Misschien kijk ik niet goed, maar is er een overzicht in grafiek vorm met leeftijd en eventuele verdere gegevens erbij (achtergrond, man/vrouw, etc.)? Ik zie eigenlijk alleen aantal besmettingen en overleden.
Ja, in deze PDF staat het meeste welHollowGamer schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 13:50:
Misschien kijk ik niet goed, maar is er een overzicht in grafiek vorm met leeftijd en eventuele verdere gegevens erbij (achtergrond, man/vrouw, etc.)? Ik zie eigenlijk alleen aantal besmettingen en overleden.
https://www.rivm.nl/sites...pport_20200404_1004_0.pdf
Het aantal IC bedden werd al opgeschaald. Het zouden er zondag 2400 moeten zijn volgens het landelijke coordinatieteam. Uiteraard gaat dat gradueel. Dus niet dat er nu 1200 zijn en morgen ineens 2400. Dus er zijn al meer dan 1200 bedden en de IC is niet vol. Al ben ik met je eens dat het kantje boord gaat worden.Ernemmer schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 13:49:
Uit die PDF blijkt het imo ook.
De IC is vol, of heel misschien inderdaad precies goed uitgerekend door het RIVM dat wel met de maatregelen onder de 1200 bedden zouden blijven.
[Afbeelding]
Afvlakken houdt in dat het minder sterk exponentieel groeit dan voorheen. Dat het nog steeds groeit, is ook mij (en ongetwijfeld de deskundigen) zeker duidelijk.
[ Voor 3% gewijzigd door _the_crow_ op 04-04-2020 14:02 ]
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Nee, en hou alsjeblieft op met suggesties wekken die het hamsteren weer aan kunnen wakkeren. De voedselindustrie is sterk gemechaniseerd en gerobotiseerd, we produceren gigantische hoeveelheden, er is geen voedseltekort in Nederland.beany schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 13:38:
[...]
Langzaam aan zullen we in de supermarkt ook de effecten gaan merken dat voedselproducenten te maken krijgen met personeelsuitval waardoor productie minder wordt??
Het aantal nieuwe patiënten per dag op de IC lijkt eigenlijk al een dag of 10 niet meer te stijgen, en de laatste paar dagen lijkt het te dalen. Het aantal nieuwe ziekenhuisopnames per dag lijkt al een paar dagen langer te dalen.
Van de afgelopen zeven dagen zijn er zes dagen waarbij het aantal geregistreerde opnames lager ligt dan een dag eerder het aantal geregistreerde opnames van de dag eervoor. (Dus in de RIVM PDF, dat het gele balkje van dag N, lager is dan het paarse balkje van dag N-1). Dat is dus enigszins 'gecorrigeerd' voor nameldingen.
En alweer ruim twee weken geleden waren er voor het eerst vijftig nieuwe opnames op de IC. Dat betekent dat je daar nu ook de uitstroom ziet toenemen. Ik denk dat het een stuk beter uitziet dan begin van de week wat betreft of de IC capaciteit genoeg gaat zijn.
Van de afgelopen zeven dagen zijn er zes dagen waarbij het aantal geregistreerde opnames lager ligt dan een dag eerder het aantal geregistreerde opnames van de dag eervoor. (Dus in de RIVM PDF, dat het gele balkje van dag N, lager is dan het paarse balkje van dag N-1). Dat is dus enigszins 'gecorrigeerd' voor nameldingen.
En alweer ruim twee weken geleden waren er voor het eerst vijftig nieuwe opnames op de IC. Dat betekent dat je daar nu ook de uitstroom ziet toenemen. Ik denk dat het een stuk beter uitziet dan begin van de week wat betreft of de IC capaciteit genoeg gaat zijn.
Dat zijn hoopvolle cijfers, misschien krijgen we dinsdag bij de persconferentie dan een paar woorden over een lichtpuntje aan de horizon? Dat we voorlopig 1 juni als streefdatum laten staan?
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Nee hoor, de IC's zijn nog niet vol. Alleen al in het UMCG al hebben we bijvoorbeeld op moment van schrijven nog plaats voor meer dan 50 COVID-19 IC patiënten. En het ophalen van nieuwe patiënten uit het zuiden van het land gebeurd nog regelmatig.Ernemmer schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 13:49:
[...]
De IC is vol, of heel misschien inderdaad precies goed uitgerekend door het RIVM dat we met de maatregelen onder de 1200 bedden zouden blijven.
Primair wat je je eerder moet afvragen bij de IC data is of het aantal nieuwe dagelijkse opnames van recent wel volledig is, suggestie van afvlakking zal eerder nog eventueel daarvandaan kunnen komen. Maar vol ligt de IC in Nederland dus in ieder geval nog niet.
,
[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 16:37 ]
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
Je kunt op 1 juni niet alles weer vrij geven. Dat is valse hoop. Dan begint het namelijk weer helemaal opnieuw. Maatregelen loslaten kan slechts in stapjes waarna je steeds een tijd moet wachten om te zien wat de effecten zijn.Stoney3K schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:21:
Dat zijn hoopvolle cijfers, misschien krijgen we dinsdag bij de persconferentie dan een paar woorden over een lichtpuntje aan de horizon? Dat we voorlopig 1 juni als streefdatum laten staan?
Misschien dat terrasjes en restaurants worden vrijgegeven met restricties dat mensen uit verschillende gezinnen niet samen mogen en steeds een tafel vrij bijvoorbeeld. En misschien dat ze wat sporten vrij kunnen geven waarbij mensen geen contact hebben of hetzelfde apparaat delen.Stoney3K schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:21:
Maar ik ga er niet vanuit dat deze zomer massale bijeenkomsten zoals festivals en profvoetbalwedstrijden doorgaan.
Bloem is typisch zoiets dat geen hond dagelijks gebruikt. Maar nu men thuiszit en weinig te doen heeft is het bakken populair om te doen. Je moet toch wat te instagrammen hebben.
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Dat zie ik eigenlijk al eerder gebeuren dan 1 juni,ligt aan de regio.TheBrut3 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:57:
[...]
Misschien dat terrasjes en restaurants worden vrijgegeven met restricties dat mensen uit verschillende gezinnen niet samen mogen en steeds een tafel vrij bijvoorbeeld. En misschien dat ze wat sporten vrij kunnen geven waarbij mensen geen contact hebben of hetzelfde apparaat delen.
We zitten nu met 4 weken waarin we maatregelen hebben ingesteld, en je ziet nu al een kentering ontstaan.
Voor de kleine horeca is het ook belangrijk dat de maatregelen niet te lang duren want die hebben vaak heel weinig buffer.
Massale bijeenkomsten vind ik heel wat anders inderdaad, en dan nog is de vraag hoe je 'deze zomer' vastlegt.Maar ik ga er niet vanuit dat deze zomer massale bijeenkomsten zoals festivals en profvoetbalwedstrijden doorgaan.
Als je tot en met 21 september (dus de hele zomer) ALLE festivals nu al zou schrappen, dan heb je ook een hoop eigenaren van lokaties, concertpromotors, platenmaatschappijen en zelfs de brouwerijen op je dak want die hebben een behoorlijk aandeel van hun omzet in het festivalseizoen.
Je zal inderdaad een limiet in moeten stellen en alles gefaseerd weer op moeten starten, maar echt alle grote evenementen voor de zomer niet door laten gaan levert een enorme economische schade op.
Ik zie juist festivals als vrij kansloos. Blijft druk, drankgebruik zal het volgen van regels niet in de hand werken... verruiming onder stricte voorwaarden voor horeca zie ik nog wel gebeuren.
Maar social distancing zijn we nog niet vanaf. Besef ook dat de lijn niet is 'met anderhalve meter afstand mag het', het is 'als het moet, dan met anderhalve meter afstand'.
Maar social distancing zijn we nog niet vanaf. Besef ook dat de lijn niet is 'met anderhalve meter afstand mag het', het is 'als het moet, dan met anderhalve meter afstand'.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Maar heel veel corona gevallen met een enorme impact op de zorg waarbij niet iedereen kan worden geholpen nemen we dan maar op de koop toe? Ik mag aannemen dat we festivals niet belangrijker gaan vinden dan de algehele gezondheid.Stoney3K schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:03:
[...]
Dat zie ik eigenlijk al eerder gebeuren dan 1 juni,ligt aan de regio.
We zitten nu met 4 weken waarin we maatregelen hebben ingesteld, en je ziet nu al een kentering ontstaan.
Voor de kleine horeca is het ook belangrijk dat de maatregelen niet te lang duren want die hebben vaak heel weinig buffer.
[...]
Massale bijeenkomsten vind ik heel wat anders inderdaad, en dan nog is de vraag hoe je 'deze zomer' vastlegt.
Als je tot en met 21 september (dus de hele zomer) ALLE festivals nu al zou schrappen, dan heb je ook een hoop eigenaren van lokaties, concertpromotors, platenmaatschappijen en zelfs de brouwerijen op je dak want die hebben een behoorlijk aandeel van hun omzet in het festivalseizoen.
Je zal inderdaad een limiet in moeten stellen en alles gefaseerd weer op moeten starten, maar echt alle grote evenementen voor de zomer niet door laten gaan levert een enorme economische schade op.
@nuker Ook goed verhaal naar de zorg toe "Oh ja, hou nog even vol, we gaan wat festivals doen"

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Ja, dat kun je totaal niet verkopen en gaat naar mijn idee ook niet gebeuren. Festivals zullen er dit jaar niet zijn en dat is maar goed ook. Pinkpop is overigens officieel ook nog niet afgelast. Dat vind ik bizar.ijdod schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:24:
@nuker Ook goed verhaal naar de zorg toe "Oh ja, hou nog even vol, we gaan wat festivals doen"

De zorg is voor een groot deel ook afhankelijk van belastinginkomsten. Als een hele tak van de economie voor een behoorlijke tijd wegvalt (als je het 'over de hele zomer' hebt dan is dat netto een half jaar dicht) dan gaat de zorg het daardoor nog lastiger krijgen dan ze het nu al hebben.nuker schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:18:
[...]
Maar heel veel corona gevallen met een enorme impact op de zorg waarbij niet iedereen kan worden geholpen nemen we dan maar op de koop toe? Ik mag aannemen dat we festivals niet belangrijker gaan vinden dan de algehele gezondheid.
Nog even afgezien van het feit dat de muziekindustrie politiek altijd al erg sterk geweest is in lobbyen.
De kans is groot dat ondanks de eventuele economische gevolgen, festivals toch geen doorgang zullen vinden. Zelfs de kleinschalige festivals blijft toch nog altijd een redelijke collectie aan mensen geclusterd dicht bij elkaar, en daarmee een transmissie risico.Stoney3K schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:03:
[...]
Massale bijeenkomsten vind ik heel wat anders inderdaad, en dan nog is de vraag hoe je 'deze zomer' vastlegt.
Zeker gezien we er nog niet zijn. Het aantal ziekenhuisopnames van de voorgaande dagen is zonder twijfel nog niet compleet, dus Figuur 2 in de epidemiologische situatie binnen het RIVM rapport zal de komende dagen wederom enige aanpassing krijgen naar boven bij gesteld voor zowel vandaag als de voorgaande dagen. Kijken we een dag of 3 - 4 terug dan zien we een redelijk stabiel aantal dagelijkse opnames, maar een echte daling moeten we nog gaan zien.
Op deze mogelijke piek zitten we nu sinds ongeveer 24 maart. De stijging tot die piek heeft een week of 4 geduurd, de daling richting een acceptabel genoeg laag punt zal ook nog enkele weken in beslag gaan nemen. Hoe lang is afhankelijk van wat men acceptabel genoeg acht. Maar houdt er rekening mee dat we toch al snel ergens in mei zitten alvorens het RIVM / de overheid hierin dit punt heeft bereikt.
En dan kunnen we gaan afschalen binnen de maatregelen. En daarin moeten keuzes gemaakt gaan worden in de wijze waarop we gaan afschalen. Om de impact goed te kunnen monitoren zou ik er vanuit gaan dat faciliteiten die weer opengesteld worden en gegeven adviezen rondom bijvoorbeeld thuiswerken stapje voor stapje zullen worden uitgebreid, met mogelijk een week of 2 - 4 tussen wijzigingen om de impact te kunnen evalueren. Ook zou ik er vanuit gaan dat bepaalde sectoren te maken krijgen met een gefaseerd opengaan, restaurants en cafés bijvoorbeeld met strikte regelingen rondom het aantal toegestane personen per locatie en een minimaal gewaarborgde onderlinge afstand.
Festivals, grootschalige sportevenementen, etc. voorzie ik persoonlijk binnen de zomer van 2020 dan eigenlijk gewoonweg geen toekomst voor. Of in ieder geval niet in de vorm van lijfelijke aanwezigheid. Doorgang vinden in de vorm van online access tot een live show is uiteraard een te bedenken alternatief waarvan we vermoedelijk dit jaar wat meer voorbij zullen zien gaan komen.
Heb nog geen enkele keer gehamsterd en ik heb nog niets gemist in de winkel wat we nodig zouden moeten hebben.michael3 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:27:
[...]
Kan misschien wel zo zijn, maar kom nog regelmatig legen schappen tegen en als het er dan eindelijk is dan neem je automatisch wat meer mee, omdat je kans hebt de volgende keer weer mis te grijpen.
Dus met andere woorden je moet een soort van gaan hamsteren omdat de rest hamsterd en zo gaat de circa rond.
En als de spaghetti van je favoriete merk op is kun je best een keer een ander merk eten.
Ik denk/hoop eerder dat we meer binnenlandse producten in de schappen zullen vinden omdat import en export moeilijker wordt. Van de week heb ik weer boontjes van de supermarkt uit bumblefuck nowhere in mijn handen gehad die niet zouden misstaan als onkruid in een verwaarloosde voortuin. Kon zo de kliko in en daarna Hollandse bonen van de groenteboer de pan in.beany schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 13:38:
[...]
Langzaam aan zullen we in de supermarkt ook de effecten gaan merken dat voedselproducenten te maken krijgen met personeelsuitval waardoor productie minder wordt??
Was een vreemde gewaarwording toen ik in Denemarken was. In NL supermarkten liggen verschrompelde boontjes en groenten uit het buitenland, in DK lagen de vakken vol met... Hollandse groenten
Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)
Dat denk ik niet, want daar zit de consument niet op te wachten.leecher schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:40:
[...]
Ik denk/hoop eerder dat we meer binnenlandse producten in de schappen zullen vinden omdat import en export moeilijker wordt.
Produkten die hier gemaakt worden zijn namelijk een héél stuk duurder door o.a. de hogere arbeidskosten hier.
Meeste consumenten gaan voor de laagste prijs. En dat is dus niet 'made in the Netherlands'.
Virussen? Scan ze hier!
Zo was het zeker niet bedoeld. Ik vind het hele hamsteren ook onzin. Neemt niet weg dat we onderliggende zaken die wellicht hamsteren kunnen veroorzaken wel nog moeten kunnen bespreken.Michielgb schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:02:
[...]
Nee, en hou alsjeblieft op met suggesties wekken die het hamsteren weer aan kunnen wakkeren. De voedselindustrie is sterk gemechaniseerd en gerobotiseerd, we produceren gigantische hoeveelheden, er is geen voedseltekort in Nederland.
En voedsel is een hele keten. Van de producent (boeren e.d.) tot verwerkers, verpakkingen, transport, distributiecentra, winkels, etc. Als er daar ergens iets stokt vanwege personeelstekort of zo kan je van sommige producten wat minder tegen komen in de winkels. Neemt niet weg dat we inderdaad in Nederland genoeg voedsel hebben.
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Dat was hier alleen de 1e en 2e week zo toen de "gekte" uitbrak, het is hier al weken achter elkaar alles te krijgen alsof er niets gebeurd is, ook handzeep is gewoon verkrijgbaar.michael3 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:27:
[...]
Kan misschien wel zo zijn, maar kom nog regelmatig legen schappen tegen en als het er dan eindelijk is dan neem je automatisch wat meer mee, omdat je kans hebt de volgende keer weer mis te grijpen.
Dus met andere woorden je moet een soort van gaan hamsteren omdat de rest hamsterd en zo gaat de circa rond.
Het supermarktpersoneel gaf ook al aan dat het weer rustig is.
Dus hoeveel pakken WC papier wil je, kan je zo 20 pakken brengen.
Ik heb hier een kleine buffer van 1a 2 weken mocht ik ziek worden maar haal niks extra in huis meer.
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Was dat ook niet meer omdat mensen bang waren dat de supermarkten binnen een week dicht zouden gaan of zo?mr_evil08 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:53:
[...]
Dat was hier alleen de 1e en 2e week zo toen de "gekte" uitbrak, het is hier al weken achter elkaar alles te krijgen alsof er niets gebeurd is, ook handzeep is gewoon verkrijgbaar.
Dat is hier ook, enige artikel wat nog steeds wel iets minder op voorraad is, is toiletpapier. Hoewel ik vanochtend zag dat het rek alweer halfvol lag (eerdere deze week was het nog leeg), dus ook dat lijkt opgelost.mr_evil08 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:53:
[...]
Dat was hier alleen de 1e en 2e week zo toen de "gekte" uitbrak, het is hier al weken achter elkaar alles te krijgen alsof er niets gebeurd is, ook handzeep is gewoon verkrijgbaar.
Het supermarktpersoneel gaf ook al aan dat het weer rustig is.
Al het andere is alweer tijden volop op voorraad. Ook de handgel enzo.
Virussen? Scan ze hier!
Ook inderdaad, maar ook mensen zoals ik wat normaal bijna dagelijks gaan nu opeen voor 2 weken in huis halen, gewoon om zo minimaal mogelijk in de supermarkt te komen, want in mijn wijk hebben ze het behoorlijk vervelend gemaakt, ondanks het geen kleine winkel is.Stoney3K schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 16:02:
[...]
Was dat ook niet meer omdat mensen bang waren dat de supermarkten binnen een week dicht zouden gaan of zo?
Je bent verplicht als een schaap door alle paden te lopen met een niet schone kar(ja doen ze even vlug met doekje overheen vegen, dat voldoet niet), je mag niet een paar paden overslaan waar je niet hoeft te zijn, en als je denkt ouch ik vergeet wat kan je niet terug en mag je compleet opnieuw beginnen.
Vanwege mijn beroep haal ik de boodschappen bij mijn werk bij de super wel, daar hebben ze ook beleid wat niet compleet doorgeslagen is(daar kun je ook uitstekend wel 3m afstand houden) en worden de winkelkarren wel serieus schoongemaakt, kwa supermarken zit er behoorlijk verschil in deze tijd.
[ Voor 4% gewijzigd door mr_evil08 op 04-04-2020 16:20 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
In België zijn de grote zomerfestivals ook nog niet afgelast. Alle kleine organisatoren zijn al wel aan het uitstellen naar volgend jaar.
Ik vermoed dat die grote festivals gewoon aan het wachten zijn op een maatregel van de regering, zodat ze kunnen zeggen "van de regering mag het niet meer. Sorry, maar je ticket kan je inruilen tegen een voucher voor volgend jaar" (en dan kan je niet of het programma staat je niet aan, dan dikke pech).
Want wees eerlijk, wil jij in juni/juli dat de halve wereld naar hier komt? Heb je zelf eerst weken in je kot gezeten om niet ziek te worden, komt er een Amerikaan iedereen terug aansteken.
En welke groepen gaan er toeren. Er zijn al meerdere grote Europese festivals afgeschaft, voor 1 ander festival komt dat circus de plas niet over.
Ik vermoed dat die grote festivals gewoon aan het wachten zijn op een maatregel van de regering, zodat ze kunnen zeggen "van de regering mag het niet meer. Sorry, maar je ticket kan je inruilen tegen een voucher voor volgend jaar" (en dan kan je niet of het programma staat je niet aan, dan dikke pech).
Want wees eerlijk, wil jij in juni/juli dat de halve wereld naar hier komt? Heb je zelf eerst weken in je kot gezeten om niet ziek te worden, komt er een Amerikaan iedereen terug aansteken.
En welke groepen gaan er toeren. Er zijn al meerdere grote Europese festivals afgeschaft, voor 1 ander festival komt dat circus de plas niet over.
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Dat heeft vooral ook met verzekeringen te maken. Als ze zelf het festival afblazen dan keert een verzekering niet uit, maar als ze op last van de regering moeten cancellen, dan is het overmacht voor de organisatie en kunnen ze aan de verzekering vragen of ze even mogen vangen.Arator schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 16:36:
In België zijn de grote zomerfestivals ook nog niet afgelast. Alle kleine organisatoren zijn al wel aan het uitstellen naar volgend jaar.
Hier was de bloem nog op de bon, 1 pak per persoon:) maar was bekend, voor de rest nog met niks misgegaan en als de grensen dichtgaan gaan we er alleen maar op vooruit want het beste voedsel is in Nederland voor de export en voor een paar sterren restaurants.wildhagen schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 16:07:
[...]
Dat is hier ook, enige artikel wat nog steeds wel iets minder op voorraad is, is toiletpapier. Hoewel ik vanochtend zag dat het rek alweer halfvol lag (eerdere deze week was het nog leeg), dus ook dat lijkt opgelost.
Al het andere is alweer tijden volop op voorraad. Ook de handgel enzo.
Festina lente
is wat offtopic maar goedwildhagen schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:44:
Dat denk ik niet, want daar zit de consument niet op te wachten.
Produkten die hier gemaakt worden zijn namelijk een héél stuk duurder door o.a. de hogere arbeidskosten hier.
Meeste consumenten gaan voor de laagste prijs. En dat is dus niet 'made in the Netherlands'.
ik had een groter drama verwacht met boodschappen doen maar dat valt alles mee. Veel mensen bestellen alles gewoon online en ik zie de grootgrutters nu ook met gehuurde koelwagens rijden. Die capaciteit hebben ze zo te zien vrij snel op kunnen schalen.
Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)
Okay, de WHO heeft om politieke redenen vroege signalen over besmettingen van mens op mens uit Taiwan genegeerd. Als dat klopt is het wel schandalig

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Roermond waren weer veel Duitsers vandaag, verder heel veel fietsers en hardlopers gezien. Wielrenners, vaak wel in groepjes van 3.
Moest er even heen ivm zorgverlener en was na dat gesprek en afgeven middelen weer naar huis gegaan. Maar schrok echt van het aantal Duitsers. Retailpark parkeerplaats stond ook relatief vol.
Als dit elders ook zo was, kan het weleens weer de verkeerde kant op gaan
Geen Belgen gezien trouwens
Moest er even heen ivm zorgverlener en was na dat gesprek en afgeven middelen weer naar huis gegaan. Maar schrok echt van het aantal Duitsers. Retailpark parkeerplaats stond ook relatief vol.
Als dit elders ook zo was, kan het weleens weer de verkeerde kant op gaan

Geen Belgen gezien trouwens
[ Voor 20% gewijzigd door GAIAjohan op 04-04-2020 17:34 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Die lege schappen zijn er ook alleen maar omdat mensen nog steeds hamsteren. In mijn supermarkt zijn om de haverklap weer dingen op zoals WC papier en eieren, en omdat dit dus ook gebeurt in andere supermarkten is het lastig om in de extra vraag te voorzien.michael3 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:27:
[...]
E: Het komt er op neer dat we met dezelfde bevoorrading ongeveer 2 keer zo snel leeg zijn als we zouden verwachten op basis van pre-corona verkoopcijfers. Dan bestel je dubbel, samen met alle supermarkten, en kan het distributiecentrum dat niet leveren. Uiteindelijk is het meeste hier gewoon weer op voorraad gelukkig, de duurdere toiletrollen en duurdere eieren zijn er eigenlijk altijd. De voordeligere verpakkingen verkopen wel steevast uit.
[ Voor 24% gewijzigd door Thomas op 04-04-2020 18:01 ]
Gisteravond weekboodschappen bij de AH gedaan. Enige wat er niet op voorraad was was gist. Verder ook gewoon alles van de normale merken kunnen kopen. Stuk beter dan een week of 2 weken geleden.
Hij wil.
Op gelet en inderdaad al het bloem was op, vreemd beeld aangezien alle andere schappen weer vol liggen. Verder zag ik zelfs een paar open terrasjes, betwijfel of dat mag maar de mensen zaten wel netjes 1,5 meter uit elkaar.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Open terrasjes? Bijzonder.hoevenpe schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 18:25:
Op gelet en inderdaad al het bloem was op, vreemd beeld aangezien alle andere schappen weer vol liggen. Verder zag ik zelfs een paar open terrasjes, betwijfel of dat mag maar de mensen zaten wel netjes 1,5 meter uit elkaar.
Hier beneden zit een ijssalon. Erg druk. Ze hebben de zitjes buiten weggehaald maar nu zit iedereen op het gras of staan bij elkaar. Vanmiddag 15 mensen geteld allen wel met 1-1.5 meter afstand.
Ik vind het stom
Sowieso hygiëne technisch vind ik ijssalons maar ook bakkers niet bepaald eerlijk. In die logica kun je restaurants ook open houden met 1/2 zet plaatsen. Maar goed.RiCk schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 18:34:
[...]
Open terrasjes? Bijzonder.
Hier beneden zit een ijssalon. Erg druk. Ze hebben de zitjes buiten weggehaald maar nu zit iedereen op het gras of staan bij elkaar. Vanmiddag 15 mensen geteld allen wel met 1-1.5 meter afstand.
Ik vind het stom
Ach, in Tilburg gaan ze rustig een uur (!) in de rij staan voor ijsjes.RiCk schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 18:34:
[...]
Open terrasjes? Bijzonder.
Ik vind het stom
Zie https://www.omroepbrabant...-in-de-rij-voor-een-ijsje
Je moet er maar zin in hebben...
Virussen? Scan ze hier!
Bij de ijssalon hier in de buurt mag je alleen online bestelde en betaalde ijsjes afhalen. Dus je zak afhalen en wegwezen.graceful schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 18:57:
[...]
Sowieso hygiëne technisch vind ik ijssalons maar ook bakkers niet bepaald eerlijk. In die logica kun je restaurants ook open houden met 1/2 zet plaatsen. Maar goed.
Is maar beter want het is heel moeilijk om elkaar te ontlopen in een restaurant. Personeel wat aan tafel komt die vervolgens weer naar een andere tafel gaat..graceful schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 18:57:
[...]
Sowieso hygiëne technisch vind ik ijssalons maar ook bakkers niet bepaald eerlijk. In die logica kun je restaurants ook open houden met 1/2 zet plaatsen. Maar goed.
Gezamenlijke toiletten ect..
Dit. Het virus komt ook in ontlasting voor las ik dus dan is dat niet handig. Ik mijdt nu openbare toiletten (en lol ik heb normaal nooit smetvrees - verre van zelfs behalve in de keuken ben ik wel het zeer schoon werken, voor de rest boeit het me niet zoveel - maar nu toch even geleerd hoe smetvrees werkt. Dat werkt prima als je grotendeels rond je huis hangt (wat ik overigens nu wel beu ben maar soit) maar als je meer aan het openbare leven gaat deelnemen is dat niet vol te houden voor mij.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Dan sluit je die toch? Ik zie het verschil verder niet. Personeel dat aan tafel moet komen? En het afhalen is wel 1,5m?Jordyz schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 19:57:
[...]
Is maar beter want het is heel moeilijk om elkaar te ontlopen in een restaurant. Personeel wat aan tafel komt die vervolgens weer naar een andere tafel gaat..
Gezamenlijke toiletten ect..
Het idee zou zijn, er moet zo min mogelijk reden zijn voor mensen om in samenkomst te zijn. Maar met de bakker, ijssalon, friettent en ga zo maar door; kun je een restaurant net zo goed open houden. Zonder wc, denk dat overleven ze wel.
Maar goed, ze zijn gesloten. Het zij zo. Ik vind het vreemd dat een ijssalon wel kan. Er is niks primairs aan. We moeten zorgen dat mensen zo min mogelijk buiten komen. Daar draagt een ijssalon niet aan bij.
[ Voor 13% gewijzigd door graceful op 04-04-2020 20:41 ]
Maar je zegt het al, om zo min mogelijk samenkomst te laten zijn. Dan zou alles dicht moeten, ook de ijssalon en friettent. Heel zwart-wit is dit ook horeca maar door een grijs gebied te vinden doen ze nu iets wat mag om toch omzet te krijgen. 1 nadeel, die bedrijven worden dadelijk hoogst waarschijnlijk gekort in de NOW regeling.graceful schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 20:39:
[...]
Dan sluit je die toch? Ik zie het verschil verder niet. Personeel dat aan tafel moet komen? En het afhalen is wel 1,5m?
Het idee zou zijn, er moet zo min mogelijk reden zijn voor mensen om in samenkomst te zijn. Maar met de bakker, ijssalon, friettent en ga zo maar door; kun je een restaurant net zo goed open houden. Zonder wc, denk dat overleven ze wel.
Vandaag stond er gewoon een file bij de bouwmarkt hier in de buurt.. Die hadden ze ook dicht kunnen doen.. Waar ligt de grens, dat is heel moeilijk om dat goed te doen en bijna niet te voorkomen dat mensen dus dingen gaan doen die wel mogen.
Het was hier in Leiden vrij druk ook. Was even de stad in gewandeld voor handcrème, en ook nog maar een ijsje gehaald bij een rustige ijssalon en al lopend opgegeten. Toppunt hier is bakkerij van Maanen aan de Nieuwe Rijn. Stonden zonder grappen een man of 50 voor de deur met een koffie to go. Ja ik snap het, lekker weer, mooi plekje, maar loop op z'n minst even 20 meter verder. Sowieso was het vrij druk maar kon je nog wel goed afstand houden. Zelf maar de rustigere straten opgezocht om langs te lopen.
Graag houden bij de feiten.Ernemmer schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 13:49:
[...]
De IC is vol, of heel misschien inderdaad precies goed uitgerekend door het RIVM dat we met de maatregelen onder de 1200 bedden zouden blijven.
[Afbeelding]
En het aantal doden vlakt niet af, de grafieken lopen iets achter.
[Afbeelding]
De ICs zijn Niet vol. Er is nog ruimte, iig in noorden en midden van het land.
Zie bijv: https://www.dvhn.nl/extra...coronakaart-25492066.html
Alleen het UMCG al heeft in principe 100 COVID IC bedden. Die zijn niet gevuld
Wat je hier ziet is dat er minder mensen worden opgenomen op de ic, er meer mensen beter worden van de ic en dus naar de afdeling gaan
én meer overlijden op ic.
Het aantal opnames laat wel degelijk afvlakking en als je het wilt zien zelfs daling zien.
Nu nog volhouden..
Waarom niet de maatregel om alle niet essentiële winkels te sluiten in het weekend. Voorkom je ook dat mensen gezellig gaan winkelen als het mooi weer is.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ook buiten het weekend is het mooi weer en veel mensen zitten thuis te niksen. Neemt niet weg dat wat mij betreft alles dicht mag behalve essentiële winkels. Kleding, ijsjes en friet horen daar niet bij mijns inziens. Bezorgen is prima maar dat er nog kledingwinkels open zijn vind ik toch vrij maf.Phusebox schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 22:30:
Waarom niet de maatregel om alle niet essentiële winkels te sluiten in het weekend. Voorkom je ook dat mensen gezellig gaan winkelen als het mooi weer is.
En was je zelf dan dus ook onderdeel van dat probleem. Een ijsje noch handcrème is een dringende noodzaak om één van de grotere steden van Nederland binnen te wandelen.Thomas schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 22:09:
Het was hier in Leiden vrij druk ook. Was even de stad in gewandeld voor handcrème, en ook nog maar een ijsje gehaald bij een rustige ijssalon en al lopend opgegeten. Toppunt hier is bakkerij van Maanen aan de Nieuwe Rijn. Stonden zonder grappen een man of 50 voor de deur met een koffie to go. Ja ik snap het, lekker weer, mooi plekje, maar loop op z'n minst even 20 meter verder. Sowieso was het vrij druk maar kon je nog wel goed afstand houden. Zelf maar de rustigere straten opgezocht om langs te lopen.
Indien je naar buiten wilt, prima. Met de huidige vrijheid binnen Nederland kan en mag dit nog. Pak de auto, parkeer deze ergens op een B-weg langs een weiland en ga een stukje wandelen. Je komt dan namelijk echt nagenoeg niemand tegen.
Actief de winkels op gaan zoeken voor dit soort randzaken is gewoonweg niet bijdragend om als maatschappij dit probleem aan te pakken met de huidige insteek om de problematiek voor de gezondheidszorg te reduceren naar een werkbaar niveau.
Het zou zo jammer zijn als ook in Nederland we straks toch weer een stap terug maken omdat de bevolking de verantwoordelijkheid niet kan nemen om de drukte niet op te zoeken. Je brengt een potentieel gevaar voor je eigen gezondheid, voor de andere om je heen die zich op soortgelijke onverantwoorde manier gedragen als ook de gezondheidszorgmedewerkers waar je mogelijk mee in aanraking komt.
En met name voor die laatste groep beschouw ik dit soort gedrag als even de stand in om wat handcrème en een ijsje te gaan kopen als toch een bijzonder egoïstische gedraging.
Indien jij ziek wordt, of één van de vele anderen die vandaag de drukte opgezocht hebben, en het gaat slecht. Dan besluit jij op dat moment uiteraard niet: "weet je wat, dit is ergens toch mijn fout, ik wens de gezondheidszorg medewerkers niet bloot te stellen aan potentiële besmetting... ik blijf nu dan maar wel thuis, ongeacht wat er gebeurd...".
Nee, indien het slecht gaat, zul je de gezondheidszorg opzoeken en vorm je een risico voor mij of één van mijn vele collega's. Daarnaast ben je in dat geval een bijdragende factor geweest aan de belasting op de gezondheidszorg.
Doe jezelf, de maatschappij en de mensen binnen de kritieke sectoren dan ook een plezier. Blijf binnen of zoek op zijn minst de drukte niet op maar ga ergens afgelegen aan de wandel.
Draaf je nu niet door?psychodude schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 22:53:
[...]
En was je zelf dan dus ook onderdeel van dat probleem. Een ijsje noch handcrème is een dringende noodzaak om één van de grotere steden van Nederland binnen te wandelen.
Indien je naar buiten wilt, prima. Met de huidige vrijheid binnen Nederland kan en mag dit nog. Pak de auto, parkeer deze ergens op een B-weg langs een weiland en ga een stukje wandelen. Je komt dan namelijk echt nagenoeg niemand tegen.
Actief de winkels op gaan zoeken voor dit soort randzaken is gewoonweg niet bijdragend om als maatschappij dit probleem aan te pakken met de huidige insteek om de problematiek voor de gezondheidszorg te reduceren naar een werkbaar niveau.
Het zou zo jammer zijn als ook in Nederland we straks toch weer een stap terug maken omdat de bevolking de verantwoordelijkheid niet kan nemen om de drukte niet op te zoeken. Je brengt een potentieel gevaar voor je eigen gezondheid, voor de andere om je heen die zich op soortgelijke onverantwoorde manier gedragen als ook de gezondheidszorgmedewerkers waar je mogelijk mee in aanraking komt.
En met name voor die laatste groep beschouw ik dit soort gedrag als even de stand in om wat handcrème en een ijsje te gaan kopen als toch een bijzonder egoïstische gedraging.
Indien jij ziek wordt, of één van de vele anderen die vandaag de drukte opgezocht hebben, en het gaat slecht. Dan besluit jij op dat moment uiteraard niet: "weet je wat, dit is ergens toch mijn fout, ik wens de gezondheidszorg medewerkers niet bloot te stellen aan potentiële besmetting... ik blijf nu dan maar wel thuis, ongeacht wat er gebeurd...".
Nee, indien het slecht gaat, zul je de gezondheidszorg opzoeken en vorm je een risico voor mij of één van mijn vele collega's. Daarnaast ben je in dat geval een bijdragende factor geweest aan de belasting op de gezondheidszorg.
Doe jezelf, de maatschappij en de mensen binnen de kritieke sectoren dan ook een plezier. Blijf binnen of zoek op zijn minst de drukte niet op maar ga ergens afgelegen aan de wandel.
Een handcreme is geen bijzaak als je uitgedroogde handen hebt. Dat kan hele nare gevolgen hebben als je dat niet op tijd behandelt.
En een rustige tent opzoeken om een ijsje te halen om daarna met een grote bocht langs de menigte weer terug je weg naar huis vervolgen is verre van ‘onderdeel van probleem’ zijn.
Die kun je toch gewoon meenemen als je toch naar de supermarkt gaat? Dit ziet er toch echt een beetje uit als een gelegenheidsargument.Tartarus schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 22:58:
[...]
Draaf je nu niet door?
Een handcreme is geen bijzaak als je uitgedroogde handen hebt. Dat kan hele nare gevolgen hebben als je dat niet op tijd behandelt.
En een rustige tent opzoeken om een ijsje te halen om daarna met een grote bocht langs de menigte weer terug je weg naar huis vervolgen is verre van ‘onderdeel van probleem’ zijn.
Dit inderdaad. Ik haalde handcrème omdat ik in een supermarkt werk (waar we dat niet verkopen) en letterlijk met bloedende handen heb staan werken de afgelopen dagen omdat ik dag in dag uit mijn handen tientallen keren per dag was en in aanraking kom met veel desinfectiemiddellen tijdens het schoomaken. Heb wel vaseline gebruikt en zelfs gezichtscreme maar dat werkt dan toch net niet. Ijsje op de terugweg lijkt me dan ook niet zo'n probleem met inachtneming van de regels. En nee, dan ga ik niet bij de drukke ijssalon staan maar als ik dan langs een zaak loop zonder rij, waarom niet.Tartarus schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 22:58:
[...]
Draaf je nu niet door?
Overigens ga ik elke dag gewoon de deur uit omdat ik als student (alleen) op een postzegel woon en niet wil doordraaien. In de regel loop ik gewoon door de wijk waar het niet erg druk is, maar voor handcrème moet ik naar het centrum. Vind het een beetje vreemd om maar te beginnen met afkatten omdat ik de deur uit ga. Helaas heb ik niet de luxe om 's ochtends als het rustig is crème te halen omdat ik dan sta te werken. Beetje verder kijken dan je neus lang is.
[ Voor 18% gewijzigd door Thomas op 04-04-2020 23:10 ]
En eerder deze week, elders in Brabant, al 3 uur in de rij voor een bakje aardbeien.wildhagen schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 19:15:
Ach, in Tilburg gaan ze rustig een uur (!) in de rij staan voor ijsjes.
Zie https://www.omroepbrabant...-in-de-rij-voor-een-ijsje
Je moet er maar zin in hebben...
https://www.omroepbrabant...dbeien-loopt-op-tot-3-uur
Des te meer mensen met het beterende weer diezelfde insteek gaan hebben, des te groter de kans op ziekte transmissie wordt. Zoals @Thomas zelf aangaf "sowieso was het vrij druk". Dan ben je dus gewoon, net als meerdere anderen, gewoon op de verkeerde plek.Tartarus schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 22:58:
[...]
Draaf je nu niet door?
Die handcrème kun je ook gewoon kopen in de supermarkt zodra je de boodschappen voor de week doet, of thuis laten bezorgen indien je wilt. Daarmee beperk je de potentiële interactie met anderen binnen een stad.
Juist nu is het belangrijk om door te zetten in het beleid. De cijfers tonen een gunstige trend, maar er is weinig ruimte voor een tweede piek op dit moment. Laten we dat als samenleving dan niet verpesten voor iets als ijsjes, droge handen of excuus anderszins om een winkelgebied binnen één van de grootste steden van Nederland in te gaan. Want weet je wat ook hele nare gevolgen kan hebben? COVID-19.
@psychodude ehhh - @Thomas geeft juist aan in een supermarkt te werken waar ze dat niet verkopen
En dat als het rustig is ... even terug lezen waarom hij dan niet kan
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik woon letterlijk boven een supermarkt en afgelopen week ben ik elke dag gaan kijken voor vaseline omdat ik uitgedroogde schrale handen had.psychodude schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 23:33:
[...]
Des te meer mensen met het beterende weer diezelfde insteek gaan hebben, des te groter de kans op ziekte transmissie wordt. Zoals @Thomas zelf aangaf "sowieso was het vrij druk". Dan ben je dus gewoon, net als meerdere anderen, gewoon op de verkeerde plek.
Die handcrème kun je ook gewoon kopen in de supermarkt zodra je de boodschappen voor de week doet, of thuis laten bezorgen indien je wilt. Daarmee beperk je de potentiële interactie met anderen binnen een stad.
Juist nu is het belangrijk om door te zetten in het beleid. De cijfers tonen een gunstige trend, maar er is weinig ruimte voor een tweede piek op dit moment. Laten we dat als samenleving dan niet verpesten voor iets als ijsjes, droge handen of excuus anderszins om een winkelgebied binnen één van de grootste steden van Nederland in te gaan. Want weet je wat ook hele nare gevolgen kan hebben? COVID-19.
Dag na dag was er geen vaseline te vinden.
Als pakketbezorger kom ik elke dag in de centrum terecht om pakketjes af te geven in de winkels en heb daar bij de Etos gelijk twee stuks gekocht, omdat ik geen zin had om weer voor lege schappen te staan bij de supermarkt.
Dus dat belerende toon van ‘Ga het bij de supermarkt halen’ gaat niet altijd op en, vrijuit gezegd, getuigd zelfs van kortzichtigheid.
Tuurlijk is het zo dat je zo min mogelijk op drukke plekken moet komen, maar als je je aan de geldende richtlijnen houdt, is er geen probleem.
En nu doe je het weer: het is niet ‘droge handen’. Het zijn uitgedroogde, schrale handen die letterlijk bloeden omdat je ze niet verzorgd met crème.
Heb hier ook heel snel last van al zonder desinfecterende gel, je scheurt je droge huid gewoon kapot op een gegeven moment door je handen te gebruiken. Als er iets nu niet aan te raden is is het wel met open wondjes rondlopen waar weer vanalles in terecht kan komen. Gelukkig heb ik genoeg van dat spul hier al in huis liggen. En het is gewoon pijnlijk...Tartarus schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 23:50:
[...]
Ik woon letterlijk boven een supermarkt en afgelopen week ben ik elke dag gaan kijken voor vaseline omdat ik uitgedroogde schrale handen had.
Als pakketbezorger kom ik elke dag in de centrum terecht om pakketjes af te geven in de winkels en heb daar bij de Etos gelijk twee stuks gekocht, omdat ik geen zin had om weer voor lege schappen te staan bij de supermarkt.
Dus dat belerende toon van ‘Ga het bij de supermarkt halen’ gaat niet altijd op en, vrijuit gezegd, getuigd zelfs van kortzichtigheid.
Tuurlijk is het zo dat je zo min mogelijk op drukke plekken moet komen, maar als je je aan de geldende richtlijnen houdt, is er geen probleem.
En nu doe je het weer: het is niet ‘droge handen’. Het zijn uitgedroogde, schrale handen die letterlijk bloeden omdat je ze niet verzorgd met crème.
offtopic:
@CrystalViriS Als je echt vaak een droge dunne winterhuid hebt kan het wel eens helpen wat vetter te eten (als in vette vis als haring, Zalm). Dus de huid vanuit binnen voeden ipv buitenaf. Sommige noten hebben ook die vetten.
Als ik schrale plekken opmerk gooi ik mijn dieet wat om en dat werkt vaak wel.
@CrystalViriS Als je echt vaak een droge dunne winterhuid hebt kan het wel eens helpen wat vetter te eten (als in vette vis als haring, Zalm). Dus de huid vanuit binnen voeden ipv buitenaf. Sommige noten hebben ook die vetten.
Als ik schrale plekken opmerk gooi ik mijn dieet wat om en dat werkt vaak wel.
Alternatief voor handalcohol is een lading handschoentjes (moet je dan wel zien aan te komen en net zo vaak vervangen als je je handen zou wassen). Dus een doos van 300 stuks is dan 150 paar, met 15 maal wisselen hou je het er tien dagen mee uit.
[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 05-04-2020 00:59 ]
Ik zit met een Amerikaanse vriendin te bellen en die zegt me tweemaal vandaag dat er in Amerika aziaten worden (gepoogd) te vermoorden omdat mensen denken dat ze Corona hebben. Burgers onder elkaar bedoel ik dan.
Eentje, een kind, is confirmed dat het daar over gaat. Net is het met een gezin gebeurd maar is nog niet gelinkt aan Corona. Vind het een bizar verhaal.
Edit: Het is oud nieuws heb ik net gecheckt. Dus het nieuws is al enkele dagen oud. Random bron vermelding die ik via Google vond: https://www.foxnews.com/u...oronavirus-fbi-hate-crime
Eentje, een kind, is confirmed dat het daar over gaat. Net is het met een gezin gebeurd maar is nog niet gelinkt aan Corona. Vind het een bizar verhaal.
Edit: Het is oud nieuws heb ik net gecheckt. Dus het nieuws is al enkele dagen oud. Random bron vermelding die ik via Google vond: https://www.foxnews.com/u...oronavirus-fbi-hate-crime
[ Voor 23% gewijzigd door polopolo150 op 05-04-2020 02:40 ]
Het is een vorm van blaming and shaming, gewoon niet op reageren. Betweters en wijsneuzen weten het altijd beter, ja knikken en weglopen is bij dit soort lui de beste reactie.Tartarus schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 23:50:
[...]
Ik woon letterlijk boven een supermarkt en afgelopen week ben ik elke dag gaan kijken voor vaseline omdat ik uitgedroogde schrale handen had.
Bron, en meer info: Groot feest met dj en lichtshow stopgezet in Breda, tientallen aanwezigen dansen dicht op elkaarDe politie in Breda heeft zaterdagavond een groot huisfeest - compleet met dj, geluidsinstallatie en lichtshow - stopgezet. Op het feest aan de Curaçaostraat waren tientallen personen aanwezig. Schrijnend: een straat verderop was ambulancepersoneel bezig met een mogelijke coronapatiënt.
Dat meldt de politie zondagochtend. Agenten kwamen ter plaatse nadat omwonenden een melding maakten. Zij hadden last van een feestje waarbij harde muziek gedraaid zou worden. ,,Toen collega’s ter plaatse kwamen, zagen en hoorden zij tot hun grote verbazing dat er een heus feest aan de gang was, inclusief dj, geluidsinstallatie en lichtshow.”
De tientallen aanwezigen hielden zich absoluut niet aan de anderhalve meter regel. Ze stonden juist dicht op elkaar te dansen. ,,Ongelooflijk dat dit in deze tijd nog steeds gebeurt. Onbegrijpelijk dat mensen dit in hun hoofd halen. Bizar en heel erg dom”, aldus de totaal verbouwereerde politie die pas na veel moeite één van de organisatoren te spreken kreeg.
Hij gaf aan dat hij ‘de evenementenbranche wilde steunen in deze moeilijke tijden’. De organisator zou omwonenden op de hoogte hebben gesteld met een brief. De gegevens van de organisatoren worden doorgegeven aan de gemeente en er zullen consequenties volgen, stelt de politie.
Echt, sommige "mensen" hebben echt het IQ van een goudvis. Een die al een tijdje dood is. Hoe haal je het in je domme kop om je zo te gaan misdragen?

"Ja, ik had de omwonenden geinformeerd"... alsof het dan opeens legaal is ofzo? Ben je dan echt zo dom, en is dat aangeboren of komt het door alcohol en of drugs?

Virussen? Scan ze hier!
Mijn zusje vroeg gisteren of ik 'volgende week een keer langskom om een spelletje te doen'. Ik heb echt even geen zin in dit soort niet-noodzakelijke dingen en blijf zoveel mogelijk thuis. Het is ook onmogelijk om 1,5 meter afstand te houden bij een bordspel of kaartspel. Het valt me toch tegen van m'n familieleden dat ze zulke dingen wel gewoon blijven doen.
Ik houd ook m'n hart vast voor Pasen volgende week. Ik verwacht een hoop "familiebezoeken/diner in kleine groepen, moet kunnen toch? Het gaat toch al langzaam beter?"
Ik houd ook m'n hart vast voor Pasen volgende week. Ik verwacht een hoop "familiebezoeken/diner in kleine groepen, moet kunnen toch? Het gaat toch al langzaam beter?"

Fox news - zou dus ook nep kunnen zijn. Die hopen misschien op een self fulfilling prophecy; een bekende tactiek van ze.polopolo150 schreef op zondag 5 april 2020 @ 02:34:
Ik zit met een Amerikaanse vriendin te bellen en die zegt me tweemaal vandaag dat er in Amerika aziaten worden (gepoogd) te vermoorden omdat mensen denken dat ze Corona hebben. Burgers onder elkaar bedoel ik dan.
https://www.gelderlander....nhemse-rijnkade~acaa733b/
In het zelfde kader:
In het zelfde kader:
‘Groep idioten’ krijgt tientallen bekeuringen voor overtreden corona-maatregelen op Arnhemse Rijnkade
UPDATEARNHEM - De politie en de handhaving van de gemeente Arnhem hebben zaterdag laat in de avond de afgesloten Onderkade van de Rijnkade in Arnhem leeg geveegd. Er werden zeker 25 bekeuringen uitgedeeld en er werd één aanhouding verricht.
[ Voor 85% gewijzigd door Vorkie op 05-04-2020 09:11 ]
Jep, en nummer 3 was er gisteren ook, na Breda en Arnhem: Groep van 75 crossers luistert niet als politie ingrijpt in Bosschenhoofd, ‘onacceptabel gedrag’ gaat verder bij station Lage ZwaluweVorkie schreef op zondag 5 april 2020 @ 09:06:
https://www.gelderlander....nhemse-rijnkade~acaa733b/
In het zelfde kader:
[...]
Veel idioten die blijkbaar denken dat zij zijn uitgezonderd van de regels en dat ze mogen doen waar ze zin in hebben...
Virussen? Scan ze hier!
Die reactie stond er nog niet toen ik begonnen was met mijn post. Desalniettemin, online bestellen blijft in dat geval nog altijd ook gewoon een optie.franssie schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 23:36:
@psychodude ehhh - @Thomas geeft juist aan in een supermarkt te werken waar ze dat niet verkopenEn dat als het rustig is ... even terug lezen waarom hij dan niet kan
Feit is namelijk, je bent een +1 indien je het centrum in gaat. Hetzelfde geldt voor de stadsparken. Natuurlijk kun je dan gaan zeggen dat het er druk is, maar die drukte wordt enkel en alleen maar gecreëerd door mensen die op soortgelijk voor zichzelf gerechtvaardigde redenen die drukte dan opzoeken.
En excuus @Thomas mocht ik wat kortaf overkomen. Maar na inmiddels al meerdere weken geconfronteerd te zijn met COVID-19 (verdachte) patiënten die soortgelijke anamneses hebben, is mijn tolerantie hiervoor toch gewoonweg wat beperkt geworden.
In Italië lijken ze de lockdown beu te zijn. 15.000 boetes in 2 dagen:
https://www.lastampa.it/c...ntano-le-multe-1.38675651
Zo ook 1 van de reacties daaronder:
We zijn het zat om gevangenen te zijn, ze vertelden ons dat het tot 3 april was, nu tot 13 en het is al bekend dat het tenminste na 4 mei gaat, ze hadden ons beloofd dat de curve van de nieuwe zaken zou afnemen en in plaats daarvan niet succesvol, normaal en menselijk geloven niet meer wat ze ons vertellen.
De Italianen zijn 60 miljoen, de politie, alles bij elkaar (leger, politie, carabinieri, financiën, lokale politie etc.) haalt er geen (en van deze minder dan 1/3 echt bruikbaar). In een week, maximaal 10 dagen, zullen er zoveel mensen rondlopen dat niemand het zal merken. Als er geen kranten waren om alarm en terrorisme in de media te verspreiden, zou de pandemie nooit hebben bestaan.
niet iedereen heeft een bierbuikje
Omg@wodkabuikje schreef op zondag 5 april 2020 @ 10:08:
[...]
Als er geen kranten waren om alarm en terrorisme in de media te verspreiden, zou de pandemie nooit hebben bestaan.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik begin me af te vragen of bij de mensen die dat soort zaken roepen de hersens niet door corona of een andere ziekte, of wellicht door drank en/of drugs, zijn aangetast?wodkabuikje schreef op zondag 5 april 2020 @ 10:08:
[...]
Dit kan dat soort types toch nooit écht menen? Zijn die echt zo gestoord?
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Ik vind het allemaal niet zo vreemd. Onze premier sprak ook over groepsimuniteit. Dat is uiteindelijk toch wat gaat gebeuren, we spreiden het alleen uit over een langere periode (zodat ziekenhuizen het aankunnen) in de hop zwakkere te kunnen afschermen.
Ik vind het lastig om nu kinderen/jongeren te verbieden samen te komen.. terwijl over een maand ze juist geacht worden het in hun community te laten circuleren (en zo groepsimuniteit op te bouwen voor langzamere verspreiding in de rest van de bevolking)
Ik vind het lastig om nu kinderen/jongeren te verbieden samen te komen.. terwijl over een maand ze juist geacht worden het in hun community te laten circuleren (en zo groepsimuniteit op te bouwen voor langzamere verspreiding in de rest van de bevolking)
Nee, niet gestoord, het raakt ze niet, ze zien het niet, dus zoeken ze bewijs dat het niet bestaat en dat wordt netjes ingevuld door ladingen nepnieuws.wildhagen schreef op zondag 5 april 2020 @ 10:17:
[...]
Ik begin me af te vragen of bij de mensen die dat soort zaken roepen de hersens niet door corona of een andere ziekte, of wellicht door drank en/of drugs, zijn aangetast?
Mensen hebben (te) veel tijd om na te denken als ze stil zitten en dit soort onzin te zoeken en te vinden. Dat blijft ingewikkeld.
Overigens wat anders: dit is waarom ons model in mijn ogen superieur is aan de dwang en drang die veel landen hebben afgekondigd. Zolang je mensen het zelf laat kiezen en motiveert het doen voor elkaar, hoef je ze niet te dreigen een boete op te leggen etc.
En ja ik zie ook de beelden van feestende jongeren, maar even serieus: die doen wat ze altijd doen en precies wat wij op die leeftijd ook zouden doen. Dat is wat mij betreft een ingecalculeerd risico. Ook al moet er tegen opgetreden worden en is het 'schandalig'.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Dat soort mensen vindt je overal:
https://www.nu.nl/tech/60...it-angst-coronavirus.html
In het VK zijn er op verschillende plekken zendmasten in brand gestoken omdat er een filmpje online heeft gestaan die het coronavirus met 5G aan elkaar linkt.
Nepnieuws natuurlijk maar helaas is er toch een redelijk deel van de bevolking hier gevoelig voor.
Op tweakers kan misschien niemand dit zich voorstellen maar er is een heel grote wereld buiten tweakers en in NL is het af en toe niet heel veel beter
In het VK zijn er op verschillende plekken zendmasten in brand gestoken omdat er een filmpje online heeft gestaan die het coronavirus met 5G aan elkaar linkt.
Nepnieuws natuurlijk maar helaas is er toch een redelijk deel van de bevolking hier gevoelig voor.
Op tweakers kan misschien niemand dit zich voorstellen maar er is een heel grote wereld buiten tweakers en in NL is het af en toe niet heel veel beter
Als je over ergens in ieder geval NIET verbaasd over hoeft te zijn dan is het hoe DOM mensen kunnen zijn.Indoubt schreef op zondag 5 april 2020 @ 10:27:
Ik ben echt helemaal klaar met die kutvirusje.
Ga weg, kreng. Ik wil weer naar buiten. Ik wil weer terrasjes pakken. Ik wil weer familie in het buitenland kunnen bezoeken en verre reizen maken.
Dat van 5G is al volgens mij vanaf dat het bekend is in China een verhaaltje, ik las dit op meerdere plekken, met als strekking:Indoubt schreef op zondag 5 april 2020 @ 10:27:
"De overheid houdt ons verplicht binnen zodat ze 5G zendmasten kunnen plaatsen om daarna controle over de mensen te krijgen."
Als je dan ook bijvoorbeeld mensen zoals Jensen hebt welke soort van Anti 5G lobby zijn, YouTube: Jensen 'Ik moet en ga het hebben over 5G', krijg je nou eenmaal mensen die erin gaan geloven.
En petities natuurlijk: https://petities.nl/petitions/stop-5g?locale=nl
En dit nieuws zocht ik:
https://www.npo3.nl/brand...n-de-hele-wereld-bereikte
/edit35G-straling zou de eigenlijke oorzaak zijn van de corona-epidemie. Deze theorie verspreidde zich, net als het virus, razendsnel over de hele wereld. Wie begon deze theorie – wie is patient zero?
O my.. bestaat dit echt
https://www.facebook.com/groups/5gplein/
[ Voor 16% gewijzigd door Vorkie op 05-04-2020 10:39 ]
Klopt, is ook één van de reacties onder het nieuwsartikel van nu.nl:Vorkie schreef op zondag 5 april 2020 @ 10:35:
[...]
Dat van 5G is al volgens mij vanaf dat het bekend is in China een verhaaltje, ik las dit op meerdere plekken, met als strekking:
"De overheid houdt ons verplicht binnen zodat ze 5G zendmasten kunnen plaatsen om daarna controle over de mensen te krijgen."
Elders hebben ze het erover dat de masten bewust door de overheid nu worden geplaatst om ons in de gaten te houden.Wat ik verdacht vind is dat er nu volop nieuwe masten geplaatst worden nu iedereen thuis zit alsof alles gepland is. Een maat van mij werkt in haven van adam en zegt dat er volop schepen binnenkomen met zendmasten.
Volgens mij is er maar één bedrijfstak die tijdens de corona-crisis goede zaken doet, namelijk de producenten van aluminiumfolie.
Virussen? Scan ze hier!
Op Facebook zie ik de laatste tijd heel veel nepnieuwsberichten voorbij komen (die ook andere media plaatsen) die iets in een positief of negatief daglicht willen stellen door het punt te vergelijken met het coronavirus.
Vooral de minder populaire zaken krijgen veel aandacht zoals het 5G, vervuiling, boeren(stikstof), bezuinigingen in de zorg, t/m mensen in de bijstand het grootste slachtoffer zijn.
Ook in het buitenland is veel nepnieuws te vinden, zoals "officiële onderzoeken" die Donald Trump terecht stellen dat hij zeer slecht heeft gehandeld m.b.t. het coronavirus. Terwijl andere onderzoeken hem juist de lucht in prijzen vanwege de veranderingen in de gezondheidszorg daar.
Helaas blijven er nieuwe nepnieuwsberichten maar komen, en oude worden na een week weer van stal gehaald.
Vooral de minder populaire zaken krijgen veel aandacht zoals het 5G, vervuiling, boeren(stikstof), bezuinigingen in de zorg, t/m mensen in de bijstand het grootste slachtoffer zijn.
Ook in het buitenland is veel nepnieuws te vinden, zoals "officiële onderzoeken" die Donald Trump terecht stellen dat hij zeer slecht heeft gehandeld m.b.t. het coronavirus. Terwijl andere onderzoeken hem juist de lucht in prijzen vanwege de veranderingen in de gezondheidszorg daar.
Helaas blijven er nieuwe nepnieuwsberichten maar komen, en oude worden na een week weer van stal gehaald.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Punt blijft wel dat het een reële kans is dat de lockdown steeds meer een probleem gaat worden. Mensen worden gek thuis.
In die zin is het NL model sowieso houdbaarder voor langere tijd. Je kunt nog naar buiten, je kunt nog naar een winkel. Of dat een jaar, en meer specifiek een hele zomer, goed gaat is een tweede.
Hoop is natuurlijk dat het aantal interacties hoe dan ook gedempt wordt en mensen misschien toch meer afstand houden dan voorheen.
In die zin is het NL model sowieso houdbaarder voor langere tijd. Je kunt nog naar buiten, je kunt nog naar een winkel. Of dat een jaar, en meer specifiek een hele zomer, goed gaat is een tweede.
Hoop is natuurlijk dat het aantal interacties hoe dan ook gedempt wordt en mensen misschien toch meer afstand houden dan voorheen.
En Facebook staat die onzin gewoon toe, want 'vrijheid van meningsuiting' aka voordeel van clickbait. En als ze er wel wat tegen zouden doen, door zoals mod's hier om onderbouwing vragen, dan krijg je én discussie over welke bron te vertrouwen is ('msm is nepnieuws') en of je soms betaald wordt door de 5G lobby.wildhagen schreef op zondag 5 april 2020 @ 10:37:
[...]
Klopt, is ook één van de reacties onder het nieuwsartikel van nu.nl:
[...]
Elders hebben ze het erover dat de masten bewust door de overheid nu worden geplaatst om ons in de gaten te houden.
Volgens mij is er maar één bedrijfstak die tijdens de corona-crisis goede zaken doet, namelijk de producenten van aluminiumfolie.
En zo onstaat er een volledige subcultuur gebaseerd op angst waardoor mensen de meest irrationele en debiele dingen gaan doen.
Ik merk dat ik géén hekel aan 5G masten krijg, maar aan Facebook en consorten. Blijkbaar is een vorm van moderatie nog niet zo gek.
Wat overigens helemaal geweldig is, is dat ik niemand hoor over het feit dat je mensen allang in de gaten kunt houden als je wilt als overheid. Of dat de straling van 4G ook straling is.
En dan zoeken naar de link met corona

Ja dat wordt lastiger naarmate men gaat communiceren dat het beter gaat. En omdat het effect niet morgen maar over 2 weken pas zichtbaar wordt is dat enorm lastig.MikeyMan schreef op zondag 5 april 2020 @ 10:41:
Punt blijft wel dat het een reële kans is dat de lockdown steeds meer een probleem gaat worden. Mensen worden gek thuis.
[ Voor 22% gewijzigd door NiGeLaToR op 05-04-2020 10:50 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ik zou me zo kunnen voorstellen dat de bereidwilligheid om zoveel mogelijk binnen te blijven bij mensen (gezinnen) die op een flatje wonen en geen of nauwelijks een balkon hebben, sterk zal afnemen komende tijd.
En weer juist niet bij mensen die fijn een tuintje hebben van bijv 24m2.
Die mensen (gezinnen) zullen juist nu nog meer doordrongen zijn van het feit hoe fijn (en luxe?) het is om een tuintje te hebben.
Die mensen (gezinnen) zullen juist nu nog meer doordrongen zijn van het feit hoe fijn (en luxe?) het is om een tuintje te hebben.
Neen, die mensen hebben als coping mechanisme dat ze bij te grote stress het probleem gaan ontkennen (kop in het zand) dit is niet zozeer domheid, maar een uiterst ineffectieve en zelfs schadelijke manier om met problemen om te gaan.wildhagen schreef op zondag 5 april 2020 @ 10:17:
[...]
Ik begin me af te vragen of bij de mensen die dat soort zaken roepen de hersens niet door corona of een andere ziekte, of wellicht door drank en/of drugs, zijn aangetast?
Anderen hebben weer als coping strategie dat ze controle proberen te krijgen over het probleem, bijvoorbeeld door eindeloos cijfertjes te gaan analyseren en op basis daarvan de onzekerheid/stress terug proberen te dringen. Dat is een stuk minder schadelijk, maar eigenlijk net zo weinig effectief aangezien de cijfers incompleet zijn en vaak niet met elkaar te vergelijken (de “welk land doet het beter?” discussie).
Wikipedia: Coping (psychologie)
Je bedoelt mensen laten zich gek maken het is natuurlijk van de zotte te stellen dat mensen in deze welvaart waar ze in zitten (tv , internet , stroom . stromend water en volle winkels) het niet aan kunnen om 1 of 2 maanden thuis te zitten .MikeyMan schreef op zondag 5 april 2020 @ 10:41:
Ipv te klagen en te roepen dat we gek worden zouden we eens moeten kijken naar mensen in landen die het echt moeilijk hebben en eens een paar uur in een hoek moeten gaan staan met het schaamrood op de kaken en ons niet langer als kleine kinderen te gedragen
"Beautiful Clean Coal"
Ik heb gewoon een rijtjes woningen. Ben nog jong en heel blij ermee. Heb een tuin met een veranda ( laten aanbouwen). Ik moet zeggen dat ik hier kostelijk van geniet van dit weer en voor mezelf spreek dat ik het wel vol hou, al mis ik het gemak om de stand in te gaan om met vrienden een pilsje te drinken. Moet er niet aan denken om met een gezin in een flat te wonen ( met alle respect)Geert1976 schreef op zondag 5 april 2020 @ 11:03:
Ik zou me zo kunnen voorstellen dat de bereidwilligheid om zoveel mogelijk binnen te blijven bij mensen (gezinnen) die op een flatje wonen en geen of nauwelijks een balkon hebben, sterk zal afnemen komende tijd.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Nou inderdaad, al dat geklaag over mensen die gek worden binnen. Voor 90% van de mensen is dit de eerste “ echte crisis “ die zij meemaken, ik ben blij dat we er op deze manier vanaf komen.leekers schreef op zondag 5 april 2020 @ 11:31:
[...]
Ipv te klagen en te roepen dat we gek worden zouden we eens moeten kijken naar mensen in landen die het echt moeilijk hebben en eens een paar uur in een hoek moeten gaan staan met het schaamrood op de kaken en ons niet langer als kleine kinderen te gedragen
Want hoe moeilijk kan het zijn. Werkelijk het enige dat je moet doen is thuis blijven, en dat zoveel als mogelijk.
Doe ruim je boodschappen voor een aantal dagen, maak een lijstje zodat je doel gericht door de super kan en blijf verder zoveel mogelijk binnen.
Wat ik nog het ergste vind is ondernemers die allerlei manieren vinden om zo creatief mogelijk met de sluiting om te gaan. Catering bedrijven die op een parkeerplaats ineens een ijssalon en broodjes zaak “to go” hebben. Alsof ze zelf niet beter weten.
Thuiskappers die lekker door blijven knippen want ik ben toch geen bedrijf?
Kleding winkels die juist adverteren en inspelen op dat mensen nu zoveel vrijetijd hebben en zo zijn er nog veel meer voorbeelden.
En ja, ik mis ook het kopje koffie met vrienden of het uit eten gaan. Maar als we er hiermee vanaf komen dan is dit toch maar een heel erg klein offer om te brengen?
Zie ook de video's van Jensen en de reacties daaronder. Het blijft voor veel mensen gewoon lastig te snappen. Die zien getallen van het aantal doden en dat er voornamelijk ouderen aan dood gaan en mensen zoals Jensen gaan daar makkelijk mee aan de haalwildhagen schreef op zondag 5 april 2020 @ 10:17:
[...]
Wie wij wel op deze manier proberen te steunen zijn de restaurants en lunchtentjes waar we hier in Haarlem graag komen. Die stellen nu uit nood ook bezorg- en afhaalmenu's samen en daar maken we dan graag gebruik van, misschien wel vaker dan we er gaan eten. We zouden dat geld anders ook uitgeven, en hebben op dit moment zelf geen derving van inkomsten dus dan gebruiken we het graag om die ondernemers een hart onder de riem te steken. We willen tenslotte niet dat ze failliet gaan.TerminalNL schreef op zondag 5 april 2020 @ 11:51:
[...]
Catering bedrijven die op een parkeerplaats ineens een ijssalon en broodjes zaak “to go” hebben.
Gisteren ook door de lokale verf- en behangwinkel een paar potten verf laten bezorgen voor de logeerkamer. Dat kan waarschijnlijk goedkoper bij de Hornbach maar ook hier: zo'n zaak met vakmensen wil je behouden.
Ik vraag me wel af of we ons daar zelf niet te veel aan ergeren. Het is te belachelijk voor woorden dat dit soort mensen bestaan en hun mening op het internet kwakken, en ik vraag me bij bijvoorbeeld een Jensen af of hij het echt zelf gelooft of gewoon een niche heeft gevonden die 'onderbediend' was en waar geld te verdienen is, maar er zijn ook gewoon signalen dat we grotendeels rustig en positief reageren:Sjurm schreef op zondag 5 april 2020 @ 11:59:
[...]
Zie ook de video's van Jensen en de reacties daaronder. Het blijft voor veel mensen gewoon lastig te snappen. Die zien getallen van het aantal doden en dat er voornamelijk ouderen aan dood gaan en mensen zoals Jensen gaan daar makkelijk mee aan de haal
- Peilingen die laten zien dat regeringspartij VVD aan support wint (aanvulling ivm wat discussie hieronder: als indicator voor akkoord bevolking op maatregelen die er nu zijn, niet als algemeen oordeel over de VVD
- Wilders/Baudet die rustiger lijken (wellicht omdat het narratief 'regering verklooit het' niet zoveel support krijgt nu?
- Grootste deel Nederlanders steunt de maatregelen
- Huisfeestjes etc zijn ergerlijk en gevaarlijk, maar hoeveel zijn het er nu echt? En blijkbaar zijn er voldoende mensen die dan toch een klein 0800-TUIG belletje plegen
[ Voor 4% gewijzigd door Roytoch op 05-04-2020 12:28 ]
Welles
Zojuist de buren met caravan naar de camping zien vertrekken. Want het is nu lekker goedkoop en de kinderen zijn toch thuis
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Wij ook, maar dit zijn zaken waar je het netjes kan ophalen of dat ze het bezorgen. Hier is denk ik ook weinig mis mee, maar een afhaal only op een parkeerplaats, met alle ruimte om er omheen te blijven hangen en alles leuk aangekleed dan weet je gewoon al hoe laat het is.D-e-n schreef op zondag 5 april 2020 @ 12:02:
[...]
Wie wij wel op deze manier proberen te steunen zijn de restaurants en lunchtentjes waar we hier in Haarlem graag komen. Die stellen nu uit nood ook bezorg- en afhaalmenu's samen en daar maken we dan graag gebruik van, misschien wel vaker dan we er gaan eten. We zouden dat geld anders ook uitgeven, en hebben op dit moment zelf geen derving van inkomsten dus dan gebruiken we het graag om die ondernemers een hart onder de riem te steken. We willen tenslotte niet dat ze failliet gaan.
Gisteren ook door de lokale verf- en behangwinkel een paar potten verf laten bezorgen voor de logeerkamer. Dat kan waarschijnlijk goedkoper bij de Hornbach maar ook hier: zo'n zaak met vakmensen wil je behouden.
Wat is daar positief aan? Ja, het zijn kiezers die eerder op FvD of PVV zouden willen stemmen maar die hollen net zo opportunistisch weer terug naar Baudet of Wilders als blijkt dat de VVD na crisis toch weer wil bezuinigen en er een miljard naar Italië gaat.Roytoch schreef op zondag 5 april 2020 @ 12:05:
[...]
Peilingen die laten zien dat regeringspartij VVD aan support wint
En je kunt de VVD credits geven voor de gunstige financiële positie waarin Nederland zich bevindt maar veel van de problemen in de maatschappij waar we nu tegenaan lopen zijn toch juist veroorzaakt door de ideologie van de VVD dus ik heb er 0% vertrouwen in dat Rutte en co er na de crisis voor gaan zorgen dat er allerlei problemen na de crisis wel correct aangepakt gaan worden. En dan denk ik aan de staat van de financiële markten, de banken, ZZP en flexibele arbeid, privatisering van instituten op het gebied van zorg/vaccinatie enzovoort.
Rutte heeft het nu over een sterke overheid maar dikke kans dat hij straks weer gewoon in de oude kramp schiet. Nu doet hij het goed maar wat mij betreft is hij na de crisis toch echt weg. Geef die man dan maar een rust
Kan toch?Killjoy schreef op zondag 5 april 2020 @ 12:09:
Zojuist de buren met caravan naar de camping zien vertrekken. Want het is nu lekker goedkoop en de kinderen zijn toch thuis
Als de uitbater van de camping en diegene die al op de camping staan maar de regels opvolgt, zoals gesloten gezamenlijke ruimtes, wc's en doucheruimtes etc...
Thuis kan je ook naar je buren
Dat is mijn punt niet. Je mening over de VVD (waar ik begrip voor heb, trouwens) daargelaten: in crisistijd lijkt mij een stijging of daling van steun voor de regeringspartij meer een indicator van steun voor de maatregelen die in/vanuit die crisis worden genomen, dan een algemeen oordeel. In die zin is het voor mij een indicator dat in het algemeen mensen akkoord zijn met de thuisblijf instructies etc.D-e-n schreef op zondag 5 april 2020 @ 12:19:
[...]
Rutte heeft het nu over een sterke overheid maar dikke kans dat hij straks weer gewoon in de oude kramp schiet. Nu doet hij het goed maar wat mij betreft is hij na de crisis toch echt weg. Geef die man dan maar een rust
Welles
beetje offtopic maar:D-e-n schreef op zondag 5 april 2020 @ 12:19:
[...]
Wat is daar positief aan? Ja, het zijn kiezers die eerder op FvD of PVV zouden willen stemmen maar die hollen net zo opportunistisch weer terug naar Baudet of Wilders als blijkt dat de VVD na crisis toch weer wil bezuinigen en er een miljard naar Italië gaat.
En je kunt de VVD credits geven voor de gunstige financiële positie waarin Nederland zich bevindt maar veel van de problemen in de maatschappij waar we nu tegenaan lopen zijn toch juist veroorzaakt door de ideologie van de VVD dus ik heb er 0% vertrouwen in dat Rutte en co er na de crisis voor gaan zorgen dat er allerlei problemen na de crisis wel correct aangepakt gaan worden. En dan denk ik aan de staat van de financiële markten, de banken, ZZP en flexibele arbeid, privatisering van instituten op het gebied van zorg/vaccinatie enzovoort.
Rutte heeft het nu over een sterke overheid maar dikke kans dat hij straks weer gewoon in de oude kramp schiet. Nu doet hij het goed maar wat mij betreft is hij na de crisis toch echter weg. Geef die man dan maar een rust
De VVD is verre van mijn partij, maar zelf heb ik mijn hele leven al het idee dat het in grote lijnen niet zo heel veel uitmaakt wie van de grote traditionele partijen de baas is, maar dat de termijn van 4 jaar er altijd voor zorgt dat die bewuste partij (of coalitie van partijen) nooit hun werk af kunnen maken en sterker nog, niet eens meer zo ver vooruit plannen. Door het gebrek aan lange termijnplanning omdat wij, de domme kiezer, iedere 4 jaar (of hooguit 8 ) de zittende regering afstraft heeft ons als land meer tegengewerkt dan dat 1 van de partijen een langere tijd het voor het zeggen had gehad. We hebben al een van de welvarendste landen op de wereld. De stemmer schijnt niet door te hebben wie dat geregeld hebben en blijven naar populisten als Marijnissen, Fortuin, Wilders, Baudet afdwalen.
Ik ben er van overtuigd dat als we vanaf WO-II steeds langere periodes een partij of coalitie de kans hadden gegeven en lange termijn planning niet hadden afgestraft, we nu als land mijlenver op nummer 1 hadden gestaan op economisch en sociaal vlak.
DIT is dús het hamsteren. Jij bent een hamsteraar. Houd ermee op. Voor jezelf én anderen. Want als een ander het doet grijp ook jij mis. En als jij daarom gaat grijpen grijpt een ander mis. Stap nou eens uit die cirkel.michael3 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 14:27:
[...]
Koop alleen wat je nodig hebt, zoals anders, en ga 1x in de week naar de supermarkt. Plan van te voren en koop het dan gericht in. Hoe minder we allemaal gaan hoe beter het is.
een treffende spreuk
,
[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 16:36 ]
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
Dat is niet wat @pro_6or zegt. Maar volgens mij weet je dat zelf ook wel en zoek je op dit moment alleen een confrontatie omdat je het vervelend vind dat hij je erop aanspreektmichael3 schreef op zondag 5 april 2020 @ 12:51:
[...]
Dus we moeten minder naar de supermarkt gaan, maar mogen alleen het noodzakelijke kopen jaja, dat gaat niet helemaal samen.
Als je nou gewoon gelijk voor de hele week haalt dan hoef je minder naar de supermarkt toe tegaan maar dan ben je een hamsteraar.....lastig.
,
[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 16:36 ]
Ik snap het ook wel, het is natuurlijk erg vervelend als mensen zich niet aan de regels houden. Ook in de supermarkt inmiddels meerdere conflicten gehad en winkelverboden moeten uitdelen om mensen die het niet pikken dat ze gewoon alleen moeten komen en een karretje moeten meenemen. Over het algemeen valt het hier nog wel mee als ik verhalen van anderen hoor/lees, maar vanochtend ook weer 2 mafkezen die per se samen naar binnen wilden. Gelukkig blijft het dan bij verbaal 'geweld' maar inmiddels hebben we echt een zero tolerance beleid en komen ze na 1 waarschuwing de winkel gewoon niet meer in. Niet weggaan is dan een winkelverbod.psychodude schreef op zondag 5 april 2020 @ 09:28:
[...]
Die reactie stond er nog niet toen ik begonnen was met mijn post. Desalniettemin, online bestellen blijft in dat geval nog altijd ook gewoon een optie.
Feit is namelijk, je bent een +1 indien je het centrum in gaat. Hetzelfde geldt voor de stadsparken. Natuurlijk kun je dan gaan zeggen dat het er druk is, maar die drukte wordt enkel en alleen maar gecreëerd door mensen die op soortgelijk voor zichzelf gerechtvaardigde redenen die drukte dan opzoeken.
En excuus @Thomas mocht ik wat kortaf overkomen. Maar na inmiddels al meerdere weken geconfronteerd te zijn met COVID-19 (verdachte) patiënten die soortgelijke anamneses hebben, is mijn tolerantie hiervoor toch gewoonweg wat beperkt geworden.
Viel me vandaag wel op dat we veel meer drukte dan normaal hebben 's ochtends. Misschien omdat mensen de hort op willen maar het zorgt wel voor wat verlichting in de middag/avond. Iedereen blijft maar tussen met name 5 en 7 komen en dat mag ook wel wat minder van mij, ruimte houden is dan toch lastig. Verder houdt iedereen gelukkig wel afstand en hebben we een hele ruime winkel waar we maximaal 70 klanten binnen laten. Vanaf morgen gaan we ook bezorgen en dat loopt ook gelijk als een trein, alle slots voor komende week zijn vol! Helaas wel erg veel uitval waardoor het echt aanpoten is af en toe, maarja, hoort er ook een beetje bij.
Hoe kijken jullie aan tegen de 'complottheorieën' (bewust tussen aanhalingstekens omdat ik niet zeker ben of dit virus vooropgzet is)?
Ik zie ook dat sommigen in mijn omgeving vinden dat op deze manier onze vrijheden worden ingeperkt (dat zou zo maar eens kunnen, al dan niet bewust met het oog op de lange termijn ('Never waste a good crisis')) en zich daarom verzetten tegen de regels en de regels overtreden.
Ik zie ook dat sommigen in mijn omgeving vinden dat op deze manier onze vrijheden worden ingeperkt (dat zou zo maar eens kunnen, al dan niet bewust met het oog op de lange termijn ('Never waste a good crisis')) en zich daarom verzetten tegen de regels en de regels overtreden.
Ik geloof er helemaal niets van dat ze zich druk maken over 'onze vrijheden'.Jackssonss schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:01:
Hoe kijken jullie aan tegen de 'complottheorieën' (bewust tussen aanhalingstekens omdat ik niet zeker ben of dit virus vooropgzet is)?
Het is gewoon egoïsme. Ze maken zich druk dat ze zelf iets niet lijken te mogen terwijl anderen het wel mogen of gewoon doen.
Dat rationaliseren is gewoon zielig.
Waarom 'officiele onderzoeken' tussen quootjes? Ik zou 'andere onderzoeken' juist tussen quootjes plaatsen. Trump handelt namelijk zeer slecht en juist de veranderingen in de gezondheidszorg vinden niet plaats. Ja, het afbrokkelen ervan misschien. Rechtzaken beginnen om pre-existing condition-bescherming te kunnen ontmantelen bijv.Onbekend schreef op zondag 5 april 2020 @ 10:40:
Dit dus.
Dit topic is gesloten.
Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.
GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.
GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?