Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.567 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:48
fast-server schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:57:
Wat mij en vele anderen heel erg stoort is dat wij nu gebonden zijn aan allerlei regels om de ouderen en kwetsbaren te beschermen terwijl juist deze groep massaal te vinden is in het straatbeeld en veelal lak heeft aan de regels...

Dit is eigenlijk te bizar voor woorden, waarom worden deze mensen niet verplicht in quarantaine gezet zodat de rest van gezond Nederland dan een collectieve weerstand kan gaan opbouwen?
Kunnen de kinderen weer naar school, mensen naar hun werk, naar de kapper etc.

Wat er nu gebeurd is gewoon uitstel van executie en financiële zelfmoord vind ik.

[...]
Tevens; na het analyseren van de gegvens van de spaanse griep, hadden de steden met de zwaarste lockdown de minste economische problemen. Want die konden vrij goed weer herstellen. Anders blijf je jo-joen.

Dit zegt ook een hoogleraar economie van Harvard trouwens.

iig deze bron kan ik nu aanbieden:

http://news.mit.edu/2020/...se-economic-recovery-0401

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
https://www.nu.nl/coronav...eden-coronapatienten.html

In een hoop discussies hier, maar ook elders, werd steeds gesteld dat het griepvirus in 2018 erger was... nou.. helaas is dat dus niet het geval. Dus stop nu al helemaal met het vergelijken met griep....

Het coronavirus is dodelijker dan de griepgolf van 2017-2018

Uit de nieuwe cijfers van het CBS blijkt ook dat het sterftecijfer vorige week over dat van de griepgolf uit de winter van 2017/2018 is gegaan. Het aantal sterfgevallen ligt daarmee vanzelfsprekend ook ruim boven 'normaal'.

De afgelopen weken werd de griepgolf van 2017/2018 vaak aangehaald als vergelijkingsmateriaal of om het dodelijke effect van het coronavirus te bagatelliseren, maar dat blijkt een misvatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Maar dan spreek je over een eeuw geleden toen alles nog zo goed als lokaal was.
Op dit moment hebben we een globale economie, wie het eerst haar zaakjes op orde heeft heeft ook een gigantisch economisch voordeel.

Kaarten zullen na deze "crisis" heel anders geschud zijn.
Adlermann schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:00:
[...]

Tevens; na het analyseren van de gegvens van de spaanse griep, hadden de steden met de zwaarste lockdown de minste economische problemen. Want die konden vrij goed weer herstellen. Anders blijf je jo-joen.

Dit zegt ook een hoogleraar economie van Harvard trouwens.

iig deze bron kan ik nu aanbieden:

http://news.mit.edu/2020/...se-economic-recovery-0401

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Cherry picking op een week, is pure angst zaaierij

Voorlopig zitten we nog lang niet op het aantal doden door influenza 2017/2018 > 9.400!

https://www.volksgezondhe...a/cijfers-context/sterfte
Vorkie schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:03:

In een hoop discussies hier, maar ook elders, werd steeds gesteld dat het griepvirus in 2018 erger was... nou.. helaas is dat dus niet het geval. Dus stop nu al helemaal met het vergelijken met griep....

[...]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:41

de Peer

under peer review

Vorkie schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:03:

[...]
Euhm nou als men die griepgolf van 2018 erbij haalde dan werd vaak gedoeld op het totaal aantal doden dat toen gevallen is. Dat is voorlopig nog niet geëvenaard en het is ook niet zeker dat die overtroffen gaat worden. De kans is wel aanzienlijk dat dit wel gaat gebeuren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
fast-server schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:05:
Maar dan spreek je over een eeuw geleden toen alles nog zo goed als lokaal was.
Op dit moment hebben we een globale economie, wie het eerst haar zaakjes op orde heeft heeft ook een gigantisch economisch voordeel.

Kaarten zullen na deze "crisis" heel anders geschud zijn.

[...]
Je slaat de plank aardig mis.... De spaanse griep ging een eeuw geleden de hele wereld over. De pest heeft hetzelfde gedaan, de pokken, de zwarte dood....

En “crisis”?! Kijk eens wat meer het nieuws... of voor het slapen gaan Op1 en of Jinek.... Luister naar mensen uit de frontlinies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
,

[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 16:37 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Vroeger was een goede pandemie of Wereldoorlog een mooie manier om te nivelleren (herschikking van liquiden). Ik vrees dat deze crisis in deze neoliberale wereld daar weinig aan doet want nooit eerder was er zoveel overwaarde in de handen van zo weinig, en het zit allemaal op slot. Ik vrees dat de verschillen alleen maar erger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Cherry picking?

Dus het CBS is geen betrouwbare bron m.b.t. sterfte?

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020/14/sterfte-neemt-toe

Wat is er niet te snappen dat de piek al hoger ligt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
fast-server schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:00:
Mag i.v.m. de AVG helaas geen foto's maken maar de gemiddelde leeftijd op straat en in de winkels is in het oosten van het land heel erg hoog.

[...]
Mij valt dit in de Achterhoek ook op, veel ouderen 70+ nog op straat.
Ik zag net nog een buurvrouw van rond de 65 met overgewicht, diabetes en zware Cara een rondje lopen met de kleinkinderen. 8)7
Ook de overbuurman van 72 gaat gewoon nog iedere dag naar de winkel om vers eten te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Virtuozzo schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:36:
[...]

Dat is er een om Sagan bij op tafel te leggen: extraordinary claims require extraordinary evidence.

Goh, ik wist helemaal niet dat enkel ouderen kwetsbaar waren voor Covid-19 ...
Waarom zou iets absoluut moeten zijn?

We vinden sommige andere risico's ook prima.
We komen net uit een griep epidemie die ook kwetsbaren het leven heeft gekost van alle leeftijden.
Misschien is mondkapjes in de care wel altijd een goed idee. Of vinden we 'wat natuurlijke selectie' bij de griep wel acceptabel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 22:53

gws24

Thinking is hard!

bert pit schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:45:
[...]

Dat zou kunnen, maar hier in NL kloppen de cijfer evenmin. De RIVM bracht tussen de middag sterftecijfers uit die een piek laten zien die nu al bijna even hoog is als in 2018. Toen hadden we een oversterfte van circa 9400 personen veroorzaakt door influenza. De cijfers lopen tot 27 maart.

Dus ook in Nederland sterven er meer mensen aan Corona dat er gerapporteerd worden. Ik hoop dat wij hier niet bewust met cijfers knoeien. Maar we zullen ondanks al die corona sterfte cijfers die je overal ziet, wel degelijk rekening moeten houden met een veelvoud van het aantal doden ten opzichte van die cijfers.

https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland
Er wordt echt niet geknoeid met cijfers want anders hadden ze die oversterfte kaart ook wel even aangepast :P , het is in dat opzicht puur een gebrek aan testen en rapportage wat een probleem is. Het is sowieso niet alleen een Nederlands probleem want bv Frankrijk heeft gisteren even het dodental bijgesteld met ongeveer 8 á 900 omdat ze nu ook de verzorgingshuizen meetellen terwijl ze eerst alleen de ziekenhuizen telden (bron: https://www.ad.nl/dossier...-verpleeghuizen~ae3ed876/ hier wordt een getal van 570 genoemd maar dat is alleen het aantal in het noord oosten). Zie de sprong in dagelijkse doden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CCsMzmbgDWYNI0Bfo2GChCb_S7M=/f/image/ftzHypNdFgslKYjL18ps1cUg.png

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
TheGhostInc schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:18:
[...]

Waarom zou iets absoluut moeten zijn?

We vinden sommige andere risico's ook prima.
We komen net uit een griep epidemie die ook kwetsbaren het leven heeft gekost van alle leeftijden.
Misschien is mondkapjes in de care wel altijd een goed idee. Of vinden we 'wat natuurlijke selectie' bij de griep wel acceptabel?
Alleen komen er bij griep niet 1200 mensen 3 weken lang op de IC te liggen, het dodental zal nog hard stijgen nu het vol ligt en er nog steeds veel besmettingen bijkomen.
Ook krijg je straks dat IC personeel fouten gaat maken, burn-outs gaan krijgen en gewoon overwerkt zullen zijn waardoor je ook minder overlevenden hebt. Dit gaat namelijk nog heel wat maanden duren als er niet snel een vaccin komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Er stond boven:
Het coronavirus is dodelijker dan de griepgolf van 2017-2018
Tijdens die griep> 9.400 doden
Coronavirus> 1.487

Kan de piek nu wel hoger liggen maar dat was niet het bericht/de boodschap.
De griep van toen is met de huidige cijfers 600% dodelijker.

Er wordt gewoon een verkeerd beeld geschetst, vraag me ook af waarom een andere overheidsinstelling dit doet.
Vorkie schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:13:
Cherry picking?

Dus het CBS is geen betrouwbare bron m.b.t. sterfte?

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020/14/sterfte-neemt-toe

Wat is er niet te snappen dat de piek al hoger ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

fast-server schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:57:
Wat mij en vele anderen heel erg stoort is dat wij nu gebonden zijn aan allerlei regels om de ouderen en kwetsbaren te beschermen terwijl juist deze groep massaal te vinden is in het straatbeeld en veelal lak heeft aan de regels...

Dit is eigenlijk te bizar voor woorden, waarom worden deze mensen niet verplicht in quarantaine gezet zodat de rest van gezond Nederland dan een collectieve weerstand kan gaan opbouwen?
Kunnen de kinderen weer naar school, mensen naar hun werk, naar de kapper etc.

Wat er nu gebeurd is gewoon uitstel van executie en financiële zelfmoord vind ik.
[...]
En jij kan aan iemand zien hoe vitaal die is? Ik durf te wedden dat mijn moeder van 71 vitaler is dan veel 50érs die teveel eten en drinken en totaal niet bewegen. Laat dat aub aan de persoon zelf over wat diegene doet zo lang die zich aan de adviezen/richtlijnen houd. En ja, mijn moeder blijft veel thuis, gaat niet meer eten bij mij of mijn zus maar gaat nog wel fietsen en wandelen in een buitengebied op een vroeg tijdstip waar ze bijna niemand tegen komt.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:41

de Peer

under peer review

fast-server schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:23:
Er stond boven:

[...]

Er wordt gewoon een verkeerd beeld geschetst, vraag me ook af waarom een andere overheidsinstelling dit doet.

[...]
Is het niet gewoon de stagiaire van Nu.nl die dit doet?
'journalisten' en interpretatie van data gaat wel vaker fout.

[ Voor 8% gewijzigd door de Peer op 03-04-2020 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:48
gws24 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:24:
[...]
En jij kan aan iemand zien hoe vitaal die is? Ik durf te wedden dat mijn moeder van 71 vitaler is dan veel 50érs die teveel eten en drinken en totaal niet bewegen. Laat dat aub aan de persoon zelf over wat diegene doet zo lang die zich aan de adviezen/richtlijnen houd. En ja, mijn moeder blijft veel thuis, gaat niet meer eten bij mij of mijn zus maar gaat nog wel fietsen en wandelen in een buitengebied op een vroeg tijdstip waar ze bijna niemand tegen komt.
Sowieso; blijvn bewegen! dat is juist goed!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Er stond boven:

[...]

Coronavirus> 1.487

[...]
Je gebruikt de cijfers met maatregelen als argument tegen de maatregelen. Klassieke fout die hier veel gemaakt wordt.

Als je wil beargumenteren dat de maatregelen overdreven zijn want de griep doodt meer mensen, dan mag je dat van mij best doen, maar lever dan wel een berekening van het geschatte aantal doden van het coronavirus als we geen maatregelen zouden nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Er stond boven:

[...]

Coronavirus> 1.487

[...]
Weet je hoeveel soorten influenza er zij die allemaal onder het kopje griep weggezet worden? We hebben hier met 1 specifiek virus te maken die in dit tempo 1-2% van de wereld om de zeep helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:55
Er stond boven:

[...]

Coronavirus> 1.487

[...]
De piek nu is hoger dan de hoogste piek tijdens die griep, dus op basis daarvan is Corona dodelijker dan de griep toen

Het totale aantal bij de griep was hoger dan Corona tot nu toe, dus op basis daarvan was de griep dodelijker tot nu toe.

het is maar waarnaar je kijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

rik86 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:31:
[...]

De piek nu is hoger dan de hoogste piek tijdens die griep, dus op basis daarvan is Corona dodelijker dan de griep toen

Het totale aantal bij de griep was hoger dan Corona tot nu toe, dus op basis daarvan was de griep dodelijker tot nu toe.

het is maar waarnaar je kijkt...
Piek is nog net iets lager op dat grafiekje van het RIVM :P maar als ook afgelopen week daar bij komt dan gaan we er wel flink over heen.

EDIT: Ik zie dat het bij het CBS wel al er over heen is. RIVM grafiek is tot 25 maart wat wel week 13 is maar einde week 13 is 29 maart wat het cbs hanteert).

[ Voor 13% gewijzigd door gws24 op 03-04-2020 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 22-09 21:04

Barrycade

Through the...

Ernemmer schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:14:
[...]

Ik zag net nog een buurvrouw van rond de 65 met overgewicht, diabetes en zware Cara een rondje lopen met de kleinkinderen. 8)7
Ook de overbuurman van 72 gaat gewoon nog iedere dag naar de winkel om vers eten te halen.
Volgens de huidige kaartjes zal je in de achthoek eerder een traktor koppen dan Covid oplopen en in het ziekenhuis terecht komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SD7VlQPA1FRPkOBtv8U_e1iOU2I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O6qYERS4xKUhtYD4NzXds1hI.png?f=fotoalbum_large

Als alle ouderen binnen blijven zal je wellicht ook eerdere sterfte gaan zien door het afnemen van conditie / eenzaamheid etc.

Zolang ze netjes de regels volgen is er niet zo veel aan de hand toch?
Mijn kinderen gaan alleen niet meer op bezoek bij oma en opa, maar ja dat zal niet voor iedereen haalbaar zijn als je bv niet thuis kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:08
Ernemmer schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:14:
Gek dat er dan toch zo weinig corona gevallen zijn in de achterhoek

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:34
Barrycade schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:40:
[...]

Mijn kinderen gaan alleen niet meer op bezoek bij oma en opa, maar ja dat zal niet voor iedereen haalbaar zijn als je bv niet thuis kan werken.
De regels maken je niet onschendbaar he.

De regels zijn om de toename van het aantal besmettingen te verminderen ten opzichte van niks doen. Het is geen waterdicht systeem.

Zaken als anderhalve meter afstand houden verkleinen de kans, maar je loopt nog steeds risico. Er is niks aan de hand totdat je het oploopt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:57

pro_6or

amateur_60r

Tens schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:45:
[...]

Gek dat er dan toch zo weinig corona gevallen zijn in de achterhoek
Dat is niet gek, de achterhoek zat ver af van de eerste brandhaarden en tegen de tijd dat we toch een best veelomvattend (zo te zien redelijk effectief) pakket van regels hadden opgesteld kwamen daar de 1e patienten pas. Nu we social distancen en zo veel mogelijk thuis blijven lopen ze relatief weinig risico.

Hopelijk gaat de kwetsbare groep zich er ook wat meer van aantrekken. Het zijn onze jobs die op de tocht staan.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

[...]

Volgens de huidige kaartjes zal je in de achthoek eerder een traktor koppen dan Covid oplopen en in het ziekenhuis terecht komen.

[Afbeelding]

Als alle ouderen binnen blijven zal je wellicht ook eerdere sterfte gaan zien door het afnemen van conditie / eenzaamheid etc.

Waar komt dat plaatje vandaan? Dat suggereert dat in de Provincie Utrecht er in de stad niks aan de hand is maar half Oudewater in het ziekenhuis ligt…?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• voske
  • Nu online
Wilf schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 17:23:
[...]
Waar komt dat plaatje vandaan? Dat suggereert dat in de Provincie Utrecht er in de stad niks aan de hand is maar half Oudewater in het ziekenhuis ligt…?
Er ontbreekt in de legenda een belangrijk bijschrift dat hier bij de Nederlandse versie wel staat: Aantal per 100.000 inwoners.

Het staat er overigens wel onder de kaart:
This map shows the number of patients admitted to hospital per 100,000 residents, as reported by the Municipal Public Health Services (GGDs) and municipalities. Subsequent corrections in the system may lead to changes.

[ Voor 29% gewijzigd door voske op 03-04-2020 17:25 ]

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met excuus als deze al gepost is: Google geeft geanonimiseerde data over de dichtheid / beweging van mensen in 131 landen vrij.

https://www.google.com/covid19/mobility/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 17:26:
Met excuus als deze al gepost is: Google geeft geanonimiseerde data over de dichtheid / beweging van mensen in 131 landen vrij.

Inderdaad, de FP heeft daar ook een interessant artikel over online gezet: nieuws: Google zet data online over waar mensen heen gaan tijdens lockdown

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:21

BrammT

The one and only!

[...]

[Afbeelding]
Ik woon in de Achterhoek en ben 25, dus als ik het voor het kiezen heb dan doe mij de Covid maar, daar ben ik vlotter van hersteld dan die trekker (tractor) koppen... :)

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 20:09

Agent47

I always close my contracts.

Ik zit in het ziekenhuis, ik heb niks ernstigs en degene met wie ik ga die gaat ook niet. Maar in ziekenhuis Zutphen zijn gisteren en eergisteren 7 personen binnen gekomen hoorde ik van een arts, positief getest. Cijfers kloppen dus (nog) niet. Wel allemaal 60+

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BrammT schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 18:34:
[...]
Ik woon in de Achterhoek en ben 25, dus als ik het voor het kiezen heb dan doe mij de Covid maar, daar ben ik vlotter van hersteld dan die trekker (tractor) koppen... :)
Intussen ben je een week zonder symptomen bezig geweest anderen te besmetten.

Neem aan dat je vergat te typen dat je je uiteraard aan de maatregelen houdt :)

Snap je reactie overigens prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Laatst online: 08:21

BrammT

The one and only!

Verwijderd schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 19:21:
[...]

Intussen ben je een week zonder symptomen bezig geweest anderen te besmetten.

Neem aan dat je vergat te typen dat je je uiteraard aan de maatregelen houdt :)

Snap je reactie overigens prima.
Een trekker koppen is inderdaad minder besmettelijk.

Ik ken overigens 0 personen die besmet zijn, voor zover ik weet. De 'regels' worden hier wel vrij netjes nageleefd moet ik daar aan toevoegen.

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Agent47 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 19:13:
Ik zit in het ziekenhuis, ik heb niks ernstigs en degene met wie ik ga die gaat ook niet. Maar in ziekenhuis Zutphen zijn gisteren en eergisteren 7 personen binnen gekomen hoorde ik van een arts, positief getest. Cijfers kloppen dus (nog) niet. Wel allemaal 60+
Wat bedoel je precies met deze post? Het is toch bekend dat cijfers vertraagd bij het rivm binnen komen, dat zien we namelijk elke dag in de pdf waar er nog correcties op de voorgaande dagen plaats vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
‘In de media draait alles alleen nog maar om ic-bedden. Als je als politicus zegt dat de economie ook belangrijk is, gaat je kop eraf’

Onder druk van de dagelijkse sterftebulletins van het RIVM is kritiek op het kabinetsbeleid even taboe. Maar onder ondernemers en academici groeit de onrust. Is het offer dat de samenleving betaalt om mensenlevens te redden niet te groot?

(...)
De Boeck heeft een ander idee. 'Laten we de risicogroepen in quarantaine houden. Dan kan de rest weer gewoon aan het werk.'
Vandaag in FD.nl ook weer een mooi artikel hierover: https://fd.nl/ondernemen/...al-nederland-van-het-slot

[ Voor 11% gewijzigd door CyberMania op 03-04-2020 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Handig, kan 'm niet lezen...

Mijn zus heeft laten weten dan haar schoonvader inmiddels zodanig vooruitgegaan is, dat hij van IC af gegaan is vandaag. Haar schoonzus echter.. Die gaat de verkeerde kant op en blijft in coma op de IC.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
ISW Hoogeland in Naaldwijk.PREMIUMIncident bij ISW Hoogeland in Naaldwijk
’LEERLINGEN GETUIGE VAN MISHANDELING DOCENTE TIJDENS ONLINE LES’
https://www.telegraaf.nl/...dens-online-les-via-teams

Wie heeft hier meer info over, kan geen andere bronnen vinden en het artikel zelf ook niet (geen account)

[ Voor 26% gewijzigd door CyberMania op 03-04-2020 20:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 22:44
"Laten we de risicogroepen in quarantaine houden. Dan kan de rest weer gewoon aan het werk.'

Ik behoor niet tot een risicogroep, maar ben er echt niet zo zeker van dat ik er goed vanaf zou komen. Misschien is het nu nog een heel klein percentage in de niet risicogroep wat overlijd, maar hoe gaat dat eruitzien als iedereen gewoon "los" gaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:07
Er stond boven:

[...]

Coronavirus> 1.487

Gisteren daar een mooie video over gezien

[ Voor 6% gewijzigd door Arator op 04-04-2020 09:49 ]

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
En weer nieuwe steunbetuigingen dit weekend :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5A6Y29vuUTPx-8I-H9H9sxaGNwQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/he9pkFz6TNjZnQjwf8tufHir.jpg?f=fotoalbum_large

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Oekiejoekie schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 21:31:

[Afbeelding]
En de reactie van de politie:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
ebk71 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 20:44:
"Laten we de risicogroepen in quarantaine houden. Dan kan de rest weer gewoon aan het werk.'

Ik behoor niet tot een risicogroep, maar ben er echt niet zo zeker van dat ik er goed vanaf zou komen. Misschien is het nu nog een heel klein percentage in de niet risicogroep wat overlijd, maar hoe gaat dat eruitzien als iedereen gewoon "los" gaat?
Gewoon aan het werk?, ik ben al 3 weken thuis als ict consultant en ik werk gemiddeld 10 uur langer dan ik zou moeten.

En nee ik heb niks te klagen en er is niemand ziek, maar gewoon aan het werk die zin is gewoon raar.

Ik zou willen ik naar kantoor kan ;), mijn promotie staat onhold omdat we hier eerst doorheen moeten.
Mijn dochter zou pre basisschool periode ingaan wat ook niet kan.
Mijn vrouw moet geopereerd worden aan haar kaak wat ook uitgesteld is en zo ken ik er nog een paar 😇

Ach we moeten het doen met hoe het is en we blijven thuis voor onszelf en mensen die kwetsbaar zijn en om ons zorgstelsel de kans te geven.

Trouwens geen aanval op je hoor haha 😜, gewoon even #rant

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

[Afbeelding]
Ik zal wel weer een zeurneus zijn. Maar waarom?

De politie zijn meestal de 1e bij een reanimatie, eerste bij aanrijdingen etc etc.

Maar omdat piet trainingspak een boete krijgt ook tijdens Covid 19 gaan we even natrappen?

Ik weet niet of ik hier alleen in sta, maar het lijkt me nu niet de goede tijd om je auto om een boom te parkeren en dat je een plekje op een IC nodig hebt.

Dus als je nu geflitst wordt ben je gewoon een domme...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
demo31051987 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 21:33:
[...]

En de reactie van de politie:
[Twitter]
Nee, dat was de reactie van de politievakbond. De politie zelf had geen azijn op bij de vrijdagmiddagborrel.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:52

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 17:26:

https://www.gstatic.com/c...NL_Mobility_Report_en.pdf

De Nederlandse PDF.

Alleen jammer dat het gewoon slecht geïnterpreteerd is. Parken zijn mogelijk zelfs ietsje drukker geworden. Op de laatste dag is een piek naar beneden gezien en op basis daarvan bijna 30 procent rustiger in parken 8)7 terwijl het daarvoor stabiel iets drukker was in de parken.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-09 22:44
Mektheb schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 21:33:
[...]

Gewoon aan het werk?, ik ben al 3 weken thuis als ict consultant en ik werk gemiddeld 10 uur langer dan ik zou moeten.

En nee ik heb niks te klagen en er is niemand ziek, maar gewoon aan het werk die zin is gewoon raar.

Ik zou willen ik naar kantoor kan ;), mijn promotie staat onhold omdat we hier eerst doorheen moeten.
Mijn dochter zou pre basisschool periode ingaan wat ook niet kan.
Mijn vrouw moet geopereerd worden aan haar kaak wat ook uitgesteld is en zo ken ik er nog een paar 😇

Ach we moeten het doen met hoe het is en we blijven thuis voor onszelf en mensen die kwetsbaar zijn en om ons zorgstelsel de kans te geven.

Trouwens geen aanval op je hoor haha 😜, gewoon even #rant
Snap het dat geen aanval is, dat zinnetje had ik ook overgenomen omdat ik het niet kan volgen. Overigens nog niet eens gedacht aan de gevolgen die jij nu beschrijft. Voor mijn werk betekent het overigens dat er juist een enorme technologische sprong wordt gemaakt die anders nog wel even had geduurt(ggz).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Nu online
Barrycade schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 21:36:
[...]
Ik zal wel weer een zeurneus zijn. Maar waarom?

De politie zijn meestal de 1e bij een reanimatie, eerste bij aanrijdingen etc etc.
In dat kader raad ik de aflevering van het programma Danny op straat van gisteravond aan, duurt maar 13 minuten. Onderwerp is Politiewerk in coronatijd. Hij liep mee met twee agenten die o.a. als een van de eersten ter plaatse kwamen bij het familiedrama in Etten-Leur.

[ Voor 12% gewijzigd door voske op 03-04-2020 22:56 ]

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:30
Lekker bezig Turkije, wtf :X. Kan dat zomaar, iets in beslag nemen dat in transit is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:15
De_Bastaard schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 22:58:
Lekker bezig Turkije, wtf :X. Kan dat zomaar, iets in beslag nemen dat in transit is?
Bron/link?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[Afbeelding]
Wat een uitermate onvolwassen en kleuterachtige types die dit soort dingen ophangen

Walgelijke types, geen enkel fatsoen in hun kop blijkbaar.

Bah.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:58
wildhagen schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 23:05:
[...]
Wat een uitermate onvolwassen en kleuterachtige types die dit soort dingen ophangen

Walgelijke types, geen enkel fatsoen in hun kop blijkbaar.

Bah.
Wat zuur zeg. Bekijk het leven eens wat vrolijker en zie er de humor van in. Dan is het een grappig bedoelde plaagstoot waar de polite met een magnifieke tweet (zie de reactie van Oekiejoekie) op reageerde. Case closed, no harm done en iedereen weer vrolijk door.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Stiggy schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 23:37:
[...]

Wat zuur zeg. Bekijk het leven eens wat vrolijker en zie er de humor van in. Dan is het een grappig bedoelde plaagstoot waar de polite met een magnifieke tweet (zie de reactie van Oekiejoekie) op reageerde. Case closed, no harm done en iedereen weer vrolijk door.
Dit is geen humor, en gezien de tekst is het ook niet grappig bedoeld.

Dit is gewoon het werk van een stel onvolwassen kleuterfiguren die niet in het bezit zijn van enig verstand of basaal fatsoen.

Kun je nog zoveel proberen om het goed te praten, maar het blijft te idioot voor woorden dat "mensen" zich zo menen te moeten misdragen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiggy
wildhagen schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 23:41:
[...]

Dit is gewoon het werk van een stel onvolwassen kleuterfiguren die niet in het bezit zijn van enig verstand of basaal fatsoen.

Kun je nog zoveel proberen om het goed te praten, maar het blijft te idioot voor woorden dat "mensen" zich zo menen te moeten misdragen.
I beg to differ, maar daarover in discussie gaan is zinloos.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:51

steveman

Comfortabel ten onder

'Turkije neemt Spaanse beademingsapparatuur in beslag'
Turkije heeft zeker 150 beademingsapparaten in beslag genomen die vanuit China onderweg waren naar Spanje. Dat schrijven meerdere Spaanse media. De apparaten zouden zijn besteld door de Spaanse regio's Castilië-La Mancha en Navarra.

Bij een tussenstop in Ankara werden de spullen vastgehouden. Volgens de krant El Mundo heeft de Spaanse minister van Buitenlandse Zaken meerdere keren gepoogd haar Turkse ambtgenoot te bewegen de apparaten weer vrij te geven. Maar volgens haar wil Turkije de in beslag genomen beademingsmachines gebruiken voor "de behandeling van eigen patiënten".

De Spaanse autoriteiten hebben nog niet officieel gereageerd op de inbeslagname waarover de Spaanse media schrijven. Eergisteren dankte Spanje de Turkse president Erdogan nog voor een vliegtuig vol beschermingsmiddelen zoals mondkapjes en desinfectiemiddelen vanuit Turkije.
@De_Bastaard niet zomaar wat roeptoeteren en hem dan peren he?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:12
Stiggy schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 23:43:
[...]

I beg to differ, maar daarover in discussie gaan is zinloos.
Het valt in dezelfde categorie als politie, medisch personeel en brandweer tegenwerken tijdens het uitvoeren van hun werk.

Wat het spandoek vraagt, is of de flitsers een paar weken kunnen stoppen. En wat gaat er dan gebeuren? Wat is het doel? Moeten sommige mensen nu ineens te snel rijden?

Gaat nergens over en is geen humor. Achterlijke lui die zoiets bedenken en ook nog uitvoeren. Zeker ten tijde van een crisis, waar mensen sterven, ziek zijn, in problemen raken en voor een groot deel een rotperiode hebben. Waarbij juist de hulpdiensten hun best doen om het volk te helpen. Juist nu is het zeer laag en ongepast om nog even de politie te treiteren.
Wat is de logica achter: Hee, een pandemie. Politie, we willen geen handhaving van de snelheidslimiet. 8)7 7(8)7 :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:42

Sig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
[...]

Dit is geen humor. Dit is gedrag van figuren waar het Hb hoger dan het IQ is.
https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-44477510

[ Voor 22% gewijzigd door Virtuozzo op 04-04-2020 00:11 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Originele Spaanse bron.

Via: NOS Liveblog van 3 april: 'Turkije neemt Spaanse beademingsapparatuur in beslag'

Imperfectionist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

wildhagen schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 23:41:
[...]

Oneens.
[...]

Eens :+

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
De sfeer is daar zo venijnig. En regelmatig een boze Trump die vreemde dingen roept en alles en iedereen de schuld geeft, maar zijn administration doet de meest ongelovelijke prestaties.

Een vraag was waarom Trump eerder aangaf dat half april het virus weg zou gaan. Reactie Trump: Heb ik nooit gezegd (harde leugen), ik zei alleen dat het virus weg zou gaan. Nooit gezegd wanneer én het virus gaat uiteindelijk toch weg?

Een andere mooie quote:
Er werd iets gevraagd over de voorspelling van de modellen. Reactie van Trump: Ik weet niks van modellen, dat moeten we aan de experts vragen. I don't know anything about models... well... I know some things about a different kind of model...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Virtuozzo schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 00:10:
[...]

Dit is geen humor. Dit is gedrag van figuren waar het Hb hoger dan het IQ is.

[...]

https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-44477510
Dat bepaal ook jij niet.
Ik vond het wel een ludiek plaagstootje maar dat is mijn mening en vond de reactie van het betreffende bureau ook getuigen van humor, itt de janktweet van die vakbondstypes.
Komop zeg, moeten we nu echt iedere parkeerwachter de heldenstatus verlenen?
Zoals @Stiggy al zei: No harm done

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een reactie op die tweet gegeven waarin ik aangeef vandaag aangifte van smaadschrift tegen een agent heb mogen doen. Eindelijk, na lang aandringen. Die agent heeft een zooi ellende verklaard die er mede toe heeft geleid dat ik nu dakloos ben.

Tja.

Corona zit ook in dat proces in de weg. Comparitie in de bodemprocedure heeft ook vertraging.

Tja.

Spandoek is wat kinderachtig. Reactie van politie zelf prima. Voor de rest - de tweet van blijkbaar de vakbond - nodeloos geneuzel...

Alsof politie ineens heilig is enkel omdat zij handhaven. Dat die beroepsgroep in deze tijden ook zwaarder belast is: zonder meer. Respect. Mieren over een recalcitrant spandoek valt voor mij in de categorie supermarkt die foto door Photoshop haalt om een krijttekening positief te laten lijken.

"Met elkaar, voor elkaar" dat had de busmaatschappij op de bus staan in plaats van "Buiten dienst"

Zulke dingen, hoe klein ook, doen mij goed!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb sinds ik aan het thuiswerken ben die persco iedere avond gekeken.
Ik kan het nu niet meer. Ik vind het zo'n trieste bedoeling.. En dan bedoel ik dat letterlijk. Ik word er triest van.
Er lijkt daar een totale afwezigheid te zijn van samenwerking, coordinatie en eensgezindheid op het federale niveau. Echt totale onkunde wat zich daar op het podium presenteert bij de overheid. De enige die volgens mij nog iets verstandigs te melden heeft was er volgens mij vandaag niet bij en dat is Dr. Fauci.
Heel triest voor de Amerikanen dit en tevens voor de wereldeconomie.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de lijn van de keuze wel of niet te kiezen voor behandeling op de IC met gevolgen voor een (vol)waardig leven:

Peter Bieri schreef een ontzettend mooi boek ‘Een manier van leven - over de menselijke waardigheid’. Hij gaat in zijn boek in op de vraag wat waardigheid is. Dat uitsluitend verkennend, zonder antwoorden te geven. Het boek raakte mij.

https://www.onlinebibliot...ieri/Een-manier-van-leven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Apache4u schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 01:32:
[...]

Ik heb sinds ik aan het thuiswerken ben die persco iedere avond gekeken.
Ik kan het nu niet meer. Ik vind het zo'n trieste bedoeling.. En dan bedoel ik dat letterlijk. Ik word er triest van.
Er lijkt daar een totale afwezigheid te zijn van samenwerking, coordinatie en eensgezindheid op het federale niveau. Echt totale onkunde wat zich daar op het podium presenteert bij de overheid. De enige die volgens mij nog iets verstandigs te melden heeft was er volgens mij vandaag niet bij en dat is Dr. Fauci.
Heel triest voor de Amerikanen dit en tevens voor de wereldeconomie.
Let wel - dat is de Federale overheid. Die is erg klein en wordt sowieso erg gewantrouwd door Amerikanen. Je kan het niet vergelijken met een overheid als in Nederland of Duitsland.

edit: In NL heeft de regering veel macht, in de VS zijn het meer de staten (zeg bij ons de provincies) die wetten maken en handhaven.

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 04-04-2020 02:04 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
franssie schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 02:01:
[...]

Let wel - dat is de Federale overheid. Die is erg klein en wordt sowieso erg gewantrouwd door Amerikanen. Je kan het niet vergelijken met een overheid als in Nederland of Duitsland.

edit: In NL heeft de regering veel macht, in de VS zijn het meer de staten (zeg bij ons de provincies) die wetten maken en handhaven.
Een beetje wat Brussel doet in vergelijking met de Nederlandse overheid toch?
De staten in de VS lijken meer op verschillende landen in Europa met hun eigen wetten en regels.

[ Voor 8% gewijzigd door PalingDrone op 04-04-2020 02:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

PalingDrone schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 02:08:
[...]

Een beetje wat Brussel doet in vergelijking met de Nederlandse overheid toch?
Ja&Nee, wel anders. De EU heeft een enkele munteenheid, maar wij hebben geen EU leger of begroting. Dat is een onderwerp op zich. Maar de vergelijking dat het EC of EP minder macht heeft dan de nog deels soevereine landen komt wel overeen, al willen we dat niet zo zien of benoemen. Maar dat is wel een beetje een ander onderwerp. De EU is eigenlijk een opmerkelijke uitwerking van het poldermodel (dus veel in de achterkamers maar het werkt nog wel).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
https://www.theguardian.c...-5e87cd2c8f08c35a1d119c12
Vanavond ruzie in de slaapkamer van the White House:
Just shortly after Donald Trump undermined recommendations that Americans should wear masks, Melania Trump has urged people to “take social distancing & wearing a mask/face covering seriously”.

Da's heel wat wanneer de FLOTUS de POTUS publiekelijk afvalt.

Ik snap werkelijk niet hoe je als president zo het verkeerde voorbeeld kan geven en ondertussen van de bevolking verlangt dat ze wel de adviezen opvolgen.

[ Voor 12% gewijzigd door PalingDrone op 04-04-2020 02:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@PalingDrone oh boy zijn ze weer samen op één adres? Ik heb een hoop inleeswerk te doen over hun relatie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Goed stuk van een in Hong Kong wonende Duitser over hoe de georganiseerde opkopers (zgn. Daigou's) van melkpoeder nu wereldwijd massaal hun slag slaan met het opkopen van N95 mondkapjes om naar China te kunnen sturen.

[ Voor 30% gewijzigd door sampoo op 04-04-2020 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
PalingDrone schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 02:19:
https://www.theguardian.c...-5e87cd2c8f08c35a1d119c12
Vanavond ruzie in de slaapkamer van the White House:
Just shortly after Donald Trump undermined recommendations that Americans should wear masks, Melania Trump has urged people to “take social distancing & wearing a mask/face covering seriously”.

Da's heel wat wanneer de FLOTUS de POTUS publiekelijk afvalt.

Ik snap werkelijk niet hoe je als president zo het verkeerde voorbeeld kan geven en ondertussen van de bevolking verlangt dat ze wel de adviezen opvolgen.
De opmerking van Trump wordt wel ietwat uit verband gehaald. Ook op tv werd alleen die zin over de sjaal getoond.
Maar daarvoor zei hij dat de medische mondkapjes voor het medische personeel waren. En de sjaal een alternatief voor bandana's e.d.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stiggy
Virtuozzo schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 00:10:
[...]

Dit is geen humor. Dit is gedrag van figuren waar het Hb hoger dan het IQ
Ach interessant. Je hebt kennelijk de enig juiste definitie van humor?
Ik denk dat je bedoelde te zeggen: ik vind dit geen humor. Een essentieel verschil.

(And for the record: het is ook niet mijn soort humor, maar van er op een forum zuur over te gaan doen terwijl degene die het betreft er wel geestig op kon reageren wordt de wereld ook niet beter).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:07

FreakNL

Well do ya punk?

https://www.omroepbrabant...ijzen-op-coronabesmetting

https://www.livescience.c...us-diarrhea-symptoms.html

Hebben die hoarders toch gelijk gehad in retrospect :+

[ Voor 14% gewijzigd door FreakNL op 04-04-2020 08:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Playa del C.
Stiggy schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 07:52:
[...]

Ach interessant. Je hebt kennelijk de enig juiste definitie van humor?
Ik denk dat je bedoelde te zeggen: ik vind dit geen humor. Een essentieel verschil.

(And for the record: het is ook niet mijn soort humor, maar van er op een forum zuur over te gaan doen terwijl degene die het betreft er wel geestig op kon reageren wordt de wereld ook niet beter).
Het betreffende politie-kantoor kan natuurlijk niet anders doen dan half-ludiek reageren. Als zij er hard en zuur op reageren, weten de spandoekmakers dat ze de mensen geraakt hebben.

Wat is er leuk aan deze actie? De zin zelf is niet grappig. En het stiekem ophangen om daarna anoniem thuis te zitten ook niet.

Om in tijden van crisis zo aan jezelf te denken en daarbij ook te denken dat politie nu heel druk met het 'redden van het volk' moet zijn en dat dat dan een goede reden zou zijn om te hard te mogen rijden. Te hard rijden...

Het gaat niet om het spandoek op zich, het gaat om de mensen achter het spandoek. Die menen de tekst die ze delen namelijk wel serieus. Oppakken en een maand in de cel vind ik gepaster dan een beetje erom lachen. Of nog ludieker, een dikke boete voor 'verkeerd parkeren' geven.

Zelf te hard rijden en geflitst worden, om daarna de politiemensen er de schuld van te geven. En dat gecombineerd met de crisis. Totaal gebrek aan zelfreflectie en dat vind ik een dom en gevaarlijk slag volk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:06
franssie schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 02:01:
[...]

Klopt. En sommige staten doen het best redelijk. Anderen... volgen qua niveau Trump, zeg maar. Die verschillen zijn al een drama op zich. .

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 16:19
sampoo schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 02:36:
Goed stuk van een in Hong Kong wonende Duitser over hoe de georganiseerde opkopers (zgn. Daigou's) van melkpoeder nu wereldwijd massaal hun slag slaan met het opkopen van N95 mondkapjes om naar China te kunnen sturen.

[YouTube: Who STOLE all the masks?]
serpentza is Zuid-Afrikaans, hij woont sinds een tijdje in Amerika omdat China voor buitenlanders te vijandig begon te worden. Hij woonde in Shenzhen trouwens, niet in Hong Kong.

Maakt mooie content :Y .

[ Voor 3% gewijzigd door Bananenplant op 04-04-2020 10:00 ]

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Een stuk over het leven na een IC opname in Trouw. Een jaar of meer revalideren en mogelijk ernstige psychische klachten.

https://www.trouw.nl/zorg...nstige-klachten~b231d5b9/

Achtergrond bij de moeilijke vraag “wel of geen IC” is me nog duidelijker.

Al gok ik dat voor mensen die nog niets ‘meegemaakt’ hebben het wat abstract klinkt. Na een burn-out lopen mensen soms nog jaren met (vage) klachten. Heb zelf nu vier jaar, vrij milde gelukkig, chronische pijnklachten als gevolg van een rughernia. In combinatie met een enkel die zes maanden terug flink verstuikt is geen pretje om te wandelen of fietsen.

Ik denk dat de mens flexibel is in het aanpassen aan beperkingen. Ik zelf in ieder geval. Toch, als het niet nodig is om de deur uit te gaan #blijfthuis. Zelfs al is de kans dat je het coronavirus helpt verspreiden kleiner dan het winnen van de staatsloterij.

#postbus51 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Er is nu veel te lezen over kinderen die achterstand oplopen door thuisschool etc. En dat geloof ik ook wel voor een groep.

Maar... Mijn kinderen (voortgezet onderwijs) varen er wel bij. Ze gaan gemotiveerder thuis aan de slag omdat ze veel beter hun eigen planning kunnen maken en niet verplicht een les van 45 minuten hoeven uit te zitten bijvoorbeeld.

Zijn er nog andere ouders die dit ook zo ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:44

basvn

Breezand - NHN

horizon1978 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 10:14:
Er is nu veel te lezen over kinderen die achterstand oplopen door thuisschool etc. En dat geloof ik ook wel voor een groep.

Maar... Mijn kinderen (voortgezet onderwijs) varen er wel bij. Ze gaan gemotiveerder thuis aan de slag omdat ze veel beter hun eigen planning kunnen maken en niet verplicht een les van 45 minuten hoeven uit te zitten bijvoorbeeld.

Hoe doen ze dat met lesstof die ze niet (goed) snappen? krijgen ze daar een goede uitleg bij?
en maken de leraren video´s met uitleg van de stof?
Ik heb zelf geen kinderen, alleen een broertje die op middelbare school zit, en ben gewoon benieuwd

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
Bananenplant schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 09:59:
[...]

serpentza is Zuid-Afrikaans, hij woont sinds een tijdje in Amerika omdat China voor buitenlanders te vijandig begon te worden. Hij woonde in Shenzhen trouwens, niet in Hong Kong.

Maakt mooie content :Y .
Aha dat wist ik niet. Ik dacht dat hij Duits was. Weer wat geleerd. Hong Kong stond op zijn Youtube kanaal en ik meende dat hij in deze video zei “hier in Hong Kong” of iets dergelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 16:19
sampoo schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 10:19:
[...]

Aha dat wist ik niet. Ik dacht dat hij Duits was. Weer wat geleerd. Hong Kong stond op zijn Youtube kanaal en ik meende dat hij in deze video zei “hier in Hong Kong” of iets dergelijks.
Hij reist veel ;) . Ik kijk al jaren naar zijn video's, en zeker in deze crisis vind ik zijn perspectief op de rol van China erg nuttig. Hij weet namelijk uit ervaring hoe dingen daar werken. Chinezen zijn er alleen niet altijd even blij mee hoe hij dingen toont waarvan ze liever niet willen dat de buitenwereld ze ziet.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een stel in India heeft hun tweeling Covid en Corona genoemd. De kindjes, een jongen en een meisje, zijn geboren tijdens de lockdown. De moeder zegt tegen Indiase media dat de namen voor haar symbool staan voor de beproevingen die ze heeft doorstaan tijdens de bevalling.

Ook benadrukt ze dat het coronavirus gevaarlijk is, maar dat het er juist ook voor zorgt dat mensen beter voor zichzelf en elkaar zorgen. Wel zeggen de ouders dat ze niet uitsluiten dat ze de kinderen in de toekomst toch andere namen zullen geven.
(NOS Liveblog)

Ik weet niet hoor, maar dit gaat wel erg ver :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben geen ouder. Herken het zeer zeker wel. Van de lagere school waar ik extra werk ook even deed. Tot aan colleges op de universiteit waar ik 40 minuten zat te wachten tot we bij dat stukje kwamen in de stof dat ik niet direct begreep door het boek te lezen.

Cultiveer dat vermogen zelf te plannen en leren zou ik zeggen. Stukje verveling in de omgeving van een klaslokaal hoort er straks weer bij. Dan is deze periode misschien een voorproefje van onderwijs waar je kinderen meer vrijheid hebben om hun nieuwsgierigheid naar kennis en ervaren de vrije loop te laten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.

Ben zelf NaSk docent op het vmbo. Voor zelfstandige leerlingen is thuiswerken prima en vaak zelfs beter dan de hele dag lessen volgen in grote groepen. Leerlingen die wel hulp nodig hebben, krijgen dat niet altijd goed of genoeg van ouders. En een deel van de leerlingen (en ouders) presteert nu ronduit slecht en ziet het als grote vakantie.

Heb een dochter in groep 1 van de basisschool. Ze heeft thuiswerk meegekregen en ze leert met hulp van ons nu sneller dan op school. Maar op school leren kinderen ook andere dingen, zoals samenwerken en ander sociaal contact.

Examenleerlingen hebben de nodige stof al geleerd zo vlak voor de scholen gingen sluiten. Normaal gesproken zou er nu een intensieve periode van examens oefenen en maken zijn. Die wordt nu overgeslagen en (goede) leerlingen zijn dus twee maand eerder klaar en besparen enorm veel tijd en moeite, zonder dat de kennis en vaardigheden er onder lijden. Scheelt eerlijk gezegd mijzelf met meerdere examenklassen ook veel werk...
basvn schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 10:18:
[...]

Hoe doen ze dat met lesstof die ze niet (goed) snappen? krijgen ze daar een goede uitleg bij?
en maken de leraren video´s met uitleg van de stof?
Ik heb zelf geen kinderen, alleen een broertje die op middelbare school zit, en ben gewoon benieuwd
Docenten zijn via mail en videobellen en online lessen beschikbaar. Sommige docenten maken video's van lessen. Ik geef liever live uitleg via videobellen (Google Meet).

Modern onderwijs is al volledig digitaal. Al twee jaar kan ik het huiswerk per leerling en per vraag online inzien. Toetsen geef ik allemaal digitaal en kijk ik online na. Studieplanning is online in te zien. Proefjes kunnen voor een groot deel worden gesimuleerd. (Voor de geïnteresseerden, ik werk ook met Kerbal Space Program in de les en met simulaties van PhET).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 10:47:
[...]

(NOS Liveblog)

Ik weet niet hoor, maar dit gaat wel erg ver :P
Dat maakt over een paar jaar je eigen naam Googelen een uitdaging :)
Uit privacyoogpunt wel een geniale vondst, zie die speld maar eens in de covid en corona hooiberg te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nog steeds nergens bloem te krijgen hier. Ik begrijp niet waarom bloem ineens zo in trek is? Het is nou niet zo dat de broodschappen leeg zijn. Ik maak al jaren pizza op vrijdag middag met mijn kinderen en voor het eerst komt mijn traditie in gevaar!
Geen serieus probleem I know, maar we moeten toch wat te zeuren hebben nu de toiletpapierschappen weer vol liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Gumball schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:40:
Nog steeds nergens bloem te krijgen hier. Ik begrijp niet waarom bloem ineens zo in trek is? Het is nou niet zo dat de broodschappen leeg zijn. Ik maak al jaren pizza op vrijdag middag met mijn kinderen en voor het eerst komt mijn traditie in gevaar!
Geen serieus probleem I know, maar we moeten toch wat te zeuren hebben nu de toiletpapierschappen weer vol liggen.
De supply chain van bloem in de super is gebouwd op de ‘3’ pakken die er per week worden gekocht in normale tijden.
Die is niet voorbereid op hamstermania waar er ineens ‘200’ op een dag worden verkocht.

Maw producten waarvan de rotatie snelheid heel laag is, zullen minder snel herstellen :)

/edit: moet al gniffelen bij de gedachte aan mensen die met hamstermania wel de broodbak machine hebben gekocht, maar nu geen bloem hebben :+

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 04-04-2020 11:46 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

YakuzA schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:45:
[...]

De supply chain van bloem in de super is gebouwd op de ‘3’ pakken die er per week worden gekocht in normale tijden.
Die is niet voorbereid op hamstermania waar er ineens ‘200’ op een dag worden verkocht.

Maw producten waarvan de rotatie snelheid heel laag is, zullen minder snel herstellen :)

/edit: moet al gniffelen bij de gedachte aan mensen die met hamstermania wel de broodbak machine hebben gekocht, maar nu geen bloem hebben :+
Hopelijk gaat de productie niet ineens in een stroomversnelling ;)

Imperfectionist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
Volkswoede in Hubei omdat de grensovergang met een nabijgelegen provincie Jiangxi gesloten bleef. Zelfs politieagenten van beide provincies lagen stevig met elkaar in de clinch. Alsof hier de Brabantse politie slaags zou raken met de Zuid-Hollandse maar ik heb deze beelden die al een paar dagen oud zijn in Nederland niet voorbij zien komen.

[ Voor 7% gewijzigd door sampoo op 04-04-2020 12:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Met 336 nieuwe opnamen en een totaal van 164 nieuw gemelde doden lijkt het hier in Nederland behoorlijk te stagneren en is de (1e) piek er wel uit.

Alle grafieken laten een afvlakking dan wel een lichte daling zien.

Bron RIVM.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 23:39
[YouTube: Perspectives on the Pandemic with Dr. John Ioannidis]

Interessante en genuanceerde kijk op dit alles.

Gelieve volgende keer even een korte samenvatting te geven. Een link- en videodrop is ongewenst. Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

[ Voor 38% gewijzigd door tweakduke op 04-04-2020 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Bloem en dus granen volgen de oogst, en wij maken in Nederland bijna geen meel meer en de granen en meel komen uit het (verre) buitenland.

Zie hier het recept voor lege schappen. De supply chain zal wel aan het opschalen/versnellen zijn. Maar veel marge zit er niet op bloem in de supermarkt, dus weet niet of er prioriteit is voor de bloem in de supermarkt. Ik denk dat het eerder bij de verwerkende industrie terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:03
YakuzA schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:45:
[...]

Dat merk ik. Hier in de supermarkt waren heel veel dingen weer goed aangevuld maar het schap met blikken tomatenblokjes niet. Waar we tijdens de eerste dagen van hamsteren in het lege schap nog wel een blik biologische blokjes konden scoren was er nu nog minder voorraad. Enkel de pakken van Heinz waren nog beschikbaar. Dus dat is al een tijd niet aangevuld denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:55

beany

Meeheheheheh

D-e-n schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 13:34:
[...]

Dat merk ik. Hier in de supermarkt waren heel veel dingen weer goed aangevuld maar het schap met blikken tomatenblokjes niet. Waar we tijdens de eerste dagen van hamsteren in het lege schap nog wel een blik biologische blokjes konden scoren was er nu nog minder voorraad. Enkel de pakken van Heinz waren nog beschikbaar. Dus dat is al een tijd niet aangevuld denk ik.
Langzaam aan zullen we in de supermarkt ook de effecten gaan merken dat voedselproducenten te maken krijgen met personeelsuitval waardoor productie minder wordt??

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Quad schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 13:02:
Met 336 nieuwe opnamen en een totaal van 164 nieuw gemelde doden lijkt het hier in Nederland behoorlijk te stagneren en is de (1e) piek er wel uit.

Alle grafieken laten een afvlakking dan wel een lichte daling zien.

Bron RIVM.
Echt een afvlakking in het aantal doden kan ik het niet noemen, eerder een weekend dipje en ik vermoed dan ook dat we maandag en dinsdag de dip weer gaan inhalen.

De ziekenhuisopnames en IC opnames dalen wel, maar dat ligt er volgens mij aan dat de ziekenhuizen redelijk vol beginnen te raken en niet zozeer dat er minder mensen medische hulp nodig hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fVq1SAhTaD5OwdKgBWtQc9V6H_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bz8RGsc0ZPlXwrCjDSLltoh1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Ernemmer op 04-04-2020 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:03
@Ernemmer
Een afvlakking van opnames in combinatie met het niet of minder afvlakken van het aantal doden is natuurlijk niet zo gek. De overledenen zijn mensen die het al langer hadden. Het effect van maatregelen hierop duurt veel langer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Ernemmer schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 13:39:
Echt een afvlakking kan ik het niet noemen, eerder een weekend dipje en ik vermoed dan ook dat we maandag en dinsdag de dip weer gaan inhalen.

[Afbeelding]
Met alle respect, maar die grafiek doet de waarheid geen goed. Stel je een fictieve situatie voor dat er op dag één 1 iemand doodgaat en op dag twee 5 mensen. Nu komt er op dag 3 een nieuw extra dodental waarbij er op dag één nog 4 bijkwamen achteraf, op dag twee 0 en op dag drie 3. Uiteraard kan dag drie nog later omhoog bijgesteld worden, maar de steilheid van de curve is dan wel minder. Dus als iedereen zich graag kan baseren op de PDF van het RIVM en de daarin opgenomen staafdiagrammen.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
D-e-n schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 13:43:
@Ernemmer
Een afvlakking van opnames in combinatie met het niet of minder afvlakken van het aantal doden is natuurlijk niet zo gek. De overledenen zijn mensen die het al langer hadden. Het effect van maatregelen hierop duurt veel langer.
Klopt, en dat is dan ook precies wat ik degene waar ik op reageer op wil wijzen.
Ik denk echt niet dat we nu al de goede kant op gaan, maar dat de afvlakking in opnames een capaciteitsprobleem is en het aantal doden een vertraging is in de verwerking van gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:14
Nog steeds nergens bloem te krijgen hier.
Al bij de Aldi gekeken? Bij verschillende vestigingen hier in de stad liggen de pakken bloem vaak met enorm pallet en al in de winkel. Daar zou best nog wel wat kunnen liggen...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
_the_crow_ schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 13:44:
[...]
Met alle respect, maar die grafiek doet de waarheid geen goed. Stel je een fictieve situatie voor dat er op dag één 1 iemand doodgaat en op dag twee 5 mensen. Nu komt er op dag 3 een nieuw extra dodental waarbij er op dag één nog 4 bijkwamen achteraf, op dag twee 0 en op dag drie 3. Uiteraard kan dag drie nog later omhoog bijgesteld worden, maar de steilheid van de curve is dan wel minder. Dus als iedereen zich graag kan baseren op de PDF van het RIVM en de daarin opgenomen staafdiagrammen.
Uit die PDF blijkt het imo ook.

De IC is vol, of heel misschien inderdaad precies goed uitgerekend door het RIVM dat we met de maatregelen onder de 1200 bedden zouden blijven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/keU8sSLX-UEn_aeaWvjnxglG6D0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1NB1qhYbQX6a8wRcoBfmSBj0.png?f=fotoalbum_large

En het aantal doden vlakt niet af, de grafieken lopen iets achter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gOfc8gCAmv-OBEH9bwt5RkCB_lU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LUrmAS0ClzFYEkINdBV05XaU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 04-04-2020 13:51 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?