Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.567 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:54
@Jackssonss
De meeste complottheorieën hebben één ding gemeen: ze zijn niet waar. Zo ook hier.

Natuurlijk moeten we zuinig zijn op onze privacy. Natuurlijk moeten we die niet teveel "weggeven", ook nu niet. En als ik naar Hongarije kijk: daar wordt de crisis overduidelijk misbruikt om de oppositie voor lange tijd de mond te snoeren.

Maar een complot? Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 11:38
D-e-n schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:07:
De meeste complottheorieën hebben één ding gemeen: ze zijn niet waar. Zo ook hier.

Natuurlijk moeten we zuinig zijn op onze privacy. Natuurlijk moeten we die niet teveel "weggeven", ook nu niet. En als ik naar Hongarije kijk: daar wordt de crisis overduidelijk misbruikt om de oppositie voor lange tijd de mond te snoeren.

Maar een complot? Nee.
Ik weet het niet, maar waarop baseer je dat zo stellig?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
Jackssonss schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:08:
[...]

Ik weet het niet, maar waarop baseer je dat zo stellig?
Gezond verstand? Bovendien moet je de bewijslast niet omdraaien. Een theorie moet je zelf bewijzen, niet andersom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
D-e-n schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:10:
[...]

Gezond verstand? Bovendien moet je de bewijslast niet omdraaien. Een theorie moet je zelf bewijzen, niet andersom.
Ja, dat is wel makkelijk. Dus als iets niet bewezen is, is het niet waar? Ik weet één ding en dat is dat ik het niet weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:13

FreakNL

Well do ya punk?

https://www.rijnmond.nl/n...rona-Valt-rauw-op-ons-dak

Hier was nogal veel media-aandacht voor de laatste tijd, regionaal maar zelfs landelijk zag ik een item.

Het ging er dan vooral over dat de beste man eigenlijk best bevreesd was voor het virus (zag zichzelf ook als iemand in risicogroep) en het jammer genoeg opliep tijdens 1 van zijn laatste werkdagen voor zijn pensioen..

Ben ik dan te kort door de bocht door te stellen dat hij gewoon zijn baas de middelvinger had moeten geven die laatste weken? Dat zou ik namelijk wel doen... Ik wil hier nergens de schuld leggen, ik snap het alleen niet zo goed...

[ Voor 5% gewijzigd door FreakNL op 05-04-2020 14:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:29

Yucon

*broem*

Jackssonss schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:01:
Hoe kijken jullie aan tegen de 'complottheorieën' (bewust tussen aanhalingstekens omdat ik niet zeker ben of dit virus vooropgzet is)?

Ik zie ook dat sommigen in mijn omgeving vinden dat op deze manier onze vrijheden worden ingeperkt (dat zou zo maar eens kunnen, al dan niet bewust met het oog op de lange termijn ('Never waste a good crisis')) en zich daarom verzetten tegen de regels en de regels overtreden.
Er is één aspect aan dat ik in het bijzonder fascinerend vind. De makers van filmpjes hierover hebben vaak wat moeite met het verschil tussen correlatie en causaal verband. Goed, dat kan. Maar het fascinerende is dat degenen die ze delen en ermee dwepen enorm kritisch zijn op de mainstream media. Men claimt "woke" te zijn, kritisch en zelf goed na te denken. Dat op zich juich ik natuurlijk toe. Maar vervolgens rennen ze compleet kritiekloos achter de grootse baggerfilmpjes met vergezochte en niet onderbouwde theorieën aan en bombarderen die tot harde feiten.

Dat is het punt waar je me op kunt vegen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Jackssonss schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:12:
[...]

Ja, dat is wel makkelijk. Dus als iets niet bewezen is, is het niet waar? Ik weet één ding en dat is dat ik het niet weet.
Waarom zou je aannemen dat het wel waar is?

Iets niet weten is prima, zelf nadenken gezond.

Het probleem met 'complottheorieën' is het -theorieën deel. Iedereen kan wel wat roepen en dat is wat er ook gebeurd.

Complotten bewijzen is een stuk lastiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
7o9 schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:14:
[...]

Waarom zou je aannemen dat het wel waar is?

Iets niet weten is prima, zelf nadenken gezond.

Het probleem met 'complottheorieën' is het -theorieën deel. Iedereen kan wel wst roepen en dat is wat er ook gebeurd.

Complotten bewijzen is een stuk lastiger.
Ik denk dus juist na en geloof niet direct wat er gezegd wordt en ook niet direct wat door complotdenkers geroepen wordt. Dus, hoe denk jij zelf na als je niet beide kanten van het verhaal bekijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Wilf schreef op zondag 5 april 2020 @ 09:00:
[...]
Fox news - zou dus ook nep kunnen zijn. Die hopen misschien op een self fulfilling prophecy; een bekende tactiek van ze.
Meerdere bronnen beschikbaar dus Google maar en neem je eigen oordeel er maar op los.

Zou graag een media discussie graag aan met je willen gaan maar daar is deze topic niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Jackssonss schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:12:
[...]

Als je een theorie hebt moet je die bewijzen. Zo simpel is dat ja. Op basis van onderbuikgevoelens kun je geen inhoudelijke discussie voeren laat staat beleid voeren.

Zie Rutte die de dividend maatregelen verdedigde met als argument dat hij voelde dat dat nodig was. Zie de mensen die het scheppingsverhaal gelijk stellen aan de met feiten onderbouwde evolutietheorie. Zie de hele dieet industrie die iedere keer weer een nieuw dieet verzint dat elke wetenschappelijke onderbouwing ontbeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:03

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Jeetje, in het Groene Hart hier zijn er echt extreem veel motorrijders gesignaleerd. Aan de lopende band hoor ik tweewielmotoren voorbij komen.

Ik mag hopen dat ze gezellig bij een toertocht houden, en niet met elkaar gaan samenscholen.
Hoewel thuisblijven toch het beste advies is.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Jackssonss schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:16:
[...]

Ik denk dus juist na en geloof niet direct wat er gezegd wordt en ook niet direct wat door complotdenkers geroepen wordt. Dus, hoe denk jij zelf na als je niet beide kanten van het verhaal bekijkt?
Prima, denk dat we het niet oneens zijn.

Ik geloof ook niet alles, maar ben eerder geneigt wetenschappers te geloven dan Robert Jensen (als voorbeeld).

Ervaring, eigen voorkeuren, opleiding, opvoeding etc. Alles bepaalt wat je wil geloven.

Nadeel van 'complottheorieën' is dat er nogal veel zijn en de term alleen is al beladen.

Collectief denk ik dat 'complottheorieën' gevaarlijk zijn.

Misschien heb je iets specifieks waar je aan twijfelt of juist denkt dat het misschien waar zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Vorkie schreef op zondag 5 april 2020 @ 12:25:
[...]

Kan toch?

Als de uitbater van de camping en diegene die al op de camping staan maar de regels opvolgt, zoals gesloten gezamenlijke ruimtes, wc's en doucheruimtes etc...

Thuis kan je ook naar je buren :)
Volgens mij is het juist het idee dat men in hun eigen regio blijft en daarmee niet onnodige verspreiding creëert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackssonss
D-e-n schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:20:
[...]

Als je een theorie hebt moet je die bewijzen. Zo simpel is dat ja. Op basis van onderbuikgevoelens kun je geen inhoudelijke discussie voeren laat staat beleid voeren.

Zie Rutte die de dividend maatregelen verdedigde met als argument dat hij voelde dat dat nodig was. Zie de mensen die het scheppingsverhaal gelijk stellen aan de met feiten onderbouwde evolutietheorie. Zie de hele dieet industrie die iedere keer weer een nieuw dieet verzint dat elke wetenschappelijke onderbouwing ontbeert.
Uiteraard, maar je begrijpt dat er alles aan wordt gedaan om complotdenkers tegen te werken en mensen te doen geloven dat de overheid ten alle tijde de juiste informatie verstrekt?

Heb je gezien dat in China sommige 'citizen journalists' die de 'echte' situatie in Wuhan lieten zien verdwenen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

FunkyTrip schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:07:
[...]

Waarom 'officiele onderzoeken' tussen quootjes?
Omdat die "officiële onderzoeken" zijn uitgevoerd door partijen die baat hebben bij een bepaald resultaat. Dus zijn die onderzoeken niet echt betrouwbaar. Met "andere onderzoeken" bedoel ik met onderzoeken van heel andere partijen uit andere landen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

leekers schreef op zondag 5 april 2020 @ 11:31:
[...]

Je bedoelt mensen laten zich gek maken het is natuurlijk van de zotte te stellen dat mensen in deze welvaart waar ze in zitten (tv , internet , stroom . stromend water en volle winkels) het niet aan kunnen om 1 of 2 maanden thuis te zitten .

Ipv te klagen en te roepen dat we gek worden zouden we eens moeten kijken naar mensen in landen die het echt moeilijk hebben en eens een paar uur in een hoek moeten gaan staan met het schaamrood op de kaken en ons niet langer als kleine kinderen te gedragen :(
Gek laten maken? Door wie?

We zitten er hier in NL gemiddeld genomen nog redelijk ruim bij. De gezinnen in de Italiaanse en Spaanse steden op 50m2 zijn echt niet te benijden. En hie hebben we hier uiteindelijk ook zat. Hell, ik voel me op een veelvoud daarvan nu al ergens opgesloten. Kun je het afdoen als aanstellerij, maar dit lijkt mee een doodnormaal psychologisch effect. Zeker bij gebrek aan zichtbare 'vijand'.

En dan heb je het over 1 of 2 maanden. Maar die Italianen zitten daar natuurlijk al zowat aan. Zonder uitzicht op 'verbetering'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:44
De ruimte hoeft niet eens een factor te zijn. Ik heb ruimte zat, maar als ik langer dan een week thuis ben zie ik de muren al op me af komen en op slechte dagen soms ook al in het weekend. Er kunnen tal van redenen waarom mensen weg willen uit hun huis.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Jackssonss schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:23:
[...]

Uiteraard, maar je begrijpt dat er alles aan wordt gedaan om complotdenkers tegen te werken en mensen te doen geloven dat de overheid ten alle tijde de juiste informatie verstrekt?

Heb je gezien dat in China sommige 'citizen journalists' die de 'echte' situatie in Wuhan lieten zien verdwenen zijn?
Je bent heel slecht op de hoogte van de verschillen tussen Nederland en China als je dat als argument aanbrengt in een discussie.

Complotdenkers worden overigens helemaal niet tegen gewerkt. Ze krijgen alle ruimte. Vooral in de media. Denk aan dat lobbyclubje van Farmers Defence dat de stikstof cijfers van het RIVM betwistte en het zelf ging onderzoeken. Na herstel van tig meetfouten zitten ze inmiddels op dezelfde percentages als het RIVM. En dat meiden ze dan heel handig middenin deze crisis zodat ze geen gezichtsverlies lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

FreakNL schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:12:

Hier was nogal veel media-aandacht voor de laatste tijd, regionaal maar zelfs landelijk zag ik een item.

Het ging er dan vooral over dat de beste man eigenlijk best bevreesd was voor het virus (zag zichzelf ook als iemand in risicogroep) en het jammer genoeg opliep tijdens 1 van zijn laatste werkdagen voor zijn pensioen..

Ben ik dan te kort door de bocht door te stellen dat hij gewoon zijn baas de middelvinger had moeten geven die laatste weken? Dat zou ik namelijk wel doen... Ik wil hier nergens de schuld leggen, ik snap het alleen niet zo goed...
Dit is wel erg triest. Ik denk dat je ook zelf moet kunnen inschatten of je gaat werken of niet. Een werknemer bij mij heeft bijvoorbeeld laatst ontslag genomen omdat hij een risicogroep is (ziekte, niet leeftijd). Hij studeerde hier maar is nu in lockdown bij zijn ouders in Friesland. Uiteindelijk is besloten dat hij gewoon per direct weg mocht en altijd weer welkom is als dit voorbij is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:04

Barrycade

Through the...

Thomas schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:46:
[...]

Dit is wel erg triest. Ik denk dat je ook zelf moet kunnen inschatten of je gaat werken of niet. Een werknemer bij mij heeft bijvoorbeeld laatst ontslag genomen omdat hij een risicogroep is (ziekte, niet leeftijd). Hij studeerde hier maar is nu in lockdown bij zijn ouders in Friesland. Uiteindelijk is besloten dat hij gewoon per direct weg mocht en altijd weer welkom is als dit voorbij is.
Die mijnheer en familie kwam inderdaad langs op Nieuwsuur geloof ik.

Verdrietig voor mijnheer en familie. Maar zo'n verhaal kan je minimaal 100x uittekenen. Zoveel mensen gaan er momenteel minimaal per dag officieel dood aan Corona alleen al in Nederland.

Maar wij zeggen "achteraf kijk je een koe in de kont" stel dat hij een weekje eerder met pensioen was geweest. Had hij het ook kunnen oplopen bij de Hoogvliet. Of had hij het gehad en na een snotneus nergens last van gehad.

Op de een of andere manier is zijn verhaal nu in de media gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackssonss
D-e-n schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:45:
[...]

Je bent heel slecht op de hoogte van de verschillen tussen Nederland en China als je dat als argument aanbrengt in een discussie.
Dus jij verwijt mij onwetendheid omdat ik één voorbeeld in China aanhaal om mijn punt aan te tonen dat we niet alles weten en dat complotdenkers worden tegengewerkt om vervolgens zelf met één voorbeeld 'aan te tonen' dat onze overheidsinstanties volledig te vertrouwen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Wat zie ik vandaag veel motorrijders zeg.
Onderweg naar werk ook een stel aso's die denken 80 te kunnen rijden in een woonwijk omdat er toch niemand anders is...

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

Bensimpel schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:00:
Wat zie ik vandaag veel motorrijders zeg.
Onderweg naar werk ook een stel aso's die denken 80 te kunnen rijden in een woonwijk omdat er toch niemand anders is...
Bij mij buiten ook, het is mooi weer dus de grote weg wordt door een stelletje macho's met veel te luide uitlaten de hele tijd gebruikt als racebaan. En niet één keer, maar gewoon de hele tijd rondjes rijden. :X

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:35

wontcachme

You catch me? No you wont

Niet alleen motorrijders. Vandaag hier in de bossen al enkele honderden mountainbikers gezien. Ook gewoon hele groepen van 20 tot 30 man die eerst een half uur staan uit te laden, kletsen bij elkaar (lang geen 1,5 meter) en dan in groepsverband gaan fietsen.

Blijkbaar doet 20 graden bij mensen de hersens uitschakelen......

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het Drielandenpunt bij Vaals schijnt ook overspoeld te worden met dagtrippers.

Burgemeester heeft dan ook de toegangsweg afgesloten om de toestroom te stoppen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:17
Wat is het probleem met motorrijders dan?
Doorgaans rijden ze verder dan 1,5 meter uit elkaar, en hebben ze een helm op dat perfect als mondkapje werkt?

Of mogen mensen helemaal geen plezier meer hebben? Heb ik dan soms iets gemist, is ons de oorlog verklaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Vanmorgen ook rondje Bollenstreek gedaan op de motor.
Moet zeggen dat de meeste mensen zich prima aan de regels hielden. Weinig groepen, mensen die hun best deden bij elkaar uit de buurt te blijven. Ik vond het niet tegenvallen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een rondje op de motor zie ik nog niet zo zeer als probleem. Wat ik wel heel erg vind, zijn al die achterlijken die nu ook meteen menen dat ze die lelijke bromfiets vol los moeten trekken, omdat het de eerste dag 20+ graden is. Ik hoor ze hier op de rondweg echt om de paar minuten voorbij scheuren.

Dat vind ik normaal al enorm stom. Het is toch nergens voor nodig om met je strontvlieg op wielen 200 te rijden en andere mensen in gevaar te brengen? Nu is het nog een keer dubbel zo erg als er wat gebeurt. Dadelijk liggen ze een beetje plek in te nemen in het, toch al overbelaste, ziekenhuis. #blijfthuis != #volgas

[ Voor 3% gewijzigd door wolly_a op 05-04-2020 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Over 2 minuten start de ronde van Vlaanderen, met het hele peloton (13 renners) op de rollerbank in de huiskamer :) Eens kijken hoe wielrennen zo is...

Te zien op Belgie Eén.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:48
Jackssonss schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:01:
Hoe kijken jullie aan tegen de 'complottheorieën' (bewust tussen aanhalingstekens omdat ik niet zeker ben of dit virus vooropgzet is)?
@Jackssonss

Heb het al een keer eerder gemeld maar bekijk deze JRE even, als je haast hebt kun je beginnen bij minuut 18 tot zeg.. 22.

https://www.youtube.com/watch?v=E3URhJx0NSw

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:28
Toch best wel grappig om te zien dat we zoveel meer toleranter zijn geworden nu er een hoop mensen de hele dag tussen 4 muren zitten. :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 15:23
FabianGTI schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:22:
Doorgaans rijden ze verder dan 1,5 meter uit elkaar, en hebben ze een helm op dat perfect als mondkapje werkt?

Of mogen mensen helemaal geen plezier meer hebben? Heb ik dan soms iets gemist, is ons de oorlog verklaard?
Naast dat ze 80 rijden in een woonwijk verder geen probleem lijkt me.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

FabianGTI schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:22:

Eens. Maar mijn buurman gaat dan na de gezamenlijke rit met 8 man in de tuin zitten napraten. Vorig weekend ook al, gisteren ook weer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:42

steveman

Comfortabel ten onder

Zethiel schreef op zondag 5 april 2020 @ 16:10:
[...]

Naast dat ik onterecht generaliseer verder geen probleem lijkt me.
There, I fixed it :Y)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

We zijn er nog lang niet, maar de berichten zijn hoopvol, nog ff volhouden.
Ik denk dat we de strijd aan het winnen zijn!

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:26
Ben paar dagen geleden nog naar de dierenarts geweest voor mijn hond. Helaas heeft hij altijd medicatie nodig (auto immuunziekte). Gelukkig is de dierenarts nog gewoon elke keer open tot nu toe. En heb ik nu zelfs een kleine voorraad medicatie mogen ophalen. Ze hadden plexiglas schermen neergezet en met krukken de afstand tot de balie ook vergroot en affiches ophangen om mensen met een afspraak te vragen buiten te wachten met hun dier. De stoelen waren afgezet met tape, toch zat er vlak bij de deur een oudere man OP de tape met zijn hond ipv buiten te wachten. Op mijn weg daarna toe viel het me op hoeveel belgen je hier tegenkomt (ik woon vlak bij de grens).

Je kon twee weken geleden al niet meer tanken over de grens, maar de belgen komen wel (nog steeds) massaal onze kant op. Ik zag zelfs meerdere Belgische wagens rijden met een aanhanger erachter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Jackssonss schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:58:
[...]

Dus jij verwijt mij onwetendheid omdat ik één voorbeeld in China aanhaal om mijn punt aan te tonen dat we niet alles weten en dat complotdenkers worden tegengewerkt om vervolgens zelf met één voorbeeld 'aan te tonen' dat onze overheidsinstanties volledig te vertrouwen zijn.
China is een dictatuur, niet meer en niet minder. Dat is geen goede basis voor een discussie over complottheorieën. Los daarvan is een stelling als "complottheorieën worden tegengewerkt" al een complottheorie op zichzelf.

Zo'n algemene discussie valt sowieso niet te voeren. Want met veel fantasie kun je in alles wel een complot zien. Dus kom nu gewoon met een inhoudelijke stelling over een complot betreffende (in dit geval) de coronacrisis als je dat belangrijk vindt. Anders blijft het vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Barrycade schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:53:
[...]

Die mijnheer en familie kwam inderdaad langs op Nieuwsuur geloof ik.

Verdrietig voor mijnheer en familie. Maar zo'n verhaal kan je minimaal 100x uittekenen. Zoveel mensen gaan er momenteel minimaal per dag officieel dood aan Corona alleen al in Nederland.

Maar wij zeggen "achteraf kijk je een koe in de kont" stel dat hij een weekje eerder met pensioen was geweest. Had hij het ook kunnen oplopen bij de Hoogvliet. Of had hij het gehad en na een snotneus nergens last van gehad.

Op de een of andere manier is zijn verhaal nu in de media gekomen.
Precies. Er zullen wel meer trieste verhalen langskomen de komende weken, maanden. Maakt het overigens niet minder triest maar met een virus als dit is het geen verrassing dat dit soort dingen gebeuren.

Cijfers zien er weer positief uit, fijn! Iemand enig idee of er meer getest wordt wat het hogere aantal getestte personen kan verklaren? Verder uiteraard nog niet genoeg informatie om van een trend te spreken maar gezien de incubatietijd van maximaal 2 weken en de maatregelen die van kracht zijn heb ik toch voorzichtige hoop dat de maatregelen iets bijdragen.

[ Voor 17% gewijzigd door Thomas op 05-04-2020 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:20
CrystalViriS schreef op zondag 5 april 2020 @ 16:31:
Je kon twee weken geleden al niet meer tanken over de grens, maar de belgen komen wel (nog steeds) massaal onze kant op. Ik zag zelfs meerdere Belgische wagens rijden met een aanhanger erachter.
Is dat niet gewoon het gevolg dat België wel z'n grenzen heeft gesloten maar Nederland niet? Ze kunnen inkomend verkeer weigeren, maar wellicht niet uitgaand verkeer. Belgen die "naar huis" willen, zijn dan weer toegestaan.

Dat, of er zijn sluiproutes die niet bewaakt worden.

Het is krom, dat weet ik.

[ Voor 4% gewijzigd door LA-384 op 05-04-2020 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:50
MikeyMan schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:24:
Vanmorgen ook rondje Bollenstreek gedaan op de motor.
Moet zeggen dat de meeste mensen zich prima aan de regels hielden. Weinig groepen, mensen die hun best deden bij elkaar uit de buurt te blijven. Ik vond het niet tegenvallen.
Het klinkt al een paar dagen naar midlifecrisis buiten ja :+

Wat (los van misdragingen) natuurlijk prima tijdverdrijf is :)

Maar het wordt lastiger met dit weer en als de R0 genoeg gedaald is en besmettingen terug lopen dan wordt het nóg lastiger om je te beheersen. Maar allemaal depri binnen moeten zitten met mooi weer is ook niet ideaal.

Oh ben zelf gaan hardlopen vanochtend. Best veel mensen aan de wandel/fiets/hardloop, gemoedelijk en met soms ovedreven veel afstand :)

[ Voor 9% gewijzigd door NiGeLaToR op 05-04-2020 17:27 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op zondag 5 april 2020 @ 17:27:
[...]

Maar het wordt lastiger met dit weer en als de R0 genoeg gedaald is en besmettingen terug lopen dan wordt het nóg lastiger om je te beheersen. Maar allemaal depri binnen moeten zitten met mooi weer is ook niet ideaal.

Oh ben zelf gaan hardlopen vanochtend. Best veel mensen aan de wandel/fiets/hardloop, gemoedelijk en met soms ovedreven veel afstand :)
Ach, je kan altijd nog wat meer gaan testen om de cijfers weer een beetje op peil te krijgen mochten lagere cijfers ongewenst gedrag uitlokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Laatst online: 22:02

pro_6or

amateur_60r

NiGeLaToR schreef op zondag 5 april 2020 @ 17:27:
[...]

Overdreven kan nooit. Het virus kan 6-9 meter afleggen door de lucht. Je kan net pech hebben. Ik ga meermaals in de week een uur fietsen en fiets altijd zo ruim mogelijk om iedereen heen. Soms duik ik zelfs even de weg op (als er geen auto aan komt) en iemand de hond uit laat, even een ommetje doet Etc.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
pro_6or schreef op zondag 5 april 2020 @ 17:47:
[...]

Overdreven kan nooit. Het virus kan 6-9 meter afleggen door de lucht. Je kan net pech hebben. Ik ga meermaals in de week een uur fietsen en fiets altijd zo ruim mogelijk om iedereen heen. Soms duik ik zelfs even de weg op (als er geen auto aan komt) en iemand de hond uit laat, even een ommetje doet Etc.
Heej ik doe het zelf ook, maar het blijft nog steeds vreemd om elke willekeurige vreemde op je route als melaatse te behandelen :)

Ren regelmatig de weg op om om mensen heen te rennen etc. Woon in een dorp dus we roepen gewoon wat harder om elkaar gedag te zeggen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 22:03
Aangezien de wagen eindelijk weer gefikst is probeer ik nu boodschappen voor een hele week te halen, maar ik vergeet tot nu toe wel dingen waardoor ik weer een keer terug moet, ik ben dat nog niet gewend :') .

Het is gelukkig wel rustig en ruim hier in het dorp waardoor we mooi een wandeling met de kleine konden maken vandaag :Y .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Bananenplant schreef op zondag 5 april 2020 @ 18:14:
Aangezien de wagen eindelijk weer gefikst is probeer ik nu boodschappen voor een hele week te halen, maar ik vergeet tot nu toe wel dingen waardoor ik weer een keer terug moet, ik ben dat nog niet gewend :') .
We doen het normaal al grotendeels voor de hele week maar gaan dan tussendoor nog wel naar een andere supermarkt waar ze weer andere dingen hebben. Maar dat willen we nu dus liever niet.

Maar ik word zenuwachtig van dat afstand houden. Je moet constant opletten. En daardoor vergeet je dus wel spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

D-e-n schreef op zondag 5 april 2020 @ 18:26:
[...]

We doen het normaal al grotendeels voor de hele week maar gaan dan tussendoor nog wel naar een andere supermarkt waar ze weer andere dingen hebben. Maar dat willen we nu dus liever niet.

Maar ik word zenuwachtig van dat afstand houden. Je moet constant opletten. En daardoor vergeet je dus wel spullen.
Ik zou vooral aanraden om echt zo vroeg (of laat) mogelijk te gaan, of op een ander rustig moment. Piekuren zijn bij ons rond 12 uur en rond 6 uur ('s avonds). Heel gek. Komen hier veel studenten waarvan ik weet dat ze de hele dag hebben, maar alsnog is het 's avonds extreem druk.

Op rustige momenten is het prettiger winkelen en prettiger werken. Als ik zelf moet winkelen doe ik dat ook maar niet op piekuren. Heb helaas niet genoeg vries/koelruimte om voor een week te kopen (en werk toch een dag of 6 per week in de winkel dus haal dan altijd boodschappen), maar een dag of 2-3 vooruit denken kan er wel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

NiGeLaToR schreef op zondag 5 april 2020 @ 17:49:
[...]

Heej ik doe het zelf ook, maar het blijft nog steeds vreemd om elke willekeurige vreemde op je route als melaatse te behandelen :)

Ren regelmatig de weg op om om mensen heen te rennen etc. Woon in een dorp dus we roepen gewoon wat harder om elkaar gedag te zeggen.
Misschien ben je zelf de melaatse en die je de ander een dienst. Zo zie ik het tenminste. :)

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:19
FreakNL schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:12:

Er kan van alles gebeuren in het leven en nu was het toevallig in zijn laatste werkweken. Wanneer zou jij dan willen stoppen met werken om dit soort risico’s te vermijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

pro_6or schreef op zondag 5 april 2020 @ 18:40:
[...]

Misschien ben je zelf de melaatse en die je de ander een dienst. Zo zie ik het tenminste. :)
Same, ben best bang voor het virus maar met name om anderen te besmetten, ben zelf gezond en 26 dus overlijden zal ik niet. Loop echt met een boog om ouderen heen. Mijn ouders zoek ik ook niet meer op. Ze zijn nog best gezond maar wel 60+. Dan maar bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

D.deJong schreef op zondag 5 april 2020 @ 18:43:
[...]

Er kan van alles gebeuren in het leven en nu was het toevallig in zijn laatste werkweken. Wanneer zou jij dan willen stoppen met werken om dit soort risico’s te vermijden.
Als ik nu een maand of 2 voor mijn pensioen zou zitten zou mijn baas toch echt de vinger krijgen. En al helemaal als het een beroep met veel contacten zou betreffen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
D-e-n schreef op zondag 5 april 2020 @ 18:26:
[...]

Maar ik word zenuwachtig van dat afstand houden.
Vooral wanneer mensen krampachtig om je heen proberen te bewegen :p Het ziet er toch zo knullig uit.

March of the Eagles

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D.deJong
Ik snap eerlijk niet waar iedereen ineens het recht vandaan haalt om commentaar op anderen te hebben.
Mountainbikers, motorrijders, wielrenners, mensen die even een handcremetje gaan halen, enz enz worden hier allemaal aangehaald.
Is dit nou om de eigen superioriteit aan te tonen onder mom van; kijk eens hoe goed ik ben en de rest niet?
Wat een zeikers en betweters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
FreakNL schreef op zondag 5 april 2020 @ 18:46:
[...]

Als ik nu een maand of 2 voor mijn pensioen zou zitten zou mijn baas toch echt de vinger krijgen. En al helemaal als het een beroep met veel contacten zou betreffen....
En een brandweerman, politieagent ed in een hoog risicoberoep (even buiten Corona) dan, wanneer moeten die dan wel niet stoppen met werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Thomas schreef op zondag 5 april 2020 @ 18:38:
[...]
Ik zou vooral aanraden om echt zo vroeg (of laat) mogelijk te gaan, of op een ander rustig moment.
Het is soms zoeken wat een rustig moment is. Vrijdagmiddag of op een andere dag rond 12 uur is dat in elk geval niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:14
FreakNL schreef op zondag 5 april 2020 @ 18:46:
Dat is nogal afhankelijk van het salaris, het saldo op de spaarrekening en de branche. De man was taxichauffeur en dat levert nou niet bepaald een briljant salaris op. Waarschijnlijk een mager pensioentje en verder AOW. Weinig spaargeld, wellicht.

Ik zou in mijn situatie inderdaad net als jij de baas de vinger geven. Desnoods twee maanden onbetaald verlof voor mijn pensioen begint. Maar dat kan niet iedereen zich veroorloven. Hell, ik kan het me ook niet vele maanden veroorloven. Gelukkig zit ik niet in zo'n situatie.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
D-e-n schreef op zondag 5 april 2020 @ 18:51:
[...]

Het is soms zoeken wat een rustig moment is. Vrijdagmiddag of op een andere dag rond 12 uur is dat in elk geval niet ;)
Lidl tussen 20 en 21 uur, 6 bezoekers en wat personeel. Perfect :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

XWB schreef op zondag 5 april 2020 @ 18:53:
[...]

Lidl tussen 20 en 21 uur, 6 bezoekers en wat personeel. Perfect :)
Laatste uur is in de regel ideaal inderdaad, zijn er nog amper klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:14
On a sidenote: ik ben vandaag even een stukje gaan hardlopen. Eerst de fiets gepakt naar het bos en de hoeveelheid auto's op de parkeerstrook (Heumensoord, Nijmegen) stemde me treurig. Ik denk dat het daar erg druk is geweest.

Ik ben zelf een stuk verder gefietst en aan de andere kant van het spoor gaan hardlopen. Heerlijk rustig, weinig andere mensen. Een enkele hardloper die goed aan de kant gaat en vriendelijk groet door even een hand op te steken. Mountainbikers die solo of in groepjes van twee gaan rijden en ook voor me aan de kant gaan. Geen grote groepen gezien.

Het mooiste was een jong stel met een klein kind dat niet alleen braaf opzij ging, maar de kleine direct instrueerde om zich te verstoppen achter de dichtsbijzijnde boom. Zo maak je van Social distancing een spelletje voor je kind van vier. Hilarisch. :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Laatst online: 16:15
YouTube: #4 |Karel van Wolferen | Het Corona Virus en Nep Nieuws

Nee dit is geen complot theorie man maar een oud Nederlands journalist en oud hoogleraar van de universiteit van Amsterdam die zijn kijk op het hele gebeuren heeft en onderbouwd zijn standpunten/meningen op basis van zijn ervaringen.

Best verfrissend blik op alles wat er nu gaande is, je mag zelf weten wat je er van vindt maar wou het toch even delen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ter info: Van Wolferen is ook iemand die denkt dat MH17 door Oekraine is neergeschoten.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
IJzerlijm schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:38:
Ter info: Van Wolferen is ook iemand die denkt dat MH17 door Oekraine is neergeschoten.
Daar was ik mee bekend, ik snap niet waarom je dat hier aanhaalt (MH17) want daar heeft dit niks mee te maken.

Als je daar over wil hebben prima, PM me maar ik kan je het een en ander toelichten als je wat wilt weten ;) .

[ Voor 5% gewijzigd door dutchnltweaker op 05-04-2020 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:34:

Nee dit is geen complot theorie man maar een oud Nederlands journalist en oud hoogleraar van de universiteit van Amsterdam die zijn kijk op het hele gebeuren heeft en onderbouwd zijn standpunten/meningen op basis van zijn ervaringen.

Best verfrissend blik op alles wat er nu gaande is, je mag zelf weten wat je er van vindt maar wou het toch even delen.
De reacties eronder vallen toevallig dan wel onder de anti-5G en de regering liegt zones en zijn helemaal met hem eens? Valt het dan onder complottheorie?

De mensen die bronnen hebben gevraagd kregen geen reacties....

Dus. tja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-09 07:52

Nox

Noxiuz

dutchnltweaker schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:44:
[...]

Daar was ik mee bekend, ik snap niet waarom je dat hier aanhaalt (MH17) want daar heeft dit niks mee te maken.

Als je daar over wil hebben prima, PM me maar ik kan je het een en ander toelichten als je wat wilt weten ;) .
Het vertelt wat over de auteur van dat filmpje, het heeft er zat mee te maken.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

dutchnltweaker schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:44:
[...]

Hij heeft het er zelf over, hoe dit, 9/11 en MH17 allemaal samen hangen.

Ooit was hij iemand die iets zinnigs kon vertellen, zijn boek over Japan heb ik ook hier staan maar hij is al een tijdje de weg kwijt.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
@Adlermann
Nog even een extraatje, zoals je ziet, gewoon 09008844 bellen dus :)

Knippende kapper betrapt

In de gemeente Rheden heeft de politie een kapsalon gesloten. Tegen de coronamaatregelen in was de kapper daar toch iemand aan het knippen, schrijft de politie op Twitter:
Bron: NOS live blog

[Twitter: https://twitter.com/POL_Rheden/status/1246823522267267072]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Vorkie schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:47:
[...]

De reacties eronder vallen toevallig dan wel onder de anti-5G en de regering liegt zones en zijn helemaal met hem eens? Valt het dan onder complottheorie?

De mensen die bronnen hebben gevraagd kregen geen reacties....

Dus. tja.
Reacties op Youtube neem ik nooit serieus, vaak onzin berichten.
Bronnen? als ik me niet vergis neemt hij cijfers door die hij had opgezocht in zijn filmpje en zijn eigen ervaring en blik op dit alles.

Maar als we dit stomweg even omdraaien en dit de regering zou zijn die aangeeft x aantal of andere informatie brengt neemt iedereen het aan dat dit 100% zo is en wordt alles aangenomen dat de overheid altijd de waarheid verteld. Vaak zat geweest dat er kritische dingen aan ligt kwamen in het verleden, alleen de laatste jaren zie ik steeds minder kritische journalistiek en dat vind ik helaas erg jammer..
Niet dat ik een complot denker ben (heb het gevoel om me toch te verdedigen anders denkt iedereen dat), maar kritisch zijn en je breder informeren is zeker iets wat slim is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zo langzamerhand begin ik het domweg eng te vinden hoe georganiseerd(?) er crisisaanpak ondermijnende betogen in de media gehouden worden. Dat internet een afvoerputje is wist ik wel, maar het is voor mij bizar dat het lijkt of er in elk tv programma een item moet zijn over "de (te hoge) prijs van de crisis aanpak", vaak met een vrij magere repliek. En hoewel ik over het algemeen graag mensen de voordeel van de twijfel geef lukt dit niet meer, het wil er bij mij niet in dat er zo'n lading influencers (bij gebrek aan een beter woord) is welke zo blind zijn voor de nu al overlopende gezondheidszorg en dan met droge ogen kunnen beweren dat dit niet alleen acceptabel is, maar dat we eigenlijk moeten doorgaan als of corona niet bestaat, en dan natuurlijk niet benoemen dat dat betekent dan maar voor lief te moeten nemen dat a) de gezondheidszorg non-existent wordt en b) we gerust een corona loterij kunnen houden met als inzet jij leeft/jij sterft en c) als gevolg daarvan een maatschappelijke ineenstorting. Het lijkt wel of hier gewoon vrolijk een tweede crisis van sociale onrust door onbegrip over de maatregelen achteraan georganiseerd wordt. Hopelijk raast dit ook weer uit over een paar dagen.

Trouwens over dat onbegrip over maatregelen, of onbegrip, onderschatting, dommigheid of kuddegedrag is, ik hoor dat het zo goed gaat, plaatjes van lange rijen en afstand voor een ijsje, maar op het platte land is dit helaas vandaag af en toe vergeten, wandelaars/fietsers geen groepjes, netjes afstand prima, maar een viskraam staan 15 op elkaar gepropt te wachten op hun visje om even verder gezellig met zijn allen dat "alleen afhalen" visje op te eten, of nog bonter een patatkraam met goed bezette bankjes op de parkeerplaats, minstens 30 man, die kraam heb ik het nog nooit zo druk gezien 8)7. Ik kan het met een beetje moeite begrijpen maar snappen doe ik het niet

[ Voor 22% gewijzigd door Norjee op 05-04-2020 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 11:32
Straks om 21:00 uur op discovery Pandemic: Covid-19

Experts onthullen waarom deze nieuwe vorm van het virus zo dodelijk is en welke stappen er worden ondernomen om het te bestrijden.
Krijg toegang tot een afgesloten Wuhan. Wat kan de wereld leren van de lessen van China's strijd tegen COVID-19?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
,

[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 16:36 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

dreamscape schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:09:
On a sidenote: ik ben vandaag even een stukje gaan hardlopen. Eerst de fiets gepakt naar het bos en de hoeveelheid auto's op de parkeerstrook (Heumensoord, Nijmegen) stemde me treurig. Ik denk dat het daar erg druk is geweest.

Ik ben zelf een stuk verder gefietst en aan de andere kant van het spoor gaan hardlopen. Heerlijk rustig, weinig andere mensen. Een enkele hardloper die goed aan de kant gaat en vriendelijk groet door even een hand op te steken. Mountainbikers die solo of in groepjes van twee gaan rijden en ook voor me aan de kant gaan. Geen grote groepen gezien.

Het mooiste was een jong stel met een klein kind dat niet alleen braaf opzij ging, maar de kleine direct instrueerde om zich te verstoppen achter de dichtsbijzijnde boom. Zo maak je van Social distancing een spelletje voor je kind van vier. Hilarisch. :)
Die ouders hebben denk ik “life is beautifull” vaker dan eens gezien.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:04

Barrycade

Through the...

Norjee schreef op zondag 5 april 2020 @ 20:11:
Zo langzamerhand begin ik het domweg eng te vinden hoe georganiseerd(?) er crisisaanpak ondermijnende betogen in de media gehouden worden. Dat internet een afvoerputje is wist ik wel, maar het is voor mij bizar dat het lijkt of er in elk tv programma een item moet zijn over "de (te hoge) prijs van de crisis aanpak", vaak met een vrij magere repliek. En hoewel ik over het algemeen graag mensen de voordeel van de twijfel geef lukt dit niet meer, het wil er bij mij niet in dat er zo'n lading influencers (bij gebrek aan een beter woord) is welke zo blind zijn voor de nu al overlopende gezondheidszorg en dan met droge ogen kunnen beweren dat dit niet alleen acceptabel is, maar dat we eigenlijk moeten doorgaan als of corona niet bestaat, en dan natuurlijk niet benoemen dat dat betekent dan maar voor lief te moeten nemen dat a) de gezondheidszorg non-existent wordt en b) we gerust een corona loterij kunnen houden met als inzet jij leeft/jij sterft en c) als gevolg daarvan een maatschappelijke ineenstorting. Het lijkt wel of hier gewoon vrolijk een tweede crisis van sociale onrust door onbegrip over de maatregelen achteraan georganiseerd wordt. Hopelijk raast dit ook weer uit over een paar dagen.

Trouwens over dat onbegrip over maatregelen, of onbegrip, onderschatting, dommigheid of kuddegedrag is, ik hoor dat het zo goed gaat, plaatjes van lange rijen en afstand voor een ijsje, maar op het platte land is dit helaas vandaag af en toe vergeten, wandelaars/fietsers geen groepjes, netjes afstand prima, maar een viskraam staan 15 op elkaar gepropt te wachten op hun visje om even verder gezellig met zijn allen dat "alleen afhalen" visje op te eten, of nog bonter een patatkraam met goed bezette bankjes op de parkeerplaats, minstens 30 man, die kraam heb ik het nog nooit zo druk gezien 8)7. Ik kan het met een beetje moeite begrijpen maar snappen doe ik het niet
Ik denk dat de overige gevolgen van deze crisis nog niet zo zichtbaar zijn, maar ik maak me ook wel een beetje zorgen hoe een groot deel van de mensen hier na de crisis uit gaat komen.

Ik denk dat bv de Hema om gaat vallen, dus weer 9000 man ofzo op straat en er zullen ook wel klappen komen in de horeca, kappers etc etc.

Die zullen wel weer gelijdelijk aan terugkomen, maar ik denk dat we heel wat jaartjes bezig zullen zijn voordat we financieel weer op het huidige niveau zitten. En dat gaat voor heel veel mensen pijn doen.

Nu is dat allemaal nog niet zo zichtbaar, maar ik denk dat we door de softe lockdown aanpak van de huidige regering we wat harde klappen afvangen, maar evengoed gaan veel mensen hier naast financiële schade ook gezondheidsschade van oplopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
michael3 schreef op zondag 5 april 2020 @ 20:31:
[...]

Ik zelf vind dat de andere kant en een andere mening best ook wel op Tv uitgezonden mag worden, zodat er discussie ontstaat.
Een beetje goede journalistiek programma belicht juist verschillende meningen en een kijk erop.
Of we het ermee eens zijn en of we het kunnen vinden in de meningen dat is een hele andere discussie.

Welk tv programma doel je eigenlijk exact op, ben benieuwd.
In mijn beleving, misschien ook omdat ik er geen logica in kan ontdekken, alleen sentiment, is elke aandacht voor "te hoge kosten", aandacht geven aan onruststokers, een werkbaar alternatief wordt niet naar gezocht, men "vindt" dat er te hoge "kosten" zijn. Discussie over hoe verder te gaan nadat er controle is en gelijktijdig de verspreiding, r0, beneden of op 1 te houden, prima, maar die discussie is er veel minder, het is alleen vals sentiment tot nu toe.

Maar vandaag was het een 1vandaag met het item trending oid wat alleen met de matige conclusie kwam "we weten niet of wat we doen goed is", vanmiddag was het buitenhof waarin Asher meerdere keren werd doorgezaagd over of de kosten niet te hoog zouden zijn (hij gaf wel goed repliek), en gister op op1 een of andere pipo die vindt dat de corona crisis paniekzaaierij is. Ineens lijkt het overal hot topic te zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

D.deJong schreef op zondag 5 april 2020 @ 18:49:
Ik snap eerlijk niet waar iedereen ineens het recht vandaan haalt om commentaar op anderen te hebben.
Ja, vooral omdat ze vrijwel allemaal beginnen met dat de klager zélf ook op die locatie was :p. Maar dan natuurlijk net dusdanig anders of voor belangrijker redenen dat dát wel legitiem is :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
Stoney3K schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:04:
[...]

Bij mij buiten ook, het is mooi weer dus de grote weg wordt door een stelletje macho's met veel te luide uitlaten de hele tijd gebruikt als racebaan. En niet één keer, maar gewoon de hele tijd rondjes rijden. :X
Dat zal allemaal best zo zijn, maar heeft allemaal maar bar weinig te maken met Corona. Of is dit het algemene klaagtopic geworden over dingen die andere mensen doen die we niet zo leuk vinden? Waar we dan evt Corona aan de haren bijslepen om het eigen punt kracht bij te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Signs schreef op zondag 5 april 2020 @ 20:11:
Straks om 21:00 uur op discovery Pandemic: Covid-19

Experts onthullen waarom deze nieuwe vorm van het virus zo dodelijk is en welke stappen er worden ondernomen om het te bestrijden.
Krijg toegang tot een afgesloten Wuhan. Wat kan de wereld leren van de lessen van China's strijd tegen COVID-19?
Interessant, alleen kijk nog liever naar filmpjes pp youtube van gerenommeerde kanalen (kurzgesagt e.a. wetenschappers) en afleveringen van bijv. Zembla dan Discovery. De insteek om het allemaal erger te laten lijken dan het is voor de kijkcijfers vind ik er bij discovery wat te veel in zitten. Iets te Amerikaans gehalte, of zit ik er enorm naast? Ik ben al even gestopt met discovery en ngc kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Nox op 05-04-2020 22:05 ]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Arrne schreef op zondag 5 april 2020 @ 21:46:
[...]

Dat zal allemaal best zo zijn, maar heeft allemaal maar bar weinig te maken met Corona. Of is dit het algemene klaagtopic geworden over dingen die andere mensen doen die we niet zo leuk vinden? Waar we dan evt Corona aan de haren bijslepen om het eigen punt kracht bij te zetten?
Elk voorjaar gebeurt dit als jan en allemaal z’n brommer, hogedrukspuit en ander speelgoed en/of gereedschap van stal haalt. Met de paasdagen nog middag of twee en het is weer normaal :)

Beetje aandikken: de introverts klagen hier dat de extraverts wél graag buiten spelen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

NiGeLaToR schreef op zondag 5 april 2020 @ 22:07:
[...]

Elk voorjaar gebeurt dit als jan en allemaal z’n brommer, hogedrukspuit en ander speelgoed en/of gereedschap van stal haalt. Met de paasdagen nog middag of twee en het is weer normaal :)

Beetje aandikken: de introverts klagen hier dat de extraverts wél graag buiten spelen? :+
Ik heb wel de indruk dat het dit weekend meer is dan "normaal". Op een gewone dag als het mooi weer is zie ik ook wel vaak genoeg motorrijders voorbij komen en af en toe dan 1tje die denkt even herrie te trappen, maar vandaag was het echt de hele dag door van die figuren die alleen maar de weg als een racebaan gebruikten om stoer te doen. Zelfs motorrijders die bij een bushalte afspraken om even een wedstrijdje te gaan houden.

Misschien dat tokkies zich gewoon meer vervelen omdat ze de hele dag binnen zitten?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

NiGeLaToR schreef op zondag 5 april 2020 @ 22:07:
[...]

De pwn (beheerder) meldde ook al dat je niet naar het duingebied moest komen. Niet lullig bedoeld maar op mijn wandeling van 8km kwam ik in totaal 10-15 mensen tegen. Die anderhalf meter is met 2 stappen opzij zo gemaakt bij passeren. Alleen de poortjes om het begrazingsgebied in te gaan zijn een beetje tricky maar om nou te zeggen dat dat een kippenhok is? Nee, verre van. Iedereen die ik (uiteraard n=1) zag hield netjes afstand. Dan is zo'n viskraam een stuk minder handig, daar zouden gewoon regels gemaakt moeten worden om te ontmoedigen om 'hier opeten' toe te passen. Geen bakjes of broodjes op een servetje maar alles meeneemverpakking, geen statafel, prullenbak, servetjes, geen drankverkoop etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Bbc breaking: Boris Johnson in het ziekenhuis

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 00:25

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Voor kweken.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Mag toch hopen dat ze niet nog een paar Boris Johnsons er bij kweken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:23
https://www.1limburg.nl/v...digingsactie-bij-de-grens
Veel Duitse toeristen: ontmoedigingsactie bij de grens

Toeristen uit Duitsland die zondag naar Nederland kwamen om te winkelen, zijn onder meer bij Roermond door de Marechaussee ontmoedigd om verder te rijden.

Dat laat de Veiligheidsregio Limburg-Noord weten.

Ongewenste drukte
De toeristen werden door de Marechaussee aangesproken en kregen uitgelegd dat ze voor ongewenste drukte zorgden. Daarop besloot een groot deel van de Duitsers terug te keren naar huis.
Mooi, geeft ook aan dat wat ik gisteren al zei ook echt plaatsvond
GAIAjohan schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:31:
Roermond waren weer veel Duitsers vandaag, [...]

Maar schrok echt van het aantal Duitsers. Retailpark parkeerplaats stond ook relatief vol.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
dr.lowtune schreef op zondag 5 april 2020 @ 22:39:
[...]

Mag toch hopen dat ze niet nog een paar Boris Johnsons er bij kweken :+
_/-\o_

Heh, ok. Als je het niet erg vindt, die neem ik graag over als grap in de marge van gesprek morgen 8)

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 22-09 14:25
Bellen jullie de politie als je groepen mensen samen ziet? Zag vandaag 12 jongeren bij elkaar in het park. Vond het toch raar om te bellen, en nu baal ik dat ik niks heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zondag 5 april 2020 @ 22:40:
https://www.1limburg.nl/v...digingsactie-bij-de-grens

[...]

Mooi, geeft ook aan dat wat ik gisteren al zei ook echt plaatsvond

[...]
Het is een grensregio, dunste stukje Nederland zo'n beetje - nu is het nog aftellen voordat ik hier weg mag en weer even terug naar Nederland, daar in de buurt. Maar ik sta toch wel een beetje te kijken, dat zelfs nu daar toch wat ontmoediging ingezet moet worden. Ik meende dat Nederland voor Duitsland nu als risicogebied aangemerkt was geworden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Basekid schreef op zondag 5 april 2020 @ 22:44:
Bellen jullie de politie als je groepen mensen samen ziet? Zag vandaag 12 jongeren bij elkaar in het park. Vond het toch raar om te bellen, en nu baal ik dat ik niks heb gedaan.
Stonden ze om je heen, tegen je aan te kuchen ? Ik sta er vooral over te kijken dat we zo snel een klik-cultuur krijgen...

Edit: Tim de Wit (NOS) met de terechte vraag: waarom dan opeens opnemen op een zondagavond ???

[ Voor 17% gewijzigd door Oekiejoekie op 05-04-2020 22:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Oekiejoekie schreef op zondag 5 april 2020 @ 22:49:
[...]

Stonden ze om je heen, tegen je aan te kuchen ? Ik sta er vooral over te kijken dat we zo snel een klik-cultuur krijgen...
Eh, we hebben het over groepen die alle regels aan hun laars lappen en vervolgens naar huis gaan en daar hun ouders, grootouders of andere naasten gaan zitten aansteken. Alle terughoudendheid tegen 'klikken' gaat wat mij betreft direct het raam uit als ze willens en wetens regels overtreden waarmee ze voornamelijk andere mensen het leven zuur gaan maken.
Het beschermen van de rest van de maatschappij, noemen we dat.

[ Voor 5% gewijzigd door Intrepidity op 05-04-2020 22:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
[...]

als we het "samen moeten oplossen" zie ik niet perse in waarom niet. Ik zou meer voor zelf aanspreken zijn, maar je wilt ook niet in je eigen buurt de toorn van een groep jongeren tegen je hebben. dat kan alleen maar fout gaan.
en het klikken is ook niet om die ander een boete aan te naaien, maar om de groep uit elkaar te krijgen. tenslotte sta je morgen wellicht in de supermarkt achter de moeder van een van die jongeren, die net de avond daarvoor door haar kind is besmet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bad Brains
dutchnltweaker schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:34:

Was na 4 minuten kijken er al wel klaar mee, veel speculatie en geen bronnen. Leek wel nepnieuws.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Barrycade schreef op zondag 5 april 2020 @ 20:54:
[...]

Ik denk dat de overige gevolgen van deze crisis nog niet zo zichtbaar zijn, maar ik maak me ook wel een beetje zorgen hoe een groot deel van de mensen hier na de crisis uit gaat komen.

Ik denk dat bv de Hema om gaat vallen, dus weer 9000 man ofzo op straat en er zullen ook wel klappen komen in de horeca, kappers etc etc.
Als de Hema op dreigt te vallen dienen ze zich de vraag moeten stellen, waarom?

Bol.com, Coolblue, Amazon, diverse kleding, schoenen winkels die wel online succesvol zijn.
De pakketbezorgers van DHL, Post NL, FedEX of UPS, volgens mij naast het zorgpersoneel de mensen die het in de gezondheidscrirus enorm druk hebben.

Hema moet dus vooral na gaan denken als ze niet veel te laat met de juiste promotie zijn ingestapt in de online wereld.

Nog een voorbeeld, Intertoys, nog geen 2 jaar geleden failliet, draait record omzetten.

Hema moet dus zelf iets anders gaan doen....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

[...]

Edit: Tim de Wit (NOS) met de terechte vraag: waarom dan opeens opnemen op een zondagavond ???

[Embed]
Als je ziet wat er kan gebeuren is dit helemaal geen klikken maar de volksgezondheid bewaken. Dit soort shit moet je gewoon niet doen. Stel even, er is er 1 besmet en die besmet weer de helft. Nou is het al duidelijk dat ze de regels niet heel nauw nemen en zich er lekker weinig van aantrekken en ieder weer een aantal mensen besmetten, thuis of tijdens het boodschappen doen of iets dergelijks. Dat is een rimpel die zich maar blijft uitspreiden.

Elk besmet mens besmet er ongeveer 1. Sommigen meer, anderen minder. Zo lang je er voor zorgt dat er nergens dit soort kleine haarden zijn en zo veel mogelijk mensen voorzichtig blijven kun je dit inperken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
P.O. Box schreef op zondag 5 april 2020 @ 22:55:
[...]

als we het "samen moeten oplossen" zie ik niet perse in waarom niet. Ik zou meer voor zelf aanspreken zijn, maar je wilt ook niet in je eigen buurt de toorn van een groep jongeren tegen je hebben. dat kan alleen maar fout gaan.
en het klikken is ook niet om die ander een boete aan te naaien, maar om de groep uit elkaar te krijgen. tenslotte sta je morgen wellicht in de supermarkt achter de moeder van een van die jongeren, die net de avond daarvoor door haar kind is besmet.
Dan woon ik misschien nog gewoon iets te dorps, op een plek waar je gewoon iemand zelf er op aan kunt spreken, of hun ouders, zonder in elkaar geslagen te worden of erger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 22:29

Yucon

*broem*

[...]

[Embed]
Hij heeft het toch pas een week? Dat is toch niet heel bijzonder?

edit: ik zie dat ik fout zat met de datum, ik dacht dat het sinds de 27ste was.

[ Voor 10% gewijzigd door Yucon op 05-04-2020 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:05
Nou dat is lekker dan. Mijn broertje heeft namelijk een vals gevoel van veiligheid en ondanks zijn klachten is hij dus nog op bezoek geweest bij mijn ouders. Want hij was toch negatief getest. Ze hebben dus echt niet verteld dat er flinke foutmarge in zit...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Bad Brains schreef op zondag 5 april 2020 @ 22:57:
[...]

Was na 4 minuten kijken er al wel klaar mee, veel speculatie en geen bronnen. Leek wel nepnieuws.
Inderdaad, veel onderbuik gevoelens en weinig feiten. heb voor de sjeu nog een andere "uit een zetting" van hem gekeken.

Weer iemand waar ik wel klaar mee ben. Toegang tot een webcam is niet voor iedereen aanbevelenswaardig.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 00:23
Virtuozzo schreef op zondag 5 april 2020 @ 22:45:
[...]

Het is een grensregio, dunste stukje Nederland zo'n beetje - nu is het nog aftellen voordat ik hier weg mag en weer even terug naar Nederland, daar in de buurt. Maar ik sta toch wel een beetje te kijken, dat zelfs nu daar toch wat ontmoediging ingezet moet worden. Ik meende dat Nederland voor Duitsland nu als risicogebied aangemerkt was geworden.
Ik woon er in de buurt, aan de andere kant van de Maas en verbaas me al sinds het 'sluiten van alle kindercrèches e.d. in Heinsberg vanwege Corona' al over het aantal Duitsers dat ik nog zie in de natuurgebieden langs de Maas. En dan echt niet slechts Heinsberg..
Nummerplaten uit Mönchengladbach, Düsseldorf, Viersen, Nettetal, Aken en meer zijn gewoon dagelijkse kost als ik mijn dorp uitloop naar de Maas/kanaaloever.
In Roermond is het nog een slag erger natuurlijk..
Ik vraag me vooral af hoe dit kan, gezien Duitsers altijd worden omschreven als regelfanaten, maar hieruit blijkt dat het in de grensstreek absoluut niet zo is.

Maar goed, er zullen vast ook nog steeds veel Nederlanders naar Duitsland gaan

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
[...]

.

Hij heeft het al sinds de 19de, dus de 14 dagen zijn we al gepasseerd en hij blijft koorts houden verder was het ergste voorbij.
Hij is 56? beter het zekere voor het onzekere denk ik, hij zal niet opeens aan de IC moeten maar je weet het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Laatst online: 22-09 14:25
Duidelijk, volgende keer de handhavers of wijkpolitie etc bellen 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zondag 5 april 2020 @ 23:07:
[...]

Ik woon er in de buurt, aan de andere kant van de Maas en verbaas me al sinds het 'sluiten van alle kindercrèches e.d. in Heinsberg vanwege Corona' al over het aantal Duitsers dat ik nog zie in de natuurgebieden langs de Maas. En dan echt niet slechts Heinsberg..
Nummerplaten uit Mönchengladbach, Düsseldorf, Viersen, Nettetal, Aken en meer zijn gewoon dagelijkse kost als ik mijn dorp uitloop naar de Maas/kanaaloever.
In Roermond is het nog een slag erger natuurlijk..
Ik vraag me vooral af hoe dit kan, gezien Duitsers altijd worden omschreven als regelfanaten, maar hieruit blijkt dat het in de grensstreek absoluut niet zo is.

Maar goed, er zullen vast ook nog steeds veel Nederlanders naar Duitsland gaan
Het is in veel opzichten opmerkelijk als regio. Geschiedenis, enorme verwevenheid, niet zonder reden dat het gebied als een van de eerste euregio's aangemerkt werd. Hoe dan ook, ik ben benieuwd.

Pagina: 1 ... 15 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?