Wat is de correlatie tussen deze onderzoeken, de mede-mens en Mark Rutte?Phusebox schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:45:
Wat zijn we met zijn allen toch goed bezig hè, premier Rutten?
https://www.gstatic.com/c...NL_Mobility_Report_en.pdf
Niet dus... althans ik vind dit niet echt mooie cijfers. Als ze allemaal nu op -50% tot -70% zetten dan waren we goed bezig.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verwijderd
Dit is zo raar toch niet. Men moet nog steeds boodschappen doen. Men mag nog steeds naar het park. Blijkbaar kan 2/3 niet thuiswerken (of de baas wil er niet aan).Phusebox schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:45:
Niet dus... althans ik vind dit niet echt mooie cijfers. Als ze allemaal nu op -50% tot -70% zetten dan waren we goed bezig.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat de premier roept dat we met zijn allen zo goed bezig zijn met thuisblijven, terwijl we in Europa zo'n beetje het slechtste doen. In Duitsland doen ze het beter en daar zijn de regels minder streng.RiCk schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:47:
[...]
Wat is de correlatie tussen deze onderzoeken, de mede-mens en Mark Rutte?
En als je roept dat mensen iets goed doen, gaan ze het vervolgens minder goed doen, want ja Henkie doet het zo goed, dan kan ik wel af en toe toch naar het strand of het park.
Blijkbaar kan het in andere landen wel. Maar goed, laten we ons zelf vooral op de borst blijven kloppen en blijven roepen dat alles hier zo fan-tas-tisch gaat en iedereen goed meewerkt...Verwijderd schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:47:
[...]
Dit is zo raar toch niet. Men moet nog steeds boodschappen doen. Men mag nog steeds naar het park. Blijkbaar kan 2/3 niet thuiswerken (of de baas wil er niet aan).
Kijk voor de grap eens naar UK, BE, DE?
[ Voor 31% gewijzigd door Phusebox op 03-04-2020 09:49 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
weet niet hoe interresant dit nog is, maar ik heb ondertussen dit gevonden:YakuzA schreef op woensdag 1 april 2020 @ 15:00:
[...]
Wat dat betreft kun je beter naar de virologische dagstaten van het RIVM kijken:
https://www.rivm.nl/coron...ls/virologische-dagstaten
https://www.rivm.nl/actuele-informatie-over-coronavirus/data
Daar staat een grafiekje met zieknhuisopnamen, maar je kan een actuele PDF downloaden waar dezelfde grafiekjes in staan voor 'bij GGD gemelde patienten', 'ziekenhuisopnamen', en 'overlijden'.
Met de kleurtjes heb je een idee hoe de stats soms nog kunnen worden 'gecorrigeerd'. Tussen 1 en 2 april zijn er bijvoorbeeld nog (enkele) ziekenhuis opnames gemeld van 18 maart. Dus de getallen kunnen enigszins echt nog wel verspringen met 2 weken terug.
_Als_ je benieuwd bent naar cijfers en hoeveel ze worden gecorrigeerd, dan moet je dit dagelijks even uitpluizen
En de 1/3 die wel thuiswerkt moet meer boodschappen doen, oftewel vrij onzinning om uit deze grafieken conclusies te trekken.Verwijderd schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:47:
[...]
Dit is zo raar toch niet. Men moet nog steeds boodschappen doen. Men mag nog steeds naar het park. Blijkbaar kan 2/3 niet thuiswerken (of de baas wil er niet aan).
Je moet juist MINDER boodschappen doen, dus niet meer elke dag "oh wat ga ik vandaag eens eten" maar vooruit plannen en 1x per week gaan. Beter nog; laat het bezorgen indien mogelijk.shoombak schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:49:
[...]
En de 1/3 die wel thuiswerkt moet meer boodschappen doen, oftewel vrij onzinning om uit deze grafieken conclusies te trekken.
Waar vind ik die?
Ik snap je punt wel, maar het is ook erg makkelijk om het 1 met het ander te verbinden.
Wat er daadwerkelijk gebeurd IN het park is relevant.
https://www.google.com/covid19/mobility/RiCk schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:50:
[...]
Waar vind ik die?
Ik snap je punt wel, maar het is ook erg makkelijk om het 1 met het ander te verbinden.
Wat er daadwerkelijk gebeurd IN het park is relevant.
En daarbij zegt het toch niets over de groepsvorming in parken etc? Bij een full lockdown was het iets anders geweest en was het raar geweest als hier nog zulke getallen stonden.Verwijderd schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:47:
[...]
Verder zag ik:
Niet echt de tijd om lekker in het park te lopen bijvoorbeeld.The baseline is the median value, for the
corresponding day of the week, during the 5-
week period Jan 3–Feb 6, 2020.
Geen commentaar op de beste man als je zijn naam niet eens kan spellen het de man heet M. Rutte namelijkPhusebox schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:45:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

"Beautiful Clean Coal"
Die baseline is in ander landen gelijk; en daar was het ook crap weer (als we naar de buurlanden kijken).Vorkie schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:51:
[...]
En daarbij zegt het toch niets over de groepsvorming in parken etc? Bij een full lockdown was het iets anders geweest en was het raar geweest als hier nog zulke getallen stonden.
Verder zag ik:
[...]
Niet echt de tijd om lekker in het park te lopen bijvoorbeeld.
En nee het zegt niets over groepsvorming; maar hoe meer mensen blijven gaan, hoe meer risico's want je snapt hopelijk zelf ook dat die anderhalve meter een wassen neus is?
Verwijderd
Andere landen met andere maatregelen. Is niet heel gek dat mensen niet naar de winkel gaan als die niet open is.Phusebox schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:48:
[...]
Blijkbaar kan het in andere landen wel. Maar goed, laten we ons zelf vooral op de borst blijven kloppen en blijven roepen dat alles hier zo fan-tas-tisch gaat en iedereen goed meewerkt...
Kijk voor de grap eens naar UK, BE, DE?
Verwijderd
Er zijn zoveel zaken op aan te merken dat ik er geen enkele conclusie uit zou trekken inderdaad.Vorkie schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:51:
[...]
En daarbij zegt het toch niets over de groepsvorming in parken etc? Bij een full lockdown was het iets anders geweest en was het raar geweest als hier nog zulke getallen stonden.
Verder zag ik:
[...]
Niet echt de tijd om lekker in het park te lopen bijvoorbeeld.
Dat geldt natuurlijk alleen als de baseline voor de beide landen hetzelfde is. Stel dat Nederlanders voor al deze maatregelen ook al maar één keer week naar de supermarkt gingen (zie: mijn vrouw), en Duitsers niet. Als die Duitsers dat dan nu ook gaan doen, dan is het nogal logisch dat ze verder dalen.Phusebox schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:48:
[...]
Dat de premier roept dat we met zijn allen zo goed bezig zijn met thuisblijven, terwijl we in Europa zo'n beetje het slechtste doen. In Duitsland doen ze het beter en daar zijn de regels minder streng.
Wou dit ook nog wel even inhameren.Phusebox schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:45:
1) Er is toch duidelijk te zien dat we minder zijn gaan bewegen. Goed toch?
2) Minder of meer bewegen zegt niks over het wel of niet houden aan de maatregelen.
In Engeland mogen mensen 1x per dag naar buiten voor sport / beweging. Dat soort regels hebben wij hier helemaal niet. Nog niet.
Iedereen is aan de wandel, dat merk je ook hier in de buurt. Wij wonen aan de rand van een nieuwbouw-wijk met veel open ruimte dus precies naast ons. Wij zien dus iedereen voorbij komen die hier de open natuur op gaat zoeken i.p.v. in het dorp blijft. Al die mensen die gaan wandelen en dat netjes doen met ruime afstand, top!
(En ja, ik erger me ook mateloos aan het feit dat een markt dicht moest, omdat iedereen op elkaar staat, het strand zo druk was dat je het zweet kon ruiken van de mensen naast je, en dat de horeca dicht moest, omdat mensen anders niet snappen dat het echt niet OK is).
De Nederlandse mentaliteit van 'de regeltjes net dat beetje oprekken' helpt absoluut niet in deze tijd. Daarom ben ik blij dat ze toch meer en meer maatregelen hebben genomen, want meer mensen snappen dan dat het serieus is. Als ik naar de cijfers kijk begin ik toch ook een beetje te geloven dat de _groei_ aan het afvlakken is. Dus volhouden nu.
En ja, in mijn hoofd hou ik iedereen die zich niet direct aan de maatregelen hield verantwoordelijk voor de personen die zo gaan sterven, omdat er niet genoeg IC-bedden zijn. Laat me a.u.b. geen gelijk hebben hier in dat het zo ver komt (maar ja…).
Dat dacht ik ook te zien. Ergens heb ik het gevoel dat veel mensen dachten dat het na 6 april gewoon weer business as usual zou zijn. Die hadden het gevoel van nog even volhouden en dan kan je weer. Het lijkt er in mijn ogen op dat mensen nu denken: "zo lang ga ik toch niet volhouden, kan ik net zo goed nu ook al even naar buiten".klaaas schreef op donderdag 2 april 2020 @ 23:22:
Is het puur mijn perceptie of zijn er meer mensen die het idee hebben dat er zo langzamerhand steeds meer mensen op pad gaan? En dan bedoel ik niet zozeer de wandelende en fietsende mensen, maar het verkeer op de weg. Ik heb de indruk dat dat vorige week minder was en nu langzaamaan weer wat toeneemt?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wel een beetje Cherry picking om de public transport waarmee mensen naar het werk gaan met -68% eruit te latenPhusebox schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:45:
Wat zijn we met zijn allen toch goed bezig hè, premier Rutte?
Vergelijk het eens met andere landen om ons heen: https://www.google.com/covid19/mobility/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Verder is het logisch dat mensen nog steeds naar de supermarkt gaan iig.
[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 03-04-2020 10:05 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
In België worden de recyclageparken op 7 april terug geopend. De plaatselijke burgemeesters waren het gezaag van hun inwoners moe, dus zijn ze bij de minister gaan klagen.Gonadan schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:59:
[...]
Dat dacht ik ook te zien. Ergens heb ik het gevoel dat veel mensen dachten dat het na 6 april gewoon weer business as usual zou zijn. Die hadden het gevoel van nog even volhouden en dan kan je weer. Het lijkt er in mijn ogen op dat mensen nu denken: "zo lang ga ik toch niet volhouden, kan ik net zo goed nu ook al even naar buiten".
Nu hebben wij ook aan het rommelen geweest, vlak voor de ganse heisa uitbrak hebben we nog het dak van het tuinhuis vervangen, "en het afval zullen we volgende week wel wegdoen". Maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om dat in de maand april te gaan afvoeren.
Gegarandeerd staat het ganse dorp daar.
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Staat de gebruiker er sowieso niet om bekend om wat negatiever te zijn?YakuzA schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:04:
[...]
Wel een beetje Cherry picking om de public transport waarmee mensen naar het werk gaan met -65% eruit te laten
Het aantal mensen aan wal is ongekend. Laten we het lekker aan het RIVM en de mensen overlaten die er wel enig verstand van hebben. Dat eeuwige gezeur op alles en iedereen. Uiteindelijk moeten we het samen doen en dan is een vingertje wijzen zo makkelijk. Alsof niemand hier de deur uit is. Want hoe constateer je anders dat het drukker is op de weg? Bekijk het wat positiever allemaal en we zijn er voor je gevoel sneller doorheen.. Leuker kunnen we het niet maken..
[ Voor 8% gewijzigd door Boinkie op 03-04-2020 10:07 ]
Het initiële beeld was 'even allemaal 3 weken de adem inhouden', de overheid heeft dit beeld zelf versterkt door verwarring te zaaien over 6 april of 1 juni voor vergunningsplichtige evenementen. Het besef begint langzaam in te dalen dat dit niet op 28 april voorbij is, je kunt mensen een paar weken strikt binnen houden, maar maanden zonder noemenswaardig sociaal contact is bijna niet te doen (vooral als je single bent).Gonadan schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:59:
Dat dacht ik ook te zien. Ergens heb ik het gevoel dat veel mensen dachten dat het na 6 april gewoon weer business as usual zou zijn. Die hadden het gevoel van nog even volhouden en dan kan je weer. Het lijkt er in mijn ogen op dat mensen nu denken: "zo lang ga ik toch niet volhouden, kan ik net zo goed nu ook al even naar buiten".
Merk het bij mezelf ook: waar de eerste weken de werkster niet kwam is die deze week met strikte afspraken toch weer gekomen. Gezin boven, zij beneden en halverwege met beleid omwisselen. Dat is inderdaad een heel klein risico maar zonder werk heeft die vrouw geen inkomen en ze krijgt geen compensatie van de overheid (en ja, het huis wordt extra smerig tijdens een semi-lockdown).
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik vraag mij af of mensen zich weleens realiseren hoe verschrikkelijk onterecht dat "volhouden" is in een land waar ieder huis wel een balkon of tuin heeft .Gonadan schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:59:
[...]
Die hadden het gevoel van nog even volhouden en dan kan je weer. Het lijkt er in mijn ogen op dat mensen nu denken: "zo lang ga ik toch niet volhouden, kan ik net zo goed nu ook al even naar buiten".
Ik vraag mij af of mensen zich weleens realiseren hoe verschrikkelijk onterecht dat "volhouden" is in een land waar ieder huis internet , tv , stromend water en elektriciteit heeft .
Ik vraag mij af of mensen zich weleens realiseren hoe verschrikkelijk onterecht dat "volhouden" is in een land waar ieder huis tenminste een woonkamer van 3x4 meter heeft waar niet 6-10 mensen tegelijk in wonen .
Ik vraag mij af of mensen zich weleens realiseren hoe verschrikkelijk onterecht dat "volhouden" klinkt en eens stoppen met klagen zodra ze maar even gehinderd worden in hun verwende leventje .
"Beautiful Clean Coal"
Ik werd ook onpasselijk van opmerkingen van een vriend van mij: dat dit ondragelijk is.nee, 5 jaar de loopgraven in, dat is ondragelijk. Dit is hooguit saai.leekers schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:11:
[...]
Ik vraag mij af of mensen zich weleens realiseren hoe verschrikkelijk onterecht dat "volhouden" is in een land waar ieder huis wel een balkon of tuin heeft .
Ik vraag mij af of mensen zich weleens realiseren hoe verschrikkelijk onterecht dat "volhouden" is in een land waar ieder huis internet , tv , stromend water en elektriciteit heeft .
Ik vraag mij af of mensen zich weleens realiseren hoe verschrikkelijk onterecht dat "volhouden" is in een land waar ieder huis tenminste een woonkamer van 3x4 meter heeft waar niet 6-10 mensen tegelijk in wonen .
Ik vraag mij af of mensen zich weleens realiseren hoe verschrikkelijk onterecht dat "volhouden" klinkt en eens stoppen met klagen zodra ze maar even gehinderd worden in hun verwende leventje .
De verwarring viel allemaal best mee, het is meer dat mensen graag horen wat ze willen horen. Men is continu op zoek naar uitvluchten of gaten in de redenatie om maar een reden te hebben dat iets nog wel mag.hoevenpe schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:10:
Het initiële beeld was 'even allemaal 3 weken de adem inhouden', de overheid heeft dit beeld zelf versterkt door verwarring te zaaien over 6 april of 1 juni voor vergunningsplichtige evenementen. Het besef begint langzaam in te dalen dat dit niet op 28 april voorbij is, je kunt mensen een paar weken strikt binnen houden, maar maanden zonder noemenswaardig sociaal contact is bijna niet te doen (vooral als je single bent).
Nu begint de boodschap inderdaad langzaam door te dringen bij de mensen, blijft thuis. En dat vinden velen heel moeilijk.
Dat kan je ook oplossen door haar gewoon door te betalen maar wel zelf schoon te maken. Hoef je echt geen extra risico voor te nemen. De reden tussen de haakjes lijkt mij het daadwerkelijke argument.Merk het bij mezelf ook: waar in de eerste weken de werkster niet kwam is die deze week met strikte afspraken toch weer gekomen. Gezin boven, zij beneden en halverwege met beleid omwisselen. Dat is inderdaad een heel klein risico maar zonder werk heeft die vrouw geen inkomen en ze krijgt geen compensatie van de overheid (en ja, het huis wordt extra smerig tijdens een semi-lockdown).
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ach ja, het is allemaal zo relatief. Iemand zonder eten zal ook zeggen dat iemand met eten maar zonder water en licht zich ook niet aan moet stellen. En iemand op het sterfbed vind dat je ook niet moet zeuren over een paar dagen geen eten.leekers schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:11:
Ik vraag mij af of mensen zich weleens realiseren hoe verschrikkelijk onterecht dat "volhouden" is in een land waar ieder huis wel een balkon of tuin heeft .
Dat er ergere scenario's zijn is geen enkele reden om het niet onprettig te mogen vinden als je een paar stappen achteruit gaat ten opzichte van je normale leven.
Neemt niet weg dat het goed is om te realiseren dat wij het nog zo slecht niet hebben. Gas, water, licht en boodschappen zetten ze voor je deur. Lekker thuis werken en 's avonds gewoon bankhangen en TV kijken met je snack.
Ik lees bewust een hoop internationale media om uit de bubbel van onze nationale media te breken. De laatste weken is wel iets meer te zien bij onder andere de NOS maar als je ziet wat in de minder welvarende landen nu allemaal gebeurd, dat is gewoon verschrikkelijk. Ik zal persoonlijk dan ook niet snel gaan klagen over mijn situatie.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar juist in die verveling zit ook het risico, zolang de overheid zaken niet expliciet verbiedt 'mag' je gewoon naar het strand, het bos, de winkels en het kantoor. Hoe groter die verveling des te groter het risico dat mensen de randen gaan opzoeken, dat hangt mede af van je persoonlijke situatie: met een redelijk groot huis, grote tuin, druk gezin, genoeg werk en een Weber in de achtertuin is het een stuk makkelijker om thuis te blijven dan als single zonder werk in een kleine studio van 30m2.Adlermann schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:15:
Dit is hooguit saai.
Met een vrouw druk in de eerste lijn, kinderen thuis aan het leren en werk dat gelukkig op afstand vrijwel onveranderd doorgaat hebben we het gevoelsmatig drukker dan ooit. Dan schiet de schoonmaak erbij in waar je eigenlijk veel meer zou moeten schoonmaken dan normaal, ben niet heilig in die zin...Gonadan schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:17:
Dat kan je ook oplossen door haar gewoon door te betalen maar wel zelf schoon te maken. Hoef je echt geen extra risico voor te nemen. De reden tussen de haakjes lijkt mij het daadwerkelijke argument.
In Ecuador gaat het er blijkbaar ook heftig aan toe. Mensen zeggen dat de lijken op straat liggen en in huizen omdat het allemaal niet opgehaald kan worden. Dat ze ze nu zelf maar gaan verbranden... Dat de cijfers van WHO niet helemaal kloppen wisten we al wel maar hoever ligt het nu van de waarheid?
Nee joh, dat snap ik ook best wel, je hoeft je niet te verdedigen. Je formuleerde het echter zo dat het leek alsof het zorgen dat de schoonmaakster een inkomen had de primaire drijfveer was, daar zijn dan wel andere oplossingen voor.hoevenpe schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:24:
Met een vrouw druk in de eerste lijn, kinderen thuis aan het leren en werk dat gelukkig op afstand vrijwel onveranderd doorgaat hebben we het gevoelsmatig drukker dan ooit. Dan schiet de schoonmaak erbij in waar je eigenlijk veel meer zou moeten schoonmaken dan normaal, ben niet heilig in die zin...
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gonadan schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:30:
Je formuleerde het echter zo dat het leek alsof het zorgen dat de schoonmaakster een inkomen had de primaire drijfveer was, daar zijn dan wel andere oplossingen voor.
offtopic:
Maar ook voor 'zomaar' geld geven moet je fysiek bij elkaar komen, de eerste werkster met BTW nummer moet ik nog tegenkomen...
Maar ook voor 'zomaar' geld geven moet je fysiek bij elkaar komen, de eerste werkster met BTW nummer moet ik nog tegenkomen...

Ik vind het verre van saai. Misschien het in wachten buiten de supermarkt totdat ik eindelijk naar binnen mag, is saai. Heb zat te doen, en omdat de scholen dicht zijn kom ik amper aan m'n werkdag, laat staan de rest.Adlermann schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:15:
[...]
Ik werd ook onpasselijk van opmerkingen van een vriend van mij: dat dit ondragelijk is.nee, 5 jaar de loopgraven in, dat is ondragelijk. Dit is hooguit saai.
Maar voor een hoop mensen is dit ook stress, kost het loon of kost het zelfs je baan.
Juist in deze tijd moet je met iedereen rekening houden, en dus ja: Er zijn mensen die het extreem veel slechter hebben. Maar er zijn ook mensen waar dit gewoon hard voor aankomt, en dat mag ook.
Ook al is het voor (een hoop) mensen nog steeds een luxe leventje, mensen zijn nu eenmaal gewend aan een leven en een ritme. Dat wordt hard verstoord, en dat is gewoon heel naar. Dat mag, dat is OK.
Ja, het is niet zo erg als je gezin geen eten kunnen geven of dierbare verliezen bijvoorbeeld. Maar mensen mogen ook best 'zeuren' over de impact die dit heeft, wat mij betreft.
Ah, zwartwerken. Ergens hoop ik dat de crisis ook een soort reinigend vermogen heeft qua ondernemers, maar ik ben bang dat het juist de brave borsten zijn die omvallen in dit soort tijden.hoevenpe schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:34:
offtopic:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bekend principe blijft hier opgaan: Er is geen enkele goede daad die onbestraft blijft.Gonadan schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:41:
[...]
Ah, zwartwerken. Ergens hoop ik dat de crisis ook een soort reinigend vermogen heeft qua ondernemers, maar ik ben bang dat het juist de brave borsten zijn die omvallen in dit soort tijden.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Toch is het psychologische effect niet te onderschatten denk ik...Adlermann schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:15:
[...]
Ik werd ook onpasselijk van opmerkingen van een vriend van mij: dat dit ondragelijk is.nee, 5 jaar de loopgraven in, dat is ondragelijk. Dit is hooguit saai.
In de loopgraven heb je in ieder geval een zichtbare gemeenschappelijke vijand.
Je kunt iets doen.
Nu voelt het allemaal nogal machteloos om stil binnen te zitten.
Daar zit in deze crisis veel verborgen leed, zeker degenen die hier illegaal verblijven kunnen nergens aanspraak op maken en zullen niet openlijk vragen om steun.Gonadan schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:41:
Ah, zwartwerken.
offtopic:
De 'witte-werkster' bestaat vrijwel niet, in ieder geval niet voor rond de 50 euro per drie uur. Maak het veel duurder en het is voor een middenklasse gezin meer niet te betalen.
De 'witte-werkster' bestaat vrijwel niet, in ieder geval niet voor rond de 50 euro per drie uur. Maak het veel duurder en het is voor een middenklasse gezin meer niet te betalen.
Gisteren zijn er een aantal lijken op straat verbrand door de overheid en vannacht een aantal weggehaald van straat en uit huizen .Kenny_026 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:29:
In Ecuador gaat het er blijkbaar ook heftig aan toe. Mensen zeggen dat de lijken op straat liggen en in huizen omdat het allemaal niet opgehaald kan worden. Dat ze ze nu zelf maar gaan verbranden... Dat de cijfers van WHO niet helemaal kloppen wisten we al wel maar hoever ligt het nu van de waarheid?
De burgemeester van Guayaquil heeft toestemming gevraagd aan de centrale overheid om zelf de lijken te mogen gaan ophalen .
De cijfers die Ecuador en WHO geven kloppen inderdaad niet met de harde werkelijkheid die momenteel plaatsvindt in Ecuador .
Ik heb van vrienden ter plaatse diverse video's gezien van verbranding en het dumpen van lijken die te gruwelijk zijn om hier te plaatsen maar helaas de trieste waarheid van een prachtig land met een helaas totaal niet toereikend medisch systeem .
"Beautiful Clean Coal"
Mbt de mobiliteit rapporten, is NL ook niet europees kampioen parttime en thuiswerken?
Tja, dan zullen de effecten van NOG meer thuiswerken ook minder zijn. En die getallen zijn sowieso weer afhankelijk van gewoontes in het algemeen.
Wie weet deden Nederlanders al veel vaker 1x in de week boodschappen waar andere landen meer van het 'elke dag even naar de winkel lopen' zouden zijn...etc.
Tja, dan zullen de effecten van NOG meer thuiswerken ook minder zijn. En die getallen zijn sowieso weer afhankelijk van gewoontes in het algemeen.
Wie weet deden Nederlanders al veel vaker 1x in de week boodschappen waar andere landen meer van het 'elke dag even naar de winkel lopen' zouden zijn...etc.
Was toch ook een grote ellende in Italie? Heel veel zwartwerken, dus nu ineens geen inkomsten meer voor die mensen.Gonadan schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:41:
[...]
Ah, zwartwerken. Ergens hoop ik dat de crisis ook een soort reinigend vermogen heeft qua ondernemers, maar ik ben bang dat het juist de brave borsten zijn die omvallen in dit soort tijden.
[ Voor 36% gewijzigd door m0ridin op 03-04-2020 10:57 ]
De enige echt relevante statistiek over het effect van de maatregelen is een paar dagen geleden al naar buiten gebracht. Het groeigetal (of de base van de exponentiële functie, ben de exacte naam even kwijt), was teruggebracht van 2.3 naar 0.3, ofwel iedere patiënt infecteert nu 0.3 anderen. Die daling is gigantisch en meer dan genoeg om lockdownachtige effecten te gaan zien in het verloop van het aantal besmettingen. De vraag is dus vooral, hoeveel lager was dat getal nog geweest als je een volledige lockdown had gedaan? Vanaf hier is het natuurlijk speculeren, maar een groot gedeelte van de mensen die nog besmet worden of bijdragen aan dat groeigetal zou zomaar eens zorggerelateerd kunnen zijn, daar waar mensen nog echt contact hebben.Phusebox schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:53:
[...]
Die baseline is in ander landen gelijk; en daar was het ook crap weer (als we naar de buurlanden kijken).
En nee het zegt niets over groepsvorming; maar hoe meer mensen blijven gaan, hoe meer risico's want je snapt hopelijk zelf ook dat die anderhalve meter een wassen neus is?
Een snelle berekening op een bierviltje leert ons dat met een groeigetal van 0.3, er nog ongeveer 44% extra besmettingen komen ten opzichte van het aantal besmettingen nu (0.3 + 0.3*0.3 + 0.3*0.3*0.3 + etc). Nog steeds veel, maar ik denk dat die cijfers van Google niet heel representatief zijn voor de daadwerkelijke daling in contact tussen mensen.
There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night
R0.Liveshort schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:57:
[...]
Het groeigetal (of de base van de exponentiële functie, ben de exacte naam even kwijt)
Het is ook een beetje hoe je er mee omgaat. Daar zul je zelf iets aan moeten doen. We zijn natuurlijk gewend om vermaakt te worden en alles te kunnen doen en hebben wat ons hartje begeert. We gaan lekker uit eten, maken leuke uitstapjes, gaan met pasen en pinksteren naar een leuk huisje aan zee en ga zo nog maar even door. Nu valt alles in een klap weg en moet je jezelf zien te vermaken.
We gaan graag 'op vakantie' naar vrienden in Oostenrijk en als je daar rondgaat, kom je nog weleens in oude Oostenrijkse hutten waar men vroeger in de winter vaak compleet ingesneeuwd raakte. Als je kijkt wat voor creatieve dingen dat men dan daar deed in de lange 'saaie' wintermaanden. En al deze vaardigheden kon je dan later in je leven wel weer gebruiken.
Ik probeer een beetje hetzelfde te doen. Ik kan gelukkig grotendeels vanuit huis door met werken. Dus ik probeer wel regelmaat aan te houden. Om 8.00 uur opstaan, bak koffie en ontbijt en aan de slag. Tussen de middag naar beneden en lekker eten met mijn vrouw en dan weer door tot een uurtje of 5. In de overige tijd proberen we leuke dingen te doen, maar niet alleen bank hangen en tv kijken. Daarnaast gebruik ik mijn saaie momenten nu om vaardigheden te leren. Ik wilde altijd nog graag Python kunnen programmeren, dus dat ben ik nu aan het leren. Als ik daar op uitgekeken ben, dan zoek ik iets anders om me zelf te leren.
Al een paar jaar heb ik een moestuinbak in de tuin en probeer daar wat sla in te kweken. Nu heb ik wat uitgebreid en komend weekend ga ik fijn aan de slag met verschillende groenten kweken. Gelukkig had ik voor het corona gebeuren in Nederland het meeste al in huis. Anders zou je nu in de verduvelde rij bij een tuincentrum moeten gaan staan.
Vanavond halen we alle boodschappen voor komende week. Dan halen we wat spullen om wat nieuwe recepten uit te proberen en waarschijnlijk wat vlees om komend weekend lekker rustig om de bbq te gooien.
Natuurlijk heb ik wel momenten dat ik graag even naar vrienden of familie zou willen, maar dat is er even niet bij. Daarvoor hebben we gelukkig prachtige digitale mogelijkheden, zoals beeldbellen. We hebben er goed aan gedaan om alle oudere familieleden en kennissen dat geruime tijd geleden al te hebben geleerd. Op die manier houden we contact.
Het komt, denk ik, ook wel neer op een stukje acceptatie. Accepteer dat je voorlopig even thuis zit en pin je niet teveel vast op een datum. Dat voorkomt teleurstellen wanneer maatregelen worden verlengd. Ik ga er bijvoorbeeld op uit dat er dit seizoen geen evenementen of festivals meer zullen komen. Je kunt op je klompen nagaan dat er straks geen Zwarte Cross bijvoorbeeld zal zijn, waar meer dan 100.000 mensen bij elkaar komen.
Als je je nergens op verheugt, dan is de teleurstelling ook minder groot. Alles wat dan onverwachts wel kan, is een extra fijne verrassing.
We gaan graag 'op vakantie' naar vrienden in Oostenrijk en als je daar rondgaat, kom je nog weleens in oude Oostenrijkse hutten waar men vroeger in de winter vaak compleet ingesneeuwd raakte. Als je kijkt wat voor creatieve dingen dat men dan daar deed in de lange 'saaie' wintermaanden. En al deze vaardigheden kon je dan later in je leven wel weer gebruiken.
Ik probeer een beetje hetzelfde te doen. Ik kan gelukkig grotendeels vanuit huis door met werken. Dus ik probeer wel regelmaat aan te houden. Om 8.00 uur opstaan, bak koffie en ontbijt en aan de slag. Tussen de middag naar beneden en lekker eten met mijn vrouw en dan weer door tot een uurtje of 5. In de overige tijd proberen we leuke dingen te doen, maar niet alleen bank hangen en tv kijken. Daarnaast gebruik ik mijn saaie momenten nu om vaardigheden te leren. Ik wilde altijd nog graag Python kunnen programmeren, dus dat ben ik nu aan het leren. Als ik daar op uitgekeken ben, dan zoek ik iets anders om me zelf te leren.
Al een paar jaar heb ik een moestuinbak in de tuin en probeer daar wat sla in te kweken. Nu heb ik wat uitgebreid en komend weekend ga ik fijn aan de slag met verschillende groenten kweken. Gelukkig had ik voor het corona gebeuren in Nederland het meeste al in huis. Anders zou je nu in de verduvelde rij bij een tuincentrum moeten gaan staan.
Vanavond halen we alle boodschappen voor komende week. Dan halen we wat spullen om wat nieuwe recepten uit te proberen en waarschijnlijk wat vlees om komend weekend lekker rustig om de bbq te gooien.
Natuurlijk heb ik wel momenten dat ik graag even naar vrienden of familie zou willen, maar dat is er even niet bij. Daarvoor hebben we gelukkig prachtige digitale mogelijkheden, zoals beeldbellen. We hebben er goed aan gedaan om alle oudere familieleden en kennissen dat geruime tijd geleden al te hebben geleerd. Op die manier houden we contact.
Het komt, denk ik, ook wel neer op een stukje acceptatie. Accepteer dat je voorlopig even thuis zit en pin je niet teveel vast op een datum. Dat voorkomt teleurstellen wanneer maatregelen worden verlengd. Ik ga er bijvoorbeeld op uit dat er dit seizoen geen evenementen of festivals meer zullen komen. Je kunt op je klompen nagaan dat er straks geen Zwarte Cross bijvoorbeeld zal zijn, waar meer dan 100.000 mensen bij elkaar komen.
Als je je nergens op verheugt, dan is de teleurstelling ook minder groot. Alles wat dan onverwachts wel kan, is een extra fijne verrassing.
President Duterte van de Fillipijnen is wel lekker helder met het handhaven van de maatregelen tegen Corona.
Hij adviseert politie gewoon mensen dood te schieten als ze niet mee willen werken of erg lastig doen
je kan maar duidelijk zijn....nietwaar?
https://edition.cnn.com/w...af0701aec39b9f8f45bd1edf4
Hij adviseert politie gewoon mensen dood te schieten als ze niet mee willen werken of erg lastig doen
Het wel of niet hebben van een BTW nr of het wel of niet cash betalen van een werkster zegt natuurlijk niks over of het zwart is of niet.Gonadan schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:41:
[...]
Alles is afhankelijk van wat die persoon zelf aangeeft bij de belastingdienst qua inkomen.
Om niet gelijk iedereen over een kam te scheren
Het geeft ze natuurlijk wel de kans om niet alles aan te geven, maar het is ze gegund! Ze houden mijn huis schoon (waar ik zelf helemaal geen zin in heb) en zon vetpot is het al allemaal niet.
Maar iets meer ontopic, tot nu toe vind ik dat de regering het relatief netjes doet. Achteraf is makkelijk praten, maar we zien die afvlakking al ontstaan en de IC kan het ook nog steeds aan.
Daarnaast eergisteren dat tv programma gezien op NPO1, waar ze een week meekijken tijdens Coronoa op de IC. Ook hier zie je gewoon dat de voorbereiding echt wel goed is. Nieuwe IC bedden staan al klaar, nieuwe afdelingen zijn al opgezet. Allemaal nog leeg omdat ze verwachten die ruimte een week later nodig te hebben. Tot nu toe gaat het nog niet zo slecht.
[ Voor 25% gewijzigd door Devian op 03-04-2020 11:16 ]
https://wren.co/join/Devian
Nou, als je geen nummer hebt en alleen contant accepteert dan is dat niet omdat het je administratie zo makkelijk maakt. Laten we daar wel gewoon realistisch in zijn.Devian schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:14:
Het wel of niet hebben van een BTW nr of het wel of niet cash betalen van een werkster zegt natuurlijk niks over of het zwart is of niet.
Alles is afhankelijk van wat die persoon zelf aangeeft bij de belastingdienst qua inkomen.
Om niet gelijk iedereen over een kam te scheren.
Tot een bepaald niveau hoef je niet eens belasting te betalen, waarschijnlijk proberen ze daar onder te blijven.Het geeft ze natuurlijk wel de kans om niet alles aan te geven, maar het is ze gegund! Ze houden mijn huis schoon (waar ik zelf helemaal geen zin in heb) en zon vetpot is het al allemaal niet.
Ja ik ben ook niet ontevreden, hoop alleen wel dat er wat meer mensen ontslagen gaan worden van de IC en dat de afvlakking voldoende doorzet om niet toch boven die 2400 uit te moeten komen. Want dat gaat wel penibel worden anders.Maar iets meer ontopic, tot nu toe vind ik dat de regering het relatief netjes doet. Achteraf is makkelijk praten, maar we zien die afvlakking al ontstaan en de IC kan het ook nog steeds aan.
Daarnaast eergisteren dat tv programma gezien op NPO1, waar ze een week meekijken tijdens Coronoa op de IC. Ook hier zie je gewoon dat de voorbereiding echt wel goed is. Nieuwe IC bedden staan al klaar, nieuwe afdelingen zijn al opgezet. Allemaal nog leeg omdat ze verwachten die ruimte een week later nodig te hebben. Tot nu toe gaat het nog niet zo slecht.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het Lourdes-gevoel, mooi omschreven door Youp van 't Hek: YouTube: Het Lourdes-GevoelGonadan schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:19:
[...]
Ach ja, het is allemaal zo relatief. Iemand zonder eten zal ook zeggen dat iemand met eten maar zonder water en licht zich ook niet aan moet stellen. En iemand op het sterfbed vind dat je ook niet moet zeuren over een paar dagen geen eten.
nou ja, eigenlijk andersom: bij het Lourdes-gevoel ga je je juist beter voelen omdat er altijd wel iemand is die het slechter heeft dan jij.
[ Voor 12% gewijzigd door P.O. Box op 03-04-2020 11:29 ]
Ik neem aan dat het effectiever is dan handhaving met boetes.Geert1976 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:12:
President Duterte van de Fillipijnen is wel lekker helder met het handhaven van de maatregelen tegen Corona.
P.O. Box schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:28:
Het Lourdes-gevoel, mooi omschreven door Youp van 't Hek
offtopic:
Dank voor de link, heerlijk gelachen om de WC-rol op de camping zo mooi beschreven door onze voormalige Corona-patiënt. We moeten ook vaker luchtiger lachen, de wereld is al somber en serieus genoeg...
Dank voor de link, heerlijk gelachen om de WC-rol op de camping zo mooi beschreven door onze voormalige Corona-patiënt. We moeten ook vaker luchtiger lachen, de wereld is al somber en serieus genoeg...
Holy crap, als we nu op een R0 zitten van 0.3 dan is dat echt hartstikke netjes. Nu zijn de huidige maatregels niet eindeloos vol te houden natuurlijk, maar als we met dit soort R0 cijfers de druk op de ICs kunnen overleven, kan daarna de R0 weer rustig groeien naar net onder de 1, dan blijft de druk op de zorg behapbaar, en elke infectie die van buitenaf binnenkomt smoort langzaam na een aantal besmettingenLiveshort schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:57:
[...]
De enige echt relevante statistiek over het effect van de maatregelen is een paar dagen geleden al naar buiten gebracht. Het groeigetal (of de base van de exponentiële functie, ben de exacte naam even kwijt), was teruggebracht van 2.3 naar 0.3, ofwel iedere patiënt infecteert nu 0.3 anderen. Die daling is gigantisch en meer dan genoeg om lockdownachtige effecten te gaan zien in het verloop van het aantal besmettingen. De vraag is dus vooral, hoeveel lager was dat getal nog geweest als je een volledige lockdown had gedaan? Vanaf hier is het natuurlijk speculeren, maar een groot gedeelte van de mensen die nog besmet worden of bijdragen aan dat groeigetal zou zomaar eens zorggerelateerd kunnen zijn, daar waar mensen nog echt contact hebben.
Een snelle berekening op een bierviltje leert ons dat met een groeigetal van 0.3, er nog ongeveer 44% extra besmettingen komen ten opzichte van het aantal besmettingen nu (0.3 + 0.3*0.3 + 0.3*0.3*0.3 + etc). Nog steeds veel, maar ik denk dat die cijfers van Google niet heel representatief zijn voor de daadwerkelijke daling in contact tussen mensen.
Ach, volgens mij mocht je van Duterte drugsdealers ook al on-sight neerknallen als gewone burger, ietwat een radicale aanpak, maar effect heeft het wel gok ik zo.Geert1976 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:12:
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Exact, het probleem is nooit geweest hoeveel mensen Corona kregen, maar hoeveel mensen naar het ziekenhuis moeten met klachten cq. vroegtijdig overlijden.Liveshort schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:57:
[...]
De enige echt relevante statistiek over het effect van de maatregelen is een paar dagen geleden al naar buiten gebracht. Het groeigetal (of de base van de exponentiële functie, ben de exacte naam even kwijt), was teruggebracht van 2.3 naar 0.3, ofwel iedere patiënt infecteert nu 0.3 anderen. Die daling is gigantisch en meer dan genoeg om lockdownachtige effecten te gaan zien in het verloop van het aantal besmettingen. De vraag is dus vooral, hoeveel lager was dat getal nog geweest als je een volledige lockdown had gedaan? Vanaf hier is het natuurlijk speculeren, maar een groot gedeelte van de mensen die nog besmet worden of bijdragen aan dat groeigetal zou zomaar eens zorggerelateerd kunnen zijn, daar waar mensen nog echt contact hebben.
En dus moet je gaan kijken wat de 'R' doet in de kwetsbare/risico groep, niet de 'R' van de hele populatie.
Dus zelfs met een R van 0.1 kun je gigantisch in de problemen komen, want als er 1000 besmettingen bij komen die op de IC belanden hebben we een probleem. Terwijl het ook gewoon 1000 mensen kunnen zijn die een weekje in bed liggen of nog mildere klachten hebben.
Overigens heb je natuurlijk ook opbouw van groepsimmuniteit in kleinere groepen. Dus binnen het gezin of huishouden. Stel je hebt een gezin van 4 waarbij 1 gezinslid Corona krijgt, dan is de kans vrij groot dat het binnen het gezin rondgaat. Maar na enkele weken heeft iedereen het wel gehad en sterft het ook uit.
Ik heb zonet weer even de dagelijkse gegevens van de WHO bekeken, en het lijkt erop dat er in Italië nu een vermindering in het aantal dagelijkse slachtoffers tov dat het een aantal dagen stabiel rond de 800-900 per dag heeft gelegen.
Het zijn cijfers van gisteren natuurlijk, maar nu dus (gisteren) 727 slachtoffers.
1 zwaluw maakt natuurlijk geen zomer maar ik hoop dat deze trend zich eindelijk gaat doorzetten.
Ze zitten daar al zo lang in lockdown (een maand nu geloof ik?)
In Spanje valt het nog niet terug (ook dagelijks 800-900 slachtoffers), maar lijkt wel stabiel.
Maar hopen dat het niet in de VS gaat ontploffen zoals het in Italië en spanje gebeurde.
Het zijn cijfers van gisteren natuurlijk, maar nu dus (gisteren) 727 slachtoffers.
1 zwaluw maakt natuurlijk geen zomer maar ik hoop dat deze trend zich eindelijk gaat doorzetten.
In Spanje valt het nog niet terug (ook dagelijks 800-900 slachtoffers), maar lijkt wel stabiel.
Maar hopen dat het niet in de VS gaat ontploffen zoals het in Italië en spanje gebeurde.
"man is not truly one, but truly two,"
Hoe meer je een beeld krijgt van kwetsbare groepen, hoe beter je gerichte maatregelen kan nemen om die te beschermen. Het is natuurlijk geen garantie dat van de niet kwetsbare groep er niemand toch naar ‘t ziekenhuis moet, maar die kans is veel kleiner en dus is het effect op de zorg wat behapbaarder.TheGhostInc schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:02:
[...]
Exact, het probleem is nooit geweest hoeveel mensen Corona kregen, maar hoeveel mensen naar het ziekenhuis moeten met klachten cq. vroegtijdig overlijden.
En dus moet je gaan kijken wat de 'R' doet in de kwetsbare/risico groep, niet de 'R' van de hele populatie.
Dus zelfs met een R van 0.1 kun je gigantisch in de problemen komen, want als er 1000 besmettingen bij komen die op de IC belanden hebben we een probleem. Terwijl het ook gewoon 1000 mensen kunnen zijn die een weekje in bed liggen of nog mildere klachten hebben.
Overigens heb je natuurlijk ook opbouw van groepsimmuniteit in kleinere groepen. Dus binnen het gezin of huishouden. Stel je hebt een gezin van 4 waarbij 1 gezinslid Corona krijgt, dan is de kans vrij groot dat het binnen het gezin rondgaat. Maar na enkele weken heeft iedereen het wel gehad en sterft het ook uit.
Maar ja, je kan moeilijk alle 65 plussers, al dan niet met overgewicht, isoleren terwijl de rest wel min of meer door kan met hun oude leven...
Ik hoop dat ook, maar vrees het ergste. Ook in (andere) landen zonder toegankelijke zorg lijkt dit echt desastreus te gaan verlopen. Thuis blijven is leuk, maar dan moet je wel een thuis hebben...mr_petit schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:08:
Ik heb zonet weer even de dagelijkse gegevens van de WHO bekeken, en het lijkt erop dat er in Italië nu een vermindering in het aantal dagelijkse slachtoffers tov dat het een aantal dagen stabiel rond de 800-900 per dag heeft gelegen.
Ik hoop dat het warmere weer het virus een halt toe gaat roepen.ZieMaar! schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:15:
[...]
Ik hoop dat ook, maar vrees het ergste. Ook in (andere) landen zonder toegankelijke zorg lijkt dit echt desastreus te gaan verlopen. Thuis blijven is leuk, maar dan moet je wel een thuis hebben...
Ik weet dat ze nog niet weten hoe het virus reageert op weer, maar het lijkt er toch op dat landen waar het warmer is minder last hebben van grote uitbraken als ik de data zo kijk.
Gebruik van airco's op grote schaal is misschien wel een risico.
[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 03-04-2020 12:22 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Mee eens. Ik heb nog wat games bij te houden op de ps4. Daarentegen loop ik elke dag een half uur en doe ik yoga. Tevens loop ik nu ook weer bij met wat series en ik denk dat ik ook maar wat meer begin te verdiepen in Azure.wolly_a schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:08:
Het is ook een beetje hoe je er mee omgaat. Daar zul je zelf iets aan moeten doen. We zijn natuurlijk gewend om vermaakt te worden en alles te kunnen doen en hebben wat ons hartje begeert. We gaan lekker uit eten, maken leuke uitstapjes, gaan met pasen en pinksteren naar een leuk huisje aan zee en ga zo nog maar even door. Nu valt alles in een klap weg en moet je jezelf zien te vermaken.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Ik had toch zelf het idee dat die data nog niet heel sluitend is, de "warmere" landen op het moment hebben doorgaans ook minder goede zorg en coordinatie, laat staan testcapaciteit, dus dat we uit Afrika nu nog geen hoge getallen bevestigde besmettingen zien zegt IMHO niks.mr_petit schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:20:
[...]
Ik hoop dat het warmere weer het virus een halt toe gaat roepen.
Ik weet dat ze nog niet weten hoe het virus reageert op weer, maar het lijkt er toch op dat landen waar het warmer is minder last hebben van grote uitbraken als ik de data zo kijk.
In equador is het volgens google smiddags gewoon 20 graden trouwens, en daar liggen de doden dus gewoon op straat... Ik hoop er voorlopig maar niet op, kan het ook niet tegenvallen met die zomer-dip
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Heeft het RIVM ook ergens informatie over hoeveel mensen er volgens hun ongeveer besmet zijn in Nederland? Als ik het aantal doden besmetting verhouding van Duitsland vergelijk met Nederland. Dan kom ik uit op ongeveer 135.508 besmettingen (dan heb ik de 444 van het CBS en bij mee genomen https://tpo.nl/2020/04/03...virus-dan-het-rivm-meldt/ )
Maar ja ik ben geen "expert".
Maar ja ik ben geen "expert".
dat hoop ik ook maar goed wat gaat er gebeuren wanneer het weer kouder wordtmr_petit schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:20:
[...]
Ik hoop dat het warmere weer het virus een halt toe gaat roepen.
Gebruik van airco's op grote schaal is misschien wel een risico.

Dan zijn we hopelijk wel voorbereid.bie100 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:33:
[...]
dat hoop ik ook maar goed wat gaat er gebeuren wanneer het weer kouder wordt
Maar wel je economie opofferen?ZieMaar! schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:15:
Hoe meer je een beeld krijgt van kwetsbare groepen, hoe beter je gerichte maatregelen kan nemen om die te beschermen. Het is natuurlijk geen garantie dat van de niet kwetsbare groep er niemand toch naar ‘t ziekenhuis moet, maar die kans is veel kleiner en dus is het effect op de zorg wat behapbaarder.
Maar ja, je kan moeilijk alle 65 plussers, al dan niet met overgewicht, isoleren terwijl de rest wel min of meer door kan met hun oude leven...
Alle 65+-ers een paar maanden in zelf quarantaine is als maatregel niet echt verkeerd. Geef ze die maanden driedubbel AOW en dan zijn ze nog blij ook. Vrij goedkope maatregel en je pakt zo 50+% van je IC opnames en nog meer % van je sterfte af.
Maar dat zou sowieso pas na deze lockdown kunnen, want nu is het nog te veel aan het rondspoken.
20 graden is voor zo'n land natuurlijk een stuk kouder dan voor Nederlandvectormatic schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:24:
[...]
In equador is het volgens google smiddags gewoon 20 graden trouwens, en daar liggen de doden dus gewoon op straat... Ik hoop er voorlopig maar niet op, kan het ook niet tegenvallen met die zomer-dip
Klinkt een beetje vreemd misschien, maar je snapt wel waar ik naartoe wil
Zelfde geldt voor Spanje en Italië, die zijn veel hogere temperaturen gewend
Twee dagen 'on site' moeten werken (noodzakelijk). De drukte op de weg viel me tegen, zelfs drukker dan ik normaal verwacht op dat tijdstip; maar als dat zo blijft zal het netto wel fors rustiger zijn. Wat me wel negatief opvalt is asociaal rijgedrag... en vreemde parkeeracties ondanks dat de parkeerplaats ruim genoeg is.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Buiten 120/130 rijden waar dat een paar weken geleden geen probleem was vond ik het erg relaxed/sociaal rijden, wat voor gedrag zie jij dan zoal?ijdod schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:57:
Wat me wel negatief opvalt is asociaal rijgedrag...
Klopt, het is relatief gezien koud daar, maar voor dat virus maakt relatief gezien niet uit, als 20 graden daar geen dempend effect heeft, heeft het dat in nederland ook niet.FabianGTI schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:47:
[...]
20 graden is voor zo'n land natuurlijk een stuk kouder dan voor Nederland
Klinkt een beetje vreemd misschien, maar je snapt wel waar ik naartoe wil
Zelfde geldt voor Spanje en Italië, die zijn veel hogere temperaturen gewend
Same here, super relaxt op de weg hier ‘Haarlem - Leiden’ en weer terug. 100km/h is inderdaad nog niet overal doorgedrongen. Parkeren in mijn wijk is wel lastiger aangezien iedereen thuis ishoevenpe schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:03:
[...]
Buiten 120/130 rijden waar dat een paar weken geleden geen probleem was vond ik het erg relaxed/sociaal rijden, wat voor gedrag zie jij dan zoal?
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Afsnijden niet opletten bumperkleven. En dan vooral meer dan wat ik normaal zie. Zal denkelijk ook best een 'zondagsrijder' factor in zitten; mensen die normaal met het OV gaan en nu met de auto, en dus geen spitsroutine hebben. (A2 Utrecht - Amsterdam, ca 0645)hoevenpe schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:03:
[...]
Buiten 120/130 rijden waar dat een paar weken geleden geen probleem was vond ik het erg relaxed/sociaal rijden, wat voor gedrag zie jij dan zoal?
[ Voor 3% gewijzigd door ijdod op 03-04-2020 13:13 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
,
[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 16:38 ]
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
Update van vandaag, 3 april 2020:
Positief geteste personen 15.723 (+1.026)
Ziekenhuisopnames 6.286 (+502)
Overleden personen 1.487 (+ 148)
Positief geteste personen 15.723 (+1.026)
Ziekenhuisopnames 6.286 (+502)
Overleden personen 1.487 (+ 148)
Steam ID = Ackerfiets
https://www.ad.nl/dossier...or-nederlanders~a258e829/
Filmpje van 12:15 van die hoogleraar is goed gemaakt. Duidelijk en eenvoudig uitgelegd.
Filmpje van 12:15 van die hoogleraar is goed gemaakt. Duidelijk en eenvoudig uitgelegd.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Het is de reflex van "ik zie iets wat eng is dus zet er maar een muur omheen en dan is het magisch opgelost". Rationaliseren met reflex van reduceren van simpliciteit.michael3 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:10:
[...]
Waarom zou je zoveel geld moeten geven voor hun eigen bescherming?
Terwijl er talloze ZPPers en bedrijven zijn die noodgedwongen moeten sluiten en nog steeds geen enkele hulp krijgen vanuit de overheid.
Verklaarbaar vanuit sociale psychologie, maar het slaat in de realiteit nergens op.
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Ouderen die hun kleinkinderen willen zien opgroeien komen in deze tijden de deur al niet meer uit, zie niet hoe geld daar een extra motivatie in kan zijn. Genoeg andere groepen die het veel harder nodig hebben, vooral zelfstandigen en mensen met onzekere flex-contracten vallen nog veel te vaak buiten de boot.michael3 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:10:
Waarom zou je zoveel geld moeten geven voor hun eigen bescherming?
Heel goed filmpje inderdaad. Maar die half jaar tot jaar immuun zijn betekent wel dat groepsimmuniteit eigenlijk nooit haalbaar zal zijn.Agent47 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:14:

Exact ook mijn gedachte... Dus dan zouden we écht afhankelijk zijn van een vaccin.Bart-Willem schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:20:
[...]
Heel goed filmpje inderdaad. Maar die half jaar tot jaar immuun zijn betekent wel dat groepsimmuniteit eigenlijk nooit haalbaar zal zijn.
Steam ID = Ackerfiets
Inderdaad, net zo als voor Influenza. Maar wel het grootste gedeelte van de bevolking na verloop van jaren als niet iedereen meer "synchroon" loopt.Bart-Willem schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:20:
[...]
Heel goed filmpje inderdaad. Maar die half jaar tot jaar immuun zijn betekent wel dat groepsimmuniteit eigenlijk nooit haalbaar zal zijn.
Werd hier net aangebeld door een groepje kinderen: "heitje voor karweitje?". WTF?
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Hier direct het filmpje, scheelt weer:Agent47 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:14:
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Mooi filmpje inderdaad. duidelijk.Agent47 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:14:
Heb zelf nog college van hem gehad in Wageningen, was ook altijd goed, duidelijk en interactief.
"de mensen". Je bedoeld dat je er dus waarschijnlijk die van binnen zelf zo over denkt. Volhouden! 1 x in de week boodschapjes, paar dagen in de week buiten bewegen en voor de rest gewoon binnen blijven.Gonadan schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:59:
[...]
een treffende spreuk
Hoe gaan jullie trouwens om met kappers e.d die zich niet aan de regels houden? De lokale kapper hier is gewoon sinds vandaag weer open. Dus ik heb de politie maar gebeld en die gaan nu langs om een boete uit te delen.
-bordje we zijn gesloten was weg
-lampen aan
-kapper aanwezig
-mensen aanwezig
-deur open
Ergens voel dat wel pijnlijk, maar toch dit kan gewoon niet..........
-lampen aan
-kapper aanwezig
-mensen aanwezig
-deur open
[ Voor 14% gewijzigd door Adlermann op 03-04-2020 15:30 ]
Bijzondere aanname, waar baseer je dat op?pro_6or schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:25:
"de mensen". Je bedoeld dat je er dus waarschijnlijk die van binnen zelf zo over denkt. Volhouden! 1 x in de week boodschapjes, paar dagen in de week buiten bewegen en voor de rest gewoon binnen blijven.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik ken geen kappers die zich niet aan de regels houden, dan zou ik bewust moeten gaan zoeken. Maar wat mij betreft houden ze hem nog even open en beboeten ook een paar dagen lang al zijn klanten.Adlermann schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:26:
Hoe gaan jullie trouwens om met kappers e.d die zich niet aan de regels houden? De lokale kapper hier is gewoon sinds vandaag weer open. Dus ik heb de politie maar gebeld en die gaan nu langs om een boete uit te delen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Naast de schoonouders zit ook een thuiskapper die nog gewoon doorwerkt. Waarschijnlijk zwart.Adlermann schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:26:
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Inderdaad, dijken zijn nutteloos, muren in gevangenissen zijn overbodig en een huis is een illusie?Virtuozzo schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:15:
[...]
Het is de reflex van "ik zie iets wat eng is dus zet er maar een muur omheen en dan is het magisch opgelost". Rationaliseren met reflex van reduceren van simpliciteit.
Verklaarbaar vanuit sociale psychologie, maar het slaat in de realiteit nergens op.

Je zet ergens een muur omheen ter bescherming van binnen of buiten. Dat sommige muren (bijvoorbeeld die van Trump) zinloos zijn maakt een muur nog geen onzin.
Als we onze ouderen afschermen van de maatschappij, kan onze maatschappij (makkelijker) door.
Sterker nog. In Guayaquil waar de meeste doden vallen is het overdag 30+ en snachts 20+vectormatic schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 12:24:
[...]
Ik had toch zelf het idee dat die data nog niet heel sluitend is, de "warmere" landen op het moment hebben doorgaans ook minder goede zorg en coordinatie, laat staan testcapaciteit, dus dat we uit Afrika nu nog geen hoge getallen bevestigde besmettingen zien zegt IMHO niks.
Het lijkt er dus niet op dat het virus veel last heeft van de temperaturen die wij in de zomer gaan zien
zo werkt dat over et algemeen. "de mensen" doen dit en dat, dan zit je er dus zelf over te denken wat "die mensen" nou aan het doen zijn, zou je dat zelf ook kunnen gaan doen? de mensen doen het immers ook. Je meld in feite al even iets waar je over twijfelt om het water te voelen.
een treffende spreuk
,
[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 16:38 ]
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
Dat is er een om Sagan bij op tafel te leggen: extraordinary claims require extraordinary evidence.TheGhostInc schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:33:
[...]
Inderdaad, dijken zijn nutteloos, muren in gevangenissen zijn overbodig en een huis is een illusie?![]()
Je zet ergens een muur omheen ter bescherming van binnen of buiten. Dat sommige muren (bijvoorbeeld die van Trump) zinloos zijn maakt een muur nog geen onzin.
Als we onze ouderen afschermen van de maatschappij, kan onze maatschappij (makkelijker) door.
Goh, ik wist helemaal niet dat enkel ouderen kwetsbaar waren voor Covid-19 ...
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Ik denk dat ook niemand beweert dat als het warmer word het virus compleet verdwijnt, dan was influenza ook al lang uitgestorven. Ook in de zomer krijgen mensen griep. De R0 is echter wel een stukje lager omdat het virus minder goed op oppervlakken blootgesteld aan warmte/UV kan overleven, dus dat gecombineerd met de bestaande maatregelen kan net dat extra duwtje zijn die we nodig hebben om de boel beter onder controle te krijgen. Dat, en het gedrag van mensen. Wij gaan met mooi weer vaker naar buiten in plaats van dat we in slecht geventileerde ruimtes zitten. In zeer hete landen is dat juist weer niet het geval, die gaan alsnog binnen zitten met de airco aan.R.van.M schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:34:
[...]
Sterker nog. In Guayaquil waar de meeste doden vallen is het overdag 30+ en snachts 20+
Het lijkt er dus niet op dat het virus veel last heeft van de temperaturen die wij in de zomer gaan zien
[ Voor 13% gewijzigd door Intrepidity op 03-04-2020 15:38 ]
De ironie. Als je graag getest wilt worden dan moet je een agent bespugen: https://www.gelderlander....t-getest-worden~addb2887/
Dit is natuurlijk sarcasme voordat iemand me beschuldigt van aanzetten tot geweld. Graag respect voor onze dienders en van mij mogen er flinke straffen op staan.
Dit is natuurlijk sarcasme voordat iemand me beschuldigt van aanzetten tot geweld. Graag respect voor onze dienders en van mij mogen er flinke straffen op staan.
En een belangrijke factor begreep ik altijd is dat (oh ironie) bij warmere temperaturen mensen minder dicht op elkaar zitten binnen, meer ventileren zodat ook de verspreiding daardoor afneemt. Want inderdaad overleeft het virus buten in zonlicht minder goed. Dus wellicht is thuis isolatie op langere termijn overdag niet handig.Intrepidity schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:37:
[...]
Ik denk dat ook niemand beweert dat als het warmer word het virus compleet verdwijnt, dan was influenza ook al lang uitgestorven. Ook in de zomer krijgen mensen griep. De R0 is echter wel een stukje lager omdat het virus minder goed op oppervlakken blootgesteld aan warmte/UV kan overleven, dus dat gecombineerd met de bestaande maatregelen kan net dat extra duwtje zijn die we nodig hebben om de boel beter onder controle te krijgen.
Maar ik ben hierin geen expert helaas.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Isolatie als in binnenzitten wellicht niet. Isolatie als in bij elkaar uit de buurt blijven lijkt me nog steeds een puik idee. Lekker het bos in. Maar dan niet met z'n allen.franssie schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:41:
[...]
En een belangrijke factor begreep ik altijd is dat (oh ironie) bij warmere temperaturen mensen minder dicht opelkaar zitten binnen, meer ventileren zodat ook de verspreiding daardoor afneemt. Want inderdaad overleeft het virus buten in zonlicht minder goed. Dus wellicht is thuis isolatie op langere termijn overdag niet handig.
Maar ik ben hierin geen expert helaas.
Ik hoorde gisteren in het nieuws dat er iemand 1 jaar cel heeft gekregen voor het bespugen van agenten en daarbij riep dat ie corona had. Was wel ergens in het buitenland.Mfpower schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:39:
De ironie. Als je graag getest wilt worden dan moet je een agent bespugen: https://www.gelderlander....t-getest-worden~addb2887/
Dat zou kunnen, maar hier in NL kloppen de cijfer evenmin. De RIVM bracht tussen de middag sterftecijfers uit die een piek laten zien die nu al bijna even hoog is als in 2018. Toen hadden we een oversterfte van circa 9400 personen veroorzaakt door influenza. De cijfers lopen tot 27 maart.Chiron schreef op donderdag 2 april 2020 @ 00:13:
[...]
Hoe het er nu aan toe gaat weten we niet. Maar het officiele dodenaantal klopt voor geen meter. Alleen in Wuhan al overlijden er per dag zonder corona meer dan 200 mensen. (Het is een stad met rond de 14 miljoen inwoners) Alle (6 of 7) uitvaartcentra in de stad kunnen bijelkaar per dag maximaal 1500 tot 2000 overledenen “verwerken”. Als je dan bedenkt dat ze al weken 24/7 op volle capaciteit aan het cremeren zijn komt het dodenaantal eerder boven de 40000 uit in plaats van de 4000 die China opgeeft voor het hele landHet klopt gewoon niet.
Dus ook in Nederland sterven er meer mensen aan Corona dat er gerapporteerd worden. Ik hoop dat wij hier niet bewust met cijfers knoeien. Maar we zullen ondanks al die corona sterfte cijfers die je overal ziet, wel degelijk rekening moeten houden met een veelvoud van het aantal doden ten opzichte van die cijfers.
https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
In Nederland krijg je daar ook gevangenisstraf voor via supersnelrecht, maar dan in ordegrootte van weken.Ernemmer schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:43:
[...]
Ik hoorde gisteren in het nieuws dat er iemand 1 jaar cel heeft gekregen voor het bespugen van agenten en daarbij riep dat ie corona had. Was wel ergens in het buitenland.
https://www.rechtspraak.n...opgelegd-voor-spugen.aspx
https://www.rechtspraak.n...tijdens-coronacrisis.aspx
https://www.rechtspraak.n...4-dagen-langer-vast-.aspx
[ Voor 24% gewijzigd door de Peer op 03-04-2020 15:46 ]
In Nederland zijn er ook al verschillende snelrechtzaken geweest. Volgens mij doorgaans met als straf 1 tot 2 maanden cel en een schadevergoeding van een paar honderd euro.Ernemmer schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:43:
[...]
Ik hoorde gisteren in het nieuws dat er iemand 1 jaar cel heeft gekregen voor het bespugen van agenten en daarbij riep dat ie corona had. Was wel ergens in het buitenland.
Mooi zo, toch? Dit soort idioten kunnen we missen als kiespijn. Ze voegen toch 0,0 toe aan de maatschappij, dit zijn de echt asociale types. Dus mooi dat ze een tijdje in de cel verdwijnen.de Peer schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:45:
[...]
In Nederland krijg je daar ook gevangenisstraf voor via supersnelrecht, maar dan in ordegrootte van weken.
https://www.rechtspraak.n...opgelegd-voor-spugen.aspx
Virussen? Scan ze hier!
Nivea en Anna en zo. Aannames, niet doen. Je had er niet verder naast kunnen zitten.pro_6or schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:34:
zo werkt dat over et algemeen. "de mensen" doen dit en dat, dan zit je er dus zelf over te denken wat "die mensen" nou aan het doen zijn, zou je dat zelf ook kunnen gaan doen? de mensen doen het immers ook. Je meld in feite al even iets waar je over twijfelt om het water te voelen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit vind ik echt bizar en zou ik zeker melden, zonder me te schamen.Adlermann schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:26:
-lampen aan
-kapper aanwezig
-mensen aanwezig
-deur open
Steam ID = Ackerfiets
Wat mij en vele anderen heel erg stoort is dat wij nu gebonden zijn aan allerlei regels om de ouderen en kwetsbaren te beschermen terwijl juist deze groep massaal te vinden is in het straatbeeld en veelal lak heeft aan de regels...
Dit is eigenlijk te bizar voor woorden, waarom worden deze mensen niet verplicht in quarantaine gezet zodat de rest van gezond Nederland dan een collectieve weerstand kan gaan opbouwen?
Kunnen de kinderen weer naar school, mensen naar hun werk, naar de kapper etc.
Wat er nu gebeurd is gewoon uitstel van executie en financiële zelfmoord vind ik.
Dit is eigenlijk te bizar voor woorden, waarom worden deze mensen niet verplicht in quarantaine gezet zodat de rest van gezond Nederland dan een collectieve weerstand kan gaan opbouwen?
Kunnen de kinderen weer naar school, mensen naar hun werk, naar de kapper etc.
Wat er nu gebeurd is gewoon uitstel van executie en financiële zelfmoord vind ik.
michael3 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:35:
[...]
Hoezo pijnlijk, als wij als burgers zich niet aan de regels houden worden we ook beboet.
Ik zou zeggen gewoon blijven melden, de regels zijn er niet voor niks en zo voelen ze het ook dat ze niet boven de wet staan en alles maar kunnen flikken.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Ik had het al gemeld voor de post. Handhaving net aan de lijn gehad; ze gaan erlangs!Family Guy schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:56:
[...]
Dit vind ik echt bizar en zou ik zeker melden, zonder me te schamen.
Gelukkig!Gonadan schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:53:
[...]
Nivea en Anna en zo. Aannames, niet doen. Je had er niet verder naast kunnen zitten.
een treffende spreuk
De vraag is natuurlijk of dit op feiten gebaseerd is. Ik zie het in mijn omgeving in ieder geval niet.fast-server schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:57:
Wat mij en vele anderen heel erg stoort is dat wij nu gebonden zijn aan allerlei regels om de ouderen en kwetsbaren te beschermen terwijl juist deze groep massaal te vinden is in het straatbeeld en veelal lak heeft aan de regels...
[...]
Mag i.v.m. de AVG helaas geen foto's maken maar de gemiddelde leeftijd op straat en in de winkels is in het oosten van het land heel erg hoog.
de Peer schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:58:
[...]
De vraag is natuurlijk of dit op feiten gebaseerd is. Ik zie het in mijn omgeving in ieder geval niet.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Dit topic is gesloten.
Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.
GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.
GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?