Heb je daar een bron voor? We hebben in 2008 en rond 2000 nog een crisis gehad dus ik zie het onderzoek graag tegemoet.Verwijderd schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:29:
[...]
Ik ervaar dat niet, er moet een goede balans zijn die er volgens mij prima is. Daarnaast neig meer naar een goede economie want een slechte economie levert ook doden op (waarschijnlijk meer dan een paar IC bedden.
Op het strand.autje schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:31:
Drones afsturen op burgers die geen afstand houden? Waar is dat gebeurd?
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
In België:autje schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:31:
Drones afsturen op burgers die geen afstand houden? Waar is dat gebeurd?
https://www.demorgen.be/n...us-te-handhaven~b4f774e3/
In Frankrijk:
https://www.rtlnieuws.nl/...nnen-quarantaine-lockdown
Die van Nederland kan ik niet vinden nu, dacht zoiets gezien te hebben, maar ik lees echt alleen België en Frankrijk nu.
Gevonden! Was Den Haag:
https://www.regio15.nl/ni...drukte-op-het-kaapseplein
[ Voor 12% gewijzigd door Vorkie op 02-04-2020 15:35 ]
Verwijderd
Nee en waarom? Lagere welvaart, andere prioriteiten voor geld, zorgen meestal slechter voor zichzelf, slechtere voeding etc etc. Klopt niet altijd, maar vaak wel.Verwijderd schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:31:
[...]
Heb je daar een bron voor? We hebben in 2008 en rond 2000 nog een crisis gehad dus ik zie het onderzoek graag tegemoet.
Daarnaast is 2008 en 2000 totaal niet vergelijkbaar.
Dit is wel interessant, een Zeeuws bedrijf kan binnenkort 250.000 testen per dag uitvoeren van corona.
https://www.bnr.nl/nieuws...atesten-per-dag-uitvoeren
Op zich zou dit geweldig zijn, maar op het ogenblik heb ik bij dit soort verhalen nog altijd hetzelfde gevoel als wanneer ik weer eens lees over die batterijen voor je telefoon die in twee minuten opgeladen zijn en zo.Soldaatje schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:35:
Dit is wel interessant, een Zeeuws bedrijf kan binnenkort 250.000 testen per dag uitvoeren van corona.
Pfft, pakken ze in Brazilië heel anders aan
[YouTube: Brazil Police Patrolling By Helicopter Saying People To Out of The Beach | Stay Home, Save World]
Ik snap je commentaar niet, ik pleit toch niet voor een rode lijn of meer doden ofzo? Of voor of tegen een bepaalde aanpak? Enige dat ik zeg is dat dit projecties en schattingen zijn en dat zeker weten wat de aantallen zullen zijn gewoonweg onmogelijk is. Precies de zaken die je aandraagt, namelijk tekort aan materiaal, ziekte, PTSS maakt dat je geen zuivere vergelijking kan trekken tussen de verschillende opties / sets aan maatregelen, aangezien het om verborgen doden gaat. Nog even los van het feit dat dit plaatje een model maakt van de eerste piek en niets zegt over eventuele oplevingen na het laten vieren van de teugels (wat weer afhangt van dan genomen besluiten)Vorkie schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:21:
[...]
Dus
Vorkie in "Coronavirus Slowchat #2"
Deze post van mij, met de RIVM PDF als bron, zou niet duidelijk genoeg zijn op het stukje:
[...]
Wat denk je als de IC's die rode lijn zouden volgen.....wat voor andere lijn wil je volgen die groene bandbreedte lijkt mij de logische keuze? Wederom, er is een tekort aan spullen, te kort aan IC bedden en ongeacht alles is er straks, als je deze maatregelen laat vlieren buiten de groene bandbreede ook een te kort in verplegend personeel vanwege PTSS en gewoon, ziekte.
[ Voor 4% gewijzigd door BoB_HenK op 02-04-2020 15:50 ]
Ja, net zo effectief tochFabianGTI schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:48:
[...]
[YouTube: Brazil Police Patrolling By Helicopter Saying People To Out of The Beach | Stay Home, Save World]
De president daar had liever juist volle stranden en volle pleinen
Die projecties en schattingen zijn wel gemaakt door de instanties(RIVM en consorten) die alle data ontvangt van alle betrokken partijen (veiligheidsregio's, laboratoria, ziekenhuizen, defensie, huisartsen, buurlanden, ministeries etc....) en niet door mensen die al deze gegevens niet hebben, waardoor je dus als buitenstaander geen valide projectie of schatting kan maken.BoB_HenK schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:49:
[...]
Ik snap je commentaar niet, ik pleit toch niet voor een rode lijn of meer doden ofzo? Of voor of tegen een bepaalde aanpak? Enige dat ik zeg is dat dit projecties en schattingen zijn en dat zeker weten wat de aantallen zullen zijn gewoonweg onmogelijk is. Precies de zaken die je aandraagt, namelijk tekort aan materiaal, ziekte, PTSS maakt dat je geen zuivere vergelijking kan trekken tussen de verschillende opties / sets aan maatregelen, aangezien het om verborgen doden gaat. Nog even los van het feit dat dit plaatje een model maakt van de eerste piek en niets zegt over eventuele oplevingen na het laten vieren van de teugels (wat weer afhangt van dan genomen besluiten)
Probeert een buitenstaander dit wel zullen er vele variabelen op basis van historische gegevens, statische getallen en schattingen gemaakt worden en dit naar buiten brengen een hoop onrust geven in het huidige beleid.
Zij kunnen dus ook het model starten waarbij bijvoorbeeld 40% van de IC verpleegkundigen uitvalt en huisartsen de testen gaan afnemen of defensie nog meer opschaalt, alleen dat soort modellen naar buiten brengen zal mijn inziens alleen maar voor onrust zorgen, net zoals op het werk je ook vaak maar 2/3 keuzes bij het management gooit i.p.v. 100den oplossingen. (want de rest van die oplossingen liggen dan of heel dicht bij elkaar of zijn onhaalbaar)
[ Voor 63% gewijzigd door Vorkie op 02-04-2020 16:03 ]
Die fransozen maken het helemaal bont:FabianGTI schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:48:
[...]
YouTube: French police are also using drones ...
Ik had met wat oud-collega's een etentje staan die natuurlijk niet doorgaat. Nu appte we even met elkaar over hoe het met iedereen gaat. Eentje vertelde dat ie in December voor 2 weken in China was en toen ie terugkwam 3 weken ziek is geweest. Koorts, heel veel hoesten, longklachten. Hij is toen bij de huisarts geweest etc.
Echter, toen eind februari en begin maart de bom echt een beetje barstte heeft ie het bij de GGD gemeld, maar die vonden er niet zoveel van.
Voor hetzelfde geld is hij patient 0 in NL..... Hij woont in Brabant.
Echter, toen eind februari en begin maart de bom echt een beetje barstte heeft ie het bij de GGD gemeld, maar die vonden er niet zoveel van.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Je moet Vlissingen centrum eens zien op Vrijdag en Zaterdag. Vrijdags markt, niemand die afstand houdt. Gezinnetjes lekker gezamenlijk de stad in, beetje slenteren want ja, verveling met zo'n "intelligente" lockdown.Verwijderd schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:28:
Toch jammer van die mensen die het nog steeds als griepje blijven zien. Ik ken (zeeland) nu al vier 50ers die in het ziekenhuis liggen (> week). Gebruik nou eens je verstand, kijk het nieuws en gedraag je niet zoals Trump.
Zo jammer, dat mensen alleen horen wat ze willen horen. Ik ken genoeg mensen die, mochten ze hier een longontsteking van oplopen, wel een grote kans hebben om te sterven. Nee, dan heb ik het niet over mensen ouder dan 66.
Heel moeilijk om daar exacte cijfers van te vinden.Verwijderd schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:31:
[...]
Heb je daar een bron voor? We hebben in 2008 en rond 2000 nog een crisis gehad dus ik zie het onderzoek graag tegemoet.
De corona maatregelen gaan zeker mensen redden omdat ze nog plaats hebben op de IC.
Daartegenover staat dat we mogelijk wat meer zelfmoorden en familiaal geweld gaan krijgen.
Anderzijds gaat de betere luchtkwaliteit in sommige grootsteden ook levens verlengen (minder NOx, minder fijn stof).
Maar ik ben niet slim genoeg of heb niet genoeg data om dat allemaal te becijferen.
Feit is, ik zou niet graag zien dat ik op de IC geraak, en dat er een oudere heer van 80 wordt afgekoppeld om mij een kans te geven. Dat vind ik voldoende redenen om de curve in bedwang te houden.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Deze lijkt wel enige substantie te hebben. Het is een bedrijf welke toch al machines maakte voor DNA testen. Dat testen kunnen ze sneller als de meeste anderen en met hogere capaciteit en ze leveren dit soort machines al langer.autje schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:38:
[...]
Op zich zou dit geweldig zijn, maar op het ogenblik heb ik bij dit soort verhalen nog altijd hetzelfde gevoel als wanneer ik weer eens lees over die batterijen voor je telefoon die in twee minuten opgeladen zijn en zo.
De uitdaging waar ze mee bezig zijn geweest is om te onderzoeken of dit ook voor corona testen kan en dat blijkt te kunnen. Ze zijn nu in gesprek met het LUMC als ik me niet vergis.
Misschien te vroeg om te juigen maar dit lijkt zeker niet het zoveelste hoezee verhaal te zijn
Ik ben redelijk hard misschien, maar zulke mensen mogen gewoon corona krijgen en toevallig alle IC bedden helemaal vol. Dan nog voordat ze helemaal wegzakken, nog even een 'spelende vrouw, wat heb je nu geleerd?' er op los te laten.JeroenNietDoen schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:01:
[...]
Je moet Vlissingen centrum eens zien op Vrijdag en Zaterdag. Vrijdags markt, niemand die afstand houdt. Gezinnetjes lekker gezamenlijk de stad in, beetje slenteren want ja, verveling met zo'n "intelligente" lockdown.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Zelfs als ze dat al kunnen doen met die machines vraag ik me af hoe je dat logistiek geregeld gaat krijgen. De opschaling naar 30.000 per dag nu is volgens mij al ambitieus logistiek gezien.Indoubt schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:03:
[...]
Deze lijkt wel enige substantie te hebben. Het is een bedrijf welke toch al machines maakte voor DNA testen. Dat testen kunnen ze sneller als de meeste anderen en met hogere capaciteit en ze leveren dit soort machines al langer.
De uitdaging waar ze mee bezig zijn geweest is om te onderzoeken of dit ook voor corona testen kan en dat blijkt te kunnen. Ze zijn nu in gesprek met het LUMC als ik me niet vergis.
Misschien te vroeg om te juigen maar dit lijkt zeker niet het zoveelste hoezee verhaal te zijn
Ken ook iemand, ergens in de 60, was 3 weken in januari in Azie, zelfde verhaal maar dan wellicht patient 0 in Overijssel.armageddon_2k1 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:57:
Ik had met wat oud-collega's een etentje staan die natuurlijk niet doorgaat. Nu appte we even met elkaar over hoe het met iedereen gaat. Eentje vertelde dat ie in December voor 2 weken in China was en toen ie terugkwam 3 weken ziek is geweest. Koorts, heel veel hoesten, longklachten. Hij is toen bij de huisarts geweest etc.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ik blijf hier met verbazing soms naar de oudere generatie kijken. Hier in de wijk is bezetting 60+ ongeveer 65% dus heel wat oudjes. Nu zie ik dagelijks de oudjes bij elkaar op een bankje zitten kletsen alsof er niks aan de hand is.
Zo ook een verhaal in de supermarkt dat een mevrouw naar het "ouderen uurtje" komt omdat ze dan haar leeftijdsgenoten kan spreken. Niet om boodschappen te doen, maar om de sociale contacten. Ze hebben hier al meerdere keren de ouderen voor de deur moeten "verwijderen" omdat ze zich niet aan de regels houden.
Waar komt toch de opstandigheid van die oudjes vandaan? Ik begrijp daar helemaal niks van. Juist deze groep heeft het zwaar in deze periode.
Nu gaat het over de oudjes, maar de jeugd en veel anderen kunnen er natuurlijk ook iets van.
Zo ook een verhaal in de supermarkt dat een mevrouw naar het "ouderen uurtje" komt omdat ze dan haar leeftijdsgenoten kan spreken. Niet om boodschappen te doen, maar om de sociale contacten. Ze hebben hier al meerdere keren de ouderen voor de deur moeten "verwijderen" omdat ze zich niet aan de regels houden.
Waar komt toch de opstandigheid van die oudjes vandaan? Ik begrijp daar helemaal niks van. Juist deze groep heeft het zwaar in deze periode.
Nu gaat het over de oudjes, maar de jeugd en veel anderen kunnen er natuurlijk ook iets van.
Gedeeltelijk eensch want pas achteraf weet je wat juist is maar is dit in principe niet hoe de Herd Immunity werkt? Tenzij natuurlijk ziek, zwak en misselijk Nederland ook allemaal op die markt aanwezig is.SinergyX schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:06:
[...]
Ik ben redelijk hard misschien, maar zulke mensen mogen gewoon corona krijgen en toevallig alle IC bedden helemaal vol. Dan nog voordat ze helemaal wegzakken, nog even een 'spelende vrouw, wat heb je nu geleerd?' er op los te laten.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Prima je reactie niks mis mee, alleen en ik kwoot:[b]SvMp schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:36:[/b
Dat is appels met peren vergelijken. Ook al kun je er een bedrag aan hangen, dan nog kun je niet berekenen wat in euro's uitgedrukt de kosten zijn van X maanden niet kunnen deelnemen aan het sociale leven.
Omdat ik ervan overtuigd ben dat de kosten daarvan niet opwegen tot wat het ons later zal kosten.
Als je er van overtuigd bent dat de kosten niet opwegen, dan graag ook een onderbouwing van die overtuiging. Anders is het niet meer dan een onderbuikgevoel.
Weinig relevant, je geeft aan dat je er van overtuigd bent, dan graag ook een cijfermatige onderbouwing.
Knip Leuk maar weinig indrukwekkend, dat wat dit allemaal gaat kosten met de genomen maatregelen is niet te calculeren evenals wat het ons zou gaan kosten als we alles los hadden gelaten hence de vraag wat kost dan een leven.
Knip.
Op de man opmerkingen kun je achterwege laten, graag gewoon ontopic blijven.
[ Voor 8% gewijzigd door janvanduschoten op 02-04-2020 16:51 . Reden: Op de man opmerkingen ]
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Ik twijfel niet aan de kundigheid van het RIVM of haar data analisten. Waar ik wel aan twijfel is de compleetheid van de data, de grote zekerheidsintervallen die genomen dienen te worden en het zeer hoge aantal bewegende onderdelen wat deze modellen zo lastig maakt. En dan kom ik terug op mijn eerdere punt: Er zijn dusdanig veel aannames, dat we slechts één ding zeker weten: De echte impact zullen we achteraf pas kennen. voor zo ver deze uberhaupt vast te stellen zijn.Vorkie schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:49:
[...]
Ja, net zo effectief tochof zelfs iets effectiever, alleen dat zand tussen je tanden is wat minder.
De president daar had liever juist volle stranden en volle pleinen
[...]
Die projecties en schattingen zijn wel gemaakt door de instanties(RIVM en consorten) die alle data ontvangt van alle betrokken partijen (veiligheidsregio's, laboratoria, ziekenhuizen, defensie, huisartsen, buurlanden, ministeries etc....) en niet door mensen die al deze gegevens niet hebben, waardoor je dus als buitenstaander geen valide projectie of schatting kan maken.
Probeert een buitenstaander dit wel zullen er vele variabelen op basis van historische gegevens, statische getallen en schattingen gemaakt worden en dit naar buiten brengen een hoop onrust geven in het huidige beleid.
Zij kunnen dus ook het model starten waarbij bijvoorbeeld 40% van de IC verpleegkundigen uitvalt en huisartsen de testen gaan afnemen of defensie nog meer opschaalt, alleen dat soort modellen naar buiten brengen zal mijn inziens alleen maar voor onrust zorgen, net zoals op het werk je ook vaak maar 2/3 keuzes bij het management gooit i.p.v. 100den oplossingen. (want de rest van die oplossingen liggen dan of heel dicht bij elkaar of zijn onhaalbaar)
Indien ik overigens als data analist met deze projectiess aankom bij mijn management, welke een bandbreedte heeft van meerdere keren de huidige capaciteit wordt mij vriendelijk verzocht om nog eens terug te komen met een smallere zekerheidsinterval.
De vraag is of het principe hiervan werkt op 'bijzondere' ziektes, iets waar wij over het algemeen geen enkele weerstand tegen hebben, niet voor zijn ingeënt (eigenschap van de herd immunity), én ook nog een asymptome (tomatische?) variant kent.cbr600f4i schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:12:
[...]
Gedeeltelijk eensch want pas achteraf weet je wat juist is maar is dit in principe niet hoe de Herd Immunity werkt? Tenzij natuurlijk ziek, zwak en misselijk Nederland ook allemaal op die markt aanwezig is.
Een simpel 'kuchje', beetje verkouden want hooikoorts, beetje zwak maar frisse lucht, je hebt er maar een paar nodig om een potentiele kettingreactie op gang te brengen. En als jij daar dus blijkbaar met je volle verstand aan mee gaat doen, krijg je bar weinig, of gewoon geen enkel rustig medelijden of respect vanuit mijn kant.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
In Istanbul kwam (sommige) ouderen ook nog steeds bij elkaar, bij bankjes op straat en in parken.Highfive95 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:09:
Ik blijf hier met verbazing soms naar de oudere generatie kijken. Hier in de wijk is bezetting 60+ ongeveer 65% dus heel wat oudjes. Nu zie ik dagelijks de oudjes bij elkaar op een bankje zitten kletsen alsof er niks aan de hand is.
Dus heeft de stad gewoon alle bankjes weggehaald
Maar zonder grapjes, er zijn nu ook talloze ouderen die zich wel aan de regels houden, of zelfs dusdanig bang zijn dat ze het raam niet eens durven open te doen.
Maar dat zijn ouderen die je niet ziet
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Niet om het goed te praten maar ik snap sommige ouderen wel. Als veel vrienden om je heen al zijn weggevallen en je maar alleen thuis zit, dan is de kwaliteit van leven voor sommigen gewoon erg laag. En dan is de persoonlijke keuze sneller gemaakt om dan maar het risico te lopen.
Niet verstandig maar ook niet onbegrijpelijk. En sommige ouderen lijken ook wel weer een soort pubertijd te vertonen, zelf-centrisch.
Niet verstandig maar ook niet onbegrijpelijk. En sommige ouderen lijken ook wel weer een soort pubertijd te vertonen, zelf-centrisch.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Sommigen die zich zo gedragen, zijn dan ook ouderen van een bepaalde generatie die als nogal egoïstisch wordt gezien door hun eigen kroost, veelal milennials.franssie schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:26:
Niet om het goed te praten maar ik snap sommige ouderen wel. Als veel vrienden om je heen al zijn weggevallen en je maar alleen thuis zit, dan is de kwaliteit van leven voor sommigen gewoon erg laag. En dan is de persoonlijke keuze sneller gemaakt om dan maar het risico te lopen.
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Nuchterheid? Dit is gewoonweg een complottheroriebedenker. Weinig bijzonder aan en de vraag wat 5G met Covid19 te maken heeft laat mij helemaal in de steek.SvMp schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:34:
Een stukje nuchterheid, Nigal Farage spreekt: YouTube: Nigel Farage - Corona: Stop huisarrest! Stop 5G Huawei!
Hij benoemt de nodige absurditeiten. Over de meest absurde heeft CNN ook bericht: https://edition.cnn.com/t...ronavirus-trnd/index.html
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Ik denk dat er "nuchterheid" bedoeld was ...Outerspace schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:39:
[...]
Nuchterheid? Dit is gewoonweg een complottheroriebedenker. Weinig bijzonder aan en de vraag wat 5G met Covid19 te maken heeft laat mij helemaal in de steek.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Haha die 5G link... moeten we naast toiletpapier nu ook rollen aluminiumfolie gaan hamsteren?
Ik wist trouwens niet dat ze zo voorop liepen met 5G netwerktechnologie in Ecuador, daar liggen de Covid-19 lijken inmiddels gewoon letterlijk op straat.
Ik wist trouwens niet dat ze zo voorop liepen met 5G netwerktechnologie in Ecuador, daar liggen de Covid-19 lijken inmiddels gewoon letterlijk op straat.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Ik heb zo mijn vraagtekens bij dat hele "herd immunity". Daar hoorde je bij eerdere influenza, sars en ebola achtige virusuitbraken ook weinig over. In theorie is het leuk, maar er is wel meer wat op papier prima werkt en in de praktijk volkomen de plank misslaat.cbr600f4i schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:12:
[...]
Gedeeltelijk eensch want pas achteraf weet je wat juist is maar is dit in principe niet hoe de Herd Immunity werkt? Tenzij natuurlijk ziek, zwak en misselijk Nederland ook allemaal op die markt aanwezig is.
Het geeft m.i. een vals gevoel van zekerheid voor velen, dat we de pandemie kunnen beheersen, en iets om je aan vast te klampen in onzekere tijden.
Zolang men nog jaarlijks een andere griepprikcocktail moet maken en er nog geen massale immuniteit tegen influenza bestaat terwijl het halve land de winter doorsnottert denk ik dat we meer opschieten met een radicale gedragsverandering op het sociale vlak willen we dit soort makkelijk overdraagbare virussen binnen de perken houden.
Die 5G staat wat ongelukkig in de titel omdat complotdenkers het koppelen aan Covid19, maar in het geval van de video van Farage is het onderdeel 5G een los onderwerp over Huawai, een thema wat al langer speelt. Echter, hij heeft het niet over 5G, dus wat het in de titel doet weet ik niet.Outerspace schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:39:
[...]
Nuchterheid? Dit is gewoonweg een complottheroriebedenker. Weinig bijzonder aan en de vraag wat 5G met Covid19 te maken heeft laat mij helemaal in de steek.
[ Voor 7% gewijzigd door SvMp op 02-04-2020 16:47 ]
Just keep walking... nothing to see...
https://nos.nl/liveblog/2...82-meer-dan-gisteren.html
Bron: NOS liveblogMortuarium op versmarkt bij Parijs
Op de grootste versmarkt van Frankrijk, Rungis, ten zuiden van Parijs, wordt een mortuarium ingericht. In een van de voedselhallen worden de komende dagen lichamen ondergebracht van mensen die zijn overleden aan de gevolgen van corona.
De verkoop van fruit, groente, vlees en vis is in Rungis voor een groot deel tot stilstand gekomen omdat in Frankrijk alle markten zijn verboden. Daarom werd eerder al besloten dat ook particulieren er online hun eten mogen bestellen.
De politie heeft nu een van de gekoelde hallen van Rungis gevorderd om er coronadoden onder te brengen. Door de bovengemiddelde sterfte in en rond Parijs, konden de gewone mortuaria het werk niet meer aan.
https://nos.nl/liveblog/2...82-meer-dan-gisteren.html
Pest, Mazelen, TBC, Gele Koorts, Ebola, polio en zo zijn er vast nog wel een paar te bedenken hebben we alleen maar in bedwang kunnen houden door vaccins. Dan treedt er een groeps-immuniteit op omdat het virus te weinig dragers kan vinden om efficiënt te verspreiden.
Zonder vaccin kan je wel alle vatbaren laten afsterven maar nieuw geborenen kunnen het dan toch weer makkelijk krijgen omdat het blijft rondzwerven.
edit: pest ben ik even niet zo zeker over nu. edit 2 - was / is bacterieel dus geen vaccin maar antibiotica.
Zonder vaccin kan je wel alle vatbaren laten afsterven maar nieuw geborenen kunnen het dan toch weer makkelijk krijgen omdat het blijft rondzwerven.
edit: pest ben ik even niet zo zeker over nu. edit 2 - was / is bacterieel dus geen vaccin maar antibiotica.
[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 02-04-2020 16:55 ]
Dat vragenhalfuurtje aan de heren Leerink en Kuipers wat door de NOS werd gestreamd voegde ook niet echt nieuwe kennis toe. Vooral weer herhaling en dezelfde vragen van de journalisten.
Er zijn goede redenen waarom je weinig hoorde over herd immunity bij die andere ziektes. Influenza heeft teveel varianten en muteert te snel om echt goed groepsimmuniteit op te bouwen. Al is het wel zo dat immuniteit tegen bepaalde vormen van influenza wel een gedeeltelijke bescherming bieden. Pas wanneer er een vorm op duikt die heel lang niet onder mensen is rondgegaan zie je dat influenza echt gevaarlijk kan zijn.PalingDrone schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:43:
[...]
Ik heb zo mijn vraagtekens bij dat hele "herd immunity". Daar hoorde je bij eerdere influenza, sars en ebola achtige virusuitbraken ook weinig over. In theorie is het leuk, maar er is wel meer wat op papier prima werkt en in de praktijk volkomen de plank misslaat.
SARS is nooit dusdanig breed verspreid geweest dat er nagedacht moest worden over maatregelen op het niveau waar we nu over nadenken. Uiteindelijk had SARS slechts zo'n 8000 bevestigde gevallen. Overigens was de mortaliteit van SARS veel hoger dan van covid19, waardoor het veel minder realistisch was om uit te gaan van een scenario waarin grote groepen besmet zouden raken.
Bij ebola is dat laatste nog meer van toepassing. Deze ziekte heeft een 50% mortaliteit (afhankelijk van welke variant je te pakken krijgt, maar ze zijn allemaal erg naar), dus als je daar gaat nadenken over groepsimmuniteit kun je de helft van de wereldbevolking gewoon afschrijven.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Ik ben toch even gaan googlen, een mensenleven is in onze maatschappij op dit moment zo'n 80k per gezond levensjaar waard; Dus als je een 20-jarige 60 extra gezonde levensjaren kan geven, dan mag dat max 4.8 miljoen kosten (in 2016) https://dekennisvannu.nl/...aard-een-mensenleven/8612simons schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:13:
[...][...]Leuk maar weinig indrukwekkend, dat wat dit allemaal gaat kosten met de genomen maatregelen is niet te calculeren evenals wat het ons zou gaan kosten als we alles los hadden gelaten hence de vraag wat kost dan een leven.
En het klopt, het is lastig calculeerbaar, maar ik vraag me wel af of puur rekenkundig gezien het huidige beleid wel te rechtvaardigen is.
Een hele grove rekensom: de huidige aanpak kost t.o.v. niets doen 10 miljard, dan moeten er minimaal 125.000 gezonde, of 250.000 half-gezonde levensjaren gered worden om niet, ten opzichte van normaal beleid buiten crisistijd, gewonnen worden.
En ik vind 't heel lastig om te zeggen wat nu juist is, want moreel gezien vind ik ook niet dat je kunt zeggen "laat de covid-patienten, en dan met name de ouderen/zwakkeren maar dood gaan", maar realiseer je wel dat dit dus ten koste zou kunnen gaan van de zorg die mensen in de toekomst kunnen krijgen als het nu heel erg uit balans is.
Bottom-line: Ik ben blij dat ik dit niet hoef te beslissen en al helemaal niet hoef te communiceren wat 't besluit is. Maar een discussie hierover wat de afwegingen zijn, moet wat mij betreft prima te voeren zijn.
Die discussie is interessant maar wellicht in een ander topic (kan je zelf aanmaken) en wellicht ook op een later tijdstip. Door de nieuwigheid van het virus is het nu toch alleen maar speculatief.rik86 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:16:
[...]
<>
Bottom-line: Ik ben blij dat ik dit niet hoef te beslissen en al helemaal niet hoef te communiceren wat 't besluit is. Maar een discussie hierover wat de afwegingen zijn, moet wat mij betreft prima te voeren zijn.
En als je moet kiezen tussen een 30 jarige die in de bijstand zit een een 80-jarige multimiljonair? Zeg maar, dat ze een eigen risico van 10% vooraf moeten betalen?rik86 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:16:
[...]
Ik ben toch even gaan googlen, een mensenleven is in onze maatschappij op dit moment zo'n 80k per gezond levensjaar waard; Dus als je een 20-jarige 60 extra gezonde levensjaren kan geven, dan mag dat max 4.8 miljoen kosten (in 2016) https://dekennisvannu.nl/...aard-een-mensenleven/8612
@ToolkiT Heb je de universal credit al eens bekeken in VK? Hoe kan iemand daarvan leven? Als ik het goed zie krijg je iets van £78-90 per week? Mijn huur is al meer dan dat. Moet je dan verhuizen naar een goedkoper deel van VK als dat er al is? Gekke lui die Engelsen
De hele crisiscommunicatie is m.i. gefocust op twee zaken: zorgen voor geen paniek en de economie zoveel mogelijk draaiende houden.PalingDrone schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:43:
[...]
Ik heb zo mijn vraagtekens bij dat hele "herd immunity". Daar hoorde je bij eerdere influenza, sars en ebola achtige virusuitbraken ook weinig over. In theorie is het leuk, maar er is wel meer wat op papier prima werkt en in de praktijk volkomen de plank misslaat.
Het geeft m.i. een vals gevoel van zekerheid voor velen, dat we de pandemie kunnen beheersen, en iets om je aan vast te klampen in onzekere tijden.
Zolang men nog jaarlijks een andere griepprikcocktail moet maken en er nog geen massale immuniteit tegen influenza bestaat terwijl het halve land de winter doorsnottert denk ik dat we meer opschieten met een radicale gedragsverandering op het sociale vlak willen we dit soort makkelijk overdraagbare virussen binnen de perken houden.
Yup het sociaal netwerk is hier erg magertjes..alienfruit schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:30:
@ToolkiT Heb je de universal credit al eens bekeken in VK? Hoe kan iemand daarvan leven? Als ik het goed zie krijg je iets van £78-90 per week? Mijn huur is al meer dan dat. Moet je dan verhuizen naar een goedkoper deel van VK als dat er al is? Gekke lui die Engelsen
Jaaren geleden heb ik het voor een paar maanden aangevraagd en toen was het iets van £100 per week.. mijn huur wat toen £850 per maand dus kon amper de helft betalen.. gelukkig had ik genoeg buffer en snel een nieuwe baan..
Er zijn geloof ik wel van allerlei andere potjes (huur subsidie etc) maar daar weet ik het fijne niet van.. Citizen advise bureau kan je daar wel mee helpen
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ja, hoorde net op LBC dat ik dat niet eens kan krijgen door mijn spaargeld
Interessante link!rik86 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:16:
Ik ben toch even gaan googlen, een mensenleven is in onze maatschappij op dit moment zo'n 80k per gezond levensjaar waard; Dus als je een 20-jarige 60 extra gezonde levensjaren kan geven, dan mag dat max 4.8 miljoen kosten (in 2016) https://dekennisvannu.nl/...aard-een-mensenleven/8612
In mijn optiek moet je in deze tijd, in deze voornamelijk personele crisis, wegblijven van calculaties. Mensen die hier niet voor getekend hebben moet je niet afzetten tegen eventuele payoff later. Ik denk dat menselijkheid altijd prevaleert boven zakelijkheid, ik snap in de kapitalistische wereld een weinig populair standpunt en ja ik snap menselijkheid betaalt de hypotheek niet. Maar op het moment dat mensenlevens op het spel staan dan telt ieder leven wat mij betreft, maar wel op een redelijke schaal. Daarbij het totaalplaatje in ogenschouw te nemen. Wat ik vaak mis is een reële risico analyse waarin de ongewenste top gebeurtenis centraal staat. Ik kan niet meekijken met Rutte & co maar ik kan hem goed volgen wat betreft de maatregelen en de situatie die hij absoluut niet wil.En het klopt, het is lastig calculeerbaar, maar ik vraag me wel af of puur rekenkundig gezien het huidige beleid wel te rechtvaardigen is.
Het alternatief kan economisch gunstig uitvallen maar als de risico's van de andere kant onzeker zijn maar de opportuniteit wel aanwezig met mensenlevens als inzet, dan is het geen rekensom meer.
Zeker maar het feit dat je aangeeft niet in die positie te willen zitten van beslissen doet mij vermoeden dat het voor jou dan ook geen rekensom isBottom-line: Ik ben blij dat ik dit niet hoef te beslissen en al helemaal niet hoef te communiceren wat 't besluit is. Maar een discussie hierover wat de afwegingen zijn, moet wat mij betreft prima te voeren zijn.
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Bron: NOS live blogStormloop op mondkapjes in Staphorst
Vanuit heel Nederland reizen mensen naar een bedrijf in Staphorst voor mondkapjes. De kapjes waren in eerste instantie bestemd voor het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, maar omdat het ministerie niet reageerde, besloot het bedrijf de kapjes aan particulieren te verkopen.
Het gaat om duizenden mondkapjes per dag. "Surrealistisch, bizar, krankzinnig", zegt ondernemer Wiljan Nooren tegen RTV Oost. "Ze komen vanuit Limburg hiernaartoe. Zelfs vanuit Spanje krijg ik verzoeken, maar daar stuur ik niets naartoe. De verhalen zijn schrijnend, maar de verkoop gebeurt in de winkel."
Het bedrijf zegt meerdere keren met het ministerie te hebben gebeld en gemaild, zonder reactie. Een woordvoerder van het ministerie zegt dat niet direct gereageerd is omdat ze overspoeld worden met aanbiedingen. "En die moeten we eerst zorgvuldig bekijken."
Ik vindt dit wel een vreemde actie, begrijpelijk om te verkopen, maar ook weer niet, ministerie moet wel even de kans krijgen het juiste te kopen.
Zit ook wel een menselijke factor in, die ondernemer wil helpen (neem ik aan) en dan kiest hij voor de directe weg. Ondernemers en ambtenaren hebben echt een andere blik op de wereld.Vorkie schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:47:
[...]
Bron: NOS live blog
Ik vindt dit wel een vreemde actie, begrijpelijk om te verkopen, maar ook weer niet, ministerie moet wel even de kans krijgen het juiste te kopen.
Als de overheid gewoon zou reageren met "stuur een sample of een test rapport op en dan praten we verder" - dan heb je een antwoord. Nu niet, ik snap de frustratie aan de kant van de ondernemer wel. (edit: en ik kan me zo maar voorstellen dat mensen in de zorg daar in de rij staan, niet perse IC zorg maar ook thuiszorg etc).
[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 02-04-2020 17:52 ]
Toch waren er vandaag ineens immens veel buiten te vinden. Heel veel meer dan vorige week en daarvooranandus schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:18:
[...]
In Istanbul kwam (sommige) ouderen ook nog steeds bij elkaar, bij bankjes op straat en in parken.
Dus heeft de stad gewoon alle bankjes weggehaald
Maar zonder grapjes, er zijn nu ook talloze ouderen die zich wel aan de regels houden, of zelfs dusdanig bang zijn dat ze het raam niet eens durven open te doen.
Maar dat zijn ouderen die je niet ziet
Net alsof men 6 april als einddatum zag een dat wel wilde volhouden, maar nu het flink verlengd is de handdoek vast gooit en er direct wat losser met om gaat.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het viel me op dat ze haar eigen ongemak voorop stelde. Haar dochter moet schoolwerk doen op een smartphone en heeft dus ook tijdens normale schooltijden geen computer tot haar beschikking. Mijn kinderen krijgen op dit moment voorrang bij het gebruik van laptops en desnoods m'n telefoon. Ik gebruik hem toch vooral als tijdverdrijf.gekkie schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:46:
[...]
Hoezo snap je het dan niet ?
Ik denk dat je het wellicht te negatief wilt lezen, het lijkt mij ook vervelend, maar ze laat haar dochter het toch doen ?
Het is natuurlijk een aanname, maar het lijkt me niet dat deze vrouw haar telefoon voor werkgerelateerde zaken nodig had. Daarnaast zitten kinderen niet hele dagen schoolwerk te maken. Scholen kijken wat binnen de mogelijkheden ligt en het programma is sterk aangepast.
Het VK gaat natuurlijk meer richting de VS wat betreft hulp van de overheid. Het Angelsaksische model staat niet bekend om de vrijgevigheid.ToolkiT schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:41:
[...]
Yup het sociaal netwerk is hier erg magertjes..
Jaaren geleden heb ik het voor een paar maanden aangevraagd en toen was het iets van £100 per week.. mijn huur wat toen £850 per maand dus kon amper de helft betalen.. gelukkig had ik genoeg buffer en snel een nieuwe baan..
Er zijn geloof ik wel van allerlei andere potjes (huur subsidie etc) maar daar weet ik het fijne niet van.. Citizen advise bureau kan je daar wel mee helpen
[ Voor 28% gewijzigd door Framoes op 02-04-2020 19:30 ]
Ik ga zo hier op Schiphol beginnen met de afhandeling vd KL827, bestemming Sydney (nachtstop in KUL)El Jefe schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:44:
Geen vlucht over Nederland op deze donderdagavond (op dit moment).
[Afbeelding]
Gaat alleen deadheading crew mee op deze kist. Terug uiteraard met passagiers.
Vertrektijd 2050u.
Is onze enige vlucht nog vanavond.
Maar dan kun je het toch als nog wel "vervelend" vinden ?Framoes schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:24:
[...]
Het viel me op dat ze haar eigen ongemak voorop stelde. Haar dochter moet schoolwerk doen op een smartphone en heeft dus ook tijdens normale schooltijden geen computer tot haar beschikking. Mijn kinderen krijgen op dit moment voorrang bij het gebruik van laptops en desnoods m'n telefoon. Ik gebruik hem toch vooral als tijdverdrijf.
Het is natuurlijk een aanname, maar het lijkt me niet dat deze vrouw haar telefoon voor werkgerelateerde zaken nodig had. Daarnaast zitten kinderen niet hele dagen schoolwerk te maken. Scholen kijken wat binnen de mogelijkheden ligt en het programma is sterk aangepast.
Als ik je nu vraag wat je van de hele situatie vindt dan zul je misschien ook iets zeggen als "vervelend".
Kan ik je natuurlijk ook zelf plaatjes gaan aanvullen en je de maat gaan nemen dat er veel mensen zijn die het nog veeeeel vervelender hebben. Maar dat maakt die relatieve kwalificatie voor je eigen situatie toch niet minder correct ?
Goed om te lezen dat dit nog door gaat!Geert1976 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:29:
[...]
Ik ga zo hier op Schiphol beginnen met de afhandeling vd KL827, bestemming Sydney (nachtstop in KUL)
Gaat alleen deadheading crew mee op deze kist. Terug uiteraard met passagiers.
Vertrektijd 2050u.
Is onze enige vlucht nog vanavond.
vlucht zou pas officieel bevestigd worden moment dat hij de lucht in gaat.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Het ging mij er vooral om dat ze een laptop voor haar dochters schoolwerk krijgt en haar reactie dan is: wel fijn, want ze zat de hele dag op m'n telefoon. Dat is niet zeggen dat ze de situatie gewoon vervelend vindt. Dat begrijpt iedereen namelijk. Deze hele situatie is ook vervelend en vergt veel van mensen.gekkie schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:31:
[...]
Maar dan kun je het toch als nog wel "vervelend" vinden ?
Als ik je nu vraag wat je van de hele situatie vindt dan zul je misschien ook iets zeggen als "vervelend".
Kan ik je natuurlijk ook zelf plaatjes gaan aanvullen en je de maat gaan nemen dat er veel mensen zijn die het nog veeeeel vervelender hebben. Maar dat maakt die relatieve kwalificatie voor je eigen situatie toch niet minder correct ?
Ik ben ook niet altijd even blij dat ik thuis zit en schooltje moet spelen, maar mijn ongemak is even niet zo belangrijk. Ik ben namelijk een volwassene die zoiets moet kunnen relativeren zodat ik m'n kinderen kan helpen met hun schoolwerk.
Wat deze vrouw zei en de manier waarop deed het overkomen alsof haar kind een last was en daar kan ik niet tegen.
Vandaar mijn reactie.
Is het nu een goed idee om te investeren in cryptocoins? De dollar en euro zullen straks wel flink in waarde gaan verminderen door de economische nasleep?
,
[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 16:39 ]
Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.
Ik verwacht dat de aandelen juist ook nog wel gaan crashen. Vandaar mijn vraag of juist nu crypte's een goede investering worden ivm Corona.michael3 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:42:
[...]
Is niet echt de goede plaats voor dit.
Maar ik beschouw Crypto altijd een beetje als een gokautomaat, wil je wel wat meer zekerheid dan moet je het zoeken in de aandelen.
Crypto's zijn over het algemeen heel volatiel. De mensen die ik ken die er geld in hebben gestoken zijn er daarom erg veel mee bezig. Constant koersen in de gaten houden.CyberMania schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:44:
[...]
Ik verwacht dat de aandelen juist ook nog wel gaan crashen. Vandaar mijn vraag of juist nu crypte's een goede investering worden ivm Corona.
Ik las vanmiddag in een nieuwsartikel dat een man van zo'n broker zei dat hij altijd aandelen kocht als Warren Buffet dat deed. Dan schijnen ze het laagst te staan, haha.
Als iemand dat wist... Dus mocht iemand je toch vertellen wat het goede antwoord wordt: geloof die persoon niet.CyberMania schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:44:
[...]
Ik verwacht dat de aandelen juist ook nog wel gaan crashen. Vandaar mijn vraag of juist nu crypte's een goede investering worden ivm Corona.
Deze vraag kan beter gesteld worden in: Cryptocurrencies
[ Voor 127% gewijzigd door defiant op 02-04-2020 23:09 ]
*knip*, neem s.v.p. de topicwarning in acht
[ Voor 72% gewijzigd door Zeehond op 02-04-2020 22:02 ]
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Ja, verpand je huis, verhoog je hypotheek, leen alles wat je kunt lenen, van familie, vrienden, vage kennissen, verkoop je auto en ga big in cryptoCyberMania schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:56:
Oké laat ik de vraag beter reframen, welke impact gaan de gevolgen van het Coronavirus hebben op de economie en in het bijzonder de waarde van de euro en dollar en is het logisch een toename van interesse in cryptocoins nu te verwachten als veiligere thuisbasis voor je geld?
[...]
Bron CPB.
[...]
Bron RTL Z (26/3/20)
[code]Resulaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst[/code]
Wat denk je zelf

Indoubt schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:35:
[...]
Ja, verpand je huis, verhoog je hypotheek, leen alles wat je kunt lenen, van familie, vrienden, vage kennissen, verkoop je auto en ga big in crypto![]()
[code]Resulaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst[/code]
Wat denk je zelf![]()
![]()
Bedankt.• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt
• Het is hier geen Huiskamer
Ik zie net een filmpje van de hulpdiensten (incl helicopter) die bij het ziekenhuis in Roermond een hoop poeha maken.
Weet iemand hoe het daar gesteld is met de drukte, besmettingen of wat dan ook?
Of is het gewoon een algemene "dankbetuiging".
Want begrijp me niet verkeerd, en noem me een azijnzeiker, maar dan vind het ik allemaal een beetje overdreven en besteed je tijd en al dat geld wat nuttiger.
Weet iemand hoe het daar gesteld is met de drukte, besmettingen of wat dan ook?
Of is het gewoon een algemene "dankbetuiging".
Want begrijp me niet verkeerd, en noem me een azijnzeiker, maar dan vind het ik allemaal een beetje overdreven en besteed je tijd en al dat geld wat nuttiger.
Even uit interesse en verwarring hè, maar:
- was Duitsland niet zowat op slot?
- was België niet zowat op slot?
- waren de grensovergangen van beide landen naar NL niet zowat hermetisch afgesloten?
Dus: waarom roept Rutte Duitsers en Belgen op niet massaal naar NL te komen voor de paas*?
* vrij naar De vieze man
- waren de grensovergangen van beide landen naar NL niet zowat hermetisch afgesloten?
Dus: waarom roept Rutte Duitsers en Belgen op niet massaal naar NL te komen voor de paas*?
* vrij naar De vieze man
Volgens mij in België aan de NL grens wel. Duitsland is gewoon open voor Nederlanders en andersom.Wilf schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:06:
Even uit interesse en verwarring hè, maar:
* vrij naar De vieze man
Je bent te vroeg of te laatCyberMania schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:30:
Is het nu een goed idee om te investeren in cryptocoins? De dollar en euro zullen straks wel flink in waarde gaan verminderen door de economische nasleep?
Of we hebben de crash net gehad, toen de Corona-poep echt de ventilator raakte.
Of de crash moet nog komen als de economische crisis vol losgaat.
En het is nog wachten op de VS, wat daar gebeurd.
Ok, dat verbaast mij hoogst, wel goed om te horen want ik heb een Duitse potentiële koper [/eigenbelang]xantos schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:11:
[...]
Volgens mij in België aan de NL grens wel. Duitsland is gewoon open voor Nederlanders en andersom.
Ik dacht serieus dat de boel op slot zat, ook in D. Dat wij juist het lakse broertje waren.
Ik woon aan de duitse grens en kan gewoon in duitsland inkopen. Ik zie ook dagelijks veel duitsers richting NL rijden.Wilf schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:14:
[...]
Ok, dat verbaast mij hoogst, wel goed om te horen want ik heb een Duitse potentiële koper [/eigenbelang]
Ik dacht serieus dat de boel op slot zat, ook in D. Dat wij juist het lakse broertje waren.
Overigens heeft België de grens gesloten. Dus wellicht is verkeer via de snelweg van België naar NL ook gewoon mogelijk, not sure.
[ Voor 12% gewijzigd door xantos op 02-04-2020 22:17 ]
De Belgische grens is alleen open voor noodzakelijke verplaatsingen. Sindsdien hebben Nederlanders massaal een paard in Belgie. Want daar mag je voor zorgen. En dan verzorgen ze meteen de heilige koe met een volle tank benzine...xantos schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:11:
[...]
Volgens mij in België aan de NL grens wel. Duitsland is gewoon open voor Nederlanders en andersom.
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Verwijderd
Zijn er hier meer mensen die bij de huisarts hebben aangegeven bij triage af te zien van een bed op de IC?
Zag Freek de Jonge vandaag op TV zeggen een briefje bij je te houden met ‘ik hoef geen IC’ - als het iemand anders meer helpt. Als dat je overtuiging is natuurlijk.
Zag Freek de Jonge vandaag op TV zeggen een briefje bij je te houden met ‘ik hoef geen IC’ - als het iemand anders meer helpt. Als dat je overtuiging is natuurlijk.
Ik las een nieuwsbericht dat de Belgische overheid bang was dat er Belgen naar de markt in Maastricht zouden gaan. Of was dat gewoon een gevalletje om de hete brei heen draaien? Waarbij de hete brei Belgische kritiek op ons "vrije" beleid omtrent Corona is.xantos schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:11:
[...]
Goed initiatief !Verwijderd schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:20:
Zijn er hier meer mensen die bij de huisarts hebben aangegeven bij triage af te zien van een bed op de IC?
spoiler:
Dat Freek de Jonge nu ook zelf inziet dat er bij hem al jaren sprake is van ondraaglijk lijden... 
Verwijderd
Gesprek met onder andere een hoogleraar filosofie en ethiek, die zijdelings betrokken is bij het opstellen van richtlijnen voor ‘code black’ - als artsen dus moeten kiezen tussen wie wel of niet behandeld gaan worden.Oekiejoekie schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:25:
[...]
Goed initiatief !
Dat Freek de Jonge nu ook zelf inziet dat er bij hem al jaren sprake is van ondraaglijk lijden...
Humor prima. Broodnodig in deze tijd. Hoop dat je zelf inziet dat het soms ook niet past.
Dat valt tegen: https://www.1limburg.nl/n...appen-doen-250-euro-boete. ""Boodschappen doen in het buitenland is geen essentiële reis naar het buitenland", aldus de politie. "En dat kan ook niet in combinatie met een eventuele verplaatsing in het buitenland die wel is toegestaan."Oekiejoekie schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:20:
[...]
De Belgische grens is alleen open voor noodzakelijke verplaatsingen. Sindsdien hebben Nederlanders massaal een paard in Belgie. Want daar mag je voor zorgen. En dan verzorgen ze meteen de heilige koe met een volle tank benzine...
Een boete van 250 euro voor boodschappen doen na het werk: al verschillende grensarbeiders zijn zo op de bon geslingerd door de Belgische politie.
In verband met de coronacrisis zijn de grenzen gesloten en houdt de Belgische politie strenge controles. En boodschappen doen mag dus niet, zelfs niet als je als (Neder)Belg toch al in Nederland bent voor je werk.
Mag niet!
Martijn Volleberg kan er over meepraten. De Nederlander woont al jaren net over de grens in Veldwezelt en werkt in Maastricht. Hij deed afgelopen vrijdag na zijn werk boodschappen in Maastricht en wilde daarna de grens oversteken om naar huis te gaan. "Mag niet!", zei de Belgische politie. “Ik kreeg een boete van 250 euro omdat ik net boodschappen had gedaan”, zegt de man. “Ik ben mantelzorger voor mijn bejaarde moeder en deed wat boodschappen voor haar. Ik kocht zelf ook brood en diepvriesproducten.” Bij de grens zagen de Belgische agenten de boodschappen naast Volleberg op de passagierszetel liggen en kreeg hij te horen dat dit een misdrijf is.
Zuur
Veel grensarbeiders zijn niet op de hoogte van deze boodschappenregel en dat wordt nu een dure grap voor hen. “Ik weigerde de boete van 250 euro te betalen”, zegt Volleberg. “De agent werd boos, zei dat ik corona het land binnen breng en liet me een uur wachten. Mogelijk moet ik voor de rechter verschijnen en dan kan de boete nog oplopen.”
Boodschappen achterlaten
Een verpleegkundige die bij een Maastrichtse thuiszorgorganisatie werkt, vertelt een vergelijkbaar verhaal. De vrouw woont net over de grens in België en ging na haar werk boodschappen doen in Maastricht. Ook zij werd door de politie aangesproken op de boodschappen die in haar wagen stonden. Ze kreeg geen boete maar moest de boodschappen bij de grens achterlaten.
Regels
Volgens de Belgische regels is alleen ‘noodzakelijk verkeer over de grens toegestaan’, zo is te lezen op de website van de gemeente Lanaken. "Dit wil zeggen voor het werk of om medische zorg te verlenen." Toch moet je goed zoeken om regels over het boodschappen doen te vinden. De politie van Voeren meldt op Facebook dat het niet mag. "Boodschappen doen in het buitenland is geen essentiële reis naar het buitenland", aldus de politie. "En dat kan ook niet in combinatie met een eventuele verplaatsing in het buitenland die wel is toegestaan."
[ Voor 3% gewijzigd door Yucon op 02-04-2020 22:36 ]
Aldus de belgische politie.Yucon schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:35:
[...]
Dat valt tegen: https://www.1limburg.nl/n...appen-doen-250-euro-boete. ""Boodschappen doen in het buitenland is geen essentiële reis naar het buitenland", aldus de politie.
[...]
"Ja maar, ik heb een paard over de grens".Oekiejoekie schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:20:
[...]
De Belgische grens is alleen open voor noodzakelijke verplaatsingen. Sindsdien hebben Nederlanders massaal een paard in Belgie. Want daar mag je voor zorgen. En dan verzorgen ze meteen de heilige koe met een volle tank benzine...
Goeie grap dit
Je schreef: “Boodschappen doen in het buitenland is geen essentiële reis naar het buitenland", aldus de politie.”.
Van onze politie mag het dus wel. Het wordt niet geadviseerd maar het ‘mag’ wel bijv in Duitsland.
Ok, maar het bericht waar ik op reageerde ging over Nederlanders met paarden in België. De 1limburg link die ik aanhaalde gaf aardig weer hoe losjes de Belgische politie de pen op dit moment in de zak heeft zitten op dit gebied, en in het bijzonder als het om Nederlanders gaat. Ze kijken dat gedoe met die paarden nog heel even aan. Dan hebben ze er genoeg van en gaan ze bij tankstations staan posten en bekeuringen uitschrijven. "U meent dat dit noodzakelijk is? Wij niet, dus hier is uw boete. U kunt altijd nog proberen de rechter van het tegendeel te overtuigen".xantos schreef op donderdag 2 april 2020 @ 22:53:
[...]
Je schreef: “Boodschappen doen in het buitenland is geen essentiële reis naar het buitenland", aldus de politie.”.
Van onze politie mag het dus wel. Het wordt niet geadviseerd maar het ‘mag’ wel bijv in Duitsland.
Is het puur mijn perceptie of zijn er meer mensen die het idee hebben dat er zo langzamerhand steeds meer mensen op pad gaan? En dan bedoel ik niet zozeer de wandelende en fietsende mensen, maar het verkeer op de weg. Ik heb de indruk dat dat vorige week minder was en nu langzaamaan weer wat toeneemt?
Hij wil.
Dit viel ons ook al op. Sinds gisteren lijkt het drukker te worden op de weg.klaaas schreef op donderdag 2 april 2020 @ 23:22:
Is het puur mijn perceptie of zijn er meer mensen die het idee hebben dat er zo langzamerhand steeds meer mensen op pad gaan? En dan bedoel ik niet zozeer de wandelende en fietsende mensen, maar het verkeer op de weg. Ik heb de indruk dat dat vorige week minder was en toch langzaamaan weer wat toeneemt?
Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."
Dan kom jij te vaak buitenklaaas schreef op donderdag 2 april 2020 @ 23:22:
Is het puur mijn perceptie of zijn er meer mensen die het idee hebben dat er zo langzamerhand steeds meer mensen op pad gaan? En dan bedoel ik niet zozeer de wandelende en fietsende mensen, maar het verkeer op de weg. Ik heb de indruk dat dat vorige week minder was en toch langzaamaan weer wat toeneemt?
Geintje, ik had hetzelfde, afgelopen week was het rustiger in mijn optiek. Zal mij benieuwen hoe NL zich aan deze "intelligente" lockdown houd...
Ik heb er inderdaad ook wel even over nagedacht. Maar juist toen iedereen dacht dat je beter in crypto kon vluchten toen crashte de koers. Dus wat je ook doet, het is compleet giswerk. Of je nu een huis koopt, goud of crypto. De koers van welk ding dan ook, is onmogelijk te voorspellen, maar zoals al gezegd, helemaal bij Crypto. Je kan ook gokken op de aandelen van een farmaceut....CyberMania schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:44:
[...]
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Voorlopig geen corona meer. Of hebben we nu juist een dubbele coronacrisis ???
(uit NOS liveblog)Mexicaanse Corona-brouwer moet er voorlopig mee stoppen
Bierbrouwer Grupo Modelo stopt tijdelijk met het maken van Corona-bier en andere merken omdat de Mexicaanse regering de bedrijfsactiviteiten van de brouwerij als niet-essentieel heeft bestempeld. Grupo Modelo heeft elf brouwerijen in Mexico en exporteert zijn biertjes naar 180 landen.
De brouwer hoopt nu van de regering toestemming te krijgen om een plan in werking te stellen waarbij meer dan 75 procent van het personeel vanuit huis werkt.
'Boetes van 490 euro voor kinderen van twaalf jaar wegens overtreden coronamaatregelen'
EINDHOVEN - Kinderen van twaalf, dertien en veertien jaar hebben de afgelopen tijd in Zuidoost-Brabant boetes tot 490 euro gekregen. Ze hielden zich niet aan de maatregelen die zijn genomen sinds de uitbraak van het coronavirus.
Hij vroeg zich hardop af hoe de gestrafte kinderen de boetes 'van hun spaargeld' gaan betalen. De Eindhovense burgemeester zei er niet bij wat deze belhamels precies hadden misdaan. Waarschijnlijk zijn ze tot twee keer toe in de fout gegaan, want pas bij een tweede registratie van een overtreding is het 'rood dus kassa', aldus Jorritsma.
Bron
EINDHOVEN - Kinderen van twaalf, dertien en veertien jaar hebben de afgelopen tijd in Zuidoost-Brabant boetes tot 490 euro gekregen. Ze hielden zich niet aan de maatregelen die zijn genomen sinds de uitbraak van het coronavirus.
Hij vroeg zich hardop af hoe de gestrafte kinderen de boetes 'van hun spaargeld' gaan betalen. De Eindhovense burgemeester zei er niet bij wat deze belhamels precies hadden misdaan. Waarschijnlijk zijn ze tot twee keer toe in de fout gegaan, want pas bij een tweede registratie van een overtreding is het 'rood dus kassa', aldus Jorritsma.
Bron
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ikzelf werk thuis (tot iig 28 april), maar ik merk wel dat het aantal auto's hier afneemt wat er door de dag staat.klaaas schreef op donderdag 2 april 2020 @ 23:22:
Is het puur mijn perceptie of zijn er meer mensen die het idee hebben dat er zo langzamerhand steeds meer mensen op pad gaan? En dan bedoel ik niet zozeer de wandelende en fietsende mensen, maar het verkeer op de weg. Ik heb de indruk dat dat vorige week minder was en nu langzaamaan weer wat toeneemt?
Waar er vorige week nog een stuk of 15 auto's stonden van mensen die nromaal wel weg zijn en nu dus thuis werken, staan er nu misschien nog 7-8 ofzo. Dat is al de hele week zo.
Denk dat veel mensden denken dat voor hen een uitzondering is gemaakt, en de beperkingen alleen voor anderen gelden, en niet meer voor henzelf.
Virussen? Scan ze hier!
Maar zijn de ouders ook gewaarschuwd? Een waarschuwing geven aan een 12 jarige kan misschien niet echt aankomen en nu zitten de ouders die er misschien geen weet van hadden opgescheept met een fikse boete. Ook vind ik het hele "kinderen mogen gewoon buitenspelen" nogal vaag, tot welke leeftijd is dat ok?basvn schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:03:
'Boetes van 490 euro voor kinderen van twaalf jaar wegens overtreden coronamaatregelen'
Bron
27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition
Formeel is het niet verboden om naar kantoor te gaan, er is 'slechts' een uitdrukkelijk verzoek gedaan om thuis te werken. Vergelijkbaar met de mensen die twee weken geleden nog naar het strand of het bos gingen doen mensen die nu hun kantoortuin opzoeken in juridische zin niets verkeerd.wildhagen schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:10:
Denk dat veel mensden denken dat voor hen een uitzondering is gemaakt, en de beperkingen alleen voor anderen gelden, en niet meer voor henzelf.
Moet eerlijk bekennen dat ik het ergens ook wel begrijp: het spannende/nieuwe van collectief thuiswerken is er wel vanaf, verlang steeds meer naar de file, het fysiek zien van collega's, rennen op het sportveld en samen naar de kroeg. Na een paar weken binnen komen bij de meeste mensen de muren op hen af, ben laatst 'zinloos' een uur gaan autorijden gewoon om er toch even uit te zijn.
Als men echt wil voorkomen dat steeds meer mensen de randen opzoeken zijn heldere en juridisch afdwingbare regels imo onvermijdelijk, dit weekend zal daarin een belangrijke graadmeter zijn want met 20 graden en zon is de verleiding enorm. Heb het geluk dat we een mooie tuin met grote BBQ hebben maar niet iedereen heeft die ruimte.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
De geldboete van € 490 lijkt een strafbeschikking te zijn. Dat betekent dat daar verzet tegen kan worden ingesteld en dan zou de zaak aan de rechter worden voorgelegd. Gezien de hoogte van de geldboete lijkt dat geen slecht plan.Tassadar32 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:10:
Maar zijn de ouders ook gewaarschuwd? Een waarschuwing geven aan een 12 jarige kan misschien niet echt aankomen en nu zitten de ouders die er misschien geen weet van hadden opgescheept met een fikse boete. Ook vind ik het hele "kinderen mogen gewoon buitenspelen" nogal vaag, tot welke leeftijd is dat ok?
Ook vind ik het hele "kinderen mogen gewoon buitenspelen" nogal vaag, tot welke leeftijd is dat ok?
Buitenspelen mag, alleen geldt voor kinderen vanaf 13 jaar dat als ze met drie of meer zijn ze 1,5 meter afstand moeten houden (tenzij ze niet deel uitmaken van hetzelfde gezin). Ter illustratie uit de noodverordening:
1. Het is verboden zich in de publieke ruimte in een groep van drie of meer personen op te houden zonder tot de dichtstbijzijnde persoon in die groep en andere personen een afstand te houden van ten minste 1,5 meter.
2. Dit verbod is niet van toepassing op:
a. personen die een gezamenlijke huishouding vormen;
b. kinderen tot en met 12 jaar die samenspelen onder toezicht van een of meer van hun ouders of voogden die daarbij onderling een afstand van 1,5 meter in acht nemen.
Be yourself, no matter what they say ...
Volgens mij klopt dat niet. Bij minderjarigen is de boete (na waarschuwing) rond de 100 euro.basvn schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:03:
Bron
De boete is slechts 95 euro, staat ook in het artikel (dat wellicht achteraf is aangepast). Dat bedrag kan de jeugd wat mij betreft mooi terug verdienen door klusjes voor pa en ma te doen. De meeste jongeren lijken zich goed aan de afspraken te houden. Niemand weet precies wat er gebeurd is, dat staat ook niet in het artikel. Het kan zijn dat de agent een slechte dag had, het kan zijn dat de jeugd een iets te grote mond had. Als ik vroeger naar mijn mening een onterechte straf kreeg werd er tegen mij gezegd dat dat was voor die keren dat ik ergens mee weg kwam zonder straf.voske schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:28:
[...]
De geldboete van € 490 lijkt een strafbeschikking te zijn. Dat betekent dat daar verzet tegen kan worden ingesteld en dan zou de zaak aan de rechter worden voorgelegd. Gezien de hoogte van de geldboete lijkt dat geen slecht plan.
Buitenspelen mag, alleen geldt voor kinderen vanaf 13 jaar dat als ze met drie of meer zijn ze 1,5 meter afstand moeten houden (tenzij ze niet deel uitmaken van hetzelfde gezin). Ter illustratie uit de noodverordening:
[...]
Het is in ieder geval een signaal dat er gehandhaafd wordt. Niks mis mee wat mij betreft.
Ik zie het. Kennelijk heeft de burgemeester het bedrag van 490 euro op TV genoemd en is het vanmorgen recht getrokken (toen ik het bericht typte, stond die 490 euro volgens mij nog in het artikel). Dan blijft staan dat verzet mogelijk is, maar bij een geldboete van 95 euro lijkt dat weinig zinvol. Bij een geldboete van 390 euro voor meerderjarigen kan dat onder omstandigheden anders zijn.zacht schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:50:
[...]
De boete is slechts 95 euro, staat ook in het artikel (dat wellicht achteraf is aangepast).
Aangezien het een noodverordening is en mensen eerst worden gewaarschuwdm, denk ik niet dat er een grote kans is dat je het succesvol gaat aanvechten. Tenzij jij natuurlijk een heel goede reden hebt om bij elkaar te staan (veiligheid b.v.).voske schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:54:
[...]
Ik zie het. Kennelijk heeft de burgemeester het bedrag van 490 euro op TV genoemd en is het vanmorgen recht getrokken (toen ik het bericht typte, stond die 490 euro volgens mij nog in het artikel). Dan blijft staan dat verzet mogelijk is, maar bij een geldboete van 95 euro lijkt dat weinig zinvol. Bij een geldboete van 390 euro voor meerderjarigen kan dat onder omstandigheden anders zijn.
[removed]
Het ging mij ook alleen maar om de hoogte van het bedrag. Uit onderzoek is gebleken dat in het merendeel van de zaken waar een strafbeschikking is opgelegd en verzet is ingesteld, de strafrechter lager straft dan het OM in de strafbeschikking.redwing schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:01:
[...]
Aangezien het een noodverordening is en mensen eerst worden gewaarschuwdm, denk ik niet dat er een grote kans is dat je het succesvol gaat aanvechten. Tenzij jij natuurlijk een heel goede reden hebt om bij elkaar te staan (veiligheid b.v.).
Dat is OK tot 12, aldus het RIVM. Vind het zelf weinig uitmaken waar ouders wel / niet op de hoogte van zijn, zou nimmer een reden moeten zijn om niet tot handhaving over te gaan.Tassadar32 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 08:10:
[...]
Maar zijn de ouders ook gewaarschuwd? Een waarschuwing geven aan een 12 jarige kan misschien niet echt aankomen en nu zitten de ouders die er misschien geen weet van hadden opgescheept met een fikse boete. Ook vind ik het hele "kinderen mogen gewoon buitenspelen" nogal vaag, tot welke leeftijd is dat ok?
Poh, vanochtend te horen gekregen dat iemand die wij kennen gisteravond aan de gevolgen van Corona is overleden. Lag een week op de IC, maar is plots hard achteruit gegaan. Zo wordt je wel weer even met je neus op de feiten gedrukt.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ja, ondanks alles lijkt het vaak nog 'ver weg'. Hier helaas ook al 3 sterfgevallen die we kennen en nog een aantal ernstig ziek of op de ICWom schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:28:
Poh, vanochtend te horen gekregen dat iemand die wij kennen gisteravond aan de gevolgen van Corona is overleden. Lag een week op de IC, maar is plots hard achteruit gegaan. Zo wordt je wel weer even met je neus op de feiten gedrukt.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik ben normaal vrij pro Amerika, maar van mij mag die Amerikaanse ambassadeur gewoon op het vliegtuig terug:
https://www.ad.nl/buitenl...ver-coronavirus~a1769a9a/
Als een ambassadeur zich midden in een crisis vooral bezig gaat houden met zwarte pieten (richting China), dan vraag ik me af wat dat 'verbindende' precies is dat ambassadeurs normaal doen. Ik zie iets teveel 'divide & conquer' vanuit de VS komen.
(Brexit staat nog in mijn geheugen gegrift en de VS is maar wat blij dat de UK zich afscheid van de EU)
Ik vind het ook mooi hoe de ambassadeur even toelicht hoe de VS werkt, hoe Trump dus niet alles kan sturen van bovenaf. Maar ondertussen dus niks lijkt te willen snappen van hoe China werkt. 'China' heeft het gedaan en Trump's onderschatting komt door 'China'.
Dat China, de VS, Europa en andere regio's andere culturen & machtsstructuren hebben, dat moet je ook gewoon voor een stuk accepteren. Niet iedereen staat te juichen bij de EU, niet iedereen wordt blij van maximaal kapitalisme en van China kun je ook genoeg vinden.
Maar het valt me wel op dat China uiteindelijk wel (enigszins) de crisis lijkt te bezweren, de EU op het randje van de afgrond loopt (en er af en toe overheen gaat) en de VS nu gewoon compleet lijkt te bezwijken.
Terwijl China als eerste werd geraakt, de EU (Noord Italie) als tweede en de VS eigenlijk pas iets later.
Persoonlijk had ik verwacht dat het precies andersom zou zijn, dat China nu een ravage zou zijn (helemaal met het Chinees nieuwjaar erbij) en dat de EU vergelijkbaar met nu zou zijn en dat de VS weinig last ervan zou hebben.
Over een paar maanden gaan we het zien.
https://www.ad.nl/buitenl...ver-coronavirus~a1769a9a/
Als een ambassadeur zich midden in een crisis vooral bezig gaat houden met zwarte pieten (richting China), dan vraag ik me af wat dat 'verbindende' precies is dat ambassadeurs normaal doen. Ik zie iets teveel 'divide & conquer' vanuit de VS komen.
(Brexit staat nog in mijn geheugen gegrift en de VS is maar wat blij dat de UK zich afscheid van de EU)
Ik vind het ook mooi hoe de ambassadeur even toelicht hoe de VS werkt, hoe Trump dus niet alles kan sturen van bovenaf. Maar ondertussen dus niks lijkt te willen snappen van hoe China werkt. 'China' heeft het gedaan en Trump's onderschatting komt door 'China'.
Dat China, de VS, Europa en andere regio's andere culturen & machtsstructuren hebben, dat moet je ook gewoon voor een stuk accepteren. Niet iedereen staat te juichen bij de EU, niet iedereen wordt blij van maximaal kapitalisme en van China kun je ook genoeg vinden.
Maar het valt me wel op dat China uiteindelijk wel (enigszins) de crisis lijkt te bezweren, de EU op het randje van de afgrond loopt (en er af en toe overheen gaat) en de VS nu gewoon compleet lijkt te bezwijken.
Terwijl China als eerste werd geraakt, de EU (Noord Italie) als tweede en de VS eigenlijk pas iets later.
Persoonlijk had ik verwacht dat het precies andersom zou zijn, dat China nu een ravage zou zijn (helemaal met het Chinees nieuwjaar erbij) en dat de EU vergelijkbaar met nu zou zijn en dat de VS weinig last ervan zou hebben.
Over een paar maanden gaan we het zien.
Wat zijn we met zijn allen toch goed bezig hè, premier Rutte?
https://www.gstatic.com/c...NL_Mobility_Report_en.pdf
Vergelijk het eens met andere landen om ons heen: https://www.google.com/covid19/mobility/
Niet dus... althans ik vind dit niet echt mooie cijfers. Als ze allemaal nu op -50% tot -70% zetten dan waren we goed bezig.

https://www.gstatic.com/c...NL_Mobility_Report_en.pdf
Vergelijk het eens met andere landen om ons heen: https://www.google.com/covid19/mobility/
Niet dus... althans ik vind dit niet echt mooie cijfers. Als ze allemaal nu op -50% tot -70% zetten dan waren we goed bezig.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 03-04-2020 09:53 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Dit topic is gesloten.
Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.
GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.
GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?