Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.567 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 22:53

gws24

Thinking is hard!

Bad Brains schreef op zondag 5 april 2020 @ 23:08:
[...]
Hij heeft het al sinds de 19de, dus de 14 dagen zijn we al gepasseerd en hij blijft koorts houden verder was het ergste voorbij.
Hij is 56? beter het zekere voor het onzekere denk ik, hij zal niet opeens aan de IC moeten maar je weet het niet.
Volgens mij pas sinds 27 maart, zie bv https://www.bbc.com/news/uk-52060791 en volgens het RKI in DL vertoon je ongeveer 9 dagen symptomen dus hij zou nu gemiddeld gezien ongeveer moeten genezen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K10cheKgvrKyNvyQgTbbxUPQ5Ew=/f/image/YLsF5ca60mEGQ9otXfD5Tj1W.pngbron: https://www.rki.de/DE/Con...df?__blob=publicationFile

Let op, dit model is van 20 maart en kan inmiddels verouderd zijn. Leuk feitje in die screenshot trouwens is dat ook het RKI daar nog uit ging van 10 dagen op de ic net zoals het RIVM tot 19 maart.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
gws24 schreef op zondag 5 april 2020 @ 23:13:
[...]
Volgens mij pas sinds 27 maart, zie bv https://www.bbc.com/news/uk-52060791 en volgens het RKI in DL vertoon je ongeveer 9 dagen symptomen dus hij zou nu gemiddeld gezien ongeveer moeten genezen:

[Afbeelding]bron: https://www.rki.de/DE/Con...df?__blob=publicationFile

Let op, dit model is van 20 maart en kan inmiddels verouderd zijn. Leuk feitje in die screenshot trouwens is dat ook het RKI daar nog uit ging van 10 dagen op de ic net zoals het RIVM tot 19 maart.
10 dagen kan nog steeds wel kloppen als gemiddeld getal. 50% van de mensen sterft op de IC aldus dit model, en dat duurt doorgaans geen 10 dagen. De mensen die het wel redden liggen er veel langer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Intrepidity schreef op zondag 5 april 2020 @ 23:28:
[...]

10 dagen kan nog steeds wel kloppen als gemiddeld getal. 50% van de mensen sterft op de IC aldus dit model, en dat duurt doorgaans geen 10 dagen. De mensen die het wel redden liggen er veel langer.
Zou kunnen maar het RIVM rekent nu met 23 dagen volgens de sheets van de technische briefing. Ik vond het vooral opvallend omdat er natuurlijk een week geleden zo'n heisa was in Nederland over die tien dagen en veel mensen bekritiseerden het RIVM omdat ze dat in hun model hadden gebruikt.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 22-09 21:04

Barrycade

Through the...

Bullet NL schreef op zondag 5 april 2020 @ 22:59:
[...]

Als de Hema op dreigt te vallen dienen ze zich de vraag moeten stellen, waarom?

Bol.com, Coolblue, Amazon, diverse kleding, schoenen winkels die wel online succesvol zijn.
De pakketbezorgers van DHL, Post NL, FedEX of UPS, volgens mij naast het zorgpersoneel de mensen die het in de gezondheidscrirus enorm druk hebben.

Hema moet dus vooral na gaan denken als ze niet veel te laat met de juiste promotie zijn ingestapt in de online wereld.

Nog een voorbeeld, Intertoys, nog geen 2 jaar geleden failliet, draait record omzetten.

Hema moet dus zelf iets anders gaan doen....
Tja leeggeroofd door een hedgefonds levert niet echt een solide basis. Maar het punt is dat als ze dus omvallen er 9k mensen zonder job zitten.

Kan je wellicht als het definitief is in een magazijn gaan werken van 1 van de webshops of op een callcenter van 1 van die shops. Maar als je in een dorpje woon en bij de lokale HEMA werkt. Is dat niet zomaar evident. Daarnaast zal het locale café ook op de fles zijn en andere MKB. Zit je dan ergens in nowhere met honderden anderen op dezelfde laag betaalde baantjes te azen.

Dit virus gaat aardige littekens veroorzaken in de onderkant van de arbeidsmarkt.

En webshops zijn wellicht booming, maar uiteindelijk kom je dus in een situatie zoals nu: je zit thuis te wachten op je nieuwe gadget.
Omdat de locale winkels allemaal overgeschakeld zijn naar webshops.

Ik weet niet hoe het jou afgaat de lockdown, maar ik vind het maar saai.

Dus ik hoop als dit over is nog enige shops en reuring te vinden in het stadscentrum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Intrepidity schreef op zondag 5 april 2020 @ 22:52:
[...]

Eh, we hebben het over groepen die alle regels aan hun laars lappen en vervolgens naar huis gaan en daar hun ouders, grootouders of andere naasten gaan zitten aansteken. Alle terughoudendheid tegen 'klikken' gaat wat mij betreft direct het raam uit als ze willens en wetens regels overtreden waarmee ze voornamelijk andere mensen het leven zuur gaan maken.
Hoop aannames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Woont niet in een grote stad?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Basekid schreef op zondag 5 april 2020 @ 22:44:
Bellen jullie de politie als je groepen mensen samen ziet? Zag vandaag 12 jongeren bij elkaar in het park. Vond het toch raar om te bellen, en nu baal ik dat ik niks heb gedaan.
Ja, dat zou ik zeker doen, ook illegale feestjes. Ik vind dat geen klikken, maar onze burgerplicht. De politie kan dit niet alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
D-Ed schreef op maandag 6 april 2020 @ 01:13:
[...]

Woont niet in een grote stad?
Mwoah, Utrecht. Het zijn per definitie aannames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
GAIAjohan schreef op zondag 5 april 2020 @ 22:40:
https://www.1limburg.nl/v...digingsactie-bij-de-grens

[...]

Mooi, geeft ook aan dat wat ik gisteren al zei ook echt plaatsvond

[...]
Ja mooi hoe toeristische trekpleisters niet gewoon gesloten worden zoals drielandenpunt in Vaals.

Ik heb het zelf liever niet maar zou het toejuichen als Duitsland dan vandaag maar zelf het besluit neemt om de grenzen volledig te sluiten met Nederland. Absurd dat men zo dom is te denken dat mensen het zelf wel snappen.

Wij houden ons zo goed mogelijk aan de regels maar de Duitsers komen hier even lekker shoppen :x

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Phusebox schreef op maandag 6 april 2020 @ 07:02:
[...]

Ik heb het zelf liever niet maar zou het toejuichen als Duitsland dan vandaag maar zelf het besluit neemt om de grenzen volledig te sluiten met Nederland. Absurd dat men zo dom is te denken dat mensen het zelf wel snappen.
De kans is ook aanwezig dat dat gaat gebeuren:
Het besluit van het Duitse Robert Koch Instituut (RKI) om Nederland aan te merken als "internationaal risicogebied" voor de verdere verspreiding van het coronavirus, krijgt naar alle waarschijnlijkheid ingrijpende gevolgen. Op basis van dergelijke besluiten van het RKI, de Duitse evenknie van het RIVM, heeft de Duitse regering de grenzen met meerdere buurlanden grotendeels gesloten. Bij grensovergangen die nog open zijn, worden strenge controles uitgevoerd.

Minister van Binnenlandse Zaken Horst Seehofer zou morgen willen besluiten om ook de grens met Nederland grotendeels te sluiten. Kleine grensovergangen gaan dan dicht. Een aantal grotere grensposten blijft wel open, maar daar worden dus strenge controles ingesteld.

Het RKI besloot eind deze week Nederland op te nemen in een lijst met landen "waarvan mag worden aangenomen dat er een aanhoudende overdracht van mens op mens plaatsvindt" van het coronavirus. Ook de Verenigde Staten, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk zijn toen toegevoegd aan de lijst. Landen als Italië, Spanje, Iran en de buurlanden Oostenrijk en Frankrijk stonden er al op.
Zie https://nos.nl/artikel/23...rona-risicogebied-is.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Goede morgen,
Wil toch even jullie mening. Voel me absoluut niet ziek, wel pijn op de borst erg moe en beetje zweterig. Geen last van hoesten ed. Lijkt mij verstandig om thuis te blijven!?
Een topic is niet de meest geschikte plek voor medische adviezen. Bel een arts als je twijfelt, die heeft er voor gestudeerd.

[ Voor 26% gewijzigd door janvanduschoten op 06-04-2020 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

plaspvd schreef op maandag 6 april 2020 @ 07:23:
Goede morgen,
Wil toch even jullie mening. Voel me absoluut niet ziek, wel pijn op de borst erg moe en beetje zweterig. Geen last van hoesten ed. Lijkt mij verstandig om thuis te blijven!?
Ja, beter het zekere voor het onzekere nemen.

En als je je zweterig voelt toch eens je temperatuur opmeten?

Beterschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ja mooi hoe toeristische trekpleisters niet gewoon gesloten worden zoals drielandenpunt of Retail en Outlet in Roermond...
Dat is wat onze lockdown intelligent maakt. Heb ik me laten vertellen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:10
Bullet NL schreef op zondag 5 april 2020 @ 22:59:
[...]

Als de Hema op dreigt te vallen dienen ze zich de vraag moeten stellen, waarom?

Bol.com, Coolblue, Amazon, diverse kleding, schoenen winkels die wel online succesvol zijn.
De pakketbezorgers van DHL, Post NL, FedEX of UPS, volgens mij naast het zorgpersoneel de mensen die het in de gezondheidscrirus enorm druk hebben.

Hema moet dus vooral na gaan denken als ze niet veel te laat met de juiste promotie zijn ingestapt in de online wereld.

Nog een voorbeeld, Intertoys, nog geen 2 jaar geleden failliet, draait record omzetten.

Hema moet dus zelf iets anders gaan doen....
De HEMA webshop draait op het ogenblik als een tierelier. Dat is echter niet genoeg om het verlies op te vangen van het gesloten zijn van bijna de helft van haar winkels (nl. alles in het buitenland) en de veel mindere aanloop in de rest (omdat er bijna geen kip de deur uit gaat).

En nomaals, de torenhoge schuldenlast waar ze mee kampen als gevolg van het leegplukken door Lion Capital.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

Goede morgen,
Daar hebben ze nu de huisarts voor uitgevonden. Medisch advies aannemen van een forum is gewoon dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Vorkie schreef op zondag 5 april 2020 @ 20:00:
@Adlermann
Nog even een extraatje, zoals je ziet, gewoon 09008844 bellen dus :)

[...]

Bron: NOS live blog

[Twitter]
Gewoon even, als gedachtenexperiment: Denk eens aan zeg twee maand terug, hoe het toen was, en lees die tweet nog eens… :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:23
[...]

Ja mooi hoe toeristische trekpleisters niet gewoon gesloten worden zoals drielandenpunt of Retail en Outlet in Roermond...
Outlet is gewoon al even gesloten hoor.
Retail is geen toeristische trekpleister m.i. of je moet een Beter Bed, tuincentrum, Decathlon en de gamma/Praxis een trekpleister noemen?

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
GAIAjohan schreef op maandag 6 april 2020 @ 08:02:
[...]

Outlet is gewoon al even gesloten hoor.
Retail is geen toeristische trekpleister m.i. of je moet een Beter Bed, tuincentrum, Decathlon en de gamma/Praxis een trekpleister noemen?
Sorry dan heb ik dat verkeerd begrepen, my bad.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Cobb schreef op zondag 5 april 2020 @ 23:03:
Nou dat is lekker dan. Mijn broertje heeft namelijk een vals gevoel van veiligheid en ondanks zijn klachten is hij dus nog op bezoek geweest bij mijn ouders. Want hij was toch negatief getest. Ze hebben dus echt niet verteld dat er flinke foutmarge in zit...
Ik denk dat het tijd is om zelf na te denken en het dringende advies om met gezondheidsklachten thuis te blijven te volgen?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Vincent Dave schreef op maandag 6 april 2020 @ 01:55:
[...]

Mwoah, Utrecht. Het zijn per definitie aannames.
Geen aannames, maar kansen. Ja, die dingen kunnen ook niet gebeuren. Je kunt in theorie ook door een corona-patient in je gezicht geniest worden en niet ziek worden, maar dat dat besmettelijk is is ook geen aanname.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09 14:54
Goede morgen,
Ja!
Vriendin heeft dit (in ergere mate wel) bijna 14 dagen gehad. Huisarts heeft niet laten testen maar ging uit van corona. Exact de kenmerken die jij omschrijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Goede morgen,
Als dit vorig jaar was zonder Corona, lijkt het mij ook slim om thuis te blijven, het klinkt namelijk niet heel gezond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

https://www.nu.nl/voetbal...en-echt-weer-op-gang.html

Sport interesseert me niet, maar Van Bronckhorst zegt via nu.nl dat het leven in China nu langzaam weer normaal wordt.

Maar hoe kan dat nou? Ze hebben toch geen vaccin? Of zijn er nu zoveel mensen daar besmet, dat ze "herd immunity" hebben?

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 13:22

Rannasha

Does not compute.

Kleine positieve ontwikkeling in Frankrijk: We mogen voortaan een digitale versie van de verklaring die je nodig hebt om de straat op te gaan gebruiken. Dat scheelt weer papier en printerinkt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 09:35
(Uit de ontwikkleling in Nederland)
Yucon schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:24:
[...]

Nee, dat is een perfecte vergelijking. Het is nu ook al verplicht een id op zak te hebben.. telefoon verplicht meenemen of een los device dat hetzelfde doet als optie voor de 0,5% mensen zonder smartphone is maar een kleine stap. Detectie zou op dezelfde manier kunnen met dezelfde grote boetes als rijden zonder rijbewijs.

Let op; ik zeg niet dat ik dit zo geweldig vind of dat ik dit perse de enige oplossing vind. Maar smart ass oplossingen als "het kan niet want dan zet ik hem uit lekker puh wie doet me wat" zijn wel erg flauw.
Een verplichte app die nu speciaal voor deze periode ingezet wordt voor het tracken van besmettingen zodat de verspreiding tegengegaan wordt lijkt mij geen heel groot offer.

Als we daardoor
  • onze economie weer op gang kunnen krijgen
  • scholen weer open kunnen
  • bijeenkomsten tot een beperkt aantal personen weer goed mogelijk zijn
Als je dat zet tegenover de huidige beperkingen.

Je zou dan wel wettelijk moeten vastleggen onder welke voorwaarden dit verplicht is.

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
TucanoItaly schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:30:

Sport interesseert me niet, maar Van Bronckhorst zegt via nu.nl dat het leven in China nu langzaam weer normaal wordt.

Maar hoe kan dat nou? Ze hebben toch geen vaccin? Of zijn er nu zoveel mensen daar besmet, dat ze "herd immunity" hebben?
Veel handen wassen, afstand houden, bij klachten thuis blijven en allemaal een mondkapje op werkt ook wel goed.
Je moet alleen zorgen dat plekken waar veel mensen zijn nog gesloten blijven, zoals sportscholen waar iedereen aan dezelfde apparatuur zit, zwembaden, etc.

Het kantoor van iemand waar ik wel eens wat werk voor doe is ook weer open.
De lift heeft een grote pot met wattenstaafjes om de knopjes in te drukken, maximaal 5 man in de lift, in kantoor allemaal mondkapjes op en minimaal 1,5m afstand houden.

Je zal zo niet 100% alle besmetting tegengaan, maar een heel groot deel hou je dan echt wel tegen en het leven kan weer op gang komen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 06-04-2020 09:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
TucanoItaly schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:30:

Dat de economie draait is stukken belangrijker dan een paar dooie Chinezen, klinkt misschien keihard maar dat is wel hoe het daar gaat.

Om een voorbeeld te geven: Jaren geleden is een goede vriend van mij voor zijn werk in Shanghai gaan wonen en terwijl ik met hem aan het bellen ben komt er op 10 hoog een ongezekerde glazenwasser aan de buitenkant van zijn kantoor de ramen lappen, dus ik vroeg of dat normaal was en dat bleek zo te zijn, wanneer er eentje naar beneden donderde stond er de volgende dag weer een verse Chinees op precies dezelfde manier te lappen. Mensenlevens zijn belachelijk weinig waard daar.

Nu de hele wereld maatregelen neemt kan China economisch weer lekker los gaan, de reddende engel spelen voor de onder de pandemie zuchtende landen en zo ook de nodige goodwill kweken.
Op de lange termijn gaat men er daar van uit dat de helpende Chinese hand meer op gaat leveren dan dat het ze kost.
Dat deze pandemie uit China komt en puur te wijten is aan hun systeem moeten we maar snel vergeten.
Net als dat ze er bij de WHO flink op hebben lopen hameren dat de Wuhan griep, het Chinese virus of andere negatieve associaties met China uit de boeken gehouden werd en het liefste uit ons collectieve geheugen gewist zou worden door zich volgas in te spannen om de naamswijziging SARS-CoV-2 er door te drukken.
In plaats van zich met het indammen van de verspreiding bezig te houden moest die ziekte Covid-19 gaan heten en niet bijvoorbeeld de Chinese griep waar iedereen dood aan gaat.

Ondanks dat het mensenlevens kost is het China er alles aan gelegen om mooi weer te spelen en te doen alsof ze de boel weer volledig onder controle hebben. Je moet er toch niet aan denken dat de rest van de wereld Chinese goederen gaat weigeren omdat die mogelijkerwijs besmet zouden zijn, dat overleeft de economie daar niet en dan maken die paar (of duizenden) dooie Chinezen opeens niet zoveel meer uit.

(Wat hierboven als China genoemd wordt is de partij en Xi in het bijzonder, ik heb echt te doen met die arme bevolking die massaal slachtoffer wordt van zijn praktijken, dat een Chinees gezin geen afscheid mag nemen van overleden dierbaren is net zo hartverscheurend als in het westen. Zij hebben er net zoveel onder te lijden als wij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ernemmer schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:44:
[...]

Veel handen wassen, afstand houden, bij klachten thuis blijven en allemaal een mondkapje op werkt ook wel goed.
Je moet alleen zorgen dat plekken waar veel mensen zijn nog gesloten blijven, zoals sportscholen waar iedereen aan dezelfde apparatuur zit, zwembaden, etc.

Het kantoor van iemand waar ik wel eens wat werk voor doe is ook weer open.
De lift heeft een grote pot met wattenstaafjes om de knopjes in te drukken, maximaal 5 man in de lift, in kantoor allemaal mondkapjes op en minimaal 1,5m afstand houden.

Je zal zo niet 100% alle besmetting tegengaan, maar een heel groot deel hou je dan echt wel tegen en het leven kan weer op gang komen.
Zo zal het denk ik globaal gaan. Op een gegeven moment moet je weer langzaam gaan opstarten. Restaurants/terrassen open (met maatregelen), zorgen dat mensen niet bij elkaar in de buurt komen maar wel weer enigszins het normale leven kunnen oppakken. Is natuurlijk ook heel belangrijk voor de economie en de mentale gezondheid van heel Nederland.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

PalingDrone schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:15:
[...]

Dat de economie draait is stukken belangrijker dan een paar dooie Chinezen, klinkt misschien keihard maar dat is wel hoe het daar gaat.

Om een voorbeeld te geven: Jaren geleden is een goede vriend van mij voor zijn werk in Shanghai gaan wonen en terwijl ik met hem aan het bellen ben komt er op 10 hoog een ongezekerde glazenwasser aan de buitenkant van zijn kantoor de ramen lappen, dus ik vroeg of dat normaal was en dat bleek zo te zijn, wanneer er eentje naar beneden donderde stond er de volgende dag weer een verse Chinees op precies dezelfde manier te lappen. Mensenlevens zijn belachelijk weinig waard daar.

Nu de hele wereld maatregelen neemt kan China economisch weer lekker los gaan, de reddende engel spelen voor de onder de pandemie zuchtende landen en zo ook de nodige goodwill kweken.
Op de lange termijn gaat men er daar van uit dat de helpende Chinese hand meer op gaat leveren dan dat het ze kost.
Dat deze pandemie uit China komt en puur te wijten is aan hun systeem moeten we maar snel vergeten.
Net als dat ze er bij de WHO flink op hebben lopen hameren dat de Wuhan griep, het Chinese virus of andere negatieve associaties met China uit de boeken gehouden werd en het liefste uit ons collectieve geheugen gewist zou worden door zich volgas in te spannen om de naamswijziging SARS-CoV-2 er door te drukken.
In plaats van zich met het indammen van de verspreiding bezig te houden moest die ziekte Covid-19 gaan heten en niet bijvoorbeeld de Chinese griep waar iedereen dood aan gaat.

Ondanks dat het mensenlevens kost is het China er alles aan gelegen om mooi weer te spelen en te doen alsof ze de boel weer volledig onder controle hebben. Je moet er toch niet aan denken dat de rest van de wereld Chinese goederen gaat weigeren omdat die mogelijkerwijs besmet zouden zijn, dat overleeft de economie daar niet en dan maken die paar (of duizenden) dooie Chinezen opeens niet zoveel meer uit.

(Wat hierboven als China genoemd wordt is de partij en Xi in het bijzonder, ik heb echt te doen met die arme bevolking die massaal slachtoffer wordt van zijn praktijken, dat een Chinees gezin geen afscheid mag nemen van overleden dierbaren is net zo hartverscheurend als in het westen. Zij hebben er net zoveel onder te lijden als wij)
Dit dus, en vergeet de propaganda van China niet die nu ineens los gaat: filmpjes waarin ze zich als de grote redder des werelds voordoen. Kennelijk zitten ze ook Facebook etc te bestoken met allerlei anti-Trump materiaal waar ze Trump de schuld geven van alle ellende en dat zijn aanpak totaal verkeerd is (en dat ligt aan Trump en niet het virus). Puur wegens het feit dat Trump het niet zo op China heeft en er eigenlijk liever geen zaken mee wil doen. China als wereldredder is puur voor de economische belangen. Misschien moeten we gewoon eens massaal stoppen met al die troep van ebay en aliexpress te kopen. :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Bart-Willem schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:29:
[...]

Dit dus, en vergeet de propaganda van China niet die nu ineens los gaat: filmpjes waarin ze zich als de grote redder des werelds voordoen. Kennelijk zitten ze ook Facebook etc te bestoken met allerlei anti-Trump materiaal waar ze Trump de schuld geven van alle ellende en dat zijn aanpak totaal verkeerd is (en dat ligt aan Trump en niet het virus). Puur wegens het feit dat Trump het niet zo op China heeft en er eigenlijk liever geen zaken mee wil doen. China als wereldredder is puur voor de economische belangen. Misschien moeten we gewoon eens massaal stoppen met al die troep van ebay en aliexpress te kopen. :X
Het helpt natuurlijk ook niet dat Trump het voortdurend 'the Chinese virus' blijft noemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:46
Soms lees je een artikel...
Gordon: 'Als ik corona krijg, dan ben ik dood'

De 51-jarige Gordon heeft het vreselijk zwaar tijdens de coronacrisis. Naar eigen zeggen is er een grote kans dat hij aan de ziekte zou overlijden, zo vertelt hij tijdens 'Beau Blijft Binnen.'. "Ik ben heel voorzichtig", legt hij uit. "Ik spuit namelijk een middel in, dat is een biological. Dat onderdrukt je immuunsysteem. Dus als ik het krijg, ben ik gewoon dood. Klaar."

Presentator Beau drukt Gordon op het hart om zich aan de regelgeving van de overheid te houden. De zanger verzekert hem dat 'ie dat doet, want hij wil het virus echt niet krijgen. "Al denk ik dat veel mensen gaan juichen als dat toch gebeurt", lacht Gordon bij de gedachte dat hij het coronavirus zou krijgen. Hij zit nu thuis te wachten tot het allemaal voorbij is, wat hij gelukkig niet alleen hoeft te doen. Zijn nieuwe liefje zit namelijk samen met hem in thuisquarantaine.
Het lijkt me inderdaad vreselijk zwaar in je Blaricumse villa met je nieuwe liefje. Goed dat al die mensen in een klein flatje horen hoe heftig dat is... :F

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Cobb schreef op zondag 5 april 2020 @ 23:03:
Nou dat is lekker dan. Mijn broertje heeft namelijk een vals gevoel van veiligheid en ondanks zijn klachten is hij dus nog op bezoek geweest bij mijn ouders. Want hij was toch negatief getest. Ze hebben dus echt niet verteld dat er flinke foutmarge in zit...
Ik neem aan dat jij hem daar op hebt aangesproken?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
hoevenpe schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:34:

[...]

Het lijkt me inderdaad vreselijk zwaar in je Blaricumse villa met je nieuwe liefje. Goed dat al die mensen in een klein flatje horen hoe heftig dat is... :F
En als hij allerlei shit in zijn lijf spuit wat het immuunsysteem onderdrukt, dan kan een stevige griep ook fataal zijn.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:42

steveman

Comfortabel ten onder

hoevenpe schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:34:

[...]

Nooit gedacht ik hem ooit zou verdedigen... Maar hij zegt zelf niet dat ie het zwaar heeft. Dat maakt de schrijver van het artikel er van.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:49
Ik blijf mij verbazen over het lage aantal cases in Brazilië, Wit-Rusland en Zweden. Alle drie deze landen hebben of hadden een beleid waarbij er geen social distancing en sluitingen worden toegepast. Brazilië is hier wel een deel van teruggekomen, de president heeft uiteindelijk toch een goede brainwave gekregen.

Maar je zou verwachten dat het daar zou exploderen, maar dat gebeurd niet. Dat kan natuurlijk komen omdat ze gewoon niet testen en de mensen niet op IC leggen cq. registraties geheim houden.

Maar ook India en Iran, waar ze ook behoorlijk lak aan de overheid hebben en hadden gaat het niet dwars door het dak.

Nederland doet het met een beperkte lockdown ook beter dan landen die volledig op slot zitten naar mijn idee.

Ik zou echt een heel ander beeld verwachten bij een besmettelijk virus als Corona. Of ligt dit aan mijn beperkte kennis?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:03
Drardollan schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:54:
Ik blijf mij verbazen over het lage aantal cases in Brazilië, Wit-Rusland en Zweden. Alle drie deze landen hebben of hadden een beleid waarbij er geen social distancing en sluitingen worden toegepast. Brazilië is hier wel een deel van teruggekomen, de president heeft uiteindelijk toch een goede brainwave gekregen.

Maar je zou verwachten dat het daar zou exploderen, maar dat gebeurd niet. Dat kan natuurlijk komen omdat ze gewoon niet testen en de mensen niet op IC leggen cq. registraties geheim houden.

Maar ook India en Iran, waar ze ook behoorlijk lak aan de overheid hebben en hadden gaat het niet dwars door het dak.

Nederland doet het met een beperkte lockdown ook beter dan landen die volledig op slot zitten naar mijn idee.

Ik zou echt een heel ander beeld verwachten bij een besmettelijk virus als Corona. Of ligt dit aan mijn beperkte kennis?
Zweden is helemaal niet zo beperkt, langzaam maar zeker gaat het daar ook mis hoor. Vooral als je het vergelijkt met de andere scandinavische landen, doen zij het het allerslechts inmiddels.

Tevens; de cijfers zijn incompleet. Aantal cases zegt niks. Enige waarna je moet kijken is ziekenhuisopnames en ic-opnames. En de ic's beginnen in zweden nu echt vol te raken; ze verkopen al nee!

(bron: 1 van de NL kranten die ik vanmorgen heb gelezen, maar welke weet ik zo niet meer :( )

https://www.ad.nl/buitenl...ars-corona-niet~a467068a/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Adlermann schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:58:
(bron: 1 van de NL kranten die ik vanmorgen heb gelezen, maar welke weet ik zo niet meer :( )
Deze bedoel je waarschijnlijk: https://www.ad.nl/buitenl...ars-corona-niet~a467068a/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
autje schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:33:
[...]

Het helpt natuurlijk ook niet dat Trump het voortdurend 'the Chinese virus' blijft noemen.
Is dat het niet dan?
De Spaanse griep kwam vanuit de VS,, dit komt uit Wuhan China. (en of het nu op een markt ontstaan is of in het op 200m van die markt liggende laboratorium wat onderzoek doet naar vleermuisvirussen is niet zo relevant, beide China)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
PalingDrone schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:00:
[...]

Is dat het niet dan?
De Spaanse griep kwam vanuit de VS,, dit komt uit Wuhan China. (en of het nu op een markt ontstaan is of in het op 200m van die markt liggende laboratorium wat onderzoek doet naar vleermuisvirussen is niet zo relevant, beide China)
Tuurlijk, het is daar begonnen, maar ik kan me voorstellen dat China het niet leuk vindt als hij dat voortdurend blijft herhalen, zeker niet door iemand die in een handelsoorlog met ze is verwikkeld. Dan gaan ze terugslaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
autje schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:01:
[...]

Tuurlijk, het is daar begonnen, maar ik kan me voorstellen dat China het niet leuk vindt als hij dat voortdurend blijft herhalen, zeker niet door iemand die in een handelsoorlog met ze is verwikkeld. Dan gaan ze terugslaan.
Ze hebben alleen maar moeite gedaan het onder de pet te houden, niet om de rest van de wereld te waarschuwen, dat reken ik ze zwaar aan.
Klokkenluiders die aan de bel trokken werden opgepakt en verdwenen een tijdje omdat hun verhaal bad publicity was voor China.
Wat dat betreft heeft Trump volkomen gelijk door het beestje bij de naam te noemen, hoe irritant China dat ook vind, de rest van de wereld zucht momenteel onder dat beleid van China vergeet dat niet.
Wanneer er tijdig openheid was gegeven over de ernst van de situatie, wat sommige artsen en onderzoekers graag wilden, was de boel lang niet zo hard uit de bocht gevlogen als nu.
Puur het verzwijgen van de ernst door China heeft vele tienduizenden extra doden opgeleverd die met tijdige maatregelen in de rest van de wereld op zijn minst beperkt had kunnen worden.

[ Voor 31% gewijzigd door PalingDrone op 06-04-2020 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Laatst online: 20-09 11:14
https://www.bd.nl/tilburg...ken-dicht-moest~af6ad553/

Dit is dus precies wat ik hieronder bedoelde. Het wordt door deze regeling commercieel enorm aantrekkelijk om Corona gehad te hebben/te willen hebben. De verklaring van de GGD is goud geld waard.

Dit lijkt me toch niet wenselijk al weet ik ook niet goed hoe het anders kan. Het is ook wel zonde als mensen voor niets thuis moeten zitten.
Maar je krijgt zo wel een enorme 2-deling in de maatschappij tussen mensen die het nog niet hebben gehad en niets mogen en de mensen die het wel hebben gehad en alles weer mogen doen.

(Dit alles onder voorbehoud natuurlijk dat je immuun bent als je Corona hebt gehad.)
arene schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:48:
Ik vroeg me af of het zometeen niet een USP wordt als je getest bent en kunt zeggen dat je Corona hebt gehad. Ik kan me voorstellen dat mensen zometeen bijvoorbeeld eerder naar een kapper gaan die op zijn raam een bewijs heeft hangen: "ik heb Corona gehad."
Dat is het commerciële verhaal maar ik kan me ook voorstellen dat dat vanuit de overheid/medische wereld een positief punt op je CV wordt. Zij hebben bijv. geen mondkapjes meer nodig en kunnen op essentiële plekken zieke mensen opvangen of behandelen zonder het gedoe van beschermende kleding e.d.

Worden dit soort verklaringen al gevraagd/gegeven?

Dit alles onder voorbehoud dat je immuun raakt natuurlijk en daar lijkt het wel op.
Ik kan me niet herinneren dit eerder te hebben gelezen eigenlijk en misschien wil je dat ook wel niet omdat mensen dan uit commerciële overwegingen Corona gaan opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 23:18

Chiron

Moderator Discord

Brazilie is een geval van simpelweg niet testen. En Nederland doet het echt niet beter dan landen met een volledige lockdown, ook hier wordt er naar mijn mening te weinig getest.

Jakarta gaat ook een grote shit-show worden vrees ik, het aantal begrafenissen in de maand maart was al verdubbeld ten opzichte van wat het normaal is. (en tevens omdat er niet getest is, ook niet meegeteld als COVID-19 doden, trouwens).

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

arene schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:13:

Dit is dus precies wat ik hieronder bedoelde. Het wordt door deze regeling commercieel enorm aantrekkelijk om Corona gehad te hebben/te willen hebben. De verklaring van de GGD is goud geld waard.

Dit lijkt me toch niet wenselijk al weet ik ook niet goed hoe het anders kan. Het is ook wel zonde als mensen voor niets thuis moeten zitten.
Maar je krijgt zo wel een enorme 2-deling in de maatschappij tussen mensen die het nog niet hebben gehad en niets mogen en de mensen die het wel hebben gehad en alles weer mogen doen.

(Dit alles onder voorbehoud natuurlijk dat je immuun bent als je Corona hebt gehad.)

[...]
Mag hij daadwerkelijk open? Of is dit op eigen initiatief?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
MikeyMan schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:18:
Artikel is van 14 maart, dus ja toen mocht hij weer even open... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Leuk als de straaljagers hier in Brabant weer lekker aan het oefenen zijn (denk/hoop ik :P ) geeft net dat extra beetje #doomsday voor mensen met angsten...

[ Voor 9% gewijzigd door Vorkie op 06-04-2020 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:44
MikeyMan schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:18:
[...]
Volgens de website van de kapsalon is ie sinds 24 maart dicht.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Vorkie schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:23:
Leuk als de straaljagers hier in Brabant weer lekker aan het oefenen zijn.
Geef ze eens ongelijk: ruimte zat: https://www.flightradar24.com/52.05,4.79/8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 20:06

[...]
Zoals zo veel keuzes in deze crisis is het kiezen tussen twee of meerdere kwaden. Ik geef er zelf de voorkeur aan om deze tweedeling te hebben vs. het thuis laten zitten van iedereen. Niet omdat er geld verdient moet worden, wel omdat het geld op deze manier verdient kan worden de pijn verzacht vwb recessie/depressie. Het is voor iedereen beter dat de economie half ipv bijna niet draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Adlermann schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:58:
[...]

Zweden is helemaal niet zo beperkt, langzaam maar zeker gaat het daar ook mis hoor. Vooral als je het vergelijkt met de andere scandinavische landen, doen zij het het allerslechts inmiddels.

Tevens; de cijfers zijn incompleet. Aantal cases zegt niks. Enige waarna je moet kijken is ziekenhuisopnames en ic-opnames. En de ic's beginnen in zweden nu echt vol te raken; ze verkopen al nee!

https://www.ad.nl/buitenl...ars-corona-niet~a467068a/
Dan is mijn gevoel dus juist, dat het niet doorgeven/geregistreerd wordt.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Chiron schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:15:
[...]

Brazilie is een geval van simpelweg niet testen. En Nederland doet het echt niet beter dan landen met een volledige lockdown, ook hier wordt er naar mijn mening te weinig getest.
Qua doden en IC bezetting doen we het toch best goed? In de UK worden er al mensen geweigerd las ik.

Duidelijk over Brazilië, thanks!
Jakarta gaat ook een grote shit-show worden vrees ik, het aantal begrafenissen in de maand maart was al verdubbeld ten opzichte van wat het normaal is. (en tevens omdat er niet getest is, ook niet meegeteld als COVID-19 doden, trouwens).
:'( Klinkt niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 13:58
voske schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:23:
[...]
Volgens de website van de kapsalon is ie sinds 24 maart dicht.
Ik vraag me eigenlijk af waarom kappers dicht moeten. Mijn kapper staat achter of naast me als ze knipt. Contact is er niet of nauwelijks (via tondeuse en schaar). Er vanuit gaande dat er niemand komt die niest of hoest (die moeten sowieso thuisblijven) lijkt me het risico op besmetting heel, heel klein. Veel kleiner in ieder geval dan bij afhaalrestaurants of plekken waar je een niet of matig ontsmet winkelwagentje in je hand gedrukt krijgt. Is dit niet een beetje 'van dik hout zaagt men planken' omdat we nou eenmaal ingezet hebben op die 1,5 meter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Stiggy schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:35:
[...]

Ik vraag me eigenlijk af waarom kappers dicht moeten. Mijn kapper staat achter of naast me als ze knipt. Contact is er niet of nauwelijks (via tondeuse en schaar).
Vraag je je dat werkelijk af? Je ademt bijna elkaars adem in, ze zit wel degelijk aan je. We zijn niet alleen besmettelijk als we verkouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Misschien kunnen kappers bij voldoende windkracht in de open lucht knippen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
Dit was het advies van het Outbreak Management Team op dit punt:
Het OMT adviseert voor alle paramedische contactberoepen patiëntcontact bij voorkeur via beeld uit te voeren. Indien dit niet mogelijk is, kunnen op medische indicatie uitzonderingen gemaakt worden bijvoorbeeld voor fysiotherapie en GGZ.
Het OMT adviseert voor overige contactberoepen waarbij geen 1,5 meter tussen mensen gehouden kan worden, deze niet uit te voeren (zoals kappers). Voor productiemedewerkers is dit maatwerk en kan hierbij in overleg met de arboprofessional op locatie beleid bepaald worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:02

pro_6or

amateur_60r

Leuk als de straaljagers hier in Brabant weer lekker aan het oefenen zijn (denk/hoop ik :P ) geeft net dat extra beetje #doomsday voor mensen met angsten...
ho ho,

er kwamen zojuist ook 3 F-16s over (of was er ook een F-35 bij wat eentje klonk weel heel anders) over de Betuwe gevlogen. Ik vind het prima, als ze maar 1,5 meter afstand houden. O-)

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Verwijderd schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:42:
[...]

Vraag je je dat werkelijk af? Je ademt bijna elkaars adem in, ze zit wel degelijk aan je. We zijn niet alleen besmettelijk als we verkouden zijn.
Dan doet jou kapper hele andere dingen dan de mijne! :o :+
Zoals ik aangaf, bij mij is het in ieder geval zo dat ze alleen achter en naast me staat en er een armlengte tussen zit. Het komt dus nog niet eens in de buurt van 'bijna elkaars adem inademen'.

Maar goed, wellicht is dat bij andere anders, en je kan niet op iedere regel uitzonderingen maken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01:33

Shiro

Serenity

PalingDrone schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:04:
[...]

Ze hebben alleen maar moeite gedaan het onder de pet te houden, niet om de rest van de wereld te waarschuwen, dat reken ik ze zwaar aan.
Klokkenluiders die aan de bel trokken werden opgepakt en verdwenen een tijdje omdat hun verhaal bad publicity was voor China.
Wat dat betreft heeft Trump volkomen gelijk door het beestje bij de naam te noemen, hoe irritant China dat ook vind, de rest van de wereld zucht momenteel onder dat beleid van China vergeet dat niet.
Wanneer er tijdig openheid was gegeven over de ernst van de situatie, wat sommige artsen en onderzoekers graag wilden, was de boel lang niet zo hard uit de bocht gevlogen als nu.
Puur het verzwijgen van de ernst door China heeft vele tienduizenden extra doden opgeleverd die met tijdige maatregelen in de rest van de wereld op zijn minst beperkt had kunnen worden.
Misschien dat de cijfers niet helemaal kloppen qua besmettingen, maar sinds eind januari zat Wuhan in lockdown, ofwel, de ernst van de situatie lijkt mij wel duidelijk dan. Hier is het echter tot begin maart afgedaan als een griepje. Europa/Amerika zou heel februari nog hebben gehad om maatregelen te nemen, in plaats daarvan was het lekker op vakantie gaan en werd het afgedaan als een griepje...

Ik zeg niet dat China altijd transparant is, maar er was ook geen draagvlak in Europa/Amerika om meer maatregelen te nemen. Dat nu de zwartepiet die kant op wordt gespeeld is ook wel weer een makkelijk manier van om hun eigen straat schoon vegen.

SR+ MiC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Stiggy schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:50:
[...]

Dan doet jou kapper hele andere dingen dan de mijne! :o :+
Zoals ik aangaf, bij mij is het in ieder geval zo dat ze alleen achter en naast me staat en er een armlengte tussen zit. Het komt dus nog niet eens in de buurt van 'bijna elkaars adem inademen'.

Maar goed, wellicht is dat bij andere anders, en je kan niet op iedere regel uitzonderingen maken natuurlijk.
Ze komen natuurlijk wel aan je haar. Vervolgens ga jij op een gegeven moment met je hand door je haar (en dat kan best wat langer daarna zijn). En voilà.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 23:18

Chiron

Moderator Discord
pro_6or schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:50:
[...]

ho ho,

er kwamen zojuist ook 3 F-16s over (of was er ook een F-35 bij wat eentje klonk weel heel anders) over de Betuwe gevlogen. Ik vind het prima, als ze maar 1,5 meter afstand houden. O-)
Er zijn 4 paartjes vanmorgen actief volgens mij (EPIC, POLLY, BURST en KILLER). Lekker aan het oefenen in ieder geval, en flink laag ook :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-09 11:44

basvn

Breezand - NHN

wees blij dat ze dat niet savonds doen!
Vliegen hier bij de Kooy(den helder) regelmatig rond 10/11 uur savonds marine/defensie vliegtuigen over :/

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
autje schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:53:
[...]
Ze komen natuurlijk wel aan je haar. Vervolgens ga jij op een gegeven moment met je hand door je haar (en dat kan best wat langer daarna zijn). En voilà.
Kapster handschoentjes aan die ze naar iedere klant weg gooit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Chiron schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:54:
Er zijn 4 paartjes vanmorgen actief volgens mij (EPIC, POLLY, BURST en KILLER). Lekker aan het oefenen in ieder geval, en flink laag ook :)

Hadden ze dat niet net als de rest van Nederland in de cloud kunnen doen? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• autje
Stiggy schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:58:
[...]

Als ze handschoenen naar me gaan gooien kom ik er nooit meer!

:P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 15:14
En om het af te maken nog even het luchtalarm erbij :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
dreamscape schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:02:
[...]

Ja ze komen net voorbij weer :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
dreamscape schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:02:
offtopic:
Hebben meer mensen dat het besef van dagen begint te vervagen? Voelt helemaal niet meer als 'maandagochtend'.
Het luchtalarm leek meer als een verrassing te komen dan vroeger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:25

sll

(...) Brazilië is hier wel een deel van teruggekomen, de president heeft uiteindelijk toch een goede brainwave gekregen.
Dat was geen brainwave, naar verluid kreeg hij bezoek van de legerleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
sll schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:09:
[...]

Dat was geen brainwave, naar verluid kreeg hij bezoek van de legerleiding.
Correctie: een door externe factoren ingegeven brainwave.

;)

Goede cijfers vandaag uit België en Spanje. Afname van nieuwe besmettingen lijkt door te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:57
Shiro schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:53:
[...]

Misschien dat de cijfers niet helemaal kloppen qua besmettingen, maar sinds eind januari zat Wuhan in lockdown, ofwel, de ernst van de situatie lijkt mij wel duidelijk dan. Hier is het echter tot begin maart afgedaan als een griepje. Europa/Amerika zou heel februari nog hebben gehad om maatregelen te nemen, in plaats daarvan was het lekker op vakantie gaan en werd het afgedaan als een griepje...

Ik zeg niet dat China altijd transparant is, maar er was ook geen draagvlak in Europa/Amerika om meer maatregelen te nemen. Dat nu de zwartepiet die kant op wordt gespeeld is ook wel weer een makkelijk manier van om hun eigen straat schoon vegen.
Nu is het natuurlijk ook lastig draagvlak creëeren als je cijfers naar buiten brengt die de ernst van de situatie flink minder laten lijken. Tuurlijk, de andere landen hadden achteraf gezien veel actiever moeten reageren maar als je de brandweer belt voor een klein brandje komen ze ook maar met 1 wagen inplaats van het complete arsenaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

En ik mag weer alleen thuis zitten. Keelpijn, opgezwollen amandelen. Werk maar afgebeld. Verontrustend wel want ik ben 2 weken terug ook al ruim een week thuis geweest met koorts.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38
Stiggy schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:58:
[...]
Schaar en kammen desinfecteren na elke knipbeurt. Handschoenen aan. Mondkapje op. Geen eten en drinken aanbieden (want kopje en schoteltje wordt 9 van de 10 keer slecht met de hand afgewassen). Niet meer zitten in de wachthoek bij elkaar. Geen magazine meer lezen. Stoel en spiegel en alles desinfecteren na elke klant. Balie+pinautomaat desinfecteren na elke klant. Neem het touchscreen van het POS ook maar mee.

Zijn we nog wat vergeten? Ja, de deurklink. Ohja, geen jassen meer ophangen. Bezemsteel desinfecteren na gebruik. Toilet desinfecteren na elk gebruik.

En al snel kom je erachter dat je veel meer vraagt van de gemiddelde kapper dan je kan verwachten.

Dit is dus precies wat ik hieronder bedoelde. Het wordt door deze regeling commercieel enorm aantrekkelijk om Corona gehad te hebben/te willen hebben. De verklaring van de GGD is goud geld waard. [...]
Dit is echt zo ontzettend onverantwoord. Je kan nota bene op de foto zien hoe dicht de klanten op elkaar zitten. En leuk dat hij het niet meer kan krijgen, of dat denk die iig want bewijs is er nog niet voor, maar zijn klanten kunnen het wel aan elkaar doorgeven. En gaat hij zijn schaar nu wel na elke klant ontsmetten? Officieel moet het al, maar ik kan je zeggen dat geen enkele kapper dat doet. Soms zelfs niet eens goed als ze in iemand hebben geknipt en het bloed er aan heeft gezeten. Wat een randdebiel. Ik hoop dat die toko snel weer wordt gesloten en iedereen die aanwezig is een boete krijgt.

[ Voor 38% gewijzigd door Caelorum op 06-04-2020 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Shiro schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:53:
[...]

Ik heb het nooit afgedaan als 'slechts een griepje'. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik dit compleet onderschat heb. Natuurlijk waren de berichten vanuit Wuhan verschrikkelijk en leefde ik mee met de mensen. Maar tot net voor de maatregelen was ik ook gewoon met mijn leven bezig, bezocht ik voetbalwedstrijden met 20.000+ mensen en grapte ik daar met ellebogen geven ipv handen.

Ik was er ook van overtuigd dat onze normale hygiëne beter is dan die in China en dat ons voor een deel zou beschermen. Wij eten hier geen rauwe vleermuizen of andere exotische dieren, wassen vaak onze handen, wonen en leven in een relatief schone omgeving, etc.

En ik geef nu toe, ik heb het compleet onderschat. Als ik de kennis van nu had, had ik er niet lacherig over gedaan.

Maar aan de andere kant, de laatste keer dat iets als dit gebeurde was in 1918 met de Spaanse Griep. Niemand had kennis en ervaring met deze situatie en SARS en MERS doofden uit voor we goed en wel doorhadden dat het bestond.

Hopelijk leren we er allemaal wel iets van zodat bij een volgende situatie (en die komt er ongetwijfeld, wanneer weet alleen niemand) we er beter mee om gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Thomas schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:22:
En ik mag weer alleen thuis zitten. Keelpijn, opgezwollen amandelen. Werk maar afgebeld. Verontrustend wel want ik ben 2 weken terug ook al ruim een week thuis geweest met koorts.
Beterschap. Hopelijk ben je snel weer gezond en fit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
BlackMonkey schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:20:
[...]

Nu is het natuurlijk ook lastig draagvlak creëeren als je cijfers naar buiten brengt die de ernst van de situatie flink minder laten lijken. Tuurlijk, de andere landen hadden achteraf gezien veel actiever moeten reageren maar als je de brandweer belt voor een klein brandje komen ze ook maar met 1 wagen inplaats van het complete arsenaal.
Als ik naar Nederland kijk dan vraag ik mij af wat we beter hadden moeten doen. We hebben hier elke keer gehandeld als iets zich voordeed, je gaat niet op voorhand een land dichtgooien. Ik denk dat veel landen, waaronder Nederland, gewoon gehandeld hebben naar de situatie.

Als je het over Italië hebt, dan heb je zeker gelijk. Daar hebben ze veel te lang afgewacht. Net als Zweden en Wit-Rusland nu met een beetje pech. Al neemt Zweden het in ieder geval nog een beetje serieus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Testen blijkt een groot probleem te zijn, de Britten dachten in China hun slag te slaan maar het percentage 'false negatives' is dusdanig groot dat de tests waardeloos zijn:
Britain has millions of coronavirus antibody tests, but they don’t work

None of the antibody tests ordered by the government is good enough to use, the new testing chief has admitted. Professor John Newton said that tests ordered from China were able to identify immunity accurately only in people who had been severely ill and that Britain was no longer hoping to buy millions of kits off the shelf. Instead, government scientists hope to work with companies to improve the performance of antibody tests and Professor Newton said he was “optimistic” that one would come good in months.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

hoevenpe schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:33:
Testen blijkt een groot probleem te zijn, de Britten dachten in China hun slag te slaan maar het percentage 'false negatives' is dusdanig groot dat de tests waardeloos zijn:

[...]
Kan nou niet zeggen dat dit een verrassing is. Er werd al gewaarschuwd dat de betrouwbaarheid van dat soort tests nog veel te laag was en een week geleden (?) had je al dat nieuws uit Spanje waar die tests als niet bruikbaar werden geclassificeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Drardollan schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:30:
[...]

Als ik naar Nederland kijk dan vraag ik mij af wat we beter hadden moeten doen. We hebben hier elke keer gehandeld als iets zich voordeed, je gaat niet op voorhand een land dichtgooien. Ik denk dat veel landen, waaronder Nederland, gewoon gehandeld hebben naar de situatie.

Als je het over Italië hebt, dan heb je zeker gelijk. Daar hebben ze veel te lang afgewacht. Net als Zweden en Wit-Rusland nu met een beetje pech. Al neemt Zweden het in ieder geval nog een beetje serieus.
Het gaat natuurlijk niet alleen over een lockdown/dichtgooien. Al had het zeker geholpen als we carnaval hadden afgeschaft (veel haarden lijken gerelateerd te zijn aan grote evenementen). Maar denk ook aan het vroegtijdig inkopen van beschermingsmaterialen, beademingsapparatuur, etc. De reden dat er een te kort is komt door de piekaanvraag. Daar heb je hetzelfde effect als bij een beperkte IC-capaciteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

BlackMonkey schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:39:
[...]

Het gaat natuurlijk niet alleen over een lockdown/dichtgooien. Al had het zeker geholpen als we carnaval hadden afgeschaft
Carnaval 'afschaffen' krijg je niet voor elkaar omdat het gewoon een weekend is waarin de cafés open zijn. Je had hooguit alle grote evenementenvergunningen in kunnen trekken, maar als de kroegen gesloten waren voor carnaval, dan had je het hele zuiden vol zitten met rellen, of ze gingen gewoon in het buitenland feesten.

Bovendien had dat de eerste uitbraak alleen maar uitgesteld en niet voorkomen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

hoevenpe schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:33:

[...]
Je moet wel proberen onderscheid te houden tussen een Corona test waarmee je kijkt of je het nu hebt, en een anti-body test waarmee je kijkt of iemand het gehad heeft.

Met name de anti-body tests waren voorlopig zeer onbetrouwbaar.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Stoney3K schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:44:
Sterker nog: met de kennis van nu is de vroege uitbraak in Brabant misschien wel een 'zegen' geweest.

Zo is niet het hele land tegelijk ziek geworden en was er veel eerder/breder draagvlak voor verregaande maatregelen in regio's die op dat moment nog weinig last hadden van dit virus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
BlackMonkey schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:39:
[...]

Het gaat natuurlijk niet alleen over een lockdown/dichtgooien. Al had het zeker geholpen als we carnaval hadden afgeschaft (veel haarden lijken gerelateerd te zijn aan grote evenementen). Maar denk ook aan het vroegtijdig inkopen van beschermingsmaterialen, beademingsapparatuur, etc. De reden dat er een te kort is komt door de piekaanvraag. Daar heb je hetzelfde effect als bij een beperkte IC-capaciteit
Carnaval is een goede, je moet alleen niet vergeten dat er toen hier nog niets aan de hand was in Nederland. Ik denk niet dat er veel mensen geluisterd hadden op dat moment. Net als bij andere evenementen ga je afwegen hoe de situatie op dat moment is, en daar kwam toen niets verontrustends uit nog.

Qua beschermingsmiddelen en apparatuur ben ik het niet helemaal met je eens. Er is tot op heden geen tekort. We hebben voor het hier misging zelfs nog mondkapjes naar China gestuurd, we hadden er voldoende blijkbaar. En nu worden de voorraden ook weer aangevuld, ik lees al meer dan een week niets meer over een tekort en heb ook nergens gehoord dat het tekort een echt probleem is geworden. De IC bedden zijn tijdig uitgebreid en zoals het er nu uitziet is dat ook ruim voldoende, we stijgen al een paar dagen niet meer.

Hoewel ik het wel met je eens ben dat we eind januari/begin februari meer hadden moeten inkopen. Er zit een houdbaarheidsdatum aan bijvoorbeeld maskers, maar een beetje tactisch ophogen van de voorraad hoeft geen geld te kosten op termijn. Met de Mexicaanse Griep gingen we overigens wel behoorlijk nat, er zijn miljoenen vaccins ingekocht en later weggegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Stoney3K schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:44:
[...]
Carnaval 'afschaffen' krijg je niet voor elkaar omdat het gewoon een weekend is waarin de cafés open zijn. Je had hooguit alle grote evenementenvergunningen in kunnen trekken, maar als de kroegen gesloten waren voor carnaval, dan had je het hele zuiden vol zitten met rellen, of ze gingen gewoon in het buitenland feesten.

Ik hoop dat we hiervan kunnen leren en eerder met een maatregel kunnen komen als:
Iedereen die terugkomt uit een land waar meer dan 1 actieve besmetting is preventief 14 dagen in (thuis) quarantaine.
Die maatregel kan, mogelijk in combinatie met contact tracing heel veel voorkomen.

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• voske
Caelorum schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:22:
[...]
Ik hoop dat die toko snel weer wordt gesloten en iedereen die aanwezig is een boete krijgt.
Je weet dat dit nieuwsbericht dateert van 14 maart en dat de kapsalon sinds 24 maart gesloten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:43

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Onbekend schreef op zondag 5 april 2020 @ 14:24:
[...]

Omdat die "officiële onderzoeken" zijn uitgevoerd door partijen die baat hebben bij een bepaald resultaat. Dus zijn die onderzoeken niet echt betrouwbaar. Met "andere onderzoeken" bedoel ik met onderzoeken van heel andere partijen uit andere landen.
De meeste andere landen vinden Trump helemaal niets en dat blijkt uit de meeste onderzoeken. Maar goed, wellicht ben je een Trumpfan en dan is alles natuurlijk biased als het tegen Trump ingaat.

Van het Corona-virus heeft hij in ieder geval 1 grote shitshow gemaakt en van de afgelopen jaren ook. Bewezen. Met feiten. Maar ja, als je bronnen als WaPo en NYT niet vertrouwt en meer bouwt op Breitbart, dan is het logisch.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
YakuzA schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:51:
[...]

Ik hoop dat we hiervan kunnen leren en eerder met een maatregel kunnen komen als:
Iedereen die terugkomt uit een land waar meer dan 1 actieve besmetting is preventief 14 dagen in (thuis) quarantaine.
Die maatregel kan, mogelijk in combinatie met contact tracing heel veel voorkomen.
Ik denk niet dat veel mensen zich hieraan zouden houden. Rond carnaval was het advies al dat je bij symptomen thuis moest blijven, toch ging iedereen lekker elkaar onder snotteren in Brabant.

En dan krijg je de discussie dat je niet in het skigebied was waar de actieve besmetting was en ga zo maar door.

Mensen laten zich niet zonder reden ophokken, het is zelfs nu met al het schrijnende nieuws van zieken en vele doden voor veel mensen al moeilijk genoeg om een weekendje niet in het bos of op het strand te gaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38
voske schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:55:
[...]
Je weet dat dit nieuwsbericht dateert van 14 maart en dat de kapsalon sinds 24 maart gesloten is?
Nee, maar dank je voor het melden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Laatst online: 22-09 15:09
Carnaval was het probleem niet, het was toch dat mensen terugkwamen uit een land waar corona was geconstateerd?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 09:45

Onbekend

...

FunkyTrip schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:56:
De meeste andere landen vinden Trump helemaal niets en dat blijkt uit de meeste onderzoeken. Maar goed, wellicht ben je een Trumpfan en dan is alles natuurlijk biased als het tegen Trump ingaat.
Even ter info: Ik ben geen Trumpfan, maar ben ook niet antiTrump. Het gaat er mij om dat alles objectief wordt beoordeeld zowel positief als negatief. En ja, hij handeld veelal vanuit het zakelijk perspectief, terwijl de vorige presidenten meer uit politiek perspectief handelen. Op sommige punten is dat goed, maar op sommige punten is dat ook verkeerd.
En de coronavirusaanpak had inderdaad beter kunnen zijn.....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

xzaz schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:08:
Carnaval was het probleem niet, het was toch dat mensen terugkwamen uit een land waar corona was geconstateerd?
Zijn er alleen Brabanders op wintersport geweest dan? Gezien de verspreiding in die provincie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
MikeyMan schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:10:
[...]

Zijn er alleen Brabanders op wintersport geweest dan? Gezien de verspreiding in die provincie :P
Nee, het viel toevallig met carnaval wat de verspreiding in de hand heeft gewerkt.

P0 was in Italië geweest: https://www.parool.nl/ned...%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
Drardollan schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:49:
[...]

Carnaval is een goede, je moet alleen niet vergeten dat er toen hier nog niets aan de hand was in Nederland. Ik denk niet dat er veel mensen geluisterd hadden op dat moment. Net als bij andere evenementen ga je afwegen hoe de situatie op dat moment is, en daar kwam toen niets verontrustends uit nog.

Qua beschermingsmiddelen en apparatuur ben ik het niet helemaal met je eens. Er is tot op heden geen tekort. We hebben voor het hier misging zelfs nog mondkapjes naar China gestuurd, we hadden er voldoende blijkbaar. En nu worden de voorraden ook weer aangevuld, ik lees al meer dan een week niets meer over een tekort en heb ook nergens gehoord dat het tekort een echt probleem is geworden. De IC bedden zijn tijdig uitgebreid en zoals het er nu uitziet is dat ook ruim voldoende, we stijgen al een paar dagen niet meer.

Hoewel ik het wel met je eens ben dat we eind januari/begin februari meer hadden moeten inkopen. Er zit een houdbaarheidsdatum aan bijvoorbeeld maskers, maar een beetje tactisch ophogen van de voorraad hoeft geen geld te kosten op termijn. Met de Mexicaanse Griep gingen we overigens wel behoorlijk nat, er zijn miljoenen vaccins ingekocht en later weggegooid.
Je reageerde in eerste instantie op mijn reactie waarin ik aangaf dat het lastig reageren is als je niet de juiste cijfers krijgt om je beslissingen op te nemen. Indien we die wel hadden zouden we dus beter kunnen hebben reageren door carnaval af te schaffen/te beperken (max aantal personen). De genomen beslissing is dus logisch op basis van de data die beschikbaar was (en sta ik dan ook achter). Dat het wel is doorgegaan kan ik achteraf niet zien als een zegen. De mensen waren anders meer gespreid besmet geraakt en dan hadden we minder snel minder drastisch beslissingen hoeven nemen. Zo had het kunnen zorgen dat we onze normale zorg langer hadden kunnen blijven geven in plaats van extreem versneld opschalen.

Er zijn/waren wel degelijk tekorten in middelen. Thuiszorg klaagt nu nog steeds dat ze geen spullen hebben, ziekenhuizen zijn kapjes gaan hergebruiken, er worden 3D geprinte alternatieven gebruikt, protocollen zijn aangepast waar de eisen omlaag zijn gegaan. We hebben tijden weinig kunnen testen omdat we een bepaald middel niet voldoende hadden. Allemaal spul dat je gegarandeerd voor de houdbaarheidsdatum zou hebben gebruikt zodra we weer normaal aan de slag zouden gaan. Er is nu inderdaad weer voorraad en het lijkt goed op gang te komen, maar dat is in het geval van kapjes bijvoorbeeld geen twee weken. Zodra de leveringen weer gaan stagneren kunnen we weer rap in de problemen komen.

Note, ik vind dus dat Nederland het prima doet maar als je aangeeft ik weet niet wat we beter hadden kunnen doen zie ik wel een aantal punten waar we de volgende keer van kunnen leren. En dat is precies waar ik hier meerderen over heb zien vallen. We hebben reactief gehandeld i.p.v. proactief. Wat in mijn ogen, om het cirkeltje rond te maken, dus komt door de foutieve aangeleverde informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
.

[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 16:32 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
xzaz schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:14:
[...]

Nee, het viel toevallig met carnaval wat de verspreiding in de hand heeft gewerkt.

Er is ondertussen al lang en breed bekend dat dat de patient zero niet was...

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
xzaz schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:14:
[...]

Er is volgens mij al gemeld dat hij enkel de officiële P0 was. Het was achteraf vastgesteld dat het virus al eerder in Nederland leek te zijn. Op basis van de mutaties kunnen ze ook volgen wat de oorsprong is van de verschillende haarden en dat was niet enkel Italië.

edit: @Oekiejoekie was sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
BlackMonkey schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:15:
[...]
Note, ik vind dus dat Nederland het prima doet maar als je aangeeft ik weet niet wat we beter hadden kunnen doen zie ik wel een aantal punten waar we de volgende keer van kunnen leren. En dat is precies waar ik hier meerderen over heb zien vallen. We hebben reactief gehandeld i.p.v. proactief. Wat in mijn ogen, om het cirkeltje rond te maken, dus komt door de foutieve aangeleverde informatie.
Hopelijk is dat ook iets wat we hiervan leren. Ben het verder helemaal met je eens hoor, het is en blijft sowieso een hele lastige materie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Iets anders trouwens, ben ik de enige die zich irriteert aan de constante opmaakwijzigingen van de RIVM pagina. Elke dag staan de getallen weer net op een andere manier weergegeven, gekmakend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Caelorum schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:22:
[...]
Schaar en kammen desinfecteren na elke knipbeurt. Handschoenen aan. Mondkapje op. Geen eten en drinken aanbieden (want kopje en schoteltje wordt 9 van de 10 keer slecht met de hand afgewassen). Niet meer zitten in de wachthoek bij elkaar. Geen magazine meer lezen. Stoel en spiegel en alles desinfecteren na elke klant. Balie+pinautomaat desinfecteren na elke klant. Neem het touchscreen van het POS ook maar mee.

Zijn we nog wat vergeten? Ja, de deurklink. Ohja, geen jassen meer ophangen. Bezemsteel desinfecteren na gebruik. Toilet desinfecteren na elk gebruik.

En al snel kom je erachter dat je veel meer vraagt van de gemiddelde kapper dan je kan verwachten.
Hier zuig je toch wel een aantal dingen uit je duim om je punt te maken volgens mij.
Is er enig wetenschappelijk bewijs of aanwijzing dat het virus zich in je haar nestelt? Zo nee dan hoef je schaar en kammen niet te desinfecteren. En de spiegel desinfecteren? 8)7 Hoe denk je dat het virus van jou die 1 tot 1,5 m naar de spiegel aflegt, daar blijft wachten en bij de volgende klant van de spiegel afspringt om terug te zweven die neus in?

De rest is ook allemaal simpel op te lossen: alleen op afspraak werken en 1 klant per keer naar binnen. Toilet gesloten. Betalen doen we natuurlijk overal contactloos, dus ook hier.

Persoonlijk zou ik me bij de kapper veiliger voelen dan bij de slager, bakker of groenteboer, waar je recht tegenover het personeel staat en de kans op besmetting dus veel groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Oekiejoekie schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:19:
[...]

Er is ondertussen al lang en breed bekend dat dat de patient zero niet was...
BlackMonkey schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:20:
[...]

Er is volgens mij al gemeld dat hij enkel de officiële P0 was. Het was achteraf vastgesteld dat het virus al eerder in Nederland leek te zijn. Op basis van de mutaties kunnen ze ook volgen wat de oorsprong is van de verschillende haarden en dat was niet enkel Italië.

edit: @Oekiejoekie was sneller.
Ah dat was me ontgaan, hebben jullie en bron?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
xzaz schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:29:
[...]

[...]

Ah dat was me ontgaan, hebben jullie en bron?
Yes, https://www.dvhn.nl/drent...en%E2%80%99-25509828.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:13
Stiggy schreef op maandag 6 april 2020 @ 11:35:
[...]
Er vanuit gaande dat er niemand komt die niest of hoest (die moeten sowieso thuisblijven)
Je weet wat hooikoorts ongeveer voor klachten geeft neem ik aan? En btw; 15 á 20% van de Nederlanders heeft dit in bepaalde mate...
MikeyMan schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:10:
[...]

Kijk ook ff naar de vakantiespreiding in NL. Het Noorden is simpelweg de dans ontsprongen omdat ze op tijd terug waren.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Pagina: 1 ... 16 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?