegde lockdown kunnen opheffen adhv ALLE informatie.

Ik merk, zowel online als offline, dat mensen denken dat met de lockdown het virus wel weggaat en we na een x aantal maanden virus vrij weer kunnen rondlopen. De praktijk is dat het virus blijft en iedereen (een grote groep) het gaat krijgen. Enige wat we nu doen is de druk in de ziekenhuis spreiden.

Je ziet dit goed aan de basisschool discussie. Omdat de scholen open gaan gaan leraren het virus krijgen. Dat krijg überhaupt wel. Is niet de vraag of maar wanneer. Of je moet de scholen pas open doen wanneer er een vaccin is. Wat nog een jaar duurt of zelfs nooit gaat komen.
Maar dat is dus pertinent niet waar. De focus ligt niet op de zwakkeren. De focus ligt op het virus, de verspreiding daarvan, de impact daarvan en zowel de consequenties als effecten op termijn daarvan.

Zeker, veel beeldvorming concentreert zich op detailniveau. Vrij verklaarbaar, de eerste uitdaging was die van de eerste curve, IC toestroom. Maar dat wil niet zeggen dat dit dus ook het strategisch perspectief is. Integendeel. Dat wordt vrij duidelijk gecommuniceerd vanuit RIVM et alii, we laten het zelf buiten beeld vallen met publieke discussie en media.

Ik heb het idee dat de correlaties bij kwetsbaarheden je niet helemaal duidelijk zijn. Dat zit hem niet in deze of gene zwakkere, maar in de cumulatieve effecten die op elkaar inwerken in onze sectorale economie en maatschappelijke ordening wanneer we geen strategische maatregelen nemen. Of je nu de ouderen opsluit, dat maakt weinig uit. Integendeel, dit is immers een crisis van gedrag. Hoe gedragen mensen zich bij schijnveiligheid? Niet slim.

En dan krijg je de lelijke realiteit, ook milde verschijnselen knallen zonder comorbiditeit gewoon richting SEH. Herstel van mild ziektebeeld is kostbaar, en het ziektebeeld schept vaak flink schade. En immuniteit is bitter ver te zoeken.

Met dat soort secondaire curves krijg je rimpeleffecten die zo complex zijn dat ze te makkelijk onbeheersbaar kunnen worden. En dat kunnen we gewoon ons niet veroorloven. Bij lokaal opflakkeren, ok. Bij regionaal of hoger? Dan krijg je verstorende feedback loops.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Ik merk deze week wel dat het een stuk langzamer en rustiger is dan voorheen (IT branche)
De eerste paar weken van de "lockdown" was het enorm druk met support. maar nu heel erg rustig ineens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Virtuozzo schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:46:
[...]

Maar dat is dus pertinent niet waar. De focus ligt niet op de zwakkeren. De focus ligt op het virus, de verspreiding daarvan, de impact daarvan en zowel de consequenties als effecten op termijn daarvan.

Zeker, veel beeldvorming concentreert zich op detailniveau. Vrij verklaarbaar, de eerste uitdaging was die van de eerste curve, IC toestroom. Maar dat wil niet zeggen dat dit dus ook het strategisch perspectief is. Integendeel. Dat wordt vrij duidelijk gecommuniceerd vanuit RIVM et alii, we laten het zelf buiten beeld vallen met publieke discussie en media.

Ik heb het idee dat de correlaties bij kwetsbaarheden je niet helemaal duidelijk zijn. Dat zit hem niet in deze of gene zwakkere, maar in de cumulatieve effecten die op elkaar inwerken in onze sectorale economie en maatschappelijke ordening wanneer we geen strategische maatregelen nemen. Of je nu de ouderen opsluit, dat maakt weinig uit. Integendeel, dit is immers een crisis van gedrag. Hoe gedragen mensen zich bij schijnveiligheid? Niet slim.

En dan krijg je de lelijke realiteit, ook milde verschijnselen knallen zonder comorbiditeit gewoon richting SEH. Herstel van mild ziektebeeld is kostbaar, en het ziektebeeld schept vaak flink schade. En immuniteit is bitter ver te zoeken.

Met dat soort secondaire curves krijg je rimpeleffecten die zo complex zijn dat ze te makkelijk onbeheersbaar kunnen worden. En dat kunnen we gewoon ons niet veroorloven. Bij lokaal opflakkeren, ok. Bij regionaal of hoger? Dan krijg je verstorende feedback loops.
Helder. Maar ik vindt dan dat de overheid dit beter moet communiceren. Meer open en transparant. Van mij mogen de OMT vergaderingen ook openbaar worden. Net zoals het mondkapjes discussie. Gaan ze nu de komende 2 weken onderzoeken. Hadden ze de afgelopen maand ook al kunnen doen. Geef gewoon toe dat mondkapjes helpen alleen we hebben ze niet. Daarom kunnen bv de kappers niet open. Kan erg slecht tegen als er niet transparant wordt gecommuniceerd.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:02

Nox

Noxiuz

NiGeLaToR schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:30:
[...]

Als we willen krijgen we de griep uitgeroeid krijgen, maar zover mij bekend zijn er nagenoeg geen gevallen van griep die een gezond mens heeft doen overlijden.
Ramzzz schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:51:
[...]

Oh?

Waarom worden we dan nog elk jaar massaal allemaal verkouden, krijgen miljoenen mensen 'griep', etc.?

De uitspraak 'we hebben genoeg virussen weten uit te roeien' gaat behoorlijk mank.
Een verkoudheid is vrijwel nooit levensbedreigend. Forse maatregelen zoals nu nemen om een verkoudheidje of griepje uit te roeien gaat een beetje ver, vind je ook niet? |:(

Bovendien; het staat nu al vast dat we SARS-CoV-2 niet uitgeroeid krijgen, mag ik dan ook vragen waarom dat al zo is als we toch echt al een flink aantal virussen als mensheid uitgeroeid hebben?

Maar neem de echt gevaarlijke virussen zoals ebola, spaanse griep, MERS, SARS-1 en vast nog wel een berg virussen die we allemaal uitgeroeid hebben danwel er vrijwel geen last van hebben. Hetzij doordat de dragers allemaal dood gingen (:+) of door ingrijpende quarantainemaatregelen en vaccins.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
worldfastest schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:43:
[...]

Helder. Maar ik vindt dan dat de overheid dit beter moet communiceren. Meer open en transparant. Van mij mogen de OMT vergaderingen ook openbaar worden. Net zoals het mondkapjes discussie. Gaan ze nu de komende 2 weken onderzoeken. Hadden ze de afgelopen maand ook al kunnen doen. Geef gewoon toe dat mondkapjes helpen alleen we hebben ze niet. Daarom kunnen bv de kappers niet open. Kan erg slecht tegen als er niet transparant wordt gecommuniceerd.
Absoluut. Communicatie is niet enkel kritiek, het is ook best een punt op het moment.

Nu begrijp ik de complicaties. We begonnen niet echt optimaal, we schakelden bij, de focus moest op het handvat van IC curve gelegd worden. Dat is gelukt. Enfin, daar lijkt het op, en in denk dat we daar goed zitten.

De focus bij die communicatie levert vanzelfsprekend een enorme spinoff in media en publiek debat. Daar wordt voornamelijk het tactische niveau gevolgd, en dan gaat het eigenlijk enkel nog maar over het detailniveau bij die focus. Dat is ook nodig, immers het is een crisis van gedrag en dus moeten we bij de leest blijven.
  • Een nadeel is dat je zo vanuit zowel politiek als crisis management als media/publiek debat al snel te maken krijgt met een effect van wet remmende voorsprong. Je schept resultaat, maar het strategisch niveau krijgt niet het signaal of kanaal wat wel nodig is.
  • Een volgend nadeel is dat elk ander onderwerp ook benaderd wordt vanaf detailniveau, en niet langer vanuit strategisch perspectief.
Dit zie je bijvoorbeeld heel goed terug in de persconferenties, de verklaarbare specifieke focus, maar kwesties die een breder blikveld vragen raken onderbelicht. Je ziet het ook in gewone gesprekken, we zoeken de hapklare simpliciteit, wat prima nut kan hebben, maar ook niet zonder consequenties is.

De transparantie, ik denk dat het gebrek daarbij een beetje in de Nederlandse sociaal-politieke cultuur geslopen is. De burger kan niet vertrouwd worden. De werking van democratisch bestel is omgedraaid, zogezegd. Wat weliswaar ideologisch fundament al had, maar ik kan begrijpen dat het in moderne tijden erger geworden is. Sociale media, disproportioneel signaal, hoe makkelijk het is geworden om een beeld van opinie te scheppen, hoe makkelijk het is geworden om mensen in emotie contraproductieve verbindingen te laten maken.

Daar zit ook een ander aspect bij, of beter gezegd twee.
  • Ten eerste, we zijn ook een volkje waarbij iedereen al snel een expert is.
  • En steeds meer is expertise (vanuit disproportioneel signaal, zie radicaal rechts, neo-conservatisme e.d.) "fout" geworden (ironisch genoeg, onder het perverse frame van "deugers" en "links versus rechts").
Allebei factoren die een overheid al het moeilijk genoeg maakt, maar voor politiek ligt dat nog eens extra moeilijk. Politiek in ons bestel is immers volgend. En net als burgers kwetsbaar gebleken voor het meest harde herhaalde signaal. Ongeacht of dat reëel is, fout gesponsord of wat dan ook.

De reflex om dan heel voorzichtig te zijn met transparantie juist in een crisis waar alles om gedrag gaat, ik kan het wel begrijpen. Immers, het is een gevoelige dynamiek en we hebben nou niet echt een goed track record meer als samenleving met omgang met complexiteit, groepsdenken en proces. We zijn afwijzend geworden, individualistisch, focus op de kruimel, consumptief, hier & nu en hapklaar.

Natuurlijk is ook dat zo simpel niet, maar ja, politici en bestuurders zijn ook mensen 8) Net als "echte" mensen leven zij ook in perceptie, daarna pas in de realiteit. En ook zij reageren vanuit dat wat ze zien, ongeacht of dat een disproportioneel signaal is, of niet. En dat is een punt van kwetsbaarheid wat wel impact heeft ook al hebben we gelukkig nog wel brede kaders van expertise, advies en ervaring. Dat compenseert dan weer.

Neemt niet weg, ik betreur het manco aan transparantie wel. En het frustreert mij ook dat er dan snelle jongens zijn die daar ook oneigenlijk gebruik van maken, zoals met het nu blokkeren van WoB verzoeken. Beschamend.

En ja, sommige zaken waar we nu tegen aanlopen liggen erg gevoelig. Ze raken aan concepten en ordeningsvraagstukken die wel een beetje in beeld komen. Hyperoptimalisatiedenken toepassen op zorg? Blijkt toch niet zo slim. Is wel een fundament van beleid, al heel lang. Electoraal gedragen door de burger. Discussie over waar trek je de grens als het misgaat bij IC belasting? 70+? 65+? We willen het daar niet over hebben, toch hebben we daar al lang en breed niet enkel beleid bij, maar ook sociaal-culturele prioriteiten en acceptatie. Schaarste van middelen? Vereist voor het boekhouden en de discussie over rol van overheid. Ook zoiets wat als we hier lering willen trekken weer een gevoelige discussie is.

Weet je, zo hard en gevoelig als deze crisis is, af en toe moet ik toch opmerken dat er punten van ironie bij menige les zitten waar we tegen aanlopen nu. Ik hoop dat we er ook af en toe stil bij staan, en wat aanpassingen maken.

Alles is gedrag. En als we zaken willen corrigeren, dan hebben we dat zelf in de hand.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

maubaan schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:05:
je leest heel veel mensen die nadenken over de app en da het slecht gaat werken of dat het juist goed gaat werken om reden X en Y

Maar waar ik juist aan moet denken zijn Anna en Bas (fictieve namen) uit klas 1 met een hand me down toestel van wie dan ook met een accu die naar de ratten is. waar als je de bluetooth aanzet de accu binnen no time leeg is. het lijkt mij dat je juist een manier moet zoeken die de accu duur bij oudere toestellen niet aantast. of er voor zorgt dat jij minder lang met je toestel kan doordat die app steeds "pollt" naar gebruikers in de buurt.

Ik vraag me ook af hoe dat in en file zal gaan, roltrap op het paron, restaurant als er iemand achter je langs loopt of waar dan ook dat jij stil zit en er iemand langs je loopt maar aan de andere kant van de muur of wat dan ook.

Wanneer iemand 2x een fale positive krijgt en 2 x 2 weken in isolatie gaat dan ben je er ook echt wel klaar mee neem ik aan. en je baas gaat dat ook echt niet leuk vinden als jij om de zoveel dagen weer thuis zit vanwege die app. wel natuurlijk dat je thuis gaat zitten want ja gezondheid
Geloof in technocratische oplossingen die alleen maar met een waslijst van complexe vraagstukken komen is gewoon ridicuul. KISS! Stop met het geloof in de slimfoon(-applicaties) als alles-in-een-oplossing.
:D
Nox schreef op woensdag 22 april 2020 @ 17:09:
[...]

Als we willen krijgen we de griep uitgeroeid krijgen, maar zover mij bekend zijn er nagenoeg geen gevallen van griep die een gezond mens heeft doen overlijden.

[...]

Een verkoudheid is vrijwel nooit levensbedreigend. Forse maatregelen zoals nu nemen om een verkoudheidje of griepje uit te roeien gaat een beetje ver, vind je ook niet? |:(

Bovendien; het staat nu al vast dat we SARS-CoV-2 niet uitgeroeid krijgen, mag ik dan ook vragen waarom dat al zo is als we toch echt al een flink aantal virussen als mensheid uitgeroeid hebben?

Maar neem de echt gevaarlijke virussen zoals ebola, spaanse griep, MERS, SARS-1 en vast nog wel een berg virussen die we allemaal uitgeroeid hebben danwel er vrijwel geen last van hebben. Hetzij doordat de dragers allemaal dood gingen (:+) of door ingrijpende quarantainemaatregelen en vaccins.
Lijst van alle uitgeroeide infectieziektes:

1. Pokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Nox schreef op woensdag 22 april 2020 @ 17:09:
[...]

En wat zeggen deze cijfers?

https://www.volksgezondhe...a/cijfers-context/sterfte

'Niet interessant genoeg om uit te roeien'?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ly5se68ClDiJBT0LBdYiB0M7rNI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fdKj1s7WjgiIIVtTynNAah21.png?f=fotoalbum_large

Stap vooral over dat 'griepje' heen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Ramzzz schreef op woensdag 22 april 2020 @ 17:24:
[...]

En wat zeggen deze cijfers?

https://www.volksgezondhe...a/cijfers-context/sterfte

'Niet interessant genoeg om uit te roeien'?
Nee. Veel meer interessant om elk jaar een update voor te verkopen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

leekers schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:25:
[...]

In de nieuwe regels van lockdown Spanje gepubliceerd in El Pais paar dagen geleden

[mbr]Bronnen galore: https://www.google.com/se...6QKHbnfBFIQ4dUDCAw&uact=5

1e zoekresultaat: https://nos.nl/artikel/23...n-naar-komende-zomer.html[/]
In deze bronnen (van @Ramzzz) staat nergens dat Spanje geen toerisme meer toestaat in 2020. Alleen, op basis van een artikel in ABC (als enige nieuwsmedium), dat de regering overweegt de hele zomer geen toeristen toe te laten. Maar dat is dus geen officieel bericht, enkel een overweging en alleen voor de zomer.

Wat wel officieel is, is dat de lockdown verlengd is tot 15 mei:
https://inspanje.nl/algem...r-niet-essentiele-reizen/

In El país ;)
https://elpais.com/espana...es-a-paises-de-la-ue.html

[ Voor 6% gewijzigd door Ruzor op 22-04-2020 18:05 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
Virtuozzo schreef op woensdag 22 april 2020 @ 17:34:
[...]

Nee. Veel meer interessant om elk jaar een update voor te verkopen.

...
Goed punt. Zo gaat het tegenwoordig wel met veel nieuwe geneesmiddelen. Geneesmiddelen waardoor je er ook van af komt worden zelden meer ontwikkeld. Middelen waardoor je er niet aan dood gaat zolang je ze iedere dag gebruikt worden met bosjes gemaakt en ontwikkeld. Alhoewel dat vaak kleine variaties op al bestaande geneesmiddelen zijn, om te voorkomen dat het patent afloopt.

Een mooi voorbeeld is nieuwe antibiotica, nu ze dat niet meer grootschalig aan de veeteelt mogen verkopen worden er maar heel weinig meer ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:26
Wowhead schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:57:
Ik merk deze week wel dat het een stuk langzamer en rustiger is dan voorheen (IT branche)
De eerste paar weken van de "lockdown" was het enorm druk met support. maar nu heel erg rustig ineens.
Daar heb ik geen last van bij ons.

Vandaag nog 1 uur overgewerkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindgem
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-03-2023
Niet helemaal zeker of het hier thuis hoort:

Maar zijn er hier al tweakers waarbij hun organisatie / bedrijf / werkgever een applicatie heeft geïntroduceerd om werkplekken te reserveren? In verband met Corona is het idee om bij ons deels thuis en deels op kantoor te gaan werken met minder werkplekken. We zoeken hiervoor een app om dit te regelen. Dus dat je per dagdeel je werkplek kunt reserveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

mindgem schreef op woensdag 22 april 2020 @ 19:52:
Niet helemaal zeker of het hier thuis hoort:

Maar zijn er hier al tweakers waarbij hun organisatie / bedrijf / werkgever een applicatie heeft geïntroduceerd om werkplekken te reserveren? In verband met Corona is het idee om bij ons deels thuis en deels op kantoor te gaan werken met minder werkplekken. We zoeken hiervoor een app om dit te regelen. Dus dat je per dagdeel je werkplek kunt reserveren.
Elke werkplek als vergaderzaal in outlook/Exchange zetten. Dan kun je via agenda/meeting items deze reserveren.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-09 10:52
(jarig!)
Hier idem. Veel mensen binnen onze organisatie werken niet vaak thuis. In het begin zie je dat mensen alles nog op orde moeten brengen, nu is iedereen al wel ingesteld op thuiswerken en wordt de support minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 13:07
IT branche is nogal breed. Wij (kleine IT dev detacheerder met wat inhouse projecten) hebben nog geen negatieve gevolgen van deze crisis. Al onze mensen zitten nog op de opdracht (wel veel thuiswerkers nu) en we hebben deze week nog twee ZZP-ers moeten inhuren om een aantal nieuwe projecten te bemensen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:03
Tassadar32 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:00:
[...]

IT branche is nogal breed. Wij (kleine IT dev detacheerder met wat inhouse projecten) hebben nog geen negatieve gevolgen van deze crisis. Al onze mensen zitten nog op de opdracht (wel veel thuiswerkers nu) en we hebben deze week nog twee ZZP-ers moeten inhuren om een aantal nieuwe projecten te bemensen.
Wij (iets grotere IT club met zowel eigen producten als detachering :P ) merken met name aan de projectenkant toch wel dat de boel wat terugloopt. Een deel van onze klanten zit ook in de retailsector, dus daar wordt nu hard gesneden in alles wat niet essentieel is voor de primaire bedrijfsvoering.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De site van Euromomo, die de oversterfte voor heel Europa monitort heeft een flinke upgrade gehad. Sterfte meten is (helaas) een van de weinige dingen die echt betrouwbare cijfers levert. Je hebt geen tests met valse resultaten naar ziek of gezond en het maakt gebruik van een goed lopend, bestaand proces.

https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps/

Er worden vaak vergelijkingen gemaakt tussen landen om te zeggen dat A het beter of slechter doet dan B en de historische gegevens hier kunnen helpen te bepalen of dit wel zin heeft.

-Nederland/België hebben vrijwel hetzelfde beeld tot de huidige uitbraak aan toe

-Zweden wordt vaak vergeleken met de Scandinavische buren om aan te tonen dat hun aanpak fout is maar je ziet toch grote verschillen in het verleden. De 2017 griep was veel heftiger in Noorwegen en die van 2019 in Denemarken.

-Ierland/Noord Ierland laat een redelijk vergelijkbaar beeld zien met nu een grote oversterfte in NI tegenover een zeer grote ondersterfte (!) in Ierland. Misschien is dit iets dat over een paar weken bijtrekt als er meer meldingen zijn, nu is het echt heel apart.

-Spanje/Portugal is wel het opvallendste verschil. Historisch gezien lijken ze heel erg op elkaar maar nu tegenover de rampzalige situatie in Spanje nauwelijks iets in Portugal. Beide landen hebben ongeveer dezelfde maatregelen op dezelfde momenten afgekondigd. Wat ik wel langs heb zien komen (uit gekleurde bronnen) is dat Spanje op 16 maart alle prive zorg genationaliseerd heeft: https://joop.bnnvara.nl/n...enhuizen-genationaliseerd
Dat is ook toen het mis begon te gaan: https://ourworldindata.or...tab=chart&country=ESP+PRT

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

IJzerlijm schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:00:
De site van Euromomo, die de oversterfte voor heel Europa monitort heeft een flinke upgrade gehad. Sterfte meten is (helaas) een van de weinige dingen die echt betrouwbare cijfers levert. Je hebt geen tests met valse resultaten naar ziek of gezond en het maakt gebruik van een goed lopend, bestaand proces.

https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps/

Er worden vaak vergelijkingen gemaakt tussen landen om te zeggen dat A het beter of slechter doet dan B en de historische gegevens hier kunnen helpen te bepalen of dit wel zin heeft.

-Nederland/België hebben vrijwel hetzelfde beeld tot de huidige uitbraak aan toe

-Zweden wordt vaak vergeleken met de Scandinavische buren om aan te tonen dat hun aanpak fout is maar je ziet toch grote verschillen in het verleden. De 2017 griep was veel heftiger in Noorwegen en die van 2019 in Denemarken.

-Ierland/Noord Ierland laat een redelijk vergelijkbaar beeld zien met nu een grote oversterfte in NI tegenover een zeer grote ondersterfte (!) in Ierland. Misschien is dit iets dat over een paar weken bijtrekt als er meer meldingen zijn, nu is het echt heel apart.

-Spanje/Portugal is wel het opvallendste verschil. Historisch gezien lijken ze heel erg op elkaar maar nu tegenover de rampzalige situatie in Spanje nauwelijks iets in Portugal. Beide landen hebben ongeveer dezelfde maatregelen op dezelfde momenten afgekondigd. Wat ik wel langs heb zien komen (uit gekleurde bronnen) is dat Spanje op 16 maart alle prive zorg genationaliseerd heeft: https://joop.bnnvara.nl/n...enhuizen-genationaliseerd
Dat is ook toen het mis begon te gaan: https://ourworldindata.or...tab=chart&country=ESP+PRT
leuke post! 16 maart is een dikke 3 weken na Valencia Bergamo (19 feb), precies genoeg tijd om heel veel dragers in een keer terug te ontvangen in Spanje die het dan eerst exponentieel verspreiden voor de lockdown kwam. Ik denk dat dat eerder met die datum te maken heeft dan privatisering ogedaan maken wat zoals je zelf al aangaf ook uit een gekleurde bron kwam. Portugal was of al niet meer n de Championsleague vertegenwoordigd (weet ik eigenlijk niet) of speelde op plaatsen waar het virus nog niet (in die mate als in Bergamo) aanwezig was.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

pro_6or schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:14:
[...]

leuke post! 16 maart is een dikke 3 weken na Valencia Bergamo (19 feb), precies genoeg tijd om heel veel dragers in een keer terug te ontvangen in Spanje die het dan eerst exponentieel verspreiden voor de lockdown kwam. Ik denk dat dat eerder met die datum te maken heeft dan privatisering ogedaan maken wat zoals je zelf al aangaf ook uit een gekleurde bron kwam. Portugal was of al niet meer n de Championsleague vertegenwoordigd (weet ik eigenlijk niet) of speelde op plaatsen waar het virus nog niet (in die mate als in Bergamo) aanwezig was.
Grote evenementen kunnen heel goed een enorme sprong in verspreiding opleveren waardoor landen nu zoveel hoger zitten. Belgie en Ierland hebben op dezelfde dag, 12 maart, ongeveer dezelfde maatregelen afgekondigd maar toen was carnaval al geweest en moest St. Patrick's Day nog komen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:36
Mugwump schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:32:
[...]
Een deel van onze klanten zit ook in de retailsector, dus daar wordt nu hard gesneden in alles wat niet essentieel is voor de primaire bedrijfsvoering.
Wij werken zo'n beetje exclusief voor de retail, en merken het juist andersom. We zijn harder nodig dan ooit.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:03
Drardollan schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:21:
[...]

Wij werken zo'n beetje exclusief voor de retail, en merken het juist andersom. We zijn harder nodig dan ooit.
Het zal eraan liggen wat je daar doet natuurlijk. Mijn collega's daar zitten veelal aan de kant van de BI, wat doorgaans managementrapportages leveren betekent.
Ik zit dan zelf weer meer aan de kant van de operationele software in de logistiek en kom ook om in het werk.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:36
Mugwump schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:42:
[...]

Het zal eraan liggen wat je daar doet natuurlijk. Mijn collega's daar zitten veelal aan de kant van de BI, wat doorgaans managementrapportages leveren betekent.
Ik zit dan zelf weer meer aan de kant van de operationele software in de logistiek en kom ook om in het werk.
Wij zitten ook aan de BI kant, maar hebben ook een voet in de software. Lastig uitleggen, want ik ben hier bewust vaag ivm privacy.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
pro_6or schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:14:
[...]

Interessant punt, maar de hotspots in Spanje zijn Madrid en Catalonië, dacht ik?
Niet Valencia, toch?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

anandus schreef op donderdag 23 april 2020 @ 10:10:
[...]

Interessant punt, maar de hotspots in Spanje zijn Madrid en Catalonië, dacht ik?
Niet Valencia, toch?
klopt, dat zijn de grot hotspots, of het in Valencia ook foute boel is weet ik eigenlijk niet. Maar bijvoorbeeld in NL was het virus ook al sinds Februari was vandaag in het nieuws), het kan maar zo zijn dat er (zoals patient 31 in Korea) een paar superverspreiders zijn geweest (bijvoorbeeld ook iemand die die wedstrijd bezocht heeft en daarna Barcelona (of madrid). Of gevlogen via (zou raar zijn, Valencia heeft een vliegveld).

tja, of wellicht toch simpelweg gewoon direct contact vanuit madrid en Barcelona met china. Fashion, arbeidsimmigranten etc.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYglvkTYPcmBo6RukRPtuQ0jh7w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/v6FviffyX42G7c4W2NHS68If.jpg?f=user_large

Is ook niet echt het aller slimste om te doen he :|

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:39

gws24

Thinking is hard!

Het RIVM is een onderzoek gestart naar hoe mensen omgaan met de corona maatregelen om te kijken wat de impact hier van is:

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/onderzoek/gedrag

Lijkt mij een waardevolle enquette om in te vullen .

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gws24 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 19:32:
Het RIVM is een onderzoek gestart naar hoe mensen omgaan met de corona maatregelen om te kijken wat de impact hier van is:

Ik kreeg begin deze week een enquête van de ggd hierover, geen idee of het gelinkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 25-09 15:16

Barrycade

Through the...

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2020 @ 21:04:
[...]

Ik kreeg begin deze week een enquête van de ggd hierover, geen idee of het gelinkt is.
Ik heb m net ingevuld, lijkt ook door de GGDs verstuurd te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

gws24 schreef op donderdag 23 april 2020 @ 19:32:

Ingevuld! En dan bedenk je dat veel mensen echt geen 1,5m afstand houden: met de hond uitlaten (dat heb ik deze week weer opgepikt, al is het nog zwaar en merk ik dat m'n conditie door die vermeende vleermuistyfus echt compleet weg is) lopen mensen gewoon stug door op 50cm afstand. In de meeste gevallen probeer ik zelf maar meer afstand te creëren. En vandaag moest ik bij een klant nog een hoop ophalen (kon niet anders omdat die ermee stopt) en waren er wat bouwlui die het ook niet zo serieus namen met afstand houden. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
.

[ Voor 104% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 16:21 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:35
Soms zie je berichten...
Suggestie van Trump: ontsmettingsmiddel injecteren

De Amerikaanse president Trump heeft op een persconferentie gesuggereerd dat het coronavirus kan worden bestreden met licht of door mensen in te spuiten met een desinfectiemiddel.

Aanleiding voor zijn opmerking is een recente bevinding van Amerikaanse wetenschappers dat het virus sneller doodgaat in een vochtige, warme omgeving en door zonlicht. Een functionaris van het departement van Binnenlandse Veiligheid vertelde er bij de persconferentie over: "Onze belangrijkste bevinding is dat zonlicht een sterk effect heeft op het doden van het virus op oppervlaktes en in de lucht. We zien hetzelfde effect bij temperatuur en luchtvochtigheid; verhoging daarvan is ongunstig voor het virus."

Trump reageerde daarop dat het interessant zou zijn om te kijken wat er gebeurt als het lichaam van een coronapatiënt met UV-licht wordt bestookt. Daarna filosofeerde hij nog wat verder: "En als ik dan zie dat desinfectiemiddel het virus in een mum van tijd vernietigt, dan kan je ook zoiets doen. Bijvoorbeeld door het te injecteren, bijna als een schoonmaak. Het zou interessant zijn om dat te onderzoeken."
Wut? 8)7

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, die las ik idd ook al. Die gast spoort echt niet meer.

Weet niet of dit Alzheimer, een psychiatrische aandoening of pure kwaadaardige opzet van hem is, maar geestelijk mankeert hem echt iets als hij dit soort dingen roept.

Volgens mij moet die man hoognodig gedwongen worden opgenomen in een psychiatrische inrichting, en een dwangbuis omkrijgen. Puur om de bevolking tegen zijn waan-ideën te beschermnen :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Dat gaat levens kosten…

Maar goed, als je én Trump-fan bent én zo dom om dat te geloven is een Darwin Award* op zich best op z’n plaats.

* Yes I know dat die naam semantisch niet klopt met het gedachtegoed van Darwin, maar het is nou eenmaal een meme

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Moet je je even voorstellen dat Rutte zoiets zou zeggen. Lijkt me geen gekke gedachte dat dat in de persconferentie zelf al tot hele rare situaties zal leiden waar een andere minister dit al zal afschrijven, laat staan wat de pers zal zeggen. Vervolgens zal het vertrouwen in Rutte of het hele kabinet worden opgezegd.

Maarja hè die Trump. Mijn fucking god. Als hij wordt herverkozen vind ik dat we als Nederland en Europa maar even moeten gaan kijken of we de VS niet gewoon 4 jaar kunnen negeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:13
Misschien dat hij zijn zelf wel het proefkonijn hiervoor wil zijn dan? 🤭

Zijn andere filosofie is het bombarderen van een coronapatient met UV. Lijkt me dat onze oranje vriend die therapie al vrijwillig ondergaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 09:58
Wilf schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 07:28:
Dat gaat levens kosten…

Maar goed, als je én Trump-fan bent én zo dom om dat te geloven is een Darwin Award* op zich best op z’n plaats.

* Yes I know dat die naam semantisch niet klopt met het gedachtegoed van Darwin, maar het is nou eenmaal een meme
Dat zullen dan niet de eerste doden zijn door Trumps geschreeuw
Man Dead From Taking Chloroquine Product After Trump Touts Drug For Coronavirus
A man in Arizona has died and his wife is in critical condition after drinking a small amount of a chloroquine phosphate product in hopes of preventing a coronavirus infection. Instead of the drug form of chloroquine phosphate, the couple ingested a chloroquine phosphate product that’s used to treat parasites in fish.

“We were afraid of getting sick,” she told NBC News. The woman, age 61, and her husband, 68, were healthy and had no underlying conditions, but they were worried about catching the virus. She had recognized the name “chloroquine” when she heard Trump say it because she had used it to treat her Koi fish.
https://www.forbes.com/si...uts-drug-for-coronavirus/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
Stiggy schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 07:56:
Zijn andere filosofie is het bombarderen van een coronapatient met UV. Lijkt me dat onze oranje vriend die therapie al vrijwillig ondergaat.
Nog even en hij adviseert een 'golden shower' omdat hij daar in Rusland iets 'over gelezen' heeft... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 09:58
Mr. Trump rarely attends the task force meetings that precede the briefings, and he typically does not prepare before he steps in front of the cameras. He is often seeing the final version of the day’s main talking points that aides have prepared for him for the first time although aides said he makes tweaks with a Sharpie just before he reads them live. He hastily plows through them, usually in a monotone, in order to get to the question-and-answer bullying session with reporters that he relishes.
https://www.nytimes.com/2...cs/coronavirus-trump.html

Dit verklaard wel waarom hij dit soort rare dingen roept, hij heeft gewoon geen flauw benul en staat daar compleet onvoorbereid als een soort spreekpop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
hoevenpe schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 07:02:
Soms zie je berichten...

[...]

Wut? 8)7
Op zich heeft hij gelijk dat het aantal corona doden statistisch gezien daardoor omlaag gaat. Immers sterf je niet meer aan corona maar een injectie met zooi. /s

Blijft bijzonder dat die idioot niet afgezet is/word of dat hij in ieder geval zijn spreekrecht verliest. ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:58

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik las gisteren dit artikel op nu.nl:
https://www.nu.nl/coronav...na-antistoffen-hebben.amp

In het artikel staat:
De mensen die wel ziek zijn geweest door het coronavirus en in de eerste week van april mochten doneren, zijn dus waarschijnlijk begin maart of eind februari besmet geraakt.

Dus 3 procent die eind februari of begin maart besmet moeten zijn geraakt? Dat zou betekenen dat er toen al een half miljoen besmettingen waren met geregistreerd op half maart slechts 1100 positieve patiënten.

Feitelijk kunnen er dus twee dingen spelen. 1) Er wordt slechts een uitermate kleine groep met klachten getest omdat het grootste deel geen klachten ontwikkeld die ernstig genoeg zijn. 2) Er verloopt dermate veel asymptomisch dat 2 weken geen klachten hebben geen juist advies is vanuit Sanquin.

Ik ben heel benieuwd naar de mate waarin dit zich ontwikkeld.

Waar ik wel aan denk, feitelijk zou dit een prioriteit moeten worden op regionaal niveau. Stel, het percentage dat het virus heeft doorlopen in de regio rond Uden ligt op 60 procent, dan is het onlogisch om daar de maatregelen te laten gelden die bijvoorbeeld op Friesland van toepassing zijn, mits het reizen tussen regio's niet wordt toegestaan. Het niet vrijgeven van resultaten op individueel niveau zou daarbij een stok achter de deur kunnen zijn, want als jij niet weet of je het virus wel of niet hebt doorlopen denk je wel twee keer na voor je een regio bezoekt waar de besmettingkans hoger ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:46

Player1S

Probably out in the dark

wildhagen schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 07:05:
Ja, die las ik idd ook al. Die gast spoort echt niet meer.

Weet niet of dit Alzheimer, een psychiatrische aandoening of pure kwaadaardige opzet van hem is, maar geestelijk mankeert hem echt iets als hij dit soort dingen roept.

Volgens mij moet die man hoognodig gedwongen worden opgenomen in een psychiatrische inrichting, en een dwangbuis omkrijgen. Puur om de bevolking tegen zijn waan-ideën te beschermnen :X
Je zou haast denken dat ie het bewust doet. De doden kunnen officieel gezien niet op hem stemmen. O-)

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Player1S schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:47:
Je zou haast denken dat ie het bewust doet.
Gewoon een gevalletje 'klok en klepel' in combinatie met een totaal gebrek aan enige kennis.

Hij heeft waarschijnlijk dit, op zich hoopvolle, bericht gelezen:
Coronavirus Outbreak: COVID-19 weakens when exposed to sunlight, heat, and humidity, claims US official

US government researchers have determined that the virus survives best indoors and in dry conditions, and loses potency when temperatures and humidity rise — and especially when it is exposed to sunlight, said William Bryan, acting head of the US Department of Homeland Security’s Science and Technology Directorate. “The virus dies quickest in the presence of direct sunlight,” he told a White House news briefing.

The findings could bolster hopes that the coronavirus will mimic the behavior of other respiratory diseases like influenza, which typically are less contagious in warm weather. But the coronavirus has also proven lethal in warm-weather places like Singapore, raising broader questions about the impact of environmental factors.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Laatst online: 14:07
hoevenpe schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:52:
[...]

Gewoon een gevalletje 'klok en klepel' in combinatie met een totaal gebrek aan enige kennis.

Hij heeft waarschijnlijk dit, op zich hoopvolle, bericht gelezen:

[...]
Maar is dat bericht wel zo hoopvol? Ecuador is toch een warm tropisch land? Daar gaat het volgens mij ook niet helemaal lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

HansAnders07 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:57:
[...]

Maar is dat bericht wel zo hoopvol? Ecuador is toch een warm tropisch land? Daar gaat het volgens mij ook niet helemaal lekker.
Wacht maar tot de ramadan zijn gevolgen gaat laten zien in landen als Indonesië. Of in Staten in de VS waar de onderbuik de boventoon voert.

Het gaat nog altijd over een virus dat met name door overdracht op luchtwegen wordt verspreid.

Een handgreep (o.i.d.) in de verzengende zonnehitte - ja, daar kan het werken.

1 hoest- of niesbui van een besmet persoon in een menigte, ook bij 50°C in de open lucht of (bijv. in een moskee, zoals nu in Atjeh), en je bent bij wijze van spreken met een hele groep tegelijk de lul.

En dan gaat het als een lopend vuurtje.

Dit soort domheid is grensoverschrijdend crimineel.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 24-04-2020 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Tropisch ja, maar niet heel erg warm. In Quito (de hoofstad) is de gemiddelde temperatuur iets van 22-23 graden in de zomer (tussen oktober en mei). In de laaglanden rond de 25-28 graden geloof ik.

In de winter (juni tot september) is het nog lager.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 18:26

Rannasha

Does not compute.

[...]

Het effect van zaken als temperatuur, vochtigheid, enz... zijn niet binair. Wat gebeurt is dat in zomerse omstandigheden het reproductiegetal van een ziekte kan dalen. Bij iets als de griep dat, dankzij zaken als vaccinaties en gedeeltelijke immuniteit vanwege voorgaande besmettingen, al een relatief laag reproductiegetal heeft, is het goed mogelijk dat de weersomstandigheden dit onder de 1 drukken, waardoor de ziekte zich niet meer kan uitbreiden.

Covid-19 is, voor zover we nu weten, veel besmettelijker. Het kan best zijn dat zomers weer deze besmettelijkheid wat omlaag drukt, maar het weer alleen is niet voldoende. In combinatie met andere maatregelen kan het effectief zijn, maar als het verder business as usual is, met grootschalige bijeenkomsten, dan zal het niet heel veel helpen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
wildhagen schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:12:
[...]

Tropisch ja, maar niet heel erg warm. In Quito (de hoofstad) is de gemiddelde temperatuur iets van 22-23 graden in de zomer (tussen oktober en mei). In de laaglanden rond de 25-28 graden geloof ik.

In de winter (juni tot september) is het nog lager.
In Guayaquil is het ong 30 grd met dagelijk regenbuien dus ook luchtvochtigheid is hoog .
Op het moment worden er door de regering landelijk ong 400 doden opgegeven en sinds gisteren 22000 mensen besmet maar testen is daar veel minder dan bijv in Nederlamd .

Als je kijkt naar het sterftecijger in de provincie Guayas is dat 8000 doden meer (sinds 5 weken) dan gemiddeld en dat is dus alleen 1 provincie .
Als iemand vraagt of het covid uitsterft door zomerse warmte is het antwoord nee .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

[YouTube: Trump floats dangerous coronavirus treatment ideas at daily briefing]

Snake-oil propaganda....

In de jaren 40 zouden ze ook dit soort experimenten testen.... :F :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

reemprive schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:16:
Ik las gisteren dit artikel op nu.nl:
https://www.nu.nl/coronav...na-antistoffen-hebben.amp

In het artikel staat:
De mensen die wel ziek zijn geweest door het coronavirus en in de eerste week van april mochten doneren, zijn dus waarschijnlijk begin maart of eind februari besmet geraakt.

Dus 3 procent die eind februari of begin maart besmet moeten zijn geraakt? Dat zou betekenen dat er toen al een half miljoen besmettingen waren met geregistreerd op half maart slechts 1100 positieve patiënten.

Feitelijk kunnen er dus twee dingen spelen. 1) Er wordt slechts een uitermate kleine groep met klachten getest omdat het grootste deel geen klachten ontwikkeld die ernstig genoeg zijn. 2) Er verloopt dermate veel asymptomisch dat 2 weken geen klachten hebben geen juist advies is vanuit Sanquin.

Ik ben heel benieuwd naar de mate waarin dit zich ontwikkeld.

Waar ik wel aan denk, feitelijk zou dit een prioriteit moeten worden op regionaal niveau. Stel, het percentage dat het virus heeft doorlopen in de regio rond Uden ligt op 60 procent, dan is het onlogisch om daar de maatregelen te laten gelden die bijvoorbeeld op Friesland van toepassing zijn, mits het reizen tussen regio's niet wordt toegestaan. Het niet vrijgeven van resultaten op individueel niveau zou daarbij een stok achter de deur kunnen zijn, want als jij niet weet of je het virus wel of niet hebt doorlopen denk je wel twee keer na voor je een regio bezoekt waar de besmettingkans hoger ligt.
Het ander (bloed tot 17-4) onderzoek van pienter kwam met vergelijkbare getallen. je moet absoluut niet de illusie hebben dat Uden e.o. al dichtbij groepsimmuniteit is. 8-9% was gevonden in de haard rond Weert (zie presentatie van Dissel)

PIENTER-Corona:
– Sinds 17 april 2.096 monsters
onderzocht: 3,6 % had antistoffen
tegen COVID-19 in bloed.
– Bij personen <20 jaar heeft slechts 1
% antistoffen.
– Bij personen >20 is dat 4,2 %.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 09:30:
[...]

Het ander (bloed tot 17-4) onderzoek van pienter kwam met vergelijkbare getallen. je moet absoluut niet de illusie hebben dat Uden e.o. al dichtbij groepsimmuniteit is. 8-9% was gevonden in de haard rond Weert (zie presentatie van Dissel)

PIENTER-Corona:
– Sinds 17 april 2.096 monsters
onderzocht: 3,6 % had antistoffen
tegen COVID-19 in bloed.
– Bij personen <20 jaar heeft slechts 1
% antistoffen.
– Bij personen >20 is dat 4,2 %.
Daarbij is het nog onduidelijk of het hebben van antistoffen betekent dat je immuun bent, gezien er nog onduidelijkheid is of een mild verloop van de ziekte kan betekenen dat herinfectie mogelijk is(?)
Soms zie je berichten...

[...]

Wut? 8)7
Er was toch ook iemand in dit topic die zei dat we ozon in moesten nemen omdat ozon virussen kapotmaakt?
Een beetje dezelfde gedachtengang.

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 24-04-2020 11:29 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
https://nos.nl/artikel/23...-voor-stikstofaanpak.html

Dit soort dingen kan je toch niet aan je bevolking verantwoorden? We zitten midden in de grootste crisis na de Tweede Wereldoorlog, geld verdampt als sneeuw voor de zon en de daadwerkelijke noodzaak van de stikstofmaatregelen ná de coronamaatregelen is echt wel het opnieuw onderzoeken waard. Die vijf miljard kan je heel goed ergens anders aan besteden als je 96 miljard aan staatsschuld hebt opgebouwd in een maand tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Soccer98 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 17:36:

Dit soort dingen kan je toch niet aan je bevolking verantwoorden? We zitten midden in de grootste crisis na de Tweede Wereldoorlog, geld verdampt als sneeuw voor de zon en de daadwerkelijke noodzaak van de stikstofmaatregelen ná de coronamaatregelen is echt wel het opnieuw onderzoeken waard. Die vijf miljard kan je heel goed ergens anders aan besteden als je 96 miljard aan staatsschuld hebt opgebouwd in een maand tijd.
Ehm.... daar zijn nu eenmaal afspraken over gemaakt, en er ligt een gerechterlijke uitspraak. Die kan je niet zomaar negeren omdat het toevallig even beter uitkomt...

Daarnaast hebben we in Nederland wel meer problemen dan alleen corona, het is niet alsof je die allemaal zomaar kunt negeren. Een daarvan is dus de stikstof-problematiek en, iets breder gezien, de algeehele klimaat(veranderings)-problematiek.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

Dit soort dingen kan je toch niet aan je bevolking verantwoorden?
Al het andere in de kantlijn flikkeren omdat Corona speelt, dat vind ik juist niet te verantwoorden.
We zitten midden in de grootste crisis na de Tweede Wereldoorlog, geld verdampt als sneeuw voor de zon en de daadwerkelijke noodzaak van de stikstofmaatregelen ná de coronamaatregelen is echt wel het opnieuw onderzoeken waard.
Altijd maar alles opnieuw willen onderzoeken, terwijl de onderzoeken allang voor zich spreken. Daar verandert een paar maandjes geen auto rijden echt geen hol aan hoor. De koeien schijten door.
Die vijf miljard kan je heel goed ergens anders aan besteden als je 96 miljard aan staatsschuld hebt opgebouwd in een maand tijd.
Wellicht, maar in mijn ogen is geld nuttig besteden aan de verre toekomst (en ik vind dit een nuttige besteding) nooit weggegooid geld en betaalt dat zich uiteindelijk terug. (helaas niet letterlijk, zodat de notoire zeikers kunnen blijven zeiken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

En nu investeren in dat soort zaken levert ook weer werkgelegenheid op, dus dat is in deze tijd misschien ook niet verkeerd. :)

En zodra iedereen weer los mag blijkt er uiteindelijk niet al te veel veranderd en zit je met de vervuiling zo weer op het oude niveau. Misschien nu er een heleboel geremd is, er gebruik van maken om dat proberen (deels) vol te houden.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Soms zie je berichten...

[...]

Wut? 8)7
<knip>

Zonder enige ironie-smiley is dit gewoon bijzonder slecht advies.

Met ook, overigens.

[ Voor 77% gewijzigd door Ramzzz op 24-04-2020 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 16:13
https://www.rtvnoord.nl/n...ensen-accepteren-dit-niet

Dit is wel interessant: een hoogleraar staatsrecht is van mening dat veel maatregelen grondwettelijk helemaal niet mogelijk zijn. Wat hij zegt: nood gaat boven rechten, maar nood kan niet boven de grondwet gaan.

Dat zou bijvoorbeeld betekenen dat je boetes voor feestjes in de huiselijke kring kunt aanvechten.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

Bananenplant schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 19:59:
https://www.rtvnoord.nl/n...ensen-accepteren-dit-niet

Dit is wel interessant: een hoogleraar staatsrecht is van mening dat veel maatregelen grondwettelijk helemaal niet mogelijk zijn. Wat hij zegt: nood gaat boven rechten, maar nood kan niet boven de grondwet gaan.
Het probleem is alleen dat in Nederland rechters niet aan de grondwet mogen toetsen. En of het wettig is is nog niet eens de grote vraag natuurlijk, de vraag is meer of de maatregelen rechtvaardig en ethisch zijn (en of ze dat ook blijven).
Dat zou bijvoorbeeld betekenen dat je boetes voor feestjes in de huiselijke kring kunt aanvechten.
Leuk en aardig maar het houden van feestjes in huiselijke kring is natuurlijk nog altijd niet verstandig.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Niet online
Manke schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 18:14:
[...]

[mbr]<knip>

Zonder enige ironie-smiley is dit gewoon bijzonder slecht advies.

Met ook, overigens.[/]
Het was geen advies :P
UV injecteren bestaat naar mijn verbazing en het is ook effectief.
Ultraviolet blood irradiation: Is it time to remember “the cure that time forgot”?
Best interessant eigenlijk. Antibiotica heeft het overbodig gemaakt, maar toen hadden ze nog geen weet van ab resistentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Je realiseert je dat aan het eind van deze eeuw miljoenen Nederlanders mogelijk verhuisd moeten zijn ivm:

- inklinken grond
- gronderosie
- overstromingen door rivieren
- landverlies door zeespiegel
- desertificatie en jaarlijks terugkerende branden

En dan hebben we het nog niet over de reële kans dat binnen nu en 10 jaar plotse ineenstorting van ecosystemen betekent dat we complete planten- en diersoorten moeten gaan missen met extreme hongersnood wereldwijd tot gevolg?

Dit hele coronagedoe is dan nog een klein ongemakje én de uitgelezen kans om een existentiële crisis aan te pakken voor we elkaar écht de kop inslaan om op een houtje te kunnen bijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:36:
8)7 Wtf.... Deze vergelijking moet op een tegeltje
TecTo schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:39:
[...]

Los van je 'aanname' dat landen die op slot zijn dit op basis van emotie is gebeurd, slaat je eigen ervaring tijdens een film kijken nergens op. 8)7
BFmango schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:53:
[...]

Haha. Wat is dit nou weer. 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7
BFmango schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:06:
[...]

Als jij 't zegt chief.

Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat jij er vreemde ideeën op nahoudt.

Who knows, who knows.
:w

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 16:13
Stoney3K schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:52:
[...]
Het probleem is alleen dat in Nederland rechters niet aan de grondwet mogen toetsen. En of het wettig is is nog niet eens de grote vraag natuurlijk, de vraag is meer of de maatregelen rechtvaardig en ethisch zijn (en of ze dat ook blijven).
Zie dit:
'Nood breekt wetten' staat er duidelijk in het wetboek. 'Maar wel met uitzondering van de grondwet', zegt Brouwer. 'Daar kun je geen beperkingen in aanbrengen, afgezien van een paar kleine uitzonderingen.'
Is een noodverordening niet een wet en daarmee wel degelijk te toetsen? Die man is hoogleraar staatsrecht, he.
Leuk en aardig maar het houden van feestjes in huiselijke kring is natuurlijk nog altijd niet verstandig.
Dat beweer ik ook niet. Ik zie het echter nog wel gebeuren dat mensen er zat van zijn en deze kennis ze een zetje geeft om zulke feestjes weer te gaan geven. Eigenlijk zegt hij dus dat de overheid minder instrumenten ter beschikking heeft dan dat zij zelf dacht.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Stoney3K schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:52:
[...]

Klopt, maar wel aan allerlei internationale verdragen waar diezelfde mensenrechten in garandeert worden (EVRM etc) en vaak rechtstreekse werking hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door CyberMania op 25-04-2020 06:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Even in perspectief zetten de mensen die roepen dat versoepeling prima kan.

Niet alleen ouderen worden geraakt:
Coronavirus: Twin sisters Katy and Emma Davis die with Covid-19
https://www.bbc.com/news/uk-england-hampshire-52409765

Al meer dan 50 (!) verplegers/verpleegsters gestorven in de UK:

Deze verpleegsters zijn er inmiddels niet meer.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.ps.emap.com/wp-content/uploads/sites/3/2020/04/Aimee-ORourke-1024x584.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.ps.emap.com/wp-content/uploads/sites/3/2020/04/Leilani-Dayrit.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.ps.emap.com/wp-content/uploads/sites/3/2020/04/Ade-Raymond-and-Josiane-Zauma-Ebonja-Ekoli.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cdn.ps.emap.com/wp-content/uploads/sites/3/2020/04/Rebecca-Mack.jpg

https://www.nursingtimes....from-covid-19-20-04-2020/

Besef goed dat je met onverantwoordelijk gedrag en te snelle roep de levens van de mensen van anderen op het spel zet, die daar ook niet om hebben gevraagd.

Als jij de maatregelen te streng vindt, prima go ahead maar dan voor eigen risico. Wil je niet voor eigen risico? Dan lijkt het me verstandig dat je goed naar de zorg en niet naar de economie luistert. Echte mensen in de zorg overlijden bij het redden van Coronapatienten. Jij wil nu al versoepeling? Prima maar dan voor eigen risico. Oh, wacht dat willen de meeste mensen dan weer niet maar dan wel de levens van anderen op het spel zetten die jou moeten gaan redden.

In Italië ook al meer dan 100 doktoren dood bij het redden van levens: https://www.thelocal.it/2...alys-coronavirus-outbreak

Prima als je snel versoepeling wilt, maar dan ook zelf het risico dragen he?

[ Voor 47% gewijzigd door CyberMania op 25-04-2020 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:07
Nadat de hele wereld om ons heen inmiddels vaak verplicht mondkapjes draagt, en zelfs buitenaards bezoek dat doet, is het misschien een idee dat onze experts eea heroverwegen.

https://www.scientias.nl/...erheid-een-mondkapje-mee/

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Wilf schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 22:15:
[...]
Je realiseert je dat aan het eind van deze eeuw miljoenen Nederlanders mogelijk verhuisd moeten zijn ivm:

- inklinken grond
- gronderosie

En dan hebben we het nog niet over de reële kans dat binnen nu en 10 jaar plotse ineenstorting van ecosystemen betekent dat we complete planten- en diersoorten moeten gaan missen met extreme hongersnood wereldwijd tot gevolg?

Dit hele coronagedoe is dan nog een klein ongemakje én de uitgelezen kans om een existentiële crisis aan te pakken voor we elkaar écht de kop inslaan om op een houtje te kunnen bijten.
Toen ik klein was, 45 jaar geleden, was het heel treurig gesteld met het milieu. Alles was smerig. De paar bossen waren kaal en dun. Er leefde geen vissen in de rivieren en meeste andere binnenwateren. Ze zagen er grijs uit, roken smerig, met een oliefilm er drijvende troep. Fabrieken stonken enorm. Alle troep ging zo de schoorsteen uit of het kanaal in. Alles was dof en verweerd door de zure regen. Je had hier en daar nog wat zieke konijnen en ratten, maar veel meer natuur had je niet.

Dat is allemaal drastisch verbeterd sindsdien. Het gaat nu beter met het milieu dan wanneer dan ook in de afgelopen eeuw. En zeker de laatste paar decennia moet alles "groen". Ja, er zijn nog wel wat puntjes, zoals dat we te veel grondwater gebruiken zodat het land uitdroogt en inzakt. Of dat we al die dieren in die stallen proppen. Maar het is een enorme verbetering. Zeker voor mensen met astma en andere allergische aandoeningen.

De rivieren laten overstromen doen we tegenwoordig expres. Dat werkt beter dan ze steeds smaller maken met hogere dijken er omheen. Geef ze de ruimte. Dat is ook goed voor de natuur langs de waterkant. En alhoewel we nog steeds land winnen op de zee, zoals de Rotterdamse haven en Maasvlakte, geven we die nu ook wat meer ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

SymbolicFrank schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 09:02:
[...]

Toen ik klein was, 45 jaar geleden, was het heel treurig gesteld met het milieu. Alles was smerig. De paar bossen waren kaal en dun. Er leefde geen vissen in de rivieren en meeste andere binnenwateren. Ze zagen er grijs uit, roken smerig, met een oliefilm er drijvende troep. Fabrieken stonken enorm. Alle troep ging zo de schoorsteen uit of het kanaal in. Alles was dof en verweerd door de zure regen. Je had hier en daar nog wat zieke konijnen en ratten, maar veel meer natuur had je niet.

Dat is allemaal drastisch verbeterd sindsdien. Het gaat nu beter met het milieu dan wanneer dan ook in de afgelopen eeuw. En zeker de laatste paar decennia moet alles "groen". Ja, er zijn nog wel wat puntjes, zoals dat we te veel grondwater gebruiken zodat het land uitdroogt en inzakt. Of dat we al die dieren in die stallen proppen. Maar het is een enorme verbetering. Zeker voor mensen met astma en andere allergische aandoeningen.

De rivieren laten overstromen doen we tegenwoordig expres. Dat werkt beter dan ze steeds smaller maken met hogere dijken er omheen. Geef ze de ruimte. Dat is ook goed voor de natuur langs de waterkant. En alhoewel we nog steeds land winnen op de zee, zoals de Rotterdamse haven en Maasvlakte, geven we die nu ook wat meer ruimte.
Milieu (lokaal) en klimaat (globaal) hebben niet een één op één-correlatie. In jouw jeugd hadden we nog vervuilende industrie en in de loop van de tijd zijn we er achter gekomen dat we onszelf ziek maakten. Dus al die smerige troep hebben we geëxporteerd naar Afrika en Azië waar ze onze troep maken en na gebruik begraven. We hebben onze eigen straat schoongeveegd en de straat naast ons mag het uitzoeken. En precies die globalisering en afhankelijkheid van grote stromen mensen en materiaal maken dit soort pandemieën mogelijk.

CFK’s hebben we idd opgelost maar olieverbruik, petrochemische industrie,methaan en stikstof zijn nog steeds een groot probleem. En fosfor als grondstof natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Wilf op 25-04-2020 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
Wilf schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 09:16:
[...]
Milieu (lokaal) en klimaat (globaal) hebben niet een één op één-correlatie. In jouw jeugd hadden we nog vervuilende industrie en in de loop van de tijd zijn we er achter gekomen dat we onszelf ziek maakten. Dus al die smerige troep hebben we geëxporteerd naar Afrika en Azië waar ze onze troep maken en na gebruik begraven. We hebben onze eigen straat schoongeveegd en de straat naast ons mag het uitzoeken. En precies die globalisering en afhankelijkheid van grote stromen mensen en materiaal maken dit soort pandemieën mogelijk.

CFK’s hebben we idd opgelost maar olieverbruik, petrochemische industrie,methaan en stikstof zijn nog steeds een groot probleem. En fosfor als grondstof natuurlijk.
Mensen kopen liever die goedkope trui, ook al is die gemaakt door kinderen in een smerige stad met veel dierenleed. En als ze dat lang genoeg doen hebben de mensen daar straks ook genoeg geld om het allemaal leefbaar te maken.

En we hebben onze welvaart vrijwel helemaal aan de petrochemische industrie te danken. Als we dat nu globaal gaan verbieden om wat voor reden dan ook, ontnemen we die arme mensen de kans om ook een goed leven op te bouwen voor hun kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Wilf schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 22:15:
[...]

- inklinken grond
- gronderosie

Ik snap wel dat het een belangrijk onderwerp is, maar dat is ook mijn punt. De tweede kamer staat praktisch buitenspel vanwege de coronabeperkingen en in een normale situatie werd er gewoon over gedebatteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 19:42

bert pit

asdasd

CyberMania schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 07:40:
Even in perspectief zetten de mensen die roepen dat versoepeling prima kan.

Niet alleen ouderen worden geraakt:

[...]

https://www.bbc.com/news/uk-england-hampshire-52409765

Al meer dan 50 (!) verplegers/verpleegsters gestorven in de UK:

Deze verpleegsters zijn er inmiddels niet meer.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

https://www.nursingtimes....from-covid-19-20-04-2020/

Besef goed dat je met onverantwoordelijk gedrag en te snelle roep de levens van de mensen van anderen op het spel zet, die daar ook niet om hebben gevraagd.

Als jij de maatregelen te streng vindt, prima go ahead maar dan voor eigen risico. Wil je niet voor eigen risico? Dan lijkt het me verstandig dat je goed naar de zorg en niet naar de economie luistert. Echte mensen in de zorg overlijden bij het redden van Coronapatienten. Jij wil nu al versoepeling? Prima maar dan voor eigen risico. Oh, wacht dat willen de meeste mensen dan weer niet maar dan wel de levens van anderen op het spel zetten die jou moeten gaan redden.

In Italië ook al meer dan 100 doktoren dood bij het redden van levens: https://www.thelocal.it/2...alys-coronavirus-outbreak

Prima als je snel versoepeling wilt, maar dan ook zelf het risico dragen he?
Als je over dit soort dingen spreekt, versoepeling of juist geen versoepeling, dan is het lastig om objectief te blijven. Mensen komen vaak op voor hun eigen belang. Voor de een is dat de angst om eerder te sterven en voor de ander dat zijn zaak failliet gaat, of zijn baan op de tocht komt.

Ik denk dat het wel tijd wordt om de balans op te maken. Ik las dat 30% van de ouders vindt dat het naar school sturen van e kinderen risicovol is. Cijfers wijzen uit dat de sterfte bij kinderen onder de 15 jaar lager is dan voor de corona crisis. Het naar school toe sturen is dus gevaarlijk, maar blijkbaar niet wegens corona.

Waar echt iets aan de hand is, komt ook steeds beter in beeld: ouderen met name die in verzorgingscentra of met onderliggende kwalen. Mensen met overgewicht, hoge bloeddruk, luchtwegproblemen en nog wat andere zaken. En natuurlijk een enkel pech geval. Identificeer en bescherm die mensen en hou ze weg uit openbare ruimten en sociale gelegenheden.

Er zijn landen waar ze dat aardig onder controle hebben. Kijk daarnaar en doe iets voordat het hier ontspoort in burgerlijke ongehoorzaamheid. Ja, de sterfte zal hoger blijven dan zonder corona.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
bert pit schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:06:
[...]

Ik denk dat het wel tijd wordt om de balans op te maken. Ik las dat 30% van de ouders vindt dat het naar school sturen van e kinderen risicovol is. Cijfers wijzen uit dat de sterfte bij kinderen onder de 15 jaar lager is dan voor de corona crisis. Het naar school toe sturen is dus gevaarlijk, maar blijkbaar niet wegens corona.
Uiteraard neemt het aantal sterfgevallen onder kinderen af als ze niet door het ochtend-verkeer hoeven te fietsen.
Maar je conclusie kan ik niet volgen. De kinderen gingen niet naar school, dus hoe kun je dan concluderen dat Corona niet gevaarlijk is voor kinderen die op school zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
Het is onderhand makkelijk te stellen dat bepaalde evenementen een erg grote rol hebben gespeeld bij de verspreiding van corona in bepaalde landen. Denk aan carnaval in Nederland en de voetbalwedstrijd Atalanta - Valencia.

Ik vraag me dus af of je überhaupt hoge aantallen coronagevallen hebt als je de evenementen buiten beschouwing laa. Als dat zo is, dan is een versoepeling van maatregelen toch veel dichterbij dan we denken? Alleen dan gewoon evenementen en bijeenkomsten met veel mensen verbieden. Dan kunnen nu gesloten bedrijven, mits ze natuurlijk wat aanpassingen doen, ook op de korte termijn open. Hoe je het ook wend of keert: in een restaurant is de kans op een besmetting veel en veel kleiner dan op een dancefestival waar je met vijf man op twee vierkante meter staat. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Soccer98 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:39:
Alleen dan gewoon evenementen en bijeenkomsten met veel mensen verbieden. Dan kunnen nu gesloten bedrijven, mits ze natuurlijk wat aanpassingen doen, ook op de korte termijn open. Hoe je het ook wend of keert: in een restaurant is de kans op een besmetting veel en veel kleiner dan op een dancefestival waar je met vijf man op twee vierkante meter staat. Wat denken jullie?
Ik begrijp de filosofie van 'alle kleine beetjes helpen' maar er zijn natuurlijk heel erg veel ruimtes waar je met grote groepen bij elkaar staat, niet alleen tijdens evenementen. Dus ik denk vooral dat je moet proberen om grote groepsvormingen tegen moet blijven gaan (daarom vond ik de eerste maatregel van '100 man en niet meer' ook een prima compromis, als het om de horeca ging) maar het wordt nu denk ik te ver doorgetrokken naar het individu.

Misschien dat de '1,5 meter samenleving' net nog een paar procent meer bijdraagt maar de neveneffecten die het veroorzaakt vind ik zelf te ver doorschieten. Niet alleen economisch, maar ook sociaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Stoney3K schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:45:
[...]

Ik begrijp de filosofie van 'alle kleine beetjes helpen' maar er zijn natuurlijk heel erg veel ruimtes waar je met grote groepen bij elkaar staat, niet alleen tijdens evenementen. Dus ik denk vooral dat je moet proberen om grote groepsvormingen tegen moet blijven gaan (daarom vond ik de eerste maatregel van '100 man en niet meer' ook een prima compromis, als het om de horeca ging) maar het wordt nu denk ik te ver doorgetrokken naar het individu.

Misschien dat de '1,5 meter samenleving' net nog een paar procent meer bijdraagt maar de neveneffecten die het veroorzaakt vind ik zelf te ver doorschieten. Niet alleen economisch, maar ook sociaal.
Helemaal mee eens. De kroeg in, uitgaan, festivals, hutje mutje op elkaar moet je nu niet willen. Universiteiten en Hogescholen met enorme collegezalen waar de helft zit te kuchen en hoesten zijn nog een tijd dicht, grote evenementen mogen niet. Ik snap het hoor, je wil natuurlijk iedereen zo gezond mogelijk houden, maar zolang iedereen die hoest of zich niet goed voelt thuis blijft zou er toch meer moeten kunnen.

Ik zou het echt wel prettig vinden als bijvoorbeeld een museum weer open kan, of een terras. Zet alles iets verder uit elkaar, ook in het OV bijvoorbeeld (en zo veel mogelijk het OV mijden, dus als het even kan thuisonderwijs en thuis werken) en de capaciteit verlagen. Hou je kop er bij en ga niet vlak naast anderen staan.

Ik ben natuurlijk geen expert o.i.d. maar merk aan iedereen, ook aan gesprekken die ik toevallig opvang in de supermarkt, dat men er klaar mee is. Je kan hier niet mee doorgaan. Die versoepelingen moeten er komen. Ik zeg niet dat alles ineens normaal moet worden, maar mensen worden er gek van.

Hoop overigens wel dat dit hele gebeuren een duurzame verandering in gedrag teweeg zal brengen. Geen bazen die je nog vragen om toch maar te komen werken ondanks dat je je niet helemaal 100 voelt, en niet meer met verkoudheid o.i.d. naar school. Ik was altijd een 'niet lullen maar poetsen' mens, ik ging zelfs met lage koorts nog wel naar mijn studie en werk. Dat is echt voorbij. Nu met corona is het levensgevaarlijk maar als ik in een collegezaal zit met 300 anderen dan steek ik er ook weer een paar aan. Een voorwaarde voor die verandering is wel dat je het faciliteert.

[ Voor 13% gewijzigd door Thomas op 25-04-2020 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Thomas schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:48:
[...]

Helemaal mee eens. De kroeg in, uitgaan, festivals, hutje mutje op elkaar moet je nu niet willen.
Ik denk zelfs dat kroegen op zich niet het probleem zijn zo lang ze die maximale capaciteit van bijvoorbeeld 50 of 100 man aan kunnen houden. Want de kleine kroegen hebben het financieel ook het moeilijkste. Zelfde met kleine theaters en bioscoopzalen, die kunnen met een capaciteit van 100 man per zaal rendabel draaien, met "anderhalve meter om iedereen heen" lukt dat niet.

Het gaat uiteindelijk toch om de gemiddelde dichtheid van mensen op elkaar. Als er 100 man in één kroeg staan en er staat een kilometer verderop ook 100 man in een kroeg, en daartussenin is niemand, dan heeft dat hetzelfde effect als iedereen die afstand houdt.

Je bent nu mensen krampachtig gedrag aan aan het leren waarop je elkaar behandelt alsof we radioactief zijn. Ik denk dat dat op lange termijn bij mensen toch een psychologische stempel achter gaat laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-09 11:03
SymbolicFrank schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 09:02:
[...]

Pardon? 45 jaar geleden speelde ik als 13-jarige in prachtig groene bossen, zat achter de veelvuldig voorkomende konijnen aan en liep in de zomer op mijn blote voeten door heldere beekjes. Dit allemaal gewoon ergens in midden-nederland. Ik denk dat jij of enorm overdrijft of op een hele andere plek op deze aarbol leefde. Het beeld dat je schetst kan ik in ieder geval absoluut niet herkennen.

Ik ben er wel blij om dat we ons in die tijd begonnen re realiseren dat als we doorgingen met het steeds meer misbruiken van de aarde het beeld dat je schetst op langere termijn realiteit zou gaan worden. Gelukkig hebben we dat in nederland voor het grootste deel weten te voorkomen. Sommige verre buitenlanden laten wel een heel ander beeld zien, helaas.

[ Voor 15% gewijzigd door Philpend op 25-04-2020 13:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24
  • Laatst online: 15:39

gws24

Thinking is hard!

Stoney3K schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:54:
[...]

Het gaat uiteindelijk toch om de gemiddelde dichtheid van mensen op elkaar. Als er 100 man in één kroeg staan en er staat een kilometer verderop ook 100 man in een kroeg, en daartussenin is niemand, dan heeft dat hetzelfde effect als iedereen die afstand houdt.
uhh nee :? . Als er 1 iemand geinfecteerd is dan kan die als iedereen 1,5m afstand houd maar heel weinig mensen besmetten. Als die echter lekker naar die kroeg met 100 man gaat kan die er vele malen meer besmetten.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

gws24 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 13:02:
[...]
uhh nee :? . Als er 1 iemand geinfecteerd is dan kan die als iedereen 1,5m afstand houd maar heel weinig mensen besmetten. Als die echter lekker naar die kroeg met 100 man gaat kan die er vele malen meer besmetten.
Dat klopt individueel gezien wel maar als je het puur op statistiek bekijkt dan heeft een kroeg met 100 man die besmet is op een vierkante kilometer, even veel impact als 100 willekeurige besmettingen op diezelfde vierkante kilometer terwijl iedereen afstand houdt.

En om heel eerlijk te zijn, ik heb nu de indruk dat de psychologische en economische schade veel groter aan het worden is dan het verlies van mensen aan COVID-19 als je beperkte maatregelen zou houden. Zoals ik al zei, gezond verstand is heel goed, maar de krampachtigheid moet er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Thomas schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:48:
Hoop overigens wel dat dit hele gebeuren een duurzame verandering in gedrag teweeg zal brengen. Geen bazen die je nog vragen om toch maar te komen werken ondanks dat je je niet helemaal 100 voelt, en niet meer met verkoudheid o.i.d. naar school. Ik was altijd een 'niet lullen maar poetsen' mens, ik ging zelfs met lage koorts nog wel naar mijn studie en werk. Dat is echt voorbij. Nu met corona is het levensgevaarlijk maar als ik in een collegezaal zit met 300 anderen dan steek ik er ook weer een paar aan. Een voorwaarde voor die verandering is wel dat je het faciliteert.
Kan, maar ik denk niet dat deze crisis lang genoeg zal duren om trends te scheppen. Tenzij mensen daar nu voor kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Laatst online: 09:17

ultimateharry

Team Slayer:-)

Stoney3K schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 13:31:
[...]

Dat klopt individueel gezien wel maar als je het puur op statistiek bekijkt dan heeft een kroeg met 100 man die besmet is op een vierkante kilometer, even veel impact als 100 willekeurige besmettingen op diezelfde vierkante kilometer terwijl iedereen afstand houdt.
Wat is je stelling hier nu precies? Stel je voor om besmette mensen per 100 voor 2 weken op te sluiten in een kroeg?
Volgens mij haal je hier een paar dingen door elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Stoney3K schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 13:31:

En om heel eerlijk te zijn, ik heb nu de indruk dat de psychologische en economische schade veel groter aan het worden is dan het verlies van mensen aan COVID-19 als je beperkte maatregelen zou houden. Zoals ik al zei, gezond verstand is heel goed, maar de krampachtigheid moet er uit.
Missing the point, valse tegenstelling. Het een is er niet zonder het ander, was er een ander patroon nu dan was er nog steeds psychologische en economische schade, maar van andere focus en aard.

Kwestie van realistisch zijn. We concentreren ons niet op beperking van mortaliteit. Misschien hard om te zeggen, maar het is wel zo. We concentreren ons op het bufferen van risicotrends die psychologische en economische schade veroorzaken.

Ik begrijp waar je vandaan komt, maar ben voorzichtig. Het is nog maar een klein stapje naar "lock them up" en "build a wall" denken. Dat lost nooit problemen of uitdagingen op. Even alle gekheid op een stokje, we zitten in een gecontroleerd proces van strategische triage.

[ Voor 14% gewijzigd door Virtuozzo op 25-04-2020 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ultimateharry schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 13:42:
[...]

Wat is je stelling hier nu precies? Stel je voor om besmette mensen per 100 voor 2 weken op te sluiten in een kroeg?
Volgens mij haal je hier een paar dingen door elkaar :)
Nee, ik stel voor om alles met minder dan 100 man capaciteit gewoon weer open te gooien en dan qua besmettingen je verlies te nemen.

Want het verlies om iedereen voor zo'n lange periode 1,5 meter afstand te moeten laten nemen, en een hoop bedrijven die dicht moeten (en hele ketens die daardoor stil komen te liggen) is gewoon veel en veel te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Stoney3K schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 13:44:
[...]

Nee, ik stel voor om alles met minder dan 100 man capaciteit gewoon weer open te gooien en dan qua besmettingen je verlies te nemen.

Want het verlies om iedereen voor zo'n lange periode 1,5 meter afstand te moeten laten nemen, en een hoop bedrijven die dicht moeten (en hele ketens die daardoor stil komen te liggen) is gewoon veel en veel te groot.
Dat is niet slim dan. Je schept dan onder de huidige omstandigheden immers een tweede verspreidingscurve, waarbij het volume van actieve besmettingen toeneemt. Dan kun je leuk gaan spelen met selectieve statistiek, maar je zit nog steeds met brede verspreiding van al die varianten van ziektebeelden. Waar de impact onderling in afgeleide vorm gaat inwerken via rimpeleffecten.

Dit is waarom de eerste focus op de eerste curve die van IC data was. Stort die zorgsector in, dan collabeert al de rest.

Is het prima om een tweede curve te scheppen? Prima. Je schept inderdaad geen curve die er al is. Je voegt wel een tweede curve toe die niet bij een IC uitkomt, maar bij IC + SEH + AOA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Laatst online: 09:17

ultimateharry

Team Slayer:-)

Stoney3K schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 13:44:
[...]

Als je dat bedoelt, zeg dat dan gewoon. Hoef je niet zo ingewikkeld over te doen.
Ik denk overigens dat het niet heel lang leuk blijft dat "gewoon ons verlies nemen".
Benieuwd of het nog zo gezellig is in de kroeg als we geen gezondheidszorg meer hebben.
Niet alleen mensen die gewoon thuis doodgaan aan Corona, of aan wat voor andere aandoening dan ook.
Zou ook na je kroeg-bezoek niet bezopen gaan rijden, want als je tegen een boom aanrijdt komt er geen ambulance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Virtuozzo schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 13:48:
[...]
Is het prima om een tweede curve te scheppen? Prima. Je schept inderdaad geen curve die er al is. Je voegt wel een tweede curve toe die niet bij een IC uitkomt, maar bij IC + SEH + AOA.
Ik heb zelf het idee dat we ons nu juist blind aan het staren zijn op het minimaliseren van besmettingen en op die curve, maar we compleet over het hoofd zien dat alles met een prijs komt. En wat we nu aan het doen zijn, heeft op termijn een enorme prijs die we alleen nu nog niet in kunnen zien.

Niet alleen de horeca ligt stil, ook de toeleveranciers van die horeca, de cultuursector, de toeleveranciers daarvan en nu beginnen dáár de toeleveranciers van de problemen te voelen. En er heeft nooit iemand een duidelijke berekening of afweging gemaakt hoe zwaar die impact economisch gaat worden.

Om een heel simpel voorbeeld te geven: Met die 1,5 meter regel kunnen een hoop kleine ondernemingen niet eens meer functioneren als ze met meer dan 2 man naar een klus moeten, want dan wordt het te duur -- dan moeten ze namelijk met 2 auto's komen. Overnachten op klussen kan maar heel beperkt en als je al kan overnachten, dan kun je nergens eten of wat, dus die klussen worden nu niet eens aangenomen. Dan ligt de bouw straks ook stil. Daarom is het advies ook "Blijf thuis, maar blijf wel vooral braaf werken" en de winkels blijven zo veel mogelijk open want stel je voor dat we ophouden met geld uitgeven.

Dan ben je heel erg mooi bezig met hozen zodat het schip niet zinkt, maar tegelijkertijd is je motor compleet kapot en mag je hopen dat iemand anders je weer vlot trekt. Maar dan moet je ook niet zeuren als andere landen (zoals het zuiden van Europa) nu om diezelfde hulp roepen.

[ Voor 5% gewijzigd door Stoney3K op 25-04-2020 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

ultimateharry schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 13:50:
[...]
Benieuwd of het nog zo gezellig is in de kroeg als we geen gezondheidszorg meer hebben.
Die gezondheidszorg hebben we straks dus ook niet meer als er veel bedrijven omvallen en er geen belasting meer in de pot binnen komt, sterker nog, dan gaat er juist enorm veel uit omdat het UWV zich blauw moet betalen aan de werkloze thuiszitters. Tenzij je het leuk vindt om een paar duizend euro per maand te willen betalen voor je zorgpremie, is de economie net zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 13:48:
De berichten in de media daarover zijn op z'n minst tegenstrijdig:
RIVM-experts: 'Kans op snelle opleving virus nu buitengewoon klein'

Op 11 mei gaan de scholen open. Uiterlijk een week later moet er al een besluit liggen over de versoepeling van andere maatregelen. Weten jullie dan al of het openen van de scholen niet heeft geleid tot een stijging van het aantal besmettingen?

Wallinga: "Ik zou het anders willen insteken: wij verwachten dat het allemaal niet zo'n vaart loopt. Als er iets gebeurt, dan daalt het aantal nieuwe besmettingen minder snel dan we hadden verwacht. We verwachten niet zo snel een stijging. Dus er is echt vrij veel tijd om in te grijpen."

Van Dissel: "En dat is niet alleen een verwachting. Het grote verschil is: als er nu opeens een toename zou zijn, dan gebeurt dat in een samenleving die de anderhalve meter afstand, het handen wassen en thuisblijven bij ziekte in acht neemt en niet naar de kroeg en evenementen gaat. Dat is natuurlijk een geweldig verschil met toen de eerste besmetting plaatsvond, ten tijde van het carnaval. De mogelijkheid voor potentiële haardjes om zich nu te verspreiden op een wijze zoals we bij de afgelopen piek hebben gehad, is buitengewoon klein. Vandaar dat we er vertrouwen in hebben."
Een paar weken geleden waren alle media eenduidig en was een massale lockdown de enige manier om Italiaanse toestanden te voorkomen, nu die fase voorbij is zijn de signalen veel diffuser en kan iedereen uit de berichten halen wat bewust of onbewust het beste uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
hoevenpe schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 13:58:
[...]

De berichten in de media daarover zijn op z'n minst tegenstrijdig:

[...]

Een paar weken geleden waren alle media eenduidig en was een massale lockdown de enige manier om Italiaanse toestanden te voorkomen, nu die fase voorbij is zijn de signalen veel diffuser en kan iedereen uit de berichten halen wat bewust of onbewust het beste uitkomt.
Het RIVM is heel duidelijk in dat bericht: zolang we veel van de maatregelen behouden en goed volgen komen we niet in een sterk groeiende fase. Alles terug naar het oude zonder 1,5 meter maakt gewoon dat we weer terugkomen in de kritieke situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

DutchCommando schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 14:01:
[...]

Het RIVM is heel duidelijk in dat bericht: zolang we veel van de maatregelen behouden en goed volgen komen we niet in een sterk groeiende fase. Alles terug naar het oude zonder 1,5 meter maakt gewoon dat we weer terugkomen in de kritieke situatie.
En welke meetgegevens hebben ze om dat te onderbouwen? Want tussen de 'niet meer dan 100 mensen' maatregel en de '1,5 meter' maatregel zit niet meer dan een week. Dan zou je dus hooguit de verandering in aantallen besmettingen tussen 2 weken na die maatregelen kunnen vergelijken.

Ik heb zelf het idee dat de eerste maatregel in verhouding véél meer impact heeft gehad dan de anderhalve-meter maatregel die alleen maar het laatste duwtje heeft gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
DutchCommando schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 14:01:
Alles terug naar het oude zonder 1,5 meter maakt gewoon dat we weer terugkomen in de kritieke situatie.
Het is niet zo zwart-wit: de komende maanden zal het echt niet worden als voor corona, grote evenement zijn afgelast en mensen houden veel meer afstand dan voorheen.

Van Dissel komt zelfs ook in de supermarkt, die ziet en hoort heus wel dat de aandacht verslapt. Dat zal zeker onderdeel zijn van de modellen waar hij aan refereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Stoney3K schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 13:54:
[...]

Ik heb zelf het idee dat we ons nu juist blind aan het staren zijn op het minimaliseren van besmettingen en op die curve, maar we compleet over het hoofd zien dat alles met een prijs komt. En wat we nu aan het doen zijn, heeft op termijn een enorme prijs die we alleen nu nog niet in kunnen zien.

Niet alleen de horeca ligt stil, ook de toeleveranciers van die horeca, de cultuursector, de toeleveranciers daarvan en nu beginnen dáár de toeleveranciers van de problemen te voelen. En er heeft nooit iemand een duidelijke berekening of afweging gemaakt hoe zwaar die impact economisch gaat worden.

Om een heel simpel voorbeeld te geven: Met die 1,5 meter regel kunnen een hoop kleine ondernemingen niet eens meer functioneren als ze met meer dan 2 man naar een klus moeten, want dan wordt het te duur -- dan moeten ze namelijk met 2 auto's komen. Overnachten op klussen kan maar heel beperkt en als je al kan overnachten, dan kun je nergens eten of wat, dus die klussen worden nu niet eens aangenomen. Dan ligt de bouw straks ook stil. Daarom is het advies ook "Blijf thuis, maar blijf wel vooral braaf werken" en de winkels blijven zo veel mogelijk open want stel je voor dat we ophouden met geld uitgeven.

Dan ben je heel erg mooi bezig met hozen zodat het schip niet zinkt, maar tegelijkertijd is je motor compleet kapot en mag je hopen dat iemand anders je weer vlot trekt. Maar dan moet je ook niet zeuren als andere landen (zoals het zuiden van Europa) nu om diezelfde hulp roepen.
Dan is het toch misschien eens een idee om niet je idee leidend te laten zijn, maar iets verder en breder te kijken. Je zit op deze manier vast in een valstrik van negativiteit.

Ik zeg niet dat het niet zwaar, moeilijk of vol schadelast is. Ik merk wel op dat de vork toch anders in de steel zit en dat we blij mogen zijn dat we slim omgaan met deze crisis.

En nee, de motor is niet kapot. We staan wel even flink ermee geconfronteerd dat in alle mooie berekening de mens veel belangrijker is voor de motor dan we tot nu wilden horen.

Pagina: 1 ... 41 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?