Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.578 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:27
MikeyMan schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:08:
Het is ook een kwestie van mensen voorbereiden op het nieuws. Er gaat wel een positievere boodschap uit van dit bericht dan ik verwacht had, als ik eerlijk ben.
Zou opmerkelijk zijn als we na morgenavond al meer mogen, tot 28 april verwacht ik geen veranderingen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:01
RiCk schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:03:

Hoe kijken jullie hier naar?
Heb dezelfde indruk.

Ook op sociaal media merk je dat veel mensen het zat aan het worden zijn of nemen het niet meer zo serieus. Ene kant snap ik dat wel. Cijfers lopen terug als je naar buiten kijkt is er niets aan de hand maar als je gisteren ook OP1 zag (en deel van ons bedrijf zit in Uden, dus dan krijg je al info mee wat daar aan de hand is/was) weet je dat het zo weer mis kan gaan met te veel versoepeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

hoevenpe schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:14:
[...]

Zou opmerkelijk zijn als we na morgenavond al meer mogen, tot 28 april verwacht ik geen veranderingen.
En daarna ook niet veel. Scholen willen schijnbaar nog niet open en OV heeft nog geen idee wat te doen. Dus die handel blijft neem ik aan zoals het nu is.

Misschien dat we weer naar de kapper en tandarts mogen en sommige bedrijfstakken met wat maatregelen weer open kunnen (sportschool e.d.). Maar verder verwacht ik er niet veel van.

Niet dat ik die 1.5m samenleving wel voor mij zie hoor. In het verkeer, OV en steden staat alles veel te dicht op elkaar om dat fatsoenlijk te gaan doen, er is simpelweg geen ruimte. In bedrijven, winkels etc. kan wel wat misschien, maar verder? Hoe wil je rendabel een horeca tent of theater runnen met 25-30% bezetting? Zie het nog niet gebeuren.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:38
RobbertC schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:39:
[...]

Ik merk het ook, en ook bij ons zelf. Tot aan vorige week zijn wij (vriendin en ik) amper het huis uit geweest (behalve een korte wandeling in de buurt) en is er niemand geweest Bij ons, maar ondertussen is mijn moeder dit weekend langs geweest (uiteraard met 1.5m afstand), is mijn vriendin net bij andere winkels geweest dan de supermarkt (o.a. de HEMA, wat op zich wel goed te doen was) en is er een tuinman bij ons langs geweest (wederom 1.5m afstand proberen te houden). Ik overweeg ook langs het werk te gaan omdat daar een IT bestelling op me ligt te wachten (niks essentieels om thuis te kunnen werken). Al met al minder strikt dan tot vorige week, en nu ik dat zo opschrijf schrik ik er wel een beetje van.

Op zich kun je zeggen dat al deze zaken altijd al mochten, maar als steeds minder mensen zichzelf een minder streng regime opleggen ben ik benieuwd wat er gaat gebeuren de komende weken.
Dat is inderdaad een uitstekende test. Het zal toch een tijdje uitproberen en fine-tunen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-09 21:09

Agent47

I always close my contracts.

Ga er maar gewoon vanuit dat je tot 1 juni hetzelfde houdt :)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:40
Agent47 schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:20:
Inderdaad. Ik verwacht ook dat ze alles doortrekken tot 1 juni.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Rivanov schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:21:
[...]

En grote samenscholingen als sport, festivals etc. tot in het najaar denk ik. Dat mag ook wel eens duidelijk worden en het lijkt mij niet dat je dat besluit nog tot 1 juni wil/moet uitstellen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Bastien op 20-04-2020 16:24 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

Rivanov schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:21:
[...]

Maar hoe lang denk je dat mensen dit nog vol gaan houden tot de eerste familiedrama's gaan vallen?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Stoney3K schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:25:
[...]

Maar hoe lang denk je dat mensen dit nog vol gaan houden tot de eerste familiedrama's gaan vallen?
Er zijn al vele duizenden familiedrama's. Iedere dag meer volgens de statistieken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Stoney3K schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:25:
[...]

Wat een onzin om over familiedrama's te praten als je in deze luxe omgevingen als Nederland woont .

Een beetje ruggegraat zou een beetje op zijn plaats zijn ipv dat gezeur over "ik houdt het niet uit"

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

leekers schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:32:
[...]

Wat een onzin om over familiedrama's te praten als je in deze luxe omgevingen als Nederland woont .
Dus de toename in huiselijk geweld in ons land is ineens een first world problem omdat andere landen het slechter hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bastien schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:18:
[...]
Niet dat ik die 1.5m samenleving wel voor mij zie hoor. In het verkeer, OV en steden staat alles veel te dicht op elkaar om dat fatsoenlijk te gaan doen, er is simpelweg geen ruimte.
Wat dat betreft denk ik dat als een van de laatste maatregelen (naast dingen als evenementen) het 'opheffen' van het thuiswerken zal zijn.
Dit geeft enorm veel effect op de verspreiding met relatief weinig moeite, en zorgt er ook voor dat het in het OV en op straat nog goed te doen zal zijn, dus kan me voorstellen dat ze dat gewoon doortrekken.
Zeker als de kinderen weer naar school mogen, in mei of september, kunnen een hoop mensen weer op volle kracht gewoon aan het werk (zij het thuis).
Bastien schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:27:
[...]
Er zijn al vele duizenden familiedrama's. Iedere dag meer volgens de statistieken.
Mijn vrouw werkt in de zorg op dat front en merkt (nog) geen verschil.
Ik lees dat soort berichten ook, maar het is nog niet zichtbaar in de meldingen die ze krijgt. Er zijn ook niet meer huisverboden (dat ze merkt). Maar wat niet is kan nog komen.
Edit:
Het kan ook dat juist omdat meer mensen thuis zijn er minder meldingen gedaan kunnen worden, ik gok maar wat.

offtopic:
Ik reageer tweemaal op jou, zie ik, is niets persoonlijks, maar toeval :P

[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 20-04-2020 16:41 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:50

odan

The dark side is within all!

Politie blij die kunnen dan alsnog hun quota halen aan boetes schrijven.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leekers
Stoney3K schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:33:
[...]

Dus de toename in huiselijk geweld in ons land is ineens een first world problem omdat andere landen het slechter hebben?
Schei eens uit zeg alsjeblieft .
Het heeft helemaal niets te maken met hoe het is in andere landen maar als je het met al deze luxe nog niet kan uithouden met je eigen familie is er wel degelijk iets goed mis thuis .

Mensen zouden eens wat minder moeten klagen en eens aan anderen denken die het zwaarder hebben en waar we het ook mede voor doen .

Maar ja 1 ding wat wel duidelijk is geworden in deze crisis is dat het egoisme in Nederland hoog in het vaandel staat .

[ Voor 44% gewijzigd door leekers op 20-04-2020 16:41 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

anandus schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:33:
[...]
Mijn vrouw werkt in de zorg op dat front en merkt (nog) geen verschil.
Ik lees dat soort berichten ook, maar het is nog niet zichtbaar in de meldingen die ze krijgt. Er zijn ook niet meer huisverboden. Maar wat niet is kan nog komen.
Ik bedoelde het meer als dat er dagelijks vele mensen overlijden door corona wat in de gemiddelde families toch wel als drama wordt beschouwd (en niet alleen door corona uiteraard). Mijn reactie was een beetje cynisch. ;)
offtopic:
Ik reageer tweemaal op jou, zie ik, is niets persoonlijks, maar toeval :P
Pfiew :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

leekers schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:34:
[...]

Schei eens uit zeg alsjeblieft .
Het heeft helemaal niets te maken met hoe het is in andere landen maar als je het met al deze luxe nog niet kan uithouden met je eigen familie is er wel degelijk iets goed mis thuis .
Dat jij misschien een prima gezin of relatie hebt, wil nog niet zeggen dat dat bij alle gezinnen in Nederland zo is.

Kun je nog alle luxe van de wereld hebben, maar als je man je nu vaker in elkaar mept in een zatte bui omdat je nu altijd bij elkaar bent (en je normaal allebei fulltime weg bent) dan noem ik dat geen 'luxe' meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
Stoney3K schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:45:
[...]

Dat jij misschien een prima gezin of relatie hebt, wil nog niet zeggen dat dat bij alle gezinnen in Nederland zo is.

Kun je nog alle luxe van de wereld hebben, maar als je man je nu vaker in elkaar mept in een zatte bui omdat je nu altijd bij elkaar bent (en je normaal allebei fulltime weg bent) dan noem ik dat geen 'luxe' meer.
En dat is allemaal de schuld van het corona virus natuurlijk 8)7

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:12

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
[...]

Yup en we mogen blij dat we een huis hebben om in thuis te blijven... :+

Alle problemen zijn relatief tov wat je gewend bent en je omgeving. Dat het aan de andere kant van de wereld erger is, relativeert maar weinig. Zo werkt het menselijk brein gelukkig niet. Hoe hadden ze ooit vroeger gelukkig kunnen zijn, zonder stromend water, een kwart van de kinderen die jong sterft, de continue druk van geweld etcetera?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

leekers schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:45:
[...]

En dat is allemaal de schuld van het corona virus natuurlijk 8)7
"Tja, had je maar een goeie vent uit moeten kiezen of echtscheiding aan moeten vragen?"

Ik zou eens met slachtoffers van huiselijk geweld en mishandeling in relaties gaan praten en de vraag stellen waarom ophoepelen dan geen optie is. Die zitten nu door deze maatregelen, letterlijk opgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Die is in nederland niet vastgesteld, kun je dat onderbouwen?

https://www.nu.nl/coronav...el-zorgen.html?redirect=1

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:02
Toch kunnen ze dat ook niet eeuwig volhouden, er komt na een tijdje veel minder draagvlak voor de maatregelen
'Alweer verlengen, dan na 1 juni ook vast weer, laat maar, ik ga gewoon weer mijn ding doen' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:48:
[...]

Die is in nederland niet vastgesteld, kun je dat onderbouwen?

https://www.nu.nl/coronav...el-zorgen.html?redirect=1
Catch-22 bijna. Spanningsveld neemt toe vanuit veranderde omstandigheden, maar de escape voor melding is er een stuk minder.

We kunnen dan wel zeggen, dat is niet vastgesteld, maar dat is wel heel erg makkelijk gezegd. Op zijn minst kunnen we wel even luisteren naar de mensen en organisaties die daar enige voet in of bij hebben.

Wil je gaan wachten op de statistiek? Of denk je, het gaat om mensen, laten we even nadenken over de signalen van mensen in het veld en kijken of we ondanks de aanwezige veranderde omstandigheden toch van dienst kunnen zijn.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-09 21:09

Agent47

I always close my contracts.

FabianGTI schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:50:
[...]

Toch kunnen ze dat ook niet eeuwig volhouden, er komt na een tijdje veel minder draagvlak voor de maatregelen
'Alweer verlengen, dan na 1 juni ook vast weer, laat maar, ik ga gewoon weer mijn ding doen' ;)
Tuurlijk. Ik vind dat ze het goed en rustig brengen. Ze stralen geen paniek uit wat mij ook weer fijn laat voelen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:45

Ryan1981

Je ne sais pas

Weet niet of hij hier al voorbij gekomen is, maar ik kreeg hem vandaag:

https://opgelicht.avrotro...en-coronavirus-in-omloop/

Oppassen geblazen, ik was er bijna ingetrapt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:30
Ryan1981 schreef op maandag 20 april 2020 @ 17:09:

Die kreeg ik vorige week. Via sms, van een 06-nummer dus leek me al overduidelijk fake.
Moet zeggen dat ik de laatste tijd wel heel veel oplichtingsberichten krijg, ook via mail n.a.v. gelekte oude wachtwoorden, maar ook creditcards, banken (ook waar ik niet bij zit 8)7 ) etc. Ben er wel alerter op nu.

[ Voor 3% gewijzigd door Southern Sun op 20-04-2020 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09:32
Ryan1981 schreef op maandag 20 april 2020 @ 17:09:

Ik kan je wel een stelregel meegeven.
Serieuze overheidsinstellingen zullen never nooit niet gebruik gaan maken van amateuristische marketingtechnieken als "op=op, bestel snel voordat het te laat is!". ;)

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:20
Iemand een idee waarom de WHO baas zegt dat het ergste nog moet komen? Vanwege een uitbraak in Afrika e.d.?

Bron is NOS liveblog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De_Bastaard schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:16:
Iemand een idee waarom de WHO baas zegt dat het ergste nog moet komen? Vanwege een uitbraak in Afrika e.d.?

Bron is NOS liveblog.
Er is een groot risico dat in de megasteden van de Derde Wereld het virus enorm snel zich zal verspreiden. Aan de ene kant is de bevolking relatief jong maar daar tegenover staat een veel beperktere medische zorg en kan een lockdown daar niet, mensen hebben geen mogelijkheid om eten voor lange tijd in te slaan en niet te werken.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

IJzerlijm schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:22:
[...]

Er is een groot risico dat in de megasteden van de Derde Wereld het virus enorm snel zich zal verspreiden. Aan de ene kant is de bevolking relatief jong maar daar tegenover staat een veel beperktere medische zorg en kan een lockdown daar niet, mensen hebben geen mogelijkheid om eten voor lange tijd in te slaan en niet te werken.
Aan de andere kant is de bevolking daar ook minder mobiel. Dus dan wordt het binnen de grote steden een enorme uitbraak, maar daarbuiten vallen de aantallen waarschijnlijk veel meer mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De_Bastaard schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:16:

Bron is NOS liveblog.
Bedenk ook dat nog 95-99% ofzo van de wereldbevolking nog ziek moet worden.

Het is denk ik ook vooral een waarschuwing dat we nog een lange weg te gaan hebben.
Net zoals eerder vandaag een Japanse viroloog waarschuwde dat 2021 misschien wel te vroeg is voor de Olympische Spelen.

We horen nu her en der goed nieuws 'we zijn over de piek', etc, etc.
Maar dat is alleen na zeer rigoreuze maatregelen die genomen zijn die moeilijk houdbaar blijven op langere termijn (jaren).

Er is een enorm reëel gevaar voor oplaaiing. Zeker als, zoals mensen hier stellen, men na versoepeling niet weer terug zouden willen in een lockdown.

We moeten vooral heel bewust zijn dat we een eerste hobbel hebben genomen, maar dat we er nog lang niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

anandus schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:34:
[...]

Bedenk ook dat nog 95-99% ofzo van de wereldbevolking nog ziek moet worden.

Het is denk ik ook vooral een waarschuwing dat we nog een lange weg te gaan hebben.
Net zoals eerder vandaag een Japanse viroloog waarschuwde dat 2021 misschien wel te vroeg is voor de Olympische Spelen.

We horen nu her en der goed nieuws 'we zijn over de piek', etc, etc.
Maar dat is alleen na zeer rigoreuze maatregelen die genomen zijn die moeilijk houdbaar blijven op langere termijn (jaren).
Het is wel zo dat als we zo'n cyclus voor erg lange termijn (dus jaren) vol moeten gaan houden dat dat een ERG fragiel evenwicht is, als je het geopolitiek bekijkt. Er hoeft maar ergens iets op de wereld te gebeuren wat je een land in de schoenen kan schuiven, en je hebt zo ongeveer de moord op Franz Ferdinand die zich herhaalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:19

Mfpower

In dubio

Vandaag in de gelderlander over het heropenen van scholen:

https://www.gelderlander....eer-open-kunnen~a3d52d28/
Het ministerie schrijft onder het kopje ‘aandachtspunten in communicatie’ dat ‘een witte jas’ die ouders en docenten uitlegt waarom het verantwoord is om de lessen te hervatten een voorwaarde is om scholen weer te kunnen openen
Ik wil niet altijd het slechtste denken van de overheid maar dit komt meer op me over dat overtuigen belangrijker is dan dat de feiten dat zijn.
De nota is op 9 april naar organisaties in het onderwijs gestuurd door de hoogste ambtenaar die op het ministerie verantwoordelijk is voor basisonderwijs en middelbare scholen. Zij verzoekt ‘deze notitie vertrouwelijk te behandelen’, omdat het stuk ‘eigenstandig tot onduidelijkheid en daarmee onrust in de sectoren kan leiden’.
Dat is dus mooi mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:42
Mfpower schreef op maandag 20 april 2020 @ 19:52:
Vandaag in de gelderlander over het heropenen van scholen:

https://www.gelderlander....eer-open-kunnen~a3d52d28/

[...]

Ik wil niet altijd het slechtste denken van de overheid maar dit komt meer op me over dat overtuigen belangrijker is dan dat de feiten dat zijn.
En toch snap ik het wel. Er zijn zoveel wannabe virologen op dit moment die 99% van de gevallen toch echt minder weten erover dan echte virologen, en het zou zeer jammer zijn als Nederlanders zich laten weerhouden omdat bv Rutte meldt dat het weer kan.
Want dan gaat wannabeviroloog #56445 op Twitter melden dat Rutte dat zegt want dat is beter voor bedrijven.
Wannabeviroloog #3543 komt met een onderzoek van de universiteit van Katwijk, om maar wat te noemen, en twitterbot5645 komt met samenzweringen.

Bij een 'witte jas' zou je in ieder geval de wannabeviroloog een spiegel voor kunnen houden: "weet ik het nu echt beter dan iemand die er onderzoek in doet?!"

Natuurlijk zullen er velen zijn die dat denken (zie antivaxxers), maar toch hoop ik ook dat een deel enigszins rationeler gaat denken.. en het gewoon aan de specialisten laat.
Je laat een huisarts geen huis bouwen, maar je laat de bouwvakker ook niet huisarts zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 20-04-2020 22:15 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-09 17:50
GAIAjohan schreef op maandag 20 april 2020 @ 22:13:
[...]

En toch snap ik het wel. Er zijn zoveel wannabe virologen op dit moment die 99% van de gevallen toch echt minder weten erover dan echte virologen, en het zou zeer jammer zijn als Nederlanders zich laten weerhouden omdat bv Rutte meldt dat het weer kan.
Want dan gaat wannabeviroloog #56445 op Twitter melden dat Rutte dat zegt want dat is beter voor bedrijven.
Wannabeviroloog #3543 komt met een onderzoek van de universiteit van Katwijk, om maar wat te noemen, en twitterbot5645 komt met samenzweringen.

Bij een 'witte jas' zou je in ieder geval de wannabeviroloog een spiegel voor kunnen houden: "weet ik het nu echt beter dan iemand die er onderzoek in doet?!"

Natuurlijk zullen er velen zijn die dat denken (zie antivaxxers), maar toch hoop ik ook dat een deel enigszins rationeler gaat denken.. en het gewoon aan de specialisten laat.
Je laat een huisarts geen huis bouwen, maar je laat de bouwvakker ook niet huisarts zijn.
En toch gaan alle wannabevirologen helemaal los morgen als het basisonderwijs als een soort proeftuin gebruikt gaat worden. In Nieuwsuur wordt het zojuist ook aangehaald Slob zegt zonder onderbouwing vanuit het onderzoek gaan de scholen niet zomaar open.

Echter de gehele dag lijkt de media daar al op voor te sorteren. Een ouder of een docent gaat echt niet van een “witte jas” aannemen dat het wel kan terwijl het onderzoek dat aan opening ten grondslag zou moeten liggen gewoon niet gereed is. Daarbij zegt de “witte jas” bij nieuwsuur (niet lullig bedoeld) tja het kan niet 1,5 m op scholen dus overboord dat beleid...

en dan begint het...

want dan zeggen ouders ook ja ho even “Ik ben daar niet zo zeker van en houd m’n kinderen thuis” of “Bij kinderen is het allemaal peanuts dus kunnen ze met een hoestje of snottebel ook wel naar school want ze zijn alleen thuis geweest dus het is geen corona want dat heeft niemand hier” versnippering van de samenleving ligt op de loer, met als grootste risico’s de kans op nog meer achterstanden in klassen onderling en dat mensen de adviezen/richtlijnen in de wind gaan slaan en hun eigen pad gaan kiezen...

Ook een lekker signaal naar de horeca en andere branches, “verrekken jullie maar” want jullie mogen niet open als je geen 1,5 m afstand kunt houden. Maar de scholen kunnen wel open, en het beleid geldt niet meer voor hullie... want waarschijnlijk (op basis van andere onderzoeken dan ons eigen onderzoek) is er bij jonge kinderen niet zoveel aan de hand...

De overheid zou er beter aan doen de economie voorzichtig is 1,5 m stand te laten opstarten en kijken welke effecten dat heeft (sommige branches, niet allemaal en alleen wanneer ze aantoonbaar veilig kunnen werken, conform het 1,5 m beleid) dat zou je dan eventueel zelfs regionaal kunnen uitrollen in gebieden met een beperkt aantal besmettingen de kappers weer open om even een random beroep te noemen...

[ Voor 3% gewijzigd door TIGER1125 op 20-04-2020 22:41 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:52
leekers schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:34:
[...]
Mensen zouden eens wat minder moeten klagen en eens aan anderen denken die het zwaarder hebben en waar we het ook mede voor doen .

Maar ja 1 ding wat wel duidelijk is geworden in deze crisis is dat het egoisme in Nederland hoog in het vaandel staat .
Ik hoop van harte dat al die snowflakes nooit een gewapend conflict hoeven mee te maken. Die liggen na 5 weken niet naar de kapper kunnen al te brullen op facebook. Mensen zijn de laatste 10 jaar steeds afstandelijker geworden, je krijgt een vreemde blik als je zomaar es een gesprek met een vreemde in de kroeg probeert te beginnen, maar opeens hoor je links en rechts allemaal mensen klagen over het gebrek aan contact.

Man man man, 5-6 weken en ze trekken het al niet meer. Dat zijn diezelfde lui die aan het begin strooiden met kreten als saamhorigheid, steun de zorg enzo. Jaja...tot je nagels niet meer gedaan worden of je niet meer naar je hipster sushi restaurant kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
TIGER1125 schreef op maandag 20 april 2020 @ 22:35:
[...]

En toch gaan alle wannabevirologen helemaal los morgen als het basisonderwijs als een soort proeftuin gebruikt gaat worden. In Nieuwsuur wordt het zojuist ook aangehaald Slob zegt zonder onderbouwing vanuit het onderzoek gaan de scholen niet zomaar open.

Echter de gehele dag lijkt de media daar al op voor te sorteren. Een ouder of een docent gaat echt niet van een “witte jas” aannemen dat het wel kan terwijl het onderzoek dat aan opening ten grondslag zou moeten liggen gewoon niet gereed is. Daarbij zegt de “witte jas” bij nieuwsuur (niet lullig bedoeld) tja het kan niet 1,5 m op scholen dus overboord dat beleid...

en dan begint het...

want dan zeggen ouders ook ja ho even “Ik ben daar niet zo zeker van en houd m’n kinderen thuis” of “Bij kinderen is het allemaal peanuts dus kunnen ze met een hoestje of snottebel ook wel naar school want ze zijn alleen thuis geweest dus het is geen corona want dat heeft niemand hier”
Ik denk gewoon dat je ouders in die zin minder macht moet geven. Bij niet meewerken aan de stappen naar een nieuw normaal verlies je gewoon bepaalde voordelen.. De samenleving moet vooruit, dat een individu vindt van niet is jammer voor het individu.
Ook een lekker signaal naar de horeca en andere branches, “verrekken jullie maar” want jullie mogen niet open als je geen 1,5 m afstand kunt houden. Maar de scholen kunnen wel open, en het beleid geldt niet meer voor hullie... want waarschijnlijk (op basis van andere onderzoeken dan ons eigen onderzoek) is er bij jonge kinderen niet zoveel aan de hand...
Als er bewijs is/tekenen zijn dat het positief is, is dat toch logisch om te doen?! Wie is de café eigenaar om dat in twijfel te trekken? Bovendien gaat het, nogmaals, om een groter goed, niet om het individu. Het gaat erom dat de zorg het aan kan, én de samenleving weer vorm begint te krijgen
De overheid zou er beter aan doen de economie voorzichtig is 1,5 m stand te laten opstarten en kijken welke effecten dat heeft (sommige branches, niet allemaal en alleen wanneer ze aantoonbaar veilig kunnen werken, conform het 1,5 m beleid) dat zou je dan eventueel zelfs regionaal kunnen uitrollen in gebieden met een beperkt aantal besmettingen de kappers weer open om even een random beroep te noemen...
Wat betreft je laatste alinea: zijn we daar niet al een tijdje mee bezig?! Bouwmarkten met die lange rijen ivm 1,5m afstand, andere winkels. Ondanks dat dat allemaal open is, gaat het tot nu toe goed.
Als nu de scholen weer open kunnen, en het blijft goed gaan, kunnen we bijvoorbeeld kappers weer open doen. Dat heeft gewoon tijd nodig, maar het gaat om de samenleving en de zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

GAIAjohan schreef op maandag 20 april 2020 @ 22:46:
[...]

Ik denk gewoon dat je ouders in die zin minder macht moet geven. Bij niet meewerken aan de stappen naar een nieuw normaal verlies je gewoon bepaalde rechten. De samenleving moet vooruit, dat een individu vindt van niet is jammer voor het individu.
En hoe wil je dat precies in gaan kleden in een rechtsstaat zoals Nederland? Waar je het nu over hebt is even 'voor het belang van de samenleving' een paar mensenrechten aan de kant schuiven.

Als we daarvoor kiezen dan is die samenleving al afgeschreven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

GAIAjohan schreef op maandag 20 april 2020 @ 22:46:
[...]

Ik denk gewoon dat je ouders in die zin minder macht moet geven. Bij niet meewerken aan de stappen naar een nieuw normaal verlies je gewoon bepaalde rechten. De samenleving moet vooruit, dat een individu vindt van niet is jammer voor het individu.
Ik heb als ouder een zorgplicht voor mijn gezin. Ga jij lekker je grondrechten opgeven. Ik moet echt overtuigd zijn dat het veilig is. Mijn gezin is het belangrijkste in mijn leven, en dat geldt voor velen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Stoney3K schreef op maandag 20 april 2020 @ 22:49:
[...]

En hoe wil je dat precies in gaan kleden in een rechtsstaat zoals Nederland? Waar je het nu over hebt is even 'voor het belang van de samenleving' een paar mensenrechten aan de kant schuiven.

Als we daarvoor kiezen dan is die samenleving al afgeschreven.
Vind je? Dus in geval van bv oorlog zou je het prima vinden als bepaalde ouders zich niet aan tijdelijke regels houden omdat zij zichzelf belangrijker vinden?
Waarom zouden er geen consequenties mogen zijn bij niet meedoen?
Het is toch heel normaal? Heel vaak mag je best iets anders kiezen, maar zitten er wel nadelen aan.

Je mag bv best antivaxxer zijn, maar daar zitten ook nadelen aan.
Ik had het niet goed omschreven, maar ik bedoelde eigenlijk bepaalde voordelen IPV rechten.
Mfpower schreef op maandag 20 april 2020 @ 22:49:
[...]

Ik heb als ouder een zorgplicht voor mijn gezin. Ga jij lekker je grondrechten opgeven. Ik moet echt overtuigd zijn dat het veilig is. Mijn gezin is het belangrijkste in mijn leven, en dat geldt voor velen.
Dat jij negatieve gevolgen van eigen keuzes 'het opgeven van een grondrecht' noemt betekent eerder dat jij niet het doel begrijpt.
Ik had het zelf ook niet handig opgeschreven, maar ik bedoelde voordelen IPV rechten. Niet meedoen heeft gewoon consequenties.
Bv die corona app wil ik niet. Als gevolg daarvan zullen er wellicht negatieve consequenties volgen. Net als om maar te noemen, de slimme meter. Elk voordeel (bv privacy) heeft een nadeel..

De overheid heeft een zorgplicht voor de samenleving. Zonder samenleving is er ook veel minder individu. Verder denk ik zelfs dat jij niet overtuigd kán worden. Want jij hebt een bepaald 'gevoel'. En dat gevoel stel jij hoger dan een viroloog.
Dus hoe een viroloog jou moet overtuigen is onduidelijk. Wellicht met een onderzoek uit de toekomst.

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 20-04-2020 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

GAIAjohan schreef op maandag 20 april 2020 @ 23:01:
[...]

Vind je? Dus in geval van bv oorlog zou je het prima vinden als bepaalde ouders zich niet aan tijdelijke regels houden omdat zij zichzelf belangrijker vinden?
Waarom zouden er geen consequenties mogen zijn bij niet meedoen?
Het is toch heel normaal? Heel vaak mag je best iets anders kiezen, maar zitten er wel nadelen aan.

Je mag bv best antivaxxer zijn, maar daar zitten ook nadelen aan.
Ik had het niet goed omschreven, maar ik bedoelde eigenlijk bepaalde voordelen IPV rechten.

[...]

Dat jij negatieve gevolgen van eigen keuzes 'het opgeven van een grondrecht' noemt betekent eerder dat jij niet het doel begrijpt.
Bv die corona app wil ik niet. Als gevolg daarvan zullen er wellicht negatieve consequenties volgen. Net als om maar te noemen, de slimme meter. Elk voordeel (bv privacy) heeft een nadeel..

De overheid heeft een zorgplicht voor de samenleving. Zonder samenleving is er ook veel minder individu. Verder denk ik zelfs dat jij niet overtuigd kán worden. Want jij hebt een bepaald 'gevoel'. En dat gevoel stel jij hoger dan een viroloog.
Dus hoe een viroloog jou moet overtuigen is onduidelijk. Wellicht met een onderzoek uit de toekomst.
Nee hoor geen gevoel. Een viroloog kan me prima overtuigen wanneer hij/zij met overtuigend bewijs komt dat het veilig is om mijn kinderen naar school te sturen.

Een goede viroloog zou alleen met de huidige kennis kunnen adviseren. Vgl Oosterhuis op op1 zojuist. Volgens hem was er geen bewijs. Dat maakt het besluit om scholen te openen een politiek besluit. Ik voel me dan wel vrij om mijn kinderen thuis te houden, te meer omdat mijn vrouw in de risico groep valt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Wat een gedoe.

Een deel van de leraren (v/m) wil niet voorde klas.
Iedereen vindt de klassen te groot
Ouders zijn primair verantwoordelijk voor hun kinderen.
Niet elke ouder wil hun kind op school,
Voor niet ieder kind is het goed om thuis te blijven.

Dus laat zij die naar school willen naar school gaan waar het kan en daar waar de ouders het niet willen accepten dat hun kinderen misschien een jaartje gaan doubleren. Ik ken zat mensen die in goede functies werken die wel eens zijn blijven zitten of de mavo/mbo/havo/hbo/wo route hebben gedaan.

Zit ook een stukje Peter's principle in. Waarbij ik opmerk dat hoe jonger je bent, hoe lijdelijker het plafond is.

Er bestaan gewoon een recht op thuisscholing naast de leerplicht. En ik zie de leerplichtambtenaren nog niet snel handhaven dus relax.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Lees niets over het KDV, als je ouders wilt ontzien moet dat ook open anders schiet je er nog weinig mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

hoevenpe schreef op maandag 20 april 2020 @ 23:18:
Lees niets over het KDV, als je ouders wilt ontzien moet dat ook open anders schiet je er nog weinig mee op.
KDV is lastig denk ik want kleine kinderen, Zelfs BSO is moeilijk te realiseren anders dan in een school optelling aan tafels.
Zag wel vrijdag (?) op het jeugdjournaal een basis school die in 4 dagen elke leerling in school uitnodigede zodat de leraar elke leerling eenmaal per week live zag, Dus een vierde van de klas op ruime afstand en de rest on line. en dan rouleren. Vond ik wel geniaal.

Maar voor een KDV gaat dat niet werken ben ik bang.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
franssie schreef op maandag 20 april 2020 @ 23:23:
Maar voor een KDV gaat dat niet werken ben ik bang.
Dan ben ik benieuwd hoe ze dat in de onderbouw van mijn dochter gaan doen, die blijven ook niet op hun stoeltjes zitten. Het voelt alsof ze geen keuze durven te maken, de schijnzekerheid van 1,5 meter afstand proberen vol te houden op plekken waar dat gewoon niet werkbaar is.

Kinderen onder de 12 mogen blijkbaar ook weer 3x per week gaan sporten, denken ze echt dat die zelf op de fiets naar een uitwedstrijd gaan? En wat met de ouders langs de kant, de coaches en de scheidsrechters... allemaal op 1,5 meter afstand. Het voelt allemaal zo ondoordacht en onuitvoerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Mfpower schreef op maandag 20 april 2020 @ 23:05:
[...]

Nee hoor geen gevoel. Een viroloog kan me prima overtuigen wanneer hij/zij met overtuigend bewijs komt dat het veilig is om mijn kinderen naar school te sturen.

Een goede viroloog zou alleen met de huidige kennis kunnen adviseren. Vgl Oosterhuis op op1 zojuist. Volgens hem was er geen bewijs. Dat maakt het besluit om scholen te openen een politiek besluit. Ik voel me dan wel vrij om mijn kinderen thuis te houden, te meer omdat mijn vrouw in de risico groep valt.
Hoe kan een viroloog jou dan met de kennis van nu overtuigen dat dit waarschijnlijk de beste manier is?
Onderzoek dat het de beste (dan wel slechtste) manier is, zal pas over een paar maanden compleet zijn. Immers, zonder 80+% zekerheid zullen veel ouders een advies niet accepteren.

En natuurlijk zegt Ab Osterhaus dat er nu geen bewijs is. Simpelweg omdát er geen bewijs is.

Adviseren is overigens net zo goed politiek. Zeker in de huidige crisis.
Immers je hebt nogal wat stakeholders bij het openstellen van scholen:
- ziekenhuizen/de zorg
- economen/financieel
- leerkrachten+leerlingen/frontlinie
- ouders, zowel vanuit verantwoordelijkheid naar kind, hun eigen gezondheid als hun inkomen / verantwoordelijkheid, tweede linie+financieel

Als de zorg instort, stort simpelweg alles in. Dus dat wil je ten eerste voorkomen. Mensen kunnen het werk niet meer uitvoeren, daarna stort de economie verder in, daarna de zorg nog verder.

Als de economie instort zal de zorg worden meegenomen, en daarmee het leven van de ouders natuurlijk ook.

Leerkrachten en leerlingen staan eigenlijk aan de frontlinie omdat ze weer contacten hebben. Als gevolg hiervan kunnen zij ziek worden en vele anderen aansteken. Mocht dat gebeuren, dan kan de zorg wederom instorten, en dat is niet wat je wil, want dan raak je alles.

Dan nu het gevolg, en wat doe je?
Ga je volledig op safe afvoeren?-> economie stort verder in + vereenzaming en alles wat daarbij hoort
Laat je alles vrij?-> de zorg stort in

Beide wil je niet
Dus je wilt eigenlijk iets ertussen in hebben. Echter bewijs voor het beste resultaat is er niet.
Ik ben blij dat ik daarover geen beslissing hoef te nemen, en geloof ook dat de politiek en o.a. virologen een balans zoeken. En richting zo'n balans lijkt het mij het beste dat mensen zoveel mogelijk verwacht gedrag gaan vertonen, dus ook zoveel mogelijk medewerking blijven geven, zodat duidelijker is of we op de goede weg zijn, of niet.

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 20-04-2020 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@hoevenpe geen idee. Dat er in de eerste weken niet getest werd in de hectiek -prima. Maar nu missen we gewoon gegevens om dit soort beslissingen te maken.
Als
(1) heel jonge kinderen een verwaarloosbaar risico op Corona's levensbedreigende longexplosie hebben en
(2) die kinderen het virus indien aanwezig bijna niet kunnen doorgeven
Dan is er relatief niet meer risico dan een mazelen oid.

Maar ja, aangezien we nu alsnog weinig testen na 5 weken sturen we nog steeds blind. En dat is mijn frustratie onderhand. En de gegevens vanuit andere landen is ook niet zo te C/P op ons dus daar kan ik voorlasnog ook niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

GAIAjohan schreef op maandag 20 april 2020 @ 23:31:
[...]

Hoe kan een viroloog jou dan met de kennis van nu overtuigen dat dit waarschijnlijk de beste manier is?
Onderzoek dat het de beste (dan wel slechtste) manier is, zal pas over een paar maanden compleet zijn. Immers, zonder 80+% zekerheid zullen veel ouders een advies niet accepteren.

En natuurlijk zegt Ab Osterhaus dat er nu geen bewijs is. Simpelweg omdát er geen bewijs is.

Adviseren is overigens net zo goed politiek. Zeker in de huidige crisis.
Immers je hebt nogal wat stakeholders bij het openstellen van scholen:
- ziekenhuizen/de zorg
- economen/financieel
- leerkrachten+leerlingen/frontlinie
- ouders, zowel vanuit verantwoordelijkheid naar kind, hun eigen gezondheid als hun inkomen / verantwoordelijkheid, tweede linie+financieel

Als de zorg instort, stort simpelweg alles in. Dus dat wil je ten eerste voorkomen. Mensen kunnen het werk niet meer uitvoeren, daarna stort de economie verder in, daarna de zorg nog verder.

Als de economie instort zal de zorg worden meegenomen, en daarmee het leven van de ouders natuurlijk ook.

Leerkrachten en leerlingen staan eigenlijk aan de frontlinie omdat ze weer contacten hebben. Als gevolg hiervan kunnen zij ziek worden en vele anderen aansteken. Mocht dat gebeuren, dan kan de zorg wederom instorten, en dat is niet wat je wil, want dan raak je alles.

Dan nu het gevolg, en wat doe je?
Ga je volledig op safe afvoeren?-> economie stort verder in + vereenzaming en alles wat daarbij hoort
Laat je alles vrij?-> de zorg stort in

Beide wil je niet
Dus je wilt eigenlijk iets ertussen in hebben. Echter bewijs voor het beste resultaat is er niet.
Ik ben blij dat ik daarover geen beslissing hoef te nemen :)
Nu zit je in elk geval in de modus van de afweging. Dat is al beter dan: rechten weg voor ouders.

Ik ben ook blij dat ik de beslissing niet hoef te nemen. Maar wat lastig is dat degenen die de beslissing nemen niet (allemaal) persoonlijk de consequentie van die beslissing hoeven te dragen. In een systeem met een leerplicht gaat dit ver voor ouders. Ook van de docenten zelf vraag je een verhoogd risico te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Mfpower schreef op maandag 20 april 2020 @ 23:38:
[...]

Nu zit je in elk geval in de modus van de afweging. Dat is al beter dan: rechten weg voor ouders.
Zoals ik hierboven al tweemaal heb aangeven was dat de verkeerde bewoording.
Ik bedoelde vooral dat aan een eigen keuze niet mee te doen best nadelen mogen kleven. Dat heb met alle keuzes die je maakt. Elk voordeel heeft een nadeel.

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 20-04-2020 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 23:07
Bastien schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:18:
[...]
En daarna ook niet veel. Scholen willen schijnbaar nog niet open
Ik heb met het oudergesprek gevraagd hoe de leerkrachten op onze basisschool erover denken. (Gemeente Bernheze)
Ze willen zelf het liefste open, en men vertrouwt daarbij op de wetenschap, ze varen gelukkig niet op angst.

Wat volgens mij ook speelt, is dat het wel heel raar is als omringende landen de scholen wel open doen en wij niet. Want ook die omringende landen hebben wetenschappers, en wij hebben onze scholen meer dichtgegooid uit angst, mede omdat andere landen dit ook deden, dan dat er een wetenschappelijke basis was. (Persoonlijk denk ik nog altijd dat het aangeboren immuunsysteem bij kinderen veel grondiger te werk gaat dan bij volwassenen en dat het virus daarom bij kinderen gewoon amper de kans krijgt te repliceren; wat ik overigens ingefluisterd krijg door mijn vrouw, ze is gespecialiseerd op gebied van immunologie. O+ )

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Mistraller schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:32:
[...]

Ik heb met het oudergesprek gevraagd hoe de leerkrachten op onze basisschool erover denken. (Gemeente Bernheze)
Ze willen zelf het liefste open, en men vertrouwt daarbij op de wetenschap, ze varen gelukkig niet op angst.

Wat volgens mij ook speelt, is dat het wel heel raar is als omringende landen de scholen wel open doen en wij niet. Want ook die omringende landen hebben wetenschappers, en wij hebben onze scholen meer dichtgegooid uit angst, mede omdat andere landen dit ook deden, dan dat er een wetenschappelijke basis was.
Het blijft moeilijk om bij politieke besluiten te leunen op wetenschap. Als het kijken naar overige landen iets duidelijk zou kunnen maken, dan dit wel. Daarbij, we kunnen al bitter weinig vergelijkingen überhaupt maken, zo divers en breed en verschillend in tempo en impact het virus is, soms heeft het gewoon meer nut om op de grond de vinger aan de pols te leggen dan in de boom te klimmen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Mistraller schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:32:
[...]
(Persoonlijk denk ik nog altijd dat het aangeboren immuunsysteem bij kinderen veel grondiger te werk gaat dan bij volwassenen en dat het virus daarom bij kinderen gewoon amper de kans krijgt te repliceren; wat ik overigens ingefluisterd krijg door mijn vrouw, ze is gespecialiseerd op gebied van immunologie. O+ )
offtopic:
Waarom zijn dan juist kinderen vatbaarder voor griep?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 16:14

pro_6or

amateur_60r

Mfpower schreef op maandag 20 april 2020 @ 23:38:
[...]

Ik ben ook blij dat ik de beslissing niet hoef te nemen. Maar wat lastig is dat degenen die de beslissing nemen niet (allemaal) persoonlijk de consequentie van die beslissing hoeven te dragen. In een systeem met een leerplicht gaat dit ver voor ouders. Ook van de docenten zelf vraag je een verhoogd risico te nemen.
Rechten. Er zijn ook plichten bij kinderen. Zoals de leerplicht.

Wanneer de scholen weer open gaan blijft deze gewoon gelden. Wat mij betreft wordt daarop geacteerd, in feite zijn scholen nu ook al dicht door de druk van ouders, niet zozeer op wetenschappelijke basis.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

anandus schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:38:
[...]

offtopic:
Waarom zijn dan juist kinderen vatbaarder voor griep?
Omdat griep een heel ander type virus is dan corona (influenza vs. SARS)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

pro_6or schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:51:
[...]

Rechten. Er zijn ook plichten bij kinderen. Zoals de leerplicht.

Wanneer de scholen weer open gaan blijft deze gewoon gelden. Wat mij betreft wordt daarop geacteerd, in feite zijn scholen nu ook al dicht door de druk van ouders, niet zozeer op wetenschappelijke basis.
Het is off topic maar ik was al geen groot fan van de wijze waarop de leerplicht in .nl en .de is geïmplementeerd.

Maar zelfs in Nederland is het een leerplicht, geen schoolplicht, hoewel die implementatie daar erg dicht tegenaan schuurt.

Tot slot kon volgens het wetenschappelijk bewijs net zo makkelijk beargumenteerd worden dat de scholen dicht moesten. Er is namelijk geen bewijs. Daarom waren het niet de ouders, maar Vooral de medici en de scholen die aan de bel trokken.
Bron: oa https://www.nrc.nl/nieuws...en-sluit-scholen-a3993804

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 23:07
anandus schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 10:38:
[...]

offtopic:
Als dat zo was, waarom zijn dan juist kinderen vatbaarder voor griep? ;)
Omdat ieder virus simpelweg verschillend is.

Feit is dat je een bepaalde viral load moet binnenkrijgen om ziek te worden. En hoe zieker, hoe meer virusdeeltjes je repliceert. Het staat vast dat kinderen véél minder ziek worden van dit virus, terwijl ook bij kinderen het adaptieve immuunsysteem dit virus nog niet herkent. Aangezien kinderen hun afweer meer moeten hebben van het aangeboren (innate) systeem, is ons vermoeden dat er een verband kan zijn.

Waarom ontwikkelen kinderen pas hooikoorts als ze richting pubertijd gaan? Ook dat heeft met de ontwikkeling van het adaptive system te maken.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 09:58
Zat het bestand over "Advies n.a.v. 65eOMTCOVID-19" te lezen en vond dit wel een interessant punt.
In reactie op de groeiende behoefte naar wereldwijde testcapaciteit tijdens de SARS-CoV-2-pandemie wordt een toenemend aantal zogenaamde point-of-care-antilichaamtesten (sneltesten) aangeboden. Deze worden gebruikt om zowel binnen als buiten een laboratoriumsetting via een snelle bepaling (10-30 minuten) van de aanwezigheid van antilichamen tegen SARS-CoV-2 te onderzoeken of iemand een actieve infectie heeft met SARS-CoV-2 of een infectie heeft doorgemaakt. Een groep van deskundigen heeft verschillende sneltesten onderzocht op betrouwbaarheid en inzetbaarheid voor de Nederlandse situatie. Momenteel is geen van de 16 onderzochte sneltesten voor antilichaamdetectie geschikt bevonden voor individuele patiëntendiagnostiek. Het OMT stelt dat de sensitiviteit en/of de specificiteit van de nu beschikbare sneltesten onvoldoende zijn voor toepassing in de patiëntendiagnostiek.
Het wordt dan wel lastig om veel te testen, want vaak zijn die sneltesten het gemakkelijkst te gebruiken en te maken waar de andere testen langer duren voordat je resultaten ziet en dus meer inspanning kosten.

[ Voor 8% gewijzigd door Pompi op 21-04-2020 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Pompi schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:24:
Zat het bestand over "Advies n.a.v. 65eOMTCOVID-19" te lezen en vond dit wel een interessant punt.

[...]

Het wordt dan wel lastig om veel te testen, want vaak zijn die sneltesten het gemakkelijkst te gebruiken en te maken waar de andere testen langer duren voordat je resultaten ziet en dus meer inspanning kosten.
De link levert mij een 403 op inmiddels.Ik was wel benieuwd naar wat de sensitiviteit en specificiteit van de verschillende testen nou precies was.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pompi
Mugwump schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:27:
[...]

De link levert mij een 403 op inmiddels.Ik was wel benieuwd naar wat de sensitiviteit en specificiteit van de verschillende testen nou precies was.
Apart, had hem via de NOS blog. En als ik hem in een incognito venster open doet hij het nog, maar zal even voor je kijken.
Ze melden die karakteristieken trouwens niet in dit bericht.

Edit:
Werkt deze http://download.omroep.nl/nos/docs/210420_omt.pdf ?

[ Voor 8% gewijzigd door Pompi op 21-04-2020 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
Pompi schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:28:
[...]

Apart, had hem via de NOS blog. En als ik hem in een incognito venster open doet hij het nog, maar zal even voor je kijken.
Ze melden die karakteristieken trouwens niet in dit bericht.

Edit:
Werkt deze http://download.omroep.nl/nos/docs/210420_omt.pdf ?
Ja, die werkt wel. ;)
Je wordt inderdaad doorgelinkt naar een andere URL die tijdelijk lijkt. Even googelen leert dat ze een URL specifiek voor je IP genereren:
In de redirect URLs zit een afscherming op IP basis. Dat betekent dat het IP adres van het device dat de originele aanvraag doet (content.omroep.nl/test/wilhelmus.mp3) en de uiteindelijke aanvraag (contentXX.omroep.nl/urishield/<hash>/test/wilhelmus.mp3) gelijk moeten zijn.
Maar goed, dat terzijde.

Wel jammer dat ze dat soort cijfers over sensitiviteit en specificiteit niet openbaar maken. Ik vind het wel interessant om te weten of je bijvoorbeeld over 90% in beide gevallen praat, of al iets van 99%. Dat scheelt alweer een factor 10 in de false positives / negatives.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-09 22:26
Hier in N zijn sinds deze week de dagverblijven weer open. Het was toch best prettig om te zien dat de kids elkaar gemist hebben. Ook diverse arbeidsgroepen zijn weer opegstart (tandartsen, opticiens etc) en hebben de restaurants hun terrasjes buiten geopend (met een sterk gereduceerd aantal zitplaaten).

Volgende week gaan de scholen weer open, alsmede de kapsalons, beatysalons en gelijkwaardige bedrijven.

Een frappant detail is dat zulke maatregelen direct doorzingen in de maatschappij. Mensen hebben opeens tijd om naar buiten te gaan en weer wat te shoppen.

Om dit met wat statistiek te laten rijmen:
Normaal vervoeren we 65000 passagiers per dag op de light rail lijn.
De afgelopen weken tussen de 7500-12500
Gisteren een sprong naar bijna 25.000

Blijkbaar vinden mensen de weg naar buiten weer terug. Nu zal de tijd uitwijzen of dit een correct besluit was.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Mugwump schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 12:47:
[...]
Wel jammer dat ze dat soort cijfers over sensitiviteit en specificiteit niet openbaar maken. Ik vind het wel interessant om te weten of je bijvoorbeeld over 90% in beide gevallen praat, of al iets van 99%. Dat scheelt alweer een factor 10 in de false positives / negatives.
Inderdaad, maar op zich ook weer niet gek omdat dit de brief was om de Minister/staatssecretaris bij te praten en die heeft daar denk ik op dit moment weinig aan. Zorgt er ook voor dat er mogelijk wordt voorkomen dat de kamerleden "domme" vragen gaan stellen omdat ze niet goed ingevoerd zijn in wetenschappelijk onderzoek, maar hopelijk stelt vanavond bij de persco hier een journalist een vraag over of tenminste of van Dissel hier meer informatie over kan geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Basisscholen half open, BSO helemaal open.

Gaan ouders dan niet hun kinderen op de andere helft dat ze niet naar school gaan massaal naar de BSO brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:24

vhal

ಠ_ಠ

anandus schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:08:

Gaan ouders dan niet hun kinderen op de andere helft dat ze niet naar school gaan massaal naar de BSO brengen?
Want mensen gaan na schooltijd (want dan gaat de BSO formeel open) massaal hun kinderen naar de BSO brengen? Ik denk het niet...

Geen betaald voetbal tot sept....Ja dat is zuur aldus Rutte _O-

[ Voor 11% gewijzigd door vhal op 21-04-2020 19:12 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
vhal schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:10:
[...]

Want mensen gaan na schooltijd massaal hun kinderen naar de BSO brengen? Ik denk het niet...
Ja, veel kinderen zitten na school op de BSO.

En ik vraag me dus af of ze dan niet op de dagen dat ze niet naar school gaan (als de scholen bijv op dinsdag en donderdag dicht zijn, of hoe het ook vorm heeft) ze dan niet gewoon op BSO's zitten.

Ik denk dat de onderliggende vraag dan eigenlijk is wat het nut van de halve dagen is, als de kinderen linksom of rechtsom waarschijnlijk toch de hele week bij elkaar zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 18:04
anandus schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:13:
[...]
Ja, veel kinderen zitten na school op de BSO.

En ik vraag me dus af of ze dan niet op de dagen dat ze niet naar school gaan (als de scholen bijv op dinsdag en donderdag dicht zijn, of hoe het ook vorm heeft) ze dan niet gewoon op BSO's zitten.

Ik denk dat de onderliggende vraag dan eigenlijk is wat het nut van de halve dagen is, als de kinderen linksom of rechtsom waarschijnlijk toch de hele week bij elkaar zitten.
BSO's vangen de kinderen op op de dagen dat het kind school heeft.
Kinderopvang gaat volledig open. Letterlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:24

vhal

ಠ_ಠ

Maar dan kan je je kind pas na schooltijd brengen ( bijv.14:30/15:15/12:00) Op de langere dagen bijna de moeite niet waard als je toch thuis zit.

Maar wat je zegt, het zal wel een uitdaging worden voor de basisscholen om een verdeling te maken waar iedereen zich in kan vinden.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

anandus schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:08:

Hij meldt toch net dat de BSO alleen open is voor de kinderen die die dag op school waren.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Tot 20 mei nog thuiswerken... manmanman, tot die tijd kunnen flink veel mensen ook niet werken. waarom niet zorgen dat 15% naar kantoor kan? Laat de economie langzaam op gang komen. Anders krijgen we nog een zwaardere recessie en kost dat ook levens..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:41
Bensimpel schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:18:
Tot 20 mei nog thuiswerken... manmanman, tot die tijd kunnen flink veel mensen ook niet werken. waarom niet zorgen dat 15% naar kantoor kan? Laat de economie langzaam op gang komen. Anders krijgen we nog een zwaardere recessie en kost dat ook levens..
Volgens mij werd dit letterlijk benoemt: gezondheid voor economie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
__fred__ schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:15:
[...]

BSO's vangen de kinderen op op de dagen dat het kind school heeft.
Kinderopvang gaat volledig open. Letterlijk gezegd.
Ik dacht te horen dat hij zei "helemaal open"?
Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen :) Had-ie het niet over BSO's, maar KDV's, bijv.

Al vraag ik me nog steeds af hoe ze dat willen handhaven. Tenzij de scholen gelijke regels gaan handhaven en dit naar de BSO's communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:02
renegrunn schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:19:
[...]

Dat blijft ook niet lang zo lijkt me, dat gaat straks wel een lastige afweging worden
Hetzelfde als het elke keer verlengen, kunnen ze ook niet blijven doen, mensen zijn er onderhand klaar mee :/

Achjah, ik blijf gewoon naar het kantoor gaan, voor mij veranderd er niet zoveel dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 08:40
Voor thuis blijven / thuiswerken is geen “einddatum” benoemd toch? Enkel dat we voorlopig zoveel mogelijk thuis moeten blijven en thuis moeten werken.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

renegrunn schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:19:
[...]

De gezondheid van mensen is ook met de economie gekoppeld ;)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Tot 20 mei nog thuiswerken... manmanman, tot die tijd kunnen flink veel mensen ook niet werken.
Welk deel van thuiswerken is niet helemaal duidelijk? :P

Ja, het is vaak minder dan op werk (al zal het voor veel mensen heel veel schelen als de kinderen weer naar school gaan), maar het is niet alsof er niet gewerkt wordt ;)
Ik denk dat de meeste mensen toch wel driekwart van hun normale workload doen (wat ik zo om me heen hoor).

Ik denk dat het niet meer thuiswerken niet heel veel impact zal hebben op de economie, het is geen heilige graal, als je daarvan uitgaat dan kom je van een koude kermis thuis.

[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 21-04-2020 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Bensimpel schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:24:
[...]

De gezondheid van mensen is ook met de economie gekoppeld ;)
Die afweging heb jij even uitgerekend voor ons? Hoeveel doden zijn er volgens jou in 2008/2009 direct gerelateerd aan de recessie?

Edit: https://www.volkskrant.nl...of-minder-doden~bd3574ec/

[ Voor 13% gewijzigd door renegrunn op 21-04-2020 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12:28
Mogen leerkrachten nu gewoon met mondkapje voor de klas staan?

En hoe worden de kinderen die thuis blijven nu onderwezen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-09 15:05
Ernstig zieke of dode mensen kunnen naderhand nog minder bijdragen aan de economie. |:(

Daarbij heeft een percentage van de mensen weer naar het werk sturen in veel gevallen geen zin. Als ik naar mijn eigen situatie kijk, daar werkt nu ongeveer 98% thuis, enkelen van 1 bepaalde afdeling werken niet thuis. Stel per team mag 25% weer naar het werk, maak dat het werken alleen maar lastiger. Nu zit iedereen thuis, overleggen we met het hele team via Skype/Teamspeak/Zoom en dat gaat prima. Zitten er ineens weer enkelen op kantoor, moeten die alsnog een laptop meenemen om met ons via een van die programma's te overleggen met de mensen die nog thuis zitten. Kortom: het wordt juist minder efficient en kunnen ze net zo goed allemaal thuiswerken.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:05

Player1S

Probably out in the dark

Bedrijf waar ik werk krijgt de laatste tijd meer klappen (klanten failliet of proberen betaling op te schorten) maar vind dat Rutte het gewoon goed zegt. Liever nu te voorzichtig dan achteraf spijt.

Ze doen het echt niet om ons te pesten.

edit: WTF is dat nu weer voor een vraag?? :X Iedereen gedraagt zich en krijgt er dit voor terug? Kom op zeg!

[ Voor 19% gewijzigd door Player1S op 21-04-2020 19:29 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:55
Tja, de waar de druk op de zorg minder wordt is er natuurlijk nog steeds maar enorm weinig speling...

De trend gaat de goede kant op, maar er is maar weinig nodig om alles weer op zn kop te zetten dus ik denk inderdaad te vroeg om echt al maatregelen te laten vieren helaas.

Fijn dat er al kleine stappen gezet kunnen worden, enorm zuur voor de mensen in zorghuizen die niet bezocht kunnen worden, voor de beroepen die hier echt keihard door getroffen worden, maar de balans lijkt nog te delicaat om hier te veel risico in te nemen.

Goed verhaal en goed onderbouwd verder wat mij betreft.

Verder is het allemaal een keuze van balans en impact, zoals het besluit met kleine kinderen weer naar school en sporten. Het is een afweging, geen 100% zekerheid maar de beste keuze op basis van de huidige kennis...

*Edit*

Echt, die journalisten soms... wat een debiele figuren

[ Voor 3% gewijzigd door m0ridin op 21-04-2020 19:30 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Wat een lul die journo van de NOS. Het stellen alsof Den Haag mensen doet pesten voor de lol.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 16:59

Mach

[END]Avengers

JeroenNietDoen schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:30:
Wat een lul die journo van de NOS. Het stellen alsof Den Haag mensen doet pesten voor de lol.
Echt hè. Beschamend

DUGG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Die heeft gewoon de hele tijd niet geluisterd en enkel en alleen zitten nadenken hoe hij een zo'n goed mogelijk stokende vraag kan stellen.

Gister zeiden ze nog dat de gewone zorg een dusdanige achterstand heeft dat het pas eind dit jaar op z'n vroegst weg gewerkt is. Dus ja, laten we lekker alles weer massaal vrijgeven |:(

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Weet iemand wie die journalist is, zijn naam?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:32:
Ja dat is de heer Droef Toeter

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-09 16:47
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:32:
Klinkt als Albert Bos, maar ben niet 100% zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
FabianGTI schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:22:
[...]

Dat blijft ook niet lang zo lijkt me, dat gaat straks wel een lastige afweging worden
Hetzelfde als het elke keer verlengen, kunnen ze ook niet blijven doen, mensen zijn er onderhand klaar mee :/
Nu komt hij er nog wel mee weg met z'n 'volhouden' maar over een maand gaat er echt een stuk minder draagvlak zijn, zeker voor mensen in sectoren die nu feitelijk plat liggen.
Achjah, ik blijf gewoon naar het kantoor gaan, voor mij veranderd er niet zoveel dus :)
Mijn salaris blijft ook wel betaald worden maar ik probeer toch wel verder te kijken dan dat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 11:17

Pierre

Van nature lui!

Dat soort lui mogen wat mij betreft de perskaart direct inleveren.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
"Als je anderhalve meter afstand houdt is een mondkapje sowieso niet nodig" Dat is een slippertje die nog wel eens lang in zijn hoofd blijft malen. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Pierre schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:41:
Dat soort lui mogen wat mij betreft de perskaart direct inleveren.
Testkandidaten voor vaccins is ook een optie. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
De corona app vergelijken met de maanlanding... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Verschrikkelijk wat een figuur.... Stelt geen vragen om het land wijzer te maken...... Echt bijzonder dat de NOS deze man dit soort vragen laat stellen.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
De festival organisatoren zullen wel een direct lijntje hebben gehad: op een aantal sites staat het plan van uitstel naar volgend jaar al vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

RodeStabilo schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:39:
[...]
Nu komt hij er nog wel mee weg met z'n 'volhouden' maar over een maand gaat er echt een stuk minder draagvlak zijn, zeker voor mensen in sectoren die nu feitelijk plat liggen.
Of mensen moeten gewoon ook eens gaan geloven wat de regering zegt en niet denken dat alles gedaan word om Henk en Ingrid te pesten. :X

Ik maak me met elke dag extra ook meer zorgen om mijn baan omdat onze klanten in de hoek waar de hardste klappen vallen (horeca en retail) maar liever straks werkeloos en gezond dan ziektewet dankzij corona.

En misschien zijn ze wel TE voorzichtig maar het zij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik snap dus niet dat er nu niet gewoon duidelijk gezegd wordt: ga dit jaar niet op vakantie. Ik snap dat het lastig is om ver vooruit te kijken, maar kom op, het is toch niet realistisch om te denken dat iedereen straks weer hutje mutje langs het zwembad/het strand kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Player1S schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:47:
[...]

Of mensen moeten gewoon ook eens gaan geloven wat de regering zegt en niet denken dat alles gedaan word om Henk en Ingrid te pesten. :X
Ik heb het niet over 'Henk en Ingrid' gehad (nog even afgezien dat ik het nogal een denigrerende term vind voor een niveau van mensen die je minacht, toch?). Ik heb het over kappers. de kleinere horeca. om maar wat te noemen. Nog een paar maanden dit en die kunnen echt wel allemaal opdoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
https://twitter.com/palpeet/status/1252654702833041409?s=09

Hier het fragment van die debiele vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

miicker schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 19:56:
Ik snap dus niet dat er nu niet gewoon duidelijk gezegd wordt: ga dit jaar niet op vakantie. Ik snap dat het lastig is om ver vooruit te kijken, maar kom op, het is toch niet realistisch om te denken dat iedereen straks weer hutje mutje langs het zwembad/het strand kan liggen?
Wat moeten ze dan zeggen, ze kunnen 3 a 4 weken vooruit kijken.... Daarna is het allemaal onzeker...
Als De Haag nu zegt boek maar..... en we zitten in de zomer nog in deze shit, wat dan?

Het advies is gewoon, hou je geld op zak en wacht af.....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bullet NL schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 20:03:
Het advies is gewoon, hou je geld op zak en wacht af.....
Heb je dit topic al eens gelezen? Hoe gaan reisorganisaties om met geplande reizen

Lees daar hoe organisaties zich opstellen en mensen in de kou laten staan die al heel wat euro's hebben aanbetaald.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower

Mfpower

In dubio

Grappig. Ik werd om 19.30 gebeld door mijn arts terwijl ik om 20.00 pas de afspraak had. Ik zeg tegen hem dat ik naar de persconferentie aan het kijken was, zegt hij dat ie dat ook deed maar hij het ongefundeerde verhaal van van Dissel niet kon waarderen. Hij had niet echt een goed woord over voor de versoepeling wegens gebrek aan bewijs.

Lang verhaal kort: mijn arts werkt óók in Duitsland waar ze wel gewoon testen, ook serologische tests met alle tekortkomingen m.b.t. opgebouwde immuniteit en hij bood mij dus een antistoffentest aan die het Duitse RIVM ook gebruikt (wel zelf betalen á 85 euro, niet gedekt door zorgverzekeraar). Dit omdat ik vermoed dat ik het gehad zou kunnen hebben een paar weken geleden. Ben benieuwd.
Pagina: 1 ... 39 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?