Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.568 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 23:18

Chiron

Moderator Discord
Mistraller schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:36:
[...]

Je weet wat hooikoorts ongeveer voor klachten geeft neem ik aan? En btw; 15 á 20% van de Nederlanders heeft dit in bepaalde mate...

[...]

Kijk ook ff naar de vakantiespreiding in NL. Het Noorden is simpelweg de dans ontsprongen omdat ze op tijd terug waren.
De Vindicatters hebben iig mazzel gehad, en 'op tijd terug', die hebben viavia gehoord dat er een lockdown aan kwam, en zijn een dag eerder dan geplanned vertrokken. Dus het is meer blind geluk dan dat ze echt op tijd terug waren.
De gevolgen waren niet te overzien geweest als er wel besmette Vindicatters tussen zaten...

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:32
BlackMonkey schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:39:
[...]

Het gaat natuurlijk niet alleen over een lockdown/dichtgooien. Al had het zeker geholpen als we carnaval hadden afgeschaft (veel haarden lijken gerelateerd te zijn aan grote evenementen). Maar denk ook aan het vroegtijdig inkopen van beschermingsmaterialen, beademingsapparatuur, etc. De reden dat er een te kort is komt door de piekaanvraag. Daar heb je hetzelfde effect als bij een beperkte IC-capaciteit
Je kunt het dan beter bij de bron aanpakken en wintersport verbieden, plus terugkerende reizigers in quarantaine. Dat is natuurlijk net zo onrealistisch als carnaval verbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 16:43

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Onbekend schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:10:
[...]

Even ter info: Ik ben geen Trumpfan, maar ben ook niet antiTrump. Het gaat er mij om dat alles objectief wordt beoordeeld zowel positief als negatief. En ja, hij handeld veelal vanuit het zakelijk perspectief, terwijl de vorige presidenten meer uit politiek perspectief handelen. Op sommige punten is dat goed, maar op sommige punten is dat ook verkeerd.
En de coronavirusaanpak had inderdaad beter kunnen zijn.....
Ok dat kan ik zien. Ben het er niet helemaal mee eens omdat ik zie dat Trump zelfs zaken die op zich best universeel positief (investering infrastructuur) zijn of ideologisch positief (tax cuts) toch deels of volledig weet te verprutsen, gewoon omdat ie zo volstrekt incapabel is als persoon.

[ Voor 3% gewijzigd door FunkyTrip op 06-04-2020 13:46 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 17:27
Positief geteste personen
18.803* (+952)
Ziekenhuisopnames
7.135 (+260)
Overleden personen
1.867** (+101)
*Het werkelijke aantal besmettingen met het nieuwe coronavirus ligt hoger dan het aantal dat hier genoemd wordt. Dit komt omdat niet iedereen met mogelijke besmetting getest wordt.
** Er is een vertraging tussen de dag van overlijden en de dag dat overlijden gerapporteerd wordt.

https://www.rivm.nl/actuele-informatie-over-coronavirus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:05

Bloodclot

Jawier!

TheBrut3 schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:50:
Positief geteste personen
18.803* (+952)
Ziekenhuisopnames
7.135 (+260)
Overleden personen
1.867** (+101)
*Het werkelijke aantal besmettingen met het nieuwe coronavirus ligt hoger dan het aantal dat hier genoemd wordt. Dit komt omdat niet iedereen met mogelijke besmetting getest wordt.
** Er is een vertraging tussen de dag van overlijden en de dag dat overlijden gerapporteerd wordt.

https://www.rivm.nl/actuele-informatie-over-coronavirus
Vergeleken met exact een week terug:
Overzicht 30 Maart

- Besmettingen: 11.750 (+884)
- Overleden patiënten: 864 (+93)
- Opgenomen (geweest) in ziekenhuis: 3.990 (+507)

Vooral best wel een verschil in aantal nieuwe ziekenhuisopnames. (maandag vorige week en vandaag)

(dinsdags komt er altijd nog wel een correctie overheen zoals de afgelopen weken)

[ Voor 4% gewijzigd door Bloodclot op 06-04-2020 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:02

pro_6or

amateur_60r

Stoney3K schreef op maandag 6 april 2020 @ 12:44:
[...]

Carnaval 'afschaffen' krijg je niet voor elkaar omdat het gewoon een weekend is waarin de cafés open zijn. Je had hooguit alle grote evenementenvergunningen in kunnen trekken, maar als de kroegen gesloten waren voor carnaval, dan had je het hele zuiden vol zitten met rellen, of ze gingen gewoon in het buitenland feesten.

Bovendien had dat de eerste uitbraak alleen maar uitgesteld en niet voorkomen.
de 1e uitbraak had weldegelijk voorkomen kunnen worden. Dan had je die eerste golf niet eens gehad en was de curve al flat geweest om mee te beginnen.

Dat dit een utopie was omdat (bijna) niemand de ernst van de situatie op die manier besefte is een gegeven, je wil het ook gewoon niet geloven. Ik riep al wel de kat is uit de zak, maar dat het zo mis zou gaan dacht ik toch nog niet. En ergens is de 1e golf piek ook wel goed geweest om ons allen te overtuigen dat dit echt heel serieus moest worden genomen. Nu maar hopen dat we hem echt af kunnen buigen en dan voorzichtig weer wat dingen zoals scholen toe staan. en meer economische activiteit, en dan proberen de vinger heel goed aan de pols te houden.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:57
LA-384 schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:43:
[...]

Je kunt het dan beter bij de bron aanpakken en wintersport verbieden, plus terugkerende reizigers in quarantaine. Dat is natuurlijk net zo onrealistisch als carnaval verbieden.
Lees anders even de reacties die daarna zijn gekomen. Al zijn dat soort maatregelen nu gewoon realiteit dus zo onrealistisch is het niet (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Bloodclot schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:55:
[...]

Overzicht 30 Maart

Vooral best wel een verschil in aantal nieuwe ziekenhuisopnames. (maandag vorige week en vandaag)

(dinsdags komt er altijd nog wel een correctie overheen zoals de afgelopen weken)
Er zijn nu wel meer nieuwe besmetting dan 30 maart, maar ik begreep dat ze het aantal testen hebben opgeschroefd de afgelopen week.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 17:27
pro_6or schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:59:
de 1e uitbraak had weldegelijk voorkomen kunnen worden. Dan had je die eerste golf niet eens gehad en was de curve al flat geweest om mee te beginnen.
Natuurlijk, met de kennis van nu hadden we patient zero in China al vooraf kunnen liquideren. Net als dat we met de kennis van nu Hitler alvast konden liquideren.

Het is echt onzin om een land alvast plat te leggen als er nog niets aan de hand is. Hadden we dat gedaan dan kwam het virus wel op een later moment terug. Mijn mening is dat we het als Nederland echt niet slecht doen.
FunkyTrip schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:17:
maar ik begreep dat ze het aantal testen hebben opgeschroefd de afgelopen week.
https://www.rivm.nl/sites...pport_20200406_1005_1.pdf

Op pagina 17 staan het aantal testgevallen. Helaas staat alles t/m 27-03 onder 1 noemer.

[ Voor 30% gewijzigd door TheBrut3 op 06-04-2020 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

TheBrut3 schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:19:
[...]

Natuurlijk, met de kennis van nu hadden we patient zero in China al vooraf kunnen liquideren. Net als dat we met de kennis van nu Hitler alvast konden liquideren.

Het is echt onzin om een land alvast plat te leggen als er nog niets aan de hand is. Hadden we dat gedaan dan kwam het virus wel op een later moment terug. Mijn mening is dat we het als Nederland echt niet slecht doen.
Nu quote je 2 zinnen van mij en de volgende alinea dan? Heb je die niet gelezen?

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05:42
Stiggy schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:26:
[...]
Hier zuig je toch wel een aantal dingen uit je duim om je punt te maken volgens mij.
Is er enig wetenschappelijk bewijs of aanwijzing dat het virus zich in je haar nestelt? Zo nee dan hoef je schaar en kammen niet te desinfecteren. En de spiegel desinfecteren? 8)7 [..]
nog nooit de kapper gehad die in je oor heeft geknipt of in zichzelf bijv?
[...]
Hoe denk je dat het virus van jou die 1 tot 1,5 m naar de spiegel aflegt, daar blijft wachten en bij de volgende klant van de spiegel afspringt om terug te zweven die neus in? [..]
Nee, maar als jij niest en zij raken het aan. Of een kind komt met moeders mee en gaat er aan zitten? Kan jij garanderen dat niemand die spiegel aanraakt en/of iedereen netjes niest in de ellebogen?
[...]
De rest is ook allemaal simpel op te lossen: alleen op afspraak werken en 1 klant per keer naar binnen. Toilet gesloten. Betalen doen we natuurlijk overal contactloos, dus ook hier. [...]
Natuurlijk is het makkelijk. Maar je moet een enorme hoeveelheid maatregelen nemen om echt fatsoenlijke garantie te hebben en dan is het makkelijk om er 1 te vergeten.
[...]Persoonlijk zou ik me bij de kapper veiliger voelen dan bij de slager, bakker of groenteboer, waar je recht tegenover het personeel staat en de kans op besmetting dus veel groter is.
Ik voel me ook veiliger in een drukke winkelstraat, dan in een ziekenhuis. Moeten we dan de winkelstraat ook opengooien? Of zullen we alle plekken op zichzelf beoordelen?

btw.. "Hier zuig je toch wel een aantal dingen uit je duim om je punt te maken volgens mij." lekkere instelling zeg. LAat dat gewoon even achterwege en doe alleen inhoudelijk reageren, zoals je in de rest van je post doet.

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 06-04-2020 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

BlackMonkey schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:06:
[...]

Lees anders even de reacties die daarna zijn gekomen. Al zijn dat soort maatregelen nu gewoon realiteit dus zo onrealistisch is het niet (meer).
Het is meer dat je iets algemeens zoals 'carnaval' of 'sport' niet kan verbieden, dat zul je specifieker moeten doen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boesjke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:53

Boesjke

Excellent!!

Bloodclot schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:55:
[...]

Overzicht 30 Maart

Het wordt interessant om de grafieken van @Baldertt te zien waarin hij de oude data met de nieuwe verwerkt. Over 1 week kunnen we eigenlijk pas zien wat vandaag de echte cijfers zijn.
Al zijn die 260 nieuwe opnames ook uitgesmeerd over de afgelopen dagen dus de cijfers van de opnames van afgelopen dagen stijgen ook niet extreem met de resultaten van vandaag.

Neen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
pro_6or schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:59:
[...]

Er is geen 'Nederlandse' uitbraak, het is uiteindelijk allemaal geïmporteerd.
Dus voordat je Carnaval had afgezegd, had je eerst alle buitenlandse reizen moeten stoppen.

Tijdens carnaval is het versneld, maar ook niet meer dan dat.
Het risico van een rustigere start is dat je over het hele land al verder bent voordat je de juiste maatregelen neemt. Nu hebben we 1 provincie met heel veel gevallen, waarbij Noord-Brabant op slot ging en de rest 2 dagen later.
Het gevaar is dat je nog langer aan het 'testen testen testen' mantra vasthoud (en quarantaine), terwijl er steeds meer geluiden zijn dat veel mensen asymptomatisch zijn, maar wel verspreiden.

Dus mogelijk dat carnaval juist ons heeft geholpen om de juiste maatregelen te nemen, anders hadden we misschien 4-5 dagen later pas actie ondernomen en dan was Noord-Brabant misschien wel lager geweest, maar de rest van Nederland 2x zo hoog (volgens mij verdubbeld het ongeveer in die termijn). Het voordeel van de (vroege) piek in Noord-Brabant is dat steden als Amsterdam veel minder zijn geraakt.
(Kijk maar naar België, die hebben aardig wat dagen later pas alles dicht gegooid (20 Maart), dan zouden wij waarschijnlijk pas op dat moment dicht zijn gegaan, nu 16 Maart)
En België gaat nu niet zoveel beter dan ons (zeker als je corrigeert voor het aantal mensen) en zij hebben nog meekunnen kijken met ons. Als wij niet in onze lockdown waren gegaan, dan waren zij misschien ook pas later tot actie over gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-09 12:49
Alexander Klöpping gaf eerder vandaag een lezing over privacy en middelen om de bevolking te kunnen monitoren https://www.pscp.tv/w/1vOGwoOVjWWGB
Als je een half uurtje hebt best interessant.
Ik denk dat hij de bereidheid om privacy (zonder de juiste waarborgen) in te leveren onderschat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Jean-Bob schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:54:
Alexander Klöpping gaf eerder vandaag een lezing over privacy en middelen om de bevolking te kunnen monitoren https://www.pscp.tv/w/1vOGwoOVjWWGB
Ik denk dat hij de bereidheid om privacy (zonder de juiste waarborgen) in te leveren onderschat.
Zonder het gezien te hebben, ik denk dat de bereidheid buiten tweakers een veelvoud is van binnen tweakers. In die zin zitten we hier gewoon in een bubble.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gonadan schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:15:
[...]

Zonder het gezien te hebben, ik denk dat de bereidheid buiten tweakers een veelvoud is van binnen tweakers. In die zin zitten we hier gewoon in een bubble.
Iedereen leeft in een bubble. Al eeuwen lang. Media als TV en Internet hebben de mogelijkheid buiten je eigen bubble te kijken vergroot. Weinig mensen doen dat - ergens ook gelukkig anders zouden veel mensen zwaar depressief zijn door de staat van de wereld, terwijl die altijd weinig florisant is geweest.

Tot dusver de filosofische insteek.

Ik denk dat we technologieën als locatiebepaling zonder meer effectief in kunnen zetten om een pandemie als deze onder controle te houden. Verplichten is niet eens noodzakelijk. Een aselecte steekproef van een paar procent van de bevolking levert voor statistici en beleidsmakers al veel informatie.

Kritiek als dat bejaarden minder beschikken over smart phones, net als minima e.d., boeit dan niet zo. Een getal over verschil in verschuiving van dichtheid van mensen op plekken is een indicatie van contactmomenten. Dat is direct gecorreleerd aan de R0 (ik dacht overigens dat R0 de waarde was voor een cohort met één besmetting zonder maatregelen) een graadmeter voor beleid.

Dat aanpassingen van nieuwe ‘vrijheden’ als het vergaren van locatiedata niet of hooguit beperkt terug gedraaid zullen en kunnen worden neem ik ook aan. Dus de kritiek en voorzichtigheid op het toelaten is, wat mij betreft terecht.

Aan de andere kant is locatiedata verzamelen intussen bijna gemeengoed in de advertentiewereld.

Tijden veranderen continu. Veertig jaar terug kon ik mn fiets voor de supermarkt zonder op slot te zetten laten staan - gezellig klein dorp in Brabant :) Volg nieuws en politiek zelf oppervlakkig. Toch als ik mijn oma nu zou kunnen vragen hoe zij onze tijd zou ervaren zou ik ergens moeten grinniken waarschijnlijk. Om de melkboer die netjes het geld en het briefje meenam voor de drie flessen. Of ergens teleurgesteld zijn dat we toen wél onze buren, tot een straat verderop zelfs, gewoon kenden.

Als hier in de regio of landelijk een app komt die symptomen meet (met correctie voor hooikoorts - ben een paria met mn loopneus en niezen) en meet dat ik thuis ben, doe ik mee. Graag met de garantie dat mijn gegevens niet door een commerciële gebruikt kunnen worden. Al liggen die vermoedelijk toch al op straat.

Ben zelf overigens dakloos. Lang verhaal. Heeft mijn bubble vergroot of tenminste iets transparanter gemaakt.

#voorelkaarmetelkaar

- getypt op m’n telefoon, heb de neiging sneller te denken dan te kunnen typen: excuus voor taalvouten en een enkel woord hier of daar dat het vloeiend lezen van mijn bericht voor sommige mensen belemmerd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:15:
[...]

In die zin zitten we hier gewoon in een bubble.
Ik durf wel te stellen dat er nauwelijks genuanceerde discussie mogelijk is.

Daarnaast lijkt het me niet gek dat in deze tijd sommige rechten ingeperkt (moeten) worden.
De vrijheid van vereniging is nu effectief ook flink ingeperkt.
Het zou dan gek zijn als privacy een absoluut recht is en dat alle andere rechten zouden moeten wijken. Terwijl ik het logischer (en eerlijker) zou vinden als je juist een gebalanceerde keuze in maakt.
Dus na 6 weken lock down kun je volgens mij ook prima 6 weken 'track & trace' hebben als dat betekent dat je weer met groepen mag samenkomen.

En dat kun je ook een keuze maken. Zonder trace App niet naar een restaurant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

TheGhostInc schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:55:
[...]

Ik durf wel te stellen dat er nauwelijks genuanceerde discussie mogelijk is.

Daarnaast lijkt het me niet gek dat in deze tijd sommige rechten ingeperkt (moeten) worden.
De vrijheid van vereniging is nu effectief ook flink ingeperkt.
Het zou dan gek zijn als privacy een absoluut recht is en dat alle andere rechten zouden moeten wijken. Terwijl ik het logischer (en eerlijker) zou vinden als je juist een gebalanceerde keuze in maakt.
Dus na 6 weken lock down kun je volgens mij ook prima 6 weken 'track & trace' hebben als dat betekent dat je weer met groepen mag samenkomen.

En dat kun je ook een keuze maken. Zonder trace App niet naar een restaurant.
Eens. Privacy en rechten zijn een groot goed maar met een uitbraak als dit moet je ook de keuze kunnen hebben om iets in te leveren. Ik zou het zelfs niet gek vinden als je in de toekomst de mogelijkheid krijgt om bij dit soort uitbraken een wearable draagt die je constant monitort vanuit de overheid. Niet alleen locatie, ook je gezondheid. Lijkt het de verkeerde kant op te gaan? Dan thuis zitten. Gaat het weer beter? Dan weer vrijheid. Uiteraard is dat niet zomaar te doen en moet privacy gegarandeerd worden maar zo gek zou het niet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
basvn schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 10:18:
[...]

Hoe doen ze dat met lesstof die ze niet (goed) snappen? krijgen ze daar een goede uitleg bij?
en maken de leraren video´s met uitleg van de stof?
Ik heb zelf geen kinderen, alleen een broertje die op middelbare school zit, en ben gewoon benieuwd
Ze zitten beide op andere middelbare school.
De ene school werkt via Teams. En 1x per week is per vak een zogenaamd contactmoment wat met name bedoeld is om vragen te stellen. En nog extra uitleg te krijgen. Maar de andere dagen reageren ze wel op mails e.d.
De andere school werkte al grotendeels digitaal (kunskapsalon) en daar zijn meerdere lessen via Jitsi aan toegevoegd.
Verwijderd schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 10:56:
[...]

Ben geen ouder. Herken het zeer zeker wel. Van de lagere school waar ik extra werk ook even deed. Tot aan colleges op de universiteit waar ik 40 minuten zat te wachten tot we bij dat stukje kwamen in de stof dat ik niet direct begreep door het boek te lezen.

Cultiveer dat vermogen zelf te plannen en leren zou ik zeggen. Stukje verveling in de omgeving van een klaslokaal hoort er straks weer bij. Dan is deze periode misschien een voorproefje van onderwijs waar je kinderen meer vrijheid hebben om hun nieuwsgierigheid naar kennis en ervaren de vrije loop te laten :)
Inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Thomas schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:08:
[...]Uiteraard is dat niet zomaar te doen en moet privacy gegarandeerd worden maar zo gek zou het niet zijn.
En daar zit dus het probleem: Die privacy krijg je nooit 100% gewaarborgd. Mensen gaan al steigeren als je ze 24/7 met een camera volgt, dus een tracker die ze 24/7 doorgeeft waar ze zijn aan de overheid en dan ook nog eens heel gevoelige informatie zoals je gezondheid, gaat echt véél te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soepele beperkingen in bewegingsvrijheid en inbreuk op de privacy liggen mijlen van elkaar. Bij de eerste krijg ik een boete als ik me op een plek bevind waar ik niet kan uitleggen waarom ik daar ben - als daar toevallig meer mensen bij elkaar zijn dan goed is om de verspreiding van een virus te beperken. Mijn locatiedata permanent beschikbaar stellen gooit potentieel mijn recht anderen wel of niet te laten weten wie ik ben over de schutting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Verwijderd schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:11:
Soepele beperkingen in bewegingsvrijheid en inbreuk op de privacy liggen mijlen van elkaar. Bij de eerste krijg ik een boete als ik me op een plek bevind waar ik niet kan uitleggen waarom ik daar ben.
En zelfs daar begeef je je als het om de rechtsstaat gaat al op glad ijs, want je legt ineens de bewijslast op een andere manier neer. Iemand die aangehouden wordt moet nu ineens bewijzen dat hij onschuldig is van het ten laste gelegde feit.

Dat kun je misschien op korte termijn en erg plaatselijk toepassen maar niet op grote schaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-09 19:03
Stoney3K schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:11:
[...]

En daar zit dus het probleem: Die privacy krijg je nooit 100% gewaarborgd. Mensen gaan al steigeren als je ze 24/7 met een camera volgt, dus een tracker die ze 24/7 doorgeeft waar ze zijn aan de overheid en dan ook nog eens heel gevoelige informatie zoals je gezondheid, gaat echt véél te ver.
Dan blijft men toch lekker langer in lockdown. Als dit TIJDELIJK nodig is om de boel wat losser te maken, zodat we sneller kunnen schakelen met een positieve test (waar was je en met wie en wie waren daar nog meer). Ja graag. Maar alleen TIJDELIJK.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Adlermann schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:14:
[...]Ja graag. Maar alleen TIJDELIJK.
En hoe ga je precies waarborgen dat die data nergens wordt bewaard en totaal niet uit kan lekken naar partijen die daar niks in te zoeken hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
Stoney3K schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:15:
[...]

En hoe ga je precies waarborgen dat die data nergens wordt bewaard en totaal niet uit kan lekken naar partijen die daar niks in te zoeken hebben?
Niet, uiteraard. Dat kan je nooit 100% beveiligen, 99,99%? Maybe (ordegrootte).

Het is heel makkelijk hoor, als je zoiets niet wilt. Dan krijg je dus geen extra bewegingsvrijheid. We leven nu in een compleet andere wereld dan een maand of twee geleden.

De voordelen wegen nu tijdelijk niet op tegen de nadelen. Door dus precies bij te houden wie waar wanneer is kan je dus bij een positieve test gelijk de interacties zien en iedereen oproepen tot een verplichte test.

Dit is dus alleen relevanta ls we dus weer een fase teruggaan.

[ Voor 21% gewijzigd door Adlermann op 06-04-2020 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:14:
[...]

En zelfs daar begeef je je als het om de rechtsstaat gaat al op glad ijs, want je legt ineens de bewijslast op een andere manier neer. Iemand die aangehouden wordt moet nu ineens bewijzen dat hij onschuldig is van het ten laste gelegde feit.
Goed punt. Dank.

Ik bedoelde iets als de stad in gaan als er regels zijn dat alleen noodzakelijke ‘uitjes’ toegestaan zijn (en die regels te verantwoorden zijn)

offtopic:
Ambtseed bij agenten die aangifte doen van tegen hen zelf gepleegde feiten is overigens een ‘jeukonderwerp’ wat dat betreft

@Adlermann “als je niet meewerkt mag je je vrijheid als niet bestaand zien” - ik ben van #metelkaarvoorelkaar en gun iedereen, zelfs de 16-jarige ‘sukkels’ die wel in een groepje samen een ijsje eten omdat ze nog niet doordrongen zijn van de ernst van de situatie ook hun vrijheid.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2020 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Laatst online: 20:19
Duitsland wilde de grens sluiten maar noord Rijn Westfalen is daar voor gaan liggen ivm sterke economische verstrengeling. Angela Merkel roept op dat Nederlanders niet naar Duitsland moeten komen.
Zou ze ook nog oproepen dat de Duitsers met de Pasen niet naar Nederland moeten komen? Of zou het eenrichtingsverkeer zijn net als met de Belgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Thomas schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:08:
Eens. Privacy en rechten zijn een groot goed maar met een uitbraak als dit moet je ook de keuze kunnen hebben om iets in te leveren. Ik zou het zelfs niet gek vinden als je in de toekomst de mogelijkheid krijgt om bij dit soort uitbraken een wearable draagt die je constant monitort vanuit de overheid. Niet alleen locatie, ook je gezondheid. Lijkt het de verkeerde kant op te gaan? Dan thuis zitten. Gaat het weer beter? Dan weer vrijheid. Uiteraard is dat niet zomaar te doen en moet privacy gegarandeerd worden maar zo gek zou het niet zijn.
Alles voor 'maar' tel niet. Neem je die stap dan zet je de waarde van privacy en rechten simpelweg op een lager pitje en zet je de deur open voor door de overheid zelfbedachte argumenten om toch even te tracken.
Initieel zou zoiets vooraf getoetst en openbaar moeten zijn, maar dat glijdt onherroepelijk zeer snel naar achteraf toetsen en niet verplicht communiceren omdat het anders lastig is.
Bij dit soort zaken is er geen middenweg. Privacy is een recht, of niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:14:
[...]

Dat kun je misschien op korte termijn en erg plaatselijk toepassen maar niet op grote schaal.
Als het vergrijp ‘je bevinden op een plaats waar je niet zonder goede reden mag zijn’ is gaat die vlieger m.i. Niet op. Als je iemand aanhoudt op een plaats waar ie niet zou mogen zijn, is het tegendeel van de onschuld al bewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

D.deJong schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:27:
Duitsland wilde de grens sluiten maar noord Rijn Westfalen is daar voor gaan liggen ivm sterke economische verstrengeling. Angela Merkel roept op dat Nederlanders niet naar Duitsland moeten komen.
Zou ze ook nog oproepen dat de Duitsers met de Pasen niet naar Nederland moeten komen? Of zou het eenrichtingsverkeer zijn net als met de Belgen.
Merkel gaat volgens mij niet over wat er in Nederland speelt, dat is aan Nederland. Net als Rutte niet gaat over wat er in Duitsland speelt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Adlermann
Gonadan schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:28:

Niets is absoluut. Als we door tijdelijk wat minder privacy te hebben en daardoor dus het virus beter onder controle kunnen houden totdat we een vaccin hebben. Lees: het alternatief is dan de lockdown te verlengen of om fors meer doden te accepteren. Dan is verschuilen achter privacy net zo asociaal als fuck corona feestjes te houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:29:
[...]

Als het vergrijp ‘je bevinden op een plaats waar je niet zonder goede reden mag zijn’ is gaat die vlieger m.i. Niet op. Als je iemand aanhoudt op een plaats waar ie niet zou mogen zijn, is het tegendeel van de onschuld al bewezen.
Daarom kan dat ook alleen op beperkte plaatsen (bv. art. 461 Sr. "Verboden toegang voor onbevoegden"). In de openbare ruimte kan dat zo maar niet, want dat is nu net de eigenschap van de openbare ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:31:
[...]

Daarom kan dat ook alleen op beperkte plaatsen (bv. art. 461 Sr. "Verboden toegang voor onbevoegden"). In de openbare ruimte kan dat zo maar niet, want dat is nu net de eigenschap van de openbare ruimte.
Beperkte plaatsen of gespecificeerde plaatsen? Is er geen wettelijke bepaling voor landelijke bepalingen als een avondklok oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 16:44
MikeyMan schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:32:
[...]
Is er geen wettelijke bepaling voor landelijke bepalingen als een avondklok oid?
Op landelijk niveau volgens mij niet zonder het afkondigen van een beperkte of algemene noodtoestand. Dan kan men artikel 8 lid 3 en van de Wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag in werking stellen:
1. Onze Minister van Veiligheid en Justitie en de commissaris van de Koning zijn bevoegd het vertoeven in de open lucht te beperken.
2. Bij algemene maatregel van bestuur worden nadere regels gegeven met betrekking tot de uitoefening van de bevoegdheid, bedoeld in het eerste lid.
3. Onze Minister van Veiligheid en Justitie is bevoegd in spoedeisende gevallen regels te geven waarbij wordt afgeweken van de regels, bedoeld in het tweede lid, of deze buiten werking worden gesteld. De door Onze voornoemde Minister gegeven regels worden op een door hem te bepalen wijze bekendgemaakt en treden na deze bekendmaking terstond in werking. Deze regels worden in ieder geval geplaatst in de Staatscourant.
Op regionaal niveau bieden de noodverordeningen van de veiligheidsregio's uitkomst, maar de vraag is hoe ver je daarmee juridisch kunt gaan.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Is 2 weken quarantaine na een weekje kuilen graven in Sjeveningen niet voldoende reden om thuis te blijven ? En Zeeland, daar is het toerisme sowieso verboden.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-09 12:49
Verwijderd schreef op maandag 6 april 2020 @ 15:45:
[...]

Als hier in de regio of landelijk een app komt die symptomen meet (met correctie voor hooikoorts - ben een paria met mn loopneus en niezen) en meet dat ik thuis ben, doe ik mee. Graag met de garantie dat mijn gegevens niet door een commerciële gebruikt kunnen worden. Al liggen die vermoedelijk toch al op straat.
Zoiets is er: https://www.lumc.nl/org/coronavirus/covid-radar/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Adlermann schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:30:
[...]

Niets is absoluut. Als we door tijdelijk wat minder privacy te hebben en daardoor dus het virus beter onder controle kunnen houden totdat we een vaccin hebben. Lees: het alternatief is dan de lockdown te verlengen of om fors meer doden te accepteren. Dan is verschuilen achter privacy net zo asociaal als fuck corona feestjes te houden..
Sorry, maar dat is echt een onzinnige vergelijking, daar ga ik niet eens over in discussie.
Voor het virus over controle houden zijn nog legio mogelijkheden die je eerst moet uitnutten voordat je aan dergelijke basisrechten gaat tornen en dat als standaardoplossing neerzetten. Daar zijn we echt nog lang niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Caelorum schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:23:
[...]

nog nooit de kapper gehad die in je oor heeft geknipt of in zichzelf bijv?

[...]

Nee, maar als jij niest en zij raken het aan. Of een kind komt met moeders mee en gaat er aan zitten? Kan jij garanderen dat niemand die spiegel aanraakt en/of iedereen netjes niest in de ellebogen?

[...]

Natuurlijk is het makkelijk. Maar je moet een enorme hoeveelheid maatregelen nemen om echt fatsoenlijke garantie te hebben en dan is het makkelijk om er 1 te vergeten.

[...]

Ik voel me ook veiliger in een drukke winkelstraat, dan in een ziekenhuis. Moeten we dan de winkelstraat ook opengooien? Of zullen we alle plekken op zichzelf beoordelen?

btw.. "Hier zuig je toch wel een aantal dingen uit je duim om je punt te maken volgens mij." lekkere instelling zeg. LAat dat gewoon even achterwege en doe alleen inhoudelijk reageren, zoals je in de rest van je post doet.
De kapper ademt uit, praat, kucht etc, jij ademt in, zo gaat de besmetting bij dit virus, via de bloedbaan is een hele andere tak van sport, dan zit je meer in de AIDS hoek qua virus verspreiding, wanneer een AIDS patiënt in je gezicht hoest ben je ook echt niet besmet met AIDS (of je hebt heel wat uit te leggen ;) )

Je moet je eerder zorgen maken in een wachtruimte/volle kroeg waar de lucht niet zo snel ververst of in de kapsalon dan in de buitenlucht in een winkelstraat met mensen op een afstandje.

Ik traploop mij tegenwoordig wezenloos omdat de lift hier in het appartement ook zo'n ruimte is waar aerosolen blijven hangen, denk aan parfumluchtjes van eerdere lifters ;) (Blij dat het 5 etages zijn en niet in een wolkenkrabber in New York woon...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Gonadan schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:44:
[...]

Sorry, maar dat is echt een onzinnige vergelijking, daar ga ik niet eens over in discussie.
Voor het virus over controle houden zijn nog legio mogelijkheden die je eerst moet uitnutten voordat je aan dergelijke basisrechten gaat tornen en dat als standaardoplossing neerzetten. Daar zijn we echt nog lang niet.
Noem er eens een paar. Iedereen elke dag testen is het enige dat ik kan bedenken.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Het lijkt alleen om NRW te gaan, het kan zijn dat de grens met Nedersaksen nog steeds dicht gaat.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

hoevenpe schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:55:
[...]

Het lijkt alleen om NRW te gaan, het kan zijn dat de grens met Nedersaksen nog steeds dicht gaat.
Waarom zou NRW niet dicht kunnen gaan voor 'plezierverkeer' maar het bedrijfsverkeer gewoon door laten gaan? Vinden ze dat ze nog altijd in Roermond moeten kunnen outletshoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:07

bert pit

asdasd

PalingDrone schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:45:
[...]

De kapper ademt uit, praat, kucht etc, jij ademt in, zo gaat de besmetting bij dit virus, via de bloedbaan is een hele andere tak van sport, dan zit je meer in de AIDS hoek qua virus verspreiding, wanneer een AIDS patiënt in je gezicht hoest ben je ook echt niet besmet met AIDS (of je hebt heel wat uit te leggen ;) )

Je moet je eerder zorgen maken in een wachtruimte/volle kroeg waar de lucht niet zo snel ververst of in de kapsalon dan in de buitenlucht in een winkelstraat met mensen op een afstandje.

Ik traploop mij tegenwoordig wezenloos omdat de lift hier in het appartement ook zo'n ruimte is waar aerosolen blijven hangen, denk aan parfumluchtjes van eerdere lifters ;) (Blij dat het 5 etages zijn en niet in een wolkenkrabber in New York woon...)
Men heeft het over "veiliger bij de bakker/slager" et cetera. Maar het is toch de bedoeling dat we groepsweerstand opbouwen? Dan zul je toch besmetting moeten krijgen? Is het dan niet beter om selectief de besmetting te ondergaan totdat we op dat breekpunt zitten van circa 70% besmetting ?

Ik zie nu namelijk de cijfers naar beneden gaan. Heel leuk natuurlijk maar dan krijg je nog steeds geen groepsweerstand.

Wat is nu onze strategie?

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
@Verwijderd
Om verwarring met hooikoortsklachten te voorkomen :
https://www.lumc.nl/over-...npollen-verwarring-covid/

En deze is erg handig, heeft ook een app voor Android en IOS.
https://www.pollennieuws.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

bert pit schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:59:
[...]

Men heeft het over "veiliger bij de bakker/slager" et cetera. Maar het is toch de bedoeling dat we groepsweerstand opbouwen? Dan zul je toch besmetting moeten krijgen? Is het dan niet beter om selectief de besmetting te ondergaan totdat we op dat breekpunt zitten van circa 70% besmetting ?

Ik zie nu namelijk de cijfers naar beneden gaan. Heel leuk natuurlijk maar dan krijg je nog steeds geen groepsweerstand.

De strategie is om -wachtende op groepsimmuniteit, al dan niet geholpen door een vaccin- de IC’s niet in te laten storten.

Idealiter zou je enkele honderden minder gevulde IC plekken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
bert pit schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:59:
[...]

Voorkomen is beter dan genezen, zeker zolang er nog mensen op de ic liggen en er nog geen vaccin of medicijn is zou ik het niet gokken en het risico op besmetting zoveel mogelijk zien te vermijden.

@MikeyMan is dat niet juist mitigeren?
Het proberen te behappen met de patiënten die er nu zijn.
Ik het VK dachten ze er in eerste instantie ook zo over maar wegens voortschrijdend inzicht hebben ze nu het roer ook duidelijk omgegooid. Die groepsimmuniteit komt vanzelf wel, eerst de boel maar zoveel mogelijk proberen te redden.

[ Voor 17% gewijzigd door PalingDrone op 06-04-2020 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Laatst online: 20:19
wildhagen schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:30:
[...]

Merkel gaat volgens mij niet over wat er in Nederland speelt, dat is aan Nederland. Net als Rutte niet gaat over wat er in Duitsland speelt.
Ergens toe oproepen is inderdaad niet zelfde als iemand ergens toe verplichten maar nog 1 keer dan; zou ze ook de Duitsers oproepen om niet naar Nederland te gaan daar heeft ze tenslotte wel wat te zeggen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

IJzerlijm schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:47:
Noem er eens een paar. Iedereen elke dag testen is het enige dat ik kan bedenken.
De huidige maatregelen lijken anders ook aardig te voldoen. Daarnaast zijn er ook genoeg tussenvormen mogelijk. Wat is er mis met sturen op resultaat van de maatregelen in plaats van mensen direct willen volgen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PalingDrone schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:00:
@Verwijderd
Om verwarring met hooikoortsklachten te voorkomen :
https://www.lumc.nl/over-...npollen-verwarring-covid/

En deze is erg handig, heeft ook een app voor Android en IOS.
https://www.pollennieuws.nl/
Voor mij is dat helder. Merk verloop van klachten met opstaan, naar buiten gaan, neusspray en pollennieuws. Steek sowieso nu een thermometer waar mijn lichaamstemperatuur het best gemeten wordt als ik maar iets aan lamlendigheid voel ;) (beetje laconieke humor mag ook, net als de glimlach bij het houden van afstand, scheelt hoop stress)

Andere mensen reageren op een onschuldige nies. Begrijpelijk. Ook als ik het met zakdoek in mijn elleboog doe en mijn handen was. Dat is wel gênant soms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

MikeyMan schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:02:
[...]

De strategie is om -wachtende op groepsimmuniteit, al dan niet geholpen door een vaccin- de IC’s niet in te laten storten.

Idealiter zou je enkele honderden minder gevulde IC plekken hebben.
Ja, helemaal mee eens en daarbij, er liggen ook veel mensen zo maar 3/4 weken. Dus zodra het even uit de hand loopt is de reserve zo weer weg en sta je met lege handen / geen mogelijkheid om er iets aan te doen.

Bovendin houden ze nu op de IC 3/4 man in de gaten ipv 1/2. Het zou fijn zijn als dat ook weer kan normaliseren, ook voor de mensen in de zorg om het vol te houden.

IIg blij dat ons zorgsysteem zo capable en flexible is geweest de afgelopen weken.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Gonadan schreef op maandag 6 april 2020 @ 16:28:
[...]

Alles voor 'maar' tel niet. Neem je die stap dan zet je de waarde van privacy en rechten simpelweg op een lager pitje en zet je de deur open voor door de overheid zelfbedachte argumenten om toch even te tracken.
Initieel zou zoiets vooraf getoetst en openbaar moeten zijn, maar dat glijdt onherroepelijk zeer snel naar achteraf toetsen en niet verplicht communiceren omdat het anders lastig is.
Tja, het enige wat ik bedoel is dat ik het helemaal geen gekke ideeën vind maar inderdaad, privacy en rechten kunnen dan in het geding komen. Helaas kunnen we er niet vanuit gaan dat met alles goed wordt omgegaan, en dat is best jammer want de nuttige mogelijkheden zijn eindeloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Net geïnstalleerd en ingevuld. Dank voor de tip.

De app gebruikt geen locatiedata. Wat het punt was dat ik aansneed: dat zou mogelijk een nauwkeuriger beeld geven en tegelijk botsen met de privacy.

Jammer trouwens dat ik niet aan kan geven last te hebben van astma / hooikoorts. Maar neem aan dat ze dat met statistieken uit de resultaten kunnen filteren.

Ik snotter en nies even verder ;) Is hier gaan regenen dus de pollen zijn zo weer even verdwenen. Niet van plan komende dagen de deur uit te gaan. Vanmorgen wel 10 minuten neusgat dicht geknepen in OV om daar niet onnodig te hoeven niezen :D

(48 en COPD + astma, bewust luchtig omdat ik denk dat meegaan in de angst meer schade aanricht dan het risico x de gevolgen - met mijn aardig strikt isolement)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2020 18:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Gonadan schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:09:
[...]

De huidige maatregelen lijken anders ook aardig te voldoen. Daarnaast zijn er ook genoeg tussenvormen mogelijk. Wat is er mis met sturen op resultaat van de maatregelen in plaats van mensen direct willen volgen?
Wil je nog twee jaar dit zo houden ? Want dat is wat er nodig is als elkaar ontwijken het voornaamste middel is om verspreiding tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Jean-Bob schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:54:
Leuk om te zien inderdaad. Overigens vind ik hem juist wel aangeven dat hij grote mate van weerstand verwacht als er maatregelen komen die echt privacygevoelig zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Thomas schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:52:
Tja, het enige wat ik bedoel is dat ik het helemaal geen gekke ideeën vind maar inderdaad, privacy en rechten kunnen dan in het geding komen. Helaas kunnen we er niet vanuit gaan dat met alles goed wordt omgegaan, en dat is best jammer want de nuttige mogelijkheden zijn eindeloos.
Geaggregeerde en geanonimiseerde gegevens zouden nog wel een idee kunnen zijn, maar dat 'contact tracing' is al een stap te ver.
Het probleem is dat als je dit één keer toestaat de deur open is. Ook al hang je er een einddatum aan, de manier om het weer voor elkaar te krijgen is er. En dan krijg je keer op keer een discussie of het wel of niet nodig is en of een situatie ernstig genoeg is. Daar zit een gegarandeerde glijdende schaal in waarin grenzen vervagen.
Daarbij moet je ook niet vergeten dat we nu een verstandige en relatief gematigde overheid hebben. Maar stel dat er wel een keer een populistische mafklapper de macht krijgt, hoe denk je dat er dan met zo'n wet of mechanisme omgegaan wordt?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

IJzerlijm schreef op maandag 6 april 2020 @ 18:00:
Wil je nog twee jaar dit zo houden ? Want dat is wat er nodig is als elkaar ontwijken het voornaamste middel is om verspreiding tegen te gaan.
Even aangenomen dat dat überhaupt waar zou zijn, wat gaat het volgens van de bevolking daar dan aan veranderen? Je moet elkaar nog steeds ontwijken, daar verandert niets aan.
De enige reden die ik zie om mensen te volgen is wanneer je de teugels iets wilt laten vieren maar je bent bang dat het volk zich niet aan de afspraken houdt. Ofwel je vertrouwt simpelweg je eigen bevolking niet, dat lijkt mij geen gezond mechanisme.

Dat 'contact tracing' klinkt ook leuk, maar zoiets kan je ook door de besmette gewoon te vragen met wie hij contact gehad heeft. Tenzij je die niet vertrouwt en liever gewoon een hele keten mensen op sluit waarvan een stukje software zegt dat ze een risico zijn. Ik mag toch hopen dat we hier niet zo ver afgegleden zijn dat we dat gaan goedkeuren.

Het is nu vrij simpel. Zolang de aantallen afnemen en ruim binnen de limieten blijven kan je langzaam weer wat meer toestaan. Gaat dat goed dan kan dat zo blijven, gaat dat niet goed dan ga je weer een periode met strakkere maatregelen werken.
Het volk snapt snel genoeg dat ze zelf in de hand hebben wat er gebeurt, dat zag je ook na dat ene dramatische weekend met daarop een aanscherping. Beste manier om het te laten voelen. Gedragen jullie je als kind? Dan krijg je nog wat extra regeltjes. Gedragen jullie je behoorlijk? Dan krijg je weer wat meer vrijheden en verantwoordelijkheid.
Als we dat gewoon netjes doorzetten dan zijn dergelijke draconische maatregelen helemaal niet nodig. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Uber-Tweaker, klik voor interview:
Teen Creates Covid-19 Global Tracker
Meet the 17-year-old behind nCoV2019.live, one of the largest coronavirus-tracking websites in the world
Wat deed ik eigenlijk toen ik 17 was? Kan me niet herinnren dat ik een website met 30 miljoen hits per dag gebouwd heb... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
hoevenpe schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:41:
Uber-Tweaker, klik voor interview:

[...]

Wat deed ik eigenlijk toen ik 17 was?
ik wil die vraag best voor je beantwoorden, maar ik vrees dat r#kken hier weggemodereerd wordt... :+

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Oekiejoekie schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:57:
ik wil die vraag best voor je beantwoorden, maar ik vrees dat r#kken hier weggemodereerd wordt... :+
offtopic:
It takes one to know one... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05:30
Gonadan schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:38:
Dat 'contact tracing' klinkt ook leuk, maar zoiets kan je ook door de besmette gewoon te vragen met wie hij contact gehad heeft. Tenzij je die niet vertrouwt en liever gewoon een hele keten mensen op sluit waarvan een stukje software zegt dat ze een risico zijn. Ik mag toch hopen dat we hier niet zo ver afgegleden zijn dat we dat gaan goedkeuren.
En jij kan nog zeggen wie je 14 dagen geleden ontmoet hebt? Of ken jij alle mensen die je tegenkomt in de winkel?
Daar zou "contact tracing" wel in kunnen helpen.
Is het een wondermiddel? Belange niet, want niet iedereen heeft een smartphone (altijd op zak). Ik vermoed ook dat het eerder op vrijwillige basis zal wezen.
Maar zou het helpen? Ik ben van mening van wel.
Persoon X komt binnen in het ziekenhuis met corona. Wie de track kan men zien dat die gisteren achter jou in de winkel en je nek stond te kuchen. Werd die 1,5 meter gerespecteerd? Men komt bij jou een testje doen. Negatief, dan is er niets aan de hand. Positief, dan weet je dat je in quarantaine moet en dat je niet je bejaarde moeder moet gaan bezoeken.

Voor de mensen die persoon X de eerste dagen dat die besmettelijk was, hebben ontmoet, zal dit misschien ook te laat komen en die mensen hebben de ziekte misschien ook al doorgegeven.

Ik zeg niet dat het een automatisch systeem moet zijn dat rode lichtjes moet geven op het OV, of dat er automatische sms'jes moeten worden gestuurd naar al wie je passeert. Hell no, dat is ook niet wat ik wil.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Arator schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:38:
[...]

Persoon X komt binnen in het ziekenhuis met corona. Wie de track kan men zien dat die gisteren achter jou in de winkel en je nek stond te kuchen. Werd die 1,5 meter gerespecteerd? Men komt bij jou een testje doen. Negatief, dan is er niets aan de hand. Positief, dan weet je dat je in quarantaine moet en dat je niet je bejaarde moeder moet gaan bezoeken.
En dan krijg je natuurlijk dat er consequenties aan moeten zitten als je die quarantaine niet respecteert want anders haalt het helemaal niks uit. Met andere woorden, mooie stap naar een Big Brother-staat.

Nog even los van dat dit staat of valt met de beschikbaarheid van genoeg testen, hetzelfde probleem waar je nu ook al mee zit, dus netto levert het je niks op. En het is niet betrouwbaar, want je kan van persoon X op elk gegeven moment 100 man plaatsen die 'in de buurt' zijn gekomen, want nauwkeuriger dan dat is GPS nou eenmaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Stoney3K schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:47:
[...]

En dan krijg je natuurlijk dat er consequenties aan moeten zitten als je die quarantaine niet respecteert want anders haalt het helemaal niks uit. Met andere woorden, mooie stap naar een Big Brother-staat.

Nog even los van dat dit staat of valt met de beschikbaarheid van genoeg testen, hetzelfde probleem waar je nu ook al mee zit, dus netto levert het je niks op. En het is niet betrouwbaar, want je kan van persoon X op elk gegeven moment 100 man plaatsen die 'in de buurt' zijn gekomen, want nauwkeuriger dan dat is GPS nou eenmaal niet.
Als het zo nutteloos is dan is het toch ook geen effectief middel voor onderdrukking ? Elke keer dat er iets met privacy komt dan is het 100% nutteloos voor het beoogde doel en 100% effectief in het vestigen van een Big Brother politiestaat. Als argumentering slaat het echt nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

IJzerlijm schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:57:
[...]

Als het zo nutteloos is dan is het toch ook geen effectief middel voor onderdrukking ? Elke keer dat er iets met privacy komt dan is het 100% nutteloos voor het beoogde doel en 100% effectief in het vestigen van een Big Brother politiestaat. Als argumentering slaat het echt nergens op.
Dat is dus juist waarom het wel een effectief middel is voor onderdrukking, of eigenlijk het ondermijnen van een rechtsstaat: De gegevens zijn dan dusdanig vaag dat je willekeur krijgt. En dat is precies wat je nodig hebt om politieke tegenstanders de kop in te drukken onder valse voorwendselen. "Jij hebt een mening die het niet met ons beleid eens is" wordt gewoon "Jij bent gespot op GPS lokatie XYZ en hebt je niet aan de quarantaine gehouden".

Bewijs maar eens het tegendeel in zo'n geval.

Bovendien is het grootste gevaar dat die gegevens in de toekomst gebruikt kunnen worden voor de verkeerde doeleinden. Dus dat die GPS-tracker gegevens die jij vrijwillig hebt opgegeven voor de volksgezondheid, straks tegen je gebruikt gaan worden als ze ineens zien dat je toch wel érg vaak in de buurt van die bijeenkomsten bent geweest van linkse activisten.

[ Voor 16% gewijzigd door Stoney3K op 06-04-2020 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervelend ook dat wij als burger voor macro-economische vragen gesteld worden als wel of niet geld terug vragen voor onze vakantie die door een crisis niet door gaat.

We hebben een crisis. Geen kleintje ook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Boris Johnson opgenomen op de IC.

Situatie is verslechterd.

bron: NOS livefeed

[ Voor 44% gewijzigd door _Bailey_ op 06-04-2020 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05:30
Stoney3K schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:47:
[...]

Als ik een dergelijk systeem zou maken, zou ik het ook niet gps doen, maar bijvoorbeeld blue tooth. Jou app pikt het signaal op van mijn app. Hoeft er ook geen locatie te worden opgeslagen.

En die quarantaine dien je nu ook best te volgen als je hoest en snottert.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Geert1976 schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:23:

Dat gaat snel, gister zou die alleen nog voor een kweekje gaan.

Of je nu voor of tegen tory leiderschap bent, in tijden van crisis is het zelden handig als je je prime minister dreigt te verliezen. Het VK had het al niet gemakkelijk met de brexit, en daarop corona en dit komt er dan nog bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Indoubt schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:31:
[...]

Of je nu voor of tegen tory leiderschap bent, in tijden van crisis is het zelden handig als je je prime minister dreigt te verliezen. Het VK had het al niet gemakkelijk met de brexit, en daarop corona en dit komt er dan nog bij
Dominic Raab neemt nu de taken v Johnson over, begreep ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Geert1976 schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:38:
Dominic Raab neemt nu de taken v Johnson over, begreep ik
Een zo mogelijk nog grotere hardliner dan Johnson, dat wordt een puinhoop daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Indoubt schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:31:
[...]
Mwa, reken erop dat dit soort mensen 100% voorrang krijgen en bij het minste al op IC gaan.
Average Joe moet iets zieker worden voordat hij/zij op IC belandt.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Humma Kavula schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:39:
Mwa, reken erop dat dit soort mensen 100% voorrang krijgen en bij het minste al op IC gaan.
IC is geen 4-sterrenhotel, daar wil je wie je ook bent niet terecht komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

hoevenpe schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:41:
[...]

IC is geen 4-sterrenhotel, daar wil je wie je ook bent niet terecht komen...
Dat zeg ik ook niet, ik heb het over voorzorg, niet dat het een 4 sterren hotel is

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
[...]

Je was er van op de hoogte dat het inmiddels bekend is dat dit virus in zeer korte tijd je gezondheid super snel kan doen verslechteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:23
Humma Kavula schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:42:
[...]

Dat zeg ik ook niet, ik heb het over voorzorg, niet dat het een 4 sterren hotel is
Ik denk niet dat men iemand uit voorzorg op de IC zet. Dat levert gewoonweg teveel schade aan het lichaam.
Aan de beademing is echt geen pretje, al zegt men dat hij dat nog niet zit

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 06-04-2020 21:49 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Geert1976 schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:44:
[...]

Je was er van op de hoogte dat het inmiddels bekend is dat dit virus in zeer korte tijd je gezondheid super snel kan doen verslechteren?
Nogmaals, daar heb ik het niet over, ik heb het over het feit dat een "leider" wat eerder naar IC gaat dan average joe.
Ik bagitaliseer de ziekte bij Boris niet, ik hoop uiteraard dat hij weer gezond wordt.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
IJzerlijm schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:57:
[...]

Geef het nou maar op, zoals ik al eerder zei, je kunt geen genuanceerde discussie hebben over privacy op GoT.
Onze politiestaat met de EU als opper politiestaat heeft nog niet zo lang geleden de GDPR/AVG ingevoerd met zijn eigen waakhond. Het is duidelijk dat het doel is om Big Brother te spelen. 8)7 De bewustwording rondom privacy is echt 100x beter bij de overheid en bedrijven. En het geklaag erover is er niet minder om geworden.

Persoonlijk denk ik dat het geweldig zou zijn als we in 2020 techniek kunnen inzetten om de pijn van deze crisis te verlichten. Het thuiswerken is natuurlijk al top, dat zorgt ervoor dat een groot deel van de economie gewoon blijft draaien.
Zorgen over privacy zijn sowieso natuurlijk een beetje raar op dit moment. Het grootste deel van NL is thuis met af en toe een uitstapje naar een winkel. En het andere deel is dan ook nog aan het werk op locatie.
[...]

Met 55 jaar en niet echt een goddelijk lichaam valt hij niet in de risicoloze groep.
Daarnaast weet je bijna zeker dat dit geen fijn bezoekje wordt aan de IC, want de enige reden om op de IC te komen is als je longontstekingen goed aan het doorzetten zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:17

FreakNL

Well do ya punk?

Humma Kavula schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:48:
[...]

Nogmaals, daar heb ik het niet over, ik heb het over het feit dat een "leider" wat eerder naar IC gaat dan average joe.
Ik bagitaliseer de ziekte bij Boris niet, ik hoop uiteraard dat hij weer gezond wordt.
Uit voorzorg op de IC bestaat niet. Zoals anderen al stellen, daar ga je gewoon kapot. Hij kan ook prima buiten de IC wat extra lucht krijgen, maar dat hij op de IC ligt zal meer bittere noodzaak zijn dan uit voorzorg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Arator schreef op maandag 6 april 2020 @ 20:38:
En jij kan nog zeggen wie je 14 dagen geleden ontmoet hebt? Of ken jij alle mensen die je tegenkomt in de winkel?
Daar zou "contact tracing" wel in kunnen helpen.
Nee, want dat telt niet, daar is het contact te kort voor. Weet ik nog met die ik daadwerkelijk contact heb gehad? Jazeker, want dat probeer je natuurlijk nog steeds te beperken. Wellicht niet waterdicht, maar het grootste deel kan je prima terug halen.
Is het een wondermiddel? Belange niet, want niet iedereen heeft een smartphone (altijd op zak). Ik vermoed ook dat het eerder op vrijwillige basis zal wezen.
Maar zou het helpen? Ik ben van mening van wel.

Voor de mensen die persoon X de eerste dagen dat die besmettelijk was, hebben ontmoet, zal dit misschien ook te laat komen en die mensen hebben de ziekte misschien ook al doorgegeven.

Ik zeg niet dat het een automatisch systeem moet zijn dat rode lichtjes moet geven op het OV, of dat er automatische sms'jes moeten worden gestuurd naar al wie je passeert. Hell no, dat is ook niet wat ik wil.
Nee dat is het punt, je weet pas of iemand niet besmet was als hij geen symptomen krijgt na een week of twee. Zonder symptomen is een test niet betrouwbaar. Je zult dus alle contacten in quarantaine moeten zetten, ongeacht of ze al symptomen hebben. Liefst ook nog de contacten die zij dan weer intensief gehad hebben.
Om een dergelijk systeem beter te laten werken dan het niet volgen en vrijwillig informatie geven moet je het heel strikt en groots aanpakken. Doe je het half dan voegt het weinig toe en zijn de kosten een stuk hoger dan de baten.
Het past echter niet echt in de normen en waarden van Nederland om een hele groep mensen minimaal twee weken op te sluiten omdat zij mogelijk besmet zijn geraakt terwijl je weet dat het er in het ergste geval twee of drie zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

TheGhostInc schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:48:
Geef het nou maar op, zoals ik al eerder zei, je kunt geen genuanceerde discussie hebben over privacy op GoT.
Onze politiestaat met de EU als opper politiestaat heeft nog niet zo lang geleden de GDPR/AVG ingevoerd met zijn eigen waakhond. Het is duidelijk dat het doel is om Big Brother te spelen. 8)7 De bewustwording rondom privacy is echt 100x beter bij de overheid en bedrijven. En het geklaag erover is er niet minder om geworden.
Verwar een andere mening niet met een gebrek aan nuance. In mijn optiek kan er prima over privacy gediscussieerd worden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

FreakNL schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:51:
[...]

Uit voorzorg op de IC bestaat niet. Zoals anderen al stellen, daar ga je gewoon kapot. Hij kan ook prima buiten de IC wat extra lucht krijgen, maar dat hij op de IC ligt zal meer bittere noodzaak zijn dan uit voorzorg
Ok laatste dat ik mij probeer te verdedigen want het is lastig in dit topic..

Ik zeg nergens dat hij het niet nodig heeft echter zal er altijd een makkelijkere manier zijn voor een premier om 1e rang gezondheids-zorg te krijgen.
IC is geen pretje maar hij zal zeker als eerste de keuze hebben gehad of hij het wil of niet.
Enige is wat we weten is dat hij bij bewustzijn is en gewoon op de IC ligt, geen coma oid.
Average Joe is afhankelijk of hij/zij ziek genoeg bevonden wordt door de huisarts.
* Humma Kavula out :w

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Humma Kavula schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:58:
[...]

Ok laatste dat ik mij probeer te verdedigen want het is lastig in dit topic..

Ik zeg nergens dat hij het niet nodig heeft echter zal er altijd een makkelijkere manier zijn voor een premier om 1e rang gezondheids-zorg te krijgen.
IC is geen pretje maar hij zal zeker als eerste de keuze hebben gehad of hij het wil of niet.
Enige is wat we weten is dat hij bij bewustzijn is en gewoon op de IC ligt, geen coma oid.
Average Joe is afhankelijk of hij/zij ziek genoeg bevonden wordt door de huisarts.
* Humma Kavula out :w
Waar we in ieder geval van uit kunnen gaan is dat er permanent een paar dokters om hem heen staan te monitoren daar waar andere patienten het waarschijnlijk met langslopers moeten doen.

Logisch natuurlijk. Mocht Boris komen te overlijden denk ik dat andere populistische wereldleiders die het allemaal lacherig bestempelden als overtrokken nog eens even goed nadenken. Nu al denk ik.

Vooral Trump, germophobe als ie is voelt zich vast niet op zijn gemak.

Dit dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Humma Kavula schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:58:
Niet is in het geval van corona ervoor kiezen om vrijwel zeker te sterven, je wordt niet 'zomaar' beter van een dubbele longontsteking. Betwijfel of hij zoveel keus had, het feit dat hij sinds zaterdag geen contact meer met Dominic Raab heeft gehad laat zien dat het behoorlijk slecht met hem gaat.
Zelfs dat weten we niet zeker, er is nogal wat misinformatie rond zijn ziekte. Gisteravond nog waren het een paar 'testjes', vandaag was hij volgens zijn woordvoerder nog druk aan het werk en nu opeens op de IC? Het gaat snel maar zo snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
.

[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 16:32 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

michael3 schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:13:
[...]

Ik vind het toch wel erg beangstigend dat je 10 dagen een beetje last hebt van een verkoudheidje en dan ineens boem binnen 24 uur op de IC kan liggen.
Hij had ook koorts. Van wat ik lees is het niet zomaar boem ziekenhuis IC. Bij een verkoudheid heb ik zelf in ieder geval nooit echt koorts, hoogstens verhoging of licht boven 38. Moet ook zeggen dat het wel akelige verhalen zijn van aftakeling, maar lijkt er op dat het bij de meesten juist beter gaat (immers, hoeveel mensen hebben het virus wel niet gehad en zijn nooit opgenomen? Naar schatting het overgrote merendeel).

Verder leef ik wel met hem mee. Vreselijk om op de IC te liggen. Zelf eens op mijn 17e meegemaakt met dubbele longontsteking en dat was dan nog behandelbaar, dus met een nacht mocht ik weg (naar een normale afdeling voor een week). Zelfs toen op die leeftijd een maand moeten herstellen, moet je nagaan hoe lang het duurt zonder antibiotica en als je ouder bent.

[ Voor 20% gewijzigd door Thomas op 06-04-2020 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 19:24

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Lees op nu.nl en nergens anders dat hij aan de beademing ligt, maar wel bij bewustzijn is. Iets wat niet kan sowieso. Je wordt dan sowieso in slaap gebracht.
Maar kan nergens iets vinden of hij aan de beademing ligt.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

DNA_Saint schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:35:
Lees op nu.nl en nergens anders dat hij aan de beademing ligt, maar wel bij bewustzijn is. Iets wat niet kan sowieso. Je wordt dan sowieso in slaap gebracht.
De tijd zal het leren. Zolang de Britse overheid niks loslaat is het gewoon speculatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
FunkyTrip schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:02:
[...]

Vooral Trump, germophobe als ie is voelt zich vast niet op zijn gemak.
Is er ergens een bookmaker waar ik geld kan inzetten op dat Trump binnen nu en 2 weken een keer gaat oreren dat hij het virus inmiddels ook gehad heeft maar door zijn onvolprezen gezondheid en stamina er alweer van genezen is? en kan ik daarnaast dan nog een extra inzet doen op dat hij het binnen 3 weken daarna echt krijgt en zich hondsberoerd voelt, of zelfs de BJ kant opgaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
michael3 schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:13:
[...]

Ik vind het toch wel erg beangstigend dat je 10 dagen een beetje last hebt van een verkoudheidje en dan ineens boem binnen 24 uur op de IC kan liggen.
Je longen slibben als het ware langzaam dicht. Pas na 10 dagen, wanneer je kortademig bent, komt het besef dat het wel eens heel ernstig kan zijn.

Was een maand geleden ook al in het nieuws. Mensen zieken thuis uit, maar na ~ 10 dagen komen ze helemaal uitgeput aan bij de spoedafdeling.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Wat vreemd, ik las vanavond nog dat hij voor 'routineonderzoek' in het ziekenhuis was. Dus dat was fakenieuws op de NOS?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Luxicon schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:45:
[...]

Wat vreemd, ik las vanavond nog dat hij voor 'routineonderzoek' in het ziekenhuis was. Dus dat was fakenieuws op de NOS?
Nee, dat is gisterenavond bekend gemaakt en daar leek het dus op, al geloofden velen het niet (en terecht, blijkbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Luxicon schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:45:
[...]

Nee dat wat was er eerst gecommuniceerd was, schijnbaar was het toch erger en ligt hij nu op de IC.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
steveman schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:44:
Nooit gedacht ik hem ooit zou verdedigen... Maar hij zegt zelf niet dat ie het zwaar heeft. Dat maakt de schrijver van het artikel er van.
Deze keer heeft hij het echt zelf gezegd...
Gordon over corona-quarantaine: ‘Eigenlijk hebben mensen nu mijn leven’

Gordon is bang voor zijn eigen gezondheid, zo vertelt hij in een interview met HorecaNederland.TV. De zanger zit in een risicogroep voor het coronavirus en blijft daarom nog vaker thuis dan normaal. ,,Als ik het krijg, dan ben ik gewoon de lul.”

Toch verandert er niet zoveel voor Gordon, zo bekent hij in het gesprek. ,,Het gekke is: ik leefde altijd al vrij geïsoleerd.” Dat heeft er mee te maken dat hij een bekende kop heeft. ,,Als ik naar buiten loop, ben ik Gordon de artiest. Ik was al heel veel thuis. Alleen is het nu heel erg geworden. Ik kan nu tegen mensen zeggen: ‘Eigenlijk heb je nu mijn leven’.”
Zijn leven... maar dan zonder villa van 3 miljoen, zwembad, champagne en jonge scharrel... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

hoevenpe schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:48:
[...]

Deze keer heeft hij het echt zelf gezegd...

[...]

Zijn leven... maar dan zonder villa van 3 miljoen, zwembad, champagne en jonge scharrel... :P
Nouja hij zegt niet direct dat hij het zwaar heeft. Ik wens nu ook een huis met tuin i.p.v. studio van 28m2, maar ik denk dat het meer de isolatie dan de beperkte ruimte is waar ik nu gek van wordt. Heb anderhalve week thuis met koorts gelegen en nu met keelpijn al ruim 24 uur thuis (zonder koorts tot zover, goddank). Man man man wat vind ik het klote dat ik niet gewoon met iemand kan praten, face to face, en dat mocht ik toch afzwakken ik waarschijnlijk alleen nog maar ingepakte mensen ga zien de komende tijd.

Het is voor iedereen klote, maar baal nu vooral dat ik als student alleen woon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06:39
Dit is onwaar. Ook aan beademing kun je liggen zonder sedatie. Zelfs de intubatie is ook zonder sedatie mogelijk. De patiënt dient wel voldoende coöperatief te zijn in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:49
Geert1976 schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:23:

-O-

Toen vond BJ zichzelf nog behoorlijk grappig en stak hij de draak met de situatie. En moet je nu zien....

[ Voor 16% gewijzigd door Drardollan op 06-04-2020 23:00 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ik zat net naar Jinek te kijken, ik wist dit al wel maar schrok er toch weer een beetje van, 44 van de 45 mensen op de IC in Groningen hebben overgewicht. En de ene die het niet had had een bmi van 24.9 (vanaf 25 heb je overgewicht).

Het heeft waarschijnlijk te maken met buikvet dat altijd al ontstekinkjes geeft waardoor je immuun systeem sowieso al een belasting ondervind. Komt dan Covid erbij (dat zich waarschijnlijk ook nog kan hechten aan de ace2 receptoren van niet alleen longweefsel maar ook vetcellen) dan heb je dus een grotere kans dat het mis gaat.

We hebben het hier niet alleen over obesitas (BMI 30 of meer) maar ook al bij overgewicht, 25 of meer. buikvet is de boosdoener. Buikvet betekend dus metname Appel vrouwen (peer niet), vandaar die hogere sterfte bij mannen, wij zijn altijd appels (vet op de buik en niet zozeer op de heupen (de peer).

Ik denk dat er heel veel mensen zijn met een bmi van 25 of hoger.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
.

[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 16:32 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
pro_6or schreef op maandag 6 april 2020 @ 23:04:
Ik zat net naar Jinek te kijken, ik wist dit al wel maar schrok er toch weer een beetje van, 44 van de 45 mensen op de IC in Groningen hebben overgewicht. En de ene die het niet had had een bmi van 24.9 (vanaf 25 heb je overgewicht).

Het heeft waarschijnlijk te maken met buikvet dat altijd al ontstekinkjes geeft waardoor je immuun systeem sowieso al een belasting ondervind. Komt dan Covid erbij (dat zich waarschijnlijk ook nog kan hechten aan de ace2 receptoren van niet alleen longweefsel maar ook vetcellen) dan heb je dus een grotere kans dat het mis gaat.

We hebben het hier niet alleen over obesitas (BMI 30 of meer) maar ook al bij overgewicht, 25 of meer. buikvet is de boosdoener. Buikvet betekend dus metname Appel vrouwen (peer niet), vandaar die hogere sterfte bij mannen, wij zijn altijd appels (vet op de buik en niet zozeer op de heupen (de peer).

Maar oudere mensen boven de 80 zijn vaak toch niet dik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

CyberMania schreef op maandag 6 april 2020 @ 23:05:
[...]

Maar oudere mensen boven de 80 zijn vaak toch niet dik?
Ouderdom is de andere grote risico factor, omdat ook dan je immuun systeem niet goed kan werken (je oude lichaam heeft geen sterk immuun systeem meer.

Daarom ook de baby’s met Corona, die hebben ook nog nauwelijks een eigen immuun systeem op kunnen bouwen.

Hier een goede uitleg hoe het virus je immuun systeem aanvalt:

YouTube: Het coronavirus: waarom overlijden daar meer mannen dan vrouwen aan?

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
pro_6or schreef op maandag 6 april 2020 @ 23:04:
Ongeveer de helft van de Nederlandse bevolking.

March of the Eagles

Pagina: 1 ... 17 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?