Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 118 Laatste
Acties:
  • 486.568 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:02

pro_6or

amateur_60r

michael3 schreef op maandag 6 april 2020 @ 23:04:
[...]

Maar is er nou echt helemaal niets wat je kan doen om de kans minder groot te krijgen dat je bv naar de IC moet.
Ik lees wel allemaal dingen, maar dat is weer allemaal Fake.

Als dom voorbeeld hoor, wellicht neusspray gebruiken bv of iets anders wat je zelf kan doen, mocht je Corona krijgen, ook al weet je het natuurlijk niet, want je wordt pas getest op het moment dat het eigenlijk dan al te laat is.
Proberen fit te zijn met een BMI van zeg maximaal 24 oid.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Maar is er nou echt helemaal niets wat je kan doen om de kans minder groot te krijgen dat je bv naar de IC moet.

Als dom voorbeeld hoor, wellicht neusspray gebruiken bv of iets anders wat je zelf kan doen, mocht je Corona krijgen, ook al weet je het natuurlijk niet, want je wordt pas getest op het moment dat het eigenlijk dan al te laat is.
Als het virus zich in je longen genesteld heeft heb je simpelweg pech en zal een neusspray niks uithalen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een dame van 21 gerustgesteld die voor het eerst hoorde dat mensen ook kunnen overlijden aan de griep 🍀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

Verwijderd schreef op maandag 6 april 2020 @ 23:23:
Vandaag een dame van 21 gerustgesteld die voor het eerst hoorde dat mensen ook kunnen overlijden aan de griep 🍀
Die heeft niet erg opgelet om de wereld om zich heen. Ik moet zeggen dat de mensen die ik in die leeftijd ken dat soort dingen allemaal wel weten. Mijn dochter is net een jaartje ouder maar die weet aardig wat er in de wereld om zich heen gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

pro_6or schreef op maandag 6 april 2020 @ 23:04:
Ik zat net naar Jinek te kijken, ik wist dit al wel maar schrok er toch weer een beetje van, 44 van de 45 mensen op de IC in Groningen hebben overgewicht. En de ene die het niet had had een bmi van 24.9 (vanaf 25 heb je overgewicht).

Het heeft waarschijnlijk te maken met buikvet dat altijd al ontstekinkjes geeft waardoor je immuun systeem sowieso al een belasting ondervind. Komt dan Covid erbij (dat zich waarschijnlijk ook nog kan hechten aan de ace2 receptoren van niet alleen longweefsel maar ook vetcellen) dan heb je dus een grotere kans dat het mis gaat.

We hebben het hier niet alleen over obesitas (BMI 30 of meer) maar ook al bij overgewicht, 25 of meer. buikvet is de boosdoener. Buikvet betekend dus metname Appel vrouwen (peer niet), vandaar die hogere sterfte bij mannen, wij zijn altijd appels (vet op de buik en niet zozeer op de heupen (de peer).

Ik denk dat er heel veel mensen zijn met een bmi van 25 of hoger.
Waarom is buikvet de boosdoener?
Je gaat van alinea 2 met ‘waarschijnlijk’ tot hyperspeed 1000% de boosdoener.
En als het ‘waarschijnlijk’ aan vet hecht, waarom dan specifiek buikvet?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Verkouden zijn is geen veel voorkomend symptoom van Corona.
Waarom je er een neusspray bij trekt is me niet helemaal duidelijk.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

YakuzA schreef op maandag 6 april 2020 @ 23:31:
[...]

Buikvet is het gezondheidsrisico. Waar het bij dit virus om gaat is dat je immuun systeem het red. Buikvet geeft dus blijkbaar zo veel complicaties omdat daar Altijd al kleine ontstekinkjes door optreden waardoor je immuunsysteem altijd al aan het vechten is en dus minder capaciteit heeft een frontale aanval door covid succesvol af te weren. Dat gaat nu goed onderzocht worden. De expert gaf aan een paar maanden dan hopen ze betere begrip te hebben over de precieze werking.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:31
YakuzA schreef op maandag 6 april 2020 @ 23:31:
[...]

Als je Jinek had gekeken, had je geweten waarom.
Vrouwen hebben vaker de peervorm qua bouw. Maar de vrouwen met corona op de IC hebben zonder uitzondering de appelvorm. Net als wat te dikke mannen vaak hebben. En dat betekent buikvet

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 06-04-2020 23:47 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
.

[ Voor 99% gewijzigd door michael3 op 30-10-2020 16:32 ]

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indoubt schreef op maandag 6 april 2020 @ 23:31:
[...]

Die heeft niet erg opgelet om de wereld om zich heen. Ik moet zeggen dat de mensen die ik in die leeftijd ken dat soort dingen allemaal wel weten. Mijn dochter is net een jaartje ouder maar die weet aardig wat er in de wereld om zich heen gebeurt.
Één jongedame wat wereldwijzer en zonder irrationele angsten over deze tijd en crisis.

#voorelkaar 🍀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 16:44
Dit weekend stond er ook een interview met Liesbeth van Rossum in de kranten van DPG (zoals hier) over obesitas in relatie tot het coronavirus.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ellende van (de huidige) statistieken is dat ze niet alles laten zien. Hoeveel mensen met overgewicht hebben covid-19 met milde symptomen gehad?

Mijn 'kerngetal' - niet dat ik het bijhoud - is het aantal mensen dat ik af heb weten te krijgen van gedachten over doemscenario's en aantal glimlachen als ik bij de super ruimte maak :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

BMI is best wel een slechte maat.

Mooi voorbeeld ook in het programma Penn & Teller: Bullshit. Penn (voordat ie op diet ging...) naast een bodybuilder. Zelfde BMI, maar vetpercentage was nogal verschillend :+

Doe een huidplooidiktemeting...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 23:39
steveman schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 00:20:
BMI is best wel een slechte maat.

Mooi voorbeeld ook in het programma Penn & Teller: Bullshit. Penn (voordat ie op diet ging...) naast een bodybuilder. Zelfde BMI, maar vetpercentage was nogal verschillend :+

Doe een huidplooidiktemeting...
Het is niet altijd een goede graadmeter inderdaad..... Maar welk percentage van de mensen met een BMI >25 is bodybuilder en welk percentage heeft echt obesitas? Ik denk dat als ik met natte vingerwerk zeg dat 99.5% obese is en 0.5% bodybuilder ik nog behoorlijk optmistisch ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Het is vast al een keer eerder gezegd, maar:

Het is momenteel vrij lastig om boodschappen te doen en afstand te houden. Wij proberen zoveel mogelijk via Picnic te doen maar soms moet je ook ff gewoon naar de fysieke super. Bezoekje aan de plaatselijke Plus vorige week om 1530 was geen succes, veel te druk naar mijn zin.

Vanavond dus bij wijze van test naar de plaatselijke Lidl geweest. Ik was er om 1915 (sluit om 2100) en je kon er een kanon afschieten. Misschien 10 klanten tegelijkertijd in de winkel en dit is geen kleine Lidl. Enig nadeel is dat je soms concessies moet doen. De broccoli was op dus heb nu bloemkool. En de komkommers ook, dus ik heb nu die kleinere snack komkommers. Die zijn duurder, maar ik neem dat op de koop toe. Luiers waren ook op maar in deze maat zijn ze daar vaker op, geen idee waarom precies. Dus dat is niet gerelateerd aan het tijdstip. Voor de rest gewoon alles op mijn lijstje kunnen meenemen en het was toch een kar vol (rond de 90 euro).

Melk en andere zuivel was er zat, net als vlees en vleeswaren. Er misten wel wat meer groenten dan alleen broccoli maar niks waar geen vervanging voor was. Conserven waren er ook weer voldoende.

Dit ga ik vaker doen, naast de Picnic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:00

SomerenV

It's something!

@FreakNL Dat hebben we hier ook maar dan met de Jumbo. Vaak echt véél te druk. Ga je vervolgens naar de Jan Linders of zelfs de AH dan heb je alle ruimte van de wereld. De Lidl oogt hier meestal druk maar dat komt meestal door de ongeorganiseerde bende in die winkel :+ Het vervelende is alleen dat de Jumbo qua assortiment nét wat beter is dan de AH en Jan Linders. Lidl kom ik ook regelmatig, maar die hebben sommige zaken niet zoals specifieke (Mexicaanse) kruiden of iets simpels als zure room 8)7

Normaal vond ik winkelen niet zo erg (als het niet te druk was) maar nu is het echt ellendig geworden. Dat afstand houden boeit me nog niet eens zoveel. Ik doe het wel en ik let er op, maar ik loop net zo vlot langs iemand af als het moet. Maar wat zijn veel mensen $&*#*@.

- Al regelmatig gezien dat man én vrouw samen gaan winkelen. Beiden een winkelwagentje, maar één daarvan leeg. Lekker achter elkaar aan sjokken. Dan zou je als winkel gewoon hard moeten zijn en een van die twee al bij de ingang moeten weigeren.
- Mensen die hun winkelwagentje om de haverklap ergens parkeren en dan lekker aan de wandel gaan.
- Mensen die ruim de tijd nemen om uit zoeken wat ze moeten hebben en al die tijd ~1,5 meter aan schappen blokkeren met hun wagentje.
- Mensen die constant panisch zijn en om de haverklap stil staan omdat ze anders te dicht langs iemand af moeten.

En zo kan ik nog wel even doorgaan :+ Ik ervaar drukte vrij snel als een stresssituatie (autistische trekjes en heel erg introvert) en door de nieuwe regels voelen supermarkten momenteel een stuk sneller te druk. Mensen doen maar wat, letten niet op de rest en zitten allemaal in hun eigen bubbel. Boodschappen bezorgen (wat m'n werk is) is overigens wel super chill nu. Spullen voor de deur zetten, wachten tot de klant alles uitgeladen heeft en klaar oOo

[ Voor 6% gewijzigd door SomerenV op 07-04-2020 00:42 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Mr.Joker schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 00:23:
[...]

Het is niet altijd een goede graadmeter inderdaad..... Maar welk percentage van de mensen met een BMI >25 is bodybuilder en welk percentage heeft echt obesitas? Ik denk dat als ik met natte vingerwerk zeg dat 99.5% obese is en 0.5% bodybuilder ik nog behoorlijk optmistisch ben :P
De bodybuilder en Penn hadden iets van 30 ofzo?

In m'n studententijd was ik ook al 1,85m (joh), voor de selectieprocedure voor wedstrijdroeier woog ik iets van 86kg. Na zes weken lang intensief trainen 88kg. Dus ik was zogenaamd al "te zwaar voor m'n lengte" werd alleen maar erger _O- niet dezelfde weegschaal, en de 2e keer was na het avondeten

En zo ging dat ook met de rest van de jongens in de ploeg (op 1 na die voor 30% uit vet bestond vantevoren). Dus ik schat je percentages wat scheef in :+

Een simpele maat die beter zou werken is de verhouding van de omtrek van je middel vs je lengte:

Wikipedia: Waist-to-height ratio

M'goed, met al dat thuiszitten voel ik wel dat ik wat van samenstelling aan het veranderen ben -O-

Morgen komt er een stuk steigerpijp waar ik een chin-up bar van ga maken en een blessure die ik heb opgelopen wordt steeds beter dus kan ook weer eens wat rondjes op de MTB gaan maken. 't Wordt nog zonnig ook!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Al regelmatig gezien dat man én vrouw samen gaan winkelen. Beiden een winkelwagentje, maar één daarvan leeg. Lekker achter elkaar aan sjokken. Dan zou je als winkel gewoon hard moeten zijn en een van die twee al bij de ingang moeten weigeren.
Hoe ga je dat controleren als 17 jarige puber die opeens moet spelen voor beveiliger. "Ik merk dat u een stel bent, dus een van u moet ik weigeren?" "Mag ik uw trouwakte even zien voordat u naar binnen gaat?"
- Mensen die hun winkelwagentje om de haverklap ergens parkeren en dan lekker aan de wandel gaan.
- Mensen die ruim de tijd nemen om uit zoeken wat ze moeten hebben en al die tijd ~1,5 meter aan schappen blokkeren met hun wagentje.
Ja verschrikkelijk, maar dat was altijd al zo. Ik zelf ben een type met een lijstje, ik pak wat ik nodig heb en daarna ben ik weg, alleen het verschil tussen dat soort mensen valt nu gewoon meer op.
- Mensen die constant panisch zijn en om de haverklap stil staan omdat ze anders te dicht langs iemand af moeten.
Dat is toch juist de hele bedoeling? Doe ikzelf ook hoor in de super 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Gezien we trouwens toch Tweakers blijven en ik hem volgens mij nog niet voorbij heb zien komen:

Tesla is bezig hun eigen beademingsapparatuur te maken. Hiervoor gebruiken ze veel componenten van hun eigen auto's waar ze dus al veel kennis van hebben. Van dit soort initiatieven gaat mijn tweaker hart toch een beetje sneller kloppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:54
Ehm, zijn daar niet al meerdere autofabrikanten en F1 teams mee bezig? ;)

Afgelopen weekend en gisteren toch naar buiten gegaan voor een wandeling, op drie verschillende plekken
Van te voren hadden we de routes al bekeken (je kent ze wel, met die paaltjes), en het was heerlijk rustig in de bossen waar we waren

Natuurlijk krijgen we te horen dat we zoveel mogelijk binnen moeten blijven, maar in dit soort gevallen lijkt me dat er niet al teveel aan de hand is
Bijkomend voordeel, ik ben weer van die ellendige (hooikoorts) verkoudheid af, klinkt raar terwijl je buiten bent, maar het is wel zo :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:32
michael3 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 00:01:
[...]

BMI zegt ook niet alles, die kijkt puur naar lengte en gewicht.
Maar dat zegt nog helemaal niks over het vet percentage.
Sommige hebben bv meer spier opbouw dan andere en daardoor een hogere BMI maar minder vet dan iemand met hetzelfde BMI maar met mindere spieren.

Nu de lastige vraag wat is fit, is dat bv 5km rennen of 20km rennen?
Ik gok dat je bij een BMI >24 je wel eenvoudig kunt zien/bedenken of dat door vet of spiermassa komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:30
Voor de goede orde: wat gezegd werd over de mensen die op de IC liggen en overgewicht hadden: die hebben allemaal een BMI van rond de 30. Dat is inderdaad obesitas. Als je een BMI van bijv. 27 hebt (zoals ik nu) dan ben je gewoon te dik, maar zit je nog niet in die groep.

Overigens is de beste manier om je BMI naar beneden te krijgen niet zoveel voer in je mond stoppen (en gezonder voer). Dat is met al dat thuiswerken toch wel een stuk moeilijker, merk ik zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:06
autje schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:45:

Overigens is de beste manier om je BMI naar beneden te krijgen niet zoveel voer in je mond stoppen (en gezonder voer). Dat is met al dat thuiswerken toch wel een stuk moeilijker, merk ik zelf.
Voor de meesten ja; in sommige, maar wel substantieel, is elk pondje gaat door het mondje iets te simpel gedacht.

Maar bewegen erbij is sowieso ook wel verstandig. Nu ik niet meer naar de sportschool kan en mijn thuisgym nog in de post zit, doe ik maar 100 pushups per dag, 200 squats met emmers water en dan nog eens 5 km hardlopen (op rustige momenten).

Tijdens deze crisis ben ik juist al flink wat kilo's kwijt aan spiermassa :)

Ik ben maar vooral aziatisch gaan eten, veel groenten en kip en van alles wokken. Tot 2x per dag :) Dingen zoals frisdrank, friet, chips etc beperken tot 1x per week ofzo.

M'n biertje bij het eten blijft nu wel even trouwens

Dus, probeer wel te blijven bewegen, al zijn het alleen maar oefeningen thuis en let goed op je voedsel. Veel meer kan je atm niet doen om fit te blijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

autje schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:45:
Voor de goede orde: wat gezegd werd over de mensen die op de IC liggen en overgewicht hadden: die hebben allemaal een BMI van rond de 30. Dat is inderdaad obesitas. Als je een BMI van bijv. 27 hebt (zoals ik nu) dan ben je gewoon te dik, maar zit je nog niet in die groep.

Merk hier juist dat ik meer de tijd heb om eens wat gezonds te eten in plaats van makkelijk iets ongezonds mee te pakken op werk/universiteit/station/straat. Haalde toch wel 2 keer per week döner (1 keer na studie en 1 keer na borrel) en dat doe ik nu ook niet meer.

Sinds ik zelf ziek ben (geweest) eet ik een stuk meer gezond fruit ook. Heb niet altijd even gezond geleefd en wil daar nu toch graag verandering in brengen. Ben nu niet op een leeftijd dat ik ergens risico op loop maar als ik deze levensstijl 10 jaar doortrek is het wel een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Adlermann schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:50:
[...]

Voor de meesten ja; in sommige, maar wel substantieel, is elk pondje gaat door het mondje iets te simpel gedacht.

Maar bewegen erbij is sowieso ook wel verstandig. Nu ik niet meer naar de sportschool kan en mijn thuisgym nog in de post zit, doe ik maar 100 pushups per dag, 200 squats met emmers water en dan nog eens 5 km hardlopen (op rustige momenten).

Tijdens deze crisis ben ik juist al flink wat kilo's kwijt aan spiermassa :)

Ik ben maar vooral aziatisch gaan eten, veel groenten en kip en van alles wokken. Tot 2x per dag :) Dingen zoals frisdrank, friet, chips etc beperken tot 1x per week ofzo.

M'n biertje bij het eten blijft nu wel even trouwens

Dus, probeer wel te blijven bewegen, al zijn het alleen maar oefeningen thuis en let goed op je voedsel. Veel meer kan je atm niet doen om fit te blijven.
Oh, blijven bewegen is sowieso altijd goed. Ik loop 60-90 minuten per dag hier door de buitengebieden (industrieterreinen zijn heel rustig nu), en ik heb dumbbells aangeschaft (Coolblue) om dat nog een beetje op peil te houden. Alle beetjes helpen. Maar een gemiddelde sessie in de sportschool van een uur verbrandt een stuk minder calorieën dan de meeste mensen denken. En in een biertje zitten er juist weer meer ;).

Het is niet zo dat ik ongezonder eet dan anders, maar gewoon meer :9 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
autje schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:56:
[...]

Oh, blijven bewegen is sowieso altijd goed. Ik loop 60-90 minuten per dag hier door de buitengebieden (industrieterreinen zijn heel rustig nu), en ik heb dumbbells aangeschaft (Coolblue) om dat nog een beetje op peil te houden. Alle beetjes helpen. Maar een gemiddelde sessie in de sportschool van een uur verbrandt een stuk minder calorieën dan de meeste mensen denken. En in een biertje zitten er juist weer meer ;).

Het is niet zo dat ik ongezonder eet dan anders, maar gewoon meer :9 .
offtopic:
Klopt, maar ik ben gezegend met een zeer hoog energieverbruik, dus spiermassa kweken is wat lastigiger, maar vet laag houden echt geen probleem. Ik verlies kilos aan de lopende band nu :(

Ik ben nu nog maar 80 kilo, bij 185 en vetpercentage rond de 10%.. Dat was 84 kilo voor deze crisis (week of 8 terug) En 39 jaren jong ;)

Ik mis m'n deadliftjes van 160kg :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
Ik ben daarentegen 49, dus mijn stofwisseling werkt niet echt meer mee ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michael3
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 10:25
michael3 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:14:
[...]

Zonde dat je je spiermassa zo snel kwijt raakt, ik zou toch adviseren om nu juist wat meer te eten en niet te gaan afvallen nu je niet kan trainen.

Ikzelf eet ook meer dan ik normaal zou doen in de cut, juist om spiermassa te behouden.
Zolang je die spiermassa niet aan het werk blijft zetten, zul je gewoon spiermassa verliezen en vet aankomen hoor.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:16

codex

Geen OpenAI agent :)

Michaelg schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:19:
[...]

Zolang je die spiermassa niet aan het werk blijft zetten, zul je gewoon spiermassa verliezen en vet aankomen hoor.
Ik eet meer eiwitten en gezonde vetten(noten, avocado) en mijd koolhydraten zoveel mogelijk. Aangezien ik net zoals de meeste thuiswerk mis ik toch een stuk inspanning. In het verleden heb ik al gemerkt dat het weglaten van koolhydraten in tijden dat ik minder kan sporten (blessure, drukte) toename van vet voorkwam.

Mijn BMI is 26,7 dus ik zit in de risicogroep 8)7
Dit is serieus geen goede graadmeter, BMI zegt vrij weinig bij mensen die krachttraining doen.

[ Voor 20% gewijzigd door codex op 07-04-2020 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 17:14

Sagat

Is pappa x2!

reemprive schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:28:
[...]

Ik eet meer eiwitten en gezonde vetten(noten, avocado) en mijd koolhydraten zoveel mogelijk. Aangezien ik net zoals de meeste thuiswerk mis ik toch een stuk inspanning. In het verleden heb ik al gemerkt dat het weglaten van koolhydraten in tijden dat ik minder kan sporten (blessure, drukte) toename van vet voorkwam.

Mijn BMI is 26,7 dus ik zit in de risicogroep 8)7
Dit is serieus geen goede graadmeter, BMI zegt vrij weinig bij mensen die krachttraining doen.
BMI is een indicatie, met name bij de mensen die van hunzelf echt wel weten dat het vet percentage aan de hoge kant is (yours truly bvb :D ) en bij jou valt het kwartje dan de goede kant op. Maar denk niet dat je veel zorgen maakt over je hoge bmi......toch?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:00
Het BMI is bij ook geen goede graadmeter volgens mij. Ik heb van natura niet veel spieropbouw en ben altijd al licht geweest en als ik terug reken dan zou een BMI van 24 iets van bijna 70 kilo betekenen. Nou, dan zou ik toch echt te dik zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
Ben nu nog blijer met het feit dat ik in de afgelopen 2 jaar van BMI 34 naar BMI 23 gegaan ben en vetpercentage 33% naar 17% (ca. 40 kg afgevallen).

Dat obesitas verhaal heb ik een tijd terug al gelezen. De vraag is natuurlijk hoeveel negatieve impact van mijn ongezond vetpercentage/BMI er is weggewerkt en in hoeverre ik daar nog de lasten van draag.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 07-04-2020 10:22 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Sagat schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:37:
[...]

BMI is een indicatie, met name bij de mensen die van hunzelf echt wel weten dat het vet percentage aan de hoge kant is (yours truly bvb :D ) en bij jou valt het kwartje dan de goede kant op. Maar denk niet dat je veel zorgen maakt over je hoge bmi......toch?
Niet echt, maar ik vind wel dat een arts in een praatprogramma dat beter moet nuanceren. Overigens vraag ik mij wel af hoe dat in zijn werk gaat, gaan zij de patiënt dan meten en wegen om te kijken wat de BMI is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:59
Ben benieuwd:

INOVIO Initiates Phase 1 Clinical Trial Of Its COVID-19 Vaccine and Plans First Dose Today
http://ir.inovio.com/news...t-Dose-Today/default.aspx

[ Voor 19% gewijzigd door Extigo op 07-04-2020 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

reemprive schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:16:
[...]

Niet echt, maar ik vind wel dat een arts in een praatprogramma dat beter moet nuanceren. Overigens vraag ik mij wel af hoe dat in zijn werk gaat, gaan zij de patiënt dan meten en wegen om te kijken wat de BMI is?
Hebben die ic bedden geen ingebouwde weegschaal? :?

Lijkt me zeer nuttige info om te hebben. Misschien dat @Leon Zwiers dat weet?

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 07-04-2020 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09:01
BlackMonkey schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 02:47:
Gezien we trouwens toch Tweakers blijven en ik hem volgens mij nog niet voorbij heb zien komen:

[YouTube: Tesla Ventilator]

Tesla is bezig hun eigen beademingsapparatuur te maken. Hiervoor gebruiken ze veel componenten van hun eigen auto's waar ze dus al veel kennis van hebben. Van dit soort initiatieven gaat mijn tweaker hart toch een beetje sneller kloppen :)
Ik heb mijn vraagtekens of Tesla de juiste fabrikant is. Tesla staat niet echt bekend om hun betrouwbaarheid en bouwkwaliteit, dingen waar bijvoorbeeld andere autofabrikanten stukken beter om bekend staan.

Nog los van dat ik mijn twijfels heb of het wel goed is dat elke willekeurige fabrikant maar ineens ventilatoren gaat maken. De versplintering zal het voor het IC personeel niet bepaald makkelijker maken. Elk merk heeft weer zijn eigen knopjes, instellingen en termen. Het is voor het IC personeel ongetwijfeld veel beter als ze 1 apparaat hebben en kunnen handelen zonder na te denken of het knopje links of rechts zit.

Aan de andere kant, we hebben die dingen hard nodig. Dus elke ventilator lijkt mij welkom de komende weken.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

MikeyMan schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:38:
[...]

Ik gok het niet, als ik dit lees lijkt het een losse weegschaal te zijn:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20576445

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

reemprive schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:54:
[...]

Ik gok het niet, als ik dit lees lijkt het een losse weegschaal te zijn:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20576445
Ze zijn er zo te zien wel:
https://ziekenhuisbed.nl/ziekenhuisbedden/e50/
https://logimedical.nl/pr...lt-therapy-en-weegschaal/

Weet niet of dat heel erg standaard is?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:15
MikeyMan schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:38:
[...]

We meten en wegen de patienten ja. Onze bedden hebben een ingebouwde weegschaal.
Maar dat is vooral voor vochtbalans, medicatie en sondevoedings/eiwitbehoefte berekeningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
Drardollan schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:42:
[...]

Ik heb mijn vraagtekens of Tesla de juiste fabrikant is. Tesla staat niet echt bekend om hun betrouwbaarheid en bouwkwaliteit, dingen waar bijvoorbeeld andere autofabrikanten stukken beter om bekend staan.

Nog los van dat ik mijn twijfels heb of het wel goed is dat elke willekeurige fabrikant maar ineens ventilatoren gaat maken. De versplintering zal het voor het IC personeel niet bepaald makkelijker maken. Elk merk heeft weer zijn eigen knopjes, instellingen en termen. Het is voor het IC personeel ongetwijfeld veel beter als ze 1 apparaat hebben en kunnen handelen zonder na te denken of het knopje links of rechts zit.

Aan de andere kant, we hebben die dingen hard nodig. Dus elke ventilator lijkt mij welkom de komende weken.
Ik durf wel te zeggen dat we beter geen extra ventilatoren kunnen hebben ,dan die hobby-dingen die zo snel op de markt zijn gebracht.

Dan kun je beter een willekeurige werkloze leren hoe e met de hand moeten beademen ;)

Ik citeer hier trouwens een bevriende SEH arts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Adlermann schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 11:21:
[...]

Ik durf wel te zeggen dat we beter geen extra ventilatoren kunnen hebben ,dan die hobby-dingen die zo snel op de markt zijn gebracht.

Dan kun je beter een willekeurige werkloze leren hoe e met de hand moeten beademen ;)

Ik citeer hier trouwens een bevriende SEH arts ;)
Nou wil ik niet zeggen dat ik Tesla volledig vertrouw maar apparaten die bijvoorbeeld door de TU Delft worden ontwikkeld onder supervisie van hoogleraren lijken me prima oplossingen. Daar weet je ook dat er (natuurlijk korter dan normaal maar afijn) echt wel veel wordt gedaan aan kwaliteitscontrole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

<knip>

Dit is geen plaats voor medische adviezen.

[ Voor 91% gewijzigd door Ramzzz op 07-04-2020 11:53 ]

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Thomas schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 11:38:
[...]

Nou wil ik niet zeggen dat ik Tesla volledig vertrouw maar apparaten die bijvoorbeeld door de TU Delft worden ontwikkeld onder supervisie van hoogleraren lijken me prima oplossingen. Daar weet je ook dat er (natuurlijk korter dan normaal maar afijn) echt wel veel wordt gedaan aan kwaliteitscontrole.
Mijn kijk staat daar volledig haaks op. Een automerk heeft in het algemeen veel meer de mindset van productontwikkeling, validatie en verificatie. Auto's rijden miljoenen testkilometers voordat ze op de markt komen, en er zijn veel gestandaardiseerde processen om dit te onderschrijven die door de hele industrie gevolgd worden. Universiteiten daarentegen hebben wel ervaring met onderzoek, maar veel minder met productontwikkeling, validatie en massaproductie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 16:43

FunkyTrip

Funky vidi vici!

SomerenV schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 00:41:
@FreakNL Dat hebben we hier ook maar dan met de Jumbo. Vaak echt véél te druk. Ga je vervolgens naar de Jan Linders of zelfs de AH dan heb je alle ruimte van de wereld. De Lidl oogt hier meestal druk maar dat komt meestal door de ongeorganiseerde bende in die winkel :+ Het vervelende is alleen dat de Jumbo qua assortiment nét wat beter is dan de AH en Jan Linders. Lidl kom ik ook regelmatig, maar die hebben sommige zaken niet zoals specifieke (Mexicaanse) kruiden of iets simpels als zure room 8)7

Normaal vond ik winkelen niet zo erg (als het niet te druk was) maar nu is het echt ellendig geworden. Dat afstand houden boeit me nog niet eens zoveel. Ik doe het wel en ik let er op, maar ik loop net zo vlot langs iemand af als het moet. Maar wat zijn veel mensen $&*#*@.
Ik heb er niet zo'n probleem mee om vlak langs iemand te lopen in een winkel, helemaal niet als het gewoon met een straf tempo is en het hoofd afgewend. Overdracht vindt plaats door iemand in het gezicht te spetteren en/of aanraken. Zo'n vlot langsloop moment zonder je gezicht de richting van de ander te wenden lijkt mij behoorlijk safe. Het is niet zo dat er een zweem van virus om je heen kan hangen.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
Bio schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:30:
[...]
Mijn kijk staat daar volledig haaks op. Een automerk heeft in het algemeen veel meer de mindset van productontwikkeling, validatie en verificatie. Auto's rijden miljoenen testkilometers voordat ze op de markt komen, en er zijn veel gestandaardiseerde processen om dit te onderschrijven die door de hele industrie gevolgd worden. Universiteiten daarentegen hebben wel ervaring met onderzoek, maar veel minder met productontwikkeling, validatie en massaproductie.
Validatie is juist op universiteiten beter dan in het bedrijfsleven hoor (waarheidsvinding namleijk).

maar echt iets werkends opleveren, nee niet echt. Ik zie daar alleen maar prototypen e.d.

Ook de ontwikkeltijd is echt te kort om een goed ding nu op te leveren op deze termijn. Ik zou echt niet aan een machine willen liggen die in 2 maanden de complete ontwikkelcyclus van prototype tot massaproduct heeft doorlopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 08:37

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Drardollan schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:42:
Het hoeft ook geen jaren mee te gaan toch? Als die dingen het het een paar maanden uit houden scheelt dat al een hoop. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 18:08

Stoney3K

Flatsehats!

Gonadan schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:57:
[...]

Het hoeft ook geen jaren mee te gaan toch? Als die dingen het het een paar maanden uit houden scheelt dat al een hoop. :P
Nee, maar het is natuurlijk wel lullig als zo'n ding stuk gaat als er nog iemand op zit aangesloten.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bio schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:30:
[...]
Project pitlane heb ik op zich wel vertrouwen in. F1 teams zijn wel gewend om in korte tijd productie op te starten, met hoge betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:05

Bloodclot

Jawier!

MikeyMan schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:59:
[...]

Project pitlane heb ik op zich wel vertrouwen in. F1 teams zijn wel gewend om in korte tijd productie op te starten, met hoge betrouwbaarheid.
inderdaad mooie project, ze leveren ongeveer 1000 beademings-apparaten per dag, order van 10.000. Zal mij niks verbazen dat dit meer wordt.

Meer informatie:
https://www.mercedesamgf1...thing-aids-nhs-hospitals/

Project pitlane zijn dus meerdere F1-teams bij betrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

FunkyTrip schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:50:
[...]

Ik heb er niet zo'n probleem mee om vlak langs iemand te lopen in een winkel, helemaal niet als het gewoon met een straf tempo is en het hoofd afgewend. Overdracht vindt plaats door iemand in het gezicht te spetteren en/of aanraken. Zo'n vlot langsloop moment zonder je gezicht de richting van de ander te wenden lijkt mij behoorlijk safe. Het is niet zo dat er een zweem van virus om je heen kan hangen.
Dat is dus niet zo, het virus blijft zelfs vrij lang in de lucht hangen. Volgens een behoorlijk aantal virologen is zelfs praten of ademhalen al voldoende om besmet te raken.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bloodclot schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:14:
[...]

inderdaad mooie project, ze leveren ongeveer 1000 beademings-apparaten per dag, order van 10.000. Zal me niks verbazen of dit meer wordt.

Meer informatie:
https://www.mercedesamgf1...thing-aids-nhs-hospitals/

Project pitlane zijn dus meerdere F1-teams bij betrokken.
Vziw is Mercedes hoofdaannemer, en leveren de overige 6 teams onderdelen. Impressive _/-\o_

Hier wat achtergrond:
https://covid19research.uclb.com/product/ucl-cpap

Ontwikkelingen gaan ook snel; de MKII versie doet 70% minder zuurstofverbruik.
Is volgens mij overigens geen intubatieapparaat maar meer een hoge druk zuurstofmasker.

[ Voor 18% gewijzigd door MikeyMan op 07-04-2020 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Gonadan schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:57:
[...]

Ik heb wat ervaring met Tesla model 3 en daar was 'een paar maanden uit houden' al een behoorlijke uitdaging _O- Ik zou mijn leven niet snel in de handen van Tesla leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:21
Bart-Willem schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:14:
[...]
Dat is dus niet zo, het virus blijft zelfs vrij lang in de lucht hangen. Volgens een behoorlijk aantal virologen is zelfs praten of ademhalen al voldoende om besmet te raken.
Er worden in dit soort context nogal wat dingen door elkaar gehaald. Mogelijkheid dat is niet hetzelfde als dat iets ook gebeurt. Als het gebeurt, is het niet hetzelfde dat je ook besmet raakt. Idem met al die bericht hoe lang virusmaterieel ergens zou kunnen overleven. Als praten echt een serieuze infectievector was geweest, hadden we dat al gemerkt.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]
Als je nul risicio wil lopen moet je bij wijze van spreken 100 meter afstand houden. En hoewel er een kans is dat je besmet raakt is dat natuurlijke en veel kleinere kans dan dat je elkaar in het gezicht ademt. En als je dan besmet raakt is dat met waarschijnlijk met weinig virusdeeltjes (Wat dan een positief effect heeft op de heftigheid van de infectie).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Stoney3K schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:59:
Nee, maar het is natuurlijk wel lullig als zo'n ding stuk gaat als er nog iemand op zit aangesloten.
True, maar zonder dit soort initiatieven zou die patiënt überhaupt geen apparaat hebben.
Mag toch hopen dat ze enigszins inschatten welk apparaat bij welke patiënt ingezet gaat worden. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
777 bevestigde besmettingen de afgelopen 24 uur. Dat gaat de goede kant op.

[ Voor 7% gewijzigd door Drardollan op 07-04-2020 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

Drardollan schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:52:
777 besmettingen de afgelopen 24 uur. Dat gaat de goede kant op.
Poah 234 overleden personen, ik had wel een correctie verwacht zoals altijd op dinsdag, maar van 101 doden naar 234 doden is een beste. Misschien dat de overledenen van verzorgingstehuizen ook toe worden gevoegd?

Qua ziekenhuis opnames en totale besmettingen lijkt wel weer positief, had veel meer verwacht qua tests, aangezien het aantal tests verviervoudigd zijn? Of we zien de resultaten pas later in de week.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:52:
777 besmettingen de afgelopen 24 uur. Dat gaat de goede kant op.
* gemeten besmettingen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Bloodclot schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:57:
[...]

Poah 234 overleden personen, ik had wel een correctie verwacht zoals altijd op dinsdag, maar van 101 doden naar 234 doden is een beste. Misschien dat de overledenen van verzorgingstehuizen ook toe worden gevoegd?
Heb ik net in een ander topic ook gezegd, nonsens. Afgelopen 24 uur nog 'slechts' 62 overledenen gemeld. Lees aub het hele RIVM rapport en dan met name pagina 3 en 8 van vandaag. Dan heb je een echt beeld van het aantal overledenen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• voske
Bloodclot schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:57:
[...]
Het RIVM geeft zelf al een uitleg:
Op de dinsdagen is het aantal meldingen de afgelopen periode consequent het hoogste van de week. Dat is te verklaren doordat veel van de sterfgevallen en opnames op vrijdag, zaterdag en zondag op maandag administratief worden verwerkt en gerapporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

voske schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:01:
[...]

Het RIVM geeft zelf al een uitleg:

[...]
Wordt dit volgend weekend (dus na Pasen) dan een dag later en dus ook meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

Drardollan schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:00:
[...]

Heb ik net in een ander topic ook gezegd, nonsens. Afgelopen 24 uur nog 'slechts' 62 overledenen gemeld. Lees aub het hele RIVM rapport en dan met name pagina 3 en 8 van vandaag. Dan heb je een echt beeld van het aantal overledenen.
Doe ik ook dagelijks :) en ik weet dat het grotendeels een correctie is, deze is er altijd op dinsdags, alleen niet zoveel verwacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Bloodclot schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:03:
[...]

Doe ik ook dagelijks :) en ik weet dat het grotendeels een correctie is, deze is er altijd op dinsdags, alleen niet zoveel verwacht..
Als ik eerlijk ben kijk ik niet naar ziekenhuisopnames en overledenen. Die getallen zeggen mij op dit moment nog niets, behalve dat ik verdrietig wordt als ik aan al die mensen denk die een dierbare verliezen.

Ziekenhuisopnames en overledenen gaan nog wel een tijdje zo door. Belangrijker is dat het aantal bevestigde besmettingen omlaag gaat en er meer mensen van de IC komen dan er heen gaan. Als we dat onder controle hebben, dan zal op de wat langere termijn het aantal overledenen ook dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:17:
[...]

Als ik eerlijk ben kijk ik niet naar ziekenhuisopnames en overledenen. Die getallen zeggen mij op dit moment nog niets, behalve dat ik verdrietig wordt als ik aan al die mensen denk die een dierbare verliezen.

Ziekenhuisopnames en overledenen gaan nog wel een tijdje zo door. Belangrijker is dat het aantal bevestigde besmettingen omlaag gaat en er meer mensen van de IC komen dan er heen gaan. Als we dat onder controle hebben, dan zal op de wat langere termijn het aantal overledenen ook dalen.
Het aantal gemeten besmetting zal als statistiek nog geruime tijd onbetrouwbaar blijven. In die zin, er is sprake van beperkte statistiek én van scheve statistiek (bijvoorbeeld, eerst toewijzen testcapaciteit aan zorgmedewerkers, later naar capaciteit verdere uitrol buiten ziekenhuis. Er zijn ook nog steeds behoorlijke gevoeligheden bij wat buiten SEH/IC/AOA aan testmateriaal beschikbaar is, zoals de point-of-care-tests die in omloop zijn - iets wat buiten reguliere laboratoria loopt.

Het blijft moeilijk om vanuit ons systeemdenken grip te krijgen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 09:00
Het aantal overledenen zegt toch ook sowieso niet zoveel? Dat zijn naar ik aanneem ook mensen die al weken ziek zijn dus die piek volgt sowieso later. Belangrijkste lijkt me dat het aantal nieuwe IC opnames omlaag gaat. Daar las ik niks over overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Virtuozzo schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:23:
[...]

Het aantal gemeten besmetting zal als statistiek nog geruime tijd onbetrouwbaar blijven. In die zin, er is sprake van beperkte statistiek én van scheve statistiek (bijvoorbeeld, eerst toewijzen testcapaciteit aan zorgmedewerkers, later naar capaciteit verdere uitrol buiten ziekenhuis. Er zijn ook nog steeds behoorlijke gevoeligheden bij wat buiten SEH/IC/AOA aan testmateriaal beschikbaar is, zoals de point-of-care-tests die in omloop zijn - iets wat buiten reguliere laboratoria loopt.

Heb je helemaal gelijk in, het is ontzettend lastig om die grip te krijgen.

Tot op heden was het wel een beetje te doen, alleen bij de deur van het ziekenhuis werd een test gedaan bij het "vermoeden van". Dat geeft op zich nog wel een een redelijk beeld, er van uit gaande dat mensen zich vooral bij het ziekenhuis melden met serieuze klachten.

Het enige getal wat wrang genoeg iets zal gaan zeggen is het aantal overledenen, maar dat is dan pas achteraf zo. En ook niet compleet, lang niet iedereen die overlijdt wordt getest.

Misschien is op dit moment het IC cijfer nog wel het meest accuraat om een idee te hebben hoe het virus rondgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

D-e-n schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:26:
Het aantal overledenen zegt toch ook sowieso niet zoveel? Dat zijn naar ik aanneem ook mensen die al weken ziek zijn dus die piek volgt sowieso later. Belangrijkste lijkt me dat het aantal nieuwe IC opnames omlaag gaat. Daar las ik niks over overigens?
Die cijfers komen ook niet van rivm. Rond 16:00 komen die
Drardollan schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:28:
[...]

Tot op heden was het wel een beetje te doen, alleen bij de deur van het ziekenhuis werd een test gedaan bij het "vermoeden van". Dat geeft op zich nog wel een een redelijk beeld, er van uit gaande dat mensen zich vooral bij het ziekenhuis melden met serieuze klachten.

Het enige getal wat wrang genoeg iets zal gaan zeggen is het aantal overledenen, maar dat is dan pas achteraf zo. En ook niet compleet, lang niet iedereen die overlijdt wordt getest.

Misschien is op dit moment het IC cijfer nog wel het meest accuraat om een idee te hebben hoe het virus rondgaat?
opnames in ziekenhuis is wat betrouwbaarder. Opname op de ic loopt nog verder achter op de ontwikkeling.

[ Voor 51% gewijzigd door TrailBlazer op 07-04-2020 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Als je bij stichting NICE kijkt dan lijkt het erop of het aantal bedden wat in gebruik is al een paar dagen afneemt. Ook daar hebben ze te maken met cijfers achteraf, maar het is een stuk accurater dan de RIVM rapporten.

Overigens heb ik daar vanmorgen gezien dat er 1248 IC bedden in gebruik waren en nu nog 1222 (en 5 minuten terug was het 1224).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Kan voldoende zijn, als je dat kort op elkaar doet en elkaar aan kijkt. Het virus wordt meegedragen op druppeltjes, zijn die er niet of al weg dan blijft het virus ook niet 'hangen'. Gewoon achter iemand langs lopen geeft wat dat betreft minder risico dan iemand die netjes vanaf anderhalve meter naar je staat te schreeuwen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:59
Die 234 is echt een correctie van het afgelopen weekend, kijk deze grafiek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oF6XoRLZWvyrFPwZJDGp5ICR6sU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UNmsuH9hV5F0acTfDmCnAMMl.png?f=fotoalbum_large

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Dat is een van de primaire indicatoren, maar ook dat is geen vaststaand element. Toestroom is bijvoorbeeld niet enkel een kwestie van besmettingen die binnenkomen, maar is ook iets van beleid.

Voorbeeld. Een man ligt op de IC en komt aldaar te overlijden, de echtgenote is ook besmet, in quarantaine thuis. Vervolgens komt de echtgenote op de SEH binnen. Gaat zij door naar de IC? Dat is geen vast protocol, het is een beleid van niveau's en variabelen als capaciteit en kwaliteit en zo meer. Maar ook van inschatting familie, zelfs perspectief van gespecialiseerd verplegend personeel.

Er is minder doorstroom naar IC. Er zijn ook mensen die zelfstandig afzien van die weg. Zie bijvoorbeeld de zorghotels, die zijn er niet enkel voor mensen die in een hersteltraject zitten.

Rapportage is en blijft moeilijk. Dit soort data komt ook niet van het RIVM. Mijn indruk vooralsnog is dat inderdaad er een lagere instroom naar IC is. Dat schept minder druk op de daar aanwezige trends, dat kan ruimte scheppen voor compensatie van effecten overige zorgverlening. In hoeverre het allemaal statistisch correct is zal van completeren en valideren van gegevens afhangen. Je ziet nu al hoe bijvoorbeeld op een dinsdag er meer zicht is op wat in het weekend stokt, we zien nu ook meer correcties van datasets van twee weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Virtuozzo schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:23:

Het zal nooit echt betrouwbaar worden inderdaad, hooguit indicatief. Maar wat heeft dat met ons systeemdenken te maken dan?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
TrailBlazer schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:29:
[...]

opnames in ziekenhuis is wat betrouwbaarder. Opname op de ic loopt nog verder achter op de ontwikkeling.
Klinkt aannemelijk. Ik weet alleen niet in hoeverre dat echt achterloopt. Kijk naar Boris Johnson, na opname binnen een dag op IC.

Stichting NICE heeft als voordeel dat ze de hele dag door updaten, dit in tegenstelling tot het RIVM met 1 update per dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:28:
[...]

Tja, we hebben gewoon weinig om op te bankieren. We kunnen meer scenario's en projecties maken vanuit studie van het virus dan van ons systeem- en hokjesdenken. Wat elders ook al gezegd werd door een verzameling economen, het is een crisis van gedrag. Het spreadsheet is dan op zijn best gereedschap wat héél makkelijk ziek kan maken.

Mortaliteitscijfers zullen uiteindelijk wel absolute cijfers geven, maar inderdaad geen echte inzage in verbanden of trends. Natuurlijk zullen we ze aangrijpen en er van allerlei conclusies aan verbinden, maar ja, we hebben gewoon geen enkele basis om dat echt te doen. Testcapaciteit was er gewoon niet.

Is de 45 jarige man die snotverkouden een hartaanval kreeg een Covid patiënt of een statistiek van medische voorgeschiedenis? Is de bejaarde dame in het verpleeghuis die al benauwd was en in paniek raakte omdat ze niet begreep waarom de kinderen er niet meer waren een Covid patiënt, of een statistiek van natuurlijk verloop? Is de chauffeur die moest niezen en in de sloot terecht kwam een Covid patiënt, of niet?

Dit soort complexiteit en onzekerheid is iets waar we ontzettend veel moeite mee hebben. Het is op zoveel punten een totale mismatch met onze verwachtingen ten aanzien van de wereld om ons heen, ik kan wat dat aangaat heel goed begrijpen dat er zoveel frustratie ook is. Het is ook niet makkelijk.

Het IC cijfer als indicator van stress op gezondheidszorg als indicator voor stress op structuur van samenleving is in combinatie met focus op het virus zelf de minst slechte insteek. Maar ook dat is voor velen al moeilijk om mee om te gaan, het idee dat het allemaal geen kwestie is van iets goed of fout doen, maar van zo weinig slecht mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot

Bloodclot

Jawier!

Stichting-Nice geeft aan dat afgelopen dagen het aantal gebruikte IC-bedden met Corona redelijk stabiel blijft rond de 1250. Zal vast nog wel de 1300 aantikken, maar de echt stijgende lijn is eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 17:27
Lees net een item dat de politie tot nu toe 1400 boetes uit heeft gedeeld i.v.m. afstand.
https://www.telegraaf.nl/...negeren-coronamaatregelen

Volgens mij is dat echt een relatief laag aantal. Dit schrikt mensen die toch al schijt hebben aan de maatregelen niet af? Minimale pakkans. Heb al verhalen gelezen dat groepen jongeren nog aan het feesten waren en daarvan werd dan alleen de naam genoteerd 8)7 Die moet je juist de eerste weken kei hard op de bon gooien, zodat hun leeftijdsgenoten het overal lezen en het wel uit hun hoofd laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Bloodclot schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:47:
Stichting-Nice geeft aan dat afgelopen dagen het aantal gebruikte IC-bedden met Corona redelijk stabiel blijft rond de 1250. Zal vast nog wel de 1300 aantikken, maar de echt stijgende lijn is eruit.
Deze cijfers klinken wel als: Voorlopig dit volhouden want het is langzaam onder contole, en eens kijken wat de resultaten over 4 weken opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Gonadan schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:28:
[...]

True, maar zonder dit soort initiatieven zou die patiënt überhaupt geen apparaat hebben.
Mag toch hopen dat ze enigszins inschatten welk apparaat bij welke patiënt ingezet gaat worden. :P
Exact dit. De reden dat ik het poste was omdat ik het technisch interessant vind. De validatie/veiligheid etc heb ik zelf te weinig kennis van en ga ik vanuit dat anderen (die de goedkeuring moeten leveren) zich druk om maken. Overigens doen ze niet zomaar wat hoor, ze werken samen met Medtronic welke jaren ervaring hebben op dit gebied en zelfs hun patenten op de apparatuur hebben vrijgegeven. Zo levert SpaceX dan weer specifieke onderdelen voor de eigen apparaten van Medtronic, die weten wel degelijk hoe ze iets moeten produceren.

Maar voor de mensen die bang zijn, ze zullen toch niet in Nederland worden ingezet. Ze zullen voornamelijk op plekken met extreme schaarste worden ingezet en dan heb je dus liever iets dan niets.

EDIT: Wel grappig dat je bij Tesla gelijk een dergelijke discussie krijgt maar bij Demcon (die producent uit Enschede) alleen maar lovende woorden hoort. Die maken zonder echt ervaring te hebben in de complete apparaten ook een versimpelde variant waar ook de software in relatief korte tijd is ontwikkeld.

[ Voor 12% gewijzigd door BlackMonkey op 07-04-2020 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TheBrut3 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:48:
Lees net een item dat de politie tot nu toe 1400 boetes uit heeft gedeeld i.v.m. afstand.
https://www.telegraaf.nl/...negeren-coronamaatregelen

Volgens mij is dat echt een relatief laag aantal. Dit schrikt mensen die toch al schijt hebben aan de maatregelen niet af? Minimale pakkans. Heb al verhalen gelezen dat groepen jongeren nog aan het feesten waren en daarvan werd dan alleen de naam genoteerd 8)7 Die moet je juist de eerste weken kei hard op de bon gooien, zodat hun leeftijdsgenoten het overal lezen en het wel uit hun hoofd laten.
Er wordt in Nederland normaal gesproken eerst gewaarschuwd. Ik vind 1400 helemaal niet zo tegen vallen.

Houd er overigens rekening mee dat de politie momenteel ook diensten met minimale bezetting draait ivm duurzame inzetbaarheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:39:
[...]

Het zal nooit echt betrouwbaar worden inderdaad, hooguit indicatief. Maar wat heeft dat met ons systeemdenken te maken dan?
We zijn behoorlijk gewend alles meetbaar, berekenbaar en dus ook stuurbaar te maken. Dat sluit aan bij onze sociale psychologie en zit al iets meer dan dertig jaar diep in onze curricula. Je kan zoiets best goed terugzien in gedrag bij besluitvorming (bestuurskunde, organisatiekunde maar ook politicologie, politieke economie et alii), we hebben het moeilijker wanneer we iets niet weten.

Ken je de uitdrukking "angst is een slechte raadgever"? In die zin, onzekerheid is er ook zo een.

Wanneer in een samenleving alle ordeningsvraagstukken geworteld zijn in systeemdenken is het uitermate makkelijk om te verzanden in óf verlamming óf tegenstelling óf escalatie. Immers, wanneer ons gedrag heel diep zit, dan reageren we sneller / sterker op basis van de aannames / gevestigde patronen daarbij.

In het geval van Nederland was er geen sprake van verlamming. Wel even van tegenstelling, gelukkig won daarbij de correctiereflex (in Nederland, gebruik van de Instellingen als non-conformist in politiek-bestuurlijke besluitvorming en dus werd dat bepalend adviespunt bij besluitvorming). Aldus geen verlamming, geen escalatie. Zoals we in het VK zagen. Daar werd op basis van een systemisch gedragsmodel een volledig verklaarbare keuze voor beleid gemaakt, op basis van indicatoren die vanuit het model aangaven dat het niet perfect maar optimaal genoeg beleid zou zijn. Wel nu, dat ging al vrij snel volledig onderuit. Vervolgens lag men in Westminster te stuiteren met de projecties ten aanzien van maatschappelijk trendgedrag, die totaal niet meer overeenkwamen met wat in de rapportages stond van hun equivalent van Comité voor bestudering van Ordeningsvraagstukken.

Nu zitten wij even op een punt waarop besluitvorming een breder proces is van afwegen van ervaring met crisis versus zorgen over aandeel in kosten van crisis. Bijvoorbeeld, de VNO lobby van "en nu is het genoeg, economie is alles". Dat is een mentaliteit die verklaarbaar is, ook begrijpelijk, die echter geworteld is in ons systeemdenken en dan juist bij dit soort crisis niet constructief is. Zo worden oude economische en maatschappelijk lessen bij die toepassing overboord gegooid, vanuit strikte focus op systemische toepassing van specifiek denkkader. We houden vast aan systeem en systemische benadering van wat we kennen, vergeten daarbij dat ze geschapen zijn voor doelstellingen onder specifieke condities.

Corona is niet enkel een ziekte die inslaat. Het is een crisis van menselijk gedrag. Zoals een arts het me omschreef, we zijn gewend met dingen om te gaan als op een IC, meten is weten, van A naar Beter en prijs is kostenpost. In dit soort situaties moeten we switchen, dat doen, maar vanuit een SEH perspectief. Werken met onvolledige gegevens, op basis van interpretatie van gedrag, waarbij triage al meteen zich aandient. De vergelijking gaat iets scheef, maar in termen van algemene mentaliteit bij druk zit er best iets in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Moet zeggen dat ik het vreemd vindt dat in een land als Nederland we niet elke dag de cijfers van overledenen van de dag ervoor kunnen registreren. Lijkt me een druk op de knop in een systeem. Mensen lezen de kop van een bericht en zien zo ineens een veel hoger overlijden cijfer dan de vorige dagen. Correcte en duidelijke informatie is zeer belangrijk in deze periode.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:55:
[...]

Er wordt in Nederland normaal gesproken eerst gewaarschuwd. Ik vind 1400 helemaal niet zo tegen vallen.

Houd er overigens rekening mee dat de politie momenteel ook diensten met minimale bezetting draait ivm duurzame inzetbaarheid.
Het scheelt veel dat er veel minder inzet nodig is bij horeca/festivals in de weekenden, verkeersincidenten en zaken als voetbalwedstrijden en andere grote (sport)evenementen.
Dat scheelt echt een slok op een borrel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

worldfastest schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:01:
Moet zeggen dat ik het vreemd vindt dat in een land als Nederland we niet elke dag de cijfers van overledenen van de dag ervoor kunnen registreren. Lijkt me een druk op de knop in een systeem. Mensen lezen de kop van een bericht en zien zo ineens een veel hoger overlijden cijfer dan de vorige dagen. Correcte en duidelijke informatie is zeer belangrijk in deze periode.
Ik heb het vaker gezeg; dagstaten zeggen momenteel helemaal niks.

Pas na een periode kun je trends zien.

Het klopt ook dat er nu met een druk op de knop een lijst wordt gemaakt. Echter; iemand moet dat wel invoeren. Begreep dat om iemand in de dbase van NICE in te voeren je 60 parameters moet invoeren. Met de huidige drukte hebben de artsen en verpleegkundigen wel iets beters te doen dan zich druk te maken om de dagelijkse update voor de cijfer fetisjisten 8)7

@PalingDrone Klopt ook, maar voor veel 'straat functies' houdt dit alsnog in dat er veel uren gedraaid worden. Moet wel zeggen dat de zichtbaarheid van de politie -in ieder geval hier in de buurt- wel beter lijkt. Doelstelling is momenteel ook een stuk preventie met meer blauw op straat. En minder collega's bij elkaar in de auto. Als het kan dus op de motor of fiets erop uit.

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 07-04-2020 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Nu online
Correcte en duidelijke informatie is zeer belangrijk in deze periode.
Een beetje geduld ook...... En de hoeveelste week is het dat er een weekendcorrectie plaatsvindt?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Mensen kunnen in allerlei omstandigheden overlijden, ook thuis, in een verzorgingshuis, ziekenhuis, hospice of gewoon op een bungalowpark. Dat maakt al dat er makkelijk een vertraging in meldingen kan zitten.
Het aantal doden lukt vaak ook wel, daarom is de oversterfte nog redelijk betrouwbaar als getal. Je kunt echter onmogelijk zeggen hoeveel daarvan door Corona overleden zijn, want we testen simpelweg niet iedereen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-09 17:27
MikeyMan schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:55:
Normaal wel, maar dit vind ik een andere situatie dan normaal. Deze regels worden bewust overtreden door een groep mensen. Als ik bewust te hard langs een flitser ga krijg ik ook gelijk een boete, niet eerst een waarschuwing omdat ik zo'n lief koppie heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Net even een rondje gelopen door de wijk. Of ja, de wijk naast me. Wat een prettige buurt. Loop ik rustig rond, verder niemand op straat op her en der spelende kinderen na, schreeuwt een wat oudere vent vanuit zijn tuin: "Geniet van de zon hé!". Uiteraard bedankt geroepen en gezegd u ook. Kan ik heel blij van worden :). Gebeurt normaal niet zo vaak maar voel me somehow toch wat meer verbonden met de rest van de wereld dan eerst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
pvanmegen schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 14:34:
Die 234 is echt een correctie van het afgelopen weekend, kijk deze grafiek.

[Afbeelding]
Er is al een persoon morgen overleden? Zo, wat een verhaal wordt dat. :+

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 16:43

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/692415738778091610/696804295059701902/unknown.png

Voor de mensen die bang zijn voor de zombie apocalypse.... Het begon in Finland!

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:59
graceful schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:17:
[...]

Idd bijzonder maar komt 100% zo uit de PDF van het RIVM!

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

FunkyTrip schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:18:
[Afbeelding]

Voor de mensen die bang zijn voor de zombie apocalypse.... Het begon in Finland!
Dat is natuurlijk die ene die morgen hier in NL weer de pijp uit gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Thomas schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:16:
Net even een rondje gelopen door de wijk. Of ja, de wijk naast me. Wat een prettige buurt. Loop ik rustig rond, verder niemand op straat op her en der spelende kinderen na, schreeuwt een wat oudere vent vanuit zijn tuin: "Geniet van de zon hé!". Uiteraard bedankt geroepen en gezegd u ook. Kan ik heel blij van worden :). Gebeurt normaal niet zo vaak maar voel me somehow toch wat meer verbonden met de rest van de wereld dan eerst.
Misschien was hij wel heel sarcastisch. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
graceful schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:17:
[...]

pvanmegen schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:19:
[...]

Idd bijzonder maar komt 100% zo uit de PDF van het RIVM!
Even nagekeken op de website van het RIVM: de meest rechtse kolom is de kolom "Niet vermeld". Daarvan ontbreekt de datum van overlijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Gonadan schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:22:
[...]

Misschien was hij wel heel sarcastisch. :+
Wie weet, wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Thomas schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:16:
bij mij staan er nu volkszangers met zware versterking in de tuin van het bejaardentehuis.

An sich prima, maar ze vergeten even dat mensen ook thuis moeten werken... Mijn colleges vallen helemaal in het water zo.

Waarom is nadenken zo moeilijk soms ;(

Dan maar de politie bellen wegens geluidsoverlast, dan maar een lul. Maar mijn studenten hebben recht op goed onderwijs......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Adlermann schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:26:
[...]

bij mij staan er nu volkszangers met zware versterking in de tuin van het bejaardentehuis.

An sich prima, maar ze vergeten even dat mensen ook thuis moeten werken... Mijn colleges vallen helemaal in het water zo.

Waarom is nadenken zo moeilijk soms ;(

Dan maar de politie bellen wegens geluidsoverlast, dan maar een lul. Maar mijn studenten hebben recht op goed onderwijs......
Helaas woon ik naast een bouwput waardoor colleges volgen af en toe lastig is (want het raam blijft toch echt open met deze temperaturen). Gelukkig heb ik een noise cancelling koptelefoon, alleen dat helpt niet echt als ik moet praten :'). Zet mezelf meestal maar gewoon op mute.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
  • Nu online
Adlermann schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:26:
Zal echt niet meer dan een half uurtje duren, dan moeten ze alweer naar een volgend tehuis........

Heb niet het idee dat ze met loeiende sirenes aan zullen komen >:)

off topic: zo bezorgd om goed onderwijs, dat je nog tijd hebt om hier te posten....

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Tens schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:30:
[...]

Zal echt niet meer dan een half uurtje duren, dan moeten ze alweer naar een volgend tehuis........

Heb niet het idee dat ze met loeiende sirenes aan zullen komen >:)

off topic: zo bezorgd om goed onderwijs, dat je nog tijd hebt om hier te posten....
Ze zijn al uren bezig :)

En ja, ik kan prima even tussen college's door posten. Zo druk is onderwijs op het HBO namelijk niet altijd :)
Pagina: 1 ... 18 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?