Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.578 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:36
Over persoonlijke verhalen gesproken. Mijn vriendin/partner is ook ziek thuis gebleven. Geen koorts (heeft ze nooit) maar zware hoofdpijn, moe, last van haar neus en ze ruikt dus helemaal niks.

Nu werkte ze op een verpleeghuis waar flink veel Corona slachtoffers zijn dus zij dacht het hebben. Verrassing: de test van het keelslijm is negatief, ook bij twee collega's die wel koorts hadden.

Dan denk ik: wellicht is er toch heel veel dat we nog niet weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:42
Vorkie schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 20:17:
Jij gebruikt heel vaak n=1 voorbeelden om je berichten aan te sterken, je buren hebben corona gehad, een zorgmedewerker, een goede vriend.
Ik reageerde vooral op het in mijn ogen te makkelijk als N=1 bestempelen van de bijdrage van @bert pit, alsof zijn observatie dat zijn grote groep ski-vrienden een mild corona ziektebeeld heeft niet zou kloppen voor een meerderheid van alle gevallen. Wat hij gezien heeft is wat wereldwijd geldt voor de meeste gevallen van corona: dat jonge mensen er een week heel ziek van kunnen worden maar het een uitzondering is dat men er aan komt te overlijden of op de IC beland.
Verder kan je niets in perspectief zetten op dit moment, want er zijn al heel lang maatregelen, door die maatregelen zijn alle opmerkingen over "zie je wel, niets aan de hand" "zie hoe weinig <50 jarige in het ziekenhuis komen" etc.. niet geldig, want er is geen goede representatief tegenwicht / model, anders dan de RIVM grafieken en dan met name de rode lijn (ver buiten het beeld).
Dat mensen onder de 50 zonder onderliggende ziektes er relatief weinig aan overlijden is het beeld in heel de wereld, gezonde jongeren zijn een uitzondering en halen mede daardoor prominent het nieuws. Die ruwe verdeling zie je ook in landen waar de zorg veel minder goed is dan bij ons en waar de overheid niet adequaat gereageerd heeft, dat is inderdaad geen hard bewijs maar wel een heel sterke indicatie en ik heb geen reden om aan te nemen dat Nederland de uitzondering daarop zou zijn.
Virtuozzo schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 20:17:
We hebben nauwelijks geïndiceerde inzage in verspreiding maar een wel bijzonder extreem kleine steekproef moet ineens indicatief zijn? Terwijl de correlatie tussen antistoffen en immuniteit nog ver te zoeken is?
Laat ik het omdraaien: van 'focus 1' krijgen we dagelijks een pushbericht van nu.nl, om 14u staan de nieuwste cijfers en grafieken op de site van het RIVM, kunnen we het vergelijken met data van andere landen, heel Tweakers gaat los met de chart in Excel om verbanden en trends te analyseren, etc. De richting daarin is positief en geeft reden tot opluchting: de IC houdt het, het aantal ziekenhuisopnames loopt terug en de sterftecijfers bevestigen dag na dag het beeld dat als je onder de 50 en gezond bent de kans om te overlijden minimaal is.

Als je wilt dat mensen 'focus 2' serieus gaan nemen moet je tenminste dezelfde informatie geven, zorgelijke trends inzichtelijk maken, kritische grenzen benoemen en zorgen dat de 'Diederik Gommers' van deze fase bij Jinek en Op1 aan tafel zit. Zolang dat niet gebeurd kan je niet van de maatschappij verwachten dat ze 'focus 2' net zo serieus nemen als 'focus 1', zeker nu de individuele economische gevolgen steeds tastbaarder worden.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 20:56:
[...]

Ik reageerde vooral op het in mijn ogen te makkelijk als N=1 bestempelen van de bijdrage van @bert pit, alsof zijn observatie dat zijn grote groep ski-vrienden een mild corona ziektebeeld heeft niet zou kloppen voor een meerderheid van alle gevallen. Wat hij gezien heeft is wat wereldwijd geldt voor de meeste gevallen van corona: dat jonge mensen er een week heel ziek van kunnen worden maar het een uitzondering is dat men er aan komt te overlijden.

[...]

Dat mensen onder de 50 zonder onderliggende ziektes er relatief weinig aan overlijden is het beeld in heel de wereld, gezonde jongeren zijn een uitzondering en halen mede daardoor prominent het nieuws. Die ruwe verdeling zie je ook in landen waar de zorg veel minder goed is dan bij ons en waar de overheid niet adequaat gereageerd heeft, dat is inderdaad geen hard bewijs maar wel een heel sterke indicatie en ik heb geen reden om aan te nemen dat Nederland de uitzondering daarop zou zijn.

[...]

Laat ik het omdraaien: van 'focus 1' krijgen in dagelijks een pushbericht van nu.nl, om 14u staan de nieuwste cijfers en grafieken op de site van het RIVM, kunnen we het vergelijken met data van andere landen, heel Tweakers gaat los met de chart in Excel om verbanden en trends te analyseren, etc. De richting daarin is positief en geeft reden tot opluchting, de IC houdt het, het aantal ziekenhuisopnames loopt terug en de sterftecijfers bevestigen dag na dag het beeld dat onder als je onder de 50 en gezond bent de kans om te overlijden minimaal is.

Als je wilt dat mensen 'focus 2' serieus gaan nemen moet je tenminste dezelfde informatie geven, zorgelijke trends inzichtelijk maken, kritische grenzen benoemen en zorgen dat de 'Diederik Gommers' van deze fase bij Jinek en Op1 aan tafel zit. Zolang dat niet gebeurd kan je niet van de maatschappij verwachten dat ze 'focus 2' net zo serieus nemen als 'focus 1', zeker nu de individuele economische gevolgen steeds tastbaarder worden.
https://www.washingtonpos...eople-coronavirus-deaths/

Dit is een wat ouder bericht, maar goed, Amerika heeft natuurlijk redelijk laat ingegrepen.
The percentage of younger deaths, which The Post has defined as people under the age of 50, varies widely among states. It is just 0.8 percent of all deaths in Massachusetts, but 8 percent in Louisiana and 9 percent in Illinois.
By far the largest number of such deaths have come in New York, which has the country’s biggest outbreak. As of Wednesday, six New York residents under the age of 20, 33 people in their 20s, 118 in their 30s and 265 in their 40s had died.

Even more young people are getting cases of serious disease that require hospital care to beat. In Colorado — where the state health department reports age data for both hospitalizations and deaths — 247 people under 50 have been hospitalized. Of these patients, nine have died.
Even wat verdere cijfers, want ik heb het gevoel dat overgewicht gebruikt gaat worden:
Obesitas percentages:
https://www.statista.com/...us-obesity-rate-by-state/

Massachusetts: 25.8%
State New York: 25.7%
Louisiana: 36,2%
Illinois: 31.1%
Colorado:22.1%

Zoals je dus ziet ligt het aantal doden en ziekenhuis bezoeken onder de 50 jaar toch ineens een stuk hoger, nadat ze laks waren.

Dus nee, je blijft hier in NL niets erover te kunnen zeggen dat " alles opengooien" kan, want er is maar 0.x% overleden etc...

[ Voor 4% gewijzigd door Vorkie op 18-04-2020 21:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
@Vorkie
Ik pleit niet voor 'alles opengooien', wel voor een brede discussie over de exit strategie zonder taboes.

Doen we dat niet dan beslist de maatschappij uiteindelijk zelf, je ziet nu al overal meer mensen op straat en de aandacht verslappen. Laten we in ieder geval bewust bepalen hoe we verder gaan, niet ons laten inhalen door de realiteit op straat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 21:15:
@Vorkie
Ik pleit niet voor 'alles opengooien', wel voor een brede discussie over de exit strategie zonder taboes.

Doen we dat niet dan beslist de maatschappij uiteindelijk zelf, je ziet nu al overal meer mensen op straat en de aandacht verslappen. Laten we in ieder geval bewust bepalen hoe we verder gaan, niet ons laten inhalen door de realiteit op straat...
Ik heb geen problemen bij een open en brede discussie, vindt alleen dat er op dit moment, met de cijfers van nu, geen exit valt te bespreken. Alles is gok, de ziekenhuizen hebben het nog steeds te druk, mijn buurvrouw is veelal 24 uur van huis (IC) en mijn vrouw maakt zich zorgen (werkt in de thuiszorg) over beschermingsmiddelen, maar ook hoe sommige familieleden van de clienten zich gedragen.

Als de maatschappij counterproductief gaat reageren tegen de zittende gekozen volksvertegenwoordiging kan het zijn dat deze de regels alleen maar strikter maken. Het staat ze nog steeds vrij om op basis van de volksgezondheid de Gamma te sluiten en alle natuurgebieden af te sluiten, tot zelfs zover dat mensen gewoon niets meer buiten mogen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Vorkie schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 21:22:
[...]

Ik heb geen problemen bij een open en brede discussie, vindt alleen dat er op dit moment, met de cijfers van nu, geen exit valt te bespreken. Alles is gok, de ziekenhuizen hebben het nog steeds te druk, mijn buurvrouw is veelal 24 uur van huis (IC) en mijn vrouw maakt zich zorgen (werkt in de thuiszorg) over beschermingsmiddelen, maar ook hoe sommige familieleden van de clienten zich gedragen.

Als de maatschappij counterproductief gaat reageren tegen de zittende gekozen volksvertegenwoordiging kan het zijn dat deze de regels alleen maar strikter maken. Het staat ze nog steeds vrij om op basis van de volksgezondheid de Gamma te sluiten en alle natuurgebieden af te sluiten, tot zelfs zover dat mensen gewoon niets meer buiten mogen doen.
Tja, het is dan ook een crisis van gedrag.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 21:15:
@Vorkie
Neem je in je brede discussie zonder taboes ook het risico van mutaties mee?

We zijn een aardige test aan het doen of het virus wil muteren. Daar kunnen we een duurtest van maken. Na een paar miljoen besmettingen is het nog niet gelukt, na een paar miljard misschien wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-09 10:22
Die global citizen livestream tbv Corona is wel vet initiatief 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
mr_petit schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 20:45:
[...]

Die zijn er ook. Daar was laatst nog een bericht van. Ze kijken nu naar oversterfte. En dan blijkt opeens dat er in 1 week 2000 mensen meer dood gaan dan gemiddeld.
https://www.nu.nl/coronav...rleden-dan-gemiddeld.html

Dus dat is een heel groot verschil.
Zeker als je ook nog eens indenkt, dat de maatregelen die nu getroffen zijn, ook doden/besmettingen van andere ziektes (zoals griep) tegen zou moeten gaan en ten gevolge daarvan doden zou moeten sparen.
En dan te bedenken, dat is enkel mortaliteit van specifieke outliers binnen demografie (slechts één onderdeel van impact ziektebeeld - de tekenen van de overige categorieën zijn weinig positief t.a.v. herbesmetting, antistoffen, immuniteit).

Ondertussen begint wel duidelijk te worden in onderzoek dat we geen peil kunnen trekken op de enorme regionale en sociaal-geografische verschillen bij die andere categorieën van ziektebeeld voor percentages en volumes - zelfs daar waar er sprake is van testbeleid.
hoevenpe schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 20:56:
[...]

Ik reageerde vooral op het in mijn ogen te makkelijk als N=1 bestempelen van de bijdrage van @bert pit, alsof zijn observatie dat zijn grote groep ski-vrienden een mild corona ziektebeeld heeft niet zou kloppen voor een meerderheid van alle gevallen.
Ben je voorzichtig? Ik merk enkel op dat er sprake is van een selectief observatiepunt. Het is dezelfde valstrik als het gebruik van de snapshot van de bloedbank om naar correlatie antistoffen te wijzen. Begrijpelijk, maar niet productief.

Jij maakt daarvan dat ik stel dat het niet waar zou zijn en daarmee is de kous af. Daarmee ga je een grens over. Je mist daarmee waar ik op wijs, de complexiteit en gevoeligheid bij enerzijds dit type observatie en anderzijds de nog altijd onvolledige statistische meting.

De observatie hoeft niet incorrect te zijn, maar is daarmee ook niet representatief of zelfs maar volledig.

Ik begrijp dat het instinctief verleidelijk is om dit te proberen vatten in een gekend rekenmodel en gewicht te geven aan perspectief om zo tempo te verhogen. Maar de crux is en blijft gedrag, gecompliceerd door het nog steeds onvolledige inzicht en het hoge risico van escalatie bij de verkeerde beslissingen - of zelfs maar het verkeerde tempo bij beslissingen.
Wat hij gezien heeft is wat wereldwijd geldt voor de meeste gevallen van corona: dat jonge mensen er een week heel ziek van kunnen worden maar het een uitzondering is dat men er aan komt te overlijden of op de IC beland.
Nee, dat klopt dus niet, eerder voorbij gekomen hier, maar daarvoor vanuit allerlei locaties in verschillende topics. Dit is te gesimplificeerd en te selectief. De crux hier is dat we ook nu nog steeds het virus niet goed genoeg kennen. De diversiteit van impactmodellen en alle variabelen daarbij kennen we ook nog steeds niet.

Het is alsof ik krantenkoppen zit te lezen van de maanden na de eerste golf van de Spaanse Griep waar men zich vastbeet in elke gegeneraliseerde observatie om de zaak maar draaiende te houden en vooral door te duwen met tempo. De les toen was dat een tweede golf het resultaat was. We mogen blij zijn dat dit virus een lager potentieel van mutabiliteit kent, want die tweede golf was ook een tweede stam. Nog meer virulent, nog meer dodelijk. Maar dan nog, de huidige wereld is een stuk meer complex en dus ook meer fragiel.

Prima om elke opzet naar discussie exit scenario te nemen, maar doe het zonder het richting geven of duwen. De urgentie kennen we allemaal. Er is niemand die dat besef niet heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Virtuozzo op 18-04-2020 22:14 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 14:03
@Virtuozzo Onderstaande meermalen (ook gezien locatie en directie andere topics) reeds willen schrijven. Dank voor perceptie en inhoudelijke verdieping.

Vanuit oogpunt beeldvorming in ieder geval mijnerzijds behoefte aan creatie kortere, tot punt komende en structureel correcte volzinnen.

Existentie voegwoorden en lidwoorden niet slechts voor bühne, maar ook voor gewin leesbaarheid.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
.

[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 16:22 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 06:30

Nox

Noxiuz

Nog meer mensen die Maurice de Hond op OP1 zijn zegje zagen doen over de absolute luchtvochtigheid in relatie tot de transmissie? Ik vind het tenenkrommend hoe praatgraag die vent is en de viroloog zoiets had van 'kerel je vergeet de helft'. Want in Rome was er geen uitbraak en in Lombardije wel en dat kwam allemaal door 'het weer'. Volgens mij was er vrij rap na de uitbraak in Lombardije een lock-down. Idem aan new york en een andere stad of staat aan de westkust (geen idee welke) waar men al begon met stay-home e.a. maatregelen en in New York nog niet.

Het kan best invloed hebben, die luchtvochtigheid, maar de echte virologen hebben nog steeds geen duidelijk antwoord begreep ik en Maurice wel :X 8)7

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

michael3 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 23:21:
Was dit al aan bod gekomen?

Kennelijk is er een goed medicijn tegen Corona maar wordt het tegen gehouden wegens financieel belang.

Weken geleden maakte de Franse infectioloog Dr. Didier Raoult bekend dat het middel Hydroxychloroquine gecombineerd met een antibacterieel middel en zink 100% succesvol is tegen het corona virus, schrijft J. Noteboom.

https://www.telegraaf.nl/...n-tegen-corona-bestaat-al
Al heel vaak is dat langsgekomen.

Het middel kan onder bepaalde specifieke gevallen van nut zijn maar lang niet zo algemeen als het artikel doet geloven. Het middel is ook in NL bekend en ook wel toegepast maar de bijwerkingen kunnen leiden tot de dood. Als ik me niet vergis moet je gelijk aan de hartbewaking.

Vooralsnog niet het wondermiddel waarop wordt gehoopt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Nox schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 23:24:
Nog meer mensen die Maurice de Hond op OP1 zijn zegje zagen doen over de absolute luchtvochtigheid in relatie tot de transmissie? Ik vind het tenenkrommend hoe praatgraag die vent is en de viroloog zoiets had van 'kerel je vergeet de helft'. Want in Rome was er geen uitbraak en in Lombardije wel en dat kwam allemaal door 'het weer'. Volgens mij was er vrij rap na de uitbraak in Lombardije een lock-down. Idem aan new york en een andere stad of staat aan de westkust (geen idee welke) waar men al begon met stay-home e.a. maatregelen en in New York nog niet.

Het kan best invloed hebben, die luchtvochtigheid, maar de echte virologen hebben nog steeds geen duidelijk antwoord begreep ik en Maurice wel :X 8)7
https://www.maurice.nl/20...et-covid-19-virus-vooral/

Dit bespreekt ie volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 15:38

Achja misschien fit de curve van pinguins die voornamelijk op hun rechterpoot wachelen ook wel mooi op een of andere covid curve. Lopen we binnenkort allemaal zo over straat te wachelen als het aan Maurice ligt.
Statistiek is leuk, maar dan wel als aanleiding voor kwalitatief onderzoek en dan nog is het verstandig om na te denken of het zelfs de moeite van het onderzoeken maar waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

ja, gezien en me flink zitten ergeren aan die gast.
Iets met causaliteit en correlatie.
Ook nn het begin van de uitzending claimen geen viroloog te zijn en even verderop te stellen dat die 1.5 meter afstand maar bullshit is en een mondkapje afdoende zou zijn.
Toen Osterhaus dat ging nuanceren zat ie als een klein kind zijn ongenoegen middels gezichtsuitdrukkingen te tonen.
Vreselijke vent.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
.

[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 16:22 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
michael3 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 23:33:
[...]

Ik lees meerdere artikelen dat ze het steeds meer gaan gebruiken in het buitenland.

Artikel van de Telegraaf geeft aan 1 op de 10.000 krijgt hartkloppingen, dat lijkt me toch zeer gering.

Stel het kan tot de dood lijden, hoe groot is die kans dan meer dan dat je aan Corona overlijd, was dat al onderzocht?
Onderzoeken /= gebruiken. Meer complex dan dat.

Daarbij, kom op. Telegraaf.

Verslaggeving /= journalistiek.

[ Voor 6% gewijzigd door Virtuozzo op 18-04-2020 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
.

[ Voor 113% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 16:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
michael3 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 23:41:
[...]

De Telegraaf is idd geen hoogstandje, maar ze zouden dit toch niet allemaal uit hun duim hebben gezogen toch?

Ook omdat het elders vermeld staat, dat ze het steeds meer gaan toepassen in het buitenland.

Ook Rusland gaat het gebruiken.

https://m.hln.be/nieuws/b...riamedicijn-toe~a53dbe78/
Wij ook allang hoor?

https://www.ntvg.nl/artik...-behandeling-van-covid-19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
michael3 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 23:41:
[...]

De Telegraaf is idd geen hoogstandje, maar ze zouden dit toch niet allemaal uit hun duim hebben gezogen toch?

Ook omdat het elders vermeld staat, dat ze het steeds meer gaan toepassen in het buitenland.
Niet uit de duim gezogen, al komt dat voor. Maar het komt heel makkelijk voor dat gewoon met de slappe hand en het halve oog een stukje uit een feed wordt overgenomen zonder controle of toetsing - want de deadline is er of je hebt als verslaggever of commercieel redacteur gezien dat opinie van smaak beter verkoopt.

Weet je, dit is een van die zaken bij zo'n crisis als deze waardoor het nog complexer wordt. We zijn gewend te kunnen bouwen op wat we in beeld krijgen. Nou, een crisis als deze haalt al systemen onderuit, we gedragen ons anders onder druk, we maken ons ongerust, we zoeken naar hoop. Allemaal menselijk.

Maar de realiteit schikt zich helaas niet naar onze emotie of wensen. Daar moeten we voor werken, dat gaat om processen, om stappen, om tijd.

Dat middel kan in specifieke omstandigheden bij specifieke fysiologische variabelen voor bepaalde specifieke gevallen van nut zijn. Het is mogelijk dat er vanuit die specifieke uitzonderingen handgrepen volgen voor verder onderzoek, maar aangezien zelfs bij die specifieke uitzonderingen er behoorlijke complexiteit met flinke risico's over tafel gaan zal het eerst zelf gecontroleerd onderzocht moeten worden.

We zijn gewend hapklaar systeem en knop te zien. Zeker in tijden waarin veel andere zaken toch al voor onzekerheden zorgen. Het zou leuker zijn als het zo ook echt kon werken.

Dit soort crisis? Marathon, geen sprint. Is dit een magische knop? Nee. Kan er iets uitkomen? Dat kan. Maar, tijd, onderzoek. Daar lopen trials voor, als onderdeel van onderzoek. Dat kost ook weer tijd.

[ Voor 4% gewijzigd door Virtuozzo op 18-04-2020 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:33

franssie

Save the albatross

D-e-n schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 20:53:
Over persoonlijke verhalen gesproken. Mijn vriendin/partner is ook ziek thuis gebleven. Geen koorts (heeft ze nooit) maar zware hoofdpijn, moe, last van haar neus en ze ruikt dus helemaal niks.

Nu werkte ze op een verpleeghuis waar flink veel Corona slachtoffers zijn dus zij dacht het hebben. Verrassing: de test van het keelslijm is negatief, ook bij twee collega's die wel koorts hadden.

Dan denk ik: wellicht is er toch heel veel dat we nog niet weten.
Er is heel veel wat en dat we niet weten. Dus ook niet hoe betrouwbaar de tests bijvoorbeeld zijn. We denken dat het virus nauwelijks muteert (en ik hoop dat dat klopt) maar echt zeker weten we niets voor wat ik weet.
#ikbengeenviroloog

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 09:09

Quad

Doof

Inderdaad, dit wordt gewoon in NL op de IC gebruikt. Schoonzus van m'n zus, inmiddels IC af (gelukkig!!) heeft het ook gekregen. Het is vooral symptoombestrijding en niet zozeer virusbestrijdend.

Schoonvader van m'n zus is inmiddels thuisgekomen, ook hij heeft op IC gelegen, maar het gaat naar omstandigheden goed.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 14:49

AzzKickah

06-CENSORED

Nog meer mensen die Maurice de Hond op OP1 zijn zegje zagen doen
Ik heb ook met hoog opgetrokken wenkbrauwen zitten luisteren naar die De Hond.. :?
Wat hij daar allemaal liep te verkondigen zou ik zelfs gewoon Fake News willen noemen. En niemand daar die er kritisch op in ging, ze lieten 'm maar lullen.

Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 01:56
AzzKickah schreef op zondag 19 april 2020 @ 00:53:
[...]

Ik heb ook met hoog opgetrokken wenkbrauwen zitten luisteren naar die De Hond.. :?
Wat hij daar allemaal liep te verkondigen zou ik zelfs gewoon Fake News willen noemen. En niemand daar die er kritisch op in ging, ze lieten 'm maar lullen.

Heel vreemd.
Hij wil wel graag in het nieuws zijn inderdaad. 29 Maart:
https://www.business-clas...p/maurice_de_hond/id/3486

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11
https://www.volkskrant.nl...mische-gevolgen~b08f98a9/

Ik krijg hier een beetje de rillingen van.

Dit is een ‘linkdrop’.

Van jou wordt een inhoudelijke bijdrage verwacht.

[ Voor 22% gewijzigd door Ramzzz op 19-04-2020 09:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Van de Volkskrant?
Van de lockdown?
Van de economische gevolgen?
Van de altijd klote ‘5 vragen over’ rubrieken?

Je post kan wat uitleg gebruiken. :)

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 19-04-2020 08:14 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Het is wel een recept voor (wereld/burger)oorlog inderdaad. En het leuke is: wij denken dat dat tegenwoordig niet kan. Dat dat iets is van de domme generaties vóór ons. Dat dachten ze rond 1910 ook. En 1930. En in (sommige) andere landen die tussen 1945 en 2020 oorlogen of opstanden meemaakten, soms vanuit het niets, omdat er in de achtergrond iets broeide.

Nu, met social media, heb je juist een katalysator om zulke ideeën zelfs te versnellen en intensiveren. Zeker als je miljarden mensen als makke schaapjes probeert op te hokken. Dan blijkt civilisatie maar een dun laagje chroom…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11
YakuzA schreef op zondag 19 april 2020 @ 08:12:
[...]

Van de Volkskrant?
Van de lockdown?
Van de economische gevolgen?
Van de altijd klote ‘5 vragen over’ rubrieken?

Je post kan wat uitleg gebruiken. :)
Sorry, ja, de economische gevolgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Wilf schreef op zondag 19 april 2020 @ 08:23:
Het is wel een recept voor (wereld/burger)oorlog inderdaad. En het leuke is: wij denken dat dat tegenwoordig niet kan. Dat dat iets is van de domme generaties vóór ons. Dat dachten ze rond 1910 ook. En 1930. En in (sommige) andere landen die tussen 1945 en 2020 oorlogen of opstanden meemaakten, soms vanuit het niets, omdat er in de achtergrond iets broeide.

Nu, met social media, heb je juist een katalysator om zulke ideeën zelfs te versnellen en intensiveren. Zeker als je miljarden mensen als makke schaapjes probeert op te hokken. Dan blijkt civilisatie maar een dun laagje chroom…
Hoezo wij?
Je bedoelt jij? want een oorlog kan altijd. Elk uur elke dag elk jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Wilf schreef op zondag 19 april 2020 @ 08:23:
Het is wel een recept voor (wereld/burger)oorlog inderdaad.
In hoeverre groepen tegen elkaar komen te staan de komende tijd zal imo afhangen van waar vooral de economische schade terecht komt en wie de klappen qua gezondheid krijgt.

Als daar een grote overlap zit zal de maatschappij veel langer met deze situatie om kunnen gaan, als de grote klappen op de arbeidsmarkt en in de economie vooral bij jongeren terecht komen terwijl die relatief beperkt geraakt worden door het virus zie ik het somberder in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Skit3000 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 13:13:
[...]

Enig idee of je deze livestream ook terug kunt spoelen?
Ja dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 19:42

bert pit

asdasd

Indoubt schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 20:42:
[...]

Welk voortschrijdend inzicht geeft 0,37% mortaliteit aan.

In NL op dit moment 31589 cases en 3601 doden. Dat is een whopping 11,4% mortaliteit.

Nu kun je daartegenin brengen dat er waarschijnlijk veel meer cases zijn. Echter: waarschijnlijk zijn er ook veel meer coronadoden
Dat zijn cijfers van Kees de Kort, hij is macro econoom en heeft verstand van en zicht op cijfers.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

bert pit schreef op zondag 19 april 2020 @ 11:22:
[...]

Dat zijn cijfers van Kees de Kort, hij is macro econoom en heeft verstand van en zicht op cijfers.
Leuk,

Ik kan ook rekenen

Ik waardeer Kees de Kort om zijn soms heldere economische inzichten maar op dit vlak heeft ie dan geen krediet bij mij.

De cijfers zijn toch duidelijk, hoe moeilijk wil je het maken. Ik noem ze in mijn post en je kunt het zo nakijken op de site van het RIVM of worldometers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Vorkie schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 21:07:
[...]

https://www.washingtonpos...eople-coronavirus-deaths/

Dit is een wat ouder bericht, maar goed, Amerika heeft natuurlijk redelijk laat ingegrepen.

[...]

[...]

Even wat verdere cijfers, want ik heb het gevoel dat overgewicht gebruikt gaat worden:
Obesitas percentages:
https://www.statista.com/...us-obesity-rate-by-state/

Massachusetts: 25.8%
State New York: 25.7%
Louisiana: 36,2%
Illinois: 31.1%
Colorado:22.1%

Zoals je dus ziet ligt het aantal doden en ziekenhuis bezoeken onder de 50 jaar toch ineens een stuk hoger, nadat ze laks waren.

Dus nee, je blijft hier in NL niets erover te kunnen zeggen dat " alles opengooien" kan, want er is maar 0.x% overleden etc...
Met statistieken kun je dus alle kanten op.

Het is in dit geval belangrijk hoe je meet, wat de normale mortaliteit is en wat de belangen zijn. In de USA levert een corona patiënt 2.5 keer zoveel geld op als een normale patiënt. Dus heeft men al snel corona.

In Duitsland is het aantal sterfgevallen relatief laag omdat de onderliggende ziekte vaak als doodsoorzaak wordt bestempeld en niet de corona.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Arjantje72 schreef op zondag 19 april 2020 @ 09:28:
[...]

Hoezo wij?
Je bedoelt jij? want een oorlog kan altijd. Elk uur elke dag elk jaar.
Nee niet ik, anders zou ik het niet zeggen. Wij = gemiddelde Nederlander. Die denkt dat oorlog iets is van het verleden of ver weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
bert pit schreef op zondag 19 april 2020 @ 11:37:
[...]

Met statistieken kun je dus alle kanten op.

Het is in dit geval belangrijk hoe je meet, wat de normale mortaliteit is en wat de belangen zijn. In de USA levert een corona patiënt 2.5 keer zoveel geld op als een normale patiënt. Dus heeft men al snel corona.

In Duitsland is het aantal sterfgevallen relatief laag omdat de onderliggende ziekte vaak als doodsoorzaak wordt bestempeld en niet de corona.
Wat wil je nou hiermee zeggen? Dat Amerika de doden onder de 50 jaar expres statistisch onder de Corona doden laten vallen, zodat ze meer geld krijgen? En dat Duitland expres statistisch de Corona doden onder hun onderliggende ziekte wegschrijven, zodat ze er beter voor staan?

Je zou gelijk kunnen hebben, maar kan je dan even wat goede bronnen gebruiken en erbij benoemen voordat je zoiets insinueert.

Eigenlijk lees ik juist andere zaken, zoals hier:
https://www.nytimes.com/2...ronavirus-death-rate.html
en
https://www.cnbc.com/2020...ality-rate-heres-why.html
en
https://metro.co.uk/2020/...pared-countries-12575020/
en
https://news.sky.com/stor...id-19-death-rate-11964051

Nou zo kan ik nog wel even doorgaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Indoubt schreef op zondag 19 april 2020 @ 11:32:
[...]

Leuk,

Ik kan ook rekenen

Ik waardeer Kees de Kort om zijn soms heldere economische inzichten maar op dit vlak heeft ie dan geen krediet bij mij.

De cijfers zijn toch duidelijk, hoe moeilijk wil je het maken. Ik noem ze in mijn post en je kunt het zo nakijken op de site van het RIVM of worldometers
Ik kan ook goed rekenen en wil het niet moeilijk maken. Hoe kom je daarbij? Ik geef gewoon antwoord op de vraag.

De cijfers van het RIVM zijn overigens zeer onbetrouwbaar als het om mortaliteit gaat. We hebben op geen enkele manier gemeten hoeveel mensen besmet zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
bert pit schreef op zondag 19 april 2020 @ 13:37:
[...]

Ik kan ook goed rekenen en wil het niet moeilijk maken. Hoe kom je daarbij? Ik geef gewoon antwoord op de vraag.

De cijfers van het RIVM zijn overigens zeer onbetrouwbaar als het om mortaliteit gaat. We hebben op geen enkele manier gemeten hoeveel mensen besmet zijn geweest.
Het lijkt misschien hetzelfde, maar dat is het niet - de cijfers van het RIVM zie ik wel degelijk als betrouwbaar. Ze meten echter niet wat je wil weten - totaal aantal besmettingen, alle overledenen aan COVID19 ipv alleen de positief geteste e.d. Je kan de werkelijke mortaliteit er niet van afleiden, enkel indicaties voor hoe het er mee gaat.

Die onvolledigheid geeft je misschien het idee dat de data onbetrouwbaar is (want minder bruikbaar dan je idealiter zou willen), maar ik denk dat het met de betrouwbaarheid wel snor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:27

Onbekend

...

Het enige wat ik betrouwbaar in de cijfers van het RIVM vindt is het aantal nieuwe en totaal aantal ziekenhuisopnames en IC-opnames van een week geleden en langer terug. Deze cijfers veranderen dan namelijk nog nauwelijks.
De nieuwere cijfers zien er wel rooskleuriger uit en is er een globale dalende lijn in te zien, maar daar kan je geen berekeningen op doen omdat ze een dag daarna soms met meer dan 50% worden gecorrigeerd. Een daling is zeker te zien, maar de daalsnelheid is nog niet betrouwbaar genoeg om er conclusies uit te trekken.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:14

wontcachme

You catch me? No you wont

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Welkom bij het begin van een trend, voor vele sectoren. Pijnlijk, maar voorspelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Onbekend schreef op zondag 19 april 2020 @ 16:04:
Het enige wat ik betrouwbaar in de cijfers van het RIVM vindt is het aantal nieuwe en totaal aantal ziekenhuisopnames en IC-opnames van een week geleden en langer terug. Deze cijfers veranderen dan namelijk nog nauwelijks.
Het lijkt er in ieder geval op dat de huidige maatregelen voldoende zijn om een positieve trend te houden, dat biedt tenminste een uitgangspositie om te versoepelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
hoevenpe schreef op zondag 19 april 2020 @ 18:30:
[...]

Het lijkt er in ieder geval op dat de huidige maatregelen voldoende zijn om een positieve trend te houden, dat biedt tenminste een uitgangspositie om te versoepelen.
Ons gedrag blijft bepalend.

Positief daarbij is dat we met ons gedrag er in geslaagd zijn om invloed uit te oefenen op de toestroom naar IC. Zowel met maatschappelijk gedrag als met keuzes in besluitvorming en bij procedures.

Of we ook zo met de overige curves om kunnen gaan, zowel aanwezig als potentieel, dat is een volgende vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-09 17:09
https://www.rtlnieuws.nl/...rijden-michigan-minnesota

Is dit nou eigenlijk niet een verkapte vorm tot oproep om een burgeroorlog te starten?
Als je die gekkies daar ziet staan me de automatische wapens om hun nek om hun burgerrechten te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 06:30

Nox

Noxiuz

D.deJong schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:24:
https://www.rtlnieuws.nl/...rijden-michigan-minnesota

Is dit nou eigenlijk niet een verkapte vorm tot oproep om een burgeroorlog te starten?
Als je die gekkies daar ziet staan me de automatische wapens om hun nek om hun burgerrechten te verdedigen.
Het lijkt er wel op, doorgaans als de VS een land of bevolkingsgroep bevrijden is dat met een militaire invasie :p

Maar dit draait vanzelf wel bij denk ik, zodra ze hun ouders en ooms en tantes op de ic of in een tent zien wegkwijnen blijven ze zelf wel binnen. In de VS is de kuur haast wel erger dan de kwaal zo te zien :X

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

D.deJong schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:24:
Als je die gekkies daar ziet staan me de automatische wapens
Staat toch echt gewoon in hun grondwet, hoor.

[ Voor 9% gewijzigd door TucanoItaly op 19-04-2020 19:41 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
TucanoItaly schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:41:
[...]

Om je zelf te beschermen wel maar dan vindt ik dit toch wel een beetje een grijs gebied om daar zo op de trap van het gemeentehuis te gaan staan omdat je het niet eens bent met de maatregelen omdat alles wat een Democraat zegt bij voorbaat fout is.
Trump maakt er gewoon een verkiezingscampagne van en ik vrees dat hij ook nu weer gaat winnen gewoon omdat er daar meer simpele ontevreden mensen zijn dan mensen met verstand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
TucanoItaly schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:41:
[...]

In hun grondwet staat dat staten een reservisten-leger mogen hebben en dat de leden daarvan bewapend mogen zijn. ("A well regulated Militia, being necessary to the security of a free State, the right of the people to keep and bear Arms, shall not be infringed.")

Omdat het er een beetje krom in staat, hebben republikeinse rechters van de hoge raad dat twee keer versoepeld, eerst dat mensen die wapens thuis mogen hebben en daarna dat er geen beperkingen in de grondwet staan voor het type wapen (of net andersom). Maar machinegeweren en kanonnen mogen al sinds 1968 niet meer aan particulieren verkocht worden. Alhoewel de burgers ze nog wel aan elkaar mogen verkopen.

Verschillende democratische regeringen hebben dat strenger gemaakt en een aantal republikeinse weer soepeler. Pantserdoorborende wapens en kogels zijn op dit moment verboden. Maar het zijn nu vooral de staten die beperkingen opleggen, ook of je ze wel dan niet in het openbaar mag dragen of in een verborgen holster bij mag hebben. En meestal moet je voor mensen zonder wapenvergunning navragen of ze geen strafblad hebben voor je ze een vuurwapen aansmeert, maar ook weer niet als je ze onderling verkoopt.

Ook is het aardig eenvoudig om de meeste geweren weer te veranderen van semiautomatisch naar volautomatisch en hebben de liefhebbers een groot arsenaal thuis liggen. Behalve dat alle wapens en ammunitie sinds vorige maand wekenlang overal uitverkocht waren. Tja, zonder inkomen moet je toch wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
Waar de rest van de wereld toiletpapier hamstert, hamsteren ze in de VS wapens en munitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nox schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:36:
[...]

Het lijkt er wel op, doorgaans als de VS een land of bevolkingsgroep bevrijden is dat met een militaire invasie :p

Maar dit draait vanzelf wel bij denk ik, zodra ze hun ouders en ooms en tantes op de ic of in een tent zien wegkwijnen blijven ze zelf wel binnen. In de VS is de kuur haast wel erger dan de kwaal zo te zien :X
Verschrikkelijk wat daar gebeurt. Lijkt er bijna op dat Europa straks op slot moet voor de Amerikanen, op deze manier blijft dat virus natuurlijk door etteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:33

franssie

Save the albatross

D.deJong schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:49:
Waar de rest van de wereld toiletpapier hamstert, hamsteren ze in de VS wapens en munitie.
ik heb een redelijke hekel aan wapens maar als de aanrijtijd van politie een uur is (wat kan in een dun bevolkt gebied in dat land) dan had ik ook wapens is huis, gewoon omdat het dan onder aan de streep veiliger voelt als je je kan verdedigen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 09:15

Heel fijn dat Arjen Lubach aandacht aan de twijfelachtige rol van China en de WHO besteedt, ik hoop dat veel mensen dit zullen zien :Y .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-09 16:14

pro_6or

amateur_60r

franssie schreef op zondag 19 april 2020 @ 22:49:
[...]

ik heb een redelijke hekel aan wapens maar als de aanrijtijd van politie een uur is (wat kan in een dun bevolkt gebied in dat land) dan had ik ook wapens is huis, gewoon omdat het dan onder aan de streep veiliger voelt als je je kan verdedigen.
Ik heb zelf destijds een van de overtollige Leopard 2A6’s overgenomen. Jammer dat het MinDef hem weer teruggeleased heeft anders had ik er zeker een aantal pleerollen mee kunnen veroveren. Nu zit ik in de shit.

Schuif de rol maar over de loop mevrouwtje, want anders.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

pro_6or schreef op zondag 19 april 2020 @ 23:42:
[...]

Ik heb zelf destijds een van de overtollige Leopard 2A6’s overgenomen. Jammer dat het MinDef hem weer teruggeleased heeft anders had ik er zeker een aantal pleerollen mee kunnen veroveren. Nu zit ik in de shit.

Schuif de rol maar over de loop mevrouwtje, want anders.
_O- Dat is een flink wc rolletje dan. Je had zeker een tankpas met korting.

Die Amerikanen zijn een beetje doorgeslagen, ze hebben ook wel vreemde vuurwapenwetten. Meer (legale) vuurwapens in dat land als dat er inwoners zijn.

Ik ben niet tegen vuurwapens maar ben wel erg blij dat we in NL zeer strenge vuurwapenwetten hebben.

Wel redelijk offtopic, maar ja, in de USA speelt dit gewoon, geen pleerollen hamsteren maar wapens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Bananenplant schreef op zondag 19 april 2020 @ 23:30:
[YouTube: China & World Health Organization | Zondag met Lubach (S11)]

Heel fijn dat Arjen Lubach aandacht aan de twijfelachtige rol van China en de WHO besteedt, ik hoop dat veel mensen dit zullen zien :Y .
Een blame game gaat geen levens meer redden.
De geest is al uit de fles.

Als hier bedrijven/overheden allemaal richting de randjes van failliesementen gaan, zijn ze natuurlijk wel voor een appel & ei op te kopen. Prettig voor systemen van staats-kapitalisme die hun macht en invloed willen vergroten.

We hebben het eerder in de Unie gezien
De Chinese invloed op Italië en Griekenland is de afgelopen jaren ook eenvoudig vergroot, doordat die landen financieel kwetsbaar zijn door jarenlange overmatige overheidsuitgaven.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 09:15
3x3 schreef op maandag 20 april 2020 @ 01:03:
[...]

Deze keer niet meer, nee, maar het is voor de toekomst volgens mij zaak dat we andere kanalen dan alleen de WHO hebben om op tijd te kunnen ingrijpen als daar opnieuw een virus op mensen overspringt.

Daarnaast is dit volgens mij het moment om de relatie met China te heroverwegen. Zou jij nog iets kopen bij een bedrijf als zou uitkomen dat ze geprobeerd hebben een gezondheidsramp toe te dekken?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
3x3 schreef op maandag 20 april 2020 @ 01:03:
De waarheid over China kan wel helpen hun toekomstige positie te verzwakken, ze zijn niet de 'good guys' die als lichtend voorbeeld kunnen dienen in deze crisis. Integendeel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

hoevenpe schreef op maandag 20 april 2020 @ 08:07:
[...]

De waarheid over China kan wel helpen hun toekomstige positie te verzwakken, ze zijn niet de 'good guys' die als lichtend voorbeeld kunnen dienen in deze crisis. Integendeel...
Het enige waar ik ze een pluim voor wil geven is dat ze het virus goed hebben weten in te dammen (maar op wat voor manier...).

Verder verschrikkelijk wat daar is gebeurd. Draconische lockdown en app, ontkenning van een probleem, ga zo maar door.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hoevenpe
Thomas schreef op maandag 20 april 2020 @ 08:11:
Het enige waar ik ze een pluim voor wil geven is dat ze het virus goed hebben weten in te dammen (maar op wat voor manier...).
Zelfs daar wil ik ze geen pluim voor geven: alles totaal afgrendelen is relatief eenvoudig en heeft weinig met beschaving te maken. Hun bevolking is 'disposable', de invloed op de WHO bijna lachwekkend als je dat interview gisteren bij Lubach zag.

Trump heeft het wat betreft China bij het rechte eind: ook wij zouden harde handelssancties en hoge tarieven moeten instellen, koopt Europeesche waar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Bananenplant schreef op maandag 20 april 2020 @ 07:52:
[...]

Deze keer niet meer, nee, maar het is voor de toekomst volgens mij zaak dat we andere kanalen dan alleen de WHO hebben om op tijd te kunnen ingrijpen als daar opnieuw een virus op mensen overspringt.

Daarnaast is dit volgens mij het moment om de relatie met China te heroverwegen. Zou jij nog iets kopen bij een bedrijf als zou uitkomen dat ze geprobeerd hebben een gezondheidsramp toe te dekken?
Ik zou de priortieit leggen bij het 'schoonmaken' van de WHO (en andere VN instituties) ipv, andere instituties en kanalen op te zetten met dezelfde taakstelling.

Ook de WTO moet worden schoongemaakt, nu wordt China nog te vaak de voordelen gegeven van een 3e wereldland, wat een oneerlijk concurrentievoordeel geeft voor de Chinesen. Gevolg is, uitholling van de zelfproductie van goederen en diensten het westen.

Zelf probeer ik al jaren niet producten uit China te kopen. Behalve mijn laatste telefoon waren ze allemaal buiten China geassembleerd en ontwikkeld door non-chinese partijen. Assemblage in Mexico(Passport), Mexico(Q10), Mexico(Z10), Japan(sony), Korea (samsung)Hongarije(nokia), Finland (Nokia). Bij mijn laatste telefoon, was bekend dat de software was op security gericht en ontwikkeld in het westen/canada. Productie in China door een Chinese fabrikant. En ja hoor, het was raak. nieuws: Dubieuze app van TCL verschijnt ook in Nederland in software BlackBerry

Deze komende crisis, voorzaakt door Corona gaat westerse bedrijven ook heel erg raken. We moeten er voor waken dat op het moment dat we hier in het westen in depressie zitten. We ons niet laten verleiden om 'onze' bedrijven, te laten redden door grote zakken chinees geld.

China koopt onze bedrijven en zuigt intellectual eigendom uit het westen om vervolgens banen en bedrijvigheid op grote schaal naar eigen land te trekken, met subsidie producten naar de westerse markt te brengen, waardoor lokale fabrikanten de markt uit worden gedrukt. Als de westerse fabrikanten eenmaal de markt zijn uitgedrukt, gaan ook Chinese prijzen sky-high.

We hebben het gezien op de markt van zonnepalen. Waar eerst meer dan de helft van 's werelds grootste PV Europees, nu zijn 9/10 van de grootste PV fabrikanten chinees, en kunnen ze bijna als Kartel de prijs reguleren.

In de telefoonmarkt is hetzelfde gebeurd. De pricewatch staat momenteel vol met telefoons van Oppo OnePlus, Xiaomi als populaire telefoons. Het eerste 'vlaggenschip' van 'OnePlus' werd de markt in gedrukt voor €299 om dubbel zo dure vlaggenschepen van niet-Chinese fabrikanten de markt uit te drukken. Inmiddels nu Motorola, Nokia, alcatel, BlackBerry Chinees zijn geworden en sony is gemarginaliseerd gaan ook Chinese vlaggenschepen allemaal richting de €1000.

Als de communistische partij bewust een rol heeft gehad in het verhullen van het virus en de besmettelijkheid ervan en willens en wetens toegestaan dat het virus verspreid werd naar het buitenland. Dan moet die partij verantwoordelijkheid nemen voor haar misdaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
3x3 schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:34:
Zelf probeer ik al jaren niet producten uit China te kopen. Behalve mijn laatste telefoon waren ze allemaal buiten China geassembleerd en ontwikkeld door non-chinese partijen.
Als je er een logo opplakt en het in een nieuwe doos stopt heb je al waarde toegevoegd en als je er een nieuw frontje met jouw logo opschroeft heb je het al geassembleerd.

De bedrijven die dat doen verkopen dezelfde, in China gemaakte producten en onderdelen, met een flinke marge er op, want "Made in ...", of "Echte ... kwaliteit!" Ook een groot deel van het ontwerp (de binnenkant) en het prototypen gebeurt in China. (Voor elektronica waarschijnlijk in Shenzhen.) De meeste maken alleen een mooi buitenkantje en eventueel de software. Laat je niet voor de gek houden.

Je kunt trouwens een Nederlandse telefoon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Enige wat ik in het verhaal van Lubach miste was een wat kritische blik op de daadwerkelijke adviezen van de WHO. Het naïve propageren van testen en mondkapjes die er niet zijn stoort me mateloos.

Adviezen prima; maar wel rekening houdend met de feitelijke situatie.

@Thomas Zeker geen pluim voor het indammen van het virus. Voor zover dit al gelukt is was het ook al too little too late.

[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 20-04-2020 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

3x3 schreef op maandag 20 april 2020 @ 09:34:
[...]

Ik zou de priortieit leggen bij het 'schoonmaken' van de WHO (en andere VN instituties) ipv, andere instituties en kanalen op te zetten met dezelfde taakstelling.

Ook de WTO moet worden schoongemaakt, nu wordt China nog te vaak de voordelen gegeven van een 3e wereldland, wat een oneerlijk concurrentievoordeel geeft voor de Chinesen. Gevolg is, uitholling van de zelfproductie van goederen en diensten het westen.

Zelf probeer ik al jaren niet producten uit China te kopen. Behalve mijn laatste telefoon waren ze allemaal buiten China geassembleerd en ontwikkeld door non-chinese partijen. Assemblage in Mexico(Passport), Mexico(Q10), Mexico(Z10), Japan(sony), Korea (samsung)Hongarije(nokia), Finland (Nokia). Bij mijn laatste telefoon, was bekend dat de software was op security gericht en ontwikkeld in het westen/canada. Productie in China door een Chinese fabrikant. En ja hoor, het was raak. nieuws: Dubieuze app van TCL verschijnt ook in Nederland in software BlackBerry

Deze komende crisis, voorzaakt door Corona gaat westerse bedrijven ook heel erg raken. We moeten er voor waken dat op het moment dat we hier in het westen in depressie zitten. We ons niet laten verleiden om 'onze' bedrijven, te laten redden door grote zakken chinees geld.

China koopt onze bedrijven en zuigt intellectual eigendom uit het westen om vervolgens banen en bedrijvigheid op grote schaal naar eigen land te trekken, met subsidie producten naar de westerse markt te brengen, waardoor lokale fabrikanten de markt uit worden gedrukt. Als de westerse fabrikanten eenmaal de markt zijn uitgedrukt, gaan ook Chinese prijzen sky-high.

We hebben het gezien op de markt van zonnepalen. Waar eerst meer dan de helft van 's werelds grootste PV Europees, nu zijn 9/10 van de grootste PV fabrikanten chinees, en kunnen ze bijna als Kartel de prijs reguleren.

In de telefoonmarkt is hetzelfde gebeurd. De pricewatch staat momenteel vol met telefoons van Oppo OnePlus, Xiaomi als populaire telefoons. Het eerste 'vlaggenschip' van 'OnePlus' werd de markt in gedrukt voor €299 om dubbel zo dure vlaggenschepen van niet-Chinese fabrikanten de markt uit te drukken. Inmiddels nu Motorola, Nokia, alcatel, BlackBerry Chinees zijn geworden en sony is gemarginaliseerd gaan ook Chinese vlaggenschepen allemaal richting de €1000.

Als de communistische partij bewust een rol heeft gehad in het verhullen van het virus en de besmettelijkheid ervan en willens en wetens toegestaan dat het virus verspreid werd naar het buitenland. Dan moet die partij verantwoordelijkheid nemen voor haar misdaden.
Wanneer het virus hier in NL via de bio-industrie zou zijn overgesprongen (iets waar wetenschappers ons ook al jaren voor waarschuwen maar waar ook WIJ niks aan doen) zouden we ook te laat hebben gereageerd (en wellicht dit ook nog wel wat hebben willen verhullen). Zelfs nu het virus al bekend was (uit China, en die hebben tegen maart al echt de benodigde info gedeeld, Singapore, Italie) etc. hebben we nog te laat ingegrepen.

Ik bedoel dit niet als verwijt, dit is nu eenmaal wat er gebeurt als men verrast wordt maar dat is in China toch ook het geval geweest.

Ik vind wel dat gevoelige industrie takken (zoals medicijnen en hulpmiddelen) op meerdere plaatsen ter wereld zouden moeten produceren, maar voor de rest is de vrije markt toch ook een groot goed. Daar produceren waar het goedkoop is is efficient voor iedereen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Er is weer het nodige aan onnodige offtopic-posts verwijderd.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Crap. De dag is aangekomen dat ik toch naar die bouwmarkt moet.

Ik heb draadnagels nodig om wat planken vast te timmeren in de tuin die naar beneden zijn gevallen gisteren. Side note: als COVID die #$%$%# hovenier niet eerst te pakken krijgt, doe ik het wel :( Hij heeft alle planken met schroeven vastgeschroefd, maar die zijn nu na 2 jaar allemaal afgebroken door de werking van het hout... wat tot een gevaarlijke situatie leidt.

Online bestellen is niet te doen, levertijden van meer dan een week en mijn dochter kan zo niet veilig spelen in de tuin.

Meh. Kan ik daar straks in de rij gaan staan tussen alle sjappies die puur uit verveling er heen gaan en het nodig vinden momenteel hun hele huis te verbouwen.

PS
Aan de andere kant vindt het RIVM het inmiddels niet meer erg als kinderen en hun ouders besmet raken :/

[ Voor 7% gewijzigd door Lethalis op 20-04-2020 11:25 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Laatst online: 26-09 22:04
Lethalis schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:22:

Ik heb draadnagels nodig om wat planken vast te timmeren in de tuin die naar beneden zijn gevallen gisteren. Side note: als COVID die #$%$%# hovenier niet eerst te pakken krijgt, doe ik het wel :( Hij heeft alle planken met schroeven vastgeschroefd, maar die zijn nu na 2 jaar allemaal afgebroken door de werking van het hout... wat tot een gevaarlijke situatie leidt.

Online bestellen is niet te doen, levertijden van meer dan een week en mijn dochter kan zo niet veilig spelen in de tuin.

Meh. Kan ik daar straks in de rij gaan staan tussen alle sjappies die puur uit verveling er heen gaan en het nodig vinden momenteel hun hele huis te verbouwen.
Overdrijvens is ook een kunst. Ik ben de afgelopen dagen regelmatig naar de bouwmarkt geweest (want waarom zou alles in 1x meenemen |:( ) maar het was alleen op 2e paasdag echt druk. Verder valt het echt wel mee, zeker als je het weekend vermijdt.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3x3

3x3

pro_6or schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:04:
[...]

Wanneer het virus hier in NL via de bio-industrie zou zijn overgesprongen (iets waar wetenschappers ons ook al jaren voor waarschuwen maar waar ook WIJ niks aan doen) zouden we ook te laat hebben gereageerd (en wellicht dit ook nog wel wat hebben willen verhullen). Zelfs nu het virus al bekend was (uit China, en die hebben tegen maart al echt de benodigde info gedeeld, Singapore, Italie) etc. hebben we nog te laat ingegrepen.

Ik bedoel dit niet als verwijt, dit is nu eenmaal wat er gebeurt als men verrast wordt maar dat is in China toch ook het geval geweest.

Ik vind wel dat gevoelige industrie takken (zoals medicijnen en hulpmiddelen) op meerdere plaatsen ter wereld zouden moeten produceren, maar voor de rest is de vrije markt toch ook een groot goed. Daar produceren waar het goedkoop is is efficient voor iedereen.
China kent een staatsgeleide economie. Staats kapitalisme is bewust destructief en heeft als doel macht te verschuiven van het westen naar China. De communistische partij heeft een aan keer informatie die tienduizenden levens had kunnen schelen in de rest van de wereld, bewust en actief verdoezeld.

Dat is een keuze, geen ongelukje met doden tot gevolg en geweldige economische gevolgschade hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Nou jongens, het probleem is opgelost. Even deze naast je bed zetten en klaar is Kees.

Ze zijn wel slim genoeg om Covid niet expliciet te noemen, maar het is natuurlijk wel waar ze op hinten. Kom de laatste dagen steeds dat ding tegen (als ik op een site zit waar addblock uit is).

[ Voor 47% gewijzigd door PWM op 20-04-2020 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Nat-Water schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:25:
[...]
Overdrijvens is ook een kunst. Ik ben de afgelopen dagen regelmatig naar de bouwmarkt geweest (want waarom zou alles in 1x meenemen |:( ) maar het was alleen op 2e paasdag echt druk. Verder valt het echt wel mee, zeker als je het weekend vermijdt.
Ik hoop het... ik zie in de straat mensen bijna niks anders doen dan klussen in en rondom het huis.

Heb ook een buurman die zijn auto regelmatig uit elkaar haalt en weer in elkaar zet. Bumper er af etc _O-

Mensen weten gewoon niet meer wat ze moeten doen. En bij mooi weer hangen ze dus voor hun huis, praten met de buren... en echt niet altijd op 1m50 afstand. Gisteren zag ik nog een man of 6 bij elkaar staan bij de sloot, terwijl 1 ervan aan het vissen was (je ziet hier normaal nooit mensen vissen).

En een oud stel dat elke dag naar de supermarkt gaat. Gewoon elke dag. Kan de klok er opzetten en dan zie ik ze weer gaan met hun boodschappentas. Dat is hun uitje geworden.

De hond uitlaten is een soort dodge ball spel geworden. Want tsja, iederéén moet nu natuurlijk gaan wandelen / joggen / fietsen / skeeleren whatever. Ik zie mensen op straat waarvan ik niet eens wist dat ze hier wonen.

Met Pasen ging iedereen bij elkaar op bezoek ook nog... 1 ding is zeker, als het aantal patiënten de komende tijd afneemt dan komt dat niet door de maatregelen. Want mensen worden steeds lakser.

Niet dat ik meer sociale cohesie in de wijk slecht vind, het doet mij eigenlijk denken aan vroeger... toen ik in de jaren 80 en 90 opgroeide en mensen gewoon nog thuis bleven als ze vrij waren. Veel kinderen op straat ook, die je normaal niet ziet. Het is eigenlijk heel mooi. De buurt komt weer tot leven. Mensen wassen ook weer hun auto's net zoals vroeger _O-

Alleen met zo'n virus in de omloop is het wat jammer.

[ Voor 3% gewijzigd door Lethalis op 20-04-2020 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Laatst online: 26-09 22:04
PWM schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:36:
Nou jongens, het probleem is opgelost. Even deze naast je bed zetten en klaar is Kees.

Ze zijn wel slim genoeg om Covid niet expliciet te noemen, maar het is natuurlijk wel waar ze op hinten. Kom de laatste dagen steeds dat ding tegen (als ik op een site zit waar addblock uit is).
'Bescherm jezelf tegen bacterieën'

Corona-Virus

Ik hoop dat er niemand in trapt, maar toch ben ik bang van wel. Die hele tekst lijkt wel van de speld te komen trouwens _O-
Het is een kleine maar krachtige sterilisatielamp die gemaakt is door vier mensen met smetvrees.

[ Voor 9% gewijzigd door Nat-Water op 20-04-2020 11:45 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Het was toch onlangs in het nieuws dat KPN alleen monteurs stuurt bij storingen? KPN zegt net tegen mij dat dat helemaal niet waar is, dat dat nieuws nooit verspreidt is (terwijl ik dat met één zoekopdracht op internet toch zo kan terugvinden) en dat er geen speciale maatregelen getroffen zijn (dus dat ze gewoon werken als normaal). Die snap ik even niet.

[ Voor 7% gewijzigd door TheVivaldi op 20-04-2020 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
TheVivaldi schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:18:
Het was toch onlangs in het nieuws dat KPN alleen monteurs stuurt bij storingen? KPN zegt net tegen mij dat dat helemaal niet waar is, dat dat nieuws nooit verspreidt is (terwijl ik dat met één zoekopdracht op internet toch zo kan terugvinden) en dat er geen speciale maatregelen getroffen zijn (dus dat ze gewoon werken als normaal). Die snap ik even niet.
Kan ook gewoon zo zijn dat die afdeling er niets van weet. Het is KPN ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-09 11:50
Virtuozzo schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:19:
[...]

Kan ook gewoon zo zijn dat die afdeling er niets van weet. Het is KPN ..
Kan, maar vind ik toch vreemd als het zo groot in het nieuws geweest is. Dus zelfs als KPN de desbetreffende afdeling niet heeft ingelicht, dan zou het alsnog bekend moeten zijn middels de nieuwsberichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Hangt van je bron af, zolang dat niet de KPN website was kan er altijd iets verdraaid zijn aan het bericht :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
Lethalis schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:22:

PS
Aan de andere kant vindt het RIVM het inmiddels niet meer erg als kinderen en hun ouders besmet raken :/
Ik heb nog wel een doosje schroeven 4x40 over, ik zet het voor de deur en mag je zo op komen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

PWM schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:36:

Mooie reflink ook. Die foto’s zijn ook toepasselijk zwart-wit want al je mooie gekleurde items zullen beschadigd raken door de uv-straling :) Ook heel goed voor alles van plastic en rubber in de ruimte overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Hmh, die afdeling moet ik ook even spreken dan. Monteur zou 2 weken geleden langskomen om de glasvezel aansluiting af te maken maar dat gaat niet door corona. Snap dat de monteurs ook voorzichtig moeten zijn alleen als "extraatje" zijn ook de noodpakketten op. De wijsneus aan de telefoon kon ook geen data pakket op mobiel geven omdat "dat niet het proces is". 8)7

Uiteindelijk na 5 dagen zelf data bijkopen wel via escalatie 100gb gekregen en de kosten zijn kwijtgescholden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
D.deJong schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:39:
[...]

Ik heb nog wel een doosje schroeven 4x40 over, ik zet het voor de deur en mag je zo op komen halen.
Die heb ik ook nog... moeten stuk langer zijn helaas.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-09 12:23

Basszje

Reisvaap!]

Wel allemaal pot verwijt de ketel zeg. De WHO is een VN-dingetje wat dus bloot staat aan gemarchandeer van allerlei landen. Alsof de westerse landen dat soort organisaties nooit gebruiken voor eigen gewin (noem maar de wereldbank).

Niet om China vrij te pleiten, maar het is wel erg gemakkelijk allemaal. Roepen dat we Europese waar moeten kopen, maar als iets 3 euro duurder is dan elders, loop iedereen de deur plat van Ali-express.

De situatie waar een groot deel van de productie in handen is van een dictatuur is gewoon de prijs die we nu betalen voor consumentisme en goedkope zooi. Die prijs werd voorheen alleen betaalt door de arbeiders in die landen.

Maar goed, kom maar op met belastingen op vervoer, einde van subsidies op zware stookolie en vliegen. Elk van dat soort maatregelen wordt hier normaal onthaalt met een klaaglijk 'maar de economie dan'.

Je kan niet de zwarte piet naar de andere kant van de wereld doorspelen zonder naar het eigen gedrag te kijken.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:25
Wat mij bezig blijft houden is dat merendeel van bedrijven en personen lijken al voor te sorteren op afzwakking van de maatregelen. Afgelopen zaterdag de binnenstad hier leek het een stuk drukker dan weer de vorige weekenden (ik ben maar weer omgedraaid). De regels in de supermarkt lijken minder strikt genomen te worden, we gaan weer meer mensen ontmoeten ("maar we hanteren wel 1,5 meter hoor!"), meer winkels weer open en bedrijven laten weer meer mensen over de vloer komen.

Nu zeg ik niet dat dit allemaal tegen de regels is, maar heb de indruk dat het sentiment inmiddels is dat het wel weer goed gaat komen en we ons zelf meer gunnen. Afgelopen vrijdag ergens op TV wat beelden uit Nederland met wat interviews hier ook over. Daar ging het meer om de 'ik' dan om het 'wij'. Bijvoorbeeld: ik heb nu wel lang genoeg binnen gezeten en ik moet mijzelf ook wat gunnen.

Feitelijk gelden de huidige regels nog van enkele weken geleden en moeten we morgen hopen dat het vanaf 28 april wat soepeler wordt. Maar mijn angst is dat 'men' nu al soepeler is geworden en dat er dan nog een extra schepje bij bovenop komt. Het enige wat over is gebleven aan alle maatregelen blijkt enigszins de 1,5 meter te zijn geworden. Als we dat maar hanteren, wat veelal in de binnenstad en in de supermarkt ook niet wordt gerespecteerd, moet het wel "goed komen en overleef ik het wel".

Hoe kijken jullie hier naar?

[ Voor 9% gewijzigd door RiCk op 20-04-2020 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Nat-Water schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:25:
[...]

Nou het werd hem niet daarnet hoor.

Parkeerplaats was al bomvol. Ik heb het vanuit mijn auto een tijdje bekeken allemaal... bij de ingang stonden mensen te praten met elkaar, er liepen continu mensen in en uit, botsten ook nog bijna tegen de mensen aan die daar aan het praten waren 8)7

Leek in de verste verte niet op wat ik tot nu toe op internet heb gezien, waarbij mensen anderhalf meter afstand hielden en buiten stonden te wachten ofzo.

Het zag er gewoon uit zoals het normaal in het weekend er uitziet :F

Ik werk normaal gesproken sowieso weleens thuis en ben ook elke woensdag vrij... en ik kan je vertellen dat het voor deze Corona crisis vele malen rustiger was bij de bouwmarkt doordeweeks. Dan stond de parkeerplaats gewoon leeg op een enkeling na.

Dit is gewoon absurd. Ik ga er op deze manier niet naar binnen. Er zijn momenten dat de supermarkt rustiger is.

Eerlijk gezegd ga ik heel veel moeite krijgen om weer het normale leven op te pakken straks. Ik word helemaal gek van alle mensen die ik zie en wil dat iedereen ver wegblijft. Nou dat gaat gezellig worden straks. Ik ben echt klaar.

PS
Rest van het industrieterrein was ook heel druk. Tuincentrum ernaast puilde uit van de mensen. Overal auto's etc. Serieus drukker dan normaal doordeweeks. En ik heb nog speciaal gewacht tot vandaag, om de drukte in het weekend te mijden :')

[ Voor 8% gewijzigd door Lethalis op 20-04-2020 14:10 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 26-09 22:28
Lethalis schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:05:
[...]
Eerlijk gezegd ga ik heel veel moeite krijgen om weer het normale leven op te pakken straks. Ik word helemaal gek van alle mensen die ik zie en wil dat iedereen ver wegblijft. Nou dat gaat gezellig worden straks. Ik ben echt klaar.
Nou, daar lijkt het wel op inderdaad
Een beetje voorzichtig is niets mis mee, maar je bent inmiddels zo panisch aan het worden dat je er uiteindelijk ook zelf last van gaat krijgen (geestelijk, niet qua virus) 8)7

Je maakt het jezelf wel heel erg moeilijk zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RiCk schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:03:
Wat mij bezig blijft houden is dat merendeel van bedrijven en personen lijken al voor te sorteren op afzwakking van de maatregelen. Afgelopen zaterdag de binnenstad hier leek het een stuk drukker dan weer de vorige weekenden (ik ben maar weer omgedraaid). De regels in de supermarkt lijken minder strikt genomen te worden, we gaan weer meer mensen ontmoeten ("maar we hanteren wel 1,5 meter hoor!"), meer winkels weer open en bedrijven laten weer meer mensen over de vloer komen.

Nu zeg ik niet dat dit allemaal tegen de regels is, maar heb de indruk dat het sentiment inmiddels is dat het wel weer goed gaat komen en we ons zelf meer gunnen. Afgelopen vrijdag ergens op TV wat beelden uit Nederland met wat interviews hier ook over. Daar ging het meer om de 'ik' dan om het 'wij'. Bijvoorbeeld: ik heb nu wel lang genoeg binnen gezeten en ik moet mijzelf ook wat gunnen.

Feitelijk gelden de huidige regels nog van enkele weken geleden en moeten we morgen hopen dat het vanaf 28 april wat soepeler wordt. Maar mijn angst is dat 'men' nu al soepeler is geworden en dat er dan nog een extra schepje bij bovenop komt. Het enige wat over is gebleven aan alle maatregelen blijkt enigszins de 1,5 meter te zijn geworden. Als we dat maar hanteren, wat veelal in de binnenstad en in de supermarkt ook niet wordt gerespecteerd, moet het wel "goed komen en overleef ik het wel".

Zweden doet dat in feite al (een "lakse" social distancing) en het loopt niet de spuigaten uit daar. Ik denk dat we allemaal idd best (a wel een tijdje) steeds wat soepeler zullen worden maar de trendlijn op de IC loopt nog steeds mooi naar beneden.

laatst was er hier zo'n n=1 discussie over wat je zelf ziet. Ik lees veel over deze peep ziekte en ik krijg de indruk dat ja hij is heel besmettelijk en je kunt pech hebben maar je moet wel dicht op elkaar zitten in een kleine ruimte voor wat langere tijd wil je echt een flinke kans hebben besmet te raken. Dat plus contact (handen of oppervlaktes) dan krijg je ineens zo veel material binnen dat je eerste lijns verdediging het niet aan kan.

Ik fiets 5 x in de week en sommige fietspaden zijn niet eens 1,5 meter breed maar ik ben (hopelijk) nog niet ziek.

[ Voor 13% gewijzigd door pro_6or op 20-04-2020 15:10 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
Lethalis schreef op maandag 20 april 2020 @ 12:58:
[...]

Die heb ik ook nog... moeten stuk langer zijn helaas.
5x50?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Ik kwam een "grappig" bericht tegen. Omdat in India de economie deels door het coronavirus op z'n gat ligt en de marges vaak sowieso beperkt zijn lijkt India nu maatregelen te nemen zodat hostile takeover van bedrijven niet zo eenvoudig kan.

China heeft onmiddellijk woedend gereageerd.

https://www.deccanherald....ile-takeovers-827626.html

Er waren al geruchten dat China in deze crisis een stevige voet aan de grond wilde krijgen door goedkoop bedrijven op te kopen in India, een van de grootste concurrenten op goedkope arbeid. China had al een behoorlijke oorlogskas klaar hiervoor.

Lijkt me we een koekje van eigen deeg trouwens als je ziet wat voor moeite je moet doen om zeggenschap te krijgen in een Chinees bedrijf in China. Dat is bijkans onmogelijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
Weet je nog dat je zo zorgeloos met Playmobil zat te spelen.....
Zou zeggen maak een statement en maak je koter jaloers:

Afbeeldingslocatie: https://media.playmobil.com/i/playmobil/70536_product_box_front/PLAYMOBIL%20Neus-%20en%20mondmasker%20voor%20volwassenenhttps://media.playmobil.com/i/playmobil/70536_product_box_front?locale=nl-NL,nl,*&$pdp_product_thumb$&strip=true&qlt=80&fmt.jpeg.chroma=1,1,1&unsharp=0,1,1,7&fmt.jpeg.interlaced=true

https://www.playmobil.nl/...or-volwassenen/70536.html

[ Voor 22% gewijzigd door kwakzalver op 20-04-2020 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kwakzalver schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:17:
Weet je nog dat je zo zorgeloos met Playmobil zat te spelen.....
Zou zeggen maak een statement en maak je koter jaloers:

[Afbeelding]

https://www.playmobil.nl/...or-volwassenen/70536.html
Wait whut?
Basis gezichtsmasker van PLAYMOBIL
LET OP: GEEN SPEELGOED!
Geen medisch hulpmiddel en geen persoonlijke beschermingsmiddelen.
dit masker is niet i.s.m. het Nederlandse Rode Kruis geproduceerd. Het Nederlandse Rode Kruis neemt dan ook geen verantwoordelijkheid over dit product en kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de consequenties die voortvloeien uit het gebruik van dit product
Wat is het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:16
RiCk schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:03:

Ik merk het ook, en ook bij ons zelf. Tot aan vorige week zijn wij (vriendin en ik) amper het huis uit geweest (behalve een korte wandeling in de buurt) en is er niemand geweest Bij ons, maar ondertussen is mijn moeder dit weekend langs geweest (uiteraard met 1.5m afstand), is mijn vriendin net bij andere winkels geweest dan de supermarkt (o.a. de HEMA, wat op zich wel goed te doen was) en is er een tuinman bij ons langs geweest (wederom 1.5m afstand proberen te houden). Ik overweeg ook langs het werk te gaan omdat daar een IT bestelling op me ligt te wachten (niks essentieels om thuis te kunnen werken). Al met al minder strikt dan tot vorige week, en nu ik dat zo opschrijf schrik ik er wel een beetje van.

Op zich kun je zeggen dat al deze zaken altijd al mochten, maar als steeds minder mensen zichzelf een minder streng regime opleggen ben ik benieuwd wat er gaat gebeuren de komende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-09 21:09

Agent47

I always close my contracts.

Lethalis schreef op maandag 20 april 2020 @ 14:05:
[...]

Nou het werd hem niet daarnet hoor.

Parkeerplaats was al bomvol. Ik heb het vanuit mijn auto een tijdje bekeken allemaal... bij de ingang stonden mensen te praten met elkaar, er liepen continu mensen in en uit, botsten ook nog bijna tegen de mensen aan die daar aan het praten waren 8)7

Leek in de verste verte niet op wat ik tot nu toe op internet heb gezien, waarbij mensen anderhalf meter afstand hielden en buiten stonden te wachten ofzo.

Het zag er gewoon uit zoals het normaal in het weekend er uitziet :F

Ik werk normaal gesproken sowieso weleens thuis en ben ook elke woensdag vrij... en ik kan je vertellen dat het voor deze Corona crisis vele malen rustiger was bij de bouwmarkt doordeweeks. Dan stond de parkeerplaats gewoon leeg op een enkeling na.

Dit is gewoon absurd. Ik ga er op deze manier niet naar binnen. Er zijn momenten dat de supermarkt rustiger is.

PS
Rest van het industrieterrein was ook heel druk. Tuincentrum ernaast puilde uit van de mensen. Overal auto's etc. Serieus drukker dan normaal doordeweeks. En ik heb nog speciaal gewacht tot vandaag, om de drukte in het weekend te mijden :')
Heb jij ook altijd desinfecter bij je? Dat je dat om de zoveel seconde opdoet? Vergeet je stuurt en alles ook niet he. Weetje wat het is, je gaat toch wat vergeten en mentaal ga je kapot omdat je er zoveel mee bezig bent.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Agent47 schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:40:
[...]

Heb jij ook altijd desinfecter bij je? Dat je dat om de zoveel seconde opdoet? Vergeet je stuurt en alles ook niet he. Weetje wat het is, je gaat toch wat vergeten en mentaal ga je kapot omdat je er zoveel mee bezig bent.
Ik had handschoenen bij me idd :) En als we met ons kind naar buiten gaan, hebben we idd desinfectiegel bij ons.

En ja, ik ga vast dingen vergeten. Daar heb je helemaal gelijk in. Daar ben ik mij ook van bewust (helaas).

Daarom probeer ik ook rust te vinden in het lezen over het virus. Bijvoorbeeld over de secondary attack rate en zijn implicaties:

https://www.medrxiv.org/c...101/2020.04.11.20056010v1

Misschien wordt niet iedereen ziek hiervan? Dan gaan een hoop rekenmodellen zo de prullenpak in. Of over serologisch onderzoek, waardoor de IFR een stuk lager uitvalt.

Maar het blijft mentaal gezien kut ja. Ik was al niet de meest stabiele persoon toen dit begon :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Lethalis schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:44:
Maar het blijft mentaal gezien kut ja. Ik was al niet de meest stabiele persoon toen dit begon :)
Maak je vooral niet teveel gek, je kunt het ook andersom zien: al weken verslapt de aandacht en het aantal opnames in het ziekenhuis/IC/overleden patiënten blijft vooralsnog dalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-09 21:09

Agent47

I always close my contracts.

Lethalis schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:44:
[...]

Ik had handschoenen bij me idd :) En als we met ons kind naar buiten gaan, hebben we idd desinfectiegel bij ons.

En ja, ik ga vast dingen vergeten. Daar heb je helemaal gelijk in. Daar ben ik mij ook van bewust (helaas).

Daarom probeer ik ook rust te vinden in het lezen over het virus. Bijvoorbeeld over de secondary attack rate en zijn implicaties:

https://www.medrxiv.org/c...101/2020.04.11.20056010v1

Misschien wordt niet iedereen ziek hiervan? Dan gaan een hoop rekenmodellen zo de prullenpak in. Of over serologisch onderzoek, waardoor de IFR een stuk lager uitvalt.

Ik probeer ook rust te zoeken en vooral veel binnen te doen. Mensen met ook maar een beejte symptonen komen er bij mij niet in.

Ik game nu wat games die ik nog moest uitspelen, gooi meuk op marktplaats / tweakers ( alleen verzenden he :*) )

Ik ben ook minder bang ervoor nu, in het begin na de uitspraak van Rutte was ik best benauwd ervoor. Nu merk ik dat ik elke dag gewoon thuis aan het werk ga en het wel aanzie. Hopen dat er sneller dan iedereen denkt een vaccin is.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 26-09 20:26

Stoney3K

Flatsehats!

hoevenpe schreef op maandag 20 april 2020 @ 15:45:
[...]

Maak je vooral niet teveel gek, je kunt het ook andersom zien: al weken verslapt de aandacht en het aantal opnames in het ziekenhuis/IC/overleden patiënten blijft vooralsnog dalen.
Nu ben ik wel eens benieuwd of de daling die we nu zien ook het cijfer is wat door de maatregelen is verwacht, of dat het meer/minder is. Want dan kun je ook conclusies trekken over hoe 'goed' (of niet) we het nu doen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:40
Afbeeldingslocatie: https://dsc.cloud/0eb69a/Teletekst_2020-Apr-20.png

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik snap dit soort berichten naar buiten brengen niet. Het schept verwarring, het schept verwachtingen en heeft geeft weer ruimte voor ongebreidelde speculatie van mensen en pers (10:1 wat er vanavond weer in de zgn. journalistieke programma's door aandachtshoeren besproken wordt).

Is het nou zo moeilijk om gewoon te wachten tot morgenavond 19.00 uur? Of ben ik nou gek. :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:40
Ik ga er vanuit dat de maatregelen sowieso niet versoepelt gaan worden en enkel uitgesteld gaan worden tot ná 28 april. Gezien het afgelopen weekend met alle boetes etc.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bastien schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:07:
[...]
Ik snap dit soort berichten naar buiten brengen niet. Het schept verwarring, het schept verwachtingen en heeft geeft weer ruimte voor ongebreidelde speculatie van mensen en pers (10:1 wat er vanavond weer in de zgn. journalistieke programma's door aandachtshoeren besproken wordt).

Is het nou zo moeilijk om gewoon te wachten tot morgenavond 19.00 uur? Of ben ik nou gek. :P
Het is ook een kwestie van mensen voorbereiden op het nieuws. Er gaat wel een positievere boodschap uit van dit bericht dan ik verwacht had, als ik eerlijk ben.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 20-04-2020 16:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Daar werd ik nu even vrolijk van, zoveel mogelijk vieren op een rij in dit themaforum:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bgpdeec3HMtwvzzErMuUJOppKmQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oIJtzJVTgusypJlL9akujiaf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Woudloper schreef op maandag 20 april 2020 @ 16:11:
Daar werd ik nu even vrolijk van, zoveel mogelijk vieren op een rij in dit themaforum:
[Afbeelding]
Dat moeten we dan maar vieren :Y)

PSN

Pagina: 1 ... 38 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?